Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een afbeelding lijkt me op dit moment wel op z'n plaats. Als je dit geen gigantische stap vindt, dan zit ik er inderdaad naast.

Ik ben het met je eens dat er andere aspecten minstens zo belangrijk zijn.

Waar zeg ik overigens dat Titanfall niet next gen is? Ik heb het er puur over dat je ook door YT compressie heen kan zien of een game Commander Keen of BF4 next gen graphics heeft. ;)

Afbeeldingslocatie: http://gradly.net/wp-content/uploads/2013/08/the-division.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:49:
Een afbeelding lijkt me op dit moment wel op z'n plaats. Als je dit geen gigantische stap vindt, dan zit ik er inderdaad naast.
En jij gelooft dat dit in-game is :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Firstlook volgens ons aller Tweaker forum:

PS4 kamp vond PS4 beter
X1 kamp vond X1 beter
Mulitgamers vonden het allebei wel tof
Phusebox vond het allemaal maar niks

Toch wel fijn een stukje vastigheid in deze duistere, onzekere tijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook nergens beweerd dat de graphics niet beter kunnen, maar je kunt duidelijk zien dat ze zich vooral op een vloeiende gameplay hebben gericht en daarbij mogelijk minder mooi eruit zien. Toch heb ik wel een goed gevoel over de graphics en biedt de gameplay voldoende vernieuwing om je wel een next-gen ervaring te bieden.

En ja die The Division ziet er ook erg mooi uit. Ben benieuwd hoeveel er van de grafische kwaliteit overblijft als je bekijkt dat die game ook wel aardig groot moet gaan zijn. Want dat kost echt honderden zoniet duizenden manuren om dat in elke straat te bewerkstelligen. Ik kijk er ook wel naar uit, maar ben vooral ook op gameplay-vlak geïnteresseerd in de titel, net als Titanfall. Daar waar Killzone toch vooral in het oog moet springen voor de graphics.

Heeft iemand trouwens al gevonden wat voor nieuwe gameplay er is getoond van Killzone op Firstlook? Kan het niet terugvinden in de stream van gamekings

@hierboven :+

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 07-10-2013 16:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SeamusXanthus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:52:

Toch wel fijn een stukje vastigheid in deze duistere, onzekere tijden >:)
Blij dat ik nog ergens goed voor ben.
En jij gelooft gameplay trailers die op beurzen getoond worden?

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Blij dat ik nog ergens goed voor ben.

[...]

Wat zit je nou een partij moeilijk te doen? Bekijk dat filmpje gewoon goed. Het is gewoon in-game gameplay. Zoveel rare dingen zijn er niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Het ziet eruit alsof mijn high-end pc dat nog niet eens trekt en jij denkt dat dit echte gameplay beelden zijn. Dit is gewoon zon pre rendered CGI filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomTree schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Het ziet eruit alsof mijn high-end pc dat nog niet eens trekt en jij denkt dat dit echte gameplay beelden zijn. Dit is gewoon zon pre rendered CGI filmpje.
Ze waren hem live aan het spelen op het podium (in ieder geval zo leek het en er is volgens mij nog niemand die daar aan twijfelt) waarbij dit inderdaad is zoals de game eruit zag. Dat er een Nasa-pc staat wil natuurlijk wel wat zeggen, maar indrukwekkend is het zeker. Waarom denk je dat Ubisoft wederom de show heeft gestolen met een nieuwe game-onthulling? Het heeft alleen minder awards behaald omdat het niet speelbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomTree schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

CGI? Jij maakt het helemaal bont. Het was gewoon realtime gameplay met een PS4 controller. Die KZ2 demo, dat is CGI, en ook duidelijk te zien ook. Of was Watch Dogs vorig jaar ook CGI? Van diezelfde Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:04:
[...]
Ze waren hem live aan het spelen op het podium (in ieder geval zo leek het en er is volgens mij nog niemand die daar aan twijfelt) waarbij dit inderdaad is zoals de game eruit zag. Dat er een Nasa-pc staat wil natuurlijk wel wat zeggen, maar indrukwekkend is het zeker. Waarom denk je dat Ubisoft wederom de show heeft gestolen met een nieuwe game-onthulling? Het heeft alleen minder awards behaald omdat het niet speelbaar was.
Zoals als je zelf al zegt op een super high spec'ed pc waarschijnlijk. Dit gaat de PS4 in zijn huidige vorm echt niet trekken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomTree schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:07:
[...]

Zoals als je zelf al zegt op een super high spec'ed pc waarschijnlijk. Dit gaat de PS4 in zijn huidige vorm echt niet trekken hoor.
Dat denk ik ook niet, maar ik wacht rustig af. Ze gaan de komende tijd nog niets laten zien, simpelweg omdat het nog tot eind volgend jaar duurt. Bij E3 2014 zullen we waarschijnlijk pas weer meer zien, dus dan merken we vanzelf wel hoe goed het eruit gaat zien. Vooralsnog heb ik geen reden om sceptisch te zijn.

Maar als je verder kijkt dan alleen de graphics vind ik de game ook al wel indrukwekkend en krijg ik er nu al wel weer zin in. Wachten duurt dan wel weer lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:08:
[...]
Dat denk ik ook niet, maar ik wacht rustig af. Ze gaan de komende tijd nog niets laten zien, simpelweg omdat het nog tot eind volgend jaar duurt. Bij E3 2014 zullen we waarschijnlijk pas weer meer zien, dus dan merken we vanzelf wel hoe goed het eruit gaat zien. Vooralsnog heb ik geen reden om sceptisch te zijn.

Maar als je verder kijkt dan alleen de graphics vind ik de game ook al wel indrukwekkend en krijg ik er nu al wel weer zin in. Wachten duurt dan wel weer lang :(
Ging me ook alleen even om het grafische aspect, dat de game indrukwekkend is qua gameplay enz. staat buiten kijf natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zie wat men met 512 MB geheugen met multiplatform game GTA 5 uit 8 jaar oude consoles trekt, zie ik totaal niet in waarom dit niet op de next-gens zou kunnen draaien. Ik geloof er wel in ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:16:
Als ik zie wat men met 512 MB geheugen met multiplatform game GTA 5 uit 8 jaar oude consoles trekt, zie ik totaal niet in waarom dit niet op de next-gens zou kunnen draaien. Ik geloof er wel in ja. :)
Ja pas aan het eind van de console loopbaan. Kijk eens naar deeltje vier die zag er idd een stuk minder uit ja maar liep wel vloeiender in mijn ogen. Maar ik vind dat ze wel concessies hebben gedaan op de framerate, veel framedrops en popups en dat is redelijk irritant. Dan grafisch maar wat minder en een hogere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:49:

Ik ben het met je eens dat er andere aspecten minstens zo belangrijk zijn.

Waar zeg ik overigens dat Titanfall niet next gen is? Ik heb het er puur over dat je ook door YT compressie heen kan zien of een game Commander Keen of BF4 next gen graphics heeft. ;)

[afbeelding]
plaatje GOW judgement (720p) in game

Afbeeldingslocatie: http://www.gamedynamo.com/images/galleries/photo/2507/gears-of-war-judgment-xbox-360-screenshots-7.jpg

nee, vind het geen gigantische stap. Ga even 2 meter van je scherm zitten met deze twee plaatjes naast elkaar, zo gigantisch veel meer detail zit er niet in de division. Ja, textures zijn beter, lighting is beter en je kunt zien dat er meer pixels in zitten, draw distance is ietsje beter, maar mindblowingly verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, Uncharted 2 komt uit 2009 (de PS3 is van eind 2006/begin 2007) en ziet er ook fantastisch uit. Weliswaar een exclusive gemaakt door een exceptionele ontwikkelaar, maar met de vereenvoudigde architectuur en het feit dat deze meer dan ooit op elkaar lijkt, verwacht ik dat devs al veel sneller onderaan de kan zullen komen.

@ Hierboven: The Division is volgens mij een free roamer. Dus eigenlijk moet je dan geen lineaire shooter pakken om te vergelijken.

Maar toegeven: dit ziet er wel goed uit. Ik heb Gears nooit gespeeld. Ziet dat er echt zo goed uit in-game?

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 07-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:27:
[...]

plaatje GOW judgement (720p) in game

[afbeelding]

nee, vind het geen gigantische stap. Ga even 2 meter van je scherm zitten met deze twee plaatjes naast elkaar, zo gigantisch veel meer detail zit er niet in de division. Ja, textures zijn beter, lighting is beter en je kunt zien dat er meer pixels in zitten, draw distance is ietsje beter, maar mindblowingly verschillend?
Zo heeft GOW Judgement er nooit uitgezien hoor op mijn scherm.
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:27:
Ach, Uncharted 2 komt uit 2009 (de PS3 is van eind 2006/begin 2007) en ziet er ook fantastisch uit. Weliswaar een exclusive gemaakt door een exceptionele ontwikkelaar, maar met de vereenvoudigde architectuur en het feit dat deze meer dan ooit op elkaar lijkt, verwacht ik dat devs al veel sneller onderaan de kan zullen komen.

@ Hierboven: The Division is volgens mij een free roamer. Dus eigenlijk moet je dan geen lineaire shooter pakken om te vergelijken.

Maar toegeven: dit ziet er wel goed uit. Ik heb Gears nooit gespeeld. Ziet dat er echt zo goed uit in-game?
Ik hoop idd ook dat ze snel alles onder uit de kan kunnen trekken zou wel mooi zijn voor ons gamers :)
Nee zo zag het er op het scherm niet uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:16:
Wat GTA straks op de PC draait, kan de next-gen volgend jaar, alles iets hogere resolutie, alles op 60fps, maar dan houd het gewoon op. Denk dat ze voor het geheugen flink wat textures de op de schop kunnen gooien (lees, hogere resolutie), maar meer zie ik er niet uit next-gen komen.

Deze blijft nog steeds mooi van toepassing:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aFKEttJ.png
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:27:
Welke trouwens hetzelfde geintje had gebruikt met trailers en final game beelden.

En still-screenshots zijn altijd beter dan dat ze ingame echt zijn, kijk maar eens naar de still-shots van GTA4-HD (tweaked versie), aantal screenshots lijken net echt, maar ingame valt het opeens best zwaar tegen (foto-realistische textures is leuk, maar vallen op als het op vlakke achtergrond is geplakt).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2013 17:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:30:
Het verschil is echt behoorlijk groot. En dit neemt die de unified GDDR5 memory pool mee maar ook niet de waarschijnlijk hoger geclockte CPU van de Xbox One. De clocksnelheid van de PS4 is niet officieel bekend.
Overigens is de Ps4 ook makkelijker om voor te optimaliseren.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

Overigens is de Ps4 ook makkelijker om voor te optimaliseren.
Aldus een gerucht ;)
Vind al die geruchten over wat wel of niet makkelijker is nogal subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:58:
Aldus een gerucht ;)
Vind al die geruchten over wat wel of niet makkelijker is nogal subjectief.
Ddr3 + 32mb sram vs. gddr5

Wat denk je dat het minst exotisch is?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het meest frappante vind ik nog wel al die zogenaamde experts op alle forums die beweren dat X beter is dan Y of omgekeerd. Gelukkig hebben die er meer verstand van dan een Ubisoft of EA die zeggen dat cross platform games op beiden nagenoeg gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:48:
Het meest frappante vind ik nog wel al die zogenaamde experts op alle forums die beweren dat X beter is dan Y of omgekeerd. Gelukkig hebben die er meer verstand van dan een Ubisoft of EA die zeggen dat cross platform games op beiden nagenoeg gelijk zijn.
Gelukkig zeggen devs dat al jaren standaard als hen gevraagd wordt of er verschil tussen zit, waarbij dat achteraf vrijwel altijd wel degelijk het geval blijkt te zijn. Ze moeten toch de consolebakkers te vriend houden hè. Overigens heb ik in het geval van de next gens al meerdere malen vanuit devs gelezen dat de PS4 (behoorlijk) krachtiger is, het omgekeerde nog geen een keer. Verder niet echt boeiend, ik zeg slechts wat ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar niet de marketingjongens. Of door de belangen/geld. Als de games er hetzelfde zullen uitzien, zal dat ook niets zeggen over de kracht ervan (dat die gelijk zou zijn). Het zou uiteraard wel spijtig zijn als die 50% onbenut zou blijven, al zal de Ps4 dan waarschijnlijk nog steeds minder framedrops e.d. hebben.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Gelukkig zeggen devs dat al jaren standaard als hen gevraagd wordt of er verschil tussen zit, waarbij dat achteraf vrijwel altijd wel degelijk het geval blijkt te zijn. Ze moeten toch de consolebakkers te vriend houden hè. Overigens heb ik in het geval van de next gens al meerdere malen vanuit devs gelezen dat de PS4 (behoorlijk) krachtiger is, het omgekeerde nog geen een keer. Verder niet echt boeiend, ik zeg slechts wat ik gelezen heb.
Plus het kostenplaatje natuurlijk. Optimalisatie kost tijd en tijd is geld maar gelukkig zijn er exclusives die wel de hardware optimaal benutten. Het is toch eigenlijk wel een schande dat grote multi-platform titels niet de krachtigere hardware benutten er word immers genoeg geld verdiend aan titels zoals CoD, Battlefield en FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Ddr3 + 32mb sram vs. gddr5

Wat denk je dat het minst exotisch is?
Je weet dat GDDR5 ook redelijk nieuw is voor consoles hè? Verder hebben developers, zoals ik dus al eerder meldde, al reeds ervaring met (een variant van) die 32mb eSram. Dus je punt valt een beetje weg. Maar ram-management is maar een klein gedeelte van de ontwikkeling. Er gaat meer zitten in leveldesign bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Microsoft dergelijke grote steken heeft laten vallen bij het ontwerp. Daar waar Sony er last minute gewoon wat extra ram in heeft gestopt omdat ze geluk hebben gehad met de ontwikkeling van gddr5.

Ach ja wat boeit het mij ook. Ik heb de games allemaal gezien of gespeeld en weet voor mezelf dat er grafisch weinig verschil was. Blijft het belangrijkste punt over, namelijk welke exclusives spreken mij de eerste zes maanden het meeste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Gerucht gaat dat Sony eerder een deal met AMD maakte, waardoor dit voordelen opleverde. Microsoft heeft het daarna een stuk lastiger gehad met de AMD onderhandelingen, omdat de deal met Sony al binnen hadden voor miljoenen APU's.

Op dit moment lijkt Sony de mooiste games te hebben, maar dit zegt verder nog niets.

Waar ik wel bang voor ben, zijn de venijnige dealtjes met de uitgevers. Waardoor game Z op console X gecapt wordt, omdat console fabrikant Y een contract heeft dat de games gelijk moeten zijn of zelfs minderwaardig op de concurrent console.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
Ghosts krijgt dedicated servers op alle platformen

http://uk.ign.com/article...-servers-on-all-platforms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Deze anonieme BF4 developer zegt dat de performance in de praktijk net zo groot verschil is als op papier: hij wil niet zeggen welke console sneller is maar wel dat Xbox langer op je moet inwerken. Ik heb nog niet op de website van MisterX/C/F gekeken, maar dit is natuurlijk proof-op-de-pudding! :)

http://www.gamepur.com/ne...-development-and-fav.html

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Silversin schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:03:
[...]

Hoezo de eerste 2 maanden? En volgens mij is dit pas vandaag naar buiten gebracht?
CoD bestaat langer dan vandaag ;)
Als Sony er zelf achter gaat staan zie ik die dedicated servers wel goed komen, als Activision het gaat regelen worden ze na twee maanden langzaam uitgefaseerd en speel je na 4 maanden weer massaal client-side :z

Quote uit de posting: 'Ghosts will be using a hybrid system of dedicated servers and listen servers. So no matter where you are the game will always be trying to give you the best online performance possible'
Daar ga je eigenlijk al, denk dat ze gewoon wat dedicated servers neerzetten en als je geluk hebt (lees Amerikaan bent) kan je kans hebben om op een dedicated server terecht te komen.
Leuk verkooppraatje toch ?

[ Voor 31% gewijzigd door justifire op 08-10-2013 08:54 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:48:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Microsoft dergelijke grote steken heeft laten vallen bij het ontwerp. Daar waar Sony er last minute gewoon wat extra ram in heeft gestopt omdat ze geluk hebben gehad met de ontwikkeling van gddr5.
Het is gewoon een afweging geweest: Kinect moest erbij maar dat heeft wel nadelen gehad mbt de kosten: men kon niet ook nog eens GDDR5 erin stoppen ipv DDR3. De DDR3 is goedkoper maar vereiste wel een stop-gap waar men middels truuks nog wat snelheid eruit kon halen: de 32mb esram.

Ik zie wel vaker mensen het idee hebben dat MS maar geld kan blijven stoppen in dit soort projecten omdat ze zoveel winst maken met windows en office, maar zo werkt een groot concern niet: er is gewoon een budget en de divisie an sig moet gewoon winst maken, en geld van buiten betekent niet dat men dat 'krijgt', dat zijn investeringen die wel terugbetaald moeten worden. Dit geldt ook voor geld dat betaald wordt aan uitgevers voor exclusiviteit: die zak met geld is niet oneindig groot en het geld dat erin zit kan niet ergens anders aan besteed worden.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
justifire schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:49:
[...]

Als Sony er zelf achter gaat staan zie ik die dedicated servers wel goed komen, als Activision het gaat regelen worden ze na twee maanden langzaam uitgefaseerd en speel je na 4 maanden weer massaal client-side :z

Quote uit de posting: 'Ghosts will be using a hybrid system of dedicated servers and listen servers. So no matter where you are the game will always be trying to give you the best online performance possible'
Daar ga je eigenlijk al, denk dat ze gewoon wat dedicated servers neerzetten en als je geluk hebt (lees Amerikaan bent) kan je kans hebben om op een dedicated server terecht te komen.
Leuk verkooppraatje toch ?
Tja, dedicated servers alleen in de VS heeft weinig voordeel voor ons in de EU..... BF3/EA servers worden decentraal gehost. Bijvoorbeeld in Rotterdam zit een datacenter.

Maar goed, veel gamers, waar onder Beuk en ik zijn wel klaar met COD, BF4 jonguhhhhh! ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
justifire schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:49:
[...]

Als Sony er zelf achter gaat staan zie ik die dedicated servers wel goed komen, als Activision het gaat regelen worden ze na twee maanden langzaam uitgefaseerd en speel je na 4 maanden weer massaal client side.
Ah zo, mwah we hoeven niet meteen negatief te denken. De current gen versie werd outsourced dacht ik, dus die kan eerder terugvallen op client side matches. Denk dat ze voor de next gen en grotere regios gewoon dedicated servers gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft heeft ook wel veel input gevraagd en gekregen van developers. Ben daar maar niet bang om hoor. Dat vind ik echt zo'n non-argument. En wat wel of niet makkelijk is, hangt ook af van hoe ver ze zijn met het gebruiken van de laatste units of tools. Een programmeur kan best zeggen dat X beter werkt dan Y, maar als ze daar nog een oude devkit voor gebruiken, dan is dat argument ook niet echt zinvol meer.

Daarom lijkt het me slimmer om te wachten tot de daadwerkelijke release van games om dan te (laten) vergelijken welke nou eigenlijk betere performance levert.

Ook de hele discussie of het makkelijker is of niet is vrij subjectief. Dit hangt ook voor een groot deel van de kwaliteit van de engine af en hoe makkelijk men kan switchen tussen bepaalde platformen. Bovendien is maar 1% van het devteam daadwerkelijk bezig met de hardware zelf en is de rest vooral bezig met modellen, levels maken, gameplay in elkaar zetten en meer van dat soort werk. Die hebben sowieso nooit echt last van hoe goed of slecht men met de hardware om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht eigenlijk dat Sony wel de handen ineen gaat slaan met Amazon. Dat lijkt me de grote tegenhanger toch wel van Azure op dit moment. Daarna gevolgd door Google, maar van die twijfel ik wel of die zich wil gaan mengen in deze strijd. Misschien alleen als ze ook Android-apps willen toelaten of Google als vaste zoekmachine doen. Nouja, misschien wat teveel speculatie, maar ik zie Sony dit eigenlijk (voorlopig) niet zelf helemaal zo opzetten als ik eerlijk moet zijn. Want ze hebben naast gaming die servers ook niet echt nodig namelijk, waardoor ze deze de overige uren van de dag maar lastig kwijt kunnen. (of ze moeten ergens anders een leuke deal van hebben.

Voor MS hebben ze overdag genoeg vraag naar servers voor Office en Azure waarna ze in de avond deze weer kunnen inzetten voor Xbox. Dan heb je er toch wel de meeste profijt van. Ik geloof dat ze ook met wat Meteorologische instituten werken om in de nacht wat weermodellen te berekenen, maar heb daar even geen bron voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:45:
[...]

Gelukkig draaien Ryse en Dead Rising perfect zonder framedrops....
Er draait nog niets perfect zonder framedrops, alles draait nog op dev kits en is in beta, lijkt me logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kracht zegt blijkbaar niet zoveel. De PS4 is krachtiger dan de X1 en Wii U maar ook de Wii U heeft en krijgt games die 1080P en 60FPS draaien.

Eind november gaan we de werkelijkheid zien, nu lezen we alleen maar postings van al dan niet anonieme devs en als ze niet anoniem zijn is het omdat ze aan een exclusive werken. En in dat laatste geval moet je maar afwachten of ze de opdrachtgever naar de mond praten of gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Er draait nog niets perfect zonder framedrops, alles draait nog op dev kits en is in beta, lijkt me logisch :)
Als je het hebt over builds voor een beurs ja, dat kan kloppen want die zijn een paar weken tot maanden oud.
Denk dat de meeste games inmiddels wel zo goed als gold zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:25:
Wel te hopen dat Sony over 2 maanden een flink serverpark heeft staan want PSN is nu traag als dikke dingens in een trechter.
Aangezien gaikai nog niet gebruikt wordt aan het begin denk ik dat gaikai voor ps4 gebruikt gaat worden hiervoor en dan wordt het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Microsoft is tenminste concreet bezig http://www.theverge.com/2...-the-cloud-to-windows-and

Halo 4 streaming op lumia met 45 ms.

Geruchten laat ik nu wel, maar overige dingen zoals dat cloud video van intel of streaming van halo 4 dat zijn in mijn ogen goede ontwikkelingen.
YouTube: PlayStation 4 - PS Vita - Knack
het is net iets anders, maar in principe is dit niet minder vind ik. Beter zelfs, want op een mobiel gamen is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Ik dacht dat eigenlijk iedereen het er momenteel wel over eens was dat het gebruiken van de cloud voor graphics gerelateerde zaken zeer waarschijnlijk onzin is, maar dat het voor andere zaken (doorrekenen AI, simulatie van werelden etc) wel degelijk nuttig kan zijn?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
Waarom begin je echt steeds over iets anders. Je reageert maar half op onze reacties en begint steeds weer met geneuzel over ander zooi die niet interessant is of al eerder geplaatst. Plek voor normale discussies zijn er niet meer door jou.
Dat is ook wederzijds hoeveel reacties die volledig offtopic gaan en op de man

http://visual-computing.i...ingVortrag-DanielPohl.pdf
Meekoh schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Je moet even 2 dingen onderscheiden hier.
Alles renderen in de cloud. (zoals Gaikai doet en zoals MS doet voor die lumia phones en wat Intel doet met hun RayTracing demo). Op die manier hoef je alleen beeld te streamen, dat is niet zo spannend.
Maar het offloaden van alleen ray tracing naar de cloud is niet zo makkelijk, omdat je console sneller beeld wil renderen dan dat je cloud de ray tracing data heeft doorgerekent.
Alles in de cloud is nu al mogelijk, half half nog niet echt.
Hier wel interessant artikel en de huidige struikelblokken van cloud

http://visual-computing.i...ingVortrag-DanielPohl.pdf

Artikel van 2012, maar alles aspecten worden wel behandeld. De 3 technieken ray tracing, vortex en photo realistic rendering en natuurlijk latency, maar goed positief zijn ze er mee bezig en Microsoft investeert goed in hun cloud en je weet nooit op lange termijn. Hoe de infrastructuur netwerken zich ontwikkeld wellicht efficiënter algoritmes die worden ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs voor graphics kan het prima, zolang je maar goed bekijkt wat je wel of niet kan offloaden. Mij lijkt het bijvoorbeeld handig dat als je je character kunt customizen, deze een vaste texture krijgt die in de cloud wordt opgezet (of bijgewerkt indien nodig). Dat scheelt enorm met het renderen van de belichting (hoe meer lagen, hoe langer het duurt). Verder zijn er nog wel wat zaken, maar vind ik het vrij simpel om te zeggen dat het nergens bruikbaar kan zijn. Als dat zo was, had het ook nooit in de pijplijn gestaan. Of hebben jullie nooit van ontwikkeling gehoord? Men dacht ook dat het (voor die tijd) onmogelijk was om naar de maan te gaan of om bepaalde bestrijdingsmiddelen voor ziektes of gewassen te gebruiken.

Ik word een beetje gek van de negativiteit in dit topic. Alles moet maar bewezen zijn en alles moet maar precies passen binnen het beeld wat men heeft anders kan het niet, is het te moeilijk, lelijk of whatever.

Of hadden jullie bij het begin van de huidige generatie gedacht dat we al bezig zouden zijn met zulke gedetailleerde motion capturing en gezichtsanimaties? Sure, Dark Sorcerer gaat daar natuurlijk overheen (helemaal gaaf natuurlijk), maar dat had ik zelf echt niet verwacht in games als LA Noire, GTA of The Last of Us.

Kom op jongens, beetje fantasie en positiviteit is niet erg :)
Kritiek hebben is niet erg, sceptisch zijn ook niet, maar de grote lading negativiteit is gewoon ergerlijk te noemen. Ikzelf zie ook vooral mogelijkheden in de cloud (en de consoles zelf)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renderen in de cloud is absoluut geen onzin zoals sommigen hier beweren. Zoals Martin al aangeeft kan er wel degelijk grafisch materiaal in de cloud worden gerenderd, zolang het maar geen latency gevoelig materiaal is.

Het zal niet opeens de grafische prestaties van een console opkrikken tot ongekende hoogtes maar het kan wel degelijk voordelen hebben, mits ontwikkelaars er tijd in willen steken.

Open wereld online only games (titanfall, watchdogs etc) gaan er al gebruik van maken, ik kan me zo voorstellen dat dit alleen maar meer gaat worden, een spel waarin de spelwereld constant veranderd is als je inlogt lijkt me wat dat betreft echt wel interessant, gamen gaat zo steeds meer real life benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:58:
Zelfs voor graphics kan het prima, zolang je maar goed bekijkt wat je wel of niet kan offloaden. Mij lijkt het bijvoorbeeld handig dat als je je character kunt customizen, deze een vaste texture krijgt die in de cloud wordt opgezet (of bijgewerkt indien nodig). Dat scheelt enorm met het renderen van de belichting (hoe meer lagen, hoe langer het duurt). Verder zijn er nog wel wat zaken, maar vind ik het vrij simpel om te zeggen dat het nergens bruikbaar kan zijn. Als dat zo was, had het ook nooit in de pijplijn gestaan. Of hebben jullie nooit van ontwikkeling gehoord? Men dacht ook dat het (voor die tijd) onmogelijk was om naar de maan te gaan of om bepaalde bestrijdingsmiddelen voor ziektes of gewassen te gebruiken.

Ik word een beetje gek van de negativiteit in dit topic. Alles moet maar bewezen zijn en alles moet maar precies passen binnen het beeld wat men heeft anders kan het niet, is het te moeilijk, lelijk of whatever.

Of hadden jullie bij het begin van de huidige generatie gedacht dat we al bezig zouden zijn met zulke gedetailleerde motion capturing en gezichtsanimaties? Sure, Dark Sorcerer gaat daar natuurlijk overheen (helemaal gaaf natuurlijk), maar dat had ik zelf echt niet verwacht in games als LA Noire, GTA of The Last of Us.

Kom op jongens, beetje fantasie en positiviteit is niet erg :)
Kritiek hebben is niet erg, sceptisch zijn ook niet, maar de grote lading negativiteit is gewoon ergerlijk te noemen. Ikzelf zie ook vooral mogelijkheden in de cloud (en de consoles zelf)
Ja deel zeker je mening wel.

toevallig vandaag en gisteren een soort conference ivm cloud

http://www.videogamesintelligence.com/cloud-gaming-usa/

Als je die lijst ziet nice :-)

Leuke video recentvan Microsoft over de cloud en met name op over de games.

[YouTube: http://youtu.be/MwOAF5YsJyo]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:04:
Renderen in de cloud is absoluut geen onzin zoals sommigen hier beweren. Zoals Martin al aangeeft kan er wel degelijk grafisch materiaal in de cloud worden gerenderd, zolang het maar geen latency gevoelig materiaal is.

Het zal niet opeens de grafische prestaties van een console opkrikken tot ongekende hoogtes maar het kan wel degelijk voordelen hebben, mits ontwikkelaars er tijd in willen steken.

Open wereld online only games (titanfall, watchdogs etc) gaan er al gebruik van maken, ik kan me zo voorstellen dat dit alleen maar meer gaat worden, een spel waarin de spelwereld constant veranderd is als je inlogt lijkt me wat dat betreft echt wel interessant, gamen gaat zo steeds meer real life benaderen
Zelfde verhaal helaas weer bij multiplats. Studio's zullen dat echt niet gaan doen noch zullen ze optimaliseren voor de waarschijnlijk betere hardware in de PS4. Ik denk dus ook dat de voordelen van de cloud alleen bij 1st party te zien zal zijn, of in ieder geval voor een groot deel.

Overigens lijkt mij zoals eerder gezegd "de cloud" niet nodig voor hetgeen een Forza er bijvoorbeeld mee doet, de PS4 kan ook prima data verzamelen, uploaden en downloaden. Dat is dus niet specifiek voor de X1 weggelegd (waarmee ik niet zeg dat jij dat beweert hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Zelfde verhaal helaas weer bij multiplats. Studio's zullen dat echt niet gaan doen noch zullen ze optimaliseren voor de waarschijnlijk betere hardware in de PS4. Ik denk dus ook dat de voordelen van de cloud alleen bij 1st party te zien zal zijn, of in ieder geval voor een groot deel.

Overigens lijkt mij zoals eerder gezegd "de cloud" niet nodig voor hetgeen een Forza er bijvoorbeeld mee doet, de PS4 kan ook prima data verzamelen, uploaden en downloaden. Dat is dus niet specifiek voor de X1 weggelegd (waarmee ik niet zeg dat jij dat beweert hoor).
We zullen zien. Het lijkt me best aannemelijk dat een Ubisoft, EA en Activision toch wat zaken gaan ontwikkelen voor cloud-computing om daar meerdere titels mee van te voorzien. Voor hun is het een minder groot punt dan voor de kleine ontwikkelaars. En als bepaalde techniek gedeeld gaat worden (wat ik best zie gebeuren), dan moet dat op termijn ook gewoon kunnen. Als ze dergelijke zaken gewoon aan de API's gaan toevoegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das het mooie van een fatsoenlijk serverpark: dat schaal je gewoon. Iets wat Blizzard en ook nu Rockstar Games totaal niet gedaan hebben. Ook zou een queue-systeem ook wel handig zijn bij veel games als het echt druk is, maar daarom moet je dat soort zaken ook vooral toe gaan passen voor extra zaken. Dingen waar een game dus ook zonder kan. Zoals bv inderdaad die raytracing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 09:57
Ik vind het opvallend dat de steambox zo weinig aandacht krijgt, en niet in de discussie is opgenomen.

Ook vind ik grappig hoe naïef mensen zijn. Veel van de mensen om me heen zeggen als ze de specs lezen: aaah maar dat is gewoon een PC!

Zucht~

En dan moet ik ze uitleggen dat de nieuwe generatie consoles die ook gewoon PC hardware bevatten, maar van een ander (minder) merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Helaas weer veel reacties moeten verwijderen... op naar poging #863.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer interessant nieuws battlefield misschien nu goed moment voor Microsoft als de geruchten waar zijn om dit nu eindelijk te tonen wat vast dat dat er exclusieve content voor de Xbox One is tegelijk met de release en ook nieuws met madden een exclusieve app die er veel belovend voor de smartglass uitziet.
Battlefield has always brought out the competitive side in people. So it’s no surprise that on November 1, Europe and the USA are going head-to-head in Battlefield 4 to finally find out who’s best. Tune into the live stream on Xbox Live on November 1 at 11:00AM PDT to find out who will win the “Battlefield 4: Showdown Live – Europe vs USA” match-up. Xbox Live’s Major Nelson and AceyBongos will each command their own team of 32 players on Xbox One. You’ll get the first look at the Battlefield 4 Second Assault expansion pack, which debuts at the Showdown and brings four re-imagined Battlefield 3 maps to Battlefield - See more at: http://blogs.battlefield....own/#sthash.JFHiiltA.dpuf
bron http://blogs.battlefield.com/2013/10/battlefield-4-showdown/

Voor de app.
EA’s newest Madden installment, Madden NFL 25, is receiving an Xbox One-exclusive SmartGlass app. This particular app will be called CoachGlass–seems fit given the function of the app. CoachGlass acts as, well, a coach, for players. CoachGlass takes data from ‘tens of thousands’ of different online matches, all while making certain suggestions for different plays–offensive and defensive. CoachGlass is able to determine what the current downs within the game, as well as what distance the players are at–at any moment within the game.

CoachGlass even is able to give players suggestions as to what the opposing team’s next move will most likely be, so that players can best prepare themselves. Players are able to use CoachGlass in any mode featured within Madden NFL 25, so it’s not just limited to online. This Xbox One app will be made available through any cell phone or tablet, that is able to support SmartGlass, which will launch alongside the system’s launch on November 19th.
bron http://www.operationsport...me-next-gen-gameplay-too/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:43:
Als Next gen alleen gedefinieerd moet worden door betere graphics denk ik dat je er goed naast zit. Er zullen geen gigantische stappen gemaakt meer worden in graphics op een console, op een gegeven moment kun je meer polygonen en textures die erin worden gepropt met het blote oog op 3 meter echt niet meer onderscheiden.
Het uiteindelijk doel is levensechte graphics, liefst op ultra hd-resolutie ;).
Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:49:
Verschil tussen PC en current-gen is wel degelijk groot.
Dat mag wel, want de Xbox 360 viert bijna z'n 8e verjaardag.
SeamusXanthus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:52:
Firstlook volgens ons aller Tweaker forum:

PS4 kamp vond PS4 beter
X1 kamp vond X1 beter
Mulitgamers vonden het allebei wel tof
Zou dat komen omdat de Xbox 360-bezitters en Sony-equivalenten voornamelijk naar respectievelijk de X1 en Ps4 hebben gekeken?
Phusebox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:57:
Als je niet zeker bent of het echt is zoek dan even op of het cgi is of niet. Graphics van games die pas over 1+ jaar moeten verschijnen kunnen ook nog steeds veranderen. Meestal zie je het wel goed als het cgi is:
IngamerX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:32:
Ik vind het opvallend dat de steambox zo weinig aandacht krijgt, en niet in de discussie is opgenomen.
De Steam Machine behoort niet tot de 8e generatie consoles. Het is in feite een gewone pc met het Steam-ecosysteem (SteamOS, Steam, controller). De naam console vind ik het niet echt waard.

Ik was net de Wikipediapagina aan het kijken en ik las dit: "Nvidia claims that unlike in previous generations, game consoles will no longer be able to compete with PC graphics due to massive R&D funding by Nvidia and AMD, and stricter size and power requirements of consoles.[15]"

Wikipedia: History of video game consoles (eighth generation)

Positief nieuws vind ik :). Voor consoles wel iets minder.

[ Voor 76% gewijzigd door witeken op 09-10-2013 00:30 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:12:
Kracht zegt blijkbaar niet zoveel. De PS4 is krachtiger dan de X1 en Wii U maar ook de Wii U heeft en krijgt games die 1080P en 60FPS draaien.
Goh dan kan me Pentium 3 ook alles 60FPS en 1080 draaien als hij alleen vierkantblokjes laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
witeken schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:52:
[...]

Het uiteindelijk doel is levensechte graphics, liefst op ultra hd.
http://m.gamespot.com/new...es-has-quadrupled-6415433

Het moet uiteindelijk ook rendabel zijn om die graphics te blijven pushen, zeker als de prijzen van de games gewoon gelijk blijven (exl. Dlc, Online pass, etc...)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Over ruim 5 weken is het al zover, dan komt de PS4 uit in Amerika…

Vinden jullie ook niet dat er nog zo bar weinig van ‘next-gen’ te zien is?
Ik bedoel, vrjiwel alles wat op recente beurzen te spelen was draaide op devkits/veredelde PC’s, en vaak waren het ook nog eens Alpha of hooguit Beta versies van games…

Om wat voorbeelden te noemen, de eerste gameplay beelden van Driveclub met 16 auto’s op het scherm moeten nog getoond worden, de eerste 32v32 multiplayer gameplay van Battlefield 4 moet nog getoond worden, van NBA 2k14 hebben we een gameplay trailer gezien die max. 2,5 seconde echte gameplay bevatte vanuit camerastandpunten die je ingame nooit zult gebruiken en zo zullen er nog veel meer voorbeelden zijn. En vaak lees je in previews of ervaringen van mensen op die beurzen dat het technisch allemaal ook nog lang niet in orde is, lage resoluties, lage FPS….

Snap dat aan de ene kant ontwikkelaars zich nu nog focussen op current gen en dus misschien daarom nog voorzichtig zijn met full blowouts van hun nextgen titels, maar toch, het is ZO midden/eind november.
Heb de PS4 al een hele tijd in pre-order staan en ben ook niet van plan die te cancellen, maar ik moet wel bekennen dat de echte zin erin steeds minder aan het worden is.

Meer mensen met dit probleem?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik had gedacht dat rond de launch van GTA en Fifa het wel stil zou zijn rondom nextgen, maar nu blijft het wel heel lang stil.

Het is echt nog maar een paar weken. Zit regelmatig hier in de topics en verder online te lurken maar alles wat je tegenkomt zijn bekende oude beelden. Alleen gisteren was er een stuk over The Order. Weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Kan je opmerkingen wel plaatsen. Ben voornamelijk op zoek naar beelden van BF4 op de next gen consoles, en dan niet offscreen, maar gewoon in volledige kwaliteit. Maar die ben ik nog nergens tegen gekomen. En inderdaad, over 6 weken mag ik al naar de winkel om de x1 op te halen... en op diezelfde dag ben ik toch van plan om BF4, FIFA, KI en DR3 te spelen...

Van KI heb ik inmiddels voldoende beelden gezien en dat lijkt me een leuk spel worden. Van de overige idd nog niet zo veel...

Wel hebben we veel beelden gezien van AC en Watch Dogs... en die stemmen me niet zo heel positief qua gameplay....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Shiver23 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:57:
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik had gedacht dat rond de launch van GTA en Fifa het wel stil zou zijn rondom nextgen, maar nu blijft het wel heel lang stil.

Het is echt nog maar een paar weken. Zit regelmatig hier in de topics en verder online te lurken maar alles wat je tegenkomt zijn bekende oude beelden. Alleen gisteren was er een stuk over The Order. Weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken.
Het enige wat ik vooral tegen kom zijn bitchfights van FanBoys, linksom rechtsom.

Als al die mensen nou eens gaan wachten over +1 jaar bij bijvoorbeeld Battlefield 5 / COD9 en dan graphics vergelijken bij games die op beide platforms uitkomen.

Ik wou perse een day one release, maar met de prijzen van de apparaten wacht ik wel een half jaar a jaar totdat ik een keuze maak. ik kan het me niet veroorloven om allebei de consoles te halen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:13:
Kan je opmerkingen wel plaatsen. Ben voornamelijk op zoek naar beelden van BF4 op de next gen consoles, en dan niet offscreen, maar gewoon in volledige kwaliteit. Maar die ben ik nog nergens tegen gekomen. En inderdaad, over 6 weken mag ik al naar de winkel om de x1 op te halen... en op diezelfde dag ben ik toch van plan om BF4, FIFA, KI en DR3 te spelen...

Van KI heb ik inmiddels voldoende beelden gezien en dat lijkt me een leuk spel worden. Van de overige idd nog niet zo veel...

Wel hebben we veel beelden gezien van AC en Watch Dogs... en die stemmen me niet zo heel positief qua gameplay....
Precies, alleen van die offscreen beelden van een zgn. Alpha versie, 5 weken voordat ie in de winkel moet liggen...

Verder lijken bij vrijwel alle games de graphics sinds de next-gen aankondiging vorig jaar op de E3 drastisch minder te zijn geworden.
Snap best dat we van de nieuwe consoles geen BF4 @ Ultra Settings kunnen verwachten aangezien je daar een monster-PC voor nodig lijkt te hebben, maar ik verwacht wel een enorme verbetering tov de huidige gen en van veel games vallen de schaarse beelden me nu dan toch wel een beetje tegen.

Dat kan natuurlijk komen omdat er voor zover ik gelezen heb vooral Alpha/Beta versies te zien zijn geweest, maar 5 weken voor release mag je toch ook weleens final product beelden verwachten of? :)

Ach ja, misschien heb ik me ook wel teveel laten beinvloeden door de toch vooral negatieve commentaren online over nextgen games (van mensen die op beurzen gespeeld hebben bv.) en valt het straks uiteindelijk allemaal reuze mee.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal voorlopig alleen Killzone voor de PS4, en die graphics zien er gelukkig fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Probleem zit hem hoofdzakelijk in het verwachtingspatroon van mensen. De stap van PS2 en Xbox naar PS3 en Xbox 360 was nu eenmaal zo groot vanwege het hele HD gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Jah maar in de praktijk zijn bar weinig games op de current gen 1080P en zelfs de meeste niet eens 720P, veel games bleven hangen op 480P of een of andere vage tussen variant.

Ik had in eerste instantie de hoop dat bij de next gens een 1080P resolutie wel de standaard zou worden, maar inmiddels hoor je alweer diverse berichten dat veel games die 1080P alweer niet gaan halen, dat vind ik toch wel een beetje zorgelijk bij een console die toch weer 6 jaar mee moet.

En nee resolutie is niet alles, maar ik mag graag dichtbij mijn tv zitten als ik game, en als je op 1,5 meter van een 40" lcd zit dan is resolutie wel belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 09-10-2013 10:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:50
Naast resolutie vind ik het ook belangrijk dat de zogenaamde jaggies gaan verdwijnen en dat textures veel scherper en gedetailleerder worden. Dat zijn stappen op grafisch gebied die ik op zijn minst verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Inderdaad, liever 720p met AA en veel toeters en bellen dan 1080p zonder poespas.
Uitzonderingen daargelaten is 30fps wmb ook prima.
(wie legt in lekentaal aan mij uit waarom het altijd 30 of 60fps is, en niet bijvoorbeeld 45fps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat je tv 50/60 beelden per seconde kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Shiver23 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:45:
Omdat je tv 50/60 beelden per seconde kan verwerken.
Mits je geen *echte*100hz of 200hz tv hebt :) (niet die halve meuk die ze soms voor 100/200hz door laten gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Chaoss schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:31:
Jah maar in de praktijk zijn bar weinig games op de current gen 1080P en zelfs de meeste niet eens 720P, veel games bleven hangen op 480P of een of andere vage tussen variant.

Ik had in eerste instantie de hoop dat bij de next gens een 1080P resolutie wel de standaard zou worden, maar inmiddels hoor je alweer diverse berichten dat veel games die 1080P alweer niet gaan halen, dat vind ik toch wel een beetje zorgelijk bij een console die toch weer 6 jaar mee moet.

En nee resolutie is niet alles, maar ik mag graag dichtbij mijn tv zitten als ik game, en als je op 1,5 meter van een 40" lcd zit dan is resolutie wel belangrijk.
Zoals hier al vaker gezegt is liggen de verwachtingen veel hoger dan enkel 1080p. BF3 graphics op 1080p met 60fps moet een eitje zijn voor beide nieuwe consoles. Dat vinden wij als consumenten echter niet genoeg, er moet meer destruction, meer effecten, meer weer, meer 'alles' zijn, en dan word 1080p/60fps ineens wél weer een uitdaging.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Toch speel ik via HDMI bijvoorbeeld Tomb Raider van PC op TV (steam big picture mode). Mijn PC draait Tomb Raider echt niet op 60fps , maar waarschijnlijk ergens fluctueert het tussen de 40 en 50 fps (1080p).
En mijn TV speelt het zonder problemen af en het is veel keer fijner spelen dan 30 fps. Dus waarom kan dat dan zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je monitor ontvangt toch het signaal op 60hz. Of 24 of 60.
Met VSync is het beeld altijd een factor van 60, omdat iedere keer een volledig frame zichtbaar is. Bijvoorbeeld 30. Met VSync uit krijg je 'tearing' om je tv het signaal goed te laten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat Tomb Raider in de basis gewoon voor de consoles is gemaakt en vervolgens overgezet is naar de PC. Als het een PC exclusive zou zijn, zou je PC er waarschijnlijk een stuk meer moeite mee hebben, door toevoeging van allerlei extra shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:00:
Je monitor ontvangt toch het signaal op 60hz. Of 24 of 60.
Met VSync is het beeld altijd een factor van 60, omdat iedere keer een volledig frame zichtbaar is. Bijvoorbeeld 30. Met VSync uit krijg je 'tearing' om je tv het signaal goed te laten verwerken.
Misschien snap ik je niet helemaal, maar mijn punt is, ik heb een apparaat (PC) thuis wat niet 30 of 60 fps beeld op mijn TV tovert, maar er tussenin, en het loopt toch echt fantastisch. Geen tearing problemen oid.
Waarom kunnen andere apparaten (consoles) dat niet op diezelfde TV, maar moeten die aan die star 30 of 60 fps blijven vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ten eerste heb je een buffer, als je boven de 30 fps uitkomt. Zeker in games als BF4 en GTA erg handig, In je achterhoofd houdend dat het met 64man op een druk punt, of tijdens een vlucht dat je de complete map ziet, zeker zomaar 15 frames kan kosten.

Daarnaast oogt het erg sloom op 30FPS. Gamen op 50FPS is heel veel fijner en vloeiender dan 30FPS. Het oogt stroperig. Je weet / merkt het pas als je het hebt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
BM schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Zoals hier al vaker gezegt is liggen de verwachtingen veel hoger dan enkel 1080p. BF3 graphics op 1080p met 60fps moet een eitje zijn voor beide nieuwe consoles. Dat vinden wij als consumenten echter niet genoeg, er moet meer destruction, meer effecten, meer weer, meer 'alles' zijn, en dan word 1080p/60fps ineens wél weer een uitdaging.
+1 ;)

Voor wat betreft de verwachtingen... Vergelijk een launch titel van de vorige generatie. Neem bijvoorbeeld Kameo, Perferct Dark Zero, Call of Duty 2, etc. en vergelijk ze met GTA5, Halo 4, GoW3, etc. Heb gewoon ook even geduld en geniet gewoon van de games en wees blij met 64 player gameplay, 1000en zombies, persistant worlds, etc. etc.

Hopelijk kan dit topic over 6 weken gewoon op slot en is iedereen gewoon lekker aan het gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

On_E schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:52:

Vinden jullie ook niet dat er nog zo bar weinig van ‘next-gen’ te zien is?
Ik bedoel, vrjiwel alles wat op recente beurzen te spelen was draaide op devkits/veredelde PC’s, en vaak waren het ook nog eens Alpha of hooguit Beta versies van games…
Dat heb ik ook al een paar keer geopperd hier. Je ziet te weinig vergelijkingen. Zijn de beelden teleurstellend? staan ze zelf niet achter hun product of ligt de focus nu gewoon veel meer op de current gen? Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat de ontwikkelaars geen vachtjes tegen de haren in wil strijken door voor de launch duidelijk te maken welke versie je moet hebben.

Ik weet niet meer hoe dit last gen ging maar ook daar riepen de devs hardop dat beise systemen vergelijkbaar waren en prijsten ze de onderlinge sterke punten aan. Ook nu weer houden de devs zich (op officiele kanalen) op de vlakte.
maar ik moet wel bekennen dat de echte zin erin steeds minder aan het worden is.

Meer mensen met dit probleem?
De zin is er nog steeds. Een nieuwe console uitpakken en de potentie die dat uitstraalt, wordt er altijd erg blij van. Ik heb waarschijnlijk geen PS4 bij launch (geen pre order) en gezien de spellen die ik eigenlijk nog moet spelen vind ik het niet heel erg. Echter gister weer battlefield 3 gedaan en dan krijg ik wel weer erg zin in deel 4 zeker toen ik laatst dat filmpje zag dat hier gepost werd met die map op de boot.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Exact. De 360 kan BF3 ook in 1080p op 60fps weergeven echter dan krijg je van die Minecraft blokken ;)

Grotere werelden, betere AI, meer interactie met je omgeving, weinig laadtijden, meer details. Dat heb ik dan liever als de resolutie tussen de 720 en 1080p ligt. Volgens mij draait BF3 op de huidige consoles ook al onder de 720p.

Daarnaast hebben beide consoles veel betere scalers en kunnen games on-the-fly van resolutie wisselen. Daarmee blijft je hud of GUI wel gewoon in 1080p maar de spelwereld zelf kan dan in een lagere resolutie gerenderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

Dat heb ik ook al een paar keer geopperd hier. Je ziet te weinig vergelijkingen. Zijn de beelden teleurstellend? staan ze zelf niet achter hun product of ligt de focus nu gewoon veel meer op de current gen? Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat de ontwikkelaars geen vachtjes tegen de haren in wil strijken door voor de launch duidelijk te maken welke versie je moet hebben.
Conspirancies overal! Die stoute mensen hebben het weeral op Sony gemunt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10
StealthyPeanut schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:24:
Ten eerste heb je een buffer, als je boven de 30 fps uitkomt. Zeker in games als BF4 en GTA erg handig, In je achterhoofd houdend dat het met 64man op een druk punt, of tijdens een vlucht dat je de complete map ziet, zeker zomaar 15 frames kan kosten.
Maar die buffer nemen ze niet, niet op consoles. Ze gaan altijd op het randje zitten dat het 'overal' wel rond de 30FPS zit, geen marges om paar drukke stukken op te vangen en de rest van de game +30 te laten draaien. (aantal punten zelfs onder de 20).

Op PC heb je die marges, omdat ze zelf grafisch en hardware bepaald, framelock op 30fps met highest settings of low-settings met een wooping 120fps, die marges worden op console al bepaald door developers.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 09-10-2013 12:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De lanceringen van GTA en Fifa zijn inderdaad alweer voorbij, maar toch is men daar nog druk mee bezig. Ik denk dat de reclame ook pas in November zal beginnen voor beide consoles. Consumenten hebben doorgaans niet zo'n heel lang geheugen, waardoor het zinloos is om nu al groot uit te pakken.
Beter 1 grote korte reclamecampagne, dan een lange met weinig budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zie toch al wel kleine PS4 reclames, met name met Watch_dogs en zeker Assassins Creed, toch er slim om anderhalve maand hier van te voren mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja, maar zijn die van SONY of Ubisoft?
Dat maakt nogal een verschil, aangezien deze games ook op ps3 en x360 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:47:
Ja, maar zijn die van SONY of Ubisoft?
Dat maakt nogal een verschil, aangezien deze games ook op ps3 en x360 komen.
Er wordt op het einde PS3 en PS4 genoemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Origins schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:49:
[...]

Er wordt op het einde PS3 en PS4 genoemd..
Ok, maar dat is waaschijnlijk omdat SONY een goede vriendshap heeft met Ubi.

Hoe dan ook is dit nog niet direct SONY die de ps4 aan het marketen is, maar UBI die zijn games market (en noemt waarschijnlijk ps3 en 4 vanwege een dealtje met SONY).

Het echte marketen van de PS4 an sich is nog niet begonnen, MS heeft wel al wat reclames voor de X1 gemaakt in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Ubi waarbij alleen PS wordt genoemd, vanwege de DLC deals waarschijnlijk. Net als bij CoD alleen Xbox wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:51:
[...]

Ok, maar dat is waaschijnlijk omdat SONY een goede vriendshap heeft met Ubi.

Hoe dan ook is dit nog niet direct SONY die de ps4 aan het marketen is, maar UBI die zijn games market (en noemt waarschijnlijk ps3 en 4 vanwege een dealtje met SONY).

Het echte marketen van de PS4 an sich is nog niet begonnen, MS heeft wel al wat reclames voor de X1 gemaakt in Amerika.
Ja klopt, maar alsnog wordt de naam SONY genoemd, zeker ivm Assassins Creed, wat toch een grote naam is in de game wereld.
Vind het toch een slimme zet van Sony. (waarschijnlijk ook voor betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
SinergyX schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

Maar die buffer nemen ze niet, niet op consoles. Ze gaan altijd op het randje zitten dat het 'overal' wel rond de 30FPS zit, geen marges om paar drukke stukken op te vangen en de rest van de game +30 te laten draaien. (aantal punten zelfs onder de 20).

Op PC heb je die marges, omdat ze zelf grafisch en hardware bepaald, framelock op 30fps met highest settings of low-settings met een wooping 120fps, die marges worden op console al bepaald door developers.
Precies mijn punt inderdaad. Je zit op de consoles al op de max en daar merk je gewoon de hickups heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
De processoren van beide consoles zijn echt zeer snel. Ik weet niet precies hoe ik ze kan vergelijken maar je moet het zo zien. De xbox heeft een processor met 5mrd transistoren en de ps4 met 6 mrd transistoren. Een i7 processor van intel bijvoorbeeld heeft maar 700 miljoen transistoren. Het ziet er ook niet naar uit dat snel betere processoren voor de pc op de markt komen.

Ik weet niet of het overkill is wat betreft snelheid maar de ps4 en xbox one zijn echt de snelste computers op de markt. Echt futureproof en kunnen minstens 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
The Mystic schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:45:
De processoren van beide consoles zijn echt zeer snel. Ik weet niet precies hoe ik ze kan vergelijken maar je moet het zo zien. De xbox heeft een processor met 5mrd transistoren en de ps4 met 6 mrd transistoren. Een i7 processor van intel bijvoorbeeld heeft maar 700 miljoen transistoren. Het ziet er ook niet naar uit dat snel betere processoren voor de pc op de markt komen.

Ik weet niet of het overkill is wat betreft snelheid maar de ps4 en xbox one zijn echt de snelste computers op de markt. Echt futureproof en kunnen minstens 10 jaar mee.
Verzin je dit nou net ter plekke ofzo?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Hahn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:50:
[...]

Verzin je dit nou net ter plekke ofzo?
Nee natuurlijk niet dit staat op wikipedia op transistor count zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, leuk en aardig, maar alleen dat nummertje zegt echt niks over hoe krachtig ze zijn. Dat het de snelste computers op de markt zijn is dikke onzin. Qua specs zijn het redelijk midrange computers, maar omdat de samenstelling altijd hetzelfde is (en er geen andere onnodige zaken hoeven te draaien), kan er het maximale uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Hahn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:52:
Ja, leuk en aardig, maar alleen dat nummertje zegt echt niks over hoe krachtig ze zijn. Dat het de snelste computers op de markt zijn is dikke onzin. Qua specs zijn het redelijk midrange computers, maar omdat de samenstelling altijd hetzelfde is (en er geen andere onnodige zaken hoeven te draaien), kan er het maximale uitgehaald worden.
dus jij beweert dat transistor count niet zegt hoe snel een processor is, dat klopt op zich wel maar is wel een goede vergelijkingsindicator.

ps intel heeft nog betere prototypes maar die houden ze achter de hand en wachten ze keurig netjes op amd voordat ze die invoeren. Oftewel ze verkopen eerst de oude model processoren.

Ik vind wat betreft sony en microsoft goed bezig, ze hebben de pc dik overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Transistor count van de complete SoC is dat ja. Het huidige i7 topmodel van Intel loopt rondjes om die AMD SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
ik weet ook niet precies hoe het zit met die processoren. In de openingspost lees ik dat beide processoren van amd zijn. Dat is nieuw voor mij in ieder geval.

Maar wat mij dan verbaast is hoe erg de achterstand is van de pc markt. Hoe erg zij die markt behandelen. Juist de pc moest zo snel mogelijk de snelste computer beschikbaar zijn, vind ik. De meest zware applicaties draaien namelijk op pc's. Wel is het zo dat de intel speciale processoren heeft voor servers die wel wats neller zijn dan de huidige processoren op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waar héb je het in godsnaam over :? De pc-markt is juist het enige wat de laatste jaren nog enige vooruitgang heeft gehad, juist omdat computers veel sneller zijn dan de huidige consoles.

En nu komt er nextgen en die zijn qua kracht eigenlijk niet eens sneller dan de huidige pc's, dus over een paar jaar lopen computers ook weer flink voor qua kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Hahn schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:33:
Waar héb je het in godsnaam over :? De pc-markt is juist het enige wat de laatste jaren nog enige vooruitgang heeft gehad, juist omdat computers veel sneller zijn dan de huidige consoles.

En nu komt er nextgen en die zijn qua kracht eigenlijk niet eens sneller dan de huidige pc's, dus over een paar jaar lopen computers ook weer flink voor qua kracht.
de cijfers vertellen een ander verhaal. De cijfers geven aan dat de playstation en de xbox de pc hebben vooruitgestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je moet je niet zo blindstaren op een paar cijfertjes die je van één wikipediapagina afleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
De consoles lopen qua brute kracht wel behoorlijk achter op wat je nu in de pc kan krijgen ja, een jaguar 8 core stelt weinig voor tegenover een 8 core bulldozer die meer doet per kloktik en meer dan 2x zo hoog geklokt is.
Een 7970GE is al meer dan een jaar op de markt en heeft ~4 Tflops, tegenover de 1,83 van de ps4 en de 1,3 van de xbox one.

Maar goed, een bulldozer alleen verbruikt al bijna evenveel als de hele ps4, dus dit soort hardware is ook niet realistisch.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
haarbal schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:38:
De consoles lopen qua brute kracht wel behoorlijk achter op wat je nu in de pc kan krijgen ja, een jaguar 8 core stelt weinig voor tegenover een 8 core bulldozer die meer doet per kloktik en meer dan 2x zo hoog geklokt is.
Een 7970GE is al meer dan een jaar op de markt en heeft ~4 Tflops, tegenover de 1,83 van de ps4 en de 1,3 van de xbox one.

Maar goed, een bulldozer alleen verbruikt al bijna evenveel als de hele ps4, dus dit soort hardware is ook niet realistisch.
Het feit waarom ik van console naar PC (2002) en weer naar console (2008) gegaan ben is het aanbod aan games. Tegenwoordig worden de meeste games voor de console geoptimaliseerd en is de PC versie een port hiervan (enkele uitzonderingen in FPS, MMORPG en RPG daargelaten). Daarbij komt nog dat er op de PC veel meer cheaters zijn dan op de console, en op de console iedereen op dezelfde hardware speelt (okay, controller en scherm zijn beïnvloedbaar).Dit heeft mij doen besluiten niet meer een PC up-to-date te houden voor deze paar games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:57:
[...]

Het feit waarom ik van console naar PC (2002) en weer naar console (2008) gegaan ben is het aanbod aan games. Tegenwoordig worden de meeste games voor de console geoptimaliseerd en is de PC versie een port hiervan (enkele uitzonderingen in FPS, MMORPG en RPG daargelaten). Daarbij komt nog dat er op de PC veel meer cheaters zijn dan op de console, en op de console iedereen op dezelfde hardware speelt (okay, controller en scherm zijn beïnvloedbaar).Dit heeft mij doen besluiten niet meer een PC up-to-date te houden voor deze paar games.
Je kan (wat ik doe) een middelmaat pc ernaast houden. Dan kan je op low de pc only games nog spelen of op medium. mmo's zijn vaak niet zwaar en FPS komen vaak op de console. Sommige RPG's zijn pc exclusive, maar verandert ook alweer (bijv the witcher)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 20:17 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!