Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Reken er maar niet op: Beide hebben veel te veel voordeel bij geruchten en speculaties, zodat ze lekker in het nieuws blijven.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:38:
Het is te hopen dat zowel Sony als MS op de E3 volledige openheid van zaken gaan geven. Lijkt me sowieso niet verkeerd voor MS om dat te doen na hun presentatie en vervolgens de uitspraken van personeel die het ook allemaal niet precies wisten.
De presentatie van Sony was ook redelijk ruk maar die gaven niet zoveel aanleiding voor geruchten.
Zodra alles bekend is, verslapt de aandacht van het publiek, en dat willen ze niet.
Verwijderd
Je denkt dat MS liever heeft dat ze tot de launch afgebrand worden zoals nu? Kan het me niet voorstellen.EgMaf schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Reken er maar niet op: Beide hebben veel te veel voordeel bij geruchten en speculaties, zodat ze lekker in het nieuws blijven.
Zodra alles bekend is, verslapt de aandacht van het publiek, en dat willen ze niet.
Iemand heeft alle fragmentjes uit de teaser samengesteld. DIT is hoe de PS4 zal eruitzien.SinergyX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Wel grappig eigelijk.
Dus van de 40k mensen zijn 20k realistisch en blijven bij huidige console of wachten E3 af, maar 16k gaan blind op 1 presentatie af zonder enig idee te hebben wat Sony nu allemaal precies gaat doen qua games, features en 'eisen'. En dan heb je 2k mensen op basis van de Xbox presentatie gewoon bij de Xbox blijven (of mischien overstappen, handjevol GT->FM mensen).
Ik bedoel, Sony moet dat ding uberhaubt nog in z'n eggie laten zien.

Misschien moet je ff lezen wat er boven die poll staat.SinergyX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Wel grappig eigelijk.
Dus van de 40k mensen zijn 20k realistisch en blijven bij huidige console of wachten E3 af, maar 16k gaan blind op 1 presentatie af zonder enig idee te hebben wat Sony nu allemaal precies gaat doen qua games, features en 'eisen'. En dan heb je 2k mensen op basis van de Xbox presentatie gewoon bij de Xbox blijven (of mischien overstappen, handjevol GT->FM mensen).
Ik bedoel, Sony moet dat ding uberhaubt nog in z'n eggie laten zien.
Dus jij denkt dat over enkele maanden al deze mensen overstag gaan en toch alsnog voor een mediacenter met mindere specs gaan in plaats van de console met de meeste focus op gaming en hoogstwaarschijnlijk betere graphics? Op basis waarvan denk je dat, als ik vragen mag?Spacey23 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:47:
[...]
Intelligente mensen zijn ook in de minderheid![]()
Wel verrassend natuurlijk, maar denk dat het over enkele maanden wanneer ze uitkomen compleet anders zal zijn. Alle het negativisme zal dan wel verdwenen zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 25-05-2013 14:30 ]
Het is algemeen bekend dat mensen in NL voor de Playstation 4 gaan en niet voor de Xbox One, ik wil geen flamewar beginnen maar jij lijkt me toch wel een ps fanboy met alleen maar negatieve dingen over de Xbox One. Ik vind beide consoles prachtig ,bram1984 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:21:
[...]
Misschien moet je ff lezen wat er boven die poll staat.
[...]
Dus jij denkt dat over enkele maanden al deze mensen overstag gaan en toch alsnog voor een mediacenter met mindere specs gaan in plaats van de console met de meeste focus op gaming en hoogstwaarschijnlijk betere graphics? Op basis waarvan denk je dat, als ik vragen mag?
`Rockvee2 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:43:
[...]
Het is algemeen bekend dat mensen in NL voor de Playstation 4 gaan en niet voor de Xbox One,
Op basis van... wat, precies?
En nee, de 2 presentaties van Sony en MS zijn geen goeie indicatie daarvoor, net zo min als de reacties die je nu overal leest.
[ Voor 21% gewijzigd door BM op 25-05-2013 14:45 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Want je moet maar mee gaan met wat een vage internet poll zegt? Sinds wanneer mag je geen eigen keuzes meer maken?bram1984 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:21:
[...]
Zoals eerder zit je gewoon weer lekker te trollen. Bevalt het daar een beetje met die PS4 bril op?[...]
Dus jij denkt dat over enkele maanden al deze mensen overstag gaan en toch alsnog voor een mediacenter met mindere specs(gerucht en specs zeggen niet alles) gaan in plaats van de console met de meeste focus op gaming (komt nog E3 aan, daar zullen we zien wie de meeste focus op gaming heeft. Ga er maar niet vanuit dat dit een walkover wordt voor PS4) en hoogstwaarschijnlijk betere graphics (wederom gerucht en dat moet nog blijken)? Op basis waarvan denk je dat, als ik vragen mag?
En waar zou ik dat fout hebben? Dat benadrukt juist mijn punt. Dat opzicht ben jij wel stereotype wat dus in de 16k mensen zitbram1984 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:21:
(maw ik stem niet op PS4, maar gewoon anti Xbox).
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 25-05-2013 14:59 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geruchten gaan dat tijdens de CL finale vanavond de PS4 getoond gaan worden. Klopt dit?
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
Of de PS4 getoond gaat worden is natuurlijk afwachten, denk dat we toch moeten wachten op E3, al weet je het nooit. Tijdens de rust zou wel de eerste PS4 reclame getoond gaan worden.CR1691 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:57:
Geruchten gaan dat tijdens de CL finale vanavond de PS4 getoond gaan worden. Klopt dit?
Zover ik weet enkel de trailer die we al eerder hebben gezien, hij stond vanochtend even kort op youtube.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:59:
[...]
Of de PS4 getoond gaat worden is natuurlijk afwachten, denk dat we toch moeten wachten op E3, al weet je het nooit. Tijdens de rust zou wel de eerste PS4 reclame getoond gaan worden.
(kijken of ik de link nog kan vinden).
Het is een gerucht, dus niemand weet het. Wel een briljante zet. CL is natuurlijk Europees en heeft zo een 160 miljoen kijkers.CR1691 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:57:
Onder voorbehoud alvast een pre order voor de PS4 geplaatst bij GameMania. Ongetwijfeld zullen er nog voordelige gamepacks aangekondigd worden met Infamous of zelfs Destiny? Kan dan altijd nog switchen natuurlijk.
Hoeveel honderden euro's betaal je voor een seconde reclame tijdens de pauze xD Ben heel benieuwd, kon t niet vindenbram1984 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:37:
[...]
Het is een gerucht, dus niemand weet het. Wel een briljante zet. CL is natuurlijk Europees en heeft zo een 160 miljoen kijkers.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Sony is officiële sponsor van CL. Ze krijgen vanwege hun contract sowieso al zendtijd.Ps3gamer91 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:50:
[...]
Hoeveel honderden euro's betaal je voor een seconde reclame tijdens de pauze xD Ben heel benieuwd, kon t niet vinden
Dat is dan wel waarSAWYER schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:55:
[...]
Sony is officiële sponsor van CL. Ze krijgen vanwege hun contract sowieso al zendtijd.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Meestal hebben consoles bij launch juist geen pack. De eerste batches verkopen sowieso. De bundels verschijnen na een paar maanden. PS3 was in de EU een beetje een uitzondering omdat die zo laat kwam. In de US had je daar ook geen bundels in het begin.CR1691 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:57:
Onder voorbehoud alvast een pre order voor de PS4 geplaatst bij GameMania. Ongetwijfeld zullen er nog voordelige gamepacks aangekondigd worden met Infamous of zelfs Destiny? Kan dan altijd nog switchen natuurlijk.
Zo had ik het nog niet bedacht. Maar goed bij de launch ben ik van plan om voor Fifa 14, Watch_Dogs en Destiny te gaan. Afhankelijk van recensies natuurlijk.PWM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:11:
[...]
Meestal hebben consoles bij launch juist geen pack. De eerste batches verkopen sowieso. De bundels verschijnen na een paar maanden. PS3 was in de EU een beetje een uitzondering omdat die zo laat kwam. In de US had je daar ook geen bundels in het begin.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Same hier. Heb wel een Xbox pre-order staan, geen games. Ik weet nog dat mensen op de 360 2 maanden moesten wachtenBM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:03:
Sowieso lijkt me de noodzaak om games te preorderen vrij klein. Heb nog nooit gehad dat ik niet op releasedag de winkel in kon lopen en een game mee kon krijgen. Voor consoles ligt dat anders. Om die reden heb ik dus ook geen games meegenomen in m'n X1 preorder.
Ik vraag me toch hoe lang het zal duren voordat je gekke 'mods' met de nieuwe consoles ziet.
Dat iemand bijvoorbeeld probeert er een andere CPU in te doen (of zal de pin-out helemaal verschillen van andere APU's?), zullen vast wel meer apparaten zijn met gesoldeerde APU's.
Beetje het zelfde idee als toen iemand een andere CPU in z'n Asus Eee PC soldeerde.
Of andere behuizingen voor de consoles. Wat ik zo zag op de foto's lijkt de XBone redelijk simpel van binnen (toegegeven, ik heb nog geen Xbox360 los gehaald, maar PS3 was toch redelijk complex om fatsoenlijk los te halen) dus misschien makkelijk los te halen en in een andere behuizing te proppen.
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe lang zowel de Xbone als PS4 kunnen voordat ze 'gehackt' zijn (custom firmware....linux of misschien zelfs windows installeren?).
Theoretisch gezien zou het simpeler moeten zijn vanwege de x86 processor (waar je bij de PS3 een aparte PPC64 Linux variant moest hebben).
Niet dat ik m'n eigen spul er zo snel aan zou riskeren, maar vind het wel altijd leuk om te zien wat sommige mensen voor elkaar krijgen met die apparaten.
Verwijderd
De XONE APU bestaat uit een GPU, CPU en eSRAM boven op elkaar gestapeld. Een upgrade lijkt mij totaal uitgesloten.Nemesizz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:20:
Dat iemand bijvoorbeeld probeert er een andere CPU in te doen (of zal de pin-out helemaal verschillen van andere APU's?), zullen vast wel meer apparaten zijn met gesoldeerde APU's.
Ik pre-order juist om niet naar de winkel te hoeven, en bovendien is het vaak goedkoper.BM schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:03:
Sowieso lijkt me de noodzaak om games te preorderen vrij klein. Heb nog nooit gehad dat ik niet op releasedag de winkel in kon lopen en een game mee kon krijgen. Voor consoles ligt dat anders. Om die reden heb ik dus ook geen games meegenomen in m'n X1 preorder.
Casemod in een HTPC behuizing (of in een oude VCR kast modden) of, in navolging van de bureaudesktopmod de X1 salontafelmod? Dat zou wel tof zijnNemesizz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:20:
Of andere behuizingen voor de consoles. Wat ik zo zag op de foto's lijkt de XBone redelijk simpel van binnen (toegegeven, ik heb nog geen Xbox360 los gehaald, maar PS3 was toch redelijk complex om fatsoenlijk los te halen) dus misschien makkelijk los te halen en in een andere behuizing te proppen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Tijdens de E3 zal een en ander vast wel verduidelijkt worden en zal de soep vast niet zo heet opgediend worden. En waar hebben we het over? De beide consoles liggen nog lang en breed niet in de winkelschappen, er kan nog van alles veranderen en aangepast worden.
Als Microsoft echter van plan is om met een (doorverkoopbaar) licentie systeem te werken, dan zal er toch een verplichte online account check moeten zijn om te voorkomen dat mensen de kabel eruit trekken en gamers offline door blijven gamen. Dat lijkt me niet wenselijk als de licentie eigenlijk doorverkocht is.
Sony is daar trouwens ook nog niet 100% duidelijk over geweest. Ze hebben wel gezegd dat een internetverbinding niet verplicht is. Dus een licentie systeem met online checks zoals bij de xbox one is dan niet mogelijk. Dat zou betekenen dat de disc in de ps4 moet zitten voor een check, ondanks een install (nadeel ten opzichte van xbone). Voordeel is wel dat 2ehands doorverkoop van discs en uitlenen eenvoudiger is. Voor digitale aankopen via sen zouden ze dan wel een licentiesysteem in kunnen voeren. Indien doorverkoop van digitale content dan mogelijk is, kunnen ze bij de verkoop ook direct het geinstalleerde spel onspeelbaar maken. Op die manier zijn tussentijdse internetcheck dan ook niet nodig. Nadeel is dan wel weer dat doorverkoop alleen via de ps4 zelf kan en bijvoorbeeld niet via de webbased SEN store..., maargoed , dit zijn grotendeels wat 'brainfarts' van mijn kant
Hopelijk krijgen we tijdens de e3 hier meer duidelijkheid over. In ieder geval hebben beide partijen gezegd dat 2ehands verkoop mogelijk zal zijn, de grote vraag nu is alleen welk vorm dat zal krijgen.
@johan:
Dat valt toch wel mee? Ok, ze hebben het uiterlijk niet laten zien. Verder hebben ze aardig wat dingen verteld en ook een officiele (hardware)specsheet vrijgegeven. Het onduidelijkste vind ik wat ik hierboven al heb aangehaald: licenties/eigendom van dingen die je koopt en hoe ze dat gaan checken.
[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 26-05-2013 21:32 ]
Per saldo zullen discs geen waarde meer hebben, het zal enkel een datadrager worden met een activatiecode gekoppeld aan je account. Restwaarde van de doos/disc? Paar euro (uitzondering CE's etc). Kijk maar naar 90% van PC games, doos/disc is leuk, maar er is maar 1 ding belangrijk, het blaadje met je activatiecode. Origin, steam en Battle.net ondersteunen geen doorverkoop (al dacht ik Steam op aantal games tijdje wel), als Sony/MS dus een 2dehands systeem hiervoor opzetten, hebben ze al een plusje tov PC games.
Denk dat je per scenario zal moeten kijken welke van de 2 de betere oplossing geeft, doorverkoop console, spelen op meerdere consoles, veel doorverkoop van games, denk dat beide er een systeem op maken dat lang niet altijd goed uitwerkt voor zulke scenarios, zoals je nu altijd je online pass moet betalen op een andere console, ondanks het je eigen PSN is. Als ze games 100% locken op je ID én op console, wordt je bij zulke dingen wel flink genaaid.
Als ik dan kijk naar de PC omgeving (100% locked ID), ga ik liever voor zo'n systeem, dat ik ongeacht de console gewoon de games kan spelen die op mijn ID staan, dan voor een systeem waar je zo'n beetje bij elke variatie wat niet jouw ID/jouw console is, flink mag bijbetalen.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 26-05-2013 21:43 ]
Ze zijn tot de lancering volledig stil geweest over of er uberhaupt een console aan zat te komen. Als ze dat niet hadden gedaan en gewoon ergens in maart hadden gemeld dat er een nieuwe console aankwam waar ze in mei meer over lieten zien (ongeacht of ze de naam gingen noemen), met daarna persberichten over dat het niet always-online was (al is het ook niet volledig offline) e.d. dan had het nu ook niet zo'n shitstorm geweest.
Ik snap dat je bepaalde zaken geheim wilt houden en dat je niet alles bekend wilt maken, maar het feit dat er een console aankwam was al bekend, voordat de presentatie gehouden werd (wat kon het anders zijn). Door deze tactiek hebben ze het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt en daardoor hebben ze de naam nu al geschaad.
Sure, er zijn wat nadelen bij de console, maar dat heb je met elke generatie wel. De Wii-U is ook een veel tragere console, maar dat wil nog niet zeggen dat ie slecht is (die lego-game mag wat mij betreft zo snel mogelijk gepoort worden). Dat zal met de nieuwe generatie ook wel meevallen, maar de negativiteit en de onjuistheid van de geruchten is gewoon rete-irritant. Verder moeten we zaken als welke games er komen en wat voor performance erbij komt kijken nog zien. Van wat de trailers deden vermoeden zit dat echter wel gewoon prima en hoe het zich over een tijdsbestek van een jaar gaat ontvouwen moeten we nog zien.
Ik heb in ieder geval goede hoop voor de E3 en denk dan ook wel dat we daar wat mooie dingen gaan zien.
Overigens moet ik zeggen dat ik van de huidige generatie toch meer plezier heb gehad aan allerlei 3rd party titels dan de first party games. Halo en Gears vind ik niet slecht, maar ik beleef meer plezier aan een Battlefield, een GTA of een Assassins Creed. Hoewel ik de Uncharted games ook wel wat vind (heb ze zelf nooit gespeeld) kan ik er tot nu toe prima zonder mee. Sure er zijn meer games, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat ik niet zozeer kijk naar de first party titels (en waarschijnlijk vele met mij). Ik vind het een leuke bonus maar heb liever dat het online-gedeelte altijd werkt en ik lekker kan gamen (welke game het ook is)
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 27-05-2013 00:00 ]
Je gebruikt het dan natuurlijk om de-activatie te omzeilen van games die je wel verkocht hebt, maar niet kwijt wil ^_^ Waarom je ze dan verkoopt? Geld/credits, zodat je de game in principe zo goed als gratis hebt. Maargoed als nieuwe games tijdens installatie geactiveerd moeten worden, dan is ook dat scenario beperkt houdbaar.SinergyX schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:40:
Principe offline doorspelen heeft ook steeds minder waarde, gros van de games hebben een online aspect, of je zou echt enkel een console hebben staan waar je wat offline/singleplayer meespeel, maar om dat nu te gebruiken om die de-activatie te omzeilen van games die je toch al kwijt wilde?
Dat het gros van de games een online aspect heeft, vind ik een slecht argument om een internet check te verplichten, ook voor functionaliteit die offline is. Ik speel voornamelijk offline en ik zou het echt zuur vinden als ik een dag niet kan spelen omdat mijn internetverbinding niet meewerkt of er ergens een ddos party aan de gang is. Dit zijn uiteraard uitzonderingen. Als zo'n check ingevoerd wordt, dan overleef ik het heus wel. Maar het is toch frustrerend als je niet offline kan gamen vanwege internetproblemen.
Ik kan me uit mijn WoW tijd ook wel dagen herinneren dat ik lekker een vrije dag had en dat de servers er dan uitlagen voor maintainance. Frustrerend
Tijdens de installatie wordt om een activatie-key gevraagd en wordt er geprobeerd om de game aan jouw online-account te koppelen. Als dit lukt kun je de game vanaf de harddisk opstarten zonder dat de disc in het systeem zit. Heb je geen online-account of ben je tijdelijk offline, dan moet de disc in de discdrive zitten wil je gamen.
Wil je een game vanaf de harddisk opstarten, dan moet online zijn, anders kan er niet gevalideerd worden of de game nog aan jou account gekoppeld is. Ben je (of raak je) offline, dan moet de disc in de disctray zitten wil je (verder) gamen.
Valideren werkt alleen als de disc in de disctray zit.
Dit is mijn interpretatie over hoe het zou kunnen werken. Of is dit geen werkbare manier?
Edit: Used-games;
Bij bekende used-games verkooppunten; activatie-key wordt in Microsoft systeem ingevoerd en de game wordt van jou account afgekoppeld.
Via marktplaats; wordt de game bij iemand anders geactiveerd, dan wordt de game van jouw account afgekoppeld. Wordt hij niet geregistreed, dan heb je geluk
Edit2: Meerdere spelers op 1 console;
Wanneer game is (online) gevalideerd is aan 1 user, kan iedere speler op die console de game spelen. Is de de game niet gevalideerd, dan moet de disc in de discdrive zitten. Net zoals nu bij de arcade games.
[ Voor 27% gewijzigd door R0SSI op 27-05-2013 10:29 ]
Gamertag for Xbox: R0SSI
Probleem alleen, moet het het origineel zijn (waarmee je de game installeerde), betekend dat bij kapote discs je dus niets meer kan met je game als je offline bent.
Als je gamedisc nu kapot is, kan je ook niet spelenSinergyX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:20:
Dat zou nog best een redelijk systeem zijn, als een 'offline backup', zelfs als je na activatie van HD kan afspelen, zonder internet meot je alsnog de disc gebruiken.
Probleem alleen, moet het het origineel zijn (waarmee je de game installeerde), betekend dat bij kapote discs je dus niets meer kan met je game als je offline bent.
[ Voor 7% gewijzigd door R0SSI op 27-05-2013 10:23 ]
Gamertag for Xbox: R0SSI
Zegt iedereen die nog nooit een fatsoenlijke game in 3D gespeeld heeft op een goede 3D set-up. 3D gamen is een stuk beter maar helaas zelden goed uigevoerd. Oke, niet voor iedereen geschikt., de een ziet meer diepte dan een ander en de meeste zijn al negatief ingesteld als ze het ervaren door slechte ervaringen in de biosoop.L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:16:
[...]
Ja en ik bedoel niets toevoegende, koppijn veroorzakende 3D waar ze je nu helemaal mee dood gooien in de bios.
Ben blij dat beide niet in de hype zijn mee gegaan maar nog gewoon fatsoenlijke gamemogelijkheden aanbieden.
Verschil met 2d -3d is vooral dat je in 2D naar een plaatje kijkt waar actie op gebeurd en in 3D gebeurt het echt voor je ogen. Objecten worden in 3D objecten die los zitten van de speel wereld omdat je op deze manier de zelfde ervaring hebt als in het echt brengt dit veel meer een realtische gevoel dat je in de actie zit. Inmers neem je de speelwereld net zo waar als je de wereld in het echt waar neemt/
Hoop dat er goede 3D games uitkomen op de nieuwe consoles zodat 3D gamen eens kan groeien.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Geruchten rondom de PS4 en used games. Lijkt mij logisch dat ze het niet op de MS manier willen doen, of in ieder geval zoals MS teveel ruimte laten voor al dat gebash de laatste dagen.
Nu klopt dat artikel ook niet helemaal MS heeft middels een statement wel een toelichting gegeven waarbij het wel een stuk minder erg is dan eerst gedacht. Bovendien lijkt het er wel sterk op dat ook Sony iets dergelijks heeft overwogen. Wat betreft 3D ... ik hoop dat je dan in ieder geval nog 2D kan gamen ... waarom ik ben 1 van de mensen die niet alleen hoofdpijn krijgt, maar zelfs straal misselijk wordt als het te lang duurt.CR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:19:
http://www.pu.nl/artikele...weedehands-games-betreft/
Geruchten rondom de PS4 en used games. Lijkt mij logisch dat ze het niet op de MS manier willen doen, of in ieder geval zoals MS teveel ruimte laten voor al dat gebash de laatste dagen.
[ Voor 13% gewijzigd door Johan tb op 27-05-2013 11:53 ]
Asgaro schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:30:
[...]
Iemand heeft alle fragmentjes uit de teaser samengesteld. DIT is hoe de PS4 zal eruitzien.
[afbeelding]

Denk dat dit hem meer is
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ik denk dat we de situatie beetje kunnen vergelijken met een stereotype gezin.CR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:19:
http://www.pu.nl/artikele...weedehands-games-betreft/
Kind (2e hands game) wil iets en vraagt het aan papa (xbox of playstation) ipv aan mama (gameuitgevers).
In geval van de xbox weet men al wat mama wil en geeft dus het antwoord wat mama zou doen. In het geval van Sony zegt papa dat ze het mama maar moeten vragen.
In eerste geval is papa een lul want je mag iets niet zomaar. In tweede geval is mama een kreng want je mag iets niet zomaar.
Sony-papa pakt het dus voor zichzelf beter aan in dit geval.
smaken verschillen, vind het het rechtoe, rechtaan ontwerp van de xbox eigenlijk mooier dan dit concept-art.CR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:15:
Op zich een best geslaagd design. Ik vind hem mooier dan de Wii U en de Xbox One. Nog een paar weken en dan gaan we het zien.
Maar de looks maken me sowieso weinig uit. Als je perse console A wilt ligt dat niet aan de looks van het fysieke apparaat maar aan de mogelijkheden en exclusives en wat je vrienden doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Player1S op 27-05-2013 12:18 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vind het zelf lijken op een tostiizer/kopieerapperaatCR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:15:
Op zich een best geslaagd design. Ik vind hem mooier dan de Wii U en de Xbox One. Nog een paar weken en dan gaan we het zien.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:55
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Wel grappig dat we gebruiker Xbox2Go niet hebben gehoord tijdens deze presentatie terwijl hij destijds met de Playstation pesentatie echt alles liep af te kraken
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
Het design van de PS4 zoals hierboven vind ik wel erg geslaagd moet ik zeggen
Ik denk ook dat de verwachtingen erg hoog lagen voor MS. Ten tijde van de 360 waren ze enorm aggressief op het gebied van games en het krijgen van exclusieve deals. Sony is toen ook erg veel exclusives verloren. In de jaren erna is dat wat afgezwakt en is Sony langzamerhand teruggekomen, o.a. met erg sterke titels uit eigen huis, maar toch heeft MS toen enorm veel marktaandeel gewonnen.Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:11:
Alle commotie is zwaar overdreven. Het lijkt inmiddels wel op een soort van soap zoals men erover praat.
Tijdens de E3 zal een en ander vast wel verduidelijkt worden en zal de soep vast niet zo heet opgediend worden. En waar hebben we het over? De beide consoles liggen nog lang en breed niet in de winkelschappen, er kan nog van alles veranderen en aangepast worden.
Ik had nu bij de aankondiging van de nieuwe console in ieder geval van MS verwacht dat ze het toch weer zouden flikken en met 1 of andere super aankondiging gingen komen, maar wat ze lieten zien was bijna totaal het tegenovergestelde. Ze kunnen het nog goedmaken op de E3, maar ik verwacht dat Sony op het gebied van games moeilijk te overtreffen gaat zijn (hopelijk ook met The Last Guardian voor de PS4
[ Voor 83% gewijzigd door SToRM666 op 27-05-2013 12:48 ]
PSN id: NL_SToRM
- Chaoss
Maar Sony blijft hierbij uit het kwade daglicht, de tactiek heeft dus gewerkt. Gewoon wachten wat MS neerzet, alle flames en negativiteit eruit pikken en aanpassen op je systeem. Want ondanks hoe Sony het 'eerst' had, doet er dan niet meer toe.Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:49:
Nu klopt dat artikel ook niet helemaal MS heeft middels een statement wel een toelichting gegeven waarbij het wel een stuk minder erg is dan eerst gedacht. Bovendien lijkt het er wel sterk op dat ook Sony iets dergelijks heeft overwogen. Wat betreft 3D ... ik hoop dat je dan in ieder geval nog 2D kan gamen ... waarom ik ben 1 van de mensen die niet alleen hoofdpijn krijgt, maar zelfs straal misselijk wordt als het te lang duurt.
Verwijderd
Negatieve publiciteit maakt in dit stadium nog niet echt uit ivm Sony. Het zou anders zijn als het Sony product reeds in de schappen zou liggen. (verkopen van de Wii U zijn behoorlijk gestegen schijnt).SinergyX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:02:
[...]
Maar Sony blijft hierbij uit het kwade daglicht, de tactiek heeft dus gewerkt. Gewoon wachten wat MS neerzet, alle flames en negativiteit eruit pikken en aanpassen op je systeem. Want ondanks hoe Sony het 'eerst' had, doet er dan niet meer toe.
Uiteindelijk gaat het erom hoe je console bij het publiek bekend is ten tijde van lancering en hoe het zich verhoud ten opzichte van de concurrentie. Er is nog niets verloren, zelfs niet bij diegene die nu het hardst roepen dat ze voor een PS4 gaan.
Schijnbaar is ook iedereen plots vergeten hoe Sony bij eerdere consoles te werk ging en wat er daar allemaal misgegaan is.
Maarja, nog even wachten op de E3, al verwacht ik vrij weinig anders dan dat nu het geval is.
Heb vele jaren geleden ook een Xbox360 gekocht, omdat ik mensen Gears of War zag spelen op een beurs.
stom toeval of geweldige troll van (iemand bij) google?
YouTube: Xbox One Reveal Highlights
[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 27-05-2013 13:57 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Tja, en toch heeft Microsoft simpelweg niet veel AAA exclusives. En nu een van hun top ontwikkelaars ook niet meer alleen voor hen ontwikkelt (Bungie), en zelfs bij Sony hun aankondigingen komen doen...Rivandu schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:34:
Het valt of staat toch allemaal met de games die er voor uit gaan komen. Komt Microsoft straks met een stuk of wat ongelooflijke vette exclusives die je voor je gevoel MOET spelen dan verkoopt die lelijke doos straks toch weer als malle
Heb vele jaren geleden ook een Xbox360 gekocht, omdat ik mensen Gears of War zag spelen op een beurs.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
hahaha, dat is wel echt een briljante troll danL1nt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:56:
dit is stiekem best wel weer grappig. De officiele aankondiging-highlights op youtube van de Xbox One heeft PS4 aan het eind van de url
Computer says no
Dit is wel een troll jaL1nt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:56:
dit is stiekem best wel weer grappig. De officiele aankondiging-highlights op youtube van de Xbox One heeft PS4 aan het eind van de url
Klopt helemaal. Ook één van de redenen dat ik naar de PlayStation overstap. Rare schijnt het te moeten gaan doen komende E3. Jammer voor MS is dat Rare niet meer het Rare van vroeger is. Die glorietijden zijn voorbij.AllSeeyinEye schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:06:
[...]
Tja, en toch heeft Microsoft simpelweg niet veel AAA exclusives. En nu een van hun top ontwikkelaars ook niet meer alleen voor hen ontwikkelt (Bungie), en zelfs bij Sony hun aankondigingen komen doen...
- Chaoss
Van Quantum Break (Remedy) verwacht ik ook veel. Forza 5 en ongetwijfeld nieuwe Gears idem. En het is nog maar afwachten wat er nog meer zit tussen die 15 new exclusives...CR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Klopt helemaal. Ook één van de redenen dat ik naar de PlayStation overstap. Rare schijnt het te moeten gaan doen komende E3. Jammer voor MS is dat Rare niet meer het Rare van vroeger is. Die glorietijden zijn voorbij.
Quantum Break, Halo 5, Gears 4, Forza 5, Ryse zullen allemaal aanwezig zijn. Misschien dat Rare komt met een nieuwe Killer Instinct. Kinectimals en Dance Central lijken mij ook wel zekerheidjes evenals Kinect Sports.L1nt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:38:
[...]
Van Quantum Break (Remedy) verwacht ik ook veel. Forza 5 en ongetwijfeld nieuwe Gears idem. En het is nog maar afwachten wat er nog meer zit tussen die 15 new exclusives...
Vraag is of MS gemiddelde Kinect games schaart onder exclusives. Heel zwart-wit gezien is elke Kinect game een exclusive net zoals elke Move game ook een exclusive is.CR1691 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:41:
[...]
Quantum Break, Halo 5, Gears 4, Forza 5, Ryse zullen allemaal aanwezig zijn. Misschien dat Rare komt met een nieuwe Killer Instinct. Kinectimals en Dance Central lijken mij ook wel zekerheidjes evenals Kinect Sports.
Een deel van die 15 zal ongetwijfeld de Kinect benutten op een of andere manier maar ik heb zo'n voorgevoel dat een Kinectimals, Dance central en/of Kinect Sports niet echt tot die 15 exclusives zal vallen. Een Your Shape echter misschien wel weer

Waarom heb ik het voorgevoel dat Microsoft dit wel zo zal zien?L1nt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:45:
Een deel van die 15 zal ongetwijfeld de Kinect benutten op een of andere manier maar ik heb zo'n voorgevoel dat een Kinectimals, Dance central en/of Kinect Sports niet echt tot die 15 exclusives zal vallen.
In feite hebben ze natuurlijk ook wel een beetje gelijk dan, maar goed..
-
Dus voor de exclusives doe ik het toch al niet meer.
- Chaoss
The ramblings of an idiot
En misschien drive club hebben we nog weinig van gezien maar zag er heel vet uitSinergyX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:59:
Maarja, als ik kijk hoeveel exclusives ik per saldo op de PS3 speelde, buiten deel 1 van uncharted en natuurlijk GT kan ik me zo 123 niets meer herinneren (buiten de move games). Dan is de vraag hoever ze FM5 kunnen duwen op de nieuwe console, eer dat GT6HD/7 komt, zijn we toch al 1,5-2 jaar verder.
Dus voor de exclusives doe ik het toch al niet meer.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik heb aantal wel meegepikt (Buzz, move, start the party, LB racing), maar denk dat MS soortgelijk games had die mogelijk net zo goed zouden werken. Maar de latere Playstation All Stars, tja, Mario Brawl blijft toch de betere (plus dat je de CN versie nog had die dacht ik wel op Xbox uitkwam).McBoom schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:57:
Exclusives boeien mij ook niet heel erg veel, de enige PS3-exclusive die mij nog wel grappig leek was LittleBigPlanet, maar die wil ook nog wel op de PSP. Uncharted is niet mijn soort game, FM vind ik beter dan GT, maar voor de rest van de exclusives (voor beide consoles) barst ik niet in snikken uit als ik ze mis.
In feest-mode vind ik de PS toch beter tot z'n recht komen met move, buzz en singstar (guitar hero was niet exclusive), maar de vraag is maar hoe ze hiermee verder gaan, gaan ze voor nieuwe hardware of nieuwe games waar je niets kan overzetten (zoals singstar PS2 -> PS3). En dat is zeker een breker, ook al heeft Sony de betere 'party tools', ga ik daar echt niet alles nieuw voor kopen, is het niet meer waard.
Lijkt me iets teveel arcade, maar is ook de vraag welke stuurtjes ze gaan ondersteunen. Ik had al veel eerder een Xbox erbij genomen als MS ook gewoon de G25 zou ondersteunen, maar als de PS4 geen G25 ondersteuning meer zou hebben (wat me erg onlogisch lijkt), is het wel mooi moment om ze tegen elkaar af te wegen.beuker19 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:07:
En misschien drive club hebben we nog weinig van gezien maar zag er heel vet uit
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 27-05-2013 17:27 ]
Ik wist dat fanboy gedrag ver kon gaan, maar dit slaat alles.
Grootste deel komt hoogstwaarschijnlijk van op Neogaf, das een echte GIF-fabriek na elk groot gaming event.
[ Voor 9% gewijzigd door Asgaro op 27-05-2013 21:10 ]
Ik zou het niet fanboy gedrag noemen, het is gewoon een running gag.
[ Voor 55% gewijzigd door haarbal op 27-05-2013 21:57 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
ondanks dat ik geen console gamer ben en daarmee ook geen voorkeur vond ik bovenstaand filmpje wel grappig
[ Voor 108% gewijzigd door superwashandje op 29-05-2013 18:44 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Oef, poll is duidelijk. Had verwacht dat ze dichter bij elkaar zouden eindigen. Ben het overigens eens met de uitslag, voor mij without a doubt een PS4
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Van alle plaatjes/gags vond ik deze wel het meeste bij de waarheid komen.
Zo'n grote animated gif kan beter gelinkt worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 30-05-2013 10:16 ]
Polls zijn op tweakers eigenlijk nooit representatief. PC-gamers zijn duidelijk in het voordeel en elke mogelijkheid wordt aangetrokken om anti-MS of anti-Sony te zijn. Sowieso is de 360 community nooit groot geweest op Tweakers, daar zijn andere communities voor.Tom schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:05:
poll: PS4 versus Xbox One
Oef, poll is duidelijk. Had verwacht dat ze dichter bij elkaar zouden eindigen. Ben het overigens eens met de uitslag, voor mij without a doubt een PS4
Niet dat het resultaat onverwacht is, de algemene sfeer bij de reacties op de MS presentatie waren dan ook heel negatief. Dat gaat dan vervolgens als een lopend vuurtje door de hele site heen waarna er een hele biased sfeer hangt. Idem met Windows 8 bijvoorbeeld.
Maar dat is iets voor een andere discussie
Ik denk dat de uitslag er na de E3 wel anders uit zal zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2013 01:47 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
- Chaoss
Nou duidelijk in het voordeel.. als je de stemmen op PS4, XO, twijfel, WiiU, "ik wacht de prijzen af" en "beide" optelt dan zit je ongeveer op 65% dus het grootste gedeelte van de bezoekers gaat een next gen aanschaffen, en dat op een site die idd van oorsprong pc gerelateerd is.Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:47:
[...]
Polls zijn op tweakers eigenlijk nooit representatief. PC-gamers zijn duidelijk in het voordeel en elke mogelijkheid wordt aangetrokken om anti-MS of anti-Sony te zijn. Sowieso is de 360 community nooit groot geweest op Tweakers, daar zijn andere communities voor.
Maar het leven is nu eenmaal minder zwart-wit, toen ik jong was was je OF een pc-gamer OF je had een console, tegenwoordig heb je toch meer mensen die en een console hebben en nog regelmatig op de PC gamen.
Precies. Op de pc speel ik m'n rts'en, en op m'n ps3 de rest.Chaoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:41:
[...]
Nou duidelijk in het voordeel.. als je de stemmen op PS4, XO, twijfel, WiiU, "ik wacht de prijzen af" en "beide" optelt dan zit je ongeveer op 65% dus het grootste gedeelte van de bezoekers gaat een next gen aanschaffen, en dat op een site die idd van oorsprong pc gerelateerd is.
Maar het leven is nu eenmaal minder zwart-wit, toen ik jong was was je OF een pc-gamer OF je had een console, tegenwoordig heb je toch meer mensen die en een console hebben en nog regelmatig op de PC gamen.
Bedankt voor de link! Yahtzee is wel echt briljant hoor, heb genotensuperwashandje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:42:
http://www.escapistmagazi...lew-Over-the-Cuckoos-Nest
ondanks dat ik geen console gamer ben en daarmee ook geen voorkeur vond ik bovenstaand filmpje wel grappig
DS4 - DS3 animatie:
http://ps4daily.com/2013/...s3-controller-comparison/
Op het oog lijkt mij dat de DS4 gewoon heerlijk in de hand gaat liggen net zoals de Xbox controller waarbij ik dan de knoppenindeling van Sony ten alle tijde prefereer boven die van de Xbox.baronruud schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:26:
Ook gepost in PS4 topic....
DS4 - DS3 animatie:
http://ps4daily.com/2013/...s3-controller-comparison/
In deze fase van "de strijd" is het nog niet zo erg dat MS achter staat, doordat er nog zo weinig bekend is. De aankondiging van de XBO vond ik ook tegenvallen, maar E3 zal de boel wel weer gelijk trekken.Oxigeon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:59:
Nu zijn de kaarten zo geschud dat Sony er na een sleche conferentie van Microsoft er het beste voor staat. Als Sony straks een steek laat vallen op de E3 begint het hele gebash weer opnieuw en komt de stand uiteindelijk gelijk. Want zeg nou eerlijk. De mannen van Microsoft en Sony spreken ook met elkaar zodat ze elkaar niet helemaal de grond in trappen en zodat ze er beide het beste uitkomen. Het grote verschil tussen de consoles gaat uiteindelijk zitten in de gadgets/interface en games maar zeker niet in DRM etc.
Zo ga ik er ook van uit dat Sony ook tweedehandsmarkt beperkingen heeft. Uitgevers accepteren t nl niet als MS t wel doet en Sony niet, want ze lopen geld mis. Misschien worden de games op de PS4 dan duurder, who knows?
Uiteindelijk zijn de Always-Kinected, tweedehands markt en Always-connected voor mij de grootste boosdoeners. Gelukkig zijn sommige al weer ontkracht, maar de eerste indruk is slecht.
En over de PS4 valt weinig te vertellen, want er is vrijwel niets bekend. Dus wees niet te voorbarig met het kiezen van een next-gen console, zeker niet met E3 voor de deur...
http://www.nu.nl/tech/348...digt-design-xbox-one.html
Van mij hoeven ze helemaal niets te verdedigen. Het is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten. Ik vind het een mooi, strak apparaat wat niet misstaat in een AV-meubelbaronruud schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:15:
Microsoft verdedigt design Xbox One:
http://www.nu.nl/tech/348...digt-design-xbox-one.html
The ramblings of an idiot
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Mechwarrior Online: Flapdrol
Helaas krijgt de PS4 ook zo'n 'moeilijk groot' ding dat voor je TV staat. En is bij de PS nog niet bekend of deze verplicht aangesloten moet zijn, of optioneel.haarbal schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:26:
Wat boeit het nou dat de xbox een zwarte doos is, als er een moeilijk grote kinect op de tv staat.
PSN: Shiver23
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Het design van die xbox is wel prima, maar ik stond meer verbaasd van hoe groot die kinect ishaarbal schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:26:
Wat boeit het nou dat de xbox een zwarte doos is, als er een moeilijk grote kinect op de tv staat.
edit:
@Shiver
ik heb nu bij mijn PS3 zo'n cameratje (nooit aangesloten gehad) maar die is echt niet zo groot als dat ik opmaak uit die filmpjes van de nieuwe xbox.
[ Voor 19% gewijzigd door Meekoh op 31-05-2013 11:27 ]
Computer says no
- Chaoss
Dat zegt natuurlijk niets over he groot de nieuwe PSEye gaat worden, de oude kinect camera was ook kleiner.Meekoh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Het design van die xbox is wel prima, maar ik stond meer verbaasd van hoe groot die kinect is
edit:
@Shiver
ik heb nu bij mijn PS3 zo'n cameratje (nooit aangesloten gehad) maar die is echt niet zo groot als dat ik opmaak uit die filmpjes van de nieuwe xbox.
Dat klopt, ik zeg alleen dat ik de nieuwe kinect camera best wel heel erg groot vind.Chaoss schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:33:
[...]
Dat zegt natuurlijk niets over he groot de nieuwe PSEye gaat worden, de oude kinect camera was ook kleiner.
Computer says no
http://kotaku.com/5985804...playstation-4s-new-camera
PSN: Shiver23
heh NP, ik kan zijn dingen vaak wel goed waarderen inderdaad, ze zitten dan ook best leuk in elkaarnioz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:38:
[...]
Bedankt voor de link! Yahtzee is wel echt briljant hoor, heb genoten
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!