Bedacht me net dit nog ff:
Als je een foto maakt neem je het licht op wat op je sensor komt. Lijkt mij wel vet als iemand raak 'schiet' met zn dSLR dat dan het licht het persoon word 'onttrokken'. Alsof een ziel die uit een lichaam rijst, maar dan dat het licht onttrokken word van het slachtoffer naar de het wapen (de camera).
Ik zie een heel vet shot voor me waar je schuin links achter de schutter mee kijkt en als hij schiet, schuift de camera verder naar links in een slowmotion waarin je ook meteen ziet hoe het licht het lichaam verlaat en in de camera trekt.
Het licht onttrekken van een lichaam zou dan in de nabewerking moeten gebeuren, maar ik weet niet hoeveel editor skills daarvoor nodig zijn. (ik zou het graag kunnen, maar dat is helaas nog niet het geval)
Dit idee enerzijds omdat het gewoon in me opkwam, maar ook omdat het net iets anders/orgineler is dan het bekende filmpje van thecamerastore. En het heeft net weet iets meer met fotograferen te maken. Tevens ook 'vriendelijker' dan het doodschieten, het is althans minder bruut.
Wat denken jullie?
Nog wat anders: het lukt me niet om de meetingmanager te editen? Ik kan iig elke opgegeven dag, dus dat is mooi