Sorry, maar doordat de "zoveelste" GTA, CoD, Mass Effect, en ga zo maar door iedere keer die prestigieuze awards winnen neem ik ze (de awards) niet meer serieus.
Ik heb nergens beweerd dat GTA V, om op dat voorbeeld te blijven, geen goed spel is, integendeel, maar verdient het uit alle reviews nou echt een 9,7 gemiddeld? Is het werkelijk zó anders dan GTA IV? Ja, het bevat veel leuke details, maar komop...
In mijn mening dienen awards ook af en toe te gaan naar originele spellen, nieuwe IP's, enz.
Als CoD weer awards krijgt denk ik echt dat dat is omdat die veel fans heeft en gamers daardoor op sites die lijstjes blijven lezen en clicks genereren.
Vorbeeldje: TLoU is ook een gruwelijk goed spel, origineel, krijgt lovende kritieken en tóch vermoed ik dat GTA V, deeltje 5 in de serie, lekker met alle awards aan de haal gaat. Imo verdient TLoU deze veel meer, samen met andere, originele, goede games. Niet dat per se nieuwe IP's en originele games moeten worden voorgetrokken, dat niet, maar nu maken ze in de strijd om de awards geen schijn van kans en imo zonder goede reden daarvoor.
Maargoed, als titanfall zoveel awards krijgt en project spark akelig op de achtergrond blijft om er maar eens twee te noemen, tja, dan lijk ik wel alleen te zijn in mijn denkwijze.
Journey, Limbo, Unfinished swan, Guacamelee, TLoU, pupetteer >>>> CoD, BF, titanfall, killzone, GTA etc.
Waarom? Originaliteit, dat ik niet hetzelfde spel 5x speel.
Offtopic:
Als ze die toch eens op tegeltjes zouden zetten...