Gewoon uitpakken op een bootable usb stickl met een ntfs partitie.karimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:46:
Ik heb nog een vraag omtrent het op een USB te zetten.
Als ik het op een USB wil zetten, kan ik het gewoon uitpakken, of moet ik er iets met de bestand doen? want die ISO wordt wel door winzip herkent.
Super, dat was het!Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:44:
[...]
OK heb ik dus ook: Om het op te lossen:
1) ga naar de desktop
2) open control panel
3) "add a language"
3) voeg daar Engels toe. (heft geen invloed op location en locale, alleen op display language).
of:
Settings in metro -> general -> Language -> Go to language in control panel -> Voeg Engels toe
Je moet dus een patch uitvoeren, fijn. Geen zin inabusimbal schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:33:
[...]
Daar moet VMWare toch voor zorgen, niet ?
Dankjewel! Ik ben hem al aan het bootable maken, dmv CMD.Dus als die klaar is, pak ik Windows 8 uit in mijn USB en drop ik het op de tablet! :-)Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:47:
[...]
Gewoon uitpakken op een bootable usb stickl met een ntfs partitie.
Als ik het wil installeren, moet ik toch het volgende doen;
USB erin
Tablet aan
Opstarten vanaf USB.
Of is er ook gewoon een manier om het in windows 7 te kunnen openen, tenminste toen ik windows 7 op een oudere laptop installeerde, deed ik gewoon een USB erin waar al die bestanden opstond en daar stond "setup" dan ergens bij. Die aanklikken en voila.
EDIT: Er staat gewoon setup bij. Komt goed
[ Voor 3% gewijzigd door karimmm op 29-02-2012 17:54 ]
Verwijderd
Mijn voornaamste klacht is tenminste opgelost:
Wanneer je op de windows toets drukt krijg je nu geen tegerend langzame (in computertermen) animatie voor je neus, maar gaat dat een stuk of 4x zo snel. Eindelijk.
Ik heb overigens universal usb installer gebruikt. ICM een harde schijf, dat ging in een keer goed.
Wanneer je op de windows toets drukt krijg je nu geen tegerend langzame (in computertermen) animatie voor je neus, maar gaat dat een stuk of 4x zo snel. Eindelijk.
Ik heb overigens universal usb installer gebruikt. ICM een harde schijf, dat ging in een keer goed.
Walkthrough door installatieprocedure, voor diegene die het nodig hebben:
http://www.7tutorials.com...an-installation-windows-8
http://www.7tutorials.com...an-installation-windows-8
Om de een of andere reden gaat ie voor de installatie begint om drivers vragen.. Weet iemand hoe je dit fixt?

Dit is het nieuwe bsod?
:x
There is no place like 127.0.0.1
Nope via VMWare, gewoon als ISO erin gedaan
Mij ook nog niet gelukt...abusimbal schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:18:
Weet iemand hoe ik de desktop permanent kan maken ?
Met de developer preview ging dat zo:
Press Windows Key + R
Type regedit
Browse toHKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer.
Double-click RPEnabled
Change its value from 1 to 0
Maar met CP werkt dat niet.
Ik ga er nog heel ff mee spelen, maar ik denk dat deze windows niet aan mij besteed is.
Ik snap wel dat MS een enkel OS wil maken, maar een mobiel device is nu eenmaal geen desktop.
Naja, ik hoop dat mn werkgever deze ook gaat skippen, anders zal ik wel moeten.
Idem dito, vraagt om dvd-drive drivers.Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:58:
Via dvd? Bekend probleem: gebruik een usb device of brand op een lagere snelheid.
Iemand een idee, ben al een tijdje aan het zoeken.
Jeej ik heb een dualboot voor elkaar gekregen, dat suckt
Wilde dat de Windows 7 install gewoon weg ging.
[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 29-02-2012 18:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoelang hoort ie bij de installer te hangen bij dat visje dat er uit ziet alsof iemand van 3 het heeft getekend? Moet je iets klikken oid?
Bij mij een half minuutje, maar kan denk ik wel een minuut of 5 duren op sommige amchines.Paul - K schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:09:
Hoelang hoort ie bij de installer te hangen bij dat visje dat er uit ziet alsof iemand van 3 het heeft getekend? Moet je iets klikken oid?
Hoe kreeg je dualboot voor elkaar? Ik ben nu bezig. Ik heb net de key ingevoerd. Hij heeft me tot nu toe nog niet gevraagd voor custom of standard installation. Misschien moet dat nog komen, aangezien ik dual wil en win7 niet kwij twil.Tsurany schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:07:
Jeej ik heb een dualboot voor elkaar gekregen, dat sucktWilde dat de Windows 7 install gewoon weg ging.
Ik weet niet of er iets mis gegaan is met de installatie of zo, maar de enige tegel die bij mij werkt is die van Internet explorer. En die balk die te voorschijn zou moeten komen aan de rechterkant van je scherm als je er met je muis naar toe gaat krijg ik ook 9 van de 10 keer NIET te zien.
Met de Developer Preview was ik nog enthousiast maar wat is deze versie ruk zeg, ook het booten duurt langer als met de Dev preview, 8 seconde inplaats van 4.
Met de Developer Preview was ik nog enthousiast maar wat is deze versie ruk zeg, ook het booten duurt langer als met de Dev preview, 8 seconde inplaats van 4.
Ik denk gewoon jouw e-mail dat jij gebruikt, dus waarschijnlijk wel:)Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:29:
Hoe add ik eigenlijk mijn chello.nl mail account in het standaard mail programma?
Verwijderd
Klopt maar hij vraagt om de server en domain.karimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:30:
[...]
Ik denk gewoon jouw e-mail dat jij gebruikt, dus waarschijnlijk wel:)
Haha welke idioot heeft die vis bedacht? Ik heb nog nooit zoiets lelijk gezien
Android developer & dürüm-liefhebber
Iemand wou ons opvrolijken?Mavamaarten schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:37:
Haha welke idioot heeft die vis bedacht? Ik heb nog nooit zoiets lelijk gezien
Even rondgelummend met het OS maar vind het echt een drama, heel user unfriendly, ziet dr lelijk uit. Meer het gevoel alsof we weer teruggaan naar de middeleeuwen 
Ik ga het in ieder geval niet gebruiken.

Ik ga het in ieder geval niet gebruiken.
De Betta fish Zelfde als in de beta van Windows 7, maar nu wat lelijker
There is no place like 127.0.0.1
Hij vraagt bij mij tijdens de installatie ook om drivers... Zowel de Intel AHCI drivers als de ASmedia SATA3 drivers pakt hij niet. Ik kan nu niet verder met de installatie...
Ik probeer Windows 8 via USB te installeren.
Ik had dit nooit onder Windows 7...
Ik herinner mij een tijdje geleden een artikel over een zogenaamd nieuw windows logo. Is het misschien toch waar?

Het lelijke icoontje naast de harde schijf lijkt toch wel verdacht hard op het "mogelijk nieuwe logo"

Het lelijke icoontje naast de harde schijf lijkt toch wel verdacht hard op het "mogelijk nieuwe logo"
Was een tijdje geleden al confirmed op het blog van Microsoft : nieuws: Microsoft toont nieuwe logo WindowsMavamaarten schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:53:
Ik herinner mij een tijdje geleden een artikel over een zogenaamd nieuw windows logo. Is het misschien toch waar?
[afbeelding]
Ik heb ook eerst met een usb stick geprobeerd te installeren, maar er werd toen gevraagd naar de drivers van mijn DVD branderedgarf28 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:51:
Hij vraagt bij mij tijdens de installatie ook om drivers... Zowel de Intel AHCI drivers als de ASmedia SATA3 drivers pakt hij niet. Ik kan nu niet verder met de installatie...
[ Voor 30% gewijzigd door NSG op 29-02-2012 18:57 ]
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik krijg met geen mogelijkheid de AMD drivers voor mijn 6870 geïnstalleerd. De drivers blijft steeds op status "Fail" eindigen.
Ook vind ik de omweg die ik moet maken om in het control panel te komen vreselijk. Dom gedaan.
Ook vind ik de omweg die ik moet maken om in het control panel te komen vreselijk. Dom gedaan.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Met een gebrande DVD krijg ik de vraag om dvd drivers.. iemand een oplossing toevallig? Op de Acer site kan ik geen DVD drivers vinden.. En met Windows 7 installatie had ik dit niet.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Die vis zit hopelijk alleen in de CP mag ik hopen. Wat een gedrocht. Installatie ging in ieder geval smooth naast mijn bestaande windows 7 install. Dual boot menu ziet er in ieder geval smooth uit.
Verder had ik gehoopt dat er iets meer "windows" terug zou komen dan in de DP, maar helaas. Dit wordt geen zakelijk pakket vrees ik.
Verder had ik gehoopt dat er iets meer "windows" terug zou komen dan in de DP, maar helaas. Dit wordt geen zakelijk pakket vrees ik.
Hoe heb jij het dualboot gekregen? Met custom? Ja ik ben nogsteeds bij "installing", Hij staat al inmiddels op 82.shoombak schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:07:
Die vis zit hopelijk alleen in de CP mag ik hopen. Wat een gedrocht. Installatie ging in ieder geval smooth naast mijn bestaande windows 7 install. Dual boot menu ziet er in ieder geval smooth uit.
Gewoon Win8 op een andere partitie knallen, via custom inderdaad.karimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:
[...]
Hoe heb jij het dualboot gekregen? Met custom? Ja ik ben nogsteeds bij "installing", Hij staat al inmiddels op 82.
[ Voor 3% gewijzigd door shoombak op 29-02-2012 19:09 ]
Dankjewel!shoombak schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:09:
[...]
Gewoon Win8 op een andere partitie knallen, via custom inderdaad.
Nou, dat was voor mij een hele korte kennismaking met windows 8, snel weer terug naar 7.
Probeerde me pc af te sluiten, wie heeft bedacht om dat onder 'settings' te plaatsen???
Probeerde me pc af te sluiten, wie heeft bedacht om dat onder 'settings' te plaatsen???
Inmiddels ook even gespeeld met Windows8. Alles voelt lekker smooth aan. Maar het voelt gewoon aan als een tablet OS. Op een tablet zou dit perfect zijn. Maar met je muis en de fullscreen apps voelen gewoon 'vreemd' aan. Mooi dat Microsoft iets nieuws durft, maar het voelt nog steeds als een tablet os met een stukje windows7 ernaast, 2 totaal verschillende stijlen.
Pffffffff... Ik ben echt niet onder de indruk van Windows 8. Het configuratiescherm bereiken is een hele opgave.
Ik ben trouwens niet slechtziend? Waarom krijg ik dan toch titels grootte 72...
En solitaire lijkt wel een gewelddadige game... Als je het opstart krijg je een gigantisch logo VISIT ESRB.COM FOR RATING enzoverder. En een camera "app" voor een desktop? Slordig hoor...
Op zich vind ik het idee leuk... voor een tablet. Maak dan Windows 8 Tablet Edition ofzo, weet ik veel, maar het hele OS voelt aan alsof het gemaakt is voor tablets en niet voor desktops.
Ik ben trouwens niet slechtziend? Waarom krijg ik dan toch titels grootte 72...
En solitaire lijkt wel een gewelddadige game... Als je het opstart krijg je een gigantisch logo VISIT ESRB.COM FOR RATING enzoverder. En een camera "app" voor een desktop? Slordig hoor...
Op zich vind ik het idee leuk... voor een tablet. Maak dan Windows 8 Tablet Edition ofzo, weet ik veel, maar het hele OS voelt aan alsof het gemaakt is voor tablets en niet voor desktops.
Aan het downloaden en een stappenplan aan het uitvoeren voor het aanmaken van USB instalatie
Meh, blijkbaar was er bij mn iso maar 400mb gedownload... 2e download kreeg ik 1gb binnen. Als ik bij derde poging nog geen volledige 3.3gb binnenkrijg ga ik maar via ftd kijken..
Heb er net eventje mee lopen spelen, en ik ben in tegenstelling tot anderen hier wel wat enthousiaster geworden. De samenwerking tussen Metro desktop en classic desktop werkt heel wat beter dan in de vorige release, en gaat nu best soepel, al mis ik de ouderwetse startknop wel enorm. Moet nu soms teveel omwegen begaan om sommige taken te volbrengen.
Metro interface lijkt wel heel erg op tablet gericht inderdaad, al werkt het op de desktop nu ook best aardig. Jammer dat de instelmogelijkheden daar (welliswaar begrijpelijk, maar toch) wat aan de beperkte kant zijn.
Classic interface heeft een aantal welkome verbeteringen gekregen. Nieuwe taskmanager en nieuwe filecopy opties zijn erg netjes.
Vorige beta/alfa vond ik nog niet heel indrukwekkend, maar deze release geeft me al een heel wat beter gevoel, al denk ik dat het wel misschien wat teveel op tablet en te weinig op de desktops geent gaat worden.
Al met al een goed gevoel hierbij. Binnenkort de nieuwe Visual Studo 11 en TFS11 er eens bij zetten en kijken hoe dat gaat
Metro interface lijkt wel heel erg op tablet gericht inderdaad, al werkt het op de desktop nu ook best aardig. Jammer dat de instelmogelijkheden daar (welliswaar begrijpelijk, maar toch) wat aan de beperkte kant zijn.
Classic interface heeft een aantal welkome verbeteringen gekregen. Nieuwe taskmanager en nieuwe filecopy opties zijn erg netjes.
Vorige beta/alfa vond ik nog niet heel indrukwekkend, maar deze release geeft me al een heel wat beter gevoel, al denk ik dat het wel misschien wat teveel op tablet en te weinig op de desktops geent gaat worden.
Al met al een goed gevoel hierbij. Binnenkort de nieuwe Visual Studo 11 en TFS11 er eens bij zetten en kijken hoe dat gaat
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Moet ik hem uberhaupt wel installen, hij lijkt na 5 uur al afgeschoten als ik de reacties lijkt, voor de desktop dan he.
Ach Ms kan erop vertrouwen dat er weinig aan de hand is, consumenten kunnen kiezen voor win7 , die is ook over 1 jaar niet weg zelfs over 3 jaar is die nog te bestellen lijkt me. Nu is de vraag was oems doen, zoals altijd blind het nieuwste OS van Redmond meeleveren, of gaat dat deze keer niet meer 100% op?
Ach Ms kan erop vertrouwen dat er weinig aan de hand is, consumenten kunnen kiezen voor win7 , die is ook over 1 jaar niet weg zelfs over 3 jaar is die nog te bestellen lijkt me. Nu is de vraag was oems doen, zoals altijd blind het nieuwste OS van Redmond meeleveren, of gaat dat deze keer niet meer 100% op?
Daarna komt het. Ik kreeg het voor elkaar door over m'n Windows 7 partitie heen te installeren. Stopt hij alles keurig in Windows.old mapje maar kon er wel vanaf bootenkarimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:18:
[...]
Hoe kreeg je dualboot voor elkaar? Ik ben nu bezig. Ik heb net de key ingevoerd. Hij heeft me tot nu toe nog niet gevraagd voor custom of standard installation. Misschien moet dat nog komen, aangezien ik dual wil en win7 niet kwij twil.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Denk dat het vooral even wennen is voor velen... Ik hoop hem vandaag nog te kunnen beoordelen eigenlijk..Sjah schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:41:
Moet ik hem uberhaupt wel installen, hij lijkt na 5 uur al afgeschoten als ik de reacties lijkt, voor de desktop dan he.
Iemand die ook een zwarte rand aan de zijkanten ziet?
Resolutie staat goed ingesteld op 1920x1080.
Ik heb dit in paar games ook al is gehad. Door wat met tussen de resoluties te switchen of door ALT+ENTER te doen, was dit meestal opgelost.
Maar nu dus niet.
Of zijn er al ATI drivers uit voor Win8? , want daar kon ik het ook mee oplossen soms.
Resolutie staat goed ingesteld op 1920x1080.
Ik heb dit in paar games ook al is gehad. Door wat met tussen de resoluties te switchen of door ALT+ENTER te doen, was dit meestal opgelost.
Maar nu dus niet.
Of zijn er al ATI drivers uit voor Win8? , want daar kon ik het ook mee oplossen soms.
Vind het maar niks, terug naar Windows 7 terug gegaan. Start-menu mis ik echt wel, gebruik dat vaak om nieuwe programma's te openen of files op te zoeken, nu neemt dat een heel scherm in beslag.
Ook vind ik het een beetje allemaal te raar, zou misschien wennen, maar hoop heel hard dat je Win7 interface terug kunt halen (start-knop, geen Metro-ui)
Ook vind ik het een beetje allemaal te raar, zou misschien wennen, maar hoop heel hard dat je Win7 interface terug kunt halen (start-knop, geen Metro-ui)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Verwijderd
http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4257059
ccc installatie voor de consumer preview. De normale versie werkt niet helemaal lekker bij mij.. Ik ben hem nu aan het proberen.
Verder, ik ben redelijk teleurgesteld. In het 'touch OS' werken flicks met de wacom bamboo de ene keer wel, de andere keer niet.
Ga ik scrollen met datzelfde device, gaat het veel trager dan onder win8... Nee, het ligt niet aan mijn computer. Als ik scrol met mijn touchpad (die kan kan-pixel scrollen), dan gaat dat zo vloeiend als maar kan.
ccc installatie voor de consumer preview. De normale versie werkt niet helemaal lekker bij mij.. Ik ben hem nu aan het proberen.
Verder, ik ben redelijk teleurgesteld. In het 'touch OS' werken flicks met de wacom bamboo de ene keer wel, de andere keer niet.
Ga ik scrollen met datzelfde device, gaat het veel trager dan onder win8... Nee, het ligt niet aan mijn computer. Als ik scrol met mijn touchpad (die kan kan-pixel scrollen), dan gaat dat zo vloeiend als maar kan.
Zit hier met een klein irritant probleem, heb hier twee monitors staan 1 22 en 24 inch naast elkaar.
24 staat links van de 22 en wil ik als main window hebben. alleen kan ik nu niet door naar het rechtse scherm.
Hij maakt nl van de 22 inch het main sherm an kan dat niet wijzigen.
Dit loste ik in windows 7 op met de ati cc settings.
Iemand hier een oplossing voor.
24 staat links van de 22 en wil ik als main window hebben. alleen kan ik nu niet door naar het rechtse scherm.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Thanks, ga ik ook doen.Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:55:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4257059
Zoals hierboven al meermaals gezegd: dat geswitch tussen Metro en non-Metro interfaces vind ik ook slordig.
En dat verplicht gebruik van de 4 vensterhoeken slaat ook op niet veel. Zal je wel gewoon worden, maar toch: If it ain't broken, don't fix it.
Iemand ervaring met installeren op een Vwmware ESXi5 server? Setup stopt direct al met een HAL_INITIALIZATION_FAILED fout.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik snap er niets van: hoe sluit je een Metro application? Kan nergens een Quit button zien??
En overzicht = 0.
Je hebt geen taskbar als je Metro app opent, dus je moet linksbovenaan klikken en dan heb je pas idee van de geopende applicaties.
/frustration increasing by tha minute!
En overzicht = 0.
Je hebt geen taskbar als je Metro app opent, dus je moet linksbovenaan klikken en dan heb je pas idee van de geopende applicaties.
Ik had windows 8 geinstalleerd. Na enig tijd wachten kwam eindelijk het beeld waar ik kon instellen
Blijkt mijn touch input niet goed te zijn. Bewegingen verlopen niet goed, hij moet gekalibreerd worden. Geen idee hoe ik dat doe.
Hij leest mijn input gewoon verkeerd, muis ligt verder dan ik wil. Hij klikt zegmaar niet aan wat ik wil. Een beetje raar dit.
Ik ben de naam hiervoor vergeten, maar oké
Blijkt mijn touch input niet goed te zijn. Bewegingen verlopen niet goed, hij moet gekalibreerd worden. Geen idee hoe ik dat doe.
Hij leest mijn input gewoon verkeerd, muis ligt verder dan ik wil. Hij klikt zegmaar niet aan wat ik wil. Een beetje raar dit.
Ik ben de naam hiervoor vergeten, maar oké
Je hoeft metro applicaties niet te sluiten. Dat managed Windows 8 zelf. Mocht je wel willen sluiten dan kan dat via de task manager.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:04:
Ik snap er niets van: hoe sluit je een Metro application? Kan nergens een Quit button zien??
En overzicht = 0.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Metro apps kun je niet sluiten. Je kunt wel de Windows-key gebruiken om naar het startscherm te komen.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:04:
En overzicht = 0.
Wellicht interessant: http://synergy-foss.org/download/
Gebruik ik om mijn Windows 8 laptop te bedienen via muis en toetsenbord van mijn desktop.
Gebruik ik om mijn Windows 8 laptop te bedienen via muis en toetsenbord van mijn desktop.
Verwijderd
Ahh.. Ik ben erachter gekomen hoe je tussen apps kan switchen: win-tab. Je krijgt dat een lijstje met apps, in plaats van windows zoals met alt-tab.
Wachten op drivers, lijkt mij dat die echt heel snel zullen komen, Ati en nVidia weten dat hun publiek van kloten met nieuwe dingen houden.BarryKohne schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:56:
Zit hier met een klein irritant probleem, heb hier twee monitors staan 1 22 en 24 inch naast elkaar.
Je kan metro-apps sluiten door met je muis naar de linkerbovenhoek te gaan, vervolgens met je muis iets naar onder zodat alle Metro-apps verschijnen in een klein lijstje. Als je dan met de rechtermuisknop klikt, kun je kiezen voor Close.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:04:
En overzicht = 0.
Als je in het Control Panel kan komen, ga naar Appearance and Personalization en kies voor Adjust screen resolution onder Display. Daar kun je instellen welke links rechts is en welk scherm het hoofdscherm moet zijn.BarryKohne schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:56:
Hoop dat ze toch aan een tutorial werken. Als wij, als experienced users, al moeten beginnen uitpluizen hoe iets in elkaar zit, zal een casual user het zeker niet leuk vinden.
Bv. het login-screen, waar je eerst een klok voorgeschoteld krijgt. Een casual user zal denken dat dit zijn bureaublad is.
Ik klik dan is, en zie het scherm opspringen. Logischerwijs en intuïtief gezien moet dubbelklikken er dan voor zorgen dat het ganse scherm naar boven springt. Maar neen... je moet op Enter duwen
Bv. het login-screen, waar je eerst een klok voorgeschoteld krijgt. Een casual user zal denken dat dit zijn bureaublad is.
Ik klik dan is, en zie het scherm opspringen. Logischerwijs en intuïtief gezien moet dubbelklikken er dan voor zorgen dat het ganse scherm naar boven springt. Maar neen... je moet op Enter duwen

probleem opgelost, miste tijdens het schrijven van mijn post het bericht boven mij.
http://support.amd.com/us...nsumerPreviewDrivers.aspx
http://support.amd.com/us...nsumerPreviewDrivers.aspx
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Oh well, dat soort input van gebruikers wordt ook gebruikt voor de aanpassingen in de RTSM. Iedereen moet er natuurlijk wel rekening mee blijven houden dat het os nog niet "af" is.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:18:
[ Voor 0% gewijzigd door iThinkSo op 29-02-2012 20:22 . Reden: RTS? Welke? Generals Shockwave? *O* ]
Och een black screen of death is eens iets anders, al kan het ook betekenen dat de stekker niet in steekt.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:38:
Ik hoop dat Microsoft niet vervalt in de fouten van vroeger en gewoon een nog beter OS uitlevert dan 7. Gezien de toenemende concurrentie van Apple zullen ze wel moeten, maar dan moet het ook gebeuren natuurlijk.
Verder vind ik dat blauwe schermen blauw horen te zijn
Je kunt apps ook eenvoudiger sluiten. Zet je cursor tegen de bovenrand van het scherm zodat je pijltje veranderd in een handje. dan kun de app als 't ware lostrekken. Als je hem dan naar de onderkant van je scherm beweegt dan verdwijnt de app en is deze ook afgesloten.Donenzone schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:18:
[...]
Je kan metro-apps sluiten door met je muis naar de linkerbovenhoek te gaan, vervolgens met je muis iets naar onder zodat alle Metro-apps verschijnen in een klein lijstje. Als je dan met de rechtermuisknop klikt, kun je kiezen voor Close.
[...]
Als je in het Control Panel kan komen, ga naar Appearance and Personalization en kies voor Adjust screen resolution onder Display. Daar kun je instellen welke links rechts is en welk scherm het hoofdscherm moet zijn.
Ik weet niet hoe ik dit duidelijker uit kan leggen. Gewoon ff proberen, het is heel eenvoudig.
Verwijderd
Heel leuk, maarDidyoumeetmax? schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:28:
[...]
Je kunt apps ook eenvoudiger sluiten. Zet je cursor tegen de bovenrand van het scherm zodat je pijltje veranderd in een handje. dan kun de app als 't ware lostrekken. Als je hem dan naar de onderkant van je scherm beweegt dan verdwijnt de app en is deze ook afgesloten.
Ik weet niet hoe ik dit duidelijker uit kan leggen. Gewoon ff proberen, het is heel eenvoudig.
Dat werkt dus niet met een wacom pen device. Met mijn touchpad kan het wel. Hoe verzinnen ze dat? Echt...
Haha, RTM is idd logischeriThinkSo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:20:
[...]
Oh well, dat soort input van gebruikers wordt ook gebruikt voor de aanpassingen in de RTSM. Iedereen moet er natuurlijk wel rekening mee blijven houden dat het os nog niet "af" is.
Ja, ga lijstje verzamelen en dan is zien voor feedback kanalen.
Nog zo iets: de klok zie je wel in de non-Metro GUI altijd, maar niet in het Metro apps overzicht.
Het vakje van de Calender app zou dus wel tijdstip mogen tonen, of ze mogen een klok plaats langs de kant waar toch genoeg plaats is.
Instalatie via USB start op (duurt wel lang op oude PC) maar ik moet een productcode invoeren. Heb wel een aantal windows licenties maar hoe kom ik aan een productcode legaal?
edit ik zie hieronde een code staan
edit ik zie hieronde een code staan
[ Voor 10% gewijzigd door clemento op 29-02-2012 20:37 ]
check de waarschuwing onderdaan deze pagina,clemento schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:36:
Instalatie via USB start op (duurt wel lang op oude PC) maar ik moet een productcode invoeren. Heb wel een aantal windows licenties maar hoe kom ik aan een productcode legaal?
hoe moeilijk kan het zijn
Voor mensen met een Acer Iconia W500, zorg voor een los USB keyboard en een bootable USB stick met de Windows 8 installatie bestanden.
Sluit deze beide aan, druk op de aanknop en de Windows key op het apparaat zelf en dan direkt op F2 om in de BIOS te komen.
Pas aan dat je middels F12 het bootmenu kan selecteren en sla op.
Tijdens starten van de Iconia, druk op F12 en kies voor de USB stick en start de setup.
Als je een bijbehorend keyboard hebt, waarop je de Iconia kan docken, gebruik deze niet tijdens de setup. Dat geeft een SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (NTFS.SYS) error.
Sluit deze beide aan, druk op de aanknop en de Windows key op het apparaat zelf en dan direkt op F2 om in de BIOS te komen.
Pas aan dat je middels F12 het bootmenu kan selecteren en sla op.
Tijdens starten van de Iconia, druk op F12 en kies voor de USB stick en start de setup.
Als je een bijbehorend keyboard hebt, waarop je de Iconia kan docken, gebruik deze niet tijdens de setup. Dat geeft een SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (NTFS.SYS) error.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Al redelijk wat negatieve feedback hier in de comments te zien: http://blogs.msdn.com/b/b...the-consumer-preview.aspx
Ik kan er ook niet bij: welke design engineer haalt het in zijn hoofd om het systeem 4_verborgen_knoppen_in_een_hoek te gebruiken voor een mouse and keyboard platform...
Ik hou wel van minimalisme, maar dat mag toch niet ten koste gaan van gebruiksvriendelijkheid.
Daarnaast het probleem van grafische inconsistentie:
MS was echt op de goede weg: bijna alle icoontjes in Win Vista kregen een frisse eenduidige look. En met Windows 7 hebben ze de restjes ook aangepast: de diepergelegen dialoogvensters, bv. voor het installen van lettertypes.
In Win7 is de consistentie dus zeer hoog.
Maar nu gaan ze met Win8 echt een stap terug, want nu heb je de Win7 icoontjes, maar ook de Metro UI.
Duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel:
- ga naar de Windows desktop (dus de non-Metro interface).
- Klik rechtsonder op de klok: je krijgt een normale non-Metro interface te zien.
- Klik op het vlagje van Security Center: je krijgt standaard non-Metro pop-up venster te zien.
- Klik op Network icoontje: ...
BAM, je krijgt een METRO-STYLE BANNER voor je neus geschoven, van boven naar beneden uitgerokken. Met massale witruimte, en met helemaal bovenaan dan 1 regeltje info over je netwerk.
Dus: zelfs áls je dat Metro-bureaublad kan uitschakelen. Word je tóch nog met overdreven grote Metro lettertypes geconfronteerd in de non-Metro interface...
Ik kan er ook niet bij: welke design engineer haalt het in zijn hoofd om het systeem 4_verborgen_knoppen_in_een_hoek te gebruiken voor een mouse and keyboard platform...
Ik hou wel van minimalisme, maar dat mag toch niet ten koste gaan van gebruiksvriendelijkheid.
Daarnaast het probleem van grafische inconsistentie:
MS was echt op de goede weg: bijna alle icoontjes in Win Vista kregen een frisse eenduidige look. En met Windows 7 hebben ze de restjes ook aangepast: de diepergelegen dialoogvensters, bv. voor het installen van lettertypes.
In Win7 is de consistentie dus zeer hoog.
Maar nu gaan ze met Win8 echt een stap terug, want nu heb je de Win7 icoontjes, maar ook de Metro UI.
Duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel:
- ga naar de Windows desktop (dus de non-Metro interface).
- Klik rechtsonder op de klok: je krijgt een normale non-Metro interface te zien.
- Klik op het vlagje van Security Center: je krijgt standaard non-Metro pop-up venster te zien.
- Klik op Network icoontje: ...
BAM, je krijgt een METRO-STYLE BANNER voor je neus geschoven, van boven naar beneden uitgerokken. Met massale witruimte, en met helemaal bovenaan dan 1 regeltje info over je netwerk.

Dus: zelfs áls je dat Metro-bureaublad kan uitschakelen. Word je tóch nog met overdreven grote Metro lettertypes geconfronteerd in de non-Metro interface...
[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 29-02-2012 21:01 ]
Dit bestaat al redelijk lang op Mac OS waar het voor zover ik weet ook nog redelijk vaak gebruikt wordt. Daar kun je het gedrag van de hoeken wel aanpassen, maar wordt ook gebruik gemaakt van verborgen hotspots in de hoeken.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:57:
Toen ik voor het eerst achter een Mac plaats nam verbaasde ik me daar ook over, maar op een gegeven moment went het. Wat je dus niet gewend bent is niet per definitie slecht
De nieuwe interface en gebruikswijze is gewoon wennen, nu iedereen met die previews aan de slag gaat ontbreekt er een behoorlijk stuk documentatie/begeleiding, hierdoor tasten veel mensen in het donker, maar ik denk dat als het straks op de markt komt er goede handleidingen/"what's new" worden uitgebracht. Dan wordt het allemaal een stuk logischer.
Overigens zijn er zelfs dingen in Windows 7 die ik pas zeer recentelijk heb ontdekt (per toeval).
Ik laat de preview denk ik even voor wat het is, nu ik las dat VS 11 niet wil werken kan het mij niet zo boeien. Misschien dat ik wel weer een blik werp op de nieuwe server versie
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verschil is dat je in OSX de interactieve hoeken zelf moet instellen voor dat ze aanstaan. Hier zitten er standaard functies achter verborgen.
Zo voelt het ook aan, als een prima tablet OS. Maar met muis en toetsenbord vind ik het toch nét niet.
Het baart me nog steeds dat ik geen vraag gekregen heb in welke partitie hij kan installeren... Hij is bijna klaar. Ik ben nu wel bang aangezien touch input niet naar behoren werkt.
Zit nu terug op Win7 maar denk dat zo was:karimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:19:
Hij is nu klaar. Heeft iemand enig idee waar ik het scherm kan kalibreren?
- ga naar non-Metro desktop
- rechtertoets op bureaublad => resolution
- dan zal je daar ergens venster kunnen openen naar je grafische kaart settings
- dan in 1 van die tabbladen, zal je iets zien over Color Management.
Ik weet niet of je dit bedoelt, want kalibreren heb ik nog nooit gedaan...
Ik bedoelde het touchscreen calibreren hé, maar ik zal bekijken. Want hij registreert mijn aanrakingen hélemaal onjuist.
Heb het in een vm draaien en dan is dit gedrag dus echt vreeeeeeeeeselijk, bijna onwerkbaar. Het helpt al aardig als ik de vm fullscreen zet maar dan loop ik tegen de fullscreen implementatie van OS X Lion aan. VMware Fusion 4.1 doet hier keurig netjes de Lion fullscreen mode omdat ik maar 1 scherm heb. Hartstikke mooi zou je denken maar in dit geval dus niet want als ik de muis naar de bovenhoekjes gooi krijg ik de menubar van OS X, naar de benedenhoekjes krijg ik het dock. Dat is precies zoals de fullscreen mode in OS X behoort te werken en wat nu dus conflicten oplevert. Als je 'm windowed draait zit je met gekloot met die window edges wat 23948273492x erger is. Gelukkig is een druk op de meta key genoeg om dat hippe metro startscherm tevoorschijn te toveren. Als die zij-menus nou ook eens op die manier zouden werken...iemand dat al uitgevonden?Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:57:
Het reageren op muisklikken is ook nog niet grandioos. Een potje Solitaire is hierdoor 1 grote frustratie. Er zal wel iets mis gaan met die VMware Tools, moet dat nog ff gaan uitzoeken.
Dan zal mijn tip idd niet helpenkarimmm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:23:
Ik bedoelde het touchscreen calibreren hé, maar ik zal bekijken. Want hij registreert mijn aanrakingen hélemaal onjuist.
Verwijderd
Windows + I, C of tab?ppl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:23:
[...]
Heb het in een vm draaien en dan is dit gedrag dus echt vreeeeeeeeeselijk, bijna onwerkbaar. Het helpt al aardig als ik de vm fullscreen zet maar dan loop ik tegen de fullscreen implementatie van OS X Lion aan. VMware Fusion 4.1 doet hier keurig netjes de Lion fullscreen mode omdat ik maar 1 scherm heb. Hartstikke mooi zou je denken maar in dit geval dus niet want als ik de muis naar de bovenhoekjes gooi krijg ik de menubar van OS X, naar de benedenhoekjes krijg ik het dock. Dat is precies zoals de fullscreen mode in OS X behoort te werken en wat nu dus conflicten oplevert. Als je 'm windowed draait zit je met gekloot met die window edges wat 23948273492x erger is. Gelukkig is een druk op de meta key genoeg om dat hippe metro startscherm tevoorschijn te toveren. Als die zij-menus nou ook eens op die manier zouden werken...iemand dat al uitgevonden?
Het reageren op muisklikken is ook nog niet grandioos. Een potje Solitaire is hierdoor 1 grote frustratie. Er zal wel iets mis gaan met die VMware Tools, moet dat nog ff gaan uitzoeken.
Manier om terug te gaan naar Windows 7 of?
Over dat 4_verborgen_knoppen_in_een_hoek systeem:
Nog een nadeel:
In Windows 7 en eerder smeet ik echt mijn cursor naar de hoek waar de startbutton was. En dan klik je op je gevoel zonder te kijken naar je cursor, en het startmenu opent.
Want je hebt tenminste een speling van ca. 1.5 x 1.5 cm om de startbutton trigger te raken.
Nu, met het nieuwe systeem, moet je cursor bijna perfect in het hoekje staan en moet je dus echt uitkijken dat je niet IE 10 opent (of eender andere eerst gepinde app).
Nu heb je een speling van paar millimeter ...
De techniek van je cursor naar de rechterbovenhoek te smijten, om een app te sluiten, werkt wel nog gelukkig
Of toch daarnet (zit nu terug op win7) dus moet testen of het in elke situatie nog werkt
Nog een nadeel:
In Windows 7 en eerder smeet ik echt mijn cursor naar de hoek waar de startbutton was. En dan klik je op je gevoel zonder te kijken naar je cursor, en het startmenu opent.
Want je hebt tenminste een speling van ca. 1.5 x 1.5 cm om de startbutton trigger te raken.
Nu, met het nieuwe systeem, moet je cursor bijna perfect in het hoekje staan en moet je dus echt uitkijken dat je niet IE 10 opent (of eender andere eerst gepinde app).
Nu heb je een speling van paar millimeter ...
De techniek van je cursor naar de rechterbovenhoek te smijten, om een app te sluiten, werkt wel nog gelukkig
Of toch daarnet (zit nu terug op win7) dus moet testen of het in elke situatie nog werkt
[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 29-02-2012 21:32 ]
Verwijderd
Heb ongeveer een half uur met Windows 8 CP gespeeld en ik ben gematigd positief. De poging van Microsoft om iets heel nieuws neer te zetten is zeer zeker prijzenswaardig. Er zijn de laatste jaren flinke revoluties gaande als het om interfaces gaat en de desktop kan daarbij niet achterblijven. Wel zet ik vraagtekens bij de bruikbaarheid van de nieuwe Metro-interface. Vooropgesteld, dit is natuurlijk wel de eerste officiële indruk die wij als consumenten krijgen van het nieuwe OS dus er kan nog vanalles veranderen. Ik hoop ook dat Microsoft goed luistert naar alle kritiek want het concept verdient een kans.
Ik zet grote vraagtekens bij het toepassen van de Metro interface in zijn huidige vorm op desktops/laptops. Een muis en toetsenbord vraagt m.i. een andere inrichting van de UI dan een touch screen. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat de Metro apps, met hun grote knoppen en versimpelde layout, vooral gemaakt zijn voor touch screens. Op een tablet zou ik zeer zeker de nieuwe menustructuur kunnen waarderen. Sterker nog, misschien vind ik de strakke layout wel fijner dan Android. Op mijn laptop werk ik echter graag met de flexibiliteit van losse vensters en snel toegankelijke applicaties naast elkaar en door elkaar. Natuurlijk is dat in Windows 8 ook mogelijk met de klassieke desktop maar Metro blijft toch prominent aanwezig. Ik zou het fijn vinden om het startmenu van Windows 7 optioneel beschikbaar te maken en Metro permanent uit te kunnen schakelen zonder allerlei kunstgrepen te moeten uithalen in bijv het register. Ook de optie "all programs" is veel te diep weg gestopt. In Windows 7 kost dat slechts 2 klikken.
De tegels zijn goed bedacht voor mobiele apparaten. Op mijn laptop heb ik simpelweg een startknop en op dezelfde balk ernaast de shortcuts naar de meest gebruikte applicaties. Dat is simpel en doeltreffend. Een desktop vol met tegels is mij te onoverzichtelijk en onnodig gebruik van ruimte. Met een muis hoeft een interface helemaal niet zoveel ruimte in te nemen. Een klein menu en wat shortcuts volstaan. Met Metro moet ik m'n hele scherm overkijken om de juiste applicatie te vinden en dat vind ik te vermoeiend en te omslachtig.
En dan is er de al veelgenoemde grafische inconsistentie. Inderdaad, bij applicaties die niet voor Metro zijn gemaakt wordt gebruik gemaakt van de klassieke desktop. Dat geldt overigens ook voor systeem-applicaties als Explorer en Task Manager. Het is prima om in de klassieke dekstop te werken. Echter het steeds moeten wisselen tussen desktop en nieuwe Metro startmenu is bijzonder inefficiënt en gewoonweg onnodig. Dan zet ik liever wat shortcuts op de desktop zelf en in de klassieke taakbalk. Dat doe ik nu ook in Windows 7 en zo verwordt de huidige versie van de Metro interface tot weinig meer dan een gimmick die alleen nog gebruikt moet worden omdat een klassiek startmenu ontbreekt.
Ik heb Windows 8 op mijn externe SATA HDD staan om de interne SSD niet meteen vol te hebben. Voorlopig laat ik het zo want het OS neemt niet veel ruimte in. Ik zie mezelf het OS in zijn huidige vorm echter niet standaard gebruiken. Dat is voor het eerst want voorheen was ik er altijd vlot bij als om Windows-upgrades ging. Jammer maar het is even niet anders.
Overigens is mijn ervaring natuurlijk helemaal niet bepalend voor het al dan niet succesvol zijn van het nieuwe OS. Het gros van de mensen heeft wellicht wel baat bij een versimpelde layout en het altijd fullscreen zijn van applicaties. Hoe minder grafische afleiding des te meer het OS wellicht goed functioneert. Ik hoop alleen vurig dat het voor de veeleisende gebruikers mogelijk blijft om Metro volledig uit te schakelen of in ieder geval tot simpel startmenu in de klassieke desktop te kunnen reduceren. Nu heeft Microsoft ervoor gekozen om de klassieke desktop in te bouwen als optie binnen Metro en dat zou wat mij betreft omkeerbaar moeten zijn, dus een klassieke desktop met daarbinnen Metro als optie. Dan is er voor ieder wat wils.
Ik zet grote vraagtekens bij het toepassen van de Metro interface in zijn huidige vorm op desktops/laptops. Een muis en toetsenbord vraagt m.i. een andere inrichting van de UI dan een touch screen. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat de Metro apps, met hun grote knoppen en versimpelde layout, vooral gemaakt zijn voor touch screens. Op een tablet zou ik zeer zeker de nieuwe menustructuur kunnen waarderen. Sterker nog, misschien vind ik de strakke layout wel fijner dan Android. Op mijn laptop werk ik echter graag met de flexibiliteit van losse vensters en snel toegankelijke applicaties naast elkaar en door elkaar. Natuurlijk is dat in Windows 8 ook mogelijk met de klassieke desktop maar Metro blijft toch prominent aanwezig. Ik zou het fijn vinden om het startmenu van Windows 7 optioneel beschikbaar te maken en Metro permanent uit te kunnen schakelen zonder allerlei kunstgrepen te moeten uithalen in bijv het register. Ook de optie "all programs" is veel te diep weg gestopt. In Windows 7 kost dat slechts 2 klikken.
De tegels zijn goed bedacht voor mobiele apparaten. Op mijn laptop heb ik simpelweg een startknop en op dezelfde balk ernaast de shortcuts naar de meest gebruikte applicaties. Dat is simpel en doeltreffend. Een desktop vol met tegels is mij te onoverzichtelijk en onnodig gebruik van ruimte. Met een muis hoeft een interface helemaal niet zoveel ruimte in te nemen. Een klein menu en wat shortcuts volstaan. Met Metro moet ik m'n hele scherm overkijken om de juiste applicatie te vinden en dat vind ik te vermoeiend en te omslachtig.
En dan is er de al veelgenoemde grafische inconsistentie. Inderdaad, bij applicaties die niet voor Metro zijn gemaakt wordt gebruik gemaakt van de klassieke desktop. Dat geldt overigens ook voor systeem-applicaties als Explorer en Task Manager. Het is prima om in de klassieke dekstop te werken. Echter het steeds moeten wisselen tussen desktop en nieuwe Metro startmenu is bijzonder inefficiënt en gewoonweg onnodig. Dan zet ik liever wat shortcuts op de desktop zelf en in de klassieke taakbalk. Dat doe ik nu ook in Windows 7 en zo verwordt de huidige versie van de Metro interface tot weinig meer dan een gimmick die alleen nog gebruikt moet worden omdat een klassiek startmenu ontbreekt.
Ik heb Windows 8 op mijn externe SATA HDD staan om de interne SSD niet meteen vol te hebben. Voorlopig laat ik het zo want het OS neemt niet veel ruimte in. Ik zie mezelf het OS in zijn huidige vorm echter niet standaard gebruiken. Dat is voor het eerst want voorheen was ik er altijd vlot bij als om Windows-upgrades ging. Jammer maar het is even niet anders.
Overigens is mijn ervaring natuurlijk helemaal niet bepalend voor het al dan niet succesvol zijn van het nieuwe OS. Het gros van de mensen heeft wellicht wel baat bij een versimpelde layout en het altijd fullscreen zijn van applicaties. Hoe minder grafische afleiding des te meer het OS wellicht goed functioneert. Ik hoop alleen vurig dat het voor de veeleisende gebruikers mogelijk blijft om Metro volledig uit te schakelen of in ieder geval tot simpel startmenu in de klassieke desktop te kunnen reduceren. Nu heeft Microsoft ervoor gekozen om de klassieke desktop in te bouwen als optie binnen Metro en dat zou wat mij betreft omkeerbaar moeten zijn, dus een klassieke desktop met daarbinnen Metro als optie. Dan is er voor ieder wat wils.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 21:46 ]
Even mezelf quoten hoor,Enes_81 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:28:
Ik weet niet of er iets mis gegaan is met de installatie of zo, maar de enige tegel die bij mij werkt is die van Internet explorer. En die balk die te voorschijn zou moeten komen aan de rechterkant van je scherm als je er met je muis naar toe gaat krijg ik ook 9 van de 10 keer NIET te zien.
Ik heb dus een nieuwe installatie gedaan en nu werkt alles wel goed, maar het booten is alsnog trager als met Developer preview, maar goed gelukkig is het alsnog zo'n 4x sneller als Windows7
Als je als PC/Laptop gebruiker nou wat Windows commando's uit je hoofd leert dan heb je je muis nog zelden nodig en zal je alles sneller vinden als in Windows 7. Probeer maar eens de windows button + een willekeurige letter.
Nog voorbeeldje van inconsistentie, dat gewoon onmiddellijk opvalt:
- in de non-Metro desktop: switchen tussen windows gebeurt via de taskbar.
- in Metro GUI: switchen gebeurt door linksbovenaan te klikken.
Voor mijn part mag die laatste manier weg, en zorgen ze dat de taskbar ten allen tijde zichtbaar is in de Metro GUI.
Voor mijn part mag die laatste manier weg, en zorgen ze dat de taskbar ten allen tijde zichtbaar is in de Metro GUI.
Ben nu even een lekker partijtje aan het 'spelen' met de CP, maar eh..wauw.....werkt wel erg fijn eigenlijk...
Ik heb sinds vanmiddag ook windows 8 en het valt me op zich niet tegen. Ik moet nog wel erg wennen een de aparte mix van standaard windows en metro, maar denk dat dat wel goed komt. Wel zijn er meerdere eigenaardigheden zoals ook beschreven in deze thread. Zo is het inderdaad nogal irritant dat je echt exact in de hoek moet klikken, terwijl de thumbnail preview groter is.
Ik zit nu met een probleem waarvan ik de oplossing niet kan vinden. Als ik meer dan drie mapjes "pin" op windows verkenner, geeft hij ze niet weer. Verwijder ik één van de eerder gepinde mappen, dan wordt de laatst gepinde map opeens wel weergegeven. Hoe kan ik het maximum van 3 mappen dat ik kan pinnen aanpassen?
Het werken met de metro-interface wil ik best proberen, maar als ik mijn shortcuts in de klassieke desktop niet in kan stellen zit dat de productiviteit wel in de weg...
Ik zit nu met een probleem waarvan ik de oplossing niet kan vinden. Als ik meer dan drie mapjes "pin" op windows verkenner, geeft hij ze niet weer. Verwijder ik één van de eerder gepinde mappen, dan wordt de laatst gepinde map opeens wel weergegeven. Hoe kan ik het maximum van 3 mappen dat ik kan pinnen aanpassen?
Het werken met de metro-interface wil ik best proberen, maar als ik mijn shortcuts in de klassieke desktop niet in kan stellen zit dat de productiviteit wel in de weg...
sorry maarAsgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:37:

Je vergeet dat de klassieke taskbar niet handig is voor touch.
Dan maar via torrent Windows 7 Starter opzoeken, op USB gooien en het op mijn tablet zetten in hoop dat mijn tablet weer normaal reageert op touch
Die klassieke taskbar kan misschien wel onhandig zijn voor touch (hoewel, rek de huidige Win7 taskbar wat uit en de vakjes lijken groot genoeg voor een duim)Ramon schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:44:
[...]
sorry maarWat is dan het nut van een nieuwe eenvoudiger task switcher als je de oude gewoon laat bestaan?
Je vergeet dat de klassieke taskbar niet handig is voor touch.
maar nu zitten ook de mensen met mouse+keyboard daarmee opgescheept.
Als ik vliegensvlug iets kan aanklikken via een taskbar, wil ik eerlijkgezegd niet wachten op een banner die pas verschijnt na je cursor perfect te moeten positioneren in de linkerbovenhoek.
Mensen stellen toch ook nauwelijks de optie "Taakbalk automatisch verbergen" in? MS had daar zelfs eens data over vrijgegeven en die functie werd echt nauwelijks gebruikt. Die functie komt wat op hetzelfde neer, want daar moet je cursor ook perfect gepositioneerd zijn tegen de rand.
Maar nu worden we dus wel verplicht van zoiets gelijkaardigs te gebruiken...
[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 29-02-2012 21:55 ]
Wie verplicht jou daartoe dan? Je kan prima de "klassieke" taskbar gebruiken.Asgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:53:
[...]
Die klassieke taskbar kan misschien wel onhandig zijn voor touch (hoewel, rek de huidige Win7 taskbar wat uit en de vakjes lijken groot genoeg voor een duim)
maar nu zitten ook de mensen met mouse+keyboard daarmee opgescheept.
Als ik vliegensvlug iets kan aanklikken via een taskbar, wil ik eerlijkgezegd niet wachten op een banner die pas verschijnt na je cursor perfect te moeten positioneren in de linkerbovenhoek.
Mensen stellen toch ook nauwelijks de optie "Taakbalk automatisch verbergen" in? MS had daar zelfs eens data over vrijgegeven en die functie werd echt nauwelijks gebruikt.
Maar nu worden we dus wel verplicht van zoiets gelijkaardigs te gebruiken...
Ja, klopt, als je werkt in de non-Metro desktop.Ramon schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:54:
[...]
Wie verplicht jou daartoe dan? Je kan prima de "klassieke" taskbar gebruiken.
Maar wil je werken met Metro apps, dan zie je de klassieke taskbar nooit verschijnen...
Verwijderd
Ik vind de app store erg leeg, ik had op z'n minst een twitter of facebook app verwacht. 
Ook vind ik het vervelend dat je Hotmail account niet verwijderd kan worden uit de mail app
Ook vind ik het vervelend dat je Hotmail account niet verwijderd kan worden uit de mail app
Heb hem nu ook op mijn Iconia Tab W500. Werkt lekker.
Alleen waarom komt de tobo niet automatisch te voorschijn als ik in Desktop-mode ergens iets moet typen? Tevens gaat ie na het typen ook niet automatisch weg. Was in de DP wel het geval?
Tevens vind ik de Weather-app lelijk geworden zeg. Die in de DP zat was animated en zag er in zijn geheel mooier uit.
Ook mist ik de RSS-app?
En hoe stel ik mijn Gmail in als default in Mail-app? Hotmail is default en is niet te verwijderen lijkt het.
Alleen waarom komt de tobo niet automatisch te voorschijn als ik in Desktop-mode ergens iets moet typen? Tevens gaat ie na het typen ook niet automatisch weg. Was in de DP wel het geval?
Tevens vind ik de Weather-app lelijk geworden zeg. Die in de DP zat was animated en zag er in zijn geheel mooier uit.
Ook mist ik de RSS-app?
En hoe stel ik mijn Gmail in als default in Mail-app? Hotmail is default en is niet te verwijderen lijkt het.
[ Voor 14% gewijzigd door MelvinB op 29-02-2012 22:03 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Tenzij ik iets fout doe kan ik niet op dezelfde manier als in de developer preview het start menu terug zetten.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de start knop weer zichtbaar te krijgen bij de desktop?
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de start knop weer zichtbaar te krijgen bij de desktop?
Deze mogelijkheid zit niet meer ingebouwd in de consumer preview.Didyoumeetmax? schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:01:
Tenzij ik iets fout doe kan ik niet op dezelfde manier als in de developer preview het start menu terug zetten.
weet iemand trouwens hoe je makkelijk metro applicaties kan killen? Bij de dev preview kon het niet maar kan het hier ook niet zo snel vinden... (heb alweer superveel apps open staan die ik niet kan afsluiten)
edit: laat maar al gevonden, in de preview rechts klikken en dan close (of is er nog een andere manier?)
edit: laat maar al gevonden, in de preview rechts klikken en dan close (of is er nog een andere manier?)
[ Voor 20% gewijzigd door tjtristan op 29-02-2012 22:05 ]
ik hoop zo dat ze bij de official release wat gaan doen met de METRO interface.
e daarmee bedoel ik. maak het een optie en niet een verplichting.
als ik alleen maar naar de previews kijk zie ik mensen in de standaard windows layout zitten en zodra ze op start willen klikken zitten ze weer in die VRESELIJKE METRO !!!!
ik zit op een PC met een muis en een toetsenboard ZONDER EEN TOUCHE SCREEN.
wat moet ik met zulke grote knoppen ?
Ik moet er niet aan denken om straks een pc te hebben met Windows 8 op dit moment.|
Toen ik de overstap naar XP naar vista maakte, had iedereen moeite met de performance en nu ?
Ze veranderen heel de interface. je moet alles opnieuw ontdekken, oudere mensen onder ons zullen dit niet snel begrijpen.
tussen mac op een desktop en mac op een iphone zit toch ook een verschil.
Windows 8 is zonder het getest te hebben voor mij al een drama. ik ga het toch even testen hoe het in praktijk werkt. of het mogelijk is om zonder de METRO alles te draaien !
het moet juist zijn Desktop met een METRO-APP en niet andersom.
e daarmee bedoel ik. maak het een optie en niet een verplichting.
als ik alleen maar naar de previews kijk zie ik mensen in de standaard windows layout zitten en zodra ze op start willen klikken zitten ze weer in die VRESELIJKE METRO !!!!
ik zit op een PC met een muis en een toetsenboard ZONDER EEN TOUCHE SCREEN.
wat moet ik met zulke grote knoppen ?
Ik moet er niet aan denken om straks een pc te hebben met Windows 8 op dit moment.|
Toen ik de overstap naar XP naar vista maakte, had iedereen moeite met de performance en nu ?
Ze veranderen heel de interface. je moet alles opnieuw ontdekken, oudere mensen onder ons zullen dit niet snel begrijpen.
tussen mac op een desktop en mac op een iphone zit toch ook een verschil.
Windows 8 is zonder het getest te hebben voor mij al een drama. ik ga het toch even testen hoe het in praktijk werkt. of het mogelijk is om zonder de METRO alles te draaien !
het moet juist zijn Desktop met een METRO-APP en niet andersom.
[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 29-02-2012 22:06 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Zoals ik al eerder zij, als je geen touchscreen hebt onder windows 8, leer dan zoveel mogelijk commando's uit je hoofd. Doe eens een Windows+Tab , geeft hetzelfde resultaat in de Metro als in de non-MetroAsgaro schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:37:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!