mijn beleving van Windows 8:
Tijdens het installeren van windows 8 kwam ik weinig bijzonderheden tegen, behalve de rare slides in plaats van Radio buttons ja nee.
Windows vroeg of ik mijn live account wilde koppelen om bestanden te kunnen delen, de store in te gaan.
Daar heb ik niks op tegen. MAAR waarom zie ik dat ik in Windows live messenger (win7) dat ik opeens online kom te staan ? Ik mag toch wel zelf bepalen of ik de online status krijg in de messenger.
Wat ik nog niet getest heb, is een inlog account maken ZONDER een live account eraan gekoppeld.
Vervolgens opent Windows 8 de METRO interface en mijn eerste gedachten was, zoals eerder aangegeven. Het zou wennen zijn, maar wil het liever niet gebruiken, dus ik ga naar mijn Desktop-APP

Daar kan ik het meeste doen, dat wat je verwacht van Windows.
Vervolgens wil je naar start en kom je bij die vreselijke metro interface. mijn tweede kritiek punt was dus het zoeken naar bestanden. In windows 7 doe je niet meer dan Windows teken en type maar. (dit werkt ook op een apple zo(ben geen apple fan)) met andere worden je moet je muis er weer bij pakken om te bladeren.
daarnaast klik je ook regelmatig op de Internet explorer ipv de onzichtbare start knop.
In metro heb ik wat apps zitten testen. sommige apps zijn in het Duits wat opzicht al heel vervelend is, maar dat is een makkelijke fix.
alleen nu was het me niet gelijk duidelijk hoe je een app afsluit

(behalve met ALT-F4 dan) waar is dat kruisje rechts boven ?
ik had binnen de kortste keren 3x mail app open staan en nog wat andere apps die ik alleen maar door process kill uit kreeg. Want alt + tab in de desktop wisselt alleen tussen de desktop en het scherm dat je open hebt staan en niet met je apps.
Daarnaast merk je aan alles dat het gewoon een Telefoon OS is en niets met de PC te maken heeft.
het is allemaal erg onduidelijk en bedoelt voor een touch screen.
Tijdens het afsluiten van Windows 8, had ik het helemaal gehad met deze versie !!!!
je moet EERST uitloggen. Vervolgens kom je op een lock scherm (dat je ziet op een TABBLAD en niet thuis hoort op een PC !!!) je moet dan de lock scherm opzij schuiven

om weer te kunnen inloggen of af te sluiten.
Dus heel mijn muis werkt als een touch bediening en dat is niet wat het hoort te zijn.
Windows 8 zal goed werken op tabblads etc, maar niet op een PC.
mijn eerste 2 vragen waren als volgt:
WANNEER KOMT ER EEN WINDOWS 8 VOOR OP DE PC ZONDER TOUCHE SCREEN (en de optie om metro uit te zetten)
en mijn 2e vraag
WANNEER KOMT WINDOWS 9 uit ? want als dit echt de nieuwe windows wordt. dan blijf ik lekker zitten bij Windows 7.
DIT IS DE SLECHTSTE WINDOWS EVER !!!