Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PlayStation Vita launch was trouwens al dichter op elkaar.

Trouwens nog een reactie van Microsoft na de aankondiging van het Sony evenement:
We welcome innovation in the category. It's an amazing time for the industry, and an even better time for Xbox 360 owners. At Xbox, we're focused on making the content you love even more amazing including blockbuster games, and new entertainment experiences. We're always thinking about what's next for our platform, but we don't have anything further to share at this time.
Flauw grapje: ze hebben het over een "exciting time" voor Xbox 360 eigenaren. Zodra Sony namelijk de PS4 aankondigt, kunnen de Xbox 360 eigenaren overstappen naar een échte console :9

EDIT:
Render van hoe de nieuwe PS4 controller er mogelijk uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://media.gamerevolution.com/images/misc/PS4_Controller.png

Zou wel zonde zijn als een knop als "select" niet meer een fysieke knop is, die gebruik ik nog wel veel in Battlefield. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 03-02-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
Hahah die knop is half lam bij mij daardoor :) Indeed needed !

Ik hoop wel op wat betere triggers ala X360. Verder vind ik de controller relaxt. Vooral de batterij duur en hoe makkelijk je ze kunt connecten op een andere ps3.

Lijkt mij wel vet als er een amoled touch scherm in zit met wat info zoals ammo of snel toetsen om je wapens te selecteren zoals je vaak met 1 2 3 4 5 etc doet op de PC.

Ik hoop eigenlijk op een battlefield achtige stats omgeving standaard vanuit Sony te gebruiken voor alle games. Met een social omgeving met friends etc

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon Heavy op 03-02-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:10

PBP

Ik hoop toch echt niet dat Sony weer later in Europa gaat releasen. Europa is hun grootste markt als ik me niet vergis. Waarom kan een Apple of Samsung wel miljoenen aantallen leveren in meerdere landen op een release en Sony niet :F ? Ik verwacht eerlijk gezegd niet titels als GTA5 en Killzone met de launch. Denk eerder de standaard games als FIFA, Battlefield aangezien die altijd tegen het eind van het jaar komen.

Laat 20februari maar komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoop toch ook op een klein OLED scherm op de controller ipv enkel een touchpad zoals op de Vita.
Het hoeft voor mij niet te dienen om games op te spelen, maar nuttige info of extra knoppen zou wel erg handig zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door SToRM666 op 04-02-2013 08:03 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PBP schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:57:
Waarom kan een Apple of Samsung wel miljoenen aantallen leveren in meerdere landen op een release en Sony niet :F ?
Dat kunnen ze niet? Bij zowel apple als samsung zitten er grote gaten tussen de releasedata in verschillende territoria.
Ik denk dat dat vooral met productiecapaciteit te maken heeft: als je ziet dat zo goed als iedere console stocktekorten heeft in de eerste weken na launch lijkt het me geen goed idee om dat probleem te vergroten door meteen wereldwijd te launchen.
Afaik beginnen ze ook maar heel kort op voorhand met het produceren van die dingen, in de hoop materiaalkosten te kunnen drukken en last-minute bugfixes (zowel hard- als software) te kunnen doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

boe2 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:18:
[...]

Dat kunnen ze niet? Bij zowel apple als samsung zitten er grote gaten tussen de releasedata in verschillende territoria.
Ik denk dat dat vooral met productiecapaciteit te maken heeft: als je ziet dat zo goed als iedere console stocktekorten heeft in de eerste weken na launch lijkt het me geen goed idee om dat probleem te vergroten door meteen wereldwijd te launchen.
Afaik beginnen ze ook maar heel kort op voorhand met het produceren van die dingen, in de hoop materiaalkosten te kunnen drukken en last-minute bugfixes (zowel hard- als software) te kunnen doen.
Apple levert wel aardig wat smartphones/tablets met de launch. De vraag is zo groot dat het alsnog op raakt. Maar dan praten we over 5miljoen stuks. En dan duurt het niet maanden voordat er weer nieuwe leverbaar zijn. De vraag naar playstations zal wel een stuk lager liggen dan dat gok ik zo. Wat verkopen ze in een eerste week? Een miljoen? De Wii verkocht zo rond de 1miljoen met Japan en USA bij elkaar in de eerste week. Als ze inderdaad zo kort voor launch beginnen met produceren verklaard dat wel een hoop :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd wat de PS4 gaat bieden wat de huidige consoles niet hebben. Bedoel er is nog geen opvolger voor Blu-Ray of dvdtjes waar je 100GB op kan zetten dus ik vraag mij af wat er zo vernieuwend aan gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

op Hardware gebied zal hij ook veel minder vernieuwend zijn. Bluray is inmiddels gemeengoed en ze zijn juist overgestapt naar een veel minder vernieuwende architectuur. Op hardware gebied zal de PS4 een veel minder grote stap zijn. op gebied van cpu, gpu en geheugen is het niet meer dan een mainstream apparaat.

Ik verwacht ook dat de PS4 een lagere introductie prijs zal krijgen dan de PS3 want een prijs van 599,- is niet gerechtvaardigd voor een apparaat met mainstream hardware, helemaal niet als er vrijwel tegelijkertijd een sbos uit komt met vergelijkbare hardware die waarschijnlijk iets van 399,- gaat kosten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:08:
Ben wel benieuwd wat de PS4 gaat bieden wat de huidige consoles niet hebben. Bedoel er is nog geen opvolger voor Blu-Ray of dvdtjes waar je 100GB op kan zetten dus ik vraag mij af wat er zo vernieuwend aan gaat zijn.
In ieder geval een volgende op het gebied van graphics lijkt me. De PS3, en de Xbox zeker, zijn toch wel aan het einde van hun Latijn. Ik heb ook zo'n vermoeden dat de focus niet meer alleen op games komt te liggen.

Ik weet niet hoe het inmiddels zit op de Xbox en Playstation, maar het lijkt me wenselijk als er ook eindelijk ondersteuning gaat komen om de meest voorkomende Codecs.

Ik kan me namelijk nog herinneren dat het, met de PS3, niet zo makkelijk was om een VIDEO_TS af te spelen (vanaf harde schijf van een PC bijvoorbeeld).

[ Voor 22% gewijzigd door EricNL op 04-02-2013 11:36 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Uiteraard wordt het vernieuwde hardware, maar de specs zoals ze nu in de speculaties naar voren komen zijn niet echt high-end, meer mainstream als je het vergelijkt met game pc's

En de PS3 heeft al heel erg geprobeerd om van alleen game-console te evolueren naar "centraal multimedia device in de woonkamer" Dat is deels gelukt maar op gebied van codecs en gebruiksvriendelijkheid hebben ze toch wat steken laten vallen (is dan wel weer op te lossen met decoden on the go maar ideaal is anders), als de PS4 gezien wil worden als volwaardige mediacenter zullen ze iig zoveel mogelijk codecs moeten ondersteunen.

Maar ik denk wel dat de PS4 zich gaat richten op multimedia, qua gaming zullen ze zich richten op PSN en PS+, en nog wat social media functies toevoegen en een verbeterde integratie met de Vita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is dat de leken onder ons een PS3 kochten omdat hij een Blu-ray had. De Xbox omdat hij Kinect had enz. De PS4 zal wel iets van een gadget/lokkertje moeten hebben maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:59:
Punt is dat de leken onder ons een PS3 kochten omdat hij een Blu-ray had. De Xbox omdat hij Kinect had enz. De PS4 zal wel iets van een gadget/lokkertje moeten hebben maar wat?
Nee, denk het niet. Het wordt "gewoon" een nieuwe PS met betere specs. Dus 1080p gamen en 4k film ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:59:
Kinect was er nog lang niet bij de launch, dus om heel eerlijk te zijn vraag ik me überhaupt af waarom mensen voor een 360 hebben gekozen. Wellicht door de prijs en omdat hij er iets eerder was, maar verder. Ik kan me niet voorstellen dat je moedwillig voor online gaming gaat betalen als het ook gratis kan. En Kinect is daarnaast ook maar een extra bijkomstigheidje welke je alleen gebruikt als er vrienden of familie over de vloer zijn. Wij hebben ook een 360 staan, maar die wordt eigenlijk alleen door mijn vriendin gebruikt voor te sporten (hoewel dat ook alweer een tijdje geleden is). Al het andere doe ik op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:21

OMD

Chaoss schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:29:
op Hardware gebied zal hij ook veel minder vernieuwend zijn. Bluray is inmiddels gemeengoed en ze zijn juist overgestapt naar een veel minder vernieuwende architectuur. Op hardware gebied zal de PS4 een veel minder grote stap zijn. op gebied van cpu, gpu en geheugen is het niet meer dan een mainstream apparaat.

Ik verwacht ook dat de PS4 een lagere introductie prijs zal krijgen dan de PS3 want een prijs van 599,- is niet gerechtvaardigd voor een apparaat met mainstream hardware, helemaal niet als er vrijwel tegelijkertijd een sbos uit komt met vergelijkbare hardware die waarschijnlijk iets van 399,- gaat kosten.
Ik vind 599 geen enkel probleem. Sterker nog, ik vind 799,- niet eens een probleem.

Ik heb een videokaart vorig jaar gekocht die 450 euro heeft gekost. Ding is redelijk nutteloos over 3 jaar.
En dan is die 450 euro alleen van de videokaart.

Gemiddelde leeftijd van een playstation is 6 jaar.

Ik vind het dus geen enkel probleem.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
EricNL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet hoe het inmiddels zit op de Xbox en Playstation, maar het lijkt me wenselijk als er ook eindelijk ondersteuning gaat komen om de meest voorkomende Codecs.

Ik kan me namelijk nog herinneren dat het, met de PS3, niet zo makkelijk was om een VIDEO_TS af te spelen (vanaf harde schijf van een PC bijvoorbeeld).
Ik denk dat je daar lang op kan wachten. Sony heeft niet voor niets cinavia ingebakken (detecteert copyrighted materiaal via audio) en heeft natuurlijk meer baat bij het verkopen van films etc (ook omdat zij zelf films maken). Voor Microsoft geldt dit natuurlijk ook aangezien ze aan elke transactie geld verdienen.
Ik geloof wel dat mediaconsumptie (naast games) een centraler onderdeel wordt van beide platformen, maar dan wel betaalde consumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

OMD schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Ik vind 599 geen enkel probleem. Sterker nog, ik vind 799,- niet eens een probleem.

Ik heb een videokaart vorig jaar gekocht die 450 euro heeft gekost. Ding is redelijk nutteloos over 3 jaar.

Leuk als je nog in Hotel Mama woont, maar als je een huis moet afbetalen en een gezin moet onderhouden ga je niet zomaar impulsief 700 euro uitgeven aan een spelconsole.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

bram1984 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:14:
[...]
Kinect was er nog lang niet bij de launch, dus om heel eerlijk te zijn vraag ik me überhaupt af waarom mensen voor een 360 hebben gekozen.
  1. De Xbox360 controller is perfect, en dat is voor mij het meest belangrijke punt. Ik heb ervaring met beide controllers en de Xbox360 controllers ligt beter in de hand en de thumbsticks zijn logischer ingedeeld.
  2. De Online ervaring zit op de Xbox360 beter in elkaar: goede party functionaliteit, cross game chat, stabiele servers, hele party meenemen naar een andere game etc.
  3. Mensen om mij heen hebben ook allemaal een Xbox360 dus lekker online gamen met vrienden.
  4. Halo :+

Edit: Bovenstaande is natuurlijk allemaal mijn eigen mening.

[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 04-02-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

boe2 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Leuk als je nog in Hotel Mama woont, maar als je een huis moet afbetalen en een gezin moet onderhouden ga je niet zomaar impulsief 700 euro uitgeven aan een spelconsole.
Los van die discusie
Als Sony een PS3 uitbrengt die 599,- of zelfs 699,- kost en tegelijkertijd komt er een Xbox uit die voor 95% dezelfde specs heeft dan weer je zeker dat er nog amper PS3's verkocht worden (en terecht).

Je moet een console niet vergelijken met een PC, de grote groep console gebruikers koopt zo'n ding nu eenmaal juist omdat ze betaalbaar zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Sowieso maakt Sony niet weer de fout om een console te launchen voor 599. Hoelang ze dat wel niet achtervolgt heeft. Die fout maken ze niet opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PBP schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:45:
Sowieso maakt Sony niet weer de fout om een console te launchen voor 599. Hoelang ze dat wel niet achtervolgt heeft. Die fout maken ze niet opnieuw.
Sony's persconferentie toen was legendarisch :p
  • "It's Ridge Racer! Riiidge Raceeeer!" *silence*
  • "this game is based on famous battles, which took actually took place in ancient Japan" - "so here we have this giant enemy crab"
  • "you have to hit it's weak spot for massive damage"
  • "it has all sorts of exciting new features, such as real-time weapon change"
En dan nog het geniffel in het publiek vanwege die brakke flightsim demo met motion control die overduidelijk last-minute was toegevoegd als reactie op de Wii. Volop entertainment :p

*edit*
ow, en de legendarische beelden van de E3 opening, waarbij iedereen als 1 gigantische stampede richting Nintendo rushtte, terwijl de reps van het lege sony pavilioen ietwat verbouwereerd stonden te kijken. Dat moet het laatste jaar geweest zijn dat Nintendo kon boeien op E3.
Microsoft hun koude douche kwam een paar jaar later, toen ze kinect probeerden te promoten en met project milo aankwamen.

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 04-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:08
OMD schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Dat is heel mooi dat je dat geen enkel probleem vindt, maar je moet je wel beseffen dat tweakers nou niet bepaald een doorsnee is van de casual gamer en dat zelfs hier op tweakers mensen een launchprijs van 599 of 799 echt te gortig vinden ( ik neem mijzelf maar als voorbeeld). Dus nee, ik kan me niet voorstellen dat het ook maar in de buurt van die prijzen gaat komen. Wel ben ik erg benieuwd wat ze gaan doen (zowel Microsoft als Sony) naast games. Laat die nieuwe generatie maar komen hoor.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*facepalm*
hoeveel hoaxes (sorry, "world exclusives") kan vgleaks eigenlijk posten voordat mensen ze eigenlijk negeren? Zeker omdat deze totaal geen steek houdt (move engines? compute commands?)

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 04-02-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:21

OMD

boe2 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Ik ben 29 8)7

Heb werkelijk geen idee waar je vandaan haalt dat ik in hotel mama woon. Ook ik zit met die vaste lasten net als iedereen.

Had meer zoiets dat je langer waar voor je geld krijgt dan bij bijvoorbeeld een PC. Dan vind ik persoonlijk 599 nog wel enigzins justified. Je doet gewoon veel langer met het product dan een pc. Of iemand het kan betalen of iemand 3x moet overwegen om zoiets impulsief te kopen is niet aan de orde.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Uiteraard is het een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan een PC maar dat is niet zo relevant want console's worden (iig in het begin) altijd met verlies verkocht.

Het punt is meer dat het niet gerechtvaardigd is als de concurrent een console uitbrengt die qua hardware/specificaties voor 95% gelijk is.

Ten tijde van de PS3 vs xbox360 was dat anders, de PS3 had een BR-drive en je kon hem als stand-alone blu-ray/dvd speler gebruiken in de tijd dat gewone BR-spelers ook nog een paar 100 euro kosten. Daarnaast had de PS3 een andere (duurdere) cell architectuur.

Nu bij de PS4 en de nieuwe xbox zal dit anders zijn, beide consoles krijgen bijna dezelfde hardware, die gewoon heel erg vergelijkbaar is. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe xbox meer dan 349,- (dat koste de 360 toch?) gaat kosten en dus kan Sony het niet maken om veel meer voor de PS4 te gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03
Chaoss schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:34:

Nu bij de PS4 en de nieuwe xbox zal dit anders zijn, beide consoles krijgen bijna dezelfde hardware, die gewoon heel erg vergelijkbaar is. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe xbox meer dan 349,- (dat koste de 360 toch?) gaat kosten en dus kan Sony het niet maken om veel meer voor de PS4 te gaan vragen.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar als je ziet dat de Wii al zoveel kost denk ik toch dat de Xbox/PS wel wat duurder zal uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
De 360 kostte bij introductie 399 (premium, met HD e.d) Ik hoop voor Sony dat ze rond dat bedrag zitten (als MS dat ook gaat zitten) anders ben ik bang dat ze zichzelf deze keer door de voet schieten. Ik las een tijd terug dat Sony dit ook inziet en deze keer niet van plan is de nieuwe PS voor zo'n hoge prijs neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok je had een instap versie voor 349 en een duurdere voor 399, ik verwacht dat de nieuwe xbox dan hoogstens (inflatie) 449,- zal kosten en dan een goedkopere voor 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
De basisversie van de xbox 360 was geloof ik 299 :P
edit:
nieuws: Prijzen accessoires Xbox 360 bekendgemaakt
Geen wonder dat die dingen massaal uitvielen voor die prijs :+

Verkoopt Nintendo de Wii U trouwens met verlies, zo nee dan is het niet echt een eerlijke vergelijking niet?

Dit zal trouwens de eerste keer sinds heeeeel lang zijn dat ik een console niet bij release koop, ben het gamen een beetje zat geworden de laatste jaren :$
Deze generatie gaf mij persoonlijk de minste herrinneringen/games die me bijbleven dan ooit :|
(maar kan ook leeftijd zijn)

Er komt er vast wel eentje (waarschijnlijk ps4, meer uniekere games bij Sony te vinden)
maar niet voordat er weer een echte Final Fantasy, MGS en/of Last Guardian, of een ander vergelijkbaar kaliber game voor uitkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij heb ik eens gelezen dat de oer-Wii destijds de enige console die met een kleine winst verkocht werd, logisch het was niet meer dan een opgepimpte gamecube. Specs van de Wii-u liggen iets hoger dan die van de 360 en Ps3? dan denk ik dat ze hem dan weer met een minimale winst verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
oeps, edit toegevoegd. Ik vergistte me in ja/nee vergelijking.

Dat idee had ik inderdaad ook, Henkie op de hoek zal niet snel begrijpen waarom een PS4 eventueel duurder als een Wii U is maar een beetje gamer snapt hoop ik dat Sony of MS verliezen neemt op een nieuwe serieuze console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:36:
[...]

[list=1]
• De Xbox360 controller is perfect, en dat is voor mij het meest belangrijke punt. Ik heb ervaring met beide controllers en de Xbox360 controllers ligt beter in de hand en de thumbsticks zijn logischer ingedeeld.
Wat mij betreft is dit het belangrijkste argument... Heb zowel een PS3 als 360 en de controller van de 360 is zoveel fijner voor mensen met grote handen. Daarnaast, ik speel graag racegames en de triggers van de 360 controller zijn gewoon meer geschikt voor racegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik heb grote handen, maar heb een voorkeur voor de PS controller, al is de 360 controller erg fijn. Mischien omdat ik zo'n ding al +/- 17 jaar in mn klauwen heb :+
Ik heb ook een paar jaar een 360 in huis gehad (direct geruild toen de PS3 slim voor een leuke prijs uit kwam)

[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35
Sony komt mogelijk met een nieuwe controller, als de geruchten volgt, maar niemand speculeerd of Microsoft dat ook gaat doen met hun nieuwe Console? Sony heeft daar wel mooi de aandacht.

MS oogpunt is tot nu toe de Kinect 2.0
Waar iedereen nogal terughoudend is gezien de huidige versie.

DLC zal een nieuwe stap verder gaan?! vermoedelijk elk platform.

Tot nu toe ben ik meer benieuwd naar de exclusives en mogelijk nieuwe features etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeltedForest schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:36:
[...]
  1. De Xbox360 controller is perfect, en dat is voor mij het meest belangrijke punt. Ik heb ervaring met beide controllers en de Xbox360 controllers ligt beter in de hand en de thumbsticks zijn logischer ingedeeld.
  2. De Online ervaring zit op de Xbox360 beter in elkaar: goede party functionaliteit, cross game chat, stabiele servers, hele party meenemen naar een andere game etc.
  3. Mensen om mij heen hebben ook allemaal een Xbox360 dus lekker online gamen met vrienden.
  4. Halo :+

Edit: Bovenstaande is natuurlijk allemaal mijn eigen mening.
*Is persoonlijk (ik vind ze allebei prima en speel mijn shooters sowieso met een FFX) en ik vind de imo veruit betere exclusives en het gratis online kunnen persoonlijk zwaarder wegen.
*Ik heb behalve af en toe wat lag (maar dat ligt meer aan de game zelf) anders geen enkele moeite met de online ervaring hoor. Ik speel uitsluitend CoD online, dus dat meenemen naar een andere game is een leuke gimmick, maar zeker geen USP.
*Bij mij (gelukkig) niet, om bovenstaande punten.
*Halo of Uncharted, Heavy Rain, The Last Of Us, Killzone etc. Ik zou het wel weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Psyonara schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:29:
MS oogpunt is tot nu toe de Kinect 2.0
Waar iedereen nogal terughoudend is gezien de huidige versie.
Nogal terughoudend. Is dat niet een flinke understatement?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Mutatie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:19:
De basisversie van de xbox 360 was geloof ik 299 :P
edit:
nieuws: Prijzen accessoires Xbox 360 bekendgemaakt
Geen wonder dat die dingen massaal uitvielen voor die prijs :+
Moet je eens voor de grap die reacties lezen.

@Jan:
Laat maar zien die 200GB 2,5 inch hard disk voor 100 euro. Ik zou er graag eentje willen hebben voor dat geld
200GB voor 100 euro was een spotprijs blijkbaar. Ongelofelijk, haha.

OT:

Heb altijd een Playstation gehad, van de 1 tot de 3. Heb nooit echt de behoefte gehad om een xbox te kopen. Mensen hebben het altijd over de DualShock controller van de PS, maar ik heb er echt geen problemen mee. En de exclusives van de PS vind ik persoonlijk heerlijk. Als sony zo doorgaat ben ik bij de PS4 ook weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarop inhakend: check de nieuwe Last Of Us trailer (ik verbaas me erover dat daar nog niemand op heeft gereageerd). Toch wel dé game waar ik momenteel het meeste naar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is die voor next-gen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee:
En de exclusives van de PS vind ik persoonlijk heerlijk. Als sony zo doorgaat ben ik bij de PS4 ook weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

boe2 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:53:
[...]

Sony's persconferentie toen was legendarisch :p
  • "It's Ridge Racer! Riiidge Raceeeer!" *silence*
  • "this game is based on famous battles, which took actually took place in ancient Japan" - "so here we have this giant enemy crab"
  • "you have to hit it's weak spot for massive damage"
  • "it has all sorts of exciting new features, such as real-time weapon change"
En dan nog het geniffel in het publiek vanwege die brakke flightsim demo met motion control die overduidelijk last-minute was toegevoegd als reactie op de Wii. Volop entertainment :p

*edit*
ow, en de legendarische beelden van de E3 opening, waarbij iedereen als 1 gigantische stampede richting Nintendo rushtte, terwijl de reps van het lege sony pavilioen ietwat verbouwereerd stonden te kijken. Dat moet het laatste jaar geweest zijn dat Nintendo kon boeien op E3.
Microsoft hun koude douche kwam een paar jaar later, toen ze kinect probeerden te promoten en met project milo aankwamen.
Haha die zat ik laatst nog te kijken. Ik kwam niet meer bij.

Ik hoop dat de volgende xbox meer doet met het dashboard. Voornamelijk dat je zelf de tiles kan instellen zoals W8. Dat pinsysteem is vreselijk, ik wil niet naar een nieuw scherm met mijn pins, ik wil ze direct kunnen zien op een extra tabblad oid.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We hebben op het werk een X360 maar ik vindt dat dashboard maar lelijk en onoverzichtelijk, win 8 interface is erg mooi en zou idd prima passen op de nieuwe xbox.... sowieso zou het slim zijn als Microsoft de trend doorzet om alle apparaten (Telefoon - tablet - pc en straks de console) dezelfde look en feel te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Chaoss schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:24:
We hebben op het werk een X360 maar ik vindt dat dashboard maar lelijk en overzichtelijk, win 8 interface is erg mooi en zou idd prima passen op de nieuwe xbox.... sowieso zou het slim zijn als Microsoft de trend doorzet om alle apparaten (Telefoon - tablet - pc en straks de console) dezelfde look en feel te geven
Het xbox dashboard is vooral onoverzichtelijk geworden door al die advertentie rotzooi. Al vind ik de interface van de PS3 ook niet van "Ik weet meteen waar ik heen wil".

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de PS4 overslaan en de nieuwe Xbox kopen. Dual Shock 3 is een ramp, dingen gaan echt binnen 6 maanden kapot of reageren slecht (de pookjes voornamelijk) + de vele freezes op onder andere GT5 en Fifa doen mij besluiten voor Xbox te gaan.

Wat helemaal een ramp is is de service van Sony trouwens. Je dient hem zelf te brengen naar een Kiala punt (god weet wat de medewerker met je PS3 doet, hij/zij kan hem zo meenemen als je hem afgelevert hebt) en dan mag je 2-3 weken wachten op een nieuwe console.

Bij Xbox komen ze hem halen en 2 dagen later heb je een nieuwe + 1 maandje Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Via je tablet door het xbox menu heen scrollen lijkt me ook wel handig. Gewoon je tablet of telefoon als afstandsbediening gebruiken.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:27

BM

Moderator Spielerij
Decennia schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:27:
[...]

Het xbox dashboard is vooral onoverzichtelijk geworden door al die advertentie rotzooi. Al vind ik de interface van de PS3 ook niet van "Ik weet meteen waar ik heen wil".
Ik heb volgens mij 1 klein advertentieblokje op het scherm staan, dat valt toch wel mee?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

BM schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Ik heb volgens mij 1 klein advertentieblokje op het scherm staan, dat valt toch wel mee?
Xbox music etc zie ik ook als advertentie achtige stuff. Waarom kan ik het gehele music tabblad niet verwijderen? Als dit wel kan, hoe :(

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:36:
Ik ga de PS4 overslaan en de nieuwe Xbox kopen. Dual Shock 3 is een ramp, dingen gaan echt binnen 6 maanden kapot of reageren slecht (de pookjes voornamelijk) + de vele freezes op onder andere GT5 en Fifa doen mij besluiten voor Xbox te gaan.

Wat helemaal een ramp is is de service van Sony trouwens. Je dient hem zelf te brengen naar een Kiala punt (god weet wat de medewerker met je PS3 doet, hij/zij kan hem zo meenemen als je hem afgelevert hebt) en dan mag je 2-3 weken wachten op een nieuwe console.

Bij Xbox komen ze hem halen en 2 dagen later heb je een nieuwe + 1 maandje Gold.
RROD fixen duurde bij mij anders flink wat langer dan 2 dagen... Daarnaast geeft Sony ook pick up and return service dacht ik. Halo Wars is naar mijn de beste rts op een console ooit maar online heb ik nog steeds ontzettend veel last van freezes, uitval van spelers, instabiliteit van netwerk. Nog vaker dan op mijn Vita.

Ooh wacht, je zult vast wel heel objectief spreken aan je naam af te lezen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, de 360 HAD een heel goede interface, maar het ging steil bergaf toen de 3D avatar integratie er kwam, en het is volledig de mist ingegaan toen de eerste metro-achtige versie uitkwam een paar jaar geleden. Echt IEDERE update werd het een gradatie erger. Ik ben een grote xbox liefhebber, maar het is gewoon droevig:
  • De live videoreports hebben ze moeten opdoeken, te weinig mensen keken er nog naar? Waarom? Omdat niemand ze nog kon terugvinden tussen al de tiles, GG Microsoft.
  • We hebben...een XBLA gamestore, de Zune store en de Application store: 3 verschillende stores op 1 console, die ieder op een andere manier benaderd moeten worden.
  • De application store browsen is een uitdaging: Zie je iets dat je niet kent? Druk erop in de hoop meer informatie te krijgen, BAM! Installing....installed, en geen intuitieve manier om het terug te verwijderen (hint: je moet ze manueel van je HD kegelen).
  • Als we Microsoft mogen geloven spreekt iedereen in Belgie Frans, zelfs als dit nergens in je taalinstellingen staat. ALLE Zune content wordt dus in het Frans aangeboden, en er is geen manier om dit te veranderen.
  • Als we dan toch over taalverwarring bezigzijn: Dit.
  • Het terugvinden van je XBLA games is ronduit een nachtmerrie. Je moet meerdere menus doorlopen en vervolgens een filter aanpassen die enkel je geinstalleerde games toont.
  • ...daarom hebben ze "pinned apps" geintroduceerd....wat een app op zich is en hooguit 5 'pins' kan bevatten vanwege de bizarre layout.
  • Heel leuk om met je betalende gold account in te loggen...om dan gebombardeerd te worden met reclame van muzieksterren waar je nog nooit van gehoord hebt.
  • Al eens iets proberen zoeken in de youtube app? De text input die al 8 jaar in de xbox aanwezig is was blijkbaar te eenvoudig: Textinvoer gebeurt door middel van een gruwelijk traag scrolwiel waarop je het hele alfabet met je analoge stick mag doorlopen. Letter. per. letter.
  • Er is een zoekveld dat "Bing Search" noemt, dat 1 ding NIET doet: Zoeken op bing. Nee, "Bing search" is een soort van quick search. De reden dat ze het geen quicksearch noemen is omdat je naar een apart tabblad moet navigeren vooraleer je het uberhaupt kan gebruiken.
Dus ja, als ze een degelijke win8 interface kunnen aanbieden met tiles die we zelf kunnen pinnen: Droomconsole. Dan kunnen we tenminste de huidige interface zo snel mogelijk vergeten :)
RROD fixen duurde bij mij anders flink wat langer dan 2 dagen...
Had destijds een RROD. Op maandagochtend naar MS gebeld, UPS stickers toegemaild gekregen, dezelfde middag stond UPS man aan mijn deur om xbox op te halen. Woensdagochtend stond hij terug met een nieuwe. Beste service ooit, en overal lees je gelijkaardige verhalen. Het RROD probleem heeft MS fantastisch aangepakt imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:49:
[...]

RROD fixen duurde bij mij anders flink wat langer dan 2 dagen... Daarnaast geeft Sony ook pick up and return service dacht ik. Halo Wars is naar mijn de beste rts op een console ooit maar online heb ik nog steeds ontzettend veel last van freezes, uitval van spelers, instabiliteit van netwerk. Nog vaker dan op mijn Vita.

Ik heb een PS3 atm en geen Xbox. Tevens moet je bij Sony je bon meesturen wat de reinste onzin is. Geen bon = geen reparatie. Waarvoor zit er een barcode achterop lieve Sony? Zodat jullie weten waar de apparaten zijn verkocht en hoeveel etc. In het hele begin was RROD een probleem ja, maar sinds die uitzending bij KASSA! allang niet meer.

Sony heeft geen pickup and return althans niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Vinand schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:49:
[...]

HALO Wars word niet meer ondersteund sinds ensemble is opgedoekt. Logisch dat het dan niet naar behoren werkt. Wie speelt dat uberhaupt nog online.
Dat het de beste console RTS is, agree. Ik wil wel een nieuw deeltje zien.

@boe2: Agree, maar de metro interface is zoveel beter voor het oog dan de eerste interface met de slides. Er moeten alleen minder clicks in zitten en je moet dingen uit kunnen sluiten. Xbox music gebruik ik niet, even als de film tab.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:36:
Dan weet ik niet wat je met je controllers uitspookt :P
Sinds de PS1 tot aan nu heb ik nooit een defecte of slecht werkende Sony controller gehad.
Ook had ik op de 360 haast meer freezes en rod's dan al mn playstation consoles bij elkaar ;)

Leuk dat MS met een flinke zak geld degelijke service biedt, maar dat geeft imo niet het recht zooi te verkopen, ik vind dat je plek op de markt verdiend hoort te worden, niet gekocht. (zoals de xbox1, waar ze alleen geld op verloren, direct gedumpt werd bij de opvolger zodat ze alvast een plekje in de markt hadden) Nee MS staat bij mij niet goed te boek, ook het games aanbod niet echt, het is een beetje ala Hollywood, een "niets aparts durven doen, alles van hetzelfde" gevoel.

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mutatie Je bent slecht op de hoogte. De Xboxen van de laatste anderhalf jaar gaan minder vaak kapot dan zijn concurrent PS3 ;) Het was alleen de eerste generatie die zoveel problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:14:
@Mutatie Je bent slecht op de hoogte. De Xboxen van de laatste anderhalf jaar gaan minder vaak kapot dan zijn concurrent PS3 ;) Het was alleen de eerste generatie die zoveel problemen gaf.
Ik had het ook over toen, niet nu. Itt tot velen vergeet ik zulke praktijken niet snel. ;)
Maar is dat zo op het moment? Ik wil dat wel eens zien :)

Anyhow, kan niet wachten om de nieuwe consoles eens te zien, dat laatste plaatje van de nieuwe PS controller ziet er wel reeël uit al had Sony het toch over een lcd in de controller? Wat zo'n touchpad toevoegd ontgaat me zo even.

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

discutabel; heb 5x ps3's versleten tegenover 3x 360

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Idem voor de PS3 vooral de eerste 2 ps3 versies hebben last van uitgedroogde koelpaste, en de eerste ps3's met enkele bluray lens hebben problemen met de lens de latere consoles hebben een verbeterde br drive.

En de controllers van de ps3 is niets mis mee de mijne gaan al 5 jaar mee, tuurlijk kunnen ze kapot als je er lomp mee omgaat maar dat geld ook zeker voor de xbox controlers.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 05-02-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Allemaal beetje n=1, ik heb 4 xboxen versleten tegen 0x ps1, ps2 en ps3, oke de ps1 laser was na +/-8 jaar wel op, de rest werk(te) nog altijd :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Mutatie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:52:
[...]

Dan weet ik niet wat je met je controllers uitspookt :P
Sinds de PS1 tot aan nu heb ik nooit een defecte of slecht werkende Sony controller gehad.
Ook had ik op de 360 haast meer freezes en rod's dan al mn playstation consoles bij elkaar ;)

Leuk dat MS met een flinke zak geld degelijke service biedt, maar dat geeft imo niet het recht zooi te verkopen, ik vind dat je plek op de markt verdiend hoort te worden, niet gekocht. (zoals de xbox1, waar ze alleen geld op verloren, direct gedumpt werd bij de opvolger zodat ze alvast een plekje in de markt hadden) Nee MS staat bij mij niet goed te boek, ook het games aanbod niet echt, het is een beetje ala Hollywood, een "niets aparts durven doen, alles van hetzelfde" gevoel.
Het is bij iedereen anders. Ik heb al sinds 1,5 jaar na de release van xbox360 mijn console en er is werkelijk nog nooit iets mee gebeurt. Geen krassen op CDs, geen RROD, geen vastloper.

En waarom zou je slechte zooi niet met een goede online service mogen compenseren? De zooi is namelijk ook aangepast naar behoren en er was een goede service. Daarbij krijg je dan nog de goede online service die doordat wij ervoor betalen, toffe exclusive's heeft en een hele goede uptime en updating. Het games aanbod is ook gewoon goed te noemen. Er valt niks te missen qua exclusives, de arcade staat bomvol, de DLC heeft wat exclusives en 3rd party games draaien er ook gewoon goed op. En Sony doet toch ook niet zoveel "thinking-out-of-the-box"?

---

Ik verwacht voor de komende generatie geen kapotte consoles meer. Ik denk dat Sony en MS wel hun lesje hebben geleerd. Ook qua prijs zal het denk ik iets hoger dan de Wii U zitten (400-500). Playstation controller zal wel een touchpad krijgen (totaal onnodig) en de X360 controller zal wat kleine aanpassingen krijgen (Ingebouwde accu zoals de Dualshock3?), net als de overgang XBOX -> 360. Xbox zal denk ik gewoon "Next Generation XBOX, oftewel XBOX" gaan heten om het gelijk te trekken met de W8 kernel die erop gaat draaien.

Just my thoughts.

[ Voor 14% gewijzigd door Decennia op 05-02-2013 18:41 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Mutatie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:28:
[...]

Ik had het ook over toen, niet nu. Itt tot velen vergeet ik zulke praktijken niet snel. ;)
Maar is dat zo op het moment? Ik wil dat wel eens zien :)

Anyhow, kan niet wachten om de nieuwe consoles eens te zien, dat laatste plaatje van de nieuwe PS controller ziet er wel reeël uit al had Sony het toch over een lcd in de controller? Wat zo'n touchpad toevoegd ontgaat me zo even.
Ik denk niet dat ze voor een LCD (of OLED) scherm zullen gaan. Een touchpad kan best wel vernieuwende functionaliteit aan een game toevoegen en daarnaast zou je bijvoorbeeld heb besturingssysteem zelf veel makkelijker kunnen besturen. Daarnaast zal enkel een touchpad veel minder snel kapotgaan en dan een LCD schermpje

Ik heb hieronder trouwens nog drie renders, via Google Nieuws via PS3life.nl, gevonden. De renders zouden overeenkomen met de geruchten over de volgende controller van de PS4.

Afbeeldingslocatie: http://ps3life.nl/data/upl/2013/0204jxi1359998614571.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ps3life.nl/data/upl/2013/0204hpw1359998614581.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ps3life.nl/data/upl/2013/0204fth1359998614588.jpg

Vooral die eerste twee vallen bij mij wel in de smaak! :) De derde lijkt veel op de huidige controller. Niet dat daar iets mis mee is, maar die eerste twee vind ik wat moderner ogen.

Renders komen bij NeoGAF vandaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Uniciteit schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:39:
[...]

Ik denk niet dat ze voor een LCD (of OLED) scherm zullen gaan. Een touchpad kan best wel vernieuwende functionaliteit aan een game toevoegen en daarnaast zou je bijvoorbeeld heb besturingssysteem zelf veel makkelijker kunnen besturen. Daarnaast zal enkel een touchpad veel minder snel kapotgaan en dan een LCD schermpje.
Als er een touchpad komt verwacht ik dit eerder op de achterkant, zoals de VITA. Swipen tussen menu's etc gaat veel makkelijker als je je duimen op de pookjes kan houden en met je middelvingers (Die veel mensen vaak gewoon op de achterkant laten rusten, in plaats van op de trigger) kan swipen. Een LCD zie ik niet gebeuren. Veels te klein om fatsoenlijk informatie op te tonen, of ze moeten het doen als die Razer toetsenborden/Logitech toetsenborden
[...]

Ik heb hieronder trouwens nog drie renders, via Google Nieuws via PS3life.nl, gevonden. De renders zouden overeenkomen met de geruchten over de volgende controller van de PS4.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral die eerste twee vallen bij mij wel in de smaak! :) De derde lijkt veel op de huidige controller. Niet dat daar iets mis mee is, maar die eerste twee vind ik wat moderner ogen.

Ik zie het nut hiervan niet zo in eerlijk gezegt.
Onderste is trouwens het mooiste imo, maar dat komt door het vertrouwde. Ik denk dat de dualshock iconisch is voor de PS en in zijn originele vorm, met kleine verbeteringen, moet blijven bestaan. Eerste heeft die walgelijke share knop. Ik zie daar niks in, dit kan ook softwarematig...

[ Voor 39% gewijzigd door Decennia op 05-02-2013 18:55 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Decennia schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:38:
[...]

Het is bij iedereen anders. Ik heb al sinds 1,5 jaar na de release van xbox360 mijn console en er is werkelijk nog nooit iets mee gebeurt. Geen krassen op CDs, geen RROD, geen vastloper.

En waarom zou je slechte zooi niet met een goede online service mogen compenseren? De zooi is namelijk ook aangepast naar behoren en er was een goede service. Daarbij krijg je dan nog de goede online service die doordat wij ervoor betalen, toffe exclusive's heeft en een hele goede uptime en updating. Het games aanbod is ook gewoon goed te noemen. Er valt niks te missen qua exclusives, de arcade staat bomvol, de DLC heeft wat exclusives en 3rd party games draaien er ook gewoon goed op. En Sony doet toch ook niet zoveel "thinking-out-of-the-box"?

Just my thoughts.
Klopt ook, ik gaf ook wel toe dat het ieder zn persoonlijke ervaring is.
Wat je bedoeld met goede online service als compensatie ontgaat me even.
Nja Sony keek wel een stukje verder vooruit met ingebouwde HD, Cell en Blu-ray, met eye toy waren ze ook de eerste met "motion" control op een console, en imo bieden ze kwalitatief een beter product. Ook qua games aanbod zijn ze unieker. Bij MS valt er imo behoorlijk wat te missen aan exclusives, enige dat ik echt op de PS3 mis zijn Halo en Gears of War, maar daar tegenover staan bv MGS, GT, GoW, Heavy Rain, Last of Us, Ni No Kuni, Valkyria Chronicles, Infamous, Demon's souls, Killzone enz.
[...]

Ik denk niet dat ze voor een LCD (of OLED) scherm zullen gaan. Een touchpad kan best wel vernieuwende functionaliteit aan een game toevoegen en daarnaast zou je bijvoorbeeld heb besturingssysteem zelf veel makkelijker kunnen besturen. Daarnaast zal enkel een touchpad veel minder snel kapotgaan en dan een LCD schermpje
Ik denk het ook niet en zit zelf ook niet bepaald te wachten op een LCD in de controller, qua touchpad heb je wel een punt idd. Die 2e ziet er wel leuk uit trouwens, ik bedoelde met reeël ook niet dat het hem echt is maar dat dat wel een mogelijk en passend ontwerp is.

[ Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 05-02-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sony heeft zojuist het bedrijf verantwoordelijk voor de PS3 reclames in de VS gedumpt en vervangen voor het bedrijf dat onder andere reclames maakt voor Axe (deodorant), Google (zoals voor Chrome) en Coca Cola (het drankje).
http://venturebeat.com/20...firm-behind-michael-spot/

De reclames voor PlayStation waren de laatste tijd sowieso stilgevallen in de VS en het lijkt mij, voor Sony, een goede stap om van reclamebedrijf te wisselen: de PS3 heeft niet echt weten te verkopen in de VS. Dat gezegd te hebben, ik vond de PS3 reclames in de VS altijd wel redelijk leuk om te zien.

Edit: http://us.playstation.com/ps4/ geeft geen error-pagina meer, maar verwijst door naar http://us.playstation.com/index.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Decennia schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:38:
Ik verwacht voor de komende generatie geen kapotte consoles meer. Ik denk dat Sony en MS wel hun lesje hebben geleerd. Ook qua prijs zal het denk ik iets hoger dan de Wii U zitten (400-500). Playstation controller zal wel een touchpad krijgen (totaal onnodig) en de X360 controller zal wat kleine aanpassingen krijgen (Ingebouwde accu zoals de Dualshock3?), net als de overgang XBOX -> 360. Xbox zal denk ik gewoon "Next Generation XBOX, oftewel XBOX" gaan heten om het gelijk te trekken met de W8 kernel die erop gaat draaien.
'windows 8 kernel' is een term die ik wel vaker lees mbt de XBox maar het dekt geen enkele lading. De kernel op zich is relatief klein, heeft geen 8 als versie nummer en is slechts een onderdeel van wat we kennen als 'Windows'. Ik denk dat MS gewoon windows 8 embedded op de xbox zet, er is nl. geen reden voor een volledige windows 8 installatie. Windows 8 embedded is een meer lowlevel variant van het OS met real-time support (er zijn verschillende varianten) en gericht op devices ipv op volledige computers. Embedded heeft veel voordelen, 1 ervan is dat het relatief weinig ruimte inneemt at runtime en zoals gezegd, real-time features heeft wat erg handig is bij games. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:04:
[...]

Ik heb een PS3 atm en geen Xbox. Tevens moet je bij Sony je bon meesturen wat de reinste onzin is. Geen bon = geen reparatie. Waarvoor zit er een barcode achterop lieve Sony? Zodat jullie weten waar de apparaten zijn verkocht en hoeveel etc. In het hele begin was RROD een probleem ja, maar sinds die uitzending bij KASSA! allang niet meer.

Sony heeft geen pickup and return althans niet gratis.
Gek hè, dat je je aankoopbewijs moet kunnen overleggen? Of neem jij je kapotte apparaten altijd zonder bon mee naar de winkel?

Dat je überhaupt de aftersales service als een eikpunt noemt in je keuze, zegt wat mij betreft genoeg. Alsof je console gegarandeerd kapot gaat.

En wat jij met je controllers doet, is me ook niet helemaal duidelijk. Die van mij werkt al een jaar of 4 prima. En tevens heb ik geen last van freezes, dus das meer het probleem van de specifieke unit, zo te zien.

Alleen al voor het online gedeelte blijf ik bij de PS (hoewel we ook een Xbox voor Kinect hebben staan). Als mooie bonus krijgen we daarbij ook nog eens de beste exclusives. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
EfBe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:50:
[...]

'windows 8 kernel' is een term die ik wel vaker lees mbt de XBox maar het dekt geen enkele lading. De kernel op zich is relatief klein, heeft geen 8 als versie nummer en is slechts een onderdeel van wat we kennen als 'Windows'. Ik denk dat MS gewoon windows 8 embedded op de xbox zet, er is nl. geen reden voor een volledige windows 8 installatie. Windows 8 embedded is een meer lowlevel variant van het OS met real-time support (er zijn verschillende varianten) en gericht op devices ipv op volledige computers. Embedded heeft veel voordelen, 1 ervan is dat het relatief weinig ruimte inneemt at runtime en zoals gezegd, real-time features heeft wat erg handig is bij games. :)
Ach, ik denk dat ze gewoon bedoelen dat de nieuwe xbox in de basis dezelfde kernel krijgt als Windows 8, dat dat stiekem NT6.2 is is niet zo spannend. De eerste xbox draaide ook op een gemodificeerde Win2000 kernel, en de huidige xbox zal ergens ook wel wat gemeen hebben met de een of de andere Windows versie. Microsoft zou ook wel gek zijn om het niet te doen, die kernels zijn door en door getest, en door middel van een andere HAL zijn ze relatief snel op andere hardware draaiend te krijgen (kijken naar Windows RT, dat is ook geen volledige rewrite).

Win 8 embedded zou een aardige optie kunnen zijn om mee te beginnen :)

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik word er nog niet heel wild van, maar bij de 1e en de 3e lijkt het er iig op alsof er 'holle' thumbstick zijn ipv de huidige bolle. Dat alleen al zou een forse verbetering zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mutatie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:59:
[...]

Nja Sony keek wel een stukje verder vooruit met ingebouwde HD, Cell en Blu-ray, met eye toy waren ze ook de eerste met "motion" control op een console, en imo bieden ze kwalitatief een beter product. Ook qua games aanbod zijn ze unieker. Bij MS valt er imo behoorlijk wat te missen aan exclusives, enige dat ik echt op de PS3 mis zijn Halo en Gears of War, maar daar tegenover staan bv MGS, GT, GoW, Heavy Rain, Last of Us, Ni No Kuni, Valkyria Chronicles, Infamous, Demon's souls, Killzone enz.
Sony innoverend noemen, gaat erg ver. Een ingebouwde HD, die geen voordelen heeft tov. de "externe" van de X360, en een Cell processor, waar het beloofde potentieel nooit uit is gehaald, is niet innoverend.
Ze waren wel uniek met de bluray speler, maar deze was niet bepaald de beste keuze voor games, omdat deze vrijwel altijd geïnstalleerd moeten worden wat lang duurt door de langzame leessnelheid. De capaciteit is wel interessant en komt vooral goed tot zijn recht bij bijv. Final Fantasy XIII, waarvan de filmpjes er op de X360 niet uitzien.
Maar dit "voordeel" zijn ze met de nieuwe consoles dus kwijt.

En wellicht waren ze met de Eye Toy "de eerste", dan hebben ze met Move de plank compleet misgeslagen.

Verder hebben beide consoles goede exclusives. Zo mist de PS3 juweeltjes als Blue Dragon, de Forza series, Lost Odyssey, Metro 2033, PGR series, Halo series, GoW series, enz. En dan laat ik Kinect even buiten beschouwing.
Dus uniek is Sony echt niet. Alleen misschien in de duur van de ontwikkeling van GT5. ;)

Wat de PS4 betreft mag ik hopen dat Sony een mooie console gaat neerzetten, want de PS3 is uiteindelijk niet bepaald het denderende succes geweest waar ze op gehoopt hebben. Als je ziet dat de voorsprong die de PS2 had op de Xbox compleet verdwenen is en er zelfs een achterstand bestaat t.o.v. MS, mag je je best wel zorgen maken over de toekomst.

Voor de Next Gen console war zal de prijs erg belangrijk zijn. Daarbij mag ik hopen dat Sony z'n lesje geleerd heeft met de PS3. Bij release was de goedkoopste PS3 EUR 250 duurder dan de goedkoopste X360 (EUR 599 vs EUR 350)! :X
Nu hebben ze geen uniek selling point meer (bluray) en hopelijk zien we dat terug in de prijs.

Of ze moeten met een nieuwe usp komen, maar een controler met touchpad is dat duidelijk niet (bij de Vita is deze functie tot nog toe ook een faal).

GT5 was trouwens voor mij de reden waarom ik ben overgestapt naar de X360. Hadden ze deze game (zoals beloofd) eerder uitgebracht, dan was de keuze moeilijker, maar Forza, Halo en de prijs hebben mij toen overgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

boe2 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:57:
• Als we Microsoft mogen geloven spreekt iedereen in Belgie Frans, zelfs als dit nergens in je taalinstellingen staat. ALLE Zune content wordt dus in het Frans aangeboden, en er is geen manier om dit te veranderen.
• Als we dan toch over taalverwarring bezigzijn: Dit.
Niet dat je geen punt hebt, maar nog meer bedrijven maken diezelfde fout. Facebook denkt ook altijd dat ik Frans spreek totdat ik ingelogd ben. EA webstore en Origin is nog erger. Die maken dezelfde fouten als Microsoft in die pic.

Tsjah,... één van de voordelen om Belg te zijn hé. ;)

De controllers zijn zowel bij Sony als bij Microsoft redelijk robuust. Ik heb nog nooit een kapotte controller gehad. Zelfs mijn PS2 controllers werken nog allebei naar behoren. Hell, zelfs mijn SNES controllers (Nintendo dan) zijn nog in perfect staat. Allemaal zaken hoe je met die dingen omgaat. Toen mijn PS3 in oktober gestorven is aan een YLOD heb ik een tweede hands PS3 gekocht die nog geen jaar oud was. Daar was één dual shock 3 bij en dat ding hang nog maar met haken en ogen aan elkaar: stukken uit het plastiek omhulsel, analoge triggers zitten zo los al iets, precies alsof ze eruit kunnen vallen, linker vibratiemotor werkt maar half,... Het is een wonder dat dat ding het nog doet. Ik gebruik hem dan ook niet, maar geef hem regelmatig aan mijn éénjarige zoon als die mijn controller uit mijn handen wil rukken als ik aan het spelen ben. :P

[ Voor 37% gewijzigd door DarthDavy op 06-02-2013 11:44 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jobbie: de 360 is in 2011 al ingehaald door de PS3, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:53:
Dit en ander moddergegooi van beide kampen: We get it, je hebt een favoriete console. Daarom hoef je elkaar niet neer te sabelen met zaken die niet relevant zijn in dit topic.
Niet dat je geen punt hebt, maar nog meer bedrijven maken diezelfde fout. Facebook denkt ook altijd dat ik Frans spreek totdat ik ingelogd ben.
Dat ze niet juist kunnen gokken heb ik begrip voor. Inderdaad "totdat ik ingelogd ben", waar men profiel "IK SPREEK NEDERLANDS" zegt en MS koppig content in het Frans blijft aanbieden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weerleg slechts zijn uitspraak dat MS een voorsprong heeft. Dat klopt gewoon niet. Ik gooi nergens met modder, aangezien ik beide heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 15-09 16:26
Je weerlegt zijn uitspraak niet, en het is onzin, beide consoles hebben plussen over de ander, nu weer door met de normale discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:53:
offtopic:
Voor de vergelijking gebruikte ik de engelse wikipedia als referentie... Daar staat het anders.

Zijn er al renders van de volgende Xbox controlers? Daar zie en hoor ik vrijwel niets over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik zie hier veel mensen als PS3 voordeel die Cell-processor noemen, maar hier is weinig van gebleken tot nu toe.

Komende generatie wacht ik wel even goed af wat de consoles precies kunnen bieden, want ik kijk tot op de dag van vandaag nog steeds naar dat gesync van trophies, en slome (friends)menu's.

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 15-09 16:26
De cell-processor is in mijn ogen bewezen het grootste nadeel van de PS3. Geen backwards compatibility op een PS4 daardoor en het heeft geen aanwijsbare voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SidewalkSuper schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:36:
Je weerlegt zijn uitspraak niet, en het is onzin, beide consoles hebben plussen over de ander, nu weer door met de normale discussie.
Zoek de betekenis van het woord weerleggen anders even op. En wat is onzin? Ik kan er niks aan doen dat de ene console inmiddels meer verkocht heeft dan de ander. Dat is slechts een feit, niets meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Fusajiro schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:55:
Ik zie hier veel mensen als PS3 voordeel die Cell-processor noemen, maar hier is weinig van gebleken tot nu toe.

Komende generatie wacht ik wel even goed af wat de consoles precies kunnen bieden, want ik kijk tot op de dag van vandaag nog steeds naar dat gesync van trophies, en slome (friends)menu's.
Ik kan me niet herinneren (of voorstellen) dat veel mensen hier de Cell-processor als voordeel hebben genoemd?
Want voor multi-platform titels is het inderdaad alleen maar een nadeel geweest. Volgens mij hebben alleen Naughty Dog, Santa Monica en Guerilla er echt uit weten te halen wat er in zat. Ik ben daarom ook blij dat de PS4 toegankelijker lijkt te zijn volgens de geruchten.

Overigens hebben de slome trophies en menu's (alleen als je ze opent terwijl je een spel speelt?) weinig met de kracht van de Cell-processor te maken. Sony heeft deze features later pas geimplementeerd (gekopieerd van de xbox), terwijl daar nooit voldoende geheugen + cpu kracht voor gereserveerd was. Dat is ook de reden dat crossgame chat er nooit gekomen is. Aangezien het bij de Vita ook goed werkt, neem ik aan dat ze het bij de ps4 ook gewoon gelijk goed implementeren.

Maargoed, wachten en aanzien is sowieso een goede strategie :)
Ik heb nu ook een Xbox360 en Playstation3 staan, dus ik sta ook open voor beide opvolgers. De X360 en PS3 hebben allebei hun eigen voor- en nadelen, dus ik ben benieuwd wat de nieuwelingen zullen brengen. Ik ga ze in ieder geval niet allebei halen het eerste jaar.

@Bram:
Laat het aub gewoon zitten. Dit is niet het Xbox360 vs PS3 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgende gerucht: http://www.theverge.com/2...me-activation-codes-rumor
Edge magazine reports that Microsoft's new console will require an internet connection with activation codes for games on 50GB-capacity Blu-ray discs. Citing sources with "first-hand experience" of the new Xbox console, Edge says it's likely that purchased games will not be able to be resold.
Veel negatieve comments daaronder. Kan me er deels in vinden. Als dit echter zorgt voor meer inkomsten voor developers hoeft het niet perse een slecht iets te zijn. Hopelijk helpt dat ze namelijk om wat meer risico's te kunnen nemen voor de ontwikkeling van nieuwe IP's en niet het zoveelste vervolg deel van al bestaande franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

IMHO Moeten ze niet te ver doorslaan in de drang om 2e hands games af te schermen.

Je sluit er een hele doelgroep mee af. Mensen die het niet ruim hebben kopen graag 2e hands (vooral in de VS populair iirc) en verkopen spelen ook weer die ze niet meer spelen.

Het online gedeelte afschermen met een code die je achteraf kunt kopen kan ik nog iets bij voorstellen. Moedig het niet gelijk aan maar vind het begrijpbaar.

Maar wat moet ik, en vele vele vele anderen, met FIFA 14/Madden 14/NHL 14/etc 14 voor de PS4/X720 als FIFA 15/Madden 15/NHL 15/etc 15 er is? Dat schijfje ligt dus mooi stof te happen. En jaar later liggen er 2 schijfjes stof te happen.

En dan komt een kameraad van me en ziet dat ik FIFA 14 heb. Hij wil die lenen....kan niet.... Lenen kan sowieso dus niet meer

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Jobbie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:36:
[...]

Sony innoverend noemen, gaat erg ver. Een ingebouwde HD, die geen voordelen heeft tov. de "externe" van de X360, en een Cell processor, waar het beloofde potentieel nooit uit is gehaald, is niet innoverend.
Ze waren wel uniek met de bluray speler, maar deze was niet bepaald de beste keuze voor games, omdat deze vrijwel altijd geïnstalleerd moeten worden wat lang duurt door de langzame leessnelheid. De capaciteit is wel interessant en komt vooral goed tot zijn recht bij bijv. Final Fantasy XIII, waarvan de filmpjes er op de X360 niet uitzien.
Maar dit "voordeel" zijn ze met de nieuwe consoles dus kwijt.

En wellicht waren ze met de Eye Toy "de eerste", dan hebben ze met Move de plank compleet misgeslagen.

Verder hebben beide consoles goede exclusives. Zo mist de PS3 juweeltjes als Blue Dragon, de Forza series, Lost Odyssey, Metro 2033, PGR series, Halo series, GoW series, enz. En dan laat ik Kinect even buiten beschouwing.
Dus uniek is Sony echt niet. Alleen misschien in de duur van de ontwikkeling van GT5. ;)

Wat de PS4 betreft mag ik hopen dat Sony een mooie console gaat neerzetten, want de PS3 is uiteindelijk niet bepaald het denderende succes geweest waar ze op gehoopt hebben. Als je ziet dat de voorsprong die de PS2 had op de Xbox compleet verdwenen is en er zelfs een achterstand bestaat t.o.v. MS, mag je je best wel zorgen maken over de toekomst.

Voor de Next Gen console war zal de prijs erg belangrijk zijn. Daarbij mag ik hopen dat Sony z'n lesje geleerd heeft met de PS3. Bij release was de goedkoopste PS3 EUR 250 duurder dan de goedkoopste X360 (EUR 599 vs EUR 350)! :X
Nu hebben ze geen uniek selling point meer (bluray) en hopelijk zien we dat terug in de prijs.

Of ze moeten met een nieuwe usp komen, maar een controler met touchpad is dat duidelijk niet (bij de Vita is deze functie tot nog toe ook een faal).

GT5 was trouwens voor mij de reden waarom ik ben overgestapt naar de X360. Hadden ze deze game (zoals beloofd) eerder uitgebracht, dan was de keuze moeilijker, maar Forza, Halo en de prijs hebben mij toen overgehaald.
Ik noem Sony ook niet innoverend, de Cell ook geen mega succes, maar ze dachten wel aan de toekomst (niet zomaar multicore maar meteen 8 :+ ), ik bedoel alleen dat Sony niet zo stilstaat als men soms beweerd.
De 360 heeft ook mooie exclusives, alleen mis ik de meeste niet zo, Lost Odyssey vond ik fijn tot ongeveer halverwege, 3/4e maar vond het battle system niet fijn, Metro speel ik op de PC, Blue Dragon kon ik idd wel missen, verder eigenlijk alleen Halo en Gears (ik weiger het GoW te noemen, GoW was er eerder :P ) Forza heeft mij nooit zo geboeid en vind GT5 de betere racer. Over het algemeen zijn ze bij Sony imo beter en unieker.
Wat de HD betreft bedoel ik meer dat veel consumenten achteraf niet genaaid werden met het niet er vanaf weten en de hoofdprijs moeten bijbetalen, oja en wifi. De PS3 was gewoon een completer systeem.
Verder kan ik me wel vinden in je punten.
kazuka schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:16:

[...]

Veel negatieve comments daaronder. Kan me er deels in vinden. Als dit echter zorgt voor meer inkomsten voor developers hoeft het niet perse een slecht iets te zijn. Hopelijk helpt dat ze namelijk om wat meer risico's te kunnen nemen voor de ontwikkeling van nieuwe IP's en niet het zoveelste vervolg deel van al bestaande franchises.
Als dat de weg is die ze inslaan is de nieuwe xbox totaal geen optie voor me, zijn ze helemaal gek geworden...Ik koop trouwens ook eigenlijk nooit download only. Ik verkoop mn games vaak door, enkel juweeltjes hou ik. Even een game meenemen om bij een kameraad te spelen is er ook niet meer bij. Zeg ook maar dag tegen lenen. Na aanschaf is het dus geen drol meer waard.
Ook leuk voor de 2ehands retail markt... Ook als Sony die weg inslaat komt die console er permanent niet!
In alles is en mag er 2e hands gehandeld worden maar uitgevers en console bouwers vinden dat ze dit recht hebben ??
Ja :w

[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 06-02-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
kazuka schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:16:

[...]

Ik denk dat het innovatie eerder belemmerd. Als gamers spellen niet meer kunnen doorverkopen, dan zullen ze denk ik eerder voor grote franchises kiezen, dan niche titels die misschien tegenvallen.

Daarnaast denk ik dat de inkomsten die gamers hebben uit spellen die zij verkopen, in veel gevallen weer naar de aanschaf van nieuwe games gaan. Sommige publishers missen dan wel inkomsten uit games die tweedehands worden aangeschaft, maar dat verdienen ze indirect terug doordat andere titels weer nieuw gekocht worden. Ik denk dus dat de inkomsten die ze mislopen wel meevallen, wat dus ook betekent dat ze niet meer zullen verdienen door zo'n lock. Dan komen we weer terug bij punt 1: gamers die voorzichtig zijn met aanschaffen. Als er dan iemand winst maakt, dan zijn dat de grote franchises denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door nioz op 06-02-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat het doorverkopen van games nu kán wil niet zeggen dat het ook 100% legaal is. Ik weet niet beter dan dat je feitelijk een licentie koopt op het gebruik van de game. Of die op een schijfje staat, gedownload word of voor mijn part per telegram binnen komt maakt niet uit. Die licentie is nu volgens mij ook al niet overdraagbaar, al word er niet op gecontroleerd omdat consoles geen cd key vereisen.

Zou dus wel snappen als MS en/of Sony dat wat strikter gaan handhaven. En ik ben niet roomser dan de paus want ook ik heb wel games verkocht of 2e hands gekocht, maar ik zal een toekomstige Xbox of PS er niet om laten staan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
En hoe zit dat met boeken en films, wat is nu het verschil? Tuurlijk is het 100% legaal, ze zouden mogen willen dat het illigaal was, er is een hele detailhandel voor opgezet, zij al die winkels illigaal bezig?
Ze zouden juist deze plannen illigaal moeten maken, veel retailers gaan dit voelen.

Ik zie eens ff lekker retro gamen over 20 jaar dan ook niet kunnen.

Ja goed, op PC had je al cd-keys en what not, dat heeft piraterij ook gestopt...
Nee dit voelt echt fout, consumenten uitmelken dat het geen naam meer mag hebben, en we volgen allemaal als brave schaapjes...

Wat me nog mischien over de streep zou kunnen halen is als games dan net als pc games geprijst gaan worden en evensnel in voor dezelfde prijzen in de budgetbak komen, maar dan nog zijn er zoveel punten die mij niet aanstaan.

Nu klink ik voor velen fout, maar als dit gebeurd wacht ik er op dat de consoles gekraakt worden en ga ik op die manier wel wat gamen....
Iets dat ik nog niet met consoles heb gedaan.
(hmm averechtse effect is er hier al :+ )

[ Voor 59% gewijzigd door Mutatie op 06-02-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23
Jobbie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:03:
[...]
Zijn er al renders van de volgende Xbox controlers? Daar zie en hoor ik vrijwel niets over....
Verwacht jij een nieuwe Xbox controller dan? Met de huidige is niets mis..... ze mogen deze van mij gewoon blijven gebruiken

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De huidige xbox controller is zelfs voor pc-gaming een standaard geworden. Lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk dat ze die gaan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@BM:
Ik weet niet in hoeverre die licentie voorwaarden hier in de EU echt opgaan, maar het doet mij een beetje denken aan die veel EULA's die hier ook niet altijd geheel gelden.
Los daarvan vind ik het een systeem dat niet wenselijk is. Je moet zoiets toch gewoon kunnen doorverkopen wanneer je er klaar mee bent. Ik vind kopieren iets anders, maar in dit geval heb je zelf het genot niet meer van het goed.

Overigens verkoop ik zelf mijn games nooit, dus voor mij maakt het weinig uit wat dat betreft. Ik vind het gewoon geen nette praktijken en geldgraaierij.

@Bullet NL:
Ik kan me ook niet veel inbeelden dat veranderd hoeft te worden. Aan de andere kant is de verkoop van controllers een mooie extra inkomstenbron. En daar is Microsoft niet vies van (zie ook de HDD's et cetera) Als iedereen de huidige controllers blijft gebruiken, dan scheelt dat toch inkomsten. Het zou mij daarom niets verbazen als ze toch wat dingetjes veranderen/toevoegen in de hoop dat ze er wat meer kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:56:
[...]

Verwacht jij een nieuwe Xbox controller dan? Met de huidige is niets mis..... ze mogen deze van mij gewoon blijven gebruiken
Nee, maar persoonlijk vind ik 'm te log aanvoelen en de linkerpook moet omlaag. Ik prefereer momenteel de DS3, nu nog met "holle" pookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SidewalkSuper schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:36:
Dude, lees eerst de draad voordat je blaat ;)

bram1984 reageert gewoon met een normaal punt naar iemand anders dan jij. Laat jij anders de discussie zitten als het je niet zint ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:35
Zouden ze dan niet als bijv EA een Online Pass gebruiken die je bij een 2e hands game gewoon kunt kopen voor 800 points? Worden de games 2e hand wel wat minder waard, maar het kan dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

'Playstation 4 komt voor zomer op de markt en kost 320 euro'
Sony zal voor de start van de vakantieperiode van 2013 de nieuwe Playstation op de markt brengen. Dat melden Japanse media donderdag. Het apparaat krijgt waarschijnlijk de naam Playstation 4 en gaat rond de 320 euro kosten.

Het zal de eerste nieuwe Playstation zijn sinds de lancering van de Playstation 3, zeven jaar geleden. Het ontwerp van de console zou geheel nieuw zijn, verbinding kunnen maken met andere apparaten, een touchscreen bevatten en toegang tot sociale media hebben. Waarschijnlijk zal Sony de nieuwe spelcomputer op 20 februari presenteren, tijdens een evenement van het bedrijf.

De markt voor spelcomputers en games beleeft momenteel een moeilijke periode. Nintendo liet in januari weten dat de verkoop van diens in november uitgebrachte Wii U tegenvalt. Het was de eerste keer in zes jaar tijd dat het Japanse bedrijf met een nieuwe spelcomputer kwam.

Sony Computer Entertainment (SCE) maakt donderdag haar financiële resultaten van april tot en met december 2012 bekend. Het Japanse fiscale boekjaar loopt tot en met 31 maart. In de eerste twee kwartalen verloor het bedrijf 368 miljoen euro, zo'n 5,7 procent minder dan in dezelfde periode in 2011. Met het vierde opeenvolgende verlies op rij ondergaat Sony een herstructureringsplan om de neergang een halt toe te roepen.
Bovenstaande is een nieuwspost op de site van het AD. Als dit zo is ben ik aan het twijfelen om toch te kiezen voor een nieuwe stuurtje. Weet natuurlijk niet of de Driving Force GT ook op de PS4 gaat werken

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmmm ben benieuwd in hoeverre deze informatie klopt, staan wat mij betreft 2 opmerkelijke dingen in:

-Release voor de zomer, als dat voor japan/usa geld is dat al veel vroeger dan verwacht en dan hebben wij hem zelfs dik voor de feestdagen beschikbaar.

-De prijs van 320,- vindt ik opvallend laag, maar ik gok dat dit een omgerekende japanse prijs is, en is de PS daar niet altijd goedkoper? zal voor de EU dus wel 349 worden of misschien zelfs 399,-?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:14:
Hmmm ben benieuwd in hoeverre deze informatie klopt, staan wat mij betreft 2 opmerkelijke dingen in:

-Release voor de zomer, als dat voor japan/usa geld is dat al veel vroeger dan verwacht en dan hebben wij hem zelfs dik voor de feestdagen beschikbaar.

-De prijs van 320,- vindt ik opvallend laag, maar ik gok dat dit een omgerekende japanse prijs is, en is de PS daar niet altijd goedkoper? zal voor de EU dus wel 349 worden of misschien zelfs 399,-?
Zelfs een prijs van €399,- vind ik zelfs zeer weinig voor een nieuwe console. Al hoop ik natuurlijk wel dat het zoon prijs wordt. Weet nog dat de nieuwe PS2 toen die tijd €1000 gulden koste. En de PS3 €700 ofzo? Zelf denk ik dat een release zo snel niet gaat plaatsvinden. Ze moeten eerst een hype veroorzaken. Al lijkt het me wel weer zeer slim om een release te houden VOOR de feestdagen.

EDIT: Zou dat een teken kunnen zijn dat GTAV misschien pas in september komt? Misschien dat ze daarom de nieuwe PS4 afwachten en een compleet pakket maken met deze game erin?

[ Voor 8% gewijzigd door Oxigeon op 07-02-2013 09:25 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De PS2 was 1149 gulden als ik mij niet vergis. De PS3 heb ik ook bij launch gekocht voor 599 euro.
Ik haal de PS4 sowieso bij launch, maar een prijs van 320 euro verwacht ik niet. Dat lijkt me wel erg laag voor een nieuwe Sony console.
Ik betaal dan liever iets meer voor een echte high-tech console dan dat ik voor een laag bedrag een console heb die qua grafische prestaties al snel gaat tegenvallen.

[ Voor 68% gewijzigd door SToRM666 op 07-02-2013 09:30 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PS3 was 599,- maar de Xbox was (zie discussie hierboven) maar 349,- voor het instap model, Sony moet dus wel met een concurrerende prijs komen, zeker omdat ze dit keer geen extra dure componenten hebben als een Cell cpu en BR-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Klinkt als een vertaalfout, vakantieperiode-holiday season.
Sowieso lijkt me het sterk als sony nog nieteens definitief heeft besloten over 4of 8gb ram.

[ Voor 44% gewijzigd door Mutatie op 07-02-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mutatie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:28:
Ik dacht ook dat de PS4 geen PS4 zou gaan heten, was dit niet een keer officieel door Sony naar buiten gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mutatie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:28:
Sowieso lijkt me het sterk als sony nog nieteens definitief heeft besloten over 4of 8gb ram.
Dat gevoel had ik ook jah, maar goed die presentatie is niet voor neits al in februari
Rivandu schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:31:
Ik dacht ook dat de PS4 geen PS4 zou gaan heten, was dit niet een keer officieel door Sony naar buiten gebracht?
Ze kunnen hem wel "Orbis" noemen maar wat veranderd er aan? en gaat niet iedereen hem dan alsnog PS4 noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BM schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:20:
Dat het doorverkopen van games nu kán wil niet zeggen dat het ook 100% legaal is. Ik weet niet beter dan dat je feitelijk een licentie koopt op het gebruik van de game. Of die op een schijfje staat, gedownload word of voor mijn part per telegram binnen komt maakt niet uit. Die licentie is nu volgens mij ook al niet overdraagbaar, al word er niet op gecontroleerd omdat consoles geen cd key vereisen.
Zou dus wel snappen als MS en/of Sony dat wat strikter gaan handhaven. En ik ben niet roomser dan de paus want ook ik heb wel games verkocht of 2e hands gekocht, maar ik zal een toekomstige Xbox of PS er niet om laten staan.
First sale doctrine: Wikipedia: First-sale doctrine Het is wel voornamelijk VS georienteerd dat artikel, maar het punt is duidelijk: je hebt het recht tot doorverkopen juist gekregen van de wetgever. Het onmogelijk maken van dit doorverkopen wordt juridisch nog een zware dobber in de VS. Ik weet niet in hoeverre de nederlandse wet hierin gaat, maar het lijkt me dat we hier een soortgelijke clausule in de wet hebben, omdat je anders problemen krijgt bij bv 2e hands boeken, want die mogen gewoon worden verkocht.

Overigens kun je als gamer met een smalle beurs beter een PS3 kopen met PSN+. Je hoeft dan feitelijk bijna geen games meer te kopen, iedere maand 2 gratis nieuwe! ;) Hopelijk gaan ze daat doortrekken naar de PS4.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa! In de zomer al gewoon.

Echt zwaar benieuwd wat het ding ons gaat brengen. Hopelijk worden we qua specs overdonderd.

http://www.nu.nl/games/31...igt-zomer-in-winkels.html

edit: spuitje 11 geloof ik

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Oxigeon schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:03:
[...]

Bovenstaande is een nieuwspost op de site van het AD. Als dit zo is ben ik aan het twijfelen om toch te kiezen voor een nieuwe stuurtje. Weet natuurlijk niet of de Driving Force GT ook op de PS4 gaat werken
Wat is het AD?

*edit* ja, wat een bron 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 07-02-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"De site van het AD" staat er letterlijk..

http://www.ad.nl/

[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 07-02-2013 10:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!