Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:24:
Ik keek echt al weken uit naar de nieuwe Xbox. De PS4 had ik al niks mee, en dan krijg je zo'n presentatie. Man, wat een domper. De graphics vallen me zwaar tegen, het hele multimedia gebeuren valt me zwaar tegen en de kans dat ik ooit een console aanzet door te gaan roepen is 0. Dat gaat met de controller net zo makkelijk. Forza had ik hoge verwachtingen van, maar ook dat lijkt op niks. Jammer hoor. :)
Het was alleen een presentatie van de xbox dat er weinig games waren viel te verwachten. Ze hebben aangekondigd 15 exlusives uit te brengen waarvan 8 nieuw IP's. Hoe kan je dat een domper vinden!?

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasje123 op 21-05-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Ben toch bang dat de meeste mensen te hoge verwachtingen hadden van de reveal.

Als ik in de US zou wonen, dan wist ik het wel. Dan zou ik zeker voor de Xbox One gaan. Maar helaas zijn de meeste apps/features (dan doel ik op bijv. ESPN) niet voor de europese markt. Ze moeten echt een deal sluiten met Ziggo en UPC om zoiets beschikbaar te maken in NL.

Vooralsnog ga ik voor de PS4

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Het was alleen een presentatie van de xbox. Ze hebben aangekondigd 15 exlusives uit te brengen waarvan 8 nieuw IP's. Hoe kan je dat een domper vinden!?
Omdat exclusives niks betekenen. Dat hoeft niet garant te staan voor een topgame. Ik heb thuis een slechte internetverbinding en heb dus geen reet aan Skype of tv gidsen. Daar heb ik bijvoorbeeld een tablet voor.

Ik wil een console om op te gamen en niet een htpc waar je toevallig een game op kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

PBP

Kaasje123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Het was alleen een presentatie van de xbox dat er weinig games waren viel te verwachten. Ze hebben aangekondigd 15 exlusives uit te brengen waarvan 8 nieuw IP's. Hoe kan je dat een domper vinden!?
Zegt ook niet veel als daarvan 4 kinect titels zijn oid. Had ook meer ingame verwacht als ik eerlijk ben, die mediacenter functies kunnen me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:26:
Genieten hoor, de reacties. Beetje hetzelfde als een paar jaar geleden (soms ook dezelfde mensen).

De Xbox was geen gameconsole, alleen Amerikaanse markt, pre-rendered rotzooi, bladiebla.

Microsoft weet waar het straks om gaat. Mooie (erg mooie) games gaan beide consoles tonen, net als nu de verschillen relatief klein zijn. PS4/Xbox One zal 95% hetzelfde zijn op gamegebied.

De zaken er omheen gaan wel verschillen. Prima dus om dat aan te tonen. Games komen met E3 wel.
Helemaal mee eens...ik denk dat die (in de ogen van velen) bij-zaken de doorslag gaan geven. Daarbij weet MS inderdaad precies waar het om gaat. Integratie met Xbox, Phone, tablet, etc .......nu maar hopen dat veel van die zaken ook gaan werken buiten de VS.
Jackal131 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:28:
Ben toch bang dat de meeste mensen te hoge verwachtingen hadden van de reveal.

Als ik in de US zou wonen, dan wist ik het wel. Dan zou ik zeker voor de Xbox One gaan. Maar helaas zijn de meeste apps/features (dan doel ik op bijv. ESPN) niet voor de europese markt. Ze moeten echt een deal sluiten met Ziggo en UPC om zoiets beschikbaar te maken in NL.

Vooralsnog ga ik voor de PS4
Deal met Ziggo is er al....is al een app in ontwikkeling, dus ik verwacht eind dit jaar gewoon 'XBOX On'....'Nederland 1' ofzo te kunnen roepen :)

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:27

OMD

Mrbubbles,

Kijk nou eens je laatste 10 reacties... Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in zowel PlayStation als de Xbox maar je probeert wel heel erg je negatieve kijk bij andere op een zeer vervelende manier naar binnen te schuiven.

Je kan bijvoorbeeld Forza simpelweg niet afkraken omdat je nog geen gameplay hebt gezien, dat is gewoonweg de reinste onzin. Of je moet consequent zeggen, ik verlaat het topic en ik koop zowel geen PlayStation als Xbox, dan heb je ook geen last.

Er zijn mensen die wel enthousiast zijn ( hetzij gematigd ) en die wachten liever ( net als ik ) toch even op de E3 voordat ze spellen gaan afkraken voordat er wat goeds zichtbaar is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Zegt ook niet veel als daarvan 4 kinect titels zijn oid. Had ook meer ingame verwacht als ik eerlijk ben, die mediacenter functies kunnen me gestolen worden.
De E3 is er over 3 weken al dan komen er genoeg games. Jullie hebben gewoon onterechte verwachtingen. Sony heeft zo'n beetje alleen maar games laten zien. Microsoft heeft dat nog achter de hand terwijl Sony niks heeft. Al die randzaken vind ik juist enorm tof want die games komen heus wel op de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:33:
Mrbubbles,

Kijk nou eens je laatste 10 reacties... Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in zowel PlayStation als de Xbox maar je probeert wel heel erg je negatieve kijk bij andere op een zeer vervelende manier naar binnen te schuiven.

Je kan bijvoorbeeld Forza simpelweg niet afkraken omdat je nog geen gameplay hebt gezien, dat is gewoonweg de reinste onzin. Of je moet consequent zeggen, ik verlaat het topic en ik koop zowel geen PlayStation als Xbox, dan heb je ook geen last.

Er zijn mensen die wel enthousiast zijn ( hetzij gematigd ) en die wachten liever ( net als ik ) toch even op de E3 voordat ze spellen gaan afkraken voordat er wat goeds zichtbaar is.
Ik had van de Xbox wel heel wat verwacht ja. Na het gerotzooi omtrent GT5 was ik wel klaar met de Playstation. Prima hoor dat jij vind dat ik zeur, maar ik verwacht gewoon een gameconsole. Ik hoed die ellende eromheen allemaal niet, want voor je het weet wordt het een verplicht nummertje en moet je het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

TheVMaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Helemaal mee eens...ik denk dat die (in de ogen van velen) bij-zaken de doorslag gaan geven. Daarbij weet MS inderdaad precies waar het om gaat. Integratie met Xbox, Phone, tablet, etc .......nu maar hopen dat veel van die zaken ook gaan werken buiten de VS.

[...]

Deal met Ziggo is er al....is al een app in ontwikkeling, dus ik verwacht eind dit jaar gewoon 'XBOX On'....'Nederland 1' ofzo te kunnen roepen :)
en dan moet je tv nog op hdmi in, je receiver op het juiste kanaal....
Het klinkt allemaal leuk maar dit soort zaken zijn alleen echt cool als het 100% werkt en dat doet het slechts zelden omdat lang niet iedereen alle hardware precies goed op orde heeft.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Kaasje123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:34:
[...]

De E3 is er over 3 weken al dan komen er genoeg games. Jullie hebben gewoon onterechte verwachtingen. Sony heeft zo'n beetje alleen maar games laten zien. Microsoft heeft dat nog achter de hand terwijl Sony niks heeft. Al die randzaken vind ik juist enorm tof want die games komen heus wel op de E3.
Sony heeft ook niet zoveel laten zien qua games. Alleen die speelde het nog live op het podium. Jij denkt dat Sony niks meer heeft voor de E3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
Ik vond het maar een matige persconferentie als je het mij vraagt. Ze richten zich volledig op de TV combi en entertainment kant. Leuk dat je NBA speler statistics kan zien in een NBA tv match :S. Films kijken op dit apparaat hoe gaat dat in z'n werk, als een GOEDE mediacenter, of net niet?

Ik ben erg bang dat deze features of niet werken in nederland of niet goed genoeg uitgewerkt zijn om apparaten te gaan vervangen.

Ik vond het wel tof om het gezicht van de nieuwe xbox te zien al was dit net als een gewone HTPC behuizing. De game showcases in de playstation conferentie waren stukken beter!

Tijd zal het leren maar voor nu Playstation al the way :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
cheiron schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:15:
Maar hoe gaat die kinect nou je hartslag bepalen? In het fimpje op gametrailers laten ze het ook weer zien, maar zonder controller in zn hand.
Dat kan prima uit de beelden berekend worden tegenwoordig :)

Zie bijvoorbeeld: YouTube: M.I.T. Computer Program Reveals Invisible Motion in Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Hahaha, dit postte iemand op NeoGAF: http://finance.yahoo.com/q?d=t&s=SNE

Blijkbaar doet het Sony veel goeds :D

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 21-05-2013 20:38 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkH NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:24:
[...]

Voor zover ik weet nog nooit officieel bevestigd, dus bij deze.
Nee, omdat de nieuwe Xbox nog niet was aangekondigd. De game is multi-platform en gaat op de X360, PS3 en PS4 komen. Lijkt me voor de hand liggend in dat geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rajackar schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:36:
[...]

en dan moet je tv nog op hdmi in, je receiver op het juiste kanaal....
Het klinkt allemaal leuk maar dit soort zaken zijn alleen echt cool als het 100% werkt en dat doet het slechts zelden omdat lang niet iedereen alle hardware precies goed op orde heeft.
Ik las net op TheVerge dat het dus ook werkt als je dus je decoder doorlust... ;) Daarbij kan de XBOX d.m.v. HDMI-CEC natuurlijk gewoon je digitale decoder 'besturen'....maar goed...dat is ook maar een aanname van mij natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Benieuwd naar het nieuwe Xbox Live. Een vervijfvoudiging van servers. Als er straks op Live met 32 man en op andere consoles met 16 gespeeld kan worden, is dat wel een mooi pluspunt.

Sowieso heb ik het idee dat de Xbox naar dedicated servers gaat i.p.v. een systeem waar 1 console host is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:27

OMD

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:35:
[...]

Ik had van de Xbox wel heel wat verwacht ja. Na het gerotzooi omtrent GT5 was ik wel klaar met de Playstation. Prima hoor dat jij vind dat ik zeur, maar ik verwacht gewoon een gameconsole. Ik hoed die ellende eromheen allemaal niet, want voor je het weet wordt het een verplicht nummertje en moet je het gebruiken.
Die laatste zin ben ik het volledig mee eens, dat is wel een gevaar dat op de loer ligt :)

Ze zouden al bijna geen games presenteren vandaag, dat was van te voren verteld. Ik ben in ieder geval erg benieuwd maar de E3, wellicht wordt mijn gematigde enthousiasme dan omgezet naar jolly jolly happy friends enthousiasme.

Het apparaat zelf vind ik erg mooi, houd wel van strak en onopzichtig :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:39:
Benieuwd naar het nieuwe Xbox Live. Een vervijfvoudiging van servers. Als er straks op Live met 32 man en op andere consoles met 16 gespeeld kan worden, is dat wel een mooi pluspunt.

Sowieso heb ik het idee dat de Xbox naar dedicated servers gaat i.p.v. een systeem waar 1 console host is.
Inderdaad...benieuwd of er iets gaat wijzigen in de prijs van Xbox Live....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zal ook tijd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:19

nFo

Is toch voor die cloud dienst ?
Alles opslaan in de cloud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
http://kotaku.com/the-xbo...s-to-block-used-509077987

Lijkt erop dat games gelockt worden aan je console, als je hem ergens anders wilt spelen moet je een fee betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij

Heb het idee dat MS hun Azure cloud gaat gebruiken voor Xbox Live. Geen gekke zet, want daardoor ligt er wereldwijd een geweldig netwerk voor ze klaar, wat ook nog eens ontzettend schaalbaar is. Meer capaciteit? Standaard containertje erbij en gaan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

TheVMaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Ik las net op TheVerge dat het dus ook werkt als je dus je decoder doorlust... ;) Daarbij kan de XBOX d.m.v. HDMI-CEC natuurlijk gewoon je digitale decoder 'besturen'....maar goed...dat is ook maar een aanname van mij natuurlijk...
Klinkt aardig maar mss kijk je wel analoog of via je dvb tuner in je tv ;)
Ik wil niet te flauw doen maar er zijn erg veel variabelen de er voor kunne zorgen dat het niet helemaal lekker werkt.
En dan gaan we er voor het gemak maar even vanuit dat er nu ook nederlandse voice commands komen, en dat is ook maar afwachten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:40:
[...]

Die laatste zin ben ik het volledig mee eens, dat is wel een gevaar dat op de loer ligt :)

Ze zouden al bijna geen games presenteren vandaag, dat was van te voren verteld. Ik ben in ieder geval erg benieuwd maar de E3, wellicht wordt mijn gematigde enthousiasme dan omgezet naar jolly jolly happy friends enthousiasme.

Het apparaat zelf vind ik erg mooi, houd wel van strak en onopzichtig :)
Klopt, het uiterlijk vind ik ook heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

rajackar schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:43:
[...]

Klinkt aardig maar mss kijk je wel analoog of via je dvb tuner in je tv ;)
Aan de andere kant.. als alle grote tv fabrikanten hun tv's certificeren voor ci+, waarom zou microsoft dat ook niet kunnen met hun console (of met addon op console)?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

lol, mijn vraag wordt beantwoord door peter in de ign nabeschouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 23:12
Goron schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:41:
http://kotaku.com/the-xbo...s-to-block-used-509077987

Lijkt erop dat games gelockt worden aan je console, als je hem ergens anders wilt spelen moet je een fee betalen...
wow, dat vind ik nogal wat

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat zou wel eens een deal breaker kunnen zijn. Kotaku is wel site met nogal wat sensatielust dus ik zou het niet direct voor waarheid aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kwijlen door de Halo-Spielberg combinatie. Halo is toch eigenlijk waar ik in mijn jonge jaren echt ben ingestapt in de shooters, en mede daarom mijn favoriete franchise is.
Ook was Destiny een reden waarom ik toch een next-gen wilde. Maar als ik dit zo zie, hoeveel je gaat betalen voor dingen die of meteen in de prullenbak belanden, of nooit op mijn scherm komen, zit ik toch wel in een dilemma.
De online community en media kunnen mij echt niet bekoren.

Kotaku post al jaren die onzin berichten, en ik heb het idee dat het ze vooral negatief tegenover MS staan. Ik lees iedere keer van dat soort berichten waardoor de console een afknapper zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
SToRM666 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:37:
Hahaha, dit postte iemand op NeoGAF: http://finance.yahoo.com/q?d=t&s=SNE

Blijkbaar doet het Sony veel goeds :D
Haha zalig :D

edit: ik gun het Sony wel. Zij hebben tot op de dag van vandaag veel de focus gelegd op core gaming zonder die uit het oog te verliezen.
Terwijl MS sinds enkele jaren andere oorden opzoekt: Kinect/casual/Dashboard met ads/...

Hun Windows 8 was al een faal: terwijl iedereen en zijn moeder de negatieve vlaag zag aankomen, bleef MS koppig achter het OS staan.
Ben benieuwd hoe hun Xbox One gaat uitpakken...

Btw, waarom niet Xbox Three ipv One?

[ Voor 49% gewijzigd door Asgaro op 21-05-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Nou inderdaad hilarisch, maar wat doen de koersen van microsoft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Kaasje123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:00:
[...]

Was hier ook reeds gepost :) http://finance.yahoo.com/q?s=MSFT&ql=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Nu online
Kaasje123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:00:
[...]

1% in de min sinds anderhalf uur :')

http://www.iex.nl/Aandeel...15444/Microsoft-Corp.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro

Was het maar waar... De keuze tussen het gebruik van dedicated servers of Peer-to-Peer ligt enkel bij de gameontwikkelaar.
MS heeft niets te maken met het eventueel aanbieden van dedicated servers voor online gaming. (buiten dan voor hun echte first party games) Bijgevolg hebben zij dus ook geen kosten als een bepaalde third party game via dedicated servers werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Asgaro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:06:
[...]

Was het maar waar... De keuze tussen het gebruik van dedicated servers of Peer-to-Peer ligt enkel bij de gameontwikkelaar.
MS heeft niets te maken met het eventueel aanbieden van dedicated servers voor online gaming. (buiten dan voor hun echte first party games) Bijgevolg hebben zij dus ook geen kosten als een bepaalde third party game via dedicated servers werkt.
Wat nu is hoef straks niet zo te zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Nu online
Je moet met 32 man toch in ieder geval een stabiel lijntje hebben die niet dicht zit door bandbreedte gebruik van derden en routers die niet lief doen en connecties dicht zetten ect. Ideaal gezien is toch het gebruik van een dedis. Persoonlijk hoop ik dat alle makers voor een systeem gaan van dedicated servers.

[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 21-05-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Sorry maar die fake Kaz Hirai twitter is hilarisch :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture2.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture3.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture4.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture5.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
;( ;( ;(

http://www.wired.com/gamelife/2013/05/xbox-one-analysis/
There’s one feature of Xbox One from which we can infer quite a few conclusions: You can install any game from the disc to the console’s hard drive, and then play that game whenever you like without having to put the disc in.

Wired asked Microsoft if installation would be mandatory. “On the new Xbox, all game discs are installed to the HDD to play,” the company responded in an emailed statement. Sounds mandatory to us.

What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner.

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.
Fuck you microsoft...

Dit word dus het eerste MS console wat ik niet ga aanschaffen, echt heel jammer.
Geen used games meer kunnen spelen slaat werkelijk nergens meer op

Neogaf quote:
Say goodbye to ever preserving these games.

Want to lend a game to a friend? Fuck you, pay me.
Want to lend a game to your little brother? Fuck you, pay me.
Want to rent a game? Fuck you, pay me.
Want to play a game after the activation server dies? Lol. You're fucked.
Je kan zeggen wat je wilt, maar gelijk hebben ze wel...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Beide doen het niet slecht hoor, ze hebben beide leuke steiging te pakken sinds begin van het jaar, Sony stabiel en MS pas de laatste 2-3 maanden. Met enkel verschil dat MS kwam uit de tijd van 40-50 per aandeel, Sony zit al erg lange tijd 20-30.
Vinand schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:25:
Goedemorgen tot PC gaming :) Voor 50% is dit nu al het geval op PS3 (online), PC is het nooit anders geweest op basis van je account. Enige verschil is nu console locked, de vraag is dan hoe Sony hiermee om zal gaan, ik gok namelijk precies hetzelfde (zoals nu PSN games al console/account locked zijn).

Grootste minpunt blijft dat onding van een Kinect, zie echt het nut niet van dat ding.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2013 21:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:16
Xbox One wordt steeds triester...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:19

nFo

Ze hadden de Xbox One gewoon op de E3 moeten presenteren samen met die 8 nieuwe IP's en 7 andere nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dit word dus het eerste MS console wat ik niet ga aanschaffen, echt heel jammer.
Dat staat nergens. Het enige is dat je de disc niet mee kan nemen als de game op je Xbox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die TV shit is overigens alleen maar beschikbaar in de VS na de launch, net bevestigd. Zie X1 topic.

Het begint nu wel een beetje een aanfluiting te worden dit, sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 12-09 11:27
Dat pay a fee voor een 2e persoon om de game te installeren is naar mijn idee best wel handig als dit goed wordt uitgepakt. 1 iemand koopt bijvoorbeeld COD voor de volle 60 euro, je leent aan je vrienden de disc die het voor 10 euro per persoon installeren. Stel je kan het aan ongeveer 4 vrienden geven, waarbij je dus totaal 100 euro kwijt bent voor 5 mensen, wat dus 20 euro per persoon zal zijn in totaal. Lijkt me wel super voordelig. Alleen zal die 10 euro per persoon vast veel hoger uitvallen.

Wat anders zou kunnen dat de de fee meer op 30 euro zal zijn. Hoe dan ook, fysieke gamewinkels zullen hierdoor hard geraakt worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
;( ;( ;(

[...]

Fuck you microsoft...

Je weet dat je op de PC in veel gevallen ook geen used games kan spelen? Vanwege CD keys en CD checks enzo? Dat was al zo bij bijv UT uit 1999. En ook Steam accounts kan je geen games doorverkopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
Dat wordt weer geen Xbox voor mij. Aankomend weekend de PS4 maar even pre- orderen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ramon schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:42:
[...]
Je weet dat je op de PC in veel gevallen ook geen used games kan spelen? Vanwege CD keys en CD checks enzo? Dat was al zo bij bijv UT uit 1999. En ook Steam accounts kan je geen games doorverkopen.
We praten over consoles... Daar is het nieuw, en wissel ik heel vaak fysieke games uit met vrienden en familie. Met steam doe ik dat inderdaad niet nee, maar daar praten we ook al over een hele andere prijs dan ik voor een XBOX game zal gaan moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 20:50
PC is ook een hele andere markt. Zoals Vinand ook zegt je leent toch minder snel je games uit. MS gaat echt voor een multimedia device. Groot gelijk aangezien dit toch een toekomst heeft en MS meer op PC gebied een marktleider is en deze wilt verstevigen. Opboksen met Apple tv google etc

Toch jammer van een gaming console.

Positieve aan de X1 vond ik toch wel de trigger feedback. Maar qua graphics en gaming weinig meegekregen. 300k aan servers? Geen idee wat het zegt en waarvoor ze nodig zijn. Sony kwam met Gaika toch best wel met functies die daar aan hingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vinand schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:44:
[...]

We praten over consoles... Daar is het nieuw, en wissel ik heel vaak fysieke games uit met vrienden en familie.
Mooi, dat kan namelijk nog steeds. Als iedereen nou eens gewoon leest wat er wordt gezegd, zal het een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
;( ;( ;(

[...]

Fuck you microsoft...

Neogaf quote:

[...]

Snap de reacties hierop wel. Toch denk ik dat over een paar jaar dit wel de standaard word. Sony roept nu heel hard dat ze dat niet gaan doen, maar als ze d'r straks achter komen dat het de verkopen van games niet schaadt, maar MS wel geld oplevert weet ik vrij zeker dat zij ook met zoiets gaan komen. Was imho een kwestie van wie het als eerste durfde in te voeren.
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Mooi, dat kan namelijk nog steeds. Als iedereen nou eens gewoon leest wat er wordt gezegd, zal het een hoop schelen.
Uninstallen en bij iemand anders installen kan dus zonder betaling? In dat geval is het een storm in een glas water :) Dat je niet 2 keer dezelfde game kunt starten op verschillende consoles lijkt me logisch :)

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 21-05-2013 21:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:26:
[...]
Goedemorgen tot PC gaming :) Voor 50% is dit nu al het geval op PS3 (online), PC is het nooit anders geweest op basis van je account.
Jawel, het is op de PC pas zo sinds de opkomst van Steam en Origin. En een van de redenen dat ik destijds het PC platform heb verlaten. De games daarvoor hadden ook copy protection op basis van de disc.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 21-05-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Frank J. schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:48:300k aan servers? Geen idee wat het zegt en waarvoor ze nodig zijn. Sony kwam met Gaika toch best wel met functies die daar aan hingen.
Microsoft Azure: Cloud computing. Onderbelicht in de presentatie, maar de X1 kan (reken)taken offloaden naar de cloud. Daarnaast is er ook nog cloud storage en dat vergt ook wel wat servercapaciteit.

Major Nelson heeft nog een after show 'architecture interview' gehouden met enkele X1 ontwikkelaars en daar wordt wat dieper ingegaan op de X1 architectuur, waaronder cloud computing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
@Joker zijn daar nog bepaalde features uit naar voren gekomen?

Ik snap best dat je via cloud computing diverse taken kunt offloaden maar qua latency en gaming experience zal dat aardig beperkt zijn gok ik? Gaika heeft een zelfde soort opzet maar hier was er een duidelijker verhaal met features zoals remote play / view etc

[edit] voor wie live chat wilt terug kijken: http://kotaku.com/watch-m...new-xbox-one-ri-509103614

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-05-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Ja, als je denkt dat mijn maten gaan lappen voor het lenen van een game, think again. Dan maar niet. Een game leen je meestal omdat je het 't zelf niet waard vindt om te kopen (ikzelf althans wel) en om 'm even te proberen. Daar moet je nu dus geld voor neer gaan leggen. Dikke faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:06:
[...]

Ja, als je denkt dat mijn maten gaan lappen voor het lenen van een game, think again. Dan maar niet. Een game leen je meestal omdat je het 't zelf niet waard vindt om te kopen (ikzelf althans wel) en om 'm even te proberen. Daar moet je nu dus geld voor neer gaan leggen. Dikke faal.
Proberen zijn demos voor, of je probeert het spel ff bij die maat van je. Als 'proberen' de reden is mag dat geen probleem zijn. Ik denk echter dat iedereen (ook ik) op deze manier echter gratis wat leuke games wilde spelen. Dat de makers daar niet om staan te springen lijkt me niet meer dan logisch.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:07:
[...]

Proberen zijn demos voor, of je probeert het spel ff bij die maat van je. Als 'proberen' de reden is mag dat geen probleem zijn. Ik denk echter dat iedereen (ook ik) op deze manier echter gratis wat leuke games wilde spelen. Dat de makers daar niet om staan te springen lijkt me niet meer dan logisch.
Daar gaat het niet alleen om. Ook zijn er van lang niet alle games demos beschikbaar. Neem ook wel eens FIFA mee om bijvoorbeeld een toernooitje bij maten te gaan spelen, dat zit er dus ook niet meer in. Ja als je maar betaald :X

[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 21-05-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:06:
[...]

Dan ga je toch samen bij jou thuis gamen? Is nog socialer ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een demo is niet altijd beschikbaar, en proberen bij een maat betekent bij mij meestal ff snel een kwartiertje spelen.

Wat Sony gaat doen is op dit vlak dan toch veel beter: op de PS4 kun je een volledige game gratis een uur spelen, bevalt 'ie je, dan kun je 'm aanschaffen en gewoon verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:09:
[...]

Daar gaat het niet alleen om. Ook zijn er van lang niet alle games demos beschikbaar. Neem ook wel eens FIFA mee om bijvoorbeeld een toernooitje bij maten te gaan spelen, dat zit er dus ook niet meer in. Ja als je maar betaald :X
Kan je dan bij iemand anders niet inloggen op je eigen xbox account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:09:
[...]

Dan log je bij die vriend van je ff met jouw account in, en speel je dan het spel? Als het spel gekoppeld is aan accounts zou dat prima moeten werken :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

@Frank, nee, niet meer features, maar wel wat achtergrond info over waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn, zoals bijvoorbeeld de meerdere OS'en en dat daarom ook 8GB wel noodzakelijk is voor de X1. Maar het blijft wel heel erg voorzichtig. Geen harde specs, geen info over tweedehands games, geen mogelijk controversiele dingen :)

Qua offloaden kun je denken aan zaken die offscreen gebeuren. Bijvoorbeeld een dynamische wereld, die door draait, ook als je niet in dat deel van de wereld bent. Dan heb je meer resources beschikbaar voor real time / onscreen zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:10:
[...]

Dan log je bij die vriend van je ff met jouw account in, en speel je dan het spel? Als het spel gekoppeld is aan accounts zou dat prima moeten werken :)
Dat is dan de enige oplossing ja, maar goed vind het nog steeds beetje omslachtig maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:09:
Een demo is niet altijd beschikbaar, en proberen bij een maat betekent bij mij meestal ff snel een kwartiertje spelen.

Wat Sony gaat doen is op dit vlak dan toch veel beter: op de PS4 kun je een volledige game gratis een uur spelen, bevalt 'ie je, dan kun je 'm aanschaffen en gewoon verder spelen.
Een uur spelen? Dan zou ik als maker van COD me toch zorgen maken, betekend namelijk dat men de helft van de SP al heeft kunnen zien :o })

Zelf wacht ik gewoon lekker de E3 af. Mensen die nu al hun definitieve oordeel klaar hebben hadden dat naar alle waarschijnlijkheid ook voor de presentaties van MS en Sony :)

Zelf wil ik niet eens dat een vriend een spel meeneemt en we het spel op mijn account even testen... Wat moet ik met 10, 20 of 30 Gamerscore?!?!?! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-05-2013 22:17 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nieuwe engine jongens!!!!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DtkdMMO.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:12:
[...]Zelf wacht ik gewoon lekker de E3 af. Mensen die nu al hun definitieve oordeel klaar hebben hadden dat naar alle waarschijnlijkheid ook voor de presentaties van MS en Sony :)
Same here. Strip even alle multimedia zaken en je houdt m.i. nog steeds een goede gamesconsole over. Qua specs ontlopen ze elkaar niet veel, dus ik verwacht dat games redelijk gelijkwaardig zullen zijn, net als de huidige generatie. Het zal voor mij waarschijnlijk neerkomen op prijs, exclusives en controller comfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Sony heeft een beter gaming verhaal
MS een betere media experience

Wat mij vooral trekt aan Sony is het social gaming.
  • Share
  • Remote view / overnemen aanwijzingen geven
  • Gaika met dedicated voor gaming. PS1 PS2 PS3 Vita? PSP? streaming. Alle games uitproberen, spelen terwijl je download etc.
  • Gratis online gaming
  • PS Plus met extra gaming content
Gevaren zijn voor Sony dat de share geblokt kan worden door ontwikkelaars (WHYYY). Tevens kan het online overnemen van de multiplayer/singleplayer game externe partijen uitnodigen om payed levels uit te spelen. Gold mining x 10

MS heeft bij mij de voorkeur voor de nadruk op multimedia
  • TV / Films / muziek.
  • Skype integratie indien multiplatform
  • Controller met de trigger feedback i know gaming :)
  • Kinect met films even snel pauzeren zonder de controller te hebben b.v.
Jammer genoeg zal alles online een XBox Live subscription nodig hebben denk ik.
Films muziek moet wel goed geïmplementeerd worden Ziggo UPC etc. Alle containers en codecs + subtitles moeten ondersteund worden met koppelingen naar subtitle sites. Muziek met Spotify integratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-05-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Microsoft heeft ook share. Althans, je kun je game opnemen en zelfs achteraf bewerken via xbox live.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Payed levels uitspelen? Dat lijkt me wel heel sterk. Walkthrough iemand?

Ik verwacht niet dat je ook multiplayer over kan laten nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Sja als er geen restrictie op zit dan zullen er bedrijven of personen zijn die voor een X bedrag jouw PS4 console overnemen en zullen gamen. Voornamelijk in een multiplayer online game kan dit spel bedervend zijn.

Gold mining gebeurt ook in MMORPG's.

Ik geef alleen aan wat valkuilen voor Sony kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Films, muziek, e.d. zullen via Xbox Live gaan, zoals dat nu ook is. Extra features van Ziggo/UPC verwacht ik niet direct voor de Xbox. Maar op z'n minst zou de X1 als DVR ingezet kunnen worden, aangezien die via HDMI-in werkt en dus tussen settop box en TV gezet kan worden. Aan de andere kant, ik heb CI+ en geen settop box...

De presentatie was inderdaad erg gericht op multimedia, maar Microsoft heeft steeds aangegeven dat games aan bod komen tijdens E3. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
Stel: De xbox ONE heeft iets wat het gros negatief vind. Misschien heeft de PS4 dit negatieve ook. Kunnen de mensen van PS dan nog snel de PS4 aanpassen ( hardware/software ), of is dat te laat?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Joker schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:29:
Films, muziek, e.d. zullen via Xbox Live gaan, zoals dat nu ook is. Extra features van Ziggo/UPC verwacht ik niet direct voor de Xbox. Maar op z'n minst zou de X1 als DVR ingezet kunnen worden, aangezien die via HDMI-in werkt en dus tussen settop box en TV gezet kan worden. Aan de andere kant, ik heb CI+ en geen settop box...

De presentatie was inderdaad erg gericht op multimedia, maar Microsoft heeft steeds aangegeven dat games aan bod komen tijdens E3. Ik ben benieuwd.
Er is een Xbox App van Ziggo in ontwikkeling he...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/upsgFWH8ivokcrd0CSYrGfeu/full.png
Ps3gamer91 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:31:
Stel: De xbox ONE heeft iets wat het gros negatief vind. Misschien heeft de PS4 dit negatieve ook. Kunnen de mensen van PS dan nog snel de PS4 aanpassen ( hardware/software ), of is dat te laat?
Dat is veel te laat.....dat gaan ze niet in 14 dagen redden...

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:52:
Jawel, het is op de PC pas zo sinds de opkomst van Steam en Origin. En een van de redenen dat ik destijds het PC platform heb verlaten. De games daarvoor hadden ook copy protection op basis van de disc.
Gaat veel verder terug, MMO's bijvoorbeeld :) PSN doet het al sinds de dag dat ze games aanbieden, steam is zeker niet 'pas geleden'.

Consoles zijn nu al locked aan ID (tot max 5 activaties dacht ik?), ID weer locked aan je online gamepass (EA al bekende voorbeeld).

Vind ik het een probleem? Nee, dat was het nu al niet. 2dehands markt? Tja, daar maak ik me nu echt niet druk om, ik speel 80% PC games waar dit systeem een standaard is.

En al die 'confirmed', zag al wat tweets langskomen van mensen die doodleuk zitten te trollen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Ps3gamer91 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:31:
Ja, daarom is sony ook zo gering geweest met informatie. :D
Maar goed gaat dan wel om kleine dingen, kan niet ineens compleet andere hardware zijn. Aangezien games al wel tijdje in ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
De heer Kaz Hirai heeft humor:
CEO Kaz Hirai ‏@KazHiraiCEO 31m
I have to admit, the XBOX ONE is going to be big. Literally. That thing is massive.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BKzx_GWCQAAQuUO.png:large
Moest ik wel om lachen :*)

[ Voor 85% gewijzigd door rickyy op 21-05-2013 22:38 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

TheVMaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:32:
[...]Er is een Xbox App van Ziggo in ontwikkeling he...
Zou mooi zijn als die volledig integreert met de X1, dus met guide en interactieve TV. Maar ik weet niet of dat mogelijk is. 't Is wel jammer dat je voor dit soort zaken vaak een Gold abonnement nodig hebt.
Kunnen de mensen van PS dan nog snel de PS4 aanpassen
Volgens mij hebben ze dat al gedaan. De geruchten waren dat de PS4 4GB zou krijgen en de X1 8GB. Maar bij de aankondiging bleek de PS4 'opeens' ook 8GB te hebben. Last minute change misschien... of toch gewoon foute geruchten? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Joker op 21-05-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Joker schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:36:
[...]

Zou mooi zijn als die volledig integreert met de X1, dus met guide en interactieve TV. Maar ik weet niet of dat mogelijk is. 't Is wel jammer dat je voor dit soort zaken vaak een Gold abonnement nodig hebt.
Helaas heb ik niet meer info dan die afbeelding (screenshot uit Youtube video van XboxNL btw), maar om eerlijk te zijn is die App al 'laat'...dus ik denk dat hij gelijk met de launch van de Xbox One komt....toch weer een reden om dat ding aan te schaffen. Daarnaast weet ik dat Ziggo al een aantal jaren bezig is met testen van 'cloud-recording'.....dat gecombineerd met de App die er aan gaat komen....tja..ik zeg 1 en 1 is twee ;)

We kunnen met de launch van de Xbox One gewoon Ziggo gebruiken als TV Provider en we kunnen onze huidige PVR de deur uit doen, want opnemen doen we in HD gewoon in de cloud... :)

Dat van dat Gold abonnement is inderdaad jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

De samsung ziggo decoder ondersteund al hdmi-cec (anynet+). Lijkt me kwestie van tijd voor meer decoders dit goed gaan ondersteunen en dan kan je ze met de X1 bedienen. Maakt Ziggo natuurlijk ook geen fluit uit, je gebruikt nog steeds hun decoder. Je stopt er alleen een device tussen om m te bedienen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Frank J. schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:28:
Sja als er geen restrictie op zit dan zullen er bedrijven of personen zijn die voor een X bedrag jouw PS4 console overnemen en zullen gamen. Voornamelijk in een multiplayer online game kan dit spel bedervend zijn.

Gold mining gebeurt ook in MMORPG's.

Ik geef alleen aan wat valkuilen voor Sony kunnen zijn.
Ja maar MMORPG gameplay draait juist om grinden en heeeeel langzaam status opbouwen. Bij de consoles is dat veel minder. Snellere gameplay, minder lange termijn doelen.

Behalve misschien prestige levels in CoD maar degenen die daar echt om geven weten ze nu ook al wel te hacken, dat is goedkoper en simpeler.

En inderdaad, het is alleen mogelijk spelbedervend in multiplayer. Anders is het alleen een dure manier om jezelf voor de gek te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 21-05-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Danfoss schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:39:
[...]

De samsung ziggo decoder ondersteund al hdmi-cec (anynet+). Lijkt me kwestie van tijd voor meer decoders dit goed gaan ondersteunen en dan kan je ze met de X1 bedienen. Maakt Ziggo natuurlijk ook geen fluit uit, je gebruikt nog steeds hun decoder. Je stopt er alleen een device tussen om m te bedienen.
Het zal Ziggo denk ik uberhaupt niet uitmaken hoe je kijkt....als je maar naar hun zenders kijkt :) zie daarbij ook mijn vorige post hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij hebben ze dat al gedaan. De geruchten waren dat de PS4 4GB zou krijgen en de X1 8GB. Maar bij de aankondiging bleek de PS4 'opeens' ook 8GB te hebben. Last minute change misschien... of toch gewoon foute geruchten? :)
Het lijkt me erg sterk dat Sony op basis van geruchten zomaar 4GB van het behoorlijke dure GDDR5 geheugen erbij gaan prikken. Het zal wel te maken hebben gehad met feedback van ontwikkelaars of iets dergelijks.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TheVMaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:41:
Het zal Ziggo denk ik uberhaupt niet uitmaken hoe je kijkt....als je maar naar hun zenders kijkt :) zie daarbij ook mijn vorige post hierboven :)
Vraag me wel af of dit voor elke provider gaat werken, dingen als 'on demand' zijn nu al niet beschikbaar bij Caiway, geen idee of standaard decoders al CEC ondersteunen.
SToRM666 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Het lijkt me erg sterk dat Sony op basis van geruchten zomaar 4GB van het behoorlijke dure GDDR5 geheugen erbij gaan prikken. Het zal wel te maken hebben gehad met feedback van ontwikkelaars of iets dergelijks.
Was het niet juist de kracht van 8GB unified geheugen dat ontwikkelaars het compleet zelf konden indelen ipv nu 4/4 restricties te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

SinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:49:
[...]
Was het niet juist de kracht van 8GB unified geheugen dat ontwikkelaars het compleet zelf konden indelen ipv nu 4/4 restricties te gaan gebruiken?
De PS4 krijgt 8GB GDDR5, dus geen vaste opdeling in video- en werkgeheugen. (D.w.z. de keuze ligt inderdaad bij de ontwikkelaar.)

[ Voor 8% gewijzigd door Joker op 21-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:49:
[...]

Vraag me wel af of dit voor elke provider gaat werken, dingen als 'on demand' zijn nu al niet beschikbaar bij Caiway, geen idee of standaard decoders al CEC ondersteunen.

[...]

Ik hoop oprecht dat dit voor elke aanbieder gaat werken. Moet wel zeggen dat ik lees dat het d.m.v. die HDMI in wel voor veel aanbieders werkt, mogelijk alleen voor de 'grote' jongens die een App hebben alleen 100% etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TheVMaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:53:
Ik hoop oprecht dat dit voor elke aanbieder gaat werken. Moet wel zeggen dat ik lees dat het d.m.v. die HDMI in wel voor veel aanbieders werkt, mogelijk alleen voor de 'grote' jongens die een App hebben alleen 100% etc?
Denk wel dat het standaard TV kijken zal gaan werken, maar neem aan hele programma-gids en interactieve deel weinig zal werken. Maarja, tijd zal het vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
LoL.. Ik begrijp het wel hoor.. Dat mensen niet een Xbox willem omwille dat het vooral gericht is op multimedia en geen console alone meer is..

Maar zijn dat niet meer dingen tegenwoordig?

Mijn vader had vroeger een stereo toren.. Echt alle onderdelen CD, Bandjes, EQ, Reciever ware aparte modules. Nu kan je een al in one set kopen met zelfs meer opties dan dat ding van mijn vader.

TV's zijn niet alleen tv's meer maar complete computers die zelfs internet nodig heeft.
veel mensen hebben een HTPC in huis om films en video op te kunnen nemen en te kijken..
enz

PS3 was ook bedoelt als media device. gamen en BR discs .. Muziek vanaf je pc streamen en natuurlijk diverse andere toeters en bellen..

Ik denk persoonlijk dat de Xbox One best een mooi apparaat zal worden. Techniek springt vooruit over 3 jaar zal het gros wat hier nu tegen aan loopt te schoppen weer gaan klachen dat dat de graphs achter liggen enz...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
BTW... Ghost wordt op 5-11-13 uitgegeven.. Zou kunnen dat het ook de release datum is van de Xbox One.. Maar dat zullen we wel op E3 horen denk ik..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
En Battlefield 4 op 29 oktober, dan zou je zeggen dat de release daar in de buurt ligt...maar definitieve data moeten we inderdaad nog even afwachten.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:52:
Zo, behalve de PS regulars hier :+ denk ik dat het wel een erg interessante console word :) Precies zoals aangekondigd komen de games straks op E3.

Xbox Live ziet er in ieder geval top uit :)
Een interessante console?
-De content die we nu zien is 100% gericht op de Amerikaanse markt, de tv-opties zijn bij launch alleen beschikbaar in de V.S.
- EA-Sports line-up was echt een enorme verassing voor je?
- Forza 5 had je ook zeker niet zien aankomen.
- 8GB DDR3 i.t.t. GDDR5 van Sony? En dan ook nog 3GB gebruiken voor o.a. de windows .kernel.
- Xbox Live waar je voor moet betalen, evenals tweedehands games spelen.
- HALO TV-series??
- Kinect moet altijd aan staan?
- CoD totaal nieuwe creative weg ingeslagen? (haha, ok een andere hond)

Ik wil niet beweren dat het geen toffe console wordt, maar objectief gezien heeft Sony toch wel echt een betere indruk achter gelaten dan MS. Kijk voor de grap eens wat de respectievelijke aandelen hebben gedaan in de uren na de persconferentie.

Sony fanboy out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
.kernel. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:32:
[...]

Een interessante console?
-De content die we nu zien is 100% gericht op de Amerikaanse markt, de tv-opties zijn bij launch alleen beschikbaar in de V.S.
- EA-Sports line-up was echt een enorme verassing voor je?
- Forza 5 had je ook zeker niet zien aankomen.
- 8GB DDR3 i.t.t. GDDR5 van Sony?
- Xbox Live waar je voor moet betalen, evenals tweedehands games spelen.
- HALO TV-series??
- Kinect moet altijd aan staan?
- CoD totaal nieuwe creative weg ingeslagen? (haha, ok een andere hond)

Ik wil niet beweren dat het geen toffe console wordt, maar objectief gezien heeft Sony toch wel echt een betere indruk achter gelaten dan MS. Kijk voor de grap eens wat de respectievelijke aandelen hebben gedaan in de uren na de persconferentie.

Sony fanboy out :)
Als we dan toch op deze tour gaan:
- Wat heeft een nieuwe hond in CoD te maken met Microsoft/Xbox?
- Allemaal leuk en aardig wat de aandelen doen, maar het gaat nog steeds om je eigen gevoel en belevenis bij iets. Duur/meer is niet altijd beter.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
EricNL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:51:
[...]

Als we dan toch op deze tour gaan:
- Wat heeft een nieuwe hond in CoD te maken met Microsoft/Xbox?
- Allemaal leuk en aardig wat de aandelen doen, maar het gaat nog steeds om je eigen gevoel en belevenis bij iets. Duur/meer is niet altijd beter.
Kom op als die Activision CEO komt met we are not doing the safe thing. En dan gewoon wel MW4 laten zien, maar dan met een nieuwe hond.. Of vond jij het wel totaal vernieuwend? (vond ik meer van de Remedy titel...)

Ik kan overigens ook niet wachten om de basketball scores van de NL competitie live weg te kruisen. Moet snel gaan werken aan mijn Nederlands basketball fantasy team :)

[ Voor 12% gewijzigd door .kernel. op 22-05-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
.kernel. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:55:
[...]

Kom op als die Activision CEO komt met we are not doing the safe thing. En dan gewoon wel MW4 laten zien, maar dan met een nieuwe hond.. Of vond jij het wel totaal vernieuwend? (vond ik meer van de Remedy titel...)

Ik kan overigens ook niet wachten om de basketball scores van de NL competitie live weg te kruisen. Moet snel gaan werken aan mijn Nederlands basketball fantasy team :)
Ik vond het wel vernieuwend, maar niet verbazingwekkend. Ik snap ook heus wel een beetje het sarcasme aangezien je jouw vorige post eindigde met "Sony fanboy out", maar de aankondiging van de nieuwe CoD is natuurlijk niet exclusief verbonden aan MS/Xbox. Daar reageerde ik op :)

Voor CoD-begrippen vond ik Ghost er wel mooier uitzien (voor zover dat kan op een 240p stream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
EricNL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:59:
[...]

Ik vond het wel vernieuwend, maar niet verbazingwekkend. Ik snap ook heus wel een beetje het sarcasme aangezien je jouw vorige post eindigde met "Sony fanboy out", maar de aankondiging van de nieuwe CoD is natuurlijk niet exclusief verbonden aan MS/Xbox. Daar reageerde ik op :)

Voor CoD-begrippen vond ik Ghost er wel mooier uitzien (voor zover dat kan op een 240p stream).
Ik wil het ook niet de grond in boren, en het skypen in het scherm tijdens het gamen zie ik zeer veel potentie in. Ghosts tja, als je met zo'n comparrison video moet komen om het verschil te benadrukken...

Ik vind het jammer dat de nieuwe features zo USA-focussed zijn. ESPN, Hulu, Netflix. Ik heb dat allemaal niet. Ik kreeg bij Sony toch meer het gevoel van vroeger;

Do not underestimate the power of Playstation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar CoD dient wel als system seller voor de X1. En dan komen met deze meuk op de proppen (een hond in je team, je kan sliden en om het hoekje kijken, NEXT-GEN SHIZZLE JONGUH!). Toegegeven: ik ben best een CoD fanboy (normaliter koop ik ze blind), maar in dit geval neig ik een beetje de geheel andere kant op: gewoon helemaal niet kopen door die flauwe timed DLC.

Het mag er ook wel mooier uitzien, het is een next-gen console in godsnaam. Maar ik had er echt veel meer van verwacht (graphics die in ieder geval bij BF in de buurt zouden komen en nieuwe features zoals destructability en wellicht verbeterde gore en lijken en particles die blijven liggen, moet je je voorstellen hoe een MP map er na een match uitziet, hehehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

YouTube: Xbox One Reveal 2013 Highlights

That about summs it up :X

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 22-05-2013 08:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ik heb ook mijn keuze nog niet gemaakt. Voordat de presentatie's waren (zowel Sony als MS) neigde ik meer naar de Xbox omdat ik bij de PS3 de cross-game chat functie ontzettend misde, en ik vond het trophy system ruk.

Ik hou zelf ontzettend van het behalen van challenges (Trophies of Achievements), maar ik vond het Achievements systeem op de Xbox veel aantrekkelijker dan het Trophie-systeem op de PS3.

Als ik me niet vergis heeft Sony in ieder geval beloofd Cross-game chat beschikbaar te maken met de nieuwe PS4. Als ze nu ook nog eens die achterlijke delay in het behalen van de Trophy (challenge behalen en pas 3 seconde later de trophy pop-up zien) er uit kunnen halen dan ben ik denk ik zo goed als om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
240, 360, 576 of 720p, het zal me allemaal een worst wezen. Je kunt er gewoon blind op vertrouwen dat er door Infinity Ward weer een goede game neergezet zal worden welke ook grafisch fantastisch zal zijn. Vooral de interactieve maps vind ik wel een leuke toevoeging.

Maar ik heb nog steeds een vervelende nasmaak van de presentatie van gisteren. Ik vind het goed dat ze de console hebben laten zien. Dat hij voor veel mensen lelijk is was te verwachten maar persoonlijk vind ik het wel een mooi strak design. Maar die controller kan ik gewoon niet over uit. Een iets ander design, en we zijn verplicht om nieuwe controllers te kopen. Sony rechtvaardigd de nieuwe controller wel door behoorlijk wat wijzigingen maar wat ik gisteren zag vind ik alles behalve mooier dan de nieuwe controllers die ik voor de 360 gekocht heb.

Wat me verder stoorde is hoe weinig er over games gesproken werd. De presentatie van Sony ging van begin tot eind alleen maar over gaming en wat ze eraan gedaan hebben om met de PS4 weer terug naar de roots te gaan. Opvallend is ook met hoeveel lof de developers over de PS4 praten. Dat bevestigd dat Sony echt naar de ontwikkelaar is gegaan. Tijd zal leren of dat met de Xbox One ook zo zal zijn.

Wat ik gewoon niet snap is dat microsoft de focus op multimedia legt ipv gaming. Waarom zou ik willen skypen tijdens film kijken. Waarom zou ik onder de film van alles op internet willen bekijken? Als ik tijdens de film kijken gebeld word druk ik wel op pauze of bel ik na de film terug. Ik hoef tijdens een film kijken ook echt niet te zien wie er online komt. Daarnaast, ik weet 100% zeker dat je op veel momenten 3 keer moet herhalen wat je tegen het apparaat zegt voordat hij doet wat je wilt. Samsung zou de voice recognition en movement control onder de knie hebben maar toch moet ik zeg keer "Hi TV" gevolgt door "TV Out" roepen voor het kreng uit gaat. Voor het armen zwaaien moet ik toch vaak opstaan voor hij echt naar het volgende kanaal gaat. Geef mij maar de ouderwetse afstandsbediening die echt met 1 druk op de knop doet wat ik wil. Ik kan me niet voorstellen dat het ook echt zo goed gaat werken als die gast zei gisteren. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er iemand achter het gordijn stond voor het geval zijn stem niet herkend werd. En wat betreft alle combi mogelijkheden van tv kijken/internetten/skypen enz... Wie heeft er anno 2013/2014 nog geen tablet in huis waarmee dat allemaal goed mogelijk is en ook nog eens veel makkelijker?

Ik weet ook niet hoe het met jullie zit maar wat ik 99,99% van de tijd nodig heb als ik een film kijk is een mkv met een srt. Speelt ie dat af? Of een Blu-ray iso, kan ie die ook inlezen? Ik denk dat velen best snappen wat ik bedoel en op dat vlak zal ie het dan ook waarschijnlijk gaan afleggen tegenover 9 van de 10 ordinaire mediaplayers. Weg voordeel om films te kijken.

Sorry als ik een beetje negatief ben en mensen tegen het zere been schop maar het grote verschil voor mij is gewoon dat ik twee maand geleden een producent een nieuwe gameconsole zag aankondigen. Gisteren zag ik alles behalve dat. Er werd een console gepresenteerd welke het home entertainment center van ieder huishouden moest worden. Voor internet pak ik mn tablet wel, als ik wil kijken pak ik eerst de tvgids op de tablet en ga daarna met de afstandsbediening zappen welke ik toch nodig heb voor volume en om de tv aan te zetten en als ik wil facetimen, skypen of wat dan ook dan doe ik dat voor of na de film.
Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!