Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

BM

Moderator Spielerij
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:33:
[...]
Verder vind ik ook dat de Ps4 dit keer de strijd kwa beste console ook wel heeft gewonnen, en dat puur op console basis he, games blijven persoonlijk. De ps4 is goedkoper, een open policy, betere specs. Je moet dan wel blind zijn om dat niet toe te geven (imo :+).

Dat anderen toch voor de xbox gaan is prima (wat sowieso ook een prima ding is afgezien van die vage restricties waar niemand om heeft gevraagd), verschil moet er zijn he! anders was de wereld ook maar saai.
Qua specs lijkt Sony idd te winnen. Strakke hardware, strakke prijsstelling, gewoon een goeie deal.

Toch zal hier eerst een X1 komen, en daarna (wss) pas een PS4. Microsoft exclusives zijn voor mij net wat aantrekkelijker dan wat Sony bied. :)
Shiver23 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:56:
Vraag is of je Kinect nodig hebt voor voicecommands. Dat lijkt me wat overkill.
Kinect is meer dan enkel de microfoons. In de kinect zit hardware (en software) die het geluid filteren (game geluid eruit om zo alleen spraak over te houden). Vandaar dat voicecommands ook via Kinect lopen, en niet via je headset :)

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 12-06-2013 14:38 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 20:30
Reageer aub ontopic en op een normale manier, de sfeer in het topic hoeft er niet onder te lijden.

[ Voor 84% gewijzigd door psychoclown op 12-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
BM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:36:
[...]

Qua specs lijkt Sony idd te winnen. Strakke hardware, strakke prijsstelling, gewoon een goeie deal.

Toch zal hier eerst een X1 komen, en daarna (wss) pas een PS4. Microsoft exclusives zijn voor mij net wat aantrekkelijker dan wat Sony bied. :)
Voor mij ook, en daarnaast de controller + xbox live profiel die ik sinds 2004 oid heb

Maar ik wacht het vooralsnog af, ik zal uiteindelijk wel beide consoles in huis halen gok ik :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

BM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:36:
[...]

Dat bedoel ik dus hehe, ik had ook bijna toch voor een Xbox gekozen, en dan wel voor Ryse. quick events of niet dat spel trok me echt aan, veel meer dan de exclusives van de PS4. Het is gewoon dat de rest me niet over de streep kon trekken. Hier komt een X1 er ook wel, na een prijsverlaging en hack (nee niet om games illegaal te spelen gewoon dat andere gedoe uit te schakelen)

Ja i dont like to be told what to do :+ Rebel without cause ;p

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 20:30
cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:29:
lol, volgens mij wordt het tijd voor een alu hoedje....

Durf je nog wel over straat met al die camera's? Je mobiel te gebruiken?
Jij kijkt zeker nooit het nieuws? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Ik hoop stiekem toch wel dat al die negativiteit microsoft op andere gedachtes brengt en dat ze BAM ergens in de komende weken naar de "fans" te hebben geluisterd en wat van die eisen eruit hebben gesloopt. Zou zomaar kunnen toch, bedoel 24u check in is gewoon een btije waar maken :+ Kinect aangesloten ook hehe. Die 2 dingen eruit slopen zou al veel schelen denk ik voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 26-09 16:28
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:44:
Ik hoop stiekem toch wel dat al die negativiteit microsoft op andere gedachtes brengt en dat ze BAM ergens in de komende weken naar de "fans" te hebben geluisterd en wat van die eisen eruit hebben gesloopt. Zou zomaar kunnen toch, bedoel 24u check in is gewoon een btije waar maken :+ Kinect aangesloten ook hehe. Die 2 dingen eruit slopen zou al veel schelen denk ik voor MS.
Denk eerder dat het gevalletje 'Sony wordt de boeman' verhaal wordt. MS heeft alles helder neergezet, Sony komt opeens met details over zaken waar ze nog niet helemaal duidelijk over waren :P En dan hebben weer gevalletje OtherOS, gros zeikt om het zeiken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:44:
Zou mooi zijn maar verwacht maar paar kleine tweaks

- Geen internet? Disc in drive en je kunt alsnog spelen
- Uitlenen wordt versoepelt. Disc in drive en je kunt spelen /edit: Mogelijk moet je dan minimaal 30 dagen vriendjes zijn met diegene die de game op disc gekocht heeft.

Kinect zou al grotendeels uitgeschakeld kunnen worden dus zo heel erg is dat niet IMHO. Diegene die mij 24/7 moet bekijken gaat zich stierlijk vervelen :P
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Denk eerder dat het gevalletje 'Sony wordt de boeman' verhaal wordt. MS heeft alles helder neergezet, Sony komt opeens met details over zaken waar ze nog niet helemaal duidelijk over waren :P En dan hebben weer gevalletje OtherOS, gros zeikt om het zeiken :P
Dat vrees ik ook eerlijk gezegd :X Of je krijgt dat Publishers het zelf maar gaan roggelen met simcity praktijken erbij....

[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 12-06-2013 14:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:11
@Jumpiefox,

Kinect er uitslepen gaat vrees ik niet, er zijn redelijk veel games die ervan uitgaan dat je het hebt.
Zo zijn paar uitgeverijen die letterlijk gezegd hebben "we hebben het menu kunnen versimpelen omdat we kinect gebruiken". Dit soort games zouden dan op een paar maanden tijd aangepast moeten worden zodat het wel gewoon met de controller werkt. Dan nog niet te spreken over de MS dashboard die waarschijnlijk volledig op afgestemd is.

Altijd online en 2dehands games zouden dan, in mijn ogen, makkelijker er uit te halen zijn (tenzij uiteraard digitale aankopen van games..).

Voor door verkoop van games en TOCH kunnen spelen zonder disc zie ik overigens een makkelijke oplossing.
Elke game uitrusten met een serial/QR code, aangezien kinect toch verplicht is hiermee laten inscannen. Dan kun je zonder disc spelen.. als je het wilt verkopen zwaai je QR code weer voor kinect en kun je hem "loskoppelen" van je account desnoods voor een euro .. en kun je hem door verkopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Icekiller2k6 op 12-06-2013 14:50 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

QR op de disc dan graag anders krijg je weer gemauw dat iemand de QR code kwijt is. :P

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zoiets zou MS toch gaan maken, soort van marketplace voor 2dehandsgames? (of in iedergeval digitaal overdraagbaar maken met een bepaalde fee).

Ah, dit dus:
Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2013 14:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:52:
QR op de disc dan graag anders krijg je weer gemauw dat iemand de QR code kwijt is. :P
Binnenkant van het doosje he.. nooit gezegd op de disc.
FYI dit lijkt me weer een relatief goede oplossing. Tenzij je doosje kwijt doet.. maar kun je nu ook zeggen dat je disc in 2 is of dat je hem kwijt bent of gestolen is.. In deze gevallen kun je overigens nog gewoon spelen op je eigen account ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Icekiller2k6 op 12-06-2013 14:54 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Feta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Stoer om letters vet te drukken? Man oh man in wat voor wereldje leef jij? Maar goed hier normaal gedrukt:

Ik heb nooit een PS1/2/3 gehad dus nee, en oh ik ben ook geen SONY fanboy..... Sterker nog ik gebruik liever de PC, maar de SPYBOX is niets meer als een tool voor de NSA/CIA alles en iedereen te bespioneren. Heb je daar geen problemen mee??? Moet je het gewoon aanschaffen, maar SONY wint deze console oorlog of je het nou leuk vindt of niet.

Sorry. ;w
En jij hebt je PC niet aan het internet hangen zeker?

On Topic:

Ik wacht een paar maanden tot de prijzen uitgekristaliseerd zijn en er meer bekend is over de spellen die uitkomen en wat de multimedia opties zijn.

Op dit moment zie ik nog helemaal geen winnaar, ik verwacht niet dat MS achterblijft na de onthulling van de PS4 en ik verwacht ook niet dat Sony helemaal niks aan DRM gaat doen.

Als ik nu moet kiezen dan wordt het een XBO, ivm persoonlijke redenen. (Slechte ervaring met Sony support, XBox controller past beter in mijn kolenschoppen, 2de hands spellen kopen en direct downloaden uit mijn luie stoel!) Maar dat kan nog veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

monkeigh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:53:
[...]

En jij hebt je PC niet aan het internet hangen zeker?
Dat is een non argument natuurlijk :P je kunt wel nagaan dat een groot gedeelte van de PS3's ook verbonden is met internet.

Het punt is dat Microsoft je afhankelijk maakt van een werkende internet verbinding, als jouw isp een storing heeft kun jij niet gamen. Of als er problemen zijn met de validatie servers (van MS of een externe uitgever) dan kun je niet gamen. We hebben het in het verleden bijvoorbeeld gezien met Simcity en Diablo, servers overbelast bij introductie en je kon niet gamen.
monkeigh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:53:
[...]

XBox controller past beter in mijn kolenschoppen,
Xbox controller is zeker een heel goed ding qua ergonomie, hij is wel lelijk maar ergonomie is toch het belangrijkst! Maar als ik de nieuwe DS4 zo zie dan is die ook groter en ergonomisch beter tenminste daar hoop ik op van de DS3 kreeg ik idd wel eens kramp.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 15:17 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:38
Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Dat is een on argument natuurlijk :P je kunt wel nagaan dat een groot gedeelte van de PS3's ook verbonden is met internet.

Het punt is dat Microsoft je afhankelijk maakt van een werkende internet verbinding, als jouw isp een storing heeft kun jij niet gamen. We hebben het in het verleden bijvoorbeeld gezien met Simcity en Diablo, servers overbelast bij introductie en je kon niet gamen.
Oke, maar de MS servers zijn wel bizar stabiel gebleken de afgelopen tijd.

Maargoed; ik heb mijn xbox niet aan het stroom hangen als ik niet game. En er zit meestal wel een dag tot tien dagen tussen 2 gamesessies... Dus vraag me af hoe dat dan gaat. Of tellen ze een dag als een dag gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

BM

Moderator Spielerij
418O2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:13:
[...]

Oke, maar de MS servers zijn wel bizar stabiel gebleken de afgelopen tijd.
Die stabiele MS servers lieten me alleen wel net tijdens de E3 presentatie in de steek :( :p Maar dat is wel een van de weinige keren dat ik me kan herinneren dat live niet goed werkte. Het is wel aan MS nu om te bewijzen dat ze met grote launches om kunnen gaan zonder dat het netwerk plat gaat. En reken maar dat MS nu doelwit gaat worden van hackers vlak na de launch die alles zullen proberen om Live wel plat te krijgen om MS' ongelijk te 'bewijzen'.
Maargoed; ik heb mijn xbox niet aan het stroom hangen als ik niet game. En er zit meestal wel een dag tot tien dagen tussen 2 gamesessies... Dus vraag me af hoe dat dan gaat. Of tellen ze een dag als een dag gamen?
De X1 (en PS4) gaan standaard niet uit, maar in een energiezuinige standby stand. Ik verwacht dat in die modus elke x-tijd (uur, 5 minuten, whatever) er een request gedaan word naar de server ter validatie. Dat zou betekenen dat als je na 10 dagen weer thuis komt, je netwerkkabel er uit trekt je iig nog 24 uur vooruit kunt. Dat zou imho de meest vriendelijke manier zijn.

Mocht je om wat voor reden dan ook 10 dagen offline geweest zijn lijkt me dat het voldoende is om weer verbinding te maken om te kunnen gamen. Zou daar geen grote problemen mee verwachten :)

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 12-06-2013 15:28 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
YouTube: Xbox executive Don Mattrick speaks his mind on Xbox One bashing - E3 2013

GameTrailers interview met Don Mattrick. Als je 'm wilt zien, wees snel, want dit filmpje is al van GameTrailers.com verwijderd en de kopies op YouTube worden ook verwijderd.

Waar het op neerkomt? Hij zegt dat je maar een Xbox 360 kopen als je geen internetverbinding hebt/niet verbonden wilt zijn met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
YouTube: Xbox executive Don Mattrick speaks his mind on Xbox One bashing - E3 2013

GameTrailers interview met Don Mattrick. Als je 'm wilt zien, wees snel, want dit filmpje is al van GameTrailers.com verwijderd en de kopies op YouTube worden ook verwijderd.
Waar het op neerkomt? Hij zegt dat je maar een Xbox 360 kopen als je geen internetverbinding hebt/niet verbonden wilt zijn met het internet.
Damage control? Jaa kan zomaar toch wel gebeuren dat ze het allemaal gaan veranderen dan hehe als ze niet achter hun eigen uitspraken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:25:
[...]
Roep niet zo hard, het kan je nog gaan tegenvallen. Er zijn genoeg mensen die een voorkeur voor de X1 zullen hebben vanuit hun verleden met bv de controller, Halo of Forza.

Ik haal gewoon beide consoles maar wacht bij de X1 wel op een prijsverlaging.
Denk ik ook. Amerikanen met hun vreemde gedrag moet je niet onderschatten. Alleen al vanuit het "buy American" principe zullen ze de X1 aanschaffen. Daarnaast geven ze weinig om privacy en worden er nauwelijks games via gameshops gekocht en verkocht. Dat gaat allemaal via Walmart achtige winkels, en met al die Amerikaanse live-TV constructies e.d...

Kortom, ik denk dat de X1 gaat domineren in de VS. Echter, Europa dat vooralsnog altijd beetje half-half, 50-50, was tussen Xbox en PS3 zal nu zeker massaal voor de PS4 gaan kiezen en de X1 compleet links laten liggen. Ik (ver)koop veel games bij mijn lokale gameshop (wat met de X1 niet meer kan), en daarnaast geef ik redelijk wat om privacy. In het algemeen doen Europeanen dat meer, en is gameverkoop veel kleinschaliger. Die pikken dat een dergelijk gesloten systeem met discutabele privacy restricties een stuk minder.

En Japan/Azië is, zoals altijd al, een playstation regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah de verdeling is nu qua verkoop aantallen ongeveer gelijk, maar als Microsoft flink gaat inleveren op Europa dan zou dat betekenen dat de PS4 meer gaat verkopen dan de XO want ik geloof niet dat de XO in Amerika gaat inlopen op de PS4... als ik een beetje de mening op sites als gametrailers.com en gamespot.com dan is die toch wel heel kritisch ten opzichte van de XO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vooral benieuwd wat we de komende maanden nog gaan zien aan games. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet nog een presentatie houden in bv september/oktober om de console nog eens voor het voetlicht te houden waarbij dan weer andere games te zien zullen zijn.

En hier komen uiteindelijk beide consoles voor de GT en Forza games al wil niet meer dan 399 euro betalen voor een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je hebt nog meer gamebeurzen hè? ;)
Echt, sorry dat ik het weer zeg, maar wat een onwaarschijnlijke arrogantie. _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Herinnert iemand zich de drama nog rond modern warfare 2? dat je geen dedicated servers meer kon draaien.
Er waren toch groepen die het boycotten look at this:
https://lh4.googleusercon...cott-Modern-Warfare-2.jpg

Ik vrees dat de consumenten zich waarschijnlijk toch laten naaien... omdat ja hun vriendje heeft ook een xone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:15:
Herinnert iemand zich de drama nog rond modern warfare 2? dat je geen dedicated servers meer kon draaien.
Er waren toch groepen die het wouden boycotten look at this:
https://lh4.googleusercon...cott-Modern-Warfare-2.jpg

Ik vrees dat de consumenten zich waarschijnlijk toch laten naaien... omdat ja hun vriendje heeft ook een xone
Regenwouden?

Dat was met name PC volk hè. CoD doet met name console verkopen. En daarnaast is er voor de X1 een alternatief. Voor CoD niet. Vandaar dat je nu ziet dat hele volksstammen zeggen te gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Ik heb nog nooit van mijn leven een playstation in huis gehad. Wel een xbox en een xbox 360.

Maar als ik alles zo lees en hoor, dan wordt de PS4 mijn eerste sony console. Ik laat me niet voor een meerprijs allemaal nutteloze gimmicks en belemmerende DRM door mijn strot duwen.

Exit microsoft.

Maar EERST... een nieuwe PC! Company of Heroes 2 komt binnenkort uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I4VFhcJ.png

[ Voor 44% gewijzigd door Asgaro op 12-06-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Meh, ik zeg CGI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
The Godfather van Sony. Like a boss 8)
(Was overigens expres gedaan. Hij werd gevraagd to "drop the mic" toen hij op het einde een mic kreeg. Dit was dus niet uit arrogantie)

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/iXnw0pQwHw6Pt.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik hap de troll wel eventjes :D :+ :P :9 :*) (hap hap)

het is een actieve real time techdemo zoals duizend keer aangehaald in de persconferentie:
1080P + 60FPS en daarnaast als bewijs dat het echt is:
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/gdeszuxk.jpg

Hier kun je de gehele grappige filmpje zien van 12 minuten.

Quantic Dream heeft een reputatie om voor elke game die ze uitbrengen een techdemo te showen. Dit is dus de techdemo die ze hebben geproduceerd voordat ze aan de slag gaan aan hun echte game. Daarnaast hebben ze ook nog eens de reputatie dat de games die ze produceren er altijd beter uitzien dan de voorgaande techdemo. Ik ben benieuwd!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 22:07
Briljante tech demo van The Dark Sorcerer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha, je gelooft toch zelf niet dat dit gameplay is? Ik geloof het pas wanneer ik het zelf in actie zie en er doorheen loop.

Ik kijk nu de trailer, is toch iets minder dan ik dacht. Dit zou idd wel gameplay kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2013 19:39 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/sonybfxrs.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Feta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Stoer om letters vet te drukken? Man oh man in wat voor wereldje leef jij? Maar goed hier normaal gedrukt:

Ik heb nooit een PS1/2/3 gehad dus nee, en oh ik ben ook geen SONY fanboy..... Sterker nog ik gebruik liever de PC, maar de SPYBOX is niets meer als een tool voor de NSA/CIA alles en iedereen te bespioneren. Heb je daar geen problemen mee??? Moet je het gewoon aanschaffen, maar SONY wint deze console oorlog of je het nou leuk vindt of niet.

Sorry. ;w
Je kan er ook op gamen. Overigens is de echte winnaar van deze "oorlog" de pc.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2013 19:44 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MrVegeta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Haha, je gelooft toch zelf niet dat dit gameplay is? Ik geloof het pas wanneer ik het zelf in actie zie en er doorheen loop.
Snap je nou werkelijk het begrip tech-demo niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Snap je nou werkelijk het begrip tech-demo niet..?
Hoezo? Zij zeggen dat het ingame is, dat betekend dat de kwaliteit van dat niveau is als je er doorheen loopt. Afgaand op de screenshots vond ik dat moeilijk te geloven, maar toen de demo zag zag ik al meteen wat mindere kwaliteit. Dus ja, dan geloof ik het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Techdemo heeft niks met gameplay te maken, techdemo is om te laten zien hoe mooi iets ingame kan zijn, live gerenderd. Maar omdat er geen processorkracht hoeft te gaan naar AI en controls en wat dan ook, kan al die kracht naar de graphics.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hahn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:05:
Techdemo heeft niks met gameplay te maken, techdemo is om te laten zien hoe mooi iets ingame kan zijn, live gerenderd. Maar omdat er geen processorkracht hoeft te gaan naar AI en controls en wat dan ook, kan al die kracht naar de graphics.
Oh, dus het heeft eigenlijk niets met daadwerkelijke games te maken. Okay, dan had ik dat verkeerd begrepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Er zijn in het verleden voldoende tech demo's gepresenteerd bij de launch van consoles, waarbij de daadwerkelijke games pas aan het einde van de levensduur van de console (of soms zelfs ook gewoon niet) de kwaliteit van de techdemo's benadert.

Zeker als je de rest van de exclusives bekijkt die gepresenteerd zijn is de kwaliteit die in de tech demo wordt getoond nog ver weg :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat was toch al met die PS3 techdemo, emotion engine ofzo? Oude man zag je allemaal gezichten trekken, ik kan me niet herinneren dat daar ooit iets van is gekomen (buiten LA Noire, welke andere techniek gebruikten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele nette techdemo, ben benieuwd wat daar voor game uit gaat rollen. Natuurlijk is zo'n filmpje erg mooi, maar het gaat natuurlijk ook straks om de wereld eromheen. Maar zoals gewoonlijk zijn ze bij Quantum Dream gewoon heel goed met de graphics en hebben ze altijd wel originele gameplay.

Maar een Forza (die omgevingen) en Ryse (de chaos) zag er anders ook wel vet uit imo en dat was nog gameplay ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 12-06-2013 21:50 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
In augustus maar s een dagje naar Keulen dan; neem aan dat beide op Gamescom volop demo's laten zien :)

PS4 lijkt me tot nu toe leuker, maar misschien dat MS met kabelaars ies gaat doen ofzo, waardoor de xb1 alsnog aantrekkelijk wordt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:58:
Dat was toch al met die PS3 techdemo, emotion engine ofzo? Oude man zag je allemaal gezichten trekken, ik kan me niet herinneren dat daar ooit iets van is gekomen (buiten LA Noire, welke andere techniek gebruikten).
Deze techdemo?
YouTube: PS3 Technical Demo E32005 : Alfred Molina 3D Model.

Deze herken ik iig nog!
YouTube: Playstation 3 tech demos duckies2

Persoonlijk vind ik dit zeker teruggekomen in games! Bijvoorbeeld die facial expressions in Heavy rain. Stuk beter zelfs dan die tech demo.

Heavy rain:
YouTube: Heavy Rain - Sexy Girl - Gameplay

Kortom, als ik naar de geschiedenis kijk dan kan die ps4 tech demo nog best wel waarheid worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:50:
Hele nette techdemo, ben benieuwd wat daar voor game uit gaat rollen. Natuurlijk is zo'n filmpje erg mooi, maar het gaat natuurlijk ook straks om de wereld eromheen. Maar zoals gewoonlijk zijn ze bij Quantum Dream gewoon heel goed met de graphics en hebben ze altijd wel originele gameplay.

Maar een Forza (die omgevingen) en Ryse (de chaos) zag er anders ook wel vet uit imo en dat was nog gameplay ook.
Is er nog nieuwe footage voor Ryse gereleased? Anders dan de MS announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:18:
CoD doet met name console verkopen. En daarnaast is er voor de X1 een alternatief. Voor CoD niet. Vandaar dat je nu ziet dat hele volksstammen zeggen te gaan overstappen.
Hoe langer ik mezelf inlees hoe meer ik het idee heb dat de xbox one het gewoon beter gaat doen dan de PS4.

Tuurlijk, PS4 heeft betere hardware en met deze generatie zijn de architectuur verschillen kleiner dan ooit en dus zijn de verschillen in hardware beter te zien in het eindproduct. Maarrr sinds wanneer is de meest krachtige console ook de winnaar van de generatie??

Ik heb toch het idee dat ondanks de goed indruk die Sony achterlaat veel van hun conferentie niet aankomt bij de mensen die straks een day one purchase gaan doen. Knack?! ik bedoel, komop das geen system seller!

Titanfall is een systemseller, forza 5, halo en Gears of War

Zelfs de grootste games op PS3 nu zijn geen system sellers op Gran Turismo na en die komt niet... Killzone? Uncharted? infamous? Tuurlijk leuke games (ik heb er enorm van genoten) maar het zijn de games uit dat eerste rijtje dat ruim drie maanden voor de release in alle grote sites, gamesbladen en tijdschriften gehyped worden... mensen actief maken. En voor sales zorgen. Ik weet niet hoe MS het voor elkaar krijgt maar die games scoren keer op keer. En ze gaan weer scoren op de one.

Dan maar 100 euro duurder als je wel de games kan spelen die je wilt betaal je het graag. Uiteindelijk komen er een hele hoop mensen die nu online roepen van MS af te gaan weer terug met hangende pootjes als halo en gears in de winkel ligt...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Bartjuh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Deze techdemo?
YouTube: PS3 Technical Demo E32005 : Alfred Molina 3D Model.

Deze herken ik iig nog!
YouTube: Playstation 3 tech demos duckies2

Persoonlijk vind ik dit zeker teruggekomen in games! Bijvoorbeeld die facial expressions in Heavy rain. Stuk beter zelfs dan die tech demo.

Heavy rain:
YouTube: Heavy Rain - Sexy Girl - Gameplay

Kortom, als ik naar de geschiedenis kijk dan kan die ps4 tech demo nog best wel waarheid worden!
Klopt, Quantic Dream doet dit bij alle grote games die ze gemaakt hebben, zo hebben ze ook recent de techdemo van de android "Kira" gemaakt op de PS3, waar dus de game die eruit komt: Beyond: Two souls er nog beter uit zag dan de techdemo. De techdemo bevat namelijk de nieuwe engine die gebruikt word in de game die eruit geproduceerd word.

Dus de aankomende game van Quantic dream zal waarschijnlijk net zo eruit zien als de techdemo. Dus over 2 jaren kunnen we dit soort graphics al verwachten. :*)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Hoe langer ik mezelf inlees hoe meer ik het idee heb dat de xbox one het gewoon beter gaat doen dan de PS4.

Tuurlijk, PS4 heeft betere hardware en met deze generatie zijn de architectuur verschillen kleiner dan ooit en dus zijn de verschillen in hardware beter te zien in het eindproduct. Maarrr sinds wanneer is de meest krachtige console ook de winnaar van de generatie??

Ik heb toch het idee dat ondanks de goed indruk die Sony achterlaat veel van hun conferentie niet aankomt bij de mensen die straks een day one purchase gaan doen. Knack?! ik bedoel, komop das geen system seller!

Zelfs de grootste games op PS3 nu zijn geen system sellers op Gran Turismo na en die komt niet... Killzone? Uncharted? infamous? Tuurlijk leuke games (ik heb er enorm van genoten) maar het zijn de games uit dat eerste rijtje dat ruim drie maanden voor de release in alle grote sites, gamesbladen en tijdschriften gehyped worden... mensen actief maken. En voor sales zorgen. Ik weet niet hoe MS het voor elkaar krijgt maar die games scoren keer op keer. En ze gaan weer scoren op de one.

Dan maar 100 euro duurder als je wel de games kan spelen die je wilt betaal je het graag. Uiteindelijk komen er een hele hoop mensen die nu online roepen van MS af te gaan weer terug met hangende pootjes als halo en gears in de winkel ligt...
We zitten 5 maanden voor de release, jij denkt dat er geen games meer bij komen? Niet iedereen wil een shooter spelen en als ze voor multiplatform gaan kunnen ze net zo goed de voordeligste console kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 13:25
Titanfall ziet er echt ontzettend saai en grafisch matig uit. CoD met Mechs...
Dan overtuigd Knack mij nog meer. Ziet er uit als verfrissende gameplay.
Forza is goed en Halo ook wel, maar heb ik niks mee. Gears of War komt niet.
Ryse overtuigd mij totaal niet. Alle soldaten hebben dezelfde models. Voor de rest ziet het er wel aardig uit, maar gameplay technisch met die kill moves is het veel te lineair. Dead Rising 3 overtuigde mij ook totaal niet.

Eigenlijk zou voor mij, als ik een console wil, Forza dan de enige reden zijn om een Xbox One te halen (misschien dat de controller nog fijner is, maar dat weet ik nu nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:25:
Titanfall ziet er echt ontzettend saai en grafisch matig uit. CoD met Mechs...
Dan overtuigd Knack mij nog meer. Ziet er uit als verfrissende gameplay.
Forza is goed en Halo ook wel, maar heb ik niks mee. Gears of War komt niet.
Ryse overtuigd mij totaal niet. Alle soldaten hebben dezelfde models. Voor de rest ziet het er wel aardig uit, maar gameplay technisch met die kill moves is het veel te lineair. Dead Rising 3 overtuigde mij ook totaal niet.

Eigenlijk zou voor mij, als ik een console wil, Forza dan de enige reden zijn om een Xbox One te halen (misschien dat de controller nog fijner is, maar dat weet ik nu nog niet).
Ik vind Titanfall er erg goed uitzien, ben alleen bang dat ik het snel beu wordt omdat van wat ik nu gezien heb het erg repetitief is wat je doet. Robotje knallen, in een robot zitten, mannetje oppakken en weggooien.
Voor mij is Forza ook de enige reden om een X1 te halen dus dat gebeurt ook maar weet alleen nog niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]
Titanfall? Nooit van gehoord. Gears of war vond ik niet bijzonder. Halo 1, die ik toentertijd op de pc heb uitgespeeld was zelfs voor die tijd bijzonder lineair.... vermakelijk, maar niet bijzonder. Vanaf versie 1 is het alleen maar downhill gegaan. Forza, tsjah... ik heb er niet veel mee (maar ook niet met GT trouwens).

Kortom, niets boeiends. Waarom geen games zo goed als Heavy rain? Of indies als Journey? Of Final fantasy? WipeOut? Little big planet? Dat vind ik vette games!

En de rest van de goede games, zoals Assasin's creed, en Rockstar-games, zijn toch cross platform. Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Drie van deze vier games boeien mij al niet. Ja, Forza; fan sinds Forza 1 op de Xbox en speel soms nog F4, liever dan GT5 iig. Halo vind ik te futuristisch en niet boeiend, GoW te saai. Ik besef me nu pas dat ik meer exclusives op de PS3 leuk vond dan de 360, terwijl ik veel meer games voor laatstgenoemde heb (200 tegen 60 voor de PS3).

Nee, liever een Uncharted, Infamous, LBP, Singstar, Buzz. De 360 heeft voor mij, achteraf gezien, als enige boeiende exclusive Alan Wake gehad. Forza 2,3 en 4 ook maar GT is voor mij afdoende als tegenhanger.
Als verzamelaar zal ik sowieso beiden bij launch halen, maar de PS4 zal leading zijn itt nu.

De PS vind ik ook volwassener. Die domme avatars waarmee MS de Nintendo kant op wilde vind ik al erg simpel, maar verder is het XMB van de PS een stuk rijper en toegespitst op de (jong)volwassene. Alles wat MS kopieert komt halfslachtig uit de verf. Neem Lips en You're in the Movies (Singstar en res. Buzz). Wat dat betreft heeft Sony aardig wat goede unieke games in de library.

Nu nog The Last of Us en Beyond: Two Sould (Fahrenheit en Heavy Rain vond ik ook geweldig) en dan mogen mijn PS3's zich melden in de retro-room.

Ik vergeet in mijn proza dat mijn all-time favorit (vanaf 2005) Crackdown is. Crackdown, alleen uitgebracht op de 360, heeft mij enorm veel vertier gebracht (nog steeds mijn "icon" op XBL).

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Uiteindelijk komt het erop neer welk genre en welk type games je liever speelt. Ik ontken niet dat Forza, Halo systemsellers zijn voor een grote groep. En Titanfall/Ryse kunnen dat worden, de setting van Ryse bijvoorbeeld spreekt mij aan. Net zoals PvZ: garden warfare :D En QB oogt heel mooi, maar ik ben nog niet overtuigd van de game op zich. Verder blijft Forza toch een geval apart wat die wel niet kunnen neer zetten in het race-genre.

Maar daarnaast is van belang: speel je liever singleplayer of online multiplayer games? Zelf ben ik meer van singeplayer + offline multiplayer in de vorm van splitscreen op de bank met vrienden gamen. Daarom heb ik momenteel enkel een xbox live silver account op mijn xbox 360. Ik heb geen zin om te moeten betalen om die ene keer dat ik dan toch online multiplayer wil doen (als vrienden achter hun xbox 360 zitten en een potje online willen gamen) toegang te krijgen tot die functie. Ik betaal al genoeg aan Ziggo voor internet, tv en telefonie.

Welnu: daarom had ik ooit een PS3 en was ik zeer te spreken over gratis PSN. Waarom ik van de PS3 naar de 360 ben overgestapt kwam omdat ik de PS3 exclusives uitgespeeld had en mij meer richtte op multiplatforms. Als je dan na gaat dat ik mijn tweedehandse PS3 phat 60GB kon verkopen en daarvoor een 360 4GB slim + 250GB hdd nieuw kon terug kopen was mijn keuze snel gemaakt. Nu Sony PSN+ verplicht stelt voor online multiplayer valt zo'n USP dus weg, wat jammer is. Want hiermee doen ze wat Microsoft al sinds de introductie van xbox live deed. Tegelijkertijd verbaast het mij niets, want als de concurrent geld vraagt voor online, waarom zou jij dat geld dan aan je neus voorbij laten gaan?

Ook nu weer heb ik zoiets: system sellers halen mij niet over om voor een bepaalde console te kiezen. mijn must-haves zitten met name in de multiplatforms (Watch_dogs, AC4, ME2, BG&E2, Tom Clancy: The Division, FIFA e.d.). Dus ik kijk dan naar de randzaken en de prijs. Want ik kan op basis van multiplatform games noch de XB1 noch de PS4 afstrepen. De 360 had als pre: de controller, de PS3 had als pre: gratis online.

De XB1 heeft een gefinetunede 360 controller en de PS4 heeft niet langer gratis online. Maar de XB1 is 100 euro duurder want je krijgt meer, o.a. Kinect zit gebundeld. Dat is mooi en aardig, maar ik verkocht mijn Wii omdat ik de Nintendo exclusives uitgespeeld had èn het gezwaai leuk vond in Wii-Sports maar verder ook niet. Kortom.. geef mij maar gewoon een controller, de rest doet er voor mij niet toe. Wat dan zeker telt is de aanschafprijs. Als een extra verplichte accessoire (want dat is Kinect) voor mij niet hoeft, zit ik er wel mee opgescheept. En ik mag er wel voor betalen want het zit gewoon vewerkt in de prijs. Welnu dan hou ik graag €100 in de knip voor een extra controller + game.

tl:dr it's all about the games. Maar hoewel bepaalde games zeker te betitelen vallen als sytem-sellers laat dat onverlet dat dergelijke games je wel moet aanstaan. Staan die games je niet aan, maar multiplatforms wel dan ga je letten op andere dingen. In the end hou ik bij de PS4 meer geld over dan bij aanschaf van de XB1, wat ik in kan zetten voor extra games en/of controllers. PS eye is een optie, maar geen verplichte accessoire. Welnu dan is het lange leve vrijheid, blijheid. Hoef je het niet > koop je het niet. Wil je het wel > koop je het gewoon. Dat model hield Microsoft aan bij de 360 (bedraad/draadloos, HDD/geen HDD, WiFi/ethernet, wel of niet Kinect) Die keuze beviel mij en ja als exclusives je dan weinig doen stem ik met mijn portemonnee hoewel beide consoles zo hun voor en nadelen kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
[b]swopdark schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:18:[/

Iedereen kan een andere smaak / voorkeur hebben over welke games ze tof vinden, maar om nu te verklaren dat killzone en uncharted geen system sellers zijn.. :X

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
E3 is zeker volledig aan jou voorbij gegaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eX7F7kS.jpg

Okay, wat is er mis met Microsoft?

Voor als je niet weet waar het overgaat: Xbox One werkt niet in niet-goedgekeurde landen. Dus stel je woont in Polen, dan kan je niet uit Duitsland een Xbox One halen... want hij werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Lijkt er meer op dat swopdark bezig is om zijn keuze voor de X1 voor zichzelf te verdedigen. Uncharted is tegenwoordig ook bij de "neutrale" pers een begrip geworden. Killzone zal waarschijnlijk ook een eigen PS4 pack krijgen (hoe bedoel je, geen system seller?).

Cross platform ben je met de nieuwe generatie waarschijnlijk beter af (qua GFX) met de PS4. Sneller geheugen en snellere GPU. Of MS moet met de CPU nog een konijn uit de hoge hoed toveren (naar mijn idee niet waarschijnlijk).

En wie had gedacht dat Sony de handen op elkaar krijgt wanneer DRM besproken wordt?
Voor de mensen die nog niet gekozen hebben, dan zou die 100 euro verschil wel eens heel zwaar kunnen gaan wegen. Maar het zal me niets verbazen wanneer MS met speciale korting bij de launch komt (misschien in de trant van 1 jaar gratis Live Gold).

In de pers zie ik ook steeds meer positieve reacties op de PS4 en de X1 is nog steeds bezig met damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:05:
Voor als je niet weet waar het overgaat: Xbox One werkt niet in niet-goedgekeurde landen. Dus stel je woont in Polen, dan kan je niet uit Duitsland een Xbox One halen... want hij werkt dan niet.
Dat zou indirect impliceren dat dit IP based gaat worden, wat op dit moment de enige 'regio'check is die kan worden uitgevoerd. Net als mensen nu gewoon Asia en US accounts kunnen maken (met fake adres, dat dan wel), lijkt het me onlogisch dat dat ding helemaal niet zou werken puur op basis van een IP adres.

Lijkt eerder dat ze niet echt bepaald op de hoogte zijn of dat MS nog geen definitief besluit heeft gemaakt, teveel 'may could maybe can' zinnen (zie de andere twitter conversaties).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:05:
[...]
E3 is zeker volledig aan jou voorbij gegaan? :P
Moet zeggen dat ik niet in detail alle games heb gevolgd nee O-)

Wel games als Watch dogs en Killzone gezien, en Knack, dat zag er wel vet uit. Voor de rest een hoop schiet-games (misschien ben ik hem vergeten?), die er grafisch eigenlijk allemaal wel vet uitzagen (op de x1 en ps4). Uit die beelden valt eigenlijk 0,0 conclusies uit te trekken betreffende verhaal en gameplay. Dat wordt dus wachten tot ze uitkomen en uitgebreid gereviewed kunnen worden.

In ieder geval nog geen enkele game voor beide consoles gezien waarvan ik zeg; Dat moet ik hebben!

Maar als ik naar de geschiedenis kijk dan vond ik PS altijd leukere exclusives hebben dan de Xbox, en dat zal waarschijnlijk niet anders zijn voor de PS4. Time will tell.

Maar goed, wellicht een iets afwijkende gamesmaak. Voor mij persoonlijk zijn games als WipeOut of LBP een system seller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Exclusives zijn altijd persoonlijke keuzes geweest :) Mijn laatste 2 PS consoles zijn 99% om GT gekocht, dat zal ook gewoon het geval weer zijn als GT7 (of 6HD) uitkomt. Die paar exclusives kan ik wel mee leven, het waren precies de exclusives die ik wel leuk vond, die nu amper tot niet meer gespeeld worden (multiplayer U2, MAG, die kart game - niet LBK, maar die andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hahaha! X1 staat met 5-0 achter, wordt overal afgefikt, maar jawel, die gaat het beter doen omdat Titanfall een echte systemseller is en Uncharted (!!!) niet. Bedankt voor het lachen in ieder geval. En GoW, heb ik de aankondiging gemist? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
[...]

Dan lees jij echt andere dingen dan ik.
Tuurlijk, PS4 heeft betere hardware en met deze generatie zijn de architectuur verschillen kleiner dan ooit en dus zijn de verschillen in hardware beter te zien in het eindproduct.
Het verschil tussen Xbox One en PS4 is minimaal, zowel qua hardware als qua architectuur, dus waar je "de verschillen zijn beter te zien in het eindproduct" vandaan haalt... :?
Maarrr sinds wanneer is de meest krachtige console ook de winnaar van de generatie??
Precies, dat gaat ook geen drol uitmaken, net zoals het nu geen drol uitmaakt of je PS3 of X360 speelt, lijkt allemaal op elkaar.
Knack misschien niet, maar $100, geen online nodig, tweedehands spellen kunnen verkopen zijn toch echt wel in het voordeel van de PS4 (of beter gezegd, het tegenovergestelde is het nadeel van de Xbox One).
Titanfall een systemseller :? Ik vind Titanfall er heel cool uitzien, maar ik zie niet waarom dat een systemseller zou zijn. Forza 5 ja, Halo komt pas veel later, Gear of War, is niet aangekondigd, maar misschien weet jij meer dan ik.

Denk dat het wel meevalt. Ja, Xbox heeft een paar franchises die heel groot en goed zijn (Halo, Forza en Gears of War), maar ik heb het idee dat Playstation veel meer unieke titels heeft dan de Xbox heeft. Misschien zijn ze los van elkaar niet zo groot als een Halo of GoW, maar dat zijn en blijven maar een paar titels en met een paar red je het niet.

Zelf trok de Xbox 360 me altijd meer en vind ik de Xbox One nu ook nog een prima ding, maar Sony maakt wel heel goed gebruik van de punten waarop Microsoft nu wordt afgevallen door alles en iedereen. En ik denk dat dat best wel eens ervoor kan zorgen dat de PS4 een groter succes wordt dan de X1. Wil niet zeggen dat de Xbox One het niet ook goed gaat doen, maar ik zie het niet gebeuren dat de PS4 het minder gaat doen dan de X1.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 22:19

PBP

Uncharted geen systemseller :') franchise heeft ruim 16miljoen exemplaren verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
PBP schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:42:
Uncharted geen systemseller :') franchise heeft ruim 16miljoen exemplaren verkocht.
Idd...Heel de industrie staat op zijn kop als er een nieuwe Uncharted komten sowieso met The last of us nu al helemaal, bijna alles van die studio is goud! Uncharted geen systemseller :') Ik lig nu al in de rij voor Titenfall of weer dat saai GoW.

Forza en Halo oke..maar Titenfall :') ( heb zelf het idee dat Forza ook redelijk stilstaat en GT6 echt heel erg kan verassen, ja op de PS3!! ).

Sowieso al die mensen die nu blaten over het gameaanbod, Sony heeft zoveel studio's dat er echt nog heel veel exclusives komen waarvan wij nog niks weten. Het duurt 3 maanden, tijd zat voor meer info en ze moeten die maanden ook nog vullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
Ondertussen wordt op frontpage in meer dan 600 reacties gehakt gemaakt van de xbox one..
vraag me af of dit representatief is voor de algemene mening van de gamers. Maar het lijkt erop dat de xbox one kopers niet bang hoeven te zijn dat ze op de release dag voor een leeg schap in de mediamarkt staan.. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 12-06-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik ben trouwens wel eht benieuwd hoe de DS4 controller zich staande houdt tegenover de Xbox controller na het complete redesign.

Qua knoppenindeling altijd al prettig maar de Xbox had wel een veel beter in de hand liggende controller met batterijen, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:51:
Ondertussen wordt op frontpage in meer dan 600 reacties gehakt gemaakt van de xbox one..
vraag me af of dit representatief is voor de algemene mening van de gamers. Maar het lijkt erop dat de xbox one kopers niet bang hoeven te zijn dat ze op de release dag voor een leeg schap in de mediamarkt staan.. :+
Dit is Tweakers, wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:56:
[...]

Dit is Tweakers, wat denk je zelf?
ik heb geen idee. Ben zelf wat minder negatief over de xbox. Maar ga er waarschijnlijk ook niet voor kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Net nu ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn met de faal-berichten uit het X1 kamp, komen ze met dit; http://frontpage.fok.nl/n...iolock-voor-xbox-one.html

Niet eens een regiolock, nog veel erger: Een LAND-lock. Als ik een X1 zou kopen in België en dan thuis in NL onder het TV meubel plaats, dan heeft het ding niet meer functionaliteiten dan een gemiddelde IKEA dummy-console ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Bartjuh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:03:
Net nu ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn met de faal-berichten uit het X1 kamp, komen ze met dit; http://frontpage.fok.nl/n...iolock-voor-xbox-one.html

Niet eens een regiolock, nog veel erger: Een LAND-lock. Als ik een X1 zou kopen in België en dan thuis in NL onder het TV meubel plaats, dan heeft het ding niet meer functionaliteiten dan een gemiddelde IKEA dummy-tv ;(
Staat een paar posts boven deze ook al vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:24
Over dat hele gehypte Titanfall verhaal...
Het is toch niet vreemd om te zeggen dat die studio zich eerst nog moet bewijzen? Ook al zijn het zogenaamd allemaal ex-Infinity Ward developers, het is bekend dat meerdere personen respawn heeft verlaten sinds vorig jaar. Dus om nou te zeggen dat dat de nieuwe cod wordt gaat echt te ver.

Kijk Destiny van Bungie, nieuwe IP van een veteran, high-ranked developer, dat vertrouw ik nu al. AL helemaal als je naar de gameplay demo kijkt, van hoger niveau als Titanfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Laatst online: 25-09 14:01
Wat overigens wel even het vermelden waard is:
PS4 games zijn niet DRM vrij. En discs uitwisselen gaat ook niet zomaar. Dit is alleen van toepassing op exclusives. Voor third party games zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde model gebruikt worden als de X1. Slimme marketing van Sony, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:09:
PS4 games zijn niet DRM vrij. En discs uitwisselen gaat ook niet zomaar. Dit is alleen van toepassing op exclusives. Voor third party games zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde model gebruikt worden als de X1. Slimme marketing van Sony, dat wel.
Dat zegt Sony toch ook gewoon dat ze zelf geen DRM erop gooien en dat de uitgevers zelf maar moeten kijken hoe ze het doen. Ik denk trouwens dat je het ook voor de uitgevers kan zeggen aangezien Sony veel in overleg heeft gedaan met de industrie en dat blijkt ook aangezien EA en Ubisoft hetzelfde zeggen eigenlijk....

Dus ja, DRM vrij tot die bedrijven het via hun eigen systeem ook willen.

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 13-06-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:09:
Marketingtechnisch is het heel slim geweest, je verplaatst erg tactisch de 'haat' richting de uitgevers die er al een tijdje bekend om stonden (origin, EA, lol Ubisoft, blizzard doet ook nog mee met battle.net).

En zolang Sony hierover geen duidelijk antwoord geeft rond PSN games, wacht ik dat aspect eerst rustig af. (ik heb gok 300+ euro aan PSN games, digitaal stof te verzamelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
AMARONE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:10:
[...]

Dat zegt Sony toch ook gewoon dat ze zelf geen DRM erop gooien en dat de uitgevers zelf maar moeten kijken hoe ze het doen. Ik denk trouwens dat je het ook voor de uitgevers kan zeggen aangezien Sony veel in overleg heeft gedaan met de industrie en dat blijkt ook aangezien EA en Ubisoft hetzelfde zeggen eigenlijk....

Dus ja, DRM vrij tot die bedrijven het via hun eigen systeem ook willen.
Ja, maar wel lafjes. Het is voor 90% van de games dus gewoon hetzelfde systeem als de X1, namelijk verplicht online zijn. Alleen bij de X1 zijn er nog wat extra maatregelen getroffen om consumenten ook tegemoet te komen (het uitlenen van je game aan 10 "familieleden" en het eenmalig kunnen doorverkopen aan iemand in je friendlist).

Nou lijkt het alsof Microsoft de grote boeman is, terwijl Sony de consument eigenlijk harder naait, en het vervolgens afschuift op de uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hier is een globale console-war X1 vs. PS4 poll gestart (stemmen via Twitter... heb ik zelf niet :P ):
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

Dat de wereld voornamelijk PS4 zou stemmen leek mij duidelijk... maar dat zelfs de VS massaal PS4 zou stemmen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Je moet je beter inlezen want wat je nu allemaal zegt is al ontkracht door Sony. Het blijft hetzelfde zoals bij de PS3. Third partys hebben allleen de mogelijkheid om bijv. met een online pass te komen. Je kan gewoon offline spelen en je console hoeft ook niet online te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zat vanmiddag de extended trailer van MGS5 te kijken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iQaUMa9tRSY]
(kun je beter op youtube in 1080P kijken)

Indrukwekkende trailer imho. En het lijkt vanaf 3m55 ook echt ingame gameplay te zijn? (gezien de wat houterige bewegingen van het paard). Maar ik twijfel nu omdat het misschien te mooi is voor ingame, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:22:
Ik zat vanmiddag de extended trailer van MGS5 te kijken:
[video]
(kun je beter op youtube in 1080P kijken)

Indrukwekkende trailer imho. En het lijkt vanaf 3m55 ook echt ingame gameplay te zijn? (gezien de wat houterige bewegingen van het paard). Maar ik twijfel nu omdat het misschien te mooi is voor ingame, wat denken jullie?
Na MGS4 : Guns of the Patriot gespeeld te hebben zal het wel weer een halve film worden (of eigenlijk het equivalent van 5 films) 8)7 Dat was serieus mijn eerste game waar ik (veel) langer heb zitten kijken naar cut-scenes dan daadwerkelijk heb gespeeld*. De langste cut-scene(s) achter al elkaar voordat ik weer kon spelen duurde gewoon meer dan een uur. Dat was gewoon controller neerleggen, bak popcorn+cola erbij en voetjes omhoog :+

* geen geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Waar heeft MS bevestigd dat het in andere landen niet werkt? Die twitter geeft daar ook helemaal geen uitsluitsel over. Dat FOK bericht is dus ook weer bullshit.

Ze zeggen dat de ervaring minder is, maar ze zeggen niet dat je niet meteen iets kunt activeren of iets dergelijks. Checken op IP is leuk, maar nooit helemaal waterdicht. Dat zie je bij de diverse HTML IP tracers, die gokken ook maar wat (zit ik in Flevoland? Ik zou toch zweren dat dit Noord Brabant is).

Qua system sellers denk ik dat vooral de 3rd party games belangrijk gaan zijn. Call of Duty, Battlefield, Watch Dogs, Fifa, Madden, Assassins Creed 4, The Crew, Destiny, Metal Gear 5, NFS Rivals, Thief en Final Fantasy 15 springen mij zo in het hoofd. Dat zijn echt geen slechte games en ik denk dat je zonder de exclusives al aardig wat moois in huis kunt halen.

Kijken we even naar wat Microsoft lijkt te lanceren als Exclusives (niet alles komt namelijk bij launch), dan zit daar Forza 5, Dead Rising 3, Project Spark, Sunset Overdrive, Titanfall, Ryse en Quantum Break bij (waarschijnlijk). Smaken verschillen natuurlijk, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat dit hele mooie games zijn. Merendeel zal ook wel veel mensen naar de console trekken. Ik zie hierbij vooral Forza 5, Titanfall (zeg in de reclame "van de makers van Call of Duty" en je hebt zo een fanbase te pakken), Ryse en Quantum Break wel system sellers worden.

Bij het Sony-kamp lijken mij de volgende exclusieve games wel bij launch beschikbaar:
Driveclub, Killzone, Knack, Kingdom Harts 3, Outlast, Planetside 2, Secret Ponchos, The Witness, Warframe. Meer kan ik op dit moment niet vinden, want er staat aardig wat keren 2014 in de lijst. Games als Order 1886, The Dark Sorceror en nog een paar lijken mij echt geen launchgames. Dan hadden we daar inmiddels ook wel wat meer van gezien (op de conferenties of de beurs). Toch zie ik Driveclub wel groot worden, maar omdat die bij PS+ komt is het eigenlijk geen system seller, verder Killzone natuurlijk, Kingdom Harts en Planetside. De rest komt pas later of lijkt me een kleinere doelgroep dan de rest te hebben. Knack ziet er niet verkeerd uit, maar vind ik een beetje tussen PS3 en PS4 in zitten qua graphics (vooral dat alle objecten zo snel door de grond verdwijnen vind ik erg jammer).

In Q1 2014 lijkt ook wel wat uit te komen, maar er is eigenlijk nog maar weinig te zeggen. Het is opvallend dat er vooral weinig Sony games een releasedate hebben, maar ik denk dat dit nog wel bij zal trekken. Omdat we er echter nog niet veel van gezien hebben, ben ik bang dat er toch minder launchgames bij Sony zijn dan bij Microsoft.

Let wel: er zijn nog weinig releasedates beschikbaar, maar omdat we van sommige games nog maar weinig hebben gezien, zullen we nog moeten afwachten of die 2013 wel gaan halen.

Goede bron om te kijken welke games uitkomen en wat er al bekend is, is IGN
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/List_of_Xbox_One_Games
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Games

Opvallend daarbij is dat er echt enorm veel games multi-platform zijn gegaan. Zo zie ik ook dat Mad MAx als multi-platform staat. Wist niet of dat al bekend was?

In ieder geval heb ik bij veel games toch al wel een "shut up and take my money" instelling en als ik zo kijk naar hoe hoog de kwaliteit van de games is die we gezien hebben, gaan we een mooie generatie tegemoet!

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 13-06-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
PBP schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:19:
Je moet je beter inlezen want wat je nu allemaal zegt is al ontkracht door Sony. Het blijft hetzelfde zoals bij de PS3. Third partys hebben allleen de mogelijkheid om bijv. met een online pass te komen. Je kan gewoon offline spelen en je console hoeft ook niet online te zijn.
Laten we dadelijk in de praktijk maar eens kijken hoe het echt gaat werken.

Quote van Sony (Tretton):
"Well, I mean, we create the platform, we've certainly stated that our first-party games are not going to be doing that, but we welcome publishers and their business models to our platform," Tretton said on GameTrailers, as reported by Polygon.

Tretton added, "There's gonna be free-to-play, there's gonna be every potential business model on there, and again, that's up to their relationship with the consumer, what do they think is going to put them in the best fit. We're not going to dictate that, we're gonna give them a platform to publish on."

"The DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control, or dictate, or mandate, or implement," he concluded.

Meaning that while first-party games won't have DRM restrictions, third-party publishers like EA, Activision and Ubisoft are free to come up with their own policies for PS4 games.
Daarna zegt een woordvoerder van Sony:
Sony later came out with further commentary on the DRM issue, stating that all disc-based games are available to trade or resell however an owner wants, no matter who made the game.

"As announced last night, PS4 will not have any gating restrictions for used disc-based games. When a gamer buys a PS4 disc they have right to use that copy of the game, so they can trade-in the game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever."

As for whether the PS4 will have an Online Pass program like the first-party service found on the PS3, that's a no-go for the newer system, the rep said.
Wat Tretton dus weer tegenspreekt. Gaat dus ook niet helemaal lekker daar binnen Sony met de communicatie. Wat me opvalt is dat ze hier spreken over disc-based games... Dus ik vermoed dat er heel wat grote titels niet disc-based gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Je kan sowieso nu al zo'n beetje alle games kopen via PSN, dit in tegenstelling tot Xbox Live.
Ik zag dat dark souls niet te koop was, dat was voor het eerst dat ik er 1 tegenkwam.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:32:
[...]

[...]

[...]

Wat Tretton dus weer tegenspreekt. Gaat dus ook niet helemaal lekker daar binnen Sony met de communicatie. Wat me opvalt is dat ze hier spreken over disc-based games... Dus ik vermoed dat er heel wat grote titels niet disc-based gaan zijn.
Dat is toch allemaal al duidelijk gemaakt en gewoon logisch. Sony zal op de discs geen restricties gooien en de uitgevers moeten maar kijken wat ze doen. Via PSN is het logisch dat daar restricties opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:32:
[...]

[...]

[...]

So there was some confusion around when Jack was interviewed on GT earlier about 3rd parties and DRM for disc based games.
There's been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games?

What he talked about is with the offline portion there's no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it's now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It's the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it's PS Plus going forward.

There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It's an online service. It doesn't make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right?

Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it's at publishers' discretion to come up with a new business model and offer to consumers.

But that's limited to just the online aspect?

Yes.
Lees dit topic even door. Ow en tuurlijk zijn grote titels wel op disc beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
AMARONE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:50:
[...]

Forza en Halo oke..maar Titenfall :') ( heb zelf het idee dat Forza ook redelijk stilstaat en GT6 echt heel erg kan verassen, ja op de PS3!! ).

Sowieso al die mensen die nu blaten over het gameaanbod, Sony heeft zoveel studio's dat er echt nog heel veel exclusives komen waarvan wij nog niks weten. Het duurt 3 maanden, tijd zat voor meer info en ze moeten die maanden ook nog vullen....
Kan me nog best vinden in sommige van je punten , maar met wat gaat GT6 dan verrassen ? Nog een 10tal extra Nissans ? Schade ? Realistische botsingen ? Het gevoel dat je aan het racen bent ?

Ik hoop hard met je mee , maar als we de games naast elkaar leggen dan heeft Forza een zware inhaalslag gemaakt en is Gran Turismo de rijdende showroom geworden. Ik zeg niet dat GT een slechte game is , maar Forza heeft genoeg goede punten om dat een betere racer te vinden.

De enige veranderingen die ik verwacht bij GT6 zijn meer premium cars, nog meer vage japanse bakken in alle uitvoeringen die je maar kan bedenken met iets betere physics. Verwacht wel dat ze grafisch een waardige afsluiter gaan maken :)

Bij Forza 5 zie ik dat ze toch weer nieuwe dingen proberen met bv. Drivatar. Het kan je ding niet zijn , maar er wordt tenminste nagedacht ipv alles precies na te maken en te vergeten dat racen ook echt leuk moet zijn. Meer tracks en meer tegenstanders zou ik wel graag zien bij beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
PBP schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:38:
[...]

So there was some confusion around when Jack was interviewed on GT earlier about 3rd parties and DRM for disc based games.

[...]

Lees dit topic even door. Ow en tuurlijk zijn grote titels wel op disc beschikbaar.
Nogmaals, ik ben benieuwd hoe dit dadelijk in de praktijk gaat werken. Sony trekt zijn handen er vanaf en zegt het is aan de uitgever (met bepaalde restricties). Dat gaat denk ik dadelijk helemaal los lopen. Microsoft zegt, wij bepalen de DRM, zodat het duidelijk is waar de uitgever en consument aan toe is. Twee heel andere uitgangspunten, en ik ben benieuwd welke in de praktijk het fijnst zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het punt is wel dat geen enkel first party gamestudio van Sony (en dat zijn er aardig wat) DRM gaat gebruiken en dat is een zeer positief signaal. Daarnaast kopen gamers steeds minder triple A games, er wordt meer dan ooit afgewogen welke games wel of niet gekocht worden en sommige comsumenten kiezen dan eerder voor een game zonder DRM.

Het is goed dat first party titels van Sony zonder DRM zijn, dat zal voor uitgevers als EA en Ubisoft alleen maar de drempel hoger maken om wel een vorm van DRM te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 01:20:
Het punt is wel dat geen enkel first party gamestudio van Sony (en dat zijn er aardig wat) DRM gaat gebruiken en dat is een zeer positief signaal. Daarnaast kopen gamers steeds minder triple A games
Is dat zo? Zo ja, heb je een bron? Ik dacht dat er juist meer games gekocht werden en volgens mij staan de AAA games nog steeds fier bovenaan de verkooplijsten.
, er wordt meer dan ooit afgewogen welke games wel of niet gekocht worden en sommige comsumenten kiezen dan eerder voor een game zonder DRM.
Wederom, is dat zo? Volgens mij kopen consumenten een game omdat ze de game leuk vinden? "Hey kijk, hier kun je met Batman spelen" of "mooie auto's, man!". Sure, er zullen mensen zijn die liever een game zonder DRM hebben, maar je kunt mij niet vertellen dat het merendeel zich daar druk om maakt. Waar ze zich druk om maken (of waar het uiteindelijk om gaat) is of de DRM servers het uithouden als een game gelanceerd wordt en of we nog last krijgen van downtimes. Nu Simcity een tijdje uit is, hoor je vrij weinig meer over downtimes en wordt de game verder afgebrand op gebrekkige game mechanics, niet omdat het DRM heeft (daar was het in het begin om te doen maar EA had duidelijk te weinig servers online die ook nog eens niet stabiel waren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook fijner als er geen DRM op zit, maar het is niet alsof dat nieuw is en het niet goed toegepast kan worden zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Je hebt het over Microsoft, een bedrijf wat de laatste jaren toch aardig wat ervaring heeft opgedaan met online services. Niet een EA of Ubisoft die 5 servers neerzet waar het er 100 hadden moeten zijn.
Het is goed dat first party titels van Sony zonder DRM zijn, dat zal voor uitgevers als EA en Ubisoft alleen maar de drempel hoger maken om wel een vorm van DRM te gebruiken.
Het zal wel wat uitmaken inderdaad, maar niet zo heel veel lijkt me. Ik denk dat het vooral weinig uitmaakt met games die toch al online gespeeld worden of daar veel beter door worden. Niet dat een singleplayer ervaring niet meer voldoet, zeker niet, maar als Microsoft nu slim is zetten ze vol in op Online Multiplayer en gaat Sony meer de Singleplayer kant op. Dat past volgens mij het beste bij de strategie die ze op dit moment hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:12:
[...]
Dat zou indirect impliceren dat dit IP based gaat worden, wat op dit moment de enige 'regio'check is die kan worden uitgevoerd. Net als mensen nu gewoon Asia en US accounts kunnen maken (met fake adres, dat dan wel), lijkt het me onlogisch dat dat ding helemaal niet zou werken puur op basis van een IP adres.
GPS die in Kinect zit misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:58:
[...]

Nogmaals, ik ben benieuwd hoe dit dadelijk in de praktijk gaat werken. Sony trekt zijn handen er vanaf en zegt het is aan de uitgever (met bepaalde restricties). Dat gaat denk ik dadelijk helemaal los lopen. Microsoft zegt, wij bepalen de DRM, zodat het duidelijk is waar de uitgever en consument aan toe is. Twee heel andere uitgangspunten, en ik ben benieuwd welke in de praktijk het fijnst zal werken.
Beste Rudey, het is nu ook aan de uitgevers, dat is het al jaren. Het is gewoon hetzelfde systeem als met PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, het typische is dat je bij de Wii U helemaal niets over DRM hoort, ook niet van Ubisoft. Het zal allemaal wel loslopen met dat DRM verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Het gaat er gewoon om dat je Met de ps4 lekker offline kan spelen zonder restricties en de grote titels afkomstig van EA/Ubisoft/Activision sowieso geen online passes meer hebben dus die kan je gerust uitlenen /doorverkopen.

Het hele online passes verhaal noem ik geen DRM hoor, maar een manier om extra geld te verdienen en dat is aan de uitgevers (Gebeurt nu ook al, en tjah van die season/online passes begrijp ik wel). Het gaat er dus om dat SONY ACTIEF heeft gelobyed om ervoor te zorgen dat je geen restricties hebt. Waar Microsoft helemaal zelf heeft besloten om zo een kut systeem in werking te zetten. EA/Activision hebben al gezegd dat die wens niet van hen afkwam maar dat ze het ook pas op de E3 hoorde van MS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:24:
s en de grote titels afkomstig van EA/Ubisoft/Activision sowieso geen online passes meer hebben dus die kan je gerust uitlenen /doorverkopen.
Maar waar gaan ze het mee vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:35:
[...]

Maar waar gaan ze het mee vervangen?
Dat weet niemand hier denk ik, en dat heeft ook verder niks met de consoles zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 09:04
Omdat ze nooit een andere beveiliging op de heilige PS4 zullen gebruiken? volgens mij moet jij ook even wakker worden en niet alles geloven wat ze met hun mooie blauwe ogen beloven....

Hoewel ik zelf DRM natuurlijk ook jammer vind kan ik me er eigenlijk niet aan storen. Ik bedoel op de PC koopt iedereen ook van alles met Steam en gaat spelen. Laat Steam dus ook 1 van de grootste DRM systemen zijn.

Ik denk dat Microsoft er juist slim aan gedaan heeft nu vast de bittere DRM pil te slikken maar wel centrale policies uit te stippen. Sony zal vroeg of laat ook op een dergelijk systeem moeten inhaken.

En wat dat aan gaat alles wat je onine via de PSN Store koopt kun je ook niet doorverkopen of lenen of whatever en laat juist die stores (en het gemak ervan!) de toekomst zijn ivm al die discs die ook nog eens stuk (kunnen) gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:24:
Het gaat er gewoon om dat je Met de ps4 lekker offline kan spelen zonder restricties en de grote titels afkomstig van EA/Ubisoft/Activision sowieso geen online passes meer hebben dus die kan je gerust uitlenen /doorverkopen.

Het hele online passes verhaal noem ik geen DRM hoor, maar een manier om extra geld te verdienen en dat is aan de uitgevers (Gebeurt nu ook al, en tjah van die season/online passes begrijp ik wel). Het gaat er dus om dat SONY ACTIEF heeft gelobyed om ervoor te zorgen dat je geen restricties hebt. Waar Microsoft helemaal zelf heeft besloten om zo een kut systeem in werking te zetten. EA/Activision hebben al gezegd dat die wens niet van hen afkwam maar dat ze het ook pas op de E3 hoorde van MS zelf.
Lees anders even dit artikel goed door:
http://arstechnica.com/ga...nsing-used-game-policies/

Microsoft heeft een DRM systeem ingevoerd, juist onder druk van de uitgevers, maar heeft daarin niet toegegeven aan alle eisen en geprobeerd de consument daarin ook tegemoet te komen (zie superieure game share mogelijkheden t.o.v PS4). Dat EA/Activision vervolgens zeggen er niets mee te maken is goede marketing. Ik geloof ook niet dat de PS4 er zo makkelijk vanaf komt bij de uitgevers. Maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

de grootste angst straks voor PS4 bezitters die multiplatform games gaan/willen spelen is dat een EA of Ubisoft zelf de DRM gaat faciliteren. Kans is aanwezig dat je Diablo 3 of Sim City praktijken gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:11:
de grootste angst straks voor PS4 bezitters die multiplatform games gaan/willen spelen is dat een EA of Ubisoft zelf de DRM gaat faciliteren. Kans is aanwezig dat je Diablo 3 of Sim City praktijken gaat krijgen.
Dat zou inderdaad zomaar mogelijk kunnen zijn, maar dat heeft Sony verder niet in de hand, net als de online pass van EA. De uitgever bepaalt de policy op zijn games, en niet de consolebouwer, wat in het geval van MS dus niet opgaat. Ze bedingen gewoon een percentage van de fee die men betaalt voor 2e hands games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jaguar645 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:58:
Hoewel ik zelf DRM natuurlijk ook jammer vind kan ik me er eigenlijk niet aan storen. Ik bedoel op de PC koopt iedereen ook van alles met Steam en gaat spelen. Laat Steam dus ook 1 van de grootste DRM systemen zijn.
Steam is een DRM die niemand in de weg zit. Je kan Steam games offline spelen, je kan Steam games op meerdere pc's installeren, Steam legt geen beperkingen op hardware (zoals StarForce dat wel deed). Steam is het goede voorbeeld van DRM. Console gebruikers zouden in hun handen moeten wrijven als zij Steam konden gebruiken.

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!