Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
McBoom schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:19:
Hier zal de 360 een plekje op de slaapkamer krijgen :) Ik ben ook benieuwd naar de eventuele nieuwe controllers voor de 360. De huidige vind ik qua vorm gewoon perfect.
Inderdaad en microsoft heeft er een hoop research in zitten dus hopelijk veranderen ze niet al te veel.
Ik ga er wel vanuit dat ze een nieuwe d-pad krijgen, hier was erg veel commentaar op.
Misschien dat ze de battery pack ook nog kunnen verbeteren met een oplaadbare platte accu. Volgens mij heb ik wel eens van zulke controllers gezien, maar ben vergeten waar.

Edit: Gevonden! Het was het bedrijf Evil Controllers.
Dan komen ze er zo ongeveer uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://images.gizmag.com/hero/controller.png

[ Voor 11% gewijzigd door Ereaser op 22-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

idd oplaadbare geïntegreerde accu zou echt een verbetering zijn voor de x360 controller, controllers met losse batterijen is echt een no-go voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 13:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Chaoss schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:32:
idd oplaadbare geïntegreerde accu zou echt een verbetering zijn voor de x360 controller, controllers met losse batterijen is echt een no-go voor mij.
Hoewel batterijen enorm verbeterd zijn weet ik niet of dit wel zo verstandig is. Als ze uiteindelijk toch zwakker worden moet je de gehele controller vervangen.
Hoewel deze vaak natuurlijk al sneuvelen bij frustrerende game-momenten ;)

Qua vormgeving moet MS er vanaf blijven. De huidige ligt, iig in mijn geval, perfect in de hand waar de PS3 controller totaal niet lekker in de hand ligt bij mij.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah ik heb mijn PS3 nu al 4-5 jaar (weet niet precies hoelang maar ik kocht de Phat na de eerste prijsverlaging) en mijn controllers doen het nog prima. Ik kan niet beoordelen of de accu's minder lang meegaan... iig niet veel want het valt mij niet op.

en als ze leeg zijn, usb kabeltje ertussen en door gamen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik heb een Nyko Chargebase met accu's voor mijn 360 controllers waar ze altijd in liggen als ze niet gebruikt worden, dus ze zijn altijd vol als ik een controller pak. Na 3 jaar er nog niets van gemerkt dat ze achteruit zijn gegaan en anders koop ik wel een nieuw setje accu's, ze zijn los verkrijgbaar :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:59
Misschien dat draadloos opladen de feature wordt. Bij al enkele telefoons is dit mogelijk dus dan lijkt me het bij een controller zeker ook mogelijk. Gewoon bijvoorbeeld even op de console leggen en de volgende keer dat je gaat spelen is je controller weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Is een mogelijkheid maar als je controller onder het gamen leeg is wil je gelijk verder kunnen dus dan is een USB kabeltje wel zo handig.

Dit nieuws wordt ik over8gens niet echt vrolijk van: nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Waarom niet? Ik neem aan dat dit gewoon over de aankondiging gaat en dat de release datum van beide consoles gewoon vast staat. Het gaat gewoon om pr/marketing. Als je weet wat je concurrent doet, dan kan je daar wat marketing betreft beter op inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Van sommige comments word je dan wel weer helemaal vrolijk. Echt een paar popcornmomenten daar :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik word er ook niet vrolijk van. Sony zou toch zelf moeten weten waar ze heen willen met hun PS4. Wat Microsoft doet met de Xbox720 is in dat opzicht irrelevant.

Waarom wil je eigenlijk wachten? Technisch zullen ze toch niet veel kunnen wijzigen aan hun machine. De grootte van de harde schijf enzo, dat kan wel. Prijsstellingen misschien. Of op welke businessmodellen moet de console verkocht worden. Ik heb al meer horen waaien dat MS hun nieuwe console misschien relatief goedkoop zal verkopen, maar dat je dan wel verplicht wordt om altijd Xbox Live Gold te betalen. Vergelijkbaar met het verkopen van telefoons in combinatie met abonnement. Het is ook altijd wel zo geweest dat het OS van Xbox altijd voor heeft gelopen op het OS van de PS. Veel van die features zijn uiteraard betalend bij MS en bij Sony gratis. Misschien wil Sony eerst zien wat er allemaal mogelijk is in de nieuwe MS Xbox en daar dan hun OS op afstemmen.

Ik vind het toch een teken dat je niet zeker bent van je product als je teveel naar de concurrent kijkt. Ga toch uit van je eigen sterktes. Ja, je moet rekening houden met wat de concurrenten doen, maar nu komt het over dat het ze hun product zullen afstemmen op dat van Microsoft, dus Microsoft bepaalt de markt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
boe2 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:03:
Van sommige comments word je dan wel weer helemaal vrolijk. Echt een paar popcornmomenten daar :p
Ja echt hoor, je kan ook wel zien dat sommige mensen nog steeds totaal niks weten over de andere console van de huidige generatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
DarthDavy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:10:

Ik vind het toch een teken dat je niet zeker bent van je product als je teveel naar de concurrent kijkt. Ga toch uit van je eigen sterktes. Ja, je moet rekening houden met wat de concurrenten doen, maar nu komt het over dat het ze hun product zullen afstemmen op dat van Microsoft, dus Microsoft bepaalt de markt.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.
Ik dacht dat Sony wellicht marketing of PR voordeel zou hebben van wachten met de aankondiging. Volgens de huidige geruchten wordt Orbis iets sneller dan Durango, die meer als entertainment apparaat+diensten zal fungeren. Dan is er potentieel de kans om Microsofts buzz te stelen als je vlak daarna je eigen (snellere) console aankondigt. Maar dit zijn mijn gedachtes daarover, niet die van Sony :)

Kaz Hirai said: "Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?"
Ze zijn bij Sony dus wel zeker van hun zaak en ze wakkeren het vuur van de consolewar even aan door te stellen dat ze bang zijn dat Microsoft hun ideeen steelt of gaat proberen te overtreffen. Kaz zegt in ieder geval niets over het afstemmen van zijn product op Microsoft.

De comments in het nieuwsbericht zijn trouwens hilarisch ja :) Beweringen dat de PS3 vele malen krachtiger is dan de X360,... die hebben iets te veel van Kaz zijn coolaid gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
nioz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.
Ik dacht dat Sony wellicht marketing of PR voordeel zou hebben van wachten met de aankondiging. Volgens de huidige geruchten wordt Orbis iets sneller dan Durango, die meer als entertainment apparaat+diensten zal fungeren. Dan is er potentieel de kans om Microsofts buzz te stelen als je vlak daarna je eigen (snellere) console aankondigt. Maar dit zijn mijn gedachtes daarover, niet die van Sony :)

Kaz Hirai said: "Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?"
Ze zijn bij Sony dus wel zeker van hun zaak en ze wakkeren het vuur van de consolewar even aan door te stellen dat ze bang zijn dat Microsoft hun ideeen steelt of gaat proberen te overtreffen. Kaz zegt in ieder geval niets over het afstemmen van zijn product op Microsoft.

De comments in het nieuwsbericht zijn trouwens hilarisch ja :) Beweringen dat de PS3 vele malen krachtiger is dan de X360,... die hebben iets te veel van Kaz zijn coolaid gedronken.
Ik denk dat dit ook wel een beetje aandacht zoeken is na het nieuws van gisteren over de architectuur van de Durango, zo van wij zijn er ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

nioz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:45:
Waarom niet? Ik neem aan dat dit gewoon over de aankondiging gaat en dat de release datum van beide consoles gewoon vast staat. Het gaat gewoon om pr/marketing. Als je weet wat je concurrent doet, dan kan je daar wat marketing betreft beter op inspelen.
Het komt nogal onzeker over.. met de ps3 had Sony een redelijk unieke console qua hardware en features, even los van het feit dat dat voor- en nadelen heeft, en dat hebben ze dan ook in hun marketing gebruikt, logisch en terecht.

Nu Sony het besluit heeft genomen dezelfde architectuur als de xbox te gaan gebruiken raken ze dat usp kwijt en ook op mediacenter gebied zullen de nieuwe ps en xbox veel dichterbij elkaar liggen. Natuurlijk kan Sony in dit stadium geen grote hardware veranderingen meer doen maar 1Gb extra geheugen of 50-100mhz snellere cpu kan altijd nog... puur uit marketing overwegingen ik hoop niet dat Sony het over die boeg gaat gooien.

Ik ben ook bang dat de PS4 niet zo revolutionair gaat zijn als de ps3 en dat is jammer, die ceo brengt het alsof de ps4 iets heeft wat microsoft maar al te graag wil overnemen of overtreffen, ik hoop het van harte maar ik betwijfel dus in hoeverre de ps4 weer vernieuwend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@Ereaser:
Volgens mij valt dat wel mee. Vrijdag had eurogamer bijvoorbeeld nog een artikel over de specs van Orbis en maandag over Durango. Volgens mij wordt die uitspraak van Kaz gewoon wat over-geanalyseerd. Ik heb geen toegang tot het artikel van de Times, maar het lijkt er op dat het artikel over de herstructurering van Sony gaat en dat de focus van TV's afgaat. Waarschijnlijk is er ook naar de PS4 gevraagd en heeft hij daar op geantwoord dat ze nog daar nog niets over naar buiten willen brengen.. Maar zoals ik al zei, ik kan het artikel niet lezen.. dus het kan vanalles zijn :P

"Shake-up at Sony removes the focus from televisions" heet het artikel.
http://www.thetimes.co.uk...nology/article3662981.ece

@Chaoss:
Om eerlijk te zijn vind ik dat er echt heel weinig verschil zit tussen de PS3 en de X360. Ja de hardware is iets anders en dat is leuk voor marketing doeleinden, maar merkte je daar als gebruiker nou echt iets van?
Als spellen als Heavy Rain, Ratchet&Clank en Uncharted ook op de X360 waren uitgekomen, of Halo en Forza op de PS3, dan had ik waarschijnlijk gewoon één van de twee in huis gehad. Het voornaamste punt waarop zij zich voor mij onderscheiden zijn de exclusives.

[ Voor 24% gewijzigd door nioz op 23-01-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

De hardware van de ps3 en x360 verschilt wel veel uiteindelijk heeft dat voor de kwaliteit van de games weinig uitgemaakt behalve dat sommige ps3 exclusives er iets beter uitzien dan de x360 exclusives. Maar sony heeft destijds de reclame wel zo gebracht dat de ps3 krachtiger was, prachtige verhalen over de cell procesor etc. iets wat veel lastiger is als de consoles nagenoeg dezelfde hardware hebben.

Ook is de ps3 heel erg gepromoot als mediacenter en bluray speler, maar dat is nu allang niets nieuws meer en de x720 gebruikers zullen hun nieuwe console ook als br speler gaan gebruiken.

Ik verwacht dat microsoft nu met de x720 echt een reclame campagne gaat starten om het apparaat als "centrale multimedia device" van de huishouding te promoten iets wat sony met de ps3 al gedaan heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 23-01-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Chaoss schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:24:
De hardware van de ps3 en x360 verschilt wel veel uiteindelijk heeft dat voor de kwaliteit van de games weinig uitgemaakt behalve dat sommige ps3 exclusives er iets beter uitzien dan de x360 exclusives. Maar sony heeft destijds de reclame wel zo gebracht dat de ps3 krachtiger was, prachtige verhalen over de cell procesor etc. iets wat veel lastiger is als de consoles nagenoeg dezelfde hardware hebben.

Ook is de ps3 heel erg gepromoot als mediacenter en bluray speler, maar dat is nu allang niets nieuws meer en de x720 gebruikers zullen hun nieuwe console ook als br speler gaan gebruiken.

Ik verwacht dat microsoft nu met de x720 echt een reclame campagne gaat starten om het apparaat als "centrale multimedia device" van de huishouding te promoten iets wat sony met de ps3 al gedaan heeft.
Daarbij komend waren er ook geruchten voor een goedkopere geminimaliseerde versie van de console die waarschijnlijk alleen de apps kon downloaden/afspelen en dus meer als media center gebruik kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

nioz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Tsjah, en als Microsoft ook zo gaat redeneren kondigt niemand zijn nieuwe console aan. Je moet uitgaan van je eigen kwaliteiten en als Sony eerst de kwaliteiten wil afwachten van de nieuwe Xbox om daar dan hun campagne op af te stemmen, dan vind ik dat de strategie van een lafaard.

Soit, waarschijnlijk maken we op het Internet weer van een mug een olifant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
PS4 Orbis development kit features:

System Memory: 8GB
Video Memory: 2.2 GB
CPU: 4x Dual-Core AMD64 "Bulldozer" (so, 8x cores)
GPU: AMD R10xx
Ports: 4x USB 3.0, 2x Ethernet
Drive: Blu-Ray
HDD: 160GB
Audio Output: HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels

New controller features touch pad
Can link PSN accounts to controllers, allowing for multiple logins.

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18cbv4k6xjv7fjpg/original.jpg

bron: http://kotaku.com

Voornamelijk de PSN multiple logins ben ik benieuwd naar.
Dual screen, dual login, local splitscreen features. Eigen servers hosten, Warhawk was hier zo vet in op de PS3 _/-\o_

Daarnaast hoop ik dat er flink wat gedaan word aan de interface en de user experience daarmee. Cross game voice/video chat b.v. Waar je standaard je vrienden in je vriendenlijst een klein video beeld van ziet waar je mee gamed. Zelf aanpasbaar hoe groot en op welke plek op het scherm.
Stats pagina ala BF3 voor alle games. Video recording van alle sessie en makkelijk editable e.d.

[ Voor 37% gewijzigd door Falcon Heavy op 23-01-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Waarom vindt je dat er flink wat aan de interface gedaan moet worden? Eigenlijk vind ik de ps3 interface er nog erg clean en modern uitzien.

Het doel/nut van de multiple PSN logins ontgaat me even? is dat alleen maar om met je eigen PSN in te loggen bij een vriend zodat je in splitt-screen games oid je eigen trophys krijgt.

Ik vraag me af of ze met een nieuwe controller komen met touch input of dat ze daar de vita mee bedoelen, da lijkt me eigenlijk veel logischer, dat ding si al klant en klaar en heeft een goeie bediening en touch mogelijkheden.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Wat is er zo bijzonder aan die multiple useraccounts? Je kan nu toch ook wel met meerdere personen inloggen op de PS3 neem ik aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

McBoom schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:41:
Wat is er zo bijzonder aan die multiple useraccounts? Je kan nu toch ook wel met meerdere personen inloggen op de PS3 neem ik aan? :?
uit het bron artikel begrijp ik dat je met meerdere psn account tegelijk kunt inloggen. dus als je dan met zijn 2'en Pixeljunk Monsters speelt krijg je beide trophies.

En blijkbaar kun je je psn account koppelen aan je controller, dus dan naam je je controller mee naar een vriend en log je daar automatisch in met je eigen psn.

Leuke feature maar niet echt mind-blowing :P het aantal games wat je daadwerkelijk met zijn 2én op 1 scherm kunt spelen is volgens mij ook niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Nou de interface is naar mijn mening erg minimalistisch, het mag van mij wel in een wat moderner jasje gestoken worden. Je hebt een 16:9 tv en er word erg weinig gebruik gemaakt van deze ruimte in de interface op de navigatie na. Maar b.v. Friend list links hebben en de profielen / berichten inbox aan de rechter kant bijvoorbeeld?

Ik bedoel bij co-op splitscreen op 1 PS4, zodat je trophies/stats gewoon meedoen. Of het concept dat je controller je account is, dus je eigen controller meenemen op een andere PS4 en alles word in de cloud gewoon gesynchroniseerd.

Deze features leveren voor ontwikkelaars misschien wel de motivatie om meer co-op splitscreen ondersteuning te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:45:
[...]

uit het bron artikel begrijp ik dat je met meerdere psn account tegelijk kunt inloggen. dus als je dan met zijn 2'en Pixeljunk Monsters speelt krijg je beide trophies.
Kan dat nu niet dan? Op de XBox kan je wel met meerder accounts inloggen en achievements krijgen. Niet als troll o.i.d. bedoelt, maar ik had verwacht dat dat tegenwoordig normaal zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Eerst hadden games splitscreen ondersteuning of kon je met meerderen op hetzelfde toestel/scherm spelen.

Later, door de verspreiding van het Internet, hadden veel games die ondersteuning niet meer, want het was beter om thuis op je eigen toestel/tv tegen andere mensen te spelen die je mede door het Internet over de hele wereld kon vinden.

En nu wordt er weer volop ingezet op lokale multiplayer op 1 toestel/tv-scherm.

Duidelijker kan het bewijs niet worden dat de wereld rond is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Retro is hip toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik hoop dat Sony niet te veel aan de interface van de playstation gaat veranderen. Het dashboard van mijn xbox vind ik echt vervelend sinds de metro interface, te veel zooi in beeld en nuttige dingen zijn nu echt 4 clicks weg :/ Maar als ik naar de nieuwe indeling van de psn store kijk, dan vrees ik het ergste.

Ik ben benieuwd of Sony en Microsoft ook net zoiets als Miiverse gaan implementeren. Bij de Nintendo Direct lieten ze wat dingetjes ervan zien (ik heb zelf nog geen wii u) en je ziet dat er communities zijn rond een game, maar dan op de wii u zelf, niet op een of ander forum ergens. Ik geloof wel dat Nintendo alle berichten screent... dat zal bij de ps en xbox nog wel harder nodig zijn :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

niet alle games waar je lokale MP/COOP hebt zijn splitscreen, bv Pixeljunk monsters en LBP speel je gewoon met 2 personen in 1 scherm.

vroeger zaj je met zijn 2'en achter een low-res 15" crt scherm en dan zoog splitscreen behoorlijk, tegenwoordig is het wel wat beter te doen (maar nog steeds klote imho :P
Frank J. schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:49:
Nou de interface is naar mijn mening erg minimalistisch, het mag van mij wel in een wat moderner jasje gestoken worden. Je hebt een 16:9 tv en er word erg weinig gebruik gemaakt van deze ruimte in de interface op de navigatie na. Maar b.v. Friend list links hebben en de profielen / berichten inbox aan de rechter kant bijvoorbeeld?
Ik vindt de interface van de PS3 mooier en overzichtelijker dan die van de xbox, ik moet wel zeggen dat ik de friendslist en berichtenbox niet tot nauwelijks gebruik, maar de rest van het menu vindt ik goed werken.

Ik ga er wel vanuit dat de interface gaat moderniseren, maar ik hoop wel dat ze het strak en clean houden ik denk dat het qua stijl op de nieuwe psn-store gaat lijken.

[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

De laatste geruchten over de volgende xbox zijn trouwens niet waar.

Mooi staaltje rommel journalistiek. Iedereen heeft dit nieuws overgenomen zonder het bij de bron te checken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Frank J. schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:01:
PS4 Orbis development kit features:
Wou een vergelijking maken, maar moest 2 vaststellingen doen:
- We weten te weinig over deze specs (vooral GPU is onduidelijk, we weten enkel dat beiden AMD hardware gaan gebruiken)
- De specs die we wel weten zijn nagenoeg identiek aan elkaar. Ze hebben beiden een X64 octacore processor, 8 GB ram, een AMD GPU, blue-ray drive, alle courante aansluitingen

Ik denk dat ze qua prestaties zowat identiek gaan zijn en ports tussen deze 2 (en PC) veel gemakkelijker gaan zijn dan de huidige generatie. Wie wil kiezen in de nieuwe generatie zal dat puur op software moeten doen. Als we daarmee het eeuwige gezeur om graphics kunnen vermijden: Zeer graag :p

Mooi staaltje rommel journalistiek. Iedereen heeft dit nieuws overgenomen zonder het bij de bron te checken.
Wel, tot dusver mijn speculaties, gezien de bijna indentieke specs kunnen die ps4 specs ook wel eens vals zijn :p

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 24-01-2013 09:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik verwacht veel van de nieuwe Xbox en als die volledig backwards compatible is koop ik hem op de launchdag. De specificaties zien er in ieder geval goed uit, als is het wachten wat ervan waar is.
Chaoss schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:45:
[...]

Sorry maar wacht even, dit kan niet op een PS3? Dat heb ik nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

Veel geruchten gaan uit van een HDMI1.4(a) aansluiting, vinden jullie niet dat ze beter gelijk 2.0 moeten gebruiken (futureproof, 4k-native) ? 1.4a doet alleen aan 3D en upscaling naar 4k volgens mij (opzich ook voldoende omdat ik niet verwacht dat de consoles native 4k kunnen tonen).

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

boe2 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:20:

Ik denk dat ze qua prestaties zowat identiek gaan zijn en ports tussen deze 2 (en PC) veel gemakkelijker gaan zijn dan de huidige generatie. Wie wil kiezen in de nieuwe generatie zal dat puur op software moeten doen. Als we daarmee het eeuwige gezeur om graphics kunnen vermijden: Zeer graag :p[/s]
Haha dat zou wel fijn zijn, maar fanboys gaan wel ergens anders over flamen: controllers, PSN vs Xbox live, Forza vs GT, etc. etc. dat fanboy gedoe kom je nooit van af. :P

Maar ik verwacht ook dat de hardware specs vrij dicht bij elkaar liggen dat er grafisch bijna geen verschil zal zijn tussen deze consoles en hun games, maar dan nog zijn er naast de games nog andere overwegingen: bv het netwerk (psn / xbox live) en de mediacenter mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik hoop in ieder geval dat ze een hoop aan de software gaan veranderen.
Het ziet er bij de ps3 wel mooi en slick uit daar gaat het niet om, ook bij de xbox360 ziet het er mooi uit.
Handig te bedienen met een controller vindt ik het menu van de xbox in ieder geval niet.
De PS3 werkt wat dat betreft wat beter, alleen vindt ik dit zo minimalistisch dat ik het gevoel heb dingen te missen. Voor mij mogen ze een soort grotere scheidingen maken tussen bijvoorbeeld Gaming (met trophies, voicechat, gameinfo), Multimedia (in de zin van films, muziek, eventueel opname mogelijkheden), en bijvoorbeeld internet (youtube, browser, etc etc). Als ik bovenstaande scheiding zou aanhouden dan zou ik meer op microsoft inzetten aangezien ze met windows 8, skype, windows mediacenter etc, een hoop functionaliteit kunnen integreren, ook i.c.m. windows 8, windows phone, smartglass, Dat zou mij dan ook het ultieme apparaat lijken.. helaas betwijfel ik of het ooit zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
zwippie schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:16:

Vallen alle techsites weer mooi door de mand met hun copy/paste.

Maargoed, daarom zijn het ook geruchten he, misschien kloppen ze niet :)
Overigens weten we nou nog niet precies wat er wel en niet waar is, want deze persoon heeft zich (om de mail geloofwaardiger te maken) deels op andere geruchten gebaseerd en deze overgenomen...
Ik blijf gewoon lekker verder genieten, ik vind de hype wel leuk en ben benieuwd welke geruchten wel waar blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Playstation 4 controller volgens de PU geruchten:
http://pu.cdn.hub.nl/media/nachtwacht/ps4controller.jpg

Beetje raar als er geen analoge drukknoppen op komen dat is echt niet speelbaar als je een platformer of iets speelt. Zal daarom ook wel niet waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Tripwire999 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:

Beetje raar als er geen analoge drukknoppen op komen dat is echt niet speelbaar als je een platformer of iets speelt. Zal daarom ook wel niet waar zijn.
Lijkt me sterk dat ze geen analoge drukknoppen gaan hebben, dat zal toch veel mensen afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

ziet er strak uit maar werkt idd voor geen meter, zoiets zullen ze nooit (mag ik hopen :P) als controller uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ach, de speculaties over de Wii destijds waren toch exotischer. Dan ging het nog over een laserprojecterend augmented reality ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

nioz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Vallen alle techsites weer mooi door de mand met hun copy/paste.

Maargoed, daarom zijn het ook geruchten he, misschien kloppen ze niet :)
Overigens weten we nou nog niet precies wat er wel en niet waar is, want deze persoon heeft zich (om de mail geloofwaardiger te maken) deels op andere geruchten gebaseerd en deze overgenomen...
Ik blijf gewoon lekker verder genieten, ik vind de hype wel leuk en ben benieuwd welke geruchten wel waar blijken te zijn.
Een mooi leermomentje voor sommige techsites inderdaad.

Al weet ik zelf ondertussen ook niet meer welke geruchten nu wél enigzins betrouwbaar zijn...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Geruchten zijn nooit betrouwbaar want geen enkele medewerker van Microsoft of software developer zal zo'n bericht met naam en toenaam naar buiten brengen, dus de betrouwbaarheid is simpelweg niet te controleren, in dat opzicht vindt ik dit ook niet echt een opzienbarende "onthulling"

Je zal pas correcte betrouwbare informatie ontvangen als er een persconferentie van Microsoft is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Die PS4 controller ziet er leuk uit, maar zou echt voor geen meter spelen. Het fijne aan een echte controller is juist de feedback van de knoppen. Touchscreen games met virtuele knoppen ben ik altijd snel beu.

[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2013 12:20 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
Tripwire999 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:

In 2 tellen zie je dat dit echt wel fake is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Creator of FXAA gives his 2 cents on the power of the next Playstation and Xbox consoles

En op NeoGAF gaan nu de wildste geruchten vanwege deze tweet:
Shuhei Yoshida ‏@yosp
I say Oculus, you say _ _ _ _?
Het zou wel erg mooi zijn als de PS4 de Oculus Rift zou ondersteunen, maar eerst maar eens afwachten waar deze tweet over gaat.

[ Voor 80% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SToRM666 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:12:
Creator of FXAA gives his 2 cents on the power of the next Playstation and Xbox consoles

[...]

Het zou wel erg mooi zijn als de PS4 de Oculus Rift zou ondersteunen, maar eerst maar eens afwachten waar deze tweet over gaat.
Niet echt relevant meer aangezien het nu geweten is dat het valse specs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SToRM666 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:12:

[...]

Helaas loopt @yosp zijn tweet alweer te 'downplayen' door te zeggen dat we er niet te veel achter moeten zoeken. Hij was gewoon de podcast van Verge op CES aan het luisteren : /

@yosp: Please do not read too much into my tweet, I was just showing respect for an episode of The Verge podcast reporting CES, they were so funny.

wie weet stiekem toch? :)

@boe2: niet alles is per se fake he. Alleen dat ene gerucht over de x-surface. Verder heeft hij zich ook op bestaande geruchten gebaseerd, waar dus daar kan nog best iets van waar zijn.
Maargoed, zoals altijd met geruchten kan het alle kanten op gaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 24-01-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Als er iemand met VR komt is het Microsoft denk ik aangezien dat er een tijd geleden een roadmap is geleaked waarin er een bril te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Sony is ook al een tijd bezig met de HMZ-Tx 3D-brillen. Ik hoop in ieder geval dat het er deze generatie van gaat komen, dat zou pas echt een grote stap vooruit zijn mbt de beleving van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach niets nieuws onder de horizon... Nintendo heeft het 20 jaar geleden al eens geprobeerd met de "virtual boy"... :P

Denk niet dat iets met een VR bril een succes gaat worden. net als met 3D brillen hebben veel mensen geen zin om met zo'n ding op te gaan zitten gamen en die drempel is met een VR bril nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik heb al een hele lange tijd niet meer op een Xbox 360 gespeeld, dus ik weet niet of dit nog steeds van toepassing is. Het zou mooi zijn dat het ophalen van je Xbox live profiel stukken sneller gaat.

Als je bij een maatje komt, en je wilt je Xbox 360 profiel ophalen dan duurde dit gerust 10 minuten tot een kwartier. Dit moet toch gewoon in een half minuutje kunnen?

Nogmaals, misschien is dit gedurende jaren al lang opgelost...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:05:
Ach niets nieuws onder de horizon... Nintendo heeft het 20 jaar geleden al eens geprobeerd met de "virtual boy"... :P

Denk niet dat iets met een VR bril een succes gaat worden. net als met 3D brillen hebben veel mensen geen zin om met zo'n ding op te gaan zitten gamen en die drempel is met een VR bril nog hoger.
het lijkt mij anders erg tof als je gewoon een hoge resolutie voor je hebt en echt rond kunt kijken...

De brillen en "3D" wat er tot nu toe was, was altijd een beetje kansloos. (schermpjes van 480x320 voor je ogen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
EricNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:24:
Ik heb al een hele lange tijd niet meer op een Xbox 360 gespeeld, dus ik weet niet of dit nog steeds van toepassing is. Het zou mooi zijn dat het ophalen van je Xbox live profiel stukken sneller gaat.

Als je bij een maatje komt, en je wilt je Xbox 360 profiel ophalen dan duurde dit gerust 10 minuten tot een kwartier. Dit moet toch gewoon in een half minuutje kunnen?

Nogmaals, misschien is dit gedurende jaren al lang opgelost...
Idd, en zelfs als je je wachtwoord verkeerd invoert duurt het tijden voordat hij zegt dat deze verkeerd is.
Voor mij is het ookal enige tijd geleden dat ik dit geprobeert heb, dus zou ook niet weten hoe het er nu voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Chaoss schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:05:

Zolang het optioneel is zie ik het wel zitten. Ik vind het best leuk om af en toe thuis een 3D film te kunnen kijken en voor games is het in sommige gevallen ook best leuk. Ik hoef niet alles in 3D te zien, maar voor sommige dingen heeft het best toegevoegde waarde.

Zodra oculus rift draadloze HDMI ondersteunt en bluetooth oid voor de overige data, zie ik mezelf wel een kamertje leeg maken voor een immersive 3D potje pong in combinatie met Kinect of ps Move :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ereaser schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:25:
[...]

Idd, en zelfs als je je wachtwoord verkeerd invoert duurt het tijden voordat hij zegt dat deze verkeerd is.
Voor mij is het ookal enige tijd geleden dat ik dit geprobeert heb, dus zou ook niet weten hoe het er nu voorstaat.
Je hoeft nu niet meer je profiel te 'recoveren'. Als je je profiel in de cloud hebt staan kan je overal direct inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
MeltedForest schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Je hoeft nu niet meer je profiel te 'recoveren'. Als je je profiel in de cloud hebt staan kan je overal direct inloggen.
Zo deed ik het ook, het duurde gewoon toch ~10 sec om het wachtwoord te verifieren. Zoals ik al zei, ik weet niet of dit nu sneller is. Heb het geprobeerd toen de cloud net nieuw was, dus er kan een hoop zijn verbetert op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
MeltedForest schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Kijk, en dat is juist mooi. Ik speel vaak met vrienden, en achievements unlocken vind ik leuk, maar het ophalen van je account bij vrienden was gewoon een "No-go" omdat je dan elke keer 20 minuten bezig was.
Het moet gewoon zo zijn dat je bij vrienden één keer je username en password invult, en de volgende keer je profiel kiest > password invult > en binnen een minuut met je eigen account op een andere Xbox kan spelen om, bijvoorbeeld, achievements te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Over de geruchten van de specs van de volgende Sony en Microsoft consoles:

is het niet zo dat de 'winnaar' van die wedloop degene is die net mindere specs heeft dan de concurrent? Het kan natuurlijk niet TE ver van elkaar vandaan zittten, maar aangezien 95% van de games tegenwoordig multiplatform zijn en de console met de mindere inhoud in principe ook minder kost om te produceren, lijkt mij de console met de lagere specificaties de winnaar!

Het gaat echt niet zo zijn dat ontwikkelaars een game niet uitbrengen op het mindere platform omdat het iets minder krachtig zou zijn, want dat scheelt aan inkomsten. En het zal ook niet zo zijn dat ze 2 verschillende spellen maken, want dat kost ook teveel geld.
Dus passen ze het product aan aan de 'zwakste' schakel.

Ben wel erg benieuwd wat beide partijen aan gaan bieden, maar voor mij (bijvoorbeeld) moet Sony wel met iets heel erg moois komen wil ik mijn backwards-compatibility van de volgende Xbox opgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Het ligt er denk ik ook aan hoe eenvoudig die 'zwakste' console is om voor te ontwikkelen en hoe groot het gat is. Bij de afgelopen Wii, x360 en ps3 generatie zagen we ook dat de Wii veel multiplatformtitels niet kreeg en dat de Multiplatformtitels in de beginperiode van de consoles vaak minder goed presteerden op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Aangezien de platformen volgens de geruchten veeeel meer op elkaar gaan lijken dan deze generatie denk ik dat dat niet zo'n probleem gaat zijn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Rivandu schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:22:
Over de geruchten van de specs van de volgende Sony en Microsoft consoles:

is het niet zo dat de 'winnaar' van die wedloop degene is die net mindere specs heeft dan de concurrent? Het kan natuurlijk niet TE ver van elkaar vandaan zittten, maar aangezien 95% van de games tegenwoordig multiplatform zijn en de console met de mindere inhoud in principe ook minder kost om te produceren, lijkt mij de console met de lagere specificaties de winnaar!

Het gaat echt niet zo zijn dat ontwikkelaars een game niet uitbrengen op het mindere platform omdat het iets minder krachtig zou zijn, want dat scheelt aan inkomsten. En het zal ook niet zo zijn dat ze 2 verschillende spellen maken, want dat kost ook teveel geld.
Dus passen ze het product aan aan de 'zwakste' schakel.

Ben wel erg benieuwd wat beide partijen aan gaan bieden, maar voor mij (bijvoorbeeld) moet Sony wel met iets heel erg moois komen wil ik mijn backwards-compatibility van de volgende Xbox opgeven..
De zwakkere kan je toch ook gewoon de AA wat minder of de textures wat minder maken, net zoals op de PC het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij is het beste om gewoon af te wachten tot Sony zelf aangeeft wat er daadwerkelijk in zit.
De (zoveelste) gelekte specs van de Xbox waren ook alweer ontkracht.

Denk ook wel dat een aantal sites gewoon weer zogenaamde specs 'lekt' van de nieuwe Xbox en PS om weer even in the spotlight te staan. Mensen bezoeken hun sites en krijgen ze mooi weer wat reclame inkomsten enz.

Er word wel zoveel gegokt qua specs, dat vroeg of laat iemand wel een keer de echte specs heeft gewoon door dom toeval (pak een willekeurige AMD APU, willekeurige AMD GPU, iets tussen de 4 en 8GB en voila).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zij quoten van vgleaks, die zich recent nog maar onsterfelijk belachelijk gemaakt hebben. Zou er niet teveel geloof aan hechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Om eens terug een ouwe koe uit de sloot te halen.

Marcus Beer van Gametrailers heeft het deze week in zijn show Annoyed Gamer over het feit dat Sony pas de PS4 wil aankondigen als Microsoft hun Xbox720 heeft getoond. Marcus verwoordt ongeveer wat ik er ook over denk. Vooral het stuk over het feit dat de release van nieuwe consoles niet de speelplaats van de lagere school is: "we're not in third grade anymore. Ooooo, I'm not showing my homework because someone else might copy it." <- Vervang huiswerk door console ;)

Soit, de show op gametrailers: http://www.gametrailers.c...er-sony---s-silly-secrets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Maar we weten nog helemaal niet of Sony eerder of later dan Microsoft een PlayStation zal aankondigen. Die opmerkingen van Hirai leken me eerder 'stoere praat' om wat hype te genereren in de media voor de PlayStation 4.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende generatie consoles. Of er ééntje ga kopen, is een tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

PBP

Playstation persconferentie gepland op 20februari!

See the future
https://us.playstation.com/meeting2013/

:o it begins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik wou het net posten! :)

[Video: http://www.youtube.com/watch&v=d-3GMHIgR-U]

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 01-02-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Haha kwam het ook net tegen op FB... Als dit niet over de PS4 gaat ben ik teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Als dit de aankondiging is van de PS4, moeten we nog een jaartje wachten waarschijnlijk voordat je hem kan kopen.... begin 2014. Hopelijk eind 2013.... :P

edit: Oh, ik lees nu dat de ps4 dit jaar al in de winkel moet liggen:
http://www.nu.nl/games/30...nlijk-al-20-februari.html

[ Voor 37% gewijzigd door DeBaroN op 01-02-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

En waarschijnlijk eerst in Japan, dan de VS en Europa komt een half jaar daarna, grijze import wordt door een legertje advocaten voorkomen :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
McBoom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:50:
En waarschijnlijk eerst in Japan, dan de VS en Europa komt een half jaar daarna, grijze import wordt door een legertje advocaten voorkomen :Y) :+
Geloof me dat Sony echt nog wel zo slim is om vooral te proberen om de nieuwe console voor de feestdagen in de winkel te leggen. Nieuw product + voor de feestdagen = massive win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Je weet toch wel hoe het ging met de introductie van de PS3? Van de Wiki:
De lancering van de PlayStation 3 was op 11 november 2006 in Japan (100.000 stuks), in Noord-Amerika op 17 november 2006 (400.000 stuks) en op 23 maart 2007 in Europa, Rusland, Midden-Oosten en Australië (1.000.000 stuks waarvan 50.000 in de Benelux).
En ik weet nog dat (internationale) webshops die de PS3 aan Europa wilden verkopen voordat hij hier in de winkel lag een brief op de mat kregen van de advocaten van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
EricNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Geloof me dat Sony echt nog wel zo slim is om vooral te proberen om de nieuwe console voor de feestdagen in de winkel te leggen. Nieuw product + voor de feestdagen = massive win :)
+1

En dan koop ik hem ook! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Tegen sinterklaas / kerste bedoel je dan?

Dat zou wel nice zijn ben rond die tijd ook jarig.. maar miss dat ik het even afwacht aangezien er soms nog wel eens fouten in zoude kunnen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Commercieel gezien is het voor Sony idd een enorm belang om de console voor de kerst in de winkels te hebben. Kerst is in veel landen een enorme verkoop boost voor dit soort producten, als Sony slim is zullen ze voor Nederland proberen om hem zelfs voor 5 december in de winkels te hebben liggen.

Ik kan me niet voorstellen dat als Sony nu een PS4 aankondigt dat deze dan pas begin-mid 2014 in de winkels ligt, zeker niet aangezien de verwachting is dat de nieuwe xbox ook voor de feestdagen in de winkels zal liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 01-02-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:08:
Commercieel gezien is het voor Sony idd een enorm belang om de console voor de kerst in de winkels te hebben. Kerst is in veel landen een enorme verkoop boost voor dit soort producten, als Sony slim is zullen ze voor Nederland proberen om hem zelfs voor 5 december in de winkels te hebben liggen.

Ik kan me niet voorstellen dat als Sony nu een PS4 aankondigt dat deze dan pas begin-mid 2014 in de winkels ligt, zeker niet aangezien de verwachting is dat de nieuwe xbox ook voor de feestdagen in de winkels zal liggen.
Ik hoop alleen wel dat Microsoft snel reageert, maar ik ben bang dat het pas de E3 wordt voor de aankondiging van de nieuwe Xbox. Mocht het nou zo zijn dat Sony de PS4 op 20 februari aankondigt, zou Microsoft het dan nog wel redden om ook dit jaar hun nieuwe console in de schappen te krijgen, als Sony het dus wel lukt om de PS4 dit jaar nog in de winkels te krijgen (in Europa...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:08:
En toch gebeurt het zo. Afaik is er nog nooit een Europese consolelaunch in de feestperiode geweest. In Amerika vaak genoeg, maar wij zijn altijd pas een paar maanden later aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Je weet ook niet hoever de ontwikkeling/productie al is, bij de PS3 is in verhouding eerder aangekondigd dan de PS4 nu, er zat toen ook nog vrij lange tijd tussen de aankondiging en de eerste release.

Wellicht wordt de PS4 nu al vollop geproduceerd ;) het blijven speculaties met een beetje geluk krijgen we het 20 feb. te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

De 360 is na de launch op 12 mei 2005 in Europa op 2 december in de winkels gekomen, 2 weken na de VS (16 november 2005).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:03
Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:06:
Je weet ook niet hoever de ontwikkeling/productie al is, bij de PS3 is in verhouding eerder aangekondigd dan de PS4 nu, er zat toen ook nog vrij lange tijd tussen de aankondiging en de eerste release.

Wellicht wordt de PS4 nu al vollop geproduceerd ;) het blijven speculaties met een beetje geluk krijgen we het 20 feb. te horen.
Net of dat dan nog niet naar buiten gelekt zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bij de PlayStation 4 ligt de nadruk volgens de krant niet langer op de hardwarematige verbeteringen aan het apparaat, maar de 'sociale aspecten' van het gamen.
Weet niet of deze quote echt klopt maar heb daar wel mijn bedenkingen bij. Zou dit betekenen dat de PS4 meer de Wii U kant opgaat en de hardcore gamer zijn heil ergens anders zal moeten zoeken? Of zou het gewoon betekeken dat ze wat meer functies krijgen die er op de 360 op dit moment wel zijn en op de PS3 nog niet (cross game chat functie bijvoorbeeld, meer Apps support, Facebook, Twitter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
kazuka schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:50:
[...]
Weet niet of deze quote echt klopt maar heb daar wel mijn bedenkingen bij. Zou dit betekenen dat de PS4 meer de Wii U kant opgaat en de hardcore gamer zijn heil ergens anders zal moeten zoeken? Of zou het gewoon betekeken dat ze wat meer functies krijgen die er op de 360 op dit moment wel zijn en op de PS3 nog niet (cross game chat functie bijvoorbeeld, meer Apps support, Facebook, Twitter)?
Gaat echt niet de kant op naar de Wii U. Dat laatste gaat het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
PlayStation 4 revealed | Edge - http://m.edge-online.com/news/playstation-4-revealed/

The controller

Sources close to the hardware have revealed to us that PS4 will ship with a redesigned controller which is the same size as an existing DualShock but features a small touchpad in place of the existing Select, Start and PS buttons. The tech is based on Vita’s rear touchpad, and is similarly responsive in use.

A new Share button on the controller will, when pressed, launch a new feature that will allow screenshots and video to be distributed online. The PS4 hardware will continually record the most recent 15 minutes of onscreen action (with no processing penalty, claims our source), which users will then be able to edit and broadcast via the Internet.

Importantly, we’ve learned that Sony has told developers that it is pushing for the final PS4 RAM to match up to Microsoft’s 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En weeral "rumors" zonder enige bron waarmee ze zichzelf binnen de kortste keer belachelijk gaan maken. Wanneer gaan sommige mensen het nu eigenlijk leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
boe2 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:48:
[...]

En weeral "rumors" zonder enige bron waarmee ze zichzelf binnen de kortste keer belachelijk gaan maken. Wanneer gaan sommige mensen het nu eigenlijk leren?
Dit dus, het verbaasd me dat dit soort afbeeldingen niet gelijk gepost zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.generally-speaking.com/wp-content/uploads/2009/09/ps4-concept-screen-shot.jpg

}:O }:O }:O

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrosser schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:49:
Ik hoop in ieder geval dat ze een hoop aan de software gaan veranderen.
Het ziet er bij de ps3 wel mooi en slick uit daar gaat het niet om, ook bij de xbox360 ziet het er mooi uit.
Handig te bedienen met een controller vindt ik het menu van de xbox in ieder geval niet.
De PS3 werkt wat dat betreft wat beter, alleen vindt ik dit zo minimalistisch dat ik het gevoel heb dingen te missen. Voor mij mogen ze een soort grotere scheidingen maken tussen bijvoorbeeld Gaming (met trophies, voicechat, gameinfo), Multimedia (in de zin van films, muziek, eventueel opname mogelijkheden), en bijvoorbeeld internet (youtube, browser, etc etc). Als ik bovenstaande scheiding zou aanhouden dan zou ik meer op microsoft inzetten aangezien ze met windows 8, skype, windows mediacenter etc, een hoop functionaliteit kunnen integreren, ook i.c.m. windows 8, windows phone, smartglass, Dat zou mij dan ook het ultieme apparaat lijken.. helaas betwijfel ik of het ooit zover komt.
Mag ik even aanmerken hierop dat je Sony ontzettend onderschat? Ja Mircosoft heeft Windows maar sony heeft veel meer te bieden. Sony is op mobiel gebied met de Xperia lijn ontzettend hard aan de weg aan het timmeren waarbij alle apparaten ( tv, mobiel, tablet, speakers, laptops ) onderling samenwerken of makkelijk te verbinden zijn met elkaar. Nee, ik zou juist op Sony inzetten, juist met hun muziek en filmmaatschappij erachter ( video -en musicunlimited ). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ik kon er nog niks over vinden in dit topic, dus dacht ik post hem maar.

http://www.theverge.com/2...xt-xbox-IllumiRoom-teaser

IlliumiRoom, dmv beamers wordt er een augmented reality gecreeerd :D
Schijnt dus in de volgende generatie Kinect van de Xbox te zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door trion75 op 02-02-2013 10:49 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik verwacht niet dat dit standaard bij de nieuwe xbox zit, optioneel wellicht?
Want je hebt als ik het zo zie naast je kinect camera die voor je staat ook nog een beamer voor nodig die de beelden projecteert (van achter je..), lijkt mij best prijzig. Daarnaast moeten de beelden die dat ding buiten je normale scherm projecteert ook door je xbox gerenderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

De Xbox zal het wel moeten renderen inderdaad, maar als ik het zo zie is het buiten het beeld van een lagere resolutie, dus zal waarschijnlijk minder kracht kosten dan 3D renderen.

En ze hebben het over meerdere pico beamers die ook al in de Galaxy Beam zit, en die blijkbaar goedkoop genoeg is om hiervan meerdere toe te passen.

Bekijk die video maar eens, ze beamen het voor en achter de televisie, ik vind het een briljant idee en hoop echt dat ze dat gedaan hebben, ik stap dan zeker op de nieuwe Xbox over. (heb nu een PS3)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

trion75 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:49:
Ik kon er nog niks over vinden in dit topic, dus dacht ik post hem maar.

http://www.theverge.com/2...xt-xbox-IllumiRoom-teaser

IlliumiRoom, dmv beamers wordt er een augmented reality gecreeerd :D
Schijnt dus in de volgende generatie Kinect van de Xbox te zitten.
Weeral The Verge die artikels (bewust? Ze doen het TE vaak) misinterpreteert. Dit filmpje is door Microsoft zelf weken geleden verspreid en komt van hun concept labs. Het heeft niets met de xbox te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Nou, als ze dat beetje betaalbaar zouden verkopen zou het goed aanslaan. En als ze het koppelen aan hun Xbox hebben ze een goed verkooppunt :)

Overigens kwam ik een filmpje op Youtube tegen waarin ze het nog eens bespreken. Persoonlijk hoop ik dat het wel komt, zou het wel een pluspunt vinden.

YouTube: Debating the Xbox IllumiRoom - Xbox Soapbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
trion75 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:19:
De Xbox zal het wel moeten renderen inderdaad, maar als ik het zo zie is het buiten het beeld van een lagere resolutie, dus zal waarschijnlijk minder kracht kosten dan 3D renderen.

En ze hebben het over meerdere pico beamers die ook al in de Galaxy Beam zit, en die blijkbaar goedkoop genoeg is om hiervan meerdere toe te passen.

Bekijk die video maar eens, ze beamen het voor en achter de televisie, ik vind het een briljant idee en hoop echt dat ze dat gedaan hebben, ik stap dan zeker op de nieuwe Xbox over. (heb nu een PS3)
Dat ligt dan aan je definitie van goedkoop natuurlijk. Als er ook al kinect bij de xbox geleverd wordt én (meerdere?) pico projectoren, dan lijkt me dat toch wel aantikken. Bij de ps3 zagen we ook dat €600 niet de beste prijs voor een console is ;)
Dus optioneel wellicht, maar standaard niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik denk dat het slim zou zijn als Sony of Microsoft zeker niet boven de €499 gaan zitten, maar dat het nog beter zou zijn om zich te richten op €399.

Daarnaat verwacht ik wel dat Sony of Microsoft ook wel met een soort App Store zullen komen. De volgende PlayStation en Xbox moeten dus niet alleen om games draaien, maar ook apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:48:
Ik denk dat het slim zou zijn als Sony of Microsoft zeker niet boven de €499 gaan zitten, maar dat het nog beter zou zijn om zich te richten op €399.
Nee, dat denk ik niet. Je hebt grof gezegd drie afzetmarkten: de eary adaptors (betalen iedere prijs), de mainstream (kopen het bij een (geringe) prijsdaling en/of kijken eerst de kat uit de boom, en als laatste de budget-gamers die pas overstag gaan bij een echt lage prijs, vaak in de laatste jaren uit het leven van een console.

Zo bedien je de meesten, en je eigen portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Nee, dat denk ik niet. Je hebt grof gezegd drie afzetmarkten: de eary adaptors (betalen iedere prijs), de mainstream (kopen het bij een (geringe) prijsdaling en/of kijken eerst de kat uit de boom, en als laatste de budget-gamers die pas overstag gaan bij een echt lage prijs, vaak in de laatste jaren uit het leven van een console.

Ik snap precies wat je bedoelt, maar ik had eerder in gedachten dat het anno 2013 veel moeilijker is om door te breken dan terug in 2005/2006/2007 qua prijs. Je hebt nu immers dure smartphones, tablets, ultrabooks, etc. - consumenten zullen een keus moeten maken, en hoe lager de prijs ligt, hoe groter de kans dat consumenten ervoor gaan.

Daarnaast hoop ik trouwens echt dat de PlayStation 4 nog dit jaar uitkomt in Europa; zeker áls Battlefield 4 en GTA V dit najaar uitkomen voor de next-gen consoles. Dan hebben ze in ieder geval één hardware sale binnen + 2 software sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Exorcist schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Iedere keer iemand "early adaptor" zegt, gooit god een katje dood met een 5V adapter ;)

(ik denk dat je iets anders bedoelt :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Uniciteit schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Ik snap precies wat je bedoelt, maar ik had eerder in gedachten dat het anno 2013 veel moeilijker is om door te breken dan terug in 2005/2006/2007 qua prijs. Je hebt nu immers dure smartphones, tablets, ultrabooks, etc. - consumenten zullen een keus moeten maken, en hoe lager de prijs ligt, hoe groter de kans dat consumenten ervoor gaan.

Daarnaast hoop ik trouwens echt dat de PlayStation 4 nog dit jaar uitkomt in Europa; zeker áls Battlefield 4 en GTA V dit najaar uitkomen voor de next-gen consoles. Dan hebben ze in ieder geval één hardware sale binnen + 2 software sales.
GTA V komt in september. Dan zijn de next-gen consoles er nog niet, en ik geloof niet dat Rockstar ze versies gaat uitbrengen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Zegt de latere release date van GTAV misschien niet iets over een snelle release van de consoles rond diezelfde periode?

Ben echt benieuwd naar beide consoles. Weten jullie trouwens een site met meer info over de vermeende GPU's van beide consoles qua technieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Frank J. schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:26:
Zegt de latere release date van GTAV misschien niet iets over een snelle release van de consoles rond diezelfde periode?

Ben echt benieuwd naar beide consoles. Weten jullie trouwens een site met meer info over de vermeende GPU's van beide consoles qua technieken?
Ik dacht dus precies hetzelfde. Daarnaast weten we natuurlijk nog helemaal niet wanneer de nieuwe consoles uitkomen, maar ik denk dit najaar. Als bedrijf kan je je het tegenwoordig echt niet meer veroorloven om een product aan te kondigen en dan 1,5 jaar te wachten: de hype valt dan meestal weer weg.

September zou me niet verbazen: je hebt dan immers genoeg tijd om productieproblemen op te lossen, je kan de productie opschroeven nog net vóór het holiday season, genoeg tijd voor reclame in het najaar en misschien wel belangrijker: je zit waarschijnlijk dan nét voor andere bedrijven die producten uitbrengen. Meestal worden nieuwe (technologie) producten in het najaar zo rond oktober/november uitgebracht.

Maar goed, voordat de PlayStation 4 (en misschien ook wel Xbox 720) hier in Nederland beschikbaar is, dan zijn we al wel weer ruim een jaar verder.

Anyway, mijn voorspellingen:
- PlayStation 4 aankondiging deze maand
- Xbox 720 aankondiging vóór E3
- Lancering PlayStation 4 en Xbox 720 dit najaar, PlayStation 4 iets eerder
- Launch games voor PS4: FIFA 14 en Battlefield 4 (zie onder andere veel reclame voor PS3 versie FIFA 13 + partnership EA met Battlefield 3) + enkele PlayStation exclusives (denk Killzone, etc.)
- Launch games voor Xbox 3: Call of Duty + enkele Xbox exclusives (denk Halo, etc.)
- Allebei de consoles Blu-Ray, maar er zal ook meer nadruk komen te liggen op digital-only
- Een soort 'App Store' voor zowel PS3 als 360, waar je '(sociale) apps' kunt downloaden (denk: Facebook, Spotify, Angry Birds, Netflix, etc. [gaat veel verder dan wat momenteel beschikbaar is op PS3/360]

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 03-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Lees vandaag elders juist dat de Ps4 in Europa pas voorjaar 2014 uitkomt. US en Japan krijgen hem wel eind dit jaar.

Was vorige keer ook zo. Toen kregen we kwa hardware ook een mindere versie en betaalden we belachelijk veel meer.

Als dat nu weer is ga ik sterk overwegen om geen PS te halen.
Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!