Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:20:
Sony heeft nog nooit een pers-conferentie gehouden met veel show, ze houden het zakelijk en dat is ook prima, ik wil specs en achtergrond info geen optreden van Usher oid, wij zijn geen mtv-publiek.
LAAT U GAAN.
Afbeeldingslocatie: http://www.1up-island.com/wp-content/uploads/2012/06/usher-microsoft-1.jpg

Maar ik geef je gelijk. Ik prefereer ook de "zakelijke" stijl zoals je zegt.
Ook de zwarte-blauwe-paarse kleuren die Sony altijd al heeft gebruikt, spreken mij veel meer aan dan de witte-groene kleuren bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
SToRM666 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:34:
Alhoewel ik de presentatie op den duur ook wat saai vond worden, zie ik wel dat de PS4 erg veel potentie heeft. Vooral 8GB RAM ipv 4GB was een grote verrassing. Ik denk dat MS hier qua specs niet overheen zal gaan en de komende E3 zal Sony pas echt gaan knallen met hopelijk toppers als Uncharted en The Last Guardian.
Op zich een erg goeie taktiek om de echte toppers nog even achter te houden.
Daar zeg je zoiets: blijkbaar is de gameplay van Killzone en al die andere games gemaakt met een devkit die maar 4 GB biedt.

Blijkbaar heeft Sony maar laat besloten om 8 GB te nemen. Dus alles wat we nu van gameplay zagen, is echt nog maar het minimum qua graphics!

Bron: http://www.eurogamer.net/...ec-analysis-playstation-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 07:41
Misschien is van die 8GB 4GB dedicated voor de GPU :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Penta-post! (Asgaro, misschien even een post editten in het vervolg).

Ik vond de stijl van de presentatie wel prima, al dat flashy gebeuren doet me niet zoveel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Kaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 06:39:
Misschien is van die 8GB 4GB dedicated voor de GPU :?
Ik dacht het niet: 8GB vrij te verdelen over CPU/GPU voor de ontwikkelaars. De PS3 had 256MB dedicated voor CPU en 256MB dedicated voor GPU en dat is een fout gebleken in het design tov de Xbox360 (allez ja, fout, laat ons het minder ideaal noemen). En het lijkt er toch met de PS4 erop dat Sony geleerd heeft uit het verleden en de pijnpunten van de PS3 aanpakt in de PS4. Dat is ook hetgeen me momenteel heel positief stelt over de PS4. De minpunten die de PS3 had worden in de nieuwe console aangepakt.

Ik snap dat velen een beetje teleurgesteld zijn, omdat het getoonde materiaal van games voor de PS4 redelijk mager was. Maar je moet ook niet vergeten dat deze conferentie zuiver bedoeld was om de PS4 aan te kondigen. Ik vermoed dat er op de E3 tijdens de persconferentie wel een blik games zal opengetrokken worden om de PS4 in zijn volle glorie te tonen.

En op zich is dat best wel slim, want Microsoft zal op de E3 al de helft van hun presentatie moeten besteden aan de nieuwe Xbox, dus minder ruimte voor games. Ruimte die Sony wel zal hebben. Anderzijds, beter twee uur vullen met knalaankondiging na knalaankondiging, dan die 2 uur moeten volkrijgen door 20 minuten over Wonderbook te praten. :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie zegt dat Microsoft de nieuwe Xbox niet voor de E3 presenteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

iPodKiller schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:59:
Btw, wel leuk die controller maar hoeveel gaat dat grapje kosten? 70 euro? Sony accessoires kosten altijd een fortuin.
Waarschijnlijk net als nu gemiddeld 50 euro, Toevallig precies even duur als een 360 controller...

Sony accessoires zijn vaak dezelfde prijs of goedkoper als de concurrent - Ik weet niet hoe je er op kan komen dat dit anders is, kijk bijvoorbeeld maar in de pricewatch.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:06:
Wie zegt dat Microsoft de nieuwe Xbox niet voor de E3 presenteert?
Als ze ongeveer gelijkwaardige specs hebben moeten ze het zeker voor de E3 aankondigen , maar als de specs er zwaar overheen gaan kunnen ze alle aandacht opeisen bij de E3. Dat laatste verwacht ik niet (hoop ik wel aangezien de xbox wat ervaring betreft mijn voorkeur heeft) en ben dan ook bang dat Microsoft zich teveel richt op randzaken dan op games.
TeGek schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:11:
[...]

Waarschijnlijk net als nu gemiddeld 50 euro, Toevallig precies even duur als een 360 controller...

Sony accessoires zijn vaak dezelfde prijs of goedkoper als de concurrent - Ik weet niet hoe je er op kan komen dat dit anders is, kijk bijvoorbeeld maar in de pricewatch.
Je zal wel gelijk hebben op de Nederlandse markt , maar ik bestel mijn controllers altijd in Engeland (Amazon / Zavvi) en een Ps3 controller heeft me altijd meer pijn gedaan dan een Xbox controller. Die heb ik nog weleens voor € 25,- gescoord en de Ps3 controller nog nooit onder de € 40,-

[ Voor 39% gewijzigd door Beakzz op 22-02-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00
Wat ik eigenlijk nog kwijt wil: Sony heeft nooit aangegeven de PS4 te gaan onthullen op 20-02-2013.
Ze kondigde een persconferentie aan.....Playstation Meeting 2013.... niet de PS4 show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

Superkiwi

Hoi doei

Daar dacht ik ook al aan.
Sommige mensen zijn zwaar teleurgesteld omdat Sony geen console heeft laten zien...
Het enige wat ze gedaan hebben is een tipje van de sluier opgelicht, de rest waarschijnlijk bewarend voor de E3/TGS.
De geruchtenmachine en roddels komen goed op gang, dus ze hebben de aandacht die ze willen :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

DarthDavy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:59:

En op zich is dat best wel slim, want Microsoft zal op de E3 al de helft van hun presentatie moeten besteden aan de nieuwe Xbox, dus minder ruimte voor games. Ruimte die Sony wel zal hebben. Anderzijds, beter twee uur vullen met knalaankondiging na knalaankondiging, dan die 2 uur moeten volkrijgen door 20 minuten over Wonderbook te praten. :P
MS kan ook zeggen.

Hey, we hebben een nieuwe xbox. En we kunnen wel lullen over specs maar we laten de gamedevelopers zien wat het beestje kan. Dus de komende 2 uur van onze presentatie zijn allemaal games die op de Xbox720 uit komen. Bij het verlaten van de zaal krijgt u allen een schrijven met de specs.

Jan modaal die kijkt interesseert het niet of er 4, 8, 12 of 200gb geheugen in zit of wat voor een processor. De meesten zullen niet eens snappen wat die specs allemaal betekenen.
Gameplay beelden daarentegen......

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
L1nt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:25:
[...]
Jan modaal die kijkt interesseert het niet of er 4, 8, 12 of 200gb geheugen in zit of wat voor een processor. De meesten zullen niet eens snappen wat die specs allemaal betekenen.
Ik ben Jan Modaal aldus mijn salaris, toch boeien de specs mij wel degelijk.

Daarom is die persconferentie ook voornamelijk bedoeld voor de media. Techsites, gamesites, daar is het voor. Die verspreiden het nieuws weer in een pakketje gefocussed op hun lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Asgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 02:18:
[...]

- Langs de andere kant heb je PC gamers die zich in nauwe schoentjes voelen gedreven, door al deze pracht en praal van de trailers. Die nemen dan elk mogelijk moment op Youtube en forums om de PS4 nu al af te kraken. "The PS4 is already outdated and shit!"
Ik ben dus - zoals gezegd - een PC gamer in hart en nieren, maar ik geef er totaal niet om dat de PS4 zo mooi werk zal leveren. Hoe mooier, hoe beter, ik gun het iedere gamer.

Als je kijkt hoe Uncharted 2/3 en Killzone 2/3 er maar uitzien met 512 MB RAM, dan ben ik echt benieuwd hoe de PS4 met 8 GB (16 keer meer!!) het gaat doen!
Ikzelf ben ook vrij zeker dat de eerste 2-3 jaar de PS4 games er beter zullen uitzien dan de meeste PC games. Console games zijn namelijk zo ontzettend goed te optimaliseren, wat gewoon niet gaat op het PC platform met die zovele mogelijke configuraties...

Ik ben ook vrij zeker dat de PC gamers al mogen denken aan een totaal van 12 tot zelfs 16 GB in hun systeem. Als een perfect geoptimaliseerde PS4 game al de volle 8 GB gebruikt... dan moeten PC gamers echt nog een stuk geheugen erbij doen om het vloeiend te doen lopen. Dat is altijd al zo geweest. (Ook o.a. door de overhead van het Windows besturingssysteem.)

Kortom, ik vind het juist heel positief dat de PS4 er komt en ben niet jaloers. Integendeel: console ports gaan nu allemaal met DirectX 11 lopen en nu gaan onze game PC's eindelijk kunnen zwoegen. Buiten games zoals BF3, Crysis 3, Skyrim, etc zijn vele games niet echt veeleisend te noemen voor onze desktops.
Hopelijk verandert dit nu volledig!
Alhoewel ik je mening over hoe mooier hoe beter deel, geloof ik niet dat de next gen consoles de komende 2-3 jaar mooiere plaatjes dan de pc zullen opleveren. Niet zozeer vanwege de specs, (en eerlijk gezegd zou ik behalve textures en achtergrond taken niet weten wat meer RAM voor voordeel heeft) maar vanwege het verleden. Toen de xbox 360 en ps3 uitkwamen waren console games een tijdje on par met pc games. De pc heeft echter inmiddels zulke sprongen gemaakt, dat ik niet geloof dat de ps4 en xbox 720 dat kunnen inhalen. Ik denk dat we hooguit crysis 3 beelden op high kunnen verwachten op 30fps.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

L1nt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:25:
[...]

MS kan ook zeggen.

Hey, we hebben een nieuwe xbox. En we kunnen wel lullen over specs maar we laten de gamedevelopers zien wat het beestje kan. Dus de komende 2 uur van onze presentatie zijn allemaal games die op de Xbox720 uit komen. Bij het verlaten van de zaal krijgt u allen een schrijven met de specs.
Yeah... right... gevalletje van wishfull thinking? ;)
Gameplay beelden daarentegen......
Persconferenties zijn - zoals het woord zelf zegt - voor de pers. En specs zijn wel degelijk belangrijk voor de techsites (zoals tweakers bvb) die in de zaal zitten. Het is maar door het Internet dat die persconferenties naar Jan Modaal zijn gevloeid. En ik vraag me af of dat wel zo goed is. Het zorgt ervoor dat het zakelijke verdwijnt en het meer een show wordt voor het grote publiek. Zeker Microsoft (nu ja, Ubisoft is daar toch wel de topper in) is daar in hetzelfde bedje ziek: popsterren en sporthelden wat games op hun podium komen laten spelen. :F

Nu het internet is er, het moet ook allemaal niet te zakelijk en wat fun mag er altijd zijn (het gaat tenminste ook over een entertainment apparaat), maar er moet een evenwicht zijn. En dat is soms wel zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
PS Move is gewoon te gebruiken op de PS4, maar de DualShock 3 niet.

Of was dat al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:47:
Net de gameplay van killzone bekeken, ziet er idd beter uit dan tijdens de stream, en wat hier getoond wordt zou een PS3 echt niet trekken, de hoeveelheid vonken, rook, vuur en rondvliegende zooi icm de depth of field is best indrukwekkend.

En dit is echt geen prerenderd of opgenomen filmpje want dan hadden ze de framedrops er wel uitgehaald.

[...]

Waar blijft dat topic? :P
Word nog steeds aan gewerkt, komt hoogstwaarschijnlijk vanmiddag nog online!
Naast Tweakers zijn er ook nog andere dingen te doen in het leven, weet je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik had ook begrepen dat de PS4 standaard met een stereo camera wordt geleverd?
ProfoundValue schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:14:
[...]

Word nog steeds aan gewerkt, komt hoogstwaarschijnlijk vanmiddag nog online!
Naast Tweakers zijn er ook nog andere dingen te doen in het leven, weet je :P
uiteraard, maar die startpost kan na het plaatsen ook nog aangepast/uitgebreid worden :)

[ Voor 70% gewijzigd door Chaoss op 22-02-2013 09:16 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Ik zie meerdere mensen zeuren over dat er te weinig bekend is gemaakt over de PS4, maar Sony heeft nooit gezegt dat de PS4 werd gepresenteerd op hun event.. Iedereen is hier vanuit gegaan daardoor valt het voor veel mensen nu tegen lijkt het

Waar blijft het PS4 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
baronruud schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:07:
PS Move is gewoon te gebruiken op de PS4, maar de DualShock 3 niet.

Of was dat al bekend?
Matig... Als een spel geen gebruik maakt van de nieuwe functies van de controller zou de DS3 gewoon voldoen. Maargoed om ontwikkelaars vrij spel te geven met de nieuwe controller (en iedereen fijn een DS4(?) aan te laten schaffen) snap ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
m4yall schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:29:
[...]

Matig... Als een spel geen gebruik maakt van de nieuwe functies van de controller zou de DS3 gewoon voldoen. Maargoed om ontwikkelaars vrij spel te geven met de nieuwe controller (en iedereen fijn een DS4(?) aan te laten schaffen) snap ik het wel.
De DS3 heeft geen trackpad. En als de triggers op de nieuwe controller ook echte triggers zijn dan en developers daarop hun besturing optimaliseren, dan is die nieuwe controller eigenlijk toch wel nodig. Ook zit er in de nieuwe controller ondersteuning voor de PS Eye ingebouwd(door middel van het lampje), ook dan voldoet alleen een DS3 waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
TheDukemaster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:45:
De DS3 heeft geen trackpad. En als de triggers op de nieuwe controller ook echte triggers zijn dan en developers daarop hun besturing optimaliseren, dan is die nieuwe controller eigenlijk toch wel nodig. Ook zit er in de nieuwe controller ondersteuning voor de PS Eye ingebouwd(door middel van het lampje), ook dan voldoet alleen een DS3 waarschijnlijk niet.
Dat lampje was toch enkel voor de 'speler' te herkennen (nu die 4 ledjes) en voor die nieuwe stereoscopisch camera te laten werken? Volledig PS Eye benutten moet hij veel verder van de controller afstaan, je controller haaks op de camera houden en lampje is niet meer zichtbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
TheDukemaster schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:45:
[...]

Precies, teveel functies om de DS3 te laten vallen. Die laatste had ik niet over nagedacht, als dat zo is dan is de DS3 idd in zijn geheel niet voldoende.

Ben ik de enige die helemaal geen trek heeft in een camera die altijd op je gericht moet zijn? Waarom zou dat bij bijvoorbeeld FIFA moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Laatst online: 03-08 22:21
m4yall schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Precies, teveel functies om de DS3 te laten vallen. Die laatste had ik niet over nagedacht, als dat zo is dan is de DS3 idd in zijn geheel niet voldoende.

Ben ik de enige die helemaal geen trek heeft in een camera die altijd op je gericht moet zijn? Waarom zou dat bij bijvoorbeeld FIFA moeten?
Die functie kun je ongetwijfeld uitzetten, anders heeft Sony binnen no-time een privacy rechtszaak aan zijn broek hangen. Maar misschien werkt het wel meer zoals het infarood lampje in smartphones die registreren of je de telefoon aan je oor houdt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:39
Op de perspresentatie werd ook gezegd dat de nieuwe controler beduidend minder last zou hebben van input-lag. Misschien ook een reden om over te stappen naar de DS4.

Wat betreft de camera. Ik zal deze wss niet aansluiten, alleen als ik denk het te moeten gebruiken.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Welke functie je ook bedenkt , het had gewoon aardig van Sony geweest als ze toch de DS3 hadden ondersteund. Heb nu een collectie van 4 controllers opgebouwd om met 4 man local te spelen en ik snap dat hij dan voor de nieuwe games niet geschikt is , maar aangezien ze de hele collectie games die ze ooit hebben uitgebracht willen gaan odersteunen is er genoeg om de Ds3 te gebruiken.

Ik ben niet iemand die gelijk ff 3 extra controllers aftikt dus zal er toch een andere console gebruikt worden op zo'n avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
De PS4 wordt gebundeld met een headset voor de DualShock 4
http://www.psx-sense.nl/1...dset-voor-de-dualshock-4/
Ben benieuwd wat dat gaat kosten? En headset of doppen?

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 22-02-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al die mensen die 'teleurgesteld' zijn: get a life. Niemand is je iets verschuldigd. Ik begrijp het geklaag niet echt, 'oh dit viel tegen' 'oh dat is al verouderd' blablabla. De klagers komen over als een verwend kind dat toch niet tevreden gesteld kan worden, want wat ze willen is niet realiseerbaar.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
baronruud schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:20:
De PS4 wordt gebundeld met een headset voor de DualShock 4
http://www.psx-sense.nl/1...dset-voor-de-dualshock-4/
Ben benieuwd wat dat gaat kosten?
Ik hoef die niet in ieder geval, ik heb al een headset en het zal waarschijnlijk ook geen hoogstaande kwaliteit zijn.

(teminste ik heb een headset met surround etc)

Maar toch vind ik het een goed idee, iedereen krijgt dus gelijk al de mogelijkheid om in game met elkaar te communiceren. Net als nu bij BO2 bijvoorbeeld heb je vaak dat 3 kwart van de spelers geen headset heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Op zich wel slim van Sony om redelijk onaangekondigd met de eerste PS4 info te komen, nu gaat MS er eigenlijk wel overheen moeten gaan om nog een grote indruk te maken. En dan heeft Sony nog altijd een hele rits onaangekondigde games om de hype aan te wakkeren.
Ik vond de controller even wennen, maar die ziet er toch wel erg goed uit. En de trackpad is veel beter te bereiken met de duimen dan gedacht (tijdens het spelen op de PS3 eens getest).

MS gaat waarschijnlijk ook niets meer aan het ontwerp van de nieuwe xbox kunnen doen om de 8GB GDDR5 RAM te kunnen matchen, maar ik lees her en der dat ze qua prijs dan wel weer een heel stuk onder de PS4 kunnen gaan zitten.
Ik ben ook benieuwd hoe zwaar MS in gaat zetten op Kinect en welke doelgroep ze willen aanspreken. Sony gaat zoals altijd voor een sterke en relatief dure console die in het begin vooral door de hardcore fans wordt gekocht, maar zal MS meer voor de casual gamer gaan of toch eerst voor de hardcore gamer? Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 22-02-2013 10:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Geloof me die headset meot je alleen gebruiken als je in een prefixed party speeld, anders hoor je alleen het gewhine van gasten wienss ballen nog niet ingedaald zijn, kleuters die het leuk vinden om nonstop een irritant geluid te maken, of mensen die vinden dat iedereen van hun muziek over de headset moet meegenieten.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:39
Bokkie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:29:
Geloof me die headset meot je alleen gebruiken als je in een prefixed party speeld, anders hoor je alleen het gewhine van gasten wienss ballen nog niet ingedaald zijn, kleuters die het leuk vinden om nonstop een irritant geluid te maken, of mensen die vinden dat iedereen van hun muziek over de headset moet meegenieten.
Daar is een mute functionaliteit voor uitgevonden.

Wat jij zegt valt me voornamelijk op bij CoD. Bij andere games heb ik daar vrijwel geen last van.
Mute...FTW!!!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SToRM666 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:27:
Op zich wel slim van Sony om redelijk onaangekondigd met de eerste PS4 info te komen, nu gaat MS er eigenlijk wel overheen moeten gaan om nog een grote indruk te maken. En dan heeft Sony nog altijd een hele rits onaangekondigde games om de hype aan te wakkeren.
Ik vond de controller even wennen, maar die ziet er toch wel erg goed uit. En de trackpad is veel beter te bereiken met de duimen dan gedacht (tijdens het spelen op de PS3 eens getest).

MS gaat waarschijnlijk ook niets meer aan het ontwerp van de nieuwe xbox kunnen doen om de 8GB GDDR5 RAM te kunnen matchen, maar ik lees her en der dat ze qua prijs dan wel weer een heel stuk onder de PS4 kunnen gaan zitten.
Ik ben ook benieuwd hoe zwaar MS in gaat zetten op Kinect en welke doelgroep ze willen aanspreken. Sony gaat zoals altijd voor een sterke en relatief dure console die in het begin vooral door de hardcore fans wordt gekocht, maar zal MS meer voor de casual gamer gaan of toch eerst voor de hardcore gamer? Wat denken jullie?
Andere kant heeft Sony nu al features laten zien waar ik totaal niet op zit te wachten, of erger, die ik niet eens wil. Dat hele 'sociaal' en 'anti-sociaal' bullcrap, de nieuwe PS Eye (sorry, hoe leuk de PS3 versie is, het is een flop en games zijn op z'n best matig). Unreal4 techdemo's kan iedereen wel laten zien, developers zullen toch nu sneller crossplatform gaan bouwen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Jackal131 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Wat jij zegt valt me voornamelijk op bij CoD. Bij andere games heb ik daar vrijwel geen last van.
Mute...FTW!!!
Standaard Mute all except party haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:29:
[...]

Ik ben Jan Modaal aldus mijn salaris, toch boeien de specs mij wel degelijk.

Daarom is die persconferentie ook voornamelijk bedoeld voor de media. Techsites, gamesites, daar is het voor. Die verspreiden het nieuws weer in een pakketje gefocussed op hun lezers.
Zou je verwachten maar helaas zijn de meeste game-journalisten ook afgedaald tot het niveau klapvee.
Kwam laatst nog iets tegen op youtube waar iemand (IIRC Angry Joe) aangaf dat de meesten "gesponsord" worden door game uitgevers om maar positieve reviews te bezorgen.

Enne niks persoonlijks maar een tweaker reken ik niet tot Jan modaal. De meeste gamers interesseert het niet wat in het apparaat zit maar wat er uit komt. Dat moet mooi zijn. Een E3 presentatie wordt ook door zulke mensen gevolgd dus die zijn meer onder de indruk van flashy beelden dan technisch geleuter :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Jackal131 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Mute...FTW!!!
Daar hebben ze de Logitech F540 voor uitgevonden :) Heerlijk zo'n apart volume voor spraak. Als ik niet in een party zit staat hij standaard op 0 natuurlijk. Nu maar hopen dat hij nog op de PS4 en nieuwe Xbox werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Beakzz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:19:
Welke functie je ook bedenkt , het had gewoon aardig van Sony geweest als ze toch de DS3 hadden ondersteund. ...
Aardig? Het is eigenlijk belachelijk dat ze de DS3 niet meer ondersteunen. De functies van de DS3 tov. de DS4 zijn nl. gelijk!
Dat de DS4 een deel-knop/touchscreen heeft doet niets af aan de funcionaliteit van de DS3. Daarnaast verbindt de DS3 via Bluetooth, ofwel een universeel draadloze verbindingsmethode die backwards compatible is. Mocht de DS4 verbinden via een nieuwe Bluetooth versie, dan is er geen reden waarom de DS3 niet zou kunnen verbinden.

Ofwel, het is een bewuste keuze van Sony om extra controllers te kunnen verkopen, ofwel geldklopperij.

Nintendo heeft met de Wii U daar wel een goed voorbeeld bij gegeven, want de Wii Remote van de Wii doet het prima op de Wii U.

Ik ben benieuwd wat Microsoft met z'n controller gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Waar het mij omgaat bij de PS4 is: 1080p 30fps gamen, rest zal me een zorg zijn.
Oh, ja weg met dat XMB, trage zooi.

edit: ik bedoel 60fps

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 22-02-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

baronruud schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:56:
Waar het mij omgaat bij de PS4 is: 1080p 30fps gamen, rest zal me een zorg zijn.
Dat kan op de PS3/X360 al... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
30 fps? please no, ik heb een hele tijd bo2 online gespeeld, en toen weer eens halo 4, de framerate van 30 fps is een hel! als je een lange tijd op 60 fps hebt gegamed.

Een game als css of csgo is op 30 fps ook echt een drama, en bijna onspeelbaar. Ik vind bo2 niet de beste game, eigenlijk heb ik best een hekel aan de cod serie (de latere) maar het feit dat de game vloeiend op 60 fps loopt maakt een hoooooop goed.

[ Voor 42% gewijzigd door swoutr op 22-02-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Jobbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Aardig? Het is eigenlijk belachelijk dat ze de DS3 niet meer ondersteunen. De functies van de DS3 tov. de DS4 zijn nl. gelijk!
Dat de DS4 een deel-knop/touchscreen heeft doet niets af aan de funcionaliteit van de DS3. Daarnaast verbindt de DS3 via Bluetooth, ofwel een universeel draadloze verbindingsmethode die backwards compatible is. Mocht de DS4 verbinden via een nieuwe Bluetooth versie, dan is er geen reden waarom de DS3 niet zou kunnen verbinden.

Ofwel, het is een bewuste keuze van Sony om extra controllers te kunnen verkopen, ofwel geldklopperij.

Nintendo heeft met de Wii U daar wel een goed voorbeeld bij gegeven, want de Wii Remote van de Wii doet het prima op de Wii U.

Ja dat hoef je mij niet uit te leggen , want ik ben het eens. Het enige wat ik kan bedenken is dat bij de standaard consument verwarring onstaat als er staat dat hij wel ondersteunt wordt , maar dat hij bij veel nieuwe spellen niet zal werken (touchscreen en positiebepaling) Voor de rest zal het best wel een verkooptechniek zijn , maar daar maakt bijna elk groot bedrijf zich schuldig staan aangezien wij klagend gebukt gaan staan voor diezelfde bedrijven , maar ze wel toestemming geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

SToRM666 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:27:
True en prijszetting kan heel sterk het succes van een console bepalen. Maar... doordat de consoles qua architectuur nu dichter bij elkaar zullen liggen zal dit ook betekenen dat games door de 8GB DDR5 op de PS4 er een stuk beter kunnen uitzien dan op de nieuwe Xbox als die 'maar' 8GB DDR3 zal hebben. Concreet voorbeeld: nu is Skyrim op de PS3 een brakke port die er slechter uitziet dan op de Xbox/PC door zijn totaal andere architectuur. Maar als Bethesda met een kleine moeite de resources van de PS4 veel beter kunnen benutten zonder veel aan de core van de game te hoeven doen die op alle machines draait, dan zou de volgende Elder Scrolls er wel eens op de PS4 veel beter kunnen uitzien dan op de nieuwe Xbox. En dan eens een aantal jaar in de cycle van de nieuwe machines en de meest krachtige machines zou best wel eens de meest interessante kunnen worden zeker als het prijsverschil tussen DDR3 en DDR5 is weggewerkt en Microsoft op dat vlak dan ook niet meer kan concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik hoop dat de behuizing van de PS4 voor de verandering eens een beetje normaal is, zodat het ook in een tv/audiomeubel niet misstaat. Pak gewoon een rechthoek, zoals de liggende HTPC behuizingen. Die lelijke ronde vormen altijd bij die krengen :x

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

[...]

Precies alsof het de gewoonte is bij een nieuwe generatie consoles dat de oude randapparatuur blijft werken???!!! 8)7

Je kan je PS2 controller toch ook niet gebruiken op een PS3. Idem bij andere console generaties. Het is nu niet omdat Nintendo dat nu éénmaal gedaan heeft, dat dit dan plotseling de standaard is geworden. Trouwens, de reden waarom Nintendo dat gedaan heeft, is omdat de gamepad van de WiiU gewoon pokkeduur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Voor de ongeduldige mensen:

[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic

Topic is er, word nog druk aan gewerkt as we speak en het design gaat nog volledig veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
DarthDavy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:01:
[...]

True en prijszetting kan heel sterk het succes van een console bepalen.
Ik ben wel echt heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Als microsoft de nieuwe Xbox inderdaad goedkoper kan verkopen, dan hebben ze daar opzich wel een voordeel mee. Aan de andere kant denk ik dat dit dan ook betekent dat de hardware wat minder krachtig zal zijn.
En dan ben ik wel benieuwd waar de early adopters voor zullen kiezen. Ik denk dat gamers voor de krachtigste hardware zullen kiezen, maar als Microsoft voor een andere markt gaat en de nieuwe Xbox als dé tech gadget voor de holidays weet te presenteren...? Met kinect hebben ze ook meer succes gehad dan ik van te voren had kunnen bedenken.

Anyway, zo lang we nog niets van Microsoft hebben gehoord kan het nog van alles zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het grootste verschil tussen de PS4 en nieuwe XBox zit m vooral in het geheugen, dus multiplatform games zullen waarschijnlijk minimaal verschillen. Als de nieuwe XBox daarnaast door het gebruik van DDR3 geheugen dan ook nog eens een pak goedkoper is, dan heeft Sony wel een probleem.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Kan iemand uitleggen wat het grootste voordeel is van 8Gb GDDR (PS4) vs 8Gb DDR (X720) qua prestaties? Is dit verschil zo groot dat het 20 fps scheelt op dezelfde graphicssettings?

Ik heb de hele tijd het idee dat de hardware prestaties ongeveer gelijk zullen zijn..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

nioz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Ik ben wel echt heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Als microsoft de nieuwe Xbox inderdaad goedkoper kan verkopen, dan hebben ze daar opzich wel een voordeel mee. Aan de andere kant denk ik dat dit dan ook betekent dat de hardware wat minder krachtig zal zijn.
En dan ben ik wel benieuwd waar de early adopters voor zullen kiezen. Ik denk dat gamers voor de krachtigste hardware zullen kiezen, maar als Microsoft voor een andere markt gaat en de nieuwe Xbox als dé tech gadget voor de holidays weet te presenteren...? Met kinect hebben ze ook meer succes gehad dan ik van te voren had kunnen bedenken.

Anyway, zo lang we nog niets van Microsoft hebben gehoord kan het nog van alles zijn :)
Ik denk dat de PS3 wel bewezen heeft dat hardware op de laagste positie staat om het succes van een console te bepalen. Ik denk dat prijs (Xbox360) en marketing (Kinect) veel meer het succes bepalen. Het succes van Kinect wijd ik volledig toe aan de marketing die Microsoft voor dat product heeft gevoerd. Microsoft heeft zijn entertainment divisie enorm goed gemarketeerd. Ik bedoel maar: betalen om online te gamen!!! Ongezien en ongehoord. Op PC (en PS3) is dat volledig gratis. Er was geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat Microsoft dit toch tot een succesverhaal kon maken. En kijk, zeven jaar later vindt iedereen (behalve ik blijkbaar) het normaal dat je moet betalen om op Xbox Live online te kunnen gamen. Hoe heeft MS dat voor mekaar gekregen? Marketing (en een goed product uiteraard, dat moet ik ook toegeven).

Betalen om online te gamen ligt voor mij nog altijd heel gevoelig, maar ik ben blijkbaar een minderheid daarin geworden. Gezien dat dit gemeengoed geworden is, vrees ik dan ook dat Sony dit betalend gaat maken met de PS4. Jammer dat we daarover (nog) geen informatie hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Jobbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:23:
Kan iemand uitleggen wat het grootste voordeel is van 8Gb GDDR (PS4) vs 8Gb DDR (X720) qua prestaties? Is dit verschil zo groot dat het 20 fps scheelt op dezelfde graphicssettings?

Ik heb de hele tijd het idee dat de hardware prestaties ongeveer gelijk zullen zijn..... :)
Een paar microseconden verschil bij het inladen van textures? Qua FPS maakt het niet uit. Het is vooral een verkoopsargumenten voor mensen die op specs geilen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Jobbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:23:

Het grootste verschil zit hem in de snelheid van het geheugen. Vergelijk het met een berg appels die van het veld naar de schuur moeten gebracht worden. Voor een zelfde berg appels (8Gb) zal DDR3 er langer over doen om die naar de schuur te brengen dan GDDR5. Nu maak van die berg appels die graphics die gerenderd moeten worden om naar je TV scherm te sturen. Dus ja, theoretisch kan GDDR5 meer fps uitspuwen dan DDR3. Nu in de praktijk werkt het meestal zo niet. Waar het grote verschil in zal zitten is dat er met GDDR5 meer gedetailleerde texture models kunnen gebruikt worden. Textures nemen typisch vrij veel geheugen in beslag en hoe gedetaileerder (lees mooier) ze zijn hoe groter ze worden. Dus met GDDR5 kunnen er vooral 'mooiere' graphics gemaakt worden, niet noodzakelijk 'snellere'.

Daarom zie je tegenwoordig nu ook regelmatig high-texture packs voor multiplatform games op PC verschijnen. De reden hiervoor is omdat de nieuwe GPU's van de laatste paar jaren allemaal uitegerust zijn met GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die kleine 3 euro per maand om online te gamen op de Xbox is natuurlijk niets voor de service die je krijgt. Er zijn genoeg pc games waar je voor moet betalen om online te gaan. Een vriend van me had een PS3 versie van Street Fight en ik de Xbox, ik had een heleboel meer plezier online dan hem. Hij had constant disconnects en spelers uit het verre Oosten...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Opvallend dat er nog een analoge AV output op zit. Wel handig voor die 4K video's natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

kazuka schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:19:
Opvallend dat er nog een analoge AV output op zit. Wel handig voor die 4K video's natuurlijk :P
qua kosten zal het geen echte impact hebben en waarschijnlijk toch nog doelgroep voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
L1nt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:28:
qua kosten zal het geen echte impact hebben en waarschijnlijk toch nog doelgroep voor
Gros van de vakantiehuisjes heeft nog steeds oud beeldkanon staan, erg handig dat hele PS serie dan nog analoog heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Na de ps4 media-explosie, terug naar de geruchten:
Waarschijnlijk kondigt Microsoft in April hun nieuwe console aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En als we Major Nelson mogen geloven krijgen we dan wel de daadwerkelijke nieuwe xbox te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik vond de PS4 presentatie tegenvallen en indrukwekkend tegelijktijd.

Dit was eigenlijk niet zozeer voor de consumenten die enkel vette plaatjes willen zien maar meer een verhaal waarin ze uiteenzetten dat ze van de fouten met de PS3 hebben geleerd en hoe ze van de PS4 een console willen maken die voor alle ontwikkelaars een natte droom is met veel vrijheid. De gamer centraal is het beste uitgangspunt. en met de aangekondige zaken als met elkaar meekijken of zelfs de sessie overnemen gaan ze eigenlijk nog twee stappen verder dan enkel het introduceren van cross game chat. Dit soort zaken konden gewoon niet gedaan worden op de PS3 en dat gaven ze ook netjes toe.

Deze conf heeft Sony eigenlijk vooral gezegd dat ze de gamer weer voorop willen stellen en alle randzaken zoals synchronisaties en laadtijden tot een minimum willen beperken. Daarbij hebben ze de PS4 dusdanig uitgerust doordat ze hebben geluisterd naar de ontwikkelaars. Resultaat is een natte droom voor game ontwikkelaars die de vrijheid krijgen te maken wat ze willen.

Hier ligt een mooie toekomst klaar voor ons gamers. Aannemende dat MS met de Durango een niet al te afwijkende architectuur hebben gekozen hebben we straks twee knalgoede next gen consoles waarbij de consument enkel de winnaar kan zijn.

Nintendo's Wii-U gaat het erg lastig krijgen. Dat is ook wat veel experts zeggen: moet MS zorgen maken over de console van Sony? Niet echt maar NIntendo moet zich wel zorgen gaan maken voor Sony en Microsoft.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

kazuka schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:19:
Ironisch dat de PS4 wel (erg) oude tv's ondersteund en de Nintendo Wii juist geen nieuwe tv's ondersteund. Ik begrijp nog steeds niet dat de Wii geen hdmi uitgang heeft, of dat Nintendo een officieel kabel had uitgebracht. Uiteindelijk heb ik met een Wii2HDMI converter wel succes behaald, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
swopdark schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:23:

Nintendo's Wii-U gaat het erg lastig krijgen. Dat is ook wat veel experts zeggen: moet MS zorgen maken over de console van Sony? Niet echt maar NIntendo moet zich wel zorgen gaan maken voor Sony en Microsoft.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

swopdark schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:23:

Ik heb lang gedacht dat Nintendo de plank finaal mis had geslagen met de Wii U tot ik me onlangs besefte dat ze helemaal niet mikken op de doelgroep die nu een PS3 en/of Xbox370 hebben staan.

Ze mikken op de groep met kleine kinderen die geen echt geschikte games voor de PS3 of Xbox 360 kunnen vinden. De diehard Nintendo fans die eigenlijk ook wel een keer Assassin's Creed of CoD willen spelen naast Zelda of Mario.
Als Nintendo mee wou in het geweld van de PS4 en Xbox720 hadden ze de Wii U wel echte next-gen specs gegeven.

Verder verwacht ik dat men weer duizenden pagina's kunnen vullen straks waarom de PS4 beter/slechter is dan de xbox720 terwijl ze in werkelijkheid veel dichter bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

de Wii-U is voor dezelfde doelgroep als de Wii, en laat bijna elke huismoedert die wii-fit wil doen en elk gezin met jonge kinderen nu al een Wii hebben staan waarbij ze helemaal niet de intentie hebben om die wii te vervangen dat is geen doelgroep die steeds het nieuwste van het nieuwste wil.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb lang gedacht dat Nintendo de plank finaal mis had geslagen met de Wii U tot ik me onlangs besefte dat ze helemaal niet mikken op de doelgroep die nu een PS3 en/of Xbox370 hebben staan.

Ze mikken op de groep met kleine kinderen die geen echt geschikte games voor de PS3 of Xbox 360 kunnen vinden. De diehard Nintendo fans die eigenlijk ook wel een keer Assassin's Creed of CoD willen spelen naast Zelda of Mario.
Als Nintendo mee wou in het geweld van de PS4 en Xbox720 hadden ze de Wii U wel echte next-gen specs gegeven.

Verder verwacht ik dat men weer duizenden pagina's kunnen vullen straks waarom de PS4 beter/slechter is dan de xbox720 terwijl ze in werkelijkheid veel dichter bij elkaar zitten.
Met de Wii U mikt Nintendo op een hele brede doelgroep, waaronder ook de doelgroep die jij benoemt. Daar blijft het echter niet bij.

Nu er wat meer bekend is over de PS4 zie ik de toekomst voor de Wii U zeer rooskleurig in. Er zal multi-platform ontwikkeld worden voor de 3 next-gen consoles in tegenstelling tot de Wii/PS3/X360 generatie. De kans is vrij groot dat mensen nu ze weten wat de PS3 gaat bieden niet meer wachten op de next-gen omdat die schijnbaar reeds gearriveerd is met de Wii U. Tegen de tijd dat Sony en Microsoft uitkomen met hun consoles heeft Nintendo er al weer een paar miljoen extra weggezet bij de mensen thuis en heeft de ontwikkelkosten er al uit waardoor de prijs nog verder verlaagd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Er zal multi-platform ontwikkeld worden voor de 3 next-gen consoles in tegenstelling tot de Wii/PS3/X360 generatie.
Dit volg ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
[...]

Haha, ben jij serieus? 8)7 Bij een nieuwe console hoort een nieuwe controller. Ook de Wii U heeft nieuwe controllers namelijk, de Pro controller van de originele Wii werkt niet op de U.

De Move controller (jawel, die van de PS3) werkt ook gewoon op de PS4. Als je een Dual Shock 3 zou willen gebruiken mis je een Share en Options knop (Start & Select verdwijnen) en een touchpad. Waarom zou Sony in godsnaam de Dual Shock 3 dan blijven ondersteunen als de consument daardoor functionaliteit mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:42
L1nt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:06:
[...]

En als we Major Nelson mogen geloven krijgen we dan wel de daadwerkelijke nieuwe xbox te zien :+
Het zou ook wel echt te slecht zijn als zij nu een presentatie zouden doen zonder de daadwerkelijke console :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Met de Wii U mikt Nintendo op een hele brede doelgroep, waaronder ook de doelgroep die jij benoemt. Daar blijft het echter niet bij.

Nu er wat meer bekend is over de PS4 zie ik de toekomst voor de Wii U zeer rooskleurig in. Er zal multi-platform ontwikkeld worden voor de 3 next-gen consoles in tegenstelling tot de Wii/PS3/X360 generatie. De kans is vrij groot dat mensen nu ze weten wat de PS3 gaat bieden niet meer wachten op de next-gen omdat die schijnbaar reeds gearriveerd is met de Wii U.
Ik weet niet wat jij precies uit de presentatie hebt gehaald , maar voor mij was de hele presentatie juist een bewijs dat nu pas de next-gen komt (al is het natuurlijk altijd een volgende generatie in technische zin), want die graphics van Killzone gaat de Wiiu echt niet trekken. En Watchdogs mag dan wel uitkomen op de Wiiu , maar dat zal echt niet dezelfde beelden kunnen tonen. Ik hoop voor je dat het anders is , maar die tablet is nu al niet meer exclusief door de Vita/Psv combi en het gaat nu echt vooral om Zelda , Mario enz.

Verwacht op de Ps4 en XBOX? ook genoeg kindergames dus dat zal het ook niet zijn. De prijs die deze consoles gaan kosten zal bepalen hoeveel kans Wiiu op overleven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
Er zal multi-platform ontwikkeld worden voor de 3 next-gen consoles in tegenstelling tot de Wii/PS3/X360 generatie.
Bron :?
[...]
De kans is vrij groot dat mensen nu ze weten wat de PS3 gaat bieden niet meer wachten op de next-gen omdat die schijnbaar reeds gearriveerd is met de Wii U.
Ik meen dat de Wii-u zich kwa graphics kon meten met de PS3. Sowieso zullen dan de nieuwe Xbox en de PS4 kwa graphics de Wii-u waarschijnlijk ver achter zich laten. Ik kan me dus niet voorstellen dat gamers een soort current-gen upgrade willen halen i.p.v. 9 maanden wachten op de echte next-gen. It's all about the graphics basicly als het om consoles gaat.

Daarnaast kan ik niet begrijpen dat ook maar iemand met die handheld controller van Nintendo een paar uur zou kunnen gamen. Te groot, te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die handhelds zijn nochtans een succesverhaal waar de andere fabrikanten alleen maar van kunnen dromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
boe2 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:14:
Die handhelds zijn nochtans een succesverhaal waar de andere fabrikanten alleen maar van kunnen dromen ;)
Zou het niet weten. In tegenstelling tot de Wii heeft er helemaal niemand in mijn omgeving een Wii-u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
boe2 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:14:
Met de verkoop cijfers van de Wii-U? Volgens mij verkocht de Wii-U vorige maand dezelfde aantallen die de PS3 nog steeds draait, droomsucces?

Neem aan dat je de gameboy en consorten bedoel? Dat is geen Wii-U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaap schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:15:
[...]

Zou het niet weten. In tegenstelling tot de Wii heeft er helemaal niemand in mijn omgeving een Wii-u.
Ik ken wel iemand met een wii-u, heb er zelf een aantal party games en Zombi-u opgespeeld en dat is wel leuk, maar vind het geen 350 euro waard. Als die bundel (wii-u met 32 GB en cradle enz) nu rond de 200 was, had ik het nog wel overwogen, maar 350 vind ik gewoon teveel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die nog twijfelt aan de authenticiteit van de gameplay beelden van Killzone.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rGlu3e9kdks]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toekomstvoorspelling op basis van de Sony presentatie.
[...]

Ik meen dat de Wii-u zich kwa graphics kon meten met de PS3. Sowieso zullen dan de nieuwe Xbox en de PS4 kwa graphics de Wii-u waarschijnlijk ver achter zich laten. Ik kan me dus niet voorstellen dat gamers een soort current-gen upgrade willen halen i.p.v. 9 maanden wachten op de echte next-gen. It's all about the graphics basicly als het om consoles gaat.

Daarnaast kan ik niet begrijpen dat ook maar iemand met die handheld controller van Nintendo een paar uur zou kunnen gamen. Te groot, te zwaar.
Ik verwacht niet dat de PS4 de Wii U ver achter zich zal laten qua graphics. Ontwikkelaars zullen bij multi-platform titels de zwakste console aanhouden. Enkel de exclusieve titels zullen het maximale uit de PS4 halen en laat dat nou net geen reden zijn voor de meeste mensen om een PS4 te halen, de exclusieve titels van Nintendo en Microsoft hebben een grotere doelgroep. Dat alles om graphics zou gaan bij consoles is lariekoek, dan kan je beter een zware PC aanschaffen. Daarnaast heeft de Wii het tegendeel reeds bewezen in de console markt en de 3DS ook.

Maar we zullen zien de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de presentatie wel gekeken? Zelfs Bungie (die van Halo ja) is nu exclusieve content voor de PS4 aan het ontwikkelen. Juist omdat de architectuur zoveel op die van een PC lijkt. Ik zie een ontwikkelaar echt niet de Wii U als hoofdplatform gebruiken. De PS4 trekt de Wii U finaal uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Ontwikkelaars zullen bij multi-platform titels de zwakste console aanhouden.
Het is juist logischer om de krachtigste console aan te houden en de ports af te zwakken om zo voor elke console een beter maatproduct te maken.

Zo is het tenslotte in de huidige generatie ook gegaan. Wii kreeg een redheaded stepchild versie van de big boys 360 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik verwacht niet dat de PS4 de Wii U ver achter zich zal laten qua graphics. Ontwikkelaars zullen bij multi-platform titels de zwakste console aanhouden. Enkel de exclusieve titels zullen het maximale uit de PS4 halen en laat dat nou net geen reden zijn voor de meeste mensen om een PS4 te halen, de exclusieve titels van Nintendo en Microsoft hebben een grotere doelgroep.
De Wii heeft net het omgekeerde bewezen deze generatie: Games worden geoptimaliseerd voor de xbox360 en de ps3, en de Wii krijgt een minderwaardige versie van de multiplatform titels. Er is geen enkele reden/indicatie waarom dit plots zou veranderen.

De exclusieve titels zijn juist wel een reden om specifiek voor de ps3 te gaan. Ik heb de mijne verkocht omdat ik vooral op de 360 speel, maar bij de release Ni No Kuni deed men hart toch een beetje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:43:
Heb je de presentatie wel gekeken? Zelfs Bungie (die van Halo ja) is nu exclusieve content voor de PS4 aan het ontwikkelen. Juist omdat de architectuur zoveel op die van een PC lijkt. Ik zie een ontwikkelaar echt niet de Wii U als hoofdplatform gebruiken. De PS4 trekt de Wii U finaal uit elkaar.
Ik moet het nog zien gebeuren in de realiteit. Ontzettend leuk dat Bungie voor de PS4 gaat ontwikkelen, het is een goede studio maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Die Wii U zal wellicht, of waarschijnlijk, geen hoofdplatform worden. Maar de verschillen zijn komende generatie simpelweg te klein om multi-platform titels niet voor de console van Nintendo uit te brengen zoals afgelopen generatie wel het geval was. Sony heeft mij, als voormalig PS3 eigenaar, niet overtuigd met deze presentatie. Wie weet komt dat nog in de komende maanden voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Bovendien zal Bungie cross-platform (XBox360+720, PS3+4) ontwikkelen, met alleen wat extra content die exclusief voor de PS4 zal zijn.

En zo zullen ze vast ook extra exclusieve content voor de XBox720 uitbrengen, ze zijn niet gek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vind de specs prima voor de PS4. Alleen vraag ik me af of die CPU wel zo veel sneller is als de PS3 Cell. Daar kan echt veel uit worden gehaald, mits er goed op geprogrammeerd wordt.

Ik hoop stiekum dat het toch ook een echte media-entertainment console wordt met mediaspeler opties (mkv etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ToFast schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:19:
Ik vind de specs prima voor de PS4. Alleen vraag ik me af of die CPU wel zo veel sneller is als de PS3 Cell. Daar kan echt veel uit worden gehaald, mits er goed op geprogrammeerd wordt.
Dat laatste was dus 1 van de grootste problemen van de PS3 Cell. Te complex om voor te bakken. Hele hoop concessies als gevolg.
Ik hoop stiekum dat het toch ook een echte media-entertainment console wordt met mediaspeler opties (mkv etc).
Sony had in de PS3 al dat Cinaviacavia achtige media protection. Vrees dus dat ze het toch behoorlijk dichttimmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog steeds diezelfde marketingpraat? De cell is niets anders dan een floating point processor die je al jarenlang op iedere videokaart terugvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:26
Weten ze eigenlijk al wanneer de PS4 uitkomt? Er stond bij die presentatie Holidays 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:30:
Weten ze eigenlijk al wanneer de PS4 uitkomt? Er stond bij die presentatie Holidays 2013.
Eind 2013 dus. Maar dan alleen in Japan en pas maanden later in Europa? En wat gaat de prijs worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
voxxel schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:32:
[...]

Alhoewel ik je mening over hoe mooier hoe beter deel, geloof ik niet dat de next gen consoles de komende 2-3 jaar mooiere plaatjes dan de pc zullen opleveren. Niet zozeer vanwege de specs, (en eerlijk gezegd zou ik behalve textures en achtergrond taken niet weten wat meer RAM voor voordeel heeft) maar vanwege het verleden. Toen de xbox 360 en ps3 uitkwamen waren console games een tijdje on par met pc games. De pc heeft echter inmiddels zulke sprongen gemaakt, dat ik niet geloof dat de ps4 en xbox 720 dat kunnen inhalen. Ik denk dat we hooguit crysis 3 beelden op high kunnen verwachten op 30fps.
Daar kan je gelijk in hebben.

Maar toen de PS3 uitkwam, was 512 MB dan al niet goed ingeburgerd als hoeveelheid RAM geheugen?
Nu heeft de PS4 8 GB wat toch wel veel is: nog niet veel PC gamers hebben dit hoor. Kijk maar eens naar de maandelijkse Steam stats ( http://store.steampowered.com/hwsurvey ). Zeer interessante site. Ik veronderstel dat de grote meerderheid van PC gamers wel Steam op hun PC hebben of onlangs hebben gehad, dus je krijgt echt een goed beeld van hoe het PC gaming landschap er nu uitziet.
(je ziet ook meer en meer games die Steam vereisen dus die stats zullen meer en meer waarheidsgetrouw worden voor de totale PC gaming populatie)

Zo'n 30% v/d Steam users heeft slechts 8 GB of meer RAM geheugen. Ik vind dit nog redelijk weinig.
Daarnaast verwacht ik dat de console ports naar PC - zoals altijd - toch redelijk wat meer geheugen zullen gebruiken dan ze op de consoles doen.
Tenzij men nu net zoveel meer efficienter kan porten doordat de PS4 en Xbox 720 meer op PC architectuur lijken en doordat de development software suites intussen een pak beter zijn voor porten, etc.

Nuja, het is afwachten :D Ik vind het wel interessant allemaal, en ben dus ook benieuwd naar de eerste PS4 ports naar PC.

Oja, en dan vergeet ik nog het feit dat wij PC gamers maar DDR3 geheugen kunnen kopen.
Terwijl de PS4 GDDR5 heeft wat - had ik eergisterne is gelezen - toch een stuk sneller is?

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 22-02-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Chaoss schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:07:
de Wii-U is voor dezelfde doelgroep als de Wii, en laat bijna elke huismoedert die wii-fit wil doen en elk gezin met jonge kinderen nu al een Wii hebben staan waarbij ze helemaal niet de intentie hebben om die wii te vervangen dat is geen doelgroep die steeds het nieuwste van het nieuwste wil.
Ik kan de Wii-U zelfs geen next-gen console noemen. In mijn ogen is het gewoon een stevige doorontwikkeling van de 3DS: het is tenslotte een portable machine.

In mijn ogen kan je maar van "next-gen system" praten als het een ding is dat je aan je TV kan koppelen en waarbij je met meerderen kunt spelen.
Ik veronderstel dat je het beeld van de Wii-U wel op TV kunt tonen... maar dan nog: je moet dan meerdere Wii-U's kopen om multiplayer games te doen? (wat toch een salespunt van de gewone Wii was)

Maar de PS Vita zie ik ook niet goedkomen... Portable systems gaan gewoon veel minder aanslaan. Als iemand onderweg even tijd heeft, gaat die gewoon op zijn smartphone wat games spelen anno 2013. Het zijn geen kaskrakers in 3D maar voor zo eventjes voldoen die gewoon perfect.

Ik heb vroeger een Sony PSP @ release gekocht en heb het echt ontzettend veel gebruikt. GTA Liberty City Stories & Vice City Stories: GTA IN YOUR POCKET _/-\o_ Good memories!
Maar die tijden zijn voorbij, en ik denk voor velen: als je wilt ontspannen on the road ga je op internet met je smartphone wat surfen of game je daarop. Een volledig aparte klomp hardware telkens meenemen, zie ik me niet meer doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ik zou nog even een filmpje over de Wiiu gaan kijken , want het is geen handheld . Je kan het besturen met de controller/tablet maar het blijft een huiskamer console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Beakzz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:09:
Ik zou nog even een filmpje over de Wiiu gaan kijken , want het is geen handheld . Je kan het besturen met de controller/tablet maar het blijft een huiskamer console
En hoe werkt het dan met games met meerdere spelers? Moeten die dan niet elk een Wii-U kopen? Lijkt me wat kostelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Asgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:06:
[...]

Ik kan de Wii-U zelfs geen next-gen console noemen. In mijn ogen is het gewoon een stevige doorontwikkeling van de 3DS: het is tenslotte een portable machine.

In mijn ogen kan je maar van "next-gen system" praten als het een ding is dat je aan je TV kan koppelen en waarbij je met meerderen kunt spelen.
Ik veronderstel dat je het beeld van de Wii-U wel op TV kunt tonen... maar dan nog: je moet dan meerdere Wii-U's kopen om multiplayer games te doen? (wat toch een salespunt van de gewone Wii was)
Jij snapt er dus echt helemaal niks van...
http://www.nintendo.com/wiiu
Asgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:10:
[...]

En hoe werkt het dan met games met meerdere spelers? Moeten die dan niet elk een Wii-U kopen? Lijkt me wat kostelijk...
Zelf een beetje onderzoek doen naar zulke basis informatie is wat we op zijn minst verwachten op t.net...
Nee, je kan gewoon net zoals bij elke andere console van Nintendo met meerdere users op een tv spelen. Ook heb je gewoon normale controllers, en zit er een console die je op de tv moet aansluiten... Voor meer info verzoek ik je liever om op die eerder geplaatste link te klikken en een beetje in te lezen wat de wiiu inhoud.

[ Voor 32% gewijzigd door Vinand op 22-02-2013 18:12 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:06:
[...]

Wellicht zou je je eerst even in kunnen lezen over de producten waarover je praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Vinand schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:11:
[...]

Jij snapt er dus echt helemaal niks van...
http://www.nintendo.com/wiiu

[...]

Zelf een beetje onderzoek doen naar zulke basis informatie is wat we op zijn minst verwachten op t.net...
Nee, je kan gewoon net zoals bij elke andere console van Nintendo met meerdere users op een tv spelen. Ook heb je gewoon normale controllers, en zit er een console die je op de tv moet aansluiten... Voor meer info verzoek ik je liever om op die eerder geplaatste link te klikken en een beetje in te lezen wat de wiiu inhoud.
Mijn excuses. Ik was inderdaad niet op de hoogte van die dingen. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Asgaro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:28:
[...]

Mijn excuses. Ik was inderdaad niet op de hoogte van die dingen. Zal eens kijken.
Je was er niet van op de hoogte dat de controller met het scherm niet de Wii U zelf is, maar alleen een controller? 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:37:
[...]

Je was er niet van op de hoogte dat de controller met het scherm niet de Wii U zelf is, maar alleen een controller? 8)7
zo oud is de wii u nog niet.
als je alleen de controller ziet lijkt het inderdaad net een handheld.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:40:
[...]

zo oud is de wii u nog niet.
als je alleen de controller ziet lijkt het inderdaad net een handheld.

:+
Al in 2011 op de E3 gepresenteerd. dan zou je toch mogen verwachten dat je er wat van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:45:
[...]

Al in 2011 op de E3 gepresenteerd. dan zou je toch mogen verwachten dat je er wat van af weet.
klopt was ook een geintje.

kun je met de ps4 ook sharen naar youtube?

zie alleen facebook en ustream staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:59:
[...]
kun je met de ps4 ook sharen naar youtube?

zie alleen facebook en ustream staan.
Sony werkt samen met Ustream, dus dan lijkt mij dat je alleen daar naartoe kan streamen. Helaas.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:03:
[...]

Sony werkt samen met Ustream, dus dan lijkt mij dat je alleen daar naartoe kan streamen. Helaas.
ik heb nog hoop dat je rechtstreeks naar youtube kan uploaden.
op de ps3 kan dat ook rechtstreeks. ik zal de info afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hahn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:37:
[...]

Weljah :P Op veel marketingfoto's zie je dan "Wii U" op dat touchpad staan. Dus ik dacht dat DAT de Wii-U is maar nu heb ik het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:32:
[...]

Eind 2013 dus. Maar dan alleen in Japan en pas maanden later in Europa?
Werd geen land genoemd, we gaan dus uit van wereldwijd.
Niet bekend gemaakt, maar dat had je zelf ook al uit de conferentie vernomen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony meneer die er was kon niet garanderen dat Europa in 2013 de PS4 zou krijgen. Een wereldwijde release is dus blijkbaar sowieso niet de bedoeling op dit moment.

http://www.insidegamer.nl...-release-voor-ps4-beloven
Pagina: 1 ... 22 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!