Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Als straks Brothers in Arms toch echt komt kun je met handgebaren misschien wel je soldaten sturen.
Tijdje terug plaatste iemand een kickstarter voor een PS3/X360 controller in de vorm van een geweer. Als zoiets aanslaat, slaan handbewegingen om je soldaten aan te sturen ook wel aan mits dat goed werkt.
Als handgebaren net zo werken als in Steel Batallion wordt het inderdaad een flop.
Dat wordt nog wat als er MP in zit en je ook de Duitse kant kan spelen met handgebaren :X :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vraag is of je Kinect nodig hebt voor voicecommands. Dat lijkt me wat overkill.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Shiver23 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:56:
Vraag is of je Kinect nodig hebt voor voicecommands. Dat lijkt me wat overkill.
Aangezien de microfoons in de Kinect-sensor zitten, ja, die heb je nodig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 22:30
[...]

De toepassing in Forza 4 vond ik dan wel weer prettig. Hiermee kon je echt de bocht in kijken. Beetje zelfde idee als Track-IR

Steel Batallion was geweldig concept maar besturing was bagger. Echter ben ik wel benieuwt wat men straks kan met de verbeterde kinect.

Ik verwacht de komende tijd geen AAA games die volledig met de kinect bestuurd worden maar ik verwacht wel veel meer integratie van het systeem in games.
Bij FIFA 13 gebruikte ik al de voicecommands om te wisselen. Ideaal.

Als straks Brothers in Arms toch echt komt kun je met handgebaren misschien wel je soldaten sturen.
Tijdje terug plaatste iemand een kickstarter voor een PS3/X360 controller in de vorm van een geweer. Als zoiets aanslaat, slaan handbewegingen om je soldaten aan te sturen ook wel aan mits dat goed werkt.
Als handgebaren net zo werken als in Steel Batallion wordt het inderdaad een flop.

Dat het automatisch meegeleverd wordt heeft gewoon voordelen omdat men er dus voor kan programmeren. Iedere XBO heeft er gewoon 1.
Idem voor de cloud.

Het is er standaard dus kun je er standaard gebruik van maken.
Voordelen voor diegene die er gebruik van willen maken, die het niet erg vinden om als een commando voor de tv te gaan staan. Ik wil het niet, sterker nog, ik vind het ontzettend debiel. Ik wil een console die 1080p, 60 fps toffe games kan spelen. Met een fijne controller. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Wordt dat ding dan ook gebruikt voor voicechat? Of blijft dat gewoon via aparte headset gaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Voordelen voor diegene die er gebruik van willen maken, die het niet erg vinden om als een commando voor de tv te gaan staan. Ik wil het niet, sterker nog, ik vind het ontzettend debiel. Ik wil een console die 1080p, 60 fps toffe games kan spelen. Met een fijne controller. Niets meer, niets minder.
Wat je beschrijft doet de Xbox One allemaal, sterker hij kan veel meer..... Wil jij geen voice commando's geven zet je hem toch lekker via de controller/knop aan?
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
Wordt dat ding dan ook gebruikt voor voicechat? Of blijft dat gewoon via aparte headset gaan?
Kan beide, net als met de huidige Xbox360

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2013 11:01 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
Voicechat kan inderdaad volledig over Kinect als je wil. Kan ook al bij de huidige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Dat het automatisch meegeleverd wordt heeft gewoon voordelen omdat men er dus voor kan programmeren. Iedere XBO heeft er gewoon 1.
Idem voor de cloud.

Het is er standaard dus kun je er standaard gebruik van maken.
Wat kinect betreft is dat natuurlijk waar.

Wat betreft de cloud klopt dat niet. De XBone is niet always online en heeft slechts een 24uurs check. Ze kunnen dus wel cloud features implementeren waarvoor je per se online moet zijn, maar dan zullen ze dat wel expliciet moeten vermelden op de box lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
[...]

Wat je beschrijft doet de Xbox One allemaal, sterker hij kan veel meer..... Wil jij geen voice commando's geven zet je hem toch lekker via de controller/knop aan?
Prima, maar geef mij dan de keuze om 100 euro minder te betalen voor het product, aangezien ik kinect toch niet wil en ga gebruiken. Dit doet MS niet, Sony wel. Ik wil niet gedwongen worden om iets te kopen wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:

Voicechat kan inderdaad volledig over Kinect als je wil. Kan ook al bij de huidige ;)
Absoluut niet juist, áls de voicechat van PS3 werkte, werkte hij wel bijzonder goed. Enorm goede filter, volume-activated, meest irritante was nog wel de mensen die muziek hadden aanstaan en dit door de hele game kon blijven horen :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Vergeet de "familie-markt" niet.

Niet iedereen is een hard-core gamer. Ik ben bang dat de uiteindelijke verkopen niet zo zwart-wit worden als nu wordt voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Absoluut niet juist, áls de voicechat van PS3 werkte, werkte hij wel bijzonder goed. Enorm goede filter, volume-activated, meest irritante was nog wel de mensen die muziek hadden aanstaan en dit door de hele game kon blijven horen :/
Je bedoelt dus niet of het technisch kan, maar of het beter is uitgewerkt ;)

Geen idee hoe het nu werkt met Kinect, ik gebruik al tijden deze geweldige 5.1 jongen voor Audio en voice:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/sites/default/files/products/x-taticIII_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Prima, maar geef mij dan de keuze om 100 euro minder te betalen voor het product, aangezien ik kinect toch niet wil en ga gebruiken. Dit doet MS niet, Sony wel. Ik wil niet gedwongen worden om iets te kopen wat ik niet wil.
Kan het niet beter zeggen :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52

Player1S

Probably out in the dark

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
[...]

Wat kinect betreft is dat natuurlijk waar.

Wat betreft de cloud klopt dat niet. De XBone is niet always online en heeft slechts een 24uurs check. Ze kunnen dus wel cloud features implementeren waarvoor je per se online moet zijn, maar dan zullen ze dat wel expliciet moeten vermelden op de box lijkt mij.
Aangezien hij toch elke 24 uur even moet inbellen ligt het schandalig duidelijk voor de hand dat hij sowieso aan het internet hangt. Dus is de cloud gewoon beschikbaar op die enkeling na die para is en z'n kinect afplakt en z'n xbox alleen 1x per 24 uur aan het internet hangt.

In het begin verwacht ik echter van die plaatjes van "plays better with the cloud". Wat ze nu op sommige games hebben met Kinect.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
[...]
Ja, maar je betaald wel 100 euro extra voor iets dat je niet wil hebben (prijsverschil xbox - ps), maar je wel moet hebben en altijd aan moet staan.

Ik zie nog steeds niet in waarom iemand een XBOX ONE boven de PS4 zou verkiezen en daar 100 euro voor over heeft... misschien verstokte Halo fans (ik vind andere shoot 'm ups beter)? Is er nog een andere exclusive die de moeite waard is? Persoonlijk heb ik de PS exclusives altijd beter gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik vind Forza een betere racer dan GT, wat imo toch wel stil is blijven staan. Halo is wel een system seller, persoonlijk hou ik er niet van maar het spel heeft een enorme fanbase. Ik denk dat beide systemen ongeveer evenveel goede exclusives hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

D-TECH schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:05:
Vergeet de "familie-markt" niet.

Niet iedereen is een hard-core gamer. Ik ben bang dat de uiteindelijke verkopen niet zo zwart-wit worden als nu wordt voorgesteld.
Dat denk ik ook.

De XBOX one wordt waarschijnlijk meer een familie alles-kunner die meer gaat concurreren met de Wii U dan de PS4. (al denk ik dat die kant al redelijk verzadigd is met Wii's...)

De PS4 wordt meer een die-hard gamer console, voor mensen die willen gamen zonder gezeik.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 12-06-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bartjuh schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:12:
[...]

Ja, maar je betaald wel 100 euro extra voor iets dat je niet wil hebben (prijsverschil xbox - ps), maar je wel moet hebben en altijd aan moet staan.

Ik zie nog steeds niet in waarom iemand een XBOX ONE boven de PS4 zou verkiezen en daar 100 euro voor over heeft... misschien verstokte Halo fans (ik vind andere shoot 'm ups beter)? Is er nog een andere exclusive die de moeite waard is? Persoonlijk heb ik de PS exclusives altijd beter gevonden...
smaken verschillen gelukkig. Ik snap niet dat iemand een PS4 zou willen bijvoorbeeld.
Daar komt ongetwijfeld ook een vorm van DRM op. En als Sony het niet zelf doet, doen de publishers het wel zelf. En we weten allemaal donders goed hoe dat afloopt. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zegt dan eerder iets over jouw 'visie' dan over de personen die een Xbox kopen.

Waarom kopen mensen een Wii, waarom kopen mensen een 700+ smartphone, waarom spelen mensen nog WoW? Omdat het hun keuze is op basis van voorkeur en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:20:
[...]

smaken verschillen gelukkig. Ik snap niet dat iemand een PS4 zou willen bijvoorbeeld.
Daar komt ongetwijfeld ook een vorm van DRM op. En als Sony het niet zelf doet, doen de publishers het wel zelf. En we weten allemaal donders goed hoe dat afloopt. :X
Dat zijn allemaal van die uit de lucht gegrepen gedachtes. EA en Ubisoft gaan het niet doen behalve Activision misschien bij Destiny. Vooralsnog is er geen enkele reden om bang te zijn dat je op de PS4 iets soortgelijks tegen gaat komen als bij de Xbox. Bovendien heeft Sony aangegeven dat de first party titels 100% geen gebruik gaan maken van DRm, in welke vorm dan ook.

Ik ben niet merk gebonden, ben van Nintendo naar Xbox gegaan en ga nu over naar Sony. Ik snap heel goed waarom gamers die stap ook gaan maken. Die willen niet vastzitten aan de loeizware voorwaarden die MS gaat stellen om een gamepje te kunnen spelen. Alsjeblieft zeg.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hahn schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Aangezien de microfoons in de Kinect-sensor zitten, ja, die heb je nodig.
Dat was niet wat ik bedoelde. Als voice-commands het belangrijke voordeel van Kinect is, hadden ze alleen aan een microfoon genoeg gehad.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
[...]

Je kan trolls beter negeren, dan zelf met een "what if..." scenario te komen :)

Je hebt trouwens wel een punt wat betreft de 24uurs cloud en dat ze er dus redelijk vanuit kunnen gaan dat mensen een internet connectie hebben. Ik vraag me alleen wel af hoe dit dan zit met spellen (singleplayer) die echt de cloud vereisen. Dat zullen ze dan toch echt wel moeten communiceren lijkt mij, aangezien het officieel niet verplicht is om always online te zijn. Dat was meer het punt dat ik wilde maken.
De oplossing is uiteraard om de cloud optioneel te maken of inderdaad de sticker die jij voorstelt. Staat het bij de huidige generatie eigenlijk duidelijk aangegeven als online verplicht is (multiplayer only spel oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CR1691 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:24:
[...]

Dat zijn allemaal van die uit de lucht gegrepen gedachtes. EA en Ubisoft gaan het niet doen behalve Activision misschien bij Destiny. Vooralsnog is er geen enkele reden om bang te zijn dat je op de PS4 iets soortgelijks tegen gaat komen als bij de Xbox. Bovendien heeft Sony aangegeven dat de first party titels 100% geen gebruik gaan maken van DRm, in welke vorm dan ook.

Ik ben niet merk gebonden, ben van Nintendo naar Xbox gegaan en ga nu over naar Sony. Ik snap heel goed waarom gamers die stap ook gaan maken. Die willen niet vastzitten aan de loeizware voorwaarden die MS gaat stellen om een gamepje te kunnen spelen. Alsjeblieft zeg.
EA en Ubisoft zijn juist grote voorstanders van het XBO systeem en juist Activision niet zo.

Die eerste 2 zullen dus ook maar wat graag een soortgelijk systeem op de PS4 zien.
Sony heeft gezegd dat zij het niet doen, niet dat het niet mag.
EA is gestopt met de online pass.
Het is dus zeer aannemelijk dat een EA en Ubisoft zelf maar wat gaan aankloten dan. Of erger, de PS4 gaan negeren omdat ze vinden dat ze teveel inkomsten mislopen.

NB: Publishers zijn niet zielig maar ze zijn gewoon gierig. Dat is de reden dat we nu day-1 DLC, online passes en straks op de XBO DRM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:29:
[...]

EA en Ubisoft zijn juist grote voorstanders van het XBO systeem en juist Activision niet zo.

Die eerste 2 zullen dus ook maar wat graag een soortgelijk systeem op de PS4 zien.
Sony heeft gezegd dat zij het niet doen, niet dat het niet mag.
EA is gestopt met de online pass.
Het is dus zeer aannemelijk dat een EA en Ubisoft zelf maar wat gaan aankloten dan. Of erger, de PS4 gaan negeren omdat ze vinden dat ze teveel inkomsten mislopen.

NB: Publishers zijn niet zielig maar ze zijn gewoon gierig. Dat is de reden dat we nu day-1 DLC, online passes en straks op de XBO DRM hebben.
Volgens Pachter gaan Ubisoft en EA het juist NIET doen omdat die bang zijn voor een gigantische inkrimping in sales. Nu roept hij wel vaker onzin maar in deze denk ik dat hij het bij het juiste eind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:45:
[...]

Heel goed, net zoals de eerste Move dus.

[...]

Dan is het niet opeens 'de shit'. Het betekend wel echter dat er daadwerkelijk ontwikkelaars zouden kunnen zijn die er wat mee gaan doen. En dat zou wel eens tot hele leuke toepassingen kunnen leiden.

Vervelend als dat lastig te begrijpen is, maar eigenlijk hebben de ontwikkelingen bij verschillende consolebouwers in het verleden dat wel uitgewezen.
Het hangt er dan uiteindelijk vanaf wat de ontwikkelaars mee doen. Ik kan me nog herinneren dat FIFA controls met de Move werden gepresenteerd tijdens een gamescom persconferentie. Goed inititiatief, maar wat een aanfluiting tbh. De Kinect/Move/Wiimote controls hebben mij nog niet echt weten te overtuigen op een paar lightgun shooters na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:29:
[...]

En ik snap werkelijk niet dat mensen daar in trappen, en gewoon online passes etc. activeren.
Gewoon bij zo'n game een weekje wachten met kopen, eens kijken hoe snel die DLC gratis wordt en die online passes onnodig blijken door een patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Het hangt er dan uiteindelijk vanaf wat de ontwikkelaars mee doen. Ik kan me nog herinneren dat FIFA controls met de Move werden gepresenteerd tijdens een gamescom persconferentie. Goed inititiatief, maar wat een aanfluiting tbh. De Kinect/Move/Wiimote controls hebben mij nog niet echt weten te overtuigen op een paar lightgun shooters na.
Same here maar wat ik wel tof vond wat de XB1 kan is dat voice commands tijdens een spelletje. zou wel grappig zijn om tijdens een rpg tussen het hakken door "Fireball" te schreeuwen of "force field" of weet ik veel wat voor geek commands nog meer :+

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoewel zijn opmerking een tikkeltje kortichtig is, snap ik wel wat hij bedoelt.

Maar jij snapt dus niet dat mensen voor iets betere specs kiezen, voor een lagere prijs, voor niet always online, voor games probleemloos uitlenen, voor geen verplichte camera? Wat valt daar, buiten game-voorkeur natuurlijk, niet aan te snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Er zijn genoeg mensen, waaronder ik, die wel belang hebben bij een Kinect. Er is overigens een hele simpele reden waarom mensen de Xbox boven een Playstation kiezen, het hele online gebeuren wat door Microsoft al jaren veel beter is uitgewerkt. Maar goed, nu de Playstation gamers moeten gaan betalen om online multiplayers te kunnen spelen zal Sony misschien meer werk maken van het hele online gebeuren.

Je maakt in ja antwoorden al duidelijk dat jij een Playstation gamer bent, Helaas maak je ene triviale fout, door in jou ogen alles af te kraken wat uit met de Xbox te maken heeft maakt je stellingen hier niet sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CR1691 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Volgens Pachter gaan Ubisoft en EA het juist NIET doen omdat die bang zijn voor een gigantische inkrimping in sales. Nu roept hij wel vaker onzin maar in deze denk ik dat hij het bij het juiste eind heeft.
Ik denk het niet, Ubisoft en EA zijn zo groot dat ze de markt controleren, op moment dat zij vinden dat er teveel "gerommeld" wordt in hun ogen met 2e hands games of games die uitgeleend worden zullen ze daar echt wel iets op bedenken. Ook op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Ik denk het niet, Ubisoft en EA zijn zo groot dat ze de markt controleren, op moment dat zij vinden dat er teveel "gerommeld" wordt in hun ogen met 2e hands games of games die uitgeleend worden zullen ze daar echt wel iets op bedenken. Ook op de PS4.
Aanname en niet gefundeerd. Het zou kunnen, maar voorlopig is het niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Er zijn genoeg mensen, waaronder ik, die wel belang hebben bij een Kinect. Er is overigens een hele simpele reden waarom mensen de Xbox boven een Playstation kiezen, het hele online gebeuren wat door Microsoft al jaren veel beter is uitgewerkt. Maar goed, nu de Playstation gamers moeten gaan betalen om online multiplayers te kunnen spelen zal Sony misschien meer werk maken van het hele online gebeuren.

Je maakt in ja antwoorden al duidelijk dat jij een Playstation gamer bent, Helaas maak je ene triviale fout, door in jou ogen alles af te kraken wat uit met de Xbox te maken heeft maakt je stellingen hier niet sterker.
Buiten de hack om heb ik anders nog nooit problemen gehad met PSN. En die minieme verschillen vind ik persoonlijk geen reden om over te schakelen naar een betaald systeem en nu ook € 100,- meer voor neer te gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:08
De/een markt mag je niet controleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Hoewel zijn opmerking een tikkeltje kortichtig is, snap ik wel wat hij bedoelt.

Maar jij snapt dus niet dat mensen voor iets betere specs kiezen, voor een lagere prijs, voor niet always online, voor games probleemloos uitlenen, voor geen verplichte camera? Wat valt daar, buiten game-voorkeur natuurlijk, niet aan te snappen?
XBO heeft Quantum Break (lijkt mij geweldig), Forza 5 (Heb GT5 gezien bij kameraad: niks voor mij), Ryse (IMHO OMG) en standaard een Kinect (heb nu al gezien hoeveel lol kinderen hebben er mee wordt alleen maar beter). Xbox Live is een bewezen platform en de kosten neem ik voor lief.

dus ja, vanuit mijn oogpunt vind ik de keuze voor de PS4 raar. Net als hij het raar vind dat iemand een Xbox One wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Speculaties, hebben we echt helemaal niks aan. Een beetje de regels van MS goedpraten, op dit moment. Hier kun je pas iets over zeggen als er concrete info naar buiten komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Buiten de hack om heb ik anders nog nooit problemen gehad met PSN. En die minieme verschillen vind ik persoonlijk geen reden om over te schakelen naar een betaald systeem en nu ook € 100,- meer voor neer te gaan tellen.
Als het PSN netwerk bij de PS4 wordt gehackt kan je in ieder geval nog single player games spelen. Bij de One niet omdat MS dan niet kan controleren of je wel online bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Paar dagen terug werden speculaties steeds als waarheid neergezet als het negatief over de Xbox One ging, maar nu worden alle speculaties afgekeurd.... Lekker bezig hier

[ Voor 6% gewijzigd door Hortz op 12-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hortz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:43:
Paar dagen terug werden speculaties steeds als waarheid neergezet als het negatief over de Xbox One ging, maar nu wordt het afgekeurd.... Lekker bezig hier
De speculaties bleken stuk voor stuk de waarheid hoor. Bij Sony is dat (vooralsnog) niet het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Speculaties, hebben we echt helemaal niks aan. Een beetje de regels van MS goedpraten, op dit moment. Hier kun je pas iets over zeggen als er concrete info naar buiten komt. :)
Er wordt niks goed gepraat. MS gaat niet zomaar iets doen als niemand er achter staat. Als een EA zegt "nah, zou je dat wel doen? Wij gaan juist stoppen met de online pass omdat men er teveel over zeurt en Sony doet ook geen DRM" dan doet MS er echt geen DRM in.

En als EA eigenlijk maar 1 platform wil zijn ze krachtig genoeg om gewoon enkel Exclusives uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:41:
[...]

XBO heeft Quantum Break (lijkt mij geweldig), Forza 5 (Heb GT5 gezien bij kameraad: niks voor mij), Ryse (IMHO OMG) en standaard een Kinect (heb nu al gezien hoeveel lol kinderen hebben er mee wordt alleen maar beter). Xbox Live is een bewezen platform en de kosten neem ik voor lief.

dus ja, vanuit mijn oogpunt vind ik de keuze voor de PS4 raar. Net als hij het raar vind dat iemand een Xbox One wil.
Van Quantum Break weten we echt nog helemaal niks. Kan top zijn, maar kan ook een faal worden. Dus ja, "lijkt mij geweldig" is dus gebaseerd op een (CGI?) trailer zonder gameplay. Nergens op dus.

Forza is in mijn optiek ook maar weer een racer die niet echt iets unieks doet, maar begrijp ik verder wel een beetje.

Ryse is grafisch erg mooi, maar is ook uiteindelijk ook niets meer dan een hack & slash game. Ook weinig uniek in mijn optiek. Van wat ik nu gezien heb ben ik het na een uurtje wel zat.

Kinect is leuk voor kids inderdaad, maar we weten nog niet wat de PS Eye gaat doen. De tech demo in het PS4 topic vind ik redelijk indrukwekkend, hoewel het voor mijzelf niets toevoegt. Daarnaast koop ik geen PS4 voor mijn kind. Die kan ook prima op de Wii spelen of op de oude 360 met Kinect, weet zij veel.

Titanfall vind ik dan wel weer een toffe game, als het echt zo tof wordt als dat ik tot nu toe gezien heb. Hopelijk komt die na een half jaar ofzo wel naar de PS4, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Voor mij heeft de X1 één grote nadeel waarom ik hem niet zou willen. En dat is kinect. Dat ding is echt huge, en ik vond de sensorbar van de Wii al lelijk en irritant :X

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Prima Bram, jij vindt die games niets. Smaken verschillen he :) Dus weet niet wat je daar duidelijk mee wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hortz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:43:
Paar dagen terug werden speculaties steeds als waarheid neergezet als het negatief over de Xbox One ging, maar nu worden alle speculaties afgekeurd.... Lekker bezig hier
Precies..... Mensen willen maar net lezen wat ze zelf graag willen geloven.

Wanneer uitgevers op de Xbox een DRM afdwingen, Sony dit niet wil, gaan de uitgevers echt wel iets anders bedenken om het gewenste effect te krijgen. Je kan dit willen negeren maar feit is wel dat de uitgevers anno 2013 de macht hebben om dit te doen.

Bovendien, en daar is Sony ook nooit duidelijk in geweest, ze hebben wel duidelijk gemaakt dat je games kan uitlenen/verkopen. Maar nooit als dit ook voor multiplayers gaat gelden, zoals BF4 die op EA infrastructuur werken.

Prima dat je op een PS4 singelplayer games kam uitlenen/verkopen... Maar ik geloof er niets van dat dit ook zo simpel zou gaan voor een game als BF4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[...]

Ten eerste denk dat jij ook aardig spreekt vanuit je eigen visie ;). Natuurlijk zijn er "genoeg" mensen die een Kinect willen, maar er zijn nog veel meer die er geen willen maar die er nu wel voor moeten betalen. Hoeveel % van de huidige 360 eigenaren heeft een Kinect? ik weet de cijfers niet maar het zou me al verbazen als dat percentage boven de 30% ligt dus heeft microsoft besloten om bij de overige potentiele eigenaren die Kinect door de stot te duwen ze betalen voor iets wat ze niet willen.

Komt nog bij dat early-adopters vaak de hardcore gamers zijn die juist niets met Kinect hebben, dat hele kinect is en blijft een gimmick. Sony snap dat early adopters vooral "echte" gamers zijn en stopt bewust geen PSeye in het packet om de prijs laag te houden dat is gewoon slim maar er zal ongetwijfeld in de toekomst een pack komen met PSeye (heeft de PS3 ook gehad)

De visie van Microsoft is wel duidelijk ze willen van de XO meer een mainstream console maken door hem standaard met Kinect te leveren, is dat een slimme zet? dat moet nog blijken uit toekomstige verkoopcijfers maar ik denk van niet.
[...]

Dat moet nog blijken, geen enkele first party studio van Sony (en dat zijn er nogal wat) gaat enige vorm van DRM ondersteunen. Gamers gaan steeds meer een keuze maken welke triple A titels ze gaan aanschaffen als ze dan kunnen kiezen tussen een First party titel zonder DRM of een titel van EA met online pass oid dan zou dat best nadelig kunnen zijn voor de uitgevers die wel een vorm van DRM hebben.

Wat Sony wil bereiken is een signaal af te geven door DRM te ontmoedigen, maar ze kunnen idd niet bepalen wat bedrijven als EA of Ubisoft doen. Hier kun je hele speculaties op los laten maar de toekomst zal het uitwijzen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 12:01 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Chester schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:48:
Voor mij heeft de X1 één grote nadeel waarom ik hem niet zou willen. En dat is kinect. Dat ding is echt huge, en ik vond de sensorbar van de Wii al lelijk en irritant :X
Dan zet/hang/gooi je hem toch gewoon op een plek waar hij niet in het zicht staat..... In het meest minimale geval doet het ding maar één ding.... Dat is luisteren naar Xbox On.

Dat kan hij ook wel op moment dat hij onder/in een kastje staat.

Ik zit zelf ook nog even met het probleem hoe ik hem ga plaatsen, ik heb namelijk een TV met nagenoeg geen rand. Wat ik er nu van heb gezien is hij dus danig groot dat hij over het scherm van mijn TV komt te hangen. Maar goed, Microsoft zou Microsoft niet zijn als daar ook een optioneel beugeltje voor zou komen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Nog een nadeel van de Xone: kan iemand mij uitleggen waarom het absoluut noodzakelijk is dat mijn huidige turtle beach niet werkt op de Xone? Volgens mij zou dit op de PS 4 wel moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 21:43

PBP

EA: "We don't have a problem with second-hand sales as they are today"
"We announced that we have abandoned Online Pass," Söderlund told Eurogamer at E3. "We're not doing that any more. And we're not doing that because we talked to people, our fans and our players, and they said, 'listen, we don't want to play our games like this.' We have to listen to them and we removed it. It's that simple.

"We don't have a problem with second-hand sales as they are today. We clearly articulated our stance when we abandoned Online Pass."

But will EA do anything - anything at all - to combat second-hand sales with next-gen games? we asked.

"We obviously have to look at what the first-parties are doing and follow any rules, but we have to scramble after these conferences and come back to what we think is right," Söderlund replied.

"But again, our general thesis is what the fans tell us they want, we'll give them." The fans are saying they want to be able to trade-in their games, Eurogamer suggested.

"Then we'll look at that. And if they want that then we will probably allow that."
http://www.eurogamer.net/...d-sales-as-they-are-today

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:48:
Prima Bram, jij vindt die games niets. Smaken verschillen he :) Dus weet niet wat je daar duidelijk mee wil maken?
Dat ze niet echt iets unieks aan het platform toevoegen, zoals een game van Naughty Dog of Quantum Dream dat in het verleden wel gedaan hebben, inclusief alle indie titels. Ik borduur even voort op zijn opmerking waarom hij niet snapt waarom mensen een PS4 of vice versa zouden willen.

Net als dat ik op mijn 360 ook échte toppers eigenlijk wel mis. Misschien moet ik GoW nog een keertje proberen, aangezien ik 3rd person vetter vind dan 1st person.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Dan zet/hang/gooi je hem toch gewoon op een plek waar hij niet in het zicht staat..... In het meest minimale geval doet het ding maar één ding.... Dat is luisteren naar Xbox On.

Dat kan hij ook wel op moment dat hij onder/in een kastje staat.
Klopt, dat ga ik uiteindelijk ook doen. Maar ik ga niet @ launch 100,- meer betalen voor een verplichte kinect die ik niet eens wil.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Lol dat haalt die ''hoop'' van een paar mensen hier al onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Precies..... Mensen willen maar net lezen wat ze zelf graag willen geloven.

Wanneer uitgevers op de Xbox een DRM afdwingen, Sony dit niet wil, gaan de uitgevers echt wel iets anders bedenken om het gewenste effect te krijgen. Je kan dit willen negeren maar feit is wel dat de uitgevers anno 2013 de macht hebben om dit te doen.

Bovendien, en daar is Sony ook nooit duidelijk in geweest, ze hebben wel duidelijk gemaakt dat je games kan uitlenen/verkopen. Maar nooit als dit ook voor multiplayers gaat gelden, zoals BF4 die op EA infrastructuur werken.

Prima dat je op een PS4 singelplayer games kam uitlenen/verkopen... Maar ik geloof er niets van dat dit ook zo simpel zou gaan voor een game als BF4....
Die mogelijkheid is er inderdaad. Maar laten we wel even toegeven dat een ingebouwde 24uurs check op OS level, iets anders is dan developers die zelf 'features' toevoegen (Sim City cloud features bijv.) die eigenlijk bedoeld zijn als online DRM. Zelfs als het effect uiteindelijk voor sommige games hetzelfde is, geeft het wel een bepaald signaal als je OS level DRM zomaar accepteert.
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Dat ze niet echt iets unieks aan het platform toevoegen, zoals een game van Naughty Dog of Quantum Dream dat in het verleden wel gedaan hebben, inclusief alle indie titels. Ik borduur even voort op zijn opmerking waarom hij niet snapt waarom mensen een PS4 of vice versa zouden willen.

Net als dat ik op mijn 360 ook échte toppers eigenlijk wel mis. Misschien moet ik GoW nog een keertje proberen, aangezien ik 3rd person vetter vind dan 1st person.
Quantum Break lijkt mij toch best cool. Nog even afwachten hoe het samengaat met die TV-serie die er komt, maar ik ben wel een fan van dit soort transmedia initiatieven.
In ieder geval, no offense, maar een console bekritiseren omdat jij bepaalde games niet zo leuk vindt, komt een beetje trollerig over. Er is niets mis met die games voor zover we ze nu hebben gezien. Ik ben ook echt gek op de Naughty Dog spellen, maar ik ken ook mensen die Uncharted geen zak aanvonden (ja, nieuwe vrienden zoeken ;) ).

[ Voor 30% gewijzigd door nioz op 12-06-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Dus de groote uitgevers zeggen dat het helemaal niet van hen kwam maar dat dus eigenlijk MS zelf met het systeem op de proppen is gekomen. Dan begrijp ik het al helemaal niet, waarom zou je het de gebruikers moeilijker maken terwijl 1: de gebruikers er niet om vragen en 2: De uitgevers er niet om hebben gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:00:
Dus de groote uitgevers zeggen dat het helemaal niet van hen kwam maar dat dus eigenlijk MS zelf met het systeem op de proppen is gekomen. Dan begrijp ik het al helemaal niet, waarom zou je het de gebruikers moeilijker maken terwijl 1: de gebruikers er niet om vragen en 2: De uitgevers er niet om hebben gevraagd ?
It's all about the money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Quantum Break lijkt mij toch best cool. Nog even afwachten hoe het samengaat met die TV-serie die er komt, maar ik ben wel een fan van dit soort transmedia initiatieven.
In ieder geval, no offense, maar een console bekritiseren omdat jij bepaalde games niet zo leuk vindt, komt een beetje trollerig over. Er is niets mis met die games voor zover we ze nu hebben gezien. Ik ben ook echt gek op de Naughty Dog spellen, maar ik ken ook mensen die Uncharted geen zak aanvonden (ja, nieuwe vrienden zoeken ;) ).
Mij ook, maar ik weet er nog niks over. Waar blijft de gameplay? Wat is het?

Nogmaals: ik zeg dat ze niets unieks doen. Racertje hier, hack & slash dingetje daar, graphics een beetje oppoetsen. Is dat wat er nodig is om iemand over te halen, met alle restricties en verplichtingen die er op de console zelf zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Jij snapt weinig van smaken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Je weet natuurlijk ook niet in welke mate uitgevers nu terugkrabbelen vanwege negatieve feedback. Als dat zo is, laten ze Microsoft in ieder geval wel achter met een flinke sok vol kool.

@Bram: ach, zelfde geldt voor de PS4: racertje hier, shooter daar, sprinkle wat 3rd party games on top en voila! ;)
Overigens kijk ik heel erg uit naar Drive Club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Mij ook, maar ik weet er nog niks over. Waar blijft de gameplay? Wat is het?

Nogmaals: ik zeg dat ze niets unieks doen. Racertje hier, hack & slash dingetje daar, graphics een beetje oppoetsen. Is dat wat er nodig is om iemand over te halen, met alle restricties en verplichtingen die er op de console zelf zitten?
Je hele betoog hier boven gaat 1 op 1 op voor Sony......

Het is net waar en in welke games je persoonlijke interesse ligt, dit maakt het "andere" systeem niet slecht...... Jij brengt het helemaal verkeerd, omdat jij de Xbox games niet ziet zitten vindt de de console niets.... Prima, dat mag jij vinden, maar omdat jij dat zegt en vind betekend het niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]

Laat ik het zo zeggen, ik heb mijn console keuze altijd puur gebaseerd op games. Ik heb nu een PS3 en een Wii (voor Zelda en Mario Galaxy). De verschillen in hardware tussen de PS3 en XBOX360 zijn marginaal, dus daar is geen keuze op te maken.

Echter, nu wordt de keuze wel extreem makkelijk gemaakt. Zonder naar de game-voorkeur te kijken (wat dus subjectief is) is Sony nog nooit zo extreem in het voordeel geweest boven Microsoft. Waar de verschillen vroeger marginaal waren, zit er nu een lichtjaar tussen. Met de X1 MOET je altijd online zijn op het compleet dichtgetimmerde DRM systeem, MOET je altijd de camera+mic aan hebben (ook al boeit het je geen reet en heb je het liever niet, die keuze heb je niet), is hij 100 euro duurder voor vergelijkbare hardware... en last but absolutely not least: Je kan gewoon geen 2de hands games meer kopen bij de gameshop, geen oude games inruilen bij de gameshop, geen games lenen van vrienden, geen games meer uitlenen aan vrienden zonder gezeur, en geen games meer 2dehands verkopen!!!.

Sorry, waar de strijd altijd uit kwam op games en de rest marginale verschillen vertoonde.... slaat Sony deze keer MS in één keer knock-out. Ik heb nog nooit zo'n grote nederlaag gezien in console-land voordat überhaupt de consoles uit zijn.

Wat regios betreft:
Azië/Japan: zal massaal voor PS4 gaan, zoals altijd.
VS: Dat is het grote vraagteken... eerder voornamelijk XBOX-land... maar Amerikanen vinden privacy e.d. wat minder belangrijk. Dus hier zie ik wel een grote markt voor de X1.
Europa: Waar eerder aardig gebalanceerd tussen beide systemen, zal nu zeker de PS4 veel meer gaan verkopen dan de X1. Europeanen zijn meer gehecht aan hun privacy, en gaan vaker naar gameshops.

Ik zag laatst al een poll ergens: Welke console ga je kopen? 79% stemde voor PS4, 21% voor X1.

Kortom, ik denk dat de regionale verschillen versterkt gaan worden. X1 -> VS dominated. PS4 -> EU + Japan dominated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:40
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:00:
Is geen verassing voor mij eigenlijk helemaal als je weet dat Sony juist ontzettend veel heeft geluisterd naar de uitgevers / ontwikkelaars van spellen om de PS4 zo perfect mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Sorry, maar ik koop een gameconsole niet om die paar exclusives.
Games die ik vaak speel zijn op beide systemen verkrijgbaar.
Dan is de keuze niet zo moeilijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Het is net waar en in welke games je persoonlijke interesse ligt, dit maakt het "andere" systeem niet slecht...... Jij brengt het helemaal verkeerd, omdat jij de Xbox games niet ziet zitten vindt de de console niets.... Prima, dat mag jij vinden, maar omdat jij dat zegt en vind betekend het niet dat het zo is.
Nou, wat vind jij unieke AAA games op de 360, waarvoor geen alternatieven op de console van de concurrent te verkrijgen zijn?

Ik kom niet verder dan Alan Wake (waar ik zelf overigens inderdaad geen fuck aan vind ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:05:
Je weet natuurlijk ook niet in welke mate uitgevers nu terugkrabbelen vanwege negatieve feedback. Als dat zo is, laten ze Microsoft in ieder geval wel achter met een flinke sok vol kool.

@Bram: ach, zelfde geldt voor de PS4: racertje hier, shooter daar, sprinkle wat 3rd party games on top en voila! ;)
Overigens kijk ik heel erg uit naar Drive Club :D
Klopt inderdaad, dus is de keuze op dit moment vrij simpel. :P

edit: Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Bullet NL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Ironisch, ditzelfde zou je ook over jezelf kunnen zeggen...

On topic:
Is dit filmpje hier al gepost:
http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Toch wel echt een zeer indrukwekkende techdemo, ik denk niet dat er een groot verschil in daadwerkelijke ervaring zal zijn tussen de kinect en PS Eye. De Kinect zal natuurlijk wel technologisch superieur zijn maar in hoeverre zal je dat merken in de games? Als nintendo Wii voor iedereen al genoeg is om een lach te genereren zonder technologische gebrekenen.

Markerless AR is heel erg software matig, en dat heeft Sony op de techdemo goed laten zien dat het ook daadwerkelijk enorm goed werkt. Ik vraag me af hoe ver Microsoft is met Augmented Reality. Heb daar namelijk nog 0,0 van gezien vanuit hun kant.
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Nou, wat vind jij unieke AAA games op de 360, waarvoor geen alternatieven op de console van de concurrent te verkrijgen zijn?

Ik kom niet verder dan Alan Wake (waar ik zelf overigens inderdaad geen fuck aan vind ;) ).
Alan Wake is echt wel baas hoor!!! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Vinand op 12-06-2013 12:39 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Vinand schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Ironisch, ditzelfde zou je ook over jezelf kunnen zeggen...

On topic:

Toch wel echt een zeer indrukwekkende techdemo, ik denk niet dat er een groot verschil in daadwerkelijke ervaring zal zijn tussen de kinect en PS Eye. De Kinect zal natuurlijk wel technologisch superieur zijn maar in hoeverre zal je dat merken in de games? Als nintendo Wii voor iedereen al genoeg is om een lach te genereren zonder technologische gebrekenen.

Markerless AR is heel erg software matig, en dat heeft Sony op de techdemo goed laten zien dat het ook daadwerkelijk enorm goed werkt. Ik vraag me af hoe ver Microsoft is met Augmented Reality. Heb daar namelijk nog 0,0 van gezien vanuit hun kant.

[...]

Alan Wake is echt wel baas hoor!!! :9
Ik wist niet dat de PS Eye ook zulke goede prestaties neerzette! Dope, denk dat ze daar ook erg veel mee kunnen of het kwa ervaring veel anders zijn dan de kinect is afwachten i guess. Maja, de kinect reageerde goed op bewegingen etc maar ik zie dat de Ps Eye het net zo goed goed. De kinect heeft wel voice control tho, de Ps Eye ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 07:58

beuker19

Killerbeuker is so OP

[...]

En die ook niet uitkomt voor de pc :+
Net zo als Titanfall ook naar de pc komt *O* *O* *O*

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titanfall is inderdaad een redelijk unieke shooter waarvan ik het jammer vind dat deze niet multiplatform is.

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vinand schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Toch wel echt een zeer indrukwekkende techdemo...
Inderdaad zeer indrukwekkend :P Maar... leuk voor een keertje, maar ik verwacht geen echt toegevoegde waarde. Beetje als augmented reality apps op smart phones, installeer je één keer, je bent even onder de indruk, en vervolgens gebruik je het nooit meer.

Goed, misschien ben ik wel echt een old-fashioned gamer, uit het NES en gameboy tijdperk... ;) Voor mij blijft de basis nog steeds veruit het belangrijkst: Goede disc-based game + controller en gaan met die banaan. Geen eye's, kinect, camera's, facebook, mediaplayer functionaliteit, downloadable add-ons (lever maar gewoon direct bij de game) etc etc. Interesseert mij allemaal bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Noem mij eens een echte concurrent van Halo? Nee, niet een willekeurige shooter als Killzone (waarvan, als je alle versies bij elkaar optelt er net zoveel verkocht zijn als 1 willekeurige Halo variant). 1 die niet alleen veel verkocht word, maar tot in lengte van dagen ook echt online gespeeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:05:
[...]

Noem mij eens een echte concurrent van Halo? Nee, niet een willekeurige shooter als Killzone (waarvan, als je alle versies bij elkaar optelt er net zoveel verkocht zijn als 1 willekeurige Halo variant). 1 die niet alleen veel verkocht word, maar tot in lengte van dagen ook echt online gespeeld word.
Het is geen shooter, maar GT5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De enige topshooter die interessant waren op de PS3, was MAG en Dust, MAG is gewoon 'kapot' gemaakt en had een echt slechte naam voor marketing (daar hadden zoveel meer mee kunnen doen), Dust.. nee dat werd hem ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:43
Halo is ook niet meer wat het is, als ik mn broertje moet geloven die halo 3 en reach echt maximaal gespeeld heeft en ook alle achievmnets etc, is halo 4 niet halo waardig en na paar dagen spelen diep in de kast verdwenen.
Dus MS heeft halo ook niet echt meer, want bungie was de hart en ziel van HALO.
Daarom kijkt hij en ik ook ontzettend uit naar destiny.
Dat halo flink blijft verkopen is zelfde als cod, niets nieuws maar toch verkoopt het....

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Vreemd, volgens mij kreeg halo 4 lovende kritieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar is ook maar weer de zoveelste shooter, net als Killzone, of niet? Enfin, die wil ik niet onder unieke games scharen. Halo heeft een grote fanbase, dat weet ik ook wel, maar het blijft een shooter, net als CoD en BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Maar is ook maar weer de zoveelste shooter, net als Killzone, of niet?
Is Uncharted de zoveelste Tomb Raider kloon, of zit er meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:43
ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:12:
Vreemd, volgens mij kreeg halo 4 lovende kritieken.
Tja net als mass effect 2 en 3, maar mn broertje is na mass effect 1 echt heel snel klaar met 2 en 3, mist zelfde inspiratie als de voorganger.
Wordt dan heel snel uitgemolken en gaan trucjes uithalen om meer te verkopen maar minder te bieden(zoals een cod bv meester in is)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
[...]

Ik heb letterlijk alle halo delen helemaal uitgespeeld. Ben ook echt een grote Halo fan, maar om nou een statement te maken dat alleen Halo "tot in lengte van dagen ook echt online gespeeld word" slaat nergens op. Je bent wel heel erg subjectief om zo een uitspraak te maken.

Tuurlijk zit er wat meer in Halo wat het zo bijzonder maakt ten opzichte van alle andere gemiddelde shooter (daarvoor is het ook zo hoog geprezen), maar datzelfde "unieke/bijzondere" vind je ook bij de playstation kant bij bijvoorbeeld Uncharted, The last of us, Heavy Rain, infamous en God of War. Noem daar maar eens een echt concurrent tegen van het MS kant. Dan heb je alweer diezelfde vergelijking die jij maakt. Alleen het getal van de hoeveelheden van dit soort games/franchises is nogal anders... Playstation lijkt er namelijk gewoon in totaal veel meer te hebben, dus vandaar dat ik de vraag van Bran1984 toch wel interessant vind

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vinand schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:21:
[...]
Tuurlijk zit er wat meer in Halo wat het zo bijzonder maakt ten opzichte van alle andere gemiddelde shooter (daarvoor is het ook zo hoog geprezen), maar datzelfde "unieke/bijzondere" vind je ook bij de playstation kant bij bijvoorbeeld Uncharted, The last of us, Heavy Rain, infamous en God of War. Noem daar maar eens een echt concurrent tegen van het MS kant.
Waarom zou ik dat doen :? Dat was toch helemaal de vraag niet? Hij vroeg wat een unieke ervaring is op de 360, en ik noemde Halo.

Daarbij kan ik ook Crackdown noemen, Gears of War of als outsider een toegankelijke RPG als Fable, die niet direct concurrenten hebben op de PS4. En ja, natuurlijk geld dat ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Laten we het erop houden dat beide consoles goede exclusives hebben. Onder de streep scheelt het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:22:
[...]

Waarom zou ik dat doen :? Dat was toch helemaal de vraag niet? Hij vroeg wat een unieke ervaring is op de 360, en ik noemde Halo.

Daarbij kan ik ook Crackdown noemen, Gears of War of als outsider een toegankelijke RPG als Fable, die niet direct concurrenten hebben op de PS4. En ja, natuurlijk geld dat ook andersom.
Uniek? Je noemt gewoon exclusives op joh, die heeft de ps3 toch ook gehad (Resistance 3 etc niet helemaal zoals halo maar vond het een cool spel). De games die je opnoemt zijn echt niet uniek, Halo is gewoon in mijn ogen een fps in een futuristische setting, ik heb reach kapot gespeeld maar om het nou uniek te noemen?

Hele discussie om games is sowieso nonsens imo, smaken verschillen gewoon and we all should deal with it hehe. Voor de 1 is het een deal breaker en voor een ander zijn de specs/features een deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
[...]

Je zou dat moeten doen omdat je hetzelfde aan hem vroeg, namelijk:
[...]
Noem mij eens een echte concurrent van Halo? Nee, niet een willekeurige shooter als Killzone (waarvan, als je alle versies bij elkaar optelt er net zoveel verkocht zijn als 1 willekeurige Halo variant).
Daaruit mijn reactie ;)
Okay, fair enough, opinions are different. I respect yours alhoewel ik me er absoluut niet ik kan vinden.

Ik kan persoonlijk de fable games voor de xbox360 niet helemaal in de top plaatsen, niet eens in de buurt van goed. Na flink genoten te hebben van deel 1 was ik (en overigens de gehele wereld van gaming) zwaar teleurgesteld in de komende delen die eraan kwamen. Misschien dat jij het anders ervaren hebt. Zelfde trouwens met GoW wat ik toch zie als een standaard shooter zoals Resistance en Dust 514 (Dust gaap zzzz :9). Crackdown is een goeie en nog steeds underrated game, maar niet wereldtop en echt uniek zoals Halo, God of War, Uncharted etc. dat zijn. Ik heb eerder het gevoel dat je gewoon een paar exclusives als rijtje op zit te noemen van de Xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ik heb gewoon een beetje schrik dat er met al die 'voordelen' van de ps4 tov de x1 gaat gebeuren wat er destijds met OtherOS is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik vroeg om unieke AAA titels die geen concurrent hebben op de andere console, en dan noem jij Halo, een shooter. We worden letterlijk doodgegooid met shooters. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Is Uncharted de zoveelste Tomb Raider kloon, of zit er meer in?
Humor en een goed (maar soms wat cheesy) verhaal. Bij Uncharted heb ik altijd het gevoel in een film mee te spelen bij tomb-raider niet.

Maargoed smaken verschillen, er zijn nagenoeg geen games die me echt aanspreken op de X360 of XO, Halo doet mij helemaal niets qua gameplay en de grafische stijl spreekt me niet aan. Forza is een erg mooi spel, maar "hardcore" racegames heb ik weinig mee (GT5 ook niet). Dat Dead Rising nu exclusief op de XO komt zegt me ook niet is een game die ik niet eens uit de budget bak zou oppakken.

Discussiëren welk spel beter/mooier is heeft weinig nut ieder heeft zijn voorkeur.

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 13:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wel typisch dat je van Ubisoft in combinatie met de Wii U nog steeds niets gehoord hebt over DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De ene shooter is dan andere niet, dat is alles. Als je op die manier gaat kijken heeft geen enkele console ook maar 1 unieke exclusive.

"Mario Kart is niet uniek, de andere consoles hebben ook racers" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Don't fuck with Mario Kart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:32:
[...]

Ik vroeg om unieke AAA titels die geen concurrent hebben op de andere console, en dan noem jij Halo, een shooter. We worden letterlijk doodgegooid met shooters. ;)
Ik ben het eens met de essentie van je standpunten in je discussie die je voert tegen de Xbox aanhangers, maar over Halo kan en wil ik wel met je over discussiëren.

Halo is inderdaad een bijzondere franchise net zoals Uncharted en The Last of Us dat zijn. Het verhaal en de atmosfeer van de game is gewoon sterk en kloppend, en lekker veel aandacht voor detail wat veel shooters gewoon missen en gewoon een perfecte gameplay die je niets te wensen over laat. Iets wat alle andere shooters zoals de eentonige Gears of War, Resistance en de zovelen andere shooters niet doen. Ik denk dat je de game eventjes moet proberen te spelen, dan ga je denk ik hetzelfde concluderen.

Andere voorbeelden:
Hetzelfde wat The Last of Us zo uniek maakt ten opzichte van de zovelen zombie games op de markt. Hetzelfde wat bijvoorbeeld Portal 2 zo uniek maakt ten opzichte van de zovelen puzzel games. Hetzelfde wat Starcraft Broodwar zo uniek maakt ten opzichte van de gemiddelde RTS games. Hetzelfde wat Persona 4 zo uniek maakt ten opzichte van de gemiddelde RPG game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:35:
De ene shooter is dan andere niet, dat is alles. Als je op die manier gaat kijken heeft geen enkele console ook maar 1 unieke exclusive.

Nou vooruit: Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Rain en Journey. Uniek en gedurfd, hoewel de laatste 2 indies zijn (maar laten indies nu het beste te zijn vertegenwoordigd op de PS4). En komende jaren poepen ze nog wel een aantal van dit soort games uit. Er wordt meer risico genomen, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:47:
[...]

Nou vooruit: Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Rain en Journey. Uniek en gedurfd, hoewel de laatste 2 indies zijn (maar laten indies nu het beste te zijn vertegenwoordigd op de PS4). En komende jaren poepen ze nog wel een aantal van dit soort games uit. Er wordt meer risico genomen, als je het mij vraagt.
Je kunt exclusives niet naast elkaar leggen. Er wordt geroepen dat het bij de X360 maar een "rijtje exclusives" is, terwijl ik hier niets anders zie. Ik vond overigens Heavy Rain echt een prachtig spel en zo waren er wel meer op de PS3. Dit kan je echter niet vergelijken. Alan Wake is voor mij het beste spel wat ik de afgelopen 3 jaar heb gespeeld, maar jij vind er niks aan (hoewel je Sony bril daarbij ook niet helpt denk ik..).

Prima :) kies waar je van houdt en heb er plezier mee! Dring echter de rest van het Internet je mening niet op, als zijnde een feit.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:35:

Mario kart was uniek totdat ze met soort gelijke racers kwamen, sonic racing, etc etc. Allerlei reacers tegenwoordig waar je ook met power ups enzo werkt. Dus idd, Mario kart is ook niet meer Uniek, en Mario ook niet. Betekent niet dat het nog steed immens populair is en een dealbreaker is ;p precies wat ik dus zei hehe. Weinig unieke games nu nog, alles wordt wel door iemand gedaan. Het verschil is dat 1 wel aanslaat en een groep fans weet te vormen en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 20:30
Sony zal deze battle voorgoed winnen van Microsoft, vooral dat opdringerige ONLINE geloel van Microsoft is een afknapper! Microsoft is via onder andere KINECT ook betrokken, in het PRISM schandaal (wat ik al jaren wist en waar ik nog om uitgelachen werd ook).

knip, erg flauw om zo'n uitlokkende opmerking te maken.

Goede video over de voordelen van de PS4, vs de ontelbare nadelen van de XBOX:

Heb de vette letters gewijzigd.... Alles volgens de internet etiquette. :P

[ Voor 16% gewijzigd door psychoclown op 13-06-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Vetgedrukt schreeuwen...
stoer.

Ben je de rootkit in de PS3 vergeten?
Of het zomaar verwijderen van functies in updates en de EULA wijzigen van Sony?

Zal me niets verbazen als Sony dat weer gaat doen, onder druk van uitgevers oid met betrekking tot tweedehands verkoop.
Maar we zullen het gaan zien

[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 12-06-2013 14:24 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:20:
Sony zal deze battle voorgoed winnen van Microsoft, vooral dat opdringerige ONLINE geloel van Microsoft is een afknapper! Microsoft is via onder andere KINECT ook betrokken, in het PRISM schandaal (wat ik al jaren wist en waar ik nog om uitgelachen werd ook).

Kortom de XBOX kan beter omgedoopt worden naar SPYBOX.

Goede video over de voordelen van de PS4, vs de ontelbare nadelen van de SPYBOX:

[video]
Roep niet zo hard, het kan je nog gaan tegenvallen. Er zijn genoeg mensen die een voorkeur voor de X1 zullen hebben vanuit hun verleden met bv de controller, Halo of Forza.

Ik haal gewoon beide consoles maar wacht bij de X1 wel op een prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 20:30
cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:23:
Vetgedrukt schreeuwen...
stoer.

Ben je de rootkit in de PS3 vergeten?
Of het zomaar verwijderen van functies in updates en de EULA wijzigen van Sony?
Stoer om letters vet te drukken? Man oh man in wat voor wereldje leef jij? Maar goed hier normaal gedrukt:

Ik heb nooit een PS1/2/3 gehad dus nee, en oh ik ben ook geen SONY fanboy..... Sterker nog ik gebruik liever de PC, maar de SPYBOX is niets meer als een tool voor de NSA/CIA alles en iedereen te bespioneren. Heb je daar geen problemen mee??? Moet je het gewoon aanschaffen, maar SONY wint deze console oorlog of je het nou leuk vindt of niet.

Sorry. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
lol, volgens mij wordt het tijd voor een alu hoedje....

Durf je nog wel over straat met al die camera's? Je mobiel te gebruiken?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Feta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Stoer om letters vet te drukken? Man oh man in wat voor wereldje leef jij? Maar goed hier normaal gedrukt:

Ik heb nooit een PS1/2/3 gehad dus nee, en oh ik ben ook geen SONY fanboy..... Sterker nog ik gebruik liever de PC, maar de SPYBOX is niets meer als een tool voor de NSA/CIA alles en iedereen te bespioneren. Heb je daar geen problemen mee??? Moet je het gewoon aanschaffen, maar SONY wint deze console oorlog of je het nou leuk vindt of niet.

Sorry. ;w
1: vetgedrukt of allemaal hoofdletters worden volgens de internet etiquette gezien als schreeuwen
2: het is gewoon Xbox en niet SPYBOX. De mods zijn niet zo happig op zulk gedrag hier.

Overigens grappig dat je nu schreeuwt over de Xbox One maar wel een Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box wilt/hebt.....

Android = Google..... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 12-06-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

cypher21 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:29:
lol, volgens mij wordt het tijd voor een alu hoedje....

Durf je nog wel over straat met al die camera's? Je mobiel te gebruiken?
Mjah alu hoedje? Lijkt me ook niet zomaar waarschijnlijk maar tegenwoordig weet je het nooit.
Neem bijvoorbeeld die berichtgeving van vandaag dat alle Mobiele gesprekken worden opgenomen en opgeslagen om later doorgezocht te worden (op geenstijl.nl) Of dat hele PRISM verhaal dat bedrijven zoals google/Microsoft etc volle access aan dat systeem geven.

Vind het allemaal ook maar creepy, ik laat het me verder niet beinvloeden maar om het als compleet onzin te bestempellen doe ik ook niet meer. Het kan en het gebeurt, so you never know (X-files deuntje hier) hehe.

Verder vind ik ook dat de Ps4 dit keer de strijd kwa beste console ook wel heeft gewonnen, en dat puur op console basis he, games blijven persoonlijk. De ps4 is goedkoper, een open policy, betere specs. Je moet dan wel blind zijn om dat niet toe te geven (imo :+).

Dat anderen toch voor de xbox gaan is prima (wat sowieso ook een prima ding is afgezien van die vage restricties waar niemand om heeft gevraagd), verschil moet er zijn he! anders was de wereld ook maar saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Feta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Sorry. ;w
Klopt. De NSA en CIA hebben het miljardenbedrijf Microsoft verzocht om een camera te bundelen met hun videospelletjesmachine, zodat ze een camera in elke woonkamer hebben! In 2003 hadden ze daar al succes mee door Sony te overtuigen om een EyeToy te maken. Gelukkig hebben ze het hele internet geupgrade, zodat elke Xbox 24/7 een 1080p stream kan uploaden naar de NSA. Deze hebben ook meteen maar een heleboel mensen aangenomen, om al deze streams te bekijken.

Volgens mij heb je er niet zo gek veel van begrepen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

supreme tweaker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:34:
Deze hebben ook meteen maar een heleboel mensen aangenomen, om al deze streams te bekijken.
Zou wel DE oplossing zijn voor de werkeloosheid. :+

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!