Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
The core gaming crowd has spoken.
#Sony #winning

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nzrqrhP.gif

http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

(oude foto, intussen zijn ze nog gestegen)

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jboraj9C4qiKNk.png

Afbeeldingslocatie: https://0ytxjq.bay.livefilestore.com/y2pgZBTqrEoAab9evP1EoVoAAeID7icYP9jHUVFkAtep_y-NKOu9XBQfgw7DcjbJaAHbUqI5_-zqTahEoSaR8ZDzC0t2fwigBWlnfKw0A50yRwmZt2fhP0fkhSMed4Bwy7x/iVc7nPWaTDFQ1.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/iba4xUBVWORrG9.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 22-05-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Iran heeft MS in ieder geval terrein gewonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Net ook even op ps4 gestemd daar :)
Ik krijg het gevoel bij de ps4 dat ze echt richten op gamers, en dat ze echt alles op alles gaan zetten nu, ipv een opgevoerde dvr uitbrengen. Laat maar komen die ps4 :D
En die memes hierboven zeggen alles GO SONY GO!! :)

Zal je dalijk zien dat ze op de e3 zichzelf gigantisch neer halen dalijk :+ :+ :+
Dat zou wat zijn dan :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Internetvotes zijn zo onbetrouwbaar. Zeker als je het met twitter hastags gaat doen om standen te tellen. Wat let iemand om 3miljoen votes te doen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

v8power67 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:35:
Net ook even op ps4 gestemd daar :)
Ik krijg het gevoel bij de ps4 dat ze echt richten op gamers, en dat ze echt alles op alles gaan zetten nu, ipv een opgevoerde dvr uitbrengen. Laat maar komen die ps4 :D
En die memes hierboven zeggen alles GO SONY GO!! :)

Zal je dalijk zien dat ze op de e3 zichzelf gigantisch neer halen dalijk :+ :+ :+
Dat zou wat zijn dan :P
Ik geloof best dat Sony ook nog een aantal klappen te voorduren krijgt. Al doet Microsoft dat nu al een beetje voor Sony. Voor hetzelfde geld heeft Sony ook iets met spraakherkenning. Microsoft zei gisteren dat je 2e hands games niet kunt afspelen op een andere console (ik weet dit is laterna hersteld, maar even als voorbeeld). Wat als Sony dit nu ook gaat zeggen? Zeg maar eens dat ze dit niet gaan doen... Als Microsoft zegt, onze console speelt geen X360 games. Waarom zou Sony dan wel zeggen dat de PS4 dit wel doet? Mocht het uiteindelijk ongeveer gelijkspel worden kan het misschien aantrekkelijk zijn deze optie toch door te voeren op een van beide consoles.

EDIT: Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de PS4

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Je kan maar een keer via die site dat neerzetten, als je het zelf post telt het als goed is niet. Je moet zon standaard zinnetje neerzetten via die site, zelf iets op je twitter mikken werkt niet, en die post eronder is gewoon alleen de feed erover niet de actuele lijst.
Mijn tweet kwam er niet tussen te staan, pas als je een losse tweet doet, dus de telling lijkt redelijk legaal te zijn ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox >>> ps2
Xbox 360 >>>ps3
Xbox One>>>ps4

Microsoft is altijd al de betere geweest.
Met meer mogelijkheden en minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
Bansheeben schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:45:
[...]

De Wii of Wii U is er voor de mainstream gamer. Nintendo heeft die markt in handen.
Nintendo had die markt in handen met de Wii, er is nu de Wii U. Ik betwijfel ernstig of deze net zo succesvol wordt.
Als je ontkent dat deze reveal een grap is, dan vraag ik me af waar je naar op zoek bent in de opvolger van een gaming console. Natuurlijk zal de uiteindelijke hardware vergelijkbaar zijn, maar de PR van Microsoft is blijkbaar zo bizar slecht dat ze denken dat dit zal aanslaan.
Ik neig inmiddels meer naar mainstream dan naar die hard gamer. No secret there.
En ja, presentatie was tegenvallend. Ook ik heb een paar keer gekeken of het al klaar was, ik vond de gfx niet wonderbaarlijk.

Maar kan jij dan nu al met 100% zekerheid zegen dat ms verdoemd is en dat de ps4 de volgende generatie gaat winnen? Daarom zei ik 'te vroeg'' eerst maar is e3 afwachten, en dan ook nog is een jaartje aankijken wat er gebeurd als de consoles uit zijn. (voordeel van geen die hard gamer meer zijn :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:40:
Xbox >>> ps2
Xbox 360 >>>ps3
Xbox One>>>ps4

Kuch Kuch RROD Kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuch Kuch YLOD Kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Xbox >>> ps2
Xbox 360 >>>ps3
Xbox One>>>ps4

Probeer het nu eens wat constructiever ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Jongens jongens, doe eens ff normaal.

Ik weet dat het niveau in dit topic niet altijd heel ver boven (verkapt) fanboyisme uitkomt, maar we hoeven niet flauw tegen elkaar te gaan doen. Het maakt helemaal niet uit welke console beter is, we hebben allemaal onze eigen voorkeuren en kunnen aan de hand daarvan een aankoop doen. Het is geen strijd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Anandtech (niet de minste) heeft een hardware analyse en vergelijking gepost. Ik weet niet precies waar ze de info met betrekking tot de x1 vandaan hebben, want volgens mij is nog nietnalles bekend gemaakt... maar misschien staat het in het artikel... Moet het zelf nog even lezen :)
http://www.anandtech.com/...compared-to-playstation-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet wat voor mooie games het einde van deze generatie gaat brengen. Het duurt nog even voordat ze er zijn maar de volgende games moeten nu nog uitkomen:
Grid 2
Fuse
Remember me
Southpark Stik of Truth
AC4 *
Batman Arkham Origins *
Deadpool
Disney Infinity
Saints Row 4
GTA 5
Splinter Cell Blacklist
(* = ook op X1 en PS4)

En mogelijk nog wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
ps2 was hardwarematig minder sterk dan de xbox 1 1e xbox , maar kom op, zelf de meest verstokte fanboy kan niet ontkennen dat de ps2 de meeste goede games had?
#ouwe koeien }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 22-05-2013 15:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Xbox >>> ps2
Xbox 360 >>>ps3
Xbox One>>>ps4

Xbox 360 had RROD. PS3 had de grote PSN hack waardoor PSN een dikke maand plat lag. Beiden hebben fouten gemaakt. :)

Maar niemand kan ontkennen dat Sony ooit de core-gaming crowd uit het oog verloren heeft.
Zelfs nudat de PS4 er aankomt, zullen er zelfs nog PS3 exclusives uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
@dennis585, Het kan zijn dat je van dit soort gesprekken houd maar daar zijn andere kanalen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

baronruud schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:55:
Ik wil verdomme gewoon gamen! Rest kan mij geen bal jeuken!

Facebook, skype, TV kijken..... :Z :r
Koop een pc? Goedkopere games, meer opties... :+

Anyway, ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ben altijd meer een Nintendo fan geweest, maar de Wii was me toch een draak van een apparaat dus de Wii U laat ik maar links liggen. PS is ook niet helemaal mijn ding geweest vanwege de prijs, maar heeft wel betere exclusives. Grote kans dat ik binnenkort een PS3 ga scoren voor een paar gave games.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 22-05-2013 15:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:36:
Internetvotes zijn zo onbetrouwbaar. Zeker als je het met twitter hastags gaat doen om standen te tellen. Wat let iemand om 3miljoen votes te doen?
Jeetje Martinspire, volgens mij heb jij echt moeite om op dit moment te accepteren dat het bagger is wat MS laat zien. Ik zie je overal in de verdediging schieten. Geeft niet verder, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hier enthousiast over is, tenzij je een nieuwe mediacenter zoekt en in de VS woont.

Ik weet het, na de E3 weten we meer, maar voorlopige conclusies mogen best getrokken worden, wat mij betreft.

Ik heb een voorkeur voor Sony, maar die social crap vind ik daarin ook waardeloos, prima toch. Als dat ding lelijk is, zeg ik het ook gewoon.
Oxigeon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Als Microsoft zegt, onze console speelt geen X360 games. Waarom zou Sony dan wel zeggen dat de PS4 dit wel doet? Mocht het uiteindelijk ongeveer gelijkspel worden kan het misschien aantrekkelijk zijn deze optie toch door te voeren op een van beide consoles.

EDIT: Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de PS4
Sony doet dit ook niet, alleen gaan ze deze wel streamen via Gaikai, en moeten we nog zien hoe dit uitpakt.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:48
Xbox >>> ps2
Xbox 360 >>>ps3
Xbox One>>>ps4

Als je zo kinderachtig bent verdien je imo een ban van het forum. Dit is gewoon flamebaits uitlokken als fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
MrVegeta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Koop een pc? Goedkopere games, meer opties... :+
PC? nee, daar skype, facebook en kijk ik tv op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Jeetje Martinspire, volgens mij heb jij echt moeite om op dit moment te accepteren dat het bagger is wat MS laat zien. Ik zie je overal in de verdediging schieten. Geeft niet verder, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hier enthousiast over is, tenzij je een nieuwe mediacenter zoekt en in de VS woont.

Ik weet het, na de E3 weten we meer, maar voorlopige conclusies mogen best getrokken worden, wat mij betreft.

Ik heb een voorkeur voor Sony, maar die social crap vind ik daarin ook waardeloos, prima toch. Als dat ding lelijk is, zeg ik het ook gewoon.
Nou het lijkt een beetje de trend vandaag. Mensen met een PS4 voorkeur die met argumenten komen en mensen met een XBOX voorkeuren die er tegenin gaan. Maar als we er nou eens vanuit gaan dat we allemaal gamers zijn, wat hebben we gisteren gezien wat ons beviel op het vlak van gamen...

Ik eerst:

1. De controller
2. Kinect 2.0

Daar houd het voor mij op. Ik vond Fifa ook vet om te zien gisteren net als COD maar dat heeft niets met de consoles te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:50:
[...]

Misschien dat ik wat defensief ben, maar het lijkt er nu op alsof iedereen denkt dat het apparaat geen games kan spelen en dat is gewoon niet waar. Ik vind het in ieder geval opvallend hoe negatief sommige mensen lopen te doen over hetgeen getoond is. Tuurlijk, ook ik had meer games of demo's willen zien, maar dat komt heus nog wel. Ik ben in ieder geval blij dat het prima hardware lijkt te zijn en het dashboard er lekker snel uit zag. Dat Kinect spul boeit mij ook vrij weinig, maar vind het wel altijd interessant en mijn ouders lijken het erg leuk te vinden. De multimedia dingen heb ik zelf ook niet echt nodig (lang leve usenet) maar ik kan me voorstellen dat anderen dat erg handig vinden, net als de tv-functionaliteit.

Qua looks is ie best f link, maar het is niet alsof ik hem in het midden van mn kamer zet met een lamp erop en een stuk glas er omheen.

Zolang ik straks toffe games kan spelen en geen problemen heb om online te komen boeit het me verder weinig wat er verder nog bij komt te zitten. Dat wil echter niet zeggen dat je een console meteen moet afbranden omdat ze het wat veel over TV hebben gehad.

Krijgen ze eerst commentaar dat ze weinig games laten zien op E3 (wat ik wel mee vond vallen), krijg je nu weer dat ze weinig laten zien op hun presentatie. Het is ook nooit goed volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 22-05-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Nou het lijkt een beetje de trend vandaag. Mensen met een PS4 voorkeur die met argumenten komen en mensen met een XBOX voorkeuren die er tegenin gaan. Maar als we er nou eens vanuit gaan dat we allemaal gamers zijn, wat hebben we gisteren gezien wat ons beviel op het vlak van gamen...

Ik eerst:

1. De controller
2. Kinect 2.0

Daar houd het voor mij op. Ik vond Fifa ook vet om te zien gisteren net als COD maar dat heeft niets met de consoles te maken..
FIFA en de andere games had ik liever gezien vanaf "bovenaf". Nu lieten ze gewoon de intro-filmpjes zien. Dat vind ik helaas een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik eerst:

1. De controller
2. Kinect 2.0

Het spijt me zeer, maar ik kan eerlijk gezegd niet eens 1 ding opnoemen. IllumiRoom vind ik wel tof, waar was dat dan??

Kinect: vind ik niks.
Controller: ik kan met beide prima overweg, maar volgens mij biedt de DS4 meer mogelijkheden door het touch gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Misschien dat ik wat defensief ben, maar het lijkt er nu op alsof iedereen denkt dat het apparaat geen games kan spelen en dat is gewoon niet waar. Ik vind het in ieder geval opvallend hoe negatief sommige mensen lopen te doen over hetgeen getoond is. Tuurlijk, ook ik had meer games of demo's willen zien, maar dat komt heus nog wel. Ik ben in ieder geval blij dat het prima hardware lijkt te zijn en het dashboard er lekker snel uit zag. Dat Kinect spul boeit mij ook vrij weinig, maar vind het wel altijd interessant en mijn ouders lijken het erg leuk te vinden. De multimedia dingen heb ik zelf ook niet echt nodig (lang leve usenet) maar ik kan me voorstellen dat anderen dat erg handig vinden, net als de tv-functionaliteit.

Qua looks is ie best f link, maar het is niet alsof ik hem in het midden van mn kamer zet met een lamp erop en een stuk glas er omheen.

Zolang ik straks toffe games kan spelen en geen problemen heb om online te komen boeit het me verder weinig wat er verder nog bij komt te zitten. Dat wil echter niet zeggen dat je een console meteen moet afbranden omdat ze het wat veel over TV hebben gehad.

Krijgen ze eerst commentaar dat ze weinig games laten zien op E3 (wat ik wel mee vond vallen), krijg je nu weer dat ze weinig laten zien op hun presentatie. Het is ook nooit goed volgens mij
Okay, maar wat blijft er op dit moment voor jou nog over dan, om enthousiast over te zijn? Forza? Maar dat wist je waarschijnlijk al?

Heb jij iets gezien waarvan je zeg: allemaalmaggies: das nog eens next-gen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

Ik eerst:

1. De controller
2. Kinect 2.0

En jammer genoeg mochten ze die controller ook wel wat meer innoveren:

- het werkt terug met batterijen. Waarom niet gewoon toelaten die met een kabel aan je console op te laten zoals bij Sony? Nu moeten mensen nog apart ook zorgen dat ze extra batterijtjes telkens heropladen.
Niet dat dit zo'n ramp is... maar we zijn 2013, we steken toch ook geen batterijen in onze smartphones?

- ik had liever gezien dat ze de tijd in Kinect development staken in die voor de controller.
Sony heeft namelijk zijn controller verbeterd met een touchscreen + PS Move integratie.
Zal dit veel gebruikt worden door gamedevs? Nobody knows. Maar bv. voor het beter line-upen van je crosshair om een headshot te maken kan dat touchscreen helpen...
Ik denk dat hier meer mogelijkheden zijn die core-gamers blij zouden maken dan met Kinect, waar je direct met zwaaibewegingen met je lichaam moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Heeft de One backwards compability? AnandTech zegt van niet, een andere bron zei dat het wel mogelijk zou zijn om XBOX 360 games op de One te spelen.

http://www.anandtech.com/...mpared-to-playstation-4/2

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Laatst online: 22:48
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Okay, maar wat blijft er op dit moment voor jou nog over dan, om enthousiast over te zijn? Forza? Maar dat wist je waarschijnlijk al?

Ik heb beide consoles altijd gehad omdat ik voornamlijk de arcade en psn games leuk vind om samen te spelen thuis op de bank en toevallig de exclusives de leukste games vind van beide consoles, maar damn wat stelt die nieuwe xbox teleur qua exclusives nu...Bij de PS4 had ik echt zoiets van wow Killzone en infamous is gaaf. Bij de xbox heb ik dit echt gemist. Geen Next-gen gevoel nee.

[ Voor 9% gewijzigd door recca op 22-05-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:59:
[...]

En jammer genoeg mochten ze die controller ook wel wat meer innoveren:

- het werkt terug met batterijen. Waarom niet gewoon toelaten die met een kabel aan je console op te laten zoals bij Sony? Nu moeten mensen nog apart ook zorgen dat ze extra batterijtjes telkens heropladen.
Niet dat dit zo'n ramp is... maar we zijn 2013, we steken toch ook geen batterijen in onze smartphones?

- ik had liever gezien dat ze de tijd in Kinect development staken in die voor de controller.
Sony heeft namelijk zijn controller verbeterd met een touchscreen + PS Move integratie.
Zal dit veel gebruikt worden door gamedevs? Nobody knows. Maar bv. voor het beter line-upen van je crosshair om een headshot te maken kan dat touchscreen helpen...
Ik denk dat hier meer mogelijkheden zijn die core-gamers blij zouden maken dan met Kinect, waar je direct met zwaaibewegingen met je lichaam moet werken.
Dit is nu de tweede keer dat ik het zie. Zitten er batterijen in die je moet opladen? Ik neem toch echt aan dat je gewoon net als de ps3 en de 360 je controller via de console kunt opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:56:
[...]

De games, die zijn straks next-gen. Forza en Quantum Break zagen er in ieder geval veelbelovend uit, maar daar krijgen we later meer van.

De console zelf is echter wel weer lekker uitgebreid en ik denk dat het veel mooie dingen zal brengen ja. De nieuwe Kinect zal in ieder geval de besturing daarvoor zinvoller maken (vingerherkenning e.d.). Ook multi-tasken is gewoon erg fijn om te zien.

Maar het ging dan ook nog niet om de games zelf maar om de hardware en dat lijkt gewoon dik in orde te zijn.

Dat we geen hologrammen hebben gezien of tech-demo's waarvan je alleen kunt zeggen dat de graphics wel in orde zijn, boeit me verder ook niet veel nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 22-05-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Dit is nu de tweede keer dat ik het zie. Zitten er batterijen in die je moet opladen? Ik neem toch echt aan dat je gewoon net als de ps3 en de 360 je controller via de console kunt opladen...
In de 360 controller zaten toch ook gewoon batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:00:
Heeft de One backwards compability? AnandTech zegt van niet, een andere bron zei dat het wel mogelijk zou zijn om XBOX 360 games op de One te spelen.

Nee, de 360 heeft geen Blu-ray speler.
kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Het zou me niet eens verbazen als er helemaal geen batterijen bij zitten. Er is in ieder geval een klepje zichtbaar waar vermoedelijk 2x AA in moet (serieus ja, anno 2013, 2x AA, je leest het goed).
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:05:
[...]

De games, die zijn straks next-gen. Forza en Quantum Break zagen er in ieder geval veelbelovend uit, maar daar krijgen we later meer van.

De console zelf is echter wel weer lekker uitgebreid en ik denk dat het veel mooie dingen zal brengen ja. De nieuwe Kinect zal in ieder geval de besturing daarvoor zinvoller maken (vingerherkenning e.d.). Ook multi-tasken is gewoon erg fijn om te zien.

Maar het ging dan ook nog niet om de games zelf maar om de hardware en dat lijkt gewoon dik in orde te zijn.

Dat we geen hologrammen hebben gezien of tech-demo's waarvan je alleen kunt zeggen dat de graphics wel in orde zijn, boeit me verder ook niet veel nu.
Quantum Break liet een filmpje van echte mensen zien en een pre-renderend boot die door een brug vaart, en daarna vermoedelijk wat ingame beelden waar ik nou niet echt het predikaat "veelbelovend" aan zou willen hangen. Over Forza kun je ook nog niet echt heel veel zeggen i.m.o.

Ja, de console is fantastisch uitgebreid, eens. Maar als ik mezelf afvraag: ga ik dit gebruiken? Dan is het antwoord volmondig: NEE. Vingerherkenning? Waarom? Multitasken? Ik pauzeer mijn game en pak mijn smartphone of tablet. Volstrekt overbodig en onnodig (voor mij dan).

[ Voor 42% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:07:
[...]

Nee, de 360 heeft geen Blu-ray speler.

[...]

Het zou me niet eens verbazen als er helemaal geen batterijen bij zitten. Er is in ieder geval een klepje zichtbaar waar vermoedelijk 2x AA in moet (serieus ja, anno 2013, 2x AA, je leest het goed).
Het is volgens mij helemaal niet mogelijk om backwards compatibility te realiseren. Je kunt het wellicht emuleren, maar het lijkt me sterk dat de performance daar goed genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Oxigeon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:06:
[...]

In de 360 controller zaten toch ook gewoon batterijen?
Das waar ook en ik kocht er gelijk een accu bij. Maar ik las iets over geintegreerde batterijen en nu lees ik iets over apart opladen. Het principe is dus hetzelfde gebleven met de oude controller alleen ligt hij nu dieper en is ergonomischer?

Als ik er over nadenk mischien ook wel fijn. Ik heb nu een laadstation en als er een batt begint te knipperen dan wissel ik hem. Ik heb nooit meer een kabeltje nodig. Daar ontkom je niet aan als het helemaal geintegreerd is zoals bij de PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Voila, wat ik zei over de performance klopte precies: de Ps4 is 50% sneller, met 1.8 vs 1.2 TFLOPS.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Volgens papier, betekend niet dat hij nou echt 50% sneller is straks...
Iets met dat geheugen op de soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Onderstaande regel is erg interessant...
The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms.
Het is dus hopen dat de 1st party ontwikkelaars straks optimaal gebruik kunnen maken van de hardware om er ook echt voordeel mee te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:22:

[...]

Het is dus hopen dat de 1st party ontwikkelaars straks optimaal gebruik kunnen maken van de hardware om er ook echt voordeel mee te behalen.
Volgens mij hebben ze er al een paar aan boord toch?

Bungy? Rockstar? De FP ontwikkelaars (ND, Santa M. etc.) Ubisoft?

Geen kleintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:22:

[...]

Ik vind dit interessanter:

"Well before the Xbox One hits the end of its life, mainstream PC APUs will likely be capable of delivering similar perormance. Imagine a future Surface tablet that was capable of doing everything your Xbox One can do. That's really the trump card in all of this. The day Microsoft treats Xbox as a platform and not a console is the day that Apple and Google have a much more formidable competitor. Xbox One at least gets the software architecture in order, then we need PC/mobile hardware to follow suit and finally for Microsoft to come to this realization and actually make it happen. We already have the Windows kernel running on phones, tablets, PCs and the Xbox, now we just need the Xbox OS across all platforms as well."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het gaat om ontwikkelaars die exclusief voor de xbox en playstation ontwikkelen zoals Quantic Dream en Naugthy Dog dat voor de PS3 doen. Die jij noemt ontwikkelen voor beide consoles en daar zit vaak het probleem voor de sterkere console. Een game word vaak ontwikkeld zodat het op de zwaktste draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nu beide consoles toch wel érg gelijkaardige hardware hebben (cpu is identiek, gpu scheelt 3 EU's), zelfs in vergelijking met pc games, lijkt het me best wel mogelijk dat devs voor multiplatform games ook van die 3 EU's gebruik zullen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door witeken op 22-05-2013 16:39 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
nioz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Ik vind dit interessanter:

"Well before the Xbox One hits the end of its life, mainstream PC APUs will likely be capable of delivering similar perormance. Imagine a future Surface tablet that was capable of doing everything your Xbox One can do. That's really the trump card in all of this. The day Microsoft treats Xbox as a platform and not a console is the day that Apple and Google have a much more formidable competitor. Xbox One at least gets the software architecture in order, then we need PC/mobile hardware to follow suit and finally for Microsoft to come to this realization and actually make it happen. We already have the Windows kernel running on phones, tablets, PCs and the Xbox, now we just need the Xbox OS across all platforms as well."
Alles wijst er nu op dat ze voor de kortere lifecycle gaan. Goedkoop OS en goedkope hardware, zorgen ervoor dat de console zonder verlies verkocht kan worden. Een apparaat wat draait op Windows 8 zorgt ervoor dat het gat van console naar pc kleiner is waardoor ze makkelijker cross platform kunnen ontwikkelen. Het sluit wel aan op bovenstaand stuk. Eén ding is zeker, ze willen naast de thuiskantoortjes nu ook de huiskamer overnemen. Mischien zijn we hier op tweakers wel te hardcore gamer en vallen we buiten het publiek waar ze zich op richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:00:

Nee, geen backwards compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:16:
Voila, wat ik zei over de performance klopte precies: de Ps4 is 50% sneller, met 1.8 vs 1.2 TFLOPS.

Daarbij ook nog meenemen dat Anandtech een van de weinige echt kwaliteit volle website is op technisch front. Ik denk dat MS zichzelf echt veel goedkoper moet gaan prijzen dan de Playstation als ze de "war" nog willen gaan winnen. Op marketing hebben ze al heel hard gefaald, de negatieve pres aandacht is nog een flinke stap erger dan de WiiU voor elkaar had gekregen, en we weten allemaal hoe dat nu afgelopen is.

Ik hoop voor MS dat de prijsstelling iets gaat worden:
299 --> Xbone...
449 --> PS4...
Dan hebben ze echt een sterke edge ten opzichte van de PS4, ik zie het alleen echt niet gebeuren.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:57:
[...]

Daarbij ook nog meenemen dat Anandtech een van de weinige echt kwaliteit volle website is op technisch front. Ik denk dat MS zichzelf echt veel goedkoper moet gaan prijzen dan de Playstation als ze de "war" nog willen gaan winnen. Op marketing hebben ze al heel hard gefaald, de negatieve pres aandacht is nog een flinke stap erger dan de WiiU voor elkaar had gekregen, en we weten allemaal hoe dat nu afgelopen is.

299 --> Xbone...
449 --> PS4...
Dan hebben ze echt een sterke edge ten opzichte van de PS4, ik zie het alleen echt niet gebeuren.
Ik denk dat zo'n situatie zeker realiteit kan worden...
Alleen hoop ik dat gamers dan wat verder dan hun neus lang is: met het jaarlijkse abonnementsgeld van Xbox Live (MS is nog steeds niet transparant over waar dat geld voor dient :N ) zal je uiteindelijk sowieso over de initiele prijs van de PS4 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:03:
[...]

Ik denk dat zo'n situatie zeker realiteit kan worden...
Alleen hoop ik dat gamers dan wat verder dan hun neus lang is: met het jaarlijkse abonnementsgeld van Xbox Live (MS is nog steeds niet transparant over waar dat geld voor dient :N ) zal je uiteindelijk sowieso over de initiele prijs van de PS4 komen.
Als dit waar is kun je beter de eerste 3 jaar een xbox nemen, vervolgens hem verkopen en een ps3 aanschaffen. Op dat moment zou er ook pas verschil komen in grafisch gedeelte (als de ps4 werkelijk beter is) En kun je alle exclusief games van beide platformen spelen. Dus dan 2/3 jaar de PS4, dan wachten op de volgende generatie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hortz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:17:
Volgens papier, betekend niet dat hij nou echt 50% sneller is straks...
Iets met dat geheugen op de soc
Daarbij zal het OS van de X1 waarschijnlijk ook meer geheugen in beslag nemen dan bij de PS4. Ik las ergens zelfs 3GB voor de X1 tegenover 1GB voor de PS4.
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:57:
299 --> Xbone...
449 --> PS4...
Ik denk wel dat de kostprijs van Kinect ook wat hoger ligt dan de PS Eye van Sony, dus dan zullen ze flink verlies moeten draaien per console om zoveel prijsverschil te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door SToRM666 op 22-05-2013 19:23 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
SToRM666 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:21:
Ik denk wel dat de kostprijs van Kinect ook wat hoger ligt dan die PSEye van Sony.

[...]

Daarbij zal het OS van de X1 waarschijnlijk ook meer geheugen in beslag nemen dan bij de PS4. Ik las ergens zelfs 3GB voor de X1 tegenover 1GB voor de PS4.
Dat klopt ja, daarnaast is de constructie van de componenten van Sony ook nog eens heel stuk gerichter gemaakt voor gamen ten opzichte van de Xbone. Op gebied van specs heeft Sony het duidelijk gewonnen. Je kan het hele verhaal goed doornemen bij anandtech die zoals gewoonlijk als enige echt een sterke technisch kloppende uitleg ervan geschreven heeft.
SToRM666 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:21:

Ik denk wel dat de kostprijs van Kinect ook wat hoger ligt dan de PS Eye van Sony, dus dan zullen ze flink verlies moeten draaien per console om zoveel prijsverschil te krijgen.
Dat denk ik ook... Ik verwacht namelijk eerlijk gezegd dat de PS4 juist goedkoper gaat worden dan de Xbone...

[ Voor 21% gewijzigd door Vinand op 22-05-2013 19:27 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waar haalt Anandtech dan specs voor de GPU vandaan? En zaken als OS load en whatnot? Volgens mij zijn dat nog steeds geruchten, of we moeten een persbericht/interview gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 20-09 14:00
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:30:
Maar waar haalt Anandtech dan specs voor de GPU vandaan? En zaken als OS load en whatnot? Volgens mij zijn dat nog steeds geruchten, of we moeten een persbericht/interview gemist hebben.
Gisteren was de perspresentatie, weet je nog? Wij hebben alleen maar een live stream gezien.
De aanwezige journalisten zullen echt wel een 1 op 1 gesprek gehad hebben met de mensen van MS. Daar komt vaak meer info vandaan dan ze even in een presentatie neerzetten.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
De modellen, constructie en chipset zijn al bekend, de kleinere details zoals de kloksnelheden zijn nog niet bekend.
Jackal131 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:34:
[...]

Gisteren was de perspresentatie, weet je nog? Wij hebben alleen maar een live stream gezien.
De aanwezige journalisten zullen echt wel een 1 op 1 gesprek gehad hebben met de mensen van MS. Daar komt vaak meer info vandaan dan ze even in een presentatie neerzetten.
En dit ! x2

[ Voor 32% gewijzigd door Vinand op 22-05-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:35:

De modellen, constructie en chipset zijn al bekend, de kleinere details zoals de kloksnelheden zijn nog niet bekend.
cpu: 1.6 GHz
gpu: 0.8 GHz

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:35:
[...]

cpu: 1.6 GHz
gpu: 0.8 GHz
Ik bedoel de gegevens van onze grote japanse vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het valt me op de er nog geen (officiële) poll op Tweakers is :s.
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:36:
Ik bedoel de gegevens van onze grote japanse vriend ;)
De kloksnelheden zouden bij beide consoles hetzelfde zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
"A follow-up architecture panel hosted by Microsoft's Larry Hyrb [...] In terms of the GPU hardware, hard information was difficult to come by, but one of the engineers did let slip with a significant stat - 768 operations per clock. We know that both Xbox One and PlayStation 4 are based on Radeon GCN architecture and we also know that each compute unit is capable of 64 operations per clock. So, again through a process of extrapolation from the drip-feed of hard facts, the make-up of the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core."

http://www.eurogamer.net/...ry-spec-analysis-xbox-one

Het is dus bij de tech talk na presentatie onthuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Indie ontwikkelaars kunnen hun games niet zelf uitgeven op Xbox One

Het wordt er niet beter op :P

Vanaf ongeveer 2:00:00 een bespreking over de presentatie door Boris en Skate: http://www.gamekings.tv/nieuws/de-avond-van-xbox-livestream/

Vind het zelf wel leuk om even te kijken :)

[ Voor 54% gewijzigd door SToRM666 op 22-05-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 16:25
Het was er alleen niet in NL dus dat verandert niet veel voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:16:

Ter ondersteuning van jouw argument, hierbij Jonathan Blow die een soortgelijk comment plaatst. Hij is ook wel bekend als de creator van de geniale game "Braid".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Xi0c69l.png

Dus zo te zien is het verschil in hardware deze generatie een flinke stuk groter dan bij de vorige generatie, en dit geval ook merkbaar groter.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 22-05-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn perf numbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
performance numbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn performance numbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het aantal tflop of zo. Hij bedoelt gewoon hoe goed de performance is, en het verschil daarin.

[ Voor 0% gewijzigd door witeken op 22-05-2013 21:25 . Reden: typo ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Maarja, de Wii heeft ook altijd perf numbers gehad ver onder xbox/ps3, die blijft ook gewoon z'n ding doen :P

Cijfers zijn leuk, maar je kan het pas echt zien als ze naast elkaar draaien (zoals bij xbox/ps3 de xbox op kleine puntjes de voorsprong wist te pakken), om echt groot verschil te zien.

Stom voorbeeld, maar een WP8 toestel dualcore op 1.4 kan bijna netzoveel als een android variant met een quad versie. Specs zijn niet alles meer per saldo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Nog wat leesvoer: http://www.computerandvid...-games-can-save-xbox-one/

MS krijgt echt wel zware kritiek te verduren. Ik snap persoonlijk bijvoorbeeld ook niet waarom je zou willen surfen op je tv terwijl je een film/serie kijkt als je ook een tablet hebt waar je op kunt surfen.

[ Voor 55% gewijzigd door SToRM666 op 22-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SToRM666 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:39:

MS krijgt echt wel zware kritiek te verduren. Ik snap persoonlijk bijvoorbeeld ook niet waarom je zou willen surfen op je tv terwijl je een film/serie kijkt als je ook een tablet hebt waar je op kunt surfen.
Ik had juist verwacht dat ze daar glass voor zouden gebruiken, je kijkt een film en je kan je tablet als informatie-bron gebruiken voor die film/serie/whatever, zo ook met je programmagids of opgenomen zut. Maarja, mogelijk dat dat ook kan vanuit tablet/phone, maar primair dus vanuit de xbox.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Ik lees hier dat de PS4 meer futureproof is en langer meegaat. Dat hoorden we ook met de PS3 en uiteindelijk wordt die gelijktijdig met de X360 vervangen terwijl de X360 een jaar ouder is. Ofwel: klinkt leuk, maar ik denk dat Microsoft dat wel slimmer heeft aangepakt (of we het er mee eens zijn of niet).
Zij zijn uiteindelijk waarschijnlijk minder kosten kwijt aan de console terwijl de games er niet voor onder gaan doen (behalve misschien de exclusives) en over 5 jaar lanceren ze gewoon weer allebei een nieuwe console. EA zal echt geen onderscheid maken tussen de PS4 en XONE, die games zullen gewoon gelijk eruit zien en werken (afgezien van evt. move/kinect integratie)...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:52
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Ter ondersteuning van jouw argument, hierbij Jonathan Blow die een soortgelijk comment plaatst. Hij is ook wel bekend als de creator van de geniale game "Braid".

[afbeelding]

Dus zo te zien is het verschil in hardware deze generatie een flinke stuk groter dan bij de vorige generatie, en dit geval ook merkbaar groter.
De PS4 krijgt dan toch weer knappe hardware? Ik ben benieuwd waar hij op doelt..
Arjan90 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:15:
Ik lees hier dat de PS4 meer futureproof is en langer meegaat. Dat hoorden we ook met de PS3 en uiteindelijk wordt die gelijktijdig met de X360 vervangen terwijl de X360 een jaar ouder is. Ofwel: klinkt leuk, maar ik denk dat Microsoft dat wel slimmer heeft aangepakt (of we het er mee eens zijn of niet).
Zij zijn uiteindelijk waarschijnlijk minder kosten kwijt aan de console terwijl de games er niet voor onder gaan doen (behalve misschien de exclusives) en over 5 jaar lanceren ze gewoon weer allebei een nieuwe console. EA zal echt geen onderscheid maken tussen de PS4 en XONE, die games zullen gewoon gelijk eruit zien en werken (afgezien van evt. move/kinect integratie)...
Tsja, Sony moest en zou ook Blu-Ray in de PS3 zetten om zo dat format mede door de PS3 door te kunnen drukken

[ Voor 44% gewijzigd door AMARONE op 22-05-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ze gaan gewoon op hetzelfde moment vervangen worden, maar de Ps4 zal betere graphics hebben of op 60 ipv 30 fps draaien.

Edit: De Ps3 had een heel ander ontwerp van hardware. Nu heeft de Ps4 gewoon meer EU's, dus hetzelfde, maar dan meer ervan.

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 22-05-2013 22:23 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ontzettend slim. Kijk eens wat rond op internet. Het debacle is momenteel nog groter dan de Wii U, hoe bedoel je slim?

En ze zijn minder kosten kwijt? Kinect wordt meegeleverd, inclusief een 500GB HDD, en je betaalt ook nog eens voor een volledig mediacenter waarvan de helft hier niet werkt. Je hebt kans dat de PS4 zelfs goedkoper wordt, met betere hardware en een snoeiharde focus op core gaming.

En XONE werkt nogal verwarrend, dat is een lijn met mixers van het merk Allen & Heath, Doe maar X1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Discussie over hardware:
Het staat letterlijk op de website van Sony dat de Ps4 1.84 tflops aan kracht heeft.

http://be.playstation.com...tation4_Specification.pdf (pdf)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:52
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Ontzettend slim. Kijk eens wat rond op internet. Het debacle is momenteel nog groter dan de Wii U, hoe bedoel je slim?

En ze zijn minder kosten kwijt? Kinect wordt meegeleverd, inclusief een 500GB HDD, en je betaalt ook nog eens voor een volledig mediacenter waarvan de helft hier niet werkt. Je hebt kans dat de PS4 zelfs goedkoper wordt, met betere hardware en een snoeiharde focus op core gaming.

En XONE werkt nogal verwarrend, dat is een lijn met mixers van het merk Allen & Heath, Doe maar X1. ;)
Welke bedoel je nou? BMWX1, Xperia X1, Xbox 1?Wat een domme naam hebben ze gekozen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat sowieso, maar das niet de enige belabberde keuze en ook de minst erge tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 18:51
Dat is natuurlijk nogal kortzichtig gesteld, de eerste XBOX was redelijk EOL op het moment dat de 360 uitkwam terwijl de PS2 nog jaren meeging. Er worden op dit moment nog steeds grote titels voor de PS3 aangekondigd (met name GT6) en gezien het feit dat de PS2 pas net een paar maanden uit productie is zie ik voorlopig geen enkele reden waarom Sony dit deze generatie anders aan zou pakken, sterker nog: ik denk dat de PS3 en 360 nog een redelijke toekomst tegemoet gaan omdat ze moeiteloos vrijwel dezelfde games kunnen draaien als de Wii U en aangezien deze pas net uit is kan het voor ontwikkelaars voorlopig nog lang interessant blijven om ook juist de "oude" platforms te ondersteunen.

Voorlopig kunnen we dus nog niets zeggen over futureproofheid, al is wel gebleken dat de Blu-Ray Disc absoluut een goede keuze was. Ook denk ik dat alles bij elkaar de PS3 met het volledig benutten van CELL net iets krachtiger was dan de 360, althans: ik vind de grote exclusives als God of War 3 en Uncharted 1/2/3 net wat mooier dan de 360 exclusives. Het verschil is echter wel nihil.

Persoonlijk lijkt de PS4 voor mij de onbetwiste winnaar te worden van de komende generatie (en ja ik ben een Sony fanboy maar ik zal voor de zekerheid toch wat beargumentatie geven), waar de PS3 vaak niet kon profiteren van de betere (CPU) hardware door de enorme complexiteit is dit bij de PS4 absoluut niet het geval omdat de CPU's in beiden hetzelfde zijn en de GPU architectuur ook maar voorlopig 50% meer processing power lijkt te hebben + een bak aan extra bandbreedte. Simpelweg moet men volgens mij vrij eenvoudig in staat kunnen zijn de textures, effecten, resolutie of eventueel fps limit op te krikken zonder dat men daar bij de hele engine hoeft te verbouwen zoals bij de CELL het geval was. Het meest waaarschijnlijke is dat de PS4 het lead-platform wordt en er bij de XBOX One dingen uitgeschakeld worden/op een lagere resolutie gerenderd wordt. De 360 heeft lange tijd multi-platform een voordeel gehad als lead-platform en met relatief veel krachtigere hardware denk ik dat de PS4 komende generatie echt een gat kan slaan.

Als we verder kijken dan games dan moet ik heel eerlijk zijn, Sony moet gewoon uitgaan van zijn eigen kracht en enorme hoeveelheid content die men intern heeft: Music Unlimited, Video Unlimited en PlayStation Plus. Al dat TV gedoe van Microsoft klinkt leuk maar is volkomen nutteloos, waarom zou ik mijn XBOX als extra tussen station willen hebben? Uiteraard is er in Amerika wat extra content maar in Nederland gaat dat gewoon niet gebeuren en zelfs dan zie ik er nog weinig in (Google TV is ook nog nooit aangeslagen terwijl die wel degelijk content en alles hadden in Amerika). Niet dat Sony's ondersteuning voor Nederland beter is, maar meer dan Blu-Ray films kijken zou ik niet hoeven met mijn console want alle andere dingen (streaming, twitter, facebook, YouTube) zitten in elke moderne Smart TV (die ik niet heb want ik gebruik daar mijn smartphone wel voor). Ik zie mijzelf ook echt niet multi-tasken op mijn TV al is het leuk dat het kan (maar hoeveel geheugen kunnen we alvast weer wegstrepen?).

En dan nog die spraakherkenning... Ja het werkte goed, maar poe poe wat is dat toch moeilijk met zulke commando's en waarschijnlijk een volledig gescripte voorstelling :+ En denk je nou echt dat Sony dat niet toe zou kunnen voegen met die PS Eye als men dat later toch een goed idee zou vinden?

Eerlijk is eerlijk, Microsoft heeft zich het kaas van het brood laten eten. Het enige voordeel wat men zou hebben was die 8GB RAM, duidelijk is dat Sony bang was dat dit slecht zou zijn voor de marketing en op alle vlakken Microsoft wilde overtreffen of dat men simpelweg te trots was. Het is niet voor niets dat Microsoft helemaal niets vrij laat over details van RAM, CPU en GPU omdat alle details waarschijnlijk negatief uit zouden vallen in de vergelijkingen...

Sony heeft, volgens mij onbetwist, de beste game studio's in de industrie (niet om te zeggen dat ik mij ook niet uitstekend vermaak met Forza Motorsport want ik heb ook een 360) en in combinatie met betere hardware en een betere focus zie ik niet in hoe de XBOX One de komende generatie zou kunnen winnen.

Alleen die rumble in die triggers, dat is wel kicken :o Maarja, zet er dan toch geen batterijen in maar een accu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
Net die technical comparison gelezen van Anandtech. Ongelooflijk dat er in de nieuwe generatie een groter verschil zit vergeleken met de huidige generatie. De PS4 heeft gewoon 50% meer shaders wat dus betekend ruwweg 50% meer ruwe processing power. En die 8GB is bij de PS4 gddr5 @ 5.5Ghz, een stuk sneller als ddr3 @ 2.13Ghz in de XBone. Die 32MB sram gaat heus niet genoeg zijn om het verschil op te heffen. Zoals Anand zegt, feitelijk heeft de PS4 gewoon 50% meer shaders.

In de vorige generatie had je de op radeon X1800 gebaseerde gpu in de X360, en de PS3 had een op geforce 7800GTX gebaseerde gpu. Die lagen best dicht bij elkaar op gebied van performance.

In de XBone (768 shaders) zit nu dus een gpu tussen de HD7770 en HD7790, en in de PS4 (1152 shaders) een gpu tussen de HD7850 en HD7870. Tel daarbij het verschil in geheugen en het gat in performance is best groot komende generatie.

En tsja, een gameconsole staat of valt met de games, en van de PS4 hebben we nu al een aantal games real-time draaiend gezien, waaronder een aantal exclusives, zoals we gewend zijn van Sony. Microsoft heeft minder eigen gamestudio's dus zal de XBone, net als zijn voorganger, minder exclusives krijgen dan zijn concurrent....

@ Rctworld: Ha, ongeveer hetzelfde idee tegelijkertijd gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rctworld: en dan vergeet je voor het gemak nog even een van de belangrijkste: online gamen voor niks-noppes-nakkes-nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, de PS4 is dus krachtiger. Spijtig dat deze extra kracht en dus kosten bij meer dan 90% van de games nooit benut gaat worden. Cross-platform games zullen hetzelfde blijven op beide consoles. Dat kan een behoorlijke financiële domper opleveren voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:16:
Goed, de PS4 is dus krachtiger. Spijtig dat deze extra kracht en dus kosten bij meer dan 90% van de games nooit benut gaat worden. Cross-platform games zullen hetzelfde blijven op beide consoles. Dat kan een behoorlijke financiële domper opleveren voor Sony.
Het schijnt dus dat de chips Sony en Microsoft ongeveer evenveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 22:16
Nee anders had sony het niet gedaan. ;)
En dat het allemaal gelijk blijft is ook maar de vraag. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:59:
[...]

Dat was zo, en dat kwam ook voornamelijk omdat ontwikkelen voor de X360 makkelijker was en is.

Voor nu ziet het eruit dat ontwikkelen voor de PS4 minstens net zo makkelijk zal gaan zijn als de X1, zo niet nog makkelijker, en op basis van wat we nu weten is de PS4 hardware ook beter. Als dit allemaal klopt, kan het dus zomaar zijn dat de PS4 deze generatie vaker als leadplatform gebruikt zal gaan worden en games van daaruit, al dan niet met minder grafische toeters en bellen, "terug" geport zullen worden naar de X1.

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Devs kunnen nu eindelijk los gaan met de makkelijkere architectuur.
En jij denkt dat je niks hoeft te betalen voor al die troep die bij de X1 geleverd zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 08:02
En een kinect is gratis wil je zeggen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:22:
[...]

En een kinect is gratis wil je zeggen?
De spullen bij de PS4 zijn ook niet gratis. Wacht maar af tot de E3 wanneer we het totaalplaatje gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die "spullen" zitten vermoedelijk niet eens bij de PS4. MS heeft al bevestigd Kinect mee te leveren, en al die multimedia troep zit er ook standaard op. Zal ook wel het een en ander aan R&D hebben gekost. Tel daar nog even je Gold abonnementje bij op, voor de komende 5 jaar, en vertel me welke console goedkoper gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Vinand schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:12:
[...]

[afbeelding]

Hij laat inderdaad blijken dat het wel eens een groot verschil kan geven... But I'll believe it when I see it. :)
Wat was dan het TFLOP verschil tussen de PS3 en 360? (of eerder GFLOP zkr nog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Waarom zou die extra power zelfs bij multiplatform games niet benut kunnen worden? Ik weet nu al zeker dat sommige multiplatform games er op de PS4 beter uit gaan zien. Waarom? Kijk naar de X360; de AMD gpu daarin was beter in AA dan de nvidia gpu in de PS3, waardoor sommige multiplatform games betere AA hadden op de X360.

Tel daarbij nog op dat de PS4 50% meer shaders heeft en hogere bandwidth. En ze gebruiken beide dezelfde architectuur. Dus programmeurs hoeven maar rekening te houden met eigenlijk 1 architectuur. x86 cpu en directx/opengl gpu. Kunnen ze mooi 8x AA zetten op de PS4 en 2x op de XBone bijv. Of meer polygonen/particles/NPC's enz. Immers, ze hoeven het maar een keer te programmeren en vervolgens de XBone versie en PS4 versie toepasselijk gebruik laten maken van de hoeveelheid beschikbare resources.

Ze hebben beide dezelfde architectuur! Op de sram van de XBone na dan, dat het weer complexer maakt om voor te programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:24:
[...]

De spullen bij de PS4 zijn ook niet gratis. Wacht maar af tot de E3 wanneer we het totaalplaatje gezien hebben.
Ik wacht af tot ze in de winkel liggen ;)

En dat er meer kracht in zat, wie kent eerste techdemo nog van Rubberducky van PS3? Bedenk daarna eens wat BF3 kon doen met zo'n console (tot je de PC versie zag.. :/) . Eer dat ze de kracht echt benutten ben je al een aardige tijd verder, als MS initieel een makkelijk platform maakt (x86, ik zeg 1op1 port van PC? :P), zullen de games wel gelijkblijven en mischien de exclusives extra kracht benutten van de PS4.

Dan komt de PS4 pas echt op gang, maar MS kan niet even een module verkopen om de Xone even een boost te geven voor wat extra rekenkracht, ze moeten dat ding dan vervangen voor een sterkere, dubbele kosten in dezelfde levensduur.

Het had écht leuk geweest al was het MS/intel/Nvidia en Sony/AMD geworden :D

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:28:
[...]

Ik wacht af tot ze in de winkel liggen ;)

En dat er meer kracht in zat, wie kent eerste techdemo nog van Rubberducky van PS3? Bedenk daarna eens wat BF3 kon doen met zo'n console (tot je de PC versie zag.. :/) . Eer dat ze de kracht echt benutten ben je al een aardige tijd verder, als MS initieel een makkelijk platform maakt (x86, ik zeg 1op1 port van PC? :P), zullen de games wel gelijkblijven en mischien de exclusives extra kracht benutten van de PS4.

Dan komt de PS4 pas echt op gang, maar MS kan niet even een module verkopen om de Xone even een boost te geven voor wat extra rekenkracht, ze moeten dat ding dan vervangen voor een sterkere, dubbele kosten in dezelfde levensduur.

Het had écht leuk geweest al was het MS/intel/Nvidia en Sony/AMD geworden :D
+1

En hou ook nog rekening mee dat een aantal Sony studios behoorlijk fanatiek zijn met graphics en optimalisaties. Denk maar aan Guerilla, Naughty Dog en Santa Monica.

En van Team ICE kunnen we weer eyecandy verwachten. Ik vraag me echt af wat voor monsterlijks Guerilla, Naughty Dog, Santa Monica en Team ICE gaan bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:26:
Hij laat inderdaad blijken dat het wel eens een groot verschil kan geven... But I'll believe it when I see it. :)
Wat was dan het TFLOP verschil tussen de PS3 en 360? (of eerder GFLOP zkr nog?)
Eigenlijk best een groot verschil:

77 gigaflops vs 230 gigaflops

Bronnen: http://www.ign.com/articl...-3-the-hardware-throwdown
http://www.forbes.com/free_forbes/2006/0130/076.html

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Deze post had ik gezet op de xbox one tread maar werd daar vriendelijk doch dringend door een aantal mensen gevraagd niet zoveel vervelende zaken op te schrijven:
Goed we zijn een etmaal verder en wat zijn we verder te weten gekomen?

- Always online DRM
- Het doorgeven van een game aan een vrien betekend dat hij full retail prijs moet betalen in de store om te kunnen spelen
- xbox one krijgt flink op zen digitale donder online

positieve ontwikkelingen zijn dat hij bij de meeste mensen tussen het stapeltje hifi apparatuur past in de tv meubel. Wel zorgwekkend zijn de enorme hoeveelheden ventilatiesleuven die een beetje verraden dat MS niet voor een 5e keer in een 30pct defecten door oververhitting probleem wil belanden.

Natturlijk zijn we nog vrij weinig over de game te weten gekomen en gaat Forza 5 ongetwijfeld een fantastsiche racer worden. verder zijn alle andere games zoals Ghost en andere inmiddels aangekondigde games ook op de technisch superieure PS4 te spelen.

Korte vergelijk vergelijk hardware met de gegevens die nu bekend zijn heeft de xbox een flinke memory achterstand op het gebied van snelheid. 8 gig ddr3 vs 8 gig gddr5 is een stevig verschil in badbreedte. Daar gaat de 32 mb SDram weinig verschil in maken. Het lijkt erop dat MS in dezelfde val loopt als Sony 6 jaar geleden. Geheugen bandbreedte gaat een probleem worden.

De GPU van de PS4 zou ook over 6 stuks meer CU beschikken. Daarnaast heeft de Ps4 ook nog een aparte custom chip naast bovenstaand geweld wat voor alle "instant" zaken zou zorgen. background updates en patches + syncen met clouds etc. Volgens de presentatie van MS gaat dit allemaal op de console gebeuren met de 8 core chip.

Ondertussen gaat Ms het gold abbo verhaal zeker niet opgeven wat betekend dat je straks nog steeds geld betaald om online te kunnen spelen op je xbox one. Hoewel het plaus model van de PS3 vrijwel zeker meegaat naar de PS4 blijft online gamen gratis en das een stevige pro. Als je kijkt naar de software op de vita waarbij cross game chat tot 4 mensen gewoon mogelijk is lijkt me de voorzetting van deze ontwikkeling zeer voor de hand liggend op de PS4.

Het verhaal dat het PSN meer lag of out time heeft dan xbox live is ook allang achterhaald (met de psn hack als stevige uitschieter maar dit was crimineel gedrag van derden) en gewoon niet waar. bij veel games ben je juist sneller in een lobby op psn dan dat je dat met live bent. daarbij zijn de group invites en andere zaken die xbox live "beter" maakten dan psn inmiddels reeds door de vita ingehaald. met de ontwikkeling van de ps4 heeft Sony stevig kunnen leren van de fouten in de ps3 en de voorbeelden van de xbox.

Deze ronde heeft Sony zwaar geleerd van de vorige ronde (ps3 - x360). Ze zijn een jaar later gelaunched en toch hebben ze op dit moment meer ps3 consoles kunnen verkopen dan microsoft doet met haar 360. de 360 was zeer developer friendly en is juist steeds geslotener geraakt terwijl PS3 steeds opener werd door oa bij Steam intergratie. Nu heeft Sony met de PS4 een systeem neergezet dat extreem developer friendly is en naar alle waarschijnlijkheid ook krachtiger dat de xbox one. Het verschil tussen multiplatform games gaat kleiner worden dan ooit met waarschijnlijk weer heftige uitschieters bij de first party developers als Naughty dog, polyphony, Guerilla en santa monica studio's. ontwikkelaars als CD red die voorheen op xbox wedde gaan hun witcher 3 ook op ps4 zetten. xbox live devs vertrekken naar ps4 en wie weet wat verdere samenwerking met valve/steam en blizzard/battlenet gaat brengen?? Sony staat open en dat is goed nieuws voor de developers en vooral ons als gamer en consument. Geef mij maar een console focussed op gaming met veel support. Een console waarbij geen maandelijkse fee gevraagd word om online te kunnen gamen of waar je je game disk gewoon op andere consoles kan spelen. En waar geen camera verplicht is om uberhaupt met het systeem te kunnen spelen.

Afwachten is nu nog de prijs van beide systemen en wat gaan de games brengen. Sony heeft niet onder stoelen of banken gestoken dat de game voor hun het meest belangrijke is dus no worries there. Bij MS eigenlijk ook niet maar hun insteek is toch anders. het hele DRM gebeuren en presentatie rondom tv kijken en windows 8 geroep geeft al aan dat ze minder focussed zijn op wat wij willen maar meer op wat zij willen bereiken in jouw huis.
Wat is nou straks het grote voordeel van de xbox of PS om specifiek voor die console te gaan? Ik denk dat de Wii-U enkel nog de first party game heeft om mensen te trekken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Dat valt nog af te wachten. :)

edit: 3de reden toevoegd

Momenteel zijn de 3 hoofdplatforms: PS3, 360, PC.
We zien nu inderdaad dat gamedevelopers meestal niet het volle uit het sterkste platform, de PC, willen benutten.
Maar dit komt denk ik vooral door:
- Er zijn 2 zwakkere platforms versus 1 sterk.

- Hoewel het PC platform nog lucratief genoeg is voor te ontwikkelen, zal de winst wel minder groot zijn dan op consoles.

- De PS3 is blijkbaar een nachtmerrie om voor te programmeren door exotische hardware zoals de Cell, en ook het gebrek aan degelijke documentatie op sommige vlakken.

Daarom dat het eerder regel dan uitzondering is dat console-ports naar PC niets extra leveren zoals bv. verbeterde textures.

Maar nu met de nieuwe situatie (PS4/Xbox One/PC) zal het toch wel anders liggen:
- 2 sterkere platforms versus 1 zwak: ik kan moeilijk geloven dat gamedevelopers 2 populaties van gamers in het harnas willen jagen om te zorgen dat 1 populatie zich niet benadeeld voelt.

- PC gaming heeft lang in het slop gezeten maar doordat Steam zo ontzettend populair en winstgevend geworden is, en het performantie-verschil consoles<>PC te groot werd, hoor je de laatste jaren meer en meer dat PC gaming terug in trek is.
Als PC gaming echt zo verliesmakend was zou EA geen Origin store gemaakt hebben, en Ubisoft geen UPlay store. ;)

Waarmee ik wil zeggen: PC gaming is terug een volwaardig alternatief (populair+winstgevend) dat niet snel zal uitsterven, zoals men soms dacht in het verleden.

- De PS4 zal nu, zoals de Xbox 360, Xbox One en PC, ook de x86 architectuur volgen. Waardoor developers sneller het maximale eruit kunnen halen. Dat was bij de PS3 mss ook een extra drempel om niet alles eruit te willen persen.

Dusja, wishful thinking dat ze met deze zaken rekening houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Asgaro op 23-05-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zit nog eens die specs te kijken op de PS site.
February 20 2013. Specifications are subject to change without notice.
Kan nog leuk worden :P Maarja, nog 3 weekjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:50:
Zit nog eens die specs te kijken op de PS site.

[...]

Kan nog leuk worden :P Maarja, nog 3 weekjes wachten :)
Vorige week hebben twee sony medewerkers met zonnebril en zawrt pak in zwarte busjes mijn amd x4200 pc met ati 9900xt met 4 mb ram opgehaald die ik op marktplaats heb gezet... moeten we ons zorgen maken?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
People and their creativity...

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/iblC8fhXLGmZim.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

Zijn er echt mensen die de aanschaf van hun toekomstige console laten beinvloeden door de presentaties van de beide consoles?
Natuurlijk kunnen de consoles gebruikt worden voor te gamen, daar zijn ze in essentie voor gemaakt.
Als fabrikant hoef je dat deel dus niet te promoten en gaat het dus meer om wat het apparaat nog meer kan.
Als ik naar mezelf kijk boeit het me totaal niet wat de PS4 of de Xbox1 nu allemaal "extra" kan, als
ik er maar mijn games op kan spelen.
Het hele "social" en "tvkijk" gebeuren doet mij persoonlijk niks, daar ga ik toch geen gebruik van maken.
Nu wordt de PS3 maar voor 2 dingen gebruikt: gamen en Blu-Rays kijken.
Of de Xbox nu gelinkt kan worden voor tv of dat de PS4 een share button heeft, het is mij om het even.
Ik wil gewoon gamen :)

Mijn keuze valt sowieso op de PS4.
Waarom?
Ik vind de excusives erg vet. Denk aan een Gran Turismo, Killzone en natuurlijk God of War.
Daarnaast ondersteunt de PS3 mijn Logitech G25, wat de Xbox om onbegrijpelijke redenen (geld?) niet doet. Als Microsoft dat zou doen had ik al lang een 360 + Forza 4 gehad.
Als laatste: het online gamen is gratis.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het idee dat er een beetje voorop wordt gelopen op de zaken...

Ten eerste, ik zie mensen beweren dat de GPU in de PS4 50% krachtiger is dan die in de XONE. Het is klinkklare onzin om dat op basis van specs alleen te beweren. Ik heb toevallig vanmiddag nog 2 grafische kaarten vergeleken: een met ~500 FLOPS, een met ~1850 FLOPS en 2x zoveel memory bandwidth. Het verschil in concrete benchmarks: 60%. Oeps. Natuurlijk kan er wel enig verband worden getrokken omdat de architectuur gelijk is, als ik deze presentatie van killzone doorlees lijkt het alsof er punten bestaan die memory bottlenecked zijn. Wat heb je dan aan die extra shaders? Worst case scenario: niets. Daarnaast zal het sowieso niet met 50% schalen vanwege Wikipedia: Amdahl's law.

Verder zie ik ook veel gepraat over bandwidth. De PS4 heeft 176.0 GB/s aan bandwidth, de XONE ~170/102 GB/s bandwidth.volgens geruchten, RAM en eSRAM bij elkaar opgeteld. Alleen wordt daarbij vergeten dat eSRAM ook latency voordelen bied. De lagere latency betekent potentieel dat je meer cache per shader kan toewijzen. (http://s08.idav.ucdavis.edu/fatahalian-gpu-architecture.pdf, sheet 38-41). Om maar even met cijfers te gooien: In specifieke OpenGL applicaties neemt de performance met 20% toe als ik een CPU pak met meer cache. Puur omdat je het trage main memory minder hoeft aan te spreken. En dat is op een achterlijk trage intel HD 3000.

Ten slotte, DDR3 heeft een lagere latency dan DDR5. Dat heeft invloed op de CPU, de CPU is in tegenstelling tot de GPU erg gevoelig voor latency's. Hierom zou het zo kunnen zijn dat de XONE op CPU gebied stukken beter presteert. Of juist niet.

tldr: zonder dat beide systemen beschikbaar zijn valt er geen fluit te zeggen over de eventuele performance. Er zijn simpelweg te veel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal mee eens. Er zit misschien wel verschil tussen, maar de consoles gaan er op performance al gigantisch op vooruit. Als je dan kijkt wat ze op dit moment met die oude hardware neerzetten, dan denk ik dat het verschil eerder zit in de moeite die een ontwikkelaar in een omgeving steekt, dan de daadwerkelijke performance die de console kan leveren. Daar merk je gewoon weinig van.

Verder moeten we nog zien of er nog verschil is tussen het OS van de Xbox (welke goed kan teren op de huidige PC-kennis) en die van de PS4. Ik denk zelf dat DirectX nog steeds een voordeel bied ten opzichte van wat sony (voornamelijk ook in het Japans) maakt. Of dat nu OpenGL is, moeten we nog even afwachten, maar er zullen in ieder geval minder grote verschillen zijn dan men hier (en elders) lijkt te denken.

Qua features zal het elkaar waarschijnlijk niet veel schelen. Sony gaat hun online-zaken uitbreiden en Microsoft voegt SmartTv toe. Microsoft heeft exclusives en Sony heeft exclusives. Zo is het al jaren geweest en zo zal het nog jaren zijn. Multi-platformspellen verkopen bovendien nog altijd de meeste exemplaren. Dan komt het al snel neer op welke exclusives je het leukst vind, welk platform je het beste bevalt, waar je vrienden op (gaan) spelen, wat voor budget je hebt en welke controller je het fijnst vind. Zaken die toch wel erg persoonlijk zijn.

Het zal me verder niet verbazen als ze door alle reacties/feedback nu wel enkele zaken gaan herzien en op de E3 nog wat meer vragen gaan beantwoorden. Ik ga er nu in ieder geval wel vanuit dat we op de E3 pas de eerste echte keuze kunnen gaan maken met welke we in huis gaan halen. Vooralsnog is voor de tweakers hier de games die uit gaan komen het interessants en daarvan heeft nog geen van beide alle kaarten op tafel gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:20:
Ik krijg het idee dat er een beetje voorop wordt gelopen op de zaken...

Ten eerste, ik zie mensen beweren dat de GPU in de PS4 50% krachtiger is dan die in de XONE. Het is klinkklare onzin om dat op basis van specs alleen te beweren. Ik heb toevallig vanmiddag nog 2 grafische kaarten vergeleken: een met ~500 FLOPS, een met ~1850 FLOPS en 2x zoveel memory bandwidth. Het verschil in concrete benchmarks: 60%. Oeps. Natuurlijk kan er wel enig verband worden getrokken omdat de architectuur gelijk is, als ik deze presentatie van killzone doorlees lijkt het alsof er punten bestaan die memory bottlenecked zijn. Wat heb je dan aan die extra shaders? Worst case scenario: niets. Daarnaast zal het sowieso niet met 50% schalen vanwege Wikipedia: Amdahl's law.

Verder zie ik ook veel gepraat over bandwidth. De PS4 heeft 176.0 GB/s aan bandwidth, de XONE ~170/102 GB/s bandwidth.volgens geruchten, RAM en eSRAM bij elkaar opgeteld. Alleen wordt daarbij vergeten dat eSRAM ook latency voordelen bied. De lagere latency betekent potentieel dat je meer cache per shader kan toewijzen. (http://s08.idav.ucdavis.edu/fatahalian-gpu-architecture.pdf, sheet 38-41). Om maar even met cijfers te gooien: In specifieke OpenGL applicaties neemt de performance met 20% toe als ik een CPU pak met meer cache. Puur omdat je het trage main memory minder hoeft aan te spreken. En dat is op een achterlijk trage intel HD 3000.

Ten slotte, DDR3 heeft een lagere latency dan DDR5. Dat heeft invloed op de CPU, de CPU is in tegenstelling tot de GPU erg gevoelig voor latency's. Hierom zou het zo kunnen zijn dat de XONE op CPU gebied stukken beter presteert. Of juist niet.

tldr: zonder dat beide systemen beschikbaar zijn valt er geen fluit te zeggen over de eventuele performance. Er zijn simpelweg te veel variabelen.
Je praat nu wel over alleen de hardware he. Door de keuzes die microsoft maakt om voor een all in one oplossing te gaan draagt de xbone behoorlijk wat OS gewicht met zich mee welke 3 van de 8 gb ram geheugen wegvreet. En dat is ook shared geheugen voor de grafische weergave. Weegt dat niet heel zwaar mee in deze? Playstation maakt bewust een keuze voor een heel licht os. Dat zal toch ook niet voor niets zijn?

Als die man met zn armen loopt te zwaaien en tegen kinect aan het praten is en laat zien hoe trots hij is hoe snel dat allemaal voorbij vliegt en wisselt en op je scherm getoverd word dan zie en hoor ik maar 1 ding en dat is hoeveel onzinnige skype, explorer, tvapps en weet ik veel wat nog meer allemaal op de achtergrond ingeladen zijn. En dat gaat allemaal ten koste van de game ervaring.

Daar zit ook mijn pijnpunt, het is niet meer een pure gameconsole en dat is de PS4 wel. Kijkend naar de huidige generatie is dat voor mijn gevoel ook zo. Moet je zien wat er nu nog allemaal voor de PS4 in de schappen verschijnt. Voor de 360 is dat gewoon om te huilen...

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 23-05-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kbloem schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:38:
Als die man met zn armen loopt te zwaaien en tegen kinect aan het praten is en laat zien hoe trots hij is hoe snel dat allemaal voorbij vliegt en wisselt en op je scherm getoverd word dan zie en hoor ik maar 1 ding en dat is hoeveel onzinnige skype, explorer, tvapps en weet ik veel wat nog meer allemaal op de achtergrond ingeladen zijn. En dat gaat allemaal ten koste van de game ervaring.
Ik ga er vanuit dat de Xbox One voort zal bouwen op wat Microsoft met Windows Phone 8 en Windows RT al bewezen heeft: Je kunt me weinig resources behoorlijk ver komen.
Vergeet niet dat je bij de demo ook kon zien dat er een kleine stottering was in the live-TV beeld, na het switchen. Die app draaien waarschijnlijk dus helemaal niet op vol vermogen verder op de achtergrond, maar worden "on demand" wakker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:49:
Dusja, wishful thinking dat ze met deze zaken rekening houden.
Daarom zei ik al, exclusives zullen ws wel de volledige kracht benutten.

Maar ik denk dat qua architectuur de PC en Xbox dichterbij elkaar liggen dat de PS4, ik heb weinig kennis van het hele GDDR5/DDR3 gebeuren, maar lijkt me toch aannemelijk dat een PC game makkelijk naar een vaste DDR3 opstelling kan worden omgezet (of gelijktijdig kan worden ontwikkeld) dan naar een (vrij experimentele) GDDR5 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 20-09 14:00
dvdkiwi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:40:
Mijn keuze valt sowieso op de PS4.
Waarom?
Ik vind de excusives erg vet. Denk aan een Gran Turismo, Killzone en natuurlijk God of War.
Daarnaast ondersteunt de PS3 mijn Logitech G25, wat de Xbox om onbegrijpelijke redenen (geld?) niet doet. Als Microsoft dat zou doen had ik al lang een 360 + Forza 4 gehad.
Als laatste: het online gamen is gratis.
Je vergeet de mensen waar je nu vaak mee speelt...valt me een beetje tegen :'(
Dit is één van de redenen waarom mijn keuze op de PS4 is gevallen, samen met de bekende PS exclusive titels.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!