Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:04:
Sony evt software uitbrengen op Xbox One en pc.

Goed nieuws :-)

Zou ook goed bij mantle samenwerken, aangezien dit dan ook voor Microsoft geldt.

[...]
Niet goed gelezen dus. Sony gaat geen software op de X1 uitbrengen. Hij geeft aan dat het mogelijk is dat (met name) exclusieve indie titels (en waarschijnlijk ook F2P games) in de toekomst op de X1 verschijnen. Niet zo gek, nu MS zijn indie beleid heeft versoepeld.
SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:07:
Het is ook gewoon goodwill kweken, niet zozeer om meer consoles aan de man te brengen.
Zou dat het zijn? Lijkt me sterk. Aan de ene kant laat je 70 miljoen gamers iedere maand lappen om enige online functionaliteit te gebruiken, terwijl het op de console van de concurrent geheel gratis is (was). Een aan de andere kant denk je goodwill te kweken door een mappackje een maand eerder uit te brengen? Lijkt me meer dat het vooropgezette doel gewoon meer console en game verkopen voor het specifieke platform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zogenaamde retail relies xbox one wel verdachte timing.

Lege kamer met praktisch alleen een Xbox One ;p

http://www.dailymotion.co...?start=7#from=embediframe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:04:
Sony evt software uitbrengen op Xbox One en pc.

Goed nieuws :-)

Zou ook goed bij mantle samenwerken, aangezien dit dan ook voor Microsoft geldt.

[...]
Het gaat hier trouwens om indie-ontwikkelaars. Adam Boyes zegt hier gewoon dat bij Playstation indiegames niet exclusief voor PS4 moeten verschijnen om gesupport te worden en dat multiplatform gewoonlijks de grootste winsten oplevert.

Hij wil slechts benadrukken dat het Playstation platform open blijft voor indie en dat exclusiviteit helemaal geen voorwaarde is om gesupport en gepromoot te worden op het Playstation platform.

Het artikel haalt het ook helemaal uit de context door dat weer te gaan vergelijken met de first-party exclusives, tuurlijk gaat dat niet veranderen.. Citaten van dergelijk caliber steeds in hun context bekijken dus.

edit: Misschien betekent dit net dat hij wil voorkomen dat indie games worden opgekocht door Microsoft en exclusief moeten verschijnen voor Xbox One.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyrso op 07-10-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Niet goed gelezen dus. Sony gaat geen software op de X1 uitbrengen. Hij geeft aan dat het mogelijk is dat (met name) exclusieve indie titels (en waarschijnlijk ook F2P games) in de toekomst op de X1 verschijnen. Niet zo gek, nu MS zijn indie beleid heeft versoepeld.

[...]

Zou dat het zijn? Lijkt me sterk. Aan de ene kant laat je 70 miljoen gamers iedere maand lappen om enige online functionaliteit te gebruiken, terwijl het op de console van de concurrent geheel gratis is (was). Een aan de andere kant denk je goodwill te kweken door een mappackje een maand eerder uit te brengen? Lijkt me meer dat het vooropgezette doel gewoon meer console en game verkopen voor het specifieke platform is.
Zat zelf aan timed exclusives te denken dat je alsnog een game na een jaar op de Xbox ONE uitbrengt. Ontwikkelingskosten zijn hoog en met de pc en Xbox One markt erbij hele grote afzet. Daarnaast kunnen ze altijd exclusieve features houden, vroegtijdige release op hun eigen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:14:
Die maandelijkse kosten zie je al terug in de snelheid, stabiliteit én functies, dat staat volledig los van een timed DLC. DLC komt ver na de verkoop van een game, alsof een DLC voor GTA5 nog iets zal doen aan de verkopen van GTA5 of consoles, of ze nu week eerder of niet ermee uitkomen.

Na de afgelopen piekdagen (BF4 en GTA5) was voor mij die 6 euro het compleet waard, niet alleen kon ik vrolijk doorlullen met de mensen online, maar had ik ook gewoon continue hoge snelheid downloads (tegenstelling tot de 'concurrent', die ik na 2 uur download maar heb uitgezet).

Maargoed, dat is current-gen, we zien wel wat ze doen next-gen (waar je in principe voor beide moet gaan betalen).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2013 11:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

Die maandelijkse kosten zie je al terug in de snelheid, stabiliteit én functies, dat staat volledig los van een timed DLC. DLC komt ver na de verkoop van een game, alsof een DLC voor GTA5 nog iets zal doen aan de verkopen van GTA5 of consoles, of ze nu week eerder of niet ermee uitkomen.

Na de afgelopen piekdagen (BF4 en GTA5) was voor mij die 6 euro het compleet waard, niet alleen kon ik vrolijk doorlullen met de mensen online, maar had ik ook gewoon continue hoge snelheid downloads (tegenstelling tot de 'concurrent', die ik na 2 uur download maar heb uitgezet).

Maargoed, dat is current-gen, we zien wel wat ze doen next-gen (waar je in principe voor beide moet gaan betalen).
Allemaal prima, maar dat staat los van goodwill kweken door timed DLC. Denk je dat de doorsnee consument denkt: "hmmm, op de Xbox moet ik betalen voor online, op de PS3 is het gratis, maar Call of Duty maps kan ik wel een maand eerder spelen op de Xbox. Wat een fantastisch gebaar van MS!"

Ik denk zelf van niet.
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:23:
[...]

Zat zelf aan timed exclusives te denken dat je alsnog een game na een jaar op de Xbox ONE uitbrengt. Ontwikkelingskosten zijn hoog en met de pc en Xbox One markt erbij hele grote afzet. Daarnaast kunnen ze altijd exclusieve features houden, vroegtijdige release op hun eigen console.
Dat is inderdaad de definitie van een timed exclusive. Maar men doelt hier op indies en F2P games. Of denk je dat Killzone en Uncharted over een jaar op de X1 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:36:
Allemaal prima, maar dat staat los van goodwill kweken door timed DLC. Denk je dat de doorsnee consument denkt: "hmmm, op de Xbox moet ik betalen voor online, op de PS3 is het gratis, maar Call of Duty maps kan ik wel een maand eerder spelen op de Xbox. Wat een fantastisch gebaar van MS!"

Ik denk zelf van niet.
Vrij moeilijk om voor meteen iedereen te praten :) Maar als er nu al bekend is dat er voor een nog uit te brengen spel 1 van de 2 een eerdere DLC krijgt, zal dat wel aardig meespelen bij de keuze van aanschaf (mocht je beide hebben), bv ook de reden waarom ik GTA5 op de xbox koos boven de PS3 versie.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Ik denk zelf van niet.

[...]

Dat is inderdaad de definitie van een timed exclusive. Maar men doelt hier op indies en F2P games. Of denk je dat Killzone en Uncharted over een jaar op de X1 komen?
Je kunt nooit in de toekomst kijken. Als je via software dan 2-3 x zoveel kunt verkopen. Ook als Sony goodwill creëeren voor de Xbox gamers. Je kunt nu als Sony wel laten zien welke kwaliteit ze bieden aan de concurrent. Qua games zeer tevreden over Sony.

Xbox online is wel wat meer voor die dienst mag best wat tegenover staan, sowieso cloud gaat een hele nieuwe rol spelen. Nu al testen met streamen van halo 4 op een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GTA 5? Krijgt GTA 5 de DLC eerder op de Xbox? Volgens mij zit je daar mis mee. Bedoel je niet 4?

Maar als al jouw CoD vrienden op PS3 spelen of je speelt helemaal niet met vrienden samen en je hebt geen Live abo (ik bijvoorbeeld), dan kies je blind voor de PS3 versie. Onderaan de streep goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

Je kunt nooit in de toekomst kijken. Als je via software dan 2-3 x zoveel kunt verkopen. Ook als Sony goodwill creëeren voor de Xbox gamers. Je kunt nu als Sony wel laten zien welke kwaliteit ze bieden aan de concurrent. Qua games zeer tevreden over Sony.

Xbox online is wel wat meer voor die dienst mag best wat tegenover staan, sowieso cloud gaat een hele nieuwe rol spelen. Nu al testen met streamen van halo 4 op een mobiele telefoon.
LOL wat ben jij grappig.....Dream on boy.....

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

LOL, Naughty Dog en Guerilla zijn eigendom van Sony. Die gaan in geen 100 jaar games voor de X1 uitbrengen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

[...]

Sorry hoor maar dit is echt hele dikke onzin. Als Sony dat zou doen is er geen enkele reden meer om een PS aan te schaffen. Never dat ze dat zouden doen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

LOL wat ben jij grappig.....Dream on boy.....
Als je kijkt wat Microsoft hun streven is naar aantallen dan heb je als uitgever een gigantische afzet markt. Do the math ;)

Die afzet markt is gigantisch en je kunt je eigen console genoeg promoten tov de concurrent.

Uiteindelijk zijn het commerciële bedrijven. Ik weet nog goed dat Sony de os feature geschrapt heeft, wat ik zeer betreur. Dit uiteindelijk ter preventie van illegaal gaming. Dus de vraag waarmee verdienen ze het meest? De games, PSN, de console. Als de games de omzet bepalen dan is timed exclusive en nieuwe markten aanboren geen slechte zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:46:
GTA 5? Krijgt GTA 5 de DLC eerder op de Xbox? Volgens mij zit je daar mis mee. Bedoel je niet 4?

Maar als al jouw CoD vrienden op PS3 spelen of je speelt helemaal niet met vrienden samen en je hebt geen Live abo (ik bijvoorbeeld), dan kies je blind voor de PS3 versie. Onderaan de streep goedkoper.
Nee, ik zeg dat het meespeelt met de keuze voor welke console. Timed DLC, netwerk, friends, allemaal deel van de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Sorry hoor maar dit is echt hele dikke onzin. Als Sony dat zou doen is er geen enkele reden meer om een PS aan te schaffen. Never dat ze dat zouden doen.
De next gen gaat wel jaren mee.

Timed exclusive eerdere content. Als ik een jaar moet wachten op een ps3 topper, daarom nu zelf van de huidige generatie zowel de xbox 360 en playstation 3. Zo kan je dus ook mensen krijgen kopen eerst een playstation 4 en vervolgens xbox one, of andersom. Denk dat hier ook genoeg zijn met 2 consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

De next gen gaat wel jaren mee.

Timed exclusive eerdere content. Als ik een jaar moet wachten op een ps3 topper, daarom nu zelf van de huidige generatie zowel de xbox 360 en playstation 3. Zo kan je dus ook mensen krijgen kopen eerst een playstation 4 en vervolgens xbox one, of andersom. Denk dat hier ook genoeg zijn met 2 consoles.
Tsja, in een ideale situatie had ik graag gezien dat Sony de hardware bouwt, en MS het OS. Vervolgens heb je een killer gameconsole waarop alle exclusives te spelen zijn. Dus van een Halo tot en met Uncharted op een console.

Helaas gaat dat echter niet gebeuren. Hopelijk wel de volgende generatie. Hoef ik maar 1 console in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Please, stop it. Tot het moment dat Sony failliet gaat (wat de komende jaren absoluut niet aan de orde is) blijven PS exclusives op de PS. Als je ze toch wilt spelen zal je naast een X1 ook een PS4 moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:45:
[...]

Als je een bepaalde console koopt omdat de DLC daar een week eerder voor verschijnt, dan ben je in mijn ogen echt knetter gek. Ik bedoel een week, waar hebben we het over. Kan me niet voorstellen dat zoiets voor de gewone gamer een reden is.
Tjah, voor jou is het knettergek, voor een ander niet meer dan logisch. Ik baseer daar ook niet mijn hele keuze op, maar het weegt wel mee. Ik vond het rete irritant dat ik voor BF3 telkens een week moest wachten. En laat ik die game nou net het meest gespeeld hebben (900 uur zie ik op Battlelog staan).

Dat is juist zo mooi van consoles: iedereen heeft zo zijn eigen redenen om iets aan te schaffen :>
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

Dat wordt een duur geintje voor je dan, als je al je retail games bij release voor € 70,- moet binnenhalen. Ik ga dan lekker voor de fysieke kopieën voor een tientje of 5. De keren dat ik een disc swap is op jaarbasis op 2 handen te tellen. Als ik een nieuwe game heb, ga ik echt niet op een avond nog 3 andere games spelen, weet niet hoe het met jou zit. Bij mij blijft die er dan wel enkele weken/maanden in zitten.
Ik hoop zelf dat ze ook gewoon digitale games gaan verkopen in winkels of online shops, maar ik heb er geen probleem mee om de adviesprijs te betalen voor games. Het lijkt erop dat digitale games tegelijk verkrijgbaar zijn met andere games. Ofwel: vanaf middernacht dus. En gezien niet iedere game een nachtlaunch heeft, kan dat een voordeel zijn. Of om niet naar de winkel te hoeven gaan.

Ik heb nu ook wat digitale titels op mijn console staan en vindt dat echt een verademing. Bij mijn PC is het ook al even geleden dat ik voor het laatst een disc in mijn drive moest hebben om te spelen, dus waarom bij consoles niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:03:
Please, stop it. Tot het moment dat Sony failliet gaat (wat de komende jaren absoluut niet aan de orde is) blijven PS exclusives op de PS. Als je ze toch wilt spelen zal je naast een X1 ook een PS4 moeten kopen.
Zie naar Sega.

Koop eerst Xbox One en later vermoedelijk een ps4, maar zie altijd mogelijkheden en zie Sony of Microsoft beide niet snel failliet gaan.

Als in ideale situatie elk doel dan op Nintendo, Microsoft en Sony. 33% afzet hebben elk. Dan kan Sony of Microsoft 66% markt bereiken met software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die mogelijkheden zijn er maar ze zijn niet realistisch. Ook Nintendo zal koste wat het kost al zijn games exclusief voor zijn eigen platform houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:11:
Die mogelijkheden zijn er maar ze zijn niet realistisch. Ook Nintendo zal koste wat het kost al zijn games exclusief voor zijn eigen platform houden.
Anders zouden ze ook geen exclusives meer heten :P

Er komt altijd wel een andere game als 'concurrent' van bepaalde exclusive, lang niet altijd zo succesvol (brawl - allstars), soms heb je mazzel met de ene game, andere keer helaas niet. Meeste wat recent is uitgekomen (en gaat uitkomen) als exclusive heb ik geen problemen mee, alternatief is er toch vaak de PC nog (Titanfall bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:11:
Nintendo is vrij koppig en idd traditioneel, maar zou Sony en Microsoft nog wel zien samenwerken en dat ze elk hun eigen consoles voorzien van unieke features, waarbij er toch ruimte is om de software op een grotere markt af te zetten. Games alleen al timed exclusive te maken, extra content, unieke features kinect/move zo kan je nog wel doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:08:
[...]
Tjah, voor jou is het knettergek, voor een ander niet meer dan logisch. Ik baseer daar ook niet mijn hele keuze op, maar het weegt wel mee. Ik vond het rete irritant dat ik voor BF3 telkens een week moest wachten. En laat ik die game nou net het meest gespeeld hebben (900 uur zie ik op Battlelog staan).
Sorry, maar ben het met Zwembroek eens. Een weekje wachten op een DLC?! |:(
En 900 uur? Dus uitgerekend over één jaar, heb jij gemiddeld elke dag 2.5uur BF3 gespeeld?
Wat voor conclusie ik hier uit moet trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Anders zouden ze ook geen exclusives meer heten :P

Er komt altijd wel een andere game als 'concurrent' van bepaalde exclusive, lang niet altijd zo succesvol (brawl - allstars), soms heb je mazzel met de ene game, andere keer helaas niet. Meeste wat recent is uitgekomen (en gaat uitkomen) als exclusive heb ik geen problemen mee, alternatief is er toch vaak de PC nog (Titanfall bv).
Eens. Zo is er ook nog geen waardige Mario Kart concurrent bijvoorbeeld. Wat best opvallend is aangezien het wel heel populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
@Grave, wat was nou eigenlijk die grote Xbox One aankondiging die dit weekend ging komen?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

@ MartinSpire:

kijk over deze vergelijkingsvid had ik het op de FP

Tuurlijk, je hebt het over Youtube maar het verschil is niet bijster groot. Forza 4,5 gaat al de ronde online. je kan in dit filmpje al aan de schaduwen zien dat er zelfs een stap is terug gedaan met Forza 5. De reflecties zijn dan wel weer een stuk verbeterd.

Het geluid is ook lachwekkend eigenlijk, tuurlijk het klinkt erg vet en dat is wat telt maar het is ineens duidelijk waarom veel forza aanhangers het geluid van de GT serie zo slecht vinden. Ook in de cockpitview klinkt de game alsof je met je oor naast de uitlaat hangt.

Nee Forza 5 komt voor mij niet over als grote stap in next gen. terwijl ze dit wel zo stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door swopdark op 07-10-2013 12:25 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SToRM666 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
@Grave, wat was nou eigenlijk die grote Xbox One aankondiging die dit weekend ging komen?
Dat het een fabel was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:19:
[...]

Sorry, maar ben het met Zwembroek eens. Een weekje wachten op een DLC?! |:(
En 900 uur? Dus uitgerekend over één jaar, heb jij gemiddeld elke dag 2.5uur BF3 gespeeld?
Wat voor conclusie ik hier uit moet trekken....
BF3 is al 2 jaar uit (of nouja, 1 jaar en 11 maanden) ;)
Verder heb ik er inderdaad aardig wat uur in zitten, maar daar zaten dus ook dagen bij dat ik dus een uur of 8 heb gespeeld. Samen met andere gasten online wat gewoon erg tof blijft.

Ik heb geen kinderen en het meeste heb ik buiten mn studie gedaan, dus dan heb je aardig wat tijd over. Maar dit gaat toch geen discussie worden over hoe verslaafd iedereen is? Ik ben in ieder geval een fanatieke gamer en vind het verkrijgen van DLC een week eerder dan andere platformen wel een incentive om daar de game toch het meest op te gaan halen. Vind het ontdekken van nieuwe maps met bijbehorende speelstijlen altijd enorm leuk om te doen. Gezien iedereen dan nog wat n00b is, behaal ik rond die tijden ook mijn beste potjes en meeste lol.
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
[video]@ MartinSpire:

kijk over deze vergelijkingsvid had ik het op de FP

Tuurlijk, je hebt het over Youtube maar het verschil is niet bijster groot. Forza 4,5 gaat al de ronde online. je kan in dit filmpje al aan de schaduwen zien dat er zelfs een stap is terug gedaan met Forza 5. De reflecties zijn dan wel weer een stuk verbeterd.

Het geluid is ook lachwekkend eigenlijk, tuurlijk het klinkt erg vet en dat is wat telt maar het is ineens duidelijk waarom veel forza aanhangers het geluid van de GT serie zo slecht vinden. Ook in de cockpitview klinkt de game alsof je met je oor naast de uitlaat hangt.

Nee Forza 5 komt voor mij niet over als grote stap in next gen. terwijl ze dit wel zo stellen.
Mijn reactie: Martinspire in "[PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles"

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 07-10-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SToRM666 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
LOL, die blogger misterxmedia beweerde dat DF alle hardware details heeft gekregen van MS en dus dit weekend bekend zou maken (in het volledige interview) dat er een radeon 280x als 2nd GPU in de xbox one zat. Let wel dit is een kaart die een week geleden is aangekondigt.

Het interview is gekomen waarin eigenlijk alleen nog maar pijnlijker is geworden hoe de Xbone is ontworpen rondom langzaam ddr3 geheugen en kinect. Wat hem uiteindelijk zwak, kreupel en lastig te programmeren maakt.

Maar vrees niet! misterxmedia heeft de NDA kaart weer gespeeld en roept dat er pas ruim een maand na de launch van de xbox one bekend zal worden gemaakt welke hardware er nu werkelijk in zit. Volgens hem staat er naast elke definitieve devkit bij studio's een bewaker om ervoor te zorgen dat de box niet mag worden open geschroeft. :+ wat een held! Ik volg zijn blogs ook en vind het soms echt goed gevonden van deze komiek.

Inmiddels geeft hij aan dat de 2 uitgeschakelde GPU cores nog zullen worden ingeschakeld via firmware. let wel, deze cores zijn uit of defect om betere productieyields te kunnen hebben. Volgens zijn verhaal is het straks dus een gok bij je aanschaf of je een krachtiger of minder krachtige xbone hebt. SPANNEND! Hij heeft er voor het gemakt ook nóg maar twee GPU cores bij gevonden die de consoel straks via firmware dus 33pct meer rekenkracht geven. De xbone heeft 12 GPU cores en krijgt er dus ff 4 bij... HELD!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
Stofzuigers of brulpijpen, het is meer dat GT nog steeds slechter geluid heeft, dat Forza 'de voorkeur' heeft. Andere kant, liever volledig 1080/60, dan nog meer eye-candy en weer naar 30fps te gaan.

Maar vind het de laatste tijd voor beide games slecht gesteld met de vooruitgang, GT5 voelde initieel ook als 4.5, en GT6 lijkt naar een 5.5 te gaan. Uiteindelijk gaat het voor mij om de features, met name het online aspect (waar PC racers flinke vooruitgang hebben gemaakt).

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Het enige wat jij aangeeft zijn excuses geven waarom de beelden er zo uitzien als dat ze doen. Ik snpa het wel je probeerd je keuze te verdedigen tegenover gezond verstand en dat is niet makkelijk. Maar je hebt er wel goed in en je geeft duidelijk niet op gezien je post historie in dit topic maar zeker ook op de frontpage. Let op dat je niet straks ook een blog gaat starten? martinxspire dan moet ik er weer eentje volgen voor mijn dagelijkse dosis humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Het enige wat jij aangeeft zijn excuses geven waarom de beelden er zo uitzien als dat ze doen. Ik snpa het wel je probeerd je keuze te verdedigen tegenover gezond verstand en dat is niet makkelijk. Maar je hebt er wel goed in en je geeft duidelijk niet op gezien je post historie in dit topic maar zeker ook op de frontpage. Let op dat je niet straks ook een blog gaat starten? martinxspire dan moet ik er weer eentje volgen voor mijn dagelijkse dosis humor.
Het zou gezond verstand zijn als je zelf ook niet zo biased als de pest zou zijn. Om de X1 af te doen als "zwak, kreupel en lastig te programmeren" geeft maar aan dat je er zelf ook de ballen verstand van hebt. De eSram is niet anders dan de eDram uit de huidige 360, dus ervaring hebben ze daar al zat mee. En verder is het juist makkelijker om met DDR3 om te gaan omdat ze daar óók al ervaring mee hebben. Nee, het grote probleem zit hem eerder in het aanleren van de nieuwe API's en technieken als Data Move Engines en whatnot. Daar heeft de PS4 ook last van, want hoeveel mensen hebben al met hUMA of Mantle gewerkt?

Elke lancering heeft zo zijn uitdagingen en niet elke developer gaat daar goed mee om. Dat is waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat zoveel X1 en PS4 exclusives in 2014 komen: meer ervaring opdoen met het platform.

En ja ik neem het op voor de Xbox One simpelweg omdat een eenzijdige discussie geen discussie meer is. Of kun je het niet hebben dat er mensen zijn met een andere mening?

Niets wat ik de laatste weken heb verkondigd zit op het niveau van die misterxmedia, dus waarom je zo loopt te haten snap ik ook niet helemaal. Sure, we verschillen van mening en misschien kijk ik het geheel wat positiever dan menig hier in het topic, maar ik vind het dan ook vrij zinloos om al beginnen af te kraken voordat je de consoles zelf hebt gebruikt en ook geen enkele review af te wachten. Game development is gewoon een eigen tak van sport en wat er de laatste maanden bekend is gekomen over de diverse games is niet veel anders dan hoe men al jaren te werk gaat. Of dat nou launchgames zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

LOL, die blogger misterxmedia beweerde dat DF alle hardware details heeft gekregen van MS en dus dit weekend bekend zou maken (in het volledige interview) dat er een radeon 280x als 2nd GPU in de xbox one zat. Let wel dit is een kaart die een week geleden is aangekondigt.

Het interview is gekomen waarin eigenlijk alleen nog maar pijnlijker is geworden hoe de Xbone is ontworpen rondom langzaam ddr3 geheugen en kinect. Wat hem uiteindelijk zwak, kreupel en lastig te programmeren maakt.

Maar vrees niet! misterxmedia heeft de NDA kaart weer gespeeld en roept dat er pas ruim een maand na de launch van de xbox one bekend zal worden gemaakt welke hardware er nu werkelijk in zit. Volgens hem staat er naast elke definitieve devkit bij studio's een bewaker om ervoor te zorgen dat de box niet mag worden open geschroeft. :+ wat een held! Ik volg zijn blogs ook en vind het soms echt goed gevonden van deze komiek.

Inmiddels geeft hij aan dat de 2 uitgeschakelde GPU cores nog zullen worden ingeschakeld via firmware. let wel, deze cores zijn uit of defect om betere productieyields te kunnen hebben. Volgens zijn verhaal is het straks dus een gok bij je aanschaf of je een krachtiger of minder krachtige xbone hebt. SPANNEND! Hij heeft er voor het gemakt ook nóg maar twee GPU cores bij gevonden die de consoel straks via firmware dus 33pct meer rekenkracht geven. De xbone heeft 12 GPU cores en krijgt er dus ff 4 bij... HELD!
Anders op zijn blog reageren. Ik link naar hem en hoop dat ze waar zijn voor ons als gamer.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vxHMv8W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik denk dat we maar beter kunnen stoppen die misterxmedia aan te halen in dit topic. Op andere sites is ie namelijk allang gebanned, zoals op semiaccurate, alwaar hij dacht ze te kunnen hersenspoelen: http://semiaccurate.com/f...thread.php?t=6847&page=22 :+

Het eurogamer artikel heeft zo'n beetje alles verduidelijkt m.b.t. de X1 architectuur. Hopelijk brengen ze nu ook zo'n artikel over de PS4, want ik ben benieuwd of die 176GB/s bandbreedte wel genoeg is voor 1152 GCN shaders en 8 CPU cores. Van de X1 weten we dat alles redelijk netjes gebalanceerd is, maar voor de PS4 ben ik benieuwd. Ook wat de final CPU kloksnelheid is, want een Jaguar core @ 1.6GHZ is nou niet echt denderend te noemen, en hoewel er acht stuks aanwezig zijn, is alles volledig parallel coden ook niet echt simpel. Ook vraag ik me af of het waar is dat de Jaguar cores is de PS4 twee threads aankunnen, dus een vorm van HT hebben. Nog genoeg vragen over de PS4 architectuur te verzinnen dus, hoewel ik verwacht dat DF met een artikel komt een dezer weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:40:
Stofzuigers of brulpijpen, het is meer dat GT nog steeds slechter geluid heeft, dat Forza 'de voorkeur' heeft.
Eensch, het geluid van Forza geeft menig autofanaat kippenvel. Klinkt erg goed!
Andere kant, liever volledig 1080/60, dan nog meer eye-candy en weer naar 30fps te gaan.
Resolutie is niet heilig naar mijn idee. Framedrops onder de 30 wel. En locked 30 fps is erg goed speelbaar en als er dan ook nog eens indrukwekkende dingen op je scherm gebeuren... Als je perse 1080p@60 wilt dan kan iedere game dat aan. Maar ten koste van wat moet je je afvragen. in het gaval van forza is dat duidelijk de (dinamische) verlichting. Geen nachtraces is toch wel weer vrij last gen voor een sim racer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:02:
Ik denk dat we maar beter kunnen stoppen die misterxmedia aan te halen in dit topic. Op andere sites is ie namelijk allang gebanned, zoals op semiaccurate, alwaar hij dacht ze te kunnen hersenspoelen: http://semiaccurate.com/f...thread.php?t=6847&page=22 :+

Het eurogamer artikel heeft zo'n beetje alles verduidelijkt m.b.t. de X1 architectuur. Hopelijk brengen ze nu ook zo'n artikel over de PS4, want ik ben benieuwd of die 176GB/s bandbreedte wel genoeg is voor 1152 GCN shaders en 8 CPU cores. Van de X1 weten we dat alles redelijk netjes gebalanceerd is, maar voor de PS4 ben ik benieuwd. Ook wat de final CPU kloksnelheid is, want een Jaguar core @ 1.6GHZ is nou niet echt denderend te noemen, en hoewel er acht stuks aanwezig zijn, is alles volledig parallel coden ook niet echt simpel. Ook vraag ik me af of het waar is dat de Jaguar cores is de PS4 twee threads aankunnen, dus een vorm van HT hebben. Nog genoeg vragen over de PS4 architectuur te verzinnen dus, hoewel ik verwacht dat DF met een artikel komt een dezer weken.
Duidelijk er staat nog genoeg open?
I have nothing better to do tonight, so i'm going to post some more impression stuff. This time from the latest "theawesomeaddiction" podcast. I'll summarize it, but if anyone wants to listen to it themselves, here is the link:
http://theawesomeaddiction.com/category/podcast/

It's a LONG pod cast. Jump into about 45 mins for the games part.

Forza 5: Polished. And they LOVED the controller, especially the force feedback (rumble) triggers. All of them said the controller was better and more comfortable than the x360's.

Killer Instinct: Really fun, smooth, fast. Loved the music.

Titanfall: PC version with XB1 controllers. All of them seemed super geeked out about this game. Gameplay is very smooth, controlls/movement easy to get the hang of.

Ryse Co-Op Play: The Video and audio in the game blew them away. They were fumbling their way through the combat, so they aren't sure what to really expect. *sounds like it's a game that will take a little bit of time to get the hang of* They generally liked it, but had similar concerns of others that have played the co-op, mainly the awkwardness. *hopefully this is just that they aren't used to it*

Dead Rising 3: Graphics looked good. Seems like a game that you could get way into and put hours into.

Playstation Booth:
Made a point to note that not much was offered to play. No Killzone, No Infamous. They had Knack and Driveclub. They seemed a little split on the controller: they all seemed to like the feel of it, but one or two thought it LOOKED a little cheap. They liked the look of the console (style, size, etc). They said one of the presenters noted that even with it being that small, there was still a lot of "open space" for cooling and also called it an "entertainment device". *LOL from me, sounds like sony is trying to change their tune...* Nothing AT ALL used the touchpad on the PS4 controller. One of them completely forgot it even had a touchpad.

Knack: They say it looks like it could be fun. Only 3 buttons did anything in the game: jump, move, attack. Later in the game you could press two buttons at once to perform other attacks. Liked the overall presentation of the game. They made it seem fairly simple.

Drive Club: Generally disappointed. Underwhelmed. After playing Forza (with trigger rumble) seemed to make this seem "last-gen" according to them. Underpowered.

(Reply) (Thread)

This is a repost from page one. Just wanted to make sure to backup the guy talking about experiences over numbers.

We don't know what apps are going to be beneficial in the living room until the platforms are there and good enough for people to start making things for it.

It is a fairly new paradigm that is untapped. With the Kinect, there are apps just waiting to be made.

I can think of tons of apps.

How about something simple, like a automatic twitter feed. How about answering emails with your voice in your living room. How about setting up your Kinect to do a time-lapse for a party that you throw at your house and automatically creates a movie with music that you can upload to Facebook. What about a blogging app controlled by your voice and gestures. In the mornings it would totally be awesome to just walk into my living room say a few commands and get my favorite playlist playing and read RSS news feeds while drinking my coffee. And all of this is synced to apps on my phone and tablet when I head to work.

You could run a snapped app that can help you figure out parts of the game where you are struggling with.

What I am saying is that there isn't anything in the Living room yet like the X1. The PS3 and Xbox360 have scratched the surface. It hasn't gone any further because you can only do one thing at a time. You are either playing a game or watching a movie. If things can be snapped and run in the background, this will open up so many possibilities.

The phone became an app farm, then the tablet. Now the console and the living room are next.

X1 is in a much better position to be a market leader on this, ESPECIALLY since the dev environment for Windows and Xbox is similar. We are going to see apps by more than just video providers and music providers. We are going to see Adobe, and autodesk and a lot publishers start making things for the living room.

MS is super smart to build the platform like this.

1. Make sure that the game experience is good
2. Make sure that apps run without interrupting that experience.
3. Make the platform easy to make apps for

MS is all about partners. If they can make a platform that will allow more apps and experiences into the living room then you can get more partners that will develop new experiences that will fule more sales.

Folks, apps in the living room are coming and MS is in the best position

In video gaming history, especially the 90s, Sony seldom lied. They just use some vague words to lead the gamers believe their console is more capable, much more powerful.
I.e Sony released the polygon count figures of PS2, and those figures haunted Sega Dreamcast till it's death. The truth is, with the capability to deliver much better texture and 480p resolution, Dreamcast is superior to PS2 even though DC was released 1 and half year earlier.</p>
During the launching period of PS3, Sony executives did over-promised and tell many lies to the press.

Later in PS3's life span, they let Mark Cerny, the so called modern day Da Vinci to talk about PS4 spec and vision. I thought Sony was different, for a while, it seems that they finally changed their attitude and looked very user friendly.

Until recent weeks, the media are still ripping Xbox One for the 50% weakness, but Sony never speaks, and never release any convincing game footages, just let the fanboys and the press repeat the 1.84, 18cu, 1152 shader units, blalablabla....

Finally, I knew they are trying the old tricks used on Dreamcast, published some brilliant figures, and let their rumors spread, again.
Hij staat er niet alleen voor en inhoudelijk zie je daar weinig Sony fans reageren.
Als Sony de duidelijke winnaar is dan klopt het bovenstaand verhaal niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:03:
Resolutie is niet heilig naar mijn idee. Framedrops onder de 30 wel. En locked 30 fps is erg goed speelbaar en als er dan ook nog eens indrukwekkende dingen op je scherm gebeuren... Als je perse 1080p@60 wilt dan kan iedere game dat aan. Maar ten koste van wat moet je je afvragen. in het gaval van forza is dat duidelijk de (dinamische) verlichting. Geen nachtraces is toch wel weer vrij last gen voor een sim racer vind ik.
Die 1080 maakt mij weinig uit, maar het was zo door MS aangegeven. Ik weet ook niet wat het verschil grafisch zou zijn geweest tussen 30 en 60 locked, gemis van nachtrace blijft inderdaad een pijnlijk punt.

Uiteindelijk wil ik gewoon makkelijk kunnen racen met goede ondersteuning van online features (current-gen mist gewoon een deel qua online matchmaking etc), dat buiten het grafisch aspect, next-gen racers wel een voorsprongetje hebben tov current-gen (GT6 is dit geval - driveclub is geen vergelijking imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Oh snap! dat ziet er verschrikkelijk fun uit! Veel interessanter dan die lelijke stadsmap die je steeds voorbij ziet komen... is het al november??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik volg zelf gratis studie https://www.coursera.org/course/behavioralecon

Hierin blijkt dat mensen altijd eerst handelen voor doen. Je koopt een console op basis van je vorige ervaringen. Hierna ga je hier rationeel een verklaring voor zoeken die niet waar hoef te zijn. Ieder mens werkt volgens schema en deze moeten eenduidig zijn. Als je kijkt en dat heeft John Carmack ook geroepen hoe verdacht de consoles op elkaar lijken dezelfde fabrikant die een eigen API op de markt wil zetten. Grote kans voor Microsoft en Sony en dit strookt met evt plannen om games op meerdere consoles te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Duidelijk er staat nog genoeg open?

[...]

Hij staat er niet alleen voor en inhoudelijk zie je daar weinig Sony fans reageren.
Als Sony de duidelijke winnaar is dan klopt het bovenstaand verhaal niet echt meer.
Pffff kun je in het vervolg niet gewoon een linkje naar al die onzin plaatsen, in plaats van hele lappen tekst? We weten nu wel dat je een enorme Xbox fan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

En dat Misterxmedia iedereen probeert te brainwashen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox one dit schijnen xbox one ingame te zijn

http://www.ign.com/articl...assins-creed-4-black-flag begint om 3.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Oh snap! dat ziet er verschrikkelijk fun uit! Veel interessanter dan die lelijke stadsmap die je steeds voorbij ziet komen... is het al november??
Grappig, na het spelen van deze map was het voor mij duidelijk, geen BF4 voor mij. Geef mij maar stadslevels.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:11:

Uiteindelijk wil ik gewoon makkelijk kunnen racen met goede ondersteuning van online features (current-gen mist gewoon een deel qua online matchmaking etc), dat buiten het grafisch aspect, next-gen racers wel een voorsprongetje hebben tov current-gen (GT6 is dit geval - driveclub is geen vergelijking imho).
Wat bedoel je precies? Ik snap niet goed wat je hier schrijft.

Op het gebied van sim racing is Forza 5 de komende (2?!) jaar alleenheerser. GT7 lijkt me niet binnen een jaar te launchen, polyphony is niet zo vlot. Need for speed is net als Driveclub meer arcade. Als MS het slim speelt komen ze volgens jaar lekker met Forza Horizon 2 en dan het jaar erop Forza 6 tegenover GT7. Inmiddels hebben ze dan bijna alle naar next gen stappende racegamers op de xbone zitten en zie ze er dan maar af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:14:
[...]

Pffff kun je in het vervolg niet gewoon een linkje naar al die onzin plaatsen, in plaats van hele lappen tekst? We weten nu wel dat je een enorme Xbox fan bent.
Heb je tijd om alles door te lezen http://misterxmedia.livejournal.com/

Ik speel het niet op de man jij lijkt een extreme voorkeur te hebben voor Sony. Ik hoop dat beiden consoles het goed gaan doen. De periode dat Microsoft er slecht voor stond ivm DRM was je vrij pro sony en nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Ik speel het niet op de man jij lijkt een extreme voorkeur te hebben voor Sony. Ik hoop dat beiden consoles het goed gaan doen. De periode dat Microsoft er slecht voor stond ivm DRM was je vrij pro sony en nu nog.
Ik heb ook een lichte voorkeur, maar het boeit me gewoon niet eens welke krachtiger is. Point is dat de ps4 hier eerder uitkomt en 100 euro goedkoper is. De rest interesseert me gewoon niet eens, want alle games gaan op beide platformen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet alle games lijkt me, maar ik denk dat je bedoelt dat de games die jij graag speelt op de PS4 en X komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:29:
Niet alle games lijkt me, maar ik denk dat je bedoelt dat de games die jij graag speelt op de PS4 en X komen ;)
Ja dat bedoel ik. Vooral de multiplatform games. Microsoft heeft europa gewoon een beetje genaaid met als excuus lokalisering. Ik ga dan niet meer naar een bedrijf dat me probeert te naaien voor 100 euro meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook een lichte voorkeur, maar het boeit me gewoon niet eens welke krachtiger is. Point is dat de ps4 hier eerder uitkomt en 100 euro goedkoper is. De rest interesseert me gewoon niet eens, want alle games gaan op beide platformen uitkomen.
Microsoft was de gene die zich focuste op de game en media ervaring een all in one entertaintment systeem. Zij brachten nieuwe ideeen op de markt en werden vervolgens afgeschoten, terwijl Sony schuw afwacht en hier goed gebruik van heeft gemaakt. Op dit moment is Microsoft steeds positiever in het nieuws en Sony heel erg stil. Ik heb nog geen enkel artikel gezien die inhoudelijk net zoals dat interview met Microsoft van 8000 woorden over de playstation 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Dat is correct. Ik heb inderdaad helemaal niks met MS en Xbox (de enige reden dat onze 360 stof staat te happen en niet op Marktplaats gezet wordt, is de Kinect voor als de kleine straks iets groter is, op dit moment gaat hij alleen aan als de kleine op het aanlokkelijke lampje met dito geluidje drukt ;)). Ik probeer echter ook niet alles krampachtig te weerleggen met dergelijke onzin blogs om voor mezelf maar recht te lullen wat krom is. Ik ga je link verder ook niet aanklikken. De reacties in dit topic over deze blog zeggen mij voldoende. :)

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 07-10-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

Microsoft was de gene die zich focuste op de game en media ervaring een all in one entertaintment systeem. Zij brachten nieuwe ideeen op de markt en werden vervolgens afgeschoten, terwijl Sony schuw afwacht en hier goed gebruik van heeft gemaakt. Op dit moment is Microsoft steeds positiever in het nieuws en Sony heel erg stil. Ik heb nog geen enkel artikel gezien die inhoudelijk net zoals dat interview met Microsoft van 8000 woorden over de playstation 4
Dat het stil is maakt mij niet uit. Beter als je het mij vraagt. Multimedia boeit me niks. Ik heb me XBMC met pc gekoppeld aan me tv en daar doe ik alles mee. Daarnaast vind ik me horizon mediabox gewoon prima werken en het gebruik van verschillende kanalen boeit me ook niks, want ik heb gewoon een universele afstandsbediening die alles voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:32:
[...]

Dat is correct. Ik heb inderdaad helemaal niks met MS en Xbox (de enige reden dat onze 360 nog stof staat te happen en niet op Marktplaats gezet wordt, is de Kinect voor als de kleine straks iets groter is). Ik probeer echter ook niet alles krampachtig te weerleggen met dergelijke onzin blogs om voor mezelf maar recht te lullen wat krom is. Ik ga je link verder ook niet aanklikken. De reacties in dit topic over deze blog zeggen mij voldoende. :)
Jammer op zijn blog zie je meer mensen positief dan je in dit topic aantreft. Ik stap tenminste open voor suggestie. Als het onzin is dan jammer, maar andersom gaat iedereen vooruit ook Sony als microsoft en Sony elkaars markt versterken hebben ze geheid een leuke financiële toekomst.

Als bedrijf heb ik ook veel en genoeg aan te merken op Microsoft, maar als gamer vind ik het mooi dat een bedrijf hierin pompt, ongeacht wat ze gedaan hebben.

Zowel Sony en Microsoft kan je een opsomming maken van hoe ze de consument altijd hebben gemanipuleerd geldt voor beide bedrijven.
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Ben het eens dat ze gewoon elkaar de markt moeten versterken, maar denk niet dat het ooit zo zal gebeuren. Zou ideaal zijn, want dan kan iedereen alles spelen.

Uiteindelijk vind ik PS plus de beste deal, want ik hoef nooit meer games te kopen (dat deed ik al niet) en toch af en toe wat leuks.
PS plus is idd een hele goede service als ze daarmee goed verder gaan dan moet uiteindelijk Microsoft ook om. Bedoel beide kunnen zoveel eigen unieke dingen bieden. Sony hun eigen games goedkoper aanbieden en later en iets duurder. Er zijn mogelijkheden genoeg. Als je samen een markt kan domineren voor 60-70 %.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Jammer op zijn blog zie je meer mensen positief dan je in dit topic aantreft. Ik stap tenminste open voor suggestie. Als het onzin is dan jammer, maar andersom gaat iedereen vooruit ook Sony als microsoft en Sony elkaars markt versterken hebben ze geheid een leuke financiële toekomst.

Als bedrijf heb ik ook veel en genoeg aan te merken op Microsoft, maar als gamer vind ik het mooi dat een bedrijf hierin pompt, ongeacht wat ze gedaan hebben.

Zowel Sony en Microsoft kan je een opsomming maken van hoe ze de consument altijd hebben gemanipuleerd geldt voor beide bedrijven.
Ben het eens dat ze gewoon elkaar de markt moeten versterken, maar denk niet dat het ooit zo zal gebeuren. Zou ideaal zijn, want dan kan iedereen alles spelen.

Uiteindelijk vind ik PS plus de beste deal, want ik hoef nooit meer games te kopen (dat deed ik al niet) en toch af en toe wat leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ja natuurlijk zijn de mensen daar positief, dat zijn gewoon fans van die gozer en de Xbox zelf. Wat verwacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:34:
[...]

Op de man spelen wordt nergens gewaardeerd, hier op tweakers ook niet

[ Voor 23% gewijzigd door Gropah op 07-10-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik snap niet goed wat je hier schrijft.

Op het gebied van sim racing is Forza 5 de komende (2?!) jaar alleenheerser. GT7 lijkt me niet binnen een jaar te launchen, polyphony is niet zo vlot. Need for speed is net als Driveclub meer arcade. Als MS het slim speelt komen ze volgens jaar lekker met Forza Horizon 2 en dan het jaar erop Forza 6 tegenover GT7. Inmiddels hebben ze dan bijna alle naar next gen stappende racegamers op de xbone zitten en zie ze er dan maar af te halen.
Sorry BS je weet ten eerste niet wat er de komende 2 jaar nog uitkomt van derden ten 2e je laat voor het gemak even het hele pc platform weg waar simracers op zitten waar Forza bij verbleekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:38:
Ja natuurlijk zijn de mensen daar positief, dat zijn gewoon fans van die gozer en de Xbox zelf. Wat verwacht je dan?
Ja een discussie iedereen kan daar reageren, waarom moet het altijd Sony vs Microsoft.
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Dat het stil is maakt mij niet uit. Beter als je het mij vraagt. Multimedia boeit me niks. Ik heb me XBMC met pc gekoppeld aan me tv en daar doe ik alles mee. Daarnaast vind ik me horizon mediabox gewoon prima werken en het gebruik van verschillende kanalen boeit me ook niks, want ik heb gewoon een universele afstandsbediening die alles voor me doet.
Zelf kies ik kies voor multimedia nu sindskort minder tijd om te gamen en dan is de eerste voorkeur multimedia. PS3 om zijn goede blu ray speler gekocht met leuk voordele van een goede gameconsole. Hoevalt trouwens horizon toen ik nog bij UPC werkt hadden we hier vele klachten over.

[ Voor 26% gewijzigd door Gropah op 07-10-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Iets wat veel mensen nog niet is opgevallen, maar er stond (vind ik) iets heel interresants in het Digital Foundry interview. Veel boeiender dan het gigaflop geneuzel.
Ik heb mij namelijk al vanaf het begin af gevraagd hoe MS alles wilde gaan virtualiseren, aangezien het virtualiseren van 3d rendering vaak geen optimale performance geeft.
so we're not breaking back-compat with titles because titles have their own entire operating system that ships with the game.
Het ziet er dus naar uit dat iedere game zijn eigen versie van het Game OS heeft. Dat maakt ze heeel flexibel! Het klinkt alsof de hele game 1 VM is die op de gamedisk staat en dat die incl Game OS wordt geboot vanaf de BR disc. We moeten nog gaan zien wat voor voordelen dit gaat hebben, maar ze kunnen hier heel flexibel mee omgaan.

edit:
En over wat MisterXblabla over die 2 render pipes = 2 gpu's is natuurlijk onzin he ;)
Dat staat A niet in het interview en B is niet de bedoeling van de 2 render pipes.

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 07-10-2013 13:53 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik heb gekeken voor 10 minuten... pfff...

Meen je dit nu serieus als betrouwbaar? Zijn vraag & antwoord blogs lijken wel gedachtenspinsels van hemzelf. Daarnaast grijpt hij bij iedere kans om de PS4 neer te maaien en of Sony. Objectief is hij niet. Doordat hij niet niet objectief is, is hij daarom niet serieus te nemen. Ik zou hem gewoon negeren. :X

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:31:

Microsoft was de gene die zich focuste op de game en media ervaring een all in one entertaintment systeem. Zij brachten nieuwe ideeen op de markt en werden vervolgens afgeschoten, terwijl Sony schuw afwacht en hier goed gebruik van heeft gemaakt.
De nieuwe ideeën die ze wilden forceren gingen over een heel nieuw level van DRM en het door de strot duwen van hun ideeën. Het is niet de schuld van Sony dat Microsoft hierop is afgeschoten door de hele wereld. Het is ook niet de schuld van Sony dat Microsoft een zwakkere GPU in de xbone heeft zitten ten gunste van kinect en het snappen van apps. het is ook niet de schuld van sony dat MS in haar eerste XBONE presentatie 32 keer het woord tv heeft genoemd? het is ook niet de schuld van Sony dat die ex baas van MS riep dat als je geen internet in je huis hebt je maar een xbox 360 moet kopen.

MS heeft enorm veel goodwil vanuit de gamers en de industrie binne 2maanden ongedaan gemaakt, ze zullen alles op alles moeten zetten dit vertrouwen weer terug te verdienen. Echter deze gen hebben ze niet het voordeel van een jaar eerder op de markt zijn, goedkoper zijn, makkelijker te programmeren zijn, met betere GPU en live inkomsten hebben tov gratis PSN.

Of Sony nu wel of niet de huidige plannen al had zullen we nooit weten maar met open ogen in dezelfde shitstorm springen als waar MS in zwom zou een beetje stomme zet zijn, en hebben ze dus ook niet gedaan.

Het is ook niet de schuld van Sony dat MS de xbox voor 499 neerzet en wereldwijd op veel plekken niet dit jaar launchen. Nee Sony roept 399, geen verplichte online, 2e hand verkoop van games en wat andere leuke dingen en de community doet de rest. Ze hebben weinig te verdedigen.

Op dit moment is Microsoft steeds positiever in het nieuws en Sony heel erg stil. Ik heb nog geen enkel artikel gezien die inhoudelijk net zoals dat interview met Microsoft van 8000 woorden over de playstation 4
Zoals je misschien zelf hebt gelezen her en der was het Microsoft zelf die graag wilde vertellen over de technische inhoud van de xbone. Uiteraard zegt DF geen nee. Microsoft heeft het een en ander uit te leggen door alle verhalen die online de ronde gaan en hebben met dit interview veel zaken bloot gelegt en bevestigt die reeds bekend waren. Uiteindelijk is dit geen PS4 vs XBONE interview maar een interview over hoe de xbone tot stand is gekomen met bijbehorende specs.

Zoals je misschien gemerkt heeft heeft Sony niet zo de noodzaak te gaan praten over de hardware in de PS4 naast wat ze reeds in feb hebben gedaan en steeds is gelekt. Devs en internet praten wel voor Sony en dat gaat ze goed af. Zoals je zelf misschien leest kan MS misschien beter haar mond houden over de specs en zicht richten op waar ze goed in zijn: games tonen en kinect games tonen. Alles wat ze zeggen over de specs van de xbone krijgen ze direct teruggekaatst omdat alle wat ze roepen niet goed genoeg is of zwakker dan de PS4. Met uitzondering van SHAPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Ja dat bedoel ik. Vooral de multiplatform games. Microsoft heeft europa gewoon een beetje genaaid met als excuus lokalisering. Ik ga dan niet meer naar een bedrijf dat me probeert te naaien voor 100 euro meer.
Niks naaien, ze hebben gewoon weer eens hun zaakjes niet goed voor elkaar lijkt het. Op de één of andere manier heeft MS altijd zeer veel moeite met lokalisatie EN worldwide uitbrengen van hun producten.

- Zune
- Bing mist de helft van de features hier
- Surface zeer laat beschikbaar
- Xbox Movies zonder ondertitels
- Xbox Kinect titels voor kinderen niet in het nederlands (Sesame Street, Kinectimals)
- Nu dus Xbox One localisatie OF logistieke problemen (afhankelijk of je ze gelooft of niet)

Overigens maakt Sony het eigenlijk nog veel bonter aangezien die gewoon hun meest loyale markt laten zitten omdat ze dit toch wel winnen. Al treft het jou persoonlijk toevallig niet, het 'naaien' is er niet minder om :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

De nieuwe ideeën die ze wilden forceren gingen over een heel nieuw level van DRM en het door de strot duwen van hun ideeën. Het is niet de schuld van Sony dat Microsoft hierop is afgeschoten door de hele wereld. Het is ook niet de schuld van Sony dat Microsoft een zwakkere GPU in de xbone heeft zitten ten gunste van kinect en het snappen van apps. het is ook niet de schuld van sony dat MS in haar eerste XBONE presentatie 32 keer het woord tv heeft genoemd? het is ook niet de schuld van Sony dat die ex baas van MS riep dat als je geen internet in je huis hebt je maar een xbox 360 moet kopen.

MS heeft enorm veel goodwil vanuit de gamers en de industrie binne 2maanden ongedaan gemaakt, ze zullen alles op alles moeten zetten dit vertrouwen weer terug te verdienen. Echter deze gen hebben ze niet het voordeel van een jaar eerder op de markt zijn, goedkoper zijn, makkelijker te programmeren zijn, met betere GPU en live inkomsten hebben tov gratis PSN.

Of Sony nu wel of niet de huidige plannen al had zullen we nooit weten maar met open ogen in dezelfde shitstorm springen als waar MS in zwom zou een beetje stomme zet zijn, en hebben ze dus ook niet gedaan.

Het is ook niet de schuld van Sony dat MS de xbox voor 499 neerzet en wereldwijd op veel plekken niet dit jaar launchen. Nee Sony roept 399, geen verplichte online, 2e hand verkoop van games en wat andere leuke dingen en de community doet de rest. Ze hebben weinig te verdedigen.

[video]

[...]

Zoals je misschien zelf hebt gelezen her en der was het Microsoft zelf die graag wilde vertellen over de technische inhoud van de xbone. Uiteraard zegt DF geen nee. Microsoft heeft het een en ander uit te leggen door alle verhalen die online de ronde gaan en hebben met dit interview veel zaken bloot gelegt en bevestigt die reeds bekend waren. Uiteindelijk is dit geen PS4 vs XBONE interview maar een interview over hoe de xbone tot stand is gekomen met bijbehorende specs.

Zoals je misschien gemerkt heeft heeft Sony niet zo de noodzaak te gaan praten over de hardware in de PS4 naast wat ze reeds in feb hebben gedaan en steeds is gelekt. Devs en internet praten wel voor Sony en dat gaat ze goed af. Zoals je zelf misschien leest kan MS misschien beter haar mond houden over de specs en zicht richten op waar ze goed in zijn: games tonen en kinect games tonen. Alles wat ze zeggen over de specs van de xbone krijgen ze direct teruggekaatst omdat alle wat ze roepen niet goed genoeg is of zwakker dan de PS4. Met uitzondering van SHAPE.
grappig
have nothing better to do tonight, so i'm going to post some more impression stuff. This time from the latest "theawesomeaddiction" podcast. I'll summarize it, but if anyone wants to listen to it themselves, here is the link:
http://theawesomeaddiction.com/category/podcast/

It's a LONG pod cast. Jump into about 45 mins for the games part.

Forza 5: Polished. And they LOVED the controller, especially the force feedback (rumble) triggers. All of them said the controller was better and more comfortable than the x360's.

Killer Instinct: Really fun, smooth, fast. Loved the music.

Titanfall: PC version with XB1 controllers. All of them seemed super geeked out about this game. Gameplay is very smooth, controlls/movement easy to get the hang of.

Ryse Co-Op Play: The Video and audio in the game blew them away. They were fumbling their way through the combat, so they aren't sure what to really expect. *sounds like it's a game that will take a little bit of time to get the hang of* They generally liked it, but had similar concerns of others that have played the co-op, mainly the awkwardness. *hopefully this is just that they aren't used to it*

Dead Rising 3: Graphics looked good. Seems like a game that you could get way into and put hours into.

Playstation Booth:
Made a point to note that not much was offered to play. No Killzone, No Infamous. They had Knack and Driveclub. They seemed a little split on the controller: they all seemed to like the feel of it, but one or two thought it LOOKED a little cheap. They liked the look of the console (style, size, etc). They said one of the presenters noted that even with it being that small, there was still a lot of "open space" for cooling and also called it an "entertainment device". *LOL from me, sounds like sony is trying to change their tune...* Nothing AT ALL used the touchpad on the PS4 controller. One of them completely forgot it even had a touchpad.

Knack: They say it looks like it could be fun. Only 3 buttons did anything in the game: jump, move, attack. Later in the game you could press two buttons at once to perform other attacks. Liked the overall presentation of the game. They made it seem fairly simple.

Drive Club: Generally disappointed. Underwhelmed. After playing Forza (with trigger rumble) seemed to make this seem "last-gen" according to them. Underpowered.

:) I was there with some friends, and definitely XB1 delivers ... ...

PS4 was a really poor showing.. I actually felt sorry for them, my mate who is a PS guy totally ripped them a second hole especially for Knack, that thing really got under his skin (he hated it with a vengeance, especially the graphics). He also wasn't a big fan of Killzone, I actually thought it looked OK (on par with what I expected).

p.s. Ryse looks amazing, even better than I expected and I have high expectations of cryengine!

p.p.s ohh and the highlight for me was TITANFALL that thing really delivers! That's gonna be a killer game come launch!

(Reply) (Thread)
bron http://misterxmedia.livej...9257.html?page=3#comments

Stukje ff lezen over de ps booth ;)
Arx schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb gekeken voor 10 minuten... pfff...

Meen je dit nu serieus als betrouwbaar? Zijn vraag & antwoord blogs lijken wel gedachtenspinsels van hemzelf. Daarnaast grijpt hij bij iedere kans om de PS4 neer te maaien en of Sony. Objectief is hij niet. Doordat hij niet niet objectief is, is hij daarom niet serieus te nemen. Ik zou hem gewoon negeren. :X
'
Klopt, maar iedereen kan reageren en aantal geruchten zijn al als waar bevestigd, maar idd nog niet alles.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Zelf kies ik kies voor multimedia nu sindskort minder tijd om te gamen en dan is de eerste voorkeur multimedia. PS3 om zijn goede blu ray speler gekocht met leuk voordele van een goede gameconsole. Hoevalt trouwens horizon toen ik nog bij UPC werkt hadden we hier vele klachten over.
[quote]
Je vergeet alleen even dat je met je xbox nog niet af bent van je mediabox (niet in NL in ieder geval). Je sluit hem er alleen op aan. Die van UPC is sterk verbeterd in ieder geval laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ok Grave kom maar op. Welke geruchten zijn bevestigd. Ditmaal feiten please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:59:
Ok Grave kom maar op. Welke geruchten zijn bevestigd. Ditmaal feiten please.
Deze gevonden
Someone posted this on the MisterxMedia page.

Look at the name for the Xbox One Chip http://i.imgur.com/wpjZHEX.jpg

Now read this
http://misterxmedia.livejournal.com/92980.html

It was posted on March 5, and he said the name of the Xbox one SoC is Xbox 1!

The guy might be reliable then...
Hey guys, been following this thread for some time now.
I read misterxmedia's blog since 2012, and I can tell you, at first I thought it was all BS, but since it looked fun and entertaining I kept reading without any expectations.

But he got 90% of things right at worse (the insider).

Like said above, misterxmedia and his friends make up a lot of theories and speculate about the insider's hints.
But if you read carefully the insider's words, back to 2012, you'll realize he knew everything that was coming.

They knew for the esRAM and X86 processor even before SA (semiaccurrate) and all the other specialized tech website would spit the bean.
He also predicted the 8gb of ram.

He knew for the 3OS, and all that stuff too.

At that point I was blown away.

There is no way this dude is making up all this stuff, it's just impossible to guess right that much.

I'm not saying there's a dGPU in the Xbox One, might be something close to it, might just be some advanced tech in the GPU or something else.
But one thing is sure, Microsoft is hiding something.

Microsoft paid over 3 Billion dollars for an advanced socket, it's not just some cheap shit take off the shelves.

And the Xbox One event at Eurogamer Expo on 26th being very close to the AMD reveal (25th) is very strange, coincidence ? I doubt ...
Heel forum wat specifiek gericht is op zijn uitspraken. http://www.ign.com/boards...preading.453331725/page-3

Kan idd allemaal erg toevallig zijn. We komen er vanzelf straks achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Johan tb schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:47:

Sorry BS je weet ten eerste niet wat er de komende 2 jaar nog uitkomt van derden
Ik neem even aan dat we eenzelfde ritme in gaan als deze generatie aanhoud. Dan is toch vaak zichtbaar dat andere sim racers niet kunnen tippen aan GT en Forza die toch op console in hun own league opereren.
ten 2e je laat voor het gemak even het hele pc platform weg waar simracers op zitten waar Forza bij verbleekt.
Klopt maar daarom gaat dit topic ook over PS4/Xbox One. Ik wil PC games daar helemaal niet bij betrekken. Een game pc van ruim 1500 euro kan en mag je namelijk niet vergelijken met een console van 400 euro. appels en peren. beide lekker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nu een Microsoft bron
see my statements the other day caused more of a stir than I had intended. I saw threads locking down as fast as they pop up, so I apologize for the delayed response.

I was hoping my comments would lead the discussion to be more about the games (and the fact that games on both systems look great) as a sign of my point about performance, but unfortunately I saw more discussion of my credibility.

So I thought I would add more detail to what I said the other day, that perhaps people can debate those individual merits instead of making personal attacks. This should hopefully dismiss the notion I'm simply creating FUD or spin.

I do want to be super clear: I'm not disparaging Sony. I'm not trying to diminish them, or their launch or what they have said. But I do need to draw comparisons since I am trying to explain that the way people are calculating the differences between the two machines isn't completely accurate. I think I've been upfront I have nothing but respect for those guys, but I'm not a fan of the mis-information about our performance.

So, here are couple of points about some of the individual parts for people to consider:

• 18 CU's vs. 12 CU's =/= 50% more performance. Multi-core processors have inherent inefficiency with more CU's, so it's simply incorrect to say 50% more GPU.
• Adding to that, each of our CU's is running 6% faster. It's not simply a 6% clock speed increase overall.
• We have more memory bandwidth. 176gb/sec is peak on paper for GDDR5. Our peak on paper is 272gb/sec. (68gb/sec DDR3 + 204gb/sec on ESRAM). ESRAM can do read/write cycles simultaneously so I see this number mis-quoted.
• We have at least 10% more CPU. Not only a faster processor, but a better audio chip also offloading CPU cycles.
• We understand GPGPU and its importance very well. Microsoft invented Direct Compute, and have been using GPGPU in a shipping product since 2010 - it's called Kinect.
• Speaking of GPGPU - we have 3X the coherent bandwidth for GPGPU at 30gb/sec which significantly improves our ability for the CPU to efficiently read data generated by the GPU.

Hopefully with some of those more specific points people will understand where we have reduced bottlenecks in the system. I'm sure this will get debated endlessly but at least you can see I'm backing up my points.

I still I believe that we get little credit for the fact that, as a SW company, the people designing our system are some of the smartest graphics engineers around – they understand how to architect and balance a system for graphics performance. Each company has their strengths, and I feel that our strength is overlooked when evaluating both boxes.

Given this continued belief of a significant gap, we're working with our most senior graphics and silicon engineers to get into more depth on this topic. They will be more credible then I am, and can talk in detail about some of the benchmarking we've done and how we balanced our system.

Thanks again for letting my participate. Hope this gives people more background on my claims.
http://www.neogaf.com/for...?p=80951633&postcount=195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

grappig

[...]

bron http://misterxmedia.livej...9257.html?page=3#comments

Stukje ff lezen over de ps booth ;)
[...]

'
Klopt, maar iedereen kan reageren en aantal geruchten zijn al als waar bevestigd, maar idd nog niet alles.
Zit je Misterx linkje te bekijken, maar daar maakt hij een hele stoere statement dat er geen werkende PS4 is getoond, maar ik zag gewoon PS4's draaien @Firstlook onder het Ubisoft podium.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Zit je Misterx linkje te bekijken, maar daar maakt hij een hele stoere statement dat er geen werkende PS4 is getoond, maar ik zag gewoon PS4's draaien @Firstlook onder het Ubisoft podium.
Dit waren reacties op zijn artikelen niet zijn woorden.

Sowieso Firstlook ze hadden het over Exbo 2013. Als je dit al van meerdere mensen hoort, de plaatjes van de dev kit van Xbox dat nam iedereen direct blind aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16
Heb niet hellemaal meegelezen, maar ik begrijp dus dat nou ineens de xbox one weer sterker is dan ps4 ??
Zo ja ik dacht dat Microsoft had gezegd dat ze niet gingen voor krachtigste hardware ?!?
Hoop echt zeer snel de vergelijkingen te zien, kan echt niet geloven dat de xbox one met mindere hardware beter kan zijn dan betere specs van ps4. Hoe goed hun software ook is, sony is niet eens een complete noob met software ofzo :S

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Although Microsoft Corp. has gained a number of strategic advantages when it managed to land orders to supply system-on-chips for both Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4, the company actually had to spend rather whopping money on development of those components and technologies, according to a former AMD executive.

Bob Feldstein, who was vice president of strategic business development at AMD and managed a number of important projects, revealed on his page in LinkedIn that the cost of the Xbox One accelerated processing unit project was rather vast. The APU was co-developed by AMD and Microsoft, so both companies invested their human resources, IP and had to develop new technologies. It is unknown how much both companies spent on the chip that powers Xbox One, but the whole project cost well over $3 billion.

“[My] involvement [into the Xbox One APU project] was focused on business management and supply agreement negotiations. […] AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device. […] This required the coordination of multiple functional teams within AMD, as well as regular customer meetings with leadership teams responsible for handling the challenges of complex, muti-year deals. This project is valued at $3 billion+,” described Mr. Feldstein his work at AMD on LinkedIn.

Considering the fact that AMD spends around $300 million on R&D per quarter and approximately 1.2 billion research and development a year, it is impossible that the firm actually expended $3 billion on a single project. But keeping in mind that AMD had to develop multiple technologies to power the Xbox One, including GCN graphics architecture, Jaguar x86 architecture and others, actual spending on different things was actually very high.

Technologies that are used inside APUs that power PlayStation 4 and Xbox One will be used for desktop, mobile and ultra-portable PC devices, microprocessors, graphics cards and other products by AMD.
http://www.xbitlabs.com/n...3_Billion_to_Develop.html

Nu inhoudelijk ze investeren echt niet in lucht, zou mij niks verbazen, maar Ryse zou iedereen moeten doen omslaan als je hoort hoe positief ze hierover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

v8power67 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:23:
Heb niet hellemaal meegelezen, maar ik begrijp dus dat nou ineens de xbox one weer sterker is dan ps4 ??
Zo ja ik dacht dat Microsoft had gezegd dat ze niet gingen voor krachtigste hardware ?!?
Hoop echt zeer snel de vergelijkingen te zien, kan echt niet geloven dat de xbox one met mindere hardware beter kan zijn dan betere specs van ps4. Hoe goed hun software ook is, sony is niet eens een complete noob met software ofzo :S
Nee dat meldt ene Misterx vanuit zijn zetel met dank aan zijn persoonlijke Albert Verlinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

Deze gevonden

[...]

[...]

Heel forum wat specifiek gericht is op zijn uitspraken. http://www.ign.com/boards...preading.453331725/page-3

Kan idd allemaal erg toevallig zijn. We komen er vanzelf straks achter :)
Sorry, iets met niet langer kijken dan de neus lang is...

VGleaks onthulde al begin 2012 wat voor chips de nieuwe generatie zou gaan gebruiken, en dat ze allebei AMD APU's gingen gebruiken. Dat is waar gebleken, vervolgens een of andere Russische MS fanboy die het overneemt en ineens heeft hij het wiel uitgevonden?

Check dit eens: http://misterxmedia.livejournal.com/2012/10/25/

Een oudere post, vol onzin over wederom de PS4. Ook grappig: toen al droomde hij van een TFLOPS monster (5TF :O ). Ook dat de X1 steamroller cores zou krijgen is onzin gebleken. Ook 20nm GPU is onzin. Ook Sea Islands GPU is onzin. Eigenlijk is alles onzin, en wacht hij berichten van derden, zoals Eurogamer en DF, af om daar vervolgens een draai aan te geven, zoals dit: http://misterxmedia.livejournal.com/2013/10/05/ Hij heeft gelezen over de 12CU en 2CU die voor betere yield uitgeschakeld zijn, gaat ie vervolgens daar een draai aan geven. Eigenlijk is alles gewoon onzin gebleken, of heeft hij dingen gezegd nadat anderen iets onthuld hebben, ofwel informatie overnemen.

Ik zou graag zien dat er een modbreak komt om misterxmedia hier niet meer te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

v8power67 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:23:
Nee:

X1 GPU:
1.18 TF GPU (12 CUs) for games
768 Shaders
48 Texture units
16 ROPS
2 ACE/ 16 queues

PS4 GPU:
1.84TF GPU ( 18 CUs) for games + 56%
1152 Shaders +50%
72 Texture units +50%
32 ROPS + 100%
8 ACE/64 queues +400%

Het verschil is echt behoorlijk groot. En dit neemt die de unified GDDR5 memory pool mee maar ook niet de waarschijnlijk hoger geclockte CPU van de Xbox One. De clocksnelheid van de PS4 is niet officieel bekend.

[ Voor 4% gewijzigd door swopdark op 07-10-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Sorry, iets met niet langer kijken dan de neus lang is...

VGleaks onthulde al begin 2012 wat voor chips de nieuwe generatie zou gaan gebruiken, en dat ze allebei AMD APU's gingen gebruiken. Dat is waar gebleken, vervolgens een of andere Russische MS fanboy die het overneemt en ineens heeft hij het wiel uitgevonden?

Check dit eens: http://misterxmedia.livejournal.com/2012/10/25/

Een oudere post, vol onzin over wederom de PS4. Ook grappig: toen al droomde hij van een TFLOPS monster (5TF :O ). Ook dat de X1 steamroller cores zou krijgen is onzin gebleken. Ook 20nm GPU is onzin. Ook Sea Islands GPU is onzin. Eigenlijk is alles onzin, en wacht hij berichten van derden, zoals Eurogamer en DF, af om daar vervolgens een draai aan te geven, zoals dit: http://misterxmedia.livejournal.com/2013/10/05/ Hij heeft gelezen over de 12CU en 2CU die voor betere yield uitgeschakeld zijn, gaat ie vervolgens daar een draai aan geven. Eigenlijk is alles gewoon onzin gebleken, of heeft hij dingen gezegd nadat anderen iets onthuld hebben, ofwel informatie overnemen.

Ik zou graag zien dat er een modbreak komt om misterxmedia hier niet meer te behandelen.
Waarom zou ik inhoudelijk op jou reageren als je alles als onzin bestempeld. Hij heeft veel dingen ook goed dus erg toevallig allemaal. Wat vind je van het 3 miljard verhaal of de geruchten(gebruikerservaringen) van de exbo 2013 toch niet echt goed voor Sony.

Heb dat zelf ook je speelt veel op de man. Zie de voordelen als gamer, ;)
Regardless of AP's tweet, there is something they are hiding.
To those who are saying Mr X's insider is full of it here is a list off his site of things he got right:

Last summer he announced a new Xbox slim would be announced at e3, we got the new slim a month earlier at May 21 reveal, At that time he announced that there would be 30 launch titles, Also specified 8 gigs memory, Announced a $450-500 price tag, And told us the system would have low clocks.
Last fall he told us about Killer Instinct, Forza 5, and told us a November release, at that time he also told us the PS4 would be 10x the power of the PS3, and that Sony was looking to add ram.
During last winter he told us the new Xbox would tie in with windows 8, and would have 3 operating systems. At this time he also said there would be a DSP for audio, and told us the ps4 was set to reveal on Feb 5th with an 8 core jag w 2threads / core
Early spring he said the x box would have 2 way TV, and that the PS+ would be a paid subscription
Recently he said something big would happen in 3 days, and we got a CPU increase and a release date.
Last September he talked about the “XBOX 1” soc chip, and in January he reffered to the console as the “361” as we all know the name is Xbox one
You can say "bs" or you can take the time to fact check this yourself
Toevallig of niet http://www.ign.com/boards...preading.453331725/page-9

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Omdat het het ''nieuws'' van onbetrouwbare bronnen komt. Het is gewoon onzin. Bovendien zet die gozer flink aan tot haat wat je duidelijk in de reacties kunt zien. Alles aan Sony is slecht bladiebladiebla. Als die geruchten nou een beetje in de buurt van de waarheid kwamen hadden we allang meer gelezen op de gearriveerde tech/gamesites. Ik kan ook een blog aanmaken en uitkramen dat de Wii U een nog onontdekte videokaart heeft die de PS4 en X1 bij elkaar wegblazen maar dat men hem nog niet geactiveerd heeft :+ .

En dit is de laatste reactie op misterxmedia. Ben er nu wel een beetje klaar mee.

[ Voor 7% gewijzigd door CR1691 op 07-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
[...]

Waarom zou ik inhoudelijk op jou reageren als je alles als onzin bestempeld. Hij heeft veel dingen ook goed dus erg toevallig allemaal. Wat vind je van het 3 miljard verhaal of de geruchten(gebruikerservaringen) van de exbo 2013 toch niet echt goed voor Sony.

Heb dat zelf ook je speelt veel op de man. Zie de voordelen als gamer, ;)
Nou, het is niet dat alleen ik het als onzin bestempel, maar ook Anandtech, SemiAccurate, NeoGAF, en noem het maar op. Dit ontkennen, tsja. En hoezo speel ik op de man? We zitten hier toch op een forum om te discussieren? Het was niet mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen, en volgens mij heb ik dat ook niet gedaan. Het zou echter wel fijn zijn als we gewoon focussen op de zaken zoals ze nu zijn, en niet fantasieverhalen klakkeloos gaan overnemen. Vooral aangezien het een puur subjectieve blog betreft, waarin de concurrent iedere keer zwart gemaakt wordt. Hoe moet ik dat zien als voordeel voor mij als gamer? Voordeel voor mij als gamer is dat ik de PS4 dit jaar kan gaan halen, en de X1 volgend jaar. Is het financieel ook mooi gespreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:39:
Omdat het het ''nieuws'' van onbetrouwbare bronnen komt. Het is gewoon onzin. Bovendien zet die gozer flink aan tot haat wat je duidelijk in de reacties kunt zien. Alles aan Sony is slecht bladiebladiebla. Als die geruchten nou een beetje in de buurt van de waarheid kwamen hadden we allang meer gelezen op de gearriveerde tech/gamesites. Ik kan ook een blog aanmaken en uitkramen dat de Wii U een nog onontdekte videokaart heeft die de PS4 en X1 bij elkaar wegblazen maar dat men hem nog niet geactiveerd heeft :+ .

En dit is de laatste reactie op misterxmedia. Ben er nu wel een beetje klaar mee.
Ja daar heb je gelijk in deel zelf die haat niet, heb beide bedrijven goede ervaringen en zowel slechte.

Mijn standpunt hoe betere de specs hoelanger de xbox one meegaat en daar heb je als gamer voordeel mee. Daarnaast voor zowel Sony en Microsoft als de geruchten waar zijn mantle en dan kunnen ze makkelijk games op elkaars console afzetten en een grote markt aanspreken. Tot nu is het wel bekend dat Microsoft 3 miljard aan APU ontwikkelingskosten heeft betaald, dan brengt voordelen met zich mee.
Trishul schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Nou, het is niet dat alleen ik het als onzin bestempel, maar ook Anandtech, SemiAccurate, NeoGAF, en noem het maar op. Dit ontkennen, tsja. En hoezo speel ik op de man? We zitten hier toch op een forum om te discussieren? Het was niet mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen, en volgens mij heb ik dat ook niet gedaan. Het zou echter wel fijn zijn als we gewoon focussen op de zaken zoals ze nu zijn, en niet fantasieverhalen klakkeloos gaan overnemen. Vooral aangezien het een puur subjectieve blog betreft, waarin de concurrent iedere keer zwart gemaakt wordt. Hoe moet ik dat zien als voordeel voor mij als gamer? Voordeel voor mij als gamer is dat ik de PS4 dit jaar kan gaan halen, en de X1 volgend jaar. Is het financieel ook mooi gespreid.
Wat ik zei dat negatieve ja dat is niet tactisch van hem.

Zal met zijn geruchten stoppen als het waar is ja dan weten zien we het volgende maand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:32:
[...]

(gebruikerservaringen) van de exbo 2013 toch niet echt goed voor Sony.

[...]
Ik heb zelf ook hands on ervaringen (Firstlook) en die zeggen mij toch wat anders. En grafisch heb ik nog geen een X1 game Killzone zien evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

Ja daar heb je gelijk in deel zelf die haat niet, heb beide bedrijven goede ervaringen en zowel slechte.

Mijn standpunt hoe betere de specs hoelanger de xbox one meegaat en daar heb je als gamer voordeel mee. Daarnaast voor zowel Sony en Microsoft als de geruchten waar zijn mantle en dan kunnen ze makkelijk games op elkaars console afzetten en een grote markt aanspreken. Tot nu is het wel bekend dat Microsoft 3 miljard aan APU ontwikkelingskosten heeft betaald, dan brengt voordelen met zich mee.

[...]

Wat ik zei dat negatieve ja dat is niet tactisch van hem.

Zal met zijn geruchten stoppen als het waar is ja dan weten zien we het volgende maand wel.
Misschien is het voor de gamer wel beter dat de nieuwe consoles met deze specs niet zo lang meegaan. Laten ze over maximaal 5 jaar maar met een nieuwe console komen.

Ik hoop niet dat je met gemakkelijk games op elkaars console afzetten Sony en Microsoft first party titels bedoeld want dan snap je er echt niets van.

Wat voor voordelen brengt die 3 miljard investering dan met zich mee?

En als je pas gaat stoppen met deze onzin te posten wanneer zijn geruchten kloppen, dan kunnen we nog lang van je quotes genieten.

[ Voor 5% gewijzigd door zwembroek op 07-10-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Presentatie Titanfall

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:07:
[...]

Misschien is het voor de gamer wel beter dat de nieuwe consoles met deze specs niet zo lang meegaan. Laten ze over maximaal 5 jaar maar met een nieuwe console komen.

Ik hoop niet dat je met gemakkelijk games op elkaars console afzetten Sony en Microsoft first party titels bedoeld want dan snap je er echt niets van.

Wat voor voordelen brengt die 3 miljard investering dan met zich mee?

En als je pas gaat stoppen met deze onzin te posten wanneer zijn geruchten kloppen, dan kunnen we nog lang van je quotes genieten.
Voordeel is denk ik wel een goede custom made APU. de kern van de console een beetje. Daar wil je echt wel performance voor terug zien. AMD zal niks laten horen ze zijn toch beide afnemer. Microsoft laat het wel zien. Jij hebt goede ervaringen nu met beide,maar zoek op twitter zijn genoeg die Ryse als enige next gen beschouwen. Uiteindelijk is het heel persoonlijk welke console je wilt hebben, vandaar dat jij ps4 kiest en anderen Xbox One of beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterx zelf lijkt wel een grote fanboy te zijn, met wat onhaalbare voorspellingen. De inside die hij soms gebruikt, lijkt echter wel betrouwbare informatie te hebben en dat is ook wat het blog wel interessant maakt. Net als die Cboat op Neogaf die soms wat fout heeft, maar ook vaak wel wat waarheden kan vertellen.

Het is soms wel interessant leesvoer, maar ook ik vind de algemene toon wat te overdreven op die blogs (en van cboat). Het is alleen jammer dat er soms wel correcte informatie in staat, waardoor je uiteindelijk nog niet weet wat je wel of niet moet geloven.

Een extra GPU lijkt me op dit moment wel onzin. Dat had dan ook wel uit het artikel van Eurogamer (of was het Digitalfoundry?) moeten blijken. Nee, qua hardware lijkt het wel vast te staan, maar qua software is er nog een lange weg te gaan.

Ergens heb ik ook het gevoel dat Sony veel mazzel heeft gehad en ook een beetje op het werk van Microsoft en AMD meelift. Hun chips (GPU en CPU) lijken vrij standaard te zijn, waardoor ze daar eigenlijk niet eens zoveel ontwikkeling aan kwijt zijn geweest en ook GDDR is gewoon een hele grote gok geweest die zich blijkbaar wel heeft uitbetaald. Dat is natuurlijk erg jammer voor MS, maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat dit voor de games alleen maar beter is. Meer performance betekend gewoon vaak betere games, zeker bij de talentvolle studio's.

Uiteindelijk zullen de consoles zich (ondanks de verschillen die overigens overbrugbaar zijn en niet veel groter dan vorige generaties (en ja daar zitten ook andere redenen bij maar het verschil is er altijd geweest) of verschillen met pc) wel blijven ontwikkelen en ben ik meer benieuwd wat men op gameplay-vlak weet toe te voegen aan games. We weten allemaal dat de kracht per pixel enorm is toegenomen tussen current en next-gen, maar nog niet wat men uiteindelijk nog meer gaat doen met de games. Werelden van Just Cause 2 kunnen straks nog uitgebreider zijn en qua gameplay kan er nog meer veelzijdigheid worden toegepast. Ook de manier waarop je game-objectives aanpakt zullen veelzijdiger zijn, simpelweg omdat men minder gelimiteerd wordt.
Dát is voor mij wat de komende generatie belangrijk is. Graphics is een onderdeel van het spel. Welliswaar belangrijk, maar niet iets waar ik een game meteen op weg ga leggen. Als je kijkt wat de huidige generatie toch nog weet te bieden, dan vind ik dat erg knap en kan ik niet wachten wat voor games er de komende 1 a 2 jaar uit gaan komen als men eenmaal bekend is met de hardware. Vooral de filmische ervaringen van een Tomb Raider, Splinter Cell, Last of Us (hoewel niet zelf gespeeld, maar van wat ik er zoal van gezien heb erg nice) en GTA gaan de komende generatie nog mooier maken. Ook heb je minder laadschermen bij dergelijke games die je uit de ervaring halen, wat ik erg fijn ga vinden.

En online gaat helemaal wreed worden met games waar meer spelers in kunnen (64 spelers is natuurlijk mooi, maar ik wil graag meer games met de grootheid van MAG of Planetside zien met graphics die vergelijkbaar zijn met minimaal de shooters van nu). Of games als GTA en Red Faction Guerilla die je weer plezier laten hebben met de game mechanics, simpelweg omdat er genoeg power beschikbaar is om leuk om te gaan met physics. Dáár kijk ik enorm naar uit. Niet of het nou 30 vs 60fps gaat worden en of we zitten te werken met 1080p met weinig AA of 720p met veel AA. Dat Ryse nu 900p draait boeit me dan ook weinig, Ryse 2 (die er waarschijnlijk wel gaat komen) doet dat straks makkelijk omdat men dan gewoon wat verder is.

@justifire: leuke presentatie, had hem ook al gezien vanochtend en heb dan ook wel zin om die game te gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameplay boven graphics hoor, maar valt dit grafisch nou gewoon onwijs tegen, of ligt het aan mij? Is dit current gen footage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:25:
[...]

Gameplay boven graphics hoor, maar valt dit grafisch nou gewoon onwijs tegen, of ligt het aan mij? Is dit current gen footage?
Next-gen, maar ook hier valt op dat de compressie enorm is met daarbij ook een lage FPS (van de video). Dat maakt het er niet beter op. Ik vond dat ook wel een tegenvaller na de E3 presentaties, dat die video niet even opnieuw gecodeerd werd voor youtube.

De ervaringen van de beursvloer staan in geen goede vergelijking met de beeldkwaliteit van de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er zijn al genoeg gameplay video's geweest die er toch behoorlijk netjes uitzien, maar de grafische vooruitgang is simpelweg niet zo groot als veel mensen doen geloven. (de stap current-gen BF3 -> PC versie is nog groter dan current-gen -> next-gen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
[...]

Ik heb hem gespeeld op de gamescom. En het is grafisch geen wondertje. Maar man man die gameplay, echt fantastisch.

Echt een reden om een console te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
joffrey19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Ik heb hem gespeeld op de gamescom. En het is grafisch geen wondertje. Maar man man die gameplay, echt fantastisch.

Naast deze reden natuurlijk ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ik heb de game gespeeld op de Xbox One (pc naar x1 specs) en het was voor mij de beste game van Gamescom. Grafisch inderdaad misschien niet het meest indrukwekkende, geen over the top effects, maar het zag er zeker beter uit dan current gen en draaide lekker vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:De huidige discussie kan makkelijk ontsporen... ik wil iedereen erop wijzen dat er extra streng wordt gemodereerd... wees gewaarschuwd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:27:
[...]
Next-gen, maar ook hier valt op dat de compressie enorm is met daarbij ook een lage FPS (van de video). Dat maakt het er niet beter op. Ik vond dat ook wel een tegenvaller na de E3 presentaties, dat die video niet even opnieuw gecodeerd werd voor youtube.

De ervaringen van de beursvloer staan in geen goede vergelijking met de beeldkwaliteit van de video.
SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Er zijn al genoeg gameplay video's geweest die er toch behoorlijk netjes uitzien, maar de grafische vooruitgang is simpelweg niet zo groot als veel mensen doen geloven. (de stap current-gen BF3 -> PC versie is nog groter dan current-gen -> next-gen).
Sorry, maar aan Killzone Shadow Fall footage op 240p is duidelijk het "next-gen" af te zien. Je kan daar toch wel doorheen kijken. En een Ryse en inFamous zien er toch ook duidelijk erg goed uit. De stap is dus wel zo groot, maar Titanfall gebruikt waarschijnlijk een gepimpte CoD engine.
joffrey19 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Gameplay ziet er ook zeker wel tof uit. Voor mij echter geen systemseller, aangezien ik voornamelijk SP speel momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

[...]

De stap is dus wel zo groot, maar Titanfall gebruikt waarschijnlijk een gepimpte CoD engine.
Source Engine, van Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Gave Kinect feature, hartslag detectie.

Shinji Mikami wil het horrorgenre herdefiniëren met The Evil Within, een titel die volgend jaar onder andere op de Xbox One verschijnt. Om de ervaring naar een hoger niveau te tillen zal er tevens gebruik gemaakt worden van de Kinect camera.

In gesprek met Official Xbox Magazine vertelt Mikami dat hij Kinect wil gebruiken voor twee zaken: als gezichtsherkenning en om de hartslag van de speler te detecteren. Beide gegevens zullen in de game worden gebruikt om de ervaring te sturen, concrete voorbeelden gaf hij echter nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay. Ik dacht Respawn -> ex IW -> CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:59:
Sorry, maar aan Killzone Shadow Fall footage op 240p is duidelijk het "next-gen" af te zien. Je kan daar toch wel doorheen kijken. En een Ryse en inFamous zien er toch ook duidelijk erg goed uit. De stap is dus wel zo groot, maar Titanfall gebruikt waarschijnlijk een gepimpte CoD engine.
KZ:SF vanuit KZ3 is lang niet zo groot als console-PC van BF3, of je hebt de PC versie nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

KZ:SF vanuit KZ3 is lang niet zo groot als console-PC van BF3, of je hebt de PC versie nooit gezien.
Het is maar net wat je mooi vindt. Ik vind BF3 maar een kale bende eerlijk gezegd. Als je een huis of gebouw in loopt, is de boel gewoon leeg. Als ik KZ3 dan vergelijk met de demo van de PS4 reveal, dan vind ik die stap groter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als Next gen alleen gedefinieerd moet worden door betere graphics denk ik dat je er goed naast zit. Er zullen geen gigantische stappen gemaakt meer worden in graphics op een console, op een gegeven moment kun je meer polygonen en textures die erin worden gepropt met het blote oog op 3 meter echt niet meer onderscheiden.

Ik denk dat een grote open (online) speelwereld (zoals bij titanfall en dead rising 3), 64 spelers in een map, geen laadtijden en naadloze gameplay voor mij in ieder geval meer "next gen" betekenen dan alleen maar graphics.

Ryse ziet er goed uit qua graphics, infamous second son wat ik ervan gezien heb ziet er ook geweldig uit, maar om een spel meteen als "niet next gen" te bestempelen om dat de graphics niet met sprongen vooruit gaan is een beetje te kort door de bocht imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Het is maar net wat je mooi vindt. Ik vind BF3 maar een kale bende eerlijk gezegd. Als je een huis of gebouw in loopt, is de boel gewoon leeg. Als ik KZ3 dan vergelijk met de demo van de PS4 reveal, dan vind ik die stap groter ja.
BF3 en ook BF4 op currentgen zijn ook gewoon erg kaal qua omgeving. Alleen de Close Quarters mappen bevatten nog wel wat detail, maar ook vele malen minder dan op PC. Bij BF4 heb je op de hoge toren bij de map van de beta ook helemaal geen meubilair staan, wat op de PC wel het geval is. Daar staat een bar, stoelen en tafels en whatnot. Ook bij de diverse gebouwen waar je in kunt staat ook helemaal niets. Geen doos, geen meubilair of aankleding. Duidelijk een ontwerp-beslissing om de performance te behouden. Hij loopt dan ook niet echt vloeiend. Heb zelf al een crash gehad na het opblazen van C4 waar duidelijk bij te zien was dat de console het gewoon niet meer trok.

Verschil tussen PC en current-gen is wel degelijk groot. Toch heb ik liever wat meer destruction en customization dan wat meer meubilair in de map.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!