"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat werkt dus niet, de key 'RPEnabled' zit dan wel in de Developers preview, niet in de Costumers preview.JanW schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:01:
http://www.mstechpages.co...dows-8-developer-preview/
Is dat zo moeilijk om ff in google te gooien?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
heb je ehm geinstaleerd in het duits?Richh schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:02:
Net maar even ingelogd op m'n mail. Enorm groot allemaal, totaal niet nodig in mijn ogen. En alles is in het Duits hier?
Battlefield 3 draait in ieder geval prima.

win + i -> more pc settings -> general -> Go to language in control panel -> Engels toevoegen en Nederlands weghalenRichh schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:02:
Net maar even ingelogd op m'n mail. Enorm groot allemaal, totaal niet nodig in mijn ogen. En alles is in het Duits hier?[...]
Nee is duidelijk een bug. Bij mij gingen de apps ook soms naar het duits

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 01-03-2012 11:05 ]
is het nou zo moeilijk dat Windows dit al keuze geeft ?JanW schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:01:
http://bit.ly/zxe5so
Is dat zo moeilijk om ff in google te gooien?
tuurlijk gebruik ik windows 7 gewoon op mijn normale pc's waar ik op game etc.
heb het geinstalleerd op een laptop van paar jaar terug
draait niet helemaal stabiel, plus verbruikt grafisch veel meer dan Windows 7.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Windows 8 is ja alleen beschikbaar in het engels
Ik heb een 1920x1080 scherm zodat ik meerdere venstertjes (Windows!?) naast elkaar open kan hebben. En wat doen we met Windows 8? Mij behandelen als een low-res tablet en alle apps enkel fullscreen draaien...
waarom heb je dan Windows 8 geinstalleerd?Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:00:
[...]
Zoeken simpel ? typen in metro ? ik wil niks te maken hebben met Metro. ik wil gewoon Windows 8 gebruiken als Windows 95,98,2000,XP,Vista,7
tussen xp en vista/7 zat een goede vooruitgang.
sneller zoeken, Applicaties pinnen. meer hardware ondersteuning.
wat doet Windows 8 ?
Alles met touch laten bedienen. Onee wacht we doen ook iets met een muis laten we die maar tonen en behandelijk als een vinger !!
Wel grappig dat andersom mensen vaak klagen dat er in Windows nooit iets veranderd en dat het niet uit maakt of je Windows XP gebruikt of Windows 7. En dan veranderen ze iets en is het weer niet goed
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
precies.Richh schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Windows 8 is ja alleen beschikbaar in het engelshet slaat echt helemaal nergens op. Ben trouwens ook totaal het overzicht kwijt tussen mail en messenger.
Ik heb een 1920x1080 scherm zodat ik meerdere venstertjes (Windows!?) naast elkaar open kan hebben. En wat doen we met Windows 8? Mij behandelen als een low-res tablet en alle apps enkel fullscreen draaien...
hoe kan ik meerdere apps naast elkaar draaien?
waar kan ik messenger starten ?
Je kan toch prima het start screen gebruiken als een launcher om desktop apps vanuit op te starten? Je hoeft de metro-apps verder niet te gebruiken.Richh schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Windows 8 is ja alleen beschikbaar in het engelshet slaat echt helemaal nergens op. Ben trouwens ook totaal het overzicht kwijt tussen mail en messenger.
Het is prima mogelijk om alle metro apps die je niet wil gebruiken van je start screen te slopen en er alleen desktop apps op te zetten. Dan heb je dus gewoon enkel een startmenu wat vervangen is voor een startscreen.
Dat is waar, maar om het start menu te openen ben ik dan dus mijn hele scherm kwijt. Ik ga dat eens even proberen...Ramon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:08:
[...]
Je kan toch prima het start screen gebruiken als een launcher om desktop apps vanuit op te starten? Je hoeft de metro-apps verder niet te gebruiken.
Het is prima mogelijk om alle metro apps die je niet wil gebruiken van je start screen te slopen en er alleen desktop apps op te zetten. Dan heb je dus gewoon enkel een startmenu wat vervangen is voor een startscreen.
Om nog even door te gaan… Merk nu na een kwartier al dat ik met deze interface een stuk productiever ga zijn met deze key combo's.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:54:
[...] Overigens nu ik dit heb gedaan (en een nachtje heb geslapen) ben ik ineens een stuk meer tevreden met Windows 8. Dit wordt mijn nieuwe OS (en dat van iemand die ubuntu/fedora gebruikt en een developer is)
[...]
Verder met degene hierboven. Momenteel gebruik ik de startscreen als een mooi menu waaruit ik applicaties opstart. De metro apps gebruik ik las veredelde widgets. Leuk om snel een overzicht te krijgen van de stand van zaken. Doordat ik zo snel een overzicht kan krijgen van alles wat mij boeit scheelt me dat al weer een minuut of 3 rondklikken en kan ik meer tijd gaan besteden aan 'belangrijkere zaken' (lees: waar ik geld mee verdien

Metro interface is niets voor mij. Maar daar valt mee te leven (lees wennen) windows explorer is erg gaaf en een stuk verbeterd. Zie screenshot hierboven
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2012 11:16 ]

Windows 7 professional SP1 (x86)
EDIT:
http://www.mywindowsclub....patible-with-Windows.aspx
Blijkbaar is Windows Virtual Machine niet compatible.

Inmiddels VirtualBox gebruikt.
[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-03-2012 12:04 ]
Een vd dingen is dat bijv DX11.1 volgensmij niet beschikbaar gaat komen voor W7.anandus schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:02:
@Pykow:
Waarom gebruik je niet gewoon Windows 7?
Dat doe ik ook. Ik gebruik mijn PC voor games en internet, en heb geen tablet of touchscreen, dus zie geheel niet in waarom ik Windows 8 zou gebruiken(ik kan dat geld wel voor andere dingen gebruiken!)
Dus als gamer wordt je op een gegeven moment min of meer gedwongen om mee te gaan.
MS zal in ieder geval nog heeeeeeeeel veel werk moeten verzetten wil dit een succes worden.
Waarschijnlijk denken ze daar dat als ze hun Phone UI op hun veel populairdere Desktop OS zetten dat ze op de Phone market makkelijker marktaandeel kunnen pakken. Dat gaat alleen echt niet werken. Het wordt eerder een argument om ook zeker geen Windows phone te kopen.
De andere verbeteringen (o.a. snelheid en kleine UI veranderingen zoals betere taskmanager en copy info) zijn wel goed. Echter liggen deze tezamen met ondersteuning van nieuwe hardware ook veel meer in de lijn van wat ik bij een nieuw OS verwacht.
Heb op zich niks tegen Metro mits het een keuze is en ik gewoon op de normale W7 manier kan werken op mijn desktop.
En zoals ik al eerder zei: Als je dan al zo'n mega UI change doet, doe dan na eerste keer opstarten een goede instructievideo erbij.....

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 01-03-2012 11:29 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Vmware Player gebruiken.Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:20:
Ik krijg de Windows 8 Consumer Preview (32bit) niet aan de praat in Windows Virtual Machine. Krijg elke keer het volgende te zien.
[afbeelding]
Windows 7 professional SP1 (x86)
Dat is me nog niet gelukt onder ESXi 5. Volgens mij mis ik wat patches hier en daar.
[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 01-03-2012 11:23 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
http://www.ivobeerens.nl/...s-vm-in-vmware-vsphere-5/Gunner schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:22:
[...]
Dat is me nog niet gelukt onder ESXi 5. Volgens mij mis ik wat patches hier en daar.
Precies, ik ben een jaar na de release meestal verplicht om naar windows 8 te gaan. voor nieuwe DX ondersteuning.Help!!!! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:20:
[...]
Een vd dingen is dat bijv DX11.1 volgensmij niet beschikbaar gaat komen voor W7.
Dus als gamer wordt je op een gegeven moment min of meer gedwongen om mee te gaan.
MS zal in ieder geval nog heeeeeeeeel veel werk moeten verzetten wil dit een succes worden.
Waarschijnlijk denken ze daar dat als ze hun Phone UI op hun veel populairdere Desktop OS zetten dat ze op de Phone market makkelijker marktaandeel kunnen pakken. Dat gaat alleen echt niet werken. Het wordt eerder een argument om ook zeker geen Windows phone te kopen.
De andere verbeteringen (o.a. snelheid en kleine UI veranderingen zoals betere taskmanager en copy info) zijn wel goed. Echter liggen deze tezamen met ondersteuning van nieuwe hardware ook veel meer in de lijn van wat ik bij een nieuw OS verwacht.
Heb op zich niks tegen Metro mits het een keuze is en ik gewoon op de normale W7 manier kan werken op mijn desktop.
En zoals ik al eerder zei: Als je dan al zo'n mega UI change doet, doe dan na eerste keer opstarten een goede instructievideo erbij.....
oplossing is vrij simpel.
Verwijder METRO op de desktop OS.
Ik moet me eerst eens verdiepen in hoe ik patches installeer op m'n ESXi-server
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
edit: In ie10 werkt flash wel goed, maar in chrome niet. Wachten tot een update van chrome?
[ Voor 11% gewijzigd door Diablow op 01-03-2012 11:53 ]
zover ik ehb gemerkt is er een bug dat als je apps opstart deze na het laad scherm weer minimaliseren.Diablow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:49:
Op mijn monitor in full hd was het goed te doen, nu op het scherm van mijn netbook, en dan start er dus geen enkele app op. Ook niet om alleen muziek te spelen bijvoorbeeld. Gelukkig kan ik naar desktop, en dan alles wat ik daarvoor ook kon. Alleen flash werkt nog niet. Heb ook het idee dat het iets trager werkt, maar dat is niet zo vreemd, had in 7 aero e.d. uit staan.
gewoon win + tab en je app selecteren of alt + tab
Het probleem is dat mijn resolutie te laag is, 1024x600 daar is weinig aan te doen.roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:50:
[...]
zover ik ehb gemerkt is er een bug dat als je apps opstart deze na het laad scherm weer minimaliseren.
gewoon win + tab en je app selecteren of alt + tab
de metro apps hebben een minimum resolutie van ik geloof 1024*768. Dus als jouw netbook 1024*600 heeft dan gaan ze niet werken.Diablow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:49:
Op mijn monitor in full hd was het goed te doen, nu op het scherm van mijn netbook, en dan start er dus geen enkele app op. Ook niet om alleen muziek te spelen bijvoorbeeld. Gelukkig kan ik naar desktop, en dan alles wat ik daarvoor ook kon. Alleen flash werkt nog niet. Heb ook het idee dat het iets trager werkt, maar dat is niet zo vreemd, had in 7 aero e.d. uit staan.
edit: In ie10 werkt flash wel goed, maar in chrome niet. Wachten tot een update van chrome?
Staat trouwens in de system requirements van windows 8 dat 1024*768 resolutie vereist is.Ramon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:56:
[...]
de metro apps hebben een minimum resolutie van ik geloof 1024*768. Dus als jouw netbook 1024*600 heeft dan gaan ze niet werken.
Dat wist ik ook wel, maar dat het dan helemaal niet meer werkt, en ze niet met een nettere oplossing oid komen. Al zullen er weinig zijn met zo'n lage resolutie.Grompie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Staat trouwens in de system requirements van windows 8 dat 1024*768 resolutie vereist is.
Windows mediaplayer zelf denk ik ?ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:07:
Zijn er nog helemaal geen mediacenters of mediaplayers die met de metro interface werken?
De instellingen die deze gast gebruikt zijn dezelfde als de mijne. Vreemd genoeg kan ik met de instelling van de grafische kaart echter niet hoger dan 128MB. Ik heb net de 32-bit versie gedownload, maar die is ook traag. Alles duurt gewoon een eeuwigheid. Pasgeleden heb ik zitten rommelen met 32-bit en 64-bit versies van verschillende Linux-versies en die waren ook langzaam.Rhapsody schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:09:
[...]
Omdat bij mij de eerste poging mislukte (corrupt files melding) heb ik de iso opnieuw gedownload.
Vervolgens heb ik deze handleiding gebruikt voor het instellen van VirtualBox. De installatie verliep toen goed.
Maar ik heb geen enkele keer gehad dat de installatie een eeuwigheid duurde.
Alles is gewoon zo traag als ***, iets wat ik me niet kan herinneren onder Windows XP en eerdere Linux-versies onder VirtualBox. Ik heb het programma geüpgrade naar 4.1.8 toen dat uitkwam, maar daarna een tijdlang niet meer gebruikt.
Niet eens dus voor zover ik kan zien. Je hebt enkel een soort van videostore waar je films/series kan huren/kopen.
Volgens mij kun je via die app ook je 'eigen' video's kijken.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:18:
[...]
Niet eens dus voor zover ik kan zien. Je hebt enkel een soort van videostore waar je films/series kan huren/kopen.
Ik kan er niet eens inloggen, met de mededeling dat deze applicatie niet beschikbaar is in mijn regio. En verder kan ik dan gewoon niets in de app.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:19:
[...]
Volgens mij kun je via die app ook je 'eigen' video's kijken.
Vage shit.....:( Ik kan het trouwens ook niet voor elkaar krijgen om met m'n Microsoft Account m'n Facebook, Twitter etc. te koppelenormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:22:
[...]
Ik kan er niet eens inloggen, met de mededeling dat deze applicatie niet beschikbaar is in mijn regio. En verder kan ik dan gewoon niets in de app.
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 01-03-2012 12:37 ]
Ik zie voor vooral de niet-poweruser, de huistuinenkeukensurfer, moeders, kinderen etc zeker veel potentieel. Het is allemaal soepel, simpel, en duidelijk.
Zo iets simpels nergens te vinden.
Nee, dat lukt mij ook niet. Ik zie geen online facebook contacten. Iedereen blijft offline staan.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:36:
[...]
Vage shit.....:( Ik kan het trouwens ook niet voor elkaar krijgen om met m'n Microsoft Account m'n Facebook, Twitter etc. te koppelen
Bij mij is het nog erger...ik zie uberhaupt geen contacten.-Edwin- schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:50:
[...]
Nee, dat lukt mij ook niet. Ik zie geen online facebook contacten. Iedereen blijft offline staan.
In de weather app, je muis rechtsboven in de hoek en dan in het menu naar settings gaan. daar kan je van Fahrenheit naar Celcius.Wietsee. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:49:
Ik zit al een poos te zoeken, maar kan nergens vinden hoe je het de eenheid graden Fahrenheit naar graden Celcius omzet, iedere app. gebruikt Fahrenheit.
Zo iets simpels nergens te vinden.
It's never easy.....
In de muziek/video app pakt ie bij mij wel de videos die ik onder Libraries bij Music/Videos heb toegevoegd.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:22:
[...]
Ik kan er niet eens inloggen, met de mededeling dat deze applicatie niet beschikbaar is in mijn regio. En verder kan ik dan gewoon niets in de app.
splitscreen kreeg ik niet voor elkaar. heb ook maar een half uurtje getest.sebastius schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:39:
Vandaag nog een keertje zitten rommelen met mijn virtuele Windows 8. En eigenlijk vind ik Metro wel geinig, zeker zodra er meer apps voor komen. Het split-screen trucje vind ik erg gaaf, ik heb vaak dat ik de ene app gebruik als referentie of bron en de andere werk ik dan in.
Ik zie voor vooral de niet-poweruser, de huistuinenkeukensurfer, moeders, kinderen etc zeker veel potentieel. Het is allemaal soepel, simpel, en duidelijk.
Soepel,simpel en duidelijk ben ik het helemaal niet mee eens.
1: Alle menu;s zijn standaard verborgen ? Waar is de Start knop ?
2: snel afsluiten van je systeem is er niet bij. je moet eerst uitloggen en dan kan je afsluiten. door dit systeem laten mensen hun pc eerder aanstaan en dus meer stroom kosten.
3: het wisselen tussen Desktop zodat het vertrouwd aanvoelt en het wisselen naar Metro loopt moeizaam.
4: metro is niet handig als je kleurenblind bent, waarbij de standaard layout van Windows dit altijd wel geweest is.
ik heb maar 1 plus punt gevonden in Windows 8 en dat is het nieuwe taakbeheer.
maar die kan je ook in windows 7 krijgen met een 3th party programma.
je merkt gewoon dat Windows 8 een Mobile OS is en geen Desktop OS. Zelfs de officele demo's van Microsoft worden op een Tabblad getoond en niet gewoon achter een pc !!
Het is toch WINDOWS GEEN APPLE ? hoezo zie je alleen je muziek die bij libraries staan ? Krijgen we een nieuwe iTunes gebeuren op de PCFreshnezz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:06:
[...]
In de muziek/video app pakt ie bij mij wel de videos die ik onder Libraries bij Music/Videos heb toegevoegd.
[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 01-03-2012 13:13 ]
we snappen eht nu wel. je vind W8 een flop.Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:11:
[...]
splitscreen kreeg ik niet voor elkaar. heb ook maar een half uurtje getest.
2: snel afsluiten van je systeem is er niet bij. je moet eerst uitloggen en dan kan je afsluiten. door dit systeem laten mensen hun pc eerder aanstaan en dus meer stroom kosten.
3: het wisselen tussen Desktop zodat het vertrouwd aanvoelt en het wisselen naar Metro loopt moeizaam.
4: metro is niet handig als je kleurenblind bent, waarbij de standaard layout van Windows dit altijd wel geweest is.
je merkt gewoon dat Windows 8 een Mobile OS is en geen Desktop OS. Zelfs de officele demo's van Microsoft worden op een Tabblad getoond en niet gewoon achter een pc !!
Ik heb hem gisteravond ook even in VirtualBox draaiend gehad, maar de video driver van VirtualBox werkte niet (could not be initialized) en ik kon voor geen meter Windows 8 op full screen krijgen. Max. resolutie was 1600 x 1200. Ik vond W8 ook vrij sloom. Iemand the extensions van de laatste versie van VirtualBox wel draaiend gekregen en het display ook op full screen ?Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:15:
[...]
De instellingen die deze gast gebruikt zijn dezelfde als de mijne. Vreemd genoeg kan ik met de instelling van de grafische kaart echter niet hoger dan 128MB. Ik heb net de 32-bit versie gedownload, maar die is ook traag. Alles duurt gewoon een eeuwigheid. Pasgeleden heb ik zitten rommelen met 32-bit en 64-bit versies van verschillende Linux-versies en die waren ook langzaam.
Alles is gewoon zo traag als ***, iets wat ik me niet kan herinneren onder Windows XP en eerdere Linux-versies onder VirtualBox. Ik heb het programma geüpgrade naar 4.1.8 toen dat uitkwam, maar daarna een tijdlang niet meer gebruikt.
Andere kant, in VMware loopt het soepel. Extensions installeren gewoon en op full screen draaien is geen probleem.
Tja... of ik Windows 8 ook wat vindt... pfftt... ik blijf het een schizofreen (moeilijk woord alert) OS vinden met z'n continue geschakel tussen Metra (start scherm) en desktop.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Echter, als hij de eerste keer reboot, komt hij weer aanzetten met het zwarte scherm met die vis erop, en lijkt dan te blijven hangen.....
VMWare Workstation is trouwens toch niet gratis?
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 13:16 ]
Dat is het ookroboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:13:
[...]
we snappen eht nu wel. je vind W8 een flop.

Je moet Windows 8 zonder verwachtingen bekijken. Als je de startknop linksonder verwacht, als je menu's onder de rechtermuisklik verwacht etcetera dan is het inderdaad bijzonder storend. Als je het echter bekijkt als een geheel nieuw systeem dan zal je zien dat bijzonder veel dingen erg snel en makkelijk werken. Schakelen naar het bureablad moeilijk? Kan met een enkele shortcut, enkele muisklik en je kan zelfs als je de apps opsplitst in metro, links je metro IE draaien en rechts je gewone bureaublad. En als je dan het bureaublad klein maakt krijg je ook nog is kleine tabjes van alle applicaties die je daar open hebt staan zodat je er supersnel naartoe kan.Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:11:
[...]
Mensen moeten echt even anders tegen het systeem aankijken heb ik het idee. Ja het is allemaal anders, maar veel van die veranderingen werken echt lekker na wat gewenning. Wat ik nog heel erg mis is meer applicaties voor de metro interface, en dat ik mijn scherm maar in 2'en kan splitsen. 4 was prettiger geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door ormagon op 01-03-2012 13:18 ]
Windows heeft geen windows meer (de desktop buiten beschouwing gelaten). Kun je op een of andere manier 2, 3 of meer metro apps naast elkaar draaien ? Nogal handig om bijvoorbeeld gegevens over te nemen uit je mail ofzo. MSN messenger op een 26" is ook best vreemd.
Ik doe echt mn best om hier aan te wennen hoor! Maar zie voornamelijk een enorme tablet voor me.
vind het er clean uitzien. heb je iets nodig aan menus voor een app ga je naar de rechterkant van je scherm en je vind de menus.. de knop is verborgen voor start, de functionaliteit niet. klik linksonder en knallen maar.Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:11:
[...]
goed opgelet2: snel afsluiten van je systeem is er niet bij. je moet eerst uitloggen en dan kan je afsluiten. door dit systeem laten mensen hun pc eerder aanstaan en dus meer stroom kosten.
charm bar > settings > power off
ik vind weinig moeilijks aan linksonder klikken?3: het wisselen tussen Desktop zodat het vertrouwd aanvoelt en het wisselen naar Metro loopt moeizaam.
alle accessibility options zitten er nog steeds in zodat je alles kan aanpassen aan bijvoorbeeld kleurenblindheid.4: metro is niet handig als je kleurenblind bent, waarbij de standaard layout van Windows dit altijd wel geweest is.
kijk anders even naar de windows 8 consumer preview launch? het merendeel was non-touch enabled devices...ik heb maar 1 plus punt gevonden in Windows 8 en dat is het nieuwe taakbeheer.
wellicht is windows 8 niet het probleem, wellicht is het PEBKAC[...]
Het is toch WINDOWS GEEN APPLE ? hoezo zie je alleen je muziek die bij libraries staan ? Krijgen we een nieuwe iTunes gebeuren op de PC
60 TB can not be enough
Muis naar bovenin beeld, dan zie je het handje. Sleep je scherm naar links of rechts, dan wordt die klein en hou je een groot leeg scherm over, klik daar eenmaal op en je kan er een applicatie naast draaien.rinkel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:18:
Wat ik niet zo goed snap, is dat als je bijvoorbeeld notepad opent, je naar de desktop gaat (tot dusver ok), maar als je dan de notepad afsluit, je ook in de desktop blijft. Ik vind het nogal warrig dat je de ene keer naar de desktop gaat, en dan weer in metro blijft (al snap ik wel hoe het werkt, ene app is geen metro en de ander wel)
Windows heeft geen windows meer (de desktop buiten beschouwing gelaten). Kun je op een of andere manier 2, 3 of meer metro apps naast elkaar draaien ? Nogal handig om bijvoorbeeld gegevens over te nemen uit je mail ofzo. MSN messenger op een 26" is ook best vreemd.
Ik doe echt mn best om hier aan te wennen hoor! Maar zie voornamelijk een enorme tablet voor me.
Thanks. Lukt het je dan wel om W8 full screen te krijgen, dus dat W8 de resolutie van je monitor ziet ? Mij niet gelukt.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:16:
Na veel zoeken denk ik dat ik de oplossing voor de traagheid heb gevonden. VirtualBox zet sinds versie 4.1.x hier "IO APIC" en "Support absolute pointing device" aan, bij elke VM, wat een hele langzame virtual machine oplevert, en een hele trage muis. Ik heb die instellingen uit gezet, en nu knalt Win8 in 5 minuten door de installatie heen.
Echter, als hij de eerste keer reboot, komt hij weer aanzetten met het zwarte scherm met die vis erop, en lijkt dan te blijven hangen.....
VMWare Workstation is trouwens toch niet gratis?
Ehh... ik zou ook graag VirtualBox draaien, VMware was ff een snelle actie gisteravond. Wel zo netjes om een gratis alternatief te gebruiken ;-)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
het kan een leuke OS zijn, maar het is een vervolg op Windows 7, dus ooit zullen we moeten overstappen naar Windows 8 om profeit te hebben van de nieuwe ontwikkelingen. dus ik kan er niet anders na kijken.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:17:
[...]
Je moet Windows 8 zonder verwachtingen bekijken. Als je de startknop linksonder verwacht, als je menu's onder de rechtermuisklik verwacht etcetera dan is het inderdaad bijzonder storend. Als je het echter bekijkt als een geheel nieuw systeem dan zal je zien dat bijzonder veel dingen erg snel en makkelijk werken. Schakelen naar het bureablad moeilijk? Kan met een enkele shortcut, enkele muisklik en je kan zelfs als je de apps opsplitst in metro, links je metro IE draaien en rechts je gewone bureaublad. En als je dan het bureaublad klein maakt krijg je ook nog is kleine tabjes van alle applicaties die je daar open hebt staan zodat je er supersnel naartoe kan.
Mensen moeten echt even anders tegen het systeem aankijken heb ik het idee. Ja het is allemaal anders, maar veel van die veranderingen werken echt lekker na wat gewenning. Wat ik nog heel erg mis is meer applicaties voor de metro interface, en dat ik mijn scherm maar in 2'en kan splitsen. 4 was prettiger geweest.
het is gewoon Windows mobile 8 die draait op een PC en daar gaat het gewoon helemaal mis.
Windows 8 is zeker een flop op de PC !
als ze Windows 8 een succes willen maken moeten ze het volgende doen.
Optie Desktop of Metro.
Startknop terug zetten.
optie om de menu's niet te laten verbergen.
ach ja als we ooit over moeten stappen naar Windows 8, dan moet ik maar gelijk een touch screen erbij halen, want anders is de besturing niet te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 01-03-2012 13:30 ]
Dank voor de info, maar als ik dat doe verkleint ie even en maximaliseert ie meteen weer.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Muis naar bovenin beeld, dan zie je het handje. Sleep je scherm naar links of rechts, dan wordt die klein en hou je een groot leeg scherm over, klik daar eenmaal op en je kan er een applicatie naast draaien.
Zal moeten wennen aan alles fullscreen
Je hoeft niets van metro te gebruiken, zie metro als je startknop. Met een enkele klik zit je in desktop mode en heb je nergens last van, werkt allemaal bijna hetzelfde als in Win 7. Ik draai nu desktop en metro app naast elkaar in split screen, werkt razendsnel!Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:28:
[...]
het kan een leuke OS zijn, maar het is een vervolg op Windows 7, dus ooit zullen we moeten overstappen naar Windows 8 om profeit te hebben van de nieuwe ontwikkelingen. dus ik kan er niet anders na kijken.
het is gewoon Windows mobile 8 die draait op een PC en daar gaat het gewoon helemaal mis.
Optie Desktop of Metro.
Startknop terug zetten.
beetje voorbarige aanname he? Dat het jou niet bevalt zegt niet dat de gemiddelde consument die gek wordt gemaakt met "apps" het ook niets vindt?Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:28:
[...]
het kan een leuke OS zijn, maar het is een vervolg op Windows 7, dus ooit zullen we moeten overstappen naar Windows 8 om profeit te hebben van de nieuwe ontwikkelingen. dus ik kan er niet anders na kijken.
Optie Desktop of Metro.
Startknop terug zetten.
Verkleint hij even? Als je hem vasthoudt en naar links of rechts sleept zie je een grijze balk verschijnen, als je hem daarachter loslaat begin je gewoon in split screen te werken.rinkel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:29:
[...]
Dank voor de info, maar als ik dat doe verkleint ie even en maximaliseert ie meteen weer.
Zal moeten wennen aan alles fullscreen
ik krijg ook geen grijze balk hoor. krijg geen 2 schermen naast elkaarormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:31:
[...]
Verkleint hij even? Als je hem vasthoudt en naar links of rechts sleept zie je een grijze balk verschijnen, als je hem daarachter loslaat begin je gewoon in split screen te werken.
Oke, je zit in metro. Je pakt je scherm vast door je muis helemaal bovenin te plaatsen. Zodra je klikt en vasthoudt wordt je scherm heel klein, als je dan helemaal naar links sleept en loslaat komt je huidige applicatie in een kleine column te staan, het grootste gedeelte van je scherm is dan leeg. klik daarop en dan op een nieuwe applicatie en die opent ernaast. Het enige wat niet gaat is twee maal dezelfde applicatie naast elkaar openen (wat wel jammer is, browsers naast elkaar is vaak wel fijn).roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:33:
[...]
ik krijg ook geen grijze balk hoor. krijg geen 2 schermen naast elkaar
ik snap de handeling maar als ik het venster naar links of rechts sleep en loslaat maximaliseert deze gewoon weerormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:35:
[...]
Oke, je zit in metro. Je pakt je scherm vast door je muis helemaal bovenin te plaatsen. Zodra je klikt en vasthoudt wordt je scherm heel klein, als je dan helemaal naar links sleept en loslaat komt je huidige applicatie in een kleine column te staan, het grootste gedeelte van je scherm is dan leeg. klik daarop en dan op een nieuwe applicatie en die opent ernaast. Het enige wat niet gaat is twee maal dezelfde applicatie naast elkaar openen (wat wel jammer is, browsers naast elkaar is vaak wel fijn).
Nee helaas niet, Iso op een usb stick word niet begrepen bij het booten!sebastius schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:33:
Kan ik op eenvoudige wijze vanaf mijn Mac de ISO op een USB stick plaatsen zodat ik van deze kan booten? Of vereist dat meer ingrepen op een WIndows computer?
Makkelijkste is om even een windows pc te zoeken en daar te downloaden via deze link : http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso
Deze installer vraagt om de installatie op een usb stick klaar te zetten
Iso uitpakken op een usb stick werkt dan weer welHydrosine schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:41:
[...] Nee helaas niet, Iso op een usb stick word niet begrepen bij het booten! [...]
Anoniem: 229792
Frappant. Werk momenteel zo, en dat werkt erg fijn!roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:37:
[...]
ik snap de handeling maar als ik het venster naar links of rechts sleep en loslaat maximaliseert deze gewoon weer

Dat gaat helaas niet meer.Anoniem: 229792 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:46:
Iemand enig idee hoe ik de startknop weer terug kan krijgen? In de beta kon ik nog via het register de startknop terug krijgen, maar dat werkt niet meer in de Consumer Preview. Iemand een idee?
[ Voor 30% gewijzigd door ormagon op 01-03-2012 13:48 ]
Heb nog geen tijd gehad om er zelf naar te kijken, de oude versie staat nog steeds in m'n VM en die schoof gewoon die Metro zooi over mijn openstaande applicaties. Ben benieuwd of dat 'opgelost' is.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Anoniem: 229792
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik gebruik 2 schermen. Metro apps kunnen maar op 1 scherm draaien, die kan ik niet op het 2e scherm krijgen. Maar wel in split screen en dan splitten met de desktop.prutser001 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:51:
Iemand al geprobeerd met een multi monitor setup? (In VMware player kun je gewoon extenden naar 2de monitor). Want nu gebruik ik 'splitscreen/Grid' om b.v. 2 applicaties te draaien op mijn 2de scherm (Mirc/chat/web/film etc) en b.v. een spel op m'n hoofdscherm.
Heb nog geen tijd gehad om er zelf naar te kijken, de oude versie staat nog steeds in m'n VM en die schoof gewoon die Metro zooi over mijn openstaande applicaties. Ben benieuwd of dat 'opgelost' is.
Niet zo heel mooi, maar wel mee te leven.
aaah is dat het XD mogen ze wel ergens duidelijk aangeven met een popup ofzo XDFred-Erik schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:58:
Voor de mensen die proberen programma's split-screen te draaien maar waar dit niet lukt: de minimumresolutie hiervoor is 1366*768 (oid); als je daar niet aan voldoet (zowel mijn desktop als laptop voldoen niet) kun je helaas niet 'splitten'.
laptop scherm is maar 1280x800 >.>
Ondanks dat ik in de reactie op de frontpage zei dat ik Metro een kans zou geven, weet ik één ding al zeker. Als ik Metro niet kan uitschakelen, dan is er *no way in hell* dat ik dit OS ga gebruiken. Ik heb me ingelezen en filmpjes gekeken op internet om te zien hoe Metro werkt, maar het geschakel tussen de twee interfaces maakt me compleet horendol. Dat is niet te doen. Het is net alsof ik heen en weer aan switchen ben tussen mijn computerscherm, en een (remote) telefoon of iets dergelijks.
Als ik dan al in de desktop zit, wordt ik geconfronteerd met de Ribbon: de meest brakke UI-uitvinding ooit. De "experts" kunnen wel zeggen dat het beter werkt, maar het is een kruising tussen een menu, een knoppenbalk, en een tabvenster, terwijl het geen van alle drie is. Het neemt teveel plaats in beslag tegenover een normaal menu of knoppenbalk, en het in- en uitklappen is ontzettend vervelend. Ik heb er een hele tijd mee gewerkt onder Office 2007, maar eraan wennen kan ik niet; het is gewoon niet mijn manier van werken.
De Metro-applicaties zijn compleet *nutteloos* voor wat ik met de computer doe. Daarnaast ben ik er pertinent op tegen hoe ver het OS is ingegraven in de cloud en bezig is met "sociale zooi": share dit, share dat, location zus, location zo.
Qua uiterlijk voelt Metro heel 1989-ish aan eerlijk gezegd; een rechthoekige interface met weinig en extreem grote elementen omdat het toen niet anders kon. De Windows 8 desktop zelf voelt onaf aan; de rechte hoeken, de uitlijningen, de fletsere kleuren... het zou minimalistisch moeten zijn, maar hier voelt het gewoon oud aan.
Als Metro niet uitgezet kan worden in de final versie, met een fatsoenlijke vervanger voor het startmenu, dan weet ik wel wat er waarschijnlijk gaat gebeuren.
1. Mijn volgende PC gaat Arch Linux draaien met Gnome 3 of XFCE.
2. Mijn oude Windows XP SP3 komt in een VM terecht voor het spelen van mijn oude 2D spellen, en als het werkt, ook voor de 3D-spellen. Wellicht kan ik Wine gebruiken als het onder XP in een VM niet werkt. Deze VM zal dan ook ChessBase Fritz 11 draaien om mijn DGT schaakbord aan te sturen (het enige stuk hardware dat ik heb dat niet volledig onder Linux werkt). Fritz 12 gebruikt ook een Ribbon, dus daarop ga ik niet overstappen. Windows updates zijn niet nodig, omdat die VM geen netwerk zal hebben en nooit op internet zal komen.
3. Adobe Lightroom wordt vervangen door RawTherapee, of DarkTable, en Photoshop vervang ik door The Gimp.
Met de manier waarop Apple werkt als bedrijf zijnde (beperkte keuze in hardware, "our way or no way", etc) ben ik het niet eens, maar ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen....
Als Windows 8 zo blijft zoals het nu is, dan werk ik nog liever met een Mac met OSX.
Ik moest er ook even aan wennen, maar nu, dag twee zit ik hier op mijn werk steeds naar de interface elementen van Windows 8 te zoeken, dus het went behoorlijk snel.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:03:
Nou, het is geïnstalleerd, nadat het OS tijdens de installatie bleef hangen in VirtualBox. Het is tevens tijdens het gebruik al een keer of 5 bevroren.
Ondanks dat ik in de reactie op de frontpage zei dat ik Metro een kans zou geven, weet ik één ding al zeker. Als ik Metro niet kan uitschakelen, dan is er *no way in hell* dat ik dit OS ga gebruiken. Ik heb me ingelezen en filmpjes gekeken op internet om te zien hoe Metro werkt, maar het geschakel tussen de twee interfaces maakt me compleet horendol. Dat is niet te doen. Het is net alsof ik heen en weer aan switchen ben tussen mijn computerscherm, en een (remote) telefoon of iets dergelijks.
Hoe kan het nou teveel ruimte innemen als het standaard ingeklapt is. Ik vind het wel goed werken juist omdat per default de verkenner nu cleaner is dan onder windows 7 en pas als je iets nodig hebt dan ga je op zoek.Als ik dan al in de desktop zit, wordt ik geconfronteerd met de Ribbon: de meest brakke UI-uitvinding ooit. De "experts" kunnen wel zeggen dat het beter werkt, maar het is een kruising tussen een menu, een knoppenbalk, en een tabvenster, terwijl het geen van alle drie is. Het neemt teveel plaats in beslag tegenover een normaal menu of knoppenbalk, en het in- en uitklappen is ontzettend vervelend. Ik heb er een hele tijd mee gewerkt onder Office 2007, maar eraan wennen kan ik niet; het is gewoon niet mijn manier van werken.
HET IS OOK ONAFDe Metro-applicaties zijn compleet *nutteloos* voor wat ik met de computer doe. Daarnaast ben ik er pertinent op tegen hoe ver het OS is ingegraven in de cloud en bezig is met "sociale zooi": share dit, share dat, location zus, location zo.
Qua uiterlijk voelt Metro heel 1989-ish aan eerlijk gezegd; een rechthoekige interface met weinig en extreem grote elementen omdat het toen niet anders kon. De Windows 8 desktop zelf voelt onaf aan;

de rechte hoeken, de uitlijningen, de fletsere kleuren... het zou minimalistisch moeten zijn, maar hier voelt het gewoon oud aan.
Als Metro niet uitgezet kan worden in de final versie, met een fatsoenlijke vervanger voor het startmenu, dan weet ik wel wat er waarschijnlijk gaat gebeuren.
1. Mijn volgende PC gaat Arch Linux draaien met Gnome 3 of XFCE.
2. Mijn oude Windows XP SP3 komt in een VM terecht voor het spelen van mijn oude 2D spellen, en als het werkt, ook voor de 3D-spellen. Wellicht kan ik Wine gebruiken als het onder XP in een VM niet werkt. Deze VM zal dan ook ChessBase Fritz 11 draaien om mijn DGT schaakbord aan te sturen (het enige stuk hardware dat ik heb dat niet volledig onder Linux werkt). Fritz 12 gebruikt ook een Ribbon, dus daarop ga ik niet overstappen. Windows updates zijn niet nodig, omdat die VM geen netwerk zal hebben en nooit op internet zal komen.
3. Adobe Lightroom wordt vervangen door RawTherapee, of DarkTable, en Photoshop vervang ik door The Gimp.
Met de manier waarop Apple werkt als bedrijf zijnde (beperkte keuze in hardware, "our way or no way", etc) ben ik het niet eens, maar ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen....
Als Windows 8 zo blijft zoals het nu is, dan werk ik nog liever met een Mac met OSX.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 01-03-2012 14:10 ]
Dat kan via DIT programma. Let op: het wil ook een toolbar en nog een proggie installen, gewoon declinen.Anoniem: 229792 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:46:
Iemand enig idee hoe ik de startknop weer terug kan krijgen? In de beta kon ik nog via het register de startknop terug krijgen, maar dat werkt niet meer in de Consumer Preview. Iemand een idee?
We do what we must because we can.
Alsof OS X de oplossing is.....die interface stamt helemaal uit het jaar nul. 'k verwacht dat we over een jaar (ik heb het al eerder gezegd) niet anders gewend zijn......Metro interface zit mij eigenlijk niet in de weg.
Alle 'nieuwe' Apps zijn 'Metro Apps'....dus daar heb je je Desktop niet meer voor nodig....die Desktop is puur om de legacy te ondersteunen
Ik vind het in- en uitklappen van interface-elementen uitermate vervelend. Het in- en uitklappen van die Ribbon voelt aan als een werkbalk die je de hele tijd aan- en uitzet.Ramon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:06:
Hoe kan het nou teveel ruimte innemen als het standaard ingeklapt is. Ik vind het wel goed werken juist omdat per default de verkenner nu cleaner is dan onder windows 7 en pas als je iets nodig hebt dan ga je op zoek.
Dat weet ik ook. Ik ga er echter vanuit dat het uiterlijk van de desktop niet of nauwelijks meer verandert als men Windows 8 zoals gepland in oktober wil releasen.
Oh, jij was die Microsoft-fanboy die Windows 8 loopt te promoten in de reacties op de frontpage in elk topic dat langskomt, zelfs als het over de Mac gaat, nietwaar? Net zo erg als de Mac-fanboys die alles wat de voorgeschoteld krijgen maar kritiekloos accepteren en alles geweldig vinden.
Windows 8 met is vanwege die gespleten "Ben ik een tablet of een desktop?"-persoonlijkheid gewoon onwerkbaar geworden. Het voelt aan alsof Metro bovenop Windows 7 is geplant, maar wel wordt gepusht als de primaire interface, wat op een desktopcomputer dus precies verkeerd om is. Het heen en weer schakelen tussen beide manieren van werken is gewoon vervelend en op sommige momenten verwarrend.
Ik zie grote bedrijven zoals Adobe, en zelfs Microsoft zelf, geen programma's zoals Photoshop of Word for Metro schrijven eerlijk gezegd.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:09:
Alle 'nieuwe' Apps zijn 'Metro Apps'....dus daar heb je je Desktop niet meer voor nodig....die Desktop is puur om de legacy te ondersteunenop termijn verdwijnt dat dus helemaal...(verwacht ik)
[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 14:18 ]
Of je blijft dan gewoon bij Windows 7...Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:03:
Nee....ze maken natuurlijk ook geen apps for iOSKatsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:13:
[...]
Ik zie grote bedrijven zoals Adobe, en zelfs Microsoft zelf, geen programma's zoals Photoshop of Word for Metro schrijven eerlijk gezegd.
Ik ben het hier mee eens voor de thuisgebruiker. Metro werkt prima en ik vind het er wel grappig uitzien. Onder de motorkap is het goed geoptimaliseerd, alles draait sneller voor mijn gevoel dan Win7. Ook het charm bar gedeelte werkt goed. De smartphone/tablet achtige dingen zoals het standaard delen en integraties van apps zijn super.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Alsof OS X de oplossing is.....die interface stamt helemaal uit het jaar nul. 'k verwacht dat we over een jaar (ik heb het al eerder gezegd) niet anders gewend zijn......Metro interface zit mij eigenlijk niet in de weg.
Alle 'nieuwe' Apps zijn 'Metro Apps'....dus daar heb je je Desktop niet meer voor nodig....die Desktop is puur om de legacy te ondersteunenop termijn verdwijnt dat dus helemaal...(verwacht ik)
Maar als ik aan het kijken ben hoe ik nu aan het werk ben... Standaard meer dan 6 programma's/schermen open en moet veel switchen, voor het ontwikkelen vaak 1 monitor full screen met ontwikkelomgeving en de andere met het FO en TO en een debug applicatie overlappend naast elkaar open. Dat zou met Metro in de huidige staat niet mogelijk. Op dit moment wil elke Metro app full screen draaien of een split doen van het scherm. Dus dan zou ik in dit geval concessies moeten doen, of gewoon alles in desktop draaien.
Ik ben wel benieuwd hoe dat dan in de toekomst gaat gebeuren als er geen desktop meer is. Of zouden ze metro apps ook gewindowed gaan maken voor de enterprise?
What a fine day for Science! | Specs
Dat kan, tot 2020....ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:18:
Of je blijft dan gewoon bij Windows 7...
In mijn ogen gaat de computerwereld compleet de verkeerde kant op. Ik heb het gevoel alsof de échte mogelijkheden van de systemen steeds verder worden weggestopt onder lagen en lagen van grafische interfaces. Niet dat ik een commandline freak ben of iets dergelijks, maar om nou compleet te moeten omschakelen naar een ander type desktop als ik mijn meer veeleisende taken wil uitvoeren, vind ik absurd.
Doe toch niet zo belabberd, alsof je niet snapt wat ik bedoel. Photoshop en Word en dat soort programma's zijn geen "apps". Die schrijf je niet "even" om naar Metro. Metro is een interface voor simpele dingen, zoals het bekijken van foto's, of wat foto's, en dat soort spul... wat je dus op een tablet doet. Zo ziet het uit, zo voelt het aan, en zo werkt het ook. Voor "echt werk" zie ik het niet ingezet worden. Daar is het veel te beperkt voor.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:20:
Nee....ze maken natuurlijk ook geen apps for iOSNatuurlijk komt Photoshop (en ook MS zelf) met apps for de Metro interface...
[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 14:25 ]
Alle fanboy gevoelens over boort gegooid. Ik vind Metro er subliem uitzien, maar momenteel werkt het niet zoals release zal zijn. Het is wederom anders dan voorgaande Windows, veel mensen hebben ontzettende problemen met iets anders dan gewent te gebruiken.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:13:
[...]
Ik vind het in- en uitklappen van interface-elementen uitermate vervelend. Het in- en uitklappen van die Ribbon voelt aan als een werkbalk die je de hele tijd aan- en uitzet.
[...]
Dat weet ik ook. Ik ga er echter vanuit dat het uiterlijk van de desktop niet of nauwelijks meer verandert als men Windows 8 zoals gepland in oktober wil releasen.
[...]
Oh, jij was die Microsoft-fanboy die Windows 8 loopt te promoten in de reacties op de frontpage in elk topic dat langskomt, zelfs als het over de Mac gaat, nietwaar? Net zo erg als de Mac-fanboys die alles wat de voorgeschoteld krijgen maar kritiekloos accepteren en alles geweldig vinden.
Windows 8 met is vanwege die gespleten "Ben ik een tablet of een desktop?"-persoonlijkheid gewoon onwerkbaar geworden. Het voelt aan alsof Metro bovenop Windows 7 is geplant, maar wel wordt gepusht als de primaire interface, wat op een desktopcomputer dus precies verkeerd om is. Het heen en weer schakelen tussen beide manieren van werken is gewoon vervelend en op sommige momenten verwarrend.
Metro's succes hangt af van de developers, als alle doorgaande apps geschikt gemaakt worden voor Metro, dan zal Metro al stukken beter aanvoelen. Nu word het rommelig, vervelend en irritant om van het mooie Metro naar de oude interface terug te keren, die door de Metro shell eromheen veel onpraktischer is geworden.
Ook zijn de drivers een gemis. Zo zou mijn touchpad, mijn touchmouse al een stuk betere ervaring kunnen bieden zodra sidescrolling beter word. Zo zijn er meer drivers die verbetering kunnen krijgen.
Maar realistisch gezien, de interface is net geboren. Voor het eerst bruikbaar (Developer Preview was helemaal niets waard). Het hangt in mijn ogen af van de Windows Store.
Tevens, in Windows Vista is besloten om de mail app eruit te halen, en in windows 8 zetten ze hem er weer in.
En wat als je alleen maar Outlook gebruikt? Kun je die mail app dan verwijderen?
En als laatste, waarom heeft Windows voor een explorer app gekozen die er net zo uit ziet als Windows 7, maar dan beperkter. Die brengt alleen maar verwarring op.
An a day keeps the doctor away.
Nee ik hou me liefst zo ver mogelijk van Apple topics/nieuwsberichten.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:13:
[...]
Praat voor jezelf svpWindows 8 met is vanwege die gespleten "Ben ik een tablet of een desktop?"-persoonlijkheid gewoon onwerkbaar geworden. Het voelt aan alsof Metro bovenop Windows 7 is geplant, maar wel wordt gepusht als de primaire interface, wat op een desktopcomputer dus precies verkeerd om is. Het heen en weer schakelen tussen beide manieren van werken is gewoon vervelend en op sommige momenten verwarrend.
En waarom dan wel niet? Op z'n minst komt Metro op tablets te draaien, en wanneer er genoeg windows 8 tablets verkocht worden zullen bedrijven touch-versies van hun apps uit gaan brengen voor Windows 8-metro.[...]
Ik zie grote bedrijven zoals Adobe, en zelfs Microsoft zelf, geen programma's zoals Photoshop of Word for Metro schrijven eerlijk gezegd.
Dus geen volledige versie van photoshop op metro, maar wel een simpele touchvriendelijke versie.
Ik vind hem er "oud" uitzien...FricoRico schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:25:
Alle fanboy gevoelens over boort gegooid. Ik vind Metro er subliem uitzien
Ik heb geen enkel probleem met het gebruiken van dingen die ik niet gewend ben. Leren gaat snel.maar momenteel werkt het niet zoals release zal zijn. Het is wederom anders dan voorgaande Windows, veel mensen hebben ontzettende problemen met iets anders dan gewent te gebruiken.
Echter, als een interface voor mij niet doet wat hij moet doen (Metro in dit geval dus), dan is hij gewoon niet bruikbaar. De Metro-apps zijn te beperkt, en zullen waarschijnlijk beperkter blijven dan de desktopprogramma's, zeker voor de eerste paar jaar, en wellicht voor altijd. Bij alles wat ik doe kom ik prompt in de Windows 8 Desktop terecht. Dan kan ik dus net zo goed gewoon in de Desktop werken.
De enige reden waarom ik Metro zou willen gebruiken is als ik er desktopprogramma's op kan zetten; dat heb ik nog niet bekeken. Dan wordt het echter gewoon een full screen start-menu...
[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 14:34 ]
Ondanks dat ik natuurlijk op W7 kan blijven, wat ik waarschijnlijk ook zo lang mogelijk zal doen op mn werklaptop, ga ik prive eens kijken naar Mac of Linux.
Ik ben echt geen fanboy van enig systeem. Ik gebruik wel veel MS producten omdat ik dit voor mn werk nu eenmaal nodig heb (Visual Studio, SQL server, ERP op Windows, etc).
Ik heb zelf meerdere Windows omgevingen, een NAS met linux, mn vriendin een iMac,
Ik ga naast de W8 image nog een aantal images maken om gewoon eens wat rond te kijken. Ik wil best veranderen (zal wel moeten in de IT) maar ik ben helaas bang dat Metro echt niks voor mij is, ik denk dat ze de plank mis hebben geslagen, wat ik echt heel spijtig vind.
Om in de lijn van dit topic te blijven: mijn ervaring met Windows 8 (Metro) is niet een super positieve, al zal ik er de komende tijd nog wel even mee bezig zijn. (Ben aan t kijken of ons ERP iets met Metro kan (proof of concept)
Ik vind het gewoon heel erg jammer, ik was echt het liefst bij Windows gebleven.
Misschien is het zo ook wel bedoeld?Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Dan kan ik dus net zo goed gewoon in de Desktop werken.
De enige reden waarom ik Metro zou willen gebruiken is als ik er desktopprogramma's op kan zetten; dat heb ik nog niet bekeken. Dan wordt het echter gewoon een full screen start-menu...
Dat kan, rechtermuisknop op een programma en dan 'pin to start'. Dan kun je het gewoon als startscherm/startmenu gebruiken voor je desktopprogramma's.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:32:
Wat is Metro....
Is het een touch-interface bovenop de klassieke Windows, en blijft die laatste altijd bestaan?
Is het een vervanger voor de klassieke Windows-interface, waarbij de laatste eigenlijk had moeten verdwijnen, maar er wel nog is omdat het gewoon nodig is voor oudere programma's?
Is het de bedoeling dat Metro op een gegeven moment een ander OS eronder krijgt waarna men alle legacy-spullen laat vallen?
Is het een full screen startmenu dat "toevallig" een eigen ondersteuning biedt aan een apart type applicaties zodat het ook op tablets gebruikt kan worden?
Kan jij er misschien geen moeite mee hebben, durf te wedden dat 90% van de mensen al per direct gefrustreerd is omdat het COMPLEET anders werkt dan oude Windows. Wat misschien terecht is, maar als beta gebruikers hoor je je daar voor af te kunnen sluiten.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Ik vind hem er "oud" uitzien...
[...]
Ik heb geen enkel probleem met het gebruiken van dingen die ik niet gewend ben. Leren gaat snel.
Echter, als een interface voor mij niet doet wat hij moet doen (Metro in dit geval dus), dan is hij gewoon niet bruikbaar. De Metro-apps zijn te beperkt, en zullen waarschijnlijk beperkter blijven dan de desktopprogramma's, zeker voor de eerste paar jaar, en wellicht voor altijd. Bij alles wat ik doe kom ik prompt in de Windows 8 Desktop terecht. Dan kan ik dus net zo goed gewoon in de Desktop werken.
Vind het onzin om te zeggen dat Metro apps beperkt zijn, waarom zou dat? Er kan nogsteeds gebruik gemaakt worden van voorgaande programmeer talen

Je moet als beta tester nu eenmaal een open-mind houden. Oordeel maar als de volledige versie van Windows 8 een paar maandjes op de markt is en alleen al de drivers geschikt zijn gemaakt voor Windows 8
Kan voor Metro-apps gebruik worden gemaakt van talen zoals C++, C#, etc? Ik dacht dat Metro alleen het schrijven van apps in HTML5, CSS en Javascript ondersteunde. Of dat was de bedoeling en men heeft dat later weer gewijzigd.
In elk geval denk ik dat, zoals je zelf al zegt, Windows 8 geen succes wordt omdat het volledig anders werkt dan welke andere Windows-versie dan ook. Dat heb ik al vaker gezegd in de commentaren op de frontpage. "Als mensen hier, de Tweakers, zelfs de veranderingen tussen XP, Vista en 7 zo enorm vinden, dan zullen de gewone mensen een aardverschuiving voor de kiezen krijgen als Windows 8 uitkomt, en men zal collectief hun nieuwe computer van Windows 7 voorzien."
Ik ben ervan overtuigd dat dit gaat gebeuren. In het beste geval zullen veel mensen Metro gebruiken als een full screen startscherm voor hun normale applicaties.
Onze software op dit moment, zal zeker nog niet werken op metro.FricoRico schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:41:
[...]
Noem jij eens 1 applicatie die niet fatsoenlijk zou kunnen werken onder Metro..
kan metro omgaan met WinDev taal ? of alleen maar HTML5 en javascript .
1 compliment aan microsoft
ze wijken niet af van hun werkstijl.
Windows 95 (slecht)
Windows 98 (Goed)
Windows 2000 (slecht)
Windows XP (goed)
Windows Vista (slecht)
Window 7 (goed)
Windows 8 (Slecht)
dus ik ben positief over Windows 9
[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 01-03-2012 14:54 ]
Het is nooit de bedoeling geweest andere programmeertalen overboord te gooien, HTML5 is er alleen bijgekomen. Er is wel een compleet nieuwe API voor Windows functies en het ontwerpen van het uiterlijk, WinRT ipv het verouderde Win32.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:47:Kan voor Metro-apps gebruik worden gemaakt van talen zoals C++, C#, etc? Ik dacht dat Metro alleen het schrijven van apps in HTML5, CSS en Javascript ondersteunde. Of dat was de bedoeling en men heeft dat later weer gewijzigd.
De meeste niet-nerds zullen heus niet een ander besturingssysteem gaan installeren hoor. Hoeveel mensen hoor je er nu over klagen dat Android zo ingewikkeld is omdat het er niet precies hetzelfde uitziet als hun vorige Nokia-featurephone of Windows Mobile-ding?In elk geval denk ik dat, zoals je zelf al zegt, Windows 8 geen succes wordt omdat het volledig anders werkt dan welke andere Windows-versie dan ook. Dat heb ik al vaker gezegd in de commentaren op de frontpage. "Als mensen hier, de Tweakers, zelfs de veranderingen tussen XP, Vista en 7 zo enorm vinden, dan zullen de gewone mensen een aardverschuiving voor de kiezen krijgen als Windows 8 uitkomt, en men zal collectief hun nieuwe computer van Windows 7 voorzien."
En dat is een probleem omdat..? Daarnaast zullen ze als ze dat leuke gratis spel willen spelen, of dat handige nieuwe programma willen gebruiken, toch echt Metro apps gaan gebruiken. En aangezien al het oude ook nog werkt kan het natuurlijk even duren voordat die de meerderheid vormen, maar da's toch geen probleem.Ik ben ervan overtuigt dat dit gaat gebeuren. In het beste geval zullen veel mensen Metro gebruiken als een full screen startscherm voor hun normale applicaties.
Drivers werken wel is waar wel, maar kunnen niet geinstalleerd worden door compatability checks, waardoor je de omliggende software mist. Zo heb ik geen control panel voor me Intel Graphics, geen smooth scrolling voor me muis. Daarbij komt dat input drivers andere gestures kunnen krijgen (mijn trackpad en muis ondersteunen multitouch, maar er zijn nog geen handige gestures voor gemaakt).Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:47:
Drivers zouden toch geschikt moeten zijn; ik meen me te herinneren dat Windows 8 hetzelfde drivermodel gebruikt als Vista en 7. Als drivers van oudere apparaten niet werken, dan gaat Windows 8 de prullenbak in, net als Vista, bij de meeste mensen.
Kan voor Metro-apps gebruik worden gemaakt van talen zoals C++, C#, etc? Ik dacht dat Metro alleen het schrijven van apps in HTML5, CSS en Javascript ondersteunde. Of dat was de bedoeling en men heeft dat later weer gewijzigd.
In elk geval denk ik dat, zoals je zelf al zegt, Windows 8 geen succes wordt omdat het volledig anders werkt dan welke andere Windows-versie dan ook. Dat heb ik al vaker gezegd in de commentaren op de frontpage. "Als mensen hier, de Tweakers, zelfs de veranderingen tussen XP, Vista en 7 zo enorm vinden, dan zullen de gewone mensen een aardverschuiving voor de kiezen krijgen als Windows 8 uitkomt, en men zal collectief hun nieuwe computer van Windows 7 voorzien."
Ik ben ervan overtuigt dat dit gaat gebeuren. In het beste geval zullen veel mensen Metro gebruiken als een full screen startscherm voor hun normale applicaties.
De C talen worden gewoon ondersteund, zoals je bijvoorbeeld in dit stuk kan lezen:
Where WinRT is fundamentally different is in who owns it within Microsoft. It is now a first-class element of Windows – in may ways, it now is Windows. Another massively important point is that WinRT offers first-class support for C and C++ (as you would expect), C#, VB.NET and the other .NET languages (e.g. F#), again as you would expect.
But probably not as you were expecting is first class support for Javascript. This means that when you're building your new Metro-style applications, you write the script to control your Document Object Model (DOM) in Javascript, but when you do this you are directly plumbing straight into Windows as if you were using C.
http://www.guardian.co.uk...metro-developer-viewpoint
[ Voor 42% gewijzigd door Wolfos op 01-03-2012 14:57 ]
Dit is de architectuur.
http://community.devexpre...Architecture_485458D4.png
I regret.... things i should have said
Dat dacht ik ook, maar dat is me nog niet gelukt. Gewoon draaien als Windows 7 heb ik geprobeert... Heb jij iets bijzonders geprobeert?Wolfos schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:57:
Als er problemen zijn met compatibility checks moet je gewoon in compatibiliteitsmode draaien. Dan zet (als het goed is) Windows zelf de check uit. Werkte bij mij voor Bootcamp (die overigens ook in Windows 7 64-bit al niet draaide).
EDIT:
Yep, hij doet het maar hij doet wel heel lang over authorization.
[ Voor 50% gewijzigd door Wolfos op 01-03-2012 15:01 ]
Dit topic is gesloten.
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!