Huh? Waar heeft MS bevestigd dat het in andere landen niet werkt? Die twitter geeft daar ook helemaal geen uitsluitsel over. Dat FOK bericht is dus ook weer bullshit.
Ze zeggen dat de ervaring minder is, maar ze zeggen niet dat je niet meteen iets kunt activeren of iets dergelijks. Checken op IP is leuk, maar nooit helemaal waterdicht. Dat zie je bij de diverse HTML IP tracers, die gokken ook maar wat (zit ik in Flevoland? Ik zou toch zweren dat dit Noord Brabant is).
Qua system sellers denk ik dat vooral de 3rd party games belangrijk gaan zijn. Call of Duty, Battlefield, Watch Dogs, Fifa, Madden, Assassins Creed 4, The Crew, Destiny, Metal Gear 5, NFS Rivals, Thief en Final Fantasy 15 springen mij zo in het hoofd. Dat zijn echt geen slechte games en ik denk dat je zonder de exclusives al aardig wat moois in huis kunt halen.
Kijken we even naar wat Microsoft lijkt te lanceren als Exclusives (niet alles komt namelijk bij launch), dan zit daar Forza 5, Dead Rising 3, Project Spark, Sunset Overdrive, Titanfall, Ryse en Quantum Break bij (waarschijnlijk). Smaken verschillen natuurlijk, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat dit hele mooie games zijn. Merendeel zal ook wel veel mensen naar de console trekken. Ik zie hierbij vooral Forza 5, Titanfall (zeg in de reclame "van de makers van Call of Duty" en je hebt zo een fanbase te pakken), Ryse en Quantum Break wel system sellers worden.
Bij het Sony-kamp lijken mij de volgende exclusieve games wel bij launch beschikbaar:
Driveclub, Killzone, Knack, Kingdom Harts 3, Outlast, Planetside 2, Secret Ponchos, The Witness, Warframe. Meer kan ik op dit moment niet vinden, want er staat aardig wat keren 2014 in de lijst. Games als Order 1886, The Dark Sorceror en nog een paar lijken mij echt geen launchgames. Dan hadden we daar inmiddels ook wel wat meer van gezien (op de conferenties of de beurs). Toch zie ik Driveclub wel groot worden, maar omdat die bij PS+ komt is het eigenlijk geen system seller, verder Killzone natuurlijk, Kingdom Harts en Planetside. De rest komt pas later of lijkt me een kleinere doelgroep dan de rest te hebben. Knack ziet er niet verkeerd uit, maar vind ik een beetje tussen PS3 en PS4 in zitten qua graphics (vooral dat alle objecten zo snel door de grond verdwijnen vind ik erg jammer).
In Q1 2014 lijkt ook wel wat uit te komen, maar er is eigenlijk nog maar weinig te zeggen. Het is opvallend dat er vooral weinig Sony games een releasedate hebben, maar ik denk dat dit nog wel bij zal trekken. Omdat we er echter nog niet veel van gezien hebben, ben ik bang dat er toch minder launchgames bij Sony zijn dan bij Microsoft.
Let wel: er zijn nog weinig releasedates beschikbaar, maar omdat we van sommige games nog maar weinig hebben gezien, zullen we nog moeten afwachten of die 2013 wel gaan halen.
Goede bron om te kijken welke games uitkomen en wat er al bekend is, is IGN
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/List_of_Xbox_One_Games
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Games
Opvallend daarbij is dat er echt enorm veel games multi-platform zijn gegaan. Zo zie ik ook dat Mad MAx als multi-platform staat. Wist niet of dat al bekend was?
In ieder geval heb ik bij veel games toch al wel een "shut up and take my money" instelling en als ik zo kijk naar hoe hoog de kwaliteit van de games is die we gezien hebben, gaan we een mooie generatie tegemoet!
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 13-06-2013 00:39
]