Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633

Heb mijn PS4 preorder gecancelled, mede op basis van de handson op neoGAF. Ga er een halen als infamous SS uitkomt (pak ik ook meteen killzone mee). DR3 en Ryse wil ik spelen als deze uitkomen, dus xbox preorder blijft alleen om deze twee redenen staan, anders had ik die ook gecancelled. Geld wat ik overhou besteed ik wel aan een update voor mijn PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 08:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik wacht sowieso tot er een bundel beschikbaar komt met een voor mij aantrekkelijk spel (of de Vita :P). Van de PS4 dus. Heb geen haast.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Wel appart, Sony komt eerder met de console, maar het voordeel wordt voor veel mensen weer te niet gedaan om dat een aantal (niet onbelangrijke) titels zijn uitgesteld tot medio 2014....

Waardoor het voordeel voor velen wat de PS4 had weer is veranderd door in de pas lopen met de Xbox One.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Tobi123 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Voor 80% wel idd, maar zolang ik nog niet de €399 heb afgetikt bij een shop voor de PS4 houdt ik die 20% twijfel geserveerd voor Microsoft om mij tot die dag nog te overtuigen. Ik woon trouwens vlak bij de Duitse grens dus mocht ik een Xbox One willen, dan is dat geen probleem. ;)
Welke je ook kiest, er zullen genoeg momenten zijn waarbij je jaloers naar de andere kant zult kijken, tenzij je ze beide kunt veroorloven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er een goedkope bundel met een vita komt (verwacht ik overigens niet) zou dat inderdaad voor mij ook een reden zijn om dit uit te proberen. Ben niet zo'n handheld gamer maar dat zou wel een pre zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 10:20
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:
Wel appart, Sony komt eerder met de console, maar het voordeel wordt voor veel mensen weer te niet gedaan om dat een aantal (niet onbelangrijke) titels zijn uitgesteld tot medio 2014....

Waardoor het voordeel voor velen wat de PS4 had weer is veranderd door in de pas lopen met de Xbox One.
Ach ik ben gewoon toe aan een nieuwe console, hoe eerder hoe beter *O*

Als Killzone erbij de 29e en misschien FiFa red ik het wel tot 2014 <+:)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Geruchten aub niet op de man inspelen.
xboxmaniac: I get some info for you. Some of then will happen on next weeks and some will happen next year(s).

- Sony have problems with their product. Not only overheat. Not hardware related. A lot of functions will be missing at day one. Probally some pre-orders will be delayed untill 2014.

- Just one mult dev will bring a better version of one game to PS4. Just like now, mult will be better on One (thanks to mono / mantle).

- Xbox ONE could have a "local cloud".

- Native PRT will be a BIG plus.

- Xbox SOC will be present on different produtcs (sams...).

- Dont expect to have a "bad night" soon.

- Next days Xbox will start to kill sony. Great info will be avaiable from some tech / game sites.

The last info is just to proove that what I write is real.
Uiteindelijk kijk niet naar het negatieve gebash, maar laat zo de bron wel intact.

Er is een gelekte video, waarbij de PS4 compleet crasht :-( en nu aantal games die worden uitgesteld erg jammer.

Waar ik zelf benieuwd naar ben?

Local cloud hoe gaat dit werken?
Bad night gerucht weer een nieuwe exclusieve game?

Sowieso laatste opmerking wel interessant als er echt technische onderbouwde artikelen komen, waarbij de consoles dichter bij elkaar liggen dan wat men nu vermoed

Zowel Sony en Microsoft zullen prima naast elkaar kunnen bestaan op de console markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:

een aantal = hooguit twee
voordeel te niet gedaan/in de pas lopen met Xbox One = 2/30~ launchtitels uitgesteld tot rond de tijd van X1 launch in NL
medio 2014 = lente 2014

Door het zo te verwoorden lijkt het glas niet halfleeg, maar zijn er nog maar een paar druppels over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In thread op neogaf over de sony kiosks ook een aantal opmerkingen over consoles die crashen of haperen. Het zijn nog allemaal geen retail versies lijkt me dus gaan ervan uit dat de problemen bij launch zijn opgelost.

Grave je bovenstaande quote komt uit een thread op misterxjournal, niet de meest betrouwbare info :) blijft leuk op te lezen. Overigens op een thread op vgchartz met twee devs (zeggen ze zelf) wordt het cloud gebeuren weer aardig gedownplayed wat betreft resources vrijmaken op de console zelf.
Cloud processing will never reach a point where more than a small percent of the hardwares local capability is freed up for other things, the hardware and network infrastructure just doesnt allow it, Microsoft and those on their payroll would love to have you believe otherwise, but thats just how it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:06:
Geruchten aub niet op de man inspelen.

[...]

Uiteindelijk kijk niet naar het negatieve gebash, maar laat zo de bron wel intact.

Er is een gelekte video, waarbij de PS4 compleet crasht :-( en nu aantal games die worden uitgesteld erg jammer.

Waar ik zelf benieuwd naar ben?

Local cloud hoe gaat dit werken?
Bad night gerucht weer een nieuwe exclusieve game?

Sowieso laatste opmerking wel interessant als er echt technische onderbouwde artikelen komen, waarbij de consoles dichter bij elkaar liggen dan wat men nu vermoed

Zowel Sony en Microsoft zullen prima naast elkaar kunnen bestaan op de console markt.
Je weet het mooi te verpakken allemaal. Volgens mij plemp je hier alleen geruchten die pro X1 en anti PS4 zijn. Wel toevallig. Maakt niet uit verder, aangezien er de meest lachwekkende dingen tussen staan. :)

edit: Ah, misterx lees ik alweer. Doorlopen mensen. :z

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 17-10-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:
[...]

Je weet het mooi te verpakken allemaal. Volgens mij plemp je hier alleen geruchten die pro X1 en anti PS4 zijn. Wel toevallig. Maakt niet uit verder, aangezien er de meest lachwekkende dingen tussen staan. :)
Bram dat gebeurt andersom ook :)

zoals ik al aangaf het blijft leuk om te lezen dat soort geblaat, verder niet te veel aandacht aan schenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay, dan heb ik dat gemist. Zie eigenlijk niemand anders hier constant vage en onbetrouwbare geruchten posten waarbij continue getracht wordt dezelfde console (X1 of PS4, om het even) in een negatief daglicht te stellen. En gelukkig maar ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:13:
In thread op neogaf over de sony kiosks ook een aantal opmerkingen over consoles die crashen of haperen. Het zijn nog allemaal geen retail versies lijkt me dus gaan ervan uit dat de problemen bij launch zijn opgelost.

Grave je bovenstaande quote komt uit een thread op misterxjournal, niet de meest betrouwbare info :) blijft leuk op te lezen. Overigens op een thread op vgchartz met twee devs (zeggen ze zelf) wordt het cloud gebeuren weer aardig gedownplayed wat betreft resources vrijmaken op de console zelf.

[...]
Ja heb er wel vertrouwen in, zowel Microsoft en Sony hebben met de vorige generaties wel bewezen dat ze een stabiele console op de markt kunnen zetten. Sommige zaken hebben wel een kern van waarheid en vind de speculatie gewoon interessant. Dat negatieve gebash richting Sony had van mij ook niet gehoeven.
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:18:
Okay, dan heb ik dat gemist. Zie eigenlijk niemand anders hier constant vage en onbetrouwbare geruchten posten waarbij continue getracht wordt dezelfde console (X1 of PS4, om het even) in een negatief daglicht te stellen. En gelukkig maar ook. :)
Heb met beide bedrijven positieve en negatieve ervaring, maar je mag van mij gerust ook alle pro geruchten van Sony hier posten. Ik had liever dat misterxmedia blog zijn site objectief dus puur alleen geruchten zonder zwartmaking van de concurrent. Liefst zou ik beide next gen consoles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:00
Waarom door Mantle, MS heeft toch aangegeven dat de XBO geen Mantle ondersteuning heeft, maar directx 11.x?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Aangezien het uiteindelijk om de games gaat...

YouTube: Project Spark - Community Creation Spotlight

YouTube: Project Spark - Swan Song JRPG

Lange filmpjes maar erg leuk om te zien.

En aangezien dat nu in is, is het ook nog eens F2P en zit niet eens achter Gold ;)

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 16:29 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Tobi123 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:43:
Maar ik ben eigenlijk ook wel teleurgesteld door Microsoft de laatste jaren:
-De slechte bouwkwaliteit (RROD's, veel lawaai console)
Wat je doet moet je helemaal zelf weten natuurlijk en als je primair een gameconsole voor een goede prijs zoekt geef ik je sowieso gelijk, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat als je denkt dat betrouwbaarheid en lawaai bij PS4 beter is geregeld dan op de X1 dat je bedrogen uit kan komen.
Gebaseerd op het feit dat
a) de X1 veel groter dan eigenlijk nodig is gemaakt om o.a. een grote ventilator op te zetten
b) ze extra veel zorg hebben gestopt om de X1 zo stil mogelijk te maken, aangezien hij als 'always on' is ontworpen en dus muisstil moet zijn als je bijvoorbeeld TV kijkt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is geregeld op de PS4, maar gezien de behuizing en doel van de PS4 lijkt me sterk dat betrouwbaarheid en lawaaireductie dezelfde prioriteit heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over open deuren intrappen gesproken

http://www.oxm.co.uk/6427...4-sales-suggests-analyst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Ja heb er wel vertrouwen in, zowel Microsoft en Sony hebben met de vorige generaties wel bewezen dat ze een stabiele console op de markt kunnen zetten. Sommige zaken hebben wel een kern van waarheid en vind de speculatie gewoon interessant. Dat negatieve gebash richting Sony had van mij ook niet gehoeven.

[...]

Heb met beide bedrijven positieve en negatieve ervaring, maar je mag van mij gerust ook alle pro geruchten van Sony hier posten. Ik had liever dat misterxmedia blog zijn site objectief dus puur alleen geruchten zonder zwartmaking van de concurrent.
* Off-topic. Last van user? Topic Report.

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 17-10-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:23:
Waarom door Mantle, MS heeft toch aangegeven dat de XBO geen Mantle ondersteuning heeft, maar directx 11.x?
Gerucht gaat om het omzetten stel een multiplatform developer kan dan gemakkelijk een game uitbrengen op een console of de pc, zonder dat dit dan gemoeid gaat met hogere ontwikkelingskosten en daarnaast een grotere markt. Voor de developers een prachtige visie om zoveel mogelijk gamers aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

Mantle is bullshit, die komt niet. Heeft AMD zelf aangegeven op de 15e, je weet wel, die datum dat Misterx een geweldige onthulling had voorspeld. Maar consoleliefhebbers niet getreurd, op 24 oktober gaat er een nieuwe NDA over de datum dus dan staat er weer iets te gebeuren :O ;)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Gerucht gaat om het omzetten stel een multiplatform developer kan dan gemakkelijk een game uitbrengen op een console of de pc, zonder dat dit dan gemoeid gaat met hogere ontwikkelingskosten en daarnaast een grotere markt. Voor de developers een prachtige visie om zoveel mogelijk gamers aan te spreken.
Volgens mij weet je niet wat mantle precies inhoudt. Het geeft ontwikkelaars juist meer mogelijkheden om dichter tegen de hardware aan te programmeren (meer low-level)... Dus makkelijker wil ik niet zeggen. Het heeft veel voordelen, maar dan moet je juist meer en dieper ontwikkelen....

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Wat je doet moet je helemaal zelf weten natuurlijk en als je primair een gameconsole voor een goede prijs zoekt geef ik je sowieso gelijk, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat als je denkt dat betrouwbaarheid en lawaai bij PS4 beter is geregeld dan op de X1 dat je bedrogen uit kan komen.
Gebaseerd op het feit dat
a) de X1 veel groter dan eigenlijk nodig is gemaakt om o.a. een grote ventilator op te zetten
b) ze extra veel zorg hebben gestopt om de X1 zo stil mogelijk te maken, aangezien hij als 'always on' is ontworpen en dus muisstil moet zijn als je bijvoorbeeld TV kijkt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is geregeld op de PS4, maar gezien de behuizing en doel van de PS4 lijkt me sterk dat betrouwbaarheid en lawaaireductie dezelfde prioriteit heeft gekregen.
Je vergeet de externe powerbrick. Als de X1 oververhit, zou dat een wonder zijn.

Maar laten we er vanuit gaan dat zowel MS als Sony van het verleden hebben geleerd en dat beide consoles stil zijn en geen last hebben van oververhitting. Sowieso kwam er hier van de week al een PS4 langs die een rood lampje liet zien, waarbij de console zichzelf uitschakelde om oververhitting te voorkomen. Maar die stond dan ook in een dichte plastic case zonder ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
CR1691 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:28:
Mantle is bullshit, die komt niet. Heeft AMD zelf aangegeven op de 15e, je weet wel, die datum dat Misterx een geweldige onthulling had voorspeld. Maar consoleliefhebbers niet getreurd, op 24 oktober gaat er een nieuwe NDA over de datum dus dan staat er weer iets te gebeuren :O ;)
Mantle bestaat, alleen het is niet het wonder wat mensen nu denken.
Zie het alsvolgt.
Mantle is een API net als DirectX en OpenGL. Het wordt NIET in consoles gebruikt. Wat het wel doet is op een lager niveau met hardware praten. Dat is waar de vergelijking met consoles gemaakt wordt, omdat die ook op een laag niveau met de hardware praten. Mantle maakt Multiplatform niet makkelijker juist lastiger, omdat het weer een extra API is. Het helpt wel ontwikkelaars om meer te doen met de hardware die in computers zit. (met name grafische kaarten met GCN architectuur)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ontopic:

“PS4 is erg stil, wordt niet zo warm als huidige generatie consoles "

Tijdens een promotioneel evenement in Spanje hebben de heren van Elotrolado, het grootste gamesforum van Spanje, eens gelet op de hitte en geluidsproductie van de PS4. Hun bevindingen waren dat de console zelf echt enorm stil is, je hoort praktisch geen geluid wanneer de PS4 aan staat, in tegenstelling tot vele PS3-modellen.

Het evenement begon om 09:00 en degene die de post plaatste was er om 18:00 in de avond, de PS4′s stonden toen dus al een flinke tijd aan. Volgens hem draaide de consoles nog prima, maar was het wel best warm aan de buitenkant, maar lang niet zo erg als met de huidige generatie consoles. De PS3 en ook de Xbox 360 worden vaak wel kachels genoemd, aangezien ze een enorme hitte productie hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door Origins op 17-10-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Origins schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:47:
[...]

Het is voor mij ook geen enkel probleem, ik denk ook dat jij het doel van mijn bericht hebt gemist.
Ik doe het puur voor speculatie en aantal geruchten zien er positief uit voor de gamer.

Ik reageer nu vanaf een ipad vanavond laat weer toegang tot de pc :-). Op de pc is het voor mij stukken gemakkelijker om te reageren en alle reacties te onderbouwen. Zal later nog wel terugkomen op Mantle en mono en waarom ik vermoed dat pc games makkelijker gepoort worden naar de console en vice versa. Ik hoop dit juist vanwege de lagere ontwikkelingskosten en grotere markt. Ik kom hier later wel terug en weet dat mantle officieel niet op de consoles uitkomt, maar doel op iets anders.

Ik kijk wel uit naar beide consoles, waarbij ik eerst voor de xbox one ga en later alsnog voor de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Je vergeet de externe powerbrick. Als de X1 oververhit, zou dat een wonder zijn.

Maar laten we er vanuit gaan dat zowel MS als Sony van het verleden hebben geleerd en dat beide consoles stil zijn en geen last hebben van oververhitting. Sowieso kwam er hier van de week al een PS4 langs die een rood lampje liet zien, waarbij de console zichzelf uitschakelde om oververhitting te voorkomen. Maar die stond dan ook in een dichte plastic case zonder ventilatie.
Las vanmiddag ergens dat Sony zei dat de komende generatie minder warm zal worden dan de huidige generatie. Kan alleen het artikel niet meer terugvinden, dus helaas geen link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:26:
Andere kant heeft MS toch het verleden om elke open deur alsnog compleet mis te trappen, dat buiten hele verhaal om developers een makkelijke brug te geven tussen console en PC.

Goed, ze lijken wel even flink aan de bak te zijn gegaan afgelopen tijd, maar ik ben toch bang dat ik half jaar verder ben en toch het gevoel krijg dat MS niet alles groot heeft aangepakt. (er zit wel genoeg in de pijplijn, maar het lijkt tijd-technisch lang niet altijd gunstig uit te komen).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Ik doe het puur voor speculatie en aantal geruchten zien er positief uit voor de gamer.

Ik reageer nu vanaf een ipad vanavond laat weer toegang tot de pc :-). Op de pc is het voor mij stukken gemakkelijker om te reageren en alle reacties te onderbouwen. Zal later nog wel terugkomen op Mantle en mono en waarom ik vermoed dat pc games makkelijker gepoort worden naar de console en vice versa. Ik hoop dit juist vanwege de lagere ontwikkelingskosten en grotere markt. Ik kom hier later wel terug en weet dat mantle officieel niet op de consoles uitkomt, maar doel op iets anders.

Ik kijk wel uit naar beide consoles, waarbij ik eerst voor de xbox one ga en later alsnog voor de ps4
Mantle maakt het niet makkelijker, je moet namelijk naast mantle ook nog een directx of opengl render path schrijven, anders werkt het niet op alle nvidia kaarten en alle amd 5000 en 6000 kaarten. Mantle ondersteunen is meer werk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:08:
[...]

Andere kant heeft MS toch het verleden om elke open deur alsnog compleet mis te trappen, dat buiten hele verhaal om developers een makkelijke brug te geven tussen console en PC.

Goed, ze lijken wel even flink aan de bak te zijn gegaan afgelopen tijd, maar ik ben toch bang dat ik half jaar verder ben en toch het gevoel krijg dat MS niet alles groot heeft aangepakt. (er zit wel genoeg in de pijplijn, maar het lijkt tijd-technisch lang niet altijd gunstig uit te komen).
Ik heb het een beetje bij zowel MS als Sony. Wel frappant eigenlijk: ze hebben allebei sinds 2005/2006 de tijd gehad om een nieuwe console te bouwen en er games voor te laten ontwikkelen, en beide releases lijken redelijk te rammelen, inclusief uitgestelde games. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Ik heb het een beetje bij zowel MS als Sony. Wel frappant eigenlijk: ze hebben allebei sinds 2005/2006 de tijd gehad om een nieuwe console te bouwen en er games voor te laten ontwikkelen, en beide releases lijken redelijk te rammelen, inclusief uitgestelde games. :+
Wat rammelt er dan nog meer qua release van de consoles? Natuurlijk, in het voortraject tot aan de release hebben beide consolebouwers wel wat steken laten vallen. Maar op dit moment zie ik qua hardware/software van de consoles niet zo veel fout gaan. Echter qua games, zoals WD e.d. zijn ze toch afhankelijk van de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel ik de genoemde geruchten wel weer erg suggestief vind, is het idee van een local cloud eigenlijk zo raar nog niet. Stel dat ze de overige capaciteit van een pc in hetzelfde netwerk kunnen gebruiken, dan kan dat erg interessant worden. Latency is dan gewoon erg laag en het kan aardig wat performance opleveren.

Bovendien kunnen ze ook met een extern kastje dan in feite de performance verhogen. Mochten ze over een jaar of 3 besluiten dat ze toch nog een extra GPU nodig hebben of whatever, dan kan dat gewoon een accessoire zijn die je aansluit op je console of iets en daar gebruik van maken. Een modulair systeem zeg maar.

Sure, wederom natuurlijk weer een onbevestigde gedachtekronkel van mij, maar het lijkt me eigenlijk nog niet eens zo'n heel raar idee. Wederom: ik zie altijd graag in mogelijkheden en minder in beperkingen :)

Loop zelf overigens ook wel te balen van Watchdogs. Vind het ook wel opvallend dat het dan meteen een half jaar is en niet iets van december/januari oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2013 17:27 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:26:
Hoewel ik de genoemde geruchten wel weer erg suggestief vind, is het idee van een local cloud eigenlijk zo raar nog niet. Stel dat ze de overige capaciteit van een pc in hetzelfde netwerk kunnen gebruiken, dan kan dat erg interessant worden. Latency is dan gewoon erg laag en het kan aardig wat performance opleveren.

Bovendien kunnen ze ook met een extern kastje dan in feite de performance verhogen. Mochten ze over een jaar of 3 besluiten dat ze toch nog een extra GPU nodig hebben of whatever, dan kan dat gewoon een accessoire zijn die je aansluit op je console of iets en daar gebruik van maken. Een modulair systeem zeg maar.

Sure, wederom natuurlijk weer een onbevestigde gedachtekronkel van mij, maar het lijkt me eigenlijk nog niet eens zo'n heel raar idee. Wederom: ik zie altijd graag in mogelijkheden en minder in beperkingen :)

Loop zelf overigens ook wel te balen van Watchdogs. Vind het ook wel opvallend dat het dan meteen een half jaar is en niet iets van december/januari oid.
MS Research kennende zullen ze inmiddels wel al een tijdje bezig zijn met iets van beeld rendering in de cloud, bv. statische objecten, reclame in game-werelden enz. Misschien dat we iets dergelijks al gaan terugzien in Crackdown 3 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook weer erg interessant stukje techniek van Microsoft de video is wel vrij technisch, maar is goed te volgen :-)
Deze quote komt van rumor site gebruiker
I see a lot of things I've been wanting Microsoft to do for a long time because no other company in this world has the resources and amount of devices out there as it does. Microsoft is in a unique position and there's plenty of opportunities there.
harness the power of other devices.
I remember reading in the eurogamer article (the last one)
where the Microsoft guys said they've made a huge investments in "AMP"
(I've seen that no one has picked up on this at all, no one)
"and then we've also got things like AMP that we're making big investments on for Xbox One to actually make use of the GPU hardware and the GPGPU workloads"

AMP: Accelerated Massive parallelism (all this talk of tenselica cores and deep parallelism)
Bron http://hothardware.com/Ne...eneous-Computing-at-AFDS/

De bron is uit 2011, maar zou mij niks verbazen dat deze techniek in de nieuwe Xbox zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Nu online
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:55:
Ook weer erg interessant stukje techniek van Microsoft de video is wel vrij technisch, maar is goed te volgen :-)

[...]

Bron http://hothardware.com/Ne...eneous-Computing-at-AFDS/

De bron is uit 2011, maar zou mij niks verbazen dat deze techniek in de nieuwe Xbox zit
AMP is Microsoft's manier om hetzelfde te bieden als CUDA en OpenCL (een API dus). Paralelle taken offloaden naar de GPU.
De C++ AMP library's zijn gericht op DX11 hardware. Echter het is wel een Open standaard, dus je zou een compiler kunnen maken die C++ AMP code compiled naar OpenCL code.
Het is wel makkelijker dan OpenCL en het kan in principe hetzelfde. Het zit nu niet in de DX11 specificatie, maar vereist wel DX11 compatible GPU's.
Niet limited dus voor de Xbox One, PC games hebben hier ook baat van.
Echter op de PC hadden we al CUDA en OpenCL...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:05
Is het ongeveer hetzelfde als dxcompute of weer wat anders?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:26:
[...]

Wat rammelt er dan nog meer qua release van de consoles? Natuurlijk, in het voortraject tot aan de release hebben beide consolebouwers wel wat steken laten vallen. Maar op dit moment zie ik qua hardware/software van de consoles niet zo veel fout gaan. Echter qua games, zoals WD e.d. zijn ze toch afhankelijk van de ontwikkelaars.
X1 is sowieso niet in alle landen leverbaar. Bepaalde functies werken op beide consoles niet direct. Driveclub uitgesteld. PS4 demo units die uitvallen of crashen. Veel onduidelijkheid over PS4 voorraden. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Nu online
haarbal schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:21:
Is het ongeveer hetzelfde als dxcompute of weer wat anders?
C++ AMP gebruikt DXCompute (vandaar de eis voor DX11 hardware)
DXCompute is wat ingewikkelder om te programmeren, daarom C++ AMP als library eromheen.
Om het makkelijker te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Meekoh op 17-10-2013 18:31 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Haha, ik had hem niet volledig gezien, Sony vind ik altijd wel goed met de reclames!

YouTube: NBA 2K14 Next-Gen: OMG Trailer

Ik ben niet van de basketbal, maar wat ben ik onder de indruk van de graphics!

[ Voor 15% gewijzigd door Origins op 17-10-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:40:
[...]

Haha, ik had hem niet volledig gezien, Sony vind ik altijd wel goed met de reclames!

Het laat alleen zo weinig zinvols zien.... wat parodieën op games en dat is het... Ik zie liever echte games die laten ingameplay laten zien.

Net alsof ze het echte werk niet durven te laten zien...... Beetje jammer in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:48:
[...]

Het laat alleen zo weinig zinvols zien.... wat parodieën op games en dat is het... Ik zie liever echte games die laten ingameplay laten zien.

Net alsof ze het echte werk niet durven te laten zien...... Beetje jammer in mijn ogen
In jouw ogen laat het weinig zinsvol zien, ik vind het een leuke reclame om te kijken, het maakt mensen nieuwsgierig.

De gameplaybeelden die komen vanzelf wel, ook kun je uiteraard Driveclub, Killzone etc gewoon via Gametrailer en Youtube checken.

Gratis tip :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34
Origins schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:40:
[...]

Erg indrukwekkend! Al zien er sommige handelingen nog niet echt lekker uit. Zoals dat hij die pass met gestrekte arm opvangt.. zag er wat knullig uit. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:25:
[...]

X1 is sowieso niet in alle landen leverbaar. Bepaalde functies werken op beide consoles niet direct. Driveclub uitgesteld. PS4 demo units die uitvallen of crashen. Veel onduidelijkheid over PS4 voorraden. Etc.
Ja maar voor de X1 is er al lang geen slecht nieuws meer geweest, enkel positief eigenlijk sinds ze zeiden dat ze niet overal kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 08:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:48:
[...]

Het is juist een uitstekende reclame. Het doel van een reclame is namelijk mensen een goed gevoel over een product geven. In dit geval zien we twee vrienden die in verschillende spellen de strijd met elkaar aan gaan en het uitstekend naar hun zin hebben. Op een PS4.
Dus wil je lekker met vrienden gamen, dan heb je een PS4 nodig -> is de boodschap van deze reclame.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:25:
[...]

Dat een X1 nog niet leverbaar is toch niet negatief? MS heeft iig nog niet aangegeven dat ze te korten in ons land verwachten na de lancering. Het is misschien teleurstelling voor iemand die hem snel wil hebben. Maar ik zie het niet als probleem dat landen om ons heen hem wel krijgen en wij ff moeten wachten. Dit was met de originele Xbox en de Xbox 360 ook zo. Snap de ophef dan ook niet zo.

Betreffende PS4's die uitvallen of crashen heb je een punt, net als dat het een grote gok is wanneer je de PS4 geleverd gaat krijgen wanneer je niet bij de eerste batch pre-orders zit. Ik heb vandaag contact gehad met een Playstation distributeur, deze geeft aan dat ze zelfs niet 100% kunnen aangeven tot aan welke pre-order ze wel kunnen uitleveren. Simpel weg om het feit dat Sony naar hun toe ook zwijgt over de aantallen die ze mogen verwachten.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:11:
[...]

Het is juist een uitstekende reclame. Het doel van een reclame is namelijk mensen een goed gevoel over een product geven. In dit geval zien we twee vrienden die in verschillende spellen de strijd met elkaar aan gaan en het uitstekend naar hun zin hebben. Op een PS4.
Dus wil je lekker met vrienden gamen, dan heb je een PS4 nodig -> is de boodschap van deze reclame.
Tja, wil je lekker met je vrienden gamen dan kan dit inderdaad op een PS4, maar waarom laten ze de werking van het PSN+ netwerk dan helemaal in het midden? Geen enkel voorbeeld, wel heel veel computeranimaties over twee gasten die 3 type games denken te spelen. Ik snap ook wel dat ze juist het samen gamen naar de voorgrond willen halen op de PS4, dit is natuurlijk bij de PS3 in vergelijking tot andere consoles een ondergeschoven kindje gebleken dus dit is zeker iets wat ze bij de PS4 goed willen maken. Maar toch.....

Ik hou meer van de manier van info geven zoals MS dat doet, gewoon interviews door MayorNelson met concrete voorbeelden. Op een duidelijk manier laten zien wat er mogelijk is met je nextgen console.

Ik krijg bij de PS4 reclame een beetje het gevoel van; Kijk je kan samen gamen, maar hoe laten we in het midden.

[ Voor 36% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
^

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3Ms1_DvWGlM]

Ik hou meer van de manier van laten zien zoals Sony dat doet, gewoon een video en geen interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat soort filmpjes zijn voor 1 keer leuk. Na een 2e keer irriteer ik me al aan die te blije gezichten :P.

Herinner me nog wel dat ik vroeg (PS1 periode volgens mij) het zo spannend vond als er weer een nieuwe PS reclame tijden de Champions League wedstrijden :D

Wel bijzonder dat er zo weinig CoD nieuws en gameplay is. Net dit filmpje bekeken:

YouTube: Call of Duty: GHOST Multiplayer - SNIPER Gameplay & Epic No Scope! (COD Ghosts Sniping HD)

Geen idee op welk platform, maar gelet op de gameplay wordt dit de 2e Call of Duty in de gehele serie die ik niet ga kopen. De one shot kill in de voet in 2 minuut 20 was voldoende... (filmpje begint pas rond de 1 minuut op tempo te komen...)

Hoop dat ze eindelijk dit jaar eens gewoon te kampen krijgen met een dip in de sales. En gezien zowel BF4 en Killzone ook binnenkort uitkomen en begin volgend jaar Titanfall, verwacht ik dat eerlijk gezegd ook wel.

[ Voor 57% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Inderdaad haha, maar het gaat erom dat het onzin is dat ze niets laten zien en de werking niet laten zien.

Volgens mij was dat de PS2 trouwens :p. De eerste Playstation kwam uit in de tijd dat Ajax nog wat voorstelde in Europa :'(. Mooie tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:10:
[...]

Ja maar voor de X1 is er al lang geen slecht nieuws meer geweest, enkel positief eigenlijk sinds ze zeiden dat ze niet overal kunnen leveren.
Niet als flame bedoeld, maar konden er nog nog meer slechte berichten bij? Ik bedoel het is een verdomd aardige lijst geweest. ;)

- Always online DRM gebeuren en de 180
- Prijs
- Hardware
- Geen werkende headsets -> aanschaf adapter
- Formaat en powerbrick (= smaak, maar veel kritiek)
- Kinect verplichte aanschaf + aansluiting (180)
- NSA toestand
- Abo voor F2P en allerhande functies als de PVR
- Geen wereldwijde release
- Regiolocks (180)
- Geen shared games (180)

En wellicht mis ik nog wat punten. Mijn punt is duidelijk denk ik, maar eerlijk is eerlijk: er komen nu ook mooie punten langs zoals de voicecontrol, strakke interface, dedicated servers etc. Ze laten op dit moment in ieder geval meer van zich horen dan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Niet als flame bedoeld, maar konden er nog nog meer slechte berichten bij? Ik bedoel het is een verdomd aardige lijst geweest. ;)

- Prijs
- Hardware
- NSA toestand
- Regiolocks (180)

En wellicht mis ik nog wat punten. Mijn punt is duidelijk denk ik, maar eerlijk is eerlijk: er komen nu ook mooie punten langs zoals de voicecontrol, strakke interface, dedicated servers etc. Ze laten op dit moment in ieder geval meer van zich horen dan Sony.
Je punt is duidelijk? Ik vind die lijst helemaal zever, ben het enkel eens met wereldwijde release en dat de prijs inderdaad hoger is dan die van de PS4. Geen persoonlijke aanvallen...

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

- Prijs
- Hardware
- NSA toestand
- Regiolocks (180)

Kunnen we hier bronnen van krijgen ?
80 % duimzuigerij

"Ik kan me hier namelijk niets van herinneren" is een betere manier om dit te zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 20:44 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Welke punten ik ook jammer vind die je in je lijst staan zijn:

-Dat er inderdaad een 180 is gedaan inzake het Always online gebeuren
-Geen compatibele headsets out of the box.
-Geen wereldwijde release

De rest is of subjectief of gezocht :) Dat deze punten wellicht een negatieve lading hebben komt door een mondige groep mensen die graag wat flamen, en het logische gevolg dat nieuwssites dit graag overnemen :)

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Je punt is duidelijk? Ik vind die lijst helemaal zever, ben het enkel eens met wereldwijde release en dat de prijs inderdaad hoger is dan die van de PS4.snip
Ook zeg ik nergens dat dit voor iedereen geldt. Ik doel even op de algemene tendens die merkbaar was. Deze punten werden voornamelijk negatief ontvangen. Dat dat voor jou niet geldt is heel goed mogelijk.
justifire schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Kunnen we hier bronnen van krijgen ?
80 % duimzuigerij
Hoe bedoel je "bronnen"? Welke punten ontken je dan? Wellicht haak je net aan, maar via Google kun je het meeste wel terugvinden.
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:20:
Welke punten ik ook jammer vind die je in je lijst staan zijn:

-Dat er inderdaad een 180 is gedaan inzake het Always online gebeuren
-Geen compatibele headsets out of the box.
-Geen wereldwijde release

De rest is of subjectief of gezocht :).
Zie mijn eerste reactie hierboven. Ging me even om de algemene tendens. Als je vlak na bekendmaking van een willekeurig punt een gamesite bezocht, gingen veel mensen aardig tekeer over sommige zaken. Wil niet zeggen dat ik met al die punten moeite had of heb. Een hoop dingen heeft MS ook verkeerd of in een foute volgorde uitgelegd. Pas na de always online 180 werd echt goed duidelijk dat het systeem eigenlijk helemaal niet zo verkeerd in elkaar zat, als dat het aanvankelijk leek.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:27:
[...]
Zie mijn eerste reactie hierboven. Ging me even om de algemene tendens. Als je vlak na bekendmaking van een willekeurig punt een gamesite bezocht, gingen veel mensen aardig tekeer over sommige zaken. Wil niet zeggen dat ik met al die punten moeite had of heb. Een hoop dingen heeft MS ook verkeerd of in een foute volgorde uitgelegd. Pas na de always online 180 werd echt goed duidelijk dat het systeem eigenlijk helemaal niet zo verkeerd in elkaar zat, als dat het aanvankelijk leek.
Wat MS voornamelijk te verwijten valt is de zeer overduidelijke faal in communicatie. Die communicatie resulteerde in een negatieve vibe, waardoor elk dingetje dat niet duidelijk was, of anders was dan de PS4 een negatieve lading kreeg. Veelal onterecht in mijn ogen, maar als er negativiteit rondom een product of organisatie of persoon hangt, dan wordt al het nieuws vanuit een "het glas is half leeg mentaliteit" bekeken. Dat is gewoon menselijk. En zeker op het internet. :)

Verder vond ik het wel erg overdreven dat alle gamessites lekker meegingen met de hype, maarja die doen ook veel voor de clicks natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Dat NSA-Microsoft geroep is kinds en belachelijk. Je kan best geen internet meer gebruiken als je je daar druk om gaat maken. NSA is ook nooit rechtstreeks gekoppeld met de Xbox One, enkel Microsoft. Ahja en Apple, Google, Facebook, Yahoo, etc Maar je zal geen enkele van die hun producten gebruiken veronderstel ik...

Ik vond die zin zeer onterecht en een persoonlijk aanval en heb hem daarom verwijderd

[ Voor 34% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak gewoon een TR aan de volgende keer

Ja, het is ook kinds en belachelijk, helemaal mee eens. Maar over de always kinected functie werd wel aardig geraged en toen kwam de connectie tussen MS en NSA er ook nog bovenop. Daar hoef je mij verder niet op aan te vallen, ik ben daar niet mee begonnen. Don't shoot the messenger. Ik geef slechts een aantal punten waardoor de X1 op het begin zeer negatief werd ontvangen. Heeft niks met mij te maken verder. Op Tweakers is er zelfs een apart topic voor geopend.

Maar goed, volgende onderwerp. Ik heb dat lijstje verder niet neergeplempt om over ieder punt een discussie te voeren die al 30x geweest is. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja het was natuurlijk ook niet echt handig dat het hele NSA schandaal een paar weken eerder uitbrak. Dat bracht ook wel wat bagage met zich mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:
Echt? Ik vind zelf dat er over die games nog echt te weinig bekend is om een goede impressie te krijgen. De hands-ons zijn zeer karig als je bijvoorbeeld met Killzone vergelijkt. Beide games kunnen zomaar middelmaat zijn (verwacht ik niet, maar toch, ik vind het nog lang geen systemsellers).
Er zijn gameplayvideo's van WD van 30+ minuten op Youtube te vinden.

Driveclub is inderdaad niet zoveel van te vinden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Mensen, speel niet op de man. Zelfs niet een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:46:
[...]

Er zijn gameplayvideo's van WD van 30+ minuten op Youtube te vinden.

Driveclub is inderdaad niet zoveel van te vinden.
Ja I know, maar ik mis bijvoorbeeld een stukje free roam gameplay. Wat valt er nog meer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.new.livestream.com/events/000000000025c745/b5d6625f-9256-48d9-80db-318ebb5f8028_640x360.jpg

Schroeven gebruikt in retail PS4. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:57:
[...]

Ja I know, maar ik mis bijvoorbeeld een stukje free roam gameplay. Wat valt er nog meer te doen?
Je kan zoeken naar gamescom impressies. Daar heb ik multiplayer tussen tablet en console gezien. Heel gaaf.
In de game kan je los van de verhaallijn alles hacken en apparaten overnemen. Hiermee kan je oa bankpassen kopieëren om geld te pinnen. Ook zijn er random encounters door de map. Is er geen WD topic? Zal daar vast ook besproken worden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het NSA argument wat Bram hier boven noemt is in mijn ogen wel heel vergezocht, helemaal omdat er totaal geen duidelijkheid is hoe Sony met dit punt omgaat.

Wanneer Sony ook maar één server in de VS heeft staan hebben ze ook met een mogelijk NSA dreiging te maken. En geloof mij maar, de markt in de VS is te groot voor Sony om de NSA niet toe te laten. Wat zeg ik, de PS4 is zelfs deels in de VS ontwikkeld.

Dus om maar weer keer op keer de NSA als argument aan te halen wat de Xbox zou schaden is gewoon een foutieve voorstelling van feiten. Sony heeft net zo met het NSA/Prism programma te maken als Microsoft.

Het enige verschil is dat de Xbox een standaard camera heeft..... Geluiden opnemen kunnen ze beide standaard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:49:
Hoop dat ze [CoD] eindelijk dit jaar eens gewoon te kampen krijgen met een dip in de sales. En gezien zowel BF4 en Killzone ook binnenkort uitkomen en begin volgend jaar Titanfall, verwacht ik dat eerlijk gezegd ook wel.
Activision heeft al aangegeven te verwachten dat Ghosts het slechter zal doen dan BOII door de overgang naar een nieuwe generatie consoles.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:49
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:08:
Het NSA argument wat Bram hier boven noemt is in mijn ogen wel heel vergezocht, helemaal omdat er totaal geen duidelijkheid is hoe Sony met dit punt omgaat.

Wanneer Sony ook maar één server in de VS heeft staan hebben ze ook met een mogelijk NSA dreiging te maken. En geloof mij maar, de markt in de VS is te groot voor Sony om de NSA niet toe te laten. Wat zeg ik, de PS4 is zelfs deels in de VS ontwikkeld.

Dus om maar weer keer op keer de NSA als argument aan te halen wat de Xbox zou schaden is gewoon een foutieve voorstelling van feiten. Sony heeft net zo met het NSA/Prism programma te maken als Microsoft.

Het enige verschil is dat de Xbox een standaard camera heeft..... Geluiden opnemen kunnen ze beide standaard.....
Bram somde slechts een lijstje op van punten waar de diverse community's op internet de X1 kapot mee maakten. Het was niet zijn persoonlijke mening of iets waar hij zelf verontwaardigd over was. Maar feit is dat de X1 diep door het slijk is gehaald destijds. Nu gaat het beter en zijn de berichten bijna allemaal positief voor X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:10:
[...]

Activision heeft al aangegeven te verwachten dat Ghosts het slechter zal doen dan BOII door de overgang naar een nieuwe generatie consoles.
Los gezien van de nextgen consoles, ik denk dat Activision het moeilijk gaat krijgen omdat Call of Duty eigenlijk al 2 jaar niets nieuws brengt. Daarbij zijn de kritieken op Ghosts ook het zelfde als bij Black Ops II.

Grafisch en qua spel beleving staat COD voor mij helemaal stil, al een dikke 2 jaar.... Terwijl ik voor heen toch zeker een zeer actieve COD gamer was. Ik laat Ghosts dan ook compleet aan mij voorbij gaan op de Xbox One en ga voor Battlefield 4 waar vast weer een TDM modus in zal zitten ;)
portie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

Bram somde slechts een lijstje op van punten waar de diverse community's op internet de X1 kapot mee maakten. Het was niet zijn persoonlijke mening of iets waar hij zelf verontwaardigd over was. Maar feit is dat de X1 diep door het slijk is gehaald destijds. Nu gaat het beter en zijn de berichten bijna allemaal positief voor X1.
Ik schrijf ook nergens dat het Bram zijn persoonlijke mening was, ik maak alleen duidelijk hoe het in mijn ogen met het hele NSA/Prism verhaal staat. Sony zit hier net zo diep in als MS. Feit is wel dat Bram het in mijn ogen non-argument wat negatief voor de Xbox zou zijn oprakelt. Ik herhaal, Sony zit minimaal net zo diep in het hele NSA verhaal. Sony levert standaard geen camera mee, maar heeft wel de mogelijkheid om via een microfoon af te luisteren.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
portie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

Dank u, dit inderdaad. :)
[...]

Ik zal er geen traan om laten als een Titanfall CoD helemaal sloopt. Het 60 frames verhaal geloofde ik wel, maar dat ze wederom op dezelfde voet doorgaan, dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:11:
[...]

Mee eens. Ik vind persoonlijk dat SONY met hun PlayStation merk echt heel erg sterke reclames maakt, en altijd al gemaakt heeft.
Ter vergelijking, ik kan me van de Wii alleen maar herinneren dat er twee vreemde japanners bij mensen thuis kwamen in hun reclames, van de X360 kan ik je absoluut geen reclame opnoemen, van de 3DS ook niks wat me te binnen schiet etc.

Voor Playstation kan ik er zo een hoop bedenken, met voor mij als uitschieter deze PS2 reclame die ik echt ge-ni-aal vind: YouTube: Playstation 2 - Mountain
Er komt geen spel in beeld, er komt geen console in beeld, niks, en toch schiet hij me na god weet hoe veel jaar weer als zo'n beetje de enige te binnen.

Wat ze gewoon érg goed doen is het maken van reclames die het PlayStation merk een imago geven, en eerlijk is eerlijk, PlayStation is een heel sterk merk.

Iets meer ontopic, vind ik deze reclame van de PS4 ook erg goed. Waarom? Sure, het laat eigenlijk niets zien, maar het geeft het merk een eigen gezicht, dat van plezier, een toekomstgevoel en het laat lol zien, het is uniek, de muziek past totaal niet bij de reclame, en toch weer wel, in mijn ogen een heel erg goede reclame dus. De beste reclames zijn reclames die je bijblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Deze reclame vond ik ook echt super, maar of deze ooit ook echt op tv is gedraaid.. Geen idee.

YouTube: HD Banned Xbox Commercial

Echter gezien alle shootings in real life komen dergelijke commercials nooit meer aan bod :P

En deze vond ik ook wel iets hebben :P YouTube: Life is Short (Xbox commerical banned)

Weet nog goed dat de commercials van de PSX/PS2 bij voetbal soms wel bizar vaag waren. Kan me nog iets herinneren van een of andere roofvogel in een huiskamer...

Edit: Gevonden: YouTube: PlayStation 2 commercial

[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Die is ook heel leuk ja, maar ik had hem nog nooit gezien dus wellicht nooit uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:41

BM

Moderator Spielerij
[...]

Ik hoop toch dat ze ook beseffen dat het uitgekauwde concept misschien minder aantrekkelijk begint te worden :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:57:
Free roam lijkt me redelijk gelijkaardig aan GTAV. Verschil is voornamelijk het hackaspect.

Bij de campaign moet je de hele stad unlocken (zodat je in die delen kan hacken) door servers te hacken o.i.d. Je hebt ook nog het persoonlijke verhaal van Aiden en zijn familie.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
vaagisdenaam schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:41:
Die is ook heel leuk ja, maar ik had hem nog nooit gezien dus wellicht nooit uitgezonden?
De Xbox heeft destijds ook in Nederland veel van die Jump In reclames uitgezonden.....

Op Discovery, MTV, RTL7 enz enz... Ik heb s'nachts wel eens Formule 1 op RTL7 gekeken waarbij een Xbox360 reclame voorbij kwam.

Ze hebben het dus wel degelijk gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Nog een geniale Playstation commercial die ik eerder nog nooit had gezien (aangezien het nu toch hierover gaat, zie ik):

YouTube: PlayStation European TV Commercial: 'Double Life'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgens een tweet van Sony Nederland krijgen de retailers morgen de info over de bundels.

Een bundel met Killzone, extra controller en PSEyey voor 499,- zou echt een hele goede deal zijn *O*

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:23:
Los gezien van de nextgen consoles, ik denk dat Activision het moeilijk gaat krijgen omdat Call of Duty eigenlijk al 2 jaar niets nieuws brengt. Daarbij zijn de kritieken op Ghosts ook het zelfde als bij Black Ops II.

Grafisch en qua spel beleving staat COD voor mij helemaal stil, al een dikke 2 jaar.... Terwijl ik voor heen toch zeker een zeer actieve COD gamer was. Ik laat Ghosts dan ook compleet aan mij voorbij gaan op de Xbox One en ga voor Battlefield 4 waar vast weer een TDM modus in zal zitten ;)
Ik begrijp de kritiek volledig, maar ik vraag me altijd af waarom alleen CoD die kritiek krijgt. Er zijn tientallen games die jaarlijks opnieuw uitkomen: Assassin's Creed, Fifa, Pes, NFS, Truck/Train/Farm/Cycling/... Simulator 20xx, Forza, Just Dance, Madden NFL,... En ook nog een grote hoop die tweejaarlijks uitkomen, zoals Battlefield.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:
[...]

Ik begrijp de kritiek volledig, maar ik vraag me altijd af waarom alleen CoD die kritiek krijgt. Er zijn tientallen games die jaarlijks opnieuw uitkomen: Assassin's Creed, Fifa, Pes, NFS, Truck/Train/Farm/Cycling/... Simulator 20xx, Forza, Just Dance, Madden NFL,... En ook nog een grote hoop die tweejaarlijks uitkomen.
Forza vindt ik niet helemaal te vergelijken, met name omdat Forza Horizon echt totaal anders was dan Forza 4. Ook zie je met Forza 5 dat ze het hele online gamen totaal hebben aangepakt.

Betreffende de vele EA games heb je een punt, dat zijn ook niet de games die ik speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:
[...]

Ik begrijp de kritiek volledig, maar ik vraag me altijd af waarom alleen CoD die kritiek krijgt. Er zijn tientallen games die jaarlijks opnieuw uitkomen: Assassin's Creed, Fifa, Pes, NFS, Truck/Train/Farm/Cycling/... Simulator 20xx, Forza, Just Dance, Madden NFL,... En ook nog een grote hoop die tweejaarlijks uitkomen, zoals Battlefield.
Hoge bomen vangen veel wind :)

En omdat CoD Modern Warfare 1 state of the art was en dat de serie in de tussentijd toch is ingehaald door andere franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Chaoss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:52:
Een bundel met Killzone, extra controller en PSEyey voor 499,- zou echt een hele goede deal zijn *O*
180 euro aan extras voor 100 euro, dat lijkt me heel, heel stug ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Call of Duty heeft ook elk jaar een gloednieuwe ~6 uur durende campaign, nieuwe maps, gamemodes, wapens, en nog een 3e ding zoals nu het nieuwe Squads met "innovatieve AI".

Bij Forza gaat het nog verder: 1 developer die elk jaar een nieuwe game uitbrengt (itt CoD 2 devs met elk een tweejaarlijks schema).

@Hierboven: Dat inderdaad, ook al verkoopt FIFA ook elk jaar 10-15 miljoen keer. Maar als je leider bent qua verkoopsaantallen, moet je gewoon bij de top staan qua graphics e.d.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

BM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:10:
[...]

De bundel is eigenlijk al door Sony Nederland bevestigd hoor ;) vanaf morgen krijgen de retailers alle info en krijgen we te horen of we onze bestaande pre-order kunnen upgraden naar 1 vd 2 beschikbare bundels.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
BM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:10:
[...]

Nope, is eind september aangekondigd. Amerikaanse, Britse, Franse en Duitse retailers (de grote landen) bieden 'm al aan en morgen zouden alle Nederlandse retailers de laatste informatie over de twee bundels krijgen.

In de OP van het PS4 levertijden topic staat het redelijk duidelijk uitgelegd: [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen

EDIT De drie mogelijkheden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CnHzuOK.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xlynt1R.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DtJ91Uj.png
Voor respectievelijk €399, €439 en €499

[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 17-10-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Chaoss schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

De bundel is eigenlijk al door Sony Nederland bevestigd hoor ;) vanaf morgen krijgen de retailers alle info en krijgen we te horen of we onze bestaande pre-order kunnen upgraden naar 1 vd 2 beschikbare bundels.
Uniciteit schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:19:
[...]

Nope, is eind september aangekondigd. Amerikaanse, Britse, Franse en Duitse retailers (de grote landen) bieden 'm al aan en morgen zouden alle Nederlandse retailers de laatste informatie over de twee bundels krijgen.

In de OP van het PS4 levertijden topic staat het redelijk duidelijk uitgelegd: [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Hmmz, oke, dan was ik niet goed op de hoogte, my bad. Goeie deal in dat geval d:)b

witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:11:
Bij Forza gaat het nog verder: 1 developer die elk jaar een nieuwe game uitbrengt (itt CoD 2 devs met elk een tweejaarlijks schema).
Als je ergens tegenaan schopt, zorg dan dat je je feiten op een rijtje hebt ;)
FM2: 08-06-2007
FM3: 20-10-2009
FM4: 14-10-2011

Lijkt me een prima interval, elke 2 jaar een nieuwe game.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:22:
Als je ergens tegenaan schopt, zorg dan dat je je feiten op een rijtje hebt ;)
FM2: 08-06-2007
FM3: 20-10-2009
FM4: 14-10-2011

Lijkt me een prima interval, elke 2 jaar een nieuwe game.
Ik heb de feiten prima op een rij...

FM4: 2011
FH: 2012
FM5: 2013

En Wikipedia: Forza Motorsport (series):
By handing the development of Horizon to "Playground Games"–a developer composed of talents from a range of studios: TOCA, GRID, Codemasters–it seems that Microsoft aims to have a new Forza title released every year, "without making the sacrifices that are commonly seen in yearly franchises handled by one developer. It also seems that the Forza Horizon and Forza Motorsport series will continue as a bi-yearly series, meaning that if a Forza Horizon game comes out, then the next year, a Forza Motorsport game will come out, and then a Horizon game next year, and so on.”[13]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bundel is echt gruwelijk. Als je die opnieuw moet bestellen gaat die ook gewoon in pre-order. Kale PS4 gaat dan op Marktplaats inclusief de PS Eye = voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

[...]
Dat blijven dan nog steeds 2 developers in plaats van 1? Dit in tegenstelling tot je eerdere post?

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
witeken schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

[...]
Zoals ik eerder schreef, Forza Horizon is totaal niet te vergelijken met Forza 4 en of 5, op de naam na is het een totaal andere racegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:18:
[...]Tja, wil je lekker met je vrienden gamen dan kan dit inderdaad op een PS4, maar waarom laten ze de werking van het PSN+ netwerk dan helemaal in het midden? Geen enkel voorbeeld, wel heel veel computeranimaties over twee gasten die 3 type games denken te spelen. Ik snap ook wel dat ze juist het samen gamen naar de voorgrond willen halen op de PS4, dit is natuurlijk bij de PS3 in vergelijking tot andere consoles een ondergeschoven kindje gebleken dus dit is zeker iets wat ze bij de PS4 goed willen maken. Maar toch.....

Ik hou meer van de manier van info geven zoals MS dat doet, gewoon interviews door MayorNelson met concrete voorbeelden. Op een duidelijk manier laten zien wat er mogelijk is met je nextgen console.

Ik krijg bij de PS4 reclame een beetje het gevoel van; Kijk je kan samen gamen, maar hoe laten we in het midden.
Wat Sony doet is een filosofie overbrengen. Wat een focus op puur gaming betekend voor de ps4 (anders dan multimedia voor ps3). Een X1 reclame die ik voor mij zie is mensen die gamen, en daarna filmpje kijken, en daarna skypen etc, meer als een multimedia-apparaat centraal in huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meekoh schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:19:
[...]

AMP is Microsoft's manier om hetzelfde te bieden als CUDA en OpenCL (een API dus). Paralelle taken offloaden naar de GPU.
De C++ AMP library's zijn gericht op DX11 hardware. Echter het is wel een Open standaard, dus je zou een compiler kunnen maken die C++ AMP code compiled naar OpenCL code.
Het is wel makkelijker dan OpenCL en het kan in principe hetzelfde. Het zit nu niet in de DX11 specificatie, maar vereist wel DX11 compatible GPU's.
Niet limited dus voor de Xbox One, PC games hebben hier ook baat van.
Echter op de PC hadden we al CUDA en OpenCL...
Super altijd hierin wel geïnteresseerd volg nu zelf ook software engineering net begonnen, maar op lange termijn hoop ik hier ook goed op de hoogte van te zijn.

Kan je mistercteam volgen op de misterxmedia blog?
Because X1 is not 1.3TF SP
MrX insider already said several times
Dxcore:
-4CU of old CU
-4CU (300-500Gflop depend on clock) = 10% of what capability on Main Gfx core:

Main Gfx core:
-12NewCU
-2NewCU Disabled for future
-2NewCU for failsafe
there is also 35-50 MCU, small but powerfull compute ability

and we know the TDP is 130-170W for Gfx Core only
we know it is use HPM , so it is cut 30% of wattage
it has big die size > 500mm^2

1.3TF can be anything
1.3TF DP = 2.6TF SP
1.3TF QFP = 4.8TF SP

It is QOS
it is PowerIsland
they can gated off so they can reveal only what they want
Klinkt aannemelijk, maar denk dat jij er wel beter op de hoogte van bent.

leuke comment ivm virtualization ook erg aannemelijk
mister

mark my words

virtualization of entirely system will play a big role

Tecnically they dont lie if the system is more powerful than appear because at moment maybe is what some developers is "using" from virtualized hardware. When other like crytek and turn 10 is using more.

they can easily hide specs for long run and unleash when make more tests, they can change the ISA in future revisions, make a warp in the cloud

and more

look at azure features for development

they can virtualize system in the cloud to deploy and translate more fast the code for xbox one
Misschien releasen ze ging specification, omdat ze dynamisch willen blijven doormiddel van cloud en local cloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bartjuh schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:20:
[...]

Wat Sony doet is een filosofie overbrengen. Wat een focus op puur gaming betekend voor de ps4 (anders dan multimedia voor ps3). Een X1 reclame die ik voor mij zie is mensen die gamen, en daarna filmpje kijken, en daarna skypen etc, meer als een multimedia-apparaat centraal in huishouden.
Dit lijkt me een uitstekende strategie voor de komende jaren, misschien niet voor het eerste Sony VS Microsoft jaar maar wel voor de langere baan.

Mainstream gaming is de toekomst. Microsoft pakt dat goed aan met het centrale product in je woonkamer, een apparaat wat de rest "Overbodig" maakt. Dat is wat de main stream consument wil (gaat willen) en laten er daar nou net enorm veel van zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog iets anders vandaar nieuwe post.

Bram84 zijn reactie ivm NSA.

Ik geloof best dat Microsoft data gaat verzamelen, aangezien persoonlijke gegevens miljarden waard zijn kijk naar facebook.

Alleen hoeft dit voor de gamer niks negatiefs te betekenen. We worden tegenwoordig dagelijks achtervolgd door cookies op websites, waardoor we gepersonaliseerd reclames krijgen.

Alleen ze kunnen de data ook gebruiken ter optimalisatie van de game ervaring.

Ik ben zelf een schaker en wil een beeld schetsen wat ze eventueel met data kunnen die de speler terug stuurt

Stel ik zit te schaken en ze weten mijn als speler te imiteren door A.I dan kunnen andere mensen tegen mij spelen, zonder dat ik online ben en als ik weer nieuwe potjes speel kunnen ze de data blijven optimaliseren.

Ik denk dat ze dit ook met Forza 5 gaan doen. Dat je driver op het internet met jouw persoonlijke gamestijl.

Daarnaast ook begonnen met een werkstage. Ik beschrijf kort het concept, maar kan niet in volle details treden. Het gaat om serious gamen op het gebied van zorg. Hier wil je juist data van de speler gebruiken. Die data is voor de preventie zorg cruciaal.

Ik heb goede verwachtingen van de mogelijkheden en zie data grinden niet direct iets als negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe Xbox One accessoire
•In the first collaboration of its kind, Polk engineers collaborated with Halo and Forza sound designers to create optimized custom gaming EQs that reveal more of any game than you've ever heard before
•Tailor your audio experience with four Immersion Modes (Forza Racer, Halo Warrior, Music and Cinema)
•Connect directly to your console and unleash an immersive gaming experience with onboard Dolby Digital and Polk's patented SDA Surround Sound Technology
•Feel the impact of deep bass with Polk's exclusive built-in Full Complement Sub Bass Drive technology - no subwoofer required - but, for those who really love big bass, the N1 is equipped with a sub output jack for adding an optional subwoofer
•Bluetooth connectivity with aptX lets you stream CD-quality digital audio from any Bluetooth device
bron http://www.amazon.com/dp/B00E1L786S?tag=-10-15-20

Klinkt supermooi, maar ik wacht eerst wel concrete reviews,aangezien de prijs niet mals is (299 dollar)

Ook gepost in Xbox One topic, maar wel leuke discussie waard denk ik.

Doel dan op innovatie, aangezien ik bij de vorige generaties niet echt een soort gelijke vervanger heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dit plaatje heb ik net toevallig op Google gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://ps4daily.com/wp-content/uploads/2013/04/ps4-vs-720.jpg

Buiten het verschil pc vs. console valt me ook op dat de overstap Xbox -> 360 in 5 jaar groter was dan 360 -> One. Komt denk ik voor een groot deel om de prijs niet te hoog te maken.

Voor de duidelijkheid, dit is een officieel plaatje van Nvidia, zie http://ps4daily.com/2013/...werful-than-xbox-720-gpu/. (ook al staat er Xbox 720)
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:43:
Dat blijven dan nog steeds 2 developers in plaats van 1? Dit in tegenstelling tot je eerdere post?
Sorry, hier heb ik inderdaad over gekeken. Wordt dus hetzelfde als CoD.
Anoniem: 49090 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:26:
Kan je mistercteam volgen op de misterxmedia blog?

[...]

Klinkt aannemelijk, maar denk dat jij er wel beter op de hoogte van bent.
Die 1.3tflops is gewoon single precision... (zie ook plaatje hierboven)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
witeken schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:00:
Dit plaatje heb ik net toevallig op Google gevonden:

[afbeelding]

Buiten het verschil pc vs. console valt me ook op dat de overstap Xbox -> 360 in 5 jaar groter was dan 360 -> One. Komt denk ik voor een groot deel om de prijs niet te hoog te maken.

Voor de duidelijkheid, dit is een officieel plaatje van Nvidia, zie http://ps4daily.com/2013/...werful-than-xbox-720-gpu/. (ook al staat er Xbox 720)
Officieel plaatje van Nvidia? Dat lijkt me een duidelijk gevalletje "Wij van Wc eend adviseren Wc eend"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De schaal is ook lekker suggestief trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je moet wat als je concurrent de volledig hardware maakt :+ Laat ze dan ook nog even prijs/prestatie toevoegen, voor 1 Titan koop je 2 consoles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Uniciteit schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:19:
[...]

EDIT De drie mogelijkheden:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Voor respectievelijk €399, €439 en €499
Ik hoop stiekem toch dat de Amazon bundels ook hier worden verkocht maar vrees het van niet. Ik twijfel een beetje.. Ik denk dat ik voor de Killzone bundel ga zonder camera... Aan de andere kant: ik wil wel een tweede controller... Losse PS + KZ + tweede controller is al duurder dan het duurste pack.. denk alleen dat ik de camera niet ga gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 18:09

RMX

SinergyX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:14:
Je moet wat als je concurrent de volledig hardware maakt :+ Laat ze dan ook nog even prijs/prestatie toevoegen, voor 1 Titan koop je 2 consoles :P
Inderdaad. Wat wil je er mee bereiken? Is toch totaal niet met elkaar te vergelijken? Zeker als je de prijs ook nog meeneemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop nog steeds op echte duidelijkheid betreft de APU's

als ik deze comments lees
The way i see it

analytic1

2013-10-17 08:07 am (UTC)

You have a system that is designed to do all the things that were previously done in a new order , there was a day when a computer came with a co-processor along side the CPU , now we are a point where there are many processors that do the dedicated job which within a programming routine , some co-processors cut down on programming work as it is already on chip , just like instruction sets on a CPU ...

Amd fire pro is better for ray tracing , think about it a V4900 has 480 stream processors but is made to do a dedicated job cad/cam (i only added this as i believe they would of use some tech from a fire pro) ,
you have compute but what are the needs of compute ? AI routines , physics calculations , dedicated processors for this , GPU has a easy job , a new line of GPUs coming soon ? where mantle works in a way no other driver comes close because of how the tech is arranged/used (using a 8 core cpu to the max , do they have a optimum algorithm ?) ..

Our DPUs offer a unique blend of CPU + DSP strengths and deliver programmability, low power, optimized performance, and small core size. DPUs are employed throughout the chip: you can programme on your own instruction sets even runtime routines , wow does this mean there could be a AI instruction set on chip , programmable updated ..

MCUs also , MS has a little bit of everything all in the mix , as it is custom made ..

Lets go back to memory controller as this is still a confusing issue , in PCs we are at quad channel one memory controller able to read and write data from 4 dimms , but i read there are 4 controllers/4 lanes , 4 single channel or quad channel , it has a server memory controller and all channels are not open , this is my thinking , nand controller is more than quad channel , just saying ....

1024 bit divided by 4 , does this mean the GPU is a 1024 bit GPU ?
I am know expert but i read a lot , i can't remember all things as some of them have been over a couple years ago , when early tech was being developed , haha you can always find on the internet new ideas of tech in the early stages , this is how you get a optimum ordnance , somebody will notice the paper you have on the internet if it's a good enough idea , as i said i only read a lot and i am curious about many things ....

(Reply) (Thread)

--------------------------------------------------------------------------------

Re: The way i see it

mistercteam

2013-10-17 10:22 am (UTC)

it could be 2 GPU,
per GPU 512 Bit
on per GPU is 2x256 bit

it is fit with the idea, per 4CU array = 256 bit = ~200 GB/sec serve by 2MB esram, totaling 16CU array (but only 8-12CU array is active)
or MS only use 2 GPU block atm,

4usual CU dont need that much BW
4CU = 256 ALU can be serve with 64bit memcontroller

unless
it is 4 CU array
4 CU array = New CU = 4 (x 64 operation x Vec4) = 1024 ALU = can be serve with 256bit

(Reply) (Parent) (Thread)
Iedereen heeft toegang tot die blog, ongeacht Sony of Microsoft fan, maar het is nog steeds niet definitief ontkracht.
Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!