[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.203 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 10:37
heft iemand xbox live al aan de praat weten te krijgen? hij zegt steeds dat ik niet de juiste region heb.
Heb die in mijn ''Microsoft Account'' veranderd naar VS maar hij werkt nog steeds niet:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

De enige die wat doet zijn winkey+L (net als voorheen is dat lock workstation) en winkey+i, de rest geeft geen ene sjoege :(
Ik ben ondertussen maar begonnen om de help door te spitten in de hoop dat daar uberhaupt iets staat (help en beta versies...dat is vaak niet meer dan een lege pagina).

Edit: ah, alsof 2 aparte interfaces nog niet genoeg was hebben ze ook maar 2 application switchers aan boord. De winkey+tab is er alleen voor die hippe fullscreen metro dingen, en alt-tab voor alles wat er aan apps op de desktop (aka de oude stijl) opent. Zit je in Metro dan is alleen winkey+tab beschikbaar, zit je op je desktop dan juist weer alleen alt-tab. Gelukkig kun je dan weer met winkey+i switchen tussen desktop en Metro apps (ow, dat maakt dus 3 (!!!) switchers). En dan miepen ze over Lion's Misson Control die niet alles laat zien...

[ Voor 40% gewijzigd door ppl op 29-02-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Voor op een tablet vind ik het nu al zeer geslaagd (Acer W500 speeltablet speciaal voor W8).
Wat een postief verschil tov de telefoon OS tablets. Duidelijk een nieuwe klasse.
Nu nog bergen apps en mooie hardware erom heen. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40
Pykow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:04:
Windows 8 is zonder het getest te hebben voor mij al een drama. ik ga het toch even testen hoe het in praktijk werkt. of het mogelijk is om zonder de METRO alles te draaien !
hoe weet je nou of het een drama is als je het niet eens getest hebt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:37
Ben tot nu toe geen fan van de Metro interface. Het zal met een touchscreen best goed werken maar met een tobo + muis is het echt een draak. Hopelijk komt er toch echt een vinkje om die uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toenstraks Win8 geïnstalleerd met Virtual Box. VMWare Player wou niet mee werken en Virtual PC werkt niet met Win7 Home Premium.

Het installeren ging perfect, alleen Windows afstellen is een ander verhaal. De Metro interface is leuk, maar met de muis overal door heen gaan is niet te doen.
En de bekende bureaublad is op dit moment onbruikbaar vanwege het ontbreken van de Startknop. Opzich niet erg, maar geef dan een alternatief en die heb ik nog niet zo snel kunnen ontdekken.

De Metro interface en de oude interface hangt nu nog losjes aan elkaar vast zo lijkt het. Met een touchscreen is de Metro interface denk ik wel een mooie aanwinst voor Windows en dan heb je dat andere niet meer nodig.
Maar voor kantoor pc's en hobbyisten moet ik nog de voordelen zien.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 13:42
Enes_81 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:05:
[...]

Zoals ik al eerder zij, als je geen touchscreen hebt onder windows 8, leer dan zoveel mogelijk commando's uit je hoofd. Doe eens een Windows+Tab , geeft hetzelfde resultaat in de Metro als in de non-Metro ;)
Ok, zal ik is beginnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Is er trouwens een manier om niet die full-screen image bij het aanmeld scherm niet omhoog te hoeven slepen? Lichtelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Geïnstalleerd op een VHD.

Installatie: weinig nieuws ten opzichte van Windows 7
OS zelf: eerste indruk: Windows Phone op mijn PC!
Nu heb ik zelf een Windows Phone, en ik vind dat ook erg mooi werken, maar op de desktop vergt het wat gewenning.

Ik heb een 24" scherm, en ik draai eigenlijk bijna niks full-screen, dat doet Windows 8 dus wel. Beetje een nadeel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Slurpgeit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:23:
Is er trouwens een manier om niet die full-screen image bij het aanmeld scherm niet omhoog te hoeven slepen? Lichtelijk irritant.
Op een willekeurige toets drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Trouwens, de rotation van het scherm werkt niet op mijn W500.
Driver hiervoor succesvol geinstalleerd via de Acer-website, maar er gebeurt niets als ik de tablet draai.
In de DP werkte het prima.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:24:
[...]

Op een willekeurige toets drukken.
Serieus? Dan is "escape" daar van uitgesloten :p. Zo maar eens VMware weer aanslingeren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Larrs schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:20:
Toenstraks Win8 geïnstalleerd met Virtual Box. VMWare Player wou niet mee werken en Virtual PC werkt niet met Win7 Home Premium.

Het installeren ging perfect, alleen Windows afstellen is een ander verhaal. De Metro interface is leuk, maar met de muis overal door heen gaan is niet te doen.
En de bekende bureaublad is op dit moment onbruikbaar vanwege het ontbreken van de Startknop. Opzich niet erg, maar geef dan een alternatief en die heb ik nog niet zo snel kunnen ontdekken.
Waarom heb je een startknop nodig als je je muis gewoon linksonder kan gooien en klikken of op start op je tobo kan drukken?
De Metro interface en de oude interface hangt nu nog losjes aan elkaar vast zo lijkt het. Met een touchscreen is de Metro interface denk ik wel een mooie aanwinst voor Windows en dan heb je dat andere niet meer nodig.
Maar voor kantoor pc's en hobbyisten moet ik nog de voordelen zien.
Ik werk er nu een avondje mee op mijn desktop en kan niet anders zeggen dan dat het prima werkt.

Op een desktop is het startmenu vervangen voor het startscreen. Voor een desktop kan ik me ook zo voorstellen dat je niet veel in Metro-style apps zit maar meer op de desktop met "klassieke" desktop-apps. Je gebruikt het startscreen dan alleen als een launcher zoals dat je het startmenu ook gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slurpgeit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:25:
[...]

Serieus? Dan is "escape" daar van uitgesloten :p. Zo maar eens VMware weer aanslingeren dan
Bij mij werkt alles, behalve alt, windows, en leesteken toetsen (+, -, ; ' enzo.). Zelfs ctrl werkt hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:27:
[...]

Bij mij werkt alles, behalve alt, windows, en leesteken toetsen (+, -, ; ' enzo.). Zelfs ctrl werkt hier...
Hmm, vreemd. Op kantoor vanmiddag had ik de grootste moeite met een combinatie van toetsen, maar misschien dat VMware in de weg zat, doet het wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

De metro interface zou natuurlijk wel heel goed kunnen werken met Kinect.

Is er overigens een mogelijkheid om die tekst "App Preview" weg te werken boven aan de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Net op mijn laptop gezet en ik moet wel erg wennen aan het feit dat praktisch alle (metro) applicaties fullscreen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 16:58
Ik heb een probleem, ik kan niet typen.
Het is net of de CTRL toets constant aanstaat. Dus als ik scroll zoomt hij uit, als ik een t wil typen opent hij een nieuwe tab, bij w sluit die weer.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 328026 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:37:
De metro interface zou natuurlijk wel heel goed kunnen werken met Kinect.

Is er overigens een mogelijkheid om die tekst "App Preview" weg te werken boven aan de apps?
Windows 8 final kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 16:58
Moet je eigenlijk ooit van die preview afstappen? Of kan je die eeuwig zonder support dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:26
Ben ik de eerste die zijn installatie kapot heeft gemaakt of gingen mensen mij voor? Ik had hem maar als dual-boot naast windows 7 gegooid en probeerde zoals ik vaak doe mijn laptop scherm uit een 2 monitors er aan via hdmi en vga, maar dat wil hij niet. Ik kon maar 1 extern scherm tegelijk gebruiken en het interne scherm kon ik niet uitzetten. Hij herkende wel beide monitors tegelijk. Dus dacht ik:"laat ik de latste drivers van mijn intel hd3000 en nvidia gt520m installeren, de nvidia ging goed maar nadat ik de intel drivers had geinstalleerd bleef hij bij het installeren wachten op een zwart scherm met muis er op. Maar nu heb ik wel meteen de refresh functie kunnen gebruiken die opvallend goed werkt, hij draait wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

aCb1780 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:41:
[...]

Moet je eigenlijk ooit van die preview afstappen? Of kan je die eeuwig zonder support dan gebruiken?
Hij verloopt na een bepaalde tijd. Net zoals bij de Windows 7 Builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Dat snap ik, maar is er geen hack die dit weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Installer bleef hangen op 7%, en heb hem geannulleerd na een kwartier. Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

- XBOX live werkt hier niet (NL Microsoft ID)
- Ik kon geen verbinding krijgen met m'n Exchange server

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

CAP-Team schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:02:

Het gezeur met NL of UK of US accounts is inderdaad nog wat frustrerend. Het mail programma doet het bij mij prima, ik connect echter naar Office 365. Dus het zou moeten kunnen werken.

XBox Live (met NL account) hangt samen met de regio instellingen.

Na aanpassen naar NL regio en het werkt nog steeds niet, maar wel met een duidelijkere melding:
Sorry, sign-in isn't supported in your region at this time.

Erg jammer.

Je kan een extra Live/Hotmail account toevoegen als gebruiker op de pc/tablet en daarmee met een US account inloggen. Dus er is omheen te werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 29-02-2012 23:17 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hier ook maar eens geïnstalleerd :)
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van MediaMonkey, maar ik wilde toch de nieuwe Music App eens proberen. Het effect bij het toevoegen van mijn muziek was dat het geluid uit de Music app begon te kraken, vrijwel niet meer op interactie reageerde (of heel langzaam).
Toen maar eens de Task manager aangeslingerd:

Tja

Denk dat dit wel voor zich spreekt :+ Ben benieuwd hoe dat zou lopen op een tablet :X
Ach, het blijft een beta OS, dus heb maar een reportje naar MS gestuurd :P

Edit: woot, tijdens het typen is het al naar 4,5 GB gelopen 8)7

Edit 2: cool, bij 5 GB is de app gecrasht :P

Edit 3: Maar even WMP zelf geprobeerd, dat ziet er beter uit, een memory gebruik van nog geen 50 MB voor dezelfde collectie :9

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 29-02-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Video en Music doen het niet met mijn live account. Music kan ik nog begrijpen, maar video niet aangezien die het wel doet op de xbox.
Daarnaast wil Zune onder Windows 8 met geen mogelijkheid verbinden met mijn wp7. Zeer vervelend!

Verder overigens wel positief behalve dan de eerder aangehaalde muis+hoek commentaar. Overigens probeer die setting en devices bar aan de rechterkant maar eens tevoorschijn te toveren als je er een scherm naast heb. Moet heel precies langs de rand van het linker scherm gaan zonder de cursor op het andere scherm te verplaatsen.
Daarnaast je het natuurlijk vreemd dat het metro start scherm niet over twee monitoren kan worden getoond. Nu zie ik dus continu en de metro en de classic interface. Erg slordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Nee, de music store doet het inderdaad niet, echter je kunt gewoon je muziek toevoegen aan de Music library, en vervolgens verschijnt deze netjes in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 20:59
Ik krijg www.dumpert.nl niet fatsoenlijk gestart in IE(win8), sterker nog hij crasht er constant op. Apart probleem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Maar even van USB proberen te installeren, hopen dat dat lukt, anders misschien met rEFIt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
tomaat23 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:23:
Ik krijg www.dumpert.nl niet fatsoenlijk gestart in IE(win8), sterker nog hij crasht er constant op. Apart probleem?!
jep zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Wat ben ik enorm teleurgesteld door de Consumer Preview. Ik had veel meer verbeteringen voor de klassieke desktop verwacht, maar dit... ;(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Alex) schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:27:
Wat ben ik enorm teleurgesteld door de Consumer Preview. Ik had veel meer verbeteringen voor de klassieke desktop verwacht, maar dit... ;(
Wat voor verbeteringen had je verwacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:11
Weet iemand hoe ik mijn start knop terug kan krijgen? Ik kan hier echt niks mee zo :(

Het werkt allemaal hardstikke vloeiend, snel, vlot, en alle drivers op mijn internet kaartje waren er meteen. Het werkt goed, op het punt na dat ik de interface totaal niet geschikt vind voor muis en toetsenbord. Muis in de hoeken plaatsen?? De combi tussen Metro en Windows Desktop is heel raar in mijn ogen. De nieuwe Explorer en taakbeheer zijn wel weer heel strak.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tot nu toe vind ik het een clusterfuck van epische proporties. :X

Als je zo'n mega UI change uitrolt, toon dan tenminste gelijk bij eerste opstart een flimpje ofzo over de veranderingen en vooral hoe je in vredesnaam gewoon je PC kan uitzetten !!!! 8)7

Vooral de manier waarop MS je die idiote Metro interface opdringt voor desktop gebruik is bijzonder ergerlijk. Dit gaat nog wat worden als het in deze vorm naar het grote publiek uitgerolt gaat worden. Mega negatieve publiciteit.
Had gehoopt dat ze wat geleerd hadden van de developerversie feedback.
Het lijkt wel alsof ze masochistisch zijn daar bij MS. Dit is vragen om ellende. :o

Zoals gezegd, zelfs Apple gebruikt zijn Iphone interface niet voor zijn desktops.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb de W8 preview over de bestaande W7 installatie geinstalleerd volgens mij.
Weet iemand of ik dit weer terug kan draaien toevallig? :) Had ik nog niet over nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit in je windows.old map als het goed is :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

Voorlopig kan ik best wennen aan Win8, afgezien van het feit dat scrollen met m'n trackpad in m'n laptop het niet doet. Nog niet met een losse muis geprobeerd, overigens.
Maar..... Hoe post ik nu vanuit de people-hub zélf een update op bijvoorbeeld Twitter of Facebook? :?
Ik kan reply-en, maar ik kan nergens zien hoe ik simpelweg een nieuwe status post.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
rEFIt boot hem niet, toch maar weer de disk erin gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand al de server versie geprobeerd? Hoe bevalt dat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37

aex351

I am the one

Heb het nieuws rondom Windows 8 gevolgd. Toch is dit volgens mij de eerste release waar ik niet warm van wordt. Het logo vind ik niet mooi. Is nu een schuine vierkant geworden. En het idee achter de metro interface spreekt mij niet aan. Misschien handig voor tablets. Toch wordt weer alles in een bepaalde template geforceerd. Terwijl op de achtergrond dat niet zo is. Als Microsoft structuur wil, dan moeten ze wel alles forceren. Zodat alle applicaties dan ook passen binnen het design.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 09:44
Ik heb gemengde gevoelens. Ik denk wel dat aan de metro interface te wennen valt. Maar dan moet dit consistent worden uitgevoerd en elke programma moet eraan meewerken. Helaas zal dat nog wel jaren duren. Verder heb ik een vraagje over de "messaging" app. Het is een belangrijk onderdeel, dus dat wil ik wel in Metro hebben. Maar kan je nou echt niet sorteren op online contacten in die app? Dit is toch geen doen zo..

EDIT: En kan je metro apps nou echt niet normaal afsluiten? Moet dat steeds via taakbeheer?

[ Voor 10% gewijzigd door -Edwin- op 01-03-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Hij staat nu alweer ruim een kwartier vast op 7% expanding files. Heeft iemand anders dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Slechte dvd of slechte copy naar USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als Microsoft slim is laten ze mensen kiezen welke interface de standaard wordt. Best of both worlds zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Tja, ik had ook niets aangepast aan schrijfsnelheid, werd er geloof ik niet om gevraagd. Met welk programma moet ik het branden vanaf OSX Lion?
De MD5 sum van het bestand klopte overigens wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 01-03-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dunno, maar even een verify er na kan helpen. Van OSX weet ik gelukkig helemaal niks, die shit blijf ik vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
CAP-Team schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:02:

Eerste gaat bij mij ook niet maar verbinding met exchange lukt wel met het ingebouwde mail programma en agenda en contacten

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik snap gewoon niet hoe het zo ver kon komen ...
Is daar niet één designer bij MS die dacht "Hmm, een touch-based GUI porten naar non-touched based platforms. Dat kan niet onmiddellijk werken. Dat zal onnatuurlijk voelen en ogen."

Ik weet niets van design maar komaan, zelfs het kleinste kind weet toch dat je je verschillende GUI's moet maken afhankelijk van de input devices.
Die gasten bij MS dachten precies dat mensen touch willen gebruiken zoals ze met een muis doen, en vice versa.

Voor mijn part mogen ze de Win8 voor desktops een jaar uitstellen en met een nieuwe visie alles bekijken.
En geef gerust de huidige Win8 voor tablets al vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht dat ze zo testen of het bevalt en de standaard startknop achter de hand houden voor desktops? Voor tablets lijkt me dit ideaal maar op m'n laptop is het echt niet fijn. Geef gewoon Windows 7 gui met Metro als app die ik start als ik een touchscreen heb. Metro moet net zo zijn als Windows mediacenter, iets wat je opstart of altijd laat opstarten afhankelijk van je behoefte.
Startscherm en lockscreen is allemaal prima, alleen zorg wel dat ik het niet met m'n muis hoef weg te slepen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 01-03-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Wat mij betreft heeft Microsoft gefaald. Ik zie eerder grotere overeenkomsten tussen telefoons en tablets. Wat dat betreft vind ik Apple een super aanpak hanteren. Het verschil tussen een desktop/laptop en tablet is gewoon te groot om het over één kam te scheren.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Asgaro schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:15:
Ik snap gewoon niet hoe het zo ver kon komen ...
Is daar niet één designer bij MS die dacht "Hmm, een touch-based GUI porten naar non-touched based platforms. Dat kan niet onmiddellijk werken. Dat zal onnatuurlijk voelen en ogen."

Ik weet niets van design maar komaan, zelfs het kleinste kind weet toch dat je je verschillende GUI's moet maken afhankelijk van de input devices.
Die gasten bij MS dachten precies dat mensen touch willen gebruiken zoals ze met een muis doen, en vice versa.

Voor mijn part mogen ze de Win8 voor desktops een jaar uitstellen en met een nieuwe visie alles bekijken.
En geef gerust de huidige Win8 voor tablets al vrij.
Heb hier een lenovo x220 tablet en het is juist ideaal gebruik hem namelijk als desktop met docking station met twee monitoren en als laptop en als tablet. Alles in een met een os die het allemaal ondersteund

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 23:22

roboreaper

Collecting your robots

-Edwin- schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:07:
Ik heb gemengde gevoelens. Ik denk wel dat aan de metro interface te wennen valt. Maar dan moet dit consistent worden uitgevoerd en elke programma moet eraan meewerken. Helaas zal dat nog wel jaren duren. Verder heb ik een vraagje over de "messaging" app. Het is een belangrijk onderdeel, dus dat wil ik wel in Metro hebben. Maar kan je nou echt niet sorteren op online contacten in die app? Dit is toch geen doen zo..

EDIT: En kan je metro apps nou echt niet normaal afsluiten? Moet dat steeds via taakbeheer?
apps afsluiten gaat appart

win +tab krijg je alle draaiende apps dan rechter muis op app kan je close doen. met taakbeher gaat het nog neit helemaal goed

Instructie video ZOU ZIEK handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:42:
[...]

apps afsluiten gaat appart

win +tab krijg je alle draaiende apps dan rechter muis op app kan je close doen. met taakbeher gaat het nog neit helemaal goed

Instructie video ZOU ZIEK handig zijn
Ik heb een pagina's terug nu ook kunnen lezen dat je je muis naar de bovenkant van je scherm kan bewegen (zodat het handje komt). Vervolgens selecteer je en sleep je het venster naar beneden. Een beetje zoals je widgets weg gooit in Android bijvoorbeeld. Ik hoop dat ik het duidelijk maak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik vooralsnog alt-F4, een sneltoets die ik werkelijk nooit eerder gebruikte. Alt-spatie -> c FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 07:29
Wie had ooit gedacht dat de Windows-knop nog eens nut zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Behoorlijk triest dat je wordt gedwongen terug te vallen op shortkeys, omdat de GUI niet echt geschikt is voor de muis..

Het zal me niets verbazen als we binnen nu en een paar maanden het nieuws krijgen dat Windows 8 wordt uitgesteld na feedback op de beta. Microsoft zal namelijk echt keuzes moeten maken wat ze nu precies willen doen met dit OS. Vervolgens zal er ook een duidelijke splitsing tussen tablet en desktop/laptop moeten komen aangezien het beide een andere manier van user input heeft en ze in de huidige vorm (zoals windows 8 het voorschoteld) niet te combineren zijn.

Ik kijk dan ook met tranen in mijn ogen naar de designer mock-ups van een aantal dagen geleden. Dat ze daar maar eens naar zouden kijken, ipv de hele dag naar hun windows phone....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Afbeeldingslocatie: http://cdn.omg-facts.com/2012/2/16/556f2424618a0443c1c967c8a01852a8
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-06 19:47
MazeWing schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:51:
Behoorlijk triest dat je wordt gedwongen terug te vallen op shortkeys, omdat de GUI niet echt geschikt is voor de muis..

Het zal me niets verbazen als we binnen nu en een paar maanden het nieuws krijgen dat Windows 8 wordt uitgesteld na feedback op de beta. Microsoft zal namelijk echt keuzes moeten maken wat ze nu precies willen doen met dit OS. Vervolgens zal er ook een duidelijke splitsing tussen tablet en desktop/laptop moeten komen aangezien het beide een andere manier van user input heeft en ze in de huidige vorm (zoals windows 8 het voorschoteld) niet te combineren zijn.

Ik kijk dan ook met tranen in mijn ogen naar de designer mock-ups van een aantal dagen geleden. Dat ze daar maar eens naar zouden kijken, ipv de hele dag naar hun windows phone....
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik heb er net even een kwartier mee gespeeld en puur op gebruiksgemak vind ik win8 een flinke stap achteruit in vergelijk met 7.
Bij veel dingen die ik tegenkwam had ik direct het gevoel dat MS flink wat gezeik over zich heen gaat krijgen als ze dit zo laten.
Bv ik had de Start knop redelijk vlug gevonden (minuutje zoeken) maar ik denk dat veel mensen hier problemen mee gaan krijgen. De stap van het woord Start in de hoek naar het Windows symbool is voor iedereen wel te doen maar nu de knop volledig verwijderen en er een pop up van maken gaat voor veel mensen een probleem worden.

Toen ik ermee rond zat te spelen werd ik via messenger gecontacteerd door een maat. Ik vond het er leuk uitzien en clickte erop en kreeg opeens een scherm vullende messenger welke ik niet kon sluiten en ik vond ook niet de optie dit venster kleiner te maken (klinkt raar maar dit laatste vond ik zeer storend).

De hele registratie zooi aan het begin vond ik ook storend. Dat ik me moet aanmelden met mijn mail adres enzo. Misschien is dit puur omdat het een beta is voor de feedback maar ik heb het gevoel dat dit erin gaat blijven en hier ergerde ik me best wel aan.

Ik heb het geïnstalleerd op mijn laptop, morgen ga ik deze eens aan mijn zus geven om te kijken hoe snel ze zich zal ergeren aan de veranderingen.
Ze heeft niets met computers enzo maar is wel instaat om simpele dingen te doen in windows dus ik ben benieuwd.

geleidelijke verandering zijn leuk maar ik vind dat ze zoals het nu is een veel te grote sprong maken en teveel naar tablet en smartphone OSen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 09:03
Heeft iemand Windows 8 al uitgeprobeerd op een WeTab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 15:36
Hmm ik snap dat het even wennen is. Ik moest dat ook met het voordeel voor mij dat ik een Windows Phone heb. Dus het is voor mij bekend. In het begin zat ik ook te kankeren en te doen in mezelf maar ik heb er nu een halve dag mee gedraaid en het begint me toch wel te bevallen hoor. Die registratie zooi is om je aan te melden met een MS account. Is wel zo handig voor de MS cloud diensten die je erbij krijgt.

Verder is het goed snel allemaal wat ik wel fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 14-06 07:29
Even kort uitgeprobeerd, maar dit is toch niet werkbaar op een desktop/laptop? Vast prima voor tablets, maar op een normale computer... nee. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb Windows 8 er net opgezet.
Ik kan meteen concluderen dat het voor geen ene meter werkt!

Daarna heb ik Splashtop remote desktop geinstalleerd, zodat ik mijn PC kan streamen naar mijn iPad 2.
Het resultaat was een Windows dat het 'vrijwel prima' deed. Maar vooralsnog geen ene ruk aan was...

Ik bedoel, een video openen moet in de 'Explorer' app, maar wanneer je een video aanklikt, dan ga je naar de Video app...

Enige hoogtepunt van Windows 8 is IE 10 en Cut the Rope. Enkel ben ik sinds IE 9 overgestapt naar Google Chrome. En kan ik The Rope Cutten wel op mijn iPhone & iPad :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 21:52

hostler

Yeahhh dude!

Net Windows 8 even gebrand op een dvdtje. Beetje jammer dat Windows 8 niet te installeren is op een usb3 hdd.... Dan maar in vmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Heb 8 CP in VM bekeken: gewoon een afknapper. Ook het feit dat je veel persoonlijke gegevens moet invoeren (heb daar fakes gezet) zit me niet lekker. Houd het mooi maar op 7 en Ubuntu 11.01 er naast (Dat ziet er veel gelikter uit dan CP)
Datzelfde gevoel heb ik eerder gehad: met 95, met ME, met Vista. Van 3.1 destijds op 98 second edition overgestapt, daarna op 2000. Van 2000 naar XP (NA uitbrengen SP 2). Alleen 7 heb ik vanaf de CP versie altijd gehouden.
Ik denk dat het een misser is van Microsoft om te proberen een tablet windows te combineren met een desktop versie. Heb er tot nu toe nog nooit naast gezeten. (Wat wel of geen succes-windows wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407645

Jammer genoeg nergens een optie om direct door naar de desktop environment te gaan inclusief start menu. De ribbon interface vond ik bij de introductie van MS Office 2007 niks en ik vind het nog steeds niks. Ergens hoop ik dat dit bij retail release optioneel zal zijn.

Voor de rest wel een lekker vlot OS, leuke verandering is de task manager die er zeker op vooruit is gegaan.
De Metro Messenger app is lekker simpel, verbruikt weinig geheugen wat ik alleen maar kan toejuichen. Zeker gezien het feit dat WLM te veel crap met zich mee brengt en onnodig veel resources verbruikt. Jammer genoeg maakt het gebruik van het Voor- Achternaam systeem dat je bij je account hebt opgegeven ipv je nickname. Daarbij komt nog dat bij het openen van links krijg je elke keer weer zon irritante waarschuwing krijgt. De Skydrive app is ook een leuk idee, helaas nog steeds geen ondersteuning om hele directories te uploaden.

Kijk morgen wel weer eens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Welke instellingen gebruiken jullie voor de VM in VirtualBox?

Ik probeer hier al een tijd Windows 8 te installeren. Het installeert wel, maar tegen de tijd dat het klaar is, zal waarschijnlijk de final al uit zijn. De muis beweegt in het begin van de installatie supertraag. Om de een of andere reden is Virtualbox sinds een tijd op zowel mijn notebook als desktop heel langaam. Op het moment is de laatste nieuwe versie (4.1.8) geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik hem net eens verwijderd, en geherinstalleerd. Geen verschil.

Mijn CPU (Q8400) ondersteunt VT-x, dus dat zou het probleem niet moeten zijn; de "schijf" in VirtualBox is een 30GB fixed disk. Alle mogelijke accelleraties staan aan. Chipset is ICH9 maar ook met die anere instelling, PXII3, installeert het niet snel.

Ik installeer overigens de 64-bit versie onder Windows 7 Ultimate x64.

De installatie draait nu bijn 40 minuten, en hij is pas bij "Setup is registry settings". Dit gaat nog een paar eeuwen duren heb ik het geval.

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 01-03-2012 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
strokealpha schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 02:52:
Heb 8 CP in VM bekeken: gewoon een afknapper. Ook het feit dat je veel persoonlijke gegevens moet invoeren (heb daar fakes gezet) zit me niet lekker.
Dat moet niet. Je kan gewoon een lokaal account aanmaken zonder Microsoft Account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Katsunami schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 03:53:
Welke instellingen gebruiken jullie voor de VM in VirtualBox?
Omdat bij mij de eerste poging mislukte (corrupt files melding) heb ik de iso opnieuw gedownload.

Vervolgens heb ik deze handleiding gebruikt voor het instellen van VirtualBox. De installatie verliep toen goed.

Maar ik heb geen enkele keer gehad dat de installatie een eeuwigheid duurde.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb Win8 nu draaien op de laptop, is behoorlijk wennen.
Loop tot nu toe tegen 2 dingen aan.
A ) Hoe kan ik een imap e-mail account toevoegen? krijg alleen de keuzen tussen hotmail, gmail en excange.
B ) Hoe krijg ik een normaal chatvenster waar ik in kan zien wie er online is?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 23:21
Ik ben sinds de windows ME altijd een early adaptor geweest. Elke beta gelijk over me oude besturing systeem gezet en gelijk kopen als het retail werd. Dit gezegd heb ik voor windows8 toch iets terughouden gereageerd. Eerst op me laptop gezet. Een oud beestje(amd turion 2 gig etc) maar dan kon ik ook gelijk zien of dat het ook lekker werkt bij een mindere pc.

Eerste snelle indruk van windows 8:
-Snel... en behoorlijk snel ook op een oude laptop.
-Vernieuwende interface, heel erg wennen. Duurde ,als ervaren windows gebruiker , toch wel minstens 15 minuten voordat ik uit had gevonden hoe ik in hemelsnaam de laptop uit moest zetten :P.
-Geen ouderwetse start menu is toch wel een afknapper. De eerste keer had ik net het gevoel of ik achter de MAC van mijn vrouw zat... . Hoop dat het in retail wel een mogelijkheid is om terug te halen.

Vernieuwing is altijd lastig en ik zal er een hoop uren in moeten steken om het OS te leren, dit was bij andere windows OS upgrades nooit het geval.

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Elke keer als ik Internet Explorer open opent er een separate tab van Bing … hoe krijg ik dat weg?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Yanze schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:39:
Elke keer als ik Internet Explorer open opent er een separate tab van Bing … hoe krijg ik dat weg?
Check even als je IE10 hebt opgestart, de opties en dan de startpagina instellingen.
Waarschijnlijk staan er twee regels onder elkaar waarvan er eentje http://www.bing.com is ... delete gewoon die regel en voila ;)

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
gertjanvdheuvel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:40:
[...]
Check even als je IE10 hebt opgestart, de opties en dan de startpagina instellingen.
Waarschijnlijk staan er twee regels onder elkaar waarvan er eentje http://www.bing.com is ... delete gewoon die regel en voila ;)
Daar stond alleen about:blank … maar het is al opgelost hoor! Ik had IE10 alleen nog maar geopend in de desktopmodus en nog niet in metro. Nu ik 'm 1 keer in metro geopend heb is de Bing tab verdwenen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:17
Draait uitstekend! Op een wetab dus. Ik heb gewoon een upgrade vannuit WDP gedaan.
Cobalt schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 01:15:
Heeft iemand Windows 8 al uitgeprobeerd op een WeTab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:10
Ik heb hem net geinstalleerd in VMWare (64-bit), alles werkt perfect, maar hoe doe ik dat ik altijd desktop heb net als Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Laatst online: 03-04 22:42
Ik heb zelf gister op een VM windows 8 geinstalleerd en ben er redelijk over te spreken. Ik vind overall de opties die er bij zitten wel goed uitgevonden, zoals de office like menu's in de windows verkenner. Echter is de GUI inderdaad erg wennen maar, met elke vernieuwing moet men wennen, kijk maar naar de verandering in office toen der tijd.

Echter denk ik, zoals meerdere, niet dat de tile lay-out start menu het gaat worden voor desktop en laptops zonder touch. Elke keer als ik naar links of rechts wil scrollen moet ik of met de muis naar beneden OF shift scrollen doen (de extra handeling vind ik tamelijk hinderlijk). Ik krijg altijd de neiging om met mn vinger op het scherm te gaan zitten.

Ook vind ik het zeer hinderlijk dat ik niet direct (zonder alt-f4 te gebruiken) een app(licatie) kan afsluiten. Zonder toetsen bord gebruik moet je eerst switchen naar een andere app, de linker balk uitvouwen dan rechtermuisknop en dan close drukken. Erg hinderlijk.

Ik ga nu maar verder kloten ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 09:05

EraZor

Don't mention the war

Hmm.. ik ben vooralsnog niet ontevreden. T is met name heel erg wennen aan een andere manier van werken. Nou ben ik die aardig gewend met m'n win phone 7.5, dus dat valt mee.

Waar ik nog niet achter ben: de calender app synct maar 1 van mijn google calendars (ik heb er 3). dat was bij windows phone ook al het geval (daar was een truukje voor: http://wonderreader.tumbl...e-calendars-windows-phone) maar dat werkt niet met de consumer preview, helaas... (buiten dat: t zou out of the box ondersteund worden, dacht ik).

Iemand de gouden tip?

edit:

Dit werkt:
http://wonderreader.tumbl...multiple-google-calendars
wel ff google account verwijderen en terugzetten in win8

[ Voor 14% gewijzigd door EraZor op 01-03-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 16:57

Pykow

Angelo OTR

mijn beleving van Windows 8:

Tijdens het installeren van windows 8 kwam ik weinig bijzonderheden tegen, behalve de rare slides in plaats van Radio buttons ja nee.

Windows vroeg of ik mijn live account wilde koppelen om bestanden te kunnen delen, de store in te gaan.
Daar heb ik niks op tegen. MAAR waarom zie ik dat ik in Windows live messenger (win7) dat ik opeens online kom te staan ? Ik mag toch wel zelf bepalen of ik de online status krijg in de messenger.
Wat ik nog niet getest heb, is een inlog account maken ZONDER een live account eraan gekoppeld.

Vervolgens opent Windows 8 de METRO interface en mijn eerste gedachten was, zoals eerder aangegeven. Het zou wennen zijn, maar wil het liever niet gebruiken, dus ik ga naar mijn Desktop-APP :S
Daar kan ik het meeste doen, dat wat je verwacht van Windows.
Vervolgens wil je naar start en kom je bij die vreselijke metro interface. mijn tweede kritiek punt was dus het zoeken naar bestanden. In windows 7 doe je niet meer dan Windows teken en type maar. (dit werkt ook op een apple zo(ben geen apple fan)) met andere worden je moet je muis er weer bij pakken om te bladeren.
daarnaast klik je ook regelmatig op de Internet explorer ipv de onzichtbare start knop.

In metro heb ik wat apps zitten testen. sommige apps zijn in het Duits wat opzicht al heel vervelend is, maar dat is een makkelijke fix.
alleen nu was het me niet gelijk duidelijk hoe je een app afsluit :S (behalve met ALT-F4 dan) waar is dat kruisje rechts boven ?
ik had binnen de kortste keren 3x mail app open staan en nog wat andere apps die ik alleen maar door process kill uit kreeg. Want alt + tab in de desktop wisselt alleen tussen de desktop en het scherm dat je open hebt staan en niet met je apps.

Daarnaast merk je aan alles dat het gewoon een Telefoon OS is en niets met de PC te maken heeft.
het is allemaal erg onduidelijk en bedoelt voor een touch screen.

Tijdens het afsluiten van Windows 8, had ik het helemaal gehad met deze versie !!!!
je moet EERST uitloggen. Vervolgens kom je op een lock scherm (dat je ziet op een TABBLAD en niet thuis hoort op een PC !!!) je moet dan de lock scherm opzij schuiven :S om weer te kunnen inloggen of af te sluiten.
Dus heel mijn muis werkt als een touch bediening en dat is niet wat het hoort te zijn.

Windows 8 zal goed werken op tabblads etc, maar niet op een PC.
mijn eerste 2 vragen waren als volgt:
WANNEER KOMT ER EEN WINDOWS 8 VOOR OP DE PC ZONDER TOUCHE SCREEN (en de optie om metro uit te zetten)
en mijn 2e vraag
WANNEER KOMT WINDOWS 9 uit ? want als dit echt de nieuwe windows wordt. dan blijf ik lekker zitten bij Windows 7.

DIT IS DE SLECHTSTE WINDOWS EVER !!!

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:10
Ik hoef alleen maar een Startknop, bureaublad en kruisje. Meer hoef ik niet en meer hoeft Windows ook niet te zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Hoe zorg je er eigenlijk voor dat je op kan starten zonder dat je je wachtwoord hoeft in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

chim0 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:30:
Ik hoef alleen maar een Startknop, bureaublad en kruisje. Meer hoef ik niet en meer hoeft Windows ook niet te zijn wat mij betreft.
ze willen 1 OS maken voor alle apparaten.
maar ze slaan de plank helemaal mis.

een Desktop en Tabblad/telefoon zijn compleet andere apparaten.
en dan is xboxlive zelfs alleen beschikbaar in Amerkia (lang leven Xbox360 die ook functies heeft die niet werken in nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:34:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat je op kan starten zonder dat je je wachtwoord hoeft in te vullen?
Geen wachtwoord opgeven, dat werkt bij mij.

Weet iemand hoe ik mijn startknop terug kan krijgen? Of is dit echt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:25:
mijn beleving van Windows 8:

Tijdens het installeren van windows 8 kwam ik weinig bijzonderheden tegen, behalve de rare slides in plaats van Radio buttons ja nee.

Windows vroeg of ik mijn live account wilde koppelen om bestanden te kunnen delen, de store in te gaan.
Daar heb ik niks op tegen. MAAR waarom zie ik dat ik in Windows live messenger (win7) dat ik opeens online kom te staan ? Ik mag toch wel zelf bepalen of ik de online status krijg in de messenger.
Wat ik nog niet getest heb, is een inlog account maken ZONDER een live account eraan gekoppeld.

Vervolgens opent Windows 8 de METRO interface en mijn eerste gedachten was, zoals eerder aangegeven. Het zou wennen zijn, maar wil het liever niet gebruiken, dus ik ga naar mijn Desktop-APP :S
Daar kan ik het meeste doen, dat wat je verwacht van Windows.
Vervolgens wil je naar start en kom je bij die vreselijke metro interface. mijn tweede kritiek punt was dus het zoeken naar bestanden. In windows 7 doe je niet meer dan Windows teken en type maar. (dit werkt ook op een apple zo(ben geen apple fan)) met andere worden je moet je muis er weer bij pakken om te bladeren.
daarnaast klik je ook regelmatig op de Internet explorer ipv de onzichtbare start knop.
Je kan in Windows 8 nog steeds start-knop en beginnen met typen om te zoeken. Werkt gewoon.
In metro heb ik wat apps zitten testen. sommige apps zijn in het Duits wat opzicht al heel vervelend is, maar dat is een makkelijke fix.
alleen nu was het me niet gelijk duidelijk hoe je een app afsluit :S (behalve met ALT-F4 dan) waar is dat kruisje rechts boven ?
Je hoeft Metro apps niet af te sluiten. Managed het OS voor jou
ik had binnen de kortste keren 3x mail app open staan en nog wat andere apps die ik alleen maar door process kill uit kreeg. Want alt + tab in de desktop wisselt alleen tussen de desktop en het scherm dat je open hebt staan en niet met je apps.

Daarnaast merk je aan alles dat het gewoon een Telefoon OS is en niets met de PC te maken heeft.
het is allemaal erg onduidelijk en bedoelt voor een touch screen.

Tijdens het afsluiten van Windows 8, had ik het helemaal gehad met deze versie !!!!
je moet EERST uitloggen. Vervolgens kom je op een lock scherm (dat je ziet op een TABBLAD en niet thuis hoort op een PC !!!) je moet dan de lock scherm opzij schuiven :S om weer te kunnen inloggen of af te sluiten.
Je kan afsluiten door de settings charm rechts te openen en dan voor afsluiten kiezen.
Dus heel mijn muis werkt als een touch bediening en dat is niet wat het hoort te zijn.

Windows 8 zal goed werken op tabblads etc, maar niet op een PC.
mijn eerste 2 vragen waren als volgt:
WANNEER KOMT ER EEN WINDOWS 8 VOOR OP DE PC ZONDER TOUCHE SCREEN (en de optie om metro uit te zetten)
en mijn 2e vraag
WANNEER KOMT WINDOWS 9 uit ? want als dit echt de nieuwe windows wordt. dan blijf ik lekker zitten bij Windows 7.

DIT IS DE SLECHTSTE WINDOWS EVER !!!
:z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Laatst online: 03-04 22:42
Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:34:
[...]

ze willen 1 OS maken voor alle apparaten.
maar ze slaan de plank helemaal mis.

een Desktop en Tabblad/telefoon zijn compleet andere apparaten.
en dan is xboxlive zelfs alleen beschikbaar in Amerkia (lang leven Xbox360 die ook functies heeft die niet werken in nederland)
Ik vind het prima dat ze 1 OS willen maken voor alle apparaten maar laat het dan wel auto herkennen of manual keuze menu geven of je de metro aan wil hebben (voor touch devices en pc laptop etc), en of je de touch navigation (ipv dat irritante sideways scrollen) wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Richh schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:35:
[...]

Geen wachtwoord opgeven, dat werkt bij mij.

Weet iemand hoe ik mijn startknop terug kan krijgen? Of is dit echt niet mogelijk?
Maar ik heb em aan mijn msn account gekoppeld en om dat wachtwoord vraagt ie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 09:05

EraZor

Don't mention the war

Hoe kan ik instellen welk mailaccount bij default gebruikt wordt? (ik heb een live id, met hotmail account, maar gebruik gmail voor m'n mails. By default wordt nu m'n live mail inbox (die leeg is) weergegeven, maar ik heb geen idee hoe ik naar m'n gmail inbox kan switchen.

Ook wil ik de footer (sent via windows 8 pc) graag verwijderen.... waar kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

EraZor schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:39:
Hoe kan ik instellen welk mailaccount bij default gebruikt wordt? (ik heb een live id, met hotmail account, maar gebruik gmail voor m'n mails. By default wordt nu m'n live mail inbox (die leeg is) weergegeven, maar ik heb geen idee hoe ik naar m'n gmail inbox kan switchen.

Ook wil ik de footer (sent via windows 8 pc) graag verwijderen.... waar kan dat?
in de mail app. RMB en dan selecteer je acounts. dan kan je kiezen welke account je wilt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

@ ramon
Hoe verklaar je dan dat ik 3x mail app open had staan :S Dat probleem hebben mobiele telefoons altijd. maar een PC NOOIT
Zucht Microsoft ja. donder toch op met METRO !!
ik kreeg het niet voor elkaar. steeds kwam ik in metro :S alleen met CTRL+F kwam ik er.
Ep1c schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Ik vind het prima dat ze 1 OS willen maken voor alle apparaten maar laat het dan wel auto herkennen of manual keuze menu geven of je de metro aan wil hebben (voor touch devices en pc laptop etc), en of je de touch navigation (ipv dat irritante sideways scrollen) wilt hebben
Daar heb ik het ook over. een desktop is geen touch apparaat. We hebben een muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:55
Mijn ervaringen met de CP:

- Rete, maar dan ook rete snel! Zowel op mijn Atom netbookje, als op een Core i3.
- Even wennen zoals de meeste aangeven, maar ik hou wel van vernieuwing. Zoals de meeste mensen ben ook ik de icoontje-cultuur zat geworden.
- Naar mate de Windows Store gevuld wordt, denk ik dat er aardig wat bruikbare apps naar Windows 8 komen. Ik kan eigenlijk alles wat ik wil gewoon in de Metro omgeving doen, zoals e-mailen, chatten, internetten, kalender bijhouden, foto's bekijken.
- Ben blij dat Metro IE10 geen (flash) plugins toe laat. De hele browser voelt stukken stabieler aan.

Ik moet nog wel even alle shortcuts onder de knie krijgen. Maar elk mens op de aarde is van nature tegen verandering, dat speelt letterlijk bij alles een rol, zo ook bij Windows 8 :). Dus de hele kleine percentage die daadwerkelijk op Windows 7 blijft wanneer Windows 8 echt uit is, is niet de primaire doelgroep van MS, hoe hard het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:42:
@ ramon
Hoe verklaar je dan dat ik 3x mail app open had staan :S Dat probleem hebben mobiele telefoons altijd. maar een PC NOOIT
Zucht Microsoft ja. donder toch op met METRO !!
ik kreeg het niet voor elkaar. steeds kwam ik in metro :S alleen met CTRL+F kwam ik er.

[...]

Daar heb ik het ook over. een desktop is geen touch apparaat. We hebben een muis
wat kreeg je dan niet voorelkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:46:
[...]

wat kreeg je dan niet voorelkaar?
heel snel zoeken, nou moet ik ook aangeven dat ik na het opstarten van Windows 8 en het metro scherm zag en na het proberen aan te passen van mijn videosettings. ik al helemaal geen zin meer had in deze windows.
Hoe komen ze er gewoon bij om de Desktop als APP te maken en waarom zijn alle menu's verborgen ?
Waarom heb ik het idee dat ik alleen maar met een touch screen bezig ben ?
alsof ik Android op een Galaxy tab met een muis en toetsenboard bestuur.

Windows 8 is geen DESKTOP OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heeft er iemand al een mogelijkheid gevonden op pop3 en imap te gebruiken in de mail?
Of moet ik hier voor weer thunderbird installeren? (of een andere 3td party app)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
In case iemand ook zoiets had van "OK, maar wat zijn dan al die nieuwe shortcuts?" heb ik maar even wat toetsen zitten inrammen en dit is het resultaat: (Vanuit de metro startscreen gedaan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
win     = open/close startscreen
win + q = search apps
win + w = search settings
escape  = close/go back
win + r = classic run dialog
win + t = tab through pinned items on classic menu taskbar
win + u = open Ease of Access Center
win + i = open context sensitive Settings charm
win + p = open second screen display settings charm
win + d = toggle desktop/startscreen
win + f = search files
win + h = open share charm
win + j = go to desktop
win + k = open devices charm
win + l = lock computer
win + z = open application bar
win + x = open menu with all kinds of stuff
win + c = open charms bar
win + b = go to desktop
win + m = go to desktop and minimize all
win + , = go to desktop and enable peekthrough
win + [1-9] = open # pinned application on the classic menu taskbar
win + F1    = open Help and Support
win + tab   = open last opened apps 'charm' and cycle through them
win + home  = minimize 'active' application on classic desktop
win + print screen = make screenshot (named Screenshot (#) and placed in default pictures library save location
win + pause/break  = open System settings in classic desktop
win + Page up/down = move metro menu to other screen

any alphanumerical character = start search in apps
ctrl + tab = open list of all apps
alt + tab  = cycle through all apps (metro and desktop)
alt + esc  = go to desktop

Overigens nu ik dit heb gedaan (en een nachtje heb geslapen) ben ik ineens een stuk meer tevreden met Windows 8. Dit wordt mijn nieuwe OS (en dat van iemand die ubuntu/fedora gebruikt en een developer is)

*edit*
Om nog even terug te komen op mijn eerdere problemen met WP7. Vanochtend starte ik mijn pc op hing ik mijn telefoon eraan en *TADA* alles deed het. Zune ging meteen syncen dus ben weer tevreden :P
Nu alleen nog kijken in hoeverre ik apps kan deployen naar mijn telefoon onder windows 8. Schijnt nogal wat problemen mee te zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 01-03-2012 11:10 . Reden: ff iets leesbaarder gemaakt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Pykow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:49:
[...]

heel snel zoeken, nou moet ik ook aangeven dat ik na het opstarten van Windows 8 en het metro scherm zag en na het proberen aan te passen van mijn videosettings. ik al helemaal geen zin meer had in deze windows.
Hoe komen ze er gewoon bij om de Desktop als APP te maken en waarom zijn alle menu's verborgen ?
Waarom heb ik het idee dat ik alleen maar met een touch screen bezig ben ?
alsof ik Android op een Galaxy tab met een muis en toetsenboard bestuur.

Windows 8 is geen DESKTOP OS
zoeken is heel simpel. gewoon in eht metro scherm beginnen met typen en zoeken wordt automatisch dan gedaan.

aanpassen van video setting gaat zover ik kan zien via desktop ( want waarom zou je tablets resolutie wijzigingen laten doen ) gewoon RMB in desktop en dan personalize

het is gewoon erg wennen.

oh bijna alles is via RMB en dan pin to start te koppelen aan je desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 09:49
gisteravond windows 8 geinstalleerd. Ziet er leuk uit, maar ik weet van ellendigheid niet waar ik moet kijken op mijn 26inch beeldscherm. Alles is veeeels te groot.

Als voorbeeld, neem Zune voor windows 7, ziet er een beetje uit als windows 8 met metro interface. Super mooi, gewoon lekker klein in een window. Dat werkt perfect.

maar zo achterlijk groot fullscreen onzin dat kan alleen op een tablet goed zijn. Daar is iedereen het wel mee eens, behalve microsoft. Tenzij ze nog een windows 8 desktop consumer preview gaan uitbrengen.

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

roboreaper schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:55:
[...]

zoeken is heel simpel. gewoon in eht metro scherm beginnen met typen en zoeken wordt automatisch dan gedaan.

aanpassen van video setting gaat zover ik kan zien via desktop ( want waarom zou je tablets resolutie wijzigingen laten doen ) gewoon RMB in desktop en dan personalize

het is gewoon erg wennen.

oh bijna alles is via RMB en dan pin to start te koppelen aan je desktop
Zoeken simpel ? typen in metro ? ik wil niks te maken hebben met Metro. ik wil gewoon Windows 8 gebruiken als Windows 95,98,2000,XP,Vista,7
tussen xp en vista/7 zat een goede vooruitgang.
sneller zoeken, Applicaties pinnen. meer hardware ondersteuning.
wat doet Windows 8 ?
Alles met touch laten bedienen. Onee wacht we doen ook iets met een muis laten we die maar tonen en behandelijk als een vinger !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:40
*knip* niet nodig...

Is dat zo moeilijk om ff in google te gooien?

[ Voor 92% gewijzigd door TheVMaster op 01-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Net maar even ingelogd op m'n mail. Enorm groot allemaal, totaal niet nodig in mijn ogen. En alles is in het Duits hier?

Battlefield 3 draait in ieder geval prima.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!