Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:49
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:06:

Wat betreft de prijs van een console bij de release ben ik nog steeds in afwachting van argumenten waarom € 600 'te duur' zou zijn 'voor deze tijd'. Ik vind dat eerlijk gezegd een acceptabele prijs. Simpelweg omdat ik er een apparaat voor terugkrijg dat ik op zijn minst 5 jaar lang gebruik, zo'n 250 uur per jaar (op zijn minst) voor spellen gebruik (exclusief wat de kids er mee doen, da's een veelvoud :P) en sinds de PS3 zo'n 500 uur (op zijn minst) als media apparaat gebruikt wordt.
Ligt er helemaal aan per situatie, ik heb geen kinderen of iemand om de console mee te delen uitzondering daargelaten en als ik een PS4/XBOX3 zou willen kopen en deze kost € 600 kaal vind ik het persoonlijk een duur geintje. Misschien moet je nog de online service erbij kopen +/- € 50 per jaar? Het is leuk als je in ieder geval 2 games erbij neemt, heb je wat afwisseling +/- € 100 ? Extra controller in het geval van split screen +/- € 50.

Als je dus er vanaf het begin één wilt hebben kan dat aardig wat kosten. het is allemaal speculatie want we hebben geen prijzen gezien, maar ervan uitgaand dat hij € 600 zou kosten dan ben ik benieuwd wat daar allemaal bij zit. Ik mag hopen dat dit een totaal prijs is waar bovenstaande bijvoorbeeld allemaal bij in zit.

Graag zou ik er eentje in de eerste maanden een nieuwe xbox of ps willen halen maar als de prijzen zo fors zullen worden dan pass ik totdat ze in prijs dalen. (Heb later pas een PS3 slim gekocht voor € 400 een totaal pakketje).

Betreft een mobiele telefoon, zelf heb ik een Lumia 920 welke geen € 600 is maar desalniettemin duur genoeg, en het voordeel wat je hierbij heb is dat je niet in één keer een x bedrag hoef op te hoesten maar dat het maandelijks gespreid kan worden. En daarbij een console is voor mij een hobby, en telefoon een must voor het werk en privé (en natuurlijk zit er extra luxe op wat geen must is :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supreme tweaker schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Dit soort gekleurde meningen heeft helemaal niemand wat aan.

Je kunt exclusives niet 1 op 1 naast elkaar leggen. Dat het voor jou beter was om een PS3 te nemen, betekend niet dat dat voor iedereen hetzelfde is. Iedereen kent andere waardes toe aan diverse aspecten van de consoles.

Een exclusive die "er werkelijk wat toe doet", is in iedereens ogen anders
Ik heb het toch duidelijk over exclusives waar een ander platform iets tegenover zet. Ik vind Killzone en Gran Turismo bijvoorbeeld geen system sellers, omdat de 360 prima alternatieven biedt in de vorm van Halo (hoewel ik KZ toffer vind, maar dat is inderdaad persoonlijk) en Forza (ik speel ook geen racers, dus in mijn geval ook niet interessant). Op basis daarvan moet je concluderen dat de PS3 veruit de betere is, of je de games nu wel of niet leuk vind. Xbox onderscheid zich weinig tot niets op dat gebied.

Mijn zwager, met 2 kleine kinderen, heeft een 360 en speelt alleen maar Call Of Duty. Ik persoonlijk vind dat bijvoorbeeld onbegrijpelijk.

Zoals verder te lezen is, heb ik beide systemen momenteel staan.
boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Werkelijk? Als het een 360 exclusive is, is het "matig", en als het ps3 is is het "uniek"?
Uncharted = Tomb Raider, God of War = Devil May Cry, Quantic Dream maakt Adventure games met ietwat omslachtige controls en Last of Us moet zelfs nog uitkomen. Kijk, ik kan ook sterk gekleurde meningen spuiten ;)
Tomb Raider? Volgens mij heb ik die toch echt op de PS3 gespeeld, maar ik kan in de war zijn. :+

Devil May Cry: ken ik niet echt, maar volgens mijn info is die multiplatform, correct me if I'm wrong.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Was het niet dat XBL dedicated servers had terwijl PSN enkel 'p2p' was?
(en laten we het drama rond BF3 op de PS3 niet vergeten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Werkelijk? Als het een 360 exclusive is, is het "matig", en als het ps3 is is het "uniek"?
Uncharted = Tomb Raider, God of War = Devil May Cry, Quantic Dream maakt Adventure games met ietwat omslachtige controls en Last of Us moet zelfs nog uitkomen. Kijk, ik kan ook sterk gekleurde meningen spuiten ;)
Tomb Raider en DMC zijn multi platform.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 21:08

Don Quijote

El Magnifico

bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:11:
[...]

[...]

Tja, daar ben ik het dus echt niet mee eens. En dan bedoel ik exclusives die echt wezenlijk iets doen wat op het andere platform niet te krijgen is.

Gears, Halo en Forza - Killzone en Gran Turismo (een doorsnee shooter en een racer). Gears is verder een standaard 3rd person shooter die ook niet echt iets bijzonders doet i.m.o.

Wat heeft de huidige Xbox verder nu te bieden tegenover de Uncharted serie? Tegenover de games van Quantic Dream? Tegenover God Of War? Tegenover The Last Of Us?

De enige (semi) exclusive die ik voor de 360 heb gehaald, is Alan Wake. Een game waarmee je met een zaklamp op vage wezens moet schijnen. Na een half uur nooit meer gespeeld. En RDR heb ik ook voor de 360 gehaald, vanwege de iets hogere resolutie.
Haha, tja als jij Halo op een zelfde niveau als Killzone wilt zetten moet je vooral doen. Maar breng het niet als een soort van waarheid. Persoonlijk vind ik namelijk zowel Halo als Forza echt een klasse beter dan Killzone en Gran Turismo. Sterker nog Gran Turismo was op de PS3 een van mijn grootste tegenvallers. Blue Dragon, Lost Oddysey, Fable, Infinite Undiscovery, Crackdown 1, Mass Effect (voor een lange periode), Viva Pinata, Saints Row zijn bijvoorbeeld wat spellen die ik met veel plezier op de Xbox360 heb gespeeld en niet voor de PS3 te krijgen zijn. Andersom zijn er ook veel spellen (met als hoogtepunt Heavy Rain) die ik op de PS3 heb moeten spelen omdat ze niet op de Xbox360 te krijgen zijn. Al met al ontlopen de consoles elkaar weinig, ook qua exclusives, de Xbox360 heeft bij mij een kleine voorsprong door een wat betere controller en betere online ervaring naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:06:
Wat betreft de prijs van een console bij de release ben ik nog steeds in afwachting van argumenten waarom € 600 'te duur' zou zijn 'voor deze tijd'. Ik vind dat eerlijk gezegd een acceptabele prijs. Simpelweg omdat ik er een apparaat voor terugkrijg dat ik op zijn minst 5 jaar lang gebruik, zo'n 250 uur per jaar (op zijn minst) voor spellen gebruik (exclusief wat de kids er mee doen, da's een veelvoud :P) en sinds de PS3 zo'n 500 uur (op zijn minst) als media apparaat gebruikt wordt.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar je hebt wel hier i.m.o. wel een punt.
Ik heb mijn 80 GB Phat voor (volgens mij) €500 gekocht en heb hier zo'n 2500 uur aan speel plezier in zitten.
Dan valt de prijs inderdaad wel mee.

Als de PS4 straks op de markt komt voor €600 dan nog heb ik deze vanaf dag 1 in huis (waarschijnlijk ook wel als de prijs tegen de 700 is).

Ben erg benieuwd waar MS vanavond mee komt. Ik ga zeker even kijken.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41

Player1S

Probably out in the dark

smaken smaken smaken heren.

Wat de ene geweldig vind, vind de ander niks. De ene heeft misschien betere exclusives maar de andere doet het misschien weer beter met de multi-platform games.

Dat de prijs van 600euro in deze tijd veel is is meer een mentale kwestie. 9,99 lijkt ook goedkoper dan 10 euro. Heel specifiek gezien klopt dat...Wel 1 hele cent.
Nu in 1 keer 600 euro neerleggen is gewoon heel veel. De meeste mobiels betaal je verkapt in je abbo waardoor je geen 600 lijkt te betalen. Effectief betaal je waarschijnlijk zelfs 800 voor die mobiel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo even de lijst van exclusives bekijk dan klopt het wel dat de PS3 wat meer exclusives heeft voor de hardcore gamer, maar dat de 360 ook zeker niet slecht is geweest.

360:
Alan Wake, Crackdown, Dance Central, Fable, Forza, Full Auto (die race launchgame), Gears, Halo, Kameo, Kinectimals, Kinect <gameslijst> (Adventures, sesame street, rush, star wars en sports bv), Left4Dead1/2, Lips, Naruto, enkele fitness games zoals Nike+ en Your Shape, Ninety-nine nights, The Outfit, Perfect Dark Zero, Project Gotham Racing, Saints Row (1), Viva Piñata. Verder nog wat kinect games en andere prulgames die niet echt AAA te noemen zijn.

PS3:
Beyond Two Souls, Final Fantasy, Formula One (voordat Codemasters het overnam), God of War, Gran Turismo, Heavy Rain, Heavenly Sword, Infamous, Journey, Killzone, Littlebigplanet, MAG, Motorstorm, Modnation Racers, Ratchet & Clank, Resistance, Singstar, Socum, The Last Guardian, The Last of Us, Time Crisis, Unchartered, Yakuza en mogelijk nog wat meer. Zelf geen PS3 gehad, dus ook wat minder aandacht aan geschonken, maar volgens mij is dit wel zo'n beetje wat er bij de westerse consument op het lijstje staat van wannahaves. Hiernaast zijn er ook nog wel wat kleinere games, maar de grootste hap is toch echt multiplatform.

Al met al beiden wel mooie lijstjes. Hierbij valt overigens wel op dat bij het begin de 360 wel meer exclusives had dan aan het eind van de loopbaan. Misschien dat dat nu weer veranderd, maar ik vond het altijd wel jammer. Zo'n Unchartered, GT en Heavy Rain heb ik altijd wel willen spelen, maar nooit een PS3 gehad. Ik denk dat als die nieuwe console uit is, ik wel een goedkope PS3 ga nemen puur om die exclusives nog eens te gaan doen. Net als dat ik misschien ook nog een Wii/WiiU ga halen voor enkele Nintendo games (al vind ik dat toch altijd nog steeds teveel gericht op de jongere gamers).

Grote verschil is overigens wel dat de meeste multi-platform games toch meestal ook wel veel verkopen en daar ook wel de meeste spelers in rondhangen. Dan bedoel ik een GTA, een COD, een BF of Fifa. Bij de 360 zitten ze daarnaast vooral in Halo en bij de PS3 vooral bij Unchartered e.d.

Overigens vind ik de shooters bij de 360 wel weer wat beter vertegenwoordigd dan op de PS3. Resistance en Killzone zijn niet verkeerd, maar vond daar toch altijd wel wat ontbreken en iets te weinig afwisselend. Echter met de adventure, actie en platformgames was de PS3 weer beter vertegenwoordigd. Iets wat ik me nog steeds afvraag bij Microsoft. Waarom is men niet verder gegaan met Kameo of andere genres.

Verder blijf ik het jammer vinden dat Microsoft Nederland zo bar weinig overzet. Niet alleen bij de Xbox overigens. Ook bij Windows 8 en Windows Phone mis je gewoon ongelofelijk veel handige dingen.
Ik ben dan ook wel benieuwd of Nederlandse spraakondersteuning wordt toegevoegd, want dat is imo wel iets wat nog steeds ontbreekt en waar een heleboel features afhankelijk van zijn. Leuk die Kinect voor het besturen van je mediaspeler, maar Xbox Play of Xbox Pause is gewoon 10x makkelijker.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17
L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:30:
smaken smaken smaken heren.

Wat de ene geweldig vind, vind de ander niks. De ene heeft misschien betere exclusives maar de andere doet het misschien weer beter met de multi-platform games.

Dat de prijs van 600euro in deze tijd veel is is meer een mentale kwestie. 9,99 lijkt ook goedkoper dan 10 euro. Heel specifiek gezien klopt dat...Wel 1 hele cent.
Nu in 1 keer 600 euro neerleggen is gewoon heel veel. De meeste mobiels betaal je verkapt in je abbo waardoor je geen 600 lijkt te betalen. Effectief betaal je waarschijnlijk zelfs 800 voor die mobiel.
En je moet niet vergeten dat de levering beperkt is in het begin. Waardoor de prijzen ook hoog blijven. Zelf wil ik de hele bedrag in 1x lappen. Deed ik met de voorgaande consoles ook en wil ik ook met mobiele telefoons doen. Je bent in1x je geld kwijt maar je betaalt niet 300 euro meer zoals bij een abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Caneezy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:01:
[...]

Ik betaal om te spelen, tot nu toe heb ik helemaal geen problemen gehad met downtime, of dat ik helemaal niet kon spelen. Achterhaald? Volgens mij is Xbox Live nog steeds de beste online platform voor consoles.
Xbox Live is qua totale functionaliteit inderdaad beter dan PSN, maar dat is nog geen reden om geen gratis variant aan te bieden die exact 1 functie biedt: online gamen...

Daarnaast worden ook de mensen opgelicht die énkel multimedia stuff zoals Netflix willen. Zij moeten namelijk een Xbox Live abo afsluiten voor zij nog maar geld kunnen neerleggen voor de Netflix dienst. Das gewoon smerig.

Dus er is echt totaal geen transparantie bij MS over waar al dat geld dan wel voor dient.

En voor dedicated servers? Voor zover ik weet zijn de kosten voor het hosten van dedicated servers altijd voor de game producent/publisher. Het is niet zo dat MS bijvoorbeeld een groot serverpark onderhoudt en daarin servers aanbiedt voor alle game publishers die games met dedicated servers ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Martinspire: zeker doen. Ik had Uncharted en Heavy Rain voor geen goud willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Haha, tja als jij Halo op een zelfde niveau als Killzone wilt zetten moet je vooral doen. Maar breng het niet als een soort van waarheid. Persoonlijk vind ik namelijk zowel Halo als Forza echt een klasse beter dan Killzone en Gran Turismo. Sterker nog Gran Turismo was op de PS3 een van mijn grootste tegenvallers. Blue Dragon, Lost Oddysey, Fable, Infinite Undiscovery, Crackdown 1, Mass Effect (voor een lange periode), Viva Pinata, Saints Row zijn bijvoorbeeld wat spellen die ik met veel plezier op de Xbox360 heb gespeeld en niet voor de PS3 te krijgen zijn. Andersom zijn er ook veel spellen (met als hoogtepunt Heavy Rain) die ik op de PS3 heb moeten spelen omdat ze niet op de Xbox360 te krijgen zijn. Al met al ontlopen de consoles elkaar weinig, ook qua exclusives, de Xbox360 heeft bij mij een kleine voorsprong door een wat betere controller en betere online ervaring naar mijn mening.
Mee eens. Halo en Gears zijn imo wat beter met de sfeer en verhaal dan Killzone of Resistance. Bij GT5 voelde het ook wat minder aan. Niet alleen de retarded menustructuur (wie heeft dat verzonnen?), maar ook de races voelde wat minder statisch aan. Dat de AI fouten maakt en andere lijnen rijd vond ik imo al het grootste voordeel. Ook de omgevingen in veel banen zijn veel saaier. Qua handling is het beiden wel prima, op de rally van GT5 na, wie die getest heeft moeten ze echt ontslaan. Voegde ook niets toe trouwens. Verder zijn de reviews van Gears en Halo ook wat hoger dan de shooters bij de PS3.

Wel mis ik een exclusieve Unchartered. Lara croft maakt nu wel veel goed, maar het is gewoon wel zo dat je wat alternatieve games mist. Fable doet wat anders, maar vond ik zelf ook niet echt boeiend. Ook Heavy rain is zo'n game die je gewoon totaal niet terug ziet komen. Naast de platformgames zoals Ratchet & Clank die je gewoon helemaal niet terugvind. Wat des te raarder is, gezien de mogelijkheden met Kinect daarvoor (een kind die zelf zijn platformen mag bespringen).

De Move vs Kinect lijkt me ook wel gewonnen door Kinect. Sure je hebt wat bagger erbij zitten, maar de ervaring van Kinect Sports overtrof bij mij die van Wii Sports al snel. Ook Kinect Adventures, Sesamestreet, Kinectimals en die Disney Kinect game zijn gewoon erg goed, waardoor je voor kleine kinderen toch beter een 360 kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is trouwens Uncharted. ;)

Een game die overigens van een compleet ander niveau is dan Tomb Raider, in mijn optiek.

[ Voor 61% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, vandaar dat het in mn hoofd al niet goed klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:31:

Al met al beiden wel mooie lijstjes. Hierbij valt overigens wel op dat bij het begin de 360 wel meer exclusives had dan aan het eind van de loopbaan. Misschien dat dat nu weer veranderd, maar ik vond het altijd wel jammer.
Ik vind dat sowieso wel een minpunt die de nieuwe xbox voor mij bij voorbaat al heeft. Microsoft deed aan het begin veel meer moeite om een gevarieerd game-aanbod te bieden. Nu tegen het einde is dat steeds verder afgezwakt en hebben ze games een paar tabs verderop gezet en zijn er ads op de dash te zien. Wat ze nu ook voor moois laten zien met betrekking tot de nieuwe xbox, in mijn achterhoofd zit toch de angst dat ze dit het eerste jaar volhouden, om vervolgens weer meer op de mainstream/casual in te zetten. Uiteraard is Sony hier ook schuldig aan, onder andere met het verwijderen van de Other-OS functie, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt en dat ging niet ten koste van de games.

Vorige generatie had ik bijna eerst de 360 gekocht, maar toen staken de rrod problemen de kop op. Toen heb ik een aantal maanden later toch maar een PS3 gehaald (en later alsnog de 360). Ik ben wel benieuwd welke deze generatie het eerste mijn hart weet te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

Het baart me wel een beetje zorgen dat er vanavond multi-platform games getoond worden tijdens de presentatie. Ik bedoel, Fifa. Leuk, maar die komt ook voor de PS4 uit. Ghosts; Heel leuk om er iets van te zien, maar komt ook voor de PS4 uit. Maargoed, wel zin in vanavond!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
nioz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:43:
[...]

Vorige generatie had ik bijna eerst de 360 gekocht, maar toen staken de rrod problemen de kop op. Toen heb ik een aantal maanden later toch maar een PS3 gehaald (en later alsnog de 360). Ik ben wel benieuwd welke deze generatie het eerste mijn hart weet te winnen :)
En daarom denk ik dat door de RROD fail van Microsoft met de 360 er veel mensen al naar de PS4 grijpen, puur omdat ze Microsoft niet meer vertrouwen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat kan meespelen maar Microsoft heeft wat dat betreft hopelijk zijn lesje wel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Tomb Raider en DMC zijn multi platform.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de "unieke ervaring" waar hij het over had, die xbox exclusives niet zouden hebben ;). Als je per se een console wil beoordelen aan het aantal exclusives wil ik er gerust XBLA bijhalen.
En daarom denk ik dat door de RROD fail van Microsoft met de 360 er veel mensen al naar de PS4 grijpen,
Niet meer dan wanneer een concurrerend bedrijf tienduizenden kredietkaartgegevens laat lekken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 15:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mars18 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:53:
[...]

En daarom denk ik dat door de RROD fail van Microsoft met de 360 er veel mensen al naar de PS4 grijpen, puur omdat ze Microsoft niet meer vertrouwen.
Dat is inmiddels al weer zo lang geleden dat het gros het allang weer vergeten is.

Sony heeft ooit ook wel eens moedwillig rootkits op hun cd's (muziektak van Sony) gezet. Hoor je ook niemand meer over.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:
[...]

Dat is inmiddels al weer zo lang geleden dat het gros het allang weer vergeten is.

Sony heeft ooit ook wel eens moedwillig rootkits op hun cd's (muziektak van Sony) gezet. Hoor je ook niemand meer over.
Plus, PS3's hebben/hadden toch ook last van YLODs? Overigens denk ik niet dat het 'gros' zo'n RROD al vergeten is. Heb genoeg vrienden die iedere dag, bij wijze van spreken :P, hun Xbox aanzetten met schrik in het hart aangezien hun Xbox steeds meer en meer freezet in-game. Als je momenteel een nog werkende Xbox hebt van de eerste generatie, kan zo'n RROD nog steeds voorvallen, dus blijft dit issue nog wel 'hangen', lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

[...]

Dat denk ik eigenlijk niet, ook bijvoorbeeld de Consumentenbond had in de gids gemeld dat zij Microsoft nauwlettend in de gaten gingen houden met de nieuwe release, en dat voor een niet tech-blad zegt redelijk veel geloof ik ;) Het grote debacle bij de RROD was namelijk niet dat het gebeurde, maar dat Microsoft niet toegaf dat het probleem bij een groot percentage van de eerste generatie consoles zat, pas naar een aantal maanden(weet het niet meer precies, maar google zegt tussen de 10 en 15) gaven ze dit toe en verlengde ze de garantie e.d.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

Deze generatie was gewoon kut wat betreft freezen en YLOD/RROD. Zowel PS3 als 360 hadden hun problemen. Ik heb 2 PS3's versleten omdat de bluray naar z'n grootje ging. Gelukkig allemaal kosteloos vervangen maar irritant is het wel. Freezen gebeurt nog steeds wel, al is dat opvallend vaak met CoD of een willekeurige EA game

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

RROD is mij anders bekend, maar dat van die rootkits, nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik kijk naar de kwaliteit van de Surface en Surface Pro dan denk ik niet dat je daar nog bang voor hoeft te zijn. Het was ook vooral aan het begin een probleem, maar speelt nu al een paar jaar niet meer. Daardoor zal dat ook wel meevallen, al zullen natuurlijk wat mensen de kat uit de boom gaan kijken.

Inmiddels ook al een TS klaar voor een nieuw xbox topic, dus die kan ik al klaarzetten voor het geval een nieuw topic wordt geopend. Als de admins dat tenminste goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan ben je nog vrij jong denk ik :)

Toen mp3's nog volop opkwamen en iedereen nog naar cd's luisterde in de wagen en op de computer kwam sony met een nieuwe kopieerbeveiliging. Klein probleempje, veel cd-rom spelers konden de officiele muziek niet afspelen, alsook veel cd spelers in de wagen konden hem niet afspelen. De software die het automatisch probeerde te installeren wou ook al eens vloeken met bestaande drivers waardoor de miserie compleet was.

* boe2 heeft destijds nog cd's moeten rippen voor zijn ouders, enkel om ze terug op cd te branden en samen bij de officiele cd te steken.

*edit* L1nt had het over een nog groter schandaal, toen kocht ik al lang geen cd's meer :)

Maarja, totaal niet relevant in deze discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 15:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:10:
[...]

RROD is mij anders bekend, maar dat van die rootkits, nog nooit van gehoord.
Wikipedia: Sony BMG copy protection rootkit scandal

Reden dat ik bijvoorbeeld geen Sony wil maar mocht de presentatie vanavond zwaar tegenvallen en MS toch echt always on eisen is de PS4 alsnog een optie.

Verder verwacht ik echt niet dat de RROD of YLOD mensen echt gaan beinvloeden in hun keuze. Beide gevallen werd het gewoon vervangen dus valt het allemaal wel mee voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Laatst online: 21-08 21:44
L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Wikipedia: Sony BMG copy protection rootkit scandal

Reden dat ik bijvoorbeeld geen Sony wil maar mocht de presentatie vanavond zwaar tegenvallen en MS toch echt always on eisen is de PS4 alsnog een optie.

Verder verwacht ik echt niet dat de RROD of YLOD mensen echt gaan beinvloeden in hun keuze. Beide gevallen werd het gewoon vervangen dus valt het allemaal wel mee voor het gevoel.
Ik denk niet dat de presentatie je gaat tegenvallen vanavond eerlijk gezegd. Ik denk dat microsoft vooral met de HDMI in de beter keuze heeft gemaakt om er voor te zorgen dat de console het hart van de woonkamer/movieroom wordt.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

NC83 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:27:
[...]

Ik denk niet dat de presentatie je gaat tegenvallen vanavond eerlijk gezegd. Ik denk dat microsoft vooral met de HDMI in de beter keuze heeft gemaakt om er voor te zorgen dat de console het hart van de woonkamer/movieroom wordt.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad, wat bedoel je in godsnaam? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Ik vermoed dat ie doelt op het gerucht dat de nieuwe xbox tussen de cable box en de tv zou komen te staan en daardoor tijdens het tv kijken berichten en info kan weergeven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Volgens mij bedoeld hij HDMI- Ingang en een HDMI uitgang, dat je bijvoorbeeld je tv decoder kunt aansluiten op de console en je console op de tv/receiver.

Waarschijnlijk iets met overlay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
Iets met overlay inderdaad. Daarbij gaan ook partijen als Ziggo (en UPC?) samenwerken om live tv aan te bieden via de Xbox...die App is al in ontwikkeling, maar komt pas later dit jaar (gelijk met de nieuwe Xbox) uit. Ook schijnt je live tv te kunnen opnemen, mogelijk heeft die overlay functie daar iets mee te maken? Of dat de XBOX je digi tv decoder d.m.v. HDMI-CEC kan aansturen om op te nemen?

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Klinkt wel oke, als die box dan ook lekker stil is en niet overdreven veel energie verstookt dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, niet echt interessant dus voor de mensen die een CI+ module gebruiken. Hopelijk gaat de nieuwe Xbox wel de HDMI-CEC standaard ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:49:
Hmm, niet echt interessant dus voor de mensen die een CI+ module gebruiken. Hopelijk gaat de nieuwe Xbox wel de HDMI-CEC standaard ondersteunen.
Ik heb hetzelfde....heb ook een CI+ module, maar ik verwacht inderdaad wel HDMI-CEC ondersteuning. Overigens denk ik (kan haast niet anders) dat de XBOX in de 'multimedia-stand' vast veel minder stroom verbruikt (zelfde manier als moderne laptops..2 GPU's) dan in de 'game-stand'. Als ze daar geen oplossing voor hebben, dan is het op voorhand al een flop. Nu geloof ik nooit dat ze willen floppen, dus daar is een oplossing voor.

Overigens gaan er ook al maanden geruchten over een 'multimedia-xbox', zeg maar het 'kleine broertje' van de game console.....misschien is het uiteindelijk gewoon 1 apparaat.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Axelfoley007 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:42:
Klinkt wel oke, als die box dan ook lekker stil is en niet overdreven veel energie verstookt dan prima.
Lijkt mij ook wel van belang. Mijn Xbox Pro maakt gewoon een behoorlijke herrie, ook al staat het spel op de hdd geïnstalleerd. Als ze het echt huiskamer vriendelijk willen maken, moeten ze toch echt wat doen aan het lawaai.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik persoonlijk dus echt totaal niet boeiend. De focus mag wat mij betreft wel weer wat meer op gamen liggen, in plaats van al die randzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

bram1984 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:59:
Dat vind ik persoonlijk dus echt totaal niet boeiend. De focus mag wat mij betreft wel weer wat meer op gamen liggen, in plaats van al die randzaken.
Tot op zeker hoogte wat mij betreft: ik heb bij het gamen soms last van de herrie, van een andere console, die ik hoor via een mic. Dat is wat mij betreft redelijk over de grens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

tijdens het gamen boeit het me ook niet echt, alleen later op de avond gaat de televisie wat zachter voor de slapende kinderen en dan wil je dat ding ook niet horen :)
De nieuwe generaties zijn fluisterstil, dus ik denk dat het sowieso geen issue zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
zAo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:00:
[...]

Tot op zeker hoogte wat mij betreft: ik heb bij het gamen soms last van de herrie, van een andere console, die ik hoor via een mic. Dat is wat mij betreft redelijk over de grens :P
Dat zegt meer over de kwaliteit van de mic dan van de console :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dit is wel behoorlijk scheef en incorrect aangezien het niet bepaald iets met playstation te maken heeft, dit schandaal is namelijk afkomstig van een geheel andere SBU van Sony. Oftewel een Small Business Unit wat een geheel andere bedrijfscultuur heeft, een geheel ander kantoorpand, een geheel andere CEO en een geheel andere leiding. Het is in principe een losstaand bedrijf aangezien Sony BMG (label SBU van Sony) niks en ook echt niks te maken heeft met Sony Entertainment (Gaming SBU van Sony).

Zulke vergelijkingen kun je ook makkelijk trekken naar MS toe, die in het verleden een nog een veel grotere trackrecord heeft van consument onvriendelijke acties. Maar dat gebeurd ook niet omdat wat MS gedaan heeft in het software/patenten deel, niks te maken heeft met de SBU van MS die zich bezig houd met entertainment en gaming.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Om nog eens terug te komen op het niet maken van een topic:

In slechts enkele uren zijn er hier weer enkele pagina's gepost. Tijdens en na het event zal dat waarschijnlijk nog meer zijn. Dus is er een goed topic nodig waar men kan posten. Nu worden mensen die wél constructief kunnen posten gestraft door de mogelijkheid dat mensen het topic gaan "vervuilen". Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1) Moderators
2) Topicwarning (bv. zoals in Het grote Headphones topic met grote tekst)

Er wordt binnen enkele uren een console aangekondigd voor de volgende 5 jaar en hier op Tweakers is er geen gepast topic om daarover te praten :??

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je die discussie beter niet aangaan met de moderators in een feedbacktopic of bij gebrek daaraan in een LA topic?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hg3klDh.jpg

Sony is ook weer hardcore aan het trollen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nogmaals dan: Tijdens de voorstelling gaat hier enorm gespammed worden (slowchat, het mag niet, gebeurt toch). Dan kunnen we die rommel beter achterlaten in dit topic en daarna 'vers' beginnen in een toegewijd xbox topic.

@BtM909 het is niet echt een moderator issue :p. Er is iemand een TS aan het voorbereiden en zal deze invullen met alle feiten na de presentatie.

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 21-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:27:
Om nog eens terug te komen op het niet maken van een topic:

In slechts enkele uren zijn er hier weer enkele pagina's gepost. Tijdens en na het event zal dat waarschijnlijk nog meer zijn. Dus is er een goed topic nodig waar men kan posten. Nu worden mensen die wél constructief kunnen posten gestraft door de mogelijkheid dat mensen het topic gaan "vervuilen". Hiervoor zijn 2 oplossingen:
1) Moderators
2) Topicwarning (bv. zoals in Het grote Headphones topic met grote tekst)

Er wordt binnen enkele uren een console aangekondigd voor de volgende 5 jaar en hier op Tweakers is er geen gepast topic om daarover te praten :??
pfff het zit je diep of niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

boe2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:29:
Nogmaals dan: Tijdens de voorstelling gaat hier enorm gespammed worden (slowchat, het mag niet, gebeurt toch). Dan kunnen we die rommel beter achterlaten in dit topic en daarna 'vers' beginnen in een toegewijd xbox topic.

@BtM909 het is niet echt een moderator issue :p. Er is iemand een TS aan het voorbereiden en zal deze invullen met alle feiten na de presentatie.
Maar dan wordt de forumuser die zich wél aan de regels houdt gestraft.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Maar dan wordt de forumuser die zich wél aan de regels houdt gestraft.
Je kunt er natuurlijk ook een enorme issue van gaan maken... 8)7

Over een paar uur staat er een nieuwe Xbox topic. Heb even geduld.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Event duurt toch maar een uurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:03:
Event duurt toch maar een uurtje?
2.

presentatie is om 19:00 Nederlandse tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 21-05-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
L1nt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:05:
[...]

2.

presentatie is om 19:00 Nederlandse tijd.
Ja, maar totaal duurt de presentatie (die om 19:00 begint) maar 1 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ik heb het gevonden ja, duurt maar 1uur. Is vrij kort eigelijk

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BKyYsO9CEAE7rrd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

En dan opvullen met mutli-platform games. Dan weet je wel genoeg.
(Hoop het niet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

RMX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:11:
Ben eerder bang voor celebs die ingestuurde grapjes maken en kinect shit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zelfs ik ben benieuwd wat de nieuwe Xbox gaat brengen! Ik hoop dat het gewoon een ontzettend stoere voortzetting is van de huidige Xbox. Microsoft heeft in slechts 2 generaties zichzelf toch wel goed op de kaart gezet. Een waardig opvolger van SEGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
RMX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:11:
10 minuten nietszeggende trailer, 10 minuten hoi en hallo, 10 minuten toekomstmuziek, 30 minuten Fifa 14 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1 minuutje hoi, 5 minuten tonen daadwerkelijke apparaat en dan 53 minuten geweldige demonstratie en dan 1 minuutje "stay tuned for E3 for more"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Vergeet Kinect '2' niet, denk dat ze daar ook weer lang over gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:25:
Ik hoop toch dat Microsoft het niet zo saai weet te maken als Sony. Allemachtig zeg, wat was dát afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 10:39
Ik zit er ook klaar voor, eerst de XboxReveal kijken......en daarna huppa richting Pathee voor Fast and Furious 6 ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Herinnering:

****** Chat voor, tijdens en na het evenement live met andere Tweakers ******
*** Tweakers chat: http://irc.tweakers.net/Xbox ***

- http://www.gametrailers.com/ (18:00 - 19:00 voorbeschouwing op GameTrailers.com)
- http://www.xbox.com/nl-NL/hub (19:00 - 20:00 via de officiële Xbox website)
- http://www.gametrailers.com/ (20:00 - (?) 21:00 nabeschouwing met Don Mattrick op GameTrailers.com)
- http://twitch.tv/ (21:00 - (?) 22:00 nabeschouwing met Larry 'Major Nelson' Hryb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog even de info over het evenement. Misschien handig als notitie onderaan...

Starttijd: 19.00u Nederlandse tijd
Duur: 1 uur
Tweakers chat: Tweakers Xbox IRC channel
Streams/liveblogs: Xbox.com WP8 App Gametrailers IGN Youtube Gamespot WPCentral TheVerge Gamer.nl Insidegamer.nl XGN.nl PU.nl en waarschijnlijk meer. Uiteraard is er ook een app op de Xbox zelf. Kijk even op je dashboard voor meer info.
De meeste sites linken overigens naar de eerste van Xbox.com dus die zal mogelijk wel drukbelast zijn. Mocht streamen niet helemaal lukken, dan kun je refreshen (maar doe dat niet elke 2 seconden) of een andere link proberen.

Edit: lol, net iets te laat zie ik :+

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:25:
Ik verwacht meer iets over smart glass en de interactie met Win8 en WP8, en dan meer over kinect 2 op E3 ze zullen het idd vernoemen en zeggen dat het beter is maar meer verwacht ik niet.

Ik hoop dat we de final controller eindelijk te zien krijgen en de box zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

NC83 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:44:
[...]

Ik verwacht meer iets over smart glass en de interactie met Win8 en WP8, en dan meer over kinect 2 op E3 ze zullen het idd vernoemen en zeggen dat het beter is maar meer verwacht ik niet.

Ik hoop dat we de final controller eindelijk te zien krijgen en de box zelf.
Ik verwacht ook wel een Windows8 als OS, of in ieder geval een variant daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik dacht dat Microsoftware Kinect net centraler wou plaatsen?

offtopic: nog steeds geen Xbox3 topic 8)7

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:46:

hou eens op te drammen zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
PBP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:45:
[...]

Ik verwacht ook wel een Windows8 als OS, of in ieder geval een variant daar van.
Sorry ik had het niet over het OS in de xbox ik had het meer over het flippen van het beeld van een PC naar Xbox en naar smart phone en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

NC83 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:50:
[...]

Sorry ik had het niet over het OS in de xbox ik had het meer over het flippen van het beeld van een PC naar Xbox en naar smart phone en tablet.
Weet ik ;) , maar ik verwacht een W8 variant als OS op de Xbox. Dan hebben ze op al hun producten Windows als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Ik ben echt benieuwd naar de onthulling van de eerste nextgen console :) Straks maar beginnen met de voorbeschouwing.

@hierboven: ik ga er vanuit dat er een embedded variant van W8 op staat.

[ Voor 24% gewijzigd door McBoom op 21-05-2013 17:52 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Lol, @PlaystationEU grijpt de kans om wat steken te geven. :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:46:
Ik dacht dat Microsoftware Kinect net centraler wou plaatsen?

We weten ondertussen wel dat je dat topic wilt. We lullen er nu over in dit topic en een uurtje na de release krijgt hij zijn eigen, klaar.

Verder zijn er een aantal dingen waarop ik hoop na de presentatie van de PS4. Ten eerste een sterkere grafische kaart. Die van de PS4 is bij release al een matige middenmoter.

Ten tweede een versie van Windows 8 waardoor het zowel softwarematig als hardwarematig erg toegankelijk wordt voor developers.

Ten derde zou het mooi zijn als Microsoft als minimale eis 1080p met een fps ondergrens van 30 stelt. Ik ben klaar met halfbakken 720p games die ook nog eens drops hebben naar 15 (halo 4 co-op, brr). En als ik dan toch aan het zeiken ben, zou ook graag een keer wat anti-aliasing zien, die kartels ben ik ladderzat. Heb liever wat minder effecten en wat kleinere textures dan een schokkende, lageresolutie, kartelbende.

Verder zou het mooi zijn als er een wereldwijde, goed gevulde, video/audio on demand aanwezig is. Dan is het voor mij een heerlijk apparaat en komt hij sowieso in de woonkamer te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat op de nieuwe xbox als operating system een windows 8 versie komt.

daar zal ik blij van worden , windows 8 werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

ormagon schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:01:
Verder zijn er een aantal dingen waarop ik hoop na de presentatie van de PS4. Ten eerste een sterkere grafische kaart. Die van de PS4 is bij release al een matige middenmoter.
Volgens de geruchten moet de Xbox3 het met 0.5 teraflops minder doen. Meer ga je echt niet krijgen. Ik denk dat 2 teraflop ongeveer evenveel is als een HD 7850/GTX660. Voor in een mainstream console is dat al erg veel. Normaal zou de PS5 en Xbox4 5 jaar later moeten uitkomen, want deze generatie duurde langer dan normaal. Dat is toch ook al iets :).
Ten derde zou het mooi zijn als Microsoft als minimale eis 1080p met een fps ondergrens van 30 stelt. Ik ben klaar met halfbakken 720p games die ook nog eens drops hebben naar 15 (halo 4 co-op, brr). En als ik dan toch aan het zeiken ben, zou ook graag een keer wat anti-aliasing zien, die kartels ben ik ladderzat. Heb liever wat minder effecten en wat grotere textures dan een schokkende, lageresolutie, kartelbende.
MS zal het devs vrij laten in hun keuzes. Maar ik zie geen reden waarom ze niet op 1080p zouden overgaan.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:38
Hier staat de boel klaar, straks even snel eten en dan afwachten :)

Afbeeldingslocatie: http://luupi.nl/img/2013-05-21%2017.55.55.jpg

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
MarkH NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:10:
Hier staat de boel klaar, straks even snel eten en dan afwachten :)

[afbeelding]
Hmm, maar je kan ook gewoon via Gametrailers kijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

witeken schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:07:
[...]

Volgens de geruchten moet de Xbox3 het met 0.5 teraflops minder doen. Meer ga je echt niet krijgen. Ik denk dat 2 teraflop ongeveer evenveel is als een HD 7850/GTX660. Voor in een mainstream console is dat al erg veel. Normaal zou de PS5 en Xbox4 5 jaar later moeten uitkomen, want deze generatie duurde langer dan normaal. Dat is toch ook al iets :).

[...]

MS zal het devs vrij laten in hun keuzes. Maar ik zie geen reden waarom ze niet op 1080p zouden overgaan.
Het zijn niet mijn verwachtingen, maar mijn hoop. Realiseer ook wel dat 3 van de 4 waarschijnlijk ijdel zijn. Enkel een versie van Win 8 als besturingssysteem is aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Leuk, altijd een mooi moment zo'n console "launch".

Die Xbox 360 lijkt nog niet zo oud, maar als je bedenkt wat wij Call of Duty 2 speelden bij launch, besef je je wel dat het erg lang geleden is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:27:

Die Xbox 360 lijkt nog niet zo oud, maar als je bedenkt wat wij Call of Duty 2 speelden bij launch, besef je je wel dat het erg lang geleden is :p
Inderdaad, altijd wel grappig om zoiets mee te maken. Kan je later je kleinkinderen vertellen dat jij dit meegemaakt hebt :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:27:

Dat klinkt wel heel oud...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te merken zijn veel mensen nu nog eten (haha) maar ik moet zeggen dat de IGN rapportage al een stuk beter is dan die van de PS4 presentatie. Hier zit al wat meer structuur in. Toch is die van Gametrailers (SpikeTV) toch wat professioneler. Maar goed, straks maar eens kijken welke stream het verst vooruit loopt en die gewoon volgen. Iets zegt me dat die van de xbox.com site het best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou we zijn van start op xbox.com.

E: Met de countdown >:) .

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas op 21-05-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Laatst online: 25-08 20:37
waar gaan jullie de livestream kijken, op gk valt hij de hele tijd stil bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:32
Ik zit op Gametrailers te kijken omdat die een interessante preshow indeling hebben

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Laatst online: 25-08 20:37
gamekings is ook altijd wel interessant maar niet te kijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NvO_91 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:46:
waar gaan jullie de livestream kijken, op gk valt hij de hele tijd stil bij mij.
Xbox.com doet het prima. Denk ook dat dat de beste keuze is, waarschijnlijk een overvloed aan capaciteit en de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:20

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Gamekings twitch stream is goed te doen hoor: http://www.twitch.tv/blam...m_source=www.gamekings.tv

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PU.nl heb ik op staan nu. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:41
mn stream hapert wel continu (overal waar ik kijk) echt behoorlijk irritant :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Xbox360 die net is gaan lopen. Ik heb ook mijn laptop klaar staan in geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Potver ik ben toch wel zenuwachtig :D. Wat triest eigenlijk. Een volwassen man die zenuwachtig is voor de onthulling van een spelcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ravnoss schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:54:
Potver ik ben toch wel zenuwachtig :D. Wat triest eigenlijk. Een volwassen man die zenuwachtig is voor de onthulling van een spelcomputer.
Herken het wel hoor :) Had het al bij de PS4, en ik heb eigenlijk neiteens zoveel interesse in Sony. Nu wel erg benieuwd :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Spannend!!!! Ben benieuwd :). Altijd een mooi moment zoiets.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:54:
Hehe ik ben nog triester. Ik was zenuwachtig en heb midden in de nacht de PS4 stream zitten kijken op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
nou ben benieuwd! Ben meer een PS fanboy. Maar dat maakt het niet minder interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:55:
nou ben benieuwd! Ben meer een PS fanboy. Maar dat maakt het niet minder interessant
Ik ook, maar ik kijk dan ook voornamelijk voor de multiplatform titels. Ben op zich wel benieuwd wat CoD gaat brengen en hoe Fifa er n next-gen vorm komt uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:44:
Zo te merken zijn veel mensen nu nog eten (haha) maar ik moet zeggen dat de IGN rapportage al een stuk beter is dan die van de PS4 presentatie. Hier zit al wat meer structuur in. Toch is die van Gametrailers (SpikeTV) toch wat professioneler.
Wij hebben wel gewoon een baan.. :>

[ Voor 15% gewijzigd door shoombak op 21-05-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Bah, Ik zit voor werk in een hotel en blijkbaar heeft een mede hotelgast een virus, want mijn IP is overal geblacklist. geen Tweakers IRC chat voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!