wizzlewaxx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:23:
Hier dan een kleine review over de Nederlandse Samsung Galaxy S2 die ik sinds gister in bezit heb
- Wanneer je het toestel wil installeren merk je al vrij snel dat het batterij klepje erg plastic aanvoelt. Het lijkt
net alsof je het eraf breekt... Zoals eerder al vermeld middels een youtube filmpje is het klepje erg elastisch.
Je kan het klepje eigenlijk niet eens breken. dus geen zorgen als je hem in elkaar zet...
- Qua formaat (waar ik me een beetje zorgen over maakte, omdat ie wel erg groot) valt het me alles mee.
Alles ligt lekker in de hand en is makkelijk te bedienen met 1 hand. In je broekzak voel je hem amper zitten
door het extreme lichte gewicht van het toestel. Dit kan dus makkelijk e geeft geen problemen.
- De batterij is voor de eerste keer als je hem aanzet ongeveer voor de helft vol. Na 3uur intensief gebruik
was de batterij leeg (continu scherm aangehad) Dit is vrij logisch aangezien de batterij op begin nog een
beetje zwak is. Daarna aan de lader gehangen (die in het doosje zat). het laden ging (naar mijn idee) erg
langzaam. Een uur of 5 had de lader wel nodig voor de de batterij vol was. Dit kan liggen aan dat de batterij
voor het eerst geladen wordt, dat de lader niet echt krachtig is of dat ik weinig geduld heb :-P
- De hubs die standaard staan geinstalleerd vielen mij een beetje tegen. Bij de games hub had ik verwacht
wel een aantal demo's te krijgen. Helaas staat er niks geinstalleerd en moet je voor elk spel betalen..
Evenals de readers hub. waar je standaard 10 credits krijgt om te besteden aan een tijdschrift of krant.
Nu had ik als voorbeeld de volkskrant gedownload. Dit kostte mij 3 credits. Na enige tijd downloaden
kreeg ik dus de hele krant te zien. Helaas was dit de krant van 3 weken geleden. Dus veel heb je hier ook
niet aan... Nog 7 credits over dus. Wil je meer credits of nieuwere kranten of tijdschriften downloaden
dan moet je daar credits voor kopen... De social hub wilde ik verbinden met twitter en facebook. Helaas
kreeg ik continu dat het toestel zich niet kon aanmelden.. Terwijl ik zeker wist dat me inlog gegevens
juist waren. Misschien een bug in het stukje software?
- Het scherm was voor mij echt een verademing! Op automatische helderheid echt ontzettend scherp en
mooie kleuren. Als je de brightness op vol zet krijg je toch een lichtbak vanuit je scherm! :-p. Echt ontzettend
mooi. Je kan vanuit de instellingen ook aangeven op wat voor kleur je het scherm wil zetten (Film, Standaard
en nog iets. :-P)
- Touchwiz werkt voor mij ook erg lekker. Je kan zoveel instellen dat je in eerste instantie redelijk lang bezig
ben met alles mooi op je scherm te plaatsen. Standaard staan er al een stuk of 25 widgets geinstalleerd.
Het gros daarvan is erg bruikbaar. de rest kan je natuurlijk gewoon downloaden uit de market.
- Qua toetsenbord kan je kiezen tussen het samsung qwerty toetsenbord en swype.. Swype ben ik niet echt
handig in, dus maar voor het gewone toetsenbord gekozen van samsung. Dit tikt erg lekker weg (sms erg
veel, dus hect veel waarde aan een goed toetsenbord). De xt9 vult automatisch alle woorden aan zodat je
nooit precies op de toets hoeft te zitten welke je wil hebben...
- De standaard muziek speler die in het toestel zit doet wat ie moet doen. Verder ben ik niet van plan deze
te gebruiken aangezien er maar weinig instellingen inzitten. MortPlayer gebruikte ik altijd om mappen af te
spelen en dat zal waarschijnlijk ook nu weer gaan gebeuren. Geen zin om voor elk album of verzameling
mp3tjes een playlist aan te maken...
- Het internetten is ook een verademing. Toestel laadt echt supersnel mijn favoriete pagina's. Het zoomen
gaat ook erg makkelijk. Ook als je 2vingers op een stuk tekst houd en het toestel kantelt gaat het toestel
inzoomen. Erg leuk maar of je het vaak gebruikt is een 2e ;-).
Tot zo ver eventjes...