Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
McBoom schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:14:
[...]

Je weet dat de 360 december 2005 hier in de verkoop is gegaan en de PS3 pas in maart 2007? Een dik jaar later.
Sony heeft gewoon heel veel geluk gehad dat Europa, waaronder Nederland, grotendeels erg loyaal was aan het PlayStation-merk.

Ik denk echter dat ze zich zo'n actie (1,5 jaar later dan de concurrent het product op de markt brengen) in Europa niet weer kunnen veroorloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox 720 zou games niet meer van disc af kunnen spelen :

De nieuwe Xbox zou alle games op de harde schijf installeren en ze niet meer vanaf de disc kunnen spelen. Ook ondersteunt het apparaat de zogeheten 'always online'-functionaliteit, zo blijkt uit informatie van website VGLeaks.

De website heeft hierover documentatie online gezet, naar verluidt afkomstig uit de interface van een Xbox 720-ontwikkelaarskit. Hierin wordt gesteld dat de nieuwe spelcomputer van Microsoft wel een blu-ray drive heeft, maar dat deze niet gebruikt wordt om games af te spelen. Wel zou het mogelijk zijn om tijdens het installatieproces al aan de slag te gaan met games die op disc staan.

Altijd online-functie

De nieuwe console zou verder verschillende instellingen voor stroomverbruik hebben, waarmee de gebruiker het apparaat altijd aan kan laten staan. Hierdoor worden updates voor hard- en software op de achtergrond gedownload, bijvoorbeeld wanneer de speler afwezig is. Op die manier hoeft de gebruiker niet meer te wachten totdat patches gedownload zijn of de console opnieuw opgestart is.

Kinect

De Durango heeft ook een meegeleverde Kinect-sensor. De technologie van het apparaat kan diepte beter inschatten, heeft een infraroodsensor voor slecht belichte omgevingen en kent een breder blikveld zodat het beter geschikt is voor gebruik in een kleine ruimte. Deze informatie is nog niet bevestigd door Microsoft, maar VGLeaks is betrouwbaar gebleken op het gebied van hardware, zoals over de specificaties van de PS4. De documentatie die het onlangs lekte, is echter wel van een jaar geleden en kan dus inmiddels gedateerd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://media.gamer.nl/site/dump/20130320103027-naaasdasdmloos.jpg

bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
SinergyX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:13:
Hopelijk gaan ze dan wat verder in op dat 'social zut door je strot' principe, blijft een flink minpuntje om dat ding dus niet te kopen.
Je hoeft niet sociaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

VGleaks zit er heel vaak compleet naast, dus "betrouwbaar" zou ik ze zeker niet noemen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Zit wel interessant stukje tekst tussen, je kan met een disc dus wel direct beginnen met spelen en op de achtergrond gaat de game zich dan installeren. Maar lijkt de sensor dan always on te zijn? Gezien de tekst 'which wil be required for the system to operate'.
Updates op een site en zie mij eens patsen met mijn achievements heeft geen zak meer te maken met 'sociaal' zijn of uberhaubt te doen, daar zit ook het geweldig stukje ironie :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:
Xbox 720 zou games niet meer van disc af kunnen spelen :

De nieuwe Xbox zou alle games op de harde schijf installeren en ze niet meer vanaf de disc kunnen spelen. Ook ondersteunt het apparaat de zogeheten 'always online'-functionaliteit, zo blijkt uit informatie van website VGLeaks.

De website heeft hierover documentatie online gezet, naar verluidt afkomstig uit de interface van een Xbox 720-ontwikkelaarskit. Hierin wordt gesteld dat de nieuwe spelcomputer van Microsoft wel een blu-ray drive heeft, maar dat deze niet gebruikt wordt om games af te spelen. Wel zou het mogelijk zijn om tijdens het installatieproces al aan de slag te gaan met games die op disc staan.

Altijd online-functie

De nieuwe console zou verder verschillende instellingen voor stroomverbruik hebben, waarmee de gebruiker het apparaat altijd aan kan laten staan. Hierdoor worden updates voor hard- en software op de achtergrond gedownload, bijvoorbeeld wanneer de speler afwezig is. Op die manier hoeft de gebruiker niet meer te wachten totdat patches gedownload zijn of de console opnieuw opgestart is.

Kinect

De Durango heeft ook een meegeleverde Kinect-sensor. De technologie van het apparaat kan diepte beter inschatten, heeft een infraroodsensor voor slecht belichte omgevingen en kent een breder blikveld zodat het beter geschikt is voor gebruik in een kleine ruimte. Deze informatie is nog niet bevestigd door Microsoft, maar VGLeaks is betrouwbaar gebleken op het gebied van hardware, zoals over de specificaties van de PS4. De documentatie die het onlangs lekte, is echter wel van een jaar geleden en kan dus inmiddels gedateerd zijn.

[afbeelding]

bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29
Niet vanaf disc speelbaar?
Ze hebben geleerd van de fouten in de xbox 360? De disc speler in de 360 is ontzettend zwak en instabiel. Je hoeft maar in de buurt van de drive te komen of er zitten al krassen op je spel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het run once, play forever principe neem ik aan.
Durango consoles wil have a Blu-ray disc drive, disc media will be used for distribution, but during gameplay, games will not use content from the optical disc. An installation system is being designed that will allow gamers to begin playing while the game is being installed on the hard drive rather than waiting untill installation is complete.
Maar hoe gaan ze doorverkoop dan tegen? 1x installeren en je hebt de disc niet meer nodig, die kan je dan gewoon weer doorverkopen. Of alles gaat natuurlijk richting zo'n online-pass principe.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SinergyX schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:57:

[...]

Maar hoe gaan ze doorverkoop dan tegen? 1x installeren en je hebt de disc niet meer nodig, die kan je dan gewoon weer doorverkopen. Of alles gaat natuurlijk richting zo'n online-pass principe.
Ik denk dat de disc, net als nu op de 360, wel vereist is voor verificatie bij het starten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kazuka schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:22:
Ik denk dat de disc, net als nu op de 360, wel vereist is voor verificatie bij het starten van de game.
Ik heb geen idee hoe het nu bij de 360 werkt, bij de PS3 vind ik het beetje scheef.

Koop je een game rechtstreek uit de PSN kan je alles zonder disc draaien, maar koop je de identieke game op disc, moet je die altijd in je PS3 hebben om de game te starten.

Als ze dat concept nu eens samenvoegen, ben ik ook blij :) Dus de game wordt geactiveerd op je PSN/XBL profiel, daarna ongeacht bron van aankoop je altijd zonder disc kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:57:

[...]

Niet. Dat 'doorverkopen' gerucht gaat al mee sinds de VORIGE console-generatie, waarbij hardnekkige geruchten rondgingen dat je ps3-spellen niet zou kunnen doorverkopen. Dat gerucht is blijven bestaan voor de ps4 tot de persconferentie van Sony er kwam.
Ook voor de nieuwe xbox is er geen enkele bron die dit kan bevestigen, geen enkele quote van MS die hiernaar hint. Enkel een hoop papegaaien die elkaar napraten ;)
Als ze dat concept nu eens samenvoegen, ben ik ook blij Dus de game wordt geactiveerd op je PSN/XBL profiel, daarna ongeacht bron van aankoop je altijd zonder disc kan spelen.
1 grote flaw bij dat plan: Als ze dat zouden doen houdt niets je tegen om even een disk te lenen van iemand anders, die op je xbox te installeren en de disk dan terug te geven.

[ Voor 33% gewijzigd door boe2 op 20-03-2013 14:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:25:
[...]

Ik heb geen idee hoe het nu bij de 360 werkt, bij de PS3 vind ik het beetje scheef.

Koop je een game rechtstreek uit de PSN kan je alles zonder disc draaien, maar koop je de identieke game op disc, moet je die altijd in je PS3 hebben om de game te starten.

Als ze dat concept nu eens samenvoegen, ben ik ook blij :) Dus de game wordt geactiveerd op je PSN/XBL profiel, daarna ongeacht bron van aankoop je altijd zonder disc kan spelen.
Dan is een download-only console niet ver weg meer. Dan gaat het immers op Steam lijken. Je koopt de game in de winkel en activeert deze via de code met behulp van Steam. Als je hem van je account verwijderd, dan kun je hem weer doorverkopen.

Ik vind het overigens niet raar zoals het bij de PS3 werkt. Het werd eigenlijk pas raar vanaf het moment dat de Playstation Store ineens gevuld werd met retailgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
boe2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:25:
1 grote flaw bij dat plan: Als ze dat zouden doen houdt niets je tegen om even een disk te lenen van iemand anders, die op je xbox te installeren en de disk dan terug te geven.
Dat principe wordt nu toch al gedaan bij PSN games, op een andere PS3 inloggen op je PSN, game downloaden en spelen maar. Maar je kan wel fijn installeren maar je kan hem dus niet spelen omdat die niet geactiveerd is op je PSN/XBL, en anders is er nog wel de online-pass blokkade (die per PS3 is afhankelijk).

Ik kan van iemand WoW DVD's lenen, installeren en opstarten, maar spelen kan ik niet :)

Als mensen dan zo graag toch een boxed versie willen hebben, kunnen ze die gewoon met een keycard verkopen (zoals timecards van diverse MMO's), de kosten van de game zitten toch allang niet meer in de verpakking/disc.
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:31:
Ik vind het overigens niet raar zoals het bij de PS3 werkt. Het werd eigenlijk pas raar vanaf het moment dat de Playstation Store ineens gevuld werd met retailgames.
Hebben ze toch al aardig wat van? NFS, BF3, Fifa, DOA en andere 'topgames' kan je gewoon downloaden en spelen. (al kosten ze over het algemeen kleine 10 euro meer dan de retail versie).

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Het zijn naar mijn idee allemaal virtuele beperkingen. Er is heel makkelijk een manier te bedenken waarop je een spel op disc koopt, installeert, een code invoert en vergrendelt aan jouw profiel. Dat werkt tenslotte niet anders dan wanneer je nu een online code koopt. Vervolgens heb je de disc niet meer nodig, en mocht je besluiten om van het spel af te willen dat je de code op jouw profiel moet deactiveren waarna iemand anders de code weer kan activeren.

Maar dat is het verschil tussen 2e hands handel stoppen en toejuichen, dus dat zal ook nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Mars18 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Niet vanaf disc speelbaar?
Ze hebben geleerd van de fouten in de xbox 360? De disc speler in de 360 is ontzettend zwak en instabiel. Je hoeft maar in de buurt van de drive te komen of er zitten al krassen op je spel.
In het begin was dit waar, de nieuwe xboxen hebben minder tot geen last van dit probleem. Sowieso heb je met tournooien natuurlijk te maken met andere omgevingen dan thuis, waar jij je xbox thuis ergens neerzet waar hij stabiel staat, dan zul je vrijwel geen problemen ervaren.
Ik verplaats zelf regelmatig mijn 360 van plek, maar ik zorg wel dat hij uit is, en dat ik de disc eruit haal (al hoewel ik dat laatste eigenlijk ook maar zelden doe).

Neemt niet weg dat afstappen of iig verminderen van het gebruiken van optische media een goede zaak is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 21-03-2013 11:27 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga pers voor de console met de beste media streaming. Qua games heb ik nu voor de xbox 360 € ps3 100uren games wel gekocht nooit gespeeld. Betere graphics gaat mij grotendeels om de gameplay met toppers als Fez en Braid pure gameplay :-) Nu op de huidige consoles wel via pc software om het streamen goed aan te pakken, maar liever een soort xmbc omgeving rechtstreeks op de console. De ps3 heeft met vidzone een top applicatie te pakken. Soortgelijke ervaring met videos en kies wellicht dan voor de nieuwe ps4.

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Media streaming en games kopiëren naar de HD geven mij de doorslag. Ik neig toch iets meer naar de xbox terwijl ik nu een ps3 heb.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Media streamen neuh......heel misschien als we ooit nog is netflix oid krijgen dat ik op mijn consoles films ga kijken, blue rays kopen doe ik niet onmdat ik het geld niet meer voor over heb. Ik download wel af en toe een filmpje en check die dan via mijn media speler, en ga wel naar de bios.
Muziek vind ik al helemaal niet meer spannend, mocht ik een andere auto nemen dan misschien spotify, maar tot die tijd is het lekker radio of youtube.

Games naar hd kopieeren is erg fijn. Ik speel mainly op de 360 en dan scheelt het zoveel kabaal. En doorgaans ook laadtijden. Maar ik kan me niet voorstellen dat een van de next gens zonder deze feature zal komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Probleem met mediastreaming is dat het nooit zo goed zal zijn als stand-alone mediacenters (zeker met software als XBMC). Zelf hou ik sowieso aparte hardware om men films/series te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

boe2 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:47:
Probleem met mediastreaming is dat het nooit zo goed zal zijn als stand-alone mediacenters (zeker met software als XBMC). Zelf hou ik sowieso aparte hardware om men films/series te spelen.
Misschien komt XBMC wel ooit als app voor de nieuwe generatie consoles (net als op die Android console). Je library lekker op je NAS en klaar. Zou voor mij ideaal zijn, dan heb ik namelijk maar 1 apparaat nodig onder mijn TV.

Tot die tijd gewoon lekker XBMCbuntu draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://www.computerandvid...-fall-preview-ps4/?page=1

Interessant artikel over hoe de first-party ontwikkelaars van Sony betrokken waren bij de ontwikkeling van de PlayStation 4 controller. Als je de tijd hebt, en het interessant vindt, lees het eens door... :)
Meeste informatie vind je op de tweede pagina van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jay-v schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Misschien komt XBMC wel ooit als app voor de nieuwe generatie consoles (net als op die Android console). Je library lekker op je NAS en klaar. Zou voor mij ideaal zijn, dan heb ik namelijk maar 1 apparaat nodig onder mijn TV.

Tot die tijd gewoon lekker XBMCbuntu draaien :).
Er wordt hier en daar wat smalend over gedaan, maar het zou een heel slimme zet zijn van Microsoft om hun volgende console app-vriendelijk te maken. Zoals Windows 8: Met een marketplace waarnaar iedere developer kan publishen.
De huidige apps op de 360 zijn om te huilen: Ze zijn traag, onhandelbaar en volledig in handen van MS. Maar stel je voor dat de twitch.tv en youtube apps van windows 8 moeiteloos naar de xbox geport zouden kunnen worden, waar ze dan gewoon een tile innemen. Neem dan inderdaad ook een XBMC app: Dan word je xbox plots HET ultieme alles-in-1 mediacenter dat je zelf naar believen uitbreidt.

Uiteraard draait het allemaal sandboxed, los van retail gaming functionaliteit. Maar neem het een stap verder: Het is geen geheim dat Microsoft indie developers aan het verliezen is (onder andere door hun verouderde aanpak en door steam, zie ook dit artikel). Een oplossing voor dit probleem in de volgende generatie? Laat gamedevelopers op ditzelfde app platform publishen, eventueel met een "premium" categorie voor de high profile games.

Microsoft heeft de kennis, ervaring en het framework in huis. Het lijkt me dom om het NIET te doen :)

Alsook: Grote kans dat het fake is, maar dit logo ziet er niet slecht uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/2013/03/logo-next-xbox1.jpg
bron

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 02-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik roep al een tijdje dat ik er vanuit ga dat de nieuwe Xbox uitgerust zal zijn met een soort Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
boe2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:23:Het is geen geheim dat Microsoft indie developers aan het verliezen is (onder andere door hun verouderde aanpak en door steam, zie ook dit artikel). Een oplossing voor dit probleem in de volgende generatie? Laat gamedevelopers op ditzelfde app platform publishen, eventueel met een "premium" categorie voor de high profile games.
En omdat de indie markt niet overal beschikbaar is (Zoals hier in Nederlands, had toch een paar indie games wel gekocht op aanraden van vrienden uit de US)

[ Voor 7% gewijzigd door Ereaser op 02-04-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik doelde meer op XBLA. XBIG (die hier idd niet beschikbaar is) bevat uitsluitend XNA titels, maar XNA wordt uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Kaap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:27:
Ik roep al een tijdje dat ik er vanuit ga dat de nieuwe Xbox uitgerust zal zijn met een soort Windows 8.
Dat is denk ik algemeen wel geaccepteerd :)
boe2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:23:
[...]
Alsook: Grote kans dat het fake is, maar dit logo ziet er niet slecht uit :)
[afbeelding]
bron
Hmmz, weet niet wat ik er van moet vinden (als het echt zou zijn). Lijkt me net wat teveel op een errormelding van Windows :p (ja, kop 'm maar binnen ;))

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niet van disk speelbare games zou me niet meer zo boeien eigenlijk...

Ik vond het altijd handig, disk er in en draaien, maar tegenwoordig installeer ik toch alles op de HDD. Speelt lekker stil 's avonds, de herrie van de DVD drive dreunt nogal door naar beneden op de een of andere manier :) En zo erg is dat installeren niet, als ik thuis kom met een game gooi ik hem er in en start de installatie, na een glas cola vullen en een boterham smeren is hij alweer klaar.

Ik zou het wel heel vervelend vinden als je altijd online moet zijn en nog erger als je games niet meer door kan verkopen. Dat laatste is zelfs wel een deal breaker. Ik vind de Xbox controller erg lekker in de hand liggen maar als de Xbox zo'n blokkade krijgt en de PS4 niet dan ga ik voor de PlayStation. Maar inderdaad, het is nog kofiedik kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/games/33...r-internetverbinding.html

Toch weer het gerucht dat je een always on verbinding nodig hebt. Betwijfel toch ten zeerste dat dit komt op de xbox. Zeker nu Sony het niet invoert op de PS4. Dan snij je jezelf enorm in de vingers want alle twijfelaars pakken dan de PS4. Als dit al komt is het na geheim overleg van beide en voeren ze het beide vrijwel tegelijk in.

Ook haalde al eens iemand hier aan dat bepaalde delen van de VS niet over goed internet beschikken dus dan zouden ze die doelgroep al automatisch uitsluiten.....Lijkt me zeer sterk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
L1nt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:22:
http://www.nu.nl/games/33...r-internetverbinding.html

Toch weer het gerucht dat je een always on verbinding nodig hebt. Betwijfel toch ten zeerste dat dit komt op de xbox. Zeker nu Sony het niet invoert op de PS4. Dan snij je jezelf enorm in de vingers want alle twijfelaars pakken dan de PS4. Als dit al komt is het na geheim overleg van beide en voeren ze het beide vrijwel tegelijk in.

Ook haalde al eens iemand hier aan dat bepaalde delen van de VS niet over goed internet beschikken dus dan zouden ze die doelgroep al automatisch uitsluiten.....Lijkt me zeer sterk.
Always on internet heb ik ook geen trek in met die wisselvallige verbinding van UPC. Over het algemeen heb ik altijd internet maar een potje online gamen met FIFA is nogal lastig, verbinding klapt er vaak een aantal seconden uit waardoor bijvoorbeeld Ultimate Team wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gaat ook niet gebeuren. Je gaat wel een console krijgen die het liefst online is (zoals de ps4 met heel dat sociale gedoe), maar een always-online console is zelfmoord, en dat weet MS ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:10
In the wake of new purported details about the next Xbox's always-online requirement, Microsoft Studios' creative director has spoken out on Twitter about negative reactions to the prospect.

Hier enkele tweets van hem.

- Sometimes the electricity goes out. I will not purchase a vacuum cleaner.

- The mobile reception in the area i live in is spotty and unreliable. I will not buy a mobile phone.

- Deal with it (plaatje met Obama)

Een stofzuiger was altijd afhankelijk van electriciteit, consoles daar in tegen zijn nooit afhankelijk geweest van internet.
Hahaha deze man moet zich binnenkort denk ik inschrijven bij de UWV.

Keuze tussen PS4 of Xbox word nu wel heel gemakkelijk gemaakt voor mij.

http://www.ign.com/articl...lways-online-deal-with-it

[ Voor 6% gewijzigd door mingooski op 05-04-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Keuze tussen PS4 of Xbox word nu wel heel gemakkelijk gemaakt voor mij.
:')

Zoals iemand op twitter zei: "The internet hivemind has gone in frothing retard mode".
Duizenden mensen springen meteen op een contextloze twitterconversatie en trekken hun eigen conclusies, roepen moord en brand.
Wanneer er context gegeven wordt (door de persoon waartegen Orthy aan het praten was nota bene) waarin het duidelijk is dat het gewoon vriendschappelijke onzin was wordt dat staalhard genegeerd, of zal die andere partij wel omgekocht zijn door microsoft om het af te doen als een grap.
Was het slim om dit publiekelijk over twitter te doen? Nee.
Zijn de daaropvolgende reacties compleet van de pot gerukt? Absoluut, reddit ontplofte zowat.

Daarbij ook nog eens negerend dat hij wel voor Microsoft Games werkt, maar niets met de next-gen xbox te maken heeft (mensen van die divisie hebben nog nooit van Orthy gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Toch zie ik het Microsoft nog doen...
Als mensen zonder enige vraagstelling (want waar wordt al dat geld voor gebruikt?) elk jaar +- 50 euro betalen voor Xbox Live, dan zal dit ook wel "geaccepteerd" worden door de MS fanboys. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft inderdaad een always-on console zou maken, omdat dit de potentiële afzetmarkt gewoon stukken kleiner maakt. Daarom is deze shitstorm wat overtrokken.

Dat neemt niet weg dat de uitspraken van 'sweet billy' gewoon niet handig zijn als je kijkt naar de context waarin ze gemaakt zijn:
1.) Er zijn al geruchten dat de nieuwe xbox always online wordt;
2.) Hij werkt voor Microsoft Studios, wat niet hetzelfde is als de Xbox divisie, maar om nou te zeggen dat het "niets met de next-gen xbox te maken heeft"... ? Ik neem aan dat ze daar toch wel een aantal dev kits tot hun beschikking hebben;
3.) Hij refereert direct naar een always online console... :S

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o0fNkUMIJwrDAiD2oSctoSUJ/full.jpg
(via neogaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=534951 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Asgaro schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:19:
Toch zie ik het Microsoft nog doen...
Als mensen zonder enige vraagstelling (want waar wordt al dat geld voor gebruikt?) elk jaar +- 50 euro betalen voor Xbox Live, dan zal dit ook wel "geaccepteerd" worden door de MS fanboys. :Y
Kwaliteit kost nu eenmaal geld. :)
nioz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:31:
Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft inderdaad een always-on console zou maken, omdat dit de potentiële afzetmarkt gewoon stukken kleiner maakt. Daarom is deze shitstorm wat overtrokken.

Dat neemt niet weg dat de uitspraken van 'sweet billy' gewoon niet handig zijn als je kijkt naar de context waarin ze gemaakt zijn:
1.) Er zijn al geruchten dat de nieuwe xbox always online wordt;
2.) Hij werkt voor Microsoft Studios, wat niet hetzelfde is als de Xbox divisie, maar om nou te zeggen dat het "niets met de next-gen xbox te maken heeft"... ? Ik neem aan dat ze daar toch wel een aantal dev kits tot hun beschikking hebben;
3.) Hij refereert direct naar een always online console... :S

[afbeelding]
(via neogaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=534951 )
_O- Vooral die laatste opmerking.... :o

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jbmJQEeF9tOY7R.png
Wat een idioot is het... Zou graag wel de mening van enkele xbox defenders willen weten hierover. :)

Laat de gif plaatjes van meerdere mb's maar achterwege.

[ Voor 23% gewijzigd door Sn0wblind op 06-04-2013 13:10 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Lol nice! Ik heb al veel gifs in mijn leven gezien, but this one is a work of art. _/-\o_
Straks ook maar eens Neogaf checken want ik vermoed dat ze van daar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

haha lol wat een nutteloze discussie, always on internet zou gewoon zuigen, je wilt met een aparaat wat gemaakt is om te gamen of tv kijken toch niet afhankelijk zijn van je internet. En dan hebben we hier in NL nog goeie internet verbindingen....er zijn hele gedeeltes in amerika waar ze nog gebruik maken van inbelverbindingen.

Ik geloof er niets van dat Microsoft een internet-only console maakt want dat zou gewoon dom zijn. Het zal ongetwijfeld een console worden die net als de PS4 erg van internet afhankelijk is net als een smartphone.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En toen was de 'always on' functie gewoon dezelfde functie als de PS4, een actieve vorm van standby modus :P

Zolang MS nog niet op die hele 'social crap' springt, blijft die een voorsprong houden. Weten ze de 3 platformen zelfs naadloos met elkaar te laten werken (PC, console en mobiel), heb ik m'n keuze al gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk wel dat Microsoft eea met sociale integratie gaat doen, dat is nu eenmaal iets waar een groot gedeelte van de xdoos (mischien nog wel groter dan bij de PS) doelgroep zich mee bezig houd.

Vraag me wel af hoe groot het gedeelte van de potentiële doelgroep nu echt een zwevende kiezer is, het is nu eenmaal wel aantrekkelijk om met je huidige PSN of Xlive account verder te gaan. Ik kies vrij zeker voor de PS4 oa omdat ik nu een ps3 heb en omdat PlayStation een usp heeft wat voor mij het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik ga er ook vanuit de MS met de sociale 'hype' mee gaat, ik ben altijd een PS speler geweest (heb zelfs eerste generatie PS1 nog :P). Maar op papier heeft MS een bizar grote basis om een enorm breed platform neer te gaan zetten, niet alleen via Windows 8 maar ook via bv Skype, PC platform (mocht het allemaal cross-platform worden) en hele media gebeuren. Ze hebben nu al Glass, combineer dat met de techniek wat bv de Wii-U gebruikt (map/sidescreen op je PC/tablet), heb je toch een behoorlijk leuk platform om op te spelen.

Ja, Sony heeft nog steeds Gran Turismo (goed, verwacht GT6 pas over jaar of 2-3), samen met ondersteuning voor beetje elk racestuur, was het altijd de keuze om bij Sony te blijven. Naast het feit dat ik niet kan wennen aan die xbox controller :P

Maarja, nu ga ik meer de keuze maken, welke past het beste bij de rest van mijn 'gear', dan puur nog voor de features zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik verwacht uiteindelijk ook wel dat de always on functionaliteit zal meevallen. Je moet toch minstens gewoon een singleplayer game kunnen spelen zonder internet.
SinergyX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:35:
Ja, Sony heeft nog steeds Gran Turismo (goed, verwacht GT6 pas over jaar of 2-3), samen met ondersteuning voor beetje elk racestuur, was het altijd de keuze om bij Sony te blijven. Naast het feit dat ik niet kan wennen aan die xbox controller :P
Wat is er precies mis met Forza Motorsport dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Mijn hersenspinsel van meer dan een jaar geleden even grafisch weergegeven.

Xbox Infinity Logo

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik kan me niet voorstellen dat MS of Sony voor een always-online constructie gaat, daar is het internet in toch aardig veel delen van de wereld gewoon te fragiel voor.
Dan snijden ze zich zelf in de vingers.

Mij maakt het persoonlijk eigenlijk geen bal uit, in de 5+ jaar dat ik nu Ziggo heb zijn de keren dat het internet er uit lag (en ziggo schuldig was) op 1 hand te tellen waar ook nog eens 3 vingers missen B)

Ik wacht geduldig af tot we alles van bedie consoles weten en ga dan wel eens nadenken of ik er 1 aan schaf :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Asgaro schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:38:
[...]

Lol nice! Ik heb al veel gifs in mijn leven gezien, but this one is a work of art. _/-\o_
Straks ook maar eens Neogaf checken want ik vermoed dat ze van daar komt?
En om het concept "selective quoting" te demonstreren: Deze ga je niet op neogaf terugvinden ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/deQuQpm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

MeltedForest schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:45:
Mijn mening hierover:
Playstation ondersteunt Logitech racesturen, Microsoft niet.
Dat is de enige reden waarom ik geen Xbox met Forza 4 heb.
(dat is niet de reden dat ik een PS3 heb, daar zijn weer andere redenen voor ;) )

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
boe2 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:26:
[...]

En om het concept "selective quoting" te demonstreren: Deze ga je niet op neogaf terugvinden ;)
[afbeelding]
Ik ben geen groot fan van Neogaf, vanwege het hoge gehalte sensatie zoekers (die op basis van een gerucht en een tweet de xbox al dood verklaren et cetera 8)7 ).
Maar zoals in die afbeelding ook al te lezen is, is deze tweet pas later geschreven toen de rumoer er op Neogaf al was en websites het al overgenomen hadden. Daarnaast is ook dit langsgekomen in het 185 pagina tellende topic, maar inderdaad niet geupdate in de eerste post.

Wat ik opvallender vind dan het gedoe op Neogaf, is dat een hoop sites het zo klakkeloos overnemen en vaak ook niet de moeite nemen om het even in perspectief te plaatsen.

@Phuse: coole mockups van het logo, vind xbox infinity ook wel een mooie naam.

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 06-04-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SinergyX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:35:
Ik ga er ook vanuit de MS met de sociale 'hype' mee gaat, ik ben altijd een PS speler geweest (heb zelfs eerste generatie PS1 nog :P). Maar op papier heeft MS een bizar grote basis om een enorm breed platform neer te gaan zetten, niet alleen via Windows 8 maar ook via bv Skype, PC platform (mocht het allemaal cross-platform worden) en hele media gebeuren. Ze hebben nu al Glass, combineer dat met de techniek wat bv de Wii-U gebruikt (map/sidescreen op je PC/tablet), heb je toch een behoorlijk leuk platform om op te spelen.

Maarja, nu ga ik meer de keuze maken, welke past het beste bij de rest van mijn 'gear', dan puur nog voor de features zelf.
Joah maar dat zijn niet echt dingen die nu specifiek Microsoft zijn. Als de devs het een beetje opakken krijgt de PS4 ook echt cross-play met de PS4-Vita aangezien de PS4 daar nu een aparte chip voor heeft. Daarnaast zal Sony zich ook gaan richten op smartphones die "playstation approved" zijn etc.

Het belangrijkste usp van de playstation is voor mij PS+, de PS4 moet echt beroed worden wil ik dat aan de kant zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MeltedForest schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:45:
Zoals Kiwi zegt, Logitech G25/G27, 'nuf said :P
Chaoss schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:36:
Joah maar dat zijn niet echt dingen die nu specifiek Microsoft zijn. Als de devs het een beetje opakken krijgt de PS4 ook echt cross-play met de PS4-Vita aangezien de PS4 daar nu een aparte chip voor heeft. Daarnaast zal Sony zich ook gaan richten op smartphones die "playstation approved" zijn etc.

Het belangrijkste usp van de playstation is voor mij PS+, de PS4 moet echt beroed worden wil ik dat aan de kant zetten.
Ik zeg ook niet dat Sony daarin geen opties heeft, maar MS heeft gewoon een iets grotere basis waarin ze kunnen werken. Elk platform en store zijn in beheer van MS, ideaal zou natuurlijk zijn dat je 1 'totaal' pakket van een game koopt die je dan gewoon op de PC/Xbox en evt mobiel kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
boe2 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:26:
[...]

Uhmm die heb ik op neogaf alleen al een duizend keer naar voren zien komen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vinand schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:52:
[...]

Uhmm die heb ik op neogaf alleen al een duizend keer naar voren zien komen...
En toch vond je het niet nodig om dat plaatje mee te posten in je vorige post? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Oh komop, die tweet is gewoon een gevalletje damage control. De eerste paar tweets van Orthy waren helemaal niet aan het adres van manveer gericht, die kwamen daarna pas.

Maar laten we lekker ophouden over Orthy, die heeft gewoon wat domme dingen lopen tweeten en that's it.
Voor Xbox infinity nieuws moeten we maar op de officiële onthulling wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
nioz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:04:
Oh komop, die tweet is gewoon een gevalletje damage control. De eerste paar tweets van Orthy waren helemaal niet aan het adres van manveer gericht, die kwamen daarna pas.

Maar laten we lekker ophouden over Orthy, die heeft gewoon wat domme dingen lopen tweeten en that's it.
Voor Xbox infinity nieuws moeten we maar op de officiële onthulling wachten.
Dit dus...

Het is totaal onverantwoordelijk van MS hoe je ook went of keert... Het is wel jammer, want dit zou best wel de eerste Xbox kunnen worden die ik niet me huis binnenhaal op release als alle geruchten waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hoop gerage om niks. Tom Warren die hele goede banden heeft met MS en insiders, zegt het volgende:

Do I think the next Xbox will require you to be online to play games? No. Do I think it will always be online? Yes. Big difference.

Daarna zegt hij:

kinda. Imagine if your Xbox could update while its in standby and instantly power on for Netflix. That's what will happen

Voor mij klinkt het heel logisch. Always-online betekent niets anders dan dat zelfs in standby-mode je xbox verbonden blijft en zijn ding kan blijven doen.

En ja ik neem zijn woorden wat serieuzer dan een Kotaku die geregeld onzin vertelt van "insiders".

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 07-04-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

nioz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:04:
Kijk dat begrijp ik dus niet. Zijn eerste tweets slikt iedereen als zoete koek, iedereen ziet het als DE bevestiging dat de xbox altijd online MOET zijn en Microsoft een schofterig bedrijf is enzovoort.
Als zijn vriend dan reageert zal het wel gewoon "damage control" zijn, vooral met een korrel zout te nemen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 07-04-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:39:
En toen was de 'always on' functie gewoon dezelfde functie als de PS4, een actieve vorm van standby modus :P

Zolang MS nog niet op die hele 'social crap' springt, blijft die een voorsprong houden. Weten ze de 3 platformen zelfs naadloos met elkaar te laten werken (PC, console en mobiel), heb ik m'n keuze al gemaakt :)
Sorry, maar welke voorsprong bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik denk dat de PS4 en Xbox720 nog nooit zo dicht bij elkaar hebben gelegen qua specs :) maar al met al denk ik dat het voor beide consoles op deze manier beter uitpakt want voor game devs is dit ideaal.

Als alle goeie PS excluxives maar niet ineens multi-platform worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
boe2 schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:59:
[...]

Kijk dat begrijp ik dus niet. Zijn eerste tweets slikt iedereen als zoete koek, iedereen ziet het als DE bevestiging dat de xbox altijd online MOET zijn en Microsoft een schofterig bedrijf is enzovoort.
Als zijn vriend dan reageert zal het wel gewoon "damage control" zijn, vooral met een korrel zout te nemen 8)7
Ik weet niet wie je bedoelt met "iedereen", maar aangezien je mij quote ben ik dat? Nice try, maar lees mijn vorige paar post nog even ;w
Ik geloof namelijk helemaal niet dat MS schofterig is en/of dat de xbox altijd online moet. Dat neemt niet weg dat orthy's tweets dom waren en dat manveer met damage control bezig was om orthy's baan te redden. Wat manveer zegt klopt namelijk gewoon niet, omdat de eerste paar tweets niet aan hem gericht zijn. Orthy zit gewoon openlijk te zeiken en bepaalde groepen belachelijk te maken... Welkom op twitter, waar ik dat wel kan doen, maar je op je woorden moet letten als je voor een groot bedrijf werkt. Ik vind de shitstorm die dit heeft opgeleverd zwaar overdreven, maar er zijn toch al genoeg voorbeelden geweest van mensen die zich aan twitter hebben gebrand... Dan vind ik het dom dat hij zich zo uitlaat na aanleiding van een artikel op kotaku over always on geruchten.
anyway, zoals ik al zei: ik ben wel klaar met Orthy, lees aub mijn vorige posts even voordat je met nog meer stromannen aan komt draven ("iedereen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 09-09 19:17
Chaoss schreef op zondag 07 april 2013 @ 08:57:
Ik denk dat de PS4 en Xbox720 nog nooit zo dicht bij elkaar hebben gelegen qua specs :) maar al met al denk ik dat het voor beide consoles op deze manier beter uitpakt want voor game devs is dit ideaal.

Als alle goeie PS excluxives maar niet ineens multi-platform worden :P
Juist omdat de specs zo dichtbij elkaar liggen, zal deze console strijd gevoerd worden door de exclusives. Sony heeft al wat voorsprong met PS+ (alhoewel ik me afvraag hoe rendabel dit is/zal blijven), maar MS zal dat op een of andere manier wel inhalen. Ik verwacht dat we veel meer (timed) exclusives zullen zien. Mede hierom denk ik ook dat Nintendo ook nog wel een plaatsje zal hebben in de markt :) Sony en MS zullen het wat moeilijker krijgen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
NickD schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:40:
[...]

Juist omdat de specs zo dichtbij elkaar liggen, zal deze console strijd gevoerd worden door de exclusives. Sony heeft al wat voorsprong met PS+ (alhoewel ik me afvraag hoe rendabel dit is/zal blijven), maar MS zal dat op een of andere manier wel inhalen. Ik verwacht dat we veel meer (timed) exclusives zullen zien. Mede hierom denk ik ook dat Nintendo ook nog wel een plaatsje zal hebben in de markt :) Sony en MS zullen het wat moeilijker krijgen door elkaar.
Wat ik interessant vind, is dat Microsoft en Sony op dit moment gewoon een andere service aanbieden. En ik vraag me af wat de gevolgen daarvoor zijn de komende generatie.
Stellen dat Sony een voorsprong heeft is dan ook niet geheel terecht. Microsoft heeft op dit moment nog steeds een flinke voorsprong wat betreft online features: cross-game voice chat et cetera, die Sony pas zal invoeren bij de PS4 (de Vita heeft het al, maar dat is een portable). Daarnaast heeft Microsoft een hoop Gold subscribers, wat er onder andere aan heeft bijgedragen dat de winst van de Xbox divisie (flink?) hoger lag dan die van Sony Computer Entertainment. Playstation Plus is gewoon een hele andere service en ik ben benieuwd of Microsoft met iets soortgelijks gaat komen als Sony bij de PS4 de online features van de Xbox(360) weet te evenaren en daar bovenop Plus weet te bieden.

Overigens verwacht ik weinig van PS Plus het eerste jaar, gloednieuwe games gaan ze ten slotte niet voor een appel en een ei via plus 'weggeven'. Bij de Vita heeft het ook een jaar geduurd volgens mij voordat de eerste Vita spellen op Plus verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Is er iets gezegd over de PSN games die op de PS3 gekocht zijn ook zullen werken op de PS4 onder hetzelfde account ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
PS4 is niet backwards compatible met de PS3. PSN games zijn ook gewoon PS3 games, dus die zullen helaas niet werken (In ieder geval niet zonder extra werk).
Ik ga er wel vanuit dat je nog steeds je PS3 Plus games op je PS3 kan spelen, terwijl je je PS4 voor eventuele PS4 Plus games gebruikt. Playstation Plus werkt ten slotte ook gewoon met 1 abonnement op de PS3 en Vita tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Alles wat niet vanaf fysiek draait kun je spelen vanuit de cloud. Inclusief de gigantische backcatalog vanaf PSX. Alleen die feature is al moeilijk te overtreffen voor Microsoft als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja als ze de hele huidig psn bibliotheek in hun cloud app gooien dan heb je met de ps4 echt een hele goede gamevoorraad... Maar goed eerst maar eens afwachten hoe goed die cloud gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Jochem Boom schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:40:
Alles wat niet vanaf fysiek draait kun je spelen vanuit de cloud. Inclusief de gigantische backcatalog vanaf PSX. Alleen die feature is al moeilijk te overtreffen voor Microsoft als je het mij vraagt.
Maar is het al bevestigd dat ze dit echt gaan doen? Ik dacht dat ze de cloud in eerste instantie voor demo's & 'play terwijl je download' wilden gebruiken?

@Chaoss: gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:34:
[...]

Maar is het al bevestigd dat ze dit echt gaan doen? Ik dacht dat ze de cloud in eerste instantie voor demo's & 'play terwijl je download' wilden gebruiken?

@Chaoss: gratz!
Ik mag toch hopen ook voor games van de PS3 want als er voor de PS3 nog leuke games uitkomen kun je die gewoon op de PS4 spelen. Ik heb geen zin om straks een PS3 en PS4 te moeten hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Veel games die nog gaN uitkomen worden iig voor de PS3 en de PS4 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Dat hele cloud (Gakai) bleek een hoop gezwets. De oprichter van Gakai gaf achteraf toe dat niet alles meteen vanaf de start mogelijk is, maar een toekomstbeeld van waar de PS4 terecht zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:40:
[...]

Ik mag toch hopen ook voor games van de PS3 want als er voor de PS3 nog leuke games uitkomen kun je die gewoon op de PS4 spelen. Ik heb geen zin om straks een PS3 en PS4 te moeten hebben staan.
Dat zal sowieso zo zijn. PS4 is niet backwards compatible. PS3 spellen kun je dus alleen op je PS3 spelen. Je mag alleen hopen dat elke toekomstige PS3 spel ook voor de PS4 uitkomt, maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Relief2009 schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:51:
Dat hele cloud (Gakai) bleek een hoop gezwets. De oprichter van Gakai gaf achteraf toe dat niet alles meteen vanaf de start mogelijk is, maar een toekomstbeeld van waar de PS4 terecht zal komen.
Dat werd tijdens de PlayStation conferentie ook gezegt hoor dus daar is niets aan geswetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Relief2009 schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:53:
[...]

Dat zal sowieso zo zijn. PS4 is niet backwards compatible. PS3 spellen kun je dus alleen op je PS3 spelen. Je mag alleen hopen dat elke toekomstige PS3 spel ook voor de PS4 uitkomt, maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn.
Het is wel de bedoeling dat je dadelijk PS3 spellen kan spelen door middel van Gaikai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uniciteit schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:32:
Het is wel de bedoeling dat je dadelijk PS3 spellen kan spelen door middel van Gaikai.
Een aantal zeker, maar hele PS3 segment denk ik niet. Net als toen PSX/PS2 BC weg werd gehaald, heb je maar een aantal PS2/PSX games weer terug gezien in de market tov totaal aantal games uit die tijd.

Was in de tijd van de PS3 ook zo'n keyfeature, welke achteraf gezien maar op 1 console mogelijk is geweest, de eerste 40GB fat.

Daarnaast vraag ik me af of ze zomaar even BC erin kunnen gooien, oude games kan je enkel nog via een emulator gaan spelen en de performance daarvan zelfs op een PC zijn voor de PS3 games verre van optimaal. Of Gaikai kan een heel park aan PS3-consoles neerzetten om PS3 games te spelen, blijft ik toch erg skeptisch of dit uberhaubt ooit nog haalbaar wordt.

Net als het 'speel direct, game installeerd op de achtergrond',zie ik niet meer als het huidige principe wat je al bij groot aantal MMO's ziet, GW1 heeft dat redelijk geperfectioneerd. Er wordt een kleine install/download gedaan voor eerste segment (player creation, tutorial etc), en terwijl je speelt probeert de game de rest binnen te halen. Natuurlijk proberen ze dat streamlined te maken, maar gezien de enorme data en limitatie van je internetlijn (niet iedereen heeft 100mbit), denk ik dat je dan toch op een punt komt dat je moeten wachten.
bram1984 schreef op zondag 07 april 2013 @ 07:27:
Sorry, maar welke voorsprong bedoel je precies?
Ik bedoelde niet de voorsprong van MS tov Sony, maar voorsprong in keuze voor welke console ik ws ga nemen :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-04-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Niet om lullig te zijn ofzo, en laat ik voorop stellen dat ik geen basher ben. Heb zelf een PS3. Maar dat hele backwards compatible moet ik maar eerst eens zien voor ik het geloof. Want ik hoor nu precies dezelfde mooie verhalen die we toentertijd hoorden voor de release van de PS3.
2 versies later mocht je BC vergeten. En 3 versies later was het hele 'het is meer dan een console' er ook uit. De media functies zijn zeer matig geweest terwijl daar ook altijd mee gepronkt werd.
Dus ik zou nog niet heel blij gaan doen en lekker even afwachten om te zien wat er nou daadwerkelijk gebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Volgens Paul Thurrott (zie deze show: YouTube: What The Tech Ep. 159 - Facebook Home 4-5-13) zijn dit enkele details van de nieuwe Xbox:

- Altijd online verplicht
- Focus ligt iets minder op games, extra focus op online functionaliteit + social (waardoor, zo hoopt Microsoft, "altijd verplicht online" niet als iets negatiefs wordt gezien)
- Geen backwards compatibility, speciale $99 Xbox wordt uitgebracht om dit te 'fixen'
- Volgende generatie Xbox kost $500 ($300 als je een abonnement afsluit)

laat de grote gif plaatjes achterwege.

[ Voor 12% gewijzigd door Sn0wblind op 08-04-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
edit je voorgaande post in plaats van dubbel posten.

[ Voor 87% gewijzigd door Sn0wblind op 08-04-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Altijd online zou mij echt niet uitmaken, ja jammer die ene keer in 5 jaar tijd dat mijn internetverbinding er eens uit ligt maar anders toch echt geen last van. Maarja wacht voornamelijk op de aankondiging van de nieuwe xbox. Ben benieuwd of het deze maand wordt.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
MrBlueEyes schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:34:
Altijd online zou mij echt niet uitmaken, ja jammer die ene keer in 5 jaar tijd dat mijn internetverbinding er eens uit ligt maar anders toch echt geen last van. Maarja wacht voornamelijk op de aankondiging van de nieuwe xbox. Ben benieuwd of het deze maand wordt.
Het wordt waarschijnlijk eind mei.

Edit: kwam nog wel een grappig plaatje tegen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4H5GVTV.png

:9

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 07-04-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Hoewel ik mijn eigen Xbox altijd online had (en mijn Telfort lijntje er eigenlijk nooit uit lag) ben ik toch geen fan van verplicht online. Hierboven wordt gezegd dat het voornamelijk voor de sociale functies zal zijn (waar ik sowieso een pokkehekel aan heb) zou ik het wel heel erg matig zijn als je om een SP te spelen ook verbonden moet zijn. In mijn optiek moet de keuze om altijd online te zijn bij de gebruiker liggen, en niet bij de fabrikant. Als het gaat om streaming of cloud gamen is dat weer een andere discussie uiteraard.

Maar goed, er is nog niets echt officiëel bekend gemaakt dus voordat we weer in de hoogste boom gaan klimmen nog maar even afwachten. Hoewel in blinde paniek raken ook wel zo zijn charme heeft :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Natuurlijk gaat een Sony of Microsoft niet zeggen dat je altijd online moet zijn, omdat ze je voor geen meter vertrouwen en je anders de boel gaat zitten ombouwen :P Maar dat snapt iedereen.

Probleem echter bij altijd online moeten zijn is dat je Sim City- en Diablo 3-praktijken kunt krijgen, waardoor mensen dagenlang hun (singleplayer, offline) spel niet kunnen spelen. En zolang dat iets is wat heel goed kan gebeuren (en dat is zo, want Blizzard en EA zijn niet de kleinste jongens en die kregen het ook niet goed voor elkaar), dan is het wel een slechte zaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 07-04-2013 21:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Uniciteit schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:30:
Volgens Paul Thurrott (zie deze show: YouTube: What The Tech Ep. 159 - Facebook Home 4-5-13) zijn dit enkele details van de nieuwe Xbox:

- Altijd online verplicht
- Focus ligt iets minder op games, extra focus op online functionaliteit + social (waardoor, zo hoopt Microsoft, "altijd verplicht online" niet als iets negatiefs wordt gezien)
- Geen backwards compatibility, speciale $99 Xbox wordt uitgebracht om dit te 'fixen'
- Volgende generatie Xbox kost $500 ($300 als je een abonnement afsluit)

[afbeelding]

Plaatje niet te serieus opvatten... sarcasme, iedereen!
Thurrott heeft het de laatste tijd heel vaak fout. Je leest ook zijn verhaal dat hij niet precies weet wat de always online functionaliteit precies betekent. Hij weet wel dat het er staat.

Voor betrouwbare informatie is Tom Warren van The Verge een betrouwbaardere bron. En volgens hem betekent altijd online niets anders dan dat de xbox ook in standby verbonden blijft met het internet. Hij ziet het niet gebeuren dat je online moet zijn om games te spelen. En het zou me heel erg verbazen als Microsoft dit doet. Dan zijn ze in 1x alle goede progressie aan het weggooien.

Waar always online handig voor zal zijn is direct besturen van je xbox vanuit standby mode (via kinect 2). Op die manier zou je je xbox al meteen een bepaalde app of game kunnen laten starten.

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 07-04-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Waardeloos altijd online met de nieuwe xbox.

Ik organiseer xbox toernooien op locaties waar eigenlijk nooit internet is,
Hoe gaan we dat oplossen.

Ik stap wel over naar de ps4

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Laten we maar lekker afwachten hoe ze het uiteindelijk invoeren. Ik heb een Ps3 en Xbox en die laatste bevalt me veel beter dus grote kans dat de nieuwe Xbox als eerste in huis komt. Behalve dus als je altijd online moet zijn. Mijn verbinding is goed en het zal bijna nooit een probleem zijn , maar ik heb gewoon geen zin in een bedrijf dat me verplicht om online te zijn om iets te doen waar ik internet voor nodig heb. Nu ben ik ook altijd online , maar dat is nog altijd mijn keuze en als mijn internet om de 1 of andere reden een keer niet werkt dan heb ik warschijnlijk ook al geen televisiesignaal (UPC) dus dan wil ik graag gewoon de console zonder problemen aan kunnen slingeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Mars18 schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:16:
Waardeloos altijd online met de nieuwe xbox.

Ik organiseer xbox toernooien op locaties waar eigenlijk nooit internet is,
Hoe gaan we dat oplossen.

Ik stap wel over naar de ps4
Je leest alleen wat je wilt lezen, of niet? Hierboven staat vanuit diverse andere bronnen dat het geen verplicht online word, maar 'enkel' dat de xbox ook in standby connected is, net als de PS4. Maar overstappen naar de Wii U dan?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Denk nou allemaal eens gigantisch logisch na.

Sony eist geen continue internet verbinding om te kunnen gamen. Wat zou er gebeuren als Microsoft dat wel gaat doen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
BM schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:10:
Je leest alleen wat je wilt lezen, of niet? Hierboven staat vanuit diverse andere bronnen dat het geen verplicht online word, maar 'enkel' dat de xbox ook in standby connected is, net als de PS4. Maar overstappen naar de Wii U dan?
Ach, het is even hype van de dag, elke 'negatieve' eigenschap die 1 van de consoles zou kunnen hebben, wordt groot opgenomen. Verkeerd gelezen, verkeerd vertaald, standaard zut als er weer zoiets in het nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BM schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:10:
[...]

Welke bronnen bevestigen dan wat jij beweert? Ik lees alleen dat het always on == altijd online, niet dat het over standby gaat. Bv http://winsupersite.com/xbox/xbox-vnext-and-always-online

Verder begrijp ik de excuus-truus mentaliteit niet echt. Iedere keer wanneer een platformholder de muur om de walled garden ophoogt is dat een slecht iets. Iets waar je als consument en als gamer tegen moet zijn en niet als een slaafs iemand de marketing moet re-hashen. Lees dit: http://www.reddit.com/r/g...ector_cares_about/c98t68u

[ Voor 26% gewijzigd door EfBe op 08-04-2013 10:15 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft houdt vooralsnog de lippen nog op elkaar. Ik hoop dat ze deze maand toch met wat informatie komen over hun nieuwe console. Dus, het blijft koffiedik kijken voor wat betreft de always online-functionaliteit.

Always online-discussie: Het hangt er een beetje vanaf hoe het aangepakt wordt. Ik vind niet dat het als middel gebruikt moet worden om uberhaupt te kunnen gamen. Er zijn genoeg mensen voor hun werk geregeld op pad met evt. verblijf op andere locaties dan thuis. Daarbij is lang niet altijd internet voor handen. Het lijkt me daarom alleen al niet erg handig. Iedereen refereert trouwens logischerwijs aan de Sim City en Diablo III release, maar het valt me in het algemeen op, dat online games in de week van de release of kort daarna slecht speelbaar zijn. Kijk maar naar populaire games als FIFA en COD. Daar zie je eerste weken ook genoeg problemen, die veroorzaakt worden door te weinig servers / enorme toestroom van verschillende spelers.

Verder las ik in het weekend nog een nieuwsbericht (kan de bron zo 1,2,3 niet vinden) dat ook de Britse retail zich tegen always online functionaliteit zou verzetten. Alleen in dat bericht zou de functionaliteit zo ver gaan, dat games aan je console gekoppeld worden, waardoor doorverkoop niet meer mogelijk is. Volgens de retail onderschatten uitgevers echter hoeveel waarde de tweedehands handel heeft, omdat er genoeg gamers zijn die games vlot uitspelen en deze vervolgens inleveren en met het geld weer nieuwe games kopen. Gamers zullen dan selectiever worden in hun keuzes, omdat ze dan per saldo minder geld te besteden hebben doordat de doorverkoop wegvalt.

Gesteld dat dat waar is, dan graven uitgevers feitelijk hun eigen graf en zullen meer kleine uitgevers verdwijnen of opgaan in grotere en wordt het maken van nieuwe IP's nog minder aantrekkelijk dan het nu is. Dit zou de industrie echter zelf kunnen voorkomen door een ander business model te kiezen (f2p, kleine games met diverse stuks DLC). Ik denk alleen wel dat daarmee opnieuw een stap gezet zal worden naar volledige digitale distributie om op kosten te besparen. Wij weten natuurlijk lang niet alles, maar ik kan me ook niet voorstellen dat MS en Sony daar nu echt baat bij hebben. Minder uitgevers betekent waarschijnlijk minder games (tenzij indie explosief groeit) en dus minder inkomsten om games uit te brengen op het platform. Gaat het heel ver, dan belandt de hele industrie zelf in een diepe crisis, zoals in de jaren '80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
EfBe schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:07:
Ik lees alleen dat het always on == altijd online
Nee, dat is de conclusie die het gros hieruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

2e hands games geheel onmogelijk maken zou idd een doodsteek zijn voor de industrie. Maar dit is niet zozeer iets wat Sony of Microsoft zou opleggen maar eerder de EA's, Activision's en dergelijke. Die kijken helaas niet verder dan hun neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
L1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:35:
2e hands games geheel onmogelijk maken zou idd een doodsteek zijn voor de industrie. Maar dit is niet zozeer iets wat Sony of Microsoft zou opleggen maar eerder de EA's, Activision's en dergelijke. Die kijken helaas niet verder dan hun neus lang is.
Mwah, EA heeft nu gezien met die online passes dat zoiets ook best werkt,binnenkort weer even de prijzen daarvan naar 15-20 euro en ze vinden het ook wel best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

L1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:35:
Anderzijds: Downloadable games zijn per definitie niet doorverkoopbaar.
Steam verzacht dit door games op vaste tijden scherp in prijs te laten dalen, iets waar zowel Sony als Microsoft van kunnen leren.

En ja, "always online" wordt een feature, geen verplichting.
Mwah, EA heeft nu gezien met die online passes dat zoiets ook best werkt,binnenkort weer even de prijzen daarvan naar 15-20 euro en ze vinden het ook wel best
Arg, die online passes. Je ziet ze ook op steam langskomen. Ik koop ze nooit en vind het enorm frustrerend dat zoveel mensen ze wel kopen: Dat is echt iets dat zo snel mogelijk mag verdwijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 08-04-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
boe2 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:39:
Arg, die online passes. Je ziet ze ook op steam langskomen. Ik koop ze nooit en vind het enorm frustrerend dat zoveel mensen ze wel kopen: Dat is echt iets dat zo snel mogelijk mag verdwijnen.
Maar het zal in die vorm wel de standaard worden.

Hetzelfde geld voor non-supported steam games, eenmaal gekocht zijn ze nooit meer overdraagbaar, je koopt geen game meer maar gewoon 'toegang' tot de game. Die gekoppeld aan je XBL of PSN, doorverkoop is dan niet eens meer mogelijk. Natuurlijk kan je de disc/doosje wel doorverkopen, maar heeft ook weinig waarde meer.

En dan kan het 'always on' 2 kanten opgaan, ergste geval moet je een gekochte game eerst activeren online, voordat je deze kan spelen (het echt 'always online'), offline of zonder internet is hij dan 'out of the box' niet meer te spelen omdat hij nog niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah en dat laatste zie je al vaker bij PC games, bv Diablo 3 of Simcity... en we hebben ook gelijk de gevolgen gezien als de servers vervolgens niet of slecht bereikbaar zijn. Aan de andere kant is het ook niet vreemd dat game-devs iets proberen te verzinnen om het illegaal gebruik tegen te gaan vooral op de PC is dat nog altijd een enorm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:26:
Microsoft houdt vooralsnog de lippen nog op elkaar. Ik hoop dat ze deze maand toch met wat informatie komen over hun nieuwe console. Dus, het blijft koffiedik kijken voor wat betreft de always online-functionaliteit.
Laten we maar hopen dat ze snel met nieuws komen :D
Always online-discussie: Het hangt er een beetje vanaf hoe het aangepakt wordt. Ik vind niet dat het als middel gebruikt moet worden om uberhaupt te kunnen gamen. Er zijn genoeg mensen voor hun werk geregeld op pad met evt. verblijf op andere locaties dan thuis. Daarbij is lang niet altijd internet voor handen. Het lijkt me daarom alleen al niet erg handig. Iedereen refereert trouwens logischerwijs aan de Sim City en Diablo III release, maar het valt me in het algemeen op, dat online games in de week van de release of kort daarna slecht speelbaar zijn. Kijk maar naar populaire games als FIFA en COD. Daar zie je eerste weken ook genoeg problemen, die veroorzaakt worden door te weinig servers / enorme toestroom van verschillende spelers.
De vergelijking met Sim City en Diablo 3 wordt gemaakt omdat met "always online" over het algemeen wordt verwezen naar spellen waarvoor je verplicht online moet zijn om ze te kunnen spelen. Zelfs wanneer je single player Sim City en Diablo 3 wil spelen moet je dus verbonden zijn met de servers. Fifa en CoD et cetera kennen inderdaad vaak ook wat online problemen in de eerste paar weken, maar die kan je dan in ieder geval nog offline singleplayer spelen of met vrienden op de bank :)

Ik verwacht in ieder geval niet dat de Xbox "always online" wordt, en als ze het als 'feature' doen (dus niet verplicht), dan verdient hun marketing afdeling echt een paar klappen :) Als het optioneel is, dan is het natuurlijk niet "always online", die term dan toch gebruiken terwijl hij zulke negatieve connotaties heeft lijkt me dan niet zo handig.

Ik las trouwens ergens dat de "always online" geruchten voornamelijk voortkomen uit de Dev Kits, die schijnbaar always online moeten zijn. De verklaring daarvoor is dat Microsoft de Dev kits streng controleert, zodat er niet ineens een Dev Kit 'kwijtraakt' en bij een of andere tech website belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En zijn we net bijna klaar met die always on, gaat het in het nieuwsbericht weer vrolijk verder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik verwacht in ieder geval niet dat de Xbox "always online" wordt, en als ze het als 'feature' doen (dus niet verplicht), dan verdient hun marketing afdeling echt een paar klappen Als het optioneel is, dan is het natuurlijk niet "always online", die term dan toch gebruiken terwijl hij zulke negatieve connotaties heeft lijkt me dan niet zo handig.
Hun marketingafdeling verdient niets, want ze hebben nog helemaal niets aangekondigd. Wat Microsoft betreft is er nog helemaal geen sprake van een nieuwe xbox. Dat werd ook opnieuw duidelijk in hun verontschuldiging:
We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter
.
Natuurlijk komt die xbox er wel dit jaar, maar als er officieel nog niets bestaat, is er ook niets om te ontkennen/recht te zetten.

En het is zoals zoals jij al aangeeft: Er is een handleiding en een blogger (die gebombardeerd wordt tot "insider") die praten over een "always online console": Tja, de PS4 is ook "always online". Pas als het een verplichting wordt is er een probleem.
Dat is vervelend aan deze nieuwsposts. Logica zegt dat de xbox gewoon dezelfde online features als de ps4 zal hebben, maar iedereen springt liever op het worst case scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox komt gewoon dit jaar ook al ontkennen ze dat. Er zijn al een aantal games te vinden waaronder Disney Infinity die toevallig dit jaar uit gaan komen op de nieuwe Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Altijd online zou mij echt niet uitmaken, ja jammer die ene keer in 5 jaar tijd dat mijn internetverbinding er eens uit ligt maar anders toch echt geen last van.
Je hebt hier op zich 2 dingen verkeerd. Dat jouw verbinding stabiel is is mooi en leuk, maar er zijn landen (zelfs dorpen hier in Nederland) waar slechte internetverbindingen liggen. Ten tweede betekend het ook dat je altijd afhankelijk bent van de service van de developer/publisher. En dit kan wel eens een groot probleem zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 09-09 19:17
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:09:
Xbox komt gewoon dit jaar ook al ontkennen ze dat. Er zijn al een aantal games te vinden waaronder Disney Infinity die toevallig dit jaar uit gaan komen op de nieuwe Xbox.
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt, want ik kan geen enkel nieuwsbericht vinden waar ze zeggen dat Disney Infinity uit gaat komen op de nieuwe Xbox (of PS voor dat geld).

Ik denk dat best case de Xbox zal uitkomen voor kerst in Amerika (later in EU), maar waarschijnlijk zien we hem pas in 2014. Maar, op 21 mei horen we misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:03:
En zijn we net bijna klaar met die always on, gaat het in het nieuwsbericht weer vrolijk verder |:(
Echt he? Ik heb daar ook al gezegd dat we het gewoon maar af moeten wachten wat er nu echt van waar is. Ik krijg de indruk dat er meer aan wordt toegekend qua inhoud dan wat het uiteindelijk echt zal gaan bevatten.

Het valt me sowieso altijd wel op, dat dit soort negatieve zaken altijd eerst komen bovendrijven in de geruchtenstroom.

Btw, ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom Microsoft op 21 mei 2013 pas met nieuws zal komen. Dat is slechts 3 weken van de E3 af. Stel dat het niet in de smaak valt bij het publiek (dat is wel heel negatief gesteld, dat weet ik), dan is er geen tijd meer om ook maar iets te wijzigen aan de opzet.
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!