Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Daarom zei ik al, exclusives zullen ws wel de volledige kracht benutten.

Maar ik denk dat qua architectuur de PC en Xbox dichterbij elkaar liggen dat de PS4, ik heb weinig kennis van het hele GDDR5/DDR3 gebeuren, maar lijkt me toch aannemelijk dat een PC game makkelijk naar een vaste DDR3 opstelling kan worden omgezet (of gelijktijdig kan worden ontwikkeld) dan naar een (vrij experimentele) GDDR5 opstelling.
Dat maakt weinig uit. Het type RAM is sowieso compleet geabstraheerd naar de programmeur toe. Het enige waar je je mogelijk zorgen om hoeft te maken zijn hogere latency's op memory access (die wil je sowieso al zo veel mogelijk vermijden), en de mogelijkheid dat het eSRAM op de XONE niet als puur cache werkt, maar dat je zelf moet gaan managen wat er in komt.

De grootste moeilijkheid van het porten van games zit hem in de hoeveelheid cores. Hoeveel cores gebruikt -pak-m-beet- diabo 3? 1? 2? Hoe goed gaat dat werken op een 'trage' jaguar? Ik vermoed niet zo goed, het zal echt geoptimaliseerd moeten worden voor multithreading.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:43

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Daarom zei ik al, exclusives zullen ws wel de volledige kracht benutten.

Maar ik denk dat qua architectuur de PC en Xbox dichterbij elkaar liggen dat de PS4, ik heb weinig kennis van het hele GDDR5/DDR3 gebeuren, maar lijkt me toch aannemelijk dat een PC game makkelijk naar een vaste DDR3 opstelling kan worden omgezet (of gelijktijdig kan worden ontwikkeld) dan naar een (vrij experimentele) GDDR5 opstelling.
Gddr5 word in elke Nvidia/ati kaart van tegenwoordig gebruikt ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:00:
Helemaal mee eens. Er zit misschien wel verschil tussen, maar de consoles gaan er op performance al gigantisch op vooruit. Als je dan kijkt wat ze op dit moment met die oude hardware neerzetten, dan denk ik dat het verschil eerder zit in de moeite die een ontwikkelaar in een omgeving steekt, dan de daadwerkelijke performance die de console kan leveren. Daar merk je gewoon weinig van.

Verder moeten we nog zien of er nog verschil is tussen het OS van de Xbox (welke goed kan teren op de huidige PC-kennis) en die van de PS4. Ik denk zelf dat DirectX nog steeds een voordeel bied ten opzichte van wat sony (voornamelijk ook in het Japans) maakt. Of dat nu OpenGL is, moeten we nog even afwachten, maar er zullen in ieder geval minder grote verschillen zijn dan men hier (en elders) lijkt te denken.

Qua features zal het elkaar waarschijnlijk niet veel schelen. Sony gaat hun online-zaken uitbreiden en Microsoft voegt SmartTv toe. Microsoft heeft exclusives en Sony heeft exclusives. Zo is het al jaren geweest en zo zal het nog jaren zijn. Multi-platformspellen verkopen bovendien nog altijd de meeste exemplaren. Dan komt het al snel neer op welke exclusives je het leukst vind, welk platform je het beste bevalt, waar je vrienden op (gaan) spelen, wat voor budget je hebt en welke controller je het fijnst vind. Zaken die toch wel erg persoonlijk zijn.

Het zal me verder niet verbazen als ze door alle reacties/feedback nu wel enkele zaken gaan herzien en op de E3 nog wat meer vragen gaan beantwoorden. Ik ga er nu in ieder geval wel vanuit dat we op de E3 pas de eerste echte keuze kunnen gaan maken met welke we in huis gaan halen. Vooralsnog is voor de tweakers hier de games die uit gaan komen het interessants en daarvan heeft nog geen van beide alle kaarten op tafel gelegd.
Mwah mijn keuze is eigenlijk al dubbel en dik gemaakt, eerlijk gezegd. Wij hebben thuis zowel een 360 staan als een PS3, waarbij ik op de 360 eigenlijk alleen maar RDR heb gespeeld (niet eens uitgespeeld). Voor de rest gebruikt(e) mijn vriendin 'm om te sporten via Kinect. Online spelen doe ik op de PS3 (want = gratis). Ik snap dan ook mensen niet die uitsluitend multiplatform titels online spelen op de 360 (mijn zwager bijvoorbeeld), en gewoon € 40,- / € 50,- per jaar betalen voor iets waar je een Ziggo ook al dik voor betaald. Als je erover nadenkt is het eigenlijk van de zotten. Je lapt € 300,- voor een console, € 50,- voor een nieuwe game, en nog eens € 50,- om überhaupt te kunnen spelen. Ik verbaas me erover dat zoveel mensen hierin tuinen. Je geeft MS dus over 4 jaar tijd gewoon even € 200,- extra. Oh ja de controller is fijner. Daar valt aan te wennen en bovendien zijn er ook third party controllers (http://www.bol.com/nl/p/c...ion-ps3/1004004013136030/) beschikbaar en kun je de triggers verlengen. Er is voor iedereen wel iets geschikt, dus wat mij betreft echt een drogreden.

Langzaam komt nu ook nog eens naar buiten dat de PS4 ook nog eens (wellicht veel) beter gaat presteren op basis van de betere hardware en het veel lichtere OS. Kinect is verplicht. Amerikaanse zooi die hier niet werkt. Timed DLC voor CoD (wat er in mijn geval op dit moment voor heeft gezorgd dat ik die waarschijnlijk niet eens ga halen). Indie devs gaan/blijven massaal naar/bij PS4. Gratis online. PS+.

Het enige wat overblijft is de games waar we nog niks van weten. MS moet in mijn geval de kwaliteit van bijvoorbeeld Uncharted gaan evenaren, met innovatieve filmische games als Heavy Rain en Beyond komen en ook met een paar goede 3rd person action adventures komen, wil ik de X1 überhaupt gaan overwegen.

Halo vind ik niet boeiend. Ik speel geen racers. Quantum Break wordt een game met live action beelden erin, ik ben nog lang niet overtuigd. Ryse ziet er wel grappig uit, maar ook niet meer dan dat. Destiny en Watch_Dogs lijken me erg gaaf en die komen met exclusieve DLC op de PS4. Sportgames doe ik ook nooit. Kinect heb ik ook geen trek in, dus die nieuwe IP's / exclusives vallen ook af. Ben benieuwd wat er dan nog overblijft.

Ik wacht de E3 met smart af. :)

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 02:00:
[...] Er zit misschien wel verschil tussen, maar de consoles gaan er op performance al gigantisch op vooruit. Als je dan kijkt wat ze op dit moment met die oude hardware neerzetten, dan denk ik dat het verschil eerder zit in de moeite die een ontwikkelaar in een omgeving steekt, dan de daadwerkelijke performance die de console kan leveren. Daar merk je gewoon weinig van.
Vooral dit ja, de sprong van deze generatie naar de volgende is voor beide consoles best groot te noemen. Met name op multiplatform gebied verwacht ik niet al te veel verschillen. Performanceverschillen op papier vertalen zich uiteraard niet automatisch naar performanceverschillen in real-life. Dat gezegd vind ik wel dat sommigen hier iets te hard hun best doen om het beeld te schetsen dat beide consoles wat (theoretische) performance gelijkwaardig zijn. Zoals ik in de regel hiervoor al schreef: "Performanceverschillen op papier vertalen zich uiteraard niet automatisch naar performanceverschillen in real-life.", maar dit betekent niet dat er geen theoretische performance verschillen zijn die zich mogelijk wel vertalen naar real-world performance. De architectuur van beide apparaten komt ten slotte redelijk overeen.
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:20:
Ik krijg het idee dat er een beetje voorop wordt gelopen op de zaken...

Ten eerste, ik zie mensen beweren dat de GPU in de PS4 50% krachtiger is dan die in de XONE. Het is klinkklare onzin om dat op basis van specs alleen te beweren. Ik heb toevallig vanmiddag nog 2 grafische kaarten vergeleken: een met ~500 FLOPS, een met ~1850 FLOPS en 2x zoveel memory bandwidth. Het verschil in concrete benchmarks: 60%. Oeps. Natuurlijk kan er wel enig verband worden getrokken omdat de architectuur gelijk is, als ik deze presentatie van killzone doorlees lijkt het alsof er punten bestaan die memory bottlenecked zijn. Wat heb je dan aan die extra shaders? Worst case scenario: niets. Daarnaast zal het sowieso niet met 50% schalen vanwege Wikipedia: Amdahl's law.
Ik snap dat je hier een worst case scenario schetst, maar het is toch redelijk absurd om te beweren dat die extra shaders geheel niet gebruikt zullen of kunnen worden. En dat baseer je dan ook op een presentatie over de ontwikkeling van een spel dat nog niet af is, waarin de devs hun tot nu toe geleerde lessen delen. De presentatie sluiten ze ook nog eens af met de woorden "We've only scratched the surface".
Je hebt uiteraard gelijk dat het performance voordeel van 1 component niet hetzelfde schaalt als de performance van het apparaat als geheel (Amdahl's law). Dat is een goed en waar argument, maar kom niet met een hypothetisch worst case situatie waarin die extra shaders niet gebruikt kunnen worden :/
Verder zie ik ook veel gepraat over bandwidth. De PS4 heeft 176.0 GB/s aan bandwidth, de XONE ~170/102 GB/s bandwidth.volgens geruchten, RAM en eSRAM bij elkaar opgeteld.
Het eSRAM van 32mb heeft (op basis van geruchten inderdaad) 102GB/s bandwidth.
De 8GB aan DDR3 heeft 68.3GB/s bandwidth (Niet op basis van geruchten, maar dat is uit de teardown van wired gebleken. Zoals op anandtech verwoord: "Die size dictates memory interface width, so the 256-bit interface remains but Microsoft chose to go for DDR3 memory instead. A look at Wired’s excellent high-res teardown photo of the motherboard reveals Micron DDR3-2133 DRAM on board (16 x 16-bit DDR3 devices to be exact). A little math gives us 68.3GB/s of bandwidth to system memory." http://www.anandtech.com/...mpared-to-playstation-4/3 )
Dat is een andere situatie dan de unified 8GB GDDR5 met 176GB/s aan bandwidth die de PS4 heeft, maar afhankelijk van de implementatie zou het inderdaad het gat in bandwidth kunnen dichten.

"Depending on how the eSRAM is managed, it’s very possible that the Xbox One could have comparable effective memory bandwidth to the PlayStation 4. If the eSRAM isn’t managed as a cache however, this all gets much more complicated." (Bron: anandtech)
Alleen wordt daarbij vergeten dat eSRAM ook latency voordelen bied. De lagere latency betekent potentieel dat je meer cache per shader kan toewijzen. (http://s08.idav.ucdavis.edu/fatahalian-gpu-architecture.pdf, sheet 38-41). Om maar even met cijfers te gooien: In specifieke OpenGL applicaties neemt de performance met 20% toe als ik een CPU pak met meer cache. Puur omdat je het trage main memory minder hoeft aan te spreken. En dat is op een achterlijk trage intel HD 3000.
Ten slotte, DDR3 heeft een lagere latency dan DDR5. Dat heeft invloed op de CPU, de CPU is in tegenstelling tot de GPU erg gevoelig voor latency's. Hierom zou het zo kunnen zijn dat de XONE op CPU gebied stukken beter presteert. Of juist niet.
Ja, de Xbox one heeft inderdaad een latency voordeel in CPU gerelateerde taken.
tldr: zonder dat beide systemen beschikbaar zijn valt er geen fluit te zeggen over de eventuele performance. Er zijn simpelweg te veel variabelen.
En dan toch:
Natuurlijk kan er wel enig verband worden getrokken omdat de architectuur gelijk is,
? :)

Anyway, het punt dat ik wil maken: Op basis van wat er nu bekend is, kan gesteld worden dat de PS4 een theoretisch performance voordeel heeft voor games dankzij de krachtigere GPU en de hogere memory bandwidth. Dat betekent echter niet dat PS4 fanboys moeten doen alsof Xbox One games straks op 30fps draaien en PS4 games op 60fps. Realworld performance is namelijk een ander verhaal. Dat betekent echter ook niet gelijk dat we de specs totaal kunnen/moeten negeren en doen alsof de apparaten totaal gelijkwaardig zullen zijn wat performance betreft.

p.s.
Voor mij is performance niet zo'n dealbreaker. De 'exotische' PS3 architectuur heeft er (met name de eerste jaren van) deze generatie voor gezorgd dat de PS3 multiplatform titels kreeg die onder de maat presteerden. Daar ben ik komende generatie niet bang voor. Vanwege de overeenkomsten in beide apparaten verwacht ik voor multiplatform games gelijkwaardige prestaties en worstcase een Xbox One versie die 1 of 2 effecten minder heeft (die toch niet opvallen tenzij je gaat pixelpeepen :) ). Exclusives vind ik interessanter en daarom is er grote kans dat ze uiteindelijk beide in huis komen, de grote vraag is welke ik eerst koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:07:
[...]

Mwah mijn keuze is eigenlijk al dubbel en dik gemaakt, eerlijk gezegd.
Meen je dat nou? Ik kan niet uit je posts halen of je keuze is gevallen op de ps4 of de x1. :+

Vind de hele discussie over welke van de next gen console nu beter is op dit moment echt gewoon nutteloos. Zolang die consoles niet in de winkel liggen en er geen echte hands-on verhalen en beelden zijn is het er niets van te zeggen. Maarjah, het internet moet blijven discussieren he :P

Laten we met zijn allen hopen dat beide consoles super presteren, zodat de volgende generatie ons weer ontzettend veel gaat bieden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Tenzij sony echt met troep komt aanzetten is de keuze al gemaakt, babai xbox en Ms, veel plezier gehad van de xbox360 maar met elke update had ik er steeds meer een hekel aan met al dat TV/netflix etc aanbod gedoe. En dit keer wordt het alleen maar erger, ik wil een gaming console geen multimedia center. En laat Sony nou dit keer wel een echte _game_ console op de plank hebben staan. Ps4 here i come, focus ligt op gamers en betere specs, wat wil je nog meer? O ja gratis online spelen is ook mooi mee genomen.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Meen je dat nou? Ik kan niet uit je posts halen of je keuze is gevallen op de ps4 of de x1. :+

Vind de hele discussie over welke van de next gen console nu beter is op dit moment echt gewoon nutteloos. Zolang die consoles niet in de winkel liggen en er geen echte hands-on verhalen en beelden zijn is het er niets van te zeggen. Maarjah, het internet moet blijven discussieren he :P

Laten we met zijn allen hopen dat beide consoles super presteren, zodat de volgende generatie ons weer ontzettend veel gaat bieden.
Haha ja sorry. Ik kom er rijkelijk voor uit dat ik een PS fanboy ben, prima. Ik probeer echter wel alles te onderbouwen. ;)

Voor wat ik tot nu toe te weten ben gekomen, moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik gewoon bij de PS als hoofdplatform kan blijven. Ik acht de kans dan ook klein dat dit standpunt zal gewijzigd zijn na de E3, maar zeg nooit nooit. Ik hoop op een matige Xbox line-up, zodat ik daar niet te veel over hoef na te denken. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Jumpiefox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:36:
Tenzij sony echt met troep komt aanzetten is de keuze al gemaakt, babai xbox en Ms, veel plezier gehad van de xbox360 maar met elke update had ik er steeds meer een hekel aan met al dat TV/netflix etc aanbod gedoe. En dit keer wordt het alleen maar erger, ik wil een gaming console geen multimedia center. En laat Sony nou dit keer wel een echte _game_ console op de plank hebben staan. Ps4 here i come, focus ligt op gamers en betere specs, wat wil je nog meer? O ja gratis online spelen is ook mooi mee genomen.
Bovendien krijg je bij PS+ tenminste nog een game voor je geld die je er in steekt. Voor ons Europeanen levert Live Gold barweinig op. Dit is ook 1 van de redenen dat ik over wil stappen. Voor die paar keer dat ik online game ga ik echt geen 40 tot 60 euro betalen :+ . Dat is gewoon zonde van mijn geld...

Waar Sony de PS3 periode nog afsluit met nieuwe exclusives kregen wij een matig niew GoW deel dit jaar. Verder helemaal niks.

Wat mij betreft is de keuze ook al gemaakt. Toch blijf ik nog even de E3 afwachten, het blijft natuurlijk een hoop geld en ik wil de best mogelijke keus maken.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

CR1691 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:
[...]

Bovendien krijg je bij PS+ tenminste nog een game voor je geld die je er in steekt. Voor ons Europeanen levert Live Gold barweinig op. Dit is ook 1 van de redenen dat ik over wil stappen. Voor die paar keer dat ik online game ga ik echt geen 40 tot 60 euro betalen :+ . Dat is gewoon zonde van mijn geld...

Waar Sony de PS3 periode nog afsluit met nieuwe exclusives kregen wij een matig niew GoW deel dit jaar. Verder helemaal niks.

Wat mij betreft is de keuze ook al gemaakt. Toch blijf ik nog even de E3 afwachten, het blijft natuurlijk een hoop geld en ik wil de best mogelijke keus maken.
Dat ook nog! Ps+ helemaal vergeten..heb ik voor me psvita en dat is gewoon 1000% waar voor je geld. Gratis games etc. Daar wil ik wel voor betalen. Live gold deed ik ook bar weinig mee behalve af en toe online spelen.

Ik wacht het ook nog allemaal ff af, maar zoals het er nu uit ziet neig ik wel erg veel naar de ps4.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:
[...]

Dat zeggende: over minder dan een maand kunnen we aan de slag met wellicht een van de beste games van de huidige generatie: The Last Of Us. Mocht die nog niet op je radar staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:52:
[...]

Dat zeggende: over minder dan een maand kunnen we aan de slag met wellicht een van de beste games van de huidige generatie: The Last Of Us. Mocht die nog niet op je radar staan. ;)
Die staat op mijn radar maar ik heb geen PS3 :'( . Dat is nou een game waarvan ik baal dat ik die niet heb.

Ik had eerst helemaal niks met PS exclusives maar de laatste jaren blijven ze in ieder geval met nieuwe dingen komen die mij ook aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat hier al meteen wordt aangehaald dat de xbox 3gb van het geheugen inneemt voor het OS. Dat is op 8gb geheugen wel erg veel denk je niet? Nee, dat is gewoon bullshit. Bovendien als het zo werkt met multi-tasken als op WP8/Win8 dan heb je gewoon dat applicaties op de achtergrond getombstoned worden en weer tot leven worden gewekt als je daar verder mee wilt. Maar ook wordt een applicatie gesloten als het geheugen nodig is. Verwacht dus niet dat je al 7GB inneemt en daardoor geen game meer kunt starten.

Ik geef toe dat het erg aantrekkelijk is dat PS gratis online gamen heeft. Ook PS+ is een mooie deal, maar daarbij doe je dat dan ook vanwege de games die je ervoor krijgt. Dat kun je dus niet met Xbox Live Gold vergelijken. Dat is meer een Platinum oid.

Dit is echter wel weer interessant voor Xbox Live:
Dedicated game servers en offloading to the cloud
Perhaps most intriguing, however, is that Xbox One gives game developers the ability to access Microsoft’s Azure cloud computing platform. That leads to a few obvious and immediate applications: All your downloaded and installed games and achievements are synced to the cloud and can be accessed and played without interruption on any Xbox One you sign in to; stable, dedicated servers for every multiplayer game rather than the notoriously fragile practice of hosting matches on one participant’s console; even multiplayer matches that can grow to 64, even 128 participants, rather than the usual limit of 16 or 32.

But other possibilities also come to mind. If developers are able to offload significant chunks of processing power to the cloud—conceivably even fundamental game mechanics like physics engines or collision-detection systems—that frees them to use local processing for even more intensive processes. In other words, the possibilities are limited only by the imaginations of thousands of game programmers. “It’s not like on day one, everyone will have figured out how to take advantage of that power,” Whitten says. “It’s just one of those stakes we’re placing.”
Met die 300.000 servers moet dat in ieder geval goed gaan en ik vraag me af of Sony wel met een vergelijkbaar iets gaat komen. Zo niet: dan wint MS toch de multiplayer gaming. COD met dedicated servers lijkt me namelijk een stuk relaxter dan weer P2P. Iets wat in meer PS3 games voorkomt voor de multiplayer.
Ook zou het de mogelijkheid bieden om je eigen servers te huren ala BF3 nu (hopelijk wel met meer mogelijkheden zoals ping op de playerlist).

Verder werkt Xbox Live bij mij altijd prima. Ik denk dat ik 99 comma nogwat % van de tijd verbinding en alles gaat vloeiend en snel. Patches komen snel binnen, inloggen gaat snel en communiceren gaat prima. Xbox Live party chat werkt altijd en is van prima kwaliteit (al mag er wel weer een betere codec in straks) en het versturen van berichten of game-invites is gewoon goed uitgewerkt. Ja je betaald ervoor en dat is ongeveer een game per jaar, maar als ik daar prima kwaliteit voor terugkrijg dan is dat gewoon prima. Juist omdat je betaald heb je meer recht op een werkende online-verbinding en als ze meer dingen willen integreren dan is het logisch dat je daarvoor gaat betalen.
Verder heeft Nederland nooit alle mogelijkheden gehad als in de States of zelfs Duitsland, maar zeg niet meteen dat dit nu niet gaat komen. Dat moeten we nog even afwachten.

Het klopt dat er dit jaar weinig exclusives waren voor de 360 maar dat was bij het einde van de Xbox 1 ook (de eerste xbox dan). Ik blijf het raar vinden dat GT6 nog naar de PS3 komt en een game als The Last of Us was een mooie launchtitel geweest. Dat laten ze nu liggen en ik vraag me af of ze daarmee bij de lancering nog wel wat mooie titels kunnen verzorgen. Nog afgezien van het feit dat het nog even afwachten is of hij inderdaad ook al dit jaar in de winkel zal liggen en niet weer tot maart wordt uitgesteld. Ik vraag me verder af of je nu niet ongewenst de PS3 aan het boosten bent ten koste van je nieuwe console.

De kans is groot dat Sony nu bij de E3 het ding laat zien en verder gaat blaten hoe zij ook multimedia gaan verzorgen, waarna Microsoft het dan alleen over de games gaat hebben en daardoor dus de E3 gaat winnen. Ze hebben in ieder geval nog wat mooie exclusives en nieuwe franchises liggen, dus ik denk dat we daar wel wat moois van gaan zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Xbox live heb ik 7 jaar zonder moeite betaald , maar sinds ik de online spellen merendeels op de Ps3 speel voelt het idd als weggegooid geld. Het is dus maar net hoeveel je het gebruikt.

Het is ook een feit dat Playstation lang de mindere was met de online ervaring en dat is nog steeds zo, maar het verschil is extreem klein geworden ( partychat nog bv.) en dat maakt het de meerprijs niet meer waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik weet trouwens niet of onderstaande artikel al eens eerder gepost is maar dit is voor Xbox twijfelaars best interessant.

http://www.gamer.nl/achte...tocht-levert-resultaat-op

Ze zijn van plan om deze controller uit te geven als er voldoende animo is. Hij zou dan op onder andere de PS4 moeten werken. Nou ik zou hem dan direct aanschaffen. Xbox lay-out op PS console. Zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:
[...]
Ik hoop op een matige Xbox line-up, zodat ik daar niet te veel over hoef na te denken. /3
Mijn voorkeur is precies het tegenovergestelde van de de jouwe, maar ik hoop eigenlijk dat zowel Microsoft, als Sony een indrukwekkende lineup presenteren (oke, mss die van MS iets beter ;)). Heb kan voor de gamer alleen maar goed zijn als beide bedrijven elkaar tot het uiterste drijven :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:
[...]

Mijn voorkeur is precies het tegenovergestelde van de de jouwe, maar ik hoop eigenlijk dat zowel Microsoft, als Sony een indrukwekkende lineup presenteren (oke, mss die van MS iets beter ;)). Heb kan voor de gamer alleen maar goed zijn als beide bedrijven elkaar tot het uiterste drijven :)
Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant: ik denk dat de huidge Xbox exclusives weinig invloed hebben gehad op games als de eerder genoemde Uncharted en Heavy Rain. Ik zou althans niet weten in welk opzicht. Andersom wellicht iets meer. ;)

Daarnaast weet ik bijna al zeker dat Sony met een indrukwekkende line-up gaat komen. Ze hebben pas het topje van de ijsberg laten zien, en ik ben nu al flink onder de indruk van bijvoorbeeld Deep Down (grafisch gezien).
CR1691 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Die staat op mijn radar maar ik heb geen PS3 :'( . Dat is nou een game waarvan ik baal dat ik die niet heb.

Ik had eerst helemaal niks met PS exclusives maar de laatste jaren blijven ze in ieder geval met nieuwe dingen komen die mij ook aanspreken.
Die kun je straks gewoon via Gaikai op je PS4 spelen. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant: ik denk dat de huidge Xbox exclusives weinig invloed hebben gehad op games als de eerder genoemde Uncharted en Heavy Rain. Ik zou althans niet weten in welk opzicht. Andersom wellicht iets meer. ;)

Daarnaast weet ik bijna al zeker dat Sony met een indrukwekkende line-up gaat komen. Ze hebben pas het topje van de ijsberg laten zien, en ik ben nu al flink onder de indruk van bijvoorbeeld Deep Down (grafisch gezien).

[...]

Die kun je straks gewoon via Gaikai op je PS4 spelen. O-)
Maar vraag aan gamers op welk platform CoD uitkomt en ze zullen waarschijnlijk eerst Xbox zeggen. Vraag een gamer wat voor shooters er uitkomen op de Xbox en de kans is groot dat ze ook Halo en Gears of War noemen. Doe je dat bij de PS dan zal COD er ook bij staan, maar vervolgens zal niet iedereen een Killzone of Resistance noemen. Die games zijn gewoon veel minder bekend en worden minder gewaardeerd. Shooters bepalen voor een groot deel de populariteit van het platform tegenwoordig. Voor Unchartered en Heavy Rain zijn er inderdaad geen exclusieve tegenhangers geweest. Toch zijn de overige games als Forza, Halo, Gears van hogere reviewcijfers voorzien. Verder deden de beste Kinect games het beter dan de beste Move games (onderschat de markt voor kinder-games niet).

Zoals ik al aanhaalde, de exclusives zijn niet eens meest bepalend. De multi-platform games worden toch wel meer verkocht. Waar het om gaat is het hele plaatje, dus ook inclusief aanschafprijs en overige diensten.

Ik snap overigens niet waarom hier zo gezeurd wordt over de prijs van Xbox Live. Als fanatieke gamer is dat maar een fractie van je kosten (elke maand 1 of meerdere games toch?). Voor de simpele consument is het misschien wat veel, maar als ze inderdaad met een abonnementsvorm komen waarbij je aanschaf goedkoper is, dan zie ik daar ook niet meer zo'n probleem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Ik snap overigens niet waarom hier zo gezeurd wordt over de prijs van Xbox Live. Als fanatieke gamer is dat maar een fractie van je kosten (elke maand 1 of meerdere games toch?). Voor de simpele consument is het misschien wat veel, maar als ze inderdaad met een abonnementsvorm komen waarbij je aanschaf goedkoper is, dan zie ik daar ook niet meer zo'n probleem voor.
Fanatieke gamer:
fanatiek bijv.naamw.Uitspraak: [fanaˈtik] overdreven enthousiast
1) Bezeten 2) Dol 3) Dweepzuchtig 4) Dweepziek 5) Fanaat 6) Fervent 7) Fel 8) Geestdrijvend 9) Gedreven 10) Gedreven door blinde ijver (crypt.) 11) Hartstochtelijk 12) Krampachtig 13) Lichtzinnig 14) Rabiaat 15) Verwoed 16) Zelotisch
Ik ben een fanatieke gamer. Ik speel gemiddeld gezien zo'n 3 uur per week, maar dan haal ik het onderste uit de spreekwoordelijke kan. Ik ga tot het gaatje en daardoorheen! Ik wil winnen, presteren!
Gelukkig weet ik mijn liefde voor games binnen de perken te houden in financieel opzicht. Zo koop ik een spel of 3 tot 5 per jaar. Nagenoeg altijd budgetbak spellen of Playstation Network spellen.

Alleen al het Xbox Live account is voor mij reden om nooit een Xbox te kopen.

Een simpele consument... zo zal ik mezelf nooit bestempelen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Ik vind dat wel heel makkelijk. Het gaat erom dat je voor het geld dat je in Xbox Live steekt gewoon heel weinig terugkrijgt. Ik ben best bereid om een abonnement te kopen, sterker ik heb al jarenlang Xbox Live Gold. Je krijgt er gewoon barweinig voor terug. Leuke die goede servers voor online potjes, maar waarom moet ik hiervoor dokken als het bij alle concurrenten niet hoeft (PC, PS3 en in mindere mate de WiiU). Voor datzelfde geld koop ik een vette game waar ik veel meer tijd in kan steken.

[ Voor 9% gewijzigd door CR1691 op 23-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:52
[...]
Ik gok wel dat juist dat de simpele consument die zon apparaat haalt en 1 keer per 2/3 maanden (of langer als er een tijdje niets spannends uitkomt) een game koopt de grootste afnemer is. En zon live abonnement kan wel een afknapper zijn voor een gedeelte van die groep.

[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 23-05-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar vraag aan gamers op welk platform CoD uitkomt en ze zullen waarschijnlijk eerst Xbox zeggen. Vraag een gamer wat voor shooters er uitkomen op de Xbox en de kans is groot dat ze ook Halo en Gears of War noemen. Doe je dat bij de PS dan zal COD er ook bij staan, maar vervolgens zal niet iedereen een Killzone of Resistance noemen. Die games zijn gewoon veel minder bekend en worden minder gewaardeerd. Shooters bepalen voor een groot deel de populariteit van het platform tegenwoordig. Voor Unchartered en Heavy Rain zijn er inderdaad geen exclusieve tegenhangers geweest. Toch zijn de overige games als Forza, Halo, Gears van hogere reviewcijfers voorzien. Verder deden de beste Kinect games het beter dan de beste Move games (onderschat de markt voor kinder-games niet).

Zoals ik al aanhaalde, de exclusives zijn niet eens meest bepalend. De multi-platform games worden toch wel meer verkocht. Waar het om gaat is het hele plaatje, dus ook inclusief aanschafprijs en overige diensten.
Je punt is? Dat ik een X1 moet halen omdat CoD daarop bekender is? Prima dat shooters de populariteit bepalen, maar dat gaat voor mij niet op. Shooters hebben we op beide platforms en ze doen onderaan de streep allemaal hetzelfde. Waar zijn de action/adventures op de 360? Waar zijn de platformers zoals R&C? Waarom niet meegaand zijn met indie devs?
Principe kwestie: het kan ook gratis. M$ wordt slapend rijk door hele volksstammen gamers die klakkeloos geld neerleggen voor iets wat er eigenlijk al gewoon is. Ik noemde mijn zwager net als voorbeeld. Die gast heeft 2 kleine kinderen en speelt alleen maar Call of Duty. Hij speelt op de Xbox, onbegrijpelijk vind ik dat, echt waar. Maand of 2 geleden is z'n Xbox ermee gekapt, haalt 'ie weer een nieuwe. Sorry, maar dan begrijp je er weinig van, volgens mij. Ik zeg; je speelt alleen maar CoD man, pak een PS3, ben je gratis online. Ja ja ja, was eigenlijk zijn enige veelzeggende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb beide aankondigingen van Microsoft en Sony nu terug gekeken toen ik via de frontpage de preview las over de xbox one. En eerlijk gezegd wacht ik mooi af. :) Momenteel heb ik een xbox 360 zonder live gold, want ik speel graag single player games en/of multiplayer op de bank als anderen er zijn. En ik heb nog genoeg games in te halen, dus ik zit de tijd wel uit tot zowel de xbox one en PS4 verkrijgbaar zijn in de winkel plus beetje bij beetje de games binnen druppelen. Ik had hiervoor de PS3 en daarvoor de Wii vanaf launch, maar in the end vond ik PS3 fijn want: gratis multiplayer online middels PSN (dus toen de + variant er nog niet was), de Wii vond ik fijn want: voor de Nintendo exclusives en ach, de wiimote was een leuke gimmick met Wii Sports als je vrienden over de vloer hebt, biertje erbij en bowlen maar :+ En de Xbox 360 vind ik fijn want controller ligt het beste in de hand! Verder speel ik voornamelijk multiplatforms en ja dan geeft de controller toch de overhand qua console voor mij.

Afijn.. als ik dan zie wat er bekend is over beide next-gen consoles.. dan valt toch op hoe Sony en Microsoft verschillend hun console inzetten. En goed, die youtube vids van Angryjoeshow zijn typisch Amerikaans, maar ergens heeft ie wel een punt: ik heb een console om het feit dat ie zonder gedoe games afspeelt. Dat ik mijn 360 nu ook inzet als mediaplayer is een leuke extra, maar daarvoor heb ik hem niet perse gekocht. En bij de Xbox one persconferentie was dat voornamelijk bijzaak, terwijl het bij de PS4 persconferentie hoofdzaak was. Nog even los van hoe crappy alle aankondigingen van games eruit zagen bij beide, dat onderscheid is wel tekenend.

Voor nu zit ik de komende anderhalf jaar nog wel goed met de xbox 360. Maar zodra de nieuwe games niet langer blijven komen voor de xbox 360 en wel voor xbox one/PS4 en ik de achterstand aan games heb ingehaald dan neem ik definitief de beslissing. Voor nu zie ik mij dan eerder neigen naar PS4+Wiiu dan X1+Wiiu. Blijf een Nederlander èn student, dus gratis is altijd goed, zeker als je in mijn geval slechts af en toe online mulitplayer doet. En gezien ik toch voornamelijk multiplatform games speel, boeit het mij weinig wie welke exclusives heeft. Al moet je voor de mario-games en zut toch de nieuwste Nintendo in huis hebben, dus dat is de uitzondering :P Geduldig afwachten scheelt straks ook een hoop centen gok ik, want geheid krijg je dat mensen spijt krijgen van hun vroege aankoop zodat je wie weet wel voor de winkelprijs van 1 PS4 een tweedehandse PS4 + Wiiu kan halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:50:
[...]

Je punt is? Dat ik een X1 moet halen omdat CoD daarop bekender is? Prima dat shooters de populariteit bepalen, maar dat gaat voor mij niet op. Shooters hebben we op beide platforms en ze doen onderaan de streep allemaal hetzelfde. Waar zijn de action/adventures op de 360? Waar zijn de platformers zoals R&C? Waarom niet meegaand zijn met indie devs?
Wat ik bedoel is dat er ook een heleboel games van de PS gewoon minder bekend zijn. Er wordt een Unchartered en Heavy Rain genoemd, daar zet ik dan een Halo en Gears tegenover. Misschien minder innovatief (op SP vlak) maar zeker wel goede games.
Ik mis ook wel een hoop 1st party gamegenres op beide platformen, maar de 3rd party games worden altijd al meer verkocht (muv Nintendo consoles). Ergo: exclusives zijn niet de enige reden om een console te kiezen. Zeker nu de meeste (dus niet alle) genres wel vertegenwoordigd zijn. Zij het 1st party, zij het 3rd party.
[...]

Principe kwestie: het kan ook gratis. M$ wordt slapend rijk door hele volksstammen gamers die klakkeloos geld neerleggen voor iets wat er eigenlijk al gewoon is. Ik noemde mijn zwager net als voorbeeld. Die gast heeft 2 kleine kinderen en speelt alleen maar Call of Duty. Hij speelt op de Xbox, onbegrijpelijk vind ik dat, echt waar. Maand of 2 geleden is z'n Xbox ermee gekapt, haalt 'ie weer een nieuwe. Sorry, maar dan begrijp je er weinig van, volgens mij. Ik zeg; je speelt alleen maar CoD man, pak een PS3, ben je gratis online. Ja ja ja, was eigenlijk zijn enige veelzeggende reactie.
Als je al met M$ begint wil ik je eigenlijk al niet meer serieus nemen, maar vooruit. Dat mensen ergens geld voor neertellen is niet zo raar. Dat gebeurd ook bij spijkerbroeken (Denim), onderbroeken (Björn Borg) of auto's (Ferrari). Je betaald wat meer maar de kwaliteit is doorgaans ook beter.

Dat niet iedereen alles uit Xbox Live zal halen is jammer, maar ze geven de laatste jaren wel meer redenen om het toch wel te doen. Niet alleen vanwege de games, maar ook voor films, series, muziek en apps. De kans is verder groot dat er wel bepaalde combinaties zullen worden gemaakt met providers of dat je een goedkopere aanschaf hebt als je meteen xbox live neemt.

Waarom het niet raar is: hij heeft tenslotte voor xbox live betaald, anders is dat zonde. Maar als zijn game-buddies allemaal op de 360 zitten, waarom zou je switchen dan? Ik heb nu aardig wat online-vrienden waar ik dagelijks mee game, waarom zou ik overgaan dan? Alleen maar omdat het gratis is? Dat is wel een hele rare reden.
Voor een betrouwbaar (PSN was aardig wat down de afgelopen jaren, ook met lange onderhoud), veilig (op PSN is aardig wat accountinformatie gelekt), snel (patches zijn zo binnen en omdat ze ook kleiner zijn kun je zo weer verder itt de 100+MB verplichte patches op PSN) en gebruiksvriendelijk (het partysysteem is imo veel gebruiksvriendelijker en de menu's werken ook logischer) systeem heb ik wel geld over ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uncharted! Niet Unchartered. :)
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:04:
[...]
Wat ik bedoel is dat er ook een heleboel games van de PS gewoon minder bekend zijn. Er wordt een Unchartered en Heavy Rain genoemd, daar zet ik dan een Halo en Gears tegenover. Misschien minder innovatief (op SP vlak) maar zeker wel goede games.
Ik mis ook wel een hoop 1st party gamegenres op beide platformen, maar de 3rd party games worden altijd al meer verkocht (muv Nintendo consoles). Ergo: exclusives zijn niet de enige reden om een console te kiezen. Zeker nu de meeste (dus niet alle) genres wel vertegenwoordigd zijn. Zij het 1st party, zij het 3rd party.
Voor mij wel. Ik wil de games van ND en Quantic Dream voor geen goud missen.
Als je al met M$ begint wil ik je eigenlijk al niet meer serieus nemen, maar vooruit. Dat mensen ergens geld voor neertellen is niet zo raar. Dat gebeurd ook bij spijkerbroeken (Denim), onderbroeken (Björn Borg) of auto's (Ferrari). Je betaald wat meer maar de kwaliteit is doorgaans ook beter.

Dat niet iedereen alles uit Xbox Live zal halen is jammer, maar ze geven de laatste jaren wel meer redenen om het toch wel te doen. Niet alleen vanwege de games, maar ook voor films, series, muziek en apps. De kans is verder groot dat er wel bepaalde combinaties zullen worden gemaakt met providers of dat je een goedkopere aanschaf hebt als je meteen xbox live neemt.

Waarom het niet raar is: hij heeft tenslotte voor xbox live betaald, anders is dat zonde. Maar als zijn game-buddies allemaal op de 360 zitten, waarom zou je switchen dan? Ik heb nu aardig wat online-vrienden waar ik dagelijks mee game, waarom zou ik overgaan dan? Alleen maar omdat het gratis is? Dat is wel een hele rare reden.
Voor een betrouwbaar (PSN was aardig wat down de afgelopen jaren, ook met lange onderhoud), veilig (op PSN is aardig wat accountinformatie gelekt), snel (patches zijn zo binnen en omdat ze ook kleiner zijn kun je zo weer verder itt de 100+MB verplichte patches op PSN) en gebruiksvriendelijk (het partysysteem is imo veel gebruiksvriendelijker en de menu's werken ook logischer) systeem heb ik wel geld over ja.
Sorry, ging me puur even om het online betaalmodel. No spang.

Films: download ik als MKV en pleur ik direct op mijn 1TB mediaplayer. Heb ik geen abo voor nodig.
Muziek: idem vanaf mijn iPhone / mediaplayer. En anders neem ik wel Spotify.
Series: idem
Apps: geen idee, kan zo snel niks opnoemen wat ik mis. Voorbeelden?

Hij speelt nooit met vrienden, vandaar nog steeds vreemd. Abo, ja okay. Punt.

PSN debacle was kut, geef ik toe. Maar wel netjes opgelost door Sony (en wie zegt dat dit met een betaalmodel voorkomen had kunnen worden). Live is ook niet ontastbaar hoor.

Mijn PS3 doet updates voor games tegenwoordig zelfstandig, zag ik vorige week, dus dat zit tegenwoordig wel snor. Op de PS4 kun je bovendien gewoon je game verder spelen terwijl updates binnengehengeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:04:

Dat niet iedereen alles uit Xbox Live zal halen is jammer, maar ze geven de laatste jaren wel meer redenen om het toch wel te doen. Niet alleen vanwege de games, maar ook voor films, series, muziek en apps.
Krijg je tegenwoordig gratis films, series, muziek en apps dan via Gold? Of bedoel je dat je maandelijks betaalt om Internet Explorer te mogen gebruiken? Ik wil best eenmalig betalen voor een App, maar maandelijkse tarieven vind ik flauw. Ze proberen overal een 'service' van te maken om je vervolgens elke maand te kunnen melken.
Xbox Live is ook genoeg down geweest. In februari nog een paar keer en daarnaast heb ik tijdens de launch van Halo 4 ook problemen ondervonden. Maar ik wil best aannemen dat PSN iets vaker down is, en inderdaad betrouwbaarheid is ook geld waard. Bij de gebruiksvriendelijkheid, party systeem en logische menu's (is wel minder geworden vind ik sinds de metro interface... :( ), snap ik niet waarom je dat als argument voor Gold ziet en daar maandelijks voor zou moeten betalen?

Wat doet Microsoft nou echt elke maand in ruil voor het maandbedrag dat je betaalt?
Het hosten van de matchmaking en leaderboards?

Edit:
anyway, nu weet iedereen wel dat ik niet van Gold hou :P heb er nu genoeg over gepost. Ik begrijp alleen niet dat mensen het soms afwimpelen als 'onzin' als iemand Gold het geld niet waard vindt. Een hoop zaken die je krijgt bij je Gold abonnement worden gewoon achter de paywall gegooid om je een gevoel van 'waarde' te geven, terwijl er voor Microsoft helemaal geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn. Waarom zou ik daar dan wel elke maand weer voor betalen?

[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 23-05-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:50:
Hij speelt op de Xbox, onbegrijpelijk vind ik dat, echt waar. Maand of 2 geleden is z'n Xbox ermee gekapt, haalt 'ie weer een nieuwe. Sorry, maar dan begrijp je er weinig van, volgens mij. Ik zeg; je speelt alleen maar CoD man, pak een PS3, ben je gratis online. Ja ja ja, was eigenlijk zijn enige veelzeggende reactie.
Dat heeft alleen ook nadelen. Als je van platform switcht kan je al je bestaande games opnieuw kopen als je die weer wil spelen, kan je niet meer spelen met je vrienden die hetzelfde platform hebben, en moet je wennen aan een nieuwe controller (dat was voor mij het doorslaggevende argument voor de xbox).

Als je er zo veel tijd in steekt dan zijn die paar tientjes per jaar aan xbox live ook weer niet zo bijzonder en de xbox was toen ik hem kocht 2x zo goedkoop (200 tegen 400). Dat ik dat verschil over die paar jaar ook wel heb betaald, maakt me niet zo veel uit. Ik heb wel al die tijd met een prettige controller gespeeld die ik gewend was, en in mijn vriendenkring heeft bijna iedereen ook een xbox dus ik zie ze vaak online.

Mijn xbox is pas ook kapot gegaan en ik heb om die redenen gewoon weer een nieuwe gekocht. Niettemin zal ik met de nieuwe generatie weer eens goed over na denken. Zo te zien heeft de PS4 eindelijk behoorlijke triggers en het verschil in specs is ook best fors. Verder kan ik Kinect toch niet gebruiken (speel op een computer scherm waar ik vlak voor zit) dus de bundeling met de X1 wordt niet zo interessant meer. Als mijn vrienden ook overwegend voor de PS4 kiezen en de PS4 wel toestaat om tweedehands games door te verkopen, dan ga ik daar wel voor.

Nog beter zou zijn als PSN en Xbox live zouden samenwerken trouwens maar dat zal wel nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 16:43

beuker19

Killerbeuker is so OP

GekkePrutser schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Dat heeft alleen ook nadelen. Als je van platform switcht kan je al je bestaande games opnieuw kopen als je die weer wil spelen, kan je niet meer spelen met je vrienden die hetzelfde platform hebben, en moet je wennen aan een nieuwe controller (dat was voor mij het doorslaggevende argument voor de xbox).

Als je er zo veel tijd in steekt dan zijn die paar tientjes per jaar aan xbox live ook weer niet zo bijzonder en de xbox was toen ik hem kocht 2x zo goedkoop (200 tegen 400). Dat ik dat verschil over die paar jaar ook wel heb betaald, maakt me niet zo veel uit. Ik heb wel al die tijd met een prettige controller gespeeld die ik gewend was, en in mijn vriendenkring heeft bijna iedereen ook een xbox dus ik zie ze vaak online.

Mijn xbox is pas ook kapot gegaan en ik heb om die redenen gewoon weer een nieuwe gekocht. Niettemin zal ik met de nieuwe generatie weer eens goed over na denken. Zo te zien heeft de PS4 eindelijk behoorlijke triggers en het verschil in specs is ook best fors. Verder kan ik Kinect toch niet gebruiken (speel op een computer scherm waar ik vlak voor zit) dus de bundeling met de X1 wordt niet zo interessant meer. Als mijn vrienden ook overwegend voor de PS4 kiezen en de PS4 wel toestaat om tweedehands games door te verkopen, dan ga ik daar wel voor.

Nog beter zou zijn als PSN en Xbox live zouden samenwerken trouwens maar dat zal wel nooit gebeuren.
Jou games kun je NIET!!!!!!!! mee nemen naar de Next-gen console's

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
beuker19 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Dat zei ik toch ook niet? De discussie ging over het opnieuw kopen van een bestaande console.

Juist omdat er geen backwards compatibiliteit meer is bij beide nieuwe consoles, ligt de keus wat meer open wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

beuker19 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Het is helemaal nog niet bekend of PSN games wel of niet kunnen worden meegenomen...
De Xbox variant daarvan schijnt niet mee te gaan naar de X1.

Ook is er nog niets bekend over hoe je PS3 spellen via Gaikai kan spelen op de PS4 en hoe men dan omgaat met spellen die je eerder al gekocht hebt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 18:51
Ik snap nog steeds al dat gezeur over die controllers niet helemaal, ik heb zowel een 360 als een PS3 en met mijn overdreven grote handen heb ik veel meer moeite met de 360 controllers dan met die van de PS3 waarvan iedereen dan weer zegt dat die te klein zou zijn of iets dergelijks. De waarheid is dat ik bij de 360 mijn vingers niet kwijt kan door het batterij compartiment terwijl ik met de DualShock 3 geen enkele moeite heb om deze uren vast te houden (ok, na 2 uur krijg ik wel kramp maar kan me geen input device voorstellen waar ik dat niet bij heb). Gelukkig is dat compartiment nu weg bij de nieuwe XBOX controller (of in ieder geval niet zo'n misbaksel) maar verder is het enige wat ik echt beter vind aan de XBOX controller de weerstand van de joysticks die veel hoger ligt, dat is altijd weer even wennen met die lichte DualShock 3 sticks maar vooral een kwestie van gewenning.

Verder snap ik ook niet waarom zoveel mensen denken dat we niets gaan zien van het krachtsverschil tussen de XBOX One en de PS4, de architectuur is hetzelfde en tot nu toe lijkt het erop (met de nadruk op lijkt, definitief is het natuurlijk nog niet) dat de PS4 50% meer ruwe GPU performance heeft en 3x zo veel geheugen bandbreedte, in het beste geval kan het ESRAM de One op dat vlak nog een beetje rechttrekken (maar als het echt zo simpel was, waarom doen GPU fabrikanten dan nog zoveel moeite om duur GDDR te gebruiken als je ook gewoon een kleine cache toe kunt voegen?). Natuurlijk gaan PS4 games in de praktijk niet 50% beter/mooier zijn maar een verwaarloosbaar verschil, zoals bij de PS3/360 lijkt het ook zeker niet.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:21:
[...]
Ook is er nog niets bekend over hoe je PS3 spellen via Gaikai kan spelen op de PS4 en hoe men dan omgaat met spellen die je eerder al gekocht hebt.
Het lijkt me op een bepaalde manier logisch dat de PS4 wellicht wel PS3 game discs kan lezen en verifiëren en alleen op het moment dat er een authentieke PS3 game in de drive zit dat specifieke spel laat streamen.
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:20:
Ik krijg het idee dat er een beetje voorop wordt gelopen op de zaken...

Ten eerste, ik zie mensen beweren dat de GPU in de PS4 50% krachtiger is dan die in de XONE. Het is klinkklare onzin om dat op basis van specs alleen te beweren. Ik heb toevallig vanmiddag nog 2 grafische kaarten vergeleken: een met ~500 FLOPS, een met ~1850 FLOPS en 2x zoveel memory bandwidth. Het verschil in concrete benchmarks: 60%. Oeps. Natuurlijk kan er wel enig verband worden getrokken omdat de architectuur gelijk is, als ik deze presentatie van killzone doorlees lijkt het alsof er punten bestaan die memory bottlenecked zijn. Wat heb je dan aan die extra shaders? Worst case scenario: niets. Daarnaast zal het sowieso niet met 50% schalen vanwege Wikipedia: Amdahl's law.

Verder zie ik ook veel gepraat over bandwidth. De PS4 heeft 176.0 GB/s aan bandwidth, de XONE ~170/102 GB/s bandwidth.volgens geruchten, RAM en eSRAM bij elkaar opgeteld. Alleen wordt daarbij vergeten dat eSRAM ook latency voordelen bied. De lagere latency betekent potentieel dat je meer cache per shader kan toewijzen. (http://s08.idav.ucdavis.edu/fatahalian-gpu-architecture.pdf, sheet 38-41). Om maar even met cijfers te gooien: In specifieke OpenGL applicaties neemt de performance met 20% toe als ik een CPU pak met meer cache. Puur omdat je het trage main memory minder hoeft aan te spreken. En dat is op een achterlijk trage intel HD 3000.

Ten slotte, DDR3 heeft een lagere latency dan DDR5. Dat heeft invloed op de CPU, de CPU is in tegenstelling tot de GPU erg gevoelig voor latency's. Hierom zou het zo kunnen zijn dat de XONE op CPU gebied stukken beter presteert. Of juist niet.

tldr: zonder dat beide systemen beschikbaar zijn valt er geen fluit te zeggen over de eventuele performance. Er zijn simpelweg te veel variabelen.
Volgens mij is dit hele bericht een beetje zinloos, als de PS4 al een bandwith tekort zou hebben om de GPU volledig te benutten denk je dat dit dan voor de XBOX One niet nog veel erger is? Die videokaarten van jezelf gaat ongetwijfeld ook niet over een vergelijking van dezelfde architectuur...

Een test met een HD3000 slaat ook nergens op want een gemiddelde processor heeft geen 170+ GB/s aan bandbreedte dus dan helpen alle beetjes inderdaad.

En leuk dat de CPU het beter doet, maar we hebben aan de PS3 gezien dat het verschil zelden op de CPU gemaakt wordt want bij CPU-taken kun je vaak niet zo maar even iets uit zetten want dan krijg je gewoon andere gameplay, bij de GPU kun je de resolutie om laag gooien of een aantal effecten weglaten. Het is ook gewoon makkelijker een spel grafisch te verbeteren met de GPU. In een wereld waarin zelfs low-power ARM cores vloeiend 1080p UI's kunnen aansturen lijkt me de CPU niet echt heel belangrijk meer. Het is uiteindelijk toch een gameconsole en daar draait het vooral om de GPU.

[ Voor 56% gewijzigd door Rctworld op 23-05-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23-09 21:57
De kans dat het BC gaat worden is al vrij klein, compleet andere architectuur waar je dus al snel rond emulatie gaat komen, iets wat op dit moment zelfs de PC niet normaal kan voor PS3 games. Gaikai is net zo twijfelachtig, of hun hebben emulatiesoftware gevonden waar je meerdere PS3 games op 1 server kan draaien én de latency/PSN kan mee overkomen (zie OnLive bv), of het wordt gewoon een klein selectief aantal games precies zoals PSN nu doet met oude PSX spellen. PSN games zit je met hetzelfde verhaal, zonder emulator kan je niet zomaar iets op een compleet ander platform draaien (zie linux/windows, androids/WP, you name em). Verschil met OnLive, die kon games grafisch terugschalen, PC games immers, en kozen ze voor vele games lagere settings dan dat je normaal op je PC zou draaien. Dat is bij de PS3 niet mogelijk, buiten een lagere resolutie te pakken (wat indirect bij aantal games effect had).
Rctworld schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:28:
Verder snap ik ook niet waarom zoveel mensen denken dat we niets gaan zien van het krachtsverschil tussen de XBOX One en de PS4, de architectuur is hetzelfde en tot nu toe lijkt het erop (met de nadruk op lijkt, definitief is het natuurlijk nog niet) dat de PS4 50% meer ruwe GPU performance heeft en 3x zo veel geheugen bandbreedte
Omdat er nog niets te testen is, enkel op papier. PS4 heeft geen officiele specs, zie zelfs het document van Sony zelf (onderaan), pas als de games draaien is het vergelijkbaar of iets 50% sterker is of niet. Zeker als Sony ook een continue 'recording' wil toepassen, kan dit ook effect hebben op de performance. (de magische share button). Het is puur op papier wat die 2 verschillen, maar uiteindelijk kan je dit pas echt zien als 100% van een console benut kan worden en games volledig optimised zijn voor de console, iets wat je zeker aan het begin niet direct zal zien, buiten de exclusives (welke natuurlijk dan niet te vergelijken zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2013 15:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SinergyX schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:33:
Verschil met OnLive, die kon games grafisch terugschalen, PC games immers, en kozen ze voor vele games lagere settings dan dat je normaal op je PC zou draaien. Dat is bij de PS3 niet mogelijk, buiten een lagere resolutie te pakken (wat indirect bij aantal games effect had).
Volgens mij is de kwaliteit van de video (resolutie/bitrate) die je streamt belangrijker en hebben de grafische settings van het spel daar vrij weinig mee te maken?
PC games draaiden op Gaikai bijvoorbeeld op hogere grafische settings dan bij Onlive, omdat zij simpelweg snellere hardware in hun streaming bakken hadden zitten. Image quality van de stream zelf hing vervolgens vooral van de gebruikte codec af en latency kwam voort uit afstand tot de server en framerate van het spel (een spel op 60fps heeft controller lagere latency dan 30fps).

Edit: verder lijkt gaikai als oplossing van BC mij ook niet echt efficiënt.

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 23-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[b]SinergyX schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:33:
[...]

Omdat er nog niets te testen is, enkel op papier. PS4 heeft geen officiele specs, zie zelfs het document van Sony zelf (onderaan), pas als de games draaien is het vergelijkbaar of iets 50% sterker is of niet. Zeker als Sony ook een continue 'recording' wil toepassen, kan dit ook effect hebben op de performance. (de magische share button). Het is puur op papier wat die 2 verschillen, maar uiteindelijk kan je dit pas echt zien als 100% van een console benut kan worden en games volledig optimised zijn voor de console, iets wat je zeker aan het begin niet direct zal zien, buiten de exclusives (welke natuurlijk dan niet te vergelijken zijn).
An sich heb je daar natuurlijk een goed en belangrijk punt, neemt echter niet weg dat niemand hier zegt dat het daadwerkelijk zo gaat zijn maar ervan uitgaande dat de eerste signalen kloppen (foto's, specs en medewerkers) dan zit die kans er op zijn minst dik in. Uiteraard ga ik er niet vanuit dat het verschil echt zo groot zal zijn, maar het verschil zou op zijn minst zichtbaar moeten zijn mits Sony de developers ook echt in staat stelt om al die extra kracht eenvoudig te gebruiken (wat bij de CELL dus niet zo was), dat is deze generatie ook duidelijk waar de focus op ligt voor Sony qua dev tools en dergelijke dus zie ik geen reden waarom dat niet zou zijn.

Dat de specs nog niet duidelijk zijn zegt naar mijn idee echter wel een hoop, Sony spreekt wel over GDDR5 en TFLOPS terwijl Microsoft geen enkel detail geeft wat vergelijkingen mogelijk maakt, had men bij Microsoft echt de betere hardware in handen dan had men dat wel van de daken geschreeuwd. Ze weten bij Microsoft ook wel dat men het technisch aflegt. Anyway, ga er maar vanuit dat het enige wat men in dit stadium nog kan doen het bijstellen van de kloksnelheden is, je kunt niet ineens hele andere hardware gaan gebruiken qua testen, certificering en met name de games die in ontwikkeling zijn (buiten makkelijk vervangbare onderdelen als extra RAM of grote HDD, een nieuwe SoC is echter een heel ander verhaal).

En voor het sharen zit 99% zeker aparte hardware ingebakken voor zover ik weet en zou dus de rest niet mogen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Het is helemaal nog niet bekend of PSN games wel of niet kunnen worden meegenomen...
De Xbox variant daarvan schijnt niet mee te gaan naar de X1.

Dat is allang bekend. Dat kan niet op de PS4. Ze willen op termijn PS3 games via Gaikai streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
nioz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:45:
Volgens mij is de kwaliteit van de video (resolutie/bitrate) die je streamt belangrijker en hebben de grafische settings van het spel daar vrij weinig mee te maken?
PC games draaiden op Gaikai bijvoorbeeld op hogere grafische settings dan bij Onlive, omdat zij simpelweg snellere hardware in hun streaming bakken hadden zitten. Image quality van de stream zelf hing vervolgens vooral van de gebruikte codec af en latency kwam voort uit afstand tot de server en framerate van het spel (een spel op 60fps heeft controller lagere latency dan 30fps).
Door lagere settings in een game te gebruiken heb je mindere 'power' nodig om die games te streamen, zo kon OnLive meerdere clients draaien op 1 server, grafisch minder systeemeisend.

Bitstream an sich is gewoon kwestie van een flinke upload kunnen hebben, niets wat bandbreedte niet kan overkomen (buiten je latency natuurlijk, gros van de PS3 games draaide maar op 30fps, heb je weinig 'trucjes' meer om latency te omzeilen).

En zover ik weet bestaat er nog niet eens ene werkende PS3 emulator, laat staan eentje die uberhaubt met beetje framerate een PS3 game kan laten draaien, dat je enkel de optie overhoud om gewoon een hele cloud met PS3 consoles te bouwen (wat trouwens wel al is gedaan als servers), maar dat lijkt me verre van efficient of kostendekkend. Of Sony heeft een nieuwe techniek gevonden met de PS3, andere gevallen zie ik Gaikai niet als platform om zo PS3 BC te gaan ondersteunen, enkel technisch gezien.

Wat Gaikai wél kan worden is een preview platform voor demo's en instant play, games die x86 gemaakt zijn en in demo vorm op gewoon een server kan draaien. Ik zie het in iedergeval zeker niet als 'key feature', maar meer als het OtherOS gebeuren in het begin van de PS3.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2013 16:06 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

SinergyX schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:04:
[...]
En zover ik weet bestaat er nog niet eens ene werkende PS3 emulator, laat staan eentje die uberhaubt met beetje framerate een PS3 game kan laten draaien, dat je enkel de optie overhoud om gewoon een hele cloud met PS3 consoles te bouwen (wat trouwens wel al is gedaan als servers), maar dat lijkt me verre van efficient of kostendekkend. Of Sony heeft een nieuwe techniek gevonden met de PS3, andere gevallen zie ik Gaikai niet als platform om zo PS3 BC te gaan ondersteunen, enkel technisch gezien.
Ik weet niet hoe het landschap er nu uitziet, maar in het verleden heeft Sony wel serverparken gehad met PS3's. Zie bijvoorbeeld dit bericht: http://www.rotpod.net/rot...made-of-ps3s-for-warhawk/
Afbeeldingslocatie: http://www.rotpod.net/rotpod/wp-content/uploads/2007/08/997953862_f602966618.jpg

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ah op die fiets! Ik dacht dat jet het streamen zelf bedoelde, maar je doelt op de benodigde hardware voor het draaien van de spellen die gestreamd worden. Dat is inderdaad een kostbaar iets als ze voor elke PS3 stream ook een Ps3 moeten neerzetten :)

Sowieso denk ik dat Gaikai vanwege de kosten van het streamen geen (standaard) keyfeature wordt. Ik denk wel dat ze er meer mee gaan doen dan other OS. Gewoon vanaf launch achter een paywall en er mee experimenteren.. er zijn dan toch nog niet zoveel PS4 bezitters. Vervolgens zullen ze het uitbouwen met meer features en over 6 jaar blijkt de PS5 een virtuele console te zijn, waarbij alles naar je apparaat van keuze gestreamd wordt ;)

@Shiver:
Die servers worden toch ergens voor gebruikt, dus die zullen ze de eerste jaren niet simpelweg voor PS3-gaikai-BC in kunnen zetten lijkt mij? Maar wellicht hebben ze er nog meer over? :) Het lijkt mij in ieder geval niet heel efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die aandelen trouwens nog:
Aandeel van Sony is vanochtend weer veel lager geopend. Inmiddels klimt ie wel weer wat terug, maar hij is nog steeds lager. Ook die van MS is niet echt omhoog gegaan door de aankondiging, maar daalt nog niet zo hard.
http://money.cnn.com/quote/quote.html?symb=MSFT
vs
http://money.cnn.com/quote/quote.html?symb=SNE

Verder, laatste jaar van MS is het aandeel 17.55% omhoog gegaan, dat van Sony 54.59%. Dus dat ligt niet echt aan de presentaties zo te zien. Het heeft bij Sony vooral te maken met het feit dat het hele bedrijf nu weer winst maakt en dat ze verder mooie dingen laten zien. MS heeft last van het feit dat het veel kritiek krijgt te verduren her en der en dat Win8 toch niet zo hard stijgt. Maar goed, dat gaat wel weer erg offtopic. Ik probeer alleen nog even een vollediger beeld te vormen dan wat de berichten gister lieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:23:

Sowieso denk ik dat Gaikai vanwege de kosten van het streamen geen (standaard) keyfeature wordt. Ik denk wel dat ze er meer mee gaan doen dan other OS. Gewoon vanaf launch achter een paywall en er mee experimenteren.. er zijn dan toch nog niet zoveel PS4 bezitters. Vervolgens zullen ze het uitbouwen met meer features en over 6 jaar blijkt de PS5 een virtuele console te zijn, waarbij alles naar je apparaat van keuze gestreamd wordt ;)
MS heeft enkele jaren terug al gezegd dat deze komende generatie de laatste generatie zal zijn omdat streaming de toekomst is. Kan best dat Sony dus idd via Gaikai daar al langzaam naar toe gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:40:
[...]

MS heeft enkele jaren terug al gezegd dat deze komende generatie de laatste generatie zal zijn omdat streaming de toekomst is. Kan best dat Sony dus idd via Gaikai daar al langzaam naar toe gaat werken.
Zeer zeker, zodra verbindingen wereldwijd beter worden, de latencys minder en de graphics van de servers die van de PS4 overstijgen kun je naadloos overschakelen naar gestreamde games maar wel met de vertrouwde controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus het is geen probleem om games te streamen, maar o wee als de console online moet zijn? Beetje krom imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Shiver23 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Ik weet niet hoe het landschap er nu uitziet, maar in het verleden heeft Sony wel serverparken gehad met PS3's. Zie bijvoorbeeld dit bericht: http://www.rotpod.net/rot...made-of-ps3s-for-warhawk/
[afbeelding]
Dat zeg ik toch? ;)
..om gewoon een hele cloud met PS3 consoles te bouwen (wat trouwens wel al is gedaan als servers)
Rctworld schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:43:
Zeer zeker, zodra verbindingen wereldwijd beter worden, de latencys minder en de graphics van de servers die van de PS4 overstijgen kun je naadloos overschakelen naar gestreamde games maar wel met de vertrouwde controller. :)
Technisch wordt dat een gevalletje PS5 en XboxTwo, of dat uberhaubt nog komt. Waarom zou je streamen en je console-kracht volledig buiten spel laten? Nee, dan zie ik eerder het MMO principe, download as you go, opslag en downloadsnelheden zijn al geen probleem meer (nouja, snelheid is nog een issue :P).

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:06:
Dus het is geen probleem om games te streamen, maar o wee als de console online moet zijn? Beetje krom imo.
Huh? Beetje vreemde vergelijking en ik heb ook geen idee op wie je hier reageert. Natuurlijk is het een probleem als je alleen maar kan streamen, voor zover ik weet komen PS4 games echter nog steeds op schijfjes en via download binnen en zijn de gaikai plannen een soort bonus (betaal) features voor bijvoorbeeld demo's. Dat lijkt me heel wat anders dan een offline spel dat je niet kan spelen omdat je die dag nog niet online geweest bent, terwijl je Xbox One hardware matig prima in staat zou moeten zijn om het spel te kunnen spelen zonder 'even naar huis te bellen'.

En als er over 6 jaar geen nieuwe consoles verschijnen, maar alles gestreamd wordt, dan word ik daar inderdaad niet vrolijk van. Zelfs als internetverbindingen geen problemen veroorzaken, zit je nog steeds vast aan de servers. Als die ermee ophouden kan je niets meer *bye bye zwaai zwaai retro gaming*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon grappig. :+

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18ogx2vltt142jpg/ku-xlarge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Huh? Beetje vreemde vergelijking en ik heb ook geen idee op wie je hier reageert. Natuurlijk is het een probleem als je alleen maar kan streamen, voor zover ik weet komen PS4 games echter nog steeds op schijfjes en via download binnen en zijn de gaikai plannen een soort bonus (betaal) features voor bijvoorbeeld demo's. Dat lijkt me heel wat anders dan een offline spel dat je niet kan spelen omdat je die dag nog niet online geweest bent, terwijl je Xbox One hardware matig prima in staat zou moeten zijn om het spel te kunnen spelen zonder 'even naar huis te bellen'.

En als er over 6 jaar geen nieuwe consoles verschijnen, maar alles gestreamd wordt, dan word ik daar inderdaad niet vrolijk van. Zelfs als internetverbindingen geen problemen veroorzaken, zit je nog steeds vast aan de servers. Als die ermee ophouden kan je niets meer *bye bye zwaai zwaai retro gaming*
Vermoedelijk wordt het dan zoals je nu tv kijkt via de kabel. Je krijgt dan een settop box van Nintendo, Sony of MS erbij. Er vanuit gaande dat iedereen dan een fatsoenlijke internetverbinding heeft.
Mij zou het niet uitmaken, ik sleep nooit consoles mee maar ik ken anderen die dat wel doen (tijdelijk werken in een andere regio, op vakantie voor de kids als het regent zodat ze de caravan niet afbreken).
Iemand anders had al geopperd dat de opvolger van de 3DS en de Vita dan als portable ook van die streaming gebruik zou gaan maken maar dat is off topic. Zal ook 4G grote stappen moeten maken en voordeliger gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
http://www.gamersnet.nl/n...tie_voor_op_high_end_pcs/

Ik vind dit zo belachelijk, waarom zeggen ze dit nou? Ik weet het wel, 95% neemt dit blind aan van EA en denkt dus werkelijk dat de consoles zoveel krachtiger zijn als een PC.

Ja, unified memory op de PS4 hebben we nog niet in PC's, dit zegt niet veel over de prestaties.

Wij zijn helaas maar met 5% die snappen dat dit alleen maar marketing praat is.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:30:
[...]

Vermoedelijk wordt het dan zoals je nu tv kijkt via de kabel. Je krijgt dan een settop box van Nintendo, Sony of MS erbij. Er vanuit gaande dat iedereen dan een fatsoenlijke internetverbinding heeft.
Mij zou het niet uitmaken, ik sleep nooit consoles mee maar ik ken anderen die dat wel doen (tijdelijk werken in een andere regio, op vakantie voor de kids als het regent zodat ze de caravan niet afbreken). [...]
Het probleem ligt voor mij bij het eigendom. Je 'koopt' eigenlijk niets meer bij streaming, je betaalt alleen voor toegang en als de andere partij iets verandert, dan kan je er weinig aan doen. Ik vraag me ook af hoe goed games zich voor een streaming model lenen. Spellen zijn kostbaar om te maken en ook redelijk duur in aanschaf: 50-60 euro nieuw (PC 40-50). Als ik afhankelijk ben van streaming wil ik dat niet meer betalen voor een spel en ik vraag me af of een flat-fee abonnement zal werken voor games. Ik heb nu een spotify abonnement en dat werk prima, maar de productie van een muzieknummer heeft niet dezelfde kosten als een spel en daarnaast een (potentieel) grotere afzetmarkt denk ik. Hoe gaan ze dat dan terugverdienen? Meer reclame? Ik zie het in ieder geval nog niet helemaal zitten, maar gelukkig hoef ik me er op dit moment ook nog geen zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
rickyy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:45:

Ik vind dit zo belachelijk, waarom zeggen ze dit nou? Ik weet het wel, 95% neemt dit blind aan van EA en denkt dus werkelijk dat de consoles zoveel krachtiger zijn als een PC.

Ja, unified memory op de PS4 hebben we nog niet in PC's, dit zegt niet veel over de prestaties.

Als je de Engelse berichten leest, dan doelt hij er meer op dat alle hardware heel goed op elkaar is afgesteld (logisch ook: een computer is een van-alles-wat-apparaat terwijl een console vooral gericht is op games en wat multimedia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

rickyy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:45:

Wat wordt bedoeld met een generatie? Een generatie voor op gpu's, dus 2 jaar, of een generatie voor in de zin van dat tegen de opvolger van de XBone en Ps4 komen de gpu's pas even snel zijn als de Xbox1 en Ps4? Twee jaar voor zou wel kunnen, maar dat tweede is onzin. Zeker omdat er staat "highest end pc's".

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij hebben die uitspraken meer betrekking op de architectuur dan de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:28:
(maar als het echt zo simpel was, waarom doen GPU fabrikanten dan nog zoveel moeite om duur GDDR te gebruiken als je ook gewoon een kleine cache toe kunt voegen?).
Omdat de fabrikanten wel iets beters te doen hebben dan 50% van het transistor budget verspillen aan on-die RAM. Kijk voor de lol eens naar een moderne processor (b.v. ivy bridge). Daar zit 8MB L3 cache op. Dat neemt rustig een kwart tot 33% van de chip in.
Volgens mij is dit hele bericht een beetje zinloos, als de PS4 al een bandwith tekort zou hebben om de GPU volledig te benutten denk je dat dit dan voor de XBOX One niet nog veel erger is? Die videokaarten van jezelf gaat ongetwijfeld ook niet over een vergelijking van dezelfde architectuur...
Ik zeg nergens dat de PS4 een bandwidth tekort heet, alleen dat bandwidth niet het hele verhaal is.
Een test met een HD3000 slaat ook nergens op want een gemiddelde processor heeft geen 170+ GB/s aan bandbreedte dus dan helpen alle beetjes inderdaad.
Wederom: latency, geen bandwidth.

Verder probeer ik met de test alleen te bewijzen dat de latency's erg belangrijk zijn. Iedereen lijkt zich blind te staren op GDDR5 en de 50% meer shaders in de PS4. Maar dat is echt maar een deel van het verhaal.

De HD 3000 gaat in een test nevernooit aan de bandwidth limiet van mijn processor komen. Dat houd in dat je met vrij grote zekerheid kunt zeggen dat die 20% snelheidswinst wordt veroorzaakt puur door de lagere latency's.
In een wereld waarin zelfs low-power ARM cores vloeiend 1080p UI's kunnen aansturen lijkt me de CPU niet echt heel belangrijk meer. Het is uiteindelijk toch een gameconsole en daar draait het vooral om de GPU.
Als dat zo was hadden MS/Sony wel de die-space bespaard door een quadcore te nemen. De CPU moet ook nog zoiets doen als physics, animaties, geluid, gameplay. Er zijn zat games (Ik noem starcraft 2 en Guild Wars 2 als voorbeeld) die zelfs met een dikke quadcore nog niet altijd vloeiend draaien.

'Maar er zit een 8-core in' is overigens geen argument. Een midrange ( ~3Ghz) ivy bridge is per core ongeveer net zo snel als 4 jaguar cores. En verbruikt niet zoveel die-space, trouwens. Wellicht dat je er nog 30% betere prestaties bij kan tellen vanwege betere optimalisaties, maar dan houdt het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:52:
Omdat de fabrikanten wel iets beters te doen hebben dan 50% van het transistor budget verspillen aan on-die RAM. Kijk voor de lol eens naar een moderne processor (b.v. ivy bridge). Daar zit 8MB L3 cache op. Dat neemt rustig een kwart tot 33% van de chip in.
Huh, voor slechts 8MB? Hoe doen ze dat?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een dieshot van mijn sandy bridge met 8GB cache:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5174/die_575px.jpg

33% van de die is dus overdreven, maar 20% is het wel, of wellicht iets meer als je de GPU buiten beschouwing laat. De prijs die je betaalt per die schaalt ongeveer linear met de groote. Reken er dus maar op dat on-chip cache niet bepaald goedkoop is.

In plaats van 8GB cache hadden ze ook de GPU 2x zo groot kunnen maken of er 2 extra cores bij kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waarom neemt die 8MB cache zoveel plaats in? En verbruikt die ook evenveel warmte/energie als de gewone cores?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8MB = 67.000.000 mil. bits * 6 transistoren per bit = 405.805.056 transistoren plus logic. Even ter indicatie: daar kan je vermoedelijk 8 jaguar cores in kwijt (de transistor count is nog niet bekend). Volgens de geruchten bevat de XONE 5-transistors-per-bit eSRAM.

De XONE bevat 32BM eSRAM, ofwel 1.347.420.160 transtoren plus logic. Wederom per indicatie: dat is bijna hetzelfde als de meest high-end ivy bridge SKU. Die chips bak je niet voor een appel en een ei.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iOvqrI8uPXYLn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het zal wel om deze regel gaan wat helemaal verkeer opgevat word door de meesten...
Both the Xbox One and PlayStation 4 have adopted electronics and an integrated systems-on-a -chip (soc) architecture that unleashes magnitudes more compute and graphics power than the current generation of consoles. These architectures are a generation ahead of the highest end PC on the market and their unique design of the hardware, the underlying operating system and the live service layer create one of the most compelling platforms to reimagine game mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ondanks dat Bungie ook bij MS aanwezig zal zijn is dit best pijnlijk. Gisteren die live action trailer van Destiny gezien en die muziek voelt echt 1 en al Halo, heerlijk :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:29:
[...]

Ondanks dat Bungie ook bij MS aanwezig zal zijn is dit best pijnlijk. Gisteren die live action trailer van Destiny gezien en die muziek voelt echt 1 en al Halo, heerlijk :D !
Zo pijnlijk is het niet want hij komt ook naar de 360. Maar je zit natuurlijk ook met een beperkte hoeveelheid tijd per game. Als je elke game een hands-on wilt geven, dan zit je al snel aan 5 a 10 minuten per game. Doe dat een paar keer per uur en je kunt op een gegeven moment ook niet meer iedereen toestaan. Daarom snap ik dit heus wel. Zo zullen er ook multi-platformgames bij MS te zien zijn (zoals COD bv)
Denk je dat Sony blij is dat COD telkens bij MS geshowed wordt? Veel mensen denken dan meteen dat ie niet naar de PS komt (want zo stom zijn ze wel) of dat hij daar beter is ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:06:
[...]

Zo pijnlijk is het niet want hij komt ook naar de 360. Maar je zit natuurlijk ook met een beperkte hoeveelheid tijd per game. Als je elke game een hands-on wilt geven, dan zit je al snel aan 5 a 10 minuten per game. Doe dat een paar keer per uur en je kunt op een gegeven moment ook niet meer iedereen toestaan. Daarom snap ik dit heus wel. Zo zullen er ook multi-platformgames bij MS te zien zijn (zoals COD bv)
Denk je dat Sony blij is dat COD telkens bij MS geshowed wordt? Veel mensen denken dan meteen dat ie niet naar de PS komt (want zo stom zijn ze wel) of dat hij daar beter is ofzo.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het vreemd is om Bungie iets te zien showen bij de PS4 reveal. Het zijn wel de bedenkers van Halo waar we het over hebben. CoD is altijd al multiplatform geweest. Het zou toch ook vreemd zijn om opeens Miyamoto de nieuwe Zelda te zien aankondigen voor de PS5 of de Xbox4 over een paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee helemaal niet. Alleen PS4 krijgt exclusieve DLC en Bungy presenteert de eerste gameplay tijdens het press event van Sony. Als dat al niet pijnlijk is. 8)7

Het zijn de focking bedenkers van Halo, niet van een of andere derderangs Kinect game ofzo.

Das hetzelfde als Naughty Dog ineens bij MS op de bühne staat. Echt wel dat dat pijnlijk is.

Maar jouw hoofd zit, met alle respect, zo ontzettend diep in het zand, dat je alles wat niet positief is over MS/X1 afwimpelt als onbetrouwbaar, niet representatief, en "ach, het zal wel meevallen". Zelfs een poll op een Amerikaanse website, die 90-10 in het voordeel van de PS4 uitkomt, is niet te vertrouwen, net als degene op de Tweakers frontpage, die blijkbaar ook niet zo heel positief voor de X1 is. :F

Sony heeft verder niks met CoD van doen gehad in het verleden, op het gebied van exclusiviteit. Dezelfde DLC komt uit, alleen een maandje later. Echt, laat CoD lekker daar blijven. Dat wordt ook een steeds triester verhaal (zeg ik als CoD fanboy). IW heb ik sowieso al sinds MW2 opgegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 24-05-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Nee helemaal niet. Alleen PS4 krijgt exclusieve DLC en Bungy presenteert de eerste gameplay tijdens het press event van Sony. Als dat al niet pijnlijk is. 8)7

Het zijn de focking bedenkers van Halo, niet van een of andere derderangs Kinect game ofzo.

Das hetzelfde als Naughty Dog ineens bij MS op de bühne staat. Echt wel dat dat pijnlijk is.

Maar jouw hoofd zit, met alle respect, zo ontzettend diep in het zand, dat je alles wat niet positief is over MS/X1 afwimpelt als onbetrouwbaar, niet representatief, en "ach, het zal wel meevallen". Zelfs een poll op een Amerikaanse website, die 90-10 in het voordeel van de PS4 uitkomt, is niet te vertrouwen, net als degene op de Tweakers frontpage, die blijkbaar ook niet zo heel positief voor de X1 is. :F

Sony heeft verder niks met CoD van doen gehad in het verleden, op het gebied van exclusiviteit. Dezelfde DLC komt uit, alleen een maandje later. Echt, laat CoD lekker daar blijven. Dat wordt ook een steeds triester verhaal (zeg ik als CoD fanboy). IW heb ik sowieso al sinds MW2 opgegeven.
Dat ze gameplay tonen is prima, maar hij komt ook voor de X1 dus lekker boeiend. Die DLC kan ook vanalles zijn. Een nieuw armor voor je paard bv :+ maar zulke games zijn toch wel groot genoeg om het niet te hoeven missen.

Verder had je toch ook bij de vorige E3 dat Konami op het podium stond met Metal Gear? En dat Final Fantasy naar de 360 kwam? (of de E3 daarvoor maar je snapt mn punt) Niet heel nieuw dus. Ik vind het jammer, maar het zal me aan mn reet roesten wat sony daar exclusief aan gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

BM

Moderator Spielerij
Denk wel dat MS er niet heel blij mee is dat Bungie uitgerekend bij Sony de 1e gameplay gaat tonen. Dat ze multiplatform gaan, so be it, maar ze waren toch jarenlang 1 van de paradepaardjes van Microsoft. Ik stond er iig wel van te kijken dat ze bij Sony staan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:49:
[...]
Dat ze gameplay tonen is prima, maar hij komt ook voor de X1 dus lekker boeiend. Die DLC kan ook vanalles zijn. Een nieuw armor voor je paard bv :+ maar zulke games zijn toch wel groot genoeg om het niet te hoeven missen.
Dit. Is precies wat ik bedoel. "Ach, het kan ook dit of dat zijn, en het zal wel meevallen".

Je kan toch wel gewoon toegeven dat dit extreem pijnlijk moet zijn voor MS? Al is het armor voor je gemuteerde parkiet. Alleen al het feit dat ze iets exclusiefs doen en bij Sony op de stage staan, is al veelzeggend. Als iemand dat een jaar geleden zou roepen, zou iedereen 'm voor gek verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Als ik een Zelda trailer voor de PS5 zou zien tijdens de reveal (ver in de toekomst) zou ik helemaal gek worden in ieder geval :+. En dat is helaas niet op een positieve manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Dit. Is precies wat ik bedoel. "Ach, het kan ook dit of dat zijn, en het zal wel meevallen".

Je kan toch wel gewoon toegeven dat dit extreem pijnlijk moet zijn voor MS? Al is het armor voor je gemuteerde parkiet. Alleen al het feit dat ze iets exclusiefs doen en bij Sony op de stage staan, is al veelzeggend. Als iemand dat een jaar geleden zou roepen, zou iedereen 'm voor gek verklaren.
Dit was anders wel te verwachten sinds ze met Activision zijn gaan samenwerken en ze bij de PS4 presentatie waren. Dus helemaal nieuw is dit niet. Ze zullen er bij MS niet tevreden mee zijn nee, maar dat zullen ze met Uncharted (jaja, voor het eerst goed geschreven) ook zijn

Verder zijn er meer games met "exclusieve DLC". GTA was daar ook een goed voorbeeld van waarbij het uiteindelijk een tijdelijke exclusive was.

Ik vind het ook wel apart dat ze nu zo pro-Sony lijken te zijn, maar mij persoonlijk boeit die game toch al niet zo heel erg. Halo heb ik ook nooit echt boeiend gevonden. Doe mij maar BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 18:00
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:03:
[...]
Ik vind het ook wel apart dat ze nu zo pro-Sony lijken te zijn, maar mij persoonlijk boeit die game toch al niet zo heel erg. Halo heb ik ook nooit echt boeiend gevonden. Doe mij maar BF4.
Ja, Sony komt met een gameconsole en MS met een mediacenter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:08:
[...]

Mwoah, Sony komt met een gameconsole en MS met een mediacenter met daarbij een gameconsole... ;)
Fixed it for you

Dat je er nu ook TV op kunt afspelen doet niets af aan het feit dat er ook gewoon een 8core processor met 8gb ram en whatnot in zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Vergeet de Big Brother camera niet... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:09:
[...]

Fixed it for you

Dat je er nu ook TV op kunt afspelen doet niets af aan het feit dat er ook gewoon een 8core processor met 8gb ram en whatnot in zit.
Met, wat we tot nu toe weten, mindere specs en 3 OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:59

superwashandje

grofheid alom

mensen deze al gelezen/gezien?
http://www.anandtech.com/...mpared-to-playstation-4/2

ik volg het niet op de voet maar dit was de eerste vergelijking met daarin wat specs van de xbox die ik tegen kwam.

[ Voor 34% gewijzigd door superwashandje op 24-05-2013 11:43 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.theverge.com/2...d-confirms-2013-uk-launch

Heet nieuws. De Britten mogen dit jaar nog met de PS4 aan de slag. Hopelijk wij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:52:
Wederom: latency, geen bandwidth.

Verder probeer ik met de test alleen te bewijzen dat de latency's erg belangrijk zijn. Iedereen lijkt zich blind te staren op GDDR5 en de 50% meer shaders in de PS4. Maar dat is echt maar een deel van het verhaal.

De HD 3000 gaat in een test nevernooit aan de bandwidth limiet van mijn processor komen. Dat houd in dat je met vrij grote zekerheid kunt zeggen dat die 20% snelheidswinst wordt veroorzaakt puur door de lagere latency's.
Ik neem aan dat ze het probleem met de latency wel voor een groot deel opgevangen zullen hebben door wat truukjes toe te passen in in de hardware, wat dan ook direct het grote voordeel is van een console ten opzichte van een PC. Bij een console kun je dergelijke problemen nog geheel of gedeeltelijk opvangen door de hardware aan te passen, terwijl men bij de PC toch veel meer rekening moet houden met dergelijke problemen.
Dus jij denkt dat de gemiddelde consument die CoD koopt naar de livestream van MS (of Sony) gaat zitten kijken? Ik denk persoonlijk van niet, het zal in ieder geval een klein percentage zijn. De meesten die kijken zullen heus wel weten wat er wel en niet naar de verschillende consoles zal komen.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 24-05-2013 12:03 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:58:
http://www.theverge.com/2...d-confirms-2013-uk-launch

Heet nieuws. De Britten mogen dit jaar nog met de PS4 aan de slag. Hopelijk wij ook!
NICE

Ik ging er stiekem al vanuit dat een EU launch er dit jaar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:02:
[...]

NICE

Ik ging er stiekem al vanuit dat een EU launch er dit jaar in zit.
Dat laatste is helaas niet duidelijk. Toch denk ik dat ze proberen heel Europa dit jaar nog te gaan voorzien van de console. Of iedereen hem dan ook meteen heeft is een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga er voorlopig nog niet te hard op rekenen, aangezien zowel de PS2 als de PS3 enkele maanden voor release uitgesteld werden. De UK zal zeker wel voor dit jaar zijn, aangezien dat een vrij belangrijke markt is waar MS erg sterk staat. Dus over de rest van Europa ben ik nog niet zo zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29

Player1S

Probably out in the dark

Hangt natuurlijk ook af wat Microsoft met de xbox gaat doen.

Twijfelaars zullen waarschijnlijk gaan voor diegene die het eerste beschikbaar is als er een te groot verschil tussen de release zit.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:03:
[...]

Dat laatste is helaas niet duidelijk. Toch denk ik dat ze proberen heel Europa dit jaar nog te gaan voorzien van de console. Of iedereen hem dan ook meteen heeft is een ander verhaal natuurlijk.
True, maar ik zie ook niet voor me dat alleen de UK 'm krijgt en de rest van EU niet. Wellicht dat er een paar weken tussen zit, maar het zal niet een half jaar verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:35:
Met, wat we tot nu toe weten, mindere specs en 3 OS'en.
En dat maakt het minder gameconsole? Wat zijn die Wii-U en oya apparaten dan?

Sony had met de PS3 ook op papier een bizar krachte Cell processor, heb je daar ooit iets van gezien?

Ik zeg PS4 launch 21 februari 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxZ-pX3Tp8bWp0hzNl2EBi9WIbytY8zEqTgG20_nhrWD82ZF8B

Wat veel mensen lijken te vergeten met de specs-vergelijking is dat we nu al 5x meer performance krijgen. Dat de PS4 dan nog iets sneller is dan de Xbox (het verschil is ook weer niet 50% zoals sommigen doen vermoeden, er zit veel verschil tussen theoretische snelheid en daadwerkelijke snelheid) is dan jammer, maar niet meer dan dat. Ze zullen misschien wel wat meer dingen aan kunnen zetten bij de PS4 of een iets hogere framerate op den duur, maar de eerste spellen zullen qua grafische pracht al zoveel mooier zijn, dat het verschil uiteindelijk ook minimaal zal zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/nrht124rz/Godamnit_Xbox_Someone_had_to_start_the_!!stor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Sony had met de PS3 ook op papier een bizar krachte Cell processor, heb je daar ooit iets van gezien?
De exclusives waren op de PS3 wel erg mooi ja. Het probleem zat m er vooral in dat het bij muliplatform titels waarschijnlijk teveel moeite was om de extra karcht van de PS3 te gebruiken. Aangezien de One en PS4 zoveel op elkaar lijken zal het waarschijnlijk ook veel gemakkelijker zijn om de extra kracht van de PS4 te benutten :)
Ik denk toch stiekem wel dat 2013 gaat lukken. Toendertijd bij de PS3 was de Blu-ray nog nieuwe tech welke toen voor problemen zorgde. Bij de PS4 zitten er, buiten het GDDR5 geheugen, weinig onderdelen in die voor productie problemen kunnen zorgen.
Daarbij heeft Sony ook al aangegeven de Europese markt belangrijker te vinden dan de Japanse, alhoewel dit ook weer kan slaan op de UK in plaats van geheel Europa.

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 24-05-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
In deze tijd moet je toch een release wereldwijd op dezelfde datum voor mekaar kunnen krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Nou die vergelijking klopt dus niet.

Bungie != van Microsoft.
Bungie is voor een periode van7 jaar van Microsoft geweest. Nu zijn ze weer (opnieuw) zelfstandig.
Naughty Dog daarentegen is gewoon nog eigendom van Sony.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net na de introductie zei iemand van Sony dat het waarschijnlijk begin volgend jaar zou gaan worden voor Europa. Vorige week las ik dat het toch wereldwijd zou zijn omdat Sony in Europa niet een aantal maanden achter de Xbox wil komen om te voorkomen dat mensen die voornamelijk voor multiplatform gaan een X1 in huis halen ipv een PS4.
Twee weken verschil tussen de VS en Europa is wel te doen, enkele maanden is in deze tijd onaanvaardbaar en commercieel niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ze zullen wel moeten nu de X1 ook dit jaar nog komt.
Maar ik ben benieuwd of het ze ook gaat lukken (of in no-time door de voorraad heen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:36:
Maar ik ben benieuwd of het ze ook gaat lukken (of in no-time door de voorraad heen zijn)
Als beide AMD gebruiken, zal eerder de vraag zijn.. kan AMD dit aan? Die moeten nu al op topproductie gaan draaien willen de verwachte aantallen gaan halen, ik ga er niet vanuit dat ze continue 100% goede yields draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06
SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:38:
[...]

Als beide AMD gebruiken, zal eerder de vraag zijn.. kan AMD dit aan? Die moeten nu al op topproductie gaan draaien willen de verwachte aantallen gaan halen, ik ga er niet vanuit dat ze continue 100% goede yields draaien.
Ik neem aan dat je TSMC of Global Foundries bedoeld? AMD ontwerpt alleen nog maar processoren en hebben geen productiefaciliteiten meer om op grote schaal processoren te produceren.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
GF inderdaad, al zijn het natuurlijk gewoon de oude fab fabrieken van AMD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:42
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:09:
[...]

Fixed it for you

Kan je ook iets negatiefs zeggen over de Xbox 3. Zonder te kijken naar de user kun je jouw posts er precies uitpikken...krijg je een Xbox 3 cadeau van Microsoft misschien?

Ja games spelen kan maar de prioriteiten liggen verkeerd bij Microsoft en dat kan veel uitmaken. Sony heeft geleerd van diezelfde blunders bij de PS3 en richt zeer nu weer meer op het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
AMARONE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:59:
Kan je ook iets negatiefs zeggen over de Xbox 3. Zonder te kijken naar de user kun je jouw posts er precies uitpikken...krijg je een Xbox 3 cadeau van Microsoft misschien?

Ja games spelen kan maar de prioriteiten liggen verkeerd bij Microsoft en dat kan veel uitmaken. Sony heeft geleerd van diezelfde blunders bij de PS3 en richt zeer nu weer meer op het gamen.
Wat is dat nu weer voor een onzin? Hij heeft gewoon gelijk, er zit behoorlijk sterke hardware in, dat hij meer kan dan alleen wat games afspelen maak het niet meteen een faboy gehalte.

Krijg jij een PS4 om Sony zo 'gamegericht' te noemen? Wat een onzin zeg.

Sony moet uberhaubt z'n ding nog laten zien, MS heeft duidelijk aangegeven dat de presentatie niet rond de games zou zijn, daar is de E3 voor.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:36:
Inderdaad, ze moeten wel, maar de vraagtekens mbt de productie blijven staan. Is een behoorlijke operatie om allerlei onderdelen bijeen te krijgen, consoles in elkaar te zetten en ze vervolgens in een verpakking naar de winkels te verschepen. Als ze vroeg genoeg begonnen zijn, dan kan het. Wii-perikelen zie ik echter niet gebeuren, omdat de prijs wel hoger zal liggen dan de Wii.

Prijszetting zal ook bepalend zijn of evt. bijkomende accessoires. Oftewel, wat krijg je voor je centen? Zijn prijs en accessoires gelijk, dan zullen de (exclusieve) games de doorslag moeten gaan geven. Wellicht dat Sony het gratis online gamen kan handhaven, dan kunnen ze wellicht weer wat zieltjes winnen. Via abo-diensten moeten ze dan de Gaikai investering maar terug zien te verdienen.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat we twee pakketten per console gaan zien, waarbij de goedkopere een minder grote harde schijf zal hebben en een accessoire minder. Prijs voor pakket 1 / 2: 399 / 499 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Sony gewoon het oude systeem handhaaft wat tweedehands games betreft of het onderling met buren uit kunnen wisselen van games gaat dat MS klanten kosten. Je kunt ook te ver gaan in het uitmelken van je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Nog mindere gameconsoles. :+

Ja, zie Uncharted 3 als voorbeeld. Daarnaast is programmeren voor de PS4 makkelijker dan ooit (dat is echt al zo ontzettend vaak gezegd), maar dat had je kunnen weten.
Martinspire schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:20:
Lol:
[afbeelding]

Wat veel mensen lijken te vergeten met de specs-vergelijking is dat we nu al 5x meer performance krijgen. Dat de PS4 dan nog iets sneller is dan de Xbox (het verschil is ook weer niet 50% zoals sommigen doen vermoeden, er zit veel verschil tussen theoretische snelheid en daadwerkelijke snelheid) is dan jammer, maar niet meer dan dat. Ze zullen misschien wel wat meer dingen aan kunnen zetten bij de PS4 of een iets hogere framerate op den duur, maar de eerste spellen zullen qua grafische pracht al zoveel mooier zijn, dat het verschil uiteindelijk ook minimaal zal zijn.
Ach een verschil is toch een verschil. Ik heb RDR ook voor de 360 gekocht, omdat de resolutie daarop hoger is. Minimaal verschil, maar ik wil dan toch de mooiste. :)
Pfffff, $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ 8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Opeens zie ik weer kansen voor Nintendo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
SToRM666 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:06:
Ik ga er voorlopig nog niet te hard op rekenen, aangezien zowel de PS2 als de PS3 enkele maanden voor release uitgesteld werden. De UK zal zeker wel voor dit jaar zijn, aangezien dat een vrij belangrijke markt is waar MS erg sterk staat. Dus over de rest van Europa ben ik nog niet zo zeker.
Allemaal gespeculeer want sinds de PS2 hanteerd Sony altijd drie release termijnen, de japanse, amerikaanse en europese markt. Ik heb een interview gelezen dat ze de release van de ps4 nu nog beter kunnen aanpakken dan van de Vita. Dus ga er maar niet vanuit dat het slechter zal verlopen.

Ubisoft en EA hebben beide een fout gemaakt door WatchDogs en BF4 een release te geven van begin november. Dit verdween bij beide snel van de site.

Op basis hiervan zeg ik dat ouders met sinterklaas de nieuwe generatie al kado kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Opeens zie ik weer kansen voor Nintendo :+.
Ik las op een website dat de nieuwe Xbox de beste reclame voor de Wii U is. Amazon verkoopt sinds dinsdag ook opeens veel meer Wii U's, voor wat het waard is.

Laten we het volledige verhaal maar afwachten wat Sony van plan is. Maar als die de lijn van Nintendo volgen met de tweedehands games zie ik het buiten de VS somber in voor MS. Ze slaan nu veel te ver door met de tweedehands games en verplicht kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het zou toch fantastisch zijn als Nintendo flink gaat rocken met heerlijke games zeg :+. Kom maar op met Zelda, Mario (kart, tennis, gold, party smash Bros), Metroid en F-Zero X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
CR1691 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:42:
Het zou toch fantastisch zijn als Nintendo flink gaat rocken met heerlijke games zeg :+. Kom maar op met Zelda, Mario (kart, tennis, gold, party smash Bros), Metroid en F-Zero X!
Eigenlijk hoop ik stiekem op een coole nieuwe IP van Nintendo en niet de zoveelste mario kart....
Maar een nieuwe Zelda is altijd welkom.

Computer says no

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!