Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:26:
240, 360, 576 of 720p, het zal me allemaal een worst wezen. Je kunt er gewoon blind op vertrouwen dat er door Infinity Ward weer een goede game neergezet zal worden welke ook grafisch fantastisch zal zijn. Vooral de interactieve maps vind ik wel een leuke toevoeging.

Maar ik heb nog steeds een vervelende nasmaak van de presentatie van gisteren. Ik vind het goed dat ze de console hebben laten zien. Dat hij voor veel mensen lelijk is was te verwachten maar persoonlijk vind ik het wel een mooi strak design. Maar die controller kan ik gewoon niet over uit. Een iets ander design, en we zijn verplicht om nieuwe controllers te kopen. Sony rechtvaardigd de nieuwe controller wel door behoorlijk wat wijzigingen maar wat ik gisteren zag vind ik alles behalve mooier dan de nieuwe controllers die ik voor de 360 gekocht heb.

Wat me verder stoorde is hoe weinig er over games gesproken werd. De presentatie van Sony ging van begin tot eind alleen maar over gaming en wat ze eraan gedaan hebben om met de PS4 weer terug naar de roots te gaan. Opvallend is ook met hoeveel lof de developers over de PS4 praten. Dat bevestigd dat Sony echt naar de ontwikkelaar is gegaan. Tijd zal leren of dat met de Xbox One ook zo zal zijn.

Wat ik gewoon niet snap is dat microsoft de focus op multimedia legt ipv gaming. Waarom zou ik willen skypen tijdens film kijken. Waarom zou ik onder de film van alles op internet willen bekijken? Als ik tijdens de film kijken gebeld word druk ik wel op pauze of bel ik na de film terug. Ik hoef tijdens een film kijken ook echt niet te zien wie er online komt. Daarnaast, ik weet 100% zeker dat je op veel momenten 3 keer moet herhalen wat je tegen het apparaat zegt voordat hij doet wat je wilt. Samsung zou de voice recognition en movement control onder de knie hebben maar toch moet ik zeg keer "Hi TV" gevolgt door "TV Out" roepen voor het kreng uit gaat. Voor het armen zwaaien moet ik toch vaak opstaan voor hij echt naar het volgende kanaal gaat. Geef mij maar de ouderwetse afstandsbediening die echt met 1 druk op de knop doet wat ik wil. Ik kan me niet voorstellen dat het ook echt zo goed gaat werken als die gast zei gisteren. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er iemand achter het gordijn stond voor het geval zijn stem niet herkend werd. En wat betreft alle combi mogelijkheden van tv kijken/internetten/skypen enz... Wie heeft er anno 2013/2014 nog geen tablet in huis waarmee dat allemaal goed mogelijk is en ook nog eens veel makkelijker?

Ik weet ook niet hoe het met jullie zit maar wat ik 99,99% van de tijd nodig heb als ik een film kijk is een mkv met een srt. Speelt ie dat af? Of een Blu-ray iso, kan ie die ook inlezen? Ik denk dat velen best snappen wat ik bedoel en op dat vlak zal ie het dan ook waarschijnlijk gaan afleggen tegenover 9 van de 10 ordinaire mediaplayers. Weg voordeel om films te kijken.

Sorry als ik een beetje negatief ben en mensen tegen het zere been schop maar het grote verschil voor mij is gewoon dat ik twee maand geleden een producent een nieuwe gameconsole zag aankondigen. Gisteren zag ik alles behalve dat. Er werd een console gepresenteerd welke het home entertainment center van ieder huishouden moest worden. Voor internet pak ik mn tablet wel, als ik wil kijken pak ik eerst de tvgids op de tablet en ga daarna met de afstandsbediening zappen welke ik toch nodig heb voor volume en om de tv aan te zetten en als ik wil facetimen, skypen of wat dan ook dan doe ik dat voor of na de film.
Ben het met je eens. En nee, door mijn naam ben ik GEEN fanboy :P

Ik zie het als een nieuwe insteek die Xbox heeft. Gewoon ook voor minder fanantieke gamers een goed iets neerzetten: Multi media dus. Het spreekt WEL een breed scala van mensen aan, dat wel. Maar mij niet echt.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

.kernel. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:32:
[...]

Een interessante console?
Ik heb het over de console. In tegenstelling tot velen, ging ik er vanuit dat het gisteren daarom ging, niet over games, die zijn over 3 weken aan de beurt.

Zoals eerder gezegd: Specs boeien me niet. De games gaan er namelijk gewoon hetzelfde uitzien op de PS4/One, wat mensen ook willen beweren. Ik vind het mooi om te zien dat er over veel zaken is nagedacht, of die nu direct in NL beschikbaar komen of niet.

Ik game graag en veel. Maar, ik vind het ook handig dat ik op mijn iPad even "Nijntje" in tik, waarna mijn Xbox 360 Youtube op start en de kleine Nijntje voor zich heeft. Als dat soort dingen nog verder uitgebouwd worden, ben ik tevreden.

Alle extra opties die de 360 nu heeft staan een mooie game ervaring ook niet in de weg, en dat men in de US Netflix kan gebruiken en wij niet betekent niet dat mijn Forza minder goed rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Onderstaand is ook gewoon zwaar kut. Dit is een quote van Microsoft richting Wired.
What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner. Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.
Dus stel dat je niet wilt dat je kinderen of je vrouw jouw achievements halen, wat in mijn ogen niet meer dan logisch is, dan moet je dus een tweede account aanmaken. En als dat account die game wil spelen moet er een fee betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:52:
[...]

Ik heb het over de console. In tegenstelling tot velen, ging ik er vanuit dat het gisteren daarom ging, niet over games, die zijn over 3 weken aan de beurt.

Zoals eerder gezegd: Specs boeien me niet. De games gaan er namelijk gewoon hetzelfde uitzien op de PS4/One, wat mensen ook willen beweren. Ik vind het mooi om te zien dat er over veel zaken is nagedacht, of die nu direct in NL beschikbaar komen of niet.

Ik game graag en veel. Maar, ik vind het ook handig dat ik op mijn iPad even "Nijntje" in tik, waarna mijn Xbox 360 Youtube op start en de kleine Nijntje voor zich heeft. Als dat soort dingen nog verder uitgebouwd worden, ben ik tevreden.

Alle extra opties die de 360 nu heeft staan een mooie game ervaring ook niet in de weg, en dat men in de US Netflix kan gebruiken en wij niet betekent niet dat mijn Forza minder goed rijdt.
Multiplatform misschien, maar misschien ook niet. Ik heb al meerdere malen gelezen dat het werkgeheugen van de PS4 sneller is. Als devs daarom de PS4 pakken als hoofdplatform (wat met de huidige generatie dus vaak andersom was), kan het gerust zijn dat de PS4 dit keer in het voordeel is. En de exclusives op de PS3 zijn in principe ook allemaal mooier dan de exclusives van de 360. Hoe weet jij daarom nou dat de games er hetzelfde uit gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
kbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:06:
Onderstaand is ook gewoon zwaar kut. Dit is een quote van Microsoft richting Wired.

[...]

Dus stel dat je niet wilt dat je kinderen of je vrouw jouw achievements halen, wat in mijn ogen niet meer dan logisch is, dan moet je dus een tweede account aanmaken. En als dat account die game wil spelen moet er een fee betaald worden.
Achievements zijn account gebonden. Een tweede/derde/vierde account op dezelfde console zal de game gewoon zonder betaling kunnen spelen.

En kennelijk heeft MS ook een systeem klaar waarmee je games weldegelijk op een 'normale' manier kun doorverkopen of ruilen zonder 'fee'. Daar word later meer over bekend gemaakt.

Snap dat er een hoop info de wereld in geslingerd word nu, maar soms houden mensen wel erg hard vast aan zaken die al ontkracht zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Multiplatform misschien, maar misschien ook niet. Ik heb al meerdere malen gelezen dat het werkgeheugen van de PS4 sneller is. Als devs daarom de PS4 pakken als hoofdplatform (wat met de huidige generatie dus vaak andersom was), kan het gerust zijn dat de PS4 dit keer in het voordeel is. En de exclusives op de PS3 zijn in principe ook allemaal mooier dan de exclusives van de 360. Hoe weet jij daarom nou dat de games er hetzelfde uit gaan zien?
Ik steun PWM hier wel in. De verschillen zijn niet echt noemenswaardig tussen de exclusives want het zijn allemaal mooie games. Ik weet nog goed hoe dat toen ging tussen GT5 en Forza. Dan pakte ze screenshots van beide games en gingen ze kijken naar reflecties in autoruiten. Dingen die je echt niet zal zien als je gewoon aan het racen bent...

Ik moet altijd denken aan Skyrim en de aanvallen op de grote steden. Die vond ik heel teleurstellend omdat je maar met een groepje van 10 de stad aanviel. Meer geheugen en sneller geheugen moet er theoretisch voor zorgen dat dat er niet 10 zijn maar echt 100-200. Dat draagt mee aan de intensiteit van de scene. Bij een GTA of Watchdogs zouden de steden drukker bevolkt kunnen zijn maar ik vraag me af of ze in dat opzicht de games zullen optimaliseren per platform.

En je bent toch alleen maar de eerste 15 minuten van een game onder de indruk van de graphics...
Snap dat er een hoop info de wereld in geslingerd word nu, maar soms houden mensen wel erg hard vast aan zaken die al ontkracht zijn.
Al lang ontkracht valt ook wel weer mee want gisteravond op IGN was de discussie nog vol in gang met de mensen die verslag van de presentatie deden. Vooralsnog is het volgens mij een gerucht dat iemand van microsoft gezegd zou hebben dat je de game onder jouw account op een andere console kunt spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 22-05-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Grafisch maakt het ook niet veel verschil, maar ik denk zeker dat de extra bandbreedte (vooral op den duur) beter benut gaat worden. Denk aan meer NPC's, betere draw distance. Nijntje allemaal leuk en aardig mr. PMW maar ik koop geen console om Nijntje voor mijn kinderen op de TV te toveren. Sony lijkt meer geluisterd te hebben naar de dev's (was ook wel nodig na de vorige iteratie) en vooral naar de gamers.

edit: Maar ik denk dat we een schifting gaan zien, waar Sony zich meer richt op de hardcore gamer en MS meer casual-gamers/HBO-kijkers/gezinnen gaat aanspreken

[ Voor 17% gewijzigd door .kernel. op 22-05-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Heb toch het gevoel na gisteren dat ik als gamer niet meer serieus genomen word door xbox/microsoft.
1 uur lang naar een usa settopbox aankondiging gekeken met wat uitgemolken game serie's ,waar was de innovatie ?????
En het feit dat kinnect door je strot geduwd word vond ik ook maar niets :(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

MS heeft mij met deze presentatie alleen nog maar verder de kant van Sony opgeduwd. Hoeveel plezier ik ook van mijn 360 heb, de one gaat het hem niet worden. Dat Kinect een essentieel onderdeel is vind ik ook bizar. Stel je Kinect geeft na twee jaar de geest, kan je dan nog wel gamen?

Verder zijn het niet Microsofts zaken of ik een spelletje uit mag lenen of niet. Ik koop de game en dus bepaal ik zelf wel of iemand anders hem een weekje mag lenen. Bizar!

Games terugbrengen naar de winkel kan ook niet meer want de Xbox registreert direct je game en een tweede koper moet dus een bedrag bovenop de verkoopprijs van de game betalen om het uberhaupt te gebruiken. Wederom minpunten voor mij.

Nee ik ben er nu 75% zeker van dat het de PS4 moet worden. Leuk hoor die 15 exclusives maar wie zegt dat dat allemaal Halo's of GoW's zijn? Dat kunnen net zo goed kleine games of slechte Kinect games zijn.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Als ik nu het bekijk, Sony zit puur op de social zut, MS meer voor de multimedia. Ik hoef geen record button, een facebook style pagina met onzin wat iedereen uit mn friendlist doet. Daarnaast vraag ik me af welke features Sony nu al echt heeft werken en welke nog puur toekomstmuziek (gaikai, watch&join, instant share) zijn of in andere vorm terugkomen (OtherOS anyone).

Kinect wordt even een twijfelpunt, maar de link met mobiel/PC is voor mij het sterke voordeel, mits ontwikelaars er goed gebruik van gaan maken. Als ze nu nog een setupbox maken zodat je je decoder/PVR niet meer hoef te gebruiken, ben ik meteen over.

Beide zullen wel op 1 principe draaien, ID locked games, 99% online en cloud.

Ach ja, GT komt eerst nog op PS3, ik hoef me nog niet druk te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:45:
Als ik nu het bekijk, Sony zit puur op de social zut, MS meer voor de multimedia. Ik hoef geen record button, een facebook style pagina met onzin wat iedereen uit mn friendlist doet. Daarnaast vraag ik me af welke features Sony nu al echt heeft werken en welke nog puur toekomstmuziek (gaikai, watch&join, instant share) zijn of in andere vorm terugkomen (OtherOS anyone).
Persoonlijk zit ik op beiden niet te wachten; niet op de PS Social stuff en niet op de X1 multimedia.
Kinect wordt even een twijfelpunt, maar de link met mobiel/PC is voor mij het sterke voordeel, mits ontwikelaars er goed gebruik van gaan maken. Als ze nu nog een setupbox maken zodat je je decoder/PVR niet meer hoef te gebruiken, ben ik meteen over.
Verplicht Kinect gecombineerd met voice command is voor mij juist een no-go. Ik zit er niet op te wachten dat een always connected apparaat continue een microfoon open heeft staan om te luisten of ik toevallig 'xbox on' zeg.

Daarnaast; wordt nog gezellig thuis als je een jonger broertje of zusje hebt... Xbox on, Xbox off gevecht :).
Beide zullen wel op 1 principe draaien, ID locked games, 99% online en cloud.
Vanuit Sony hebben ze juist gezegd dat used games 'gewoon' moeten werken, omdat dat is wat consumenten verwachten. Uit heel die presentatie van Sony en Microsoft krijg ik ook de indruk dat beide bedrijven de nieuwe console met een andere mindset hebben gemaakt. Sony maakt een apparaat voor de consument en houdt rekening met developers terwijl Microsoft een apparaat maakt zoals ze zelf vinden dat een apparaat moet werken en houden daarbij minder rekening met de doelgroep.

Leukste feature van de Xbox vind ik volgens mij nog wel de nieuwe controllers die per triggerbutton een rumble functie hebben. Daar kunnen ze best leuke dingen mee gaan doen.
Ach ja, GT komt eerst nog op PS3, ik hoef me nog niet druk te maken.
GT6 heeft bij mij de 'ik schaf next-gen console' datum sowieso een jaar opgeschoven :).

Verder neig ik om bovenstaande redenen sterk naar een PS4; en als Sony het weer voor elkaar krijgt een PS+ achtige dienst op te zetten voor de nieuwe console dan ben ik 100% om (instant game collection is echt de beste feature van heel de Playstation).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:08:
[...]

GT6 heeft bij mij de 'ik schaf next-gen console' datum sowieso een jaar opgeschoven :).
Hier ook waarschijnlijk. Al ziet dat Forza 5 er toch wel strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18oevy8nae39qpng/ku-medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De presentatie was op de campus van Microsoft. Er konden 2000 man in de tent, en er waren een paar honderd journalisten. Dus ja, de tent was voor de rest gevuld met Microsoft personeel van de kantoren er omheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
XyritZz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:08:
Vanuit Sony hebben ze juist gezegd dat used games 'gewoon' moeten werken, omdat dat is wat consumenten verwachten. Uit heel die presentatie van Sony en Microsoft krijg ik ook de indruk dat beide bedrijven de nieuwe console met een andere mindset hebben gemaakt. Sony maakt een apparaat voor de consument en houdt rekening met developers terwijl Microsoft een apparaat maakt zoals ze zelf vinden dat een apparaat moet werken en houden daarbij minder rekening met de doelgroep.

Leukste feature van de Xbox vind ik volgens mij nog wel de nieuwe controllers die per triggerbutton een rumble functie hebben. Daar kunnen ze best leuke dingen mee gaan doen.
Kinect is zeker apart verhaal, dat wordt nog zien of ze hier iets in aanpassen. Verschil echter is dat PS Eye/Move nooit echt succesvol is geworden (hoe leuk het ook was), Kinect heb ik zelf eigelijk nooit veel gespeeld.

Maar het principe van games op een ander account, dat is nu ook al als je online wil gaan, je kan de game wel spelen onder een ander account, maar online met eigen ID zal je gewoon moeten betalen ervoor (online pass). Het blijft altijd een stukje interpretatie van de tekst hoe en wat het nu precies gaat doen, net als de eerdere hele hype rond het 'always on' principe.

Dan blijft nog de vraag wat precies de kosten gaan worden, of is het enkel om hem 'console installed' te maken waarvoor je moet betalen, maar kan je wel gewoon via de disc normaal onder een ander account spelen.

1 ding zeker voor mij, ik ga niet af op hele media-communicatie, onzin en trollspul op twitter en websites die claimen van alles te weten, dat zag je al bij Sony en nu ook bij MS. Ik koop uiteindelijk een console omdat ik hem wil hebben, niet om wat mensen nu claimen iets wat een console wel/niet kan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik wordt zelfs een beetje 'bang' van Kinect. Een apparaat dat precies weet wie er voor de TV zit, wat die persoon kijkt en wat de emotie van die persoon is tijdens het kijken (inclusief hartslag).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Shiver23 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:42:
Ik wordt zelfs een beetje 'bang' van Kinect. Een apparaat dat precies weet wie er voor de TV zit, wat die persoon kijkt en wat de emotie van die persoon is tijdens het kijken (inclusief hartslag).
Ik mag dan wel een alu hoedje hebben, maar voor mij is dit een nogo. Ookal is de Xbox 150euro goedkoper, dan gaat me dit gewoon te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nijntje allemaal leuk en aardig mr. PMW maar ik koop geen console om Nijntje voor mijn kinderen op de TV te toveren. Sony lijkt meer geluisterd te hebben naar de dev's (was ook wel nodig na de vorige iteratie) en vooral naar de gamers.
Jij niet, enorm veel gezinnen wel. En dat is waarop Microsoft zich volledig richt: Een allesdoener om de huiskamer te veroveren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 22:03
Ik wil verdomme gewoon gamen! Rest kan mij geen bal jeuken!

Facebook, skype, TV kijken..... :Z :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens Bol.com is de releasedate van de PS4 overigens 13-11-2013 in Nederland.
baronruud schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:55:
Ik wil verdomme gewoon gamen! Rest kan mij geen bal jeuken!
Ja, balen dat ze die optie weg hebben gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Als de Xbox One ook de alarmdiensten belt voor me wanneer er geen hartslag geconstateerd wordt, vind ik het dan weer niet zo erg.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Als de Xbox One ook de alarmdiensten belt voor me wanneer er geen hartslag geconstateerd wordt, vind ik het dan weer niet zo erg.
Dat zou niet best zijn. Lig je met je opblaaspop op de bank te vozen, loop je ff weg, staat na een kwartier de politie met een ambulance voor de deur.

@PMW: Even de kleine lettertjes op Bol lezen. ;)
Fictieve prijs & releasedatum

Zodra de officiële prijs en releasedatum bekend zijn worden deze aangepast. Klanten die de PlayStation 4 nu al reserveren worden automatisch gecompenseerd bij een eventueel prijsverschil op dag van release.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:59:
[...]

Dat zou niet best zijn. Lig je met je opblaaspop op de bank te vozen, loop je ff weg, staat na een kwartier de politie met een ambulance voor de deur.
En de foto's van het vozen online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zAo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:01:
[...]

En de foto's van het vozen online :P
Mwah, dat kan met de PS4 ook. Waarbij het filmpje automatisch geupload wordt naar je Facebook. Of dat je vrienden je PS over kunnen nemen om live mee te kijken...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Mwah, dat kan met de PS4 ook. Waarbij het filmpje automatisch geupload wordt naar je Facebook. Of dat je vrienden je PS over kunnen nemen om live mee te kijken...
Op de PS4 kun je de cam gewoon loshalen, als je dat bij de Xbox One doet, dan werkt hij niet meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
zAo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:09:
Op de PS4 kun je de cam gewoon loshalen, als je dat bij de Xbox One doet, dan werkt hij niet meer. :/
Zover ik de 'bevestigingen' hiervan kan vinden, is het dus 1 persoon (marketingmannetje) die door iedereen is gequoted, die Eagle gast.

Is dit deeltje 2 'always on' hype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is het. Er komt gewoon een optie om Kinect uit te zetten, zowel beeld als geluid (net zoals nu het geval is). Altijd paniek om uit verband gerukte uitspraken.

EDIT: Overigens is dit geen aanname, maar gewoon US wet en regelgeving. Anders zou de Xbox bijvoorbeeld in studentenhuizen, winkels en andere locaties niet gebruikt mogen worden.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:14:
Dat is het. Er komt gewoon een optie om Kinect uit te zetten, zowel beeld als geluid (net zoals nu het geval is). Altijd paniek om uit verband gerukte uitspraken.
Waar heb je dat vandaan?

ouwe fanboy :)

[ Voor 5% gewijzigd door .kernel. op 22-05-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Post aangepast ;)

Deze fanboy heeft bij bol.com een PS4 besteld, en zelfs al betaald :p

Mijn hart ligt wel dichter bij de Xbox (die ik nog niet heb besteld, die staat er nog niet). Ik word wel gek van al die halve geruchten die meteen door een selecte groep aangegrepen word. Hetzelfde geldt met die aandelen gister (de beweging werd ingezet tijdens de openingstune van de pressconference en had er niets mee te maken), die nu in elk topic is teruggekomen, debunked word, en weer terugkomt :+

[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 22-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:14:

EDIT: Overigens is dit geen aanname, maar gewoon US wet en regelgeving. Anders zou de Xbox bijvoorbeeld in studentenhuizen, winkels en andere locaties niet gebruikt mogen worden.
Leuk en aardig maar op de Q & A pagina staat dat het een geïntegreerd onderdeel van de One is.

http://www.gamer.nl/nieuw...xbox-one-kinect-wel-nodig

http://news.xbox.com/2013/05/qa

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En zie hier dus de misinterpretatie:
http://www.t3.com/news/the-essential-xbox-one-q-and-a

Does Kinect always have to be connected to function?
"Yes it does, in all cases."

Staat er dat de Xbox enkel werkt met Kinect? Nee. Er staat dat Kinect enkel werkt als hij is aangesloten.

Maargoed, het is dus 'always on' hype 2, waait wel weer over :)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Leuk en aardig maar op de Q & A pagina staat dat het een geïntegreerd onderdeel van de One is.

http://www.gamer.nl/nieuw...xbox-one-kinect-wel-nodig

http://news.xbox.com/2013/05/qa
Dat weet ik, maar dan kan je het nog wel uitzetten ;) En ja, dat zal betekenen dat sommige functionaliteit of games niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
PWM schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Post aangepast ;)

Deze fanboy heeft bij bol.com een PS4 besteld, en zelfs al betaald :p
@PWM's geupdate reactie

Klinkt aannemelijk moet ik eerlijk zeggen, maar ik denk dat de peripheral wel altijd connected moet zijn, en als deze defect is de X1 niet meer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joker schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:56:
[...]
Microsoft Azure: Cloud computing. Onderbelicht in de presentatie, maar de X1 kan (reken)taken offloaden naar de cloud. Daarnaast is er ook nog cloud storage en dat vergt ook wel wat servercapaciteit.
Niet weer dat gelul over rekentaken offloaden naar een cloudserver... Als de 6 cores + 12 compute units in de xbox doos het niet aankunnen, dan kan die online server met al die latency ivm het uploaden van de data en het downloaden van de results het zeker niet sneller.

Ze zullen Azure gaan gebruiken, dat is niets nieuws, dat doen ze nu ook al met halo4. Is verder ook niet zo boeiend: zo speciaal is 'the cloud' namelijk helemaal niet.

Over de hardware/OS: De XBox 1 heeft geen realtime OS, maar een hypervisor (Virtual machine runner/laag) waarop 3 OS-en in parallel draaien, waarvan 1 voor de games. Dit is niet echt positief voor gaming, want de weg naar de hardware is daardoor virtualized: je hebt dezelfde layers en overhead als op een PC, minus wellicht een paar zaken maar niet veel. De PS4 daarentegen lijkt een realtime OS te hebben waardoor je echt op 'the metal' kunt programmeren en je alle hardware optimaal kunt benutten. Ik vrees dat de next-gen generatie wel degelijk performance verschillen laat zien tussen de games op PS4 en XBox 1.

Nog even over 'ze laten nu geen games zien want dat hebben ze aangekondigd op E3 te doen': is natuurlijk onzin: ze hebben de console wel onthuld maar hebben daarbij beelden van 'the price is right' en NBA sportwedstrijden gebruikt. Je krijgt maar 1 keer de kans om het goed te doen, om iedereen in 'awe' achter te laten. Dat doe je niet met suffe TV shows, althans, wanneer je de gamers wilt bereiken. Ze hadden nl. ook in-game beelden van de nieuwe forza kunnen laten zien EN die skype call, waarbij 2 gamers face-to-face babbelen over de race in progress. Er werd echter gekozen voor oersaaie TV, die overigens afkomstig is van een extern apparaat, de XBox 1 heeft zelf geen tuner. Ook kan hij geen TV opnemen. Iedereen met digitale TV in NL kan die decoder niet vervangen door de XBox, het is een 'extra' doos voor TV (mocht dat uberhaupt allemaal werken in NL).

Het geheel ademt een andere strategie dan die ze hadden voor de 360 en ook die van Sony voor de PS4: de focus ligt om familie-rond-de-tv, niet meer op games. Gaming is 'een onderdeel' maar niet meer dan dat. Daar zijn compromissen voor gesloten, nl. die hypervisor based architectuur en minder spannende hardware voor games, en power voor kinect, voice recognition en apps.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ok, dus volgens jou zijn alle geplande exclusives gelogen en zullen ze het E3 event last-minute aflassen? Want volgens jouw alu-hoedjes theorie hebben ze helemaal niets om te tonen ;)
Tijdens de voorstelling is ook vermeld dat developers dicht op de hardware kunnen developen. Virtualisatie hoeft niet te betekenen dat de hardware niet direct aangeroepen wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
EfBe schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Niet weer dat gelul over rekentaken offloaden naar een cloudserver... Als de 6 cores + 12 compute units in de xbox doos het niet aankunnen, dan kan die online server met al die latency ivm het uploaden van de data en het downloaden van de results het zeker niet sneller.

Ze zullen Azure gaan gebruiken, dat is niets nieuws, dat doen ze nu ook al met halo4. Is verder ook niet zo boeiend: zo speciaal is 'the cloud' namelijk helemaal niet.

Over de hardware/OS: De XBox 1 heeft geen realtime OS, maar een hypervisor (Virtual machine runner/laag) waarop 3 OS-en in parallel draaien, waarvan 1 voor de games. Dit is niet echt positief voor gaming, want de weg naar de hardware is daardoor virtualized: je hebt dezelfde layers en overhead als op een PC, minus wellicht een paar zaken maar niet veel. De PS4 daarentegen lijkt een realtime OS te hebben waardoor je echt op 'the metal' kunt programmeren en je alle hardware optimaal kunt benutten. Ik vrees dat de next-gen generatie wel degelijk performance verschillen laat zien tussen de games op PS4 en XBox 1.
Het lijkt me buitengewoon sterk dat de PS4 een realtime OS zou krijgen. Dat soort besturingssystemen zie je alleen in hele gespecialiseerde systemen. En omdat de hardware-architectuur en processor van de PS4 gewoon Intel-gebaseerd zijn zie ik niet hoe dat hardwarematig moet gaan werken. Het lijkt me voor een console trouwens ook volslagen zinloos om een realtime OS te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Vind het tot nu toe allemaal niet WOW. Beide consoles zijn op zoveel sociale dingen gericht die ik toch niet ga gebruiken.

Ik wil veel mooiere grapics zien, die zie ik nu nog totaal niet.

En dan het gedoe met 2e hands.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet? Ik vind dit toch wel een "redelijke" vooruitgang. En ook Shadowfall vind ik er prachtig uitzien, ondanks dat het gewoon een standaard shooter wordt.

En ja: dit zouden beelden van de ingame engine moeten zijn (ook de HUD is soms zichtbaar).

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
beantherio schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:36:
[...]
Het lijkt me buitengewoon sterk dat de PS4 een realtime OS zou krijgen. Dat soort besturingssystemen zie je alleen in hele gespecialiseerde systemen. En omdat de hardware-architectuur en processor van de PS4 gewoon Intel-gebaseerd zijn zie ik niet hoe dat hardwarematig moet gaan werken. Het lijkt me voor een console trouwens ook volslagen zinloos om een realtime OS te hebben.
Het is juist essentieel om te gaan voor iig een soft-realtime OS: de verschillende taken die je hebt lopen als game worden dan voorspelbaar afgehandeld en dat is essentieel want je moet iedere 33ms of sneller een frame afleveren, en dan wil je wel dat alle taken die je schedult ook gedaan worden wanneer je ze schedult. Het artikel is offline gehaald door hem, maar Timothy Lottes (NVidia, van FXAA fame) had een diepe analyze hierover geschreven. Het is hier ge-rehashed: http://www.gameranx.com/u...-sony-s-next-gen-console/

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
http://societyandreligion.com/xbox-windows-ps4/

The real reason to get excited about a PS4 is what Sony as a company does with the OS and system libraries as a platform, and what this enables 1st party studios to do, when they make PS4-only games. If PS4 has a real-time OS, with a libGCM style low level access to the GPU, then the PS4 1st party games will be years ahead of the PC simply because it opens up what is possible on the GPU.

Note this won’t happen right away on launch, but once developers tool up for the platform, this will be the case. As a PC guy who knows hardware to the metal, I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs wont provide low-level GPU access in PC APIs.

One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de rook een beetje opgetrokken is, kun je nu eigenlijk stellen dat voor gamers de exclusives bepalend gaan worden? Specs lijken op het oog vergelijkbaar namelijk.

Verder kwam nog de gedachte in me op, dat MS nu alvast alle andere zaken laat zien om zich tijdens de E3 meer op games te concentreren. Dat hebben ze natuurlijk al aangekondigd, maar dat zal natuurlijk nooit voor de volle 100% zijn. Bovendien zal er een Kinect deel zijn omdat er veel mainstream media ook een kijkje neemt bij de E3.

Tot slot dat gedoe met de verbondenheid van games aan je console. Hoe de vork precies in de steel zit, blijkt een beetje vaag omdat bronnen elkaar tegenspreken. Iets zegt me wel dat we dit bij de PS4 ook gaan zien, wanneer ontwikkelaars dit willen. Sony heeft zelf in ieder geval aangegeven het niet op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:20:
En zie hier dus de misinterpretatie:
http://www.t3.com/news/the-essential-xbox-one-q-and-a

Does Kinect always have to be connected to function?
"Yes it does, in all cases."

Staat er dat de Xbox enkel werkt met Kinect? Nee. Er staat dat Kinect enkel werkt als hij is aangesloten.

Maargoed, het is dus 'always on' hype 2, waait wel weer over :)
Uhm, ik denk toch dat jij degene bent die het nu verkeerd interpreteert. Dat Kinect niet werkt als ie niet is aangesloten lijkt me namelijk dusdanig vanzelfsprekend dat niemand dat verkeerd zou begrijpen. Denk toch dat Kinect altijd aanwezig moet zijn voor de X1, of je het leuk vindt of niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geschatte formaat:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/965192_10151490164044794_1100192572_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:16:
Nu de rook een beetje opgetrokken is, kun je nu eigenlijk stellen dat voor gamers de exclusives bepalend gaan worden? Specs lijken op het oog vergelijkbaar namelijk.
Afhankelijk waar je voorkeur ligt natuurlijk. Gros van de exclusives hebben me nooit kunnen boein (uncharted, rachet, LBP), tijdens de PS3 was het enkel GT, die ook pas veel later uitkwam dan de console zelf. Voor de Xbox weet je nu dat Kinect een groot onderdeel wordt, bij de PS4 is het de vraag hoe hele Eye gebeuren precies zal werken (controller herkenning, maar ook gewoon het Move aspect - na 2 consoles was de camera van de Move nog steeds slecht op z'n best).

Ergens voelde in de presentatie van Xbox one dat zijn hele 'commando' gebeuren compleet scripted was, zeker hoe hij precies die 'boom' opmerking deed bij een dunk.
Op basis van de BR sluif zou die iets te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:29:
[...]
Ergens voelde in de presentatie van Xbox one dat zijn hele 'commando' gebeuren compleet scripted was, zeker hoe hij precies die 'boom' opmerking deed bij een dunk.
[...]
Vooral die zoom in/out gestures leken vrij awkward. Ben benieuwd wanneer de pers dit zelf mag uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De sleuf is exact even groot als de PS3 Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Toch iets groter.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PSVJaXfhz9g267Q9BCXZA4A6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je trekt 'm bij de Xbox aan de linkerkant te ver door, en dat verschil is echt te verwaarlozen. Het lijkt me duidelijk dat het ding echt gigantisch is. Ik vind het zelf geen gezicht. En dan ook nog die achterlijke camera erbij. Hopelijk is de PS4 een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:42:
Je trekt 'm bij de Xbox aan de linkerkant te ver door, en dat verschil is echt te verwaarlozen. Het lijkt me duidelijk dat het ding echt gigantisch is. Ik vind het zelf geen gezicht. En dan ook nog die achterlijke camera erbij. Hopelijk is de PS4 een stuk kleiner.
Ik zou hem graag zien naast de eerste xbox en de fat PS3. Dat zou een beter beeld geven. Tuurlijk maken ze eerst een grotere doos, om zo later een kleinere versie uit te brengen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ding oogt niet groter dan mijn PSfat of Humax5050. Puur aannames en gokwerk, alsof het verschil van 3-4 CM opeens 'mooi en slim' en 'lelijk en groot' is.

Op basis namelijk van die foto en icm met Fat vs Slim, is de fat stuk groter dan Xbox One.
http://cdn3.digitaltrends...red-ps3-vs-ps3-slim/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Decennia schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Ik zou hem graag zien naast de eerste xbox en de fat PS3. Dat zou een beter beeld geven. Tuurlijk maken ze eerst een grotere doos, om zo later een kleinere versie uit te brengen.
Op basis van de schattingen is hij slechts 1.5cm breder dan de PS3, maar wil minder diep en minder hoog. Lijkt dus wel mee te vallen qua grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind de X1 ook niet echt mooi, maar het is nog even af te wachten waar Sony mee gaat komen.

Op zich vind ik het wel een goed idee om de console zo te ontwerpen dat die beter bij de andere apparaten past, maar de X1 ziet er wel wat groot en lomp uit. Ik verwacht dat de PS4 niet opeens een stuk kleiner zal zijn, maar met behulp van wat optische truukjes kun je m toch wel kleiner doen lijken dan werkelijk het geval is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Decennia schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:45:
[...]

Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant: het is 2013, onderdelen worden steeds kleiner en zuiniger, en je hebt een console war die beslist moet worden. Niet echt slim om dan met zo een enorme unit aan te komen, me dunkt.

@SinergyX: Ik vind de PS3 phat dan ook een van de allerlelijkste apparaten van de afgelopen 10 jaar. Ik was dan ook blij met de aankondiging van de matte slim, aangezien ik toen nog helemaal geen PS3 had. :)

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant: het is 2013, onderdelen worden steeds kleiner en zuiniger, en je hebt een console war die beslist moet worden. Niet echt slim om dan met zo een enorme unit aan te komen, me dunkt.
Maar het mag ook niet de specs hebben van een Wii U en het mag ook geen >600,-- Euro kosten.

Wat mij betreft is het ding wat groot, maar wel stil en kan het een paar jaar mee qua games. Het liefst is de kast rechthoekig (43cm breed) en zwart zodat het bij de andere apparaten past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
De grootte van het apparaat kan me echt geen bal schelen. Als dat betekend dat hij koel blijft en stil is neem ik dat er graag bij. Ik snap niet dat mensen zo hard bezig zijn met dat uiterlijk... Als ik mij de eerste xbox 360 herinner was dat ding echt een luid... Daar erger ik me echt veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
zAo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:52:
Wat mij betreft is het ding wat groot, maar wel stil en kan het een paar jaar mee qua games. Het liefst is de kast rechthoekig (43cm breed) en zwart zodat het bij de andere apparaten past.
Hij lijkt ook qua uiterlijk erg goed te passen bij de huidige serie van Samsung en Human, pianozwart met zilverrandje, enige probleem.. waar zet ik dat stomme kinect ding neer :P

Edit:
But that doesn't mean used games are dead. In fact, Harrison told us, you'll be able to sell your Xbox One games online.

"We will have a solution—we’re not talking about it today—for you to be able to trade your previously-played games online," Harrison said.
XBL Marktplaats anyone? :P

Zoals ik dat lees gaan ze toch naar het huidige PC principe, de game/cd zelf is niets meer waard, de prijs is de CDcode. Die paar euro voor CD/doosje heeft geen resell value meer, maar mogelijk dat je dus online geactiveerde games dus wel zou kunnen doorverkopen.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grootte en of een OS nou wel of niet virtueel is maakt weinig uit. Graphics zullen in het begin wel de marketing bepalen, maar games kunnen nog net zo makkelijk afgebrand worden door brakke gameplay en ik denk dat die ook belangrijker gaat worden. Het maken van orgasmegevende graphics kost je op den duur gewoon teveel manuur. Dan liever een game met 250 man erin en lekker schieten maar. Het zal me ook niet verbazen als de playercount bij COD omhoog zal gaan.

Er zijn een aantal dingen die de huidige Playstation beter doet: meer exclusives en op dit moment meer focus op gaming. Toch bevalt het Microsoft platform mij altijd erg goed en speel ik toch vooral multi-platform games van EA, Ubisoft of Rockstar. Op dat gebied lijkt de X1 wel meer voordeel te bieden, maar we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik denk dat de graphics op beide consoles wel weer vrijwel hetzelfde zal zijn, puur omdat een ontwikkelaar niet 2 hele verschillende levels gaat maken.

En verder zal de prijs meer bepalender zijn, puur omdat consumenten gewoon minder willen besteden bij de aanschaf ervan. Ook moeten we nog maar even zien of Sony nu niet weer de EU over gaat slaan met de lancering.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Xbox One Will Not Function Without Kinect Attached
http://www.ign.com/articl...n-without-kinect-attached

[ Voor 22% gewijzigd door DeBaroN op 22-05-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
Harrison meldde ook dat tweedehands games opnieuw geactiveerd moeten worden op de console van de nieuwe eigenaar, waarbij de volledige prijs van de game zou moeten worden betaald. Microsoft kwam hier zelf weer op terug later.

"Vandaag hebben we alleen bevestigd dat spelers hun games kunnen inleveren en doorverkopen via retail." Het is dus ook niet duidelijk of Harrisons claim correct is dat de Xbox One elke 24 uur online moet zijn.

-nu.nl

Kortom, ze roepen maar wat, kijken hoe het valt en dan roepen ze wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

.kernel. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:
Kortom, ze roepen maar wat, kijken hoe het valt en dan roepen ze wat anders
While there have been many potential scenarios discussed, today we have only confirmed that we designed Xbox One to enable our customers to trade in and resell games at retail.

Beyond that, we have not confirmed any specific scenarios.

Majornelson
Alles is speculatie en/of proefballon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 12:10

Nemesizz

Untouchable

Ik ben wel benieuwd hoe het een en ander gaat uitpakken.

Dingen zoals dat social media gedoe (PS4) en dat hele TV gedoe (XBone) zijn dingen die ik persoonlijk een beetje zinloos vind. Echter, social media is zo populair tegenwoordig (ik persoonlijk hou er totaal niet van).

Voice commands en motion commands (of hoe je het wil noemen) lijkt me niks. Het mag dan wel steeds beter worden, heb nog steeds een vervelende 'na smaak' van die Samsung TV's die dat hebben.
Ding reageert soms op momenten dat het niet uit komt, beweeg je je hoofd, 'denkt' (dit geval) de TV dat je je hand beweegt en krijg je ineens zo'n irritant pop-up menu in beeld.
Of reageert de TV ineens op voice commands van stemmen van de TV zelf (zit je een film te kijken, *PLOP* komt ineens een menu tevoorschijn omdat ie op stemmen reageert).
Gelukkig was het bij de TV uit te zetten, maar vind het ook compleet zinloos (gewoon op een afstand bediening drukken is sneller en makkelijker).

Uiterlijk, tja, PS4 nog niet (goed) gezien, en XBOne niet echt interessant. Maar boeit opzich ook niet veel, je kijkt meestal toch naar je TV scherm als het goed is. Dat ze wat groter/dikker zijn dan de huidige Slim modellen (zowel PS3 als Xbox 360) vind ik zelf niet zo slecht.
Kun je er mooi grote heatsinks in stoppen, eventueel grote fan op een laag rpm, is het ding stil en word ie hopelijk niet zo loeiheet.
Zelf vond ik de PS3 phat's ook mooier dan de Slim's, en het hele voordeel van de eerste Slim's was eigenlijk meteen teniet gedaan door het formaat (zuinigere chips, minder hitte....maar dan kleine behuizing met kleinere koeler word ie alsnog erg warm en schiet je er weinig mee op tov zuinige phat model met grote koeling).

Denk wel dat ze bij MS wel 2x nagedacht hebben over het design (en metname het binnenwerk). De fout met de 1e Xbox 360's willen ze niet nog een keer maken denk ik.

Voor mij persoonlijk gaat het eigenlijk puur om de games, al die andere 'gimmicks' zet ik waarschijnlijk toch first chance I get uit. PS3 had toen ook zoiets met NOS tv kijken, 1 of 2 keer gebruikt, daarna nooit weer.

Xboxone vind ik overigens een beetje...tja...rare naam. Infinity ofzo klonk toch beter.
Het draaien van 3 OS'en lijkt me eerlijk gezegt ook niet fijn voor system-resources (ik weet het is nog te vroeg om er echt een oordeel over te vellen, maar hoe dan ook lijkt het mij toch redelijk wat resources op te snoepen).

Ben benieuwd hoe alles gaat uitpakken, momenteel loop ik nog niet zo warm als toen de Xbox 360 en PS3 uitkwamen (die vond ik interessanter eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
PS4 populairder dan ooit dankzij de Xbox One
http://www.psx-sense.nl/1...ooit-dankzij-de-xbox-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Aandelen verhaal komt ook door overname bod van mediatak van Sony, zo raar is dat niet :P

Daarnaast, poll op basis van 'op papier' en een apparaat werkend gezien, ja.. duidelijk (PS3 playback via gaikai in de standaard features, yea right).

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
If we hadn't heard that internally some at Microsoft are shocked by the negative reaction, I'd suggest maybe this was the plan all along.

-kotaku
(http://kotaku.com/that-xb...-a-disaster-huh-509192266)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Uit de "neutrale" bron

- Het evenement wat Microsoft gister hield en de Xbox One zelf wordt inmiddels een ‘drama’ genoemd door befaamde blogs als Kotaku.

- GameSpot spreekt dan ook boekdelen. Slechts 11% gaat voor de Xbox One en een dikke 89% gaat voor de PS4

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 22-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Yup, ik denk dat Microsoft wel klaar is als ze doorgaan op de ingeslagen weg met de Xbox One. Fees voor tweedehands of geleende games 0_0 Gotta be fucking kidding me... Ze moeten de boel serieus omgooien of anders is het serieus met ze gedaan op gaming vlak. Wat een grap, en nog een slechte ook...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Voordeel, Sony heeft nu heeeeeeel veel speelruimte om dingen aan te passen in het straatje van de problemen&vragen van de Xbox One. Zijn ze slim, gooien ze nog een berg dingen overboord en pakken ze bij de presentatie van de PS4 (de echte, niet zo'n voorbode ding) juist die punten op, scoren ze bizar goed mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cI9AiWr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
WHAHAHAHAHAHAHA
Epic, en zou me echt hellemaal niets verbazen als dit soort dingen gaan gebeuren ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

And issues you a fee for sharing with your friends

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
v8power67 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:32:
[...]

WHAHAHAHAHAHAHA
Epic, en zou me echt hellemaal niets verbazen als dit soort dingen gaan gebeuren ;)
Hier nog een goeie... ;) Maar ik ga het hier niet volposten met memes want dat wordt niet geapprecieerd.
Vele komen van hier: http://www.reddit.com/r/gaming/top/ (sorteren op het Hot of Populair tabblad)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ME5Y8Xf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
Too soon.
Dat is wat bij de meeste reacties denk als ik ze lees.
Als het gamen te slecht is verkopen ze gewoon geen xboxen, mediacenter en/of smart tv's zijn dan een veel goedkoper alternatief.
Verder 'wij' vinden gamen het belangrijkst, maar gamen is natuurlijk mainstream. En mainstream zal het vast wel fijn vinden dat alles makkelijk gecombineerd wordt en (ook niet uitsluitend, kan toch bijna niet anders?) met voice en gestures bedient kan worden.

Ik verwacht zelf ook (want veel al genoemd in dit topic) dat de uitendelijk consoles weer erg vergelijkbaar zullen zijn qua technische kracht en dus game pracht.

Kritiek op het formaat van de console zelf vind ik dan wel weer terecht. Maar ja, ze zullen technische problemen als met de 360 willen voorkomen, en ja het kan bijna niet anders dan dat er nog een slim model zal komen. Denk dat ik rond die tijd wel zal instappen. Geen idee nog welke van de 2, wsl uiteindelijk wel weer beide. Maar ik moet toegeven dat ik te weinig online speel om gold te kunnen goedpraten voor mezelf, dan liever instant game collection.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
baronruud schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:16:
[...]

Uit de "neutrale" bron

- Het evenement wat Microsoft gister hield en de Xbox One zelf wordt inmiddels een ‘drama’ genoemd door befaamde blogs als Kotaku.

- GameSpot spreekt dan ook boekdelen. Slechts 11% gaat voor de Xbox One en een dikke 89% gaat voor de PS4
Vind ik ook wel weer apart. De presentatie van gisteren viel mij ook tegen, maar er zijn nog genoeg dingen onduidelijk en ook van de ps4 is nog niet alles bekend (o.a. Gaikai). Beetje voorbarig allemaal?
Sagat schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
Verder 'wij' vinden gamen het belangrijkst, maar gamen is natuurlijk mainstream. En mainstream zal het vast wel fijn vinden dat alles makkelijk gecombineerd wordt en (ook niet uitsluitend, kan toch bijna niet anders?) met voice en gestures bedient kan worden.
.
Dat zijn eigenlijk 2 discussies door elkaar: persoonlijk beoordeling en commercieel/marktpotentieel. Die twee beoordelingen hoeven uiteraard niet in overeenstemming of gerelateerd te zijn. (Het is uiteraard een ander verhaal als je uitspraken gaat doen over potentieel succes van het product, gebaseerd enkel en alleen op je eigen voorkeur als gamer)

[ Voor 37% gewijzigd door nioz op 22-05-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart? Ik keek na een half uur op de klok, en eigenlijk zat ik naar de presentatie van een PVR te kijken met smart functionaliteit. Vervolgens komen Fifa (multiplatform), Forza, UFC (multiplatform) en dat Quantum gebeuren met wat CGI filmpjes langs (geen gameplay, en grafisch nergens indrukwekkend), daarna zegt een dame dat de X1 de nieuwe "watercooler" (WTF?!) wordt en een andere dame dat er een TV serie van Halo komt (wtf heeft dit te maken met de console? die kan ik ook downloaden en op de PS4 kijken). En daarna krijgen we een voorproefje van de meest geanticipeerde CoD sinds 5 jaar: vissen zijn zo intelligent dat ze bij je vandaan zwemmen als je in de buurt komt, ze hebben een hond gemodelleerd naar een echte hond en die zit in je squad, je kan leanen en glijden, en grafisch lijkt het op sommige games die al op de huidige console draaien. Laat dan op z'n minst een nieuwe Halo (voor de fans, ik heb niks met Halo) teaser zien, en wellicht nog wat andere teasers van nieuwe IP's cq. exclusives.

Voorbarig misschien, maar dit was echt een aanfluiting.

Ze hadden dieper op de hardware in kunnen gaan en wat tech demo's kunnen laten zien (hoeven niet eens games te zijn) waarbij we zien wat er mogelijk is met de nieuwe hardware. Maar nee: alles werd gericht op volgevreten Amerikanen die met een emmer kip op schoot sport kijken, waarbij hun handen te vies zijn om de console met de controller te bedienen (daar komt die hartslag meter van Kinect misschien weer van pas, dat dan weer wel).

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Sagat schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
Too soon.
Dat is wat bij de meeste reacties denk als ik ze lees.
Als het gamen te slecht is verkopen ze gewoon geen xboxen, mediacenter en/of smart tv's zijn dan een veel goedkoper alternatief.

Ik verwacht zelf ook (want veel al genoemd in dit topic) dat de uitendelijk consoles weer erg vergelijkbaar zullen zijn qua technische kracht en dus game pracht.

Kritiek op het formaat van de console zelf vind ik dan wel weer terecht. Maar ja, ze zullen technische problemen als met de 360 willen voorkomen, en ja het kan bijna niet anders dan dat er nog een slim model zal komen. Denk dat ik rond die tijd wel zal instappen. Geen idee nog welke van de 2, wsl uiteindelijk wel weer beide. Maar ik moet toegeven dat ik te weinig online speel om gold te kunnen goedpraten voor mezelf, dan liever instant game collection.
De Wii of Wii U is er voor de mainstream gamer. Nintendo heeft die markt in handen. Xbox gamers zullen vooral erg geïnteresseerd zijn in gaming, in plaats van tv, gestures en meer van dat soort gimmicks... Microsoft heeft het gewoon zwaar verpest, tenzij ze op de E3 echt iets wonderbaarlijks neerzetten. Als je ontkent dat deze reveal een grap is, dan vraag ik me af waar je naar op zoek bent in de opvolger van een gaming console. Natuurlijk zal de uiteindelijke hardware vergelijkbaar zijn, maar de PR van Microsoft is blijkbaar zo bizar slecht dat ze denken dat dit zal aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:44:
Apart? Ik keek na een half uur op de klok, en eigenlijk zat ik naar de presentatie van een PVR te kijken met smart functionaliteit. Vervolgens komen Fifa (multiplatform), Forza, UFC en dat Quantum gebeuren met wat CGI filmpjes langs (geen gameplay, en grafisch nergens indrukwekkend), daarna zegt een dame dat de X1 de nieuwe "watercooler" (WTF?!) wordt en een andere dame dat er een TV serie van Halo komt (wtf heeft dit te maken met de console? die kan ik ook downloaden en op de PS4 kijken). En daarna krijgen we een voorproefje van de meest geanticipeerde CoD sinds 5 jaar: vissen zijn zo intelligent dat ze bij je vandaan zwemmen als je in de buurt komt, ze hebben een hond gemodelleerd naar een echte hond en die zit in je squad, je kan leanen en glijden, en grafisch lijkt het op sommige games die al op de huidige console draaien.

Voorbarig misschien, maar dit was echt een aanfluiting.
+1

Is al gepost, maar blijft leuk!

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 22-05-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Bansheeben schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:45:
[...]

De Wii of Wii U is er voor de mainstream gamer. Nintendo heeft die markt in handen. Xbox gamers zullen vooral erg geïnteresseerd zijn in gaming, in plaats van tv, gestures en meer van dat soort gimmicks... Microsoft heeft het gewoon zwaar verpest, tenzij ze op de E3 echt iets wonderbaarlijks neerzetten. Als je ontkent dat deze reveal een grap is, dan vraag ik me af waar je naar op zoek bent in de opvolger van een gaming console. Natuurlijk zal de uiteindelijke hardware vergelijkbaar zijn, maar de PR van Microsoft is blijkbaar zo bizar slecht dat ze denken dat dit zal aanslaan.
Met de wii u heeft nintendo weinig in handen op het moment. Er ligt dus best een kans op de markt voor mainstream entertainment. Mensen die graag tv kijken (sport, jeopardy?), maar daarnaast ook genieten van fifa, madden, cod of een kinect spelletje. Nintendo richt zich voor mijn gevoel op een iets jonger segment en zet ook minder groot in op features naast het gamen. Maar inderdaad dit is geen pure gameconsole meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.kernel. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:13:
If we hadn't heard that internally some at Microsoft are shocked by the negative reaction, I'd suggest maybe this was the plan all along.

-kotaku
(http://kotaku.com/that-xb...-a-disaster-huh-509192266)
Kotaku was anders echt pro-PS4 fanboygedrag aan het tonen:
http://kotaku.com/what-ch...ut-the-new-xbox-509252057 (alsof china pro-xbox is geweest. Dat is net als japan pro-ps4.
http://chiefs18.kinja.com...he-armed-forces-509169613 (hoezo, hebben ze geen internet daar dan? Bij elke militaire basis is een internetverbinding, maar op geheime missies lijkt het me niet dat een console nodig is)
http://kotaku.com/its-a-c...-xbox-is-all-in-509244595 (hij is groot ja, maar hij is dan ook een stuk krachtiger en van de PS4 weten we het formaat niet)
http://kotaku.com/mainstr...to-the-xbox-one-509243303 (goh anderen hebben een positieve reactie, eens kijken hoe we dat kunnen uitbuiten)
http://kotaku.com/i-hope-...ne-game-box-art-509196354 (hoe kunnen we de boxart gebruiken om nog eens aan te geven dat wij een andere smaak hebben)
http://kotaku.com/the-xbo...le-but-thats-ok-509212969 (wij snappen niet dat 500gb (is dat van de ps4 wel al bekend dan? Verder is het gewoon uit te breiden met een externe schijf, dus boeiend)
http://kotaku.com/that-xb...-a-disaster-huh-509192266 (wij zijn ps4 dus laten we even los gaan met allerlei onbevestigde geruchten en nieuwberichten die later zijn bijgewerkt of tegengesproken)
http://kotaku.com/what-di...xbox-one-reveal-509195085 (wie is het niet met ons eens, ga dan maar weg)
http://kotaku.com/the-ent...n-1-5-hilarious-509197649 (kijk een grappig filmpje van een ps3/4 fan, die zijn er zeker niet van de ps4 haha )
http://kotaku.com/the-tin...-one-controller-509188976 (wauw, kijk eens hoe weinig die veranderd is, waar is de 20" touchdisplay?)
http://kotaku.com/the-xbo...res-what-they-l-509057349 (kijk hoeveel meer exclusives de 360 had bij launch!! want we weten nu zoveel :S )
http://kotaku.com/so-the-...-of-peoples-kin-509179256 (haha kijk eens hoe dom de huidige kinect is)
http://kotaku.com/how-big...e-lets-find-out-509175469 (kijk dan hoe groot!)
http://kotaku.com/the-xbo...-future-of-spor-509139085 (het is allemaal pre-rendered, we geloven er geen zak van)
http://kotaku.com/xbox-on...ion-cant-play-o-509164109 (boehoe hij heeft internet nodig boehoe)
http://kotaku.com/how-the...wer-of-the-clou-509148579 (de cloud? Meh)
http://kotaku.com/you-wil...s-online-micros-509140825 (hier nog een leuk voorbeeld van een bericht die ze hebben moeten bijwerken omdat ze het helemaal fout hadden)
http://kotaku.com/thanks-...g-up-a-mostly-d-509105422 (nog even zeiken op cod en het feit dat er weinig games waren op een hardwarepresentatie)
http://kotaku.com/meet-th...official-images-509119369 (kijk dan hoe lelijk wij dit vinden!!! )
http://kotaku.com/sonys-s...ofts-xbox-one-r-509106311 (nog een bericht wat ze moesten bijwerken omdat het niet klopte)
http://kotaku.com/xbox-on...ect-to-function-509112572 (wij motten kinect niet)
http://kotaku.com/xbox-on...ward-compatible-509088037 (wij spelen nu nog steeds op onze PSX!!)
http://kotaku.com/the-xbo...s-to-block-used-509077987 (bericht moeten bijwerken omdat het niet klopte maar nog steeds huiliehuilie)

"Positieve"(copypaste) berichten:
http://gizmodo.com/xbox-o...riggers-are-fre-509174701
http://gizmodo.com/kinect...x-sees-you-like-509155673
http://kotaku.com/achieve...nging-heres-how-509125298
http://kotaku.com/first-s...ox-one-are-ridi-509101015
http://kotaku.com/watch-m...new-xbox-one-ri-509103614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

nioz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Met de wii u heeft nintendo weinig in handen op het moment. Er ligt dus best een kans op de markt voor mainstream entertainment. Mensen die graag tv kijken (sport, jeopardy?), maar daarnaast ook genieten van fifa, madden, cod of een kinect spelletje. Nintendo richt zich voor mijn gevoel op een iets jonger segment en zet ook minder groot in op features naast het gamen. Maar inderdaad dit is geen pure gameconsole meer.
Ja en dat werkt dan allemaal weer alleen in Amerika. Dus wat heb ik in handen als ik bij de release een Xbox one zou kopen? Een multimedia center waar je alleen mee kunt gamen. Dus al die geadverteerde features doen drie keer niets voor mij. Microsoft is een grote troll
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:54:
[...]

Kotaku was anders echt pro-PS4 fanboygedrag aan het tonen:
http://kotaku.com/what-ch...ut-the-new-xbox-509252057 (alsof china pro-xbox is geweest. Dat is net als japan pro-ps4.
http://chiefs18.kinja.com...he-armed-forces-509169613 (hoezo, hebben ze geen internet daar dan? Bij elke militaire basis is een internetverbinding, maar op geheime missies lijkt het me niet dat een console nodig is)
http://kotaku.com/its-a-c...-xbox-is-all-in-509244595 (hij is groot ja, maar hij is dan ook een stuk krachtiger en van de PS4 weten we het formaat niet)
http://kotaku.com/mainstr...to-the-xbox-one-509243303 (goh anderen hebben een positieve reactie, eens kijken hoe we dat kunnen uitbuiten)
http://kotaku.com/i-hope-...ne-game-box-art-509196354 (hoe kunnen we de boxart gebruiken om nog eens aan te geven dat wij een andere smaak hebben)
http://kotaku.com/the-xbo...le-but-thats-ok-509212969 (wij snappen niet dat 500gb (is dat van de ps4 wel al bekend dan? Verder is het gewoon uit te breiden met een externe schijf, dus boeiend)
http://kotaku.com/that-xb...-a-disaster-huh-509192266 (wij zijn ps4 dus laten we even los gaan met allerlei onbevestigde geruchten en nieuwberichten die later zijn bijgewerkt of tegengesproken)
http://kotaku.com/what-di...xbox-one-reveal-509195085 (wie is het niet met ons eens, ga dan maar weg)
http://kotaku.com/the-ent...n-1-5-hilarious-509197649 (kijk een grappig filmpje van een ps3/4 fan, die zijn er zeker niet van de ps4 haha )
http://kotaku.com/the-tin...-one-controller-509188976 (wauw, kijk eens hoe weinig die veranderd is, waar is de 20" touchdisplay?)
http://kotaku.com/the-xbo...res-what-they-l-509057349 (kijk hoeveel meer exclusives de 360 had bij launch!! want we weten nu zoveel :S )
http://kotaku.com/so-the-...-of-peoples-kin-509179256 (haha kijk eens hoe dom de huidige kinect is)
http://kotaku.com/how-big...e-lets-find-out-509175469 (kijk dan hoe groot!)
http://kotaku.com/the-xbo...-future-of-spor-509139085 (het is allemaal pre-rendered, we geloven er geen zak van)
http://kotaku.com/xbox-on...ion-cant-play-o-509164109 (boehoe hij heeft internet nodig boehoe)
http://kotaku.com/how-the...wer-of-the-clou-509148579 (de cloud? Meh)
http://kotaku.com/you-wil...s-online-micros-509140825 (hier nog een leuk voorbeeld van een bericht die ze hebben moeten bijwerken omdat ze het helemaal fout hadden)
http://kotaku.com/thanks-...g-up-a-mostly-d-509105422 (nog even zeiken op cod en het feit dat er weinig games waren op een hardwarepresentatie)
http://kotaku.com/meet-th...official-images-509119369 (kijk dan hoe lelijk wij dit vinden!!! )
http://kotaku.com/sonys-s...ofts-xbox-one-r-509106311 (nog een bericht wat ze moesten bijwerken omdat het niet klopte)
http://kotaku.com/xbox-on...ect-to-function-509112572 (wij motten kinect niet)
http://kotaku.com/xbox-on...ward-compatible-509088037 (wij spelen nu nog steeds op onze PSX!!)
http://kotaku.com/the-xbo...s-to-block-used-509077987 (bericht moeten bijwerken omdat het niet klopte maar nog steeds huiliehuilie)

"Positieve"(copypaste) berichten:
http://gizmodo.com/xbox-o...riggers-are-fre-509174701
http://gizmodo.com/kinect...x-sees-you-like-509155673
http://kotaku.com/achieve...nging-heres-how-509125298
http://kotaku.com/first-s...ox-one-are-ridi-509101015
http://kotaku.com/watch-m...new-xbox-one-ri-509103614
Tja, je kunt het fanboygedrag noemen, maar ik denk dat Microsoft ze weinig keus laat. Er valt namelijk gewoonweg vrijwel niets positiefs te melden over de Xbox one... Echt, ze hadden het niet slechter kunnen doen. Alle fans krijgen het gevoel dat ze keihard genaaid worden en mediacenters zijn er al zat, dus de vraag blijft: waarom zou ik een Xbox One willen hebben?

[ Voor 122% gewijzigd door Bansheeben op 22-05-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dit topic gesloten worden?

iedere nextgen console heeft al zijn eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wie de beste graphics wilt moet de Ps4 kopen. De Ps4 heeft een 50% snellere gpu. Verder heeft de Ps4 ook DDR5 vs DDR3.

Het applaus kwam van de Microsoftware werknemers: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560557

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, hier kunnen we de consoles met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:08:
Wie de beste graphics wilt moet de Ps4 kopen. De Ps4 heeft een 50% snellere gpu. Verder heeft de Ps4 ook DDR5 vs DDR3.
Bron?
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:08:
Dat is ook veelal het geval in de afzonderlijke topics.

[ Voor 32% gewijzigd door supreme tweaker op 22-05-2013 15:11 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Thanks, je bent nummer 24.

Als mensen eens kijken wat er al gepost is voordat ze iets plaatsen kan 50% van de berichten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Applaus was van de MS werknemers.. Lijkt me logisch. De journalisten doet dat nooit.
Verder, als ik had meegeholpen aan dat apparaat zou ik ook juigen bij de aankondigingen :p

En er is geen echte bron over het DDR3 vs GDDR5 verhaal, alleen geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supreme tweaker schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:10:
[...]

Bron?

[...]

Dat is ook veelal het geval in de afzonderlijke topics.
Werkgeheugen is door MS zelf bekend gemaakt tijdens de show. GPU weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:08:

Het applaus kwam van de Microsoftware werknemers: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560557
1) De grafische chip is bij beiden consoles niet bekend gemaakt. Helemaal geen specs ook waardoor je niet kunt zeggen of ie sneller is. Ook het type geheugen is niet bekend gemaakt en gezien hoeveel geruchten niet klopten, verwacht ik ook niet dat dat gaat kloppen... (naast het feit dat de 360 shared geheugen heeft en de ps4 waarschijnlijk niet)

2) Het applaus bij de ps4 presentatie kwam ook voornamelijk van sony medewerkers, dat is tegenwoordig bij vrijwel elke presentatie zo. En ik hoorde en zag toch wel wat meer publiek klappen dan een klein groepje medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:08:
oke , ik koop gewoon de eerste die hier in Nederland beschikbaar is , dus de ps4 of xbox one.

ik verlang erg naar de nieuwe graphics en mogelijkheden van de nextgen generatie.

verwacht van mij de Call of Duty nextgenstyle of de nieuwe Dennis.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Werkgeheugen is door MS zelf bekend gemaakt tijdens de show. GPU weet ik niet.
Is ook bekend of dit werkgeheugen gedeeld wordt tussen CPU en GPU? Heeft de GPU ook dedicated memory?

Ik kan me heel slecht voorstellen dat de GPU het (relatief) trage DDR3 geheugen ter beschikking krijgt. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn, mocht hierdoor de performance niet in de buurt komen van die van de PS4.

[ Voor 8% gewijzigd door supreme tweaker op 22-05-2013 15:15 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Bansheeben schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Ja en dat werkt dan allemaal weer alleen in Amerika. Dus wat heb ik in handen als ik bij de release een Xbox one zou kopen? Een multimedia center waar je alleen mee kunt gamen. Dus al die geadverteerde features doen drie keer niets voor mij. Microsoft is een grote troll
Ten eerste is het niet zeker dat al die dingen alleen in amerika zullen werken. Ziggo is ten slotte ook al bezig met een app voor de x360, wie weet wat ze nog aankondigen voor de x1. Ten tweede, prima dat jij het niets vindt, maar in je vorige post deed je alsof de x1 gedoemd is om te falen, terwijl de kans best bestaat dat er andere mensen op deze aardbol bestaan die hier wel op zitten te wachten.

Voor de goede orde: ik word ook niet warm van wat ik tot nu toe heb gezien, maar nog lang niet alles is onthuld. Hij ligt eind dit jaar pas in de winkel, ik wacht nog even met het volledig afschrijven van de console na een presentatie van 1uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
supreme tweaker schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:13:
Ik kan me heel slecht voorstellen dat de GPU het trage DDR3 geheugen ter beschikking krijgt. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn
DDR3 vs GDDR5 is niet puur snelheid of bandbreedte, GDDR5 heeft weer last van stuk hogere latency.

Vrij moeilijk hardware technisch te vergelijken, zolang je niet de complete architectuur kent van elke console, zeker als de Sony kant nog 0,0 bekend is en enkel geruchten zijn.

Er zijn nog berg maandjes te gaan, Sony kan weer een vertraagde EU lancering doen, er komen nieuwe features bij of gaan juist weg, beide kunnen nog van alles aanpassen voordat dat ding in de schappen ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Graag gedaan :).
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:
1) De grafische chip is bij beiden consoles niet bekend gemaakt. Helemaal geen specs ook waardoor je niet kunt zeggen of ie sneller is. Ook het type geheugen is niet bekend gemaakt en gezien hoeveel geruchten niet klopten, verwacht ik ook niet dat dat gaat kloppen... (naast het feit dat de 360 shared geheugen heeft en de ps4 waarschijnlijk niet)
Jawel, Sony heeft in februari al laten weten dat de Cpu en Gpu door amd gemaakt zijn, en dat de Gpu in de Ps4 2tflops aan kracht heeft. Aangezien de cpu en gpu speciaal voor de consoles gemaakt zijn zou een versienummertje nietszeggend zijn. Daarvoor was er al een, achteraf gezien, juist gerucht dat heeft gezegd dat de Ps4 1.8tflops zou hebben en de Xbox 1.2tflops.
supreme tweaker schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:13:
Ik kan me heel slecht voorstellen dat de GPU het trage DDR3 geheugen ter beschikking krijgt. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn
Ik ga even de bron zoeken maar Ms heeft alleszins al via Twitter laten weten dat het DDR3 is.
Hortz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:
En er is geen echte bron over het DDR3 vs GDDR5 verhaal, alleen geruchten
Jawel. Sony heeft zelf laten weten dat het DDR5 is, Ms dat het DDR3 is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:17:
[...]

DDR3 vs GDDR5 is niet puur snelheid of bandbreedte, GDDR5 heeft weer last van stuk hogere latency.

Vrij moeilijk hardware technisch te vergelijken, zolang je niet de complete architectuur kent van elke console, zeker als de Sony kant nog 0,0 bekend is en enkel geruchten zijn.
Dit realiseerde ik mij, dus ik heb een kleine nuance aangebracht in die post :).

Echter lijkt me de architectuur van de PS4 erg veelbelovend, dus ik vraag me af hoe Microsoft daar een goede rivaal tegenover gaat zetten. Qua contentplatform geef ik Microsoft een streepje voor, dus er spelen wel meerdere facetten mee.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Jawel, Sony heeft in februari al laten weten dat de Cpu en Gpu door amd gemaakt zijn, en dat de Gpu in de Ps4 2tflops aan kracht heeft. Aangezien de cpu en gpu speciaal voor de consoles gemaakt zijn zou een versienummertje nietszeggend zijn. Daarvoor was er al een, achteraf gezien, juist gerucht dat heeft gezegd dat de Ps4 1.8tflops zou hebben en de Xbox 1.2tflops.
Als de eerste waarde in het gerucht al niet juist is, hoe kun je de rest dan weten? Verder blijven het gewoon geruchten.

Je hebt nu 1 zijkant van de driehoek bekend, maar je kunt nog geen enkele berekening met pytagoras uitvoeren zonder een hoek of andere zijde te weten.
[...]

Ik ga even de bron zoeken maar Ms heeft alleszins al via Twitter laten weten dat het DDR3 is.
[...]

Jawel. Sony heeft zelf laten weten dat het DDR5 is, Ms dat het DDR3 is.
Het hangt niet alleen van de hardware af, maar ook hoe men er vervolgens mee omgaat. Als het geheugen door de graka en cpu gedeeld wordt, dan kan dat voor zo'n console sneller zijn dan apart geheugen voor de graka en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
.

[ Voor 99% gewijzigd door Asgaro op 22-05-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:22:
[...]
Als de eerste waarde in het gerucht al niet juist is, hoe kun je de rest dan weten? Verder blijven het gewoon geruchten.
wat het geheugen van de ps4 betreft hebben ze zelf tijdens hun onthulling gezegd dat het 8gb aan gddr5 is. Dat is dus absoluut geen gerucht. YouTube: PlayStation 4 Announcement Live Stream (Replay) Daarnaast had cerny het volgens mij ook over een 2terraflop gpu, maar dat weet ik niet zeker en zonder specs mag je dat uiteraard met een korreltje zout nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 22-05-2013 15:32 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!