C++/C#/XAML werken ook gewoon, en sinds wanneer was 95 slecht en 98 goed?Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:54:
[...]
Onze software op dit moment, zal zeker nog niet werken op metro.
kan metro omgaan met WinDev taal ? of alleen maar HTML5 en javascript .
1 compliment aan microsoft
ze wijken niet af van hun werkstijl.
Windows 95 (slecht)
Windows 98 (Goed)
Windows 2000 (slecht)
Windows XP (goed)
Windows Vista (slecht)
Window 7 (goed)
Windows 8 (Slecht)
dus ik ben positief over Windows 9
Ga eens op een helpdesk werken.Fred-Erik schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:55:
De meeste niet-nerds zullen heus niet een ander besturingssysteem gaan installeren hoor.
Je wil niet *weten* hoeveel mensen ik in mijn jaar tijd bij de HP helpdesk begin 2007 telefonisch van een XP-installatie op hun net-nieuwe notebook heb moeten voorzien. Zelfs als alle aanvullende hardware van die mensen werkte met Vista, moest en zou er uiteindelijk XP op het notebook komen.
Als de wijziging tussen XP en Vista "veranderingen" waren, dan is de overstap van Vista / 7 naar 8 een overgang naar een compleet ander universum. Veel mensen gaan dit niet accepteren.
Off-topic maar wel waar. Pas met iemand aan de mail gezeten welke Win 98 t/m Win 7 als "dual" boot had geïnstalleerd
Jammer dat je een foutje maakt..Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:54:
[...]
Onze software op dit moment, zal zeker nog niet werken op metro.
kan metro omgaan met WinDev taal ? of alleen maar HTML5 en javascript .
1 compliment aan microsoft
ze wijken niet af van hun werkstijl.
Windows 95 (slecht)
Windows 98 (Goed)
Windows 2000 (slecht)
Windows XP (goed)
Windows Vista (slecht)
Window 7 (goed)
Windows 8 (Slecht)
dus ik ben positief over Windows 9
Windows 2000 was prima snel en stabiel, Windows ME was slecht..
En daarmee vervalt je hele betoog
Het is in VirtualBox niet eens mogelijk om fatsoenlijk te testen
Binnen de 5 minuten ligt het OS op zijn plaat of bevriest gewoon. Dan heb ik het over een compleet schone installatie...
MS heeft nog aardig wat spul te fixen als ze het in oktober willen uitbrengen.

Even een korte vraag, ik kan nergens een zoekfunctie vinden voor de marketplace, weet iemand waar ik die moet zoeken?
@Katsunami: Ik zit hier al rustig een uurtje in VirtualBox te spelen zonder enige problemen. Draait heerlijk vloeiend...
De rechterschermhoeken zijn wel wat lastig te bereiken als je een dualscreen setup hebt... Dan stopt je muis natuurlijk niet in de hoek en aangezien Metro niet dualscreen is, is dat best wel lastig.
De rechterschermhoeken zijn wel wat lastig te bereiken als je een dualscreen setup hebt... Dan stopt je muis natuurlijk niet in de hoek en aangezien Metro niet dualscreen is, is dat best wel lastig.
Die heb ik ook nog niet gevonden, maar ik verwacht (ga het zo ff checken voor je) in de Store gewoon je Charms openen en dan op Search klikken...Scorchor schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:11:
Even een korte vraag, ik kan nergens een zoekfunctie vinden voor de marketplace, weet iemand waar ik die moet zoeken?
Haha, Windows 2000 was hét OS destijds, topkwaliteit.Staatslot schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:10:
[...]
Jammer dat je een foutje maakt..
Windows 2000 was prima snel en stabiel, Windows ME was slecht..
En daarmee vervalt je hele betoog
Mijn installatie in VirtualBox kan maar 1 keer booten, daarna moet die een 'refresh' doen, wat ongeveer een complete herinstallatie is. Ik heb het tijdelijk maar even opgegeven.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:10:
Het is in VirtualBox niet eens mogelijk om fatsoenlijk te testenBinnen de 5 minuten ligt het OS op zijn plaat of bevriest gewoon. Dan heb ik het over een compleet schone installatie...
There is no place like 127.0.0.1
Is er ook een manier om die transparantie uit te zetten? Daar stoor ik me hier nog erger aan dan bij OS-X.
Dus je hebt nog niet eens serieuze ervaring met het OS en je loopt het al af te kraken?Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:10:
Het is in VirtualBox niet eens mogelijk om fatsoenlijk te testenBinnen de 5 minuten ligt het OS op zijn plaat of bevriest gewoon. Dan heb ik het over een compleet schone installatie...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dude... lees dan. Ik kan er niet eens langer dan een minuut of 5 mee werken voordat het snoeihard op zijn bek gaat. En *als* het even langer dan 5 minuten werkt, dan is het enige dat er gebeurt een switch naar de Win7-achtige desktop, waar ik dan "mijn ding" doe. Dan switcht het systeem terug naar Metro als ik linksonder klik, maar zodra ik iets wil doen (instellinkje wijzingen dat in het control panel zit bijvoorbeeld): klats, zit ik weer in de desktop. En weer terug naar Metro.... Natuurlijk zou ik programma's kunnen pinnen op de taakbalk van de desktop, en dan hopen dat ik niet per ongeluk geheel linksonder klik, of al mijn zut op het bureablad knikkeren, maar ik vind dat geen fatsoenlijke manier van werken.
Software installeren kan niet eens fatsoenlijk in de 64-bit versie, in elk geval hier niet. Net kom ik op het idee om eens een programma te installeren dat ik veel gebruik, dus ik klik op het Verkenner-icoontje in Metro. Het scherm schakelt over naar de desktop, en blijft daar hangen. Niks reageert meer.
Misschien ga ik vanavond de 32-bit versie eens installeren, maar ik heb er een hard hoofd in. In elk geval ga ik niet mijn huidige Win7-installatie imagen en het op mijn normale PC zetten.
Software installeren kan niet eens fatsoenlijk in de 64-bit versie, in elk geval hier niet. Net kom ik op het idee om eens een programma te installeren dat ik veel gebruik, dus ik klik op het Verkenner-icoontje in Metro. Het scherm schakelt over naar de desktop, en blijft daar hangen. Niks reageert meer.
Misschien ga ik vanavond de 32-bit versie eens installeren, maar ik heb er een hard hoofd in. In elk geval ga ik niet mijn huidige Win7-installatie imagen en het op mijn normale PC zetten.
[ Voor 50% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 15:20 ]
Anoniem: 229792
Waarom is iedereen aan het klooten met VMWare? Maak gewoon een nieuwe partitie van 25GB en maak een dualboot… USB stickje maken en klaar. Werkt 1000000000 maal beter dan die neppe simulatie onzin
Je kan zoeken door gebruik te maken van de charms. Swipe van rechts af en gebruik de search charm. Hier kan je dan de store bij selecteren om te gebruiken om te zoeken. Veel plezier!Scorchor schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:11:
In VMware player draait het anders erg goed. Ik heb zelf ook een Dell Latitude met Windows 8 erop. Maar die heeft erg veel last van slechte drivers (dus BSOD). Maar in VMware gaat het als een trein.Anoniem: 229792 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:18:
Waarom is iedereen aan het klooten met VMWare? Maak gewoon een nieuwe partitie van 25GB en maak een dualboot… USB stickje maken en klaar. Werkt 1000000000 maal beter dan die neppe simulatie onzin
[ Voor 39% gewijzigd door Lummer op 01-03-2012 15:21 ]
Het lijk vrij snel en reactief te werken op een verouderde laptop met trage 80 GB harde schijf. Het enige wat mij nu al snel opvalt: De interface is wel gemaakt voor snelle lange muisbewegingen. Met een touchpad vertraagt de interface de werkbaarheid wel wat, of beter gezegd: kun je van de eenvoudige interface minder efficient gebruik maken. Ik zie duidelijk grote voordelen voor vooral de "simpele" gebruikers die toch de laptop aanslingeren voor wat basis applicaties en eigenlijk altijd hetzelfde: internet explorer, skype, etc.
Dat komt omdat Android WEL intuitief is in relatie tot het medium waarop het draait.Fred-Erik schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:55:
[...]
De meeste niet-nerds zullen heus niet een ander besturingssysteem gaan installeren hoor. Hoeveel mensen hoor je er nu over klagen dat Android zo ingewikkeld is omdat het er niet precies hetzelfde uitziet als hun vorige Nokia-featurephone of Windows Mobile-ding?
Iets wat vooralsnog in de verste verte niet opgaat voor Metro.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Compleet mee oneens. Ik zie vooral dat mensen exact hetzelfde verwachten met wat extra's als windows 7. Het werkt juist erg snel, makkelijk en intuitief. Ik had de meeste zaken zo door terwijl ik wat aan het klooien en zoeken was. Maar je moet even buiten je standaard windows gedachten zoeken.Help!!!! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:22:
[...]
Dat komt omdat Android WEL intuitief is in relatie tot het medium waarop het draait.
Iets wat vooralsnog in der verste verte niet opgaat voor Metro.
Sterker nog.. Vanuit elke plek in de metro interface -> charms bar -> search -> store aanklikkenTheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:12:
[...]
Die heb ik ook nog niet gevonden, maar ik verwacht (ga het zo ff checken voor je) in de Store gewoon je Charms openen en dan op Search klikken...
Nog sterker nog: dat is de standaard plek waar je zoekfunctionaliteit mag verwachten van elke app. De design guidelines raden het af om een aparte zoekknop in de app te maken: Guidelines and checklist for search. Zelfde verhaal gaat op voor settings.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Sterker nog.. Vanuit elke plek in de metro interface -> charms bar -> search -> store aanklikken
Kunnen jullie de "Top free" pagina wel bekijken in de store? Hier wil hij niet...
In de music en video app wil hij niet inloggen helaas, hoort dit zo?
Verder vind ik de mogelijkheden van de Messaging app wel wat tegenvallen, foto's delen e.d. kan allemaal niet. Het is echt puur tekst, meer sms'en dan online chatten.
Voor een tablet wordt dit trouwens wel echt super. Eindelijk fatsoenlijk multitasken met twee apps naast elkaar op 1 scherm.
Vreemd trouwens dat er hier wat mensen klagen over VirtualBox i.c.m. Windows 8. Hier nog geen vastloper gehad, werkt super! Wel even de laatste VB downloaden en in win8 de guest additions installeren met experimentele 3D versnelling.
In de music en video app wil hij niet inloggen helaas, hoort dit zo?
Verder vind ik de mogelijkheden van de Messaging app wel wat tegenvallen, foto's delen e.d. kan allemaal niet. Het is echt puur tekst, meer sms'en dan online chatten.
Voor een tablet wordt dit trouwens wel echt super. Eindelijk fatsoenlijk multitasken met twee apps naast elkaar op 1 scherm.
Vreemd trouwens dat er hier wat mensen klagen over VirtualBox i.c.m. Windows 8. Hier nog geen vastloper gehad, werkt super! Wel even de laatste VB downloaden en in win8 de guest additions installeren met experimentele 3D versnelling.
[ Voor 5% gewijzigd door shappie op 01-03-2012 15:36 ]
net toevallig gevonden, ik wist niet wat met charms bedoeld werdtCaelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Sterker nog.. Vanuit elke plek in de metro interface -> charms bar -> search -> store aanklikken

Ik hoop dat je ongelijk hebt en dat developers steeds 2 versies maken.TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Alsof OS X de oplossing is.....die interface stamt helemaal uit het jaar nul. 'k verwacht dat we over een jaar (ik heb het al eerder gezegd) niet anders gewend zijn......Metro interface zit mij eigenlijk niet in de weg.
Alle 'nieuwe' Apps zijn 'Metro Apps'....dus daar heb je je Desktop niet meer voor nodig....die Desktop is puur om de legacy te ondersteunenop termijn verdwijnt dat dus helemaal...(verwacht ik)
Want ik hou van een mooie achtergrond, een leeg bureaublad, en alle frequent gebruikte software gepind in de taskbar.
Dus hoop dat ze later niet énkel Metro apps meer maken. Want dan zit je continu met een overvol gevuld bureaublad voor je, vol met icoontjes in alle kleuren van de regenboog...

Ik deel dezelfde mening. Was oorspronkelijk van plan er niet over te beginnen, aangezien ik dacht dat het aan mij lag.
Die Metro-desktop: als je het op screenshots zag, ziet het er mooi uit. Maar ook niet meer dan dat.
Ze halen er niet het volledige potentieel uit:
- Geen klok te zien (en je hebt nochtans brede marges)
- Ik zou zeker de optie toelaten voor een dynamische achtergrond (bv. stromend water in beekje
- Optie om snel alle icoontjes anders te schalen (of is die optie er al?)
- Optie om icoontjes te groeperen in groepen, met dus witruimte tussen de verschillende groepen. Nu lijk je gelocked aan een bepaald diagram.
- Optie tot wijzigen lettertype.
- Optie om te vermijden dat de icoontjes van nieuwe software er automatisch in komt staan. (Nu zie ik bv een icoontje naar mijn ATI Catalyst Software staan... )
Laat me nog wat brainstormen, en ik zou zeker met nog hebbedingetjes kunnen komen. En net al die zaken zouden me misschien wél kunnen overtuigen om de Metro-desktop te leren gebruiken
Want momenteel (= eenvoudig diagram van icoontjes) vind ik het niet zo aantrekkelijk. En geef ik de voorkeur aan icoontjes in mijn Win7 taskbar pinnen.
De Win8-CP geinstalled op een Hyper-V machine en geen problemen tot zover. Na de installatie was ik aangenaam verrast dat niet de setup het enige was wat is verandert want ook zijn het 3 schermen ipv 2 schermen in het begin namelijk je lock-screen, Metro-gui en het bekende bureaublad.
Enigsinds komt het wel "helemaal nieuw" over maar eigenlijk natuurlijk gewoon een extra explorer in nieuwe style. Helaas blijkt na enige tijd stoeien, opkijken en tieren (ja ja MS verrast nog steeds met het verstoppen van knoppen en functies), dat de VM waarin Win8 toch aan de lage kant qua resources staat en dit absoluut niet bevorderlijk is vooral bij de 64bits versie.
Toch heb ik, denk ik, een foutje gevonden want Remote Desktop wil niet connecten. Iemand ook nog problemen met RDP?
Verder draait het redelijk dus dat is positief en het is echt te zien dat het met de tijd meegaat want standaard in breedbeeld installeren geeft dit wel aan. Nu de drivers, apps en de nieuwe functies testen, ben erg benieuwd!
Enigsinds komt het wel "helemaal nieuw" over maar eigenlijk natuurlijk gewoon een extra explorer in nieuwe style. Helaas blijkt na enige tijd stoeien, opkijken en tieren (ja ja MS verrast nog steeds met het verstoppen van knoppen en functies), dat de VM waarin Win8 toch aan de lage kant qua resources staat en dit absoluut niet bevorderlijk is vooral bij de 64bits versie.
Toch heb ik, denk ik, een foutje gevonden want Remote Desktop wil niet connecten. Iemand ook nog problemen met RDP?

Verder draait het redelijk dus dat is positief en het is echt te zien dat het met de tijd meegaat want standaard in breedbeeld installeren geeft dit wel aan. Nu de drivers, apps en de nieuwe functies testen, ben erg benieuwd!
Na nog wat langer in Windows 8 gewerkt te hebben ben ik er helemaal klaar mee.
De mensen van microsoft die dachten dat dit (Metro) goed werkbaar was op een groot scherm met muis en toetsenbord, moeten terug naar school!
Wat een ellendig onding! En voor de mensen die zeggen "nu wordt er een keer wat veranderd en is het weer niet goed" : INDERDAAD! Niet elke veranderingen zijn goed en dit is duidelijk een waardeloze verandering!
Windows 8 gaat er van af en ik ga het pas weer proberen nadat microsoft zich heeft verontschuldigd voor dit wanproduct en gigantische veranderingen door gaat brengen.
De mensen van microsoft die dachten dat dit (Metro) goed werkbaar was op een groot scherm met muis en toetsenbord, moeten terug naar school!
Wat een ellendig onding! En voor de mensen die zeggen "nu wordt er een keer wat veranderd en is het weer niet goed" : INDERDAAD! Niet elke veranderingen zijn goed en dit is duidelijk een waardeloze verandering!
Windows 8 gaat er van af en ik ga het pas weer proberen nadat microsoft zich heeft verontschuldigd voor dit wanproduct en gigantische veranderingen door gaat brengen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Je kan ook gewoon alles uit de metro startscreen knikkeren. Dan heb je ook een leeg 'bureaublad'. Apps starten kan je wel met de search doen of ctrl+tab (lijst van alle applicaties)Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:45:
[...]
Ik hoop dat je ongelijk hebt en dat developers steeds 2 versies maken.
Want ik hou van een mooie achtergrond, een leeg bureaublad, en alle frequent gebruikte software gepind in de taskbar.
Dus hoop dat ze later niet énkel Metro apps meer maken. Want dan zit je continu met een overvol gevuld bureaublad voor je, vol met icoontjes in alle kleuren van de regenboog...
Toevallig remote desktop nog geprobeerd? Ik kan nog steeds niet met Win8 connectenMazeWing schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:00:
Punt is dat het geen iconen zijn. Nu je het net opstart en er nog nauwelijks apps beschikbaar zijn wel, maar dat hoort niet zo te blijven. De bedoeling is dat elke app iets van zichzelf laat zien. De mail-app laat het laatst ontvangen mailtje zien, de foto-app een willekeurige foto, etc. Dan wil je niet ook nog eens een bewegende achtergrond. Je hebt een achtergrond, dat vind ik al heel wat eigenlijk; op WP7 is dat gewoon zwart.Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:55:
Laat me nog wat brainstormen, en ik zou zeker met nog hebbedingetjes kunnen komen. En net al die zaken zouden me misschien wél kunnen overtuigen om de Metro-desktop te leren gebruiken![]()
Want momenteel (= eenvoudig diagram van icoontjes) vind ik het niet zo aantrekkelijk. En geef ik de voorkeur aan icoontjes in mijn Win7 taskbar pinnen.
Verder kun je de automatisch toegevoegde icoontjes met 2 klikken verwijderen en je kan inderdaad groepen maken, en er zelfs nog een label boven hangen.
Labels? Interessant, hoe doe ik dat?Fred-Erik schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:01:
[...]
Verder kun je de automatisch toegevoegde icoontjes met 2 klikken verwijderen en je kan inderdaad groepen maken, en er zelfs nog een label boven hangen.
Klinkt als mijn ervaring met de developers editie. ik knal deze denk toch ook nog maar een keer op een schrijf om te kijken of het iets werkbaarder is geworden maar waarschijnlijk blijft metro gewoon een onwerkbaar gedrocht. De gemiddelde gebruiker gebruikt geen short keys en wil niet 100x alt tabben. Daarnaast hou ik persoonlijk van een lege desktop en dan krijg je ditMazeWing schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:00:
Ik kijk overigens wel uit naar de eerste arm tablets met windows 8
Je moet wel eerst RDP inschakelen, hoe je daar komt..... Ik ben via de verkenner -> rechts klikken op computer --> properties --> remoteViperXL.NET schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:57:
.
Wel relaxed dat als je je pc afsluit alles weer gewoon openstaat als je em opstart. IE met alle tabbladen, klassieke desktop programma's, alles
Uitzoomen op het start scherm (rechtsonder knop of ctrl+scrollwheel), rechtermuisknop op een groep programma's, linksonder op 'Name group' drukken.
Je maakt een nieuwe groep door een tile voorbij je andere programma's naar rechts te schuiven; er licht dan een balk op en het programma staat wat verder weg als normaal.
In mijn metro interface staat alleen nog de calendar, en ik heb geen idee hoe ik het weer terug naar normaal krijg.
Verder vind ik het echt een enorm k u t systeem , dan was win7 wel vele malen beter imho.
Verder vind ik het echt een enorm k u t systeem , dan was win7 wel vele malen beter imho.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
De 64-bit editie werkt niet fatsoenlijk in VirtualBox 4.1.8. Het is gewoon te onstabiel. Testen met de 32-bit editie heeft geen zin omdat ik al sinds Vista met 64-bits OS-en werk en niet meer terug ga naar 32-bit. Aangezien ik geen losse PC hier heb rondslingeren waarop ik dit... ding... kan installeren, ga ik maar wachten tot de final. Als ik dan de tijd heb, zal ik mijn werk-PC wel imagen en die daarop zetten in de hoop dat het werkt. Dan zal ik wel zien of mijn volgende computer Widows 8 of 7 krijgt, of zelfs een ander OS.
En dan te bedenken dat ik bijna blind van Windows 3.1 naar NT4, 2000, XP, Vista 64 en Win7 64 ben overgestapt (en sommige van die versies, zoals XP, nog steeds in een VM draai) zonder ook maar ooit noemenswaardige problemen te ondervinden...
En dan te bedenken dat ik bijna blind van Windows 3.1 naar NT4, 2000, XP, Vista 64 en Win7 64 ben overgestapt (en sommige van die versies, zoals XP, nog steeds in een VM draai) zonder ook maar ooit noemenswaardige problemen te ondervinden...
[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 16:14 ]
rechtermuis knop in metro UICrankyGamerOG schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:13:
In mijn metro interface staat alleen nog de calendar, en ik heb geen idee hoe ik het weer terug naar normaal krijg.
links onder "all apps" krijg je een lijst met alle apps. dan gewoon weer pin to start doen
In het begin was ik nog redelijk positief over Metro. Ik dacht: het wordt een stuk beter na al die maanden development (na de developer preview).
Maar oh oh oh, wat is het toch een VERSCHRIKKELIJK systeem om te besturen met je muis. Gelukkig staat de desktop er nog op. Ik doe nu net of dat metro een full screen start menu is.
Vooral na Gnome 3 Shell begin je na te denken over hoe het wél kan...
Maar oh oh oh, wat is het toch een VERSCHRIKKELIJK systeem om te besturen met je muis. Gelukkig staat de desktop er nog op. Ik doe nu net of dat metro een full screen start menu is.
Hmm.. Afgezien van het switchen naar de desktop vind ik dit juist beter werken dan Gnome 3 shell en dat Unity gedoe. Als je eenmaal de shortcuts kent werkt het best goedD-TECH schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:22:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 01-03-2012 16:26 ]
Fout nummer 2 van Microsoft is dat als je een laptop hebt, dat je geen multitouch trackpad hebt...
Kijk eens naar Apple, met 4 vingers switchen tussen een applicatie, twee vingers naar rechts voor de notificatie balk (Mountain Lion)... Dit is niet zo in Windows 8, en dat vind ik echt zonde!
Kijk eens naar Apple, met 4 vingers switchen tussen een applicatie, twee vingers naar rechts voor de notificatie balk (Mountain Lion)... Dit is niet zo in Windows 8, en dat vind ik echt zonde!
An a day keeps the doctor away.
Ghehe, en bedankt. Remote Desktop word via GPO ingeschakelt en zou het dus moet doen, als ik op me Hyper-V bak inlog en dan verbinding maak via het beheer lukt het welkippetje01 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:07:
[...]
Je moet wel eerst RDP inschakelen, hoe je daar komt..... Ik ben via de verkenner -> rechts klikken op computer --> properties --> remote

Rechtreeks via Remotedesktop vanaf een Win7 client niet ..... raar
Dit is meer een driver probleem. Mijn HP laptop doet namelijk wel multitouch onder windows 7. Scrollen, zoomen (door pinchen) etc werkt dus daar ook al.HardCoreGamer schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:34:
Fout nummer 2 van Microsoft is dat als je een laptop hebt, dat je geen multitouch trackpad hebt...
[...] Dit is niet zo in Windows 8, en dat vind ik echt zonde!
Ik vind het langzaam aan ook handig te vinden om te multitasken, je kan de metro apps bovenin beetpakken en naar de linker of rechter hoek slepen. Dan kun je vervolgens aan de rechterkant andere dingen doen... Lijkt een beetje op hoe Windows 7 werkte, maar dit is kwa formaat en resizen makkelijker, en het scheelt ook nog eens een boven en onder balk..
Ik begin juist langzaam aan positief te worden en zie mogelijkheden. Het heeft gewoon gewenning nodig. Maar misschien ben ik niet zo kiritsch, ik vond Vista namelijk ook geen gigantische faal, alleen moest je wel veel instellen van te voren. Bijvoorbeeld UAC uitschakelen..
Ik begin juist langzaam aan positief te worden en zie mogelijkheden. Het heeft gewoon gewenning nodig. Maar misschien ben ik niet zo kiritsch, ik vond Vista namelijk ook geen gigantische faal, alleen moest je wel veel instellen van te voren. Bijvoorbeeld UAC uitschakelen..
Op Vista vlak ben ik het niet met je eens, op metro vlak wel. Vooral als je inderdaad splitscreen doet met de oude desktop, prachtig werkt dat zeg. Ik ben sinds XP niet meer zo enthousiast geweest over een Windows besturingssysteem.FricoRico schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:35:
Ik vind het langzaam aan ook handig te vinden om te multitasken, je kan de metro apps bovenin beetpakken en naar de linker of rechter hoek slepen. Dan kun je vervolgens aan de rechterkant andere dingen doen... Lijkt een beetje op hoe Windows 7 werkte, maar dit is kwa formaat en resizen makkelijker, en het scheelt ook nog eens een boven en onder balk..
[ Voor 4% gewijzigd door ormagon op 01-03-2012 16:47 ]
Anoniem: 55563
Vandaag heb ik weer een uurtje met het OS zitten spelen want ik wilde nog niet toegeven aan de bittere bijsmaak die ik gisteren had ontwikkeld. Ik wil niet bij de groep mensen horen die geen verandering kan hebben. Het ziet er echter naar uit dat ik deze keer dus wél tot die groep behoor.
Ik vind Metro eerlijk waar niet te pruimen. Niet op mijn laptop tenminste. Ik heb Windows 8 ook aan een paar andere mensen laten zien en ze waren unaniem erg sceptisch. Bij Metro denk ik nu aan irritant speelgoed en nu begint het bij mij ook te dagen dat dit wel eens een heel erg verkeerde impact kan hebben op het winnen van marktaandeel van Windows Phone. Binnen enkele uren was er al een bijzonder slecht beeld ontstaat rondom die live tiles en aangezien dit één van dé verkoopargumenten van Windows Phone is, houd ik mijn hart vast voor het succes van dat mobiele OS. En dat is jammer omdat ik daar juist met name goede verhalen over hoor. Microsoft zou zichzelf wel eens behoorlijk in eigen voet geschoten kunnen hebben...
Inderdaad, en zoiets zou dus niet mogen.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Hmm.. Afgezien van het switchen naar de desktop vind ik dit juist beter werken dan Gnome 3 shell en dat Unity gedoe. Als je eenmaal de shortcuts kent werkt het best goed
En ironisch: langs de ene kant wil MS hun OS gebruiksvriendelijker maken (kijk naar de invoer van de Ribbon in Explorer, waardoor casual users ook de meer diepere functies leren kennen),
maar langs de andere kant zit je nu met het omslachtige Metro-systeem waar zelfs wij (=ervaren gebruikers) al wat gefrustreerd van geraken.
Ik zie casual users nog geen shortcuts van buiten leren...
Dat is gewoon het grote probleem. Windows 7 kan je eenvoudig met de muis bedienen, het spreekt redelijk voor zich waar je op je kan klikken en wat er gebeurt als je er op klikt. Bij Windows 8 niets van dat alles, alle UI-elementen verdwijnen constant, je moet je muis rechtsonderin de hoek slepen om de menubalk tevoorschijn te krijgen. Wat een drama.Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:59:
[...]
Inderdaad, en zoiets zou dus niet mogen.
En ironisch: langs de ene kant wil MS hun OS gebruiksvriendelijker maken (kijk naar de invoer van de Ribbon in Explorer, waardoor casual users ook de meer diepere functies leren kennen),
maar langs de andere kant zit je nu met het omslachtige Metro-systeem waar zelfs wij (=ervaren gebruikers) al wat gefrustreerd van geraken.
Ik zie casual users nog geen shortcuts van buiten leren...
Ik heb hem heel goed draaiend met VMware player. Je moet dan als OS 'Windows 7' kiezen en de tools van VWmare in de guest installeren en dan draait Windows 8 prima (wel core i7 920 6gb ram).Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:14:
De 64-bit editie werkt niet fatsoenlijk in VirtualBox 4.1.8. Het is gewoon te onstabiel. Testen met de 32-bit editie heeft geen zin omdat ik al sinds Vista met 64-bits OS-en werk en niet meer terug ga naar 32-bit. Aangezien ik geen losse PC hier heb rondslingeren waarop ik dit... ding... kan installeren, ga ik maar wachten tot de final. Als ik dan de tijd heb, zal ik mijn werk-PC wel imagen en die daarop zetten in de hoop dat het werkt. Dan zal ik wel zien of mijn volgende computer Widows 8 of 7 krijgt, of zelfs een ander OS.
Anoniem: 303530
Ik vind metro ook zo slecht niet werken als je alle shortkeys weet. Het metro menu hoef je praktisch niet te zien. Windows + B en je gaat naar de desktop. Het zoekmenu vind ik eigenlijk wel verbeterd als ze wat inconsistenties eruit halen (windows + w = settings, windows + F = files, windows + Q = apps. Maar wat als ik een setting zoek en halverwege bedenk dat dat een app is? Dat kan niet..).
Als pen devices nu even gefikst worden werkt het prima. Maar een verbetering kan ik het niet echt noemen. Als ze gewoon alle gemaakte verbeteringen doorvoeren en de UI onveranderd laten, zou het een beter OS zijn voor mij. Terug naar de tekentafel wat mij betreft.
Als pen devices nu even gefikst worden werkt het prima. Maar een verbetering kan ik het niet echt noemen. Als ze gewoon alle gemaakte verbeteringen doorvoeren en de UI onveranderd laten, zou het een beter OS zijn voor mij. Terug naar de tekentafel wat mij betreft.
Mwa, vind Windows 7 is toch echt wel de beste tot nu toe.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:44:
[...]
Ik ben sinds XP niet meer zo enthousiast geweest over een Windows besturingssysteem.
Blijkbaar is er een officieel feedback forum! Ik kwam er pas op terecht via een link in de Customer Preview FAQ. Bizar dat in het OS zelf, er geen verwijzing naar is...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8
Onderstaande screen is van dit topic http://answers.microsoft....82-4eac-bcf2-262bf834d267

Hier moest ik hard om lachen. Geef ons gewoon een knopje langs de kant! Hoe kon deze build in godsnaam door Q&A en al die andere certification dinges gaan?
De replies in dat topic zijn ook interessant.
Onderstaande screen is van dit topic http://answers.microsoft....82-4eac-bcf2-262bf834d267
Hier moest ik hard om lachen. Geef ons gewoon een knopje langs de kant! Hoe kon deze build in godsnaam door Q&A en al die andere certification dinges gaan?
Het goede van 7 zie ik ook terug in de desktop van 8. Die startknop kan ik makkelijk zonder.chim0 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:06:
[...]
Mwa, vind Windows 7 is toch echt wel de beste tot nu toe.
Hoelang heb je geprobeerd ermee om te gaanormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:08:
[...]
Het goede van 7 zie ik ook terug in de desktop van 8. Die startknop kan ik makkelijk zonder.
je hoeft metro apps niet af te sluiten. (3e keer dat ik dat zeg) wil je het toch, kan je ook de task switcher openen en dan rechts klikken op een thumb van een app en dan op Close drukken.Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:07:
Blijkbaar is er een officieel feedback forum! Ik kwam er pas op terecht via een link in de Customer Preview FAQ. Bizar dat in het OS zelf, er geen verwijzing naar is...
[afbeelding]
Hier moest ik hard op lachen. Geef ons gewoon een knopje langs de kant! Hoe kon deze build in godsnaam door Q&A en al die andere certification dinges gaan?
De reply's in dat topic zijn ook interessant.
TrueRamon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:10:
[...]
je hoeft metro apps niet af te sluiten. (3e keer dat ik dat zeg) wil je het toch, kan je ook de task switcher openen en dan rechts klikken op een thumb van een app en dan op Close drukken.
Maar komt dit niet op hetzelfde neer als dat systeem in Vista: weet exacte naam niet meer maar het was iets met Prefetch.
Het geheugengebruik lag relatief hoog in vgl met andere MS OS'en omdat Vista programma's ging cachen die je frequent gebruikt.
Zijn ze niet van die gedachtegang afgestapt, omwille van de negatieve feedback?
Het systeem hier in Win8 doet me wat daaraan denken. Nuja, ik ga straks en morgen Win8 is wat uitvoerig testen en zien hoe het echt zit met dat geheugengebruik dan.
Win 8 of Win 7? 7 Al sinds de consumer preview. Win 8 sinds vandaag, en het eerste half uur was echt schelden omdat ik niet kon doen wat ik wou. Nu ben ik een beetje verliefd, met rode blosjes op de wangen en vlinders in de buik. Misschien is het dus die eerste liefde waardoor ik de flaws nog niet zie. Natuurlijk zijn er wel wat dingen.Paul - K schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:10:
[...]
Hoelang heb je geprobeerd ermee om te gaan?
- Metro IE nog geen flash ondersteuning
- Metro IE nog geen favorietenbalk
- (Nog) geen mediacenter in metro
- Splitscreen werkt prima, maar op 1920*1200 zou ik graag willen opdelen tot max 4 schermen
- Formaat van iconen aanpassen
- Launchen van desktop applicaties zonder dat ik na de tijd in de desktop word gezet, als ik dat wil launch ik wel vanaf desktop.
Maar over het algemeen, soepel, snel, logisch en combinatie metro met desktop is lekker. En vooral het feit dat alle menu-elementen standaard faden en ik mijn complete scherm standaard gebruik voor de applicaties en menu's en dergelijke geen ruimte innemen. Heb ik ze weer nodig, 1 klik is afdoende.
[ Voor 50% gewijzigd door ormagon op 01-03-2012 17:25 ]
WAAR IS MIJN START KNOP!! Nee serieus, hoe hatelijk is dit? Ik vind het tot dusver maar niks...
Al moet ik toegeven dat het logon screen wel vet gedaan is
De Metro GUI is je vrij grote startknop.hostler schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:24:
WAAR IS MIJN START KNOP!! Nee serieus, hoe hatelijk is dit? Ik vind het tot dusver maar niks...
Die zul je niet krijgen. Metro IE gaat geen addons/plugins ondersteunen.ormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:16:
[...] - Metro IE nog geen flash ondersteuning [...]
Dat is dan wel weer karig, hopen dat met dit soort ontwikkelingen Flash als een razende wordt uit gefaseerd en vervangen door HTML5.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:27:
[...]
Die zul je niet krijgen. Metro IE gaat geen addons/plugins ondersteunen.
Gnome Shell is voor beginners eens stuk makkelijker en werkt goed op desktops en tablets. Unity is inderdaad een ramp.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Hmm.. Afgezien van het switchen naar de desktop vind ik dit juist beter werken dan Gnome 3 shell en dat Unity gedoe. Als je eenmaal de shortcuts kent werkt het best goed
In Metro zijn er werkelijk zóveel verschillende gestures en aparte ui-dingetjes dat mensen er lange tijd aan moeten gaan wennen.
Dan moet je de instellingen van je virtuele machine eens nakijken, want bij mij draait het zonder problemen.Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:10:
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Maak je geen zorgen Mozilla is bezig met een Metro versie van Firefox. Ik hoop dat ze ook een metro versie van Thunderbird makenormagon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:29:
[...]
Dat is dan wel weer karig, hopen dat met dit soort ontwikkelingen Flash als een razende wordt uit gefaseerd en vervangen door HTML5.
Pluspunten:
- OS voelt licht aan en start snel op
- Dat Metro lettertype bevalt me wel
- Ribbon in Explorer vind ik goed
- Taskmanager redesign is handig
- OS voelt licht aan en start snel op
- Dat Metro lettertype bevalt me wel
- Ribbon in Explorer vind ik goed
- Taskmanager redesign is handig
Hebben meer mensen dat het syncen vd Metro apps niet lekker loopt? Eigenlijk het hele syncen werkt nog niet optimaal tussen mijn Laptop en mijn Desktop.
Uiteraard het syncen aangezet op beide laptops, en de e-mails geverifieerd...
edit: en owja, mijn Metro IE10 is verdwenen op mijn Desktop
...
Uiteraard het syncen aangezet op beide laptops, en de e-mails geverifieerd...
edit: en owja, mijn Metro IE10 is verdwenen op mijn Desktop
[ Voor 15% gewijzigd door Gusev op 01-03-2012 17:56 ]
Win 8 beta heeft plus en minpunten. Er zijn voor mij bepaalde dingen waar ik gewoon geen behoefte aan heb en ik denk dat het er uiteindelijk in zal zitten en veel mensen het gewoon gaan accepteren.
Maar uiteindelijk denk ik dat je de Windows gebruikers in 2 groepen kunt indelen en wij zijn de minderheid.
Ik zie mijn zus als de typische Windows gebruiker. Van de meeste opties heeft ze geen weet want die gebruikt ze toch niet. Het is voor haar puur iets om te chatten, internetten etc.
Ik heb haar net even met Windows 8 laten spelen en ze vond het er leuk uitzien maar ze vond het verre van gebruiksvriendelijk. De start knop miste ze niet want die gebruikt ze toch nooit maar het zijn vooral de kleine dingen waar ze problemen mee had en waar ze moeite mee had om dit op te lossen.
Zoals vensters sluiten en terug naar de desktop gaan en uiteraard het afsluiten van de PC.
Ik denk dat de meeste Windows gebruikers zeer veel moeite gaan hebben met Windows 8.
Ik voorzie een toekomst met zeer veel PCs die niet uitgezet worden omdat de user niet weet hoe of ze gaan gewoon de power knop 10 seconden ingedrukt houden.
Maar uiteindelijk denk ik dat je de Windows gebruikers in 2 groepen kunt indelen en wij zijn de minderheid.
Ik zie mijn zus als de typische Windows gebruiker. Van de meeste opties heeft ze geen weet want die gebruikt ze toch niet. Het is voor haar puur iets om te chatten, internetten etc.
Ik heb haar net even met Windows 8 laten spelen en ze vond het er leuk uitzien maar ze vond het verre van gebruiksvriendelijk. De start knop miste ze niet want die gebruikt ze toch nooit maar het zijn vooral de kleine dingen waar ze problemen mee had en waar ze moeite mee had om dit op te lossen.
Zoals vensters sluiten en terug naar de desktop gaan en uiteraard het afsluiten van de PC.
Ik denk dat de meeste Windows gebruikers zeer veel moeite gaan hebben met Windows 8.
Ik voorzie een toekomst met zeer veel PCs die niet uitgezet worden omdat de user niet weet hoe of ze gaan gewoon de power knop 10 seconden ingedrukt houden.
Voor de genen die een start menu in windows 8 desktop willen hebben. Je kunt de start knop+menu terugkrijgen met vistart 7.
Dit werkt.
Dit werkt.
De topics daar geven al een beetje het probleem aan met windows 8:Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:07:
[afbeelding]
Hier moest ik hard op lachen. Geef ons gewoon een knopje langs de kant! Hoe kon deze build in godsnaam door Q&A en al die andere certification dinges gaan?
How do i close apps
Where is the start menu
How do i shut down the computer
where is the control panel
Mensen kunnen gewoon NIETS meer vinden in deze ongeorganiseerde bende, zelfs hele normale taken als een programma afsluiten en je computer afsluiten is een heel uitzoekwerk.
Ik heb vandaag bijna 5 minuten lopen zoeken naar hoe ik de rekenmachine kon vinden als ik niet wist hoe het programma heette (en het dus gewoon in kon tikken).
Dan kom je er eigenlijk bij toeval achter dat je met de rechtermuisknop in metro alle apps kan laten tonen. wtf, waarom staat er nergens in beeld een hint of kan je gewoon naar rechts scrollen ofzo om alles te tonen. En zo vind ik nog heel veel dingen heel erg ondoorzichtig. Dingen weglaten om de interface te versimpelen kán werken maar je kan ook doorslaan waardoor je maar een beetje in het wilde weg loopt te gokken hoe je iets moet doen.
Nee, na de develop editie en nu de consumer preview is mijn mening ongewijzigd: heel leuk voor op een tablet, heel leuk voor een telefoon maar compleet ongeschikt om als desktop OS te draaien.
Deze quote is ook wel mooi:
of deze:I just can't find anything anymore. It's like going on an Easter Egg hunt if I want to do anything in Windows.
Imagine that starting tomorrow, scalpels are banned from hospitals. All surgeons must now use guillotines because that's the Metro way.
[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 01-03-2012 19:07 ]
je kan niet eens een youtube movie starten in de browser, omdat de browser geen flash ondersteund en HTML5 werkt ook al niet.
waardeloze browser.
ik snap ook niet hoe Twitter werkt als je die connect zie ik nergens iets van twitter staan.
je kan nergens gebruik van maken, want alles is niet beschikbaar in mijn regio
dit probleem moeten ze snel fixen, want zo kunnen we nog niks testen.
waardeloze browser.
ik snap ook niet hoe Twitter werkt als je die connect zie ik nergens iets van twitter staan.
[ Voor 24% gewijzigd door Pykow op 01-03-2012 19:05 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Flash werkt niet met chrome, wel met ie 10 bij mij...Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:03:
je kan niet eens een youtube movie starten in de browser, omdat de browser geen flash ondersteund en HTML5 werkt ook al niet.
waardeloze browser.
Na een dagje er mee te hebben gewerkt ben ik eigenlijk wel overtuigd. Moet er wel bij zeggen dat ik het alleen maar op een laptop heb gebruikt, en dat ik de muis (trackpad) zoveel mogelijk vermijd.
Switchen tussen apps vind ik nu echt ideaal, de default actie bij het "starten" van een app (metro en desktop) is om maar één instance open te hebben, hierdoor switch ik tussen programma's door gewoon WIN+eerste paar letters app + ENTER te rammen, niks meer moeizaam alt+tab'en. Ik heb zelfs de taskbar op automatisch verstoppen gezet, nergens meer voor nodig.
Het splitsen van je scherm werkt zeer fijn en de desktop geeft een mooi overzicht van de openstaande app als je die op 1/4 van je scherm hebt.
De meeste metro apps werken al leuk, maar het is duidelijk dat dit allemaal maar "test" apps zijn. De eerste versies van een geheel nieuw type applicaties. Ik denk dat hier heel veel mooie applicaties voor kunnen worden gemaakt (mooie download app interfaces die in het kleine deel van een gesplitst scherm kunnen staan om je downloads in de gaten te houden), console emulatoren die je games via een mooie library kunnen tonen etc etc.
Ik moet wel toegeven dat ik nog niet heb zitten ontwikkelen in windows 8, iets wat ik wel veel doe, dus kan nog niet zeggen of dat ook allemaal nog net zo makkelijk gaat.
Ik ga deze CP maar als standaard installatie gebruiken
Switchen tussen apps vind ik nu echt ideaal, de default actie bij het "starten" van een app (metro en desktop) is om maar één instance open te hebben, hierdoor switch ik tussen programma's door gewoon WIN+eerste paar letters app + ENTER te rammen, niks meer moeizaam alt+tab'en. Ik heb zelfs de taskbar op automatisch verstoppen gezet, nergens meer voor nodig.
Het splitsen van je scherm werkt zeer fijn en de desktop geeft een mooi overzicht van de openstaande app als je die op 1/4 van je scherm hebt.
De meeste metro apps werken al leuk, maar het is duidelijk dat dit allemaal maar "test" apps zijn. De eerste versies van een geheel nieuw type applicaties. Ik denk dat hier heel veel mooie applicaties voor kunnen worden gemaakt (mooie download app interfaces die in het kleine deel van een gesplitst scherm kunnen staan om je downloads in de gaten te houden), console emulatoren die je games via een mooie library kunnen tonen etc etc.
Ik moet wel toegeven dat ik nog niet heb zitten ontwikkelen in windows 8, iets wat ik wel veel doe, dus kan nog niet zeggen of dat ook allemaal nog net zo makkelijk gaat.
Ik ga deze CP maar als standaard installatie gebruiken
Gisteravond en vandaag al aardig wat zitten spelen met Windows 8. Ik ben ook al WindowsPhone gewend dus sommige zaken zijn best logisch.
Ik probeer alleen nu te ontdekken of je vanuit Windows 8 ook meteen een Facebook bericht of tweet kan plaatsen. Reageren lukt mij wel.
Op het Me gedeelte bij people staat dat ik mijn services moet updaten. Volgens mij staat daar alles goed, want die instellingen werken op mijn telefoon ook gewoon goed.
Ik probeer alleen nu te ontdekken of je vanuit Windows 8 ook meteen een Facebook bericht of tweet kan plaatsen. Reageren lukt mij wel.
Op het Me gedeelte bij people staat dat ik mijn services moet updaten. Volgens mij staat daar alles goed, want die instellingen werken op mijn telefoon ook gewoon goed.
Ik had de developer preview als eens in VMware geïnstalleerd, maar nu ik vandaag m'n Windows 7 installatie op m'n HP Elitebook 8540W om zeep hielp maar meteen de consumer preview als host geïnstalleerd.
Dat ging eigenlijk allemaal vrij soepel. Ik moest wel de nodige drivers met de hand van HP downloaden, maar alle hardware is herkend.
Ik heb ook VMware 8 aan de praat met daarin een standaard Windows 7 kantoorwerkplek, dus er staat me weinig in de weg om voorlopig even Windows 8 te blijven gebruiken.
Het enige probleem is eigenlijk WLAN. De NIC is herkend en staat enabled, hij staat alleen uit. In de HP Wireless Assistant kan ik hem "inschakelen", maar hij blijft dan toch uitgeschakeld. Iemand anders het hier al mee aan de stok gehad?
Dat ging eigenlijk allemaal vrij soepel. Ik moest wel de nodige drivers met de hand van HP downloaden, maar alle hardware is herkend.
Ik heb ook VMware 8 aan de praat met daarin een standaard Windows 7 kantoorwerkplek, dus er staat me weinig in de weg om voorlopig even Windows 8 te blijven gebruiken.
Het enige probleem is eigenlijk WLAN. De NIC is herkend en staat enabled, hij staat alleen uit. In de HP Wireless Assistant kan ik hem "inschakelen", maar hij blijft dan toch uitgeschakeld. Iemand anders het hier al mee aan de stok gehad?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Grappig, ben het wel eens met een paar dingen hoor, maar ehhh…Metro2002 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:59:
[...] How do i close apps
[..] How do i shut down the computer
[..] Mensen kunnen gewoon NIETS meer vinden in deze ongeorganiseerde bende, zelfs hele normale taken als een programma afsluiten en je computer afsluiten is een heel uitzoekwerk.
[...]
Metro apps hoef je niet af te sluiten. Dat doet het OS wel voor je als het nodig is.
En de pc afsluiten doe je met die power button op je kast!
Net heb ik de Live CD van openSUSE 64-bit met KDE eens gedownload en gestart in VirtualBox. Ik heb er een half uur mee zitten browsen en heb er eens mee zitten spelen. Waarschijnlijk heeft men openSUSE / KDE standaard zo ingericht dat het zoveel mogelijk op Windows lijkt, maar dat doet er niet toe... in elk geval zijn de verschillen miniem, wat betreft de manier van werken.
Nou, eh... ik durf het bijna niet te zeggen, maar openSUSE met KDE 4.x (weet niet welke versie er standaard in zit) is een betere Windows dan Windows 8 zelf als je een traditionele desktop wilt behouden.
Als een *compleet ander OS* een ervaring oplevert (wat betreft standaard werk dan, zoals browsen, e-mailen, etc) die korter bij Windows ligt zoals wij het kennen dan de nieuwste Windows zelf, dan denk ik dat:
1. Microsoft óf hele grote ballen heeft en erg zeker van zijn zaak is, óf...
2. Microsoft compleet op zijn kop gevallen is en zichzelf mogelijk om zeep heeft geholpen.
Maar OK; Ik heb in VirtualBox IO APIC uitgeschakeld (dan kun je ook niet meerdere CPU's gebruiken heb ik gemerkt, want dan wordt het weer ingeschakeld); openSUSE is stabiel, dus ik ga in een verglijkbare VM nogmaals Windows 8 x64 installeren.
Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren. Zelf denk ik dat veel consumenten Windows 8 accepteren omdat ze het gevoel hebben toch niet anders te kunnen ("Het staat nu eenmaal op de computer en ik heb veel Windows-programma's"), een ander deel zal computers uitrusten met Windows 7, al dan niet illegaal, en een klein deel zal overstappen naar Apple of heel misschien Linux.
Nou, eh... ik durf het bijna niet te zeggen, maar openSUSE met KDE 4.x (weet niet welke versie er standaard in zit) is een betere Windows dan Windows 8 zelf als je een traditionele desktop wilt behouden.
Als een *compleet ander OS* een ervaring oplevert (wat betreft standaard werk dan, zoals browsen, e-mailen, etc) die korter bij Windows ligt zoals wij het kennen dan de nieuwste Windows zelf, dan denk ik dat:
1. Microsoft óf hele grote ballen heeft en erg zeker van zijn zaak is, óf...
2. Microsoft compleet op zijn kop gevallen is en zichzelf mogelijk om zeep heeft geholpen.
Maar OK; Ik heb in VirtualBox IO APIC uitgeschakeld (dan kun je ook niet meerdere CPU's gebruiken heb ik gemerkt, want dan wordt het weer ingeschakeld); openSUSE is stabiel, dus ik ga in een verglijkbare VM nogmaals Windows 8 x64 installeren.
Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren. Zelf denk ik dat veel consumenten Windows 8 accepteren omdat ze het gevoel hebben toch niet anders te kunnen ("Het staat nu eenmaal op de computer en ik heb veel Windows-programma's"), een ander deel zal computers uitrusten met Windows 7, al dan niet illegaal, en een klein deel zal overstappen naar Apple of heel misschien Linux.
[ Voor 46% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 20:12 ]
Anoniem: 448639
gister en vanmiddag win8 maar geïnstalleerd en wat basis dingetjes gedaan en alles werkt wel aardig zolang je binnen de desktop blijft. start knop mis ik niet zo maar die ben ik in win7 ook al beetje uit aan het faseren. alleen configuratiescherm is boeiend, maar daarvoor kun je gewoon rechtsklikken in the linkeronderhoek (dus rechtsklikken op dat metro hoekje).
anyway, ik wilde een film gaan kijken, en in plaats van meteen naar VLC te grijpen dacht ik eens een leuk de "video" app (wat een waardeloze naam als je wilt zoeken in google) uitproberen, maar die vond geen videos (uiteraard niet, die staan op een aparte HDD) en dr is nergens een knoppie om iets handmatig toe te voegen.
als iemand iets hiervoor weet dan zou dat top zijn.
anyway, ik wilde een film gaan kijken, en in plaats van meteen naar VLC te grijpen dacht ik eens een leuk de "video" app (wat een waardeloze naam als je wilt zoeken in google) uitproberen, maar die vond geen videos (uiteraard niet, die staan op een aparte HDD) en dr is nergens een knoppie om iets handmatig toe te voegen.
als iemand iets hiervoor weet dan zou dat top zijn.
Ik had de eerste keer wel dat ik de shutdown knop echt nergens kon vinden, toen dacht ik "fuck it"
Doe "Win + R" en typ in "shutdown -s -t 0" huppakee
Doe "Win + R" en typ in "shutdown -s -t 0" huppakee
Maar het 'probleem' is dat gevorderde gebruikers (Beta downloaders) deze vragen al stellen. Hoe gaat de gewone gebruiker dit uitvinden? Dat het OS apps regelt dat is opzich logisch (doet Android ook), maar als je van Windows 7 (of iets anders) komt, ben je gewend dat je programma's moet afsluiten. En afsluiten via alt+ctrl+del is natuurlijk de meest vreemde manier ooit. Waarom ze in het 'start menu' niet gewoon een knop afsluiten hebben gemaakt...Het kan via het lockscreen ook, maar nergens staat dat uitgelegd.Caelorum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:00:
[...]
Grappig, ben het wel eens met een paar dingen hoor, maar ehhh…
Metro apps hoef je niet af te sluiten. Dat doet het OS wel voor je als het nodig is.
En de pc afsluiten doe je met die power button op je kast!(Of door ctr+alt+del en dan rechtsondering de power off knop, of via de settings, of etc.)
There is no place like 127.0.0.1
Hoewel ik Linux niet als standaard OS gebruik, volg ik de ontwikkelingen wel al meer dan 10 jaar. De tijd dat je voor Linux een commandline-wizard moest zijn is al heel lang voorbij. Soms is het wel nodig om iets in de terminal te doen, maar in veel distributies (Ubuntu, Mint, openSUSE, Fedora) kun je zeer veel dingen gewoon grafisch regelen.Sjah schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:12:
Dus we kunnen definitief aan de linux?
llinux is alleen stoer als je cmdline guru bent
De keren dat je een commandline nodig hebt zijn vergelijkbaar met de keren dat je in Windows iets moet wijzigen in het register.
Ach als Ms zo stom zou zijn om zeg 10% weg te jagen naar linux (het fanatiek publiek wat deze kant niet op wil), en aldus linux een aandeel van 9x zo groot zou bezorgen, ik zou dat toejuichen, meen ik. Dat zie ik nog gebeuren ook als win9 niet op rasse schreden terugkeert van wat Redmond nu heeft besloten (wel durf hebben ze, dat wel).
linux is er ook wel klaar voor met Ubuntu, en Fx en Chrome als browsers, en Debian voor de doe-het-zelver.
linux is er ook wel klaar voor met Ubuntu, en Fx en Chrome als browsers, en Debian voor de doe-het-zelver.
Afsluiten gaat via de Settings Charm die je krijgt door je muis in de hoek rechtsonder te ztten en dan naar boven te gaan en daar op settings te klikken en daarna op "Power".
Ik moet zeggen dat ik het hier wel met de nay-sayers eens ben; dit is gewoon te ingewikkeld. Het is gegaan van Win + pijltje naar rechts of twee klikken naar een niet erg handige gesture (eerst naar de hoek, dan weer omhoog om Settings te kunnen zien) plus twee klikken. Een achteruitgang. En voor de powerknop van m'n pc moet ik bukken, dus dat is ook niet handiger.Ramon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:27:
Afsluiten gaat via de Settings Charm die je krijgt door je muis in de hoek rechtsonder te ztten en dan naar boven te gaan en daar op settings te klikken en daarna op "Power".
Edit: lees net boven me dat ik Win + I plus pijltje omhoog kan doen, dat is wel acceptabel.
[ Voor 6% gewijzigd door Fred-Erik op 01-03-2012 20:32 ]
Inderdaad en volledig omslachtig als je op een desktop werkt. Op laptops en tablets snap ik die verandering wel.Ramon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:27:
Daarnaast denk ik dat Microsoft eerder gebruikers wegjaagt naar Mac OS dan naar Linux. Anyway, ik ben totaal niet enthousiast over de niet-touch ervaring van Metro. Ik vind het op z'n zachtst gezegd omslachtig werken. Alles fullscreen werkt raar op 21.5"+ en vooral op 1920x1080. Standaard opties zijn niet te vinden op het eerste gezicht. Apps die openstaan zijn nauwelijks te vinden als je geen gestures gebruikt of kent.
Nee, Windows inclusief Metro is leuk voor op phones, tablets en eventueel wat notebooks met lagere resoluties (zoals netbooks). Echter voor de rest is de klassieke ervaring veel beter en zou hierop geïnnoveerd kunnen worden.
Anoniem: 303530
Daarom gebruik ik op dit moment Windows + R shutdown /s /t 0 
Overigens sluit ik mijn laptop nooit af, altijd sleep of restart. Al slapend gaat de accu 4 dagen mee, dat is zat.
Overigens sluit ik mijn laptop nooit af, altijd sleep of restart. Al slapend gaat de accu 4 dagen mee, dat is zat.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-03-2012 20:36 ]
Alt + F4 werkt ook gewoon prima hoor
mits je in de Desktop omgeving zit en geen venster sluit door Alt + F4
Heel fijn dat bepaalde tobo combo's "sneller' zijn maar behalve de die hards gebruikt niemand meer dan Alt+Tab, Alt+F4 en Alt-Ctrl-Delete.
Het is toch een lachwekkende faal dat iedereen nu op de desktop om uberhaupt de simpelste zaken te doen tobo combo's moet gaan leren ipv de muis snel te gebruiken
Echt, als W8 in deze vorm uitgerold gaat worden naar de massa dan komt er een Shitstorm die je nog nooit gezien hebt. W8 in deze vorm gaat imho keihard falen.
Enige andere optie is dat MS ineens toch geniaal blijkt maar de rest vd wereld het nog niet ziet.
Het is toch een lachwekkende faal dat iedereen nu op de desktop om uberhaupt de simpelste zaken te doen tobo combo's moet gaan leren ipv de muis snel te gebruiken

Echt, als W8 in deze vorm uitgerold gaat worden naar de massa dan komt er een Shitstorm die je nog nooit gezien hebt. W8 in deze vorm gaat imho keihard falen.
Enige andere optie is dat MS ineens toch geniaal blijkt maar de rest vd wereld het nog niet ziet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik niet. Knoppen zijn veel groter dus je kan veel grovere bewegingen maken en nog steeds raak klikken.Fred-Erik schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:32:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het hier wel met de nay-sayers eens ben; dit is gewoon te ingewikkeld. Het is gegaan van Win + pijltje naar rechts of twee klikken naar een niet erg handige gesture (eerst naar de hoek, dan weer omhoog om Settings te kunnen zien) plus twee klikken. Een achteruitgang. En voor de powerknop van m'n pc moet ik bukken, dus dat is ook niet handiger.
Edit: lees net boven me dat ik Win + I plus pijltje omhoog kan doen, dat is wel acceptabel.
Ik ben het hier stiekem nu al mee eensHelp!!!! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:35:
Hoe installeer ik mijn nvidia driver? Klinkt gek, maar het lukt niet.
Ik had win8 eerst op VMware maar toch besloten om hem te installeren op mijn laptop. De intel drivers staan er op maar het lukt niet om de nvidia drivers er op te krijgen (optimus)
Hij geeft aan dat ik het systeem opnieuw op moet starten na het uitpakken van de drivers. Echter helpt dat niet
295.73 windows 8 64-bit drivers.
Ik had win8 eerst op VMware maar toch besloten om hem te installeren op mijn laptop. De intel drivers staan er op maar het lukt niet om de nvidia drivers er op te krijgen (optimus)
Hij geeft aan dat ik het systeem opnieuw op moet starten na het uitpakken van de drivers. Echter helpt dat niet
295.73 windows 8 64-bit drivers.
[ Voor 16% gewijzigd door hostler op 01-03-2012 20:38 ]
Voor netbooks is het ook niet leuk, want als de resolutie te laag is, dan opent weer geen enkel appalex3305 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:33:
[...]
Inderdaad en volledig omslachtig als je op een desktop werkt. Op laptops en tablets snap ik die verandering wel.
Daarnaast denk ik dat Microsoft eerder gebruikers wegjaagt naar Mac OS dan naar Linux. Anyway, ik ben totaal niet enthousiast over de niet-touch ervaring van Metro. Ik vind het op z'n zachtst gezegd omslachtig werken. Alles fullscreen werkt raar op 21.5"+ en vooral op 1920x1080. Standaard opties zijn niet te vinden op het eerste gezicht. Apps die openstaan zijn nauwelijks te vinden als je geen gestures gebruikt of kent.
Nee, Windows inclusief Metro is leuk voor op phones, tablets en eventueel wat notebooks met lagere resoluties (zoals netbooks). Echter voor de rest is de klassieke ervaring veel beter en zou hierop geïnnoveerd kunnen worden.
Mocht ik bij implementatie op deze manier over een jaar om zijn dan kom ik hier uitgebreid mijn mea culpa betuigen.Gusev schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:37:
[...]
Ik ben het hier stiekem nu al mee eensMaar ja, ik ben niet representatief voor de rest hier blijkbaar. Ik wacht het allemaal rustig af. Ik ben er na een dag mee werken best gewend aangeraakt.
PC Specs
W8 is officieel een ramp. Niet eens een close button? Dat wordt dus massa's alt+F4 rammen, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om het hele scherm rond te gaan slepen OM EEN VENSTER TE SLUITEN.
Wou ook eens kijken hoe W8 werkt op het internet (facebook enzow, live tiles) maar na het installeren van de netwerkdrivers komt hij gezellig in een 'Something went wrong' bootloop.
Serieus microsoft, besef dan toch dat je heel fucking windows verkloot met je tabletgelul!
Wou ook eens kijken hoe W8 werkt op het internet (facebook enzow, live tiles) maar na het installeren van de netwerkdrivers komt hij gezellig in een 'Something went wrong' bootloop.
Serieus microsoft, besef dan toch dat je heel fucking windows verkloot met je tabletgelul!
Android developer & dürüm-liefhebber
Goh, zou er misschien een reden zijn dat er geen close-button is? Misschien omdat je niet hoeft af te sluiten?Mavamaarten schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:43:
W8 is officieel een ramp. Niet eens een close button? Dat wordt dus massa's alt+F4 rammen, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om het hele scherm rond te gaan slepen OM EEN VENSTER TE SLUITEN.
Ben W8 nu aan het installeren, maar als ik dit zo lees krijg ik de kriebels.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Rustig, wacht nog even tot de RC en dan kan je echte uitspraken doenMavamaarten schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:43:
De RC zal denk ik een hoop gefixed hebben, en misschien (hopelijk) de optie geven om bij de installatie te kiezen tussen 'Metro' en 'Classic', als ze dat niet doen zijn ze sowieso niet slim bezig, want daarmee krijgen ze de business wereld ook niet met zich mee

Tsja toen Office 2007 uitkwam werd ook iedereen gekOssebol schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:46:
Ben W8 nu aan het installeren, maar als ik dit zo lees krijg ik de kriebels.
[ Voor 21% gewijzigd door Timons106 op 01-03-2012 20:48 ]
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar W8, maar ik krijg hem maar niet werkend. Ik maak gebruik van W7.. en heb op dezelfde schijf (ssd) een 2e partitie aangemaakt voor W8.
Ik heb de x64 iso gedownload en geplaatst op usb. Zodra de installatie vanaf de USB-stick wordt afgerond zal de pc herstarten.. hierna wordt de installatie niet hervat, maar wordt W7 gewoon weer opgestart.
iemand een idee?
Ik heb de x64 iso gedownload en geplaatst op usb. Zodra de installatie vanaf de USB-stick wordt afgerond zal de pc herstarten.. hierna wordt de installatie niet hervat, maar wordt W7 gewoon weer opgestart.
iemand een idee?
Rookworst zonder 'r' is ookworst
De beste feature is tot nu toe de 3d pinball game. Geweldige game
Dit topic is gesloten.
Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!