Concreet heeft Sony dus niet bekend gemaakt via een persconferentie dat europa later komt, dat is alles wat telt
Verwijderd
Dat doen ze pas als ze de exacte data voor de VS en Japan gevenKaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:18:
Concreet heeft Sony dus niet bekend gemaakt via een persconferentie dat europa later komt, dat is alles wat telt
Al was het typisch dat Japan bij Nintendo als laatste aan de beurt was. Maar een verschil van een maand is wel te overleven, 4 maanden zou belachelijk zijn. Zal mede afhankelijk zijn van de plannen van MS met de Xbox.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 23:35 . Reden: tiepvoudje ]
Je kunt het ook interpreteren als dat ze niet hebben gezegd "worldwide release Holiday 2013", ergo Europa krijgt hem (waarschijnlijk) wat later. Net zoals bij de PS3. Ik bedoel niet dat het dan per sé ook weer zo zou moeten zijn, maar ik zou het jammer voor je vinden als je ijdele hoop hebt.Kaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:54:
[...]
Werd geen land genoemd, we gaan dus uit van wereldwijd.
Ik heb geen ijdele hoop zoals sommige hier ijdele hoop hebben dat het niet zo is.
Ik weet niet eens of ik een PS4 ga kopen. Hangt er vanaf wat de nieuwe Xbox gaat doen.
Ik weet niet eens of ik een PS4 ga kopen. Hangt er vanaf wat de nieuwe Xbox gaat doen.
Verwijderd
De enige reden dat ik een 360 en PS3 heb zijn GT5 en Forza games. Maar als het straks mogelijk is om met de volgende generatie PS en Xbox via zo'n convertor met een muis en tobo te spelen wordt een van beide de opvolger van mijn game PC die eind van het jaar sowieso vervangen zou gaan worden.
Ik dacht echt dat je aan het trollen was , maar als jij staat voor de "slecht geinformeerde klant" dan heeft Nintendo echt een probleem. No offenceAsgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:45:
[...]
WeljahOp veel marketingfoto's zie je dan "Wii U" op dat touchpad staan. Dus ik dacht dat DAT de Wii-U is maar nu heb ik het door.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 23-02-2013 00:42 ]
Holiday season this year.... Is dat December of Zomervakantie bij de amerikanen?
Decemberdangerpaki schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:39:
Holiday season this year.... Is dat December of Zomervakantie bij de amerikanen?
Vanaf het kalkoenenfeest.dangerpaki schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:39:
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Het lijkt me aannemelijk dat Sony de PS4 vóór of óp Black Friday in Amerika uit wil brengen. Dan worden veruit de meeste kerstinkopen daar gedaan. Dus een release eind november is reëel.
Holiday season dus......Michielgb schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:33:
Het lijkt me aannemelijk dat Sony de PS4 vóór of óp Black Friday in Amerika uit wil brengen. Dan worden veruit de meeste kerstinkopen daar gedaan. Dus een release eind november is reëel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
OP aangepast, vanaf nu gaat dit topic enkel nog over de PlayStation 4 en 'Xbox 720' (of een eventuele vergelijkbare next-gen console van een andere fabrikant).
Ja, ik weet er is ook nog een tweede NextGen topic over de PS4 aangemaakt, maar aangezien er nog niks in de winkels ligt en dit topic al sinds 2011 loopt heb ik de PS4 toch maar in de OP verwerkt.

Tips/verbeteringen voor de OP zijn welkom!
Ja, ik weet er is ook nog een tweede NextGen topic over de PS4 aangemaakt, maar aangezien er nog niks in de winkels ligt en dit topic al sinds 2011 loopt heb ik de PS4 toch maar in de OP verwerkt.

Tips/verbeteringen voor de OP zijn welkom!
[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 23-02-2013 21:20 ]
Nintendo niet next gen?
*Shots fired!*
*Shots fired!*
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Yep, het topic zou dus gewoon over de 'Xbox 720' Playstation 4 en Wii U moeten gaan.
Maar zodra alles bekend is van de komende generatie consoles vraag ik me af hoeveel zin het nog heeft om zo'n topic open te houden aangezien het meeste dan toch gewoon in de afzonderlijke topics voor die consoles besproken kan worden.
Maar zodra alles bekend is van de komende generatie consoles vraag ik me af hoeveel zin het nog heeft om zo'n topic open te houden aangezien het meeste dan toch gewoon in de afzonderlijke topics voor die consoles besproken kan worden.
Jawel, maar er is niet veel meer te speculeren over de WiiU aangezien hij al gereleased is
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maar je kunt het wel hebben over hoe de Wii U zich verhoudt tot de overige next gens. Dus 3 cores tegen 8 cores, 2 GB geheugen tegen 8 GB, Wii mote tegen Move/Kinect 2.0. Wii U pad tegen PS Vita connectie/X-Box smartglass.boe2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:15:
[...]
Jawel, maar er is niet veel meer te speculeren over de WiiU aangezien hij al gereleased is
Wat opvalt is dat de Wii U weer de zwakste hardware specs heeft (het verschil is minder groot als PS4 vier echte en vier HT cores heeft maar de Wii U blijft underpowered en legt het af qua memory). Maar opvallender vind ik dat alle next gens motion controls hebben en een 2de scherm mogelijkheid.
Vooralsnog lijkt het dat de basis systemen er als volgt uit zien:
Wii U
2e scherm via Wii U pad
motion controls via upgrade set (+/- 60 Euro)
PS4
2e scherm als upgrade (PS Vita + / - 180 Euro)
motion controls waarschijnlijk inclusief
X-Box 720
2e scherm via smart glas als upgrade (kosten afhankelijk of je al een geschikte mobiel hebt, waarschijnlijk minder features)
motion controls waarschijnlijk inclusief (Kinect 2.0, waarschijnlijk ook voice controls)
Voor zover we nu in kunnen schatten zijn de meeste features bij elke console afgedekt door een equivalent. Dat zegt nog niet heel veel, denk maar eens terug aan de sixaxis motion sensing feature, welke PS3 game gebruikt dat nu. De factoren die volgens mij gaan tellen zijn prijs en marktaandeel. PS4 en X-Box 720 worden zeker duurder dan de Wii U (desnoods laat Nintendo de prijs zakken). De 2e scherm capaciteit van de PS4 is in verhouding het duurste en omdat hij niet in de basisset zit is 3rd party ondersteuning verre van zeker (tenzij ze remote play in het OS oplossen).
Nu moeten we even afwachten wat Microsoft doet in april. Als de geruchten kloppen heeft de X-Box 720 ook een 8 core processor en 8 GB geheugen. Volgens de eerste geruchten is de video oplossing net iets minder krachtig dan die van de PS4. Voorlopig denk ik dat de PS4 en de X-Box 720 zich niet veel van elkaar gaan onderscheiden. De keuze zal afhangen van prijs, exclusives en van gewoonte (heb je al een X-Box 360 of PS3 staan)
Nintendo zou er goed aan doen om in het offensief te gaan met een hete herfst. Gunstigere prijs, een paar big name first party releases. Een deal met een bigname 3rd party release die je een paar maanden exclusiviteit geeft. Alles doen om nu zoveel mogelijk marktaandeel te pakken en de portemonnees van gamers te legen voor november. Mijn eigen inschatting is dat ze daar te laat mee zijn het enige dat ze kan redden is een onverwacht hoge prijs bij de concurrenten of onverwachte negatieve features (always online DRM / geen 2e hands mogelijk)
Het wordt in ieder geval een interessant game jaar.
Sony wilt mogelijk ook je games streamen naar je smartphones of tablet en niet alleen naar de PS Vita. Dat zou wel tof zijn: via Bluetooth even je PS4-controller verbinden met je tablet/smartphone en spelen maar! Als dat het geval is vallen die extra kosten voor tweede scherm weg. Ik denk trouwens niet, zoals jij denkt, dat de PS4 verscheept wordt mét PS Move (motion controls). De PS4 wordt al standaard verscheept met controller, headset en 3D dieptecamera...
Het wordt wel interessant wat Microsoft inderdaad gaat doen. Ik gok erop dat de volgende Xbox gewoon tweedehands games kan afspelen, aangezien de PS4 dat ook kan. Verder wellicht een uitbreiding van Xbox smartglass.
Over de Wii U niet in OP: tja, die ligt al een tijd in de winkels en er zijn ook grote ontwikkelaars die de Wii U nog tot de PS3/360-generatie toewijzen.
Het wordt wel interessant wat Microsoft inderdaad gaat doen. Ik gok erop dat de volgende Xbox gewoon tweedehands games kan afspelen, aangezien de PS4 dat ook kan. Verder wellicht een uitbreiding van Xbox smartglass.
Over de Wii U niet in OP: tja, die ligt al een tijd in de winkels en er zijn ook grote ontwikkelaars die de Wii U nog tot de PS3/360-generatie toewijzen.
Ik bedoelde niet dat de huidige move controller in het pakket zit maar hit midden van de nieuwe controller zal niet voor niets zo uit zien als het move bolletje. Dat en de diepte camera in 1 pakket doen en je garandeert dat iedere developer zeker is dat alle PS4 eigenaars move controls hebben .Uniciteit schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:10:
Sony wilt mogelijk ook je games streamen naar je smartphones of tablet en niet alleen naar de PS Vita. Dat zou wel tof zijn: via Bluetooth even je PS4-controller verbinden met je tablet/smartphone en spelen maar! Als dat het geval is vallen die extra kosten voor tweede scherm weg. Ik denk trouwens niet, zoals jij denkt, dat de PS4 verscheept wordt mét PS Move (motion controls). De PS4 wordt al standaard verscheept met controller, headset en 3D dieptecamera...
Hou er trouwens rekening mee dat het hele stream en Gaikai gebeuren een visie is van hoe Sony het wil gaan doen. Kort na de persconferentie gaf Sony aan dat niet alles vanaf day one zou werken als voorgesteld. Ik zie ook niet hoe je op een smartphone je PS4 games zou kunnen spelen zonder fysieke knoppen en sticks is zoiets zinloos.
Er zijn zelfs enthousiastelingen die denken dat ze straks via internet met een PS Vita onderweg een spel op een thuis staande PS4 kunnen spelen. Als Sony zoiets zou aanbieden is het via cloudgaming op hun netwerk en deel je hoogstens je speelstand van je PS4.
Binnen je eigen huis kan je natuurlijk je controller gebruiken in combinatie met een tablet als je geen Vita hebt.boshar schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:35:
[...]
Hou er trouwens rekening mee dat het hele stream en Gaikai gebeuren een visie is van hoe Sony het wil gaan doen. Kort na de persconferentie gaf Sony aan dat niet alles vanaf day one zou werken als voorgesteld. Ik zie ook niet hoe je op een smartphone je PS4 games zou kunnen spelen zonder fysieke knoppen en sticks is zoiets zinloos.
Wat betreft de Vita, het volgende komt uit een interview met Yoshida:
You showed us how you could use the Vita as a second screen in your living room. Is that local only, or is there any ambition with Gaikai to use that as a server and get further away in the living room?
Technically speaking, it works from anywhere, as far as you have a wi-fi connection from your Vita to the PlayStation 4. It needs to be wi-fi. However, for some games, when you play or connect from far away, it accumulates latency. Some games may not be playable, like fighting games or shooting games. But some other slower paced games will be playable. As long as you have home routers anywhere in your home, you can play every PlayStation 4 game. We ask developers when they finish the PlayStation 4 product and submit a master to make sure that they have the appropriate controller mapping to work on PS Vita. All games will work – unless it is a dance game [laughs].
http://www.gameinformer.c.../02/21/interview-shu.aspx
Streaming over Wi-fi (binnen huis) voor de Vita is dus gewoon mogelijk, tenzij de controls zich daar echt niet voor lenen. Dit klinkt voor mij niet als een lange termijn plan.
De uitspraak " connect from far away" is wel wat ambigu, maar ik denk dat hij daarmee een locatie in huis verder van je accesspoint/PS4 bedoelt.
Verwijderd
Dat zou bijzonder interessant zijn maar gaat nooit werken. Als je nu al nagaat dat je met de PSVita al geen online multiplayer game kan spelen via de 3G verbinding dan houd het al heel snel op.boshar schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:35:
Er zijn zelfs enthousiastelingen die denken dat ze straks via internet met een PS Vita onderweg een spel op een thuis staande PS4 kunnen spelen. Als Sony zoiets zou aanbieden is het via cloudgaming op hun netwerk en deel je hoogstens je speelstand van je PS4.
En qua verbinding met smartphones en tablets, het zou me weinig verbazen als daar een restrictie op komt dat het enkel Sony apparatuur mag zijn en dat het dus niet compatible is met bijvoorbeeld een iPad.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 19:51 ]
4G komt er opzich aan, al weet ik niet of die dingen het ondersteunen...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Komop, google dan gewoon even op "ps4 ipad" voordat je dit soort dingen verzint.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:50:
[...]
En qua verbinding met smartphones en tablets, het zou me weinig verbazen als daar een restrictie op komt dat het enkel Sony apparatuur mag zijn en dat het dus niet compatible is met bijvoorbeeld een iPad.
http://www.ign.com/articl...o-iphone-ipad-and-android
"A new application from SCE called 'PlayStation App' will enable iPhone, iPad, and Android- based smartphones and tablets to become second screens. Once installed on these devices, users can, for example, see maps on their second screens when playing an adventure game, purchase PS4 games while away from home and download it directly to the console at home, or remotely watch other gamers playing on their devices."
Microsoft doet dit trouwens ook gewoon via ' smartglass features'. Ik kan gewoon mijn ipad gebruiken, geen surface nodig oid.
[ Voor 6% gewijzigd door nioz op 24-02-2013 20:15 ]
Thorgrem loopt al sinds die ps4 conferenties allerlei negatieve aannames te maken. Is er zelf van overtuigd dat zijn Nintendo wii-u nextgen is en min of meer gelijk zal zijn aan de nieuwe xbox en ps4. Het nintendo fanboyism druipt er dan ook vanaf...
Verwijderd
En nu? Komt de gedachtenpolitie langs om mijn neiging naar Nintendo om te buigen naar blinde liefde voor Sony? Ik ben nog niet overtuigd van de PS4 en wat Sony er uiteindelijk allemaal mee gaat doen. Dat op basis van ervaringen met de PSP en PS3. Dat anderen dat wel zijn is ook prima, een ieder kan hier zijn zegje doen.Kaap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:20:
Thorgrem loopt al sinds die ps4 conferenties allerlei negatieve aannames te maken. Is er zelf van overtuigd dat zijn Nintendo wii-u nextgen is en min of meer gelijk zal zijn aan de nieuwe xbox en ps4. Het nintendo fanboyism druipt er dan ook vanaf...
Houdt er alsjeblieft rekening mee dat Sony aangeeft dat een hoop van de nu genoemde features 'asperational' zijn (bron: http://www.edge-online.co...aspirational-not-day-one/ ). Het is afwachten wat er echt van waargemaakt kan worden.
Als ik kijk naar de Wii U waar het 2de scherm één van de main features is zie ik dat het best moeilijk is om de lag er uit te krijgen in een huis netwerk laat staan wanneer daar 2 home routers en public internet tussen zit. Ik vindt ook een wezenlijk verschil zitten tussen het 2de scherm gebruik in de online shop / als map tegenover fullblown lagfree game device.
Trouwens ik weet dat ik met mijn huidige Avatar nogal snel de schijn van Nintendo Fanboy zal krijgen. Ik heb naast de Wii U een PS 3 en heb ook een X-Box 360 gehad. De kans is groot dat ik een PS 4 tijdens de launch oppik. Ik ben gewoon een kritische gamer/pessimist wanneer we dit soort discussies hebben :-)
Als ik kijk naar de Wii U waar het 2de scherm één van de main features is zie ik dat het best moeilijk is om de lag er uit te krijgen in een huis netwerk laat staan wanneer daar 2 home routers en public internet tussen zit. Ik vindt ook een wezenlijk verschil zitten tussen het 2de scherm gebruik in de online shop / als map tegenover fullblown lagfree game device.
Trouwens ik weet dat ik met mijn huidige Avatar nogal snel de schijn van Nintendo Fanboy zal krijgen. Ik heb naast de Wii U een PS 3 en heb ook een X-Box 360 gehad. De kans is groot dat ik een PS 4 tijdens de launch oppik. Ik ben gewoon een kritische gamer/pessimist wanneer we dit soort discussies hebben :-)
Dat je niet overtuigd bent is prima, maar je strooit nogal met wat onwaarheden en je lijkt bewust de ps4 onderuit te willen schoppen. Wat voor zin heeft dat dan. Dat voegt gewoon niks toe aan dit topic, behalve irritaties...Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:25:
[...]
En nu? Komt de gedachtenpolitie langs om mijn neiging naar Nintendo om te buigen naar blinde liefde voor Sony? Ik ben nog niet overtuigd van de PS4 en wat Sony er uiteindelijk allemaal mee gaat doen. Dat op basis van ervaringen met de PSP en PS3. Dat anderen dat wel zijn is ook prima, een ieder kan hier zijn zegje doen.
Verwijderd
Maak eens een lijstje voor me met dingen die ik als feiten stel (en dus geen meningen of voorspellingen, maar feiten) en die aantoonbaar onwaar zijn. Bij voorbaat dank.
Misschien, maar met een heksenjacht op anti-ps4 mensen te starten maak je het er niet beter op.Kaap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:20:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Waarom zou ik dat moeten of willen doen. Ik geef slechts aan dat je posts druipen van een afkeer tegen een ongereleased product en dat ik er gewoon niet bij kan hoe of waarom iemand zo kan zijn.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:24:
Maak eens een lijstje voor me met dingen die ik als feiten stel (en dus geen meningen of voorspellingen, maar feiten) en die aantoonbaar onwaar zijn. Bij voorbaat dank.
Snap ik, ik kan er gewoon niet bij waarom mensen zon afkeer tegen een product kunnen hebben. Idem met van die pc fanboys. Draai je dan om en negeer het, hou je bezig met dat wat je wel blij maakt.boe2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:35:
[...]
Misschien, maar met een heksenjacht op anti-ps4 mensen te starten maak je het er niet beter op.
[ Voor 30% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-02-2013 21:39 ]
Ik denk dat jij het verkeerd opvat: Het feit dat de fans zo erg hun best doen om een product van een andere merk af te kraken laat juist zien hoe bedreigd ze zich voelen... Dus het is allemaal onbedoeld positief voor jouKaap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:37:
[...]
Waarom zou ik dat moeten of willen doen. Ik geef slechts aan dat je posts druipen van een afkeer tegen een ongereleased product en dat ik er gewoon niet bij kan hoe of waarom iemand zo kan zijn.
[...]
Snap ik, ik kan er gewoon niet bij waarom mensen zon afkeer tegen een product kunnen hebben. Idem met van die pc fanboys. Draai je dan om en negeer het, hou je bezig met dat wat je wel blij maakt.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Toevallig een Vita?nioz schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:49:
Streaming over Wi-fi (binnen huis) voor de Vita is dus gewoon mogelijk, tenzij de controls zich daar echt niet voor lenen. Dit klinkt voor mij niet als een lange termijn plan.
De uitspraak " connect from far away" is wel wat ambigu, maar ik denk dat hij daarmee een locatie in huis verder van je accesspoint/PS4 bedoelt.
Krengen staan niet bekend om hun fantastische wifi ontvangst namelijk.
Benieuwd hoe ze daar live games fatsoenlijk naar denken te kunnen streamen

Vanaf PS3 schijnt het ook redelijk crappy te zijn, qua beeldkwaliteit en lag.
Haters everywhere but I don’t really care
De situatie is weinig veranderd vergeleken met nu. De toekomstige AAA-titels zullen voornamelijk uitkomen op PS4/XBOX720/PC. In het begin krijgen we nog ports naar de PS3/XBOX360/WiiU. De Wii U zal vooral in het begin nog kunnen profiteren vanwege de overlapping van current en next-gen.
Maar zodra devs zich volledig op de X86 architectuur gaan focussen, is het over en uit voor Nintendo. Tegen die tijd moeten ze hopen dat ze een selecte aantal dedicated devs hebben. Als de Wii U tegen die tijd nog geen flop is.
Maar zodra devs zich volledig op de X86 architectuur gaan focussen, is het over en uit voor Nintendo. Tegen die tijd moeten ze hopen dat ze een selecte aantal dedicated devs hebben. Als de Wii U tegen die tijd nog geen flop is.
[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 25-02-2013 00:09 ]
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Wat ze echt gaan doen met Move en Kinect.
Als ik kijk hoe ik game op mn consoles dan is het meestal lekker languit op de bank/stoel met een biertje en het enige wat beweegt zijn mn vingers.
Wat ik dan absoluut niet wil is met mn armen zwaaien of tegen mn console schreeuwen.
Ik zie mezelf ook niet met GTA, Halo of whatever de controller los laten om een beweging te maken.
De techniek is leuk, dat zeker maar of ze er echt iets mee doen wat boeiend is?
Dat en ik heb niet zoveel ruimte van mn tv tot mn bank.
Als ik kijk hoe ik game op mn consoles dan is het meestal lekker languit op de bank/stoel met een biertje en het enige wat beweegt zijn mn vingers.
Wat ik dan absoluut niet wil is met mn armen zwaaien of tegen mn console schreeuwen.
Ik zie mezelf ook niet met GTA, Halo of whatever de controller los laten om een beweging te maken.
De techniek is leuk, dat zeker maar of ze er echt iets mee doen wat boeiend is?
Dat en ik heb niet zoveel ruimte van mn tv tot mn bank.
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik denk dat dat onzin is, de Wii heeft altijd al een uitgekledere versie gekregen van titels die op de PS3 en Xbox 360 komen, dat zal met de Wii U heus niet anders worden.
Neem in gedachte mee dat er een complete hack is bij de Wii U en dan kom ik tot de conclusie dat de aantallen daar niet zo onder lijden.
De Wii U is gewoon een ander segment, een segment wat niet weg gaat.
@LordMithril
Ik denk ook echt niet dat een Rockstar de illusie heeft dat doorgewinterde gamers ineens heel actief met een Move of een Kinect door de kamer gaan rennen om iets als GTA te besturen. Dat is gewoon een apart segment. Stel jezelf niet voor wat jij niet zo willen doen, maar stel jezelf eens voor wat wel leuk zou zijn met zoiets. Ik heb bijv al echt wel gelachen met potjes tennis en boksen op een Wii. Heel simpel, maar wel grappig om even te doen.
Neem in gedachte mee dat er een complete hack is bij de Wii U en dan kom ik tot de conclusie dat de aantallen daar niet zo onder lijden.
De Wii U is gewoon een ander segment, een segment wat niet weg gaat.
@LordMithril
Ik denk ook echt niet dat een Rockstar de illusie heeft dat doorgewinterde gamers ineens heel actief met een Move of een Kinect door de kamer gaan rennen om iets als GTA te besturen. Dat is gewoon een apart segment. Stel jezelf niet voor wat jij niet zo willen doen, maar stel jezelf eens voor wat wel leuk zou zijn met zoiets. Ik heb bijv al echt wel gelachen met potjes tennis en boksen op een Wii. Heel simpel, maar wel grappig om even te doen.
[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-02-2013 00:26 ]
De ps4 krijgt een dedicated chip voor streaming. Bij de ps3 moet dat dmv de cpu geregeld worden en zijn daar geen resources voor gereserveerd. Volgens mij moet dat een wereld van verschil gaan maken. Laten we ook niet vergeten dat ze gaikai gekocht hebben om die zaken als streaming te regelen, dus ze hebben echt wel wat expertise in huis.matthijst schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:34:
[...]
Toevallig een Vita?
Benieuwd hoe ze daar live games fatsoenlijk naar denken te kunnen streamen![]()
Uiteraard is het bewijs pas geleverd zodra we het met eigen ogen gezien hebben, maar ik geef ze liever het voordeel van de twijfel, ipv nu overdreven negatief te gaan zitten doen.
Kritisch is goed hoorboshar schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:48:
Houdt er alsjeblieft rekening mee dat Sony aangeeft dat een hoop van de nu genoemde features 'asperational' zijn (bron: http://www.edge-online.co...aspirational-not-day-one/ ). Het is afwachten wat er echt van waargemaakt kan worden.
Wat betreft dat edge artikel: zij halen hun info uit een interview van Forbes (daar linken zo ook naar). Daarin hebben ze het over de streaming/cloud abilities zoals een vriend die je game overneemt et cetera. Ze hebben het in dat stukje niet over remoteplay met de Vita, dat heeft edge zelf toegevoegd.
Het wordt een beetje lang, maar even het forbes vs edge stukje:
Forbes:
Edge:The event also talked a lot about the PlayStation 4′s cloud services –downloading back catalog games, playing them from the cloud, sharing games between devices, even having friends log in and watch you play, or take over the controller. Is that out of the box? And will all those services be tucked behind PlayStation Plus, where users have to pay for them?
David Perry’s section of PlayStation Meeting was arguably the most intriguing part of the PS4 reveal. It promised, among other things, Remote Play through Vita, one-button ‘try it now’ instant demos, the ability to play games as you download them, access to back catalogue titles and a host of social sharing features
[ Voor 60% gewijzigd door nioz op 25-02-2013 08:09 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 16:49
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
De PS3 heeft ook niet de capaciteit en het geheugen om dat goed te kunnen, die moet naast alle reguliere taken die hij ook moet doen om de game op je TV te toveren ook op de achtergrond nog eens de stream comprimeren. de PS4 krijgt voor het comprimeren een aparte chip icm de 8gb geheugen zal het streamen van een game voor de PS4 veel gemakkelijker worden.matthijst schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:34:
[...]
Toevallig een Vita?
Benieuwd hoe ze daar live games fatsoenlijk naar denken te kunnen streamen![]()
edit: staat hierboven ook al
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Dan moet het aan de kant van de Vita ook goed zitten. Als (en ik heb er geen ervaring mee dus zal het niet weten) de wifi ontvanger/zender van de Vita niet al te best is dan kan je een soepele ervaring wel vergeten. Een constante snelle verbinding is nog niet zo heel makkelijk in stand houden schijnt.
Maar goed, hoeveel zin heeft het om over een niche functie van de PS4 te praten?
Maar goed, hoeveel zin heeft het om over een niche functie van de PS4 te praten?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 10:40 ]
- Chaoss
Moderator Spielerij
nouhja Niche functie... lijkt mij een van de selling poitns van een ssyteem.
en ansich moet het mogelijk zijn, Nintendo kan het met zijn console die qua specificaties weinig voorstelt, en NVidia is met een vergelijkbaar systeem bezig. Dus je zou moeten zeggen dat het technisch mogelijk is.
Uiteraard moet de Vita het ook kunnen, ik heb geen ervaring met die wifi ontvangst, ik weet ook niet of het een hardware probleem is of iets wat (gedeeltelijk) met firmware opgelost kan worden.
en ansich moet het mogelijk zijn, Nintendo kan het met zijn console die qua specificaties weinig voorstelt, en NVidia is met een vergelijkbaar systeem bezig. Dus je zou moeten zeggen dat het technisch mogelijk is.
Uiteraard moet de Vita het ook kunnen, ik heb geen ervaring met die wifi ontvangst, ik weet ook niet of het een hardware probleem is of iets wat (gedeeltelijk) met firmware opgelost kan worden.
Neej, hij heeft gelijk, het is een niche functie. Vita is een apart product, veel mensen hebben er geen. Kan dus nooit een core feature zijn. De Wii-u levert de controller c.q. handheld erbij.Chaoss schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:14:
nouhja Niche functie... lijkt mij een van de selling poitns van een ssyteem.
Controllers van PS 3 werken dus niet op de PS4.
Begint al lekker.
Persoonlijk vind ik dat jammer.
Begint al lekker.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Juist beter, vind ik. Nu weten ontwikkelaars zeker welke input en output mogelijkheden de gebruiker heeft (lightbar, rumble, share knop, options knop, touchpad + knop in touchpad).Mars18 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:11:
Begint al lekker.
Anders letten ontwikkelaars nog steeds alleen maar op de oude input knoppen. Ik vind het wel prettig dat ontwikkelaars nu gewoon ZEKER weten dat een gebruiker in ieder geval al die eerdergenoemde functies en knoppen hebben.
Het vervelende is dan wel de extra kosten. Vooral voor multiplayer spellen loopt dat dan wel goed op. Ik vind het ook jammer dat ze niet gewoon de mogelijkheid geven, want voor SP spellen krijg je er toch wel een bij de console. Voor de rest... het is niet alsof de basisknoppen nu erg veranderen, en je zult waarschijnlijk nog een boel spellen krijgen die helemaal geen gebruik maken van die extra functies. Het komt wat mij betreft wel een beetje over als geldklopperij (wat toch wel iets beter gaat bij de Wii U).Uniciteit schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:27:
[...]
Juist beter, vind ik. Nu weten ontwikkelaars zeker welke input en output mogelijkheden de gebruiker heeft (lightbar, rumble, share knop, options knop, touchpad + knop in touchpad).
Anders letten ontwikkelaars nog steeds alleen maar op de oude input knoppen. Ik vind het wel prettig dat ontwikkelaars nu gewoon ZEKER weten dat een gebruiker in ieder geval al die eerdergenoemde functies en knoppen hebben.
Tja aan de ene kant jammer en vervelend (vooral voor simpele games als Virtua Tennis), maar aan de andere kant logisch. Men wil niet dat devs rekening gaan houden met de DS3 en zodoende volledig gebruik zullen gaan maken van het touchpad.
Inderdaad, volkomen belachelijk dat ik mijn NES controllers niet op mijn Gamecube en Wii kon gebruikenMars18 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:11:
Begint al lekker.
Leuke over-the-top vergelijking <_<Kaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:19:
[...]
Inderdaad, volkomen belachelijk dat ik mijn NES controllers niet op mijn Gamecube en Wii kon gebruiken
Ben voornamelijk benieuwd naar de kosten van de controller. Met al die extra tech erin zal het vast niet goedkoop zijn, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze er meer dan 50 euro voor vragen.
Lekkere vergelijking terwijl daar 3 generaties tussen zit.Kaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:19:
[...]
Inderdaad, volkomen belachelijk dat ik mijn NES controllers niet op mijn Gamecube en Wii kon gebruiken
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
NickD schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:27:
[...]
Leuke over-the-top vergelijking <_<
Ben voornamelijk benieuwd naar de kosten van de controller. Met al die extra tech erin zal het vast niet goedkoop zijn, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze er meer dan 50 euro voor vragen.
Ik begrijp dat op jullie smartphones smilies het niet doen ofzoAdmiralSnipe schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:29:
[...]
Lekkere vergelijking terwijl daar 3 generaties tussen zit.
- Chaoss
Moderator Spielerij
De kans is groot dat er straks een pakket komt waarbij je een PS4 en Vita kunt kopen voor aantrekkelijke prijs.Kaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:44:
[...]
Neej, hij heeft gelijk, het is een niche functie. Vita is een apart product, veel mensen hebben er geen. Kan dus nooit een core feature zijn. De Wii-u levert de controller c.q. handheld erbij.
Dat zou kunnen, zou een broodnodige boost voor de Vita cijfers zijn. Zo goed doet die het niet.Chaoss schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:40:
[...]
De kans is groot dat er straks een pakket komt waarbij je een PS4 en Vita kunt kopen voor aantrekkelijke prijs.
- Chaoss
Moderator Spielerij
ik gok ook dat er niet voor niets een prijsverlaging voor de Vita in Japan is geweest, de bruto adviesprijs is daar nu 160,- wat een koopje is. Ik weet zeker dat de Vita een boost krijgt met de komst vd PS4 als ze die integratie een beetje op orde hebben.
Als er dan een pakket waarbij je voor de meerprijs van iets van 120 euro een Vita bij je Ps4 krijgt denk ik dat daar genoeg belangstelling voor is.
Als er dan een pakket waarbij je voor de meerprijs van iets van 120 euro een Vita bij je Ps4 krijgt denk ik dat daar genoeg belangstelling voor is.
Ik denk dat die €160,- ze al pijn doet. Als ze dan ook de PS4 al met verlies verkopen, dan denk ik niet dat ze de Vita er dan ook nog eens voor €40,- minder bij doen. Dan kunnen ze hem net zo goed bij een pak cornflakes weg gaan geven
- Chaoss
Moderator Spielerij
kom maar op met die cornflakes
Ik wil toch even inhaken op de PS4 vs XBOX whatever number vs Wii U en hoe de games uitgebracht gaan worden
Ik vermoed namelijk dat er iets interessants gaat gebeuren met deze nieuwe generatie. Sony heeft met de PS4 feitelijk voor "PC" hardware gekozen omdat de Cell processor een nachtmerrie was om goed voor te programmeren. Sony geeft in feite toe dat Cell geen succes was en nu bieden ze een x86 CPU met acht kernen (zeer waarschijnlijk AMD jaguar), een afgeleide GCN van wat waarschijnlijk in de buurt van een AMD 78xx zit en 8GB GDDR5 ram. Behalve de ram is dit toch echt PC like hardware met een controller erbij i.p.v mouse/keyboard.
De geruchten over de XBOX geven steeds weer een AMD processor met acht kernen (AMD jaguar) net zoals de PS4, een AMD gpu waar nog niet echt veel over te zeggen valt maar waarschijnlijk langzamer dan die van de PS4 hoewel dit nog kan veranderen. Het zou mij niks verbazen als MS nog met dezelfde GPU zou komen voor de nieuwe XBOX of een die erg dicht bij zit. Dan waarschijnlijk 8GB DDR3 Ram om het af te maken Wederom erg PC achtig.
Wat we nu denk ik gaan krijgen is dat game developers eens denken en beseffen dat zowel de PS4 als de nieuwe XBOX verdacht veel lijken op de PC. Wat je dus nu kan gaan krijgen is dat developers gewoon een base game kunnen gaan maken en alle drie de platformen gelijk kunnen behandelen bij de laatste optimalisaties omdat ze qua hardware redelijk gelijk zijn. Wat je dan krijgt is een PC versie die redelijk gemakkelijk wat betere graphics heeft dan de consoles mits de gameengine het toelaat en dat de PS4 en de nieuwe XBOX versies makkelijker draaiende gemaakt kunnen worden omdat de hardware gelijkwaardiger is qua architectuur.
Als ik gelijk krijg met mijn voorgevoel dan is dit het einde van de ports omdat developers nu een base game zouden kunnen maken en deze makkelijk op zowel de PC, PS4 als de nieuwe XBOX draaiende kunnen krijgen.
Als wat ik vermoed klopt dan is de Wii U feitelijk ten dode opgeschreven voor cross platform. Niet alleen ligt de hardware ver achter op de PS4 en de PC en zeer waarschijnlijk ook op de nieuwe XBOX maar het is ook nog eens andere hardware, namelijk PowerPC wat geen x86 is. Developers of liever gezegd publishers gaan daar geen resources of geld aan "verspillen". De Wii U heeft een andere spelersbasis en ik denk niet dat schooters bijvoorbeeld break even gaan draaien als je kijkt naar hoeveel moeite ze relatief zullen moeten doen om het draaiende te krijgen. Ik denk dat de Wii U dus feitelijk doodgenegeerd gaat worden. Zonde voor Nintendo maar uiteindelijk ook een beetje hun eigen schuld.
Ik vermoed namelijk dat er iets interessants gaat gebeuren met deze nieuwe generatie. Sony heeft met de PS4 feitelijk voor "PC" hardware gekozen omdat de Cell processor een nachtmerrie was om goed voor te programmeren. Sony geeft in feite toe dat Cell geen succes was en nu bieden ze een x86 CPU met acht kernen (zeer waarschijnlijk AMD jaguar), een afgeleide GCN van wat waarschijnlijk in de buurt van een AMD 78xx zit en 8GB GDDR5 ram. Behalve de ram is dit toch echt PC like hardware met een controller erbij i.p.v mouse/keyboard.
De geruchten over de XBOX geven steeds weer een AMD processor met acht kernen (AMD jaguar) net zoals de PS4, een AMD gpu waar nog niet echt veel over te zeggen valt maar waarschijnlijk langzamer dan die van de PS4 hoewel dit nog kan veranderen. Het zou mij niks verbazen als MS nog met dezelfde GPU zou komen voor de nieuwe XBOX of een die erg dicht bij zit. Dan waarschijnlijk 8GB DDR3 Ram om het af te maken Wederom erg PC achtig.
Wat we nu denk ik gaan krijgen is dat game developers eens denken en beseffen dat zowel de PS4 als de nieuwe XBOX verdacht veel lijken op de PC. Wat je dus nu kan gaan krijgen is dat developers gewoon een base game kunnen gaan maken en alle drie de platformen gelijk kunnen behandelen bij de laatste optimalisaties omdat ze qua hardware redelijk gelijk zijn. Wat je dan krijgt is een PC versie die redelijk gemakkelijk wat betere graphics heeft dan de consoles mits de gameengine het toelaat en dat de PS4 en de nieuwe XBOX versies makkelijker draaiende gemaakt kunnen worden omdat de hardware gelijkwaardiger is qua architectuur.
Als ik gelijk krijg met mijn voorgevoel dan is dit het einde van de ports omdat developers nu een base game zouden kunnen maken en deze makkelijk op zowel de PC, PS4 als de nieuwe XBOX draaiende kunnen krijgen.
Als wat ik vermoed klopt dan is de Wii U feitelijk ten dode opgeschreven voor cross platform. Niet alleen ligt de hardware ver achter op de PS4 en de PC en zeer waarschijnlijk ook op de nieuwe XBOX maar het is ook nog eens andere hardware, namelijk PowerPC wat geen x86 is. Developers of liever gezegd publishers gaan daar geen resources of geld aan "verspillen". De Wii U heeft een andere spelersbasis en ik denk niet dat schooters bijvoorbeeld break even gaan draaien als je kijkt naar hoeveel moeite ze relatief zullen moeten doen om het draaiende te krijgen. Ik denk dat de Wii U dus feitelijk doodgenegeerd gaat worden. Zonde voor Nintendo maar uiteindelijk ook een beetje hun eigen schuld.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tenzij de werkelijke bevestigde specs van de nieuwe Xbox extreem verschillen van de PS4, op een goede manier, is het enigste wat mijn keuze zal beïnvloeden de online service.
Na tich jaar te weinig echt gebruik gemaakt te hebben van Xbox live abonnement heb ik toch liever iets gratis.
Echter hoorde ik iets dat sony dit nu ook wil invoeren. Het wordt me ook niet makkelijk gemaakt
Na tich jaar te weinig echt gebruik gemaakt te hebben van Xbox live abonnement heb ik toch liever iets gratis.
Echter hoorde ik iets dat sony dit nu ook wil invoeren. Het wordt me ook niet makkelijk gemaakt
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Als ports zo gemakkelijk waren, waarom zie je amper games 1-op-1 overgaan naar Linux? Indentieke hardware, x86, maar toch is er maar handje vol games die uberhaubt op linux uitkomen, laat staan MacOS. Dat hardware gelijk is, betekend niet direct dat de games ook direct native op elk platform draaien.DanielWW2 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:01:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Hoezo eigen schuld van Nintendo?DanielWW2 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:01:
Ik denk dat de Wii U dus feitelijk doodgenegeerd gaat worden. Zonde voor Nintendo maar uiteindelijk ook een beetje hun eigen schuld.
Toen ze begonnen met de ontwikkeling van de Wii U was niet bekend welke hardware Sony en MS (zouden) gaan gebruiken dus een beetje kort door de bocht om Nintendo hier op af te rekenen lijkt me.
Verwijderd
Daarnaast, mocht deze toekomstvoorspelling überhaupt uitkomen, hoeft het nog steeds geen ramp te betekenen voor Nintendo. Dat hebben we met de Wii kunnen zien, een kleine 100 miljoen van verkocht terwijl PS3 en X360 nog niet tot de 75 miljoen kwamen. Financieel en qua marktaandeel heeft de technisch inferieure Wii Nintendo echt geen windeieren gelegd. Mensen gaan toch wel voor de Nintendo exclusives en zodra die echt beginnen met uitkomen voor de Wii U zal het lopen als een trein.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:22:
[...]
Hoezo eigen schuld van Nintendo?
Toen ze begonnen met de ontwikkeling van de Wii U was niet bekend welke hardware Sony en MS (zouden) gaan gebruiken dus een beetje kort door de bocht om Nintendo hier op af te rekenen lijkt me.
Je begrijpt hopelijk toch wel dat de Wii zo goed liep door de motion controls en de party spelletjes die je erop kan spelen, in combinatie met de lage prijs?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:35:
[...]
Daarnaast, mocht deze toekomstvoorspelling überhaupt uitkomen, hoeft het nog steeds geen ramp te betekenen voor Nintendo. Dat hebben we met de Wii kunnen zien, een kleine 100 miljoen van verkocht terwijl PS3 en X360 nog niet tot de 75 miljoen kwamen. Financieel en qua marktaandeel heeft de technisch inferieure Wii Nintendo echt geen windeieren gelegd. Mensen gaan toch wel voor de Nintendo exclusives en zodra die echt beginnen met uitkomen voor de Wii U zal het lopen als een trein.
De Wii U heeft nu niet bepaald een USP zoals de Wii dat had, of denk je werkelijk dat de kids naar papa toe rennen voor een controller met een schermpje erin? Momenteel verkoopt Nintendo wekelijks meer 3DS units en zelfs de PS3 verkoopt evenveel als de Wii U. Als je denkt dat een paar kinder-exclusives daar een als een trein lopende console van gaat maken, dan verwacht je er wel erg veel van, helemaal met de PS4 en de nieuwe Xbox voor de boeg. Mario en Zelda hebben ze al op de Wii, dus waarom zou men een Wii U gaan halen? Dan maar een jaartje wachten op de échte next gens. Ik heb het vanaf het begin al gezegd: de Wii U is een grote faal.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 25-02-2013 16:43 ]
Laten we wel stellen dat dat hun grootste afzet markt is. En daar zijn ze gewoon goed in. Ga eens een tijdje in een intertoys of Bart smit staan, verbaasde me laatst er alweer over dat een pappa weer 2 wii games voor zoonlief aanschafde.bram1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:41:
[...]
Je begrijpt hopelijk toch wel dat de Wii zo goed liep door de motion controls en de party spelletjes die je erop kon spelen, in combinatie met de lage prijs?
De Wii U heeft nu niet bepaald een USP zoals de Wii dat had, of denk je dat de kids naar papa toe rennen voor een controller met een schermpje erin. Momenteel verkoopt Nintendo wekelijks meer 3DS units en zelfs de PS3 verkoopt evenveel als de Wii U. Als je denkt dat een paar kinder-exclusives daar een als een trein lopende console van gaat maken, dan verwacht je er wel erg veel van, helemaal met de PS4 en de nieuwe Xbox voor de boeg. Ik heb het vanaf het begin al gezegd: de Wii U is een grote faal.
De USP van de Wii U is nu nog wel redelijk Uniek, bijvoorbeeld het kunnen door spelen op de tablet als moeders GTST wil kijken. Daarnaast hebben bij Nintendo de handhelds meestal evengoed zo niet beter verkocht dan de gewone consoles.
De PS3/4 en Xbox hebben gewoon niet genoeg kind vriendelijke spellen, in dat gebied is Nintendo heer en meester en geloof mij, die markt is GROOT.
Mijn neefjes hebben bijvoorbeeld ook een Wii, maar ze spelen nog het vaakst Mario kart op de N64
[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 25-02-2013 16:49 ]
Computer says no
Ja, maar het probleem is dat veel mensen al standaard een Wii hebben staan tegenwoordig, en daarbij loopt de Wii ook gewoon nog. Dus waarom een "dure" Wii U van € 300,- kopen, als je voor datzelfde geld zowel een Wii als een kleine TV op de kopt tikt.
Nou in mijn geval, omdat de Wii is stuk gegaan en ik dan net zo goed meteen een Wii U kan kopen.bram1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:51:
Ja, maar het probleem is dat veel mensen al standaard een Wii hebben staan tegenwoordig, en daarbij loopt de Wii ook gewoon nog. Dus waarom een "dure" Wii U van € 300,- kopen, als je voor datzelfde geld zowel een Wii als een kleine TV op de kopt tikt.
edit:
Datzelfde geld voor Xbox en Playstation ook
Er komen nog genoeg games voor uit, dus waarom een Xbox "720" of een PS4 kopen? Kost pappa nog meer geld dan een Wii U!
[ Voor 16% gewijzigd door Meekoh op 25-02-2013 16:54 ]
Computer says no
Verwijderd
En de Wii U gaat goed lopen om de motion controles (die van ieders Wii doen het er prima op) en de meegeleverde tabletcontroller. Enkele top games van Nintendo zelf en wat games waaronder party games van andere ontwikkelaars. Gecombineerd met een leuke prijsverlaging zodra (of net voor) de concurrentie het levenslicht ziet. En je begrijpt natuurlijk ook wel dat Nintendo tegen de tijd dat de concurrentie komt al zo'n 5 miljoen units in de huiskamers heeft weten te krijgen waardoor de prijs omlaag kan omdat de ontwikkelkosten al grotendeels terugverdiend zijn.bram1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:41:
[...]
Je begrijpt hopelijk toch wel dat de Wii zo goed liep door de motion controls en de party spelletjes die je erop kan spelen, in combinatie met de lage prijs?
Games, daar draait het uiteindelijk om. En er zijn geen IP's zo aansprekend voor een brede doelgroep als die van Nintendo. Dus als straks de nieuwe Mario Kart, een 3D Mario een Mario Party en een nieuwe Zelda in de winkel ligt (of een tweetal van deze, de 3DS heeft het bewezen met een Zelda remake en Mario 3D Land) reken dan maar dat kids en papa naar mama toerennen om te vragen of ze een Wii U mogen halen. Nintendo heeft ook een vrij grote fanbase buiten kinderen om, die zetten geen gigantische aantallen weg maar die zijn er toch altijd wel bij wanneer het interessant wordt. Het is wat de N64 en Gamecube in leven hebben gehouden.De Wii U heeft nu niet bepaald een USP zoals de Wii dat had, of denk je werkelijk dat de kids naar papa toe rennen voor een controller met een schermpje erin?
Ik denk dat je eens mag gaan kijken naar de recente geschiedenis van de 3DS en hoe Nintendo dat varkentje gewassen heeft.Momenteel verkoopt Nintendo wekelijks meer 3DS units en zelfs de PS3 verkoopt evenveel als de Wii U. Als je denkt dat een paar kinder-exclusives daar een als een trein lopende console van gaat maken, dan verwacht je er wel erg veel van, helemaal met de PS4 en de nieuwe Xbox voor de boeg. Mario en Zelda hebben ze al op de Wii, dus waarom zou men een Wii U gaan halen? Dan maar een jaartje wachten op de échte next gens. Ik heb het vanaf het begin al gezegd: de Wii U is een grote faal.
Omdat papa dan ook met next gen graphics kan spelen.Meekoh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:53:[...]
Nou in mijn geval, omdat de Wii is stuk gegaan en ik dan net zo goed meteen een Wii U kan kopen.
edit:
Datzelfde geld voor Xbox en Playstation ook![]()
Er komen nog genoeg games voor uit, dus waarom een Xbox "720" of een PS4 kopen? Kost pappa nog meer geld dan een Wii U!
Ik heb nu ook een Wii staan en die doet het nog prima. Mijn kleine meid is nog niet oud genoeg om te spelen, maar zolang dat ding het nog doet, ga ik echt geen Wii U halen hoor. En als deze stuk gaat, haal ik wel weer een nieuwe Wii.
Dat zeg ik: die motion controls zitten al op de Wii, dus geen USP. Sony en Xbox hebben dat ook in de vorm van Move en Kinect.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:58:
[...]
En de Wii U gaat goed lopen om de motion controles (die van ieders Wii doen het er prima op) en de meegeleverde tabletcontroller. Enkele top games van Nintendo zelf en wat games waaronder party games van andere ontwikkelaars. Gecombineerd met een leuke prijsverlaging zodra (of net voor) de concurrentie het levenslicht ziet. En je begrijpt natuurlijk ook wel dat Nintendo tegen de tijd dat de concurrentie komt al zo'n 5 miljoen units in de huiskamers heeft weten te krijgen waardoor de prijs omlaag kan omdat de ontwikkelkosten al grotendeels terugverdiend zijn.
[...]
Games, daar draait het uiteindelijk om. En er zijn geen IP's zo aansprekend voor een brede doelgroep als die van Nintendo. Dus als straks de nieuwe Mario Kart, een 3D Mario een Mario Party en een nieuwe Zelda in de winkel ligt (of een tweetal van deze, de 3DS heeft het bewezen met een Zelda remake en Mario 3D Land) reken dan maar dat kids en papa naar mama toerennen om te vragen of ze een Wii U mogen halen. Nintendo heeft ook een vrij grote fanbase buiten kinderen om, die zetten geen gigantische aantallen weg maar die zijn er toch altijd wel bij wanneer het interessant wordt. Het is wat de N64 en Gamecube in leven hebben gehouden.
[...]
Ik denk dat je eens mag gaan kijken naar de recente geschiedenis van de 3DS en hoe Nintendo dat varkentje gewassen heeft.
De mensen die nu hun pijlen op de next gens hebben gericht, gaan ook echt niet ineens enkele maanden eerder een Wii U halen omdat de prijs toevallig verlaagd wordt.
En 5 miljoen units in een jaar tijd, tja. Leuk aantal maar ik denk dat de next gens hier lachend overheen gaan met al het geweld dat gaat komen.
De Wii U doet, buiten wat game remakes om, nagenoeg niks nieuws ten opzichte van de Wii en de next gens. Nintendo had gewoon lekker moeten wachten en weer terug naar de basis moeten gaan. Gewoon ook een machine met dikke hardware neerzetten, zonder fratsen, met zowel dikke "serieuze" games, als kiddy games als Mario, inclusief motion controls. Dan dwing je de hardcore console gamer tenminste een keuze te maken, daar waar deze nu allang een keuze heeft gemaakt (zou in mijn geval overigens niet uitmaken, want ik ben o.a. een groot Naughty Dog en Killzone fan).
Verwijderd
Je zult er van staan te kijken hoeveel games er op de next gen uitkomen die er nu al voor de huidige generatie zijn zoals Forza, Halo, God of war, Killzone, LBP, Gran Turissimo enz. En toch zullen er mensen een Xbox 720 of PS4 gaan kopen.bram1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:41:
[...]
Mario en Zelda hebben ze al op de Wii, dus waarom zou men een Wii U gaan halen? Dan maar een jaartje wachten op de échte next gens. Ik heb het vanaf het begin al gezegd: de Wii U is een grote faal.
En na 4 maanden de Wii U al een faal noemen is erg overdreven. Dat is taal die je normaal alleen van iemand als Pachter hoort. De Wii U is niet goed begonnen maar geeft het een kans. Zolang mensen van de Nintendo franchise houden is er een markt voor.
Zoals het er nu op lijkt zal online gamen gratis blijven, en zien we een uitgebreidere variant van "PlayStation Plus" (dat is de betaalde versie, waarbij je o.a. gratis games krijgt elke maand).Sir_Markus schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:04:
Tenzij de werkelijke bevestigde specs van de nieuwe Xbox extreem verschillen van de PS4, op een goede manier, is het enigste wat mijn keuze zal beïnvloeden de online service.
Verwijderd
Dan vergeet je voor het gemak even de tabletcontroller. Je weet wel, dat grote ding met scherm wat je in je handen houd en wat in elke keer groot in beeld wordt gebracht bij elk nieuwsbericht, reclame of ander advertentie materiaal. En het wordt standaard meegeleverd, dus elke Wii U gebruiker heeft er 1 waardoor het voor ontwikkelaars zeer aantrekkelijk wordt om er specifiek voor te ontwikkelen.bram1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:14:
Dat zeg ik: die motion controls zitten al op de Wii, dus geen USP. Sony en Xbox hebben dat ook in de vorm van Move en Kinect.
Mensen kunnen geld slechts een maal uitgeven. Als de Wii U leuk in prijs verlaagd gaat worden wordt het voor mij wel heel aantrekkelijk om er 1 te halen. En als ik eenmaal 1 console van de komende generatie heb komt er bij mij geen ander meer in huis, daarvoor speel ik te weinig. En als straks de PS4 in de winkel ligt en mensen staan voor de schappen en zien ook de Wii U voor minder geld met een veel groter gamesaanbod dan wordt het toch ook wel zeker interessant om het te overwegen.De mensen die nu hun pijlen op de next gens hebben gericht, gaan ook echt niet ineens enkele maanden eerder een Wii U halen omdat de prijs toevallig verlaagd wordt.
5 miljoen is een leuke userbase waarbij ontwikkelaars en uitgevers, als ze hun best doen, in ieder geval kans hebben om een investering terug te verdienen. Dat moet bij consoles die net in de markt staan nog maar blijken. De Wii hield overigens ook meer dan stand, sterker nog het versloeg de technisch superieure consoles van de concurrentie. En gezien de economische situatie in de wereld moeten we nog maar zien wat de verschillende fabrikanten straks weg weten te zetten.En 5 miljoen units in een jaar tijd, tja. Leuk aantal maar ik denk dat de next gens hier lachend overheen gaan met al het geweld dat gaat komen.
Waarom, de Wii was uitermate winstgevend en heeft Nintendo helemaal terug op de kaart gezet na de qua verkopen, en dus financieel, teleurstellende N64 en Gamecube.De Wii U doet, buiten wat game remakes om, nagenoeg niks nieuws ten opzichte van de Wii en de next gens. Nintendo had gewoon lekker moeten wachten en weer terug naar de basis moeten gaan. Gewoon ook een machine met dikke hardware neerzetten, zonder fratsen, met zowel dikke "serieuze" games, als kiddy games als Mario, inclusief motion controls. Dan dwing je de hardcore console gamer tenminste een keuze te maken, daar waar deze nu allang een keuze heeft gemaakt.
Het is toch ongelofelijk hoe deze discussie over de Wii U versus de andere 'next-gen' consoles maar weer terug blijft komen. ... bla bla bla, de Wii U flopt... bla bla bla, de Wii U is echt niet zoveel slechter dan de PS4.... Ik snap al helemaal de vergelijkingen niet qua marktwerking. We weten ook niet eens de prijs van de PS4, een factor die ervoor heeft gezorgd dat de PS3 in het begin ook niet zo goed liep. De PS4 is bovendien nog niet eens uit, dus afgezien van specs en wat launch trailers is het ook moeilijk om wat te zeggen over de complete ervaring die ze ermee gaan neerzetten.
De Wii U is nog maar een paar maanden oud, dus vergelijken met de verkopen van de PS3 of de Wii kan gewoon nog niet. Pas over een paar jaar, wanneer we uit de 'dreaded launch windows' zijn van alle next-gen consoles (en die zullen er ook komen voor de PS4 en de nieuwe XBox), dan kunnen we gaan vergelijken,
De feiten zijn als volgt: de Wii U zal heel veel achterlopen qua graphics. Dit kan er toe leiden dat er steeds minder multi-platform games voor uit zullen komen. Zorgt dit ervoor dat de Wii U gaat floppen? Niet persé.
Veel mensen, zoals mijzelf, spelen toch de multi-platform games op de PC (ziende dat computer games meestal ook nog wat goedkoper te krijgen zijn). De 3DS loopt qua hardware ook zwaar achter op de Vita, maar die loopt ook nog goed. Deze vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op (niet dezelfde concurrentiepositie), maar het zegt wel wat.
Nintendo moet gewoon gaan kiezen waar ze voor gaan. Direct de concurrentie opzoeken qua specs en graphics kunnen ze gewoon niet. Persoonlijk geloof ik dat er veel waarde zit in de off-screen gameplay (dat zie ik als de USP, dat en het feit dat je nu Nintendo games in HD kan spelen). Met een familie op de achtergrond, en voltijdswerk, heb ik niet veel momenten waarop ik de tv in beslag kan nemen. De Wii U biedt voor mij hier de ultieme uitkomst. De PS4 wil dit ook, maar daarvoor zou je een Vita moeten kopen, een duur grapje, en dan weten we nog of ze hun belofte uberhaupt kunnen nakomen (voor diegenen die het zich herinneren, Sony heeft tijdens de reveal ook een boel beloftes gemaakt over de PS3 die niet zijn uitgekomen). Ik zou waarschijnlijk een stuk minder backlog hebben voor de huidige consoles als ze eerder met zo'n off-screen functie waren gekomen.
De Wii U heeft trouwens ook een andere doelgroep, wat naar mijn inziens een verstandige keuze is. De PS4, XBox 720 en de PC concurreren al genoeg met elkaar. Ik had zeer verbaast opgekeken als Nintendo wel een 'machine met dikke hardware' hadden neergezet. Ze worden toch alleen maar gezien als 'de console voor kiddies'. Betere hardware had misschien die reputatie wel kunnen veranderen, maar dan zouden we waarschijnlijk al een paar jaar verder zijn en waren alle next-gen consoles op de markt.
Nintendo probeert nu een beetje beide markten mee te pikken. Het risico wat ze hierdoor lopen is dat, wat bram1984 al zei, kinderen er nu waarschijnlijk niet storm voor zullen lopen. Maar, met een paar goede kleurige vrolijke kindergames komt dit ook wel goed (maar het zal nooit meer die aantallen halen die de Wii heeft gehaald). Als ze nu ook meer gaan focussen op bepaalde doelgroepen die nu nog niet voldoende door Sony en Microsoft worden aangesproken (co-op games, party games, RPGs), dan zullen er nog anderen/niet kinderen een Wii U kopen. Voeg daar nog een paar heavy hitter first-party games aan toe en zo slecht zal het wel niet lopen.
Over doelgroepen gesproken... als ik kijk naar de grote hoeveelheid games die er uit zijn gekomen voor PS3 en XBox (de toppers), zie ik veel grauwe grijze serieuze spellen (veel shooters, action adventures). Nintendo spellen zijn over het algemeen wat kleuriger en vrolijker. Dat is niet de stijl van iedereen, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk wel wat lekkerder wegspelen (al hoewel ik momenteel niet mag klagen met Ni No Kuni op de PS3).
Ik snap dat we graag willen discussieren over van alles en nog wat, maar het is allemaal zo extreem. De realiteit is waarschijnlijk dat Nintendo niet zoveel geld gaat verdienen als met de Wii, maar ze zullen er zeker wel een goede duit aan overhouden (met 1 game aankoop hebben ze al winst op de console). Hiervoor moet er wel hard aan de weg gewerkt worden, maar als het aankomt op geld, en de investeerders gelukkig houden, dan vertrouw ik wel op Nintendo. Bovendien denk ik dat elke consolemaker hard aan de weg moet timmeren. Als de economie namelijk zo aanhoudt zal dat wel invloed hebben, vooral op de duurdere consoles.
Wat betreft de PS3 en de nieuwe Xbox, laten we gewoon maar eens zien hoe het gaat. Ik ben benieuwd of hun unique selling points wel echt uniek en interessant genoeg zullen zijn (want de Kinect en de Move waren ook al niet echt succesvol). Over iets minder dan een jaar komt de PS4 uit (Europa zal wss begin 2014 worden), ik gok dat de nieuwe Xbox ook rond die tijd zal komen. Ik verwacht dat die twee echt een harde concurrentiestrijd aan zullen gaan, want ze zullen uit precies dezelfde vijver gaan vissen.
De Wii U is nog maar een paar maanden oud, dus vergelijken met de verkopen van de PS3 of de Wii kan gewoon nog niet. Pas over een paar jaar, wanneer we uit de 'dreaded launch windows' zijn van alle next-gen consoles (en die zullen er ook komen voor de PS4 en de nieuwe XBox), dan kunnen we gaan vergelijken,
De feiten zijn als volgt: de Wii U zal heel veel achterlopen qua graphics. Dit kan er toe leiden dat er steeds minder multi-platform games voor uit zullen komen. Zorgt dit ervoor dat de Wii U gaat floppen? Niet persé.
Veel mensen, zoals mijzelf, spelen toch de multi-platform games op de PC (ziende dat computer games meestal ook nog wat goedkoper te krijgen zijn). De 3DS loopt qua hardware ook zwaar achter op de Vita, maar die loopt ook nog goed. Deze vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op (niet dezelfde concurrentiepositie), maar het zegt wel wat.
Nintendo moet gewoon gaan kiezen waar ze voor gaan. Direct de concurrentie opzoeken qua specs en graphics kunnen ze gewoon niet. Persoonlijk geloof ik dat er veel waarde zit in de off-screen gameplay (dat zie ik als de USP, dat en het feit dat je nu Nintendo games in HD kan spelen). Met een familie op de achtergrond, en voltijdswerk, heb ik niet veel momenten waarop ik de tv in beslag kan nemen. De Wii U biedt voor mij hier de ultieme uitkomst. De PS4 wil dit ook, maar daarvoor zou je een Vita moeten kopen, een duur grapje, en dan weten we nog of ze hun belofte uberhaupt kunnen nakomen (voor diegenen die het zich herinneren, Sony heeft tijdens de reveal ook een boel beloftes gemaakt over de PS3 die niet zijn uitgekomen). Ik zou waarschijnlijk een stuk minder backlog hebben voor de huidige consoles als ze eerder met zo'n off-screen functie waren gekomen.
De Wii U heeft trouwens ook een andere doelgroep, wat naar mijn inziens een verstandige keuze is. De PS4, XBox 720 en de PC concurreren al genoeg met elkaar. Ik had zeer verbaast opgekeken als Nintendo wel een 'machine met dikke hardware' hadden neergezet. Ze worden toch alleen maar gezien als 'de console voor kiddies'. Betere hardware had misschien die reputatie wel kunnen veranderen, maar dan zouden we waarschijnlijk al een paar jaar verder zijn en waren alle next-gen consoles op de markt.
Nintendo probeert nu een beetje beide markten mee te pikken. Het risico wat ze hierdoor lopen is dat, wat bram1984 al zei, kinderen er nu waarschijnlijk niet storm voor zullen lopen. Maar, met een paar goede kleurige vrolijke kindergames komt dit ook wel goed (maar het zal nooit meer die aantallen halen die de Wii heeft gehaald). Als ze nu ook meer gaan focussen op bepaalde doelgroepen die nu nog niet voldoende door Sony en Microsoft worden aangesproken (co-op games, party games, RPGs), dan zullen er nog anderen/niet kinderen een Wii U kopen. Voeg daar nog een paar heavy hitter first-party games aan toe en zo slecht zal het wel niet lopen.
Over doelgroepen gesproken... als ik kijk naar de grote hoeveelheid games die er uit zijn gekomen voor PS3 en XBox (de toppers), zie ik veel grauwe grijze serieuze spellen (veel shooters, action adventures). Nintendo spellen zijn over het algemeen wat kleuriger en vrolijker. Dat is niet de stijl van iedereen, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk wel wat lekkerder wegspelen (al hoewel ik momenteel niet mag klagen met Ni No Kuni op de PS3).
Ik snap dat we graag willen discussieren over van alles en nog wat, maar het is allemaal zo extreem. De realiteit is waarschijnlijk dat Nintendo niet zoveel geld gaat verdienen als met de Wii, maar ze zullen er zeker wel een goede duit aan overhouden (met 1 game aankoop hebben ze al winst op de console). Hiervoor moet er wel hard aan de weg gewerkt worden, maar als het aankomt op geld, en de investeerders gelukkig houden, dan vertrouw ik wel op Nintendo. Bovendien denk ik dat elke consolemaker hard aan de weg moet timmeren. Als de economie namelijk zo aanhoudt zal dat wel invloed hebben, vooral op de duurdere consoles.
Wat betreft de PS3 en de nieuwe Xbox, laten we gewoon maar eens zien hoe het gaat. Ik ben benieuwd of hun unique selling points wel echt uniek en interessant genoeg zullen zijn (want de Kinect en de Move waren ook al niet echt succesvol). Over iets minder dan een jaar komt de PS4 uit (Europa zal wss begin 2014 worden), ik gok dat de nieuwe Xbox ook rond die tijd zal komen. Ik verwacht dat die twee echt een harde concurrentiestrijd aan zullen gaan, want ze zullen uit precies dezelfde vijver gaan vissen.
Ik ben bang dat NickD wel eens gelijk zou kunnen hebben en we nog bijna een jaar kunnen discussiëren over de 2 ontbrekende Next Gens voordat ze eindelijk in Europa te koop zijn. Helemaal wanneer de PS4 en X-Box 720 succes hebben in Japan en de VS, in dat geval zullen die markten alle voorrang krijgen.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de 8 core AMD processors die gebruikt gaan worden voor de Next-Gens. Tot voor kort dacht ik dat dat gewoon de AMD tegenhangers van de i5 en i7 in de desktops zouden zijn maar dat klopt dus niet de 'Jaguar' is gebaseerd op een chip familie die ontworpen is voor tablets, mobile devices en lichte notebooks. Gezien het lage verbruik (stiller, kleiner) is dat logisch maar dat neemt niet weg dat je wat minder processing power hebt. De volgende technische info is al wat ouder en de 'Jaguar' zou toen nog maar 4 cores krijgen. Wel een mooie vergelijking naar waar deze processor in de makt staat en waar hij vandaan komt (het is een doorontwikkeling van de Bobcat processor)
http://www.extremetech.co...ts-if-it-launches-on-time
Deze console generatie zal waarschijnlijk slechts 1080P als maximale resolutie hebben dus dan maakt het uiteindelijk niet zoveel uit dat CPU en GPU wat lichter zijn dan de gemiddelde game PC. Het zal straks voornamelijk om de games en de features gaan. (en de prijs natuurlijk want we blijven Hollanders)
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de 8 core AMD processors die gebruikt gaan worden voor de Next-Gens. Tot voor kort dacht ik dat dat gewoon de AMD tegenhangers van de i5 en i7 in de desktops zouden zijn maar dat klopt dus niet de 'Jaguar' is gebaseerd op een chip familie die ontworpen is voor tablets, mobile devices en lichte notebooks. Gezien het lage verbruik (stiller, kleiner) is dat logisch maar dat neemt niet weg dat je wat minder processing power hebt. De volgende technische info is al wat ouder en de 'Jaguar' zou toen nog maar 4 cores krijgen. Wel een mooie vergelijking naar waar deze processor in de makt staat en waar hij vandaan komt (het is een doorontwikkeling van de Bobcat processor)
Deze console generatie zal waarschijnlijk slechts 1080P als maximale resolutie hebben dus dan maakt het uiteindelijk niet zoveel uit dat CPU en GPU wat lichter zijn dan de gemiddelde game PC. Het zal straks voornamelijk om de games en de features gaan. (en de prijs natuurlijk want we blijven Hollanders)
[ Voor 20% gewijzigd door boshar op 25-02-2013 23:33 ]
Ik doe niet overdreven negatief. Ik heb een vita gehad en verkocht. Wifi ontvangst van dat ding is gewoon behoorlijk ruk.nioz schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:49:
[...]
De ps4 krijgt een dedicated chip voor streaming. Bij de ps3 moet dat dmv de cpu geregeld worden en zijn daar geen resources voor gereserveerd. Volgens mij moet dat een wereld van verschil gaan maken. Laten we ook niet vergeten dat ze gaikai gekocht hebben om die zaken als streaming te regelen, dus ze hebben echt wel wat expertise in huis.
Uiteraard is het bewijs pas geleverd zodra we het met eigen ogen gezien hebben, maar ik geef ze liever het voordeel van de twijfel, ipv nu overdreven negatief te gaan zitten doen.
5 meter en dan heb je het wel gehad.Ik heb trouwens geen Wii U, maar ik dacht dat 'remote play' daar gewoon heel goed op werkte zolang je binnen 5-10m van de wii blijft?
Haters everywhere but I don’t really care
Je doet het voorkomen alsof mensen toevallig in de winkel staan en besluiten een "console" te kopen. Ik denk dat als er nu nog mensen voor het schap staan die geen voorkeur en voorkennis hebben, dat dat over het algemeen ouders zullen zijn van kinderen onder de 12. Zij zouden dus inderdaad verleid kunnen worden door de lage prijs van de Wii-u, maar...zij zijn ook al de doelgroep.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:26:
Mensen kunnen geld slechts een maal uitgeven. Als de Wii U leuk in prijs verlaagd gaat worden wordt het voor mij wel heel aantrekkelijk om er 1 te halen. En als ik eenmaal 1 console van de komende generatie heb komt er bij mij geen ander meer in huis, daarvoor speel ik te weinig. En als straks de PS4 in de winkel ligt en mensen staan voor de schappen en zien ook de Wii U voor minder geld met een veel groter gamesaanbod dan wordt het toch ook wel zeker interessant om het te overwegen.
Ik denk dat 99% van de mensen die een console gaan kopen dat met voorbedachte rade doen, (ik zit behoorlijk in mijn slappe was maar ook ik zal niet spontaan even 300-400 euro uitgeven), en ik ben van mening dat waarschijnlijk ook nog 99% daarvan een voorkeur voor een console heeft. En die voorkeur zal gebaseerd zijn op voorgaande console (fanboy), de koper heeft research gedaan (voordelen/nadelen/gamegroep) of koopt het voor kinderen. Ik kan mezelf namelijk niet echt voorstellen dat er nog veel mensen zijn die denken van: "goh laten we een spelcomputer kopen, das leuk". Dat deden we vroeger wel toen er weinig verschil zat. Die mensen die naar de winkel gaan om een PS4 of Xbox720, die zul je niet in de winkel overreden om een Wii-u te kopen.
Porten naar Linux op zich is niet zo'n probleem. Het ligt hem meer in alle verschillende distro's/setups, beperkte hardware ondersteuning en dat gecombineerd met een oneindige mogelijke hoeveelheid hardware.SinergyX schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:16:
[...]
Als ports zo gemakkelijk waren, waarom zie je amper games 1-op-1 overgaan naar Linux? Indentieke hardware, x86, maar toch is er maar handje vol games die uberhaubt op linux uitkomen, laat staan MacOS. Dat hardware gelijk is, betekend niet direct dat de games ook direct native op elk platform draaien.
Bij Windows is dat grotendeels gestandaardiseerd met DirectX en goede hardware-ondersteuning. Bij de consoles is het helemaal eenvoudig wat dat betreft. Die zijn volledig geoptimaliseerd voor gaming en de hardware is altijd gelijk.
Linux is dus relatief lastig en onbetrouwbaar, en dat voor een marginaal marktaandeel. Dus logisch dat daar niet veel resources ingepompt worden.
Verwijderd
Je zou eens consumentengedrag moeten observeren. Ik heb een jaartje of 3 in een elektronica winkel gewerkt en heb niet zelden mensen die voor x de winkel inkwamen en daar al maanden naar toeleefden volledig tevreden met y zien vertrekken.Kaap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:03:
Je doet het voorkomen....
Ja, maar we hebben het hier niet over TV's of een tosti ijzer. Een console is toch iets anders en vrij moeilijk te upsellen.
De PS4 is al voor te bestellen via thehut.com. Echter vind ik de prijzen die ze hanteren voor de spellen niet realistisch.
Link:
http://www.thehut.com/off...2093235570&affil=thgemail
Link:
Daarom gaf ik ook MacOS aan, die is relatief stabiel qua OS én heeft maar 1 serie hardware.Bosmonster schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:54:
Linux is dus relatief lastig en onbetrouwbaar, en dat voor een marginaal marktaandeel. Dus logisch dat daar niet veel resources ingepompt worden.
Maargoed, ook al zou er meer crossplatform komen,zal er nog steeds geen crossplaform gaming zomaar komen. Enige voordeel is dus voor de gamer die niet met een afgescheepte port komt te zitten, maar ik zie echt niet zomaar een Diablo4 (random voorbeeld) opeens volledig crossplaform werken op de 3 platformen, dat men ook echt met/tegenelkaar kan spelen. Nu is vaak nog architectuur van netwerk/console het probleem, maar als ze de hardware (x86) en deels OS gelijktrekken zou dat toch ook geen probleem meer zijn? (buiten de standaard discussies van controller vs muis/keyboard etc).
90 euro per game en het is meteen afgelopen met die verkopenyassiro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:26:
De PS4 is al voor te bestellen via thehut.com. Echter vind ik de prijzen die ze hanteren voor de spellen niet realistisch.
Link:
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 26-02-2013 12:29 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Dat ligt aan de verkopen en aan de moeite die de fabrikant/leverancier/importeur erin steekt. Niet voor niets koop bijvoorbeeld Samsung ruimte in de Mediamarkt om op dat stukje exclusief Samsung camera's tentoon te stellen. Camera's met objectieven van vele honderden euro's koop je ook niet zomaar, toch heeft het succes. Niet voor niets betalen Nintendo, Microsoft en Sony soms voor schappen in de speelgoedwinkel. Niet voor niets staan er vaak demomodellen. Maar goed, we zullen zien. Ik heb meer dan genoeg gezien van consumentengedrag.bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:15:
Ja, maar we hebben het hier niet over TV's of een tosti ijzer. Een console is toch iets anders en vrij moeilijk te upsellen.
Je hebt deels gelijk en ook ongelijk. Een klant komt voor bijvoorbeeld een koelkast, TV of wasmachine naar een winkel om er 1 uit te zoeken. Daar zal hij vaak ook advies van de subjectieve winstmaker willen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:10:
[...]
Ik heb een jaartje of 3 in een elektronica winkel gewerkt en heb niet zelden mensen die voor x de winkel inkwamen en daar al maanden naar toeleefden volledig tevreden met y zien vertrekken.
Een koper van een console, maar ook high-end audio/video apparatuur, komt veel doelgerichter naar een winkel, die weet eigenlijk al zo goed als exact welk product hij wil.
Maar dat was je dan vast wel opgevallen tijdens het observeren
Verwijderd
Klopt meerdere mensen met een dure Nikon dSLR zien vertrekken ipv een Canon waarvoor men kwam en omgekeerd. Met een dSLR is het nog wat extremer dan met consoles. Er gaan veel hogere bedragen in om en objectieven zijn net zoals games vaak merk gebonden.Kaap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:38:
[...]
Je hebt deels gelijk en ook ongelijk. Een klant komt voor bijvoorbeeld een koelkast, TV of wasmachine naar een winkel om er 1 uit te zoeken. Daar zal hij vaak ook advies van de subjectieve winstmaker willen.
Een koper van een console, maar ook high-end audio/video apparatuur, komt veel doelgerichter naar een winkel, die weet eigenlijk al zo goed als exact welk product hij wil.
Maar dat was je dan vast wel opgevallen tijdens het observeren
Maar zoals al verteld, we zullen zien. Ik denk dat jullie Nintendo te snel afschrijven net zoals met de komst van de PSVita het geval was op deze site.
Ik denk dat je de Jaguar cores in de PS4 niet kan vergelijken met de normale Jaguar processor dat AMD gaat uitbrengen. Sony gaat er veel meer uit persen.[b][message=39822368,noline]
Klopt, maar das gewoon een slechte vergelijking. Als ik een winkel binnen lopen voor een PS3 omdat online gratis is en ik graag Uncharted en Killzone wil spelen, dan loop ik echt niet naar buiten met een Wii of een Xbox hoor. Er zullen ongetwijfeld complete n00bs zijn die nog geen idee hebben welke console ze willen, maar het leeuwendeel zal een voorkeur hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:29:
[...]
Dat ligt aan de verkopen en aan de moeite die de fabrikant/leverancier/importeur erin steekt. Niet voor niets koop bijvoorbeeld Samsung ruimte in de Mediamarkt om op dat stukje exclusief Samsung camera's tentoon te stellen. Camera's met objectieven van vele honderden euro's koop je ook niet zomaar, toch heeft het succes. Niet voor niets betalen Nintendo, Microsoft en Sony soms voor schappen in de speelgoedwinkel. Niet voor niets staan er vaak demomodellen. Maar goed, we zullen zien. Ik heb meer dan genoeg gezien van consumentengedrag.
Ik hoop dat de nieuwe Xbox bijna een 1-op-1 kopie is van de PS3 qua hardware. Wat ik me tegelijkertijd afvraag is hoelang het duurt voordat iemand het OS van de PS4/Xbox720 naar een PC met dergelijke hardware port...
Apple heeft bij de overstap redelijk zijn best gedaan om het tegen te gaan, maar er waren al ports voordat de eerste Intel hardware van Apple uitkwam.
Apple heeft bij de overstap redelijk zijn best gedaan om het tegen te gaan, maar er waren al ports voordat de eerste Intel hardware van Apple uitkwam.
Waarom zou je bv het OS van Xbox over gaan zetten? Als het ook een Win8 kernel is, alsof je dan WP8 op je PC zou willen laten draaien (of andersom, Win8 RT op je mobiel - dat nog open ter discussie zou staan).
De gebruikte hardware is over een jaar waarschijnlijk een stuk goedkoper.SinergyX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:12:
Waarom zou je bv het OS van Xbox over gaan zetten? Als het ook een Win8 kernel is, alsof je dan WP8 op je PC zou willen laten draaien (of andersom, Win8 RT op je mobiel - dat nog open ter discussie zou staan).
Ik zou nu bijvoorbeeld graag 'dualbooten' tussen mijn normale OS en het Xbox OS voor games. Alles in 1 kast; geen gedoe.
Qua functionaliteit zou dat zeker interessant zijn, maar zie dan het linux gebeuren van de PS3, functionaliteit wordt al snel ingehaald door de 'andere' redenen waarom ze dual OS willen hebben (lees, gekopieerde games).
Tja, als men het goed doet zal het wel meevallen. Steam games worden ook gecracked, maar niet op een extreem makkelijke manier volgens mij.SinergyX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:32:
Qua functionaliteit zou dat zeker interessant zijn, maar zie dan het linux gebeuren van de PS3, functionaliteit wordt al snel ingehaald door de 'andere' redenen waarom ze dual OS willen hebben (lees, gekopieerde games).
Overigens blijf ik het gek vinden dat de Steam Box zo weinig in deze discussie wordt meegenomen.
Dat is met de eerste Xbox toch ook niet gebeurd? de eerste Xbox bestond ook uit PC hardware en een aangepaste Windows 2000 kernel... En er is nooit een port geweest van deze kernel naar een zelf-bouw pc. De PS4 mag dan wel gebruik maken van op PC hardware lijkende onderdelen er zit toch altijd een custom gedeelte in wat het poorten lastig maakt.zAo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:08:
Ik hoop dat de nieuwe Xbox bijna een 1-op-1 kopie is van de PS3 qua hardware. Wat ik me tegelijkertijd afvraag is hoelang het duurt voordat iemand het OS van de PS4/Xbox720 naar een PC met dergelijke hardware port...
What a fine day for Science! | Specs
Helemaal niet. De Wii was wat mij betreft een revolutionair product wat mainstream gaming naar de woonkamer bracht. Eigenlijk de vervanger van het gezinsbordspel. En ik denk dat Nintendo daar gewoon een geweldig product heeft neergezet voor die doelgroep. Ik heb er zelf ook 1 gehad hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat jullie Nintendo te snel afschrijven
En ik zie de Wii-U dan ook gewoon als de waardige opvolger van de Wii. Heeft gewoon bestaansrecht. Echter blijf ik wel van mening dat de Wii en de Wii-U niet concurreren met Sony en Microsoft als het gaat om de doelgroep "gamers" en de hardwarespecificaties.
Maar ik heb het idee dat je er heel erg van overtuigd bent dat de Wii-U wel tegen de krachtpatsers van Sony en Microsoft kan en gaat opboksen, Let op het dikgedrukte.
Ik hoop het ook, dan weet ik zeker dat ik voor de PS4 ga.zAo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:08:
Ik hoop dat de nieuwe Xbox bijna een 1-op-1 kopie is van de PS3 qua hardware.
Niet alleen omdat Steam Box qua hardware niet eens in de buurt kan komen, andere kant omdat aardig wat Steam games helemaal niet steam-native zijn maar gewoon een downloadplatform zijn. Ik zie zo'n steambox niet anders dan andere doorsnee android-gamebox, grappig, leuk, maar niveau Wii.zAo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:36:
Tja, als men het goed doet zal het wel meevallen. Steam games worden ook gecracked, maar niet op een extreem makkelijke manier volgens mij.
Overigens blijf ik het gek vinden dat de Steam Box zo weinig in deze discussie wordt meegenomen.
Nu neem je 'gamers' als doelgroep wel heel erg nauw. Ik ben het wel met je eens dat het een andere doelgroep is, maar ik beschouw ze allemaal als 'gamers'.Kaap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:42:
[...]
En ik zie de Wii-U dan ook gewoon als de waardige opvolger van de Wii. Heeft gewoon bestaansrecht. Echter blijf ik wel van mening dat de Wii en de Wii-U niet concurreren met Sony en Microsoft als het gaat om de doelgroep "gamers" en de hardwarespecificaties.
Steam Box zie ik ook niet echt als een console. In principe kan ik nu ook een hdmi kabel leggen tussen mijn PC en de TV. Dat zie ik als bijna vergelijkbaar met de Steam Box (maar dan duurder en wss minder flexibel).SinergyX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:01:
[...]
Niet alleen omdat Steam Box qua hardware niet eens in de buurt kan komen, andere kant omdat aardig wat Steam games helemaal niet steam-native zijn maar gewoon een downloadplatform zijn. Ik zie zo'n steambox niet anders dan andere doorsnee android-gamebox, grappig, leuk, maar niveau Wii.
Ja, de bewoording kan beter, maar die-hard gamer is ook niet de juiste keuze. Ik doel op de groep die tussen die-hard en casual inzit.NickD schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:22:
[...]
Nu neem je 'gamers' als doelgroep wel heel erg nauw. Ik ben het wel met je eens dat het een andere doelgroep is, maar ik beschouw ze allemaal als 'gamers'.
Steambox is op dit moment weinig meer dan een marketingterm wat mij betreft. Voor zover er nu informatie over vrijgelaten is, wordt het volgens mij een linux bak met bescheiden specs voor onder je tv. Met je huidige pc en HDMI-out kan je dus gewoon hetzelfde doen, maar dan met betere prestaties. De voordelen van een gesloten platform zoals Nintendo, Sony en Microsoft die bieden, lijken er niet te zijn bij de steambox (nog steeds verschillende configuraties mogelijk et cetera).zAo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:36:
[...]
Tja, als men het goed doet zal het wel meevallen. Steam games worden ook gecracked, maar niet op een extreem makkelijke manier volgens mij.
Ik denk dat je niet echt de type gamer bedoelt, maar meer het type spel. Ik denk dat de Wii U zich niet moet gaan toespitsen op de grote console titels, zoals de typische actie-games (Shooters, GTA). Dat zijn de spellen waarbij mensen vaak betere graphics willen zien (vandaar dat we ook elke jaar weer wel een CoD oid krijgen). Ze moeten zich meer inzetten op lichtere, luchtige spellen (die meestal ook wat meer cartoony zijn, en dus ook niet perse betere specs nodig hebben).Kaap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:40:
[...]
Ja, de bewoording kan beter, maar die-hard gamer is ook niet de juiste keuze. Ik doel op de groep die tussen die-hard en casual inzit.
De reden waarom ik hier, weer, tegenin ga, is omdat het heel vreemd is om het te classificeren als een verschil in type gamer. Ik zou me erin kunnen vinden als je zou zeggen dat er niet veel hardcore games zijn voor de Wii, maar verder heb je wel alle type games erop. Ook al vinden mensen Mario niet echt moeilijk, zijn er toch levels waar ik belachelijk veel moeite mee heb gehad (granted, heb het al een lange tijd niet meer gespeeld). Sommige levels zijn ook moeilijker dan de meeste platformers die ik heb gespeeld (met uitzondering van echte HC games zoals Super Meat Boy
Dat zijn de spellen waarbij mensen vaak betere graphics willen zien (vandaar dat we ook elke jaar weer wel een CoD oid krijgen).
Het spijt me als ik er overheen heb gelezen in dit topic, maar er wordt nogal wat informatie verstrekt.
Anyway.
Wat playstation aan het aanbieden is Qua streaming options, en dan heb ik het nog niet eens over de combinatie van vita of ander spelers overnemen on the fly.
wat voor internet verbinding moet je in godsnaam hebben op direct een game te spelen. want ze hebben het echt over "instant gaming", stream je dan tijdens het downloaden op een virtual console de game op 20mb/s ? waarna de download compleet is en je virtual savegame op je ps4 geprakt wordt?
dat is wat er telkens door mijn hoofd blijft spoken. ik kan me voorstellen dat sony niet verwacht dat iedereen een 100/100 lijntje heeft liggen ?
Anyway.
Wat playstation aan het aanbieden is Qua streaming options, en dan heb ik het nog niet eens over de combinatie van vita of ander spelers overnemen on the fly.
wat voor internet verbinding moet je in godsnaam hebben op direct een game te spelen. want ze hebben het echt over "instant gaming", stream je dan tijdens het downloaden op een virtual console de game op 20mb/s ? waarna de download compleet is en je virtual savegame op je ps4 geprakt wordt?
dat is wat er telkens door mijn hoofd blijft spoken. ik kan me voorstellen dat sony niet verwacht dat iedereen een 100/100 lijntje heeft liggen ?

[ Voor 0% gewijzigd door basmuys op 26-02-2013 15:03 . Reden: Lelijke typo 8)7 ]
Granted, er zijn ook gameplay updates, en meestal zit er bij die games ook een nieuwe career mode (race games), campaign (shooters), of meer teams (voetbal games), maar in de reclames zie ik meestal alleen maar slogans zoals 'ziet er nu nog realistischer uit' of 'mooier dan ooit'. Ik zeg niet dat het deze games minder waard maken, heck, de fans zijn er gek op, en ze blijven de nieuwe delen maar kopen. Ik kan me nu al voorstellen hoe populair dit soort games gaan worden op de nieuwe PS en Xbox (ben zelf ook wel benieuwd naar hoe het eruit gaat zien
Het is natuurlijk altijd lastig om iets in zulke termen te definieren omdat je niet ontkomt aan enige overlap.Ik heb dan ook enige moeite om te begrijpen waar je heen wil... (het lijkt mij dat spellen zich ook op een bepaalde doelgroep richten?)NickD schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat je niet echt de type gamer bedoelt, maar meer het type spel. Ik denk dat de Wii U zich niet moet gaan toespitsen op de grote console titels, zoals de typische actie-games (Shooters, GTA). Dat zijn de spellen waarbij mensen vaak betere graphics willen zien (vandaar dat we ook elke jaar weer wel een CoD oid krijgen). Ze moeten zich meer inzetten op lichtere, luchtige spellen (die meestal ook wat meer cartoony zijn, en dus ook niet perse betere specs nodig hebben).
De reden waarom ik hier, weer, tegenin ga, is omdat het heel vreemd is om het te classificeren als een verschil in type gamer. Ik zou me erin kunnen vinden als je zou zeggen dat er niet veel hardcore games zijn voor de Wii, maar verder heb je wel alle type games erop. Ook al vinden mensen Mario niet echt moeilijk, zijn er toch levels waar ik belachelijk veel moeite mee heb gehad (granted, heb het al een lange tijd niet meer gespeeld). Sommige levels zijn ook moeilijker dan de meeste platformers die ik heb gespeeld (met uitzondering van echte HC games zoals Super Meat Boy) Zelda is soms ook erg pittig geweest.
Als je voor het type gamer gaat (van casual tot hardcore) dan loopt je inderdaad tegen het probleem aan, dat je je af kan vragen wanneer iemand een hardcore gamer is... hou je dan van een type spel (shooters, gta), of betekent het dat je veel gamed of van lastige games houdt? In termen van speltypes kan je ook tegen zulke problemen aanlopen: is een RPG altijd hardcore en een platformer per se casual?
edit:
Dit alles neemt niet weg, dat ik vind dat je best kan stellen dat Nintendo zich meer op bijvoorbeeld de 'casual' gamer richt. Dat er ook games zijn die lastiger zijn doet niet af aan hun focus op een bepaalde doelgroep. Dit zie je ook in hun reclames terug.
Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd?
Goede vraagbasmuys schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:02:
Het spijt me als ik er overheen heb gelezen in dit topic, maar er wordt nogal wat informatie verstrekt.
Anyway.
Toen Gaikai (het streaming bedrijf dat Sony heeft gekocht) nog demo's naar de PC streamde stond het volgende in hun FAQ: "Gaikai recommends an Internet connection of 5 Mbit/s or faster, and a 3 Mbit/s connection meets the minimum system requirements". Ik weet niet welke resolutie video je dan kreeg.
Video streaming diensten zoals Netflix hebben 4mbits nodig voor 720p, dan kan je echter ook nog bufferen et cetera, dus wellicht dat de eisen voor Gaikai en 720p iets hoger liggen? Of ze droppen gewoon frames als er iets wegvalt?
[ Voor 33% gewijzigd door nioz op 26-02-2013 15:37 ]
Ik zie hardcore vs. casual voornamelijk als een classificatie van de moeilijkheid van een spel. Sommige spellen zijn gewoon erg moeilijk en niet gemakkelijk te spelen als je geen enkele ervaring hebt in dat soort spellen (bijvoorbeeld, dark souls en super meat boy). Casual spellen zijn daarentegen veel gemakkelijker, zonder al te veel moeite kom je er wel (bijvoorbeeld, Farmville of Mario Party). Het merendeel van de games zitten er tussenin. Ik heb het gevoel dat veel mensen Wii spellen casual noemen omdat ze een gesimplificeerde besturing hebben (bijvoorbeeld, directional pad + springen/rennen), minder game-play mogelijkheden (geen inventory, niet verschillende wapens, enz.) of omdat ze er simpeler uitzien (bijvoorbeeld, cartoony). Die link ben ik het niet mee eens, zelfs met een simpele besturing en simpel uiterlijk kun je nog best een hardcore game hebben (bijvoorbeeld, Super Meat Boy, of Binding of Isaac).nioz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:17:
[...]
Het is natuurlijk altijd lastig om iets in zulke termen te definieren omdat je niet ontkomt aan enige overlap.Ik heb dan ook enige moeite om te begrijpen waar je heen wil... (het lijkt mij dat spellen zich ook op een bepaalde doelgroep richten?)
Als je voor het type gamer gaat (van casual tot hardcore) dan loopt je inderdaad tegen het probleem aan, dat je je af kan vragen wanneer iemand een hardcore gamer is... hou je dan van een type spel (shooters, gta), of betekent het dat je veel gamed of van lastige games houdt? In termen van speltypes kan je ook tegen zulke problemen aanlopen: is een RPG altijd hardcore en een platformer per se casual?
edit:
Dit alles neemt niet weg, dat ik vind dat je best kan stellen dat Nintendo zich meer op bijvoorbeeld de 'casual' gamer richt. Dat er ook games zijn die lastiger zijn doet niet af aan hun focus op een bepaalde doelgroep. Dit zie je ook in hun reclames terug.
Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd?
Nou zijn er genoeg spellen hoor, vooral voor de Wii die vrij casual zijn, maar het merendeel zal ergens tussen hardcore en casual invallen.
Met type spellen heb ik het meer over de soort spellen, die soms meer door een doelgroep gespeeld worden dan anderen. Bijvoorbeeld, spellen met een simpele besturing en simpel uiterlijk zullen waarschijnlijk vaker gespeeld worden door kinderen en mensen die minder vaak gamen (ik heb mijn vriendin ooit eens achter CoD gezet, geen goed idee
Volgens mij zit je nu zelf ook gewoon onderscheid naar doelgroep (en dus type gamer) te maken. Je definieert het type spel namelijk niet op basis van eigenschappen van de games:
, maar op basis van de doelgroep die het speelt:zelfs met een simpele besturing en simpel uiterlijk kun je nog best een hardcore game hebben (bijvoorbeeld, Super Meat Boy, of Binding of Isaac).
Hoop trouwens dat je het niet vervelend vind dat ik er zo op in ga, ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe mensen ergens over denkenMet type spellen heb ik het meer over de soort spellen, die soms meer door een doelgroep gespeeld worden dan anderen.
[ Voor 13% gewijzigd door nioz op 26-02-2013 15:48 ]
Om eerlijk te zijn snap ik je niet helemaalnioz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:42:
Volgens mij zit je nu zelf ook gewoon onderscheid naar doelgroep (en dus type gamer) te maken. Je definieert het type spel namelijk niet op basis van eigenschappen van de games:
[...]
, maar op basis van de doelgroep die het speelt:
[...]
Hoop trouwens dat je het niet vervelend vind dat ik er zo op in ga, ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe mensen ergens over denken
Qua eigenschappen van spellen had ik het over vier dingen: moeilijkheid (dus casual vs. hardcore, met de voorbeelden die ik geef in mijn vorige post), besturing (simpel vs. uitgebreid), graphics (cartoony vs. realistisch) en ook nog even kort complexiteit game zelf (dus bijv. inventory mogelijkheden, verschillende wapens, enz).
Als je probeert te zeggen dat verschillende doelgroepen een voorkeur hebben voor bepaalde eigenschappen dan ben ik het met je eens. Ik probeerde alleen te zeggen dat er niet perse een correlatie zit tussen de moeilijkheid en de andere eigenschappen van games die ik opnoemde.
Leuke discussie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!