Frank J. schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:26:
Zegt de latere release date van GTAV misschien niet iets over een snelle release van de consoles rond diezelfde periode?
Ben echt benieuwd naar beide consoles. Weten jullie trouwens een site met meer info over de vermeende GPU's van beide consoles qua technieken?
Ik dacht dus precies hetzelfde. Daarnaast weten we natuurlijk nog helemaal niet wanneer de nieuwe consoles uitkomen, maar ik denk dit najaar. Als bedrijf kan je je het tegenwoordig echt niet meer veroorloven om een product aan te kondigen en dan 1,5 jaar te wachten: de hype valt dan meestal weer weg.
September zou me niet verbazen: je hebt dan immers genoeg tijd om productieproblemen op te lossen, je kan de productie opschroeven nog net vóór het holiday season, genoeg tijd voor reclame in het najaar en misschien wel belangrijker: je zit waarschijnlijk dan nét voor andere bedrijven die producten uitbrengen. Meestal worden nieuwe (technologie) producten in het najaar zo rond oktober/november uitgebracht.
Maar goed, voordat de PlayStation 4 (en misschien ook wel Xbox 720) hier in Nederland beschikbaar is, dan zijn we al wel weer ruim een jaar verder.
Anyway, mijn voorspellingen:
- PlayStation 4 aankondiging deze maand
- Xbox 720 aankondiging vóór E3
- Lancering PlayStation 4 en Xbox 720 dit najaar, PlayStation 4 iets eerder
- Launch games voor PS4: FIFA 14 en Battlefield 4 (zie onder andere veel reclame voor PS3 versie FIFA 13 + partnership EA met Battlefield 3) + enkele PlayStation exclusives (denk Killzone, etc.)
- Launch games voor Xbox 3: Call of Duty + enkele Xbox exclusives (denk Halo, etc.)
- Allebei de consoles Blu-Ray, maar er zal ook meer nadruk komen te liggen op digital-only
- Een soort 'App Store' voor zowel PS3 als 360, waar je '(sociale) apps' kunt downloaden (denk: Facebook, Spotify, Angry Birds, Netflix, etc. [gaat veel verder dan wat momenteel beschikbaar is op PS3/360]
[
Voor 23% gewijzigd door
Uniciteit op 03-02-2013 16:43
]