Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben inderdaad nog geen concrete informatie, maar al wel aardig wat geruchten en er zal de komende weken nog wel wat meer bij komen. Pas op 21 mei aanmaken lijkt me echter ook weer wat te laat, want dan krijg je al snel dat het én hier én daar terecht komt.

Niet dat het nu perse aangemaakt moet worden, maar ik zou het er toch wel iets voor die datum willen doen (dan bijvoorbeeld een week ervoor bv)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:15:
We hebben inderdaad nog geen concrete informatie, maar al wel aardig wat geruchten en er zal de komende weken nog wel wat meer bij komen. Pas op 21 mei aanmaken lijkt me echter ook weer wat te laat, want dan krijg je al snel dat het én hier én daar terecht komt.

Niet dat het nu perse aangemaakt moet worden, maar ik zou het er toch wel iets voor die datum willen doen (dan bijvoorbeeld een week ervoor bv)
Van mij mag je hoor, het was alleen maar een suggestie. ;)

Het PlayStation 4-topic werd trouwens ook pas aangemaakt ná het evenement en dat werkte prima. Gedurende het evenement konden we chatten (via http://irc.tweakers.net/playstationmeeting/) en daarnaast verschenen er in dit topic uiteraard ook reacties gedurende het evenement. ;)

Diezelfde ochtend werd er, nadat we wisten wat de PlayStation 4 zou inhouden en iedereen beetje was 'bijgekomen', een PlayStation 4-topic gestart.

-------------------------------------------
Daarom stelde ik dus ook voor pas een topic aan te maken (na het event) omdat jij dan pas echt nuttige informatie hebt. Daarnaast hoef je in de topic titel dan niet te gaan raden met namen als "Xbox 720", "Xbox Infinite", "Xbox Infinity", "Xbox", "Xbox Fusion" - dat zijn al enkele namen die rondgaan. :)

Nogmaals, je mag van mij best van tevoren al een topic aanmaken (wie ben ik om te bepalen wanneer iemand een topic mag aanmaken? :P), maar mijn voorstel om het pas ná de aankondiging te doen is simpelweg omdat het met de PlayStation 4 ook zo werd gedaan - en dat werkte prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Uniciteit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:26:
[...]

[...]
-------------------------------------------
Daarom stelde ik dus ook voor pas een topic aan te maken (na het event) omdat jij dan pas echt nuttige informatie hebt. Daarnaast hoef je in de topic titel dan niet te gaan raden met namen als "Xbox 720", "Xbox Infinite", "Xbox Infinity", "Xbox", "Xbox Fusion" - dat zijn al enkele namen die rondgaan. :)

Nogmaals, je mag van mij best van tevoren al een topic aanmaken (wie ben ik om te bepalen wanneer iemand een topic mag aanmaken? :P), maar mijn voorstel om het pas ná de aankondiging te doen is simpelweg omdat het met de PlayStation 4 ook zo werd gedaan - en dat werkte prima. :)
Ik voel een poll aankomen: :P

Poll: Hoe gaat Microsoft de nieuwe Xbox noemen?
Xbox 720
Xbox Infinite
Xbox Infinity
Xbox
Xbox Fusion
Anders...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386177&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom staat er in de topictitel eigenlijk Wii 2? De Wii U maakt gewoon samen met de ps4 en volgende xbox deel uit van de 8e generatie consoles.
Uniciteit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:26:

Maar waar moet er dan gepost worden tijdens en vlak voor het event ;)?
Arx schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:39:
Poll: Hoe gaat Microsoft de nieuwe Xbox noemen?
Gewoon 'xbox' lijkt me het meest logische. Hij kan ook Xbox 720 heten, maar wat is de betekenis van die 720?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
witeken schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:12:
Waarom staat er in de topictitel eigenlijk Wii 2? De Wii U maakt gewoon samen met de ps4 en volgende xbox deel uit van de 8e generatie consoles.
Omdat de console toen nog niet was aangekondigd, maar we wisten al wel dat er een 'tweede generatie Wii' aan zat te komen. Oftewel, Wii 2. :9

En in de OP wordt de Wii U helemaal niet meer vermeld, omdat de meesten hier - maar niet iedereen - de Wii U niet als "next-gen" zien.
Maar waar moet er dan gepost worden tijdens en vlak voor het event ;)?
Net zoals bij de PS4 aankondiging in dit topic + in een 'chatbox' via http://irc.tweakers.net/. Sterker nog, tijdens het event het liefst alleen maar in die chatbox want anders krijg je in topics alleen maar nutteloze berichten als "wow" en "wat gaaf" - en da's niet fijn voor de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik zag net de 21 mei een dinsdag is, ook weer zo'n slechte datum, maar op de site staat dat het om 19:00 uur zal zijn, toch al een iets beschaafder uur en datum dan de E3, en de ps4.
Bekijk het live op 21 mei om 19:00 uur
Ik zal er zijn :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
witeken schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:33:
Ik zag net de 21 mei een dinsdag is, ook weer zo'n slechte datum, maar op de site staat dat het om 19:00 uur zal zijn, toch al een iets beschaafder uur en datum dan de E3, en de ps4.
[...]

Ik zal er zijn :).
Dinsdag is eigenlijk een vrije logische datum, aangezien je van de pers dan de meeste aandacht krijgt.

Mogelijkheden voor aankondigingen:

Maandag - pers moet dan zondag al op pad, resultaat: minder pers en/of geïrriteerde pers (minder en/of slechtere aandacht voor je product)
Dinsdag - pers kan maandag, tijdens het werk, overdag al reizen en zich voorbereiden op de volgende dag. De hele week aandacht: dinsdag, woensdag, donderdag vrijdag
Woensdag - vergelijkbaar met dinsdag, maar je mist dus de dinsdag
Donderdag - eigenlijk al een vrije slechte datum omdat je dan alleen eventueel persaandacht krijgt op die dag en de volgende dag
Vrijdag - slechte dag, je krijgt alleen op de dag zelf aandacht
Zaterdag - minder pers zal sowieso opdagen, minder nieuwsberichten want nieuwsredacties zijn in het weekend minder bezet
Zondag - zeer slechte dag, want zondag werkt er bijna niemand op nieuwsredacties. Je krijgt maandag, etc. wel attentie, maar dan is het uiteraard al 'oud nieuws'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50
Uniciteit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:19:
[...]
En in de OP wordt de Wii U helemaal niet meer vermeld, omdat de meesten hier - maar niet iedereen - de Wii U niet als "next-gen" zien.
Snap dat wel, de wii U lijkt een beetje een 'tussen console' te zijn. Net zoals de wii, de dreamcast......misschien ook wel de jaguar, en 3do etc etc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een iets logischere verklaring is dat de WiiU al een hele tijd beschikbaar is terwijl dit een SPECULATIEtopic is ;)

Je wacht best met een nieuw xbox topic tot we concrete informatie hebben over de console (na de persvoorstelling dus). Misschien dat de autheur van het 360 topic er ook wel een hand in wil hebben :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Share-knop op PS4-controller kan uitgeschakeld worden

Ontwikkelaars hebben de keuze om de Share-knop op de PlayStation 4-controller op momenten te deactiveren. Dat laat Shuhei Yoshida, president van Sony Worldwide Studios, weten aan 4gamer.net.

Met de Share-knop kunnen spelers video's opnemen van games die ze spelen en die delen via PlayStation Network of sociale media. "Er zullen gedeeltes in games zitten waarvan de ontwikkelaar niet wil dat mensen ze zien", aldus Yoshida. Als voorbeeld noemt Yoshida een eindbaas van een game. Mogelijk wil de ontwikkelaar niet dat deze voor iedereen zichtbaar is, zonder dat men zelf de game uitspeelt.

bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://www.polygon.com/20...pt-collaborate-or-conquer

Interessant artikel over de verschillende strategieën van Sony, Microsoft en Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft: 'Nieuwe Xbox werkt ook zonder internet'

De nieuwe Xbox van Microsoft heeft geen internet nodig om toch te kunnen functioneren. Dat blijkt uit een door Ars Technica verkregen interne e-mail van Microsoft aan werknemers die werken aan de volgende Xbox.

In de e-mail geeft Microsoft aan dat de nieuwe Xbox ontwikkeld is "om tolerant te zijn met het huidige internet." De e-mail gaat verder: "Er zijn een aantal scenario's waarin onze gebruikers verwachten dat het apparaat werkt zonder een internetverbinding, en die zouden 'gewoon moeten werken', ongeacht hun huidige connectiestatus. Dit beslaat, maar beperkt zich niet tot: een Blu-ray disc afspelen, live tv-kijken, en ja een singleplayergame spelen."

De afgelopen tijd zijn er veel geruchten geweest over een verplichte internetverbinding en het wel of niet functioneren van de nieuwe Xbox in een offline modus. Hierbij werd ook gespeculeerd dat de internetverbinding nodig was voor het live televisiekijken, waarbij de nieuwe Xbox als set-top box dienst zou kunnen gaan doen.

Naar verwachting wordt op 21 mei de nieuwe Xbox aangekondigd tijdens een speciaal evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:34

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:36:
Microsoft: 'Nieuwe Xbox werkt ook zonder internet'

De nieuwe Xbox van Microsoft heeft geen internet nodig om toch te kunnen functioneren. Dat blijkt uit een door Ars Technica verkregen interne e-mail van Microsoft aan werknemers die werken aan de volgende Xbox.

In de e-mail geeft Microsoft aan dat de nieuwe Xbox ontwikkeld is "om tolerant te zijn met het huidige internet." De e-mail gaat verder: "Er zijn een aantal scenario's waarin onze gebruikers verwachten dat het apparaat werkt zonder een internetverbinding, en die zouden 'gewoon moeten werken', ongeacht hun huidige connectiestatus. Dit beslaat, maar beperkt zich niet tot: een Blu-ray disc afspelen, live tv-kijken, en ja een singleplayergame spelen."

De afgelopen tijd zijn er veel geruchten geweest over een verplichte internetverbinding en het wel of niet functioneren van de nieuwe Xbox in een offline modus. Hierbij werd ook gespeculeerd dat de internetverbinding nodig was voor het live televisiekijken, waarbij de nieuwe Xbox als set-top box dienst zou kunnen gaan doen.

Naar verwachting wordt op 21 mei de nieuwe Xbox aangekondigd tijdens een speciaal evenement.

Sony geeft deze week ook nog een nieuwe persconferentie. Weet niet of deze alleen over nieuwe games gaat of ook over de PS4. Ben benieuwd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oxigeon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:39:
[...]

Sony geeft deze week ook nog een nieuwe persconferentie. Weet niet of deze alleen over nieuwe games gaat of ook over de PS4. Ben benieuwd
Interresant! Wanneer is dit? Kunnen we ook live meekijken? :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Arx schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:56:
[...]

Interresant! Wanneer is dit? Kunnen we ook live meekijken? :)
Geen idee. Had dit gelezen op 4gamers.be
Op de Europese PlayStation Blog heeft Blog Manager Fred Dutton in de comments laten weten dat Sony een drukke week voor de boeg heeft. Blijkbaar heeft men enkele "intrigerende game aankondigingen" op de planning staan. Wat die zijn, is natuurlijk niet geweten, maar de onthulling van nieuwe games lijkt allerminst uitgesloten. Meestal onthult Sony in aanloop naar E3 namelijk nog wat nieuwe titels en recent zijn steeds vaker geruchten opgedoken over bijvoorbeeld Gran Turismo 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nog niet confirmed, maar heb al een aantal media dit zien melden...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OXL6giH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En wat betekent dat? Gaat Google ook een console aankondigen :')?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee maar waarschijnlijk wel een multiplayer platform (mogelijk ala xbox live) voor multiplayer in apps zoals een tijdje terug was gesuggereerd:
http://www.wired.co.uk/ne...-04/19/google-game-centre

Al is het niet echt een console nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:51:
Nee maar waarschijnlijk wel een multiplayer platform (mogelijk ala xbox live) voor multiplayer in apps zoals een tijdje terug was gesuggereerd:
http://www.wired.co.uk/ne...-04/19/google-game-centre

Al is het niet echt een console nee.
Niet zo gek aangezien het dan ook de start is van Google I/O.
Zal inderdaad om native multiplayer ondersteuning in android SDK gaan. Niet erg spannend imo :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
Misschien uitstel xbox720 ivm Sony blokering bluraylicentie?

http://www.myce.com/news/...-blu-ray-licensing-67054/

[ Voor 24% gewijzigd door DeBaroN op 07-05-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ga dat bericht voorlopig maar met een korrel zout nemen. Een hogere verkoop van Blu-ray schijfjes is toch ook positief voor Sony?

[ Voor 70% gewijzigd door SToRM666 op 07-05-2013 12:34 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me ook wel bullshit. Het is niet dat iets dergelijks als een verassing komt voor Microsoft. Het lijkt me dat ze heus wel weten wat ze wel en niet kunnen doen met een Bluray lezer.

Ik vraag me verder af of ze überhaupt wel gaan werken met schijfjes en niet met flash-geheugen. Dat laatste wordt steeds goedkoper en sneller waardoor het de capaciteit van Bluray kan overtreffen en daarbij vele malen sneller is. Groot voordeel is ook dat je de capaciteit langzaam kunt op laten lopen. Stel je begint nu met 12gb als opslag en je breid dat in de loop der jaren uit naar 128gb of meer (zodra ze goedkoper worden dat het aantrekkelijk wordt).

Lijkt me uitermate geschikt voor pick-up and play principe van een gaming console. Iets wat de oude consoles wel bewezen hadden (laadtijden anyone?)

Van wat ik uit de berichtgeving begrijp heeft Sony een exclusiviteit voor het gebruiken van Bluray voor gaming, niet voor het afspelen van media wat bij een dergelijke console op zich niet onlogisch is natuurlijk. Die video-playback zal er heus wel in zitten, maar hoeft helemaal niet voor gaming gebruikt te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 07-05-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:50
Martinspire schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:29:
Lijkt me ook wel bullshit. Het is niet dat iets dergelijks als een verassing komt voor Microsoft. Het lijkt me dat ze heus wel weten wat ze wel en niet kunnen doen met een Bluray lezer.

Ik vraag me verder af of ze überhaupt wel gaan werken met schijfjes en niet met flash-geheugen. Dat laatste wordt steeds goedkoper en sneller waardoor het de capaciteit van Bluray kan overtreffen en daarbij vele malen sneller is. Groot voordeel is ook dat je de capaciteit langzaam kunt op laten lopen. Stel je begint nu met 12gb als opslag en je breid dat in de loop der jaren uit naar 128gb of meer (zodra ze goedkoper worden dat het aantrekkelijk wordt).

Lijkt me uitermate geschikt voor pick-up and play principe van een gaming console. Iets wat de oude consoles wel bewezen hadden (laadtijden anyone?)

Van wat ik uit de berichtgeving begrijp heeft Sony een exclusiviteit voor het gebruiken van Bluray voor gaming, niet voor het afspelen van media wat bij een dergelijke console op zich niet onlogisch is natuurlijk. Die video-playback zal er heus wel in zitten, maar hoeft helemaal niet voor gaming gebruikt te worden.
Ik denk dat je je nog lelijk zult vergissen in de prijs van zulke hoeveelheden flash capaciteit.
Bulk aankoop van Blu ray schijfjes kost +- $1,50 per disk(single layer) bij een afname van 10.000 schijfjes.
Voor die prijs heb je geen 128GB flash hoor ;)

edit:
Ter vergelijking bulk inkoop van USB flash drives (64GB) is ook nog +- $6 a $7 per stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 07-05-2013 15:18 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook niet dat ze meteen met 128gb flash beginnen, maar dat zou over een jaar of 4 best kunnen. Nu heb je echter al snel genoeg aan een gig of 12 en dat is prima te verkrijgen. Zeker in de hoeveelheden die MS dan zal aanschaffen.

En sure het zal misschien duurder zijn dan Bluray, maar dan ben je dus niet afhankelijk van Sony (ofwel: de concurrentie) plus je hebt meer flexibiliteit. De voordelen voor de gamer zijn ook groot (of eigenlijk eerder de ontwikkelaars) en je hebt ook niet meer dat je schijfje los gegaan is in de verpakking en je je eerste krassen dus al te pakken hebt (wat ik bij sommige games wel heb gehad).

Ik zou het in ieder geval een goede verbetering vinden en een slimme zet. Nu hopen dat ze er bij MS ook zo over denken.

Ik vermoed overigens niet dat Sony MS op dit vlak dwars zal gaan zitten. Aan die schijfjes verdienen ze tenslotte ook, waarbij ze met een deal waarbij MS wat meer moet betalen het eerste jaar natuurlijk ook wel wat meer mee kunnen binnenharken.

Ik blijf het overigens wel opvallend vinden dat zowel MS als Sony nu met een nieuwe console gaan komen. Ik had verwacht dat 1 van beiden wel wat eerder zou willen zijn. Vraag me af wat hierachter zit of dat dit samen besloten is. Ik vraag me bv af of ze zo beiden meer consoles verkopen juist omdat ze nu hard tegen hard kunnen gaan. Dat er op een hoog niveau is vergaderd over de toekomst.

[ Voor 38% gewijzigd door Martinspire op 07-05-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

FIFA14 heeft op verschillende sites ook een andere release date gekregen. Zal dit kunnen betekenen dat de game op alle console tegelijk launched? Dus ook de PS4 en nieuwe xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:23:
En sure het zal misschien duurder zijn dan Bluray, maar dan ben je dus niet afhankelijk van Sony (ofwel: de concurrentie) plus je hebt meer flexibiliteit.
Ho maar.

Blu-ray is niet van Sony, maar van de Blu-ray Disc Association waar Sony een contributor is. Wat dit inhoudt is dat sony meehelpt met het verspreiden en mainstream maken van blu-ray. Wat dit NIET betekent is dat sony net het omgekeerde kan doen door zonder toestemming van de association een monopolie-oorlog te beginnen tegen concurrenten. Het is niet Sony's beslissing om licentiekosten te bepalen en aan wie er licenties verspreid worden.

De bluray embargo berichten die je hoort zijn complete larie.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 07-05-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
Oxigeon schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:54:
FIFA14 heeft op verschillende sites ook een andere release date gekregen. Zal dit kunnen betekenen dat de game op alle console tegelijk launched? Dus ook de PS4 en nieuwe xbox?
http://www.psx-sense.nl/1...um-is-mogelijk-4-oktober/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:23:
Ik zeg ook niet dat ze meteen met 128gb flash beginnen, maar dat zou over een jaar of 4 best kunnen. Nu heb je echter al snel genoeg aan een gig of 12 en dat is prima te verkrijgen. Zeker in de hoeveelheden die MS dan zal aanschaffen.

En sure het zal misschien duurder zijn dan Bluray, maar dan ben je dus niet afhankelijk van Sony (ofwel: de concurrentie) plus je hebt meer flexibiliteit. De voordelen voor de gamer zijn ook groot (of eigenlijk eerder de ontwikkelaars) en je hebt ook niet meer dat je schijfje los gegaan is in de verpakking en je je eerste krassen dus al te pakken hebt (wat ik bij sommige games wel heb gehad).
Beide hebben nadelen. BR discs kunnen krassen.
Nadeel van old school cartridges:
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/6083360768/h4B937F3D/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Meekoh schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:27:
[...]

[afbeelding]
Dat laatste zal tegenwoordig geen technisch probleem meer zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42
boe2 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:05:
[...]

Ho maar.

Blu-ray is niet van Sony, maar van de Blu-ray Disc Association waar Sony een contributor is. Wat dit inhoudt is dat sony meehelpt met het verspreiden en mainstream maken van blu-ray. Wat dit NIET betekent is dat sony net het omgekeerde kan doen door zonder toestemming van de association een monopolie-oorlog te beginnen tegen concurrenten. Het is niet Sony's beslissing om licentiekosten te bepalen en aan wie er licenties verspreid worden.

De bluray embargo berichten die je hoort zijn complete larie.
Ik zeg niet dat het bericht klopt. Maar zoals het staat in de tekst KAN Sony wel een punt hebben.

Als Sony bij dat traject van verspreiden inderdaad een voorwaarde heeft gesteld dat zij alleen gaming consoles mogen maken met BluRay dan kan de association daar natuurlijk niet zomaar onderuit. Het kan zijn dat Sony zijn gaming markt potentie heeft aangeboden aan de association met als randvoorwaarde dat zij als enige een console mogen bouwen met BluRay erin. Bedoel de association heeft Sony ook nodig gehad om BluRay mainstream te maken. Dus Sony heeft wel in de positie gestaan om voorwaardes te stellen.

Of het klopt is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat zou wel eens een strategische zet van Sony geweest kunnen zijn die nu gaan uitbetalen. Want geheid dat ze MS hiermee gaan dwarsliggen als ze dat kunnen natuurlijk. Ik zie een soort van Apple vs Samsung situatie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:27:
[...]

[afbeelding]
Ik heb een usb-stick nog nooit schoon hoeven blazen, dus in dat opzicht zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel bluray als flashgeheugen kopen heeft geen toekomst. Internet gaat steeds sneller worden en harde schijven steeds groter. Downloaden is bijna het heden, maar zeker de toekomst. Over gezeur met doosjes hoor je ook niemand die iTunes of Spotify gebruikt. Het mag van mij alleen wel goedkoper worden, want het is belachelijk dat downloads op PSN even duur zijn als fysieke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:10:
Zowel bluray als flashgeheugen kopen heeft geen toekomst. Internet gaat steeds sneller worden en harde schijven steeds groter. Downloaden is bijna het heden, maar zeker de toekomst. Over gezeur met doosjes hoor je ook niemand die iTunes of Spotify gebruikt. Het mag van mij alleen wel goedkoper worden, want het is belachelijk dat downloads op PSN even duur zijn als fysieke games.
Is ook weer waar, maar toch zul je een verpakking in de winkel hebben, simpelweg omdat de markt daar om vraagt (de consument niet echt, maar alle gameshops en diverse winkelketens eisen dat)

Zelf afgelopen jaar ook aardig wat games op mn schijf geïnstalleerd. Just Cause 2, TDU2, Saints Row 3, Max Payne 3 e.d. staan allemaal op de schijf van mn 360 en dat beviel eigenlijk prima (mede ook door de aanbiedingen waardoor ze een stuk goedkoper waren)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2013 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:10:
Denk het niet. Er zijn nog genoeg plaatsen op deze aardkloot waar men op nieuwe consoles wilt gamen, maar waar niet altijd internet beschikbaar is. Sony heeft ook eens zo'n grapje uitgehaald met zijn speciale versie van de PSP, dat ding werd ook voor geen meter verkocht. Zelfs slechter dan de versie die wel UMD disks kon lezen...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Internet wordt sneller ja, maar de games worden ook alsmaar groter. Ik vind het niet echt handig om mijn console urenlang aan te moeten laten staan om een game binnen te halen van tegen de 20GB, maar het feit dat de PS4 downloads kan doen terwijl de console niet echt aan staat is wel een voordeel op dat vlak.
Ik heb daarbij toch nog altijd liever iets fysieks in mijn handen als ik iets van 30+ euro koop, dit probleem heb ik niet met kleinere games en heb je dus ook minder bij services als iTunes en Spotify.
En daarbij is het ook een groot voordeel dat je fysieke games kunt doorverkopen.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 08-05-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als ze de upload van PSN op orde krijgen wel. Nu vaak dat ik demo's / spellen / updates download van maximaal 2 GB, en dat moet dan werkelijk uren duren. Terwijl als ik een 8 GB film start via Usenet, dan is die in ca 10 a 15 minuten binnen. Vooral updates van spellen gaan doorgaans bijzonder traag.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 18-09 23:32
Frank Gibeau, President of EA Labels, during the company’s fourth quarter earnings call:
“Regarding next-generation consoles, we are under a non-disclosure agreement with our platform partners, however, we’re planning a full reveal at E3 including more next-generation titles in development for FY14.”

“This will include breakthroughs in graphics and gameplay for some of our biggest franchises including Battlefield, FIFA, Madden, NBA Live and Need for Speed. We plan to unveil new titles from EA Sports, BioWare and DICE and a first look at some brand new games.”

EA wilt dus flink uitpakken voor Next Gen op de E3.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Zou trouwens stunt zijn als MS de 21 als volgt begint.

"Hi everyone....we're experiencing some problems with our Internet connection. Our guys are working on that right now. We can still show you our new console except the online part which we will show once the internet is up again".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

of je blijft je vastklampen aan ontkrachte geruchten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

boe2 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:26:
of je blijft je vastklampen aan ontkrachte geruchten :z
Ik geloof die geruchten niet maar als MS doet alsof internet tijdens het eerste deel eruit ligt is dat een krachtiger signaal dan zeggen dat always-on niet erin zit :)

En meteen een ludieke grappige manier om het goed te ontkrachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 08-05-2013 17:43 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de gamescom bezoekers: Majornelson heeft laten weten dat de nieuwe xbox speelbaar zal zijn op Gamescom, Keulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:20:
Voor de gamescom bezoekers: Majornelson heeft laten weten dat de nieuwe xbox speelbaar zal zijn op Gamescom, Keulen :)
Technisch gezien staat er niet de nieuwe xbox. Alleen dat Xbox aanwezig zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Martinspire schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:36:
[...]

Technisch gezien staat er niet de nieuwe xbox. Alleen dat Xbox aanwezig zal zijn ;)
Hier de link naar het bericht. http://majornelson.com/20...be-at-gamescom-this-year/

In het bericht staat een link waarmee hij inderdaad suggereert dat de nieuwe xbox aanwezig zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arx schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:04:
[...]

Hier de link naar het bericht. http://majornelson.com/20...be-at-gamescom-this-year/

In het bericht staat een link waarmee hij inderdaad suggereert dat de nieuwe xbox aanwezig zal zijn. :)
Wederom nope: Het enige wat daar staat is dat er een onthulling is mbt xbox. Nog steeds niets over een nieuwe console. Nou zit die er natuurlijk wel aan te komen, maar het staat er nergens.

Overigens lijkt het er wel steeds meer op dat de naam Xbox Infinity zal zijn met de tag "infinite entertainment, infinite possibilities"

http://www.ibtimes.co.uk/...ew-microsoft-console.htm'

Vraag me eigenlijk af hoe de media dit gaat afkorten. XI is wat raar vanwege het Romeinse getal, het infinity teken druk je ook niet makkelijk in op je toetsenbord (of je moet de shortcut daar voor gaan gebruiken).
Misschien wordt het iets in de trant van XBI of XIN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:01
Martinspire schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:18:
Overigens lijkt het er wel steeds meer op dat de naam Xbox Infinity zal zijn met de tag "infinite entertainment, infinite possibilities"

http://www.ibtimes.co.uk/...ew-microsoft-console.htm'

Vraag me eigenlijk af hoe de media dit gaat afkorten. XI is wat raar vanwege het Romeinse getal, het infinity teken druk je ook niet makkelijk in op je toetsenbord (of je moet de shortcut daar voor gaan gebruiken).
Misschien wordt het iets in de trant van XBI of XIN ofzo.
De naam blijkt toch fake te zijn, zie deze link naar een post op Reddit.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rednas schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:48:
[...]

De naam blijkt toch fake te zijn, zie deze link naar een post op Reddit.
Hmm, volgens mij is het originele bericht over Infinity toch echt een andere bron dan hem (welliswaar zonder afbeelding, maar goed). Zonder PSD kan ie natuurlijk vanalles typen. Ook dat 15 dagen geleden kun je simpel in je html effe aanpassen. Maar goed, de geruchtenmolen gaat verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 11-05-2013 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
Mijn mening:

Ik denk dat het ook Xbox Infinity gaat worden en weet je waarom ik dat denk? Nou. 360(graden) is een cirkel een cirkel is oneindig. Infinite dus.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En oneindig heeft als symbool een liggende acht, wat 2 cirkels zijn...dus 720 graden, Xbox 720.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik denk toch dat het gewoon "xbox" wordt, zoals apple bij de ipad ook van nummering afgestapt is. Met "xbox infinity" stappen ze natuurlijk ook wel van nummering af, maar hoe gaan ze dan verder bij een opvolger? Ik denk dat ze het als één merk in de markt willen zetten voor entertainment (xbox apps, games, muziek en films).

Ik vind infinity trouwens wel een coole naam, heb zin in de 21e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
witeken schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:35:
En oneindig heeft als symbool een liggende acht, wat 2 cirkels zijn...dus 720 graden, Xbox 720.
Hm nog niet op die manier bekeken! :P

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Fake of is het echt...zeg het maar...

Als dit echt is, dan kan ik het ontwerp van de PS4 wel waarderen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22-09 09:06
Met zo'n groot lichtgevend lijntje langs de hele zijkant? Lijkt me niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier even wat screencaps uit dat filmpje voor betere weergave:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VmeVlaZh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2RgSSodh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v5CpNa1h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KXFyG7lh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cUldmorh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3m9Wkc8h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XS51qlph.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eWdPeVyh.jpg

Even zelf op imgur gegooid: http://imgur.com/a/x6ig3

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 13-05-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Jackal131 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:44:
[video]

Wow, moeilijk te zeggen. Het is wel 1080p en er komen veel mensen in voor en het heeft toch wel wat weg van een professionele video, maar de console zelf lijkt meer op een render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mocht het zo zijn, dan hoop ik dat de lichtlijn uit te zetten is (zoals ook de Sony logo's op de Bravia tv's uit te zetten zijn). En dat op zijn minst de power en wifi ledjes dezelfde kleur worden als de lichtlijn.
Verder is dit qua vormgeving beter geslaagd dan de 2 en de 3, vind ik.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Uniciteit schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:24:
maar de console zelf lijkt meer op een render.
En? De Nvidia Shield uit de reveal trailer was ook een render.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
witeken schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:39:
[...]

En? De Nvidia Shield uit de reveal trailer was ook een render.
Op een render als in: dit is niet de real deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Mocht het echt zijn, dan kan ik het ontwerp wel waarderen. Het zou dan inderdaad wel fijn zijn als je die lichtbalk uit zou kunnen zetten.

We zullen het zien. De E3 komt steeds dichterbij! *O*

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Ik zou met dat ontwerp kunnen leven. De kans dat dit het daadwerkelijke model is lijkt me niet groot overigens, want hij ligt qua design totaal niet in lijn met de al getoonde controller (wat ik overigens een misbaksel van jewelste vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ravnoss schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:49:
Ik zou met dat ontwerp kunnen leven. De kans dat dit het daadwerkelijke model is lijkt me niet groot overigens, want hij ligt qua design totaal niet in lijn met de al getoonde controller (wat ik overigens een misbaksel van jewelste vind)
Misbaksel? Ik vind de PS4 controller juist erg mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ravnoss schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:49:
Het gaat er gelukkig om hoe lekker die in de hand is en of die ergonomisch is... Daar heb ik tot nu toe een positievere verwachting over dan de huidige dual shock controller wat ik zelf ervaar als de grootste minpunt van de PS3.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

@Uniciteit Over smaakt valt niet te twisten ;-)

@Vinand. Ik ben het met je eens dat ergonomie het belangrijkste is bij controllers, maar echt hoopvol stemt de nieuwe controller me niet. Ja het lijkt beter te zijn dan de PS3 controller (wat an sich natuurlijk geen prestatie is), zo hebben ze eindelijk begrepen dat schuinaflopende analoge triggers (R2/L2) een ramp zijn en dat bolle ipv holle analoge sticks de bruikbaarheid ook niet echt ten goede komen. Dus daar ben ik in ieder geval content mee. Maar dat ze weer niet het d-pad en de linker analoge stick van plek hebben verwisseld is wat mij betreft echt onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik neig ernaar te zeggen dat het filmpje echt nep is, maar toch twijfel ik door 2 dingen:

1) Het Sony logo is te groot voor de grootte die het apparaat moet hebben. Als je kijkt naar de cd-slikker dan wordt het apparaat toch zo groot als de eerste ps3 (in de breedte dan hè). En als dat zo is lijkt me het logo echt te groot. Ook lijken de usb poorten vreemd. Iets met de proporties klopt niet ofzo.

2) Dat oude PS logo en de PS4 naast elkaar? Ik gok van niet...

En alweer confirmed fake: http://www.gamespot.com/n...tion-4-ad-is-fake-6408290

[ Voor 10% gewijzigd door ButsMG op 13-05-2013 20:28 . Reden: Van mening veranderd... ik denk toch nep. ]

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
De nieuwe Xbox zou hier worden onthuld...

Afbeeldingslocatie: http://media.whosay.com/339903/339903_lalt.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 13-05-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er niet echt uit als presentatiezaal. Misschien dat ze daar demopods neerzetten of voor het drankje erna. In ieder geval lijkt het me dat ze wel iets groters zoeken dan dat en ik vind het ook al wel erg vroeg. Evenement begint volgende week pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Inderdaad: Ik ga ervan uit dat er op hun campus wel iets betere zalen zijn om een presentatie te geven dan een buitentent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fake PS4 geeft behoorlijk wat licht zeg. Alsof er een UFO landt, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het lijkt mij ook erg sterk dat dit echt is. Zonder al die lichtstrips was het al een stuk overtuigender geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

Is er al iets bekend hoeveel vram de videokaarten krijgen ?
op de PC zie je dat ze binnen nu en 2 jaar toch naar de 4GB standaard gaan en je ziet ook dat sommige games op dit moment al de volledige 2 GB gebruiken.
en ik hoop dat de consoles hier al op voorbereid zijn voor de toekomst.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22-09 09:06
Ze gaan toch unified/shared geheugen gebruiken? Dan hebben de GPU's niet veel extra geheugen nodig, maar is het allemaal shared geheel (zal dan ook iets van 8-16GB in totaal worden).

Edit, vond net:
PS4 RAM Update: February 20th, 2013
Looks like our predictions weren't too far off. According to Sony's announcement today - we are getting 8Gb of Unified GDDR5 RAM.

A unified memory architecture is probably the best choice for next generation consoles. It gives developers the most flexibility to use the RAM exactly how they want. Code will be much more efficient, so the need for installs would be non-existent.

[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 14-05-2013 11:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jackal131 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:44:
[video]

Fake of echt, een vette trailer! Eerlijk is eerlijk. _/-\o_ Design is ook niet verkeerd als dit echt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij schijnt toch wel nep te zijn, al is ie mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zijn er nog mensen die zich herinneren dat Jurian en Paul vorig jaar voor de E3 zich afvroegen of er nieuwe consoles zouden komen? Nu lijkt het bijna belachelijk: een console aankondigen op een evenement waar nog tig andere bedrijven, en nog belangrijker, de andere consolebouwer, om aandacht vragen. Natuurlijk gebeurt dat niet :). Er waren toen ook nog geen geruchten, laat staan dat er next-gen games aangekondigd waren.

Ik denk trouwens dat Sony er goed aan gedaan heeft om als eerste zijn console aan te kondigen. Bijvoorbeeld door zulke filmpjes over de console: video: Makers Diablo III over mogelijkheden op PlayStation 4. En niet te vergeten de games waarvan al is gemeld dat ze voor de Ps4 uitkomen, terwijl ze niets over de Xbox-versie zeggen :p. Zou Microsoft trouwens nog wat veranderd hebben na de aankondiging van de Ps4, zoals in dit bericht werd gesuggereerd? In 3 maanden lijkt mij dat toch wel mogelijk (en de hard- en software moet er toch pas zijn tegen de releasedatum).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze de feedback heus wel meenemen. Misschien nog een klein schopje naar Sony van "Kijk, wij tonen hem wel" :P

Overigens zijn volgens mij de PS3 en Xbox 360 ook niet op de E3 aangekondigd toch? De Xbox 360 was in ieder geval op MTV aangekondigd.

Anyways, ik denk dat ze nu misschien wat minder info geven en wat meer beelden. Dat kan ook prima want de meeste games zullen nu wel aan het eind van de alpha zijn en de beta-fase betreden. Die saaie info over hoeveel componenten erin zitten en wat de gemiddelde windrichting op de HQ is boeit toch weinig mensen, dus dat kan prima in een persbericht of anders wel via interviews.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd en, ondanks dat mn vader jarig is, ben ik wel van plan om de hele stream te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.pu.nl/artikele...el-xbox-exclusives-op-e3/

Ik ben toch wel erg benieuwd welke exclusives ze gaan laten zien dan.

Zal wel een nieuwe Halo (*gaap*) en Forza zijn, maar tot toe ligt Sony in mijn optiek echt een straatlengte voor: BF4, Watch_Dogs, Destiny, nieuwe IP van Guerilla, nieuwe Uncharted / IP van Naughty Dog, InFamous, Killzone. Wellicht zit er met GTA V ook nog een voordeeltje in, want die hebben ze gedemonstreerd op de PS3, heb ik ergens gelezen. Tel daarbij het gratis online gedeelte op, en voor nu is de keuze makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:22:

Zal wel een nieuwe Halo (*gaap*) en Forza zijn, maar tot toe ligt Sony in mijn optiek echt een straatlengte voor: BF4, Watch_Dogs, Destiny, nieuwe IP van Guerilla, nieuwe Uncharted / IP van Naughty Dog, InFamous, Killzone. Wellicht zit er met GTA V ook nog een voordeeltje in, want die hebben ze gedemonstreerd op de PS3, heb ik ergens gelezen. Tel daarbij het gratis online gedeelte op, en voor nu is de keuze makkelijk gemaakt.
De 1e 3 kun je natuurlijk donderop tegen zeggen dat die ook naar de Xbox komen. GTA V idem dito. Gratis online, tja, geen idee of MS vasthoud aan het betaalmodel wat ze hebben, maar dat zou een voordeel kunnen zijn ja.

Verder denk ik dat het een kwestie word van welke exclusieve franchises je het beste liggen. Qua hardware etc komen ze griezelig dicht bij elkaar te liggen vermoed ik.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:22:

BF, Watchdogs, Destiny en nog wat meer zijn multiplatform. Verder is alleen voor Infamous en Killzone een vervolg aangekondigd. Je hoort nu wel wat geruchten van meer games, maar ze moeten ze nog laten zien. Ik denk dat MS ook wel wat meer kan laten zien dan wat er nu bekend is. De laatste 2 jaar zijn er weinig games gekomen van MS studio's zelf, dus daar gaat nog wel wat vandaan komen. Naughty Dog zie ik niet zomaar een nieuwe game uitbrengen bij launch. Die hebben het nu wel druk zat met The Last of Us. Dat is een beetje zoals met Rockstar, die brengt ook niet 2 games vlak na elkaar uit. Waarvan ik overigens wel denk dat GTA5 wel op de volgende generatie uitkomt, maar ze daar nog even mee wachten. Hij staat tenslotte voor september (of was het oktober?) in de planning, waarbij de kans groot is dat de nieuwe consoles er dan nog niet zijn. Die lijken toch echt in November of zelfs December uit te komen. Huidige 360 kwam ook pas 22 november uit. De PS3 was in Japan wel eerder, maar ik denk/hoop dat die nu wel gelijktijdig uit gaat komen, anders verliest Sony mogelijk wel veel potentiële kopers.

Ik verwacht bij de MS presentatie overigens ook nog wel wat multi-platform games. EA en Activision zullen ook nog wel wat games laten zien en daarbij kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat vrijwel alles ook naar de PS4 gaat komen. Verschil blijft echter dat de gemiddelde gamer straks zal weten dat ze bij de nieuwe Xbox zijn getoond en niet bij de PS4.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat dit de presentatieruimte wordt:
Afbeeldingslocatie: http://news.xbox.com/~/media/Images/Media%20Assets/XboxReveal/Misc%20Assets%20for%20Articles/Exciting%20time%20on%20xbox%20campus.jpg
Afbeeldingslocatie: http://news.xbox.com/~/media/Images/Media%20Assets/XboxReveal/Misc%20Assets%20for%20Articles/WP_20130515_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://news.xbox.com/~/media/Images/Media%20Assets/XboxReveal/Misc%20Assets%20for%20Articles/WP_20130515_004.jpg
Dat ziet er namelijk niet echt heel groot uit en het lijkt me dat ze toch wel wat meer pers moeten hebben inclusief groot podium? Al lees ik wel dat het veld waar het op staat een voetbalveld is, maar ik had toch wat hogers verwacht.

Nouja, we zullen het dinsdag om 19.00 wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Martinspire: Als ik even met PS kijk is de deur in de eerste foto 20px breed, en de hele muur 420px. De lengte van de muur is dus ongeveer 21x de lengte van de deur.
In de tweede foto is de linker persoon 70px hoog, en het gebouw 1250px breed. Of het gebouw is minstens 18 keer zijn lengte. Dat klopt echter niet aangezien die 2 personen dichter bij de camera stonden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
BM schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:35:
[...]

De 1e 3 kun je natuurlijk donderop tegen zeggen dat die ook naar de Xbox komen. GTA V idem dito. Gratis online, tja, geen idee of MS vasthoud aan het betaalmodel wat ze hebben, maar dat zou een voordeel kunnen zijn ja.

Verder denk ik dat het een kwestie word van welke exclusieve franchises je het beste liggen. Qua hardware etc komen ze griezelig dicht bij elkaar te liggen vermoed ik.
Ik denk dat hij er eerder op doelde dat in het verleden Sony altijd deals maakte met EA voor exclusieve content (of eerder DLC), dus dat Battlefield 4 meer voordelen hoeft op een PS4 dan op een Xbox '720' is mogelijk. Dat was in ieder geval wel het geval met Battlefield 3 en PS3/360.*
Watch Dogs en Destiny krijgen allemaal exclusieve content op PS3/PS4 ten opzichte van andere consoles.

Met GTA V bedoelt hij, neem ik aan, dat de leadplatform PlayStation 3 lijkt te zijn, omdat de pers al de game in levende lijve heeft mogen aanschouwen... op een PS3. ;)

* Het ligt er natuurlijk wel aan hoe de verhoudingen tussen Sony en EA nu zijn; EA was helemaal niet aanwezig bij de PS4 onthuldiging en officieel zijn er volgens mij nog geen PS4 titels van EA bevestigd.

Het kan natuurlijk ook zijn dat EA niet Microsoft voor het hoofd wilde stoten. Wellicht is EA dus ook niet aanwezig bij Microsoft overmorgen (21 mei), om Sony niet voor het hoofd te stoten.
Martinspire schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat dit de presentatieruimte wordt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er namelijk niet echt heel groot uit en het lijkt me dat ze toch wel wat meer pers moeten hebben inclusief groot podium? Al lees ik wel dat het veld waar het op staat een voetbalveld is, maar ik had toch wat hogers verwacht.

Nouja, we zullen het dinsdag om 19.00 wel zien.
Yep, daar wordt de aankondiging gehouden.

Laatste gerucht next-gen Xbox heet "Xbox Now!" (met uitroepteken). "Now!" zou vooral verwijzen naar het always-connected (en always-online?) gedeelte van de Xbox en hoe we in de huidige maatschappij altijd op elk moment up-to-date en op de hoogte willen zijn, NU dus ("Now!").

Mij zou het in ieder geval verbazen als de naam "Xbox Now!" werd :9

[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 19-05-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48
Xbox Now! ? Wat is dat nou voor sneue naam :') Lijkt me eerder een verzinsel van mensen die dat ding nu willen zien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat had ik kunnen weten. Uitleg: ik weet dat het multiplatform titels zijn, maar tot nu toe is er exclusieve DLC voor die titels aangekondigd. Zelfs Bungy lijkt te zijn overgestapt naar Sony.

@Martinspire: The Last of Us is al een week of 2 gold en ND is al een tijdje bezig met nog een andere game.

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 19-05-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:48:
Tja, dat had ik kunnen weten. Uitleg: ik weet dat het multiplatform titels zijn, maar tot nu toe is er exclusieve DLC voor die titels aangekondigd. Zelfs Bungy lijkt te zijn overgestapt naar Sony.

@Martinspire: The Last of Us is al een week of 2 gold en ND is al een tijdje bezig met nog een andere game.
Ik snap dat het mogelijk is, maar dat heeft Naughty Dog nog nooit gedaan. Verder lijkt het me verdomde irritant/lastig om 2 games in hun eindfase te hebben. Bij Unchartered zat ook telkens 2 jaar en als ik zo die Last of Us bekijk dan is dat wel een game waar ze wat langer mee willen doen dan een paar maanden.

Het lijkt me eerder een optie dat die volgende game begin volgend jaar uit gaat komen. Hebben ze meteen wat meer tijd voor marketing en dergelijke. Aangezien ze toch een 3rd party ontwikkelaar zijn, hoeven ze helemaal geen launchgame te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik meen een aantal keren gelezen te hebben dat Microsoft minstens 2 nieuwe IP's zou aankondigen waarvan 1 zeg maar de "nieuwe Halo" wordt en de ander de "nieuwe Gears of War". Ben alleen wel benieuwd van welke studio's die dan zijn.

Verder ben ik erg benieuwd of de focus meer op het multimedia gedeelte van de machine komt te liggen, volgens een artikel op The Verge was het doel van MS de huiskamer te veroveren en dat een pure game console nooit het hoofddoel is geweest. Of blijft het als core toch een game console?

Sony heeft een erg goede indruk op mij gemaakt tot nu toe met de PS4 dus Microsoft zal van goede huizen moeten komen om mij te overtuigen bij de Xbox te blijven.

Blijft wel leuk al dat gedoe en geroddel bij de komst van nieuwe generatie consoles, de voorpret is er nu al en die dingen komen pas over een half jaar op de markt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
kazuka schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:14:
Verder ben ik erg benieuwd of de focus meer op het multimedia gedeelte van de machine komt te liggen, volgens een artikel op The Verge was het doel van MS de huiskamer te veroveren en dat een pure game console nooit het hoofddoel is geweest. Of blijft het als core toch een game console?
The Verge is altijd al pro Microsoft/Xbox geweest. Ik neem ze al allang niet meer serieus als het om gaming newsitems gaat. Volgens mij hadden ze zelfs een rant over dat de PS4 event niet indrukwekkend genoeg was, omdat er geen vrouwen op het podium waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Silversin schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:33:
[...]

The Verge is altijd al pro Microsoft/Xbox geweest. Ik neem ze al allang niet meer serieus als het om gaming newsitems gaat. Volgens mij hadden ze zelfs een rant over dat de PS4 event niet indrukwekkend genoeg was, omdat er geen vrouwen op het podium waren.
Amerikaanse media zijn, op het moment, eigenlijk sowieso vrij pro-Xbox.

In 2001, toen de PlayStation 2 werd gelanceerd, waren ze pro-PlayStation (dat was ook te merken in de berichtgeving) en opeens was er een omslagpunt bij de nieuwe generatie consoles en waren ze pro-Xbox.
Nog een voorbeeldje, neem bijvoorbeeld BGR.com (een redelijk grote Amerikaanse techsite). Elke maand komen ze met een artikel: "Xbox 360 dominates console sales for **th consecutive month" maar ze vermelden nooit dat dit alleen in de Verenigde Staten is: zelfs de 'trouwe bezoekers' klagen hierover in de comments.

Voor hetzelfde geld draait de Amerikaanse media weer helemaal om en zijn ze na de lanceringen van de nieuwe generaties consoles pro-PlayStation, maar ik denk dat ze nooit "af en toe pro-Xbox" en "af en toe pro-PlayStation" zullen zijn.

Neemt niet weg dat er ook genoeg Amerikaanse media zijn die wel proberen geen partij te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:33:
[...]

The Verge is misschien wel pro-Xbox maar niet pro MS. Anders hadden ze wel wat positiever bericht over de laatste MS nieuwtjes of de streken die Google uithaalt de laatste tijd.

Overigens vind ik het nog wel meevallen en lijkt het me eerder omdat de games op de Xbox meer op de Amerikaanse markt gericht zijn en ze daardoor al meer aanspreken. Dat is hetzelfde als dat hier in de EU weinig Amerikaanse auto's worden verkocht.

Anyways, er zou ook een nieuwe franchise ala Project Gothem Racing aankomen toch? En ik denk dat die nieuwe "Gears"-IP wel van Epic zal komen. Verder is het nog even afwachten, maar het zou me niet verbazen als er nog een realistische shooter of free roamer bij gaat komen. Puur om de aanval te openen richting Activision of mogelijk EA bij de shooter of GTA bij de free roamers.

Ook lijkt een port van die nieuwe Lego game me niet heel onlogisch. Die doet het best goed bij de WiiU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Was Epic niet gestopt met het maken van games? Volgens mij werken die nu alleen nog maar voor 100% aan de Unreal Engine. Cliff Blezinski en Mike Capps zijn daar vorig jaar ook al vertrokken.

En volgens mij is The Verge niet echt heel pro Microsoft. Die Tom Warren heeft wel vaak goede bronnen maar Joshua Topolsky is helemaal Google fan en Nilay Patel is weer een Apple jongen. Qua games hoor ik ze eigenlijk nooit over hun voorkeur voor consoles.

Ben zeer benieuwd naar morgen! Het begint iets van 20.00u onze tijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:12:
[...]

Ik snap dat het mogelijk is, maar dat heeft Naughty Dog nog nooit gedaan. Verder lijkt het me verdomde irritant/lastig om 2 games in hun eindfase te hebben. Bij Unchartered zat ook telkens 2 jaar en als ik zo die Last of Us bekijk dan is dat wel een game waar ze wat langer mee willen doen dan een paar maanden.

Het lijkt me eerder een optie dat die volgende game begin volgend jaar uit gaat komen. Hebben ze meteen wat meer tijd voor marketing en dergelijke. Aangezien ze toch een 3rd party ontwikkelaar zijn, hoeven ze helemaal geen launchgame te maken.
Naughty dog bestaat al enkelejaren uit twee teams die onafhankelijk van elkaar (kunnen) functioneren.( http://m.ign.com/articles...ally-split-into-two-teams ). Het zou dus best mogelijk zijn dat er iets voor de ps4 uitkomt rond de launch. Volgens mij heeft 1 team na uncharted 2 aan the last of us gewerkt, terwijl de anderen Uncharted 3 gemaakt hebben? Dat laatste team is dus al een tijdje klaar.
Naughty dog is trouwens geen third party, maar eigendom van Sony sinds 2001. Quantic dream en insomniac zijn wel voorbeelden van studios die exclusives maken (maakten in t geval van insomniac), maar geen first party zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad eigendom van Sony. En volgens mij is er al bevestigd dat ze aan nog een titel werken. Ik zag onlangs zelfs een foto uit de ND studio, waarop je op de achtergrond een monitor kon zien met daarop 3D models, en die waren niet van TLOU of Uncharted. :)

Anyways: mijn punt is duidelijk. Ik ben heel benieuwd wat Xbox gaat tonen, buiten bovengenoemde en CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:39:
Was Epic niet gestopt met het maken van games? Volgens mij werken die nu alleen nog maar voor 100% aan de Unreal Engine. Cliff Blezinski en Mike Capps zijn daar vorig jaar ook al vertrokken.

En volgens mij is The Verge niet echt heel pro Microsoft. Die Tom Warren heeft wel vaak goede bronnen maar Joshua Topolsky is helemaal Google fan en Nilay Patel is weer een Apple jongen. Qua games hoor ik ze eigenlijk nooit over hun voorkeur voor consoles.

Epic is volgens mij niet gestopt, maar ze zijn er nu wel wat kwijt geraakt. Toch hebben ze voldoende in huis om nog wel een mooie game eruit te schoppen en ook kunnen ze, net als bij Judgement of Bulletstorm met People Can Fly studios, een 3rd party aan het werk zetten.

En het is 19.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

kazuka schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:39:
19:00 uur

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
PS4 teaser

[ Voor 9% gewijzigd door botech op 20-05-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat is nou nog eens een teaser - en slim getimed, zo net voor Microsoft's event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Uniciteit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:48:
Dat is nou nog eens een teaser - en slim getimed, zo net voor Microsoft's event.
Het zou slim geweest zijn als ze met een teaser gekomen waren die daadwerklijk een interessant nieuwtje brengt. Vooral als dat nieuwtje niet morgen doro de nieuwe Xbox overtroffen wordt.

Maar Sony heeft nog een paar uur om dat alsnog te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 14:47
xbow now zou wel eens kunnen...

http://www.xboxnow.com levert in ieder geval een mooie redirect op naar www.xbox.com

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
EgMaf schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:26:
[...]

Het zou slim geweest zijn als ze met een teaser gekomen waren die daadwerklijk een interessant nieuwtje brengt. Vooral als dat nieuwtje niet morgen doro de nieuwe Xbox overtroffen wordt.

Maar Sony heeft nog een paar uur om dat alsnog te doen :-)
Juist niet: een onthulling over een bestaand product is minder 'exciting' dan een onthulling over een nog niet-bestaand product.

Dit is juist slim: er komen nu aparte nieuwsberichten voor de PS4 over de teaser en morgen zal het vast en zeker ook nog wel in Xbox-nieuwsberichten worden vermeld. Vervolgens krijgen ze over een paar weken weer een shitload aan media aandacht omdat ze de console zelf onthullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Jimster21 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:55:

http://www.xboxnow.com levert in ieder geval een mooie redirect op naar www.xbox.com
Net als tig andere xbox related domeinnamen ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Jimster21 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:55:

Want een redirect is zo moeilijk om te doen?

Tweakblog van de maand

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!