En 320,- hahaha dat zal! zeflde als de Wii U.bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:12:
Hoppa! In de zomer al gewoon.
Echt zwaar benieuwd wat het ding ons gaat brengen. Hopelijk worden we qua specs overdonderd.
http://www.nu.nl/games/31...igt-zomer-in-winkels.html
edit: spuitje 11 geloof ik
Yeah right, dream on.....
edit
Ander bericht:
http://www.psx-sense.nl/1...meer-dan-400-gaat-kosten/
Dit jaar in Japan en Amerika en voor een prijs rond 428dollar.
Europa rond de 400euri
[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2013 10:27 ]
De engelstalige berichten die ik zo snel kon vinden, klik & klik, hebben het over een 'late 2013 launch' en zij hebben het van de Agence France Presse. Eind 2013 lijkt me logischer.
[ Voor 78% gewijzigd door SR8 op 07-02-2013 10:30 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom? Hoeveel kost een Iphone om te laten maken en voor hoeveel gaat die over de toonbank...bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:26:
Tja waarom niet? Een Blu-rayspeler is inmiddels standaard geworden en net zo duur als toen zijn de onderdelen ook niet meer. Als echt weer op 500/600 euro gaan zitten, dan moeten ze daar wel een hele goede reden voor hebben.

(gaat Sony niet doen, maar 320,- geloof ik niks van. 400,- eerder.)
[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2013 10:32 ]
Lijkt mij eigenlijk ook het meest logische dat ze hem laten uitkomen net voor sinterklaas of kerst. Zodat iedereen hem met de feestdagen naar binnen kan halen. Met de xbox hou ik me niet meer zo bezig. Maar het lijkt me dat ze ongeveer op hetzelfde moment gaan uitkomen.L1nt schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:28:
EN ANP Heeft waarschijnlijk een vergissing gemaakt door Holiday period te vertalen naar zomervakantie terwijl iedereen weet dat men daar over het algemeen de periode tussen Thanksgiving en Kerst mee bedoelt wordt.
Lijkt mij dat sony zich niet meer laat kloten om veel maar dan ook veel later te komen dan microsoft/xbox
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Sony is geen Apple. Een Galaxy S3 is toch ook goedkoper dan een iPhone? Anyway, Sony is toen lange tijd belachelijk gemaakt door hun 599 prijspunt. Dat heeft ze niet veel goeds gedaan, die fout zullen ze niet nog eens maken.baronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Waarom? Hoeveel kost een Iphone om te laten maken en voor hoeveel gaat die over de toonbank...
Ik snap je.PBP schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Sony is geen Apple. Een Galaxy S3 is toch ook goedkoper dan een iPhone? Anyway, Sony is toen lange tijd belachelijk gemaakt door hun 599 prijspunt. Dat heeft ze niet veel goeds gedaan, die fout zullen ze niet nog eens maken.
Maar fout? Die 599,- was minder dan kostprijs destijds.....En niet zo'n klein beetje ook.
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2013 10:39 ]
Ja weet ik maar zo denken de meeste niet. Als je bij de concurrent voor 250 euro minder een jaar eerder een nextgen console kan aanschaffen die op het oog niet echt veel verschilde. En dan kwam daar nog de belachelijke E3 en uitspraken van Ken Kutaragi dat mensen wel bereid zijn meer te werken om een PS3 te kunnen betalen (iets in die richting zei hij). Vergeet ook niet dat veel jongeren een console aanschaffen en die hebben niet zo maar 600euro liggen.baronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:36:
[...]
Ik snap. Maar fout? Die 599,- was minder dan kostprijs destijds.....
Idd.PBP schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:42:
[...]
Ja weet ik maar zo denken de meeste niet. Als je bij de concurrent voor 250 euro minder een jaar eerder een nextgen console kan aanschaffen die op het oog niet echt veel verschilde. En dan kwam daar nog de belachelijke E3 en uitspraken van Ken Kutaragi dat mensen wel bereid zijn meer te werken om een PS3 te kunnen betalen (iets in die richting zei hij). Vergeet ook niet dat veel jongeren een console aanschaffen en die hebben niet zo maar 600euro liggen.
Die bluray heeft hun in het begin de das om gedaan....
En 600,- gaat het zeker niet worden, denk eerder 400,- .
(vergeet niet dat de jeugd tegenwoordig lekker verwend word door pa en ma, zie ze bijvoorbeeld rond lopen met een S3.... dus pa en ma betalen de nieuwe console ook wel... )
Ik heb toch altijd voor die dingen zelf moeten sparen en werken. Hooguit met een communie etc kreeg ik een Gameboy. En eventueel met sinterklaas een SNES. Maar dan heb ik het wel over consoles van vroeger. Ik weet niet hoe erg kinderen nu nog verwend wordenbaronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:48:
[...]
Idd.
Die bluray heeft hun in het begin de das om gedaan....
En 600,- gaat het zeker niet worden, denk eerder 400,- .
(vergeet niet dat de jeugd tegenwoordig lekker verwend word door pa en ma, zie ze bijvoorbeeld rond lopen met een S3.... dus pa en ma betalen de nieuwe console ook wel... )
Als ouder zou ik natuurlijk ook zoon ding sponsoren. Dan met een tijslot erop dat je zoon kan gamen tot 20.00 en dan dat ding natuurlijk moet afstaan aan mij, moehaha.
Tja, slechte vergelijking natuurlijk. Ten eerste is het geen smartphone, ten tweede is Sony inderdaad geen Apple, en ten derde is de concurrentie in console land nu heviger dan ooit met bijvoorbeeld ook de Steambox die gaat komen.baronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Waarom? Hoeveel kost een Iphone om te laten maken en voor hoeveel gaat die over de toonbank...
(gaat Sony niet doen, maar 320,- geloof ik niks van. 400,- eerder.)
Verwijderd
Sony kan zich niet veroorloven om nu weer de consoles met flink verlies te verkopen en ook Sony weet dat het nu crisis is. De mensen gaan niet even snel een console voor 600 euro halen. Een prijs van 399 is dan nog net een bedrag wat mensen wel over de streep kan trekken vanwege de 3 voor de twee 9's.
Voor een bedrag van 399 komt hij bij mij in huis, mits GT6 uit is en het GT5 stuur te gebruiken is.
Ja, dat weet ik. Tering, het is maar een voorbeeld. En daarom gebruikte ik juist Apple op dat moment. (Eigenlijk een heel goed voorbeeld) Zeg daar onder toch ook dat ze het niet gaan doen.bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:57:
[...]
Tja, slechte vergelijking natuurlijk. Ten eerste is het geen smartphone, ten tweede is Sony inderdaad geen Apple, en ten derde is de concurrentie in console land nu heviger dan ooit met bijvoorbeeld ook de Steambox die gaat komen.
Wat Kohaku zegt: 399,- dat gaat het worden.
[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2013 11:05 ]
Precies. Dit vind ik ook wel een acceptabel bedrag.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:02:
Een prijs van 399 euro is best realistisch. Zeker als er berichten zijn waar gezegd wordt dat de nadruk niet zozeer op hardwarematige verbeteringen is gelegd. Je kunt al snel een verbetering van de grafische kwaliteiten hebben in vergelijking met de PS3 zonder dat je daarvoor de hoofdprijs neer hoeft te tellen.
Sony kan zich niet veroorloven om nu weer de consoles met flink verlies te verkopen en ook Sony weet dat het nu crisis is. De mensen gaan niet even snel een console voor 600 euro halen. Een prijs van 399 is dan nog net een bedrag wat mensen wel over de streep kan trekken vanwege de 3 voor de twee 9's.
Voor een bedrag van 399 komt hij bij mij in huis, mits GT6 uit is en het GT5 stuur te gebruiken is.
Premium producten voor een premium prijs, en ze gebruiken ook nog eens relatief mooi design.
Verschil is dat Apple er succes mee heeft en Sony niet. Zo goed gaat het niet met Sony. Als hun nextgen console weer veel duurder is dan de concurrentie zijn ze de 'sjaak'.SidewalkSuper schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:08:
Sony is juist wel Apple. Ze hebben precies dezelfde instelling.
Premium producten voor een premium prijs, en ze gebruiken ook nog eens relatief mooi design.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Premium producten? Schei uit. Sony is eenzelfde soort bedrijf als Samsung, met als grote verschil dat ze geen witgoed produceren. Ook Sony maakt crap hoor.SidewalkSuper schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:08:
Sony is juist wel Apple. Ze hebben precies dezelfde instelling.
In mijn optiek kun je Apple met geen enkel ander bedrijf vergelijken. Zij zijn zowel software als hardware fabrikant en hebben gewoon een vrijwel unieke strategie waarmee ze het grootste bedrijf ter wereld zijn geworden.
Maar Sony was vlak voor de PS3 release wat Apple nu is.....bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:18:
[...]
In mijn optiek kun je Apple met geen enkel ander bedrijf vergelijken. Zij zijn zowel software als hardware fabrikant en hebben gewoon een vrijwel unieke strategie waarmee ze het grootste bedrijf ter wereld zijn geworden.
Denk dat ze met de PS4 wel weer een goeie slag kunnen slaan.
FF offtopic, kan het niet laten....
Wie wil er nou nog een Iphone? Iedereen bij ons op de zaak krijgt er één en zelfs mijn oma loopt er mee rond....
Maar zal niet verder gaan, gaat een beetje VS worden zo...
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2013 11:30 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
[quote]bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:18:
[/quote]
Het is maar goed dat Sony niet op apple lijkt, zou niet best zijn als Sony zijn consumenten afzet met producten waar ze 55% marge op draaien.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee hoor, maar goed, ik ga er verder niet op in, beetje off topic.baronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:28:
[...]
Maar Sony was vlak voor de PS3 release wat Apple nu is.....
Denk dat ze met de PS4 wel weer een goeie slag kunnen slaan.
FF offtopic, kan het niet laten....
Wie wil er nou nog een Iphone? Iedereen bij ons op de zaak krijgt er één en zelfs mijn oma loopt er mee rond....
Maar zal niet verder gaan, gaat een beetje VS worden zo...
En wie wil er nu een iPhone? Ik, bijvoorbeeld. Aangezien ik ook een iPad en MacBook heb en alles lekker goed samen integreert, inclusief de vele apps die ik in de loop der jaren heb gekocht. En mag je pas iets willen als niemand het heeft? Beetje een rare beredenering. En volgens mij zijn er nog altijd meer mensen met plastic Samsungetjes dan met iPhones. En je oma loopt er waarschijnlijk mee omdat het gewoon zo lekker eenvoudig en logisch werkt, niks mee.

@Chaoss; Nee, je moet je console inderdaad met verliesmarge voor een te hoge prijs verkopen, dan doe je het slimmer, haha.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2013 11:37 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Je hebt helemaal gelijk. Ruud is aan het provoceren, dus ik kon het niet laten erop te reageren, excuses.boe2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:39:
kunnen jullie jullie biezen pakken richting iphone forum ofzo? Thanks...
- Chaoss
[quote]bram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:36:
@Chaoss; Nee, je moet je console inderdaad met verliesmarge voor een te hoge prijs verkopen, dan doe je het slimmer, haha.
[/quote]
voor de consument wel
maar goed om origineel moet je inderdaad geen Apple kopen maar ook zeker geen Samsung, Apple is allang geen alelen heerser meer, maar ook geen koploper qua noviteiten het is niet voor niets dat het Apple aandeel al een tijdje onder druk staat, ik zie de apple-bubbel nog wel eens knappen net als ze op deze manier doorgaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2013 11:44 ]
Niet echt, maar ik ben gewoon eigenwijsbram1984 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:41:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ruud is aan het provoceren, dus ik kon het niet laten erop te reageren, excuses.
Ontopic: Waar ik mij op het moment het meest aan irriteer is toch het Playstation Network. Gigantisch traag, ff berichtje sturen of op een invite ingaan. Duurt allemaal lang.
En dan nog elke maand die PS3 updaten ongeveer.
Dat is wat Xdoos toch beter voor elkaar heeft.
Bij mij wordt het ook steeds trager ja. Xbox mag dan iets sneller zijn, maar daarbij erger ik me echt groen en geel aan de onoverzichtelijkheid.baronruud schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:00:
[...]
Niet echt, maar ik ben gewoon eigenwijsMoet toch kunnen, is een forum voor.
Ontopic: Waar ik mij op het moment het meest aan irriteer is toch het Playstation Network. Gigantisch traag, ff berichtje sturen of op een invite ingaan. Duurt allemaal lang.
En dan nog elke maand die PS3 updaten ongeveer.
Dat is wat Xdoos toch beter voor elkaar heeft.
- Chaoss
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2013 14:05 ]
Wie gaat er dan ook met WiFi gamen.. constante lagg daarmee johChaoss schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:56:
Ik heb gemerkt dat de traagheid van de Ps3 vooral bij wifi verbindingen is, toen ik de mijne op wifi had was het downloaden van updates echt een drama. Pas na 4 jaar de PS3 eens met een kabel aangesloten en het downloaden gaat nu eigenlijk op een normale snelheid, echt een factor 10 tot 40x sneller. En ik lees op interent dat meer mensen deze ervaring hebben met wifi vs UTP
Verwijderd
Game al jaren op PS3 met Wifi nooit problemen (wel super goede Linksys router)Sjoerdiee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:41:
[...]
Wie gaat er dan ook met WiFi gamen.. constante lagg daarmee joh
Op die 2 extra milliseconden zal het niet aankomen hoor.Sjoerdiee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:41:
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat het downloaden langzamer gaat lijkt me vanzelf sprekend.
Bij de lagg ligt het er maar net aan hoever je van je router zit etc.. kan nogal wat vertraging / langzame verbinding veroorzaken.
Het is 100% legaal. Zie -> http://hofstijl.nl/2012/0...n-software-is-toegestaan/BM schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:20:
Dat het doorverkopen van games nu kán wil niet zeggen dat het ook 100% legaal is. Ik weet niet beter dan dat je feitelijk een licentie koopt op het gebruik van de game. Of die op een schijfje staat, gedownload word of voor mijn part per telegram binnen komt maakt niet uit. Die licentie is nu volgens mij ook al niet overdraagbaar, al word er niet op gecontroleerd omdat consoles geen cd key vereisen.
Zou dus wel snappen als MS en/of Sony dat wat strikter gaan handhaven. En ik ben niet roomser dan de paus want ook ik heb wel games verkocht of 2e hands gekocht, maar ik zal een toekomstige Xbox of PS er niet om laten staan.
Iedere game die wij als Europeaan kopen en niet kunnen doorverkopen is eigenlijk een illegale verkoop door de verkoper.Het Europese Gerechtshof heeft vandaag een historische uitspraak (Luxemburg, 3 juli 2012) op het gebied van het doorverkopen van software gedaan. Software in de meest brede zin van het woord. Software zoals apps voor je telefoon en computer, operating systems en games. Het Europese Recht heeft vandaag bepaald dat doorverkoop van software te allen tijde voor consumenten is toegestaan.
Met name voor bedrijven zoals Apple zal dit een drastische aanpassing aan haar techniek vergen aangezien zij persoonsgebonden aanschaffen via Digital Rights Managament regelt vanuit iTunes. Hetzelfde geldt voor Epubs en dergelijke die met persoonlijke versleuteling een doorverkoop proberen te voorkomen. De Europese rechter stelt nu expliciet dat de auteur/maker zich nooit mag verzetten tegen eventuele doorverkoop. Ik citeer uit de PDF met de uitspraak:
An author of software cannot oppose the resale of his ‘used’ licences allowing the use of his programs downloaded from the internet
En ook al stelt de fabrikant in haar gebruikersvoorwaarden dat de software niet doorverkocht mag worden, volgens het Europese Recht mag deze fabrikant of auteur toch geen bezwaar tegen doorverkoop maken.
Therefore, even if the licence agreement prohibits a further transfer, the rightholder can no longer oppose the resale of that copy.
De digitale consument wordt gesteund. En gelukkig maar, want zonder consumenten is er geen handel, niet waar?
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
- Chaoss
Ingame lag viel best mee, maar de download snelheid van updates was echt absurd laag, echt lager dan nodig was ik was al redelijk blij als ik 0,5mb/s haalde. Zal toch een of andere bug / comptabiliteits issue van de wifi adapter in de PS3 zijn.Sjoerdiee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:41:
[...]
Het grote vraagteken zit bij mij nog steeds bij de grote titel GTA V, deze is vertraagd. Gezien de grote hoeveelheden XBOX 360's en PS3's die verkocht zijn, is hier natuurlijk voor Rockstar, Microsoft en Sony het meeste geld te halen, maar wat ligt deze datum dicht op de verwachte releases van de nieuwe consoles. Een Full HD GTA V zou een enorme 'system seller' zijn t.o.v. van de huidige consoles. Het zou mij niet verbazen als er een Next Gen GTA V verschijnt.
Ook verwacht ik dat de definitieve specificaties van de nieuwe consoles van Microsoft en Sony niet ver uit elkaar liggen, de grote developers/publishers moeten met dit soort grote gedetailleerde games wel een enorme afzetmarkt ter beschikking hebben om de winsten te laten groeien en de aandeelhouders tevreden te houden. Zij zullen sturen op zo gelijk mogelijke consoles wat beterft hardware. Ik denk dat de invloed van de third party developers groter is als voorheen.
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 07-02-2013 16:11 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Had al iets gelijkaardig gespeculeerd in het GTA5 topic. GTA5 zal wel op de current-gen consoles uitkomen, maar het zou me niet verbazen als er grof geld geboden wordt om GTA5 met next-gen graphics (1080p, high-res texturen, geen pop-ins) exclusief te verkrijgen.Het zou mij niet verbazen als er een Next Gen GTA V verschijnt.
De marketing alleen al: "Kies voor onze console, wij hebben GTA5" is best wel aardig wat miljoenen waard.
Maar dan is ook alles wat Steam aanbied in principe verboden, omdat wij dat niet door kunnen verkopen.DarthDavy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:15:
Iedere game die wij als Europeaan kopen en niet kunnen doorverkopen is eigenlijk een illegale verkoop door de verkoper.
InderdaadMeltedForest schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Maar dan is ook alles wat Steam aanbied in principe verboden, omdat wij dat niet door kunnen verkopen.
Mij ook niet, maar zeker niet met de release van de nieuwe consoles. Eerder later. Samen met een versie voor de PC misschien? Gokje... Zomer 2014?Het zou mij niet verbazen als er een Next Gen GTA V verschijnt.
[ Voor 32% gewijzigd door DarthDavy op 07-02-2013 16:02 ]
Waarom maken ze het niet makkelijker voor ons en gaan ze werken met productcode's, hoeven we ook de games niet meer te versturen na verkoop op Ebay of Marktplaats. Als het wettelijk verplicht is, en ze willen van de media discs af.MeltedForest schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Maar dan is ook alles wat Steam aanbied in principe verboden, omdat wij dat niet door kunnen verkopen.
Ik verwacht dat we straks gewoon op abonnement vorm gaan gamen, dan omzeilen ze volgens mij alle EU regels. Lekker voor € 9,99 per maand COD:BO spelen.
Microsoft en Sony zullen er alles aan doen, om bij een Next Gen release van GTA V, de PC versie zo lang mogelijk te vertragen. Het is dan namelijk een unique selling point. GTA met hoge resolutie graphics op een nieuwe console, weer veel PC gamers zullen zo verleidt worden tot aanschaf van een console.DarthDavy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:00:
[...]
Inderdaad
[...]
Mij ook niet, maar zeker niet met de release van de nieuwe consoles. Eerder later. Samen met een versie voor de PC misschien? Gokje... Zomer 2014?
[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 07-02-2013 16:07 ]
Dat zie ik eerder gebeuren bij Microsoft dan bij Sony. Sony heeft het geld waarschijnlijk niet meer om zo'n grote 'exclusive' binnen te harken. Microsoft daarentegen... die betaald al een zak geld voor een maand exclusive CoD DLC. Ze zullen Rockstar dan moeten betalen voor 'misgelopen' verkopen.boe2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Had al iets gelijkaardig gespeculeerd in het GTA5 topic. GTA5 zal wel op de current-gen consoles uitkomen, maar het zou me niet verbazen als er grof geld geboden wordt om GTA5 met next-gen graphics (1080p, high-res texturen, geen pop-ins) exclusief te verkrijgen.
De marketing alleen al: "Kies voor onze console, wij hebben GTA5" is best wel aardig wat miljoenen waard.
Andere mogelijkheden: het (permanent?) huren van games (bijvoorbeeld $40 i.p.v. $60 voor een game vragen, maar in het laatste geval koop je het en in het eerste geval wordt het naar je gestreamd), of een volledige game demo'en zonder enkele (of zelfs tientallen) GB's binnen te harken.
Ik denk ook zo iets. Misschien in combinatie met PS+. Nu download je elke maand de gratis games, dan krijg je misschien de optie om te streamen (en zo ruimte/tijd te besparen). Gaikai moet op 1 of andere manier terugkomen op de PS4 , ze zullen het toch niet voor niets gekocht hebbenUniciteit schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:11:
Wat denken jullie trouwens dat Sony met Gaikai gaat doen? Mijn gok? PS3 backwards compatibility. Dan hoeft Sony niet miljoenen CELL-processors e.d. in een PS4 te stoppen enkel voor backwards compatibility (waardoor ze veel geld kunnen besparen), maar kunnen gamers toch PS3 spellen spelen.
Andere mogelijkheden: het (permanent?) huren van games (bijvoorbeeld $40 i.p.v. $60 voor een game vragen, maar in het laatste geval koop je het en in het eerste geval wordt het naar je gestreamd), of een volledige game demo'en zonder enkele (of zelfs tientallen) GB's binnen te harken.
Yep, ik denk wel dat we er nog iets van zullen zien.PBP schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:18:
[...]
Ik denk ook zo iets. Misschien in combinatie met PS+. Nu download je elke maand de gratis games, dan krijg je misschien de optie om te streamen (en zo ruimte/tijd te besparen). Gaikai moet op 1 of andere manier terugkomen op de PS4 , ze zullen het toch niet voor niets gekocht hebben.
We hebben het niet over exclusief streamen. Sony kocht in 2012 de streaming service "Gaikai": een service waarbij je met relatief weinig bandbreedte toch in goede kwaliteit en met weinig lag games kan streamen. Het is goed mogelijk dat we deze technologie onder andere terug zullen zien in de PlayStation 4.Jumpman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:19:
Het streamen van volledige games is denk ik nog een brug te ver deze generatie consoles, er ligt nog lang niet overal een degelijke Internet verbinding om dit goed mogelijk te maken. Hier zal 4G straks goed aan bijdragen, maar nu is dit nog te vroeg.
Ik denk bijvoorbeeld dat ze kunnen zeggen: "Hé, je kan games kopen voor $60: dan staat het op je harde schijf of blu-ray disc, maar je kan ook games (permanent) huren voor $40; dan is de game niet daadwerkelijk van jou, maar je betaalt 33% minder en kan nog steeds van de game genieten."
Of misschien wel: "Hé, heb je al gehoord van GTA V? Probeer de volledige game hier, gratis, voor 60 minuten uit!" - Door het te streamen kan je dus de volledige game aanbieden zonder je zorgen te maken over dat de game misschien gekraakt wordt. Daarnaast heb je als gebruiker geen last van lange download tijden.
Of, zoals aangegeven, misschien iets met PlayStation Plus: dat je games, indien je dat wilt, kan streamen.
Het zijn allemaal maar gokjes. We kunnen er vrij zeker van zijn dat Sony dus generatie nog niet all-digital gaat, laat staan exclusief aan streaming gaat doen.
Vergis je niet: streamen wordt steeds beter. Heb je bijvoorbeeld al gehoord over H.265 (de opvolger van H.264)? Recentelijk nog een artikel over op Tweakers: nieuws: H265-videoformaat krijgt goedkeuring van internationale telecomautoriteit
Er is genoeg tijd voor Sony om deze standaard te implementeren voor het einde van dit jaar. Sterker nog, Apple ondersteunt H.265 bijvoorbeeld al met haar nieuwste iPads (2012 modellen) - ondanks dat de 'goedkeuring' nog niet binnen was!
Deze nieuwe videostandaard zorgt ervoor dat 4K-films 'acceptabel' gestreamd kunnen worden (zoals dat nu vaak met 1080p kan) zonder kwaliteitsverlies t.o.v. H.264. 1080p streams kunnen waarschijnlijk nog beter gestreamd worden dan voorheen. Met nog wat extra optimalisaties zou het streamen van games echt geen groot probleem moeten zijn. Ik zie eigenlijk alleen nog problemen met games als Call of Duty omdat daar zo weinig mogelijk vertraging in hoort te zitten.
Ik kan dat echt geen backwards compatibility noemen, imo betekend dat dat je oude games op de nieuwe console draaien. Tenzij mischien het niks extra kost en gaikai je ps2/ps3 games herkent en je ze zo kan spelenUniciteit schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:11:
Wat denken jullie trouwens dat Sony met Gaikai gaat doen? Mijn gok? PS3 backwards compatibility.
Dat bedoel ik: je stopt je PS3-disc in de PS4, vervolgens wordt de game herkent en wordt de game vanaf Sony's server (via Gaikai's technologie) gestreamd naar je PS4 (omdat: geen hardware BC, dat zou denk ik echt té duur zijn).Mutatie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:39:
[...]
Ik kan dat echt geen backwards compatibility noemen, imo betekend dat dat je oude games op de nieuwe console draaien. Tenzij mischien het niks extra kost en gaikai je ps2/ps3 games herkent en je ze zo kan spelen
[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2013 00:18 ]

(Gavin Ringquist)
Ziet er niet verkeerd uit (vind ik)
[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 08-02-2013 08:01 ]
- Chaoss
daar klopt toch geen hout van... Klinkt echt als MS propagandaJumpman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:17:
Leuk achtergrond verhaaltje: 'Microsoft begon met Xbox omdat Sony niet wilde samenwerken'.
De eerste playstation was er al toen MS nog in zijn DOS tijdperk was.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Idd, de eerst PS was er al 5 jaar ofzo, toen de eerste xbox uitkwam.Vinand schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:10:
[...]
daar klopt toch geen hout van... Klinkt echt als MS propaganda
De eerste playstation was er al toen MS nog in zijn DOS tijdperk was.
En toen was de PS2 ook al uit....
[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 08-02-2013 10:05 ]
Ik heb niks tegen exclusives die ontwikkeld worden met geld van Microsoft of Sony zelf. Zij dragen dan zelf al het financiele risico en doen al het werk om zich te onderscheiden van de concurrentie. Timed exclusives daarentegen zijn gewoon een kwestie van aan het einde nog even een zak geld er tegenaan gooien om de concurrent te naaien. Als gamers worden we daar niet echt beter van
Laat ze zich maar lekker onderscheiden door het bieden van betere service, diensten en echte exclusives.
Maar ga denk over stappen naar de PS 4.
Xbox maakt mij te veel krassen op cd´s ga die fout niet nog eens maken.
Prijs van 350-400 euro valt me mee. Had zelf 500 verwacht.
Dan de stap maken om er bij de release gelijk 8 of 9 te kopen, zal een lokale gameboer daar nog een mooi prijsje voor willen maken?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Microsoft ook niet.Mars18 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:29:
Nog niks over te zeggen, als MS of Sony weer iets 'revolutionairs' uit de hoed weten te toveren kan de prijs zomaar hoger worden.Prijs van 350-400 euro valt me mee. Had zelf 500 verwacht.
Wss niet, op hardware zit praktisch geen marge, dus korting zal er dan ook wel niet in zitten.Dan de stap maken om er bij de release gelijk 8 of 9 te kopen, zal een lokale gameboer daar nog een mooi prijsje voor willen maken?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Vandaar dat Steam in Duitsland een rechtszaak aan zijn broek heeft gekregen omdat je de games niet door kunt verkopen.MeltedForest schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:58:
[...]
- Chaoss
De nieuwe XBOX krijgt vermoedelijk niet eens meer een DVD drive, waarschijnlijk een Blueray drive.Mars18 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:29:
Ga dit goed in de gaten houden. Ik organiseer nu FIFA toernooien op de xbox.
Maar ga denk over stappen naar de PS 4.
Prijs van 350-400 euro valt me mee. Had zelf 500 verwacht.
Dan de stap maken om er bij de release gelijk 8 of 9 te kopen, zal een lokale gameboer daar nog een mooi prijsje voor willen maken?
Het is overigens zinloos om de oude consoles te gaan vergelijken met de nieuwe nog uit te brengen platformen.
Ook in de nieuwe consoles kunnen productie fouten zitten...
Cogitationis poenam nemo patitur
- Chaoss
Blu-ray sowieso. De 720 en de PS4 gaan meer op elkaar lijken dan de 360 en PS3 nu.Bullet NL schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:19:
[...]
De nieuwe XBOX krijgt vermoedelijk niet eens meer een DVD drive, waarschijnlijk een Blueray drive.
Het is overigens zinloos om de oude consoles te gaan vergelijken met de nieuwe nog uit te brengen platformen.
Ook in de nieuwe consoles kunnen productie fouten zitten...
Volgens (hardware) speculaties... is alleen type RAM wat nog verschil is.
PS4 zal 4GB DDR5 krijgen tegenover de 8GB DDR3 van de Xbox 720
[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 08-02-2013 12:25 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Op zich denk ik dat ze ook wel zullen moeten, de wereld zit in een crisis, (ja je hebt het argument van maar die smartphone dan van 600 euro ) ... klopt maar is meestal met een abbo of geleend geld, niet voor niets relatief veel jongeren met schulden )
en verder denk ik dat bepaalde hardware relatief stil staat qua vooruitgang en ontwikkel kosten lager zijn, met de intro van de ps3 was de Blu Ray bv nog jong, Nu gelukkig ingeburgerd.
en als je een goede console hebt maak je winst op games en accessoires.
En al die specs...we gaan het wel zien het gaat uiteindelijk om wat je op je tv scherm ziet.
VGLeaks over "Dual Camera" voor de PS4. Het zou EyeToy 2.0 zijn en heeft twee wide-angle cameras á 1280 x 720 elk. Het zou onder andere voor de volgende doelen dienen:
- Herkennen van de gamer en automatisch inloggen op het goede account
- Video chat
- Voor games: het volgen van hoofd en handen, je zou bijvoorbeeld door een menu kunnen swipen
- Onbekend of het hele lichamen herkend zoals Kinect
- Gebundeld met elke PlayStation 4
- Ingebouwde microfoons: 4 microphone array working at 48 Khz (ik heb geen idee wat dat betekent, eerlijk gezegd
Het klinkt wel interessant, maar ik wacht liever nog even af totdat ik hoor wat Sony's plannen precies zijn met zo'n "next-gen EyeToy". Daarnaast verbaas ik me erover dat ze met elke PS4 zo'n EyeToy 2.0 zouden verschepen: zeker als de functionaliteit zo - op het eerste gezicht - beperkt lijkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 08-02-2013 14:20 ]
Sony logic:MeltedForest schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:32:
Volgen van ledematen is wel erg Kinect gejat, en zo'n succes is het hele Kinect verhaal niet. Wat wil Sony hiermee bereiken
- Nintendo brengt de Wii uit
- Sony maakt Nintendo belachelijk in marketingfilmpjes, een motion controller is voor kleine kinderen
- Sony brengt een frikkin' motion controller uit en releaset er kindergames voor
- Microsoft brengt Kinect uit
- Sony maakt Microsoft belachelijk in marketingfilmpjes, echte gamers gebruiken echte controllers
- ....en daar is de volgende stap
Dat misschien niet, maar het is wel techniek met potentie. Ga d'r maar van uit dat MS ook met een Kinect 2.0 komt bij de Xbox720 die gedetailleerder is, en beter werkt.MeltedForest schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:32:
Volgen van ledematen is wel erg Kinect gejat, en zo'n succes is het hele Kinect verhaal niet. Wat wil Sony hiermee bereiken
Vraag me ook af of Sony al te veel kan kopieren zonder een leger advocaten van MS op hun dak te krijgen vanwege patentbreuk.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Xbox
Verwijderd
Xbox
Wel in zoverre een verassing dat beide consoles zulke vergelijkbare specs hebben. Dat maakt het voor de gamedevelopers waarschijnlijk een stuk makkelijker/goedkoper. Zo komen er misschien ook weer wat nieuwe projecten / ontwikkelaars van de grond
Zo lang de camera maar niet verplicht is vind ik het prima dat ie erbij zit. Ik heb geen behoefte aan zo'n ding voor / op m'n tv. Nog een kleine twee weken en dan weten we meer (als de PS4 dan daadwerkelijk wordt aangekondigd...)
Engadget komt vandaag met het gerucht dat de PS4 niet draait om nog betere specificaties en prestaties, maar dat het zijn charme juist moet hebben van nieuwe manieren om te gamen. Volgens Engadget zou de PS4 meer een home entertainment hub worden en zal het nieuwe manieren gaan bieden om games te spelen, iets waar Nintendo ook mee bezig is.
Zo zou de PS4 de ‘nerve center’ van de huiskamer worden met de mogelijkheid om te communiceren en verbinden met mobiele apparaten. Mocht dit waar zijn dan kan het zomaar zijn dat de PS4 helemaal niet zulke geweldige specificaties gaat krijgen, maar juist hetzelfde als de Wii U gaat doen. De Wii U is qua hardware niet zo heel bijzonder, maar biedt juist andere en nieuwe innovatieve manieren om games te spelen.
Als wij alleen een beetje ons publiek kennen en hoe menig PlayStation-fan hier tegenaan kijkt kunnen we alvast wel stellen dat dit niet is wat gamers willen. De hardcore gamer wil juist betere graphics, stabielere framerates, grootsere games en niet 100 accessoires oppakken om een game te kunnen spelen. Wonderbook, PlayStation Move, PlayStation Eye, PlayStation SharpShooter…daar zitten weinig mensen op te wachten.
Uiteraard is het slechts een gerucht en zal het uiteindelijke product hopelijk meevallen en is de PS4 wel degelijk vooruitstrevend op technisch gebied. Maar als we het gerucht van Engadget zo lezen, dan worden we daar niet heel blij van.
bron is psx-sense die het van Engadget heeft
Maar ook dat is niet meer dan een gevoel
Idd, daarom koos ik altijd voor PS.EgMaf schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:15:
Ik zou het eerder andersom verwachten: PS voor de hardcore niche, XBox voor family & media.
Maar ook dat is niet meer dan een gevoel
- Chaoss
Ja maar als er ook maar een kern van waarheid zit in de speculaties rond de specs van de PS4 die de laatste tijd opduiken dan weet je dat het inderdaad niets meer is dan een midrange pc... Wat betekend dat de PS4 nu de actuele games in volle glorie kan afspelen maar dat de pc na 1-2 jaar alweer mooiere games kan presenteren.Exorcist schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:12:
Kan het me niet voorstellen. Is niet des Sony, niet des het merk PlayStation.
Dat wijst er echt wel op dat Sony een andere weg inslaat, als het ook nog waar is dat er standaard een ps eye bij de PS4 zit...
De 360 is al een kinderlijke weg ingeslagen met nog meer kleur, Mii-achtige avatars en weet ik wat; ik hoop dat die lijn niet doorzet iig.
Dat kon de PC altijd al. Is bij elke generatie consoles wel gebeurd. PC zal altijd blijven voorlopen. Ik geloof niet dat Sony gaat 'inleveren' op graphics en de Nintendo kant op gaat. Als alle geruchten kloppen dan is hij toch krachtiger dan de nieuwe Xbox?Chaoss schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Ja maar als er ook maar een kern van waarheid zit in de speculaties rond de specs van de PS4 die de laatste tijd opduiken dan weet je dat het inderdaad niets meer is dan een midrange pc... Wat betekend dat de PS4 nu de actuele games in volle glorie kan afspelen maar dat de pc na 1-2 jaar alweer mooiere games kan presenteren.
Dat wijst er echt wel op dat Sony een andere weg inslaat, als het ook nog waar is dat er standaard een ps eye bij de PS4 zit...
Moet je wel de PC na die 1-2 jaar gaan upgraden, dat zeg je er niet bij.Chaoss schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Wat betekend dat de PS4 nu de actuele games in volle glorie kan afspelen maar dat de pc na 1-2 jaar alweer mooiere games kan presenteren.
Een console blijft hetzelfde. Het enige wat veranderd is dat de spelmakers de hardware beter gaan benutten.
Bij een PC zijn games zo gemaakt dat ze er slecht uit kunnen zien en heel goed. Dus afhankelijk van hoeveel geld je er tegen aan gooit, zullen de prestaties ook hoger zijn.
PS4 zal bijv 400 euro gaan kosten, maar dat is dan een compleet systeem.
Om vergelijkbare prestaties te halen op de pc heb je al snel een gpu nodig van 300 euro..
en na een paar jaar heb je een gpu nodig van 100 euro om dezelfde (of gewoon zelfs betere) kwaliteit te halen, zoals nuSAWYER schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:58:
[...]
Moet je wel de PC na die 1-2 jaar gaan upgraden, dat zeg je er niet bij.
Een console blijft hetzelfde. Het enige wat veranderd is dat de spelmakers de hardware beter gaan benutten.
Bij een PC zijn games zo gemaakt dat ze er slecht uit kunnen zien en heel goed. Dus afhankelijk van hoeveel geld je er tegen aan gooit, zullen de prestaties ook hoger zijn.
PS4 zal bijv 400 euro gaan kosten, maar dat is dan een compleet systeem.
Om vergelijkbare prestaties te halen op de pc heb je al snel een gpu nodig van 300 euro..
daarbij heb je wellicht sowieso een computer nodig en kan je in veel gevallen gewoon een goeie grafische kaart er in steken en je kan gamen op hetzelfde niveau als op een console (als de voeding etc voldoende is)
[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 08-02-2013 21:16 ]
Maar je weet enkel geruchten over de ps3 en helemaal niets over de xbox aangezien alle geruchten spec-wise al ontkracht zijn. Hoe kan je dan al vergelijkingen maken?PBP schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:30:
[...]
Dat kon de PC altijd al. Is bij elke generatie consoles wel gebeurd. PC zal altijd blijven voorlopen. Ik geloof niet dat Sony gaat 'inleveren' op graphics en de Nintendo kant op gaat. Als alle geruchten kloppen dan is hij toch krachtiger dan de nieuwe Xbox?
Het is natuurlijk wel een beetje appels en peren vergelijken aangezien ze bij een console de hardware beter kunnen benutten omdat ze geen rekening hoeven te houden met tig configuraties. Maar de pc zal inderdaad de consoles wel weer voorbij streven, daar betaal je in eerste instantie ook wel voor dan (ja je kan nu een pc bouwen voor weinig die de huidige consoles hard voorbij gaat, maar hoeveel jaar zijn die nu uit? En hoe duur zijn ze nu?).Chaoss schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Ja maar als er ook maar een kern van waarheid zit in de speculaties rond de specs van de PS4 die de laatste tijd opduiken dan weet je dat het inderdaad niets meer is dan een midrange pc... Wat betekend dat de PS4 nu de actuele games in volle glorie kan afspelen maar dat de pc na 1-2 jaar alweer mooiere games kan presenteren.
Je ziet bij pc componenten ook dat het snelste spul minder 'bang voor je buck' biedt, dus ik heb liever dat ze de console redelijk betaalbaar houden, terwijl hij wel weer een stukje sneller is dan het huidige spul.
@smokingcrop:
Bijna iedereen die ik ken werkt tegenwoordig op laptops en ipads (jaja n=1
[ Voor 11% gewijzigd door nioz op 08-02-2013 22:05 ]
Daarom zeg ik ook 'als'. Kan me gewoon niet voorstellen dat Sony achter zo blijven op Microsoft (qua graphics). Dat zal niet veel uit elkaar liggen net als de huidige generatie.boe2 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:59:
[...]
Maar je weet enkel geruchten over de ps3 en helemaal niets over de xbox aangezien alle geruchten spec-wise al ontkracht zijn. Hoe kan je dan al vergelijkingen maken?
[ Voor 19% gewijzigd door PBP op 08-02-2013 22:11 ]
"In Japanese there are two ways of saying four. Shi and something else. Shi apparently sounds like the world for death. It doesn't MEAN death, it just sounds like the word for death. There is no superstition, there is no unlucky 4 like the West has unlucky 13. It's literally just that. Children still have 4th birthdays and do not die in agony, in 2014 Japan won't suddenly jumpt to 2015.
Now this could be a problem, if in Japan they hadn't ALWAYS used the English pronunciation for the Playstation consoles.
Plenty of games have 4 in the title and nobody gives a fuck about it. Quite why anything thinks it's suddenly going to be an issue now baffles me.
It will be called the Playstation 4."
Klinkt eigenlijk best logisch.
Verwijderd
http://hexus.net/gaming/n...ealed-playstation-4-name/
Check de datum ook, Orbis is ook de interne codename. Hoeft niet te betekenen dat hij ook zo gaat heten. Zo heeft de nieuwe Xbox de naam Durango. De Wii Revolution etc.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:38:
Het gerucht gaat dat de PS4 Orbis gaat heten, dit heeft te maken met Vita. Zie hier;
[ Voor 7% gewijzigd door PBP op 08-02-2013 22:39 ]
Verwijderd
Zou logisch zijn van welPBP schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:39:
[...]
Check de datum ook, Orbis is ook de interne codename. Hoeft niet te betekenen dat hij ook zo gaat heten. Zo heeft de nieuwe Xbox de naam Durango. De Wii Revolution etc.
Maar die hard gaming op plek 2? Dat denk ik niet voor zowel Microsoft als Sony. Dat worden beide weer grafische knallers (ook al is de gpu die ze verwachten een beetje gedateerd) die ook andere markten aan zullen willen boren met move/kinnect and a whole lot more.
Zelf altijd een ps gehad maar ga (als mijn impulsiviteit het toelaat) beide consoles vergelijken qua extra functies (move kan me gestolen worden maar mediaspeler en andere connectiviteit is wel belangrijk).
Verwijderd
Daarom ben ik ook bang dat als ze inzetten op hub-functie het net zo matig wordt als de ps3. Ik begrijp het verdienmodel erachter wel, maar soms wat toegeven kan geen kwaad. Aangezien ze zelf ook music unlimited hebben zal spotify en co wss geweigerd worden. Dat zou het allemaal wat minder maken.EgMaf schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:52:
Het probleem van Sony als (media-)hub is dat Sony zelf een grote speler in de media wereld is (muziek, films). De andere labels zullen dus niet graag een van grootste concurrenten rijk en succesvol willen maken, omdat die (Sony dus) daarmee ook machtiger wordt als muziek/film label...
'Playstation' is een ontzettend bekend merk. Daar vanaf stappen en de klant vertellen dat 'Orbis' of whatever ze dan als naam kiezen feitelijk de 'nieuwe playstation 4' is is inmens kostbaar en per saldo levert je het niets op: in het beste geval krijg je alle mensen die al van playstation wisten terug bij je nieuwe merk.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:38:
Het gerucht gaat dat de PS4 Orbis gaat heten, dit heeft te maken met Vita. Zie hier;
Dus alleen daarom al is het totale bullshit dat Sony van 'playstation' afstapt.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!