voxxel schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:32:
[...]
Alhoewel ik je mening over hoe mooier hoe beter deel, geloof ik niet dat de next gen consoles de komende 2-3 jaar mooiere plaatjes dan de pc zullen opleveren. Niet zozeer vanwege de specs, (en eerlijk gezegd zou ik behalve textures en achtergrond taken niet weten wat meer RAM voor voordeel heeft) maar vanwege het verleden. Toen de xbox 360 en ps3 uitkwamen waren console games een tijdje on par met pc games. De pc heeft echter inmiddels zulke sprongen gemaakt, dat ik niet geloof dat de ps4 en xbox 720 dat kunnen inhalen. Ik denk dat we hooguit crysis 3 beelden op high kunnen verwachten op 30fps.
Daar kan je gelijk in hebben.
Maar toen de PS3 uitkwam, was 512 MB dan al niet goed ingeburgerd als hoeveelheid RAM geheugen?
Nu heeft de PS4 8 GB wat toch wel veel is: nog niet veel PC gamers hebben dit hoor. Kijk maar eens naar de maandelijkse Steam stats (
http://store.steampowered.com/hwsurvey ). Zeer interessante site. Ik veronderstel dat de grote meerderheid van PC gamers wel Steam op hun PC hebben of onlangs hebben gehad, dus je krijgt echt een goed beeld van hoe het PC gaming landschap er nu uitziet.
(je ziet ook meer en meer games die Steam vereisen dus die stats zullen meer en meer waarheidsgetrouw worden voor de totale PC gaming populatie)
Zo'n
30% v/d Steam users heeft slechts
8 GB of meer RAM geheugen. Ik vind dit nog redelijk weinig.
Daarnaast verwacht ik dat de console ports naar PC - zoals altijd - toch redelijk wat meer geheugen zullen gebruiken dan ze op de consoles doen.
Tenzij men nu net zoveel meer efficienter kan porten doordat de PS4 en Xbox 720 meer op PC architectuur lijken en doordat de development software suites intussen een pak beter zijn voor porten, etc.
Nuja, het is afwachten

Ik vind het wel interessant allemaal, en ben dus ook benieuwd naar de eerste PS4 ports naar PC.
Oja, en dan vergeet ik nog het feit dat wij PC gamers maar DDR3 geheugen kunnen kopen.
Terwijl de PS4 GDDR5 heeft wat - had ik eergisterne is gelezen - toch een stuk sneller is?
[
Voor 4% gewijzigd door
Asgaro op 22-02-2013 17:59
]