Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
nioz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Goede vraag :)
Toen Gaikai (het streaming bedrijf dat Sony heeft gekocht) nog demo's naar de PC streamde stond het volgende in hun FAQ: "Gaikai recommends an Internet connection of 5 Mbit/s or faster, and a 3 Mbit/s connection meets the minimum system requirements". Ik weet niet welke resolutie video je dan kreeg.
Video streaming diensten zoals Netflix hebben 4mbits nodig voor 720p, dan kan je echter ook nog bufferen et cetera, dus wellicht dat de eisen voor Gaikai en 720p iets hoger liggen? Of ze droppen gewoon frames als er iets wegvalt?
ik hoop niet dat ze het daar afhankelijk van maken. op het moment dat je een stream voor bijvoorbeeld watchdogs pakt. dan zou je
1) 1080p moeten streamen.
2) de input van je controller door de PS4 moeten laten gaan
3) genieten van 15fps?
Die servers moeten wel heel episch zijn om dit op grote schaal aan te bieden.
Ik maak de assumptie natuurlijk dat we connecten naar een virtual console maar voor hetzelfde geldt gaat dit wel gewoon tijdens het downloaden... dan voorzie ik chop-chop-chop
Playstation gaf aan "Full blown gaming directly after you select the game", Kudo's aan het bedrijf dat de intromovies laat zien <start> <start> en dan gelijk button bashen maar!?

Ik denk dat we dat streaming met een zakje zout moeten nemen. maar ik vraag me af waarom ze daarop blijven hameren.
De kracht van de PS4 moet dus liggen in de architectuur en de instant FULL online games.

ik hoorde in de persconferentie trouwens ook nog dat ze heel veel content try before you buy gaan doen? "no more half-assed demo versions, full content"

_/-\o_ maak het waar sony, en je hebt mijn vote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, ze gaven geloof ik als voorbeeld dat je een full game een uur lang kan spelen (speedrunnetje zeg ik) en dat je daarna kan kiezen om gewoon te betalen om de rest te unlocken. Ik vraag me alleen af wat de prijzen dan zijn en of je bij een webshop niet goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:41:
Yep, ze gaven geloof ik als voorbeeld dat je een full game een uur lang kan spelen (speedrunnetje zeg ik) en dat je daarna kan kiezen om gewoon te betalen om de rest te unlocken. Ik vraag me alleen af wat de prijzen dan zijn en of je bij een webshop niet goedkoper uit bent.
Ze kunnen de prijzen in elk geval niet erg ver onder de marktwaarde gaan verkopen (als ze net uit zijn), dan krijgen ze namelijk gezeur van de retailers (daar is al eens wat over geschreven, maar kan het niet zo vinden).

Maar, colour me intrigued met dit hele streaming gebeuren. Lijkt me geweldig als het allemaal goed werkt!

[ Voor 8% gewijzigd door NickD op 26-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
NickD schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Ze kunnen de prijzen in elk geval niet erg ver onder de marktwaarde gaan verkopen (als ze net uit zijn), dan krijgen ze namelijk gezeur van de retailers (daar is al eens wat over geschreven, maar kan het niet zo vinden).

Maar, colour me intrigued met dit hele streaming gebeuren. Lijkt me geweldig als het allemaal goed werkt!
gek dat ze geen centje vragen voor PSN.. nu begint het netwerkverkeer misschien wel iets teveel van het goede te worden dacht ik zo, waar gaan ze dat van betalen.
ik vind wel dat ze digital copy's wat korting kunnen geven overigens. maargoed, ik zal waarschijnlijk toch playstation + nemen :D

Nu wacht ik dus op de gimmick van XBOX.
Bij PS4 dacht ik... not impressed maar dat ben ik toch wel, ik moest even over de teleurstelling van graphics heenkomen. ik dacht echt dat dat de bedoeling was en had me er op voorbereid. maar sony heeft naar mijn idee volwassen en slimme keuzes gemaakt.

XBOX moet me in april ook zien te stunnen.
microsoft zal wel een speciaal truukje achter de hand hebben.
het zal wel een teleurstelling zijn als het echt gewoon windows 8 is en de intergratie met je pc.
dan kan je net zo goed de pc op je kamer laten staan en een ps4 voor de games halen :9
Kinect zal wel weer een mooie overhaul krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
basmuys schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:52:
[...]

gek dat ze geen centje vragen voor PSN.. nu begint het netwerkverkeer misschien wel iets teveel van het goede te worden dacht ik zo, waar gaan ze dat van betalen.
ik vind wel dat ze digital copy's wat korting kunnen geven overigens. maargoed, ik zal waarschijnlijk toch playstation + nemen :D
Ze zijn er nog een beetje overna aan het denken: http://www.videogamer.com...ps4s_online_services.html
In a separate interview with VideoGamer.com, SCE UK MD Fergal Gara also suggested that Sony's subscription-based service PlayStation Plus could be making its way to PlayStation 4 in an "evolved form".
Dus hopelijk gewoon gratis online multiplayer en dan een of ander premium abonnement voor de duurdere streaming opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
basmuys schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:38:
Playstation gaf aan "Full blown gaming directly after you select the game", Kudo's aan het bedrijf dat de intromovies laat zien <start> <start> en dan gelijk button bashen maar!?
Ik denk dat dit een combinatie van alles gaat worden.

Zoals nu Plus je al een 'timed update' kan laten doen, voor uploaden van savings, download van patches etc, denk ik dat ze dit in combinatie van het sociale aspect gaan maken.

Ze gaven al aan in die hub dat op basis van je likes/dislikes er een 'lijst' wordt gemaakt met dingen die dus interessant voor jou zijn, zal me niets verbazen als ze dus met zo'n timed update demo's of preinstalls downloaden van games die dus in die lijst voorkomen.

Ga je dan naar de shop, staat er al een berg op je PS4, direct spelen maar. Mogelijk dat ze dus demo's etc aanpassen om puur voor 'instant gaming' te gebruiken, bijvoorbeeld een Fifa14 die enkel spelerdata/stadion/core downoad (zeg 150MB?) en dat je direct een potje kan spelen.

OnLive (de concurrent van gaika) draaide an sich niet eens zo slecht, lagere resolutie, lagere gamesettings, maar was wel direct gamen. Zou dus ook gewoon een 'lowres instant game' principe kunnen worden, die bv enkel voor Silver/Gold Plus members te gebruiken is (en links en rechts bij wat aanbiedingen voor iedereen).

Maar verwacht niet dat het allemaal zo perfect zal zijn, mogelijk gewoon een wens van hun om dit te halen, maar het per saldo beetje middenweg gaat worden en je dit enkel zou 'kunnen' halen met 100Mbit+ internet lijnen en een minuutje ofzo moet wachten voor een preview demo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zoals ik het zie is de PS4 een verbetering en verfijning van een heleboel features die de PS3 in de loop van de jaren gekregen heeft. Sommige features die op de PS3 nog niet zo super vloeiend gingen, zoals de ingame XMB, gaan bij de PS4 allemaal perfect geïntegreerd zijn.
Ook erg interessant dat de PS4 een heleboel dingen in de achtergrond kan doen terwijl deze niet aanstaat en zelfs tijdens het spelen.
Ik kijk er echt al naar uit, van mij mag de XMB trouwens wel blijven :)

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 26-02-2013 20:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
Ik vraag me af hoe een steam dit doet, deze vraagt ook geen geld voor online bijvoorbeeld toch? Waarom zou het een console wel kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
dglavimans schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:31:
Ik vraag me af hoe een steam dit doet, deze vraagt ook geen geld voor online bijvoorbeeld toch? Waarom zou het een console wel kosten?
Nee want Steam gooit zijn prijzen ook totaal niet over de kop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
dglavimans schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:31:
Omdat Steam dan direct dood zou zijn. :P PC gamers laten hun meestal niet doen - en maar goed ook - en klagen onmiddellijk als er iets niet kan.
(edit: Niet dat ik het gedrag van PC gamers ook altijd 100% goed keur. Er zijn teveel elite mannetjes op het internet die doen alsof zij alles zijn. PC gamers hebben doorheen de jaren echt een slechte reputatie gekregen, wat ik de consolegamers niet echt kwalijk kan nemen.)

Consolegamers daarentegen laten meer alles maar over zich heen gaan. Ik herinner mij toch niet echt protestacties of wat dan ook toen bleek dat je moest betalen voor online te gamen op de 360.

Microsoft probeerde ook om via Games For Windows Live de multiplayer betalend te maken op PC (oa voor Halo 2), maar onder druk van de community hebben ze die plannen geschrapt.

Hierover zou toch al lang geklaagd mogen zijn:
- het feit dat consolegames over het algemeen 10 euro meer kosten dan op PC (terwijl de PC versie beter is door 1080p resolutie, betere graphics, vloeiender mits je PC het goed aankan)
- het feit dat Microsoft geen 2 varianten van Live aanbiedt: één dat gratis is en wel toegang biedt tot gratis multiplayer (à la PSN). En één betalend die dan zaken als Netflix, etc heeft en nog die andere meuk waar MS zogezegd veel in investeert en waardoor je hiervoor moet betalen.
- de meeste multiplayer games op console draaien peer-to-peer ipv op dedicated servers (zoals veel op PC). Hierdoor hebben jullie veel meer last van lag. Kijk naar de hitdetection problems bij CoD. Die developers daar hebben geld genoeg, maar zolang men niet kiest voor dedicated servers zal die lag altijd blijven bestaan. Dit kan je niet zomaar oplossen met wat programmeren anders.
- geen toelating om jullie games vrij te modden. Zodat gamers content maken voor andere gamers en dit gratis beschikbaar stellen. (Ok, dit is niet echt zo een belangrijke vereiste, maar het zou altijd leuk zijn. Want tenslotte: als je een game koopt is dit JOUW game en zou je in principe ermee mogen doen wat je wil.)
- jullie mogen de functies van jullie controller-buttons niet aanpassen per game. Ik zou het irritant vinden als ik per game terug een nieuwe button layout moet leren. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 26-02-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:22
Asgaro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:50:
[...]

Omdat Steam dan direct dood zou zijn. :P PC gamers laten hun meestal niet doen - en maar goed ook - en klagen onmiddellijk als er iets niet kan.
(edit: Niet dat ik het gedrag van PC gamers ook altijd 100% goed keur. Er zijn teveel elite mannetjes op het internet die doen alsof zij alles zijn. PC gamers hebben doorheen de jaren echt een slechte reputatie gekregen, wat ik de consolegamers niet echt kwalijk kan nemen.)

Consolegamers daarentegen laten meer alles maar over zich heen gaan. Ik herinner mij toch niet echt protestacties of wat dan ook toen bleek dat je moest betalen voor online te gamen op de 360.

Microsoft probeerde ook om via Games For Windows Live de multiplayer betalend te maken op PC (oa voor Halo 2), maar onder druk van de community hebben ze die plannen geschrapt.

Hierover zou toch al lang geklaagd mogen zijn:
- het feit dat consolegames over het algemeen 10 euro meer kosten dan op PC (terwijl de PC versie beter is door 1080p resolutie, betere graphics, vloeiender mits je PC het goed aankan)
- het feit dat Microsoft geen 2 varianten van Live aanbiedt: één dat gratis is en wel toegang biedt tot gratis multiplayer (à la PSN). En één betalend die dan zaken als Netflix, etc heeft en nog die andere meuk waar MS zogezegd veel in investeert en waardoor je hiervoor moet betalen.
- de meeste multiplayer games op console draaien peer-to-peer ipv op dedicated servers (zoals veel op PC). Hierdoor hebben jullie veel meer last van lag. Kijk naar de hitdetection problems bij CoD. Die developers daar hebben geld genoeg, maar zolang men niet kiest voor dedicated servers zal die lag altijd blijven bestaan. Dit kan je niet zomaar oplossen met wat programmeren anders.
- geen toelating om jullie games vrij te modden. Zodat gamers content maken voor andere gamers en dit gratis beschikbaar stellen. (Ok, dit is niet echt zo een belangrijke vereiste, maar het zou altijd leuk zijn. Want tenslotte: als je een game koopt is dit JOUW game en zou je in principe ermee mogen doen wat je wil.)
- jullie mogen de functies van jullie controller-buttons niet aanpassen per game. Ik zou het irritant vinden als ik per game terug een nieuwe button layout moet leren. :'(
Ben sinds kort ook spelletjes op de PC gaan spelen zoals Farcry die ik gewoon op high kan spelen. Ik denk dat ik voor veel consolegamers spreek als ik zeg dat gamen op een PC idd mooier kan zijn maar ook erg wennen is. Een console is kant en klaar je hebt het, sluit het aan en je kan beginnen. Bij een PC is het zo dat je tig GPU's en CPU's hebt die wel naadloos aansluiten op je eisen. Ik denk dat sommige consolegamers zich hierdoor laten afschrikken en toch bij de consoles blijven (misschien ook door de besturing: controller vs keyboard ). Ook is het zo dat consoles socialer van aard zijn, je kan het makkelijk ff met vrienden op de bank spelen ipv een LAN party bijv.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is bij meer het gemak en het feit dat mijn vrienden ook een console hebben. Ik heb vroeger wel op de PC gespeeld, maar met een kleintje en een eigen huis is een PC gewoon veel te kostbaar en ik heb gewoon helemaal geen zin om al die shit open te moeten schroeven en te moeten upgraden, om over de software nog maar te zwijgen. Laat mij gewoon lekker zorgeloos al die toffe exclusives spelen (al dan niet met een muis, want dat kan gewoon) en ik ben blij. Van een Uncharted op de PC zou ik echt niet meer hebben genoten omdat ik toevallig meer pixeltjes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:50:
-Heeft 2 kanten. Ene kan ben je voor die 10 euro extra wel klaar, om elke game op zulke settings 60fps te laten draaien heb je een beest van een PC nodig, console hoef je nooit op hardware/configs te letten, hij is zo gemaakt dat het gewoon goed draait.

-Dat is een keuze van de developer icm Sony/MS, Battlefield heeft bv wel gewoon dedicated servers.

-Niet meer dan logisch, modding is in een erg grijze lijn van cheaten, dat dat bij aantal games nieuwe features geeft is leuk, maar gros gebruikt het vooralsnog om voordeel te behalen in de game. Daarnaast zou modding gewoon als core in de game moeten zitten, dan kan dit gewoon goed worden gebruikt.

-Kan ik niet echt irritant noemen, meeste games hebben meerdere layouts voor controller en gros programmeert ook volgens de algemene standaarden. PC games zijn wat makkelijker aan te passen, maar daar kan je ook prima met de basis layout uit de voeten. Dat je anders gewend bent is geen argument voor aanpasbaarheid.

Console en PC hebben gewoon verschillende uitgangspunten, easy&play met restricties tegen configs, hardware en optimalisatie aan de andere kant. Daarnaast lenen sommige games gewoon iets beter met een controller (die 100% supported is, iets wat op PC niet vanzelfsprekend is), andere games weer beter met muis&keyboard. Ik zie het ook niet als een of/of, maar als een en/en.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 27-02-2013 14:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa 14 en Battlefield 4 zijn bevestigd voor de volgende generatie consoles. Dat deed uitgever Electronic Arts op een conferentie gisteren.

Volgens Electronic Arts ziet Battlefield 4 "er ongelooflijk uit" en is het doel dat de game op 60 frames per seconde en in 1080p draait. Het gaat hier om de next-gen versie van de game voor PlayStation 4 en de nieuwe Xbox. Het is niet duidelijk of de game ook naar de huidige generatie consoles komt. Fifa 14 komt in ieder geval wel op beide generaties uit. De game moet later dit jaar beschikbaar zijn.

Volgens EA zijn de PlayStation 4 en nieuwe Xbox vergelijkbaar in hardware en lanceren de consoles vlak na elkaar. Eerder maakte Sony al bekend dat de PlayStation 4 eind dit jaar lanceert in minimaal één regio. Volgens EA zijn de nieuwe consoles "acht à tien keer zo krachtig als de huidige generatie consoles". EA heeft deze next-gen apparaten zijn portfolio van 85 franchise uitgedund naar de 15 belangrijkste titels.

bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dus BF4 wordt op de console, zoals BF3 er al op de PC nu uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag toch hopen dat er op de next gens wel attributen in de huizen en gebouwen staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is super nieuws : 1080p games die op 60 fps lopen.

maar het is wachten op filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Grootste fout dat MS nog kan maken is de controllers verkloten. Sony lijkt nu de controller juist is groter en dus, voor mij persoonlijk, fijner te maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

L1nt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:38:
Grootste fout dat MS nog kan maken is de controllers verkloten. Sony lijkt nu de controller juist is groter en dus, voor mij persoonlijk, fijner te maken.
Ik verwacht dat ze wel op dezelfde voet doorgaan.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ik denk dat Nintendo kan gaan inpakken deze generatie. De Wii U gamepad slaat niet aan zoals de Wii dat deed met zijn Wiimote en het meegeleverde Wii Sports (dat overigens briljant was toendertijd). De Wii U heeft niets om de casual markt die ze met de Wii naar zich toe hebben getrokken over te kunnen halen. Mario, Mario Kart, Zelda, Smash Bros. etc etc zullen het goed doen, maar die hebben de Gamecube ook niet kunnen redden (Gamecube heeft 25 miljoen stuks wereldwijd verkocht, wat gewoon een flop is geweest).

Tweede probleem; third parties. Er wordt weinig aangekondigd, de Wii U krijgt alleen maar oude meuk van vorig jaar die men al lang en breed op de PS3/360 heeft kunnen spelen en alle devs zijn volop bezig aan games voor de PS4 en nieuwe Xbox. Wat Wii U eigenaren hooguit kunnen verwachten zijn behoorlijk gedowngrade next-gen ports. De Wii U is gewoon niet interessant, niet voor de massa en niet voor de 'core gamer'. Leuk hoor, zo'n tablet controller, maar met de PS4 en nieuwe Xbox kun je gewoon een tablet, die honderden miljoenen mensen al hebben, gebruiken als communicatie met je next-gen console.

De nieuwe Call of Duties, Assassins Creeds en FIFA's komen naar de PS4/ New Xbox in hun allerbeste vorm; waarom zou je daar een Wii U voor kopen? First party games worden erg vet, zoals altijd, maar die kunnen de Wii U niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ps3gamer91 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Ben sinds kort ook spelletjes op de PC gaan spelen zoals Farcry die ik gewoon op high kan spelen. Ik denk dat ik voor veel consolegamers spreek als ik zeg dat gamen op een PC idd mooier kan zijn maar ook erg wennen is. Een console is kant en klaar je hebt het, sluit het aan en je kan beginnen. Bij een PC is het zo dat je tig GPU's en CPU's hebt die wel naadloos aansluiten op je eisen. Ik denk dat sommige consolegamers zich hierdoor laten afschrikken en toch bij de consoles blijven (misschien ook door de besturing: controller vs keyboard ). Ook is het zo dat consoles socialer van aard zijn, je kan het makkelijk ff met vrienden op de bank spelen ipv een LAN party bijv.
Geef ik je helemaal gelijk in!
Van de mensen die ik ken IRL, verkies de meesten ook consoles en zijn er slechts enkelen die ook bij PC zweren. Het is inderdaad "plug & play" bij consoles en dat is voor velen perfect.

Ikzelf vind het wel leuk om wat te experimenteren met graphics settings, en om bijvoorbeeld mods te zoeken om een bepaalde game net dat tikkeltje beter te maken. Ook speel ik graag wat goede indie games (Bastion, The Binding of Isaac, Amnesia, ...) en ook survival horror games (die tot nu toe vooral op PC komen).

Leuk nieuws over het porten tussen PS4 en PC:
Watch Dogs developer Ubisoft Montreal is using PC as its lead platform before taking its sandbox game to PS4 and – most likely – Xbox 720.

Speaking with Dutch site Inside Gamer, Ubisoft CEO Yves Guillemot revealed that Watch Dogs is using PC as its lead platform, and will then be ported to subsequent formats.

The reason – he said – was that the AMD-based PS4 architecture makes it easier to port games across from PC than previous generations.

Said Guillemot, “We expect fewer problems with porting games to the PS4 than the PS3, which had a completely different infrastructure. Previously, we developed games first on the Xbox 360 and then translated them onto the PS3. It took a lot of time and money to port.”

But now PS4 is easy to port for, he says.
http://www.vg247.com/2013...dogs-pc-is-lead-platform/

Dit is echt goed nieuws, én voor PS4 gamers, én voor PC gamers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Disfigured schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:43:
Ik denk dat Nintendo kan gaan inpakken deze generatie.
Nintendo heeft nooit mee willen doen in deze generatie. Als dat je bedoeling is waarom een console releasen die marginaal beter is dan de huidige generatie?

Ze hebben een bepaalde doelgroep waar ze goed aan verdienen en wagen zich verder niet aan het geweld van de PS4 en Xbox720.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
L1nt schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:55:
[...]

Nintendo heeft nooit mee willen doen in deze generatie. Als dat je bedoeling is waarom een console releasen die marginaal beter is dan de huidige generatie?

Ze hebben een bepaalde doelgroep waar ze goed aan verdienen en wagen zich verder niet aan het geweld van de PS4 en Xbox720.
Nintendo probeert hun behaalde succes met de Wii te herhalen. Achterhaalde hardware met een gimmick als selling point. Bij de Wiimote werkte dat, motion gaming was een gat in de markt. Echter zit er niemand te wachten op een tablet controller, want een tablet heeft Nintendo's doelgroep al in huis.

Ze willen wel concurreren met Sony en MS, want ze probeerden de 'core' gamer over te halen door grote franchises als Call of Duty, Assassin's Creed en Mass Effect op launch mee te kunnen leveren. Maar helaas. Nintendo heeft de verkeerde keuzes gemaakt deze keer. Als je in Japan zelfs slechter verkoopt dan de Vita (zie de Japanse Media Create charts van deze week)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disfigured schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:01:
[...]

Nintendo probeert hun behaalde succes met de Wii te herhalen. Achterhaalde hardware met een gimmick als selling point. Bij de Wiimote werkte dat, motion gaming was een gat in de markt. Echter zit er niemand te wachten op een tablet controller, want een tablet heeft Nintendo's doelgroep al in huis.
Je conclusie is niet logisch. De tabletcontroller is namelijk nogal wat anders dan een willekeurige tablet die men al (of niet) in huis heeft.
Ze willen wel concurreren met Sony en MS, want ze probeerden de 'core' gamer over te halen door grote franchises als Call of Duty, Assassin's Creed en Mass Effect op launch mee te kunnen leveren. Maar helaas. Nintendo heeft de verkeerde keuzes gemaakt deze keer. Als je in Japan zelfs slechter verkoopt dan de Vita (zie de Japanse Media Create charts van deze week)...
Als dat de logica is dan was elke spelcomputer afgelopen generatie gedoemd te mislukken op uitzondering van de Nintendo DS. Japan is nogal afhankelijk (en terecht) van de titels die beschikbaar zijn en die houden momenteel niet over voor de Wii U. Daar komt wel verbetering in zodra er een typische A titel voor Japan uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat jij niet wil inzien dat de Wii U in vergelijking met de Wii gewoon een faalproduct is dat echt helemaal niets bijzonders doet, is nu wel duidelijk. Je bent een Nintendo fanboy en dat is prima. Het punt wat disfigured aangeeft probeerde ik enkele dagen geleden al aan te geven, en hij heeft gewoon gelijk. Alsof een tablet controller een gat in de markt is. Ja leuk hoor, dat je je inventory op dat ding kan zien, maar verder. Gewoon een grappige gimmick, niet meer dan dat. Next gen graphics, daar zit iedereen momenteel op te wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 27-02-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Next Gen nog niet eens zozeer denk ik, eerder weer een 'inhaalactie' naar de huidige PC markt toe en een update voor features/usability vandaag de dag. (waar helaas social dus ook onderdeel in is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:21:
Tja, dat jij niet wil inzien dat de Wii U in vergelijking met de Wii gewoon een faalproduct is dat echt helemaal niets bijzonders doet, is nu wel duidelijk. Je bent een Nintendo fanboy en dat is prima. Het punt wat disfigured aangeeft probeerde ik enkele dagen geleden al aan te geven, en hij heeft gewoon gelijk. Alsof een tablet controller een gat in de markt is. Ja leuk hoor, dat je je inventory op dat ding kan zien, maar verder. Gewoon een grappige gimmick, niet meer dan dat. Next gen graphics, daar zit iedereen momenteel op te wachten.
Het moet bijzonder goed leven zijn met zulke profetische gaven. Daar kun je geld mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Een volledig nieuwe 2D Mario game en een Monster Hunter zijn geen AAA-titels wil je zeggen? Want die zijn er voor de Wii U namelijk gewoon. Desondanks blijft de console massaal in de schappen liggen. Het vooruitzicht ziet er ook niet prettig uit, Dragon Quest X zit eraan te komen maar dat is een MMO en die is ook op de Wii verkrijgbaar. Bovendien is die game geflopt.

De Wii U controller is best leuk, begrijp me niet verkeerd, maar het doet niet wat de Wii wel deed; gamen leuk en casual maken voor iedereen. Het is namelijk gewoon een controller met twee sticks en een groot (en bovendien slecht resistief) touch screen. Bovendien is de techniek van games spelen op een tablet/handheld (waar de Wii U gamepad een hybrid van is) al ontzettend oud en ingeburgerd, daar kopen mensen dus niet speciaal een console voor. Voor de Wiimote deed men dat wel, want er was niets vergelijkbaars op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook weinig spellen voor de wii u.
er komen er ook nog eens weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Zucht... kunnen we nou niet elke 3-4 pagina's dezelfde discussie houden? De argumenten veranderen ook niet, waardoor het heel erg herhalend begint te worden. Leuk voor je dat je je eigen mening hebt, maar om anderen nou maar fanboy te gaan noemen alleen omdat ze een andere mening hebben? We hebben het in de afgelopen tientallen pagina's al voldoende gehad over het falen of succes van de Wii U. De één ziet selling points (zoals off-screen gamen, of gebrek aan next-gen graphics), de andere ziet ze niet (want dat kan de PS3 + Vita ook, of next-gen graphics doen me niets). Deze discussie gaat onderhand echt nergens meer heen, en tenzij iemand magischerwijs profetische gaven heeft ontwikkeld, kunnen we ook niet gaan stellen wat er gaat gebeuren in de toekomst. Laten we weer terug gaan naar interessant nieuws over de PS4 en de nieuwe XBox. Als de PS4 en Xbox 720 er zijn over een jaartje, dan kunnen we er met wat meer zekerheid over praten.

Ter reflectie:
http://kotaku.com/5986942...d+partysaid-everyone-ever
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20061110115416.html
http://gigaom.com/2007/07/24/is-xbox-360-is-doomed/
http://editorials.teamxbo...The-Red-Ring-of-Death/p2/
http://www.ign.com/articl...0-failure-rate-reaches-54
http://www.examiner.com/a...on-plus-is-doomed-to-fail
http://www.zdnet.com/blog...er-on-the-ps3-promise/157
http://www.gearlive.com/n...why-ps3-will-fail-823140/
http://www.ps3blog.net/20...ntrol-are-doomed-to-fail/

En das nog maar een fractie van de websites/blogs die je zult vinden over het falen van de vorige generatie consoles. Als je gaat zoeken over de launch window 'dryspells' van de PS3, Xbox 360 en de Wii kom je ook nog genoeg leuke verhalen tegen. Het zal wel niet anders zijn voor de nieuwe consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Next gen graphics, daar zit iedereen momenteel op te wachten.
Spreek alsjeblieft voor jezelf zeg :s Ik zit niet echt te wachten op 'next-gen' graphics op consoles, want dat heb ik allang op mijn pc. Als ik een console koop, is het voor leuke games of originele gameplay-mogelijkheden.
Met de info die we nu hebben, zou ik liever een Wii U kopen dan een PS4.
Zelfs een PS3 interesseert me op het moment nog meer (Beyond, Last of Us, Ni No Kuni).

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickD schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:35:
[...]

Zucht... kunnen we nou niet elke 3-4 pagina's dezelfde discussie houden? De argumenten veranderen ook niet, waardoor het heel erg herhalend begint te worden. Leuk voor je dat je je eigen mening hebt, maar om anderen nou maar fanboy te gaan noemen alleen omdat ze een andere mening hebben? We hebben het in de afgelopen tientallen pagina's al voldoende gehad over het falen of succes van de Wii U. De één ziet selling points (zoals off-screen gamen, of gebrek aan next-gen graphics), de andere ziet ze niet (want dat kan de PS3 + Vita ook, of next-gen graphics doen me niets). Deze discussie gaat onderhand echt nergens meer heen, en tenzij iemand magischerwijs profetische gaven heeft ontwikkeld, kunnen we ook niet gaan stellen wat er gaat gebeuren in de toekomst. Laten we weer terug gaan naar interessant nieuws over de PS4 en de nieuwe XBox. Als de PS4 en Xbox 720 er zijn over een jaartje, dan kunnen we er met wat meer zekerheid over praten.
Tja, je kan de boel nog zo goed onderbouwen, maar Thorgrem springt er gelijk op om de Wii U te verdedigen. Geen idee wat voor belang hij er bij heeft. Maar je hebt gelijk, ik houd er in ieder geval over op. :)
Avioto schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:22:
[...]

Spreek alsjeblieft voor jezelf zeg :s Ik zit niet echt te wachten op 'next-gen' graphics op consoles, want dat heb ik allang op mijn pc. Als ik een console koop, is het voor leuke games of originele gameplay-mogelijkheden.
Met de info die we nu hebben, zou ik liever een Wii U kopen dan een PS4.
Zelfs een PS3 interesseert me op het moment nog meer (Beyond, Last of Us, Ni No Kuni).
Haha, dat heb je allang op je PC? Heb je überhaupt enig idee hoe games er op de PC nu hadden uitgezien als de console hardware mee zou zijn geëvolueerd? Vergelijk Crysis uit 2007 anders even met Far Cry 3, beide op de PC. Nuff said. Next gen gaat nu pas echt komen en we gaan een aantal spectaculaire jaren tegemoet. Bekijk Watch Dogs of Killzone 4 even. Welke game doet dat op de PC? Vooral qua physics en belichting komen er echt toffe dingen aan.

En dan koop jij liever een Wii U, succes ermee. :+

Ik wacht nog wel even op de PS4 met bijvoorbeeld een nieuwe Uncharted, wellicht een vervolg op The Last Of Us en de volgende Quantic Dream game. En dan heb je uiteraard nog die tientallen multi platform titels die er op de nieuwe consoles vele malen mooier uit gaan zien dan op de Wii U (het 3e deel van Batman, om er eentje te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Je reactie is zo kinderachtig, ik moet er eigenlijk niet eens op reageren. Maar goed.

Als je nog eens goed lees heb ik het niet over graphics, maar over gameplay. Killzone is leuk, maar het is gewoon weer een shooter die niks nieuws doet. Watch Dogs komt ook uit op de PC (is zelfs lead platform http://www.pcgamer.com/20...ting-pc-as-lead-platform/).
Ik vraag me toch echt af hoe jij je games speelt, zit je gewoon de hele tijd naar de mooie plaatjes te kijken? Lijkt me erg saai en inhoudsloos.

Nintendo is een developer die gameplay altijd belangrijker vind dan graphics, en dat kan ik erg waarderen. Ook ben ik erg fan van de games van Nintendo, altijd goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik snap dat mensen Mario nog steeds leuk vinden, maar om nou nog jaren lang wéér aan diezelfde franchises vast te blijven zitten... Zucht, het is maar net wat je leuk vindt. Sony heeft de afgelopen generatie ontzettend veel nieuwe, toffe IP's geïntroduceerd op de PS3 (en de Vita, Gravity Rush!), zoals Journey, inFamous, Uncharted.. Stuk voor stuk top games.

Bij Nintendo weet je nu al dat ze met een nieuwe 3D Mario, een nieuwe Mario Kart, een nieuwe Zelda, een nieuwe Smash Brothers en Mario Party gaan komen.. Net als bij de Wii, de Gamecube, de N64..............

Leuk hoor, maar ik zie liever met wat voor geweldige, daadwerkelijk NIEUWE, games Sony en third parties op de proppen komen voor de next-gen consoles.

Verwijderd

Want in der daad, Sony vindt elke generatie weer het wiel opnieuw uit en borduurt zelden tot nooit voort op reeds bestaande en succesvolle ip's.....

En Nintendo brengt zelden tot nooit nieuwe ip's uit, altijd enkel die Mario meuk die voor de 300e keer opgewarmt wordt zonder enige vorm van vernieuwing......

Nieuwe ip's uitgegeven door Nintendo voor de Wii:

Nintendo Wii:

Art Style
Wii Sports
Excite Truck
Wii Play
Endless Ocean
Wii Fit
Wii Music
Disaster: Day of Crisis
Captain Rainbow
Common sense of people power TV
Tact of Magic
FlingSmash
Dynamic Slash
And-Kensaku
Pandora's Tower
Kiki Trick
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Zangeki no Reginleiv

Wii-Ware:

Bonsai Barber
Rock N’ Roll Climber
PictureBook Games: Pop-Up Pursuit
You, Me and the Cubes
Eco Shooter: Plant 530
Snowpack Park
ThruSpace
Line Attack Heroes
Fluidity

Andere Nintendo consoles: http://kyoto-report.wikidot.com/forum/t-469495
http://www.ign.com/boards...ince-year-2000.206143097/
bram1984 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:55:
[...]

Tja, je kan de boel nog zo goed onderbouwen, maar Thorgrem springt er gelijk op om de Wii U te verdedigen.
Schijnbaar niet want op de reactie van NickD, die ook voor Nintendo kritisch was had ik geen behoefte om t reageren. Dat kwam door de nuance in zijn bijdrage.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 07:44 ]

• NickD
En in ander nieuws, een wat meer in-depth artikel van Kotaku over de social features van de PS4:
http://kotaku.com/5987406...uld-have-big-implications

Persoonlijk vind ik die integratie met facebook helemaal niets (wil mijn vrienden niet doodspammen met allerlei game updates), maar er zijn vast wel anderen die het kunnen waarderen. Ik hoop wel dat het gemakkelijk uit te schakelen is en niet verplicht is.

• nioz
Als ze het hebben over social features en facebook integratie wordt ik ook nog niet echt warm. Aan de andere kant ontbreekt voor mij wel het community gevoel een beetje. Vroeger op de PC met TFC en CS spendeerde ik ook aardig wat uurtjes op irc en gingen we bijvoorbeeld ook met een groepje uit verschillende clans lekker Diablo2 spelen toen die uitkwam. Opzich heb ik daar ook de tijd niet meer helemaal voor, maar toch... Daarom vind in initiatieven zoals miiverse ook wel interessant
Avioto schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:11:
Je reactie is zo kinderachtig, ik moet er eigenlijk niet eens op reageren. Maar goed.

Als je nog eens goed lees heb ik het niet over graphics, maar over gameplay. Killzone is leuk, maar het is gewoon weer een shooter die niks nieuws doet. Watch Dogs komt ook uit op de PC (is zelfs lead platform http://www.pcgamer.com/20...ting-pc-as-lead-platform/).
Ik vraag me toch echt af hoe jij je games speelt, zit je gewoon de hele tijd naar de mooie plaatjes te kijken? Lijkt me erg saai en inhoudsloos.

Nintendo is een developer die gameplay altijd belangrijker vind dan graphics, en dat kan ik erg waarderen. Ook ben ik erg fan van de games van Nintendo, altijd goede kwaliteit.
Mijn reactie is inhoudelijk en onderbouwd. Als je dat kinderachtig vindt, zegt dat meer over jou dan over mijn reactie.

Als jij bijvoorbeeld BF3 (althans, het is aannemelijk dat jij o.a. die game bedoelt) next gen vindt, dan zou ik toch nog eens wat meer kritisch naar die game kijken. Pak alleen al de intereurtjes (wacht, welke intereurtjes?) in de huisjes die zo leeg als een verhuisdoos zijn.

Een Watch Dogs komt ook uit op de PC ja, maar kan je je alle reacties nog herinneren toen die game voor het eerst op de E3 getoond werd? Next gen dit, next gen dat. Die game wordt juist zo onwaarschijnlijk mooi doordat de nieuwe consoles eraan komen. Simpele logica. Al je resources in zo een game stoppen voor alleen een PC versie en een PS3 en 360 versie is niet echt economisch verantwoord lijkt me. Het is een SP, dus die zal wel weer hevig gepiraat worden op de PC.

En nee, ik zit niet alleen maar naar mooie plaatjes te kijken, anders had ik Call Of Duty niet kapot gespeeld (en denk je niet dat ik anders ook maar gewoon een PC zou hebben gehaald, mocht dat echt een prio zijn?). Maar als ik in Far Cry 3 aan een hanglider over een eiland vlieg, dan wil ik gewoon volledig dichtbegroeide jungle zien, en onderwater fauna in alle pracht en praal (ook op de PC zie ik dat niet terug in die game). Ik wil het andere eiland in detail kunnen zien, zoals dat in het echt ook het geval zou zijn. Vandaar ook mijn eerdere vergelijking met Crysis uit 2007, die wel volop voor de PC is ontwikkeld, en dat zie je meteen. Ik houd van verhalende single players en sandbox games en een mooie gedetailleerde wereld doet het zeker goed op het vlak van geloofwaardigheid. Ik heb in een Uncharted meerdere malen met open mond naar mijn TV zitten kijken vanwege de ongelooflijk mooie set pieces en uitzichten. Waarom zou ik dat niet factortje 10 willen? Een hogere resolutie met mooiere textures is niet gelijk next gen in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 28-02-2013 09:16 ]

• Avioto
Disfigured schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:42:
Ik snap dat mensen Mario nog steeds leuk vinden, maar om nou nog jaren lang wéér aan diezelfde franchises vast te blijven zitten... Zucht, het is maar net wat je leuk vindt. Sony heeft de afgelopen generatie ontzettend veel nieuwe, toffe IP's geïntroduceerd op de PS3 (en de Vita, Gravity Rush!), zoals Journey, inFamous, Uncharted.. Stuk voor stuk top games.

Bij Nintendo weet je nu al dat ze met een nieuwe 3D Mario, een nieuwe Mario Kart, een nieuwe Zelda, een nieuwe Smash Brothers en Mario Party gaan komen.. Net als bij de Wii, de Gamecube, de N64..............

Leuk hoor, maar ik zie liever met wat voor geweldige, daadwerkelijk NIEUWE, games Sony en third parties op de proppen komen voor de next-gen consoles.
Ben het met je eens dat Nintendo wel eens wat nieuwe IP's mag verzinnen.
Neemt niet weg dat de games die ze maken, altijd wel een bepaalde stijl en kwaliteit hebben die je nergens anders vind. En het is nog steeds hartstikke populair. Zodra Nintendo de nieuwe Zelda uitbrengt, weet ik wel zeker dat dat een boost geeft voor de Wii U sales.

Sony heeft inderdaad een paar studio's die fantastische games kunnen maken.
Ik ben gewoon niet onder de indruk van de games die ze hebben aangekondigd. Het is allemaal mooie plaatjes dit, nieuwe engine dat. Op de PC zijn we dat allang gewend.
Zodra die unieke games wel komen, weet ik zeker dat ik een PS4 koop.
NickD schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 07:39:
Persoonlijk vind ik die integratie met facebook helemaal niets (wil mijn vrienden niet doodspammen met allerlei game updates), maar er zijn vast wel anderen die het kunnen waarderen. Ik hoop wel dat het gemakkelijk uit te schakelen is en niet verplicht is.
Kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat veel gebruiken. Ik vind het ook helemaal niets.
Maarjah, blijkbaar vind Sony van wel.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Anderzijds vind ik Mario en Mariokart gewoon bij Nintendo horen. Ik verwacht die games dan ook als ik een Nintendo koop. Ik denk dat ze zichzelf meer schade toebrengen als ze geen Mario of Mariokart zouden uitbrengen.

• SinergyX
Avioto schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:05:
Ik ben gewoon niet onder de indruk van de games die ze hebben aangekondigd. Het is allemaal mooie plaatjes dit, nieuwe engine dat. Op de PC zijn we dat allang gewend.
Maar dat lijken me er in de tijd steeds minder te worden. Enkel een grote zak geld zal nog een developer nog unieke games uitbrengen, met de tijd zag je steeds meer games voor meerdere platformen uitkomen (zelfs Tekken, die sinds deel 1 Sony-only is geweest). Nu de hardware dichter op elkaar komt te zitten, zal het voor een developer veel interessanter zijn om meteen voor beide consoles te bouwen, dat enkel nog een grote zak geld gaat helpen wie van de 2 consoles de game eerder gaat krijgen.

(goed, welke idioot dan bedacht Bayonetta 2 Wii-only te maken.. tja..).

• Disfigured
Avioto schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Ben het met je eens dat Nintendo wel eens wat nieuwe IP's mag verzinnen.
Neemt niet weg dat de games die ze maken, altijd wel een bepaalde stijl en kwaliteit hebben die je nergens anders vind. En het is nog steeds hartstikke populair. Zodra Nintendo de nieuwe Zelda uitbrengt, weet ik wel zeker dat dat een boost geeft voor de Wii U sales.

[...]

Kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dat veel gebruiken. Ik vind het ook helemaal niets.
Maarjah, blijkbaar vind Sony van wel.
Want Knack en die Media Molecule game zagen er niet interessant uit? De creator van Knack is een legende in de industrie, heeft geholpen aan de Sonic franchise, Jak & Daxter, Crash Bandicoot, etc.. Wat ik bedoelde te zeggen is dat Sony de industrie fris houdt door met veel nieuwe IP's te komen en volop indies te ondersteunen, terwijl Nintendo al 30 jaar teert op dezelfde franchises. Ik snap dat die franchises ze groot heeft gemaakt, maar ik heb het nu wel gezien. Weer Mario, Mario Kart, Zelda, Metroid, etc. Hele sterke games, vooral qua sales, maar ik wil gewoon nieuw spul. Iets wat Sony mij wel biedt, samen met de sterkste third party support (gedeeld met MS). Ik ben ook niet zo'n fan van (first person) shooters en kijk dan ook meer uit naar games als Knack, The Last Guardian (BELIEVE!), nieuwe Naughty Dog en Santa Monica games.
Nintendo Wii:

Art Style
Wii Sports
Excite Truck
Wii Play
Endless Ocean
Wii Fit
Wii Music
Disaster: Day of Crisis
Captain Rainbow
Common sense of people power TV
Tact of Magic
FlingSmash
Dynamic Slash
And-Kensaku
Pandora's Tower
Kiki Trick
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Zangeki no Reginleiv
Vergelijk je games in die lijst nu echt met titels als Uncharted, The Last of Us, inFamous, Gravity Rush, Motorstorm, Little Big Planet, etc? Xenoblade en The Last Story zijn awesome, maar die laatste is door een third party studio gemaakt en is dus geen IP van Nintendo, hij is alleen exclusief op Wii. Als we zo gaan doen kan ik ook Tales of Xillia, One Piece: Pirate Warriors en Ni no Kuni in het rijtje van awesome Sony exclusives knallen, om niet te vergeten de shitload aan exclusieve Indie games op PSN.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SinergyX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Maar dat lijken me er in de tijd steeds minder te worden. Enkel een grote zak geld zal nog een developer nog unieke games uitbrengen, met de tijd zag je steeds meer games voor meerdere platformen uitkomen (zelfs Tekken, die sinds deel 1 Sony-only is geweest). Nu de hardware dichter op elkaar komt te zitten, zal het voor een developer veel interessanter zijn om meteen voor beide consoles te bouwen, dat enkel nog een grote zak geld gaat helpen wie van de 2 consoles de game eerder gaat krijgen.

Dat kon nog wel eens MS zijn dan als ik de berichten mag geloven. :X Had Sony onlangs niet een aardig verlies? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Een consolewar waar er slechts 1 financieel daadkrachtig genoeg is om een aantal (timed) exclusives te kopen lijkt me zeer onwenselijk. Kans is groot dat de ander afhaakt en de "winnaar" laks wordt.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Laten we het er gewoon op houden dat op beide consoles genoeg exclusives en gave IP's zijn.
Ze hebben allemaal hun bestaansrecht en allebei een andere doelgroep.
Ik heb ook een PS3 en nu dan een Wii U, maar ze hebben allebei genoeg gave games die ik met veel plezier.
Beide partijen hebben nieuwe IP's geintroduceerd. (alhoewel Sony heeft gewoon studio's opgekocht :P)

Nothing to see here, carry on! :w

Computer says no

Verwijderd

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Ziet er aardig uit, mooier dan de huidige interface :)

• SToRM666
Hmm.. dus de PS4 gaat dan net zoals de Vita een soort van Live Area tonen als je op een game klikt, waar je kunt zien wat je vrienden in die game gedaan hebben en updates en dergelijke.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2013 12:30 ]

Verwijderd

een video editor zie je er ook tussen staan.

• SinergyX
Dat zijn gewoon de screenshots uit de presentatie. Wel grappig, bij het zien van die shots denk ik juist 'dus zo zou metro er op de Xbox uitzien :P'

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Dat is geen idioot geweest maar de reden dat Bayonetta 2 een Wii U only wordt is dezelfde reden als dat je LBP niet op een Xbox zult zien.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Dat ziet er niet slecht uit!
Wel grappig al die lachende mensen op die profiel foto's _O-

Computer says no

• nioz
SinergyX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:32:
Dat zijn gewoon de screenshots uit de presentatie. Wel grappig, bij het zien van die shots denk ik juist 'dus zo zou metro er op de Xbox uitzien :P'
De huidige interface van de Xbox ziet er al zo uit. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, al die blokken in verschillende formaten en met verschillende onderwerpen... Ik vind het niet echt overzichtelijk (die laatste afbeelding voornamelijk)
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Dat is geen idioot geweest maar de reden dat Bayonetta 2 een Wii U only wordt is dezelfde reden als dat je LBP niet op een Xbox zult zien.
Media Molecule (LBP Dev) is een Sony Studio, Platinum Games (Bayonetta 2 dev) is geen Nintendo Studio... Nintendo zal het ongetwijfeld (deels) gefinancieerd hebben, maar P* had de financiering ook op andere wijze kunnen doen en de game multiplatform kunnen maken.

[ Voor 39% gewijzigd door nioz op 28-02-2013 12:53 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nioz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:49:
[...]

De huidige interface van de Xbox ziet er al zo uit. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, al die blokken in verschillende formaten en met verschillende onderwerpen... Ik vind het niet echt overzichtelijk (die laatste afbeelding voornamelijk)
Heeft de PS Store ook al een hele tijd. op zich niet vreemd dat ze die trend voorzetten in de rest vd PS4 interface.

[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 28-02-2013 12:53 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:30:
een video editor zie je er ook tussen staan.
Speciaal voor jou dennis, hoewel jij het ook gewoon met screenshots af kan, denk ik. Dan behaal je exact hetzelfde resultaat, maar dan met veel minder werk. 8) :+

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:40:
Niet bepaald vergelijkbaar, LBP was vanaf start al PS exlusive, Bayonetta was crossplatform, Sega had geen zin meer, Nintendo zag er wel geld in. Voor hetzelfde geld waren ze met Sony in zee gegaan, was het een PS3 exlusive.

Ergens wel ironisch, ze gaan uit van dezelfde successen als deel 1, maar met een console die nog slechter verkoopt dan een Vita.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 28-02-2013 13:01 ]

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:54:
[...]

Speciaal voor jou dennis, hoewel jij het ook gewoon met screenshots af kan, denk ik. Dan behaal je exact hetzelfde resultaat, maar dan met veel minder werk. 8) :+
je hebt overduidelijk mijn crysis 3 filmpjes niet gekeken.
daar sprint ik nonstop de volledige tijd van de matches.

precies zoals jij het in alle spellen doet.

:9
Mwah, willekeurige quote uit het Crysis topic:
In de CoD topics mag je geen filmpjes meer posten, dus nu ga je de mensen hier maar lastig vallen met je vreselijke kampeerfilmpjes?

Verwijderd

Mwah, willekeurige quote uit het Crysis topic:
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:31:
Man, wat ren je rond! Zo ken ik je niet van je CoD filmpjes. :)

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Waar ik benieuwd naar ben is hoe Sony en Microsoft de stores gaan inrichten en met wat voor mogelijkheden. Sony krijgt sowieso het Gaikai streamingsysteem (in welke vorm dan ook). Ik ben benieuwd hoe Microsoft dit aanpakt(Toen Onlive failliet ging heeft Microsoft een groot gedeelte van die medewerkers overgenomen, tenminste als ik gamekings mag geloven). Ik gok dus op een zelfde principe als Gaikai.

Ook ben ik benieuwd naar de betalingsvormen voor online gaming. Ik verbaas me erover dat er nog altijd mensen zeuren over dat hiervoor op de Xbox betaald moet worden en op de Playstation 3 niet. Terwijl er ook Playstation plus is geintroduceerd. Voor goede diensten dien je gewoon geld neer te leggen. Dit werkt bijna overal zo, alleen bij deze producten zou er (volgens een aantal) geen geld voor gevraagd mogen worden.

Verder ben ik benieuwd naar de overige functionaliteiten van het apparaat, muziek, films, foto's en natuurlijk wel gericht op de nederlands markt ik denk aan rtlgemist, uitzending gemist etc. maar ook Social media etc. Persoonlijk zit ik er niet echt op te wachten om filmpjes op facebook te plaatsen of iets dergelijks. Ben echter wel geinteresseerd in de compleetheid en functionaliteiten van de apparaten.

Ik ben geswitcht van Playstation naar Xbox in de loop der jaren, puur het bedieningsgemak om party's aan te maken en lekker te lullen en ouwehoeren met vrienden zelfs als we niet dezelfde games spelen. Eigenlijk best een klein onderdeeltje van een console wat voor mij de doorslag heeft gegeven om te switchen. Ben benieuwd wat de doorslag voor mij gaat geven bij de nieuwe generatie.
Niet echt vergelijkbaar hè. Bij Xbox moet je betalen als je überhaupt online wilt spelen, bij PS niet. Op Halo na begrijp ik dan ook niet dat mensen voor online games voor de Xbox kiezen (ik heb er zelf een staan, maar no way dat ik een Live abo heb). CoD e.d. doe ik lekker op de PS3.

• Disfigured
Ook ben ik benieuwd naar de betalingsvormen voor online gaming. Ik verbaas me erover dat er nog altijd mensen zeuren over dat hiervoor op de Xbox betaald moet worden en op de Playstation 3 niet. Terwijl er ook Playstation plus is geintroduceerd. Voor goede diensten dien je gewoon geld neer te leggen. Dit werkt bijna overal zo, alleen bij deze producten zou er (volgens een aantal) geen geld voor gevraagd mogen worden.
Bij Xbox Live betaal je o.a. om online te kunnen gamen. Bij PlayStation Plus krijg je gratis games, kortingen, gratis exclusieve thema's, beta-access en nog meer. Het is puur als bonus, maar je kan gewoon online met je PS3 om te spelen met je vrienden, iets waar je bij Microsoft voor moet betalen. Ik betaal al 50 euro p/m voor m'n internet-verbinding aan Ziggo.. Dat vind ik genoeg.

Die instant game collection is een van de beste features deze generatie, ik hoop dan ook dat ze die gewoon meenemen naar de PlayStation 4.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
EA en MS in een exclusieve deal voor de nieuwe Xbox: http://www.computerandvid...-RSS&attr=CVG-General-RSS

Maar wat zou het kunnen zijn? Iets met EA Sports, streaming daarvan, timed dlc?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik betaal ook liever niet dan wel natuurlijk. Ik wou aangeven dat als je het niet over hebt om te betalen voor xbox live je bij de ps3 moet zijn en er niet over moet zeuren. En dat je voor playstation plus ook moet betalen. (betalen voor goede diensten die je dan afneemt) Ik vindt xbox live in ieder geval gewoon prettig werken. Weinig downtime en de kwaliteit is wel goed te noemen. Had meer problemen op de ps3 in ieder geval. Dit kan natuurlijk wel ook sterk verbeterd zijn op de ps3 dat weet ik niet (ben zo'n 2,5 jaar geleden weer naar de xbox overgegaan) ik wil ook niet beweren dat dit het unieke sellingpoint van een systeem zal worden. Ben gewoon benieuwd wat er zonder betaling wordt aangeboden bij beide en waarvoor extra betaald moet worden. Ieder bepaald dan voor zichzelf of hij of zij het waard acht om te betalen voor een dienst.
Bruikbare functies, game exclusives, en prijspunt zijn wat mij betreft de factoren om te kiezen

• nioz
Chrosser schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:06:
Ik betaal ook liever niet dan wel natuurlijk. Ik wou aangeven dat als je het niet over hebt om te betalen voor xbox live je bij de ps3 moet zijn en er niet over moet zeuren. En dat je voor playstation plus ook moet betalen. (betalen voor goede diensten die je dan afneemt) Ik vindt xbox live in ieder geval gewoon prettig werken. Weinig downtime en de kwaliteit is wel goed te noemen. Had meer problemen op de ps3 in ieder geval. Dit kan natuurlijk wel ook sterk verbeterd zijn op de ps3 dat weet ik niet (ben zo'n 2,5 jaar geleden weer naar de xbox overgegaan) ik wil ook niet beweren dat dit het unieke sellingpoint van een systeem zal worden. Ben gewoon benieuwd wat er zonder betaling wordt aangeboden bij beide en waarvoor extra betaald moet worden. Ieder bepaald dan voor zichzelf of hij of zij het waard acht om te betalen voor een dienst.
Bruikbare functies, game exclusives, en prijspunt zijn wat mij betreft de factoren om te kiezen
Er zit natuurlijk wel een verschil in de zaken waar je voor betaald. Ik wil best betalen voor extra services of diensten die zij daadwerkelijk leveren. Als ik Halo4 online wil spelen, dan moet ik echter een Xbox live gold abonnement hebben, terwijl de multiplayer Peer-to-Peer is... :S Waar betaal ik dan voor?

Edit: ik wil overigens niet zeggen dat xbox Live geen goede features heeft: cross game chat et cetera is allemaal heel handig. Ik snap alleen niet waarom je daar elke maand voor zou moeten betalen als het netwerk verkeer peer-to-peer is. Welke kosten maakt Microsoft daarbij elke maand, naast de initiele ontwikkelkosten?
Als multiplayer op de ps4 ook gratis is, en er cross-game chat et cetera ondersteund wordt (afgaande op de PS Vita wel), dan vraag ik me af wat Microsoft gaat doen met Live Gold.

[ Voor 15% gewijzigd door nioz op 28-02-2013 14:56 ]

• SToRM666
Vrijdag schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:03:
EA en MS in een exclusieve deal voor de nieuwe Xbox: http://www.computerandvid...-RSS&attr=CVG-General-RSS

Maar wat zou het kunnen zijn? Iets met EA Sports, streaming daarvan, timed dlc?
Ik kan me nog wel herinneren dat in 2006 de 360 voor een jaar lang de enige next-gen console was die FIFA kreeg... Maar aangezien de PS3 toen in Europa uitgesteld werd naar 2007 had die deal niet veel nut :P

• Vrijdag
  • Nu online
SToRM666 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:54:
[...]

Ik kan me nog wel herinneren dat in 2006 de 360 voor een jaar lang de enige next-gen console was die FIFA kreeg... Maar aangezien de PS3 toen in Europa uitgesteld werd naar 2007 had die deal niet veel nut :P
Ja, ik zou het ook niet weten. Ik vermoed iets met sportgames omdat die in de VS voornamelijk populair zijn. Aan de andere kant heeft EA onlangs te kennen gegeven dat in al hun toekomstige spellen microtransactie opties zullen komen én dat ze voor alle EA spellen één id willen gaan gebruiken dus misschien een soort online store ofzo? Nuja, eind april weten we meer.

gek eigenlijk, ik heb mijn Xbox al bijna vijf maanden niet aangeraakt (terug naar de pc) maar ik volg het next-gen console nieuws wel 8)7

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
Vrijdag schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:58:
[...]
gek eigenlijk, ik heb mijn Xbox al bijna vijf maanden niet aangeraakt (terug naar de pc) maar ik volg het next-gen console nieuws wel 8)7
Is toch niet gek. Ik weet 100% zeker dat ik de Wii U, PS4 of nieuwe Xbox NIET ga kopen. Maar betekent niet dat het niet leuk is om zo'n PS4 persconferentie te zien.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

nioz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:49:
[...]
Media Molecule (LBP Dev) is een Sony Studio, Platinum Games (Bayonetta 2 dev) is geen Nintendo Studio... Nintendo zal het ongetwijfeld (deels) gefinancieerd hebben, maar P* had de financiering ook op andere wijze kunnen doen en de game multiplatform kunnen maken.
Bayonetta is een tragisch verhaal. Het verkocht niet eens zo slecht, en toch is nintendo de enige die deel 2 wil financieren.
Echter, het Bayonetta publiek zijn degenen die ook dol zijn op de Ninja Gaiden en Devil May Cry series. De meesten van deze gamers gaan simpelweg geen WiiU hebben staan wanneer Bayonetta 2 uitkomt :|.

Ongelofelijk dat dit pc VS console geneuzel nog steeds gaande is. PC gamers hebben al een steengoed platform (Steam), waarom rel komen schoppen in een consoletopic :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Fleximex schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:09:
[...]

Is toch niet gek. Ik weet 100% zeker dat ik de Wii U, PS4 of nieuwe Xbox NIET ga kopen. Maar betekent niet dat het niet leuk is om zo'n PS4 persconferentie te zien.
Ik heb precies hetzelfde. Misschien dat ik een van de twee ga aanschaffen na een dikke prijsverlaging. Een goede pc is voor mij wel genoeg. Dat wil niet zeggen dat ik er niet heel erg enthousiast van kan worden. Gamenieuws volgen is een van mijn grootste hobby's, van Nintendo tot ouya. Ik kijk nu al ontzettend uit naar de xbox 720 onthulling en de E3, zowel voor console exclusives als pc games.

Zonnepanelen

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lees jij de Telegraaf?? :P

edit: .... op je verjaardag?!?!?!?!! Feli :+ *O* :)F

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-02-2013 15:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Vrijdag
  • Nu online
Fleximex schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:09:
[...]

Dat is ook wel zo idd. Ik ben toch wel benieuwd wat er allemaal gaat komen. Ondanks dat ik de afgelopen paar jaar met veel plezier op de Xbox heb gespeeld staat de richting die ze er mee opgaan mij steeds meer tegen. Teveel social media zooi en andere m.i. dashboard vervuilende troep. Nu las ik dat de PS4 ook die kant op wil gaan en dat is voor mij serieus een drempel. Voor mij dan ook zeker geen next-gen console bij launch omdat ik eerst wil afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.

Het is gewoon de gadgetfreak en nerd in mij die dit nieuws toch met veel interesse volgt :P Nieuwsgierig naar de next-gen spellen ben ik wel, want spellen spelen is toch wel een grote hobby van me.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 28-02-2013 16:10 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hij had dan eigenlijk ook al 2-3 jaar geleden moeten komen zeker??
En hij zal dusdanig delayed zijn dat ie straks voor de PS5 uit komt :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:37:
[...]

Lees jij de Telegraaf?? :P

edit: .... op je verjaardag?!?!?!?!! Feli :+ *O* :)F
nee stond tussen mijn i-google nieuws.

bedankt voor de felicitatie. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het lijkt mij dat Gran Turismo 6 toch op z'n minst ook wel voor de PS4 uitkomt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Het lijkt mij dat Gran Turismo 6 toch op z'n minst ook wel voor de PS4 uitkomt... :)
ik denk het eerlijk gezegt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hopelijk gaan ze dan wat verder in op dat 'social zut door je strot' principe, blijft een flink minpuntje om dat ding dus niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Dat zal toch wel optioneel zijn? Je hoeft de console tenslotte niet per se op internet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het kan optioneel beginnen, kijk maar naar youtube/Google, was allemaal optioneel, nu krijg je bij elke inlog weer G+, realname en verplicht google-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
True, je bedoelt dus dat je bang bent dat het een 'alles of niets' aanbod wordt?
Als je online gaat krijg je die social bende door je strot geduwd en de andere optie is volledig offline gaan. Dat zou inderdaad wel jammer zijn. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, maar aan de andere kant zit Sony financieel niet echt ruim. Dus wellicht dat een lucratieve samenwerking met ustream, facebook of weet ik veel wat ze inderdaad wel op verkeerde ideeën brengt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Precies. Uiteindelijk is het een game console. Dus daar moet het om draaien. Bedoel ervaring leert toch datnal die mooie extra features vaak toch ofmdoor de consument of door Sony zelf weg worden gehaald/gelaten. Kijk maar naar die media features otheros etc etc waar destijds zo mee werd geadverteerd.

Kreeg trouwens een mailtje van een winkel dat ik alvast de ps4 kon preorderennvoor 500 pond. Controllers 70 pond geloof ik. Zullen wel niet de uiteindelijke prijzen zijn. Maar echt goedkoper lijkt het me niet te worden bij introductie denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door dangerpaki op 07-03-2013 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik gok op een prijs rond de 499 euro. 599 euro gaan ze sowieso niet meer doen en 399 euro lijkt me toch wat te goedkoop voor een nieuwe PlayStation console.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 07-03-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Las op Nu.nl een stukje, met aardig logische verklaring:
http://www.nu.nl/games/33...s-verschepen-in-2013.html
Het zou de bedoeling zijn dat de Playstation 4 al in augustus naar de betreffende verkooppunten wordt verscheept zodat hij in ieder geval voor de feestdagen te koop is en er grote hoeveelheden beschikbaar zijn.

Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat Sony dit jaar nog een hoeveelheid van 16 miljoen consoles op de markt brengt. Waarschijnlijker is dat Digitimes het over Sony's fiscale jaar, dat in de lente van 2014 eindigt, heeft.

Als het tegenzit, mogen wij dus pas op grote schaal richting Q2 2014 van de PS4 genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:12:
Het zou de bedoeling zijn dat de Playstation 4 al in augustus naar de betreffende verkooppunten wordt verscheept zodat hij in ieder geval voor de feestdagen te koop is en er grote hoeveelheden beschikbaar zijn.

Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat Sony dit jaar nog een hoeveelheid van 16 miljoen consoles op de markt brengt. Waarschijnlijker is dat Digitimes het over Sony's fiscale jaar, dat in de lente van 2014 eindigt, heeft.

Als het tegenzit, mogen wij dus pas op grote schaal richting Q2 2014 van de PS4 genieten :P
Inderdaad, 16 miljoen stuks lijkt mij absurd veel. Niet alleen heeft Sony nog nooit zoveel stuks verscheept zo'n korte periode, maar is het ook nog eens riskant gezien het feit dat het gamen nu ook veel vaker mobiel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Hopelijk zijn die dingen goeie stresstests ondergaan je wilt niet binnen notime een RROD of een Ylod Variant hebben. Zeker als het echt waar is dat er al zoveel apparaten zijn verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
SinergyX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:26:
Het kan optioneel beginnen, kijk maar naar youtube/Google, was allemaal optioneel, nu krijg je bij elke inlog weer G+, realname en verplicht google-account.
- Je kan je G+ profiel desnoods afsluiten (ergens op https://www.google.com/settings/account?hl=en ), en je behoudt dan gewoon je normale Google-account zodat je nog op GMail, etc kunt.
- Real name op Youtube verschijnt enkel als je dat goedkeurde. Enkele maanden geleden kreeg je voor deze vraag een pop-up. Ik zit nog steeds met mijn gewone nickname. :)
- Verplicht Google-account vind ik niet zo een ramp. Maar ik gebruik dan ook GMail en Google Docs veel dus vind het handig om direct op alles ingelogd te zijn met 1 login!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37
De consoles worden meer dan alleen een spel computer. Waar de PS3 in het begin voornamelijk ook BD spwler werd. Wordt er wel meer gemikt momenteel op social media..

De XBOX zal een all in one platform worden voor video/muziek en internet. Dat samen met social media.

Waarom? Omdat als je om je heen kijkt dit door veel mensen al wordt gebruikt. MS wil meer geld verdienen met de Xbox dan alleen met games.. Dus het is logisch dat zj het platform dedicated aan het internet willen hebben. Grote kans is dat je geen games kan spelen als je dat ding niet regelmatig van updates voorziet. PS4 zal niet anders zijn ben ik bang.

Nu hebben veel mensen een Xbox/PS3 en een pc naast hun TV staan.. Ze willen van die PC/popcornhour af en vervangen voor een media platform zoals de XBOX.. dus ja wij allemaal zullen te maken krijgen met deze verschuiving. Maar dat betekend niet dat we mee moeten doen hoop ik zelf..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
To_Tall schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:30:

Nu hebben veel mensen een Xbox/PS3 en een pc naast hun TV staan.. Ze willen van die PC/popcornhour af en vervangen voor een media platform zoals de XBOX.. dus ja wij allemaal zullen te maken krijgen met deze verschuiving. Maar dat betekend niet dat we mee moeten doen hoop ik zelf..
Een hele grote reden dat ik al een half jaar mijn xbox niet meer heb aangehad is dat ik mij ontzettend begon te irriteren over die massa sociocrap, tiles met ads (terwijl je dus al overal voor betaald) en allerlei oninteressante zooi. Natuurlijk kan ik het zo instellen dat meteen het spel wordt opgestart ipv dash maar dat houdt dus in dat ík moeite moet gaan doen. Hoewel ik het next-gen nieuws wel volg zie ik ook weer overal het door mij gehate "volledige integratie met social media!" "Deel alles met je vrienden!" "Gezellig samen alles doen!" en nog meer van dat soort kretologie. Ik heb geen fb, g+, hyves, twitter en weet ik wat nog meer en ik wil dat ook helemaal niet zien.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat de nieuwe generatie zo krachtig is en ben ik benieuwd naar de nieuwe spellen, aan de andere kant kan het me gestolen worden dat er nu weer op deze wijze sociozooi zo'n ontzettend belangrijke rol wordt toebedeeld. Het is afwachten wat de toekomst gaat brengen maar ik zie het wat somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:12:

Dit soort geruchten komen van IGN af die site begint me vies tegen te vallen. Ze beginnen echt van Story, Prive en Weekend niveau te worden in gameland. Ze kwamen ook al met het gerucht dat EA een exclusieve deal met Microsoft zou hebben. Mischien een game timed exclusief maar no way dat EA exclusief voor Microsoft gaat werken. Ze verkopen verreweg de meeste software voor Playstation.

Daarnaast, Sony heeft met de PS3 een grote fout gemaakt door te weinig consoles uit te brengen met de lancering. De problemen lagen toen in een te lage productie cell cpu's en bluray lasers. Die problemen hebben ze nu niet door de keuzes in hardware en ik kan me voorstellen dat ze nu een voor een groot deel de focus hebben liggen op voldoende consoles bij lancering die wereldwijd gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:31:
[...]

Daarnaast, Sony heeft met de PS3 een grote fout gemaakt door te weinig consoles uit te brengen met de lancering. De problemen lagen toen in een te lage productie cell cpu's en bluray lasers. Die problemen hebben ze nu niet door de keuzes in hardware en ik kan me voorstellen dat ze nu een voor een groot deel de focus hebben liggen op voldoende consoles bij lancering die wereldwijd gaat plaatsvinden.
Te weinig consoles is vrijwel nooit een fout; vaak is het bewust creëren van schaarste een manier om nog meer mensen blind en enthousiast te krijgen voor jouw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Exorcist schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:53:
[...]

Te weinig consoles is vrijwel nooit een fout; vaak is het bewust creëren van schaarste een manier om nog meer mensen blind en enthousiast te krijgen voor jouw product.
Dat was inderdaad het geval bij de PS1 en PS2 omdat die binnen hun eigen gebied geen enkele concurrentie hadden. Nu stappen mensen gewoon over op de concurrent die wel in de schappen ligt. En ouders die hem voor kinderen gaan kopen krijgen dan toch wel een xbox aangesmeerd door een goede verkoper. Voor moeders vaders en opa's en oma's is het verschil er toch niet tussen een xbox en een playstation. Je kunt toch op allebei spelletjes doen?

De start van een nieuwe console mag voor klanten nooit een teleurstelling zijn. Daarmee crieer je in mijn ogen echt een bepaalde tendens op het internet waar duizenden fanboys, het grootste publiek, dan een mening naar gaan vormen.

Combineer voldoende consoles met voldoende launchgames en een aantrekkelijke prijs dan staat de PS4 gelijk met twee benen stevig op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
kbloem schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:12:
[...]

Dat was inderdaad het geval bij de PS1 en PS2 omdat die binnen hun eigen gebied geen enkele concurrentie hadden. Nu stappen mensen gewoon over op de concurrent die wel in de schappen ligt. En ouders die hem voor kinderen gaan kopen krijgen dan toch wel een xbox aangesmeerd door een goede verkoper. Voor moeders vaders en opa's en oma's is het verschil er toch niet tussen een xbox en een playstation. Je kunt toch op allebei spelletjes doen?

De start van een nieuwe console mag voor klanten nooit een teleurstelling zijn. Daarmee crieer je in mijn ogen echt een bepaalde tendens op het internet waar duizenden fanboys, het grootste publiek, dan een mening naar gaan vormen.

Combineer voldoende consoles met voldoende launchgames en een aantrekkelijke prijs dan staat de PS4 gelijk met twee benen stevig op de grond.
Eens, bij een gelijke release moet je voorraad hebben om overstappen te voorkomen. Bij de vorige generaties waren de releases niet geheel gelijk waardoor ze door schaarste wel een hype teweeg konden brengen. Nu zou de hype zomaar ten koste kunnen gaan van veel overstappers. Betwijfel of ze dat willen riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Leuk gerucht die nog wel eens waar zou kunnen zijn...
Not long ago, we heard that Gran Turismo 6 would be PS3-bound, but there was no mention of the new PlayStation 4 at the time.

However, a set of leaked photos on the Facebook page for LM Gianetti may indicate that the next GT entry will be available for both the PS3 and PS4.

You can see the two photos in question at NowGamer; the pictures have since been removed but they were labeled: "Scansione Per Gran Turismo PS4." There's every chance that the photos could be mislabeled and they're just taking pics for the PS3 but if that was the case, why not just fix the Facebook label? Well, they kinda did; they first changed it to "Scanning Gran Turismo" but then they took the pics away entirely. Hmm...

It doesn't seem possible that Gran Turismo 6 will be a launch title for the PS4 (especially if they're only taking pictures now), but to have GT6 on Sony's new console would definitely boost interest in the new system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
kbloem schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:12:
Ik denk dat de PS4 en Xbox 720 bij de launch het vooral moeten hebben van de hardcore gamers die al lang van tevoren weten welk systeem ze willen...
Je zal wel vaders, moeders en oma's als kopers hebben, maar die groep zal wel veel kleiner zijn dan bij de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kbloem schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:18:
Leuk gerucht die nog wel eens waar zou kunnen zijn...
Ergens zitten ze met GT wel in een moeilijke situatie, GT5 kreeg nog aardig wat kritiek over de toch tegenvallende features en modus, ondanks de updates (de laatste is alweer tijdje geleden). Zouden ze PS4 only maken, denk ik juist dat aardig wat GT spelers eerst alles afwachten om te kijken wat voor game het wordt en wat ondersteund gaat worden (keypoint van GT was het feit dat het wel standaard USB racestuurtjes ondersteunde en Xbox dus niet allemaal), ik zou me persoonlijk aardig genaaid voelen als ze GT5 zo 'half af' laten voor wat het is.

Gelijktijdig verwacht je natuurlijk bij een PS4 variant ook meteen topnotch graphics, maar vraag me af of ze al voldoende development time hebben gehad om dit te halen, zeker als je ziet hoeveel later pas de 'standard' auto's uberhaubt een dashboard kregen (standaard variant, maargoed).

Gaan ze PS3 only, is de interesse voor PS4 natuurlijk bizar stuk kleiner en maak je een game die eigelijk al achterhaald is door een nieuwe console (en graphics).

Ultieme zou natuurlijk zijn een PS3/PS4 variant, die óók nog eens tegen elkaar kan spelen. Al lijkt me dat ergens nog wat technisch onmogelijk, als het een apart PSN netwerk gaat worden (serverside lijkt me dat niet, alsof je 1 game op low vs high settings laat spelen). Zo geef je de PS3 spelers genoeg vertrouwen dat er nog aan hun gedacht wordt, maar gelijktijdig stimuleer je ze om naar PS4 over te stappen.

Zal natuurlijk wel niet zo worden, maar ik blijven nog even doordromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SToRM666 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat de PS4 en Xbox 720 bij de launch het vooral moeten hebben van de hardcore gamers die al lang van tevoren weten welk systeem ze willen...
Je zal wel vaders, moeders en oma's als kopers hebben, maar die groep zal wel veel kleiner zijn dan bij de Wii.
Je weet toch hoe dat gaat... Moet je eens kijken wat ik heb gekocht.... Zo dat ziet er vet uit..... ik heb gehoord van pietje dat zn nieuwe console te gek is... Ik ga vanavond effe naar pietje on naar zn nieuwe PS4 te kijken... Zou dat iets voor de kinderen met sinterklaas en kerst zijn.... En als de PS4 vervolgens slecht te verkrijgen is met de feestdagen dan verliezen ze zo ontzettend veel aan de concurrent als die er wel is.

Ik heb het zelf ook meegemaakt met de 360. Die had ik toen op 1 december, een dag voor de release. Je wil niet weten hoeveel vrienden er eentje gekocht hebben omdat ze het bij mij gezien hadden en niet wilde wachten tot maart totdat de ps3 er was. Denk niet dat dat een heel uniek verschijnsel in de wereld is :)

Ik gok dat de console begin/half november in Amerika, Japan en Europa voldoende te koop is. We zullen het wel zien :)

Voor wie hem alvast wil bestellen...

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 13-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

kbloem schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb het zelf ook meegemaakt met de 360. Die had ik toen op 1 december, een dag voor de release. Je wil niet weten hoeveel vrienden er eentje gekocht hebben omdat ze het bij mij gezien hadden en niet wilde wachten tot maart totdat de ps3 er was. Denk niet dat dat een heel uniek verschijnsel in de wereld is :)
Je weet dat de 360 december 2005 hier in de verkoop is gegaan en de PS3 pas in maart 2007? Een dik jaar later.

Het zal me benieuwen of de PS4 wereldwijd gelijk in de verkoop gaat. Het is natuurlijk wel zo dat in de VS veel meer het zwaartepunt op de feestdagen ligt dan hier bij ons. Maar misschien ben ik ouderwets, ik kreeg vroeger een doosje Lego met Sinterklaas, tegenwoordig krijgen ze misschien wel duurder spul :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja tijden veranderen. Ik speelde op mn 3e met een legpuzzle en mn zoontje van 3 doet het allemaal op de ipad. Maar er zat een jaar tussen idd. Was ik helemaal vergeten....
Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!