Volgens who.is, is Xboxnow.com wel in het bezit van Microsoft.
Microsoft bezit veel meer xbox domeinnamen. Volgens mij zijn ook xbox8.com en xbox720.com in het bezit van MS. Ze zouden ook nogal gek zijn als ze dat niet deden.Uniciteit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:55:
[...]
Volgens who.is, is Xboxnow.com wel in het bezit van Microsoft.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Erg benieuwd naar wat Microsoft gaat laten zien morgen, ze hebben inmiddels genoeg tijd gehad om het PS4 event te overtreffen kwa presentatie en vooral game footage.
Als Xbox360 bezitter hoop ik vooral op backwards compatibility, want als de nieuwe 'Box' dat niet heeft dan wordt de PS4 opeens wel erg interessant. Vooral omdat de exclusives van Sony gewoon een stuk beter zijn.
En omdat het gewoon belachelijk is dat je naast je internet abbonnement en de kosten van de console en game ook nog eens moet gaan betalen om diezelfde game online te kunnen spelen. Vooral ook omdat volgens mij de volgende generatie spellen multi- en singleplayer steeds meer inelkaar verweven.
Dus laat maar eens wat zien, Microsoft
Als Xbox360 bezitter hoop ik vooral op backwards compatibility, want als de nieuwe 'Box' dat niet heeft dan wordt de PS4 opeens wel erg interessant. Vooral omdat de exclusives van Sony gewoon een stuk beter zijn.
En omdat het gewoon belachelijk is dat je naast je internet abbonnement en de kosten van de console en game ook nog eens moet gaan betalen om diezelfde game online te kunnen spelen. Vooral ook omdat volgens mij de volgende generatie spellen multi- en singleplayer steeds meer inelkaar verweven.
Wat maakt backwards compatibility nou uit? Je hebt toch al een 360? Sure, een apparaat minder is wel handig, maar hoeveel games ga je na 1 jaar of mogelijk 2 jaar nog doen van die console? Nee liever meer performance of betere stabiliteit dan wat meer games ondersteunen.Rivandu schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:03:
Erg benieuwd naar wat Microsoft gaat laten zien morgen, ze hebben inmiddels genoeg tijd gehad om het PS4 event te overtreffen kwa presentatie en vooral game footage.
Enige wat ik hoop is dat de accessoires backwards compatible zijn. Ik vind het niet erg om wat dingen erbij te moeten komen, maar als ik voor 4 player games ook nog 3 controllers erbij moet nemen dan is dat wel wat zuur. Ik hoef daar dan ook niet alle nieuwe toeters en bellen op, maar wil ze gewoon kunnen gebruiken voor 4/2player games.
De Ps4 gebruikt Dualshock 4, dus je zult sowieso nieuwe controllers nodig hebben.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Klopt, al zou die ook niet echt voor alle games een nieuwe controller vereisen. Alleen die touchpad is anders, maar ik vraag me af of daar veel opties op gaan komen in het begin. Voor 4 player kan het volgens mij wel afgevangen worden.witeken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
De Ps4 gebruikt Dualshock 4, dus je zult sowieso nieuwe controllers nodig hebben.
Maar ik had het dan ook over de komende xbox.

OP veranderd
OP van dit topic is nu ingericht en 'voorbereid' op het evenement van morgen.
Chat met andere Tweakers!
Om de 'belasting' van dit topic een beetje te verlichten, is het mogelijk om met elkaar te chatten. Iedereen kan in de volgende chat terecht:
- http://irc.tweakers.net/Xbox
Je kunt hier de hele dag, ook tijdens en na het evenement, chatten met andere Tweakers over de nieuwe Xbox.
Verwijderd
Zo heb ik het ook begrepen maar ik vind het apart dat de Move controllers wel weer te gebruiken zijn. Die zitten zeker op een andere frequentie. Anyway, die controllers zullen zonder meer prijzig zijn, want de consolebouwer moet zijn marge ergens pakken.witeken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
Btw, naar verluid zal MS toch ook wel wat games tonen tijdens de presentatie, waarbij mogelijk (timed) exclusives (of de DLC ervan) van 3rd party ontwikkelaars getoond worden. In hoeverre gaat dat nu een verschil uitmaken voor de consolewars? Persoonlijk maakt het mij niet heel erg uit, maar ik was wel benieuwd hoe anderen daar tegen aankijken.
Controllers kosten in NL winkels doorgaans 50 a 60 euro. Ik denk niet dat dat met deze generatie consoles anders zal zijn. Importeren uit UK en je hebt ze voor 40 euro.
@consolewars.
Microsoft gaat nagenoeg alleen maar multiplatform games aankondigen. Ze besparen Sony hiermee feitelijk dus kosten en geven ook de PS4 fans wat om naar vooruit te kijken
@consolewars.
Microsoft gaat nagenoeg alleen maar multiplatform games aankondigen. Ze besparen Sony hiermee feitelijk dus kosten en geven ook de PS4 fans wat om naar vooruit te kijken
Vraag ook gelijk even een titelchange aan. De volledige TS gaat nu namelijk over de Xbox. De vermoedelijke specs van de andere consoles zijn niet eens genoemd...!
[ Voor 29% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-05-2013 08:12 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
D'r zullen vast wat games getoond worden, maar ik verwacht niet meer dan Sony heeft laten zien. De grootste klappers qua games komen op de E3.Rivandu schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:03:
Mweh, backwardscompatibility is imho overrated, en gezien de support van MS en Sony op dit vlak bij de huidige consoles zou ik er niet al te veel van verwachten. Zoals gezegt, je 'oude' consoles ontploft niet ineens als je een nieuwe koopt, en na een paar maanden speelt bijna niemand nog z'n oude games.Als Xbox360 bezitter hoop ik vooral op backwards compatibility, want als de nieuwe 'Box' dat niet heeft dan wordt de PS4 opeens wel erg interessant.
Das natuurlijk heel persoonlijkVooral omdat de exclusives van Sony gewoon een stuk beter zijn.
En ook hier is nog niks zeker. Het is aannemelijk dat MS dezelfde structuur aanhoud als nu, maar niks houd ze tegen om dat aan te passen.En omdat het gewoon belachelijk is dat je naast je internet abbonnement en de kosten van de console en game ook nog eens moet gaan betalen om diezelfde game online te kunnen spelen.
Daar ben ik het dan weer wel mee eensVooral ook omdat volgens mij de volgende generatie spellen multi- en singleplayer steeds meer inelkaar verweven.
Laat maar komen, ben heel benieuwd!Dus laat maar eens wat zien, Microsoft
Waar is dat op gebasseerd?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:09:
@consolewars.
Neem aan dat de nieuwe Xbox ergens deze week een dedicated topic krijgt, net als de PS4?[...]
Vraag ook gelijk even een titelchange aan. De volledige TS gaat nu namelijk over de Xbox. De vermoedelijke specs van de andere consoles zijn niet eens genoemd...!
[ Voor 14% gewijzigd door BM op 21-05-2013 08:16 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Misschien toch handig om nu een nieuw Xbox topic aanmaken? Dan kan daar vanavond alvast gebabbeld worden. Ook is het nu natuurlijk vreemd om alleen maar info over de Xbox in de OP te hebben staan.
Meer ontopic; momenteel heb ik een Xbox en ben hier wel tevreden over, maar de exclusives op de PS3 hebben mij altijd wel veel meer aangesproken. De (voor mij) belabberde controller heeft me alleen besloten niet over te stappen. Nu moet ik wel zeggen dat ik voor deze generatie nog eens goed ga nadenken over welke ik wil hebben, alle twee doe ik sowieso niet aan, dus een keuze maken wordt het sowieso.
Meer ontopic; momenteel heb ik een Xbox en ben hier wel tevreden over, maar de exclusives op de PS3 hebben mij altijd wel veel meer aangesproken. De (voor mij) belabberde controller heeft me alleen besloten niet over te stappen. Nu moet ik wel zeggen dat ik voor deze generatie nog eens goed ga nadenken over welke ik wil hebben, alle twee doe ik sowieso niet aan, dus een keuze maken wordt het sowieso.
[ Voor 16% gewijzigd door Slaapje op 21-05-2013 08:25 ]
To dare is to do
Denk alleen dat ik voor de next gen een nieuwe tv moet ga kopen om volledig te kunnen genieten 
Heb nu nog een HD-Ready 32' en dat merk je nu al....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik dacht dat Martinspire hier mee bezig was of in elk geval een voorstel had gedaan voor een nieuw topic maar weet niet of ie al iets klaar heeft staan intussen.Slaapje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:24:
Misschien toch handig om nu een nieuw Xbox topic aanmaken? Dan kan daar vanavond alvast gebabbeld worden. Ook is het nu natuurlijk vreemd om alleen maar info over de Xbox in de OP te hebben staan.
Gewoon benieuwd hoor, maar welke dan precies? Als "klappers" kan ik alleen op Halo en Gears komen, maar om dat nu (voor beide, maar vooral voor Gears zijn er voldoende alternatieven, als in: ze doen nu niet echt iets unieks) echte systemsellers te noemen, meh (Halo is het wel, weet ik, maar toch ook gewoon een standaard shooter). Wat ik al eerder aangaf: zelfs Bungy gaat exclusieve DLC voor de PS4 ontwikkelen. Ryse is een leuke gimmick game, maar ook geen systemseller. Dan blijven er weinig troeven over, als ik het zo zie. Ze gaan groot uitpakken met CoD, maar die komt ook gewoon op andere systemen. Ze gaan Fifa 14 met next-gen graphics laten zien, zelfde verhaal.BM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:15:
[...]
Das natuurlijk heel persoonlijkVoor mij heeft Sony niet bijzonder veel games die me aantrekken, MS wel wat meer. Komt bij dat beiden de komende generatie met nieuwe IP's, en nieuwe exclusives zullen komen, dus die markt kan ook zomaar weer veranderen.
[...]
Waar is dat op gebasseerd?
Sony daarentegen: Uncharted, The Last Of Us, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, InFamous, Killzone (de Halo van Sony), God Of War. Met exclusieve DLC: GTA V (verwacht ik), Destiny, Watch_Dogs. En dat zijn ze nog lang niet allemaal.
Dan krijgen PS4 bezitters ook nog de beschikking over Gaikai (toch geen kleine feature) en remote play via de Vita.
Ik ben gewoon erg benieuwd wat MS hier tegenover gaat zetten. Ze moeten in mijn optiek echt met hele brute nieuwe IP's gaan komen (al vraag ik me af of we daar dan inmiddels nog niks over te horen hadden moeten krijgen, en welke ontwikkelaars hiervoor gaan zorgen), willen ze meegaan met Sony.
Het enige wat ik tot nu wel "aardig" (maar ook niet meer dan dat) vind, is Illumiroom. Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen hier daadwerkelijk gebruik van zullen maken, hetzelfde geldt voor de devs.
Ik kijk verder wel uit naar vanavond, voor alle multiplatform titels die we waarschijnlijk gaan zien.
edit: En dan vergeet ik nog hoeveel de PS betekent voor indie devs. Die blijven ook allemaal bij Sony, omdat je daarbij veel makkelijker in de Store terecht kan komen.
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 10:26 ]
Ben een echte Xbox fan. Heb al een live account voor 10 jaar en beide xbox gehad. Maar wat ik tot nu toe heb gezien van games op de PS4 vind ik het echt heel goed. Ik kan niet wachten op de reveal van de nieuwe xbox. Volgens mij gaan we veel veranderingen zien en dat is alleen maar beter. Hopelijk zit er meer dan 500gb standaard in. Ingebouwde kinect.
Yep. Dit topic, en de chat, is eigenlijk alleen nog voor vandaag. Als je nu al een Xbox topic maakt, dan heb je nog niet eens een naam die je in de titel kan zetten.kazuka schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:
[...]
Ik dacht dat Martinspire hier mee bezig was of in elk geval een voorstel had gedaan voor een nieuw topic maar weet niet of ie al iets klaar heeft staan intussen.
Dit topic is vandaag nog bedoeld als topic voor het event, en na de aankondiging kan iemand een topic aanmaken (het liefst Martinspire, want hij wilde dat graag
Uit de OP:
Wat gebeurt er met dit topic na 21 mei 2013?
Na 21 mei 2013 hebben we drie topics, namelijk:
- [NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic
- [NextGen] Het 'Xbox 720' Discussie-topic*
- Dit topic: [PS4/Xbox 3/Wii 2] Volgende generatie consoles
* Martinspire zal een speciaal topic voor de nieuwe Xbox nadat het evenement over is aanmaken.
Mijn voorstel: dit topic kan worden gebruikt als discussie-topic, waarin iedereen de nieuwe Xbox en PlayStation 4 met elkaar kan vergelijken en dergelijke, zonder de specifieke PS4/720 topics te 'vervuilen'
Op deze manier blijft het "PlayStation 4 Discussie-topic" enkel over de PS4 gaan en het "Xbox 720 discussie topic" over de nieuwe Xbox.
Voorstel 2: we sluiten dit topic.
[ Voor 45% gewijzigd door Uniciteit op 21-05-2013 10:37 ]
Niet perse, The Dukes of Hazard ziet er op jou tv nog steeds beter uit dan welk game/benchmark dan ook op een 4K tv. Gaat niet alleen om scherpte en AAL1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:58:
Denk alleen dat ik voor de next gen een nieuwe tv moet ga kopen om volledig te kunnen genieten
Kwam deze net tegen op Twitter. Wie doet er vanavond mee met bingo?

Ben trouwens heel erg benieuwd dat er allemaal te zien is vanavond :-)
Ben trouwens heel erg benieuwd dat er allemaal te zien is vanavond :-)
Xbox Live: MarkH
Misschien dat het met HDMI op 720 best mee zal vallen idd..... Sinds kort de pc op dezelfde tv aangesloten via HDMI op 720 en dat ziet er toch retestrak uit eigenlijk.FlyEragon schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:33:
[...]
Niet perse, The Dukes of Hazard ziet er op jou tv nog steeds beter uit dan welk game/benchmark dan ook op een 4K tv. Gaat niet alleen om scherpte en AA
Alleen jammer dat m;n oude tv maar 1 HDMI ingang heeft

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Benieuwd naar vanavond. Als ik ga overstappen neig ik toch eerder naar de PS4, dan naar de nieuwe xbox.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Jij zelf hebt al een PS3 he? Zelf heb ik een xbox maar neig ik ook naar een PS4.Mars18 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:51:
Benieuwd naar vanavond. Als ik ga overstappen neig ik toch eerder naar de PS4, dan naar de nieuwe xbox.
Ik heb een PS3 en Xbox, maar moet zeggen dat ik zelf nauwelijks meer game. Ik organiseer alleen game toernooien op de xbox op dit moment.Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:52:
[...]
Jij zelf hebt al een PS3 he? Zelf heb ik een xbox maar neig ik ook naar een PS4.
Misschien dat ik volgend jaar overstap naar de PS4 hiervoor
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Voor mij zijn Gears en Forza Motorsport belangrijke games geweest. Merendeel van de andere games was multiplatform. Of dit in de toekomst zo blijft is afwachten waar Sony en Microsoft de komende tijd mee op de proppen komen. Moet wel toegeven dat MS sowieso een streepje voor heeft op Sony wat mij betreft, maar dat heeft meer met mijn persoonlijke voorkeur te maken dan met andere zakenbram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:22:
[...]
Gewoon benieuwd hoor, maar welke dan precies? Als "klappers" kan ik alleen op Halo en Gears komen, maar om dat nu (voor beide, maar vooral voor Gears zijn er voldoende alternatieven, als in: ze doen nu niet echt iets unieks) echte systemsellers te noemen, meh (Halo is het wel, weet ik, maar toch ook gewoon een standaard shooter).
Wat MS aan exclusives heeft is natuurlijk nog totaal niet bekend. Dat zal op de E3 pas duidelijk worden.Wat ik al eerder aangaf: zelfs Bungy gaat exclusieve DLC voor de PS4 ontwikkelen. Ryse is een leuke gimmick game, maar ook geen systemseller. Dan blijven er weinig troeven over, als ik het zo zie. Ze gaan groot uitpakken met CoD, maar die komt ook gewoon op andere systemen. Ze gaan Fifa 14 met next-gen graphics laten zien, zelfde verhaal.
Uncharted, goeie game, maar imho ook niet bijzonder revolutionair. Heavy Rain wel, topgame. De rest boeit mij iig niet bijzonder veel. Watch Dogs komt ook naar de xbox. Waarom je verwacht dat GTA V exlusieve content krijgt weet ik niet, maar goedSony daarentegen: Uncharted, The Last Of Us, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, InFamous, Killzone (de Halo van Sony), God Of War. Met exclusieve DLC: GTA V (verwacht ik), Destiny, Watch_Dogs. En dat zijn ze nog lang niet allemaal.
Dat zal in de loop van het lifetime van de PS4 wel allemaal volledig beschikbaar komen, niet op korte termijn verwacht ik. Daarbij is het maar afwachten hoe goed het allemaal écht werkt. Consolemakers (zowel Sony als MS) zijn erg goed in heel veel beloven, en uiteindelijk (veel) minder releasen.Dan krijgen PS4 bezitters ook nog de beschikking over Gaikai (toch geen kleine feature)
Eens. Ik kan me ook wel voorstellen dat de meeste mensen de exclusives van Sony indrukwekkender dan wat MS op dit moment heeft. Het is imho alleen nog te vroeg om te oordelen hoe dat in de komende generatie gaat zijn. Microsoft heeft aangekondigt op de E3 met 'veel exclusives' te komen. Laten we dat dan ook maar afwachten voor we overhaaste conclusies gaan trekken.Ik ben gewoon erg benieuwd wat MS hier tegenover gaat zetten. Ze moeten in mijn optiek echt met hele brute nieuwe IP's gaan komen (al vraag ik me af of we daar dan inmiddels nog niks over te horen hadden moeten krijgen, en welke ontwikkelaars hiervoor gaan zorgen), willen ze meegaan met Sony.
Illumiroom lijkt me waanzinnig interessant, maar ik vraag me af of het bij de release beschikbaar gaat zijn. De laatste prototypes zagen er nog erg 'cluncky' uit. Maar zou wel een erg gave feature zijn.Het enige wat ik tot nu wel "aardig" (maar ook niet meer dan dat) vind, is Illumiroom. Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen hier daadwerkelijk gebruik van zullen maken, hetzelfde geldt voor de devs.
Ben alleen 'bang' dat het erg Kinect based gaat worden vanavond. Hopelijk weten ze er nu wel echt gave features mee te maken. Het feit dat het meegeleverd word is al een flink voordeel.
Xbox
Ah, zo dus. Ik heb zelf de Xbox al sinds release. Maar de laatste 6 maanden game ik nauwelijks. Kom af en toe online om te praten met vrienden (Kan ik net zo goed skype gebruiken bv.). Maar ik merk toch dat ik zit te wachten op de nieuwe games zoals Watch Dogs, Fifa, GTA op de nieuwe console.Mars18 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:56:
[...]
Ik heb een PS3 en Xbox, maar moet zeggen dat ik zelf nauwelijks meer game. Ik organiseer alleen game toernooien op de xbox op dit moment.
Ik wilde nog een Xbox kopen, maar enkel om aan die controller te wennen, is dat nog best prijzig. Daarnaast wordt de G25 niet ondersteund, Forza is dus ook niet te testen. Mischien maar gewoon een controller kopen en op de PC gaan gamen 
Maar dat Gaikai, als het zoals OnLive wordt, leuk, maar meer is het ook niet. Zeker technisch zal het nog moeilijker zijn dan de PC variant (je kan PS3 niet emuleren), gimmick, maar niets baanbrekend.
Maar dat Gaikai, als het zoals OnLive wordt, leuk, maar meer is het ook niet. Zeker technisch zal het nog moeilijker zijn dan de PC variant (je kan PS3 niet emuleren), gimmick, maar niets baanbrekend.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als ik in jou schoenen stond zat ik enorm in dubio.Mars18 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:56:
[...]
Ik heb een PS3 en Xbox, maar moet zeggen dat ik zelf nauwelijks meer game. Ik organiseer alleen game toernooien op de xbox op dit moment.
Als early adaptor moet jij veel geld investeren zonder dat je goed weet of je echt de juiste keuze maakt.
Blijf je nog een (half) jaar met de huidige xboxen doorgaan wordt je waarschijnlijk voorbij gestreefd door je concurrenten.
Bij mij staat de keuze grotendeels al vast. PS controllers zijn altijd te klein geweest voor mijn handen. De meeste games die ik speel zijn voor beide beschikbaar. Of ik moet vanavond zwaar teleurgesteld worden.
Qua specs zullen ze elkaar echter weinig ontlopen.
@BM: Er is gezegd dat de PS3 het hoofdplatform is voor de ontwikkeling van GTA. Ook de demo, getoond aan de media, schijnt op een PS3 te hebben gedraaid. Bij GTA IV had Xbox ook (timed) exclusieve DLC. Vandaar dat ik zoiets vermoed, maar het hoeft niet zo te zijn.
Watch_Dogs komt ook naar de Xbox ja, maar PS krijgt geheel exclusieve DLC (extra gameplay). Is al bevestigd.
Gaikai is Q1/2 2012 voor $ 380.000.000 door Sony gekocht. Ik ga er dan toch vanuit dat dit wel degelijk op korte termijn beschikbaar komt, gezien de tijd ze deze dienst al in bezit hebben, en de hoeveel geld die ze hebben neergelegd.
Watch_Dogs komt ook naar de Xbox ja, maar PS krijgt geheel exclusieve DLC (extra gameplay). Is al bevestigd.
Gaikai is Q1/2 2012 voor $ 380.000.000 door Sony gekocht. Ik ga er dan toch vanuit dat dit wel degelijk op korte termijn beschikbaar komt, gezien de tijd ze deze dienst al in bezit hebben, en de hoeveel geld die ze hebben neergelegd.
Ik dacht dat we inderdaad na de presentatie pas een topic wilden hebben. Wel zal ik straks alvast een topic in elkaar draaien waar ik alleen wat dingen op hoef in te vullen. Later daarna komt wel een wat uitgebreidere versie, maar dan kunnen we ergens verder.
Overigens zou ik dit topic dan nog niet meteen dichtgooien. Er zijn toch ook nog wat andere multi-platform dingen besproken in dit topic en dan kunnen we de xbox vs playstation (en wiiu haha
) dingen hier een beetje kwijt.
Ik denk overigens dat hier misschien wat boeiendere exclusives worden bekend gemaakt dan op de E3. Je krijgt nu veel meer aandacht dan dat je op de E3 kunt genereren, zeker als je wat met MS gaat doen. Ik denk juist dat hier vooral de aankondigingen komen en op de E3 vooral gameplay en nieuwe dingen worden getoond. Misschien zal het nu vooral focussen op nieuwe hardware, nieuwe features en graphics, waarna we later wat meer gameplay en unieke dingen gaan zien. Aangezien er verder nu niets is qua gaming-nieuws en de rest van het nieuws ook behoorlijk rustig (op die tornado in de states na) is dit wel een maximum exposure event.
Overigens zou ik dit topic dan nog niet meteen dichtgooien. Er zijn toch ook nog wat andere multi-platform dingen besproken in dit topic en dan kunnen we de xbox vs playstation (en wiiu haha
Ik denk overigens dat hier misschien wat boeiendere exclusives worden bekend gemaakt dan op de E3. Je krijgt nu veel meer aandacht dan dat je op de E3 kunt genereren, zeker als je wat met MS gaat doen. Ik denk juist dat hier vooral de aankondigingen komen en op de E3 vooral gameplay en nieuwe dingen worden getoond. Misschien zal het nu vooral focussen op nieuwe hardware, nieuwe features en graphics, waarna we later wat meer gameplay en unieke dingen gaan zien. Aangezien er verder nu niets is qua gaming-nieuws en de rest van het nieuws ook behoorlijk rustig (op die tornado in de states na) is dit wel een maximum exposure event.
[ Voor 39% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2013 11:10 ]
Maar aan de andere kant: als je nu al je kaarten op tafel gaat gooien, dendert Sony er aan de andere kant weer overheen op de E3. Lastige keuze dus.
Het kan net zo zijn dat ze gewoon een teaser laten zien van de xbox, met 2 games zoals PS4 deed. Zelf denk ik dat Microsoft de xbox laat zien.bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:19:
Maar aan de andere kant: als je nu al je kaarten op tafel gaat gooien, dendert Sony er aan de andere kant weer overheen op de E3. Lastige keuze dus.
Ik las net dit op internet:
Electronic Arts toont morgen tijdens het Xbox-evenement de next-gen versie van Fifa 14. Mogelijk wordt ook een nieuwe Forza-game onthuld.
Microsoft heeft namelijk onlangs de merknaam Forzavista vastgelegd. Dat deed het bedrijf op 15 mei, een week voor de onthulling van de nieuwe Xbox. Daarnaast hint ook autofabrikant McLaren Automotive naar een onthulling. Die plaatste op Facebook een link naar de onthulling, met daarbij de boodschap dat lezers "wat daar aangekondigd wordt wel leuk zullen vinden".
EA heeft al bevestigd dat het FIFA 14 voor de volgende generatie gaat tonen. Dat deed de uitgever via de Facebook-pagina van FIFA 14. "Wees klaar om over de volgende generatie van FIFA te horen." Het nieuwe deel is eerder al onthuld, maar toen ging het om de versie voor de huidige generatie.
Ik heb al een rondje langs de velden gemaakt, en eerdere afnemers van mijn diensten vinden het niet erg om in 2014 nog een FIFA toernooi op de Xbox 360 te hebben. Dus wat dat betreft kan ik nog wel een jaar doorgaan op deze manier.L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:06:
[...]
Als ik in jou schoenen stond zat ik enorm in dubio.
Als early adaptor moet jij veel geld investeren zonder dat je goed weet of je echt de juiste keuze maakt.
Blijf je nog een (half) jaar met de huidige xboxen doorgaan wordt je waarschijnlijk voorbij gestreefd door je concurrenten.
Bij mij staat de keuze grotendeels al vast. PS controllers zijn altijd te klein geweest voor mijn handen. De meeste games die ik speel zijn voor beide beschikbaar. Of ik moet vanavond zwaar teleurgesteld worden.
Qua specs zullen ze elkaar echter weinig ontlopen.
Door wel gelijk PS4 aan te bieden kan ik zowel Xbox als Playstation toernooien aanbieden. Maar maak ik wel extra kosten ja.
Giller van de eeuw zou natuurlijk zijn als Microsoft zegt: in stores august 1st. dan kan er al heel wat markt gepakt worden.
maar die kans is zeer gering.
maar die kans is zeer gering.
Bears and Bulls
Vraag me af of we vanavond uberhaupt games te zien krijgen, show duurt ook maar een uurtje volgens mij?
The next Xbox console will be revealed in two stages, said Microsoft's interactive entertainment chief of staff Aaron Greenberg on the latest Major Nelson podcast.
As was previously announced, the first stage of the reveal begins May 21 in which the company will unveil its next-generation Xbox console. The second presentation will take place during E3 and focus squarely on the games that will launch for the new platform.
"We have so much goodness that there's no way we could have packed it all into one event," Greenberg stated, as transcribed by CVG.
"The best way I can describe it is, we're really going to tell one story across two events. So we're going to start on the 21 [of May] and really that's about revealing the next Xbox platform and our vision for the future of games, the future of entertainment. We definitely have a lot of surprises planned.
"People are going to get a great inside look at the making of the new platform and the team that brought it to life. To be honest it's really about the team, the people here. We've never done this before, so it's really exciting to be able to do that.
"It's a lot of laying the foundation, and then just a couple weeks later we go to E3, and E3 is all about the games. It's going to be tons of exclusives [and] world premieres."
Dus eigelijk het Sony principe, gewoon een event waar wat features en toekomst ideetjes worden weergegeven, daarna volgt een groter event waar de Xbox in actie te zien is.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zie mijn stukje hierboven. Vond ik net toevallig op het internet.kazuka schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:26:
Vraag me af of we vanavond uberhaupt games te zien krijgen, show duurt ook maar een uurtje volgens mij?
[...]
Electronic Arts toont morgen tijdens het Xbox-evenement de next-gen versie van Fifa 14. Mogelijk wordt ook een nieuwe Forza-game onthuld.
EA heeft al bevestigd dat het FIFA 14 voor de volgende generatie gaat tonen. Dat deed de uitgever via de Facebook-pagina van FIFA 14. "Wees klaar om over de volgende generatie van FIFA te horen." Het nieuwe deel is eerder al onthuld, maar toen ging het om de versie voor de huidige generatie.
Zoiets had ik ook al verwacht. Vandaag dus de console zelf, en op de E3 de games.kazuka schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:26:
[...]
Ik hoop/verwacht vanavond:
- Console zelf
- Het besturingssysteem
- een aantal launch games
- features van de console
- nieuwe/verbeterde controller
- Kinect 2.0
- IllumiRoom (ik verwacht niet dat het bij de release zit maar meer een aankondiging dat het nog in ontwikkeling is o.i.d.)
Ik ben het meest benieuwd naar het besturingssysteem eigenlijk. Dat een gameconsole van dit caliber goede games krijgt lijkt me vanzelfsprekend.
Hoeveel is er geleend van Windows 8? Of krijgen we zelfs een volwaardig Windows 8 OS op de console waardoor iedereen apps kan schrijven (en er aan bestaande apps slechts controller support hoeft toegevoegd te worden). Om van indiegame support nog maar te zwijgen.
Dit is iets waar MS heel sterk kan uitpakken als ze het slim zijn. Even vlot switchen tussen xbox games en je interface/chat als het switchen op Windows 8? HEEL graag zelfs
Als ze dit zouden doen zal je natuurlijk zeikerds krijgen die roepen dat ze geen app-box willen, alsof het invloed heeft op het gamesaanbod
.
Hoeveel is er geleend van Windows 8? Of krijgen we zelfs een volwaardig Windows 8 OS op de console waardoor iedereen apps kan schrijven (en er aan bestaande apps slechts controller support hoeft toegevoegd te worden). Om van indiegame support nog maar te zwijgen.
Dit is iets waar MS heel sterk kan uitpakken als ze het slim zijn. Even vlot switchen tussen xbox games en je interface/chat als het switchen op Windows 8? HEEL graag zelfs
Als ze dit zouden doen zal je natuurlijk zeikerds krijgen die roepen dat ze geen app-box willen, alsof het invloed heeft op het gamesaanbod
[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 11:45 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik verwacht ook wel dat het goede games zijn, maar ik hoop dus dat ze vanavond aankondigen welke dat precies zijn...boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:40:
Ik ben het meest benieuwd naar het besturingssysteem eigenlijk. Dat een gameconsole van dit caliber goede games krijgt lijkt me vanzelfsprekend.
Hoeveel is er geleend van Windows 8? Of krijgen we zelfs een volwaardig Windows 8 OS op de console waardoor iedereen apps kan schrijven (en er aan bestaande apps slechts controller support hoeft toegevoegd te worden).
Ik hoop dat het OS een beetje snel reageert. Als ik nu game en ik krijg een bericht duurt het nét iets te lang voordat het schermpje er is.
dit ligt zeer voor de hand. Sony kreeg toch aardig wat commentaar achteraf omdat ze het daadwerkelijke apparaat niet lieten zien.MarkH NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:29:
[...]
Zoiets had ik ook al verwacht. Vandaag dus de console zelf, en op de E3 de games.
Ik hoop/verwacht vanavond:
- Console zelf
Automatic +1 als ze hem wel laten zien.
If it aint broke, don't fix it- nieuwe/verbeterde controller

lijkt me ook een no-brainer- Kinect 2.0
Huidige controller vind ik ook goed hoor. Alleen m'n headset schiet soms uit de aansluiting, dus dat mag wel iets verbeterd worden.L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:44:
[...]
dit ligt zeer voor de hand. Sony kreeg toch aardig wat commentaar achteraf omdat ze het daadwerkelijke apparaat niet lieten zien.
Automatic +1 als ze hem wel laten zien.
[...]
If it aint broke, don't fix it
[...]
lijkt me ook een no-brainer
Als MS het waagt om de controller helemaal op de schop te gooien en er een onhandig ding van maakt ga ik ze boyctten ook al voelen ze daar niks van.

Als ze hem als de PS variant kunnen maken, ga ik direct overL1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:48:
Als MS het waagt om de controller helemaal op de schop te gooien en er een onhandig ding van maakt ga ik ze boyctten ook al voelen ze daar niks van.
Andersom juistSinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:49:
[...]
Als ze hem als de PS variant kunnen maken, ga ik direct over
Waar ik niemand over hoor, is dat ze COD: Ghosts ook volledig gaan onthullen vanavond.. Ben daar toch ook wel zeer benieuwd naar!:)
[ Voor 10% gewijzigd door Defnosh op 21-05-2013 11:55 ]
Dan heeft Steam er minstens 1 klant bij als het net zo'n onding wordSinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:49:
[...]
Als ze hem als de PS variant kunnen maken, ga ik direct over
Ik heb geen idee eigelijk, ik heb enkel paar PES potjes gespeeld op een Xbox met de controller, voor de rest is het sinds de eerste PSX al met de PS controller geweest, dus weet niet beter dan met zo'n ding te werken.
Ik gebruik een Xbox controller op de pc en ben ook in bezit van een PS3 en XBox 360, mijn lichte voorkeur gaat uit naar de Xbox controller, maar in vergelijking met controllers uit vorige generaties ben ik met beide enorm tevreden.
Enige pet peeves voor mij is de PS3 trigger buttons waar m'n vingers soms vanaf glijden en het missen van een profiel op de sticks, maar dit wordt ook opgelost op de PS4.
Ben benieuwd vanavond! Zolang er maar niet teveel focus gaat op social media, al genoeg spammers op twitter/facebook dat ze een "achievement" hebben behaald in een nietszeggend spelletje..
Enige pet peeves voor mij is de PS3 trigger buttons waar m'n vingers soms vanaf glijden en het missen van een profiel op de sticks, maar dit wordt ook opgelost op de PS4.
Ben benieuwd vanavond! Zolang er maar niet teveel focus gaat op social media, al genoeg spammers op twitter/facebook dat ze een "achievement" hebben behaald in een nietszeggend spelletje..
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Laat ik het zo zeggen. Als er hier weer eens een topic opduikt over of iemand de PS3 of de X360 moet kopen adviseer ik de volgende 2 dingenSinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:01:
Ik heb geen idee eigelijk, ik heb enkel paar PES potjes gespeeld op een Xbox met de controller, voor de rest is het sinds de eerste PSX al met de PS controller geweest, dus weet niet beter dan met zo'n ding te werken.
1: Wat hebben je vrienden? Kies wat de meerderheid heeft
2: Indien 1 nvt is ga naar de mediamarkt of soortgelijke winkel en test beide controllers. Kies welke het beste in je hand ligt.
Buiten dat vind ik dat je kunt aflezen aan de controller waar de console gemaakt wordt.
Sony = Japan = gemiddeld kleinere mensen dus kleinere controller
MS = VS = gemiddeld stevigere, grote mensen dus grotere controller.
Wat ik me afvraag zijn de mediacenter mogelijkheden voor de PS4/XBOX
Het probleem is namelijk die vervelende cinavia, ik krijg er al de rillingen van wanneer ik het moet typen.
Ik gebruik de ps3 om films te streamen naar mijn televisie maar helaas heb ik altijd problemen. (Let op: het gaat hier om eigen geripte dvd/bluerays) ik heb veel storage en een hekel aan doosjes en schijfjes dus vandaar.
maar als playstation aankomt met filmnazi 2.0 dan stap ik ook van ps4 af. want ik wil mijn media gewoon altijd beschikbaar hebben en niet een software agent die beslist of ik wel of niet mijn eigen films mag kijken.
met andere woorden ben benieuwd naar alle features van de nieuwe XBOX alvorens ik mij blindstaar op alle exclusives voor de PS4 Tov de Xbox... 19:00 zit ik in iedergeval met popcorn op de bank!
Het probleem is namelijk die vervelende cinavia, ik krijg er al de rillingen van wanneer ik het moet typen.
Ik gebruik de ps3 om films te streamen naar mijn televisie maar helaas heb ik altijd problemen. (Let op: het gaat hier om eigen geripte dvd/bluerays) ik heb veel storage en een hekel aan doosjes en schijfjes dus vandaar.
maar als playstation aankomt met filmnazi 2.0 dan stap ik ook van ps4 af. want ik wil mijn media gewoon altijd beschikbaar hebben en niet een software agent die beslist of ik wel of niet mijn eigen films mag kijken.
met andere woorden ben benieuwd naar alle features van de nieuwe XBOX alvorens ik mij blindstaar op alle exclusives voor de PS4 Tov de Xbox... 19:00 zit ik in iedergeval met popcorn op de bank!
Als je je films met UMS naar de Playstation streamt, en aanvinkt dat je het DTS spoor in de stream wil houden, en dan uiteraard ook het DTS spoor selecteert, dan heb je geen last van Cinavia.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
UMS?, wel een keer gebruikt in de hoop dat het puur en alleen PS3MediaServer was.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:19:
Als je je films met UMS naar de Playstation streamt, en aanvinkt dat je het DTS spoor in de stream wil houden, en dan uiteraard ook het DTS spoor selecteert, dan heb je geen last van Cinavia.
Ik kan me herrinneren dat je iets met de audiostream inderdaad kon doen maar dat dat later met een firmware update weer gepatched was, zelfde als de datum verranderen enzo. veel te veel hassle.
Is er nog niemand op het idee gekomen om een topicje te maken over de nieuwe Xbox
?
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Na de show zal dat wel snel gebeuren..
Zoals ik al aanhaalde, ik wil het best doen, maar ik kreeg daarbij commentaar dat ik moest wachten tot na de presentatie. Verder heb ik even contact opgenomen met admin Pim. over wat ik zal doen. Maar die komt er nog wel aan hoorwiteken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:40:
Is er nog niemand op het idee gekomen om een topicje te maken over de nieuwe Xbox?
Wat is dat voor onzin? Alles buiten de naam, de features en enkele games is al bekend, terwijl de aankondiging over enkele uurtjes is. Er is toch ook al een CoD:G en BF4 topic, voor ze in de winkel liggen?Frank1973 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:41:
Na de show zal dat wel snel gebeuren..
Tweakblog van de maand
Niemand houdt je tegen hoor...witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Wat is dat voor onzin? Alles buiten de naam, de features en enkele games is al bekend, terwijl de aankondiging over enkele uurtjes is. Er is toch ook al een CoD:G en BF4 topic, voor ze in de winkel liggen?
Van Ghosts en BF4 hebben we al wel wat meer gezien. Verder is er dus nog weinig bekend en hadden we dit topic toch al voor dit soort berichten.witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Wat is dat voor onzin? Alles buiten de naam, de features en enkele games is al bekend, terwijl de aankondiging over enkele uurtjes is. Er is toch ook al een CoD:G en BF4 topic, voor ze in de winkel liggen?
Er zijn alleen nog maar geruchten geweest. Verder is de naam, de specs, de looks en de prijs nog niet bekend, naast de launchgames, OS, accessoires en connectivity.
Kortom: niets bekend/bevestigd en weinig om een TS voor aan te maken. Daar was juist dit topic voor totdat er meer info was
Als je geen naam en features hebt, wat wil je dan in de topic start gooien? Als je er nu één aanmaakt, wordt het alleen maar een slowchat topic tijdens de presentatie.witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
[...]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Als dat alles is, dan krijgen we achteraf weer commentaar dat wij met z'n allen te weinig hebben gezien. Ik ben benieuwd of Microsoft wel alle specificaties zal presenteren na de presentatie. Bij Sony leek het erop alsof ze er nog niet uit waren met bepaalde zaken of dat het bedrijf de aankondiging van de nieuwe Xbox wilde afwachten.SinergyX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:27:
Dus eigelijk het Sony principe, gewoon een event waar wat features en toekomst ideetjes worden weergegeven, daarna volgt een groter event waar de Xbox in actie te zien is.
Ik hoop eigenlijk dat MS eigenlijk het vuurtje van de consolewars een beetje opsteekt en er net weer overheen gaat qua verwachtingen. Dan hebben we weer wat om naar uit te kijken met de E3 in aantocht.
MS heeft echter al aangekondigd de volledige onthulling in 2 stappen te doen. Vanavond de console, een kijkje achter de schermen van de ontwikkeling, en een paar games. En dan over een paar weken op de E3 de grote klappers qua games.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:53:
[...]
Als dat alles is, dan krijgen we achteraf weer commentaar dat wij met z'n allen te weinig hebben gezien. Ik ben benieuwd of Microsoft wel alle specificaties zal presenteren na de presentatie. Bij Sony leek het erop alsof ze er nog niet uit waren met bepaalde zaken of dat het bedrijf de aankondiging van de nieuwe Xbox wilde afwachten.
Ga er wel van uit dat MS vanavond wat meer gaat tonen dan Sony deed, maar ik zou er niet ál te veel van verwachten.Ik hoop eigenlijk dat MS eigenlijk het vuurtje van de consolewars een beetje opsteekt en er net weer overheen gaat qua verwachtingen. Dan hebben we weer wat om naar uit te kijken met de E3 in aantocht.
Xbox
Heb jij iets gezien van Ghosts dat ik nog niet heb gezien? Ik heb namelijk 0,0 gameplay van dat spel gezien, tenzij je een 5 seconde durend overbelicht filmpje dat gemaakt is met een iPhone meetelt.Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:50:
[...]
Van Ghosts en BF4 hebben we al wel wat meer gezien. Verder is er dus nog weinig bekend en hadden we dit topic toch al voor dit soort berichten.
Dat is van de Ps4 ook niet bekend.Er zijn alleen nog maar geruchten geweest. Verder is de naam, de specs, de looks en de prijs nog niet bekend, naast de launchgames, OS, accessoires en connectivity.
Er zijn al een boel games en specs bekend. Straks is de aankondiging, en slowchat zal er sowieso zijn. Dat was bij de ps4 niet anders, en toen was de aankondiging zelfs 's nachts.Kortom: niets bekend/bevestigd en weinig om een TS voor aan te maken. Daar was juist dit topic voor totdat er meer info was
Tweakblog van de maand

Behalve dan dat Battlefield 4 al daadwerkelijk is aangekondigd.witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Het idee om pas een topic aan te maken na het event is inderdaad omdat we veel zaken ook gewoon nog niet weten, zoals de naam. Je geeft zelf al aan: alleen buiten de naam, de features en de games weten we al veel over de nieuwe Xbox - behalve dan dat die eerste drie onderdelen zowat de Xbox maken.
Daarom is dit topic nu nog open en is er ook een chat voor vandaag:
http://irc.tweakers.net/Xbox
Edit: Chester legt het nog wel het beste uit, vind ik:
Chester schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:50:
[...]
Als je geen naam en features hebt, wat wil je dan in de topic start gooien? Als je er nu één aanmaakt, wordt het alleen maar een slowchat topic tijdens de presentatie.
[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 21-05-2013 12:58 ]
Verwijderd
Zal ik ook zeker niet doen. Ik ga het ook niet live volgen. Ik lees de nieuwsberichten en discussies daarna wel weer.BM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:55:
[...]
MS heeft echter al aangekondigd de volledige onthulling in 2 stappen te doen. Vanavond de console, een kijkje achter de schermen van de ontwikkeling, en een paar games. En dan over een paar weken op de E3 de grote klappers qua games.
[...]
Ga er wel van uit dat MS vanavond wat meer gaat tonen dan Sony deed, maar ik zou er niet ál te veel van verwachten.
Er is nog -niets- gekend, buiten een CoD game. Er zijn enkel geruchten, en daar bouw je liever geen topic mee op.witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Er zijn al een boel games en specs bekend. Straks is de aankondiging, en slowchat zal er sowieso zijn. Dat was bij de ps4 niet anders, en toen was de aankondiging zelfs 's nachts.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het grote verschilwiteken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Heb jij iets gezien van Ghosts dat ik nog niet heb gezien? Ik heb namelijk 0,0 gameplay van dat spel gezien, tenzij je een 5 seconde durend overbelicht filmpje dat gemaakt is met een iPhone meetelt.
- Hij is bevestigd
- Hij heeft een release-window
- Hij is al voor enkele platformen aangekondigd
- Hij heeft een persbericht met wat info
- De naam is bekend
Klopt, maar je kunt niet ontkennen dat daar ook al meer van bekend is. Ik gaf ook maar enkele voorbeelden, maar er is dus 0,0 niks nada noppes bekend/bevestigd.[...]
Dat is van de Ps4 ook niet bekend.
Slowchat was bij de PS4 ook al in dit topic, maar daardoor is het uiteindelijke PS4 topic niet vervuild met 3 pagina's slowchat. Dat is imo ook wel weer een voordeel en daarom wachten we dus nog even[...]
Er zijn al een boel games en specs bekend. Straks is de aankondiging, en slowchat zal er sowieso zijn. Dat was bij de ps4 niet anders, en toen was de aankondiging zelfs 's nachts.
Ik heb even een vraagje: ik weet nog dat iedereen Sony haatte omdat ze de PS3 at release voor 599 euro verkochten.
Maar zeg nu zelf: hoeveel kost dit dan: een Xbox 360 aan releaseprijs + WiFi dongle (die zat er in het begin niet bij) + al die jaren Xbox Live abonnementsgeld.
Ik denk dat Xbox 360 gamers van het eerste uur nu toch ook al aan de 599 komen?
Maar zeg nu zelf: hoeveel kost dit dan: een Xbox 360 aan releaseprijs + WiFi dongle (die zat er in het begin niet bij) + al die jaren Xbox Live abonnementsgeld.
En mensen die betalen voor ps plus zijn dan NOG meer kwijt volgens die redenering?Asgaro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:10:
Ik heb even een vraagje: ik weet nog dat iedereen Sony haatte omdat ze de PS3 at release voor 599 euro verkochten.
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 13:13 ]
De prijs maakt mij niet zo veel uit ik ben vooral benied wat allemaal wel en niet kan. Het zou helpen als ik mijn stuurtje gewoon kan gebruiken om mijn te overtuigen om hem snel na de introductie te halen.
Ik vind het persoonlijk belangrijker welke exclusives er beschikbaar zijn en of ik wel of niet gratis online kan gamen.L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Laat ik het zo zeggen. Als er hier weer eens een topic opduikt over of iemand de PS3 of de X360 moet kopen adviseer ik de volgende 2 dingen
1: Wat hebben je vrienden? Kies wat de meerderheid heeft
2: Indien 1 nvt is ga naar de mediamarkt of soortgelijke winkel en test beide controllers. Kies welke het beste in je hand ligt.
Buiten dat vind ik dat je kunt aflezen aan de controller waar de console gemaakt wordt.
Sony = Japan = gemiddeld kleinere mensen dus kleinere controller
MS = VS = gemiddeld stevigere, grote mensen dus grotere controller.
Een controller is niet een reden om een console te kopen. Liefst heb je dat hij lekker in je hand ligt. Maar de hoeveelheid games, en wat je vrienden spelen, telt voor mij veel meer. Je speelt toch liever met vrienden online dan alleenbram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Ik vind het persoonlijk belangrijker welke exclusives er beschikbaar zijn en of ik wel of niet gratis online kan gamen.
Ik heb met beide niet echt moeite, maar heb een lichte voorkeur voor de PS controller. De game(s) die ik online speel, is/zijn voor beide systemen beschikbaar. Dan ga ik natuurlijk voor de gratis optie. Mijn vrienden spelen niet echt veel online, maar veel Tweakers wel waar ik wel eens mee speel, en die hebben allemaal gelukkig ook een PS3.
Dus, hoe plannen jullie de stream te bekijken?
Ik ga hem gewoon op men TV via de xbox kijken, maar blijkbaar wordt hij ook via justin.tv gestreamed. Majornelson geeft ook nog een aftershow op twitch.tv.
Ik ga hem gewoon op men TV via de xbox kijken, maar blijkbaar wordt hij ook via justin.tv gestreamed. Majornelson geeft ook nog een aftershow op twitch.tv.
Ik klap mijn laptop wel ff open als ik er aan denk/
Welnee, PS Plus is namelijk niet vereist om degelijk te kunnen genieten van het platform. Maar een Xbox 360 zonder Live Gold is als een PC zonder internet: zonder ben je er niets mee.boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:12:
[...]
En mensen die betalen voor ps plus zijn dan NOG meer kwijt volgens die redenering?. Wat is de relevantie van de aanschafprijs van een ps3 in 2007 in een next-gen topic?
Ik hoop alleen dat mensen nu wel wat verder kijken dan hun neus lang is:
als MS een Xbox 720/Infinity voor 300 euro aanbiedt samen met een abonnement, en Sony de PS4 voor 400 euro, dat de MS fanboys dan niet gaan klagen dat Sony terug faalt omdat hun releaseprijs te hoog gegrepen is.
Xbox aan en skype op de laptop. Lekker relaxed.boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:29:
Dus, hoe plannen jullie de stream te bekijken?
Wat je vrienden spelen is veruit het belangrijkste. Gamen je vrienden niet adviseer ik toch echt om beide controllers te testen.Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:21:
[...]
Een controller is niet een reden om een console te kopen. Liefst heb je dat hij lekker in je hand ligt. Maar de hoeveelheid games, en wat je vrienden spelen, telt voor mij veel meer. Je speelt toch liever met vrienden online dan alleen
Beide hebben gewoon sterke exclusives en dat is ook nog eens smaakgevoelig. Een controller moet je langer mee doen dan met een gemiddelde game dus moet deze wel prettig in je handen liggen.
Meh na het werk laptop effe op de tv aansluiten denk
300 + verplicht abbo wordt het zeker niet. Dan wordt het 99 + verplicht abbo.Asgaro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:32:
[...]
Welnee, PS Plus is namelijk niet vereist om degelijk te kunnen genieten van het platform. Maar een Xbox 360 zonder Live Gold is als een PC zonder internet: zonder ben je er niets mee.
Ik hoop alleen dat mensen nu wel wat verder kijken dan hun neus lang is:
als MS een Xbox 720/Infinity voor 300 euro aanbiedt samen met een abonnement, en Sony de PS4 voor 400 euro, dat de MS fanboys dan niet gaan klagen dat Sony terug faalt omdat hun releaseprijs te hoog gegrepen is.
Klopt. Naast dat ik het belangrijk vind wat me vrienden spelen, kijk ik toch ook uit naar de exclusives, Halo, Gears of War, Forza.. Zijn toch spellen die een console maken, zoals PS Killzone heeft en nog paar die ik niet uit me hoofd weet. Xbox live is dan ook weer een reden voor mij, je betaalt voor iets wat goed functioneert en stabiel isL1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:37:
[...]
Wat je vrienden spelen is veruit het belangrijkste. Gamen je vrienden niet adviseer ik toch echt om beide controllers te testen.
Beide hebben gewoon sterke exclusives en dat is ook nog eens smaakgevoelig. Een controller moet je langer mee doen dan met een gemiddelde game dus moet deze wel prettig in je handen liggen.
Volgens de geruchten is het 600 euro eenmalig of 300+ 2 jarig abonnement.L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:38:
[...]
300 + verplicht abbo wordt het zeker niet. Dan wordt het 99 + verplicht abbo.
Mja, je betaalt voor peer-to-peer matchmaking, wat ook gewoon crap is tijdens de Halo 4 release..Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:
[...]
Xbox live is dan ook weer een reden voor mij, je betaalt voor iets wat goed functioneert en stabiel is
althans, dat was mijn ervaring.
Microsoft had online gewoon beter doorgedacht vanaf het begin met onder andere goed geïntegreerde voicechat. Die voorsprong op Sony konden ze financieel uitbuiten, omdat er geen volwaardig alternatief was. Maar in principe slaat die Gold fee nergens op, omdat de data gewoon peer-to-peer gaat. Ik hoop dan ook dat online gaming bij de nieuwe Xbox niet weer achter een paywall zit. Het lijkt erop dat Sony dit keer zijn online features beter voor elkaar heeft, dus hopelijk zorgt dit ook voor veranderingen bij Microsoft. Hoop daar vanavond wel iets over te horen.
Volgens diezelfde geruchten is die laatste alweer van de planningAllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Volgens de geruchten is het 600 euro eenmalig of 300+ 2 jarig abonnement.
Xbox
PSN heeft er in de 5 jaar dat ik ervan gebruik maak 1x uit gelegen. Daarvoor zijn we ruimschoots gecompenseerd met 2 gratis spellen per account (heb hier in huis 5 accounts, dus had alle beschikbare spellen van Sony gekregen).Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:
[...]
Xbox live is dan ook weer een reden voor mij, je betaalt voor iets wat goed functioneert en stabiel is
Waarom is 600 duur? De PS2 was bij release 1200 gulden. De PS3 was 600 euro. Beiden gingen als warme broodjes over de toonbank, en het beperkt het verlies van de uitgever. Na een paar maanden zakken consoles doorgaans in prijs naar een bedrag van rond de 400 euro. En na een a twee jaar zakt het naar 300 euro.BM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:45:
[...]
Volgens diezelfde geruchten is die laatste alweer van de planningGeloof trouwens niet dat ie 600 gaat kosten. Dat is in deze tijden wel erg prijzig. Sowieso zullen prijzen pas vrij kort voor release beschikbaar komen lijkt me
Oeps... dubbelpost...
€ 600 is duur, zeker voor deze tijd.
Ligt er uiteraard aan in welke bundel deze eventueel zou komen, maar als deze kaal/relatief kaal zou zijn is dat veel te duur.
Ligt er uiteraard aan in welke bundel deze eventueel zou komen, maar als deze kaal/relatief kaal zou zijn is dat veel te duur.
Console gamen doe ik soms maar ik heb er momenteel geen één meer in bezit. Mijn voorkeur ging eigenlijk altijd uit naar de playstations (heb ze allemaal gehad). Ik heb ook de xbox en xbox 360 in bezit gehad en na een tijd weer verkocht even als de playstation (PS3) overigens. Waar ik benieuwd naar ben is of de Playstation nu eens krachtiger zal worden dan de xbox aangezien dit tot op heden eigenlijk nooit echt het geval is geweest als je naar de GPU kijkt. Ben dus erg benieuwd wat MS ervan gemaakt heeft voor de next gen. Overigens overweeg ik nu weer een Playstation 4 aan te schaffen wanneer deze uitkomt in de EU... Mede omdat mijn vrienden dit ook overwegen niets is leuker dan online gamen met je vrienden. En ergens blijft dat console gamen toch kriebelen ook al weet ik van mezelf dat ik deze na een tijd weer zal verkopen het is iets vreemds ...
600 is gemiddelde prijs voor beetje smartphone, die gaan nog steeds als warme broodjes terwijl ze maar een levensverwachting hebben van 2-3 jaar max.Axelfoley007 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:49:
€ 600 is duur, zeker voor deze tijd.
C'mon dude, dit is tegenwoordig allang acherhaald. Xbox live is in stabiliteit absoluut niet beter dan PSN, zeker niet als je in Europa woont waar een grote deel van diensten nieteens aangeboden worden.Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:
[...]
je betaalt voor iets wat goed functioneert en stabiel is
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ik betaal om te spelen, tot nu toe heb ik helemaal geen problemen gehad met downtime, of dat ik helemaal niet kon spelen. Achterhaald? Volgens mij is Xbox Live nog steeds de beste online platform voor consoles.Vinand schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:00:
[...]
C'mon dude, dit is tegenwoordig allang acherhaald. Xbox live is in stabiliteit absoluut niet beter dan PSN, zeker niet als je in Europa woont waar een grote deel van diensten nieteens aangeboden worden.
Jongens jongens,
Heeft het nu echt zoveel zin om nu weer een hele Playstation vs. Xbox discussie op te starten?
Laten we het maar beperken tot een Playstation 4 vs Xbox 720/Whatever discussie, dan kunnen we het boek van de huidige generatie sluiten. We zijn er de afgelopen 10 jaar niet uitgekomen, dus het gaat ons nu vast ook niet lukken.
Overigens zit ik nu met spanning te wachten. Eigenaar geweest van zowel een PSX als een Xbox360 en benieuwd naar de nieuwe generatie. Een van de twee gaat in de pre-order, waarbij vooral mediacapabilities en een eventuele Win8 integratie de doorslag zullen geven.
Het lijkt me nu moeilijk voor MS om de PS4 op technisch gebied echt hard te overtreffen. Platform building kunnen ze echter erg goed.
Heeft het nu echt zoveel zin om nu weer een hele Playstation vs. Xbox discussie op te starten?
Laten we het maar beperken tot een Playstation 4 vs Xbox 720/Whatever discussie, dan kunnen we het boek van de huidige generatie sluiten. We zijn er de afgelopen 10 jaar niet uitgekomen, dus het gaat ons nu vast ook niet lukken.
Overigens zit ik nu met spanning te wachten. Eigenaar geweest van zowel een PSX als een Xbox360 en benieuwd naar de nieuwe generatie. Een van de twee gaat in de pre-order, waarbij vooral mediacapabilities en een eventuele Win8 integratie de doorslag zullen geven.
Het lijkt me nu moeilijk voor MS om de PS4 op technisch gebied echt hard te overtreffen. Platform building kunnen ze echter erg goed.
[ Voor 36% gewijzigd door supreme tweaker op 21-05-2013 14:05 ]
Burp
En het grappigste is dat de huidige generatie waarschijnlijk heel dicht bij elkaar zal liggen qua specs.supreme tweaker schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:03:
Jongens jongens,
Enige verschil zal zitten in de exclusives, de move vs kinect en randzaken.
Beide partijen zijn er niet bij gebaat dat de ene vele malen beter is dan de ander. Concurrentie houd je scherp.
Verwijderd
Dat is absoluut waar. Ik heb beiden en iets downloaden op de PS3 kost veel meer tijd dan op de Xbox. Echter, we zijn een ronde verder. Ik ga ervan uit dat Sony met de PS4 het anders aanpakt en dat dit verschil een stuk kleiner zal zijn qua snelheid. Dan zie ik de meerwaarde niet meer van het betalen om online te kunnen gamen.Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:01:
[...]
Ik betaal om te spelen, tot nu toe heb ik helemaal geen problemen gehad met downtime, of dat ik helemaal niet kon spelen. Achterhaald? Volgens mij is Xbox Live nog steeds de beste online platform voor consoles.
Ik vind het daarom meer interessant om te zien wat Microsoft en Sony mij straks te bieden hebben als consument. Er zullen ongetwijfeld abo-diensten zijn, maar wat zullen die mij als voordeel opleveren?
Lol, welles, nietes welles nie..... ach, je kent het wel.
Xbox live en PSN hebben beiden hun voor en nadelen. Feit is dat je met beide systemen nagenoeg altijd online kan gamen. En dat is wat telt. De een heeft het er voor over om daarvoor te moeten betalen, de ander niet. Klaar. Ieder zijn eigen keuze, nietwaar?
Wat betreft de prijs van een console bij de release ben ik nog steeds in afwachting van argumenten waarom € 600 'te duur' zou zijn 'voor deze tijd'. Ik vind dat eerlijk gezegd een acceptabele prijs. Simpelweg omdat ik er een apparaat voor terugkrijg dat ik op zijn minst 5 jaar lang gebruik, zo'n 250 uur per jaar (op zijn minst) voor spellen gebruik (exclusief wat de kids er mee doen, da's een veelvoud
) en sinds de PS3 zo'n 500 uur (op zijn minst) als media apparaat gebruikt wordt.
Xbox live en PSN hebben beiden hun voor en nadelen. Feit is dat je met beide systemen nagenoeg altijd online kan gamen. En dat is wat telt. De een heeft het er voor over om daarvoor te moeten betalen, de ander niet. Klaar. Ieder zijn eigen keuze, nietwaar?
Wat betreft de prijs van een console bij de release ben ik nog steeds in afwachting van argumenten waarom € 600 'te duur' zou zijn 'voor deze tijd'. Ik vind dat eerlijk gezegd een acceptabele prijs. Simpelweg omdat ik er een apparaat voor terugkrijg dat ik op zijn minst 5 jaar lang gebruik, zo'n 250 uur per jaar (op zijn minst) voor spellen gebruik (exclusief wat de kids er mee doen, da's een veelvoud
Uiteraard. Ik hoop dat Sony zelf met nieuwe ideeën komt voor online. Waardoor Microsoft moet nadenken om het weer anders aan te pakken. Ik betaal nu per jaar 40 euro voor 1 jaar abbo wat ik al bijna 10 jaar doe. Alleen is het tijd voor iets nieuws, verfrissend dat ik dit wil blijven doen. Zelf twijfel ik tussen de nieuwe ps4 of xbox terwijl ik voorheen altijd xbox wou. Laat die event maar komen. Wacht met smart af wat Microsoft allemaal heeft veranderd. Hoe meer veranderingen hoe beter.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:06:
[...]
Dat is absoluut waar. Ik heb beiden en iets downloaden op de PS3 kost veel meer tijd dan op de Xbox. Echter, we zijn een ronde verder. Ik ga ervan uit dat Sony met de PS4 het anders aanpakt en dat dit verschil een stuk kleiner zal zijn qua snelheid. Dan zie ik de meerwaarde niet meer van het betalen om online te kunnen gamen.
Ik vind het daarom meer interessant om te zien wat Microsoft en Sony mij straks te bieden hebben als consument. Er zullen ongetwijfeld abo-diensten zijn, maar wat zullen die mij als voordeel opleveren?
L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:37:
[...]
Wat je vrienden spelen is veruit het belangrijkste. Gamen je vrienden niet adviseer ik toch echt om beide controllers te testen.
Tja, daar ben ik het dus echt niet mee eens. En dan bedoel ik exclusives die echt wezenlijk iets doen wat op het andere platform niet te krijgen is.Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:
[...]
Klopt. Naast dat ik het belangrijk vind wat me vrienden spelen, kijk ik toch ook uit naar de exclusives, Halo, Gears of War, Forza.. Zijn toch spellen die een console maken, zoals PS Killzone heeft en nog paar die ik niet uit me hoofd weet. Xbox live is dan ook weer een reden voor mij, je betaalt voor iets wat goed functioneert en stabiel is
Gears, Halo en Forza - Killzone en Gran Turismo (een doorsnee shooter en een racer). Gears is verder een standaard 3rd person shooter die ook niet echt iets bijzonders doet i.m.o.
Wat heeft de huidige Xbox verder nu te bieden tegenover de Uncharted serie? Tegenover de games van Quantic Dream? Tegenover God Of War? Tegenover The Last Of Us?
De enige (semi) exclusive die ik voor de 360 heb gehaald, is Alan Wake. Een game waarmee je met een zaklamp op vage wezens moet schijnen. Na een half uur nooit meer gespeeld. En RDR heb ik ook voor de 360 gehaald, vanwege de iets hogere resolutie.
Dit soort gekleurde meningen heeft helemaal niemand wat aan.bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:11:
[...]
[...]
Tja, daar ben ik het dus echt niet mee eens. En dan bedoel ik exclusives die echt wezenlijk iets doen wat op het andere platform niet te krijgen is.
Gears, Halo en Forza - Killzone en Gran Turismo (een doorsnee shooter en een racer). Gears is verder een standaard 3rd person shooter die ook niet echt iets bijzonders doet i.m.o.
Wat heeft de huidige Xbox verder nu te bieden tegenover de Uncharted serie? Tegenover de games van Quantic Dream? Tegenover God Of War? Tegenover The Last Of Us?
De enige (semi) exclusive die ik voor de 360 heb gehaald, is Alan Wake. Een game waarmee je met een zaklamp op vage wezens moet schijnen. Na een half uur nooit meer gespeeld. En RDR heb ik ook voor de 360 gehaald, vanwege de iets hogere resolutie.
Je kunt exclusives niet 1 op 1 naast elkaar leggen. Dat het voor jou beter was om een PS3 te nemen, betekend niet dat dat voor iedereen hetzelfde is. Iedereen kent andere waardes toe aan diverse aspecten van de consoles.
Een exclusive die "er werkelijk wat toe doet", is in iedereens ogen anders
Burp
Ik heb altijd al een lichte voorkeur gehad voor de xbox. De playstation exclusives hebben mij nooit echt geboeid terwijl ik de paar van de xbox met plezier heb gespeeld.
Zelf heb ik een xbox 360 omdat ik die het goedkoopste kon krijgen + je krijgt een hele fijne controller erbij.
Ben benieuwd, ik ben het meest nieuwsgierig hoe het gaat werken met integratie in je huidige netwerk(mediaspeler, telefoon e.d.). Zal vanavond rustig het event gaan volgen!
Zelf heb ik een xbox 360 omdat ik die het goedkoopste kon krijgen + je krijgt een hele fijne controller erbij.
Ben benieuwd, ik ben het meest nieuwsgierig hoe het gaat werken met integratie in je huidige netwerk(mediaspeler, telefoon e.d.). Zal vanavond rustig het event gaan volgen!
Werkelijk? Als het een 360 exclusive is, is het "matig", en als het ps3 is is het "uniek"?Wat heeft de huidige Xbox verder nu te bieden tegenover de Uncharted serie? Tegenover de games van Quantic Dream? Tegenover God Of War? Tegenover The Last Of Us?
Uncharted = Tomb Raider, God of War = Devil May Cry, Quantic Dream maakt Adventure games met ietwat omslachtige controls en Last of Us moet zelfs nog uitkomen, maar ziet er uit als Resident Evil. Kijk, ik kan ook sterk gekleurde meningen spuiten
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 14:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!