Ben het met je eens. En nee, door mijn naam ben ik GEEN fanboykbloem schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:26:
240, 360, 576 of 720p, het zal me allemaal een worst wezen. Je kunt er gewoon blind op vertrouwen dat er door Infinity Ward weer een goede game neergezet zal worden welke ook grafisch fantastisch zal zijn. Vooral de interactieve maps vind ik wel een leuke toevoeging.
Maar ik heb nog steeds een vervelende nasmaak van de presentatie van gisteren. Ik vind het goed dat ze de console hebben laten zien. Dat hij voor veel mensen lelijk is was te verwachten maar persoonlijk vind ik het wel een mooi strak design. Maar die controller kan ik gewoon niet over uit. Een iets ander design, en we zijn verplicht om nieuwe controllers te kopen. Sony rechtvaardigd de nieuwe controller wel door behoorlijk wat wijzigingen maar wat ik gisteren zag vind ik alles behalve mooier dan de nieuwe controllers die ik voor de 360 gekocht heb.
Wat me verder stoorde is hoe weinig er over games gesproken werd. De presentatie van Sony ging van begin tot eind alleen maar over gaming en wat ze eraan gedaan hebben om met de PS4 weer terug naar de roots te gaan. Opvallend is ook met hoeveel lof de developers over de PS4 praten. Dat bevestigd dat Sony echt naar de ontwikkelaar is gegaan. Tijd zal leren of dat met de Xbox One ook zo zal zijn.
Wat ik gewoon niet snap is dat microsoft de focus op multimedia legt ipv gaming. Waarom zou ik willen skypen tijdens film kijken. Waarom zou ik onder de film van alles op internet willen bekijken? Als ik tijdens de film kijken gebeld word druk ik wel op pauze of bel ik na de film terug. Ik hoef tijdens een film kijken ook echt niet te zien wie er online komt. Daarnaast, ik weet 100% zeker dat je op veel momenten 3 keer moet herhalen wat je tegen het apparaat zegt voordat hij doet wat je wilt. Samsung zou de voice recognition en movement control onder de knie hebben maar toch moet ik zeg keer "Hi TV" gevolgt door "TV Out" roepen voor het kreng uit gaat. Voor het armen zwaaien moet ik toch vaak opstaan voor hij echt naar het volgende kanaal gaat. Geef mij maar de ouderwetse afstandsbediening die echt met 1 druk op de knop doet wat ik wil. Ik kan me niet voorstellen dat het ook echt zo goed gaat werken als die gast zei gisteren. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er iemand achter het gordijn stond voor het geval zijn stem niet herkend werd. En wat betreft alle combi mogelijkheden van tv kijken/internetten/skypen enz... Wie heeft er anno 2013/2014 nog geen tablet in huis waarmee dat allemaal goed mogelijk is en ook nog eens veel makkelijker?
Ik weet ook niet hoe het met jullie zit maar wat ik 99,99% van de tijd nodig heb als ik een film kijk is een mkv met een srt. Speelt ie dat af? Of een Blu-ray iso, kan ie die ook inlezen? Ik denk dat velen best snappen wat ik bedoel en op dat vlak zal ie het dan ook waarschijnlijk gaan afleggen tegenover 9 van de 10 ordinaire mediaplayers. Weg voordeel om films te kijken.
Sorry als ik een beetje negatief ben en mensen tegen het zere been schop maar het grote verschil voor mij is gewoon dat ik twee maand geleden een producent een nieuwe gameconsole zag aankondigen. Gisteren zag ik alles behalve dat. Er werd een console gepresenteerd welke het home entertainment center van ieder huishouden moest worden. Voor internet pak ik mn tablet wel, als ik wil kijken pak ik eerst de tvgids op de tablet en ga daarna met de afstandsbediening zappen welke ik toch nodig heb voor volume en om de tv aan te zetten en als ik wil facetimen, skypen of wat dan ook dan doe ik dat voor of na de film.
Ik zie het als een nieuwe insteek die Xbox heeft. Gewoon ook voor minder fanantieke gamers een goed iets neerzetten: Multi media dus. Het spreekt WEL een breed scala van mensen aan, dat wel. Maar mij niet echt.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''