Ligt er helemaal aan per situatie, ik heb geen kinderen of iemand om de console mee te delen uitzondering daargelaten en als ik een PS4/XBOX3 zou willen kopen en deze kost € 600 kaal vind ik het persoonlijk een duur geintje. Misschien moet je nog de online service erbij kopen +/- € 50 per jaar? Het is leuk als je in ieder geval 2 games erbij neemt, heb je wat afwisseling +/- € 100 ? Extra controller in het geval van split screen +/- € 50.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:06:
Wat betreft de prijs van een console bij de release ben ik nog steeds in afwachting van argumenten waarom € 600 'te duur' zou zijn 'voor deze tijd'. Ik vind dat eerlijk gezegd een acceptabele prijs. Simpelweg omdat ik er een apparaat voor terugkrijg dat ik op zijn minst 5 jaar lang gebruik, zo'n 250 uur per jaar (op zijn minst) voor spellen gebruik (exclusief wat de kids er mee doen, da's een veelvoud) en sinds de PS3 zo'n 500 uur (op zijn minst) als media apparaat gebruikt wordt.
Als je dus er vanaf het begin één wilt hebben kan dat aardig wat kosten. het is allemaal speculatie want we hebben geen prijzen gezien, maar ervan uitgaand dat hij € 600 zou kosten dan ben ik benieuwd wat daar allemaal bij zit. Ik mag hopen dat dit een totaal prijs is waar bovenstaande bijvoorbeeld allemaal bij in zit.
Graag zou ik er eentje in de eerste maanden een nieuwe xbox of ps willen halen maar als de prijzen zo fors zullen worden dan pass ik totdat ze in prijs dalen. (Heb later pas een PS3 slim gekocht voor € 400 een totaal pakketje).
Betreft een mobiele telefoon, zelf heb ik een Lumia 920 welke geen € 600 is maar desalniettemin duur genoeg, en het voordeel wat je hierbij heb is dat je niet in één keer een x bedrag hoef op te hoesten maar dat het maandelijks gespreid kan worden. En daarbij een console is voor mij een hobby, en telefoon een must voor het werk en privé (en natuurlijk zit er extra luxe op wat geen must is