Echt een hele grote f*kking diepe zucht, wat een gezeik weer om niets.
Nomad, of je nou een god, fotograaf, mod of koning bent, je hebt niets met de productie te maken dus bemoei je er ook niet mee. Je hebt geholpen met de promotie en dat was lief en aardig, maar voor de rest doe je er in mijn ogen niet goed aan om je er voor de rest mee te bemoeien. Het ging al eerder met je fout toen je dingen in het topic gooide die niet zeker waren en waardoor er verwarring ontstond.
Als er "crew-leden" zijn die vragen hebben dan kan dat in het topic, per mail, DM of hoe dan ook, maar communicatie moet rechtstreeks gaan en niet via een mod. Jij bent geen tussenpersoon en dus had je die 3 onbekende users door moeten verwijzen naar Marten/Russschen of mij.
Ik ben heel open en transparant geweest over de inkomsten, ik heb zelfs screenshots in het DE topic gezet maar later weer verwijderd door een tip van een paar Tweakers omdat we de inkomsten niet mogen delen met derden. Toen hebben we het vaag gehouden door te zeggen dat we 16 euro per persoon budget hadden (wat een grove schattig was op basis van de inkomsten per dag).
Van de inkomsten zou er een meet komen waarbij het eten betaald zou worden. Helaas kwam het geld er niet op tijd (door de verificatie/pincode van Google) en dus moest iedereen zelf voorschieten.
Quotes uit het meet topic :
De crewleden (iedereen die in de credits staan) hebben dus een budget van pakweg 16 euro. Alles daarboven is voor eigen rekening. Tweakers die gezellig mee komen eten/drinken, maar die niet actief hebben meegeholpen moeten dus helaas alles zelf betalen. Dit mag geen probleem zijn, want bij iedere normale meet is alles voor eigen rekening.
Als je als crewlid niet kan komen dan gaat “jouw budget” naar de rest van de groep, want zomaar geld overmaken gaat het niet worden. Als niemand dus op komt dagen dan kunnen Marten, Johan en ik heeeeel luxe uit eten

Van te voren is duidelijk gemaakt dat de "betaling" tijdens de meet zou zijn, geen vage transacties maar gewoon een gezellige meet. Dit was ook al bekend voordat de video uberhaubt gepubliceerd was.
Op het moment van de meet heb ik 0 kritieke geluiden gehoord over de bovenstaande teksten.
Door de traagheid van Google hebben we het toen helaas zelf moeten betalen (uitgezonderd de snacks vooraf die ik prive heb betaald) en toen hebben we achteraf besloten om het dan maar via via via over te maken.
Dat de producers niet actief zijn (qua DE1 of het vervolg daarop) komt gewoon omdat we allemaal met andere zaken bezig zijn, zij het werken in het buitenland, stage of een bedrijf opzetten. We hebben ons niet opzettelijk verstopt of wat dan ook.
Marten heeft een tijdje terug alle crewleden gemaild die bij de meet aanwezig waren met wat informatie over de betaling; zo hoort het ook, gewoon directe communcatie. Dat het even heeft geduurd in onze fout, maar dat is alles behalve opzettelijk geweest. Ik heb tot op heden maar 3 reacties ontvangen (jullie doen "Reply" ipv "Reply All") van de crewleden en die betalingen staan ook al lang klaar om met de volgende betaalronde mee te gaan. 4 andere crewleden hebben eerder al geld gekregen.
Qua restant/restgeld is het alles behalve spannend, want dat is er niet. Het budget dat we hadden wordt dus verdeelt (zoals in het topic over meet is aangegeven) over de crewleden die aanwezig waren. De belastingen/overige kosten/tijd/energie neem ik voor mijn rekening. Qua inkomsten komt er nu amper meer iets binnen aangezien de video sinds februari niet zoveel views meer binnentrekt. Sterker nog, Google wil het beetje geld dat er nu staat niet eens uitbetalen omdat het zo weinig is.
Het staat duidelijk in het meet topic. Destijds hebben we van niemand commentaar gehoord.
Nu er dus uiteindelijk geld betaalt is door YouTube/Google en dat wordt overgemaakt (tot op heden nog niet gebeurd) is het wat mij betreft oneerlijk dat alleen de mensen van de eetmeeting in aanmerking komen daarop? In eerste instantie was wel inderdaad het plan om van de inkomsten te gebruiken voor een eetmeeting voor diegene die daar zin in hadden.
Vooraf is duidelijk aangegeven dat de inkomsten naar de meet zouden gaan.
Echter is dat nu het geval niet meer. Diegene die op de eetmeeting waren hebben uit eigen portemonnee de kosten betaald. Wat je niet moet vergeten is dat er ook mensen zijn die niet willen of niet konden uit eten gaan, maar wel tijd, energie en in sommige gevallen geld in het project gestoken hebben. Beetje vreemd om die buiten beschouwing te laten nu er toch geld overgemaakt gaat worden.
1) Het doel was een betaalde meet. Dat iedereen voor moest schieten was jammer, maar duidelijk aangegeven. Iedereen die voor moest schieten krijgt z'n geld terug of heeft z'n deel al gekregen.
2) Het doel was NOOIT het geld, het was een communityproject en op die manier heeft ook iedereen er tijd en energie ingestoken. In de post-productiefase was de beloning een betaalde meet, niet het geld. Daar zijn we echt heel duidelijk in geweest.
Trouwens heb ik ook het gevoel dat er gesjoemeld wordt met de hoeveelheid inkomsten die er zijn.
Hoe moet er gesjoemeld worden dan? De cijfers heb ik online gezet en er later een budget-per-persoon van gemaakt omdat we niet in problemen wilde komen met Google. Het enige dat "vaag" was, was het budget. Het werd eerst een schatting op basis van de dagelijkse inkomsten en toen een budget op basis van het geld dat er werkelijk werd uitbetaald.
Ik snap jullie echt niet? Ik heb destijds een screenshot gepost van de komende inkomsten en er daarna een budget per persoon van gemaakt, ik val echt in de herhaling. Is het echt zo moeilijk om dan uit te rekenen?
Als we weten hoe veel er is verdiend, kunnen er ook bertere beslissingen gemaakt worden door de hele groep waar het geld heen gaat. Gaat al het geld naar het etentje, of is er een vast bedrag afgesproken per "eter" en is er een restant?
Ja lekker bijdehand om dat NU nog effe te doen. In het meet topic is het echt duidelijk aangegeven, zie de bovenstaande quotes. Sommige mensen hebben al geld ontvangen, leuk om dat nu nog effe het bedrag te veranderen.
Zo ja, waar gaat dat restant heen, de volgende DoubleE productie of wordt het opgedeeld tussen de mensen die NIET mee gegeten hebben?
Welk restant? Er was een x bedrag, gedeeld door het aantal crewleden = budget per persoon.
Niet iedereen kwam opdagen, dus werd het x bedrag geeld door aantal aanwezige crewleden. Dat is duidelijk van te voren gecommuniceerd.
Serieus hoor, wat een gezeik om niets. Er is duidelijk gecommuniceerd over de meet voordat de video af was. Er is toen duidelijk gecommuniceerd toen de meet er ging komen. Het enige wat we niet goed gedaan hebben is de communicatie in April over de inkomsten en over de communicatie over het vervolg (topic = d00d volgens mij).
Wat een gezeur rondom DoubleE, damn. Ik werd al moe door het gedrag van sommige mods, maar dit stokerige gedoe is wel het toppunt. Jullie doen het nu overkomen alsof we met alle producers in het buitenland zitten, te genieten van dat mega bedrag

Ik verdien dat g*d per uur in de studio, waarom zouden we er moeilijk over doen. Sommige hebben hun aandeel al gekregen, bij sommige komt het eraan en veel mensen hebben uberhaubt nog niet eens gereageerd.
Wat mij betreft ben ik klaar met Double E; dat hele gezeik met T.net, de mods, geld..... pfff. Leuk zo'n communityproject, maar niet als het verpest wordt door zaken die je motivatie omlaag halen.