Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat betreftde discussie over hardware en wathet kost in vergelijking meteen PC, daarging het meniet om,dateen console qua hardware altijd een betere deal is is duidelijk.

Echter toen de PS3 gepresenteerd werd had deze redelijke high-end specs ten opzichte van wat toen mainstream was in de pc markt. Als je naar de speculaties over de PS4 specs kijkt dan zijn die specificaties eerder low-end dan mainstream in vergelijking met de huidige pc markt.

Otfewel een teken dat Sony zich minder op high-end gaming gaat richten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:28:
Zou Sony misschien ook de Xperia's ( PS certified telefoons ) inzetten als eventuele controller bij de PS4 met scherm? Of is dat raar gedacht?
lijkt me geen logische keuze,

Ik verwacht stiekem dat de Vita ingezet kan worden als controller, deze heeft alle benodigde hardware knoppen, een touch achterkant en een touchscreen, dus een veel idealer apparaat als controller dan een telefoon.

Zo tof zijn als PS4 games bestuurd kunnen worden met de VIta controller en dat het scherm van de Vita ook echt een uitbreiding is voor het spel bv om een map en/of inventory etc. weer te geven dus zoals de WiiU pad.

Het zou helemaal perfect zijn als je PS4 games kunt streamen naar de Vita zodat je geen tv hoeft te gebruiken (zoals dat ding van Nvidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 22:52
Via Remote Play kun je toch al PS3 spellen streamen naar de Vita? Het zou me niks verbazen als je dat ook kan met PS4 spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Remote play is redelijk waardeloos op dit moment. Het zou wel mooi zijn als ze dat goed werkend krijgen in combinatie met de ps4.
Wat betreft de vita als controller: littlebigplanet 2 heeft dlc waarbij je de vita als controller gebruikt, het aankomende sly cooper spel biedt ook de mogelijkheid om de vita als hulpmiddel te gebruiken bij het ps3 spel, dus dat zullen ze ook vast wel doorzetten icm de ps4.
Chaoss schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:17:
Wat betreftde discussie over hardware en wathet kost in vergelijking meteen PC, daarging het meniet om,dateen console qua hardware altijd een betere deal is is duidelijk.

Echter toen de PS3 gepresenteerd werd had deze redelijke high-end specs ten opzichte van wat toen mainstream was in de pc markt. Als je naar de speculaties over de PS4 specs kijkt dan zijn die specificaties eerder low-end dan mainstream in vergelijking met de huidige pc markt.

Otfewel een teken dat Sony zich minder op high-end gaming gaat richten.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Je zei dat de nieuwe consoles niets meer waren dan mid-range pc's en ik dacht dat je op de prestaties doelde. Maar als je puur naar de hardware kijkt, dan lijkt het er volgens de geruchten op dat ze inderdaad niet het nieuwste van nieuwste gebruiken.
Maar ik dacht eerlijk gezegd dat dat gpu's van de x360 en ps3 destijds ook niet top of the line waren? Alleen de cpu's waren volgens mij indrukwekkend? Maargoed... t is al lang geleden ik weet het niet meer precies :)

[ Voor 58% gewijzigd door nioz op 09-02-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
EfBe schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:06:
'Playstation' is een ontzettend bekend merk. Daar vanaf stappen en de klant vertellen dat 'Orbis' of whatever ze dan als naam kiezen feitelijk de 'nieuwe playstation 4' is is inmens kostbaar en per saldo levert je het niets op: in het beste geval krijg je alle mensen die al van playstation wisten terug bij je nieuwe merk.

Dus alleen daarom al is het totale bullshit dat Sony van 'playstation' afstapt.
De naam Sony Orbis zal het inderdaad niet worden denk ik, maar de naam PlayStation Orbis is dan wel weer mogelijk. Zo heeft elke reeks Sony producten een eigen naam (Vaio, Xperia, PlaySation...) waar dan vaak nog een naam o.i.d. achter komt.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
kazuka schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:16:
Volgende gerucht: http://www.theverge.com/2...me-activation-codes-rumor

[...]

Veel negatieve comments daaronder. Kan me er deels in vinden. Als dit echter zorgt voor meer inkomsten voor developers hoeft het niet perse een slecht iets te zijn. Hopelijk helpt dat ze namelijk om wat meer risico's te kunnen nemen voor de ontwikkeling van nieuwe IP's en niet het zoveelste vervolg deel van al bestaande franchises.
Terecht al dat negatieve commentaar. Al die gasten zijn alleen maar uit op geld. En ze doen er alles aan om iedereen uit te kleden. Als ik een spel wil doorverkopen dan zou dat niet mogen omdat ik alleen de licentie koop voor gebruik ervan.
Maar als ik dan de CD van de game kopieer en doorverkoop staan ze wel weer opeens vooraan in de rij om mij aan te klagen. Maar ik had toch alleen een licentie gekocht van jou? Dus die CD die kan ik kopiëren die heb ik niet van jou gekocht? Of dan opeens wel?!?!?

Ze verzinnen allemaal termen als licenties. Maar feit is als ik iets koop tastbaar of ontastbaar dat ik dat wettelijk mag doorverkopen. Ze mogen dromen dat ze dat ooit zouden kunnen verbieden. Dat weten ze ook dat ze dat niet kunnen. Daarom komen ze nu met van die trucjes dat je een eenmalige code met een game mee krijgt.

Of ik nou een game of een licentie doorverkoop. Het blijft voor hun nog steeds dezelfde licentie of game. Die maar op een plek tegelijk gebruikt wordt. Het enige waar zij mee zitten is natuurlijk dat zij graag willen dat iedereen het nieuw koopt van hun zodat ze met die idiote marges lekker kunnen verdienen. Want als je dat geld alsnog aan hun uitgeeft (de tweede persoon die dat zo'n online pass koopt) dan hoor je ze opeens niet meer over die licentie of CD die gekopieerd is. Want dan is het opeens legaal? Ze weten precies dat het niet illegaal is.

Weer terug naar de PS4
Ik ben benieuwd wat het wordt. Al die geruchten dat meot maar blijken wat daarvan waar is. ik hoop alleen dat ze wel de analoge knoppen gewon houden op de controller. Mooi zo'n touchscreen maar ik wil niet elke keer kijken naar m'n controller als ik iets indruk.
De specificaties zullen denk ik elkaar niet veel ontlopen. Het gaat met name om hoe de implementatie zal zijn. En Sony begint alweer met we gaan concentreren op dit en dat, we zijn niet alleen een console, maar ook een mediacenter blabla... Ze mogen het eerst maar eens gaan waarmaken. Want in de PS3 zijn dit soort unieke features of uiteindelijk eruit gesloopt of nooit meer geupdate en werken nog steeds keihard ruk.

[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 10-02-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dangerpaki schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:42:
[...]

En Sony begint alweer met we gaan concentreren op dit en dat, we zijn niet alleen een console, maar ook een mediacenter blabla... Ze mogen het eerst maar eens gaan waarmaken. Want in de PS3 zijn dit soort unieke features of uiteindelijk eruit gesloopt of nooit meer geupdate en werken nog steeds keihard ruk.
Sony heeft nog helemaal niets bekend gemaakt. Alles wat je hebt gehoord zijn geruchten. Dat evenement op 20 februari kan net zo goed gaan over een vernieuwd PlayStation Netwerk, of een grote nieuwe firmware update voor de PlayStation 3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

Zou wel lachen zijn als Sony met 'See the future' de vernieuwde PSvita bedoelde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Misschien introduceren ze wel een uitgeklede cheap ass ps 3 voor 100 euro om te concurreren met ouya en Apple TV. Zou ik persoonlijk niet verkeerd vinden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik denk dat ze de ps4 wel aan moeten kondigen als je naar de hype mbt de 20e op de meeste websites kijkt :)

Ik hoop trouwens echt dat ze ook wat leuke dingen aankondigen icm gaikai en de Vita. Wat hardware betreft is het echt de portable waar ik altijd van gedroomd heb, dus het zou leuk zijn als hij iets beter zou verkopen. Wat software betreft vermaak ik me er ook goed mee, maar het aanbod kan nog wel beter. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen naar de winkel rent om er een te halen.

Ik hoop dat Microsoft ook niet te lang gaat wachten met hun aankondiging. Ik ben van plan om het eerste jaar maar 1 console te halen, dus dan kan ik even kijken welke het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Vinand schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:24:
Misschien introduceren ze wel een uitgeklede cheap ass ps 3 voor 100 euro om te concurreren met ouya en Apple TV. Zou ik persoonlijk niet verkeerd vinden.
Zie ik niet gebeuren. De nieuwe PS3 is al uitgekleed (16GB) en die komt niet in de buurt van 100 euro en is niet lang geleden geïntroduceerd.

Concurreren met Apple TV? Sony mag dan wel vinden dat ze mediacenter eigenschappen in een PS3 hebben, maar zoals een Apple TV gaat het met de PS3 niet worden. Wellicht dat de software van de PS4 beter wordt.

Met alle hype denk ik ook dat als het geen PS4 aankondiging is dat Sony dit wel misschien had ontkend om de verwachtingen iets te temperen. Als het niet de PS4 is heb je een berg teleurgestelde mensen tenzij ze een totaal iets anders moois uit de hoge hoed toveren waar niemand aan had gedacht.. Maar tot nu toe (ver)wacht iedereen een PS4 dus dat zal het wel worden, hopelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Een hoop herhaling van eerdere geruchten maar wel een interessant artikel op Kotaku over de volgende xbox. Verplichte Kinect-sensor lijkt me inderdaad wel iets voor MS om er door te willen douwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:34:
Een hoop herhaling van eerdere geruchten maar wel een interessant artikel op Kotaku over de volgende xbox. Verplichte Kinect-sensor lijkt me inderdaad wel iets voor MS om er door te willen douwen.
Staan wel leuke dingen in, al is het allemaal niet heel spannend. Apps en games kunnen suspenden zou wel erg in lijn liggen met wat MS nu met W8 en WP7/8 al doet. Ben erg benieuwd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

BM schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Staan wel leuke dingen in, al is het allemaal niet heel spannend. Apps en games kunnen suspenden zou wel erg in lijn liggen met wat MS nu met W8 en WP7/8 al doet. Ben erg benieuwd :)
Het "meerdere games en apps suspenden" doet inderdaad vermoeden dat er een windows 8 variant op de console zal draaien, zoiets from scratch schrijven lijkt me zinloos als je al een platform hebt dat daar erg goed in is.
Dit zijn interessante geruchten. Ook weer met een dikke korrel zout te nemen, maar ze lijken geloofwaardiger dan de vorige.
Verplichte HD installatie gaat weg van het "schijfje in en spelen" concept, maar houdt eigenlijk wel steek, het zou me niet verbazen als Sony net hetzelfde gaat doen: Laadtijden zijn drastisch korter, add-ons en updates zijn gemakkelijker te beheren en het wordt erg gemakkelijk om ieder spel ook als digitale download aan te bieden,
De verplichte kinect wisten we al, maar ben er nog steeds geen fan van. Laten we hopen dat ze het inderdaad drastisch verbeterd hebben zoals ze beweren (zodat het ook werkt in kleine ruimtes) en het de prijs van de console niet teveel opdrijft (een kinect apart kost nu nog steeds 100+ euro).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik denk dat de volgende PlayStation wel de naam PlayStation gaat krijgen. Het is eerder de vraag wat er na PlayStation gaat komen: PlayStation 4, PlayStation Orbis of nog iets anders.

Het is niet de gewoonte om brands maar tot in het oneindige te laten optellen. In de States zijn ze zelfs daar een beetje allergisch voor. Overlaatst heb ik een filmpje uit de Amerikaanse gaming pers waar ze zaten te zeiken over de 6 in de naam van Resident Evil 6 en het feit dat Resident Evil 6 gefaald heeft omdat niemand een zesde iteratie van een product wil zien. Ik volg die redenering niet helemaal, maar het is wel zo dat brands over alle gebieden heen (games, films, consoles, telefoons,...) niet altijd blijven doortellen over alle iteraties heen.

In dat opzicht acht ik het dus best mogelijk dat de PlayStation 4 een ander achtervoegsel zal krijgen dan de vier. De PSP2 heet ook niet PSP2, maar PlayStation Vita. :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
boe2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Verplichte HD installatie gaat weg van het "schijfje in en spelen" concept, maar houdt eigenlijk wel steek,
Als ik het artikel goed begrijp (en het klopt, dat is ook maar afwachten natuurlijk) zouden games op de achtergrond geinstalleerd worden. Dus alsnog game erin, en tijdens het starten word het 1e stukje geinstalleerd, en tijdens het spelen de rest. Dan zou je d'r dus geen last van moeten hebben.
het zou me niet verbazen als Sony net hetzelfde gaat doen
Zijn er niet een heleboel games bij de PS die installatie verplichten?
: Laadtijden zijn drastisch korter, add-ons en updates zijn gemakkelijker te beheren en het wordt erg gemakkelijk om ieder spel ook als digitale download aan te bieden,
Alleen als het inderdaad verplicht word. Bij de 360 is het niet verplicht, en dan kun je d'r als ontwikkelaar dus ook niet vanuit gaan dat de boel geinstalleerd is en daarop optimaliseren.
De verplichte kinect wisten we al, maar ben er nog steeds geen fan van. Laten we hopen dat ze het inderdaad drastisch verbeterd hebben zoals ze beweren (zodat het ook werkt in kleine ruimtes) en het de prijs van de console niet teveel opdrijft (een kinect apart kost nu nog steeds 100+ euro).
Ik ben nog steeds overtuigd van de potentie van Kinect, maar helaas word de huidige versie amper leuk/nuttig gebruikt. De manier die Fifa13 gebruikt is in theorie heel aardig (voicecontrol), maar of mijn engels is echt zwaar beroerd, of het ding is niet nauwkeurig genoeg. Sowieso moet de ondersteuning voor talen dan wel fors uitgebreid worden.

Dat is eigenlijk het grootste manco wat de 360 op dit moment nog heeft in mijn ogen: te veel gericht op de amerikaanse markt. Voicecontrol hebben we hier in NL nog steeds niet geloof ik, terwijl dat al tijden beloofd werd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DarthDavy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:09:
In dat opzicht acht ik het dus best mogelijk dat de PlayStation 4 een ander achtervoegsel zal krijgen dan de vier. De PSP2 heet ook niet PSP2, maar PlayStation Vita. :)
In relatie tot de Vita zou het inderdaad wel logisch zijn als de PS4 ook een "naam" krijgt, ook omdat ik wel verwacht dat de integratie tussen de PS4 en Vita verder uitgebreid gaat worden dan is het logischer om over een "Vita" en een "Orbis" te spreken.

Iemand enig idee of die meeting van volgende week woensdag ook ergens live gestreamed gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Chaoss schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:25:
[...]

In relatie tot de Vita zou het inderdaad wel logisch zijn als de PS4 ook een "naam" krijgt, ook omdat ik wel verwacht dat de integratie tussen de PS4 en Vita verder uitgebreid gaat worden dan is het logischer om over een "Vita" en een "Orbis" te spreken.
+1
[b]
Iemand enig idee of die meeting van volgende week woensdag ook ergens live gestreamed gaat worden
[Url = http://bit.ly/X5btuh] link [/ url] ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 12-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmm 12 uur 's nachts dat moet nog net kunnen, nu maar hopen dat die stream niet al te laggy gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
EA: 'Next-gen waarschijnlijk niet backwards compatible'

http://www.gamer.nl/nieuw...niet-backwards-compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Dit zal wel weer een hoop heisa veroorzaken, was destijds met de PS2 > PS3 ook zo en die was nog (zij het zeer) beperkt backwards compatible.

Als je iedere keer voor een andere opzet van hardware kiest, die weer zorgen voor andere programmering, kun je dit verwachten. Voor mij persoonlijk geen probleem. Zal toch alleen PS4 titels spelen en speel geen 'oude' games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
Als je vantevoren al aangeeft dat die feature niet aanwezig zal zijn, dan lijkt me dat niet zo'n ramp. Anders is het als je zegt dat backwards compatibility aanwezig is en het blijkt niet zo te zijn of ze slopen het er later uit (PS3). Dat zal een hoop gezeur opleveren.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denk persoonlijk ook dat de nieuwe generatie console's in september te koop zullen zijn. Iets teveel spellen die in dezelfde periode gaan uitkomen.
GTA 5 , plotseling verschoven naar september
Rayman, geen wii u exclusive meer en komt uit in september
Watchdogs, komt uit in september
Ben erg benieuwd wat sony als launchtitels gaat brengen, hopelijk een killzone, uncharted etc.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Controller PlayStation 4 wordt ook 20 februari onthuld (volgens VGN247)
http://www.psx-sense.nl/1...-ook-20-februari-onthuld/

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 13-02-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjonge jonge websites gaan nu echt dingen verzinnen om maar een artikeltje over de ps4 te kunnen schrijven.

Dat de controller ook onthuld gaat worden lijkt me niet meer dan logisch, maar om nu een nieuwsbericht te maken over een gerucht dat tijdens de presentatie eerst de controller onthult gaat worden en dan de ps4 ansich gaat echt nergens over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

lach me rot als het echt een non-announcement is en de PS4 en Xbox720 aankondiging nog dik een jaar op zich laat wachten.

hebben al die "nieuws"sites alles uit hun duim zitten zuigen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Haha tjah maar dat zou mij dan ook wel heel erg verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:26:
lach me rot als het echt een non-announcement is en de PS4 en Xbox720 aankondiging nog dik een jaar op zich laat wachten.

hebben al die "nieuws"sites alles uit hun duim zitten zuigen
Dat hebben ze al. Als je een beetje handig bent in het bouwen van een website, er op zet dat je uit "betrouwbare" bron de specs hebt van de volgende PS of Xbox en je verzint een eind raak dan is de kans groot dat het massaal voor waar overgenomen wordt. Dat er ondertussen al 85 verschillende specs als "de nieuwe console" verspreidt zijn boeit niemand.
Het is echt ongelooflijk dat redacteuren van nieuwssites nog elke keer de geruchten plaatsen.

• PBP

PBP

Dual shock 4 prototype en devkit
Afbeeldingslocatie: http://www.destructoid.com//ul/244985-ibb.jpg

Ziet er cheap uit

[ Voor 31% gewijzigd door PBP op 14-02-2013 21:23 ]

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Ziet er te fake uit om echt te zijn..

• PBP

PBP

Mwa, zelfde soort dpad als de PSVita. Touchpad waar al geruchten over zijn, en een soort lichtgevend ding voor de PSEye waar ook geruchten over waren. Prototypes zijn wel vaker lelijk.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vind het er nog niet eens zo slecht uitzien. wel beter dat de thumbsticks een ribbeltje hebben

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:17
Lijkt erop dat er ook een speaker / mic in zit. Net boven de PS knop zitten gaatjes. Links helemaal boven van het touch scherm zie je ook een soort knop . Denk dat de Start Select knop op die plek links en rechts zitten?

Edit:
Als je erop inzoomt dan lijkt het gedeelte van het gekleurde deel wel nep, je ziet wat overgangen bij de L1 R1 knoppen en het gekleurde loopt links bol en rechts volledig recht.

[ Voor 29% gewijzigd door Falcon Heavy op 15-02-2013 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Frank J. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:38:
Lijkt erop dat er ook een speaker / mic in zit. Net boven de PS knop zitten gaatjes. Links helemaal boven van het touch scherm zie je ook een soort knop . Denk dat de Start Select knop op die plek links en rechts zitten?

Edit:
Als je erop inzoomt dan lijkt het gedeelte van het gekleurde deel wel nep, je ziet wat overgangen bij de L1 R1 knoppen en het gekleurde loopt links bol en rechts volledig recht.
Hier een uitleg van de knoppen van ps3life:

Afbeeldingslocatie: http://ps3life.nl/data/upl/2013/0214vym1360875199699.jpg
Important Update: A trusted source has told IGN that this controller is real. However, our source notes that it;s an early prototype. The controller, in other words, is likely to change...

[ Voor 13% gewijzigd door DidierB op 15-02-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat ik in een ander artikel las is dat de PS4 devkit op de foto 2 dieptecameras zou hebben. Lijkt me niet heel praktisch om dat in je console in te bouwen. Die staan bij mij in een tv kastje, vlak bij de grond, tegen de salontafel aan te kijken, dus of dat nu zo nuttig is... :p

@Boven: denk dat de start en select knoppen daar wat te dicht bij de d-pad en andere knoppen zitten eigenlijk. Verder vind ik het een redelijk overtuigende foto van een prototype. Geloof nooit dat dit zo in de winkel zal komen, maar als vroeg prototype kan het best :)

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 15-02-2013 09:20 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Het is ook nog niet zeker dat de PS4 bekend gemaakt gaat worden op 20-2.
Maar misschien is dit wel een bevestiging:
http://thesilentchief.com...ion-4-reveal-on-the-20th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
baronruud schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:35:
Het is ook nog niet zeker dat de PS4 bekend gemaakt gaat worden op 20-2.
Maar misschien is dit wel een bevestiging:
http://thesilentchief.com...ion-4-reveal-on-the-20th/
Als ze het al niet van plan waren kunnen ze het beter alsnog doen, aangezien zo'n beetje heel de wereld nu die aankondiging verwacht. Als ze de 20ste ook maar iets anders aan gaan kondigen dan die nieuwe console dan heeft Sony een behoorlijke teleurstelling in de hand gewerkt (wat me ook schadelijk lijkt voor het product dat dan wel aangekondigd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Volgens nu.nl is het wel degelijk echt. Ben benieuwd.
Van mij hoeft het niet echt - touch enz

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:14
Nu.nl zegt wel vaker wat. Vaak staat het ook tussen haakjes. Er staat ook bij dat het om een prototype gaat en dat ze niet weten hoe die er nu uit ziet.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

Er zijn ook al beelden van de controller in werking.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c2bOTPq.gif

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Mooi is anders, maar het zijn een hoop extra functies in de controller als dit ding het wordt (of een afgeleide ervan).

Dat de thumbsticks een ribber hebben lijkt mij een verbetering. Verder ziet het er wat groter uit, maar hoe dat in het echt zal zijn zullen we merken. De afstand naar de triggers moet niet te groot worden maar lijkt op de foto prima.

Hoeveel dat touchscreen(?) toevoegt zullen we moeten zien. Je kijkt eigenlijk alleen maar naar de tv terwijl je blind op knoppen duwt dus voor de shooters / fifa etc zal het niet veel toevoegen denk ik. En groot is het ook niet echt (zou ook nadelige gevolgen hebben op de grip...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

On_E schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:43:
Er zijn ook al beelden van de controller in werking.

[afbeelding]
:D
Ik hoop niet dat ze dat hele 2e hands verkopen de koop gaan indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:47:
[...]

:D
Ik hoop niet dat ze dat hele 2e hands verkopen de koop gaan indrukken.
DE PS4 gaat gewoon tweedehands games afspelen.

http://www.psx-sense.nl/8...ehands-games-op-consoles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Stel dat volgende week de PS 4 onthuld gaat worden.
Maken ze dan ook de afmetingen bekend?

Hoe was dat de vorige keer.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afmetingen zullen later wel volgen. Denk dat iedereen meer interesse in de specs heeft en wat het apparaat allemaal kan. En het is niet onwaarschijnlijk dat je niet de definitieve versie te zien krijgt, tenzij de PS4 al voor de zomer op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat er wel een console te zien zal zijn, dus afmetingen ook. Stiekem hoop ik op een lading first party spellen. Metal Gear, Uncharted, Gran Turismo bij launch zou wel vet zijn :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:52:
De afmetingen zullen later wel volgen. Denk dat iedereen meer interesse in de specs heeft en wat het apparaat allemaal kan. En het is niet onwaarschijnlijk dat je niet de definitieve versie te zien krijgt, tenzij de PS4 al voor de zomer op de markt komt.
Persoonlijk voor mij zijn de afmetingen erg belangrijk, omdat ik demopods aan het bouwen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:01:
Volgens nu.nl is het wel degelijk echt. Ben benieuwd.
Van mij hoeft het niet echt - touch enz
nu :')

Sowieso gaat Sony die controller nooit zo op de markt brengen. Sony kennende zal het er allemaal wel wat netter uitzien.

Als ze de controller iets beter vormgeven en de sticks ook verbeteren ( hol ipv bol ) dan ben ik tevrden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dit is natuurlijk lang niet final. Als we de geruchten mogen geloven zou dit een oud prototype zijn + een tijdje geleden waren er ook al berichten dat Sony had besloten om de start+select knop toch wel te behouden. :)

Verder, als het plaatje echt is ziet het er wel uit als een verbetering:

- groter dan PS3 controller (als je er vanuitgaat dat de ronde PS-knop even groot is als voorheen)
- vernieuwende functionaliteit (touchpad, move integratie (?), speaker of microfoon ingebouwd) [of dit nou 'beter' is of niet, moet de tijd uitwijzen, maar het geeft in ieder geval aan dat Sony opzoek is naar nieuwe manieren om gamen beter/leuker te maken)
- beter design (groter (dus wellicht comfortabeler), Vita-achtige d-pad, de vier knoppen rechts lijken wat verder uit elkaar [kleinere kans dat je per ongeluk foute knop indrukt], verbeterde analoge sticks (minder kans dat je vinger eraf glijdt)

En als we de berichten mogen geloven zouden de R2 en L2 triggers ook verbeterd zijn, maar dat is niet/amper zichtbaar op dit plaatje.

Nogmaals: geen idee of we hier met de 'real deal' te maken hebben, maar als het echt is zie ik in ieder geval al een paar goede verbeteringen én het geeft aan dat Sony op z'n minst bezig is geweest met 'vernieuwende functionaliteit' :)

Edit: en natuurlijk is dit niet final. Ten eerste lijkt de dev kit redelijk oud en groot + de controller is bedraad. Sony gaat echt niet terug naar bedrade controllers.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 15-02-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/434/1840/original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Nieuwe foto:
http://www.psx-sense.nl/1...t-functie-in-nieuwe-foto/

edit: net te laat...

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 15-02-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Lol, lekkere photoshop hoor. Je ziet duidelijk dat de linker kant veel boller is dan de rechterkant. Dus de controller is uitgerekt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

ChiLLeR schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:56:
Lol, lekkere photoshop hoor. Je ziet duidelijk dat de linker kant veel boller is dan de rechterkant. Dus de controller is uitgerekt.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Dit zou wel tof zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I0Q3KPD.gif

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Alleen meer grip op de thumbsticks zou relaxed zijn :) . Dat scherm ziet er leuk uit, maar functioneel met games betwijfel ik. om snel in het menu te kunnen scrollen zie ik dan wel weer als mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

En het krijgt geen scherm maar een touchpad net als de vita. Althans.. als alle geruchten waar zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het wordt zo bijna de VMU van de Dreamcast :+

Afbeeldingslocatie: http://www.robertdalesmith.com/sites/default/files/dreamcast-controller-vmu.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik sluit me aan bij uniciteit. Als het prototype echt is zie ik wel wat verbeterigen inderdaad. Met name de analoge sticks en dat de controller iets 'beefier' is.
Ik ben benieuwd of we woensdag ook iets van the last guardian horen. Ik geloof wel dat die designer een vage hint op twitter had gegeven dat er binnenkort weer nieuws zou komen. Dan lijkt de 20e me een mooi moment :)

Ik verwacht dat Microsoft ook wel iets laat horen voor E3 of zouden ze juist met E3 de aandacht op willen eisen met de aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te wachten op de nieuwe consoles.

ben erg benieuwd naar het ps-event de 20ste.

ik hoop dit jaar nog een next-gen console in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Chaoss schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:25:
[...]

Ook omdat in Japan geloof ik 4 een ongeluksgetal wordt beschouwd. Panasonic heeft toentertijd de plasma series ook vanaf de 3 meteen naar de 5 laten stappen.
Vind die controller er inderdaad ook cheap ass uit zien. En dat hele touch screen en ingebouwde move hoeft van mij niet. Ervaring leert dat Sony daar bijna geen gebruik van maakt. Kijk maar eens naar dat hele gyrometer gebeuren in de Sony controllers en zeg eens eerlijk hoeveel spellen heb je dat ding gebruikt. Maakt de controller alleen maar duurder terwijl je het niet gebruikt.
Wat wel opvalt is dat die dev kit nog gewoon een optische drive heeft. Dat is in ieder geval goed nieuws.

Er gaan geruchten dat Sony gaikai zou gaan gebruiken om backwards compatibility te bieden voor games. Ik zou het wel mooi vinden als ze dat doen. Heb alleen echt geen zin om. De games nog een keer te kopen. Als ze echt willen dat mensen iets van gaan overstappen op het conceot van digitale verspreiding van games dan moeten ze daar toch in tegemoet komen. Dus ik hoop dat je dan gewoon je games die je hebt op bluray gewoon op de ps4 kan downloaden. Zou wel erg mooi zijn. Bedoel er zijn games die ik gewoon wil blijiven spelen. Voetbal games komt er elk jaar wel weer een nieuwe maar bijvoorbeeld prince of persia das toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Tweede deel van de "PlayStation Evolution" series is uit.

YouTube: PlayStation Evolution - The Next Big Thing < tekst, met muziek
YouTube: Evolution of PlayStation: PlayStation 2 < gesproken versie, maar geen muziek

Deze keer gaat het over de PlayStation 2. Morgen dus waarschijnlijk PlayStation Portable, maandag PlayStation 3, dinsdag PlayStation Vita en woensdag "The Next Big Thing", gok ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
15 / 02 - PlayStation 1
16 / 02 - PlayStation 2
17 / 02 - PSP
18 / 02 - PlayStation 3
19 / 02 - PS Vita
20 / 02 - I don't even need to say what it is, you already know it ! ;)

Tja dat het de ps4 gaat worden lijkt me geen geheim meer, ben echt benieuwd! wacht hier al minstens 2 jaar op! Hoop dat ze wat gameplay footage van enkele games kunnen laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik ben trouwens benieuwd hoe Sony het 'multimedia' aspect gaat aanpakken. De markt staat er compleet anders voor dan 8 jaar geleden toen de PlayStation 3 voor het eerst werd aangekondigd. Naast gamen, lijkt mij, moet ook het (mobiele) multimedia aspect centraal moet staan.

Ik verwacht niet dat waar ik het nu over ga hebben echt gaat gebeuren, maar ik zou het wel heel tof vinden.

Stel je voor:

Games + de nieuwe controller
PlayStation 4 speelt uiteraard games af. Dankzij nieuwe, modernere hardware is het apparaat in staat om - voor Sony een redelijke prijs - toch mooie games in Full HD-resolutie af te spelen, of op z'n minst op 720p HD (daar waar er nu nog Xbox 360 en PS3 games zijn die zelfs ONDER 720p zitten en dan worden ge-upscaled).

Sony is ook bezig met een controller met nieuwe functionaliteit als we de gelekte prototypes mogen geloven. Het wordt afwachten of deze extra functionaliteit nuttig zal zijn, maar hopelijk zullen ontwikkelaars iets moois doen met de nieuwe functionaliteit.

Games kopen: prijs
Ik verwacht dat de generatie ná de PlayStation 4 en Xbox 3 digital-only zal zijn. Op het moment is de standaard adviesprijs in de Verenigde Staten $59. Ik betwijfel of dit een goede prijs is - zeker in een tijd waar je steeds meer gewent raakt aan goedkope, mobiele apps, maar laten we er even vanuitgaan dat de volgende generatie console games net zo duur zullen zijn: $59.
Sony zou bijvoorbeeld in een vernieuwde online winkel ook games kunnen aanbieden, maar dan voor $49.

Games kopen: digital-only
$49. De verloren winst zal niet zo groot zijn, aangezien er zal worden bespaard op de materialen voor games (denk aan de doosjes, kleine boekjes, het schijfje) zelf. Daarnaast hoeven de games ook niet wereldwijd verscheept te worden en vallen ook andere kosten weg zoals de kosten voor het produceren van de kosten + eventueel arbeidskosten. Er zullen wel grote servers moeten worden onderhouden, maar of dit echt zo veel duurder zal zijn is de vraag: veel PS3 games zijn nu ook al digitaal beschikbaar.

Eventueel zou Sony digital-only titels nog kunnen linken aan een PSN account: het voordeel als gebruiker is dat je het spel altijd opnieuw kan downloaden, maar je kan een digital-only game niet doorverkopen.

Games kopen: physical
$59. De prijs ligt $10 dan bij een digital-only versie, maar je hebt de game fysiek in handen en als je wilt kan je het spel doorverkopen. Daarnaast heb je misschien eventuele, fysieke extra's (zoals je bij GTA vaak een poster krijgt) of een Limited Edition.

----------------------------------------

Multimedia
Sony zou ook maandelijkse abonnement kunnen aanbieden, zoals ze nu al doen met PlayStation+. Dit is natuurlijk allemaal om ook de niet-gamers of casual gamers binnen te halen.

Multimedia: PlayStation Network + (PSN+)
Iedereen heeft een PlayStation Network account. Het lijkt veel op de huidige variant waarmee je nog steeds gratis kan. Daarnaast is er PSN+: dit is vrijwel identiek aan het huidge PlayStation+, maar dankzij de naamsverandering is het duidelijker verbonden met het PSN.

PSN+ biedt je gratis games, kortingen en cloud opslag voor je savegames. De automatische software updates zijn voortaan gratis.

Prijs van PSN+: €9,99 per maand.

Multimedia: iOS app/integratie en Android app/integratie (+ Windows Phone app?)
Sony brengt ook een PlayStation-app uit voor zowel iOS als Android voor handige functionaliteiten.

Multimedia: streaming muziek
Sony heeft een immense bibliotheek aan muziek en Sony zou een dienst als spotify kunnen opzetten. Onbeperkt muziek streamen naar je PS4 - of je iOS-apparaten en Android-apparaten via de PlayStation--app, zolang je maar een abonnement hebt afgesloten.

Indien mogelijk zou Sony zelfs nog een deal met Apple kunnen aangaan. Binnen Apple is (was?) er altijd veel aanzien voor Sony; tijdens de rechtszaak tussen Samsung en Apple bleek zelfs dat er iPhone-prototypes bestonden met een logo "JONY" (verwijzing naar Sony en de hoofddesigner bij Apple Johnathan Ive).

Prijs: €9,99 per maand.

Multimedia: streaming video
Zelfde idee als bij muziek, maar dan met films. Full HD (1080p) films of 720p HD films kun je overal naar streamen: ook op je iOS- of Android-apparaat, zolang je maar een abonnement hebt afgesloten.

Sony zou eventueel deals kunnen sluiten om zo een grotere film-bibliotheek kunnen aan te bieden. Daarnaast zou je eventueel een limiet kunnen instellen wat betreft aantal films per dag/week/maand.

Deze dienst werkt ook over 3G netwerken, maar dan maximaal 720 of lager (tot 360p). Er wordt onder andere gebruik gemaakt van de H.265-codec om bandbreedte te besparen.

Prijs: €9,99 tot €19,99 per maand.

Multimedia: apps
Ik weet nog niet echt hoe ik me dit moet voorstellen, maar het zou niet raar zijn als Sony met een eigen "App Store" kwam voor ontwikkelaars. App-prijzen variëren, net zoals in de echte App Store, en kosten maximaal €9,99.

----------------------------------------

Gaikai: streamen van games op PS4
Gaikai, het bedrijf dat Sony vorig jaar kocht, heeft technologie om games tot 720p HD te streamen. Sony zou dit voor meerdere dingen kunnen gebruiken: bijvoorbeeld 2-uur durende demo's (volledige games). Of als een game geinstalleerd moet worden, dat je tijdens de installatie al het spel kan streamen.

Gaikai: PS3-games (backward compatibility).
Daarnaast kan op deze manier backwards compatibility met PlayStation 3 games worden aangeboden zonder extra hoge kosten. Ik verwacht dat de hardware van de PlayStation 4 krachtig genoeg is om PS1 en PS2 games native te kunnen afspelen.

Hoe werkt deze dienst? Simpel: je stopt je PS3-game in de PlayStation 4, de PS4 herkent deze en de game zal worden gestreamd. Eventueel kan er nog een kleine prijs voor worden gevraagd (maar hopelijk niet :9).

Prijs: €0,00 tot €9,99 per maand.

Gaikai: streamen van PS3 of PS4 games naar je iOS-apparaat of Android-apparaat
Alle games die je digital-only koopt worden standaard gelinkt aan jouw PSN-account. Alle games die je physical koopt kan je ook linken aan je account (en eventueel later weer 'unlinken').

Games die gelinkt zijn aan jouw account kun je benaderen in de PlayStation-app. Via bluetooth kan je vervolgens de PlayStation 4 controller verbinden met je iOS/Android-apparaat en kan je PS3 of PS4 games spelen.

Je kan alleen games streamen naar je iOS/Android-apparaat als een game gelinkt is aan je PSN-account. Daarnaast kan er maar één stream tegelijk worden opgezet: je kunt dus niet even simpel je PSN-account details delen zodat iedereen gratis games kan spelen.

Games streamen kan ook over 3G/4G netwerken - onder andere dankzij compressie + de vernieuwde H.265-codec. Kwaliteit zal waarschijnlijk wel maximaal 720p zijn, of lager als je data uit je bundel wilt besparen.

Eventueel kost deze dienst een tientje per maand.

Prijs: €0,00 tot €9,99 per maand.

Eventueel: Games kopen: onafhankelijke ontwikkelaars
Als we er vanuit gaan dat PS4-games weer $59 gaan kosten (voor de fysieke versie) en mogelijk $49 voor de digital-only versie, dan zou het niet raar zijn als nieuwe PS3-games richting de $39 gaan.

Sony zou nog een 'onafhankelijk' platform kunnen aanbieden waar kleine ontwikkelaars, met een veel kleiner budget, hun games kunnen aanbieden voor $19-$29.

De vraag is echter of dat wel succesvol zal zijn; zeker als er ook een App Store komt met nog goedkopere apps. Het lijkt mij verstandig om het gescheiden te houden: kleine, goedkope apps variërend van €0,00 tot €9,99 en pas vanaf $39 de echte 'grote' console PS3-games en $49 voor PS4-games.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit zou naar mijn mening echt de ultieme console zijn. Het is onwaarschijnlijk dat hier ook maar iets van uitkomt, maar het lijkt me niet onmogelijk met de hedendaagse technologie.

Daarnaast zouden de prijzen niet onredelijk zijn en zijn het mogelijk extra inkomstenbronnen voor Sony.

Ik denk bijvoorbeeld dat veel consumenten niet eens meer de moeite zouden doen om films te downloaden als ze voor 10/15/20 euro per maand Full HD films kunnen kijken via PS4 op de TV + al hun mobiele apparaten (iOS/Android).

Als Sony de kosten laag weet te houden (wat betreft hardware) deze generatie en daarnaast goede diensten kan aanbieden (zoals onbeperkt muziek luisteren voor een tientje per maand) én, wellicht het meest belangrijke, goed en veel reclame maakt, dan heeft Sony met de PS4 echt een succes in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Op het moment dat Sony of Microsoft games online gaat aanbieden voor een prijs die ónder de winkelprijs ligt hebben ze oorlog. Alle grote winkelketen zullen op dat moment waarschijnlijk weigeren om de console te verkopen. De winst voor winkels zit 'm in de games, niet in de consoles. Als de fabrikanten dan wel de consoles via de winkel willen verkopen, maar de winst in eigen zak gaan steken maak je daar geen vrienden mee.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
BM schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:59:
Op het moment dat Sony of Microsoft games online gaat aanbieden voor een prijs die ónder de winkelprijs ligt hebben ze oorlog. Alle grote winkelketen zullen op dat moment waarschijnlijk weigeren om de console te verkopen. De winst voor winkels zit 'm in de games, niet in de consoles. Als de fabrikanten dan wel de consoles via de winkel willen verkopen, maar de winst in eigen zak gaan steken maak je daar geen vrienden mee.
Aan de andere kant is het wel een goede manier voor Sony om digital-only wat te pushen. Daarnaast, als ze ervoor zorgen dat digital-only games niet kunnen worden doorverkocht is dat misschien een zoethoudertje voor winkelketens - zeker in de VS en het Verenigd Koninkrijk is het niet ongewoon voor winkels om tweedehands games door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
@ Uniciteit:

Sony heeft al een spotify concurrent, die zelfs eerder was met browser toegang: http://www.sonyentertainm...NNDxe8P&pcrid=20041949927

Dit werkt al op de PS3, PSP, Vita, sony blu-ray spelers, Bravia tv's, iOS, android, pc en mac. Hiervoor hoeven ze dus niet naar Apple te stappen... Voor 9.99 euro heb je een premium account dat dus overal op werkt. Alleen voor de PS3 is er ook, dan betaal je de helft.

Films streamen is een ander verhaal, maar dat heeft meer met rechten enz. te maken. Geloof wel dat Sony al iets had op dat gebied, Qriocity ofzo? Sowieso ga ik hoe dan ook een PS4 halen, voor killzone 4 en GT6 alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Trishul schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:51:
@ Uniciteit:

Sony heeft al een spotify concurrent, die zelfs eerder was met browser toegang: http://www.sonyentertainm...NNDxe8P&pcrid=20041949927

Dit werkt al op de PS3, PSP, Vita, sony blu-ray spelers, Bravia tv's, iOS, android, pc en mac. Hiervoor hoeven ze dus niet naar Apple te stappen... Voor 9.99 euro heb je een premium account dat dus overal op werkt. Alleen voor de PS3 is er ook, dan betaal je de helft.

Films streamen is een ander verhaal, maar dat heeft meer met rechten enz. te maken. Geloof wel dat Sony al iets had op dat gebied, Qriocity ofzo? Sowieso ga ik hoe dan ook een PS4 halen, voor killzone 4 en GT6 alleen al.
Ik bedoelde met die samenwerking met Sony zodat ze misschien ook, cheap, toegang krijgen tot muziek van andere bedrijven. Sony beheert natuurlijk niet ALLE muziek.

Daarnaast zijn hun huidige diensten ook niet alles en niet allemaal even makkelijk toegankelijk. Als ze simpel en overzichtelijk één service maken voor muziek, één voor films en één voor PlayStation Plus dan zou dat al veel schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Uniciteit schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Aan de andere kant is het wel een goede manier voor Sony om digital-only wat te pushen. Daarnaast, als ze ervoor zorgen dat digital-only games niet kunnen worden doorverkocht is dat misschien een zoethoudertje voor winkelketens - zeker in de VS en het Verenigd Koninkrijk is het niet ongewoon voor winkels om tweedehands games door te verkopen.
Maar wie gaat daar nu in mee? Ik ga geen digital copy kopen voor 60,--.

Ik ben erg benieuwd of de nieuwe Xbox of de PS4 dit gaat krijgen. Het wordt zeker interessant als 1 van beide het krijgt. Ik vermoed dat er dan een groet deel overstapt naar het kamp waar nog schijfjes in kunnen.

Ik ben helemaal voor digital only, maar dan wel met normale prijzen zoals op Steam. Niet alles is goedkoop, maar als je sales of andere sites in de gaten houdt, dan betaal je vaak minder dan 50% van de normale prijs.

Waarom staat de steambox eigenlijk niet in de SP? Wat mij betreft heeft dat net zoveel potentie als de PS4 of de nieuwe Xbox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik ben opzich ook wel voor digital only maar niet zoals het nu op de PS3 geregeld is. Soms zelfs 69,99 voor een game terwijl hij online te bestellen is voor 45-50. Dat hele mediahub gebeuren boeit me eigelijk vrij weinig. Mensen die legaal muziek kopen die doen het nu op iTunes of Spotify. Zie eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren dat mensen gaan 'overstappen'. Word enorm lastig voor Sony omdat voor elkaar te krijgen. Zelfde geldt voor films, en dan nog blijft zo iets in Nederland altijd weer achterlopen. Ik moet het allemaal nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

PBP schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:16:
Ik ben opzich ook wel voor digital only maar niet zoals het nu op de PS3 geregeld is. Soms zelfs 69,99 voor een game terwijl hij online te bestellen is voor 45-50. Dat hele mediahub gebeuren boeit me eigelijk vrij weinig. Mensen die legaal muziek kopen die doen het nu op iTunes of Spotify. Zie eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren dat mensen gaan 'overstappen'. Word enorm lastig voor Sony omdat voor elkaar te krijgen. Zelfde geldt voor films, en dan nog blijft zo iets in Nederland altijd weer achterlopen. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Ik ga eerder voor de console met de minste 'troep'. Ik koop dat ding om te gamen en meer niet. Als de specs van de consoles niet veel uiteenlopen, dan hangt het voor mij dus af van 'digital only' i.c.m. de prijs, de hoeveelheid troep, de consoleprijs en de prijs van PSN vs. Live.

Voor die 2 keer dat Uncharted uitkomt, leen ik anders wel een PS4 bij iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
zAo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:10:
[...]

Maar wie gaat daar nu in mee? Ik ga geen digital copy kopen voor 60,--.

Ik ben erg benieuwd of de nieuwe Xbox of de PS4 dit gaat krijgen. Het wordt zeker interessant als 1 van beide het krijgt. Ik vermoed dat er dan een groet deel overstapt naar het kamp waar nog schijfjes in kunnen.

Ik ben helemaal voor digital only, maar dan wel met normale prijzen zoals op Steam. Niet alles is goedkoop, maar als je sales of andere sites in de gaten houdt, dan betaal je vaak minder dan 50% van de normale prijs.

Waarom staat de steambox eigenlijk niet in de SP? Wat mij betreft heeft dat net zoveel potentie als de PS4 of de nieuwe Xbox. :)
Ik stel daarom ook voor om digital-only voor €49 te verkopen en de fysieke versies voor €59. Om winkelketens tevreden te houden zouden ze eventueel kunnen zeggen dat de digital-only versies permanent aan één account zijn gelinkt, terwijl de fysieke versies kunnen worden doorverkocht o.i.d.

Zoals je zelf al aangeeft is er vast nog een grote groep die voor schijfjes gaat en daarom stel ik ook voor, vanuit Sony's of Microsoft's standpunt, om digital-only aankopen aantrekkelijker te maken (door middel van lagere prijs).

Als je een prijsverschil creëert tussen de de digital-only en fysieke versies, waarbij de digital-only versie goedkoper is, dan wordt digital-only al snel aantrekkelijker en kunnen ze de generatie ná de PS4/Xbox720 de overstap maken naar digital-only.

Over die Steam Box: ik zie dat apparaat nog niet echt als een next-gen console. Als er hier meer mensen zijn die de Steam Box wél onder next-gen vinden vallen, dan ben ik best wel bereid om de Steam Box aan dit topic toe te voegen! ;)
PBP schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:16:
Yep, de verhoudingen liggen deze generatie scheef: games die je nieuw - in een doosje met disk - voor €50 kan hebben, terwijl ze digital-only €70 kosten. Daar moet dus wel aan gewerkt worden.

Daarom lijkt mij het ook een 'slim' plan als ze voor fysieke games een adviesprijs hanteren van $59 en voor digital-only games van $49. Dat maakt de overstap naar digital-only wat makkelijker voor consumenten.

Sony is een groot bedrijf en heeft zeker wel de mogelijkheden om in ieder geval haar EIGEN content van muziek en films in zo'n service te stoppen. Voor films en muziek die ze niet zelf uitgeven, zullen ze wel een partner moeten zoeken. (Daarom opperde ik ook voor Apple, omdat zij - in mijn ogen - het meeste aantal landen kunnen bereiken met de meeste content). :)
zAo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:22:
[...]

Ik ga eerder voor de console met de minste 'troep'. Ik koop dat ding om te gamen en meer niet. Als de specs van de consoles niet veel uiteenlopen, dan hangt het voor mij dus af van 'digital only' i.c.m. de prijs, de hoeveelheid troep, de consoleprijs en de prijs van PSN vs. Live.
Tja, de volgende generatie consoles zullen sowieso om meer draaien dan games; die stappen zijn deze generatie al gezet en met de komst van de (moderne) smartphone en (moderne) tablet is dat proces alleen maar versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Jammer dat sony in zee is gegaan met cinavia.

Waardoor hun mediaplayer functie vern..kt wordt, zonder eerdere waarschuwing.
Ps4 kopen, ik ben toch niet gek!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Het grappige is dat er nog geen screenshot gelekt is van de console.
waardoor ik aanneem dat de productie van de console, los van componenten nog niet begonnen is.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
r.marijnissen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:02:
Jammer dat sony in zee is gegaan met cinavia.

Waardoor hun mediaplayer functie vern..kt wordt, zonder eerdere waarschuwing.
Ps4 kopen, ik ben toch niet gek!!!!!
Voor zover ik weet heeft Sony daar helemaal geen keuze aangaande Cinavia met de PS4, tenzij deze geen Blu Ray drive krijgt, echter die kans lijkt me klein. Iedere Blu Ray speler op de markt gebracht na 1 Feb 2012 moet Cinavia geimplementeerd hebbben, anders komt het apparaat niet in aanmerking voor en Blu Ray licentie. Voor modellen gereleased op de markt voor 1 feb 2012 is deze maatregel echter niet van toepassen en hoeft dus ook niet backwards geimplementeerd te worden, dit kan en mag echter wel.

Wel zijn er verschillende implementatie's mogelijk o.a:

1. Implementatie enkel in het Blu Ray gedeelte. Gekopieerde 1 op 1 kopieen zullen dan niet werken wanneer Cinavia ook daadwerkelijk op de originele disc aanwezig is (lang niet alle Blu Ray titles zijn Cinavia protected), echter MKV's e.d. afgespeeld via het netwerk worden niet "lastig gevallen" met Cinavia. Dit is voor zover ik kan zien de meest standaard implementatie op het moment, die door veel Mediaplayer/Blu Ray combo's gebruikt wordt.
2. Complete implementatie: Op media die wordt afgespeeld wordt cinavia ingeschakeld. Dit is de meest strenge implementatie, en eigenlijk niet wenselijk wanneer een apparaat ook als media player dienst moet doen. Ook hier geldt echter dat dit alleen van toepassing is als de bron Blu Ray Cinavia protected is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 17-02-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans dat digital-only voordeliger is dan de tastbare versie van de game is vrij klein. Al zou je het aan de console binden, op het moment dat winkels gaan weigeren om (zoals met de PSPGo) de PS4 te verkopen snijdt Sony zich flink in de vingers. Sony haalt namelijk een deel van de markt weg voor de winkels.
Fabrikanten zullen zich niet in de vingers willen snijden ook al kunnen ze via digitale weg veel meer geld binnen halen vanwege het wegvallen van de tussenhandel.

Er is al wel vaker gezegd dat winkels over een aantal jaren naast de schijfjes ook download codes gaan verkopen waarmee de games gedownload kunnen worden. Deze zouden dan iets voordeliger aangeboden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Daarom is een product als PS+ ook slim, veel mensen maken er gretig gebruik van en ik weet zeker dat het de verkopen van oudere games drukt, maar daar hoor je geen enkele winkel over omdat het niet 1:1 gebeurd.
swoutr schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:46:
15 / 02 - PlayStation 1
16 / 02 - PlayStation 2
17 / 02 - PSP
18 / 02 -PlayStation 3
19 / 02 - PS Vita
20 / 02 - I don't even need to say what it is, you already know it ! ;)
En weer een nieuw filmpje van Sony, vandaag toch over de PS3 ;)
YouTube: Evolution of PlayStation: PlayStation 3

Misschien dat de PSP en Vita nog komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Chaoss schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:03:
Daarom is een product als PS+ ook slim, veel mensen maken er gretig gebruik van en ik weet zeker dat het de verkopen van oudere games drukt, maar daar hoor je geen enkele winkel over omdat het niet 1:1 gebeurd.

[...]

En weer een nieuw filmpje van Sony, vandaag toch over de PS3 ;)
YouTube: Evolution of PlayStation: PlayStation 3

Misschien dat de PSP en Vita nog komen.
Vandaag PS3 -> Morgen Vita -> Overmorgen PS4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Je vergeet de PSP :P, morgen PSP, overmorgen Vita, donderdag PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

we lopen hier een dag achter :P

dat PS3 filmpje is van de 17'de, dus het PSP filmpje komt "vandaag" dan morgen het Vita filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Filmpjes komen elke dag om 00:00uur (dus dinsdag PSP). De presentatie van de PS4 is ook om 00:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
PBP schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:49:
Je vergeet de PSP :P, morgen PSP, overmorgen Vita, donderdag PS4
Whoops :) Dan volgt het niet meer hele 'releaseschema' want de PSP was er eerder dan de PS3. Zo worden wel de handhelds na elkaar gezet, wat dan ook wel weer logisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Interessante stuff in de website van de nieuwe multiplatform titel van Bungie:
http://www.destinythegame.com/wheretobuy

View source: vanaf lijn 512

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
setupPlatformHandler: function(form, dataMap, mem) {
    mem.currPlatform = "";
    mem.currPlatformObj = $(form.find(".platform-item")[0]);
    var platformClasses = mem.platformClasses = {
        pc: "platform-pc",
        ps3: "platform-ps3",
        ps4: "platform-ps4",
        xbox: "platform-xbox",
        xbox720: "platform-xbox720",
        wiiu: "platform-wiiu",
        psvista: "platform-psvita"
            };

We wisten al dat het multiplatform ging zijn. Dus ook de next-gen platforms? Of gewoon een placeholder van de webontwikkelaars die er eigenlijk zelf geen idee van hebben? Who knows :)
Wel bizar dat ze hem nog voor de xbox gaan uitbrengen en de xbox720 maar niet voor de xbox360
Ik weet dat je een grapje maakt, maar toch even vermelden: Verder onderaan de code staat een hoopje JSON data met de verkooppunten voor de tags 'ps3' en 'xbox', waarmee de 360 bedoeld wordt. Die zijn in ieder geval echt, en geen vergissing :)

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 18-02-2013 13:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wel bizar dat ze hem nog voor de xbox gaan uitbrengen en de xbox720 maar niet voor de xbox360 :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Bungie heeft al gezegd dat ze Destiny in 10jaar gaan uitbouwen. Dus daarmee bevestigen ze nextgen al min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Het is al verklaard. Volgens mij was het zo dat elke activision website elk platform noemt in de code. Dat de Vita er ook tussen staat zegt toch wel genoeg lijkt mij.

Officieel zijn alleen de X360 en Ps3 versies nu aangekondigt en ze hebben aangegeven dat hij ook op next-gen platforms verschijnt. Over dat laatste gaan nog wel geruchten dat hij als timed-next-gen-exclusive voor Durango uitkomt. Over een Pc versie wilden ze niets kwijt, maar Ben Kuchera stelt dat er wel wat hints zijn gedropped: http://penny-arcade.com/r...s-likely-coming-to-our-fa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Ik bedoelde met die samenwerking met Sony zodat ze misschien ook, cheap, toegang krijgen tot muziek van andere bedrijven. Sony beheert natuurlijk niet ALLE muziek.

Daarnaast zijn hun huidige diensten ook niet alles en niet allemaal even makkelijk toegankelijk. Als ze simpel en overzichtelijk één service maken voor muziek, één voor films en één voor PlayStation Plus dan zou dat al veel schelen denk ik.
Music Unlimited
Video Unlimited

Wat bedoel je nou met één service? Dat hebben ze dus gewoon al. Ik verwacht eigenlijk ook een goede integratie met Xperia telefoons, dus minstens NFC aan boord / in de controller en Mirecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik wil eigenlijk alleen de PS4 gaan kopen als het écht wat toevoegt. De PS3 is krachtig genoeg om de games redelijk op het beeldscherm te krijgen en mij gaat het over het algemeen toch maar om 2 dingen: Framerate en gameplay.

Wat voor mij persoonlijk er wel of niet voor zal zorgen dat ik een PS4 zou aanschaffen is Cinavia (Ik heb een hekel aan discs wisselen, en vind het makkelijker om m'n BluRay collectie te rippen zodat deze op elk apparaat beschikbaar zijn. Dit is met de PS3 niet meer mogelijk door Cinavia :'( ), Multimedia opties, Harddisk swapen (3TB is leuk als je hem als mediacenter gebruikt) en in mindere mate zaken buiten het gameOS (Zoals de OtherOS functie op de PS3).

Ik hoop dat de PS4 een vooruitgang is. En dan niet een vooruitgang met nog mooiere spellen, maar dat het apparaat ook echt kwa functionaliteit vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
ik ben trouwens wel benieuwd naar de toevoeging van Gaika in de PS4..

Je zou theoretisch dus wel in staat ziijn om in principe zo ook elke PC game te kunnen spelen op je Playstation gekoppeld aan je PC. Mits Sony nog zijn eigen Playstation branded PC equipment uit gaat brengen dan zie ik zeker wel een toegevoegde waarde voor de PS4... Zou zo maar kunnen gebeuren...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En zoals verwacht vandaag de beurt aan de PSP:
YouTube: PlayStation Evolution - Gaming on the Go

Edit: zie net dat deze over de psp EN de Vita gaat...

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 19-02-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik wil gewoon een nieuwe console, puur en alleen om de graphics, dat is persoonlijk echt een grote plus in de game ervaring, een game als bf 3 online op de pc is totaal anders als op de ps3 of x360, en ik speel de game op de x360 al super veel (voor mijn doen) Geef mij maar gta 5 / bf 4, full hd met crispy graphics en een stabiele framerate van 60 frames. Dan ben ik tevreden. Dat hele multimedia gebeuren interesseert me niet heel erg. daar heb ik een goeie laptop voor die sync met mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
http://www.nu.nl/games/32...amen-met-smartphones.html
'Playstation 4 ondersteunt multiplayer gamen met smartphones'
AMSTERDAM - De Playstation 4 kan gebruikt worden om in multiplayermodus tegen gamers met een smartphone of tablet te spelen.
Foto: AFP

Dat meldt de Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. Welke apparaten precies in multiplayer tegen de PS4 kunnen gamen wordt niet duidelijk gemaakt. Voor de hand ligt dat multiplayer-gamen met de PS Vita mogelijk zou worden.

Volgens de krant kloppen ook de eerdere geruchten, namelijk dat Sony's nieuwe console een controller met touchpad heeft en PS3-games kan streamen via Gaikai.

Verwacht wordt dat Sony de PS4 onthult op een evenement in New York op 20 februari. Dit evenement wordt live uitgezonden op internet en begint om 12 uur 's nachts in de nacht van woensdag op donderdag.

Goedkoper

De nieuwe console zou fors goedkoper worden dan zijn voorganger, De Playstation 4 zou volgens The Times omgerekend ongeveer 350 euro gaan kosten, bijna 150 euro goedkoper dan de PS3 toen die werd gelanceerd.

De Britse krant vermeldt daarbij dat Sony de prijs waarschijnlijk niet definitief maakt tijdens het evenement dat morgen plaatsvindt, omdat het wil wachten totdat Microsoft zijn nieuwe Xbox onthult.

Eerder gingen al geruchten dat de PS4 in Japan omgerekend 320 euro zou gaan kosten bij de lancering.

[ Voor 87% gewijzigd door Mars18 op 19-02-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat mag je willen maar dat gaat toch niet gebeuren :P maar je hebt nu eenmaal verschillende doelgroepen voor een console.

Ik wil uiteraard ook next-gen graphics met minimaal alle games op 720P maar nog liever 1080P dat laatste mag je toch wel verwachten anno 2013, zat pc's draaien zonder problemen 1080p resoluties dus dat wik ik ook.

Maar daarnaast gebruik ik mijn PS3 ook als dvd & blu-ray speler en mediacenter om iets af te spelen via usb of streaming vanaf mijn pc. Het zou voor mij mooi zijn als de PS4 die mediacenter mogelijkheden sterk verbeterd.

Dingen als internet browsing en youtube filmpjes bekijken vindt ik nauwelijks interessant voor een console dat werkt net niet handig genoeg en op een tablet gaat dat veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hele mediagebeuren mogen ze er wat mij betreft echt uitslopen. Elke zichzelf respecterende filmfanaat heeft tegenwoordig een fatsoenlijke mediaplayer onder z'n TV staan, mag ik hopen. Geen gezeik met subs en MKV containers en Cinavia crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Voor mij hoeft er weinig te veranderen, gewoon een PS3 met hardware die up-to-date is zodat je weer een aantal jaar vooruit kunt. Zo'n schermpje met extra info op je controller vind ik wel een grappige toevoeging, maar valt meer in category gimmicks. Downloadbare of streaming games vind ik prima mits de prijzen normaal zijn (50,- ipv 70,- voor de nieuwe toptitels). Ik hoef niet per se een fysiek schijfje. Als mediacenter is zo'n PS3 sowieso niet geschikt vanwege Cinavia. Ik ben verder erg tevreden met de PS3 en het aanbod van games, dus die lijn mogen ze doorzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:14:
Elke zichzelf respecterende filmfanaat heeft tegenwoordig een fatsoenlijke mediaplayer onder z'n TV staan, mag ik hopen. Geen gezeik met subs en MKV containers en Cinavia crap.
Neuh, een zichzelf respecterende filmfanaat heeft blurays in huis als je het mij vraagt.
Die koopt zijn films iig.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je serieus media liefhebber bent ga je niet snel tevreden zijn met een console. Ik heb nog een fat boy PS3 en heb daarmee een keer SACD afgespeeld maar ben toen heel snel naar de winkel gerend voor een echte speler die ook SACD in multichannel af kan spelen. Het geluid voor muziek en films kan vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Neuh, een zichzelf respecterende filmfanaat heeft blurays in huis als je het mij vraagt.
Die koopt zijn films iig.
Ach, de moraalridder hang ik allang niet meer uit. Ik heb wel wat Blu-rays in huis, maar de meeste films hoef ik maar één keer te zien. Tegenwoordig betalen we ook nog eens thuiskopieheffing op bepaalde apparaten, en daarnaast zit een gemiddelde acteur er een stuk warmer bij dan wij met z'n allen bij elkaar. Ik peins er niet over om voor dat alles geld neer te gaan tellen als het ook gratis kan. En ik noem mezelf toch zeker wel een groot fanaat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 19-02-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dat ze de PSP en Vita er bij betrekken in die filmpjes zou het niet zo kunnen zijn dat ze juist de volgende stap aankondigen ipv de PS4?

Dus de long rumored PS-Phone??

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!