Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickD schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:21:
[...]

Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt, want ik kan geen enkel nieuwsbericht vinden waar ze zeggen dat Disney Infinity uit gaat komen op de nieuwe Xbox (of PS voor dat geld).

Ik denk dat best case de Xbox zal uitkomen voor kerst in Amerika (later in EU), maar waarschijnlijk zien we hem pas in 2014. Maar, op 21 mei horen we misschien meer.
Als hij voor kerst uit komt is dat toch dit jaar? Bij releases spreekt men altijd van de Amerikaanse releases i.p.v. Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Het zou me verbazen als MS europa veel later released dan amerika. Vorige keer werd de 360 hier begin december uitgebracht, dat lijkt me geen gekke schatting voor de opvolger :)

Van Sony weten we dat ze europa wel vaker later bedienen dan amerika.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:37:
[...]

Echt he? Ik heb daar ook al gezegd dat we het gewoon maar af moeten wachten wat er nu echt van waar is. Ik krijg de indruk dat er meer aan wordt toegekend qua inhoud dan wat het uiteindelijk echt zal gaan bevatten.

Het valt me sowieso altijd wel op, dat dit soort negatieve zaken altijd eerst komen bovendrijven in de geruchtenstroom.

Btw, ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom Microsoft op 21 mei 2013 pas met nieuws zal komen. Dat is slechts 3 weken van de E3 af. Stel dat het niet in de smaak valt bij het publiek (dat is wel heel negatief gesteld, dat weet ik), dan is er geen tijd meer om ook maar iets te wijzigen aan de opzet.
Lijkt me juist hartstikke slim.

Tijdens de E3 is het al paar maand geleden dat de PS4 is aangekondigd maar het nieuws van de nieuwe xbox is dan nog relatief vers.
De buzz rond de xbox gonst daar dus harder door dan de PS4.

Ze gaan er natuurlijk wel van uit dat ze vooral positieve reacties krijgen. Normaal gesproken zal er binnen het ontwikkelingsteam niemand zitten die bewust slechte keuzes erdoor drukt. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

L1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:31:

Tijdens de E3 is het al paar maand geleden dat de PS4 is aangekondigd maar het nieuws van de nieuwe xbox is dan nog relatief vers.
De buzz rond de xbox gonst daar dus harder door dan de PS4.

Ze gaan er natuurlijk wel van uit dat ze vooral positieve reacties krijgen. Normaal gesproken zal er binnen het ontwikkelingsteam niemand zitten die bewust slechte keuzes erdoor drukt. :+
Hangt er sterk vanaf wat ze op de pers conf. laten zien.

Die pers conf. van Sony was geen specifieke PS4 gebeuren maar een algemeen "playstation" event. Buiten de globale technische specs, wat features en wat games die voor de PS4 uit gaan komen is weinig bekend gemaakt

Er is rond de PS4 nog zoveel vaagheid en iedereen wil het apparaat nu wel eens zien dat er op de E3 genoeg belangstelling is voor de PS4, daarnaast is er ook nog een gerucht dat Sonyvoor de E3 ook nog een 2'de pers conferentie gaat houden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:41:
[...]

Als hij voor kerst uit komt is dat toch dit jaar? Bij releases spreekt men altijd van de Amerikaanse releases i.p.v. Europese.
Ik zei dan ook 'best-case'. En waarom ik een latere release verwacht in Europe is omdat ze waarschijnlijk niet genoeg kunnen produceren om alle retailers in de EU en US van genoeg kunnen voorzien (hebben ze veel kritiek op gehad bij de 360 release). Het hangt ook erg af van de PS3 release; als Sony meer focust op de US, dan zal MS daar waarschijnlijk ook meer op focusen.

Het zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:03:
En zijn we net bijna klaar met die always on, gaat het in het nieuwsbericht weer vrolijk verder |:(
Maar JIJ concludeert op basis van niet bestaande 'feiten' dat 'always on' niet een verplichting wordt.

Overigens, is het nu al niet zo dat met een 360 je moet inloggen online wil je gebruik maken van Live Silver, en dus bv een game op de HDD wilt installeren?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

EfBe schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:40:
[...]
Overigens, is het nu al niet zo dat met een 360 je moet inloggen online wil je gebruik maken van Live Silver, en dus bv een game op de HDD wilt installeren?
Als je je lokale account omzet naar een online account (of koppelt aan je bestaande Microsoft account) krijg je een Silver status waarmee je op je xbox alle online features kan gebruiken, behalve online gaming.
Het nut van deze account is om online features (voice chat, messenger/skype, live store) te kunnen gebruiken onder je eigen ID, maar deze account kan evengoed offline gebruikt worden.

HDD installatie is hier geen deel van, dat kan je altijd doen, onafhankelijk van account. Het enige dat je nodighebt is het originele schijfje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
[...]

Maar JIJ concludeert op basis van niet bestaande 'feiten' dat 'always on' niet een verplichting wordt.

Nee, zonder online inloggen kan je nu ook een game installen op de hdd

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:03:
En zijn we net bijna klaar met die always on, gaat het in het nieuwsbericht weer vrolijk verder |:(
Ik vind het wel goed dat er zoveel over geklaagd wordt eigenlijk. Of het nu waar is of niet (en dat staat nog te bezien inderdaad), feit is natuurlijk wel dat alle ophef door Microsoft wel opgemerkt wordt. En juist omdat hij nog niet aangekondigd is, betekent dat dat ze nog van alles kunnen veranderen zonder gezichtsverlies te lijden. Tegen de tijd dat het ding in de winkel ligt zitten we ongetwijfeld al rond kerst dus zat tijd om wat aan te passen.

Het zou me niet eens verbazen als dit een 'proefballonnetje' is van ze. Misschien zijn uit hun focus groups wel zulke gemengde reacties gekomen dat ze een of andere manager 'per ongeluk' wat hebben laten lekken om te zien of er veel heisa om komt. Zo kunnen ze mooi de markt peilen zonder zich ergens op vast te leggen. Ze kunnen het ook als argument richting de uitgevers gebruiken om het niet te doen (want 'zie je wel wat een ophef het geeft'). In de politiek zijn dat soort spelletjes aan de orde van de dag dus waarom in marketing niet.

Ik denk ook dat ze alles nog niet 100% uitgekristalliseerd hebben anders hadden ze hem allang al aangekondigd om Sony de wind uit de zeilen te halen.
[...]
Nee, je kan gewoon spellen op de HDD installeren als je geen netwerk verbinding hebt. Ik prik mijn Xbox alleen in op het netwerk als ik multiplayer speel, en ik heb nooit problemen met spellen installeren als de kabel er niet in zit.

Je moet inderdaad wel een account aangemeld hebben maar die kan wel offline zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 08-04-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
GekkePrutser schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:17:
[...]

Ik vind het wel goed dat er zoveel over geklaagd wordt eigenlijk. Of het nu waar is of niet (en dat staat nog te bezien inderdaad), feit is natuurlijk wel dat alle ophef door Microsoft wel opgemerkt wordt. En juist omdat hij nog niet aangekondigd is, betekent dat dat ze nog van alles kunnen veranderen zonder gezichtsverlies te lijden. Tegen de tijd dat het ding in de winkel ligt zitten we ongetwijfeld al rond kerst dus zat tijd om wat aan te passen.

Het zou me niet eens verbazen als dit een 'proefballonnetje' is van ze. Misschien zijn uit hun focus groups wel zulke gemengde reacties gekomen dat ze een of andere manager 'per ongeluk' wat hebben laten lekken om te zien of er veel heisa om komt. Zo kunnen ze mooi de markt peilen zonder zich ergens op vast te leggen. Ze kunnen het ook als argument richting de uitgevers gebruiken om het niet te doen (want 'zie je wel wat een ophef het geeft'). In de politiek zijn dat soort spelletjes aan de orde van de dag dus waarom in marketing niet.

Ik denk ook dat ze alles nog niet 100% uitgekristalliseerd hebben anders hadden ze hem allang al aangekondigd om Sony de wind uit de zeilen te halen.
Ik denk inderdaad dat dit gebeurd is er kwam ook wel heel snel een reactie van Microsoft zelf dat deze persoon geen woordvoerder is van Microsoft. Dit was de reactie:
“We are aware of the comments made by an employee on Twitter. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views are not reflective of those of the company. We have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter.”

Edit: source

[ Voor 4% gewijzigd door Ereaser op 08-04-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10

PS4 loopt nu al achter op PC. Duidelijk verschil in sommige stukken. DOV is bij de PS4 minder realistisch, als je kijkt naar 0:36 zie je op de PS4 geen softshadows op het panser van dat beest, op e PC wel, textures zijn over het algemeen wat minder overal.

Ik hou m'n adem in. Ben niet weggeblazen

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Maar wat had je dan verwacht? Een PS4 van een 1000+ euro om er een huidige topend CPU en GPU in te proppen? Wat is totale kostenplaatje van de PC die dit laat draaien?

De standaard was altijd bij launch dat ze marginaal achterliepen op PC, zodat de PC de jaren erop weer flink gaat uitlopen en hele cycle begint weer opnieuw :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
rickyy schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:59:
[video]

PS4 loopt nu al achter op PC. Duidelijk verschil in sommige stukken. DOV is bij de PS4 minder realistisch, als je kijkt naar 0:36 zie je op de PS4 geen softshadows op het panser van dat beest, op e PC wel, textures zijn over het algemeen wat minder overal.

Je weet wel dat deze engine was gemaakt voor de oorspronkelijke dev kit die nog een zwakkere cpu en maar 1.5GB Ram bevat?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

SinergyX schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:22:
Wat is totale kostenplaatje van de PC die dit laat draaien?
In één van de comments op dat filmpje las ik dat het hier ging om een Alienware X51 van €949,-

Tja. Een PC is geen PS4 en een PS4 is geen PC. Iemand die een PS4 koopt wil gewoon nu
een PS4 spel uit het schap kunnen pakken zonder naar systeemeisen te hoeven kijken, ding in
de drive doen en spelen. En hetzelfde kunnen doen over een jaar of 8 met een nieuw PS4 spel.

Een PC-gamer vind het echter niet erg om na een paar jaar opnieuw een fikse investering te doen
omdat hij anders de nieuwste games niet kan spelen (als hij een PC heeft gekocht met de gelijke
prijs als een PS4 kon hij dat al nauwelijks, maar dat terzijde). Enig bijkomend voordeel is (imho)
dat een PC-gamer zijn PC kan gebruiken voor andere werkzaamheden (lees; werk/school).

Maarja..
Dat is mijn mening. Ik ben dan ook echter iemand die 720p voldoende vind voor games en
niet per sé in 4096x2400 (oid) resolutie hoeft te spelen. Wat ik gewoon wil zeggen is dat
het 2 verschillende dingen zijn met elk zijn voor- en nadelen. ...just my two cents. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 09-04-2013 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Nieuwe Xbox gebruikt AMD-processor, gebruikt x86-structuur'

De nieuwe Xbox-console die naar verwachting in mei wordt onthuld, bevat een AMD-processor en maakt gebruik van de x86-techniek voor de ontwikkeling van games. Dit heeft Bloomberg vernomen van anonieme bronnen.

Met de overstap naar de x86-techniek wordt de PowerPC-ontwikkelomgeving van de Xbox 360 verlaten. Dit ten faveure van de x86-technologie waarin bestaande designelementen van moderne PC's zijn te gebruiken, waardoor de ontwikkelkosten omlaag gaan, zo laat Bloomberg weten.

Volgens verdere geruchten zijn disks van de Xbox 360 niet te gebruiken op de nieuwe Xbox en is de console dus niet backwards compatible. Eerder waren er al geruchten dat de nieuwe Xbox altijd online moet zijn om games te kunnen spelen.

Ook de PlayStation 4 bevat hardware van AMD. Het apparaat heeft een Radeon grafische processor en maakt gebruik van de x86-64 Jaguar-technologie met 8 cores. Een tweede chipset is verantwoordelijk voor het downloaden en verwerken van games in de achtergrond.

Latere onthulling

Volgens Bloomberg hebben verschillende mensen laten weten dat Microsoft de aankondiging van het nieuwe apparaat bewust naar achteren heeft geplaatst. De reden hiervoor is dat het weinig druk voelde vanuit Sony's PlayStation 4-aankondiging. Microsoft overweegt om het apparaat op de E3 in juni aan te kondigen, zo laat Bloomberg weten, al dook gisteren echter ook het gerucht op dat er op 21 mei een Xbox-evenement wordt gehouden.

bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tja, dat was al ruim 2 maanden bekend ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
[video]

Lees dan op Digital Foundry waarom de demo verschilt: http://www.eurogamer.net/...unreal-engine-4-ps4-vs-pc En dan wel de 'Update' die onderaan staat. Daar legt Epic developer Brian Karis uit waarom de demo verschilt en het niets met de PS4 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[video]

Dat onnodig vergelijken mag wel eens stoppen...

- Natuurlijk is het altijd mogelijk dat de PS4 grafisch wat zal achterlopen op een 1000 euro PC met de nieuwste stuff. Dat lijkt me maar normaal.

- Men is nog altijd bezig met optimalisaties op elk gebied. Je moet eens Uncharted 1 en 2 vergelijken: grote verschillen te zien in detail, etc! Pas na een jaar of 3 zal men echt alles uit de PS4 zien te persen.

- Het maakt toch niet uit dat PS4 misschien ietsje zal achterlopen?
Als je ziet wat men met 512 MB op de PS3 kan verwezenlijken, dan is het niet moeilijk om in te zien welke pareltjes ze op de PS4 zullen brengen, die 8 GB (!) RAM heeft. En dan nog niet zomaar wat RAM, maar van het type GDDR5: dat type kunnen wij PC gamers zelfs niet kopen, we moeten het met het tragere DDR3 stellen.
(ik weet dat niet alleen naar RAM moet gekeken worden, maar RAM is net een zeer limiterende factor bij de PS3/360 waardoor ik het toch vernoem)

Ik ben wel weggeblazen.
Weggeblazen door het feit dat we EINDELIJK het stenen tijdperk van de PS3/360 achter ons kunnen laten waardoor wij PC gamers geen low-res PC ports meer krijgen. :D
Een nieuwe generatie is namelijk ook goed voor PC gamers omdat nu élke game DirectX 11 zal ondersteunen, onze games zullen niet meer belemmerd zijn doordat developers low-res consoletextures niet willen vervangen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:40

Oxigeon

En zo is dat!

Asgaro schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:54:
[...]

Dat onnodig vergelijken mag wel eens stoppen...

- Natuurlijk is het altijd mogelijk dat de PS4 grafisch wat zal achterlopen op een 1000 euro PC met de nieuwste stuff. Dat lijkt me maar normaal.

- Men is nog altijd bezig met optimalisaties op elk gebied. Je moet eens Uncharted 1 en 2 vergelijken: grote verschillen te zien in detail, etc! Pas na een jaar of 3 zal men echt alles uit de PS4 zien te persen.

- Het maakt toch niet uit dat PS4 misschien ietsje zal achterlopen?
Als je ziet wat men met 512 MB op de PS3 kan verwezenlijken, dan is het niet moeilijk om in te zien welke pareltjes ze op de PS4 zullen brengen, die 8 GB (!) RAM heeft. En dan nog niet zomaar wat RAM, maar van het type GDDR5: dat type kunnen wij PC gamers zelfs niet kopen, we moeten het met het tragere DDR3 stellen.
(ik weet dat niet alleen naar RAM moet gekeken worden, maar RAM is net een zeer limiterende factor bij de PS3/360 waardoor ik het toch vernoem)

Ik ben wel weggeblazen.
Weggeblazen door het feit dat we EINDELIJK het stenen tijdperk van de PS3/360 achter ons kunnen laten waardoor wij PC gamers geen low-res PC ports meer krijgen. :D
Een nieuwe generatie is namelijk ook goed voor PC gamers omdat nu élke game DirectX 11 zal ondersteunen, onze games zullen niet meer belemmerd zijn doordat developers low-res consoletextures niet willen vervangen, etc.
Helemaal met deze "wetenschap :P " eens. Daarom dat ik afgelopen week mijn complete 360 collectie incl xdoos etc (heb wel nog PS3) heb verkocht en daarom als de kippen erbij ben om als eerste van Nederland met de PS4 te mogen spelen zodra deze uitkomt. Heb reeds een pre-order lopen bij de Game-Mania wat gratis was. Zodra er een prijs bekend is etc zou ik een sms krijgen om een pre-order te kopen/bestellen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al zelfs de NES geen console meer gehad, altijd gekozen voor de PC maar nu ben ik wel om. Ik ga sowieso de PS4 of XBOX720 halen.
Deze apparaten zijn de grootste vooruitgang omdat nu eindelijk games in full hd getoond kunnen worden op een vette tv, waar je vroeger oudbakken tv’s had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

NickD schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:38:
[...]

Ik zei dan ook 'best-case'. En waarom ik een latere release verwacht in Europe is omdat ze waarschijnlijk niet genoeg kunnen produceren om alle retailers in de EU en US van genoeg kunnen voorzien (hebben ze veel kritiek op gehad bij de 360 release). Het hangt ook erg af van de PS3 release; als Sony meer focust op de US, dan zal MS daar waarschijnlijk ook meer op focusen.

Het zal mij benieuwen :)
Want Sony zette de PS3 wereldwijd niet op dezelfde dag in de schappen? En daar waren er ook ruim voldoende van om iedereen te voorzien?
GekkePrutser schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:17:
Dus eigenlijk zijn ze sowieso de lul. Ook al zeggen ze na de presentatie dat ze dat nooit van plan waren zal iedere azijnplasser zeggen 'Naruuuuurlijk, dat zou ik nu ook zeggen, ze hebben het aangepast vanwege al het commentaar wat ze hebben gekregen!!!!'.

Ik denk gewoon: de soep wordt nooit zo heet gegeten zoals hij opgediend wordt. Het zijn op dit moment niets anders dan geruchten en niet meer dan dat. Van geruchten kruipt mijn onderbroek echt niet in mijn bilspleet en ga ik met een hoog stemmetje op het intenet lopen piepen. Van positieve geruchten niet en van negatieve ook niet.

O, een laatst kwam hier ook een linkje voorbij naar een editorial waarin ze bekeken hadden wat er van de beloftes over zijn gebleven die er tijdens de presentatie van de PS3 gedaan zijn. Conclusie? Je hoeft niet teveel waarde te hechten aan beloftes die tijdens presentaties, of het nou van MS of Sony is.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Oxigeon schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:29:
[...]

Helemaal met deze "wetenschap :P " eens. Daarom dat ik afgelopen week mijn complete 360 collectie incl xdoos etc (heb wel nog PS3) heb verkocht en daarom als de kippen erbij ben om als eerste van Nederland met de PS4 te mogen spelen zodra deze uitkomt. Heb reeds een pre-order lopen bij de Game-Mania wat gratis was. Zodra er een prijs bekend is etc zou ik een sms krijgen om een pre-order te kopen/bestellen.
Ikzelf zit sterk te denken aan het verkopen van mijn PS3 Phat, puur omdat ik ook nooit meer op die console speel en ik ook een van de eersten wil zijn die de PS4 in handen zal hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
McBoom schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:06:
Want Sony zette de PS3 wereldwijd op dezelfde dag in de schappen? En daar waren er ook ruim voldoende van om iedereen te voorzien?
Voor meer informatie over de PS3 launch (en de latere launch in Europa)
Wikipedia: PlayStation 3 launch

Er zijn ook al goede indicatoren dat de PS4 later zal launchen in Europa.
http://www.eurogamer.net/...e-until-early-2014-report

Het is juist wel verstandig om individuele marken eerst aan te boren, als er niet genoeg consoles zijn om ze allemaal te leveren (wat de Xbox dus meer probeerde). Ook zullen ze zo snel mogelijk de concurrentie opzoeken, dus het is heel erg afhankelijk van waar MS of Sony eerst op gaat targetten (als er niet genoeg PS4s zijn in de US, dan zou MS het wel gemakkelijk hebben, met een Xbox die wel voorradig is).

[ Voor 24% gewijzigd door NickD op 10-04-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Wat een heerlijke nieuws is dit...

http://www.vgleaks.com/microsoft-xbox-roadmap-2013/

Getting to the point there are going to be two console as part of the redesigned “Xbox Line” of products. A repackaged and reoriented Xbox 360 unit and the new “Durango” gaming console, both designed to compete with more than Sony in gaming, but against Apple as well.

When the Durango (game machine) launches, it will not support backwards compatibility for 360 games out of the box. Instead, this functionality will come from the other unit that will be networked with the Durango to provide this (not unlike the DVD add-on for the original Xbox).

The purpose of the smaller Xbox unit is to compete with Apple TV, but also provides XBLA and 360 game support which will give it an edge over Apple TV. The rumors of “always online required” comes from the smaller Xbox unit which may not have a disc drive and like Apple TV it would require a network connection and internet to provide any real functionality. It may be possible they will design both consoles to be stackable.

Durango itself will also always be online like any other device (correct with rumors), but it will not be a requirement to play local content and it will not prevent playing used games. Putting in an Xbox 360 disc into Durango will prompt the user to attach the supporting device that is sold separately. By separating the two devices and their functions it will ensure price competitiveness for both pieces of hardware. Microsoft’s delay in announcing these products from April goes more inline with not having a physical set of devices to show (among specification updates), which should be ready by May or June when this information is officially released.

The price goal of the smaller Xbox is $149 or lower and it is likely to not have a disc drive and would require a network connection. Durango will be priced competitively according to PS4′s price.

Thank you Microsoft!!! Dit is het nieuws waar ik op zat te wachten! En als je ook nagaat dat vgleaks.com bijna overal in gelijk heeft gehad... :Y

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hmm, laten we er even van uitgaan dat dit accuraat is (want vgleaks is dat niet altijd). Dan komt het er op neer dat Microsoft onder andere een concurrent voor de appleTV wil neerzetten die ook 360 games kan spelen. App-gewijs gaan ze dan wel een flink stuk beter moeten doen dan wat ze momenteel op de 360 hebben, want nu is het een inconsistente warboel.

Met die mini kunnen ze 2 richtingen uit eigenlijk:
  • Neem gewoon het 360 OS en steek die in een kleine behuizing, met wat extra streaming functionaliteit
  • Gebruik hetzelfde OS als Durango (windows8 app-compatible interface? -wishful thinking), alleen de gaming "app" is anders.
Als het dat laatste is: I'll have one :)

Van hun "echte" console weten we nog altijd niet veel meer eigenlijk. Valt niet veel over te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 11-04-2013 16:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

http://www.theverge.com/2...-launch-titles-ryse-forza
We're told Ryse is designed to be Microsoft's new Gears of War / Halo mega launch title. It's set in the roman empire period and uses deep Kinect integration to allow a player to slash and kick at enemies. We understand that Ryse will take advantage of the new body tracking improvements in the next Kinect sensor. Ryse is part of four major launch titles for the next-generation Xbox. Sources tell us that a new Forza title with "super life-like" graphics will also be made available at launch, alongside a zombie game and a family game set on an island with Pixar movie-style graphics. We're told that the family game will utilize Kinect to scan a body and generate a virtual character in the game.
We understand that these four titles are a small selection of the launch titles for the next-generation Xbox. Third-party support is said to be strong in the first-person-shooter genre. Microsoft is also working on some improvements to Xbox Live, including a switch to currency over the Microsoft Points system.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

We're told Ryse is designed to be Microsoft's new Gears of War / Halo mega launch title. It's set in the roman empire period and uses deep Kinect integration to allow a player to slash and kick at enemies.
*facepalm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is die Kinect/Move markt nou echt zo groot? Op een gegeven moment op de Wii waren de beste games ook de games die gewoon zonder motion werkte toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
boe2 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:24:
[...]

Met die mini kunnen ze 2 richtingen uit eigenlijk:
  • Neem gewoon het 360 OS en steek die in een kleine behuizing, met wat extra streaming functionaliteit
  • Gebruik hetzelfde OS als Durango (windows8 app-compatible interface? -wishful thinking), alleen de gaming "app" is anders.
Als het dat laatste is: I'll have one :)
Ergens verwacht ik wel dat ze dan voor optie 2 gaan. Wat bedoel je precies met "windows8 app-compatible interface? -wishful thinking". Ik gebruik nog steeds windows 7, dus ik weet niet hoe een windows8 app-compatible interface eruit ziet en of dat lastig te realiseren is.
Ergens verwacht ik wel dat ze compatibility met Windows 8 of in ieder geval RT of mobile na zullen streven. Aan de andere kant moet de hardware natuurlijk x360compatible zijn, dus dat levert dan voor apps alsnog problemen op als deze x86 of voor ARM zijn?

Het lijkt me ook wel potentieel verwarrend dat (als ik het goed begrijp) XBLA spellen wel gewoon werken (en games on demand ook?) maar voor disc-based spellen je alsnog een durango nodig hebt?

Het klinkt in ieder geval wel cool, een 99$ xbox360. Ik vind het alleen jammer dat de meeste streaming features/content over het algemeen beperkt zijn tot de US en UK op alle consoles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Was er met die $99 Xbox niet sprake van een abbonement, net zoals een telefoon? Dat je dat ding dan least als het ware? Meen dat ergens gelezen te hebben maar kan de bron even niet vinden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

inXs

known as inXs

Vind het toch verdacht lastig.... Ik kom echt van de nes, snes, nintendo ultra, 64, gamecube, saturn, dreamcast, ps1, ps2, ps3 kant af.... Maar ik weet nog echt niet of ik een ps4 of nieuwe xbox haal.. ik vond de rpg's altijd zo fijn op de ps, maar de enige echte (vind ik dan) leuke exclusive is ni no kuni. FF is tegenwoordig ook multiplatform! Ik denk dat ik maar ga kiezen voor diegene die de beste mediacentre functionaliteit kies.

Als ik dan bovenstaand bericht lees, met die appleTV concurrent dan wordt het toch lastig! Mijn gevoel zegt PS4, maar mijn verstand xbox... Ik heb nog even!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Die $99 Xbox lijkt mij gewoon een uitgeklede Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 17:01
Zou je dan ook xmbc op die xbox mini kunnen draaien?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
Defnosh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:15:
Zou je dan ook xmbc op die xbox mini kunnen draaien?:D
Als ze aankondigen dat XBMC gaat werken op de nieuwe Xbox dan pre-order ik meteen!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Harmsen schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:25:
[...]

Als ze aankondigen dat XBMC gaat werken op de nieuwe Xbox dan pre-order ik meteen!
Ik ben al geneigd om naar de PS4 te gaan omdat ik niet echt een mediacenter nodig heb. Maar XMBC is toch wel een van de beste mediacenter programmas ever. Dan zal ik serieus toch echt gaan twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iSpaceman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:18:
[...]

Ik ben al geneigd om naar de PS4 te gaan omdat ik niet echt een mediacenter nodig heb. Maar XMBC is toch wel een van de beste mediacenter programmas ever. Dan zal ik serieus toch echt gaan twijfelen
+ De toevoeging van Skype etc etc (ook al doet mijn nickname anders vermoeden, ik had een ps3) en ga nu voor de nieuwe xbox op zeker + de veel fijnere controller voor mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
inXs schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:39:
Vind het toch verdacht lastig.... Ik kom echt van de nes, snes, nintendo ultra, 64, gamecube, saturn, dreamcast, ps1, ps2, ps3 kant af.... Maar ik weet nog echt niet of ik een ps4 of nieuwe xbox haal.. ik vond de rpg's altijd zo fijn op de ps, maar de enige echte (vind ik dan) leuke exclusive is ni no kuni. FF is tegenwoordig ook multiplatform! Ik denk dat ik maar ga kiezen voor diegene die de beste mediacentre functionaliteit kies.

Als ik dan bovenstaand bericht lees, met die appleTV concurrent dan wordt het toch lastig! Mijn gevoel zegt PS4, maar mijn verstand xbox... Ik heb nog even!
Het lijkt me sowieso niet verstandig om nu al een keuze te maken, aangezien we over nieuwe Xbox voor alsnog alleen maar geruchten hebben, en de nieuwe PS4 had ook maar een magere "introductie".

Ik zal dus vooral wachten tot beide apparaten fysiek zijn getoond, en de specs definitief kenbaar zijn gemaakt door de fabrikant.

Ik wacht het ook gewoon lekker af. Ik heb zowel de PS3 als de 360 gehad, en beide hadden een aantal voordelen dus ik ga eerst maar eens zien wie de mooiste dingen aanbied :).

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik denk dat ik gewoon maar weer beide in huis haal, net als de vorige keren.
Beide consoles zullen hun eigen voordelen hebben en hun eigen exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ga 100% zeker voor de PS4. Ik heb zowel de originele xbox als de 360, maar die heb ik eigenlijk vooral gekocht omdat ze in een tijd uitkwamen waarin ze grafisch een stuk beter waren dan de concurrentie.
Bij beide had ik al vrij snel dat ik het na enkele games wel al gezien had en ze stof stonden te happen. Voor mij dus nog maar 1 console deze generatie.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Vrijdag schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:16:
Was er met die $99 Xbox niet sprake van een abbonement, net zoals een telefoon? Dat je dat ding dan least als het ware? Meen dat ergens gelezen te hebben maar kan de bron even niet vinden.
Voor zover ik weet wordt de huidige x360 op dit moment in Amerika al voor $99,- verkocht in combinatie met een abonnement. Over de nieuwe 'mediacentre revisie' is volgens mij nog niets gezegd over eventuele abonnementskosten (maar dat zou niet vreemd zijn als hij vooral content gaat streamen).

Ik zie trouwens dat het VGleaks gerucht het heeft over 149,- of lager voor de nieuwe 'mediacentre revisie' van de X360. Ik had het over 99,- omdat dit bedrag in een ander gerucht genoemd werd laatst. Zoveel geruchten... ik begin ze door elkaar te halen :)
Sinner schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:38:
Ik denk dat ik gewoon maar weer beide in huis haal, net als de vorige keren.
Beide consoles zullen hun eigen voordelen hebben en hun eigen exclusives.
Same here. Zolang ze beiden geen gekke dingen doen tenminste :) Ik denk dat ik het eerste jaar maar een van de twee koop en wacht dus nog even totdat de E3 is geweest. Ik hoop dat MS dan ook een eigen onthulling heeft gehad en dat we dan op de E3 over beide consoles nog wat meer te weten komen.

Mijn PS3 gebruik ik momenteel het meeste omdat ik wat meer heb met games zoals Heavy Rain, Uncharted, Ratchet & Clank et cetera, maar ik heb er een X360 bijgehaald zodat ik onder andere ook Halo kan spelen... Het enige nadeel hiervan (PS3 als main en X360 als ' extra' ) is wel dat ik minder op mijn X360 speel en dus eigenlijk speciaal voor Halo een Live Gold abo moet aanschaffen als ik online wil spelen :(

[ Voor 36% gewijzigd door nioz op 12-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
edit: whoopsie, nieuwe post ipv edit 8)7

[ Voor 146% gewijzigd door nioz op 12-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
nioz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:17:
Mijn PS3 gebruik ik momenteel het meeste omdat ik wat meer heb met games zoals Heavy Rain, Uncharted, Ratchet & Clank et cetera, maar ik heb er een X360 bijgehaald zodat ik onder andere ook Halo kan spelen... Het enige nadeel hiervan (PS3 als main en X360 als ' extra' ) is wel dat ik minder op mijn X360 speel en dus eigenlijk speciaal voor Halo een Live Gold abo moet aanschaffen als ik online wil spelen :(
Enige exclusive die voor mij nog een keuze is, zou GT6 worden. Multiplatform ga ik nu toch steeds PC (ondanks ik ook de PS3 versie heb gehad) en de console-only heeft de voorkeur nog van de PS3 controller.

Zit nog steeds te denken om een xbox360 te kopen, maar nu er dus ook een setupbox gaat komen voor mogelijke BC, heeft dat nog weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 18:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

nioz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:17:
[...]en dus eigenlijk speciaal voor Halo een Live Gold abo moet aanschaffen als ik online wil spelen :(
Xbox Live vind ik sowieso niet meer van deze tijd. Hopelijk heeft M$ dat nu ook wel door...
SinergyX schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:45:
[...]

Enige exclusive die voor mij nog een keuze is, zou GT6 worden. [...]
Als ze met E3 GT6 aankondigen, maakt de PS4 nog kans bij mij, maar gezien de geschiedenis is dat wishful thinking...

Zeker als de Xbox 3 goede BC (PS4 streaming :X) en geen always online heeft, is er weinig wat ze kunnen verknallen. Always Kinect zou ik wel een flink minpunt vinden. Always online is sowieso een nono.

[ Voor 22% gewijzigd door SqueakyClean op 13-04-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
Always online klinkt stug. NL is goed voorzien, qua internetaansluitingen, maar de rest van de wereld...
http://www.internetworldstats.com/stats.htm

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
matthijst schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:57:
Always online klinkt stug. NL is goed voorzien, qua internetaansluitingen, maar de rest van de wereld...
http://www.internetworldstats.com/stats.htm
MS lijkt zich ook 100% te focussen op de Amerikaanse markt... Zeker als je kijkt naar de zware focus op de online diensten die ze willen aanbieden via de Xbox... Ga er maar vanuit dat die absoluut niet beschikbaar zullen zijn in de rest van de wereld met uitzondering van de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het always-online zijn van een console vind ik totaal geen probleem. Als ik al een nieuwe console aanschaf, koop ik zeker en vast geen xbox meer als ze verder gaan met hun Live Gold. Betalen om online te spelen is echt dikke onzin. Vroeger dacht ik, da's 1x per jaar betalen, maar eigenlijk vind ik ook dat het niet meer waard omdat ik toch nooit meer xbox speel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mavamaarten schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:12:
Het always-online zijn van een console vind ik totaal geen probleem. Als ik al een nieuwe console aanschaf, koop ik zeker en vast geen xbox meer als ze verder gaan met hun Live Gold. Betalen om online te spelen is echt dikke onzin. Vroeger dacht ik, da's 1x per jaar betalen, maar eigenlijk vind ik ook dat het niet meer waard omdat ik toch nooit meer xbox speel.
De Xbox Live service is wel erg goed. Vrijwel geen downtime en alle opties die je nodig hebt. PSN begint in de buurt te komen met eindelijk online chat enzo. Echter is bijvoorbeeld het party systeem van PSN nog niet zo goed. Daarmee rechtvaardigde ik de prijs voor gold.
Met de Xbox 3 mag ik iig. hopen dat MS wakker wordt en niet nogmaals een abonnement introduceert.

Always online vind ik wel een groot probleem en dan heb ik moeite met de keuze die verdwijnt. Zo'n ding heeft als primair doel het spelen van games en daarbij is een internet verbinding niet noodzakelijk. Dringen ze die op, dan haak ik af, zeker als de PS4 dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vergeet niet, dat ook als MS/Sony geen always on gaat gebruiken, de gamepublishers erachter dit altijd nog kunnen doen. SimCity als mooi voorbeeld, dat alle EA games voortaan verplicht inloggen wordt -> niet inloggen -> niet gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
Vinand schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:58:
[...]

MS lijkt zich ook 100% te focussen op de Amerikaanse markt... Zeker als je kijkt naar de zware focus op de online diensten die ze willen aanbieden via de Xbox... Ga er maar vanuit dat die absoluut niet beschikbaar zullen zijn in de rest van de wereld met uitzondering van de UK...
In de VS heeft 62% van de huishoudens breedband internet, in Europa 72% en in Nederland 83%.
Zou natuurlijk kunnen, dat ze zich maar op 62% van de huishoudens willen richten, maar waarom zouden ze dat doen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

matthijst schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:53:
[...]

In de VS heeft 62% van de huishoudens breedband internet, in Europa 72% en in Nederland 83%.
Zou natuurlijk kunnen, dat ze zich maar op 62% van de huishoudens willen richten, maar waarom zouden ze dat doen?
62% van de VS bevolking is nog altijd meer dan de 83% van Nederland :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

SinergyX schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:50:
Vergeet niet, dat ook als MS/Sony geen always on gaat gebruiken, de gamepublishers erachter dit altijd nog kunnen doen. SimCity als mooi voorbeeld, dat alle EA games voortaan verplicht inloggen wordt -> niet inloggen -> niet gamen.
Gelukkig hebben Sony en MS dit tot nog toe kunnen voorkomen. Ook terecht natuurlijk, want het is hun netwerk.

Zoals het nu iig wordt verteld, krijgt de PS4 er geen last van. MS zou wel dom zijn als ze het dan wel door zouden voeren of toe zouden laten.
Ik krijg sowieso het idee dat het grote publiek eindelijk de privacy een beetje belangrijk begint te vinden. Het wordt tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Xbox live gold subscriptions gaan niet (helemaal) verdwijnen, daarvoor verdienen ze er te veel aan (een paar miljoen mensen die 6 euro per maand betalen geef je niet zomaar op).
Wel zal de added value van Gold drastisch moeten wijzigen, waarschijnlijk zelfs online play voor iedereen toegankelijk moeten maken, anders gaan ze inderdaad gevoelig veel potentiele kopers verliezen. Misschien met zaken zoals een Xbox music subscription, of/en gecombineerd met skydrive ruimte.
De 360 kon zich veroorloven om geld te vragen omdat het vanaf dag 1 een online service kon bieden waaraan geen enkele andere console kon tippen: Instant matchmaking, direct in de online match van je vrienden springen vanuit whatever game je zelf aan het spelen was, cross game voicechat die letterlijk "plug and play" is, achievements die je online met elkaar kan vergelijken en nog wat kleinere zaken die gewoon goed doordacht waren en bij de ps3 aanvankelijk gewoon ontbraken. Heck, sommige van die dingen zijn na vele patches nog steeds niet correct geimplementeerd op de ps3, om van de Wii(U) maar te zwijgen: Die komt nog niet eens tot aan de knieën van wat MS klaarspeelt.

Microsoft weet verdomd goed waarmee ze bezigzijn. De eerste iteraties van de 360 hadden de nodige hardwareproblemen, maar softwarematig was de uitwerking zowat perfect en heeft hij de consolemarkt aardig geinnoveerd: Het zette de standaarden voor online consolegaming op een heel nieuw niveau, en terwijl iedereen aanvankelijk er wat lacherig over deed is er nu geen enkel gameplatform zonder het achievementsysteem dat MS uitgevonden heeft.

Gebruikerservaring is waar zij enorm goed in zijn. Daarom is het ook vreemd om alle negatieve geruchten zo gretig te adopteren en te doen alsof hun nieuwe console een nachtmerrie voor de consument wordt, want dat is een van de dingen dat het NIET zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:44:
Xbox live gold subscriptions gaan niet (helemaal) verdwijnen, daarvoor verdienen ze er te veel aan (een paar miljoen mensen die 6 euro per maand betalen geef je niet zomaar op).
Wel zal de added value van Gold drastisch moeten wijzigen, waarschijnlijk zelfs online play voor iedereen toegankelijk moeten maken, anders gaan ze inderdaad gevoelig veel potentiele kopers verliezen. Misschien met zaken zoals een Xbox music subscription, of/en gecombineerd met skydrive ruimte.
De 360 kon zich veroorloven om geld te vragen omdat het vanaf dag 1 een online service kon bieden waaraan geen enkele andere console kon tippen: Instant matchmaking, direct in de online match van je vrienden springen vanuit whatever game je zelf aan het spelen was, cross game voicechat die letterlijk "plug and play" is, achievements die je online met elkaar kan vergelijken en nog wat kleinere zaken die gewoon goed doordacht waren en bij de ps3 aanvankelijk gewoon ontbraken. Heck, sommige van die dingen zijn na vele patches nog steeds niet correct geimplementeerd op de ps3, om van de Wii(U) maar te zwijgen: Die komt nog niet eens tot aan de knieën van wat MS klaarspeelt.

Microsoft weet verdomd goed waarmee ze bezigzijn. De eerste iteraties van de 360 hadden de nodige hardwareproblemen, maar softwarematig was de uitwerking zowat perfect en heeft hij de consolemarkt aardig geinnoveerd: Het zette de standaarden voor online consolegaming op een heel nieuw niveau, en terwijl iedereen aanvankelijk er wat lacherig over deed is er nu geen enkel gameplatform zonder het achievementsysteem dat MS uitgevonden heeft.

Gebruikerservaring is waar zij enorm goed in zijn. Daarom is het ook vreemd om alle negatieve geruchten zo gretig te adopteren en te doen alsof hun nieuwe console een nachtmerrie voor de consument wordt, want dat is een van de dingen dat het NIET zal zijn.
Qua online service was er de afgelopen generatie niemand die er echt aan kon tippen inderdaad. Cross game chat bleek hardwaretechnisch niet eens mogelijk op de PS3. Met de Wii was het online nog beroerder gesteld. Eigenlijk stond het in de kinderschoenen, net zoals bij de PS2 destijds. Natuurlijk zit de concurrentie niet stil en hebben ze elk ook weer hun eigen dingen bedacht. Daarom verwacht ik dat Microsoft ook nu zeker weer met abonnementsconstructies zal gaan komen. Ik hoop alleen dat ze het betalen om online te kunnen gamen laten varen. Als ze dat niet doen, dan weet ik in ieder geval op welke console ik niet online zal gamen.

Btw, het grappige aan dit soort discussies vind ik dat men altijd kijkt naar de ander en dat men die dingen ook wil. Cross game chat en achievements op de PS3, omdat het zo fijn werkt op de Xbox 360 en PS+ model op de Xbox, omdat dit meer waarde voor het geld biedt dan enkel het betalen voor online gaming. Ik hoop juist dat een van de partijen juist wat meer stappen voorwaarts zet in de komende generatie. Natuurlijk verwacht ik daarbij het nodige van Microsoft.

Voorbeeld:
Regiogebonden content is zo jaren '90, wanneer de rechten wereldwijd grotendeels bij dezelfde partijen liggen. Ik hoop bovendien dat het dan ook ophoudt met de verschillen tussen de diverse Playstation Stores (zelfs binnen Europa). Internet heeft je wereld vergroot, maar het is nog steeds niet bereikbaar voor allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:40:
[...]

Btw, het grappige aan dit soort discussies vind ik dat men altijd kijkt naar de ander en dat men die dingen ook wil. Cross game chat en achievements op de PS3, omdat het zo fijn werkt op de Xbox 360 en PS+ model op de Xbox, omdat dit meer waarde voor het geld biedt dan enkel het betalen voor online gaming. Ik hoop juist dat een van de partijen juist wat meer stappen voorwaarts zet in de komende generatie. Natuurlijk verwacht ik daarbij het nodige van Microsoft.

Voorbeeld:
Regiogebonden content is zo jaren '90, wanneer de rechten wereldwijd grotendeels bij dezelfde partijen liggen. Ik hoop bovendien dat het dan ook ophoudt met de verschillen tussen de diverse Playstation Stores (zelfs binnen Europa). Internet heeft je wereld vergroot, maar het is nog steeds niet bereikbaar voor allen.
Ze hebben beide toch ook stappen voorwaarts gezet deze generatie?
MS o.a. met achievements en voice chat als standaard en Sony nu met PS+. Dat ze vervolgens successen van elkaar overnemen is alleen maar positief, omdat dit de ander weer dwingt om met nieuwe dingen te komen om zich te onderscheiden. Zonder het succes van MS met alle Live features denk ik niet dat we PS+ gekregen hadden. En nu Sony ook de dingen als Voice chat standaard gaat implementeren, dwingen zij MS ook weer om met iets nieuws te komen.

Wat betreft je regiocontent:
Het niet enkel een kwestie van rechten, ze zijn ook gebonden aan een verzameling regels en ratings die verschillen per land. Het is niet voor niets dat Wii U eigenaren tot 's avonds laat moesten wachten om sommige games te kunnen downloaden (is nu opgelost geloof ik?). Dat kwam omdat ze aan bepaalde Duitse regels moesten voldoen. In Australië hadden ze tot 1 januari 2013 zelfs geen 18+ rating voor spellen, de hoogste rating was 15+, waardoor sommige games daar niet uitgegeven konden worden omdat ze niet kwalificeerden voor de 15+ rating (te veel geweld et cetera). Dat soort regels zorgt er voor dat het lastig is om een wereldwijde store te implementeren, of je moet je richten op het land met de meest restrictieve regels... lijkt me ook niet echt wenselijk.
Daarnaast kunnen ze natuurlijk aardig wat geld verdienen door de prijzen aan te passen aan de koopkracht van een bepaalde regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anonieme pastebin submit, dus de kans dat het volledige onzin is is vrij groot. Toch wil ik het jullie niet onthouden :)

http://pastebin.com/avbwJc17

Er staan wat dingen in die sowieso al vrij waarschijnlijk waren (winRT compatibel OS, bijna indentieke controllers), maar hier wordt ook vermeld dat de nieuwe 360 SoC die voor de 100 euro xbox TV gebruikt zou worden ook in Durango zou zitten. Hoe fantastisch dat ook zou zijn, het lijkt me onwaarschijnlijk omdat je daarmee de prijs opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
boe2 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:18:
Anonieme pastebin submit, dus de kans dat het volledige onzin is is vrij groot. Toch wil ik het jullie niet onthouden :)

http://pastebin.com/avbwJc17

Er staan wat dingen in die sowieso al vrij waarschijnlijk waren (winRT compatibel OS, bijna indentieke controllers), maar hier wordt ook vermeld dat de nieuwe 360 SoC die voor de 100 euro xbox TV gebruikt zou worden ook in Durango zou zitten. Hoe fantastisch dat ook zou zijn, het lijkt me onwaarschijnlijk omdat je daarmee de prijs opdrijft.
Ik zeg bullshit want het is eigenlijk gewoon een samenvatting van de geruchten de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

http://majornelson.com/2013/04/24/xboxreveal/
On Tuesday May 21st, we’ll mark the beginning of a new generation of games, TV and entertainment. On that day, we’ll be holding a special press event on the Xbox campus and we invite you to join us via the live global stream that will be available on Xbox.com, Xbox LIVE and broadcast on Spike TV if you are in the US or Canada.

On that day, we’ll share our vision for Xbox, and give you a real taste of the future. Then, 19-days later at the Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles, we’ll continue the conversation and showcase our full lineup of blockbuster games.

We are thrilled to pull back the curtain and reveal what we’ve been working on.

A New Generation Revealed
Xbox Campus, Redmond WA
Tuesday, May 21st @ 1p ET/10a PT/17:00 GMT
Microsoft laat eindelijk van zich horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:02
Nice, ben benieuwd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
and give you a real taste of the future
Kleine 'onder de gordel' naar Sony? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
SinergyX schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:13:
[...]
Het is maar net hoe je het leest. Als je je minder of geen nadruk legt op 'real' dan vind het niets te maken hebben met 'onder de gordel'. 8)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:43
SinergyX schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:13:
[...]

Andersom had Sony dat ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het niet, we hebben beide consoles staan, maar ik lig echt geen moment wakker van de Xbox reveal. Ik hoop eerlijk gezegd dat het lekker weinig voorstelt, zodat de keuze die ik inmiddels al heb gemaakt de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
Er is maar 1 exclusive game waarvoor ik aan het twijfelen gebracht kan worden, en dat is Forza Motorsport.
(tenzij ze nu dikke exclusives aankondigen uiteraard ;) )
En die game moet wel zo godsgruwelijk bizar goed worden, en echt alles erin doen wat de community vraagt, en zo realistische worden, dan ga ik twijfelen, ps4 komt er sowieso, maar of de next box er komt is nog de vraag ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

"ik heb dit gekozen, want blah", "Ik heb dat gekozen want ladida."
Wat zit je nu te praten over keuzes? Van de ene heb je een heel summiere preview gehad, van de andere weet je helemaal niets. Sowieso zijn we nog minstens een halfjaar verwijderd van release.
De enige "keuze" die mensen momenteel maken is volledig geleid door hetgeen ze in de huidige generatie leuk vinden, met de meest vreemde rationaliseringen om die keuze te verklaren.

Misschien dat je beter wacht met een kant te kiezen tot je effectief dingen weet over beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben er wel hun tijd voor genomen inderdaad. Misschien dat ze toch nog wat hebben gespeeld met de specificaties n.a.v. de onthulling van de PS4? Het evenement is in ieder geval in mei en 3 weken voor E3, zoals eerdere gerichten al aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:02:
"ik heb dit gekozen, want blah", "Ik heb dat gekozen want ladida."
Wat zit je nu te praten over keuzes? Van de ene heb je een heel summiere preview gehad, van de andere weet je helemaal niets. Sowieso zijn we nog minstens een halfjaar verwijderd van release.
De enige "keuze" die mensen momenteel maken is volledig geleid door hetgeen ze in de huidige generatie leuk vinden, met de meest vreemde rationaliseringen om die keuze te verklaren.

Misschien dat je beter wacht met een kant te kiezen tot je effectief dingen weet over beiden ;)
Nee hoor:

- Uncharted / Naughty Dog
- Quantic Dream
- Killzone
- Indie titels
- Gratis online (tenzij je denkt dat Xbox dit ook gratis gaat doen)
- Controller voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
OP aangepast vanwege komende Xbox aankondiging. Tips wat betreft de OP zijn altijd welkom. ;)

Oh, en toevallig... dit topic is aangemaakt op zaterdag 21 mei 2011. Precies twee jaar later wordt de volgende Xbox aangekondigd... :9

[ Voor 44% gewijzigd door Uniciteit op 25-04-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

'Nieuwe Xbox komt in november'
De nieuwe Xbox lanceert in november van dit jaar en wordt geleverd in twee modellen.

Foto: ANP
Dat meldt de doorgaans zeer betrouwbare Microsoft-kenner Paul Thurrott, die ook het gerucht bracht dat het bedrijf zijn nieuwe console op 21 mei aankondigt.
Thurrott spreekt over twee verschillende modellen, één voor 499 dollar en een lager geprijsde variant voor 299 dollar. De laatste zou geleverd worden met een verplicht tweejarig abonnement op Xbox Live voor ongeveer 10 dollar per maand.
Het apparaat zou verder een blu-ray drive bevatten en altijd in verbinding moeten staan met het internet, zoals eerdere geruchten reeds voorspelden. Verder meldt Thurrott dat het besturingssysteem gebaseerd is op een basisversie van Windows 8. De uitgever zou ook gedacht hebben aan een goedkopere nieuwe Xbox zonder gamingfunctionaliteit, maar de plannen daarvoor staan in de ijskast, aldus Thurrott.
Nieuwe Xbox 360
Hij spreekt ook over een nieuwe versie van Microsofts huidige spelcomputer, de Xbox 360. Deze zou de werknaam 'Stingray' dragen en een stuk goedkoper in de markt gezet worden. Thurrott zegt verder niet te weten of het apparaat nog significant gaat verschillen van eerdere versies. Wel meldt hij dat Microsoft de onthulling van zijn nieuwe Xbox een maand heeft uitgesteld om beter te kunnen anticiperen op Sony's PlayStation 4.
Hij benadrukt tot slot dat hij de nieuwe Xbox nog niet gezien heeft en niet weet hoe het apparaat gaat heten. De nieuwe Xbox wordt, naar alle waarschijnlijkheid, op 21 mei onthuld. Microsoft stuurde woensdag een uitnodiging naar de pers om aanwezig te zijn bij een evenement. Hierop onthult het bedrijf de toekomst van het Xbox-merk.
Ik schrik toch een beetje van de aanhoudende geruchten over die constante internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PuDy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:31:
[...]

Ik schrik toch een beetje van de aanhoudende geruchten over die constante internetverbinding.
Het is dan ook oud en deels ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:21

ikookhier

>hijdiehieris<

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
pfew, gelukkig hebben ze vastgehouden aan de Dualshock layout, blijft nog steeds mijn favoriet tov de Xbox controller. Maar lijkt die share knop niet wat in de weg te zitten als je in 'the heat of battle' die touchpad probeert te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55

Polycom

Poes van goud

boe2 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:41:
[...]

Het is dan ook oud en deels ontkracht.
Bron? Inmiddels mijn bericht van nu.nl op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:36:
[...]

Ze hebben beide toch ook stappen voorwaarts gezet deze generatie?
MS o.a. met achievements en voice chat als standaard en Sony nu met PS+. Dat ze vervolgens successen van elkaar overnemen is alleen maar positief, omdat dit de ander weer dwingt om met nieuwe dingen te komen om zich te onderscheiden. Zonder het succes van MS met alle Live features denk ik niet dat we PS+ gekregen hadden. En nu Sony ook de dingen als Voice chat standaard gaat implementeren, dwingen zij MS ook weer om met iets nieuws te komen.

Wat betreft je regiocontent:
Het niet enkel een kwestie van rechten, ze zijn ook gebonden aan een verzameling regels en ratings die verschillen per land. Het is niet voor niets dat Wii U eigenaren tot 's avonds laat moesten wachten om sommige games te kunnen downloaden (is nu opgelost geloof ik?). Dat kwam omdat ze aan bepaalde Duitse regels moesten voldoen. In Australië hadden ze tot 1 januari 2013 zelfs geen 18+ rating voor spellen, de hoogste rating was 15+, waardoor sommige games daar niet uitgegeven konden worden omdat ze niet kwalificeerden voor de 15+ rating (te veel geweld et cetera). Dat soort regels zorgt er voor dat het lastig is om een wereldwijde store te implementeren, of je moet je richten op het land met de meest restrictieve regels... lijkt me ook niet echt wenselijk.
Daarnaast kunnen ze natuurlijk aardig wat geld verdienen door de prijzen aan te passen aan de koopkracht van een bepaalde regio.
Ik ken de moeilijkheden. Daar heb ik al eens van gedachten over gewisseld met mensen bij Sony Playstation. Echter, dat neemt niet weg dat er nog wel verbetering mogelijk is. Ze zouden bepaalde content ook kunnen uitsluiten. Daarnaast vind ik op zijn zachtst gezegd nogal apart, dat er een aparte kwaliteitscontrole is in Europa naast die in Amerika en Japan. Wellicht komt dit door een talenkwestie. Sony regelt natuurlijk dat veel ook in het Nederlands is geschreven bij spelinfo/nagesynchroniseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

SinergyX schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:16:
pfew, gelukkig hebben ze vastgehouden aan de Dualshock layout, blijft nog steeds mijn favoriet tov de Xbox controller. Maar lijkt die share knop niet wat in de weg te zitten als je in 'the heat of battle' die touchpad probeert te bedienen?
Lijkt wel of de controller (die ik fijner vind dan die van de xbox) iets langer is geworden. Maar denk dat dit komt door de "touche-pad" wat ze erop hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PuDy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:15:
[...]

Bron? Inmiddels mijn bericht van nu.nl op de frontpage.
Het is hetzelfde bericht dat hij eerder gepost had, maar daar was de datum van de reveal fout. Tja :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Nieuwe rumours:
http://www.xbox360achieve...einvent-Achievements.html

Klinkt een beetje zoals Waypoint Halo Reach armor unlocks had. Ik hoop wel dat je nog steeds 1 game 100% kan krijgen zonder de rest van de serie te moeten kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Dit is toch wel een erg cool concept om thuis te hebben staan:

http://www.theverge.com/2...e-projector-for-next-xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Klopt,

maar ze leggen nu beter uit hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ereaser schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:15:
Nieuwe rumours:
http://www.xbox360achieve...einvent-Achievements.html

Klinkt een beetje zoals Waypoint Halo Reach armor unlocks had. Ik hoop wel dat je nog steeds 1 game 100% kan krijgen zonder de rest van de serie te moeten kopen :p
Als ze nu ook offline en online achievements van elkaar splitsen zodat iemand die voornamelijk offline of online speelt ook 100% kan scoren in die sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
L1nt schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:49:
[...]

Als ze nu ook offline en online achievements van elkaar splitsen zodat iemand die voornamelijk offline of online speelt ook 100% kan scoren in die sectie.
Ahum "always online-deal with it rumoer" :P ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 08:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

nFo

Ziet er goed uit, eindelijk echte triggers op.
Ik hoop dat de nieuwe controller wel een maatje groter word, de huidige is echt te klein vind ik. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Kotaku: Microsoft loopt half jaar achter op hard- en software gebied ten opzichte van Sony
We've heard from other sources that Microsoft is not where they want to be at this point in the pre-launch development of Durango. A reliable source—one who was not part of our reporting about the Respawn game—tells us that Microsoft is as much as six months behind in producing content for the new console, despite an expected late-2013 launch. Another tells us that Microsoft recently cancelled several internal next-gen projects because they were not coming together as hoped. These sources have told us that, comparatively, Sony is in better shape and further along with hardware and software development for PlayStation 4.
We'd also heard from an industry insider that Microsoft was aggressively trying to sign exclusive games for Durango. Given the lack of internal development at Microsoft—their internal studios, while talented, are outnumbered by those of Sony and Nintendo—and given some of the apparent recent stumbles and slowdowns internally, signing an exclusive Respawn-EA game would suit the Durango quite well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Interessant maar toch denk ik dat we echt pas meer weten hoe de nieuwe Xbox ervoor staat na 21 mei en wellicht zelfs pas na de E3.

Moet wel zeggen dat alles wat ik tot nu toe van de PS4 heb gezien en gelezen me bepaald niet tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:25:
Moet wel zeggen dat alles wat ik tot nu toe van de PS4 heb gezien en gelezen me bepaald niet tegenvalt.
Dat is ook Microsoft's probleem: Sony heeft een goed verhaal gehouden mbt de PS4 en er is weinig te wensen overgelaten. Als de XBox nu precies hetzelfde kan als de PS4, dan zal menigeen zn mening niet bijstellen en van PS4 naar XBox gaan, mede omdat met de PS4 je de sony exclusives binnenhaalt. Als de XBox meer kan dan de PS4 dan hebben ze een kans.

Maar ik denk echter dat de XBox dat niet haalt, omdat MS de nadruk op 'entertainment' legde bij de aankondiging van 'de xbox aankondiging'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar ik denk echter dat de XBox dat niet haalt, omdat MS de nadruk op 'entertainment' legde bij de aankondiging van 'de xbox aankondiging'.
Een spelconsole is geen "entertainment" dan? Wat met sony die ps3 als ultieme multimedia alleskunner lanceerde?
De kans is groot dat je heel gemakkelijk windows 8 apps naar de nieuwe xbox kan porten (ze zouden gek zijn om GEEN appstore support aan te bieden). Welke invloed heeft dat in hemelsnaam op je gamesaanbod? Denk je echt dat een developer gaat zeggen "ha, die console heeft teveel features, daar gaan we niet voor ontwikkelen"? If anything: Je krijgt een droomplatform voor indie developers.

Je ziet mensen heel negatief doen over het hele "veelzijdigheid" verhaal, maar waarom is dat slecht :?. Er gaan niet meer of minder games voor een console komen omdat je er ook mediacenter software naar kunt porten of twitch/youtube apps kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:52:
[...]

Een spelconsole is geen "entertainment" dan? Wat met sony die ps3 als ultieme multimedia alleskunner lanceerde?
De kans is groot dat je heel gemakkelijk windows 8 apps naar de nieuwe xbox kan porten (ze zouden gek zijn om GEEN appstore support aan te bieden). Welke invloed heeft dat in hemelsnaam op je gamesaanbod? Denk je echt dat een developer gaat zeggen "ha, die console heeft teveel features, daar gaan we niet voor ontwikkelen"? If anything: Je krijgt een droomplatform voor indie developers.
Ik denk dat hem daar juist het probleem in zit: De grote ontwikkelaars houden er niet van om te moeten concurreren (zie ook hun focus op platform exclusives). En MS is afhankelijk van ze (zeker als je de laatste geruchten hoort, dat ze nogal achterlopen op het aanbod van Sony).

Maar ik hoop dat je gelijk hebt en er apps voor komen, lijkt me ook geweldig. En minder exclusives hopelijk, ik vind dat altijd zo vervelend. Voor beide platforms zijn er exclusieve spellen die ik graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
EfBe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:06:
Dat is ook Microsoft's probleem: Sony heeft een goed verhaal gehouden mbt de PS4 en er is weinig te wensen overgelaten. Als de XBox nu precies hetzelfde kan als de PS4, dan zal menigeen zn mening niet bijstellen en van PS4 naar XBox gaan, mede omdat met de PS4 je de sony exclusives binnenhaalt. Als de XBox meer kan dan de PS4 dan hebben ze een kans.

Doordat Sony als eerste wat hebben laten zien gaan mensen toch meer verwachten van MS die later komt met zijn aankondiging. Ze gaan toch minimaal met gelijke specs moeten komen of zeer interessante features en/of exclusives moeten tonen om het publiek te overtuigen denk ik.
Ik vraag me wel af of Sony verstandig geweest is om al te tonen dat ze 8GB RAM hebben, aangezien MS daar nog op zou kunnen anticiperen. Aan de andere kant hoor ik dan ook dat het veranderen van de RAM config voor de nieuwe XBox nu eigenlijk niet meer mogelijk is en teveel vertraging zou veroorzaken.
Ik heb mijn keuze al gemaakt, maar ik ben erg benieuwd waar MS mee gaat komen op 21 mei.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 30-04-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat hem daar juist het probleem in zit: De grote ontwikkelaars houden er niet van om te moeten concurreren (zie ook hun focus op platform exclusives).
De grote ontwikkelaars publishers willen hun product aan een zo breed mogelijk publiek aanbieden, er is niemand die bewust zijn publiek gaat beperken, tenzij ze betaald worden voor exclusiviteit, of tenzij de publisher Sony of Microsoft noemt.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 30-04-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zou een nieuw logo als deze zeer mooi vinden hoor:

Afbeeldingslocatie: http://i3.minus.com/ibx937z1m3Q3v5.jpg
Het logo is niet echt hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
E3 2013 Press Conferences

MicrosoftMonday June 10th @ 9:30AM PT
UbisoftMonday, June 10th @ 1PM PT
EAMonday, June 10th @ 3PM PT
SonyMonday June 10th @ 6PM PT
NintendoCanceled
Schrijf 10 juni maar alvast in de agenda! :D
De conference van Sony is jammer genoeg niet zo'n gunstige tijd voor ons... :(

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 03-05-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

SToRM666 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Schrijf 10 juni maar alvast in de agenda! :D
De conference van Sony is jammer genoeg niet zo'n gunstige tijd voor ons... :(
Dus eigenlijk vertaald in CET (Nederlandse tijd):
  • Microsoft: Maandag June 10th @ 18:30 CET
  • Ubisoft: Maandag, June 10th @ 22:00 CET
  • EA: Dinsdag, June 11th @ 00:00 CET
  • Sony: Dinsdag June 11th @ 03:00 CET
  • Nintendo Canceled
Das wel laat die van Sony....

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En op 21 mei om 18.00 onze tijd is er de xbox reveal. Erg handig, net genoeg tijd om thuis te geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

En op 25 mei schijnt Sony iets te gaan doen met de PS4 tijdens finale van de Champions League. :)

http://uk.gamespot.com/fo...g-champions-league-finals

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het goed als ik een Nextgen Xbox topic aanmaak om daar verder te gaan over de nieuwe Xbox geruchten en verzameling van info/links?

Het is misschien nog wel dubbel met dit topic, maar aangezien er ook al een apart PS4 topic is en de nieuwe presentatie er bijna aankomt, lijkt het me wel tijd worden en ik wil me wel inzetten om een topic op te zetten en bij te houden.

Misschien dat dit topic dan nog tot de E3 open kan blijven of tot de consoles gelanceerd zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 03-05-2013 21:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wat is dat nu voor een datum? Waarom kan dat niet gewoon op een vrijdag of zaterdag gebeuren?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Omdat de E3 altijd al een doordeweeks congres is geweest en ook alleen toegankelijk voor pers en genodigden uit de gaming industrie. Inderdaad voor ons niet handig maar gelukkig is het op veel sites live te volgen of later terug te zien.

@Martinspire, een Xbox topic lijkt me een goed idee alleen is er nu nog niet zoveel in te zetten denk ik? :P Zou hem zelf dan pas starten tijdens de onthulling op 21 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Arx schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:51:
En op 25 mei schijnt Sony iets te gaan doen met de PS4 tijdens finale van de Champions League. :)

http://uk.gamespot.com/fo...g-champions-league-finals
Lijkt me gewoon wat reclameborden langs het veld zoals ze in alle grote wedstrijden doen. En eventueel een reclame in de rust waarin ze reclame maken voor de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Martinspire schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 21:52:
Is het goed als ik een Nextgen Xbox topic aanmaak om daar verder te gaan over de nieuwe Xbox geruchten en verzameling van info/links?

Het is misschien nog wel dubbel met dit topic, maar aangezien er ook al een apart PS4 topic is en de nieuwe presentatie er bijna aankomt, lijkt het me wel tijd worden en ik wil me wel inzetten om een topic op te zetten en bij te houden.

Misschien dat dit topic dan nog tot de E3 open kan blijven of tot de consoles gelanceerd zijn?
Ik zou pas een topic openen als de nieuwe Xbox is aangekondigd, want dan heb je pas concrete informatie én in ieder geval een naam voor de nieuwe Xbox.

Wat te doen met dit topic na 21 mei? Ik stel voor dat de aparte "PlayStation 4" en "'Xbox 720'"-topics specifiek topics worden om over de PS4 of '720' te praten.

Dit topic zou dan nog eventueel door kunnen blijven bestaan om het te hebben over de verschillen tussen de twee consoles, vergelijkingen, discussies, etc.
Dan krijg je in het PS4 topic dus geen 'gezeik' over de Xbox, en in het Xbox topic geen 'gezeik' over de PS4.
Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!