Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Meekoh schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:46:
[...]

Eigenlijk hoop ik stiekem op een coole nieuwe IP van Nintendo en niet de zoveelste mario kart....
Maar een nieuwe Zelfa is altijd welkom.
Die komen ook nog wel! Geloof dat Mr. Miyamoto met een leuk projectje bezig is.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

Kom op zeg dat verhaal hangt aan elkaar van de oom van de neef van de broer van de buurman van de dochter van de zoon van de kennis van iemand die gehoord heeft van een taxichauffeur die een klant heeft gehad die weer op een forum gelezen heeft dat pietje vermoed dat......

Laten we eerst even afwachten hoe ze het nu echt gaan aanpakken voor we met halve aannames de boel gaan afbranden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Opeens zie ik weer kansen voor Nintendo :+.
Ik heb die kansen al gezien hoor:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=564733

Ik ben echt blij om te lezen dat MS ervoor gezorgd heeft dat het beter gaat met Nintendo, Wiiu zo underrated, en ik hoop dat dit weer nieuw leven blaast in de wiiu. :)

Heeft Microsoft toch nog iets goeds gedaan met de Xbone lanceren, namelijk zo slecht zijn dat de concurrent met wie het al onkenbaar slecht ging, opeens heel goed gaat. :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Stel dat dit echt waar is is de richting van MS hierin wel heel anders dan die van Sony. Sony richt de pijlen duidelijk op online verkoop en distributie. Retail laten ze bij hoe het nu is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57
Shiver23 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:04:
Stel dat dit echt waar is is de richting van MS hierin wel heel anders dan die van Sony. Sony richt de pijlen duidelijk op online verkoop en distributie. Retail laten ze bij hoe het nu is.
Je bedoelt dat Sony hun volledig huidige verkoopsysteem op de schop gooit voor de PS4? Dat denk ik dus niet. Alles wat je nu koopt in de PSN is account bound, ik zie niet hoe ze dat gaan veranderen.

Denk eerder dat beide gewoon een online market maken voor 2dehands games.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vinand schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Ik heb die kansen al gezien hoor:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=564733

Ik ben echt blij om te lezen dat MS ervoor gezorgd heeft dat het beter gaat met Nintendo, Wiiu zo underrated, en ik hoop dat dit weer nieuw leven blaast in de wiiu. :)

Heeft Microsoft toch nog iets goeds gedaan met de Xbone lanceren, namelijk zo slecht zijn dat de concurrent met wie het al onkenbaar slecht ging, opeens heel goed gaat. :9
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iVTT7iHZ0KMgK.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ja die had ik inderdaad ook al gezien, echt geniaaal! De hoofdzakelijk reden waar ik de laatste tijd echt diehard neogaf opzoek (voor die gif van sunhilegend). 8)
vooral die hoofd van Ballmer is epic!

[ Voor 15% gewijzigd door Vinand op 24-05-2013 14:15 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Ik ga haast dood hier van lachen die gif is echt geniaal !!!
En wel tof voor nintendo dat er toch nog leven in komt, ga toch een keer wii u halen voor zombi u, en nieuwe mario games :) Maar eerst een ps4(of xboned mochten ze ziekelijk gave dingen gaan laten zien op e3)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Is toch alleen maar mooi. Nintendo is gewoon nostalgie. Ik hoop echt dat die gasten dit nog goed kunnen maken. Hopelijk zijn ze al druk bezig met een echt nieuwe Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:54:
Is toch alleen maar mooi. Nintendo is gewoon nostalgie. Ik hoop echt dat die gasten dit nog goed kunnen maken. Hopelijk zijn ze al druk bezig met een echt nieuwe Zelda.
Ze zijn bezig met de nieuwe Zelda. Komt over ongeveer een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:59

superwashandje

grofheid alom

wie is de middelste op de bank?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

superwashandje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:57:
[...]

wie is de middelste op de bank?
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2013/141/XboxMattrick_91666_640screen.jpg

Don Mattrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Ze zijn bezig met de nieuwe Zelda. Komt over ongeveer een jaar.
En met een beetje mazzel krijgen we in de tussentijd de remaster van The Windwaker. Hoewel die Gamecube versie qua graphics nog steeds prima mee kan zal ik hem toch aanschaffen. Lijkt mij geweldig om met de nieuwe besturing over de grote zee te varen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, op zich niet raar dat ze die markt willen gaan beheersen, maar door deze standardisatie weet je wel waar je aan toe bent en ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat je digitale downloads moet kunnen ruilen en ze dat op deze manier doen. Blijft raar, maar goed. Ik vraag me alleen wel af wat er gebeurd als je een 2e hands game weer gaat doorverkopen.

Maar goed, het zijn tot nu toe nog gewoon geruchten totdat MS zich daarover uitlaat. Ik heb het idee dat er nu enorme paniek heerst omtrend deze zaken en dat nu eigenlijk alles zonder enige fact-checking wordt overgenomen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Zo'n dingen zijn toch fameuze dompers. Ik verkoop amper spellen, maar mijn console aankopen zijn vaak uit de 2e hands bak. Langs de andere kant zorgt dat hopelijk voor goedkopere spellen na verloop van tijd a la steam sales.

Wii u zou ik nog wel durven kopen, maar ja, voorlopig toch een serieus gebrek aan spellen. Anders kon ik mijn wii weg doen, en eindelijk HDMI.
Langs de andere kant, vrij grote kans dat ik het gewoon hou bij PS4 only.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was wel handig geweest als MS meteen duidelijkheid had verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Je bedoelt dat Sony hun volledig huidige verkoopsysteem op de schop gooit voor de PS4? Dat denk ik dus niet. Alles wat je nu koopt in de PSN is account bound, ik zie niet hoe ze dat gaan veranderen.

Denk eerder dat beide gewoon een online market maken voor 2dehands games.
Nee ik bedoel dat Sony mensen stimuleert om games online te kopen, waardoor games automatisch al aan je account vastzitten. MS probeert in de fysieke verkoop de tweedehands doorverkoop verder te beperken. Of begrijp ik het artikel verkeerd...

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:11:
[...]

De geruchtenmolen inderdaad. :)
En tot nu toe klopte vrijwel ieder gerucht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07:
[...]

Tjah, op zich niet raar dat ze die markt willen gaan beheersen, maar door deze standardisatie weet je wel waar je aan toe bent en ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat je digitale downloads moet kunnen ruilen en ze dat op deze manier doen. Blijft raar, maar goed. Ik vraag me alleen wel af wat er gebeurd als je een 2e hands game weer gaat doorverkopen.

Maar goed, het zijn tot nu toe nog gewoon geruchten totdat MS zich daarover uitlaat. Ik heb het idee dat er nu enorme paniek heerst omtrend deze zaken en dat nu eigenlijk alles zonder enige fact-checking wordt overgenomen
Maar wat vind jij hier nu van, als het echt zo is straks? Blijf je dan nog steeds enthousiast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:12:
En tot nu toe klopte vrijwel ieder gerucht ;).
Oh, is die al te koop? Games al te koop? Al gespeeld?

MS en Sony kunnen nog alles doen tot het moment de console uitkomt, zelfs dan nog kunnen ze dingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Oh, is die al te koop? Games al te koop? Al gespeeld?

MS en Sony kunnen nog alles doen tot het moment de console uitkomt, zelfs dan nog kunnen ze dingen aanpassen.
De specs op VGA klopte, het blokkeren of het lastiger maken van tweedehands games klopte, Kinect 2.0 een belangrijk onderdeel van de Xbox klopte ook. Net als entertainment breder dan gaming.

Tuurlijk kunnen dingen nog veranderen maar dat doet niets af van het feit dat alles tot nu toe gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vooral afwachten worden wat Sony gaat doen. Als ze hierin meegaan ben je genaaid als gamer, al vraag ik me dan nog af in hoeverre dit in strijd is met de EU regels.
Ben ook benieuwd of dit geaccepteerd wordt, mensen dragen ook niet een deel van de verkoopwaarde af als ze hun auto via Marktplaats verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook in strijd met de EU-regels: http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/

Steam e.d. zijn volgens mij ook hartstikke illegaal bezig, maar tot daar een zaak over komt kan je als consument niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik heb iets van 130 games op de xbox, waarvan 1/3 of 1/4e xbla. Van de retail games heb ik denk ik 4 of 5 games geleend van een vriend van me. De rest gewoon gekocht in de winkel (geen 2e hands). Dus ik inderdaad weinig moeite met dat hele 2e hands gebeuren. :)

Maar je bent een game maker. Je stopt onwijs veel tijd en geld in een SP-game, zoals Bioshock, Mass-Effect, Dishonored, The Witcher, etc. 1 iemand koopt het spel en leent hem uit aan 4 vrienden die erg genieten van het spel, maar omdat het toch een SP game is wel even kunnen wachten totdat de ene vriend het heeft uitgespeeld. Ik snap best dat ze daar wat tegen willen doen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:
Ik heb iets van 130 games op de xbox, waarvan 1/3 of 1/4e xbla. Van de retail games heb ik denk ik 4 of 5 games geleend van een vriend van me. De rest gewoon gekocht in de winkel (geen 2e hands). Dus ik inderdaad weinig moeite met dat hele 2e hands gebeuren. :)

Maar je bent een game maker. Je stopt onwijs veel tijd en geld in een SP-game, zoals Bioshock, Mass-Effect, Dishonored, The Witcher, etc. 1 iemand koopt het spel en leent hem uit aan 4 vrienden die erg genieten van het spel, maar omdat het toch een SP game is wel even kunnen wachten totdat de ene vriend het heeft uitgespeeld. Ik snap best dat ze daar wat tegen willen doen. :)
Maar op deze manier gaat MS dus bepalen wat jij voor een tweedehands game gaat betalen, lijkt me niet wenselijk. Mensen kunnen op deze manier ook veel voorzichtiger gaan worden met het kopen van games, bij twijfel koop je niet. Games waar ik over twijfelde kocht ik tweedehands maar dat zal ik nu niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als je meubelmaker/TV-fabrikant/... bent. Je verkoopt één iemand een stoel, en iedereen zit er op. Boehoehoe.

Dat is nu eenmaal het concept van een koop. Dat er een overdracht van eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Maar wat is dan het verlies voor MS of voor de uitgevers?

Als jij de keuze maakt tussen geen game kopen of 2e hands? Wie heb je daar dan mee, behalve jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 22:04

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hou toch op man, met de huidige gameprijzen en de verkoopaantallen is 9 van de 10 keer de kostprijs er al uit bij x% verkopen. Dit is gewoon uitmelken van de consumenten en niets anders en je slikt het gewoon als zoete koek. 8)7

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:30:
Wie heb je daar dan mee, behalve jezelf?
Om het principe. Nooit toegeven aan chantage enzo ;). Ik koop het, dus wordt de eigenaar. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dan koop je het niet? Maar ga er dan niet over lopen zeuren? Je hoeft het niet te kopen? Het is nog steeds gewoon het marktprincipe... Vraag, aanbod. Als blijkt dat er maar 10 mensen die nieuwe X1 gaan kopen (waaronder ik), dan zullen ze zich toch wel bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:30:
Maar wat is dan het verlies voor MS of voor de uitgevers?

Als jij de keuze maakt tussen geen game kopen of 2e hands? Wie heb je daar dan mee, behalve jezelf?
Voor de game developer maakt het niets uit. Die krijgt nu niets en straks ook niets als ik geen tweedehands meer koop. Maar ik ben de dupe omdat ik straks meer moet gaan betalen als ik de game tweedehands wil spelen. En dan speel ik de game net zo lief niet.

Nog even en Ford, VW en Opel gaan ook geld eisen als we een tweedehands auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die game maker wil dat jij geniet van hun product en zien graag dat jij eventuele vervolgen koopt. De uitgevers willen graag grof geld verdienen aan jou.

Ik heb Mass Effect eerst geleend voordat ik hem zelf gekocht heb. Bioware zou dat alleen maar aanmoedigen want ik heb wel deel 2 en deel 3 gekocht en ga zeer zeker een toekomstig vervolg kopen.

de uitgever zou dat ontmoedigen want die kijken niet verder dan hun neus lang is. Die zien alleen dat ik iets leen.

Vooralsnog wacht ik af op officiele berichtgeving hierover om echt te oordelen. Weer veel suggestieve berichtgeving weer zonder echte feiten.
"2nd hand games up to 35 pound" Ja als ik vandaag een AAA game koop en deze volgende week al weer verkoop kan ik best voorstellen dat ze er meer voor vragen dan wanneer ik diezelfde game 6-12 maand later inruil....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Hetzelfde als je meubelmaker/TV-fabrikant/... bent. Je verkoopt één iemand een stoel, en iedereen zit er op. Boehoehoe.

Dat is nu eenmaal het concept van een koop. Dat er een overdracht van eigendom is.
dit dus x100... Verdient een miljoen keer gequote te worden.

Ik ben er echt verbaasd over dat er personen zijn die dit gewoon proberen recht te praten/te accepteren. Dit is toch gewoon echt een schandalige achteruitgang in de console industrie. Dit gaat voor mij gewoon de eerste console worden die ik 100% ga boycotten om het gewoon geen steun te geven. Als Sony hetzelfde plannetje heeft, dan boycot ik ook de PS4 en ga ik simpelweg volledig over op mijn Vita en PC (en wiiu mits deze nog ooit boeiende games gaat krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Meelobee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Hou toch op man, met de huidige gameprijzen en de verkoopaantallen is 9 van de 10 keer de kostprijs er al uit bij x% verkopen. Dit is gewoon uitmelken van de consumenten en niets anders en je slikt het gewoon als zoete koek. 8)7
Als het net als Unive een ontwikkelaar zonder winst oogmerk zou zijn, dan zijn ze idd blij dat ze de kostprijs er uit halen. Echter het gaat er om dat game developers net als elk ander gezond bedrijf, zo veel mogelijk geld wil verdienen.

Money makes the world go round, dat is in de game industrie niet anders. Ze gaan bij Activision ook niet zeggen na 2 miljoen verkochte exemplaren van de nieuwste CoD: cool we draaien winst, verlaag de aanschaf prijs maar naar 5 euro per game. Je wekt er misschien goodwill mee bij mensen die het vanaf dat moment kopen, maar je werkt die andere 2 miljoen tegen je in het harnass. Oh ja en je verdient veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder. Nope, not gonna happen.

Al vind ik het wel gaar dat je een game niet meer ff mee kan nemen naar een buddy om daar op de bank Mortal Kombat te doen, maar dat die persoon het dan ook maar ff moet kopen :S Ik hoop ten zeerste dat ze dat niet gaan implementeren.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik zou het ook liever anders zien. Ik zou ook liever hebben dat de games 20 euro kosten ipv 50.

Maar als ik vanuit het oogpunt kijk van MS en uitgevers, dan snap ik deze actie wel gewoon.

Wat ik zeg is dat je voor je zelf de keuze hebt om hierin mee te gaan of niet. Ga je er in mee, prima, niet zeuren en geniet van de console en games. Ga je er niet in mee, ook prima, maar dan ook niet zeuren. Zo simpel is het wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ye-roon schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Money makes the world go round, dat is in de game industrie niet anders. Ze gaan bij Activision ook niet zeggen na 2 miljoen verkochte exemplaren van de nieuwste CoD: cool we draaien winst, verlaag de aanschaf prijs maar naar 5 euro per game. Je wekt er misschien goodwill mee bij mensen die het vanaf dat moment kopen, maar je werkt die andere 2 miljoen tegen je in het harnass. Oh ja en je verdient veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder. Nope, not gonna happen.
En bij elke sequal wacht iedereen tot de prijs omlaag gaat..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 23-09 12:59

superwashandje

grofheid alom

ah thanks, ballmer herkende ik wel dus ik had het niet bij microsoft gezocht :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Als het net als Unive een ontwikkelaar zonder winst oogmerk zou zijn, dan zijn ze idd blij dat ze de kostprijs er uit halen. Echter het gaat er om dat game developers net als elk ander gezond bedrijf, zo veel mogelijk geld wil verdienen.

Al vind ik het wel gaar dat je een game niet meer ff mee kan nemen naar een buddy om daar op de bank Mortal Kombat te doen, maar dat die persoon het dan ook maar ff moet kopen :S Ik hoop ten zeerste dat ze dat niet gaan implementeren.
Ze willen nu echter wel heel erg het onderste uit de kan, het is niet dat we voor DLC ook al nauwelijks iets hoeven te betalen. Daar betaal je nogal eens om iets te unlocken wat al in de game aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:22
Donnie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:08:
Teveel huiskamer "experience" voor mij hoor dit... all in one gaat echt niet werken hier in NL, je moet hier dus voor in de US wonen
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar qua services van de Xbox One is bijna alles in nl verkrijgbaar. De tv guide hebben ze al sinds media center tv ondersteunt (alle zenders+hd). Netflix is nog niet in nl, maar xbox video en xbox music wel, je kunt hierbij voor 3 à 4 euro een hd film huren(niet echt veel toch?). Daarnaast kan het tv afspelen mét een mooie interface en soepele bediening (in tegenstelling tot bijna alle decoders).

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:
Het is ook in strijd met de EU-regels: http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/

Steam e.d. zijn volgens mij ook hartstikke illegaal bezig, maar tot daar een zaak over komt kan je als consument niet zo veel.
En denk je echt dat EU daar ooit iets tegen gaat doen? We praten over een paar héle grote jongens die dit al jaren doen, al zal het me niets verbazen dat ze uitgerekend MS natuurlijk wel hier op pakken, dat doet de EU wel vaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Maar wat vind jij hier nu van, als het echt zo is straks? Blijf je dan nog steeds enthousiast?
Ik ben enthousiast omdat ik weet dat ik dadelijk wat toffe games erop kan spelen en omdat mijn vriendenkring zich ook voornamelijk op de Xbox bevindt.

Verder:
  • 2e hands boeit me niets, ik verkoop toch bijna geen spellen
  • Kinect aan/uit zal me een zorg zijn, Ik ben er van overtuigd dat het wel mee zal vallen en vind het feit dat ik hem aan kan zetten als ik nog op de WC zit te schijten eigenlijk wel een voordeel :D
  • Wel of niet Smart TV kan me gestolen worden
  • Langzamere performance, het zal wel: feit blijft dat ie nog steeds erg snel zal zijn
  • Online verbinding nodig, ik heb nooit problemen met internet dus het boeit me niets
  • Geen HD kunnen verwisselen: ik gooi er wel een 3tb schijf aan als het zover is
  • Geen backwards compatibility: ik heb mn 360 nog indien dat nodig is maar ik denk hem in 2014 al niet meer nodig te hebben, dus boeie
Waar ik wel waarde aan hecht is of mijn favoriete games erop komen, of ik wat mensen ken die het platform gaan gebruiken, dat de online-zaken goed geregeld zijn, dedicated servers vind ik alleen maar beter en de integratie met mijn Microsoft producten vind ik erg fijn.

Dus ja: ik ben nog enthousiast. Dat anderen meer problemen hebben met deze punten moeten ze zelf weten, mij zal het een zorg zijn of kinect me op kan nemen. Ik kan niet zingen, ik zie er niet uit, ik heb geen spullen van waarde en zie de voordelen van stemherkenning wel weer zitten. Ik heb geen aluhoedje op mijn hoofd vastgenageld dus ben wat dat betreft ook een stuk lakser in dat opzicht.

Als ik straks mijn PC ook nog via mijn telefoon kan benaderen om alvast de xbox vanuit de auto te bedienen, dan lijkt me dat ook wel relaxed. Dat ie alvast de game heeft opgestart zodat ik meteen kan beginnen 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:35:
[...]
Ik heb Mass Effect eerst geleend voordat ik hem zelf gekocht heb. Bioware zou dat alleen maar aanmoedigen want ik heb wel deel 2 en deel 3 gekocht en ga zeer zeker een toekomstig vervolg kopen.
Ja maar Mass Effect is ook wel een juweeltje. Veel mensen willen die toch houden omdat de serie zo goed is en zo veel replay waarde heeft, dus het probleem met tweedehandse verkoop is marginaal.

Alleen veel uitgevers maken liever snel in elkaar geflanste zooi die ze toch voor de volle mep willen verkopen. Dan is het wel prettig als je dat na het te spelen gauw weer door kan verkopen zolang het nog wat waard is. Zo val je er toch niet zo'n buil aan. Ik had dat bijv. laatst met Crysis 3. (Terwijl ik bijv. Crysis 1 en 2 geweldig vond). Maar 3 bleek eentonig, me niet aan te spreken qua omgevingen en helemaal niet zo mooi op de xbox. Heb ik nog 27 euro voor terug gekregen in de winkel en dus gespeeld voor onder de 20 euro want ik had hem ook nog eens goedkoper bij Amazon gekocht. Als ik hem niet had kunnen verkopen was ik er een flinke buil aan gevallen en dan ben ik de volgende keer een stuk terughoudender met kopen.

Maarja, de studio's streven puur korte termijn politiek na, weinig kosten maken maar voor veel geld wegzetten, dan zijn de aandeelhouders tevreden, dat ze daarbij hun klanten in het harnas jagen maakt ze niet uit want de goodwill staat toch niet in het jaarverslag. :(

Deze belemmeringen voor verkoop van tweedehands games gaan die praktijken alleen maar meer in de hand werken. Weinig reden meer om de replay waarde hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:20:
Wat veel mensen lijken te vergeten met de specs-vergelijking is dat we nu al 5x meer performance krijgen. Dat de PS4 dan nog iets sneller is dan de Xbox (het verschil is ook weer niet 50% zoals sommigen doen vermoeden, er zit veel verschil tussen theoretische snelheid en daadwerkelijke snelheid) is dan jammer, maar niet meer dan dat. Ze zullen misschien wel wat meer dingen aan kunnen zetten bij de PS4 of een iets hogere framerate op den duur, maar de eerste spellen zullen qua grafische pracht al zoveel mooier zijn, dat het verschil uiteindelijk ook minimaal zal zijn.
Wat een onzin. Erg veel Tweakers willen gewoon zoveel mogelijk kracht hebben. Maar Microsoft houdt dat tegen. Er zijn m.i. geen excuses om de Xbox van een low-end gpu te voorzien, terwijl Sony er wel in slaagt om de Ps4 van halve teraflops aan extra rekenkracht te voorzien.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jouw gehele vriendenkring is net zo enthousiast en je weet zeker dat ook zij allemaal weer voor Xbox gaan?

En welke games zijn dat dan? Er is nog bar weinig bekend over de gehele line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:47:
En jouw gehele vriendenkring is net zo enthousiast en je weet zeker dat ook zij allemaal weer voor Xbox gaan?

En welke games zijn dat dan? Er is nog bar weinig bekend over de gehele line-up.
Binnen mijn xbox groepje zijn er wel meerderen enthousiast ja. En van wat ik op launchday ga halen?
Forza 5, Watchdogs, AC4, BF4 en mogelijk nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:42:
• Kinect aan/uit zal me een zorg zijn, Ik ben er van overtuigd dat het wel mee zal vallen en vind het feit dat ik hem aan kan zetten als ik nog op de WC zit te schijten eigenlijk wel een voordeel :D
Het schijt topic

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:49:
[...]

Binnen mijn xbox groepje zijn er wel meerderen enthousiast ja. En van wat ik op launchday ga halen?
Forza 5, Watchdogs, AC4, BF4 en mogelijk nog iets.
Dus je haalt 'm alleen voor Forza, in principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:54:
[...]

Was voor mij de enige reden om de 360 te halen om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Forza bevalt mij al jaren beter dan GT. Minder klinisch, betere AI, beter online en betere presentatie. Dat met die Autovista was overigens ook erg cool. Dus ja die haal ik in ieder geval.

Maar omdat we nog pas 2 exclusives weten (forza en Quantum Break) kan ik nog niet echt zeggen wat ik nog meer ga halen, maar deze 4 games maken mij de aanschaf voor een nieuwe console wel waard ja. Maar daar komen dus nog gegarandeerd wat games bij.

Ach, blijf maar lekker verder trollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Kan niet wachten tot de nieuwe Xbox uitkomt. De Wii U heb ik overwogen, maar die haal ik niet. De PS4 laat ik ook links liggen. Helaas nog steeds een controller die niet voor een mens gemaakt lijkt te zijn.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GekkePrutser schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:47:

Maarja, de studio's streven puur korte termijn politiek na, weinig kosten maken maar voor veel geld wegzetten, dan zijn de aandeelhouders tevreden, dat ze daarbij hun klanten in het harnas jagen maakt ze niet uit want de goodwill staat toch niet in het jaarverslag. :(
Je verward studios met uitgevers.

Een studio wil een spel maken waar iedereen zich mee vermaakt, wat een geweldig verhaal weet te vertellen (indien van toepassing, FIFA heeft bv geen verhaal), jou emotioneel raken.
Dat ze er geld mee kunnen verdienen is leuk

Een uitgever wil bakken met geld verdienen. Vandaar dat ze liever een CoD 34 of FIFA 2014 uitbrengen ipv een nieuw, gewaagd IP.
Die heren van IW zijn niet voor niets gaan lopen. Die waren wel klaar met een zoveelste Call Of Duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Spacey23 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:02:
Kan niet wachten tot de nieuwe Xbox uitkomt. De Wii U heb ik overwogen, maar die haal ik niet. De PS4 laat ik ook links liggen. Helaas nog steeds een controller die niet voor een mens gemaakt lijkt te zijn.
Zozo, jij hebt de nieuwe DS4 al in je handen gehad en getest?!! |:( 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:56:
Forza bevalt mij al jaren beter dan GT. Minder klinisch, betere AI, beter online en betere presentatie. Dat met die Autovista was overigens ook erg cool. Dus ja die haal ik in ieder geval.

Maar omdat we nog pas 2 exclusives weten (forza en Quantum Break) kan ik nog niet echt zeggen wat ik nog meer ga halen, maar deze 4 games maken mij de aanschaf voor een nieuwe console wel waard ja. Maar daar komen dus nog gegarandeerd wat games bij.

Ach, blijf maar lekker verder trollen...
Forza 5 komt in dat opzicht erg tactisch uit, daar GT6 (nouja, GT5.5) nog PS3 gaat worden en ws genoeg kritiek weer gaat krijgen (wéér dat flut geluid), is het wel een erg interessante optie om dan meteen naar de concurrent over te stappen, met extra voordeel dat het meteen next-gen is. Ik verwacht namelijk GT7 (of GT6HD) zeker niet tijdens launch van PS4.

Maarj, die controller he.. dat blijft moeilijk :P
baronruud schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:08:
Zozo, jij hebt de nieuwe DS4 al in je handen gehad en getest?!! |:( 8)7 ;w
Als hij de huidige DS3 al niets vind, zal de DS4 bar weinig anders zijn (zoals ik een .. hekel heb aan de Xbox controller).

Maarja, moet ook nog nieuws horen over ondersteunende racestuurtjes voor de nieuwe consoles.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Spacey23 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:02:
SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:11:

Als hij de huidige DS3 al niets vind, zal de DS4 bar weinig anders zijn (zoals ik een .. hekel heb aan de Xbox controller).
Gelukkig voor jou heeft de DS4 een complete revisie in het ontwerp meegemaakt ten opzichte van de DS3. De handvaten zijn flink groter geworden en hebben een ander ontwerp. Willicht zou je deze eerst nog een kans geven voordat je oordeelt? :D
http://i1356.photobucket....omparison_zpsd7c6eb9b.png

[ Voor 15% gewijzigd door Vinand op 24-05-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik heb ook ergens (twitter?) gelezen door het type RAM van de PS4, een spel misschien op 60fps zou kunnen draaien, terwijl de XBone dan misschien maar 30fps haalt.
Zou dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:26:
Ik heb ook ergens (twitter?) gelezen door het type RAM van de PS4, een spel misschien op 60fps zou kunnen draaien, terwijl de XBone dan misschien maar 30fps haalt.
Zou dat mogelijk zijn?
wacht de E3 gewoon af joh.

speculeren heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:35:
[...]

wacht de E3 gewoon af joh.

speculeren heeft weinig zin.
Speculeren is wat ons bezig houd :Y)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
Ik zie het eerder gebeuren dat een spel op de ps4 een 50% hogere resolutie heeft, dus op de xbox 1600x900, ps4 op 1920x1080. of 1280x720 vs 1600x900

de cpu was toch ongeveer hetzelfde? dan is dat de meest luie manier om van je +50% af te komen en het "geoptimaliseerd" te noemen. Of zou de ps4 cpu wat harder draaien?

[ Voor 37% gewijzigd door haarbal op 24-05-2013 17:48 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij heeft de PS4 op dit moment de voorkeur al is de controller van de Xbox altijd mijn favoriet geweest.
Als MS de prijs van de X1 echter heeeel schappelijk weet te houden zodat ik ze het verplichte Kinect en het spuuglelijke uiterlijk (persoonlijke smaak)kan vergeven komt er voor Forza toch een X1 want zoals hierboven gezegd is, GT is erg klinisch en het geluid van Forza bevalt me beter. Moeten ze wel stoppen met die DLC. Hopelijk komen er twee versies van de X1, een game versie en een multimediameuk versie. Neem ik de eerste versie.
De PS4 komt dan later wel want als ze het voor elkaar gaan krijgen dat je straks elke game vanaf de PS1 via Gaikai naar de Vita kunt streamen ben ik om.

Hopelijk wordt er voor de X1 ook nog een sloot RPG's aangekondigd (fantasy style, geen sci fi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:45:
Ik zie het eerder gebeuren dat een spel op de ps4 een 50% hogere resolutie heeft, dus op de xbox 1600x900, ps4 op 1920x1080. of 1280x720 vs 1600x900

de cpu was toch ongeveer hetzelfde? dan is dat de meest luie manier om van je +50% af te komen en het "geoptimaliseerd" te noemen. Of zou de ps4 cpu wat harder draaien?
Ga hier bij multiplatform maar niet van uit. Dan wordt de X1 de standaard en zo enorm zijn de verschillen ook weer niet. Tot nu toe is alles theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

baronruud schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:26:
Zou dat mogelijk zijn?
Ja, dat zou kunnen. Of de Ps4 krijgt dezelfde framerate, maar betere graphics. Het voordeel van de Ps4's hardware zal je waarschijnlijk wel pas over enkele jaren zien, aangezien de devs nog niet alles uit de nieuwe consoles halen (gelukkig maar, een console die al achterhaald is voor hij uitkomt zou niet leuk zijn :p).

Ik ken geen enkele tv met een resolutie van 1600x900 pixels :s. Laat staan 1600x900 content voor die tv's. De zou cpu zou hetzelfde zijn ook de kloksnelheid.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27

BM

Moderator Spielerij
witeken schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:33:
[...]

Ik ken geen enkele tv met een resolutie van 1600x900 pixels :s. Laat staan 1600x900 content voor die tv's. De zou cpu zou hetzelfde zijn ook de kloksnelheid.
Upscaling ;) Is met de 360 ook wel gedaan. Games op 600p renderen ofzo, en upscalen naar 720p.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vinand schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:17:
[...]

[...]

Gelukkig voor jou heeft de DS4 een complete revisie in het ontwerp meegemaakt ten opzichte van de DS3. De handvaten zijn flink groter geworden en hebben een ander ontwerp. Willicht zou je deze eerst nog een kans geven voordat je oordeelt? :D
http://i1356.photobucket....omparison_zpsd7c6eb9b.png
Was effe blij toen ik de verhouding zag maar dat bleek niet de juiste. Ik hoop dat ie iets groter is dan de ds3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kbloem schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:42:
[...]

Was effe blij toen ik de verhouding zag maar dat bleek niet de juiste. Ik hoop dat ie iets groter is dan de ds3...
Ziet er inderdaad een stuk groter uit.
Afbeeldingslocatie: http://blogs-images.forbes.com/davidthier/files/2013/02/300x1921.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Vinand schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:50:
[...]

Ziet er inderdaad een stuk groter uit.
[afbeelding]
Ziet er wel erg klein uit moet ik zeggen. Ik weet dat ze in Japan erg kleine handjes hebben, maar dit is wel erg overdreven.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Is dat raar dan? Ik doe dit ook namelijk :)

(Ik heb WatchDogs erbij genomen om niet met 1 game te zitten)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik het een hoop geld voor 1 game en om op basis daarvan al een beslissing te maken, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik ken Forza ook niet verder. Ik ben in de regel na 10 minuten wel uitgekeken op een racer. Behalve Split/Second.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mja, genoeg mensen die een Wii (U) kopen voor Mario of Zelda, een PS3/4 voor GT, en dus ook genoeg een Xbox 360/One voor Forza. Ieder zo z'n voorkeur. Heb gister ook een preorder geplaatst voor de One. Forza als releasegame zou me al een tijd bezig houden, en ik ben er redelijk zeker van dat er nog genoeg leuks bij komt. Zo niet, cancel ik de boel weer, nu sta ik iig redelijk vooraan het lijstje :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:52:
Persoonlijk vind ik het een hoop geld voor 1 game en om op basis daarvan al een beslissing te maken, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik ken Forza ook niet verder. Ik ben in de regel na 10 minuten wel uitgekeken op een racer. Behalve Split/Second.
Ik heb mijn 360 ook met name voor 1 spel (Halo) gekocht (en Mass Effect was een mooie bonus :D). Daarnaast kan je multiplatform spellen natuurlijk ook meerekenen als je de concurrent nog niet in je bezit hebt. Het is niet alsof je hem koopt om er uiteindelijk maar 1 spel op te spelen en hem dan te laten verstoffen, maar 1 spel kan best de doorslag geven.

Bij de PS3 was Motorstorm trouwens de doorslaggevende factor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De consoles zijn goed genoeg om prima op 1080p te kunnen spelen. Het verschil zal zijn dat de PS4 dan misschien 4K en 3D ondersteuning krijgt bij een spel en de X1 niet. Die kan overigens ook die dingen weergeven, maar ik kan me voorstellen dat ze het dan niet vloeiend krijgen. In ieder geval moet 1080p met 60FPS overal eigenlijk wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:06:
[...]

De consoles zijn goed genoeg om prima op 1080p te kunnen spelen. Het verschil zal zijn dat de PS4 dan misschien 4K en 3D ondersteuning krijgt bij een spel en de X1 niet. Die kan overigens ook die dingen weergeven, maar ik kan me voorstellen dat ze het dan niet vloeiend krijgen. In ieder geval moet 1080p met 60FPS overal eigenlijk wel mee lukken.
4K voor gamen ga je kunnen vergeten denk ik, voor beide consoles trouwens. 1080p zal best, maar 4K is 4x zoveel pixel, en dus rekenkracht. Dat gaan beide consoles niet trekken. Misschien wat arcadegames, maar ik denk dat 4K voorbehouden gaat zijn aan videoplayback

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:09:
[...]

4K voor gamen ga je kunnen vergeten denk ik, voor beide consoles trouwens. 1080p zal best, maar 4K is 4x zoveel pixel, en dus rekenkracht. Dat gaan beide consoles niet trekken. Misschien wat arcadegames, maar ik denk dat 4K voorbehouden gaat zijn aan videoplayback
Die kans is groot, maar ze ondersteunen het wel allebei. Het geheugen is groot genoeg om het wel mee te nemen, de meeste models worden ook berekend als je er niet naar kijkt tegenwoordig (uitzonderingen daargelaten). Je renderd een level (of deel ervan) en niet alleen wat je direct voor je ziet. Daar worden meestal alleen effecten op los gelaten zoals motion-blur e.d.
Het scheelt uiteraard wel wat performance als je beeld wat gedetailleerder is, maar over het algemeen is het downsizen van de resolutie een manier om te downscalen maar de huidige consoles hadden vooral het probleem dat ze niet genoeg geheugen hadden om alles kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij ondersteunt de PS4 alleen 4K voor video et cetera, niet voor games. Het is gewoon niet haalbaar met de hardware (ja, een simpele 2D game?). Deze generatie hebben spellen al moeite om uberhaupt op 720p te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:15:
Volgens mij ondersteunt de PS4 alleen 4K voor video et cetera, niet voor games. Het is gewoon niet haalbaar met de hardware (ja, een simpele 2D game?). Deze generatie hebben spellen al moeite om uberhaupt op 720p te draaien.
MS heeft kenbaar gemaakt dat de console 5x sneller is dan de vorige, dan lijkt me dat nog wel haalbaar. Maar zoals ik al zei: het grootste probleem was het geheugen waardoor het niet ging, niet zozeer de grafische kracht of aantal processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Vergeet niet dat de stap van 720 naar 1080 al zo'n verdubbeling in pixels is (en vorige generatie was er dus al moeite met 720p). Daarnaast komen er wat nieuwe effecten et cetera bij, dus dan heb je die extra power alweer opgebruikt. 4k is vier keer zoveel pixels als 1080.

[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 24-05-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 18:40

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:16:
[...]

MS heeft kenbaar gemaakt dat de console 5x sneller is dan de vorige, dan lijkt me dat nog wel haalbaar. Maar zoals ik al zei: het grootste probleem was het geheugen waardoor het niet ging, niet zozeer de grafische kracht of aantal processors
Volgens mij heb ik een keer gelezen dat je 4k games bijna niet mogelijk is
http://ps4daily.com/2013/04/4k-gaming-on-playstation-4/

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
Ik denk dat er een hoop games in 720p gaan draaien op de xbox one hoor. Op een afstandje is het gewoon lastig te zien, zeker met een klein beetje antialiasing erbij. dan kan je de rekenkracht beter besteden aan goeie belichting.

[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 24-05-2013 20:37 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:15:
De hardware kan 3d-games best aan. Dit is pas het eerste jaar dat consumenten uhd-tv's kunnen kopen. Er staan nog maar 3 van die tv's in de Pricewatch, en de goedkoopste kost 4.000 euro. Ik denk dat de volgende (9e) generatie consoles er op tijd zal zijn voor Ultra HD bij de massa populair wordt. Waarschijnlijk weet de meerderheid nog niet eens dat Ultra HD bestaat. offtopic: het is ultra hd, niet 4k. 4k was slechts een tijdelijke benaming, voor de specificatie vaststond; zoals Durango of Orbis niet de naam is van respectievelijk de Xbox1 en Ps4

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
witeken schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:37:
[...]

De hardware kan 3d-games best aan. Dit is pas het eerste jaar dat consumenten uhd-tv's kunnen kopen. Er staan nog maar 3 van die tv's in de Pricewatch, en de goedkoopste kost 4.000 euro. Ik denk dat de volgende (9e) generatie consoles er op tijd zal zijn voor Ultra HD bij de massa populair wordt. Waarschijnlijk weet de meerderheid nog niet eens dat Ultra HD bestaat. offtopic: het is ultra hd, niet 4k. 4k was slechts een tijdelijke benaming, voor de specificatie vaststond; zoals Durango of Orbis niet de naam is van respectievelijk de Xbox1 en Ps4
Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wil en wat 3D games er mee te maken hebben?
(En ik vind 4k, 720p en 1080p duidelijker wanneer je over resolutie praat dan marketing namen als HD, Full HD en Ultra HD... wat wordt de opvolger daarvan eigenlijk? Mega Ultra HD, Turbo HD? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Moet eigenlijk toegeven dat ik blij ben dat zowel de PS4 als de Xbox One niet hebben toegegeven aan die idiote 3D hype......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:42:
Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wil en wat 3D games er mee te maken hebben?
(En ik vind 4k, 720p en 1080p duidelijker wanneer je over resolutie praat dan marketing namen als HD, Full HD en Ultra HD... wat wordt de opvolger daarvan eigenlijk? Mega Ultra HD, Turbo HD? :+ )
Gebruik dan 2160p?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:12:
Moet eigenlijk toegeven dat ik blij ben dat zowel de PS4 als de Xbox One niet hebben toegegeven aan die idiote 3D hype......
Ik bedoel 3d graphics. Dus geen pacman of tetris maar shooters, mmog's,..

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

witeken schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Ik bedoel 3d graphics. Dus geen pacman of tetris maar shooters, mmog's,..
Ja en ik bedoel niets toevoegende, koppijn veroorzakende 3D waar ze je nu helemaal mee dood gooien in de bios.
Ben blij dat beide niet in de hype zijn mee gegaan maar nog gewoon fatsoenlijke gamemogelijkheden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:12:
Ik hoop stiekem dat er toch nog wat 3D games uit zullen komen straks, op een acceptabele resolutie. Deze generatie ging de resolutie vaak iets te laag wat de IQ niet ten goede kwam. Toch heb ik me goed vermaakt met onder andere Killzone 3 in 3D met een move controller. Het is natuurlijk wel zonde als het ten koste van andere zaken gaat en er slechts een handje vol gebruik van maakt, maar als een game op 60fps draait, mogen ze van mij wel een optie erin gooien voor 30fps 3D. Heeft niemand last van en toch acceptabele performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:16:
[...]

Ja en ik bedoel niets toevoegende, koppijn veroorzakende 3D waar ze je nu helemaal mee dood gooien in de bios.
Ben blij dat beide niet in de hype zijn mee gegaan maar nog gewoon fatsoenlijke gamemogelijkheden aanbieden.
Ben ik ff blij dat ik er geen hoofdpijn van krijg, ik vind het namelijk wel degelijk wat toevoegen. KZ3 en Arkham City zijn echt fantastisch om te spelen in 3D, en ook een goede 3D film vind ik echt wat extra's hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:52:
maar natuurlijk is het een hoop geld voor 1 game. Wat ik meer bedoelde is dat nu de One kies tov de ps4 door/voor Forza.

Uiteraard zal ik er ook andere games opspelen welke waarschijnlijk MultiPlatform zullen zijn.

Het feit dat gt5 enorm teleurstelde speelt natuurlijk wel mee, Gt5 was geweldig toen ik de Playseat van een collega kon lenen maar met een controller is het gewoon minder fijn spelen, iets wat ik bij Forza niet zo ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
Iemand er al over nagedacht dat met het moeilijker maken van tweedehands-verkopen de eerstehands-prijzen van games wel eens (iets) omlaag zouden kunnen gaan? Wie weet, zou mooi zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben sowieso wel benieuwd naar de prijzen van de games en idd mede doordat je ze niet van de hand kan doen lijkt het me minder waard.

ik deed dat trouwens vaak met SinglePlayer only games. Kopen voor 50,- en dan na uitspelen voor 30,- op marktplaats. Knulletjes die ze dan kochten zijn blij en ik hoef ze nergens te bewaren. Spelen doe ik ze toch nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strekie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
nioz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:27:
Vergeet niet dat de stap van 720 naar 1080 al zo'n verdubbeling in pixels is (en vorige generatie was er dus al moeite met 720p). Daarnaast komen er wat nieuwe effecten et cetera bij, dus dan heb je die extra power alweer opgebruikt. 4k is vier keer zoveel pixels als 1080.
4k is 16 keer zoveel pixels als 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
strekie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:18:
[...]

4k is 16 keer zoveel pixels als 1080
Het zijn er ongeveer 8miljoen vs 2miljoen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
nioz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Het zijn er ongeveer 8miljoen vs 2miljoen toch?
Ja, het is 4x zoveel. 8K is 16x zoveel als 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crosspost van het X1 topic:
Interessant nieuws:
Xbox One games will require regular authentication checks, used games won't have a fee
The Xbox One will not require gamers to pay a fee to reactivate a used game, but it will require a regular online spot check to verify the authenticity of games being played, according to sources familiar with the system.

While an internet connection will be required for the console, the company is also experimenting with special exemption codes that could be given to select people in very particular, internet-free situations, like active-duty soldiers serving in war zones, sources tell Polygon.

MICROSOFT "WILL DISCLOSE MORE INFORMATION IN THE NEAR FUTURE"

The ultimate system that Xbox One will use for used games and online authentication sounds like it is still in open debate on some level internally, which may explain the company's reticence in more directly clarifying the matter this week. Microsoft executives have been discussing the reaction to the confused messaging surrounding used games and internet requirements and plan to detail the console's take on both sometime before E3, according to our sources.

During this week's Xbox One unveiling, Microsoft officials gave conflicting answers to questions about used games and online requirements. According to an official Q&A from Microsoft, the Xbox One does not "have to be always connected, but does require a connection to the Internet." Speaking with Kotaku, Microsoft's Phil Harrison said that the console would require an internet check every 24 hours.

Microsoft officials later said that was one potential scenario.

According to Polygon's sources, Microsoft officials haven't yet settled on the specific amount of time that can pass between checks, but that some form of regular check will be required to play games.

The Xbox One will automatically authenticate a game using an encryption code built into a game's disc, when it is installed on the machine. That authentication on the console's hard drive tied to the game is then verified regularly through an internet connection.

When a person sells the game or it is installed and played on another system, the game is deauthenticated on the original machine until the disc is brought back and used to re-authenticate the installation.

Our sources also said that there are no plans to charge gamers a fee to sell or reactivate a used game. Earlier today, Microsoft's Larry Hryb touched on the topic of used games on his blog, but didn't say whether fees will be required.

"The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox," according to the official statement he included in his post. "Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future."

We reached out to Microsoft for comment and representatives pointed us to Hryb's statement.
Net bericht wat het een stuk duidelijker maakt. Er is dus wel degelijk DRM maar ze zijn er nog niet uit hoe streng ze daar mee willen zijn. Verder gaan ze wel rekening houden met mensen die geen internet verbinding hebben (misschien telefoon verificatie?) en moet doorverkopen wel degelijk mogelijk zijn.

Ik vermoed dat ie de installatie gewoon laat staan totdat de game ergens anders geïnstalleerd wordt. De kans is groot dat je tijdens het installeren online moet zijn en daarmee dus de andere installatie ongeldig maakt.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken. Het feit dat de disc een unieke code heeft, vind ik wel opvallend. Maar het was te verwachten dat ze wel een andere beveiliging gingen gebruiken (gezien de grote hoeveelheid piraterij op het platform). Ik had alleen liever gezien dat ze niet een Blu-ray als medium gingen gebruiken maar geheugenkaartjes. Natuurlijk kan dat nog, maar goed. Een stuk duidelijker nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Poll onder 42239 gamers:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture7.PNG

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=5095

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 25-05-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Intelligente mensen zijn ook in de minderheid :9

Wel verrassend natuurlijk, maar denk dat het over enkele maanden wanneer ze uitkomen compleet anders zal zijn. Alle het negativisme zal dan wel verdwenen zijn.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, gamers hebben gewoon nog niet veel gezien van wat er op de X1 gaat uitkomen. Dan is dat wel logisch, toch denk ik dat dat uiteindelijk wel weer bij zal lopen als ze meer games laten zien. Op dit moment zijn de (onjuiste en ongecontroleerde) geruchten erg veel negativiteit aan het verspreiden en dat is gewoon niet handig.
We gaan in ieder geval al voor E3 horen hoe het met bepaalde zaken zit en op de E3 meer games (en exclusives) zien.

Overigens valt het me op dat de 360 community eigenlijk weinig van zich laat horen. Van wat ik zo her en der van mn vriendenkring hoor (offline en online) is dat ze hem wel gaan halen, maar dat zie je dus niet echt terug. Ik heb ook al een paar keer opmerkingen gehad dat ze al dat gezeur en geklaag in de diverse topics zat waren, dus dat kan een verklaring zijn, maar het blijft wel opvallend.
Ook is de activiteit online ineens een stuk minder. Waar er 2 weken geleden doordeweeks gemiddeld 6 man rond een uur of 12(ik kom niet echt vroeg online) BF aan het doen waren, is het al een paar dagen maar 2 of 3 (in mijn friendslist dus). Nouja, het zal wel weer komen.

In ieder geval hebben we nog wat mooie games op de 360 (en PS3) om naar uit te kijken de komende tijd, dus wat er eind dit jaar gaat gebeuren merken we vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
Microsoft heeft het gevoel bij mij een beetje verpest door ongevraagde reclame ( terwijl ik betaal ffs) en dat gamen steeds meer in de verdrukking komt. Dit kan je zien door wat er in het homescherm staat en de weinige games die Microsoft zelf nog ontwikkeld.

De presentatie heeft het gevoel alleen maar versterkt aangezien alles om televisie en kinect lijkt te draaien en ik wil geen kinect en al helemaal niet iets wat altijd aan moet zijn.

Voorlopig heb ik de Xbox One en Ps4 in pre-order staan, maar als iemand die tot 2 jaar geleden groot fan was van de Xbox ga ik nu waarschijnlijk voor de PS4. Naja eerst maar de E3 afwachten, want ik hoop dat Microsoft de gamers weer vooraan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te hopen dat zowel Sony als MS op de E3 volledige openheid van zaken gaan geven. Lijkt me sowieso niet verkeerd voor MS om dat te doen na hun presentatie en vervolgens de uitspraken van personeel die het ook allemaal niet precies wisten.
De presentatie van Sony was ook redelijk ruk maar die gaven niet zoveel aanleiding voor geruchten.
Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!