Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit!aicaramba schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:42:
@poll. Anders namelijk... Eerst even het stof laten settlen, daarna kijken of en welke console ik wil. Nu heeft ps4 mijn voorkeur, maar ik ga niets perorderen. Eerst afwachten hoe ze beiden in de praktijk blijken te zijn.
+ dat ik nog talloze ps3 spellen in de wachtrij heb staan om te spelen! Eerst dat maar eens afwerken
-Of je moet mazzel hebben door naar een plattelandsdorp met Bart Smit/Intertoys te gaan die evt losse consoles in het schap zetdvdkiwi schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:13:
Leuke poll
4 opties streep ik sowieso weg
-Ik wil de next-gen at launch, maar was te laat met pre-orderen dus dat gaat niet gebeuren.
-De voordeelbundels zijn al aangekondigd maar nog niet echt te pre-orderen...
-Een eerste prijsverlaging hoef ik niet op te wachten, de releaseprijs is al erg mooi!
-Een slimversie? Dus er komt nog een kleinere PS4?
Ik stem voor:
• Anders, namelijk: ... zodra mijn pre-order binnen komt
-Klopt, maar voor mij was meer de vraag.. niet de verkrijgbaarheid, maar of je er op wilt wachten tot ze beschikbaar zijn.
-Prijsverlaging zal nu langer op zich laten wachten denk ik ja, gezien de prijzen best veel bang-for-buck bieden ja.
-Tja, de XB1 kan nog kleiner, maar die PS4 in slim versie? Dan ga je je idd afvragen: kan het nog kleiner?
Voor mij is het ook meer.. ik wil op zich wel er een @ launch, kan er ook een @ launch krijgen, maar heb ik het ook nodig? Neuh.. mijn backlog is nog te groot en de must-have games voor mij dit jaar komen nog uit op de current gen. Dus om daar meteen voor mijn huidige console weg te doen en een nieuwe te halen? Ik zie de reden niet echt, te meer omdat je geen klap meer vangt voor zo'n 360/PS3.
Doet er mij niet toe, gaat er gewoon om.. haal je hem @ launch of later, of je dat nu in NL of DLD boeit niet.SinergyX schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:43:
Welke launch precies? De duitse volgende maand of volgend jaar ergens voor Nederland? Dat geval, de laatste
Over de controllers, de X1 controller is ietjes kleiner dan zn voorganger denk ik, ook iets lichter. Had nergens over te klagen. De D4 is een aangename verandering, voelt lekker in de hand. Zeler groter dan de D3.
[ Voor 29% gewijzigd door Silversin op 05-10-2013 18:04 ]
PSN id: NL_SToRM
X1
Waren de laatste die konden kiezen en er waren (tot mijn verbazing) nog wat Forza plekken over. BM wilde voor Forza gaan, ik wilde voor DR3 gaan, maar die zat meteen vol. Dus zelf ook maar Forza gespeeld. Altijd natuurlijk weer Laguna Seca
Ryse vond ik er wel prima uit zien. Killer instinct heel even gekeken (later meer hierover) en Dead Rising 3 even bekeken bij een paar andere mensen. De demo speelde af in de nacht en het zag er redelijk grauw uit, maar de hoeveelheid zombies on screen vond ik indrukwekkend. Ben erg benieuwd naar het complete spel. Daarna ook nog een X1 muts mee gekregen.
Verder nog heeeeel eventjes in het menu gekeken, alleen niet lang genoeg om echt een mening te kunnen vormen. Hopelijk hebben anderen dit wel gedaan en kunnen ze hier wat ervaringen delen
BF4
Nah toch maar iets meer dan... Opstelling was 16 tegen 16, waarbij je muis/toetsenbord of controller kon kiezen. Begon eerst met muis/toetsenbord, maar omdat ik eigenlijk al jaren geen fps op een pc meer heb gespeeld, na een halve minuut toch verder gegaan met de controller. En mijn god wat zag het er goed uit en wat is het toch een gaaf spel
Killer instinct
Zelf niet mee gespeeld, maar op de mainstage hadden ze een paar potjes gespeeld. Zag er erg vlot en afgewerkt af en de effecten waren prima. Dit spel zal ik zeker wat aandacht geven, ook al zuig ik vaak ontzettend hard in fighting games

Destiny
Geen live gameplay gezien, maar uitgebreide gameplaybeelden. Zag er veelbelovend uit, waarbij je aan alles kunt merken dat ze de makers zijn van Halo.
Sony
Gezien we bij de X1 en bij BF4 al lang hadden gewacht hadden we geen zin om weer lang in de rij te gaan staan voor de PS4. Volgens mij was Knack en Driveclub te bespelen, waarbij ik van beide wat kon zien langs de zijkant. Knack, tja, denk dat je het moet spelen, want vond het niet zo boeiend eruit zien. Driveclub zat er prima uit. Had deze wel willen proberen omdat ik ook Forza had geprobeerd, maar hadden weinig zin om weer zo lang in de rij te gaan staan.
Vond het wel apart dat Killzone er niet was. Toch de belangrijkste titel lijkt me. Als ze die hadden, was ik nog wel in de rij gaan staan denk ik.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik heb vanmiddag ook ff gespeeld met de consoles.Silversin schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:57:
Damn de X1 is een gigantisch ding, net even kunnen spelen op firstlook. Ryse zag er goed uit, forza was meh. Heb zelf KI kunnen spelen, ook niet echt geweldig. Op de PS4 zag Driveclub er wel goed uit, knack iets minder. Helaas de console zelf niet kunnen zien.
Over de controllers, de X1 controller is ietjes kleiner dan zn voorganger denk ik, ook iets lichter. Had nergens over te klagen. De D4 is een aangename verandering, voelt lekker in de hand. Zeler groter dan de D3.
Microsoft had een goedkope stand en leek lastminute in elkaar gezet met wat poefjes en TV tafels met daaronder de defkits met een omhulsel erboven en daar nog eens kinect op. Dit maakte de console nog groter lijken.
Sony had een mooiere stand. De PS4's zaten in de meubel gebouwd en ik kon niet direct zien of het om echte consoles ging. De kabels verdwenen achter een deurtje. De games draaiden prima, niks op aan te merken. Driveclub zag er grafisch wel goed uit, gameplay was minder.
Forza zag er zeer gedetailleerd uit, de track voelde voor mij wel een beetje te schoon aan. De vibrerende triggers gaven me in Forza een goede feedback over de banden, zo voel je nog eerder wanneer je te hard remt, accelereert of op een ander manier grip verliest. Na het spelen van de 2 nextgen racegames speelde ik GT6 op de PS3 op dat moment realiseerde me pas echt wat voor een grootte stap er gemaakt is.
Sig
Wij hadden ook Forza gespeeld en liepen daarna inderdaad langs de Sony stand met GT6. Toen viel het ons ook op dat er toch wel een flinke stap voorwaarts is gezet. Zeker omdat we nu nog maar bij de launchgames zitten. Wel verwacht ik dat er toch wat mensen wellicht wat teleurgesteld zijn over de graphics, maar dat komt denk ik meer door al het gehype wat de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden.treative schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:44:
[...]
Forza zag er zeer gedetailleerd uit, de track voelde voor mij wel een beetje te schoon aan. De vibrerende triggers gaven me in Forza een goede feedback over de banden, zo voel je nog eerder wanneer je te hard remt, accelereert of op een ander manier grip verliest. Na het spelen van de 2 nextgen racegames speelde ik GT6 op de PS3 op dat moment realiseerde me pas echt wat voor een grootte stap er gemaakt is.
Eerst naar ps4 stand en knack gespeeld. Leuk spel maar grafisch niet super bijzonder. Controller lag prima in de hand maar haalt het net niet bij de xbox one controller. Die is toch gewoon net ff beter.
Daarna twee!!! uur in de rij gestaan bij de xbox one. Uiteindelijk killer instinct gespeeld. Grafisch een tegenvaller en ook het spel zelf (gameplay) niet echt bijzonder in mijn ogen. Controller vond ik echt super.
Stand van ps4 zag er misschien gelikter uit maar bij de xbox stand kon je net ff langer spelen.
ik deel je zorg dat er zo weinig xbox en PS4 consoles stonden bij de grote beursen maar misschien is het zo vroeg voor de launch met zo weinig tot geen mass geproduceerde consoles voor handen een logische keuze. Vergis je niet dat ook veel xbox games geschowed zijn op devkit pc'sVerwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:20:
Je ziet wat je wilt zien en mensen stappen lastig af van hun eigen relatieve waarheden.
Ja?! Jij weet dus wat ze eigenlijk schrijven? Er staat niks namelijk behalve wat esram als voordeel kan zijn door het te gebruiken in een console. Ze gaan bewust een werkelijk vergelijk met GDDR5 uit de weg. ze schrijven dat het gebruik van esram het verkeer naar ddr3 verlaagt etc maar dat zedgt niks over GDDR5. Wat algemeen bekend is is dat GDDR5 meer energie verbruikt dan DDR3 of esram. Dat is eigenlijk het enige nadeel. MS geeft zelf aan dat er eigenlijk geen problemen zouden zijn met de lage latency van GDDR5.Goede keuze waarom ze niet voor GDDR 5 zijn gegaan.
Het hele interview is hartstikke leuk om te lezen maar ze gaan nergens direct de confrontatie aan met de PS4. Alle randzaken als de move engines, het esram zelf, zijn dingen die ze hebben gebruikt om het trage main geheugen het ddr3 geheugen niet als bottleneck te laten fungeren. Zoveel is allang duidelijk en geven ze zelf eigenlijk her en der al aan in het interview.
Ook allang duidelijk is dat Sony gewoon enorm veel mazzel heeft dat de de ontwikkeling van GDDR5 snel genoeg ging om uiteindelijk 8 gig te kunnen gebruiken ipv. 4. Toch maakt het interview ook wat zaken duidelijk over de problemen die ontwikkelaars hebben met de xbox one:
Ze schrijven dat ze bij games sommige targetrenders die niet veel vernieuwd hoeven te worden in de ddr3 kunnen laten staan zodat deze niet op het beperkte esram drukt. de move engines kunnen dan deze targets uit de main ddr3 ram halen als de vernieuwd kan worden. Uiteindelijk mooi dat de ddr3 bank dus als overloop kan fungeren op het esram maar het zijn kleine dingen als dit die aantonen hoe ingewikkeld programmeren kan worden op de xbox one met het beperkte 32mb grote snelle geheugen. er zijn zaken omheen geregeld om de grote van het esram en het trage ddr3 ram niet als bottleneck te hebben. Dit maakt prgrammeren vrij lastig dunkt me. een voorbeeld waar de PS4 bijvoorbeeld geen last van heeft omdat het een enorm grote unified memory pool heeft van snel Gddr5 geheugen. Daarnaast zijn bij de ps4 die move engine niet nodig en is daarvoor meer GPU kracht toegevoegd.
MS is niet voor Gddr5 ram gegaan omdat ze hun systeem bij de start als wilden uitrusten met 8 gig ram om alle os, kinect en snap dingen te kunnen doen. het is een gevolg van hun designkeuze. een keuze die detsijd betekende dat DDR3 de enige optie was omdat 512mb GDDR modules nog niet bestonden. Omdat ze dus langzaam ram hadden hadden ze ook esram nodig om hun GPU te voorzien van snel geheugen.
Wil je aub stoppen met het posten van al die onzin teksten die de xmister aant posten is? Die zaken horen hier niet thuis aangezien het meeste gewoon bullshit is. echt, stop ermee. plz
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Op welk platform heb je Ghosts gespeeld vandaag? En op welk platform BF4 op de Gamescom?Phusebox schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:01:
Ik heb vandaag Ghosts gespeeld en op Gamescom BF4. Moet zeggen dat mijn voorkeur toch uitgaat naar Ghosts, BF4 voelt voor mij gewoon te traag. Grafisch vond ik het ook niet echt indrukwekkend op consoles.
Heb van Ghosts zelf niets gezien. Echter zag wel weer gameplay van Black Ops 2 en als die twee weer op elkaar lijken gaat Ghosts er niet komen. Dat is de 2e CoD na Call of Duty 2 die ik niet zal spelen (heb MW3 ook niet gespeeld)
Ghosts op Xbox One en BF 4 op ps4.uchiha tijntje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:07:
[...]
Op welk platform heb je Ghosts gespeeld vandaag? En op welk platform BF4 op de Gamescom?
Heb van Ghosts zelf niets gezien. Echter zag wel weer gameplay van Black Ops 2 en als die twee weer op elkaar lijken gaat Ghosts er niet komen. Dat is de 2e CoD na Call of Duty 2 die ik niet zal spelen (heb MW3 ook niet gespeeld).
Ik weet niet, het blijft een verslavende game (Ghosts) die je even snel op kan pakken en spelen. In tegenstelling tot BF4, daar zit naar mijn idee veel meer downtime en een steilere leercurve in. Past niet echt meer in mijn huidige leven waarin ik steeds minder tijd heb om te gamen.
Oke. Die redenatie kan ik wel volgen ja.Phusebox schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:12:
[...]
Ghosts op Xbox One en BF 4 op ps4.
Ik weet niet, het blijft een verslavende game (Ghosts) die je even snel op kan pakken en spelen. In tegenstelling tot BF4, daar zit naar mijn idee veel meer downtime en een steilere leercurve in. Past niet echt meer in mijn huidige leven waarin ik steeds minder tijd heb om te gamen.
Hoe vond je Ghosts eruit zien?
Dat komt voornamelijk omdat de meeste mensen weggereden worden door de AI, als er geen andere auto's meer in beeld zijn blijft er op Laguna Seca alleen maar zand over. En daar kun je grafisch niet zo'n grootte vooruitgang in zien. Zolang je auto's in beeld hebt zul je niet om de graphics heen kunnen, ook een andere track zou beter geweest zijn.uchiha tijntje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:50:
[...]
Wij hadden ook Forza gespeeld en liepen daarna inderdaad langs de Sony stand met GT6. Toen viel het ons ook op dat er toch wel een flinke stap voorwaarts is gezet. Zeker omdat we nu nog maar bij de launchgames zitten. Wel verwacht ik dat er toch wat mensen wellicht wat teleurgesteld zijn over de graphics, maar dat komt denk ik meer door al het gehype wat de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden.
Sig
Hmm Ik vond de Forza demo op Firstlook toch wel erg makkelijk. Zelfs bij het uitschakelen van de assists.treative schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
Dat komt voornamelijk omdat de meeste mensen weggereden worden door de AI, als er geen andere auto's meer in beeld zijn blijft er op Laguna Seca alleen maar zand over. En daar kun je grafisch niet zo'n grootte vooruitgang in zien. Zolang je auto's in beeld hebt zul je niet om de graphics heen kunnen, ook een andere track zou beter geweest zijn.
Ik mocht Ghosts niet spelen, omdat er geen Call of Duty ofzo stond op mn toegangsbandje =/ Best een teleurstelling, had hem echt willen proberen.Phusebox schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:01:
Ik heb vandaag Ghosts gespeeld en op Gamescom BF4. Moet zeggen dat mijn voorkeur toch uitgaat naar Ghosts, BF4 voelt voor mij gewoon te traag. Grafisch vond ik het ook niet echt indrukwekkend op consoles.
Firstlook in ieder geval nooit weer! Wat een teleurstelling. Veel te druk! Sony was open met hun demo opstellingen, terwijl Microsoft net deed alsof ze iets te verbergen hadden met hun closed demo's.
Forza: Wat een tegenvaller! Grafisch totaal niet van onder de indruk.
Driveclub: Een aangename verrassing! Grafisch erg goed, maar vooral snel! Mooier dan de zo geprezen Forza!
Knack: PS3 Kwaliteit. Niks bijzonders.
AC: Black flag PS4: Ziet er zeer goed uit!
De rest...mwah op een paar boothbabes na.....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Maar goed, ik vind het wel apart te noemen.
Heb zelf al enige tijd geleden besloten om geen enkele game beurs meer te bezoeken. Elke beurs kampt enorm met het probleem dat er meer mensen heen willen dan er eigenlijk plek voor is waardoor niemand echt en leuke beursdag heeft. Als je overal 2 uur moet wachten, ben je er al snel wel klaar mee. Verder had ik zelf ook niet echt hoge verwachtingen. Gamescom en FirstLook vallen (net als de TGS) vaak enorm tegen als het aankomt op nieuwe aankondigingen of nieuwe speelbare games.
[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 06-10-2013 02:27 ]
Tja, dan kun je dus net zo goed BO2 of een andere willekeurige CoD pakken dus. Zelfde engine, zelfde animaties.Phusebox schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:12:
[...]
Ghosts op Xbox One en BF 4 op ps4.
Het lijkt me toch wel duidelijk dat de makers ontzettende luie uitmelkers zijn. Mijn geld krijgen ze dit jaar niet meer.
@ Martin; ik heb al vaker gelezen dat DriveClub grafisch zeer indrukwekkend is en zich kan meten met Forza. Niet dat het me verder interesseert, maar een verrassing hoef je het niet meteen te noemen.
Lol, natuurlijk vind jij alles van de Xbox tegen vallen, dat doet het je namelijk al tijden..... http://gathering.tweakers...nd/poster/140411/messageszwembroek schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 01:38:
Mijn impressies van firstlook.
Firstlook in ieder geval nooit weer! Wat een teleurstelling. Veel te druk! Sony was open met hun demo opstellingen, terwijl Microsoft net deed alsof ze iets te verbergen hadden met hun closed demo's.
Driveclub: Een aangename verrassing! Grafisch erg goed, maar vooral snel! Mooier dan de zo geprezen Forza!
Denk je dat je na al je eerdere reacties ook nog maar een beetje objectief kunt zijn jegens de Microsoft console? Kom zeg, getuige je eerdere berichten had jij je mening al lang klaar, Forza kan in jouw ogen dus nooit beter scoren dan een product wat voor de PS4 uit komt.
Maar goed, ik zit zo zelf op het Firstlook event, we gaan het zien.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Hoe Forza er uit ziet weet ik niet, ik weet wel dat er een hoop journalisten die het gespeeld hebben wél onder de indruk zijn (zoals ook uit een review van de E3 bleek hier op tweakers). Van youtube word ik in ieder geval niets wijzer bij gameplay beelden van zowel de X1 als de PS4.
Kwestie van smaak en sterke voorkeur denk ik of iemand Forza er goed uit vindt zien.
Een hele vreemde opmerking.zwembroek schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 01:38:
Mijn impressies van firstlook.

Sig
Verwijderd
Alleen niet toe gekomen aan COD ghosts en Bf4. Alleen ga ik denk ik toch voor Killzone dus maakt me ook weinig uit.
Omdat ik als abonnee van tweakers een VIp had gewonnen en nog een prijsvraag erbij op de frontpage stonden we op de gastenlijst.De gasten lijst oftewel die rij was niet lang, we stonden er misschien met 12/15 personen.
Eenmaal binnen was er 1 stand waar ik heen ging,want het zou de bedoeling zijn geweest dat de eerste 250 mensen bij de Activision stand een COD ghost Prestige zouden krijgen.
Bleek nu dat ze die al hadden verdeeld over de rijen behalve onder onze gasten rij want niemand had iets.
Afijn omdat Activision niet slechtste waren mochten wij met 12 man als eerste naar binnen om de cod te spelen en we kregen alsnog de prestige box toegezonden, 3dubbel geluk dus.
En natuurlijk waren we de eerste in Nederland die de game speelden althans werd ons vertelt( buiten pers ed om).
Nu de games die ik heb gespeeld en of gezien:
Cod ghost, ik vond het er wat slechter uit zien dan ik had verwacht.
Al is grafische pracht nooit het sterke punt van COD geweest had ik toch wel wat beters verwacht.
Liep best vlot overigens daar lof voor alleen crashte de game bij mij natuurlijk nadat ik iemand een headshot gaf.
De gameplay liep wel snel en soepel buiten de crash om, had wel het idee dat maar weinig mensen wisten wat we moesten doen maar wat wil je met nieuwe game type en kort spelen.
Heb wel paar kills gemaakt en omdat ik doorgaans een pc gamer ben viel dat werken met een controller nog niet mee!( dit komt vaker terug!)
Speelsessie was +-10 min, filmpje waar we van te voren naar kijken 5min al vond ik die niet echt geweldig.
Alles werd goed gemaakt door die mooie prestige edition waar ik zelf niets mee kan doen maar goed die raak ik wel kwijt denk ik zo
Battlefield 4: Ik heb het wel bekeken maar niet gespeeld omdat ik de open beta thuis al heb en ik vond dat niet echt de moeite om erg lang voor in de rij te gaan staan, Zag er gewoon erg goed uit en speelde soepel met wat ik zag.
Wolfenstein:
Deze heb ik ook zelf gespeeld, half uurtje in de rij gestaan en bijna 30 min mogen spelen, de game zag er mooi uit en het speelde ook soepel. Was wederom pittiger dan ik dacht met al die robots en vliegende objecten want met een muis was dat voor mij makkelijker dan de controller.
XBox Stand:
We stonden anderhalf uur in de rij of iets langer en ik kwam eigenlijk voor Ryse omdat ik mijn twijfels had over de game. Helaas schoot iemand op het laatste moment voor waardoor alleen killer instinct of Dead rising 3 beschikbaar was om uit te kiezen.
Dead rising 3 maar gekozen en ik vond het vermakelijk, want ik houd wel van zombies slachten. Kreeg een wauw gevoel van die massas zombies die op het scherm op me af kwamen echt enorm veel!
Enige wat mij wel op viel waren zo nu en dan fps drops of lagg. Kan te maken hebben met de hoeveelheid zombies.
Oa gamekings zei over de game dat hij grafisch geweldig was, ik vond ook dit helaas wat tegen vallen en mijn neefje die mee was ook. Het kan ook komen door de map waarin we speelden dat niet alles er goed uit kwam en omdat het min of meer toch een demo was verwacht ik wel dat ze nog poetswerk doen.
Ryse heb ik overigens nog wel even snel bekeken en wat ik zag zag er echt enorm goed uit op grafisch vlak.
Ik besloot toch maar niet weer in de inmiddels bijna 3 uur lange wachtrij te gaan staan om Ryse te spelen.
Forza zag er ook goed uit maar ik heb niet echt iets met race games.
Sony Stand:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer PS3/Vita games heb bekeken omdat de PS4 games waar sony mee kwa me niet veel interesseren.
Beyond 2 souls was een zeer interessante game, zeker 1 die een must buy is in mijn ogen als je een PS3 hebt.
Ik sta verstelt dat Sony dit nog uit deze console geperst krijgt. Wel vind ik het een beetje een fail dat je in Nederland notabene waar Killzone word gemaakt er niet staat.
Killzone is 1 van DE games van de PS4 waar mensen naar uit kijken.
Ubisoft stand:
We hebben Assasins creed Black flag gespeeld en ik moet zeggen het zag er goed uit.Ook het water vond ik er mooi uit zien, wel vond ik de besturing in de boot nog niet zo makkelijk en Jurian maar lachen toen ik hem dat vertelde
Nee zonder gekheid, ik vond dat bootje moeilijk. Die torens kapot schieten viel me niet mee en ik was al blij dat ik aan land was gekomen want blijkbaar waren toch best veel mensen die de hele tijd maar in die boot zaten en dus niet op land konden komen.
Als pc gamer ben ik grafisch best wel een verwend nest en max ik alles uit dus ik ben wat gewend.
Toch was ik wel onder de indruk van de game. Ik zeg er wel bij dat ik geen enorme fan ben van de hele tijd op de boot dus als het geen 50/50 word in de game dan kan ik hem wel eens gaan halen. Ook had/heb ik mijn twijfels of het wel echt nog Assasins creed is maar dat heb ik al een tijdje bij deze game franchise. Wat het ook exact gaat zijn ik vind deze setting tof en wat het doet deed het voor mij goed.
Op het land was het allemaal wat makkelijker, hand 2 hand combat en mooie effecten overigens in de game.
Warner brothers's stand:
We kwamen ook voor Dying light en konden direct spelen want bij deze stand was het erg rustig. Maar wat ziet die game er goed uit. Snelle actie en klim werk.
Helaas was het wel een overdag demo en het word pas echt spannend in de nacht als de zombies min of meer veranderen.
Deze game heeft bij mij een ijzersterke indruk achter gelaten en wellicht wel de beste game die ik heb gespeeld.
We hebben verder nog heel wat andere stands bekeken. Er was enorm veel te doen echt te veel om op te noemen.
Natuurlijk ook foto's gemaakt van/met de booth babes want tja die wilde zo graag met ons op de foto.
Dan de consoles zelf en ook de controllers.
De xbox one vond ik wat groter dan ik had verwacht en de PS4 juist wat kleiner dan ik dacht.(kinect was ook aan de maat). Maar beiden vind ik wel mooi om te zien.
De ps4 controller.
Ik was het helemaal eens met Jurian zijn hands on ervaring.
Het voelt in een tijdje alsof het inderdaad een verlengstuk van je is, ik merkte niet eens dat ik hem nog vast had al is hij wel wat zwaarder dan de xbox one controller. De knuppeltjes waren echt fijn en ik denk dat deze controller echt een metamorfose is ondergaan(positief).
Wel is hij best een stuk groter gemaakt waardoor mensen met wat grotere handen hier blij mee zullen zijn en mensen met minder grote handen wellicht iets minder blij worden.
Ik zelf heb kleinere handen maar het was toch gewoon goed te doen!
Xbox one controller:
Die was kleiner dan ik had gedacht, hij voelde ook goed aan en wat me opviel was dat de knuppeltjes erg klein waren. Is helemaal niet erg want de grip was goed en dat is belangrijk.
Deze controller is wat minder veranderd ten opzichte van zijn voorganger dan de PS3>PS4.
Toch denk ik dat dit een goed iets is, fijne controller om vast te houden en paste mooi in mijn handen.
Voor mij lagen bieden controllers goed in de hand maar als ik er 1 moet kiezen neig ik naar de xbox one controller maar puur en alleen omdat de vorm iets beter in mijn handen past maar de andere controller is ook gewoon zeer goed.
Het stuk over de wachtrijen,
Omdat wij wat eerder binnen waren dan de massa vielen ze dus relatief mee, maar na 12.00 en zeker rond 15.00(toen er middag kaarten werden verkocht) vond ik het erg druk worden.
Praktijken als op de gamescom als n 5 of 6 uur wachten waren er dan weer niet maar als je +-3 uur en soms iets langer in de rij moet staan om 10min te spelen tja ik vond dat toch wel erg lang( wij hebben dat gelukkig niet gehad) en er niet voor gekozen.
De organisatie gaf ook aan van dat ze streefden naar 45min als wachtrij max maar dat is dan toch niet echt goed gelukt. Maar ach het hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk want er kwamen zo enorm veel mensen na 12.00 en ook na 15.00 binnen.
Tussen 10 en 12 was het lekker rustig.
Dan nog iets over main stage waar oa Skate the Great stond. Ik heb kort gekeken maar ik ga niet mee doen aan al die chaotische panische gekken bende van mensen die goodies uit elkaars armen trokken en op de grond door gingen om maar iets te vangen, vond dat wat overdreven.
Eet tentjes: Er was genoeg te eten en te kiezen, de prijzen tja hoger natuurlijk dan bij je lokale friet tentje of supermarkt maar het was te doen.
Wel vond ik een spa blauw (flesje 50cl) aan de dure kant met 3 euro maar goed we doen dit niet dagelijks.
Als afsluiting voor ons dachten we weet je wat we gaan naar de Fifa finale kijken. Maar helaas die moest een update downloaden en installen(PS3) en dan raad je het al dat kan even duren. Na 25 min wachten omdat hij maar bleef downloaden zijn we maar gegaan want dat installen als hij al klaar was ging vast ook nog even duren.
Vreemd dat ze dit soort updates niet van te voren doen maar goed.
Conclusie dagje first look:
XBox one muts prestege editie xbox 360 cod ghost en andere dingetjes gekregen, MSI tas erbij, Wolfenstein t-shirt en ga maar door.
Ben tweakers.net dankbaar dat we deze dag mochten mee maken, Interview was ook leuk.
Veel gezien, en genoeg gespeeld maar wel een vermoeiende dag geweest.
Nog op de foto met genoeg booth babes geweest en natuurlijk met onze tweakers.net redacteuren gebabbeld. Ook niet te vergeten de camera man Sander die we leek wel overal tegen kwamen.
Conclusie xbox/PS4:
Moeilijke keuze voor welke console te gaan, ik vond het al moeilijk maar het word er niet makkelijker op door firstlook.
De Xbox One controller heeft nu zeer nipt mijn voorkeur, maar kwa formaat heeft de PS4 mijn voorkeur.
Kwa launch games heb ik iets meer met de Xbox One games maar ik denk als ik nu naar de PS3 games kijk en die van de xbox 360 dat de PS4 games op langere termijn me toch meer aan gaan spreken. Je kan ze beiden natuurlijk halen maar dat word een te duur grapje met een game pc er naast. Zal er dus nog goed over moeten nadenken.
PS:
De 3 prijzen die ik won:
* VIP tickets winnen via het abbo forum.
* De Assains creed actie op de frontpage winnen.
* De kans gekregen omdat we snel binnen waren via de gastenrij om de Cod Ghost prestige edition te bemachtigen wat ook is gelukt.
[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 07-10-2013 11:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Hij geeft zijn mening wat maakt het uit? als hij dat vind mag hij dat gewoon aangeven toch? volgens mij ben jezelf ook behoorlijk Xbox minded, niet zo prikkelbaar doen.Bullet NL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 07:47:
[...]
Lol, natuurlijk vind jij alles van de Xbox tegen vallen, dat doet het je namelijk al tijden..... http://gathering.tweakers...nd/poster/140411/messages
Denk je dat je na al je eerdere reacties ook nog maar een beetje objectief kunt zijn jegens de Microsoft console? Kom zeg, getuige je eerdere berichten had jij je mening al lang klaar, Forza kan in jouw ogen dus nooit beter scoren dan een product wat voor de PS4 uit komt.
Maar goed, ik zit zo zelf op het Firstlook event, we gaan het zien.....
Ontopic:
Ook de PS4 controller in mijn handen gehad, en het voelde erg goed! de DS3 vond ik zelf al goed, maar deze voelt wel een stuk lekkerder.
Games als AC IV, FIFA 14, Watchdogs en Killzone staan gereserveerd ik kan iig niet wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door Origins op 06-10-2013 09:58 ]
Games zagen er op beide consoles wel goed uit, maar ik had nog niet echt het WAUW effect van dit is echt next-gen.
Waar de keuze voor mij gemaakt was is bij de controller, voor mij is de PS4 controller gewoon net te klein. Ik vind hem al wel stukken beter als een PS3 controller maar hij blijft voor mij net te klein, daarbij vind ik de twee sticks in het midden ook niet echt prettig. De Xbox controller daar in tegen vond ik meer van het zelfde, met wat kleine verbeter puntjes zoals bijvoorbeeld bredere triggers. Maar dat vindt ik alleen maar goed dit omdat ik zelf de Xbox 360 ook heel goed vindt.
Al met al een leuke dag gehad waarbij het tussen 10 en 12 het leukst was omdat het toen relatief rustig was
Verwijderd
Denk dat je vooral de vorm van de PS4 controller niet aanstaat, want hij is gewoon groter dan de xbox one controller.Dijkstraat schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:00:
Gisteren ook naar Firstlook geweest (VIP kaarten tweakers) en de console keuze is weer stukken makkelijker geworden. Zat eerst te twijfel tussen een Xbox one en een PS4 maar het word dan toch een Xbox one.
Games zagen er op beide consoles wel goed uit, maar ik had nog niet echt het WAUW effect van dit is echt next-gen.
Waar de keuze voor mij gemaakt was is bij de controller, voor mij is de PS4 controller gewoon net te klein. Ik vind hem al wel stukken beter als een PS3 controller maar hij blijft voor mij net te klein, daarbij vind ik de twee sticks in het midden ook niet echt prettig. De Xbox controller daar in tegen vond ik meer van het zelfde, met wat kleine verbeter puntjes zoals bijvoorbeeld bredere triggers. Maar dat vindt ik alleen maar goed dit omdat ik zelf de Xbox 360 ook heel goed vindt.
Al met al een leuke dag gehad waarbij het tussen 10 en 12 het leukst was omdat het toen relatief rustig was
Dan hebben we elkander misschien wel gezien, stond jij ook in de gasten rij?Dijkstraat schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:00:
Gisteren ook naar Firstlook geweest (VIP kaarten tweakers) en de console keuze is weer stukken makkelijker geworden. Zat eerst te twijfel tussen een Xbox one en een PS4 maar het word dan toch een Xbox one.
Overigens jij bent pas geregged en dan al VIP kaarten winnen mazzelaar
Overigens:
De xbox one controller is juist nog kleiner in mijn ogen door de vorm dan de PS4 controller die echt een flink stuk groter is geworden.
Ook zie ik de sticks die nu verder uit elkaar staan als en goede zet van Sony,maar het is inderdaad persoonlijke voorkeur waar de knuppeltjes voor jou het fijnst zijn, voor mij maakt het op dat punt niet uit.
Zelf heb ik overigens ook maar bij zeer weinig games het wauw gevoel gehad grafisch gezien dan(op de consoles).
Bij Dead rising had ik het Wauw gevoel wel maar dat was niet vanwege hoe het er uit zag maar vanwege wat ik allemaal kon doen en welke wapens ik had en de hordes zombies die op me af kwamen.
[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 06-10-2013 10:38 ]
Liefhebber van Tweakers
Kan zo maar zijn dat wij elkaar gezien hebben. Stond daar vooraan bij dat eettentje (crew ingang).pino85 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:08:
[...]
Dan hebben we elkander misschien wel gezien, stond jij ook in de gasten rij ja toch?
Overigens:
De xbox one controller is juist nog kleiner in mijn ogen door de vorm dan de PS4 controller die echt een flink stuk groter is geworden.
Ook zie ik de sticks die nu verder uit elkaar staan als en goede zet van Sony,maar het is inderdaad persoonlijke voorkeur waar de knuppeltjes voor jou het fijnst zijn, voor mij maakt het op dat punt niet uit.
Zelf heb ik overigens ook maar bij zeer weinig games het wauw gevoel gehad(op de consoles).
Maar het zou best wel kunnen dat ze kwa formaat (CM) niet zoveel verschillen. Maar het is inderdaad meer het model/vorm van de controller die gewoon beter bij mijn handen aansluiten.
Tegen over het Forza scherm had je ook allemaal GT6 demo opstellingen. Op de hogere resolutie van Forza na, vond ik GT6 niet minder. En Driveclub, tsja ik had er helemaal geen verwachtingen van. Maar toen ik Driveclub na Forza zag zei ik damn wat een verschil. Niet alleen ik maar ook mijn maten deelden dezelfde mening en weet je waarom? Omdat het gewoon zo was! Forza leek enorm steriel en kaal, terwijl Driveclub een prachtige omgeving had, bomen, beplanting, etc. En wat vooral opviel was de ontzettend mooie reflectie. Het gevoel van snelheid is echt heel erg goed en dat je dan razend snel die reflecties over je auto ziet gaan is geweldig.
Verwijderd
Grappig aangezien ik hier ook andere meningen heb gehoordzwembroek schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:33:
Omdat het gewoon zo was!
-----------------------------------
Kent iemand verder HD beelden van BF4 op de X1 of PS4? Ben na gisteren wel erg benieuwd geworden. Verder ben ik bang dat ik zowel AC4 en Watch Dogs laat liggen. Ga in november voor:
-BF4
-DR3
-FIFA 14

-Killer Instinct
-En wellicht Forza, want ik vond het wel erg gaaf, zeker met de nieuwe controller en de rumble in de triggers. En het zag er goed uit en het was zeker geen HD versie van GT6... maar dat terzijde.
Ik heb bij een launch nog nooit zoveel spellen gehad
Haha snap wat je bedoelt.uchiha tijntje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:41:
[...]
Grappig aangezien ik hier ook andere meningen heb gehoord
-----------------------------------
Kent iemand verder HD beelden van BF4 op de X1 of PS4? Ben na gisteren wel erg benieuwd geworden. Verder ben ik bang dat ik zowel AC4 en Watch Dogs laat liggen. Ga in november voor:
-BF4
-DR3
-FIFA 14![]()
-Killer Instinct
-En wellicht Forza, want ik vond het wel erg gaaf, zeker met de nieuwe controller en de rumble in de triggers. En het zag er goed uit en het was zeker geen HD versie van GT6... maar dat terzijde.
Ik heb bij een launch nog nooit zoveel spellen gehad.
Zelf haal ik
AC4
Fifa 14
Killzone
Watch_Dogs
En waarschijnlijk battlefield 4 (BF2 laatst gespeeld op pc) maar hierdoor zit ik mezelf denk ik weer op te zadelen met een backlog

Ben blij dat zowel de X1 als PS4 bevalt en ook de ervaringen van de controllers zijn fijn om te lezen.
Ik ben nog wel benieuwd of andere launchgames op next-gen te spelen waren zoals Fifa, Watch Dogs of Need for Speed. Van AC4, BF4 of de 1st party titles hebben we namelijk al wel wat meer gezien ondertussen.
En zoals ik al zei: Laguna Seca (de baan uit de Forza 5 demo) is gewoon een steriele baan/omgeving. Daar kun je als developer ook weinig aan doen. Jammer dat ze de E3 demo niet gewoon hebben meegenomen, want daar zie je wel de hoeveelheid detail erin. Maar goed, het gaat toch ook vooral om de gameplay/handling en daar heb ik nog niet veel over gehoord (wat wel of niet beviel).
Ben benieuwd wanneer het artikel van Tweakers komt over Firstlook. En natuurlijk ook die van de PU, Gamekings en andere Nederlandse sites. Zullen nu aardig wat mooie handson ervaringen online komen denk ik
Nog meer mensen die de livestream zitten te kijken van Firstlook?
Hier de stream: http://www.twitch.tv/blammomedia en hier het schema: http://www.gamekings.tv/nieuws/firstlook-tv-schema/
Schijnt vanmiddag op het hoofdpodium nog een presentatie van Guerilla te komen met nieuwe Killzone gameplay
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 06-10-2013 12:05 ]
Met name door deze feauture twijfel ik nog wel of ik forza ook nog aan ga schaffen. Ben niet echt een racer meer.
Ehm... Mocht je nou van je pre order af willen pm me dan ff want ik ben zo dom geweest hem niet te preorderen. En ik zou jou plekje in de lijst graag willen overnemen...pino85 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:52:
Heb wel pre orders staan voor de PS4 maar of ik hem nu echt bij launch haal weet ik niet.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Oh jongens, mocht iemand nog zon idee krijgen meld het me dan FF want ik neem je plekje graag in...Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:41:
Ik heb mijn nr3 plek op de preorder lijst van ps4 ook tijdje terug opgezegd. Op dit moment geen games die me kunnen boeien. Plus het gebrek aan liquide middelen speelt ook mee
Martinspire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 02:25:
Opvallend dat je beter te spreken bent over de grafische kwaliteit van Driveclub dan dat van Forza. Al is Leguna Seca nou niet echt een ingewikkelde baan met gedetailleerde omgeving. Ik denk dat ze die er vooral in hadden gedaan omdat ze er laatst zo'n bericht over hadden gemaakt dat ie er (weer) in zat. Misschien dat het nu niet echt opvalt maar als je er een 360 met Forza 4 naast zet, zul je het verschil wel zien lijkt me.
Maar goed, ik vind het wel apart te noemen.
Heb zelf al enige tijd geleden besloten om geen enkele game beurs meer te bezoeken. Elke beurs kampt enorm met het probleem dat er meer mensen heen willen dan er eigenlijk plek voor is waardoor niemand echt en leuke beursdag heeft. Als je overal 2 uur moet wachten, ben je er al snel wel klaar mee. Verder had ik zelf ook niet echt hoge verwachtingen. Gamescom en FirstLook vallen (net als de TGS) vaak enorm tegen als het aankomt op nieuwe aankondigingen of nieuwe speelbare games.
VInd het verschil echt tegen vallen, vind de belichting in deze video van fm4 soms beter overkomen.
En het geluid valt tegen tegenover fm4.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En ook nog iets: Youtube heeft (zeker bij 1080p) erg veel compressie om nog fatsoenlijk te kunnen streamen. Als je een echte 1080p opname bekijkt, zul je waarschijnlijk wel meer verschillen herkennen. Forza 5 draait op 1080p en Forza 4 op 720p (dat verschil zie je nu totaal niet). Verder heb je bij F4 ook bijna geen AA en dat vind ik zelf toch altijd wel prettig.
Die compressie viel me erg op bij alle video's die vanaf de E3 werden uitgezonden. En aangezien ze bij zowel Sony als Microsoft op de officiële sites van de consoles ook gebruik maken van Youtube, zie je eigenlijk niet hoe mooi de games zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 06-10-2013 13:39 ]
Laat ze dan eens een 1080p/60fps video releasen ipv youtube video's.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Als je het speelt zie je echt een wereld van verschil. Zeker als je daarna thuis nog eens fm4 erin stopt.v8power67 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:42:
Mja ik vind verschil echt heel klein. Tuurlijk tis youtube(wou ik er al bij zetten maar dacht dat kan iedereen wel snappen) waardoor kwaliteit verloren gaat. Maar toch, grootste verschillen zijn mist boven meertje, mist bij bergen, en de zon staat anders. Ja het ziet er wat scherper uit maar toch, vind het verschil toch wel erg klein.
Laat ze dan eens een 1080p/60fps video releasen ipv youtube video's.
PSN: Finally_Chris
Misschien die fantastische EA deal gratis fifa en Ultimate team met Gullit?bram1984 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:27:
En over welke merken heb je het dan?
Zelf ben ik alles behalve impressed van Xbox One, PS4 moet het uiteraard ook laten zien, maar met Infamous zit dat wel goed.
Las (volgens mij in dit topic) dat er vandaag op de mainstage wat werd getoond van Killzone? Iemand die daar wat meer van heeft gezien/gehoord?
Xbox One was gewoon identiek aan retail units hoor.Bullet NL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:09:
Vandaag op het Firstlook event geweest, ben er wel uit, er is op dit moment geen verschil in grafische prestaties tussen de twee consoles. Beide getoonde consoles waren overigens nog geen productie exemplaren. Sony is groter qua indie, MS lijkt grotere "merken" achter zich te krijgen.
Boris en Jurian vertelde op de stream dat er op mainstage een kz presentatie was. Ze konden verder niet aanwezig zijn omdat het spel dit weekend gold gaat.uchiha tijntje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:41:
Lets no go down that road again...
Las (volgens mij in dit topic) dat er vandaag op de mainstage wat werd getoond van Killzone? Iemand die daar wat meer van heeft gezien/gehoord?
Dat waren ze niet, heb zelf een interview gedaan met een van MS Nederland die me dat bevestigde en dan bedoel ik geen standwerker.Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:48:
[...]
Xbox One was gewoon identiek aan retail units hoor.
Mevrouw M neem ik aan? Nou ja op Gamescom wel volgens Dan van Turn10, althans de Forza demo.Bullet NL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:22:
[...]
Dat waren ze niet, heb zelf een interview gedaan met een van MS Nederland die me dat bevestigde en dan bedoel ik geen standwerker.
nu ff niet, nda enzo...bram1984 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:23:
Je gaat dus niet in op die "merken", begrijp ik?
Zeer vroege develop exemplaren, met zelfs nog de lage clocksnelheid en een aangepast os wat nauwelijks beta mocht worden genoemd.Phusebox schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:23:
[...]
Mevrouw M neem ik aan? Nou ja op Gamescom wel volgens Dan van Turn10, althans de Forza demo.
Nu de rommel opruimen, spul in de bus dumpen, uit eten en daarna naar huis.... Heb een hekel aan beurzen, ik verkoop liever....
[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 06-10-2013 19:32 ]
Ja ik bedoelde de hardware dan. Het OS stelde inderdaad weinig voor.Bullet NL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:28:
[...]
Zeer vroege develop exemplaren, met zelfs nog de lage clocksnelheid en een aangepast os wat nouwelijke beta mocht worden genoemd
Dus je kan niets zeggen maar toch wel even het balletje opgooien dat er bepaalde merken zijn.. apart.
Je vind het niet erg dat ik mijn vraagtekens erbij zet toch?
Neen......Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:30:
We hebben dus nog steeds niet de werkelijke kracht gezien?
Ohja die zogenaamde insiders.. ik moet daar altijd wel om lachen!CR1691 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:33:
Misschien is Bullet wel de insider van Misterxmedia
Heb ook een nieuwtje over de PS4, maar dat mag ik nog niet zeggen..
Verwijderd
Insiders zijn best belangrijk. Zo vullen de Story en Privé ook de bladen. Al het "nieuws" komt van insiders en ingewijdenOrigins schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:37:
[...]
Ohja die zogenaamde insiders.. ik moet daar altijd wel om lachen!
Heb ook een nieuwtje over de PS4, maar dat mag ik nog niet zeggen..
Kan me voorstellen dat Bullet meer weet maar dat hoeft niet altijd leuk te zijn. Misschien is ie wel gestressed omdat hij nieuwtjes heeft die hij wel wil maar niet mag vertellen. Nog een maandje en we weten het
Insiders zijn erg belangrijk! dat ben ik met je eens, maar hoe graag ik het ook zou willen, denk ik dat niemand van Tweakers een insider isVerwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:41:
[...]
Insiders zijn best belangrijk. Zo vullen de Story en Privé ook de bladen. Al het "nieuws" komt van insiders en ingewijden![]()
Kan me voorstellen dat Bullet meer weet maar dat hoeft niet altijd leuk te zijn. Misschien is ie wel gestressed omdat hij nieuwtjes heeft die hij wel wil maar niet mag vertellen. Nog een maandje en we weten het
Verwijderd
Fox misschien?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:46:
MS was in Europa toch in gesprek met het een en ander zoals ze in de VS met de NBA hebben gedaan? Benieuwd wat dat gaat worden.
Ja, maar alleen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarnaast zijn ze bezig met deals in Japan.Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:46:
MS was in Europa toch in gesprek met het een en ander zoals ze in de VS met de NBA hebben gedaan? Benieuwd wat dat gaat worden.
Daarnaast, tja, Microsoft lijkt inderdaad de grote merken achter zich hebben: dat zie je vooral terug in de deals. Neem bijvoorbeeld EA: FIFA 14 excl. content, FIFA 14 bij elke Xbox One, Battlefield 4 eerste DLC, Titanfal voor zowat alle platformen behalve PlayStation, etc. Sony heeft (lijkt) op dit moment geen enkele deal met EA.
Dan heeft Microsoft natuurlijk nog Activision met het grote Call of Duty merk. Daar staat echter wel tegenover dat Sony nu een deal heeft met Destiny. Ubisoft lijkt wel erg goed bevriend met Sony: Watch_Dogs en Assassin's Creed IV: Black Flag hebben allen exclusieve content voor PS3/PS4. Dat gezegd: Microsoft is wel meteen achter The Division aangegaan, want daar hebben zij ondertussen al een deal over.
Sony heeft op dit moment wel deals, maar het zijn vaak de wat kleinere games of nieuwe IPs die zich nog niet hebben bewezen, terwijl Microsoft juist achter de grote games zoals FIFA, Battlefield en Call of Duty aangaat. Microsoft is blijkbaar bereid daar veel geld voor neer te leggen en Sony niet. Je ziet dan ook dat Sony nu juist achter de kleinere ontwikkelaars aangaat (door middel van indie games) door ze op het podium te zitten, wat reclame te maken en tegelijkertijd (timed) exclusives te regelen.
Aan de ene kant lijkt Microsoft's strategie mij beter omdat ze juiste achter de games aangaan waar het publiek dol op is, maar aan de andere kant is Sony's strategie ook wel slim want zij bouwen nu rechtstreeks een band op met heel veel developers. Het zijn nu kleine developers, maar wellicht zitten er een paar tussen die aan echt grote games gaan werken... en dan ligt die connectie met Sony er al.
Ach ja, we zullen wel zien.
[ Voor 71% gewijzigd door Uniciteit op 06-10-2013 20:45 ]
Zullen we het iets minder over mij hebben en meer over de inhoudelijke discussie?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:41:
[...]
Insiders zijn best belangrijk. Zo vullen de Story en Privé ook de bladen. Al het "nieuws" komt van insiders en ingewijden![]()
Ga er maar van uit dat ik hier geen onzin heb verteld, de gamingmarkt werkt nu eenmaal met nda's...... Net als GSM fabrikanten trouwens........
Ik heb qua verkoop met games te maken, met verschillende uitgevers. Ik zou mezelf professioneel belagelijk maken wanneer ik hier off the record informatie ga delen.
Juist, en daardoor pakt Sony mij meer dan dat grote geld van MS, dat alles maar opkoopt en weinig tot niets vernieuwend uitbrengt (in mijn ogen)Uniciteit schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:35:
[...]
Ja, maar alleen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarnaast zijn ze bezig met deals in Japan.
Daarnaast, tja, Microsoft lijkt inderdaad de grote merken achter zich hebben: dat zie je vooral terug in de deals. Neem bijvoorbeeld EA: FIFA 14 excl. content, FIFA 14 bij elke Xbox One, Battlefield 4 eerste DLC, Titanfal voor zowat alle platformen behalve PlayStation, etc. Sony heeft (lijkt) op dit moment geen enkele deal met EA.
Dan heeft Microsoft natuurlijk nog Activision met het grote Call of Duty merk. Daar staat echter wel tegenover dat Sony nu een deal heeft met Destiny. Ubisoft lijkt wel erg goed bevriend met Sony: Watch_Dogs en Assassin's Creed IV: Black Flag hebben allen exclusieve content voor PS3/PS4. Dat gezegd: Microsoft is wel meteen achter The Division aangegaan, want daar hebben zij ondertussen al een deal over.
Sony heeft op dit moment wel deals, maar het zijn vaak de wat kleinere games of nieuwe IPs die zich nog niet hebben bewezen, terwijl Microsoft juist achter de grote games zoals FIFA, Battlefield en Call of Duty aangaat. Microsoft is blijkbaar bereid daar veel geld voor neer te leggen en Sony niet. Je ziet dan ook dat Sony nu juist achter de kleinere ontwikkelaars aangaat (door middel van indie games) door ze op het podium te zitten, wat reclame te maken en tegelijkertijd (timed) exclusives te regelen.
Aan de ene kant lijkt Microsoft's strategie mij beter omdat ze juiste achter de games aangaan waar het publiek dol op is, maar aan de andere kant is Sony's strategie ook wel slim want zij bouwen nu rechtstreeks een band op met heel veel developers. Het zijn nu kleine developers, maar wellicht zitten er een paar tussen die aan echt grote games gaan werken... en dan ligt die connectie met Sony er al.
Ach ja, we zullen wel zien.
Sony gaat de komende tijd met nog iets heel groots aankomen.
Dan is het echt tijd voor zelfreflectie. Beter is het namelijk om helemaal niet te reageren. De kunst van een NDA is het totaal zwijgen dan te spreken. Ook jou tipjes van de sluier horen daar bij.Bullet NL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:17:
[...]
Zullen we het iets minder over mij hebben en meer over de inhoudelijke discussie?
Ga er maar van uit dat ik hier geen onzin heb verteld, de gamingmarkt werkt nu eenmaal met nda's...... Net als GSM fabrikanten trouwens........
Ik heb qua verkoop met games te maken, met verschillende uitgevers. Ik zou mezelf professioneel belagelijk maken wanneer ik hier off the record informatie ga delen.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Assasins creed vind ik echt super gaaf, vele uren in de serie in gestoken, en met 1 uur extra exclusieve speelcontent voor de PS3 is dat echt wel een dikke plus voor fans... (en dat zijn behoorlijk wat die-hard fans). Ook indie-spellen als walking-dead en Journey vind ik echt (verrassend) leuk en innovatief. Alsmede spellen als Heavy Rain en WipeOut.
Maar om voetbalspellen als FIFA geef ik geen ruk, en de shooter-markt is echt mega-over-verzadigd, dus hoeveel win je daar met een exclusive? En welke belangrijke deals zijn er tussen BF4 /COD en MS dan? Dat je BF4 digitaal als eerste kunt downloaden op de XBOX? Echte fans kopen hem toch retail vanwege doosje/boekjes e.d., en het gros van het gewone volk koopt hem ook retail puur omdat het goedkoper is, dan heb je alleen nog een select gezelschap dat ofwel te lui is, of te weinig tijd heeft, en het spel via een DLC aanschaft. Maarja, als ik kijk naar GTA5 is dat echt een select gezelschap
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
MS heeft nu de DLC van BF4 een week eerder zoals Sony dat bij BF3 had. Verder heb je dat dus ook met COD (eerder DLC). Sure, het is niet veel, maar imo wel opvallend en ik denk dat daar wel aardig wat shooterfans bij zitten die je hier wel aan het twijfelen brengt. Zeker als je nagaat dat er aardig wat shooterfans zijn die vooralsnog hun voorkeur toch uitspreken voor de X1 controller (google er maar eens op).Bartjuh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:52:
Punt is ook, wat is belangrijker? Waar ligt het gewicht?
Assasins creed vind ik echt super gaaf, vele uren in de serie in gestoken, en met 1 uur extra exclusieve speelcontent voor de PS3 is dat echt wel een dikke plus voor fans... (en dat zijn behoorlijk wat die-hard fans). Ook indie-spellen als walking-dead en Journey vind ik echt (verrassend) leuk en innovatief. Alsmede spellen als Heavy Rain en WipeOut.
Maar om voetbalspellen als FIFA geef ik geen ruk, en de shooter-markt is echt mega-over-verzadigd, dus hoeveel win je daar met een exclusive? En welke belangrijke deals zijn er tussen BF4 /COD en MS dan? Dat je BF4 digitaal als eerste kunt downloaden op de XBOX? Echte fans kopen hem toch retail vanwege doosje/boekjes e.d., en het gros van het gewone volk koopt hem ook retail puur omdat het goedkoper is, dan heb je alleen nog een select gezelschap dat ofwel te lui is, of te weinig tijd heeft, en het spel via een DLC aanschaft. Maarja, als ik kijk naar GTA5 is dat echt een select gezelschap
Indiedevs supporten is imo een heel goed punt, maar hoeveel developers blijven vanaf het begin ook bij elkaar? Na verloop van tijd merkt een Ubisoft of EA ook wel waar talent zit en die kopen ze dan gewoon weg waarna je studio een stuk minder waard is. Dat is al jaren zo. Dus dat hoeft niet meteen de winnende taktiek te zijn. Vooralsnog hebben ze er wel veel positieve berichten over en ik juich het ook wel toe. Als ik echter even kijk wat voor games ze nu dus gaan uitbrengen, dan zit daar geen enkele (!) bij die ik (imo dus e.d.) wil gaan spelen. Natuurlijk ben ik ook maar 1 van de vele gamers die dit najaar zijn portemonnee gaat trekken, maar ik vind het wel opvallend en zo ken ik nog wel meer mensen die het idee wel goed vinden, maar er eigenlijk geen geld voor uit gaan geven.
Overigens vind ik het niet verrassend dat de demopods met xbox ones en playstations 4s niet de final hardware draaien. Dat zal óf betrouwbare hardware zijn waar ze zeker van weten dat hun versie van het spel op werkt óf hardware met debugging of iets zijn waarvan ze data kunnen vergaren. Het lijkt me voor veel games namelijk wel zinvol om te weten wat men zoal doet in de demo's, hoe goed de spelers zijn en hoe je de AI e.d. nog aan moet passen. Je krijgt zo namelijk duizenden gamers over de vloer (bij alle beurzen bij elkaar) wat eigenlijk gratis test-data is. Die kun je met een final-hardware console niet zomaar verkrijgen lijkt mij.
Ik kan me ook niet anders voorstellen dat ze ergens in mei/juni de hardware hebben aangeschaft en daar zeker een maand of 6 a 7 mee doen tot het beursseizoen weer is afgelopen. Dus ja, de games gaan er zeker mooier van worden doordat ze final hardware/software/OS gebruiken.
Dingen als controller e.d. zullen waarschijnlijk niet meer veranderen, dus daar kun je al wel zinvolle informatie over verzamelen. Ik hoop alleen dat ze binnenkort nog wel gewoon goede 1080p versies van filmpjes op het internet gaan zetten zodat je echt kunt zien hoe de game er nou uitziet.
Eigenlijk ook wel wat apart, dat we inmiddels zo ver zijn dat de compressie op filmpjes meer verschil maakt dan de hardware
@Uniciteit: als dat alles is, prima. Titanfall is echter gewoon een exclusive, net als de PS4 er ook zoveel gaat krijgen.
Dat van Fifa en BF wisten we al, maar dan vind ik de Ubisoft deals toch een stuk interessanter, net als die met Bungie. Mooie is dat er in de EU nauwelijks meer 360 CoD's worden verkocht. Timed exclusives zijn echt weggegooid geld.
@ Martin: nu misschien niet, maar ik kan me slecht voorstellen dat je geen van de komende games van Santa Monica, Naughty Dog, Quantic Dream, of een van die andere vele first party studio's wilt spelen. Alleen Killzone en in mindere mate The Order (waarvan ik denk dat ie heel vet gaat worden) kennen. Nog niet eens het topje van de ijsberg dit.
[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 06-10-2013 22:12 ]
Titanfall kun je waarschijnlijk ook onder timed exl. rekenen, niet dat mij die game boeit.bram1984 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:07:
"Belagelijk"
@Uniciteit: als dat alles is, prima. Titanfall is echter gewoon een exclusive, net als de PS4 er ook zoveel gaat krijgen.
Dat van Fifa en BF wisten we al, maar dan vind ik de Ubisoft deals toch een stuk interessanter, net als die met Bungie. Mooie is dat er in de EU nauwelijks meer 360 CoD's worden verkocht. Timed exclusives zijn echt weggegooid geld.
Ik doelde eerder meer op dat Titanfall ook op de PC uitkomt (en ook op de Xbox 360).bram1984 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:07:
"Belagelijk"
Titanfall zie ik voorlopig niet naar de PS4 komen. Denk dat MS dat inmiddels ook wel afgekocht heeft, sinds ze daar aardig wat awards mee in de wacht hebben gesleept. Maar omdat die game nog even duurt, hebben we nog wat tijd te gaan voor we meer weten.
Als die exclusieve dlc en timed exclusive add ons kan me geen hol schelen. exclusieve games daarintegen weer wel!Martinspire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:12:
Beiden hebben exclusives geregeld bij alle grote publishers. Je zult daardoor altijd wel hebben dat je ergens een voordeel en een nadeel hebt. Dus tenzij het je favoriete game betreft, moet je daar niet blind op gaan staren lijkt me. Meeste exclusives zijn in ieder geval timed, een fractie is daadwerkelijk meer content (al is het afwachten of die Watch Dogs DLC later ook niet naar de X1/360 komt voor wat extra inkomsten).
uhu en je denkt dat EA dat ook niet gezien heeft? Die gaan echt niet die game exlc voor de xbox houden als er zoveel demand naar is. EA heeft ook gezien in wat voor shitstorm MS vaart en wedden op een mank paard zo vroeg in de generatie kost een hoop centjes.Titanfall zie ik voorlopig niet naar de PS4 komen. Denk dat MS dat inmiddels ook wel afgekocht heeft, sinds ze daar aardig wat awards mee in de wacht hebben gesleept.
Als MS Titanfall dan uiteindelijk toch exclusief heeft dan zal deel twee ook op de ps4 uitkomen. Ik zie het een beetje als Mass Effect.
Beetje kort door de bocht.Bartjuh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:52:
Dat je BF4 digitaal als eerste kunt downloaden op de XBOX? Echte fans kopen hem toch retail vanwege doosje/boekjes e.d., en het gros van het gewone volk koopt hem ook retail puur omdat het goedkoper is, dan heb je alleen nog een select gezelschap dat ofwel te lui is, of te weinig tijd heeft, en het spel via een DLC aanschaft. Maarja, als ik kijk naar GTA5 is dat echt een select gezelschap
Ik ga op de xbox one ook volledig digitaal, puur omdat de xbox one daar op ontworpen is.
Twee spellen tegelijkertijd draaien en on the fly kunnen switchen ( bijv. tijdens (smart-)matchmaking)
Kan enkel met digitale games en waarom zou je nog steeds discs gaan wissellen terwijl dat hoesje en boekje stof liggen te vergaren in de la ?
Laatste 10 games die ik gekocht heb zijn allemaal digitaal, kies wat ik wil spelen, klik de game aan en gaan met die banaan.
Heeft niets met lui zijn te maken, puur gemak van bediening.
Na een dag buffellen heb ik weinig zin om nog vier keer op een avond discs te gaan wissellen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Alles is te koop, puur een geldkwestie.swopdark schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:48:
[...]
Als die exclusieve dlc en timed exclusive add ons kan me geen hol schelen. exclusieve games daarintegen weer wel!
[...]
uhu en je denkt dat EA dat ook niet gezien heeft? Die gaan echt niet die game exlc voor de xbox houden als er zoveel demand naar is. EA heeft ook gezien in wat voor shitstorm MS vaart en wedden op een mank paard zo vroeg in de generatie kost een hoop centjes.
Als MS Titanfall dan uiteindelijk toch exclusief heeft dan zal deel twee ook op de ps4 uitkomen. Ik zie het een beetje als Mass Effect.
Als microsoft een flinke zak met geld op tafel legt waar hun gewoon lekker mee door kunnen ontwikkellen blijft Titanfall gewoon exclusief.
Misschien verdient microsoft er dan niets meer op maar ze maken wel goede reclame.
Ontwikkelaar is verzekert van inkomen en microsoft heeft een mooie franchise.
Waarom is Gears of War anders ook niet uitgekomen op de Playstation ?!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Een mank paard is de X1 zeker niet (dat is wat te veel koffiedikkijken). Sure die gaat het moeilijk krijgen, maar niets dat MS niet nog bij kan trekken. Zolang de Xbox divisie genoeg geld krijgt om investeringen te doen, lijkt het me geen probleem. Microsoft weet ook wel dat het met de launch-periode nog niet gestreden is en zolang ze in hun belangrijke regio's nog voldoende consoles verkopen, zie ik ook geen haast voor EA om iets anders te gaan doen.
En misschien heeft Sony wel een deal met EA voor andere zaken, maar voorlopig blijft EA wat dichter met MS werken en Ubisoft met Sony (de komende tijd dan, The Division lijkt MS weer een exclusive deal voor DLC te hebben).
Volgens mij is de situatie van Titanfall inderdaad te vergelijken met die van Gears of War destijds. Gears of War werd gewoon gekocht door MS, MS gaf Epic opdracht om de game te maken. De rechten van de serie liggen niet bij MS, maar bij Epic. Epic wilde de serie ook op de PS3 uitbrengen, omdat dat hun veel extra winst zou opleveren omdat UE3 al draaide op de PS3, wat dus betekend dat het hun weinig zou kosten. Echter, MS heeft hier een zak geld voor gestoken.justifire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:23:
[...]
Alles is te koop, puur een geldkwestie.
Als microsoft een flinke zak met geld op tafel legt waar hun gewoon lekker mee door kunnen ontwikkellen blijft Titanfall gewoon exclusief.
Misschien verdient microsoft er dan niets meer op maar ze maken wel goede reclame.
Ontwikkelaar is verzekert van inkomen en microsoft heeft een mooie franchise.
Waarom is Gears of War anders ook niet uitgekomen op de Playstation ?!
Bij Titanfall zie je nu exact hetzelfde gebeuren; serie werd initieel als multi-platformer ontwikkeld (PS4 werd ook voor ontwikkeld) maar uiteindelijk kwam MS met het grote zak geld. En ze hebben zeker weten erg veel moeten neertellen hiervoor, vooral als je nagaat dat EA de publisher is, die altijd zoveel mogelijk winst wil hebben. Als water bij de wijn mogen ze ook releasen op de X360, zodat EA nog hopelijk wat winst kan pakken. De installed base van de X360 is namelijk 80 miljoen, terwijl het success van de X1 nog even afwachten is. Hoe dan ook liggen de rechten van Titanfall wederom niet bij MS maar bij of EA of Respawn (ik vermoed Respawn) waardoor MS het kosten wat kost exclusief zal afkopen. Dit moet de Gears worden van de nieuwe generatie. Dit soort dingen baart me eigenlijk wel zorgen, want die tientallen miljoenen had MS kunnen saven voor een nieuwe, inhouse ontwikkelde AAA titel. Maak bijvoorbeeld een nieuwe Too Human / Perfect Dark / Halo Wars of andere IP die veel aandacht trekt.
Maarja, ik zie liever dat ze XO/PC exclusive worden dan console-exclusive, MS kan nu in die situatie komen (Titanfall is een voorbeeld), hopelijk volgen er nog meer
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:38
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Nog steeds geruchten, maar spant er omArx schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:54:
Was er dit weekend nog een grote aankondiging van Microsoft omtrent de performance van hun systeem?
Wat je ziet wat cloud kan daarnaastThis is from Intel and is three years old, yet it is still impressive today. I stumbled across it while researching the offloading of graphics related processing to the cloud. It was very annoying constantly seeing all this idiots (internet experts) in forums assuming they know more than genius level hardware/software architects. They continually state as fact how useless the cloud will be, lol.
Anyway, watch the embedded video:
http://m.tgdaily.com/soft...-wolfenstein-in-the-cloud
On a side note, I believe it was revealed this weekend that MS has been able to reduce network latency for cloud offloading to 25ms. And I'm well aware this linked demo was run on a gigabit network in a closed environment.
Physically based Rendering patent
==================================
*) use google patent then paste the patent number > https://www.google.com/?tbm=pts
Physical Rendering With Textured Bounding Volume Primitive Mapping
US 20100238169 A1
**) Please read the overview
**) too long to paste
**)in summary
-------------------
""" This leads to problems when fast rendering is needed, e.g., when an image processing system is to render graphics for animation purposes such as in a game console. """
"""In general, rendering processes often can be logically broken into frontend and backend processes. The frontend process is used to basically build primitives for a scene to be depicted in the displayed image. A primitive is the basic geometry element used to represent an object in a scene, and in many conventional techniques, primitives are defined as triangles. Objects to be placed in a scene may be predefined and loaded during the frontend process, or objects can be built on-the-fly based upon mathematical algorithms that define the shape of a 3D object."""
"""The frontend process typically places objects in a scene, determines and/or creates the primitives for those objects, and assigns colors or textures to each of the primitives. Once objects and primitives are placed, no movement of those objects or primitives is typically permitted."""
"For a physical rendering backend, the output of the frontend process, the list of primitives and their assigned colors or textures, often must be transformed into a data structure that can be used by the physical rendering backend. In many physical rendering techniques, such as ray tracing and photon mapping, this data structure is referred to as an Accelerated Data Structure (ADS)."
**) So ADS / nested parrarel / Physical based rendering /
is also the basis for other Image Processing, AI, Physics , and etc
any Process that need deep branching / nested pararel, will processed in better in this backend Block (example : DPU)
**) DPU is just example of IP block capable to do this, previously it is on 12Core/16 core PowerPC
**) the other 4 core is dedicated for Creating the Data structured for Workload
**) Any other metod represent ADS processing or nested parrarel in efficient manner, can be used to do this Ray tracing backend, but DPU is considered to be small area have high computation and programmable
Basically what can be done inside this block not only relate to Ray tracing it can be anything (Any Image processing related or any deep branching scenario or custom renderer or of course Ray tracing )
Some examples Use this backend :
Integrated acceleration data structure for physics and ray tracing workload US 8339398 B2
Utilizing Ray Tracing for Enhanced Artificial Intelligence Path-Finding
US 20080231628 A1
Using ray tracing for real time audio synthesis
US 8139780 B2
Streaming physics collision detection in multithreaded rendering software pipeline, US 20110283086 A1
Dynamically load balancing game physics using real-time object scaling
US 7796128 B2
Suprisingly all key people from patent above Include (physical rendering patent) now work at MS and have deep past history to XB360 (almost all), below is small list of key people, there is more.
=============================================================
Now some important thing from patent
==========================================
- Hybrid rendering (Rat tracing backend)
- 3 stage
- QOS/load balance (NOC structures)
- 16 IP block to do nested parallel(deep branching)
16 IP block with 4 thread , 12 active for troughput = 48 operation
or 12 core Power7 or using small custom DPU it could be need 48 core/ALUs
HSA+
================
HSA = CPU + GPU + Accelerator (audio/video/etc)
HSA+ = CPU + GPU + Std Accelerator + GPGPU Accelerator (Nested parrarel) + Move Engine + compress/decompression
Edited at 2013-10-06 04:39 pm (UTC)
Dat wordt een duur geintje voor je dan, als je al je retail games bij release voor € 70,- moet binnenhalen. Ik ga dan lekker voor de fysieke kopieën voor een tientje of 5. De keren dat ik een disc swap is op jaarbasis op 2 handen te tellen. Als ik een nieuwe game heb, ga ik echt niet op een avond nog 3 andere games spelen, weet niet hoe het met jou zit. Bij mij blijft die er dan wel enkele weken/maanden in zitten.justifire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:19:
[...]
Beetje kort door de bocht.
Ik ga op de xbox one ook volledig digitaal, puur omdat de xbox one daar op ontworpen is.
Twee spellen tegelijkertijd draaien en on the fly kunnen switchen ( bijv. tijdens (smart-)matchmaking)
Kan enkel met digitale games en waarom zou je nog steeds discs gaan wissellen terwijl dat hoesje en boekje stof liggen te vergaren in de la ?
Laatste 10 games die ik gekocht heb zijn allemaal digitaal, kies wat ik wil spelen, klik de game aan en gaan met die banaan.
Heeft niets met lui zijn te maken, puur gemak van bediening.
Na een dag buffellen heb ik weinig zin om nog vier keer op een avond discs te gaan wissellen
Ja, dat vind ik echt zo'n non-issue... dan moet je af en toe van je luie reet opstaan om een disk te wisselen. De meeste gamers krijgen al te weinig beweging, dus ik zie nog minder beweging niet als een goede ontwikkelingbram1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:25:
[...]Dat wordt een duur geintje voor je dan, als je al je retail games bij release voor € 70,- moet binnenhalen. Ik ga dan lekker voor de fysieke kopieën voor een tientje of 5. De keren dat ik een disc swap is op jaarbasis op 2 handen te tellen. Als ik een nieuwe game heb, ga ik echt niet op een avond nog 3 andere games spelen, weet niet hoe het met jou zit. Bij mij blijft die er dan wel enkele weken/maanden in zitten.

Zo zijn er wel meer ontwikkelingen geweest waarbij men eerst iets had van 'waar is dat nu goed voor', en waarbij later blijkt dat als het eenmaal wat meer gebruikt is het toch wel erg handig isBartjuh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:29:
[...]
Ja, dat vind ik echt zo'n non-issue... dan moet je af en toe van je luie reet opstaan om een disk te wisselen. De meeste gamers krijgen al te weinig beweging, dus ik zie nog minder beweging niet als een goede ontwikkeling
Nu is het swappen van discs niet het grootste probleem, maar ik vind het ook wel handig als dat straks niet meer zou hoeven.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als je een bepaalde console koopt omdat de DLC daar een week eerder voor verschijnt, dan ben je in mijn ogen echt knetter gek. Ik bedoel een week, waar hebben we het over. Kan me niet voorstellen dat zoiets voor de gewone gamer een reden is.Martinspire schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:02:
[...]
MS heeft nu de DLC van BF4 een week eerder zoals Sony dat bij BF3 had. Verder heb je dat dus ook met COD (eerder DLC). Sure, het is niet veel, maar imo wel opvallend en ik denk dat daar wel aardig wat shooterfans bij zitten die je hier wel aan het twijfelen brengt.
Is het ook niet. Wat ik hierboven ergens al aangeef: in de EU zijn er sinds de timed DLC (een maand nota bene) van CoD steevast meer PS3's verkocht dan X360's. Het maakt dus geen ene reet uit en is puur geld weggooien van MS. Ook de game zelf is niet aanzienlijk meer verkocht.zwembroek schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Als je een bepaalde console koopt omdat de DLC daar een week eerder voor verschijnt, dan ben je in mijn ogen echt knetter gek. Ik bedoel een week, waar hebben we het over. Kan me niet voorstellen dat zoiets voor de gewone gamer een reden is.
Verwijderd
Goed nieuws :-)
Zou ook goed bij mantle samenwerken, aangezien dit dan ook voor Microsoft geldt.
Adam Boyes, a vice president of publisher and developer relations at Sony Computer Entertainment of America, says that console exclusivity might seem a good idea in the short term, but it can end up creating long-term problems for both hardware designers and game makers.
Gamasutra quotes the executive as saying during a IndieCade presentation that, “Right now exclusives are just a way to brag louder. Nobody gains from exclusivity in perpetuity. Developers now have the option to deliver on a huge number of platforms.”
Sony has recruited a number of high-profile teams, some of them from the indie space, to launch their new titles only on the PlayStation 4.
Boyes ads, “We want developers to be successful.”
This might mean that some of the games that are initially launched exclusively on the PlayStation 4 might be offered, in the future, on the rival Xbox One from Microsoft or on the PC.
Traditionally, games that only launch on one platform are seen as a good way to differentiate hardware and persuade gamers that they should just buy one device from the coming generation of consoles.
Both Sony and Microsoft have announced some big exclusives for their platforms, including a new Halo, Killzone: Shadow Fall, Gran Turismo, Forza Motorsport 5, Flower, Ryse: Son of Rome and more.
Sony launched a big program to attract indie developers to the PlayStation 4 when it revealed the new console, including financial support and promotional programs.
Microsoft has its own approach, which allows any user of the Xbox One to create titles on it and then distribute them to the community.
The PlayStatiokn 4 will be out on November 15 in North America and two weeks later in Europe, with the rival Xbox One set to become available in 13 core territories on November 22.
Bron http://news.softpedia.com...-on-Xbox-One-388814.shtml
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 11:05 ]
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!