Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Hoi mede Onkyoyo's,

Ik heb sinds enkele weken de TX-NR709. Deze heb ik voorlopig nog stereo aangesloten (zonder Subwoofer) totdat ik ga uitbreiden naar surround. Wat mij nu echter opvalt is dat de bas erg sterk aanwezig is, dwz storende bonkende basgeluiden. Zelfs al ik de receiver op "Direct" zet. Het hele zaakie is digitaal met elkaar verbonden. Het is overigens wel mooi gescheiden van de hoge tonen, dus niet over de hele linie. Is daar iets van bekend/aan te doen?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Ik denk dat je dat eerder in je speakers en de opstelling daarvan moet zoeken dan in de versterker.

Edit: Welke speakers heb je staan, en hoe ver staan ze van de muur af?

[ Voor 27% gewijzigd door Beempje op 05-08-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Zo te lezen hebben je speakers simpelweg een slechte laagweergave. Dit probleem echt oplossen kan alleen door nieuwe speakers te kopen (tenzij ze verkeerd staan opgesteld), maar je kunt ook om het probleem heen werken door een goede sub te kopen. Front speakers dan op 'small', double bass uit en crossover dusdanig hoog zetten dat je speakers niet meer bonken, maar wel zo laag mogelijk, anders gaat je sub bonken. Niet omdat hij dan zo slecht is, maar omdat hij te hogen tonen moet weergeven.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-08-2011 12:57 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Beempje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:41:
Ik denk dat je dat eerder in je speakers en de opstelling daarvan moet zoeken dan in de versterker.

Edit: Welke speakers heb je staan, en hoe ver staan ze van de muur af?
Mirage M-90i, denk zo'n 50cm van de muur. met mn vorige versterker had ik niet het idee dat die bas zo aanwezig was. Misschien is het de combinatie versterker-speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:56:
Zo te lezen hebben je speakers simpelweg een slechte laagweergave. Dit probleem echt oplossen kan alleen door nieuwe speakers te kopen (tenzij ze verkeerd staan opgesteld), maar je kunt ook om het probleem heen werken door een goede sub te kopen. Front speakers dan op 'small', double bass uit en crossover dusdanig hoog zetten dat je speakers niet meer bonken, maar wel zo laag mogelijk, anders gaat je sub bonken. Niet omdat hij dan zo slecht is, maar omdat hij te hogen tonen moet weergeven.
Ga idd uiteindelijk voor andere speakers in een surroundopstelling, maar dan moet wel die bas weg zijn. Aparte sub zat ik ook al aan te denken idd.

Licht het trouwens aan mij, of klopt het dat je die nieuwe Onkyo's ver moet opendraaien voor er een beetje geluid uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ja, dat klopt. Is trouwens al sinds de 60x serie zo. Je kunt het wel oplossen door elke kanaal afzonderlijk een aantal dB op te schroeven alleen heb je dan minder ruimte om verschillen tussen de kanalen op te vangen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

rik

Het blijft moeilijk kiezen. Of de Onkyo 609, óf de Pioneer 921.
Heeft iemand deze twee eerder al vergeleken? Waarom voor de Onkyo gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Bij mij sinds kort dezelfde moeilijke keuze:

Onkyo 809 vs Pioneer LX55

Maar ik moet nog een half jaartje wachten, dus tijd zat om, de komende reviews te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

wgfkas schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Mirage M-90i, denk zo'n 50cm van de muur. met mn vorige versterker had ik niet het idee dat die bas zo aanwezig was. Misschien is het de combinatie versterker-speakers.
Dan moet het geluid harder staan. Een versterker versterkt alleen het geluid en het is niet mogelijk om verschil te horen tussen (normale) versterkers. Tenzij je natuurlijk aan de basknoppen e.d. hebt gezeten :P.

Maar als source direct aan staat, dan zou ik toch even kijken naar volume en kijken of source direct het wel echt doet.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoe doet een onkyo tx-nr509 de downmix van DD5.1 bij gebruik van een 2.1 speakerset?
Gaat het sub kanaal dan nog gewoon naar de sub en dan linksachter + linksvoor + center naar links en rechtsachter+rechtsvoor+center naar rechts?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

abrakadaver schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:00:
Hoe doet een onkyo tx-nr509 de downmix van DD5.1 bij gebruik van een 2.1 speakerset?
Gaat het sub kanaal dan nog gewoon naar de sub en dan linksachter + linksvoor + center naar links en rechtsachter+rechtsvoor+center naar rechts?
Denk dat je downmix in de praktijk alleen de center opdeelt naar links en rechts en dat je surrounds qua geluid komen te vervallen. Dit zou ook een raar geluidsbeeld geven als je effecten van achter naar voren verhuist. Sub zal sub blijven, aangezien je nog steeds de .1 hebt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Downmixen doet hij natuurlijk gewoon. Ik weet niet precies hoe, maar het kan natuurlijk wel gewoon.

Ik geloof niet dat hij simpelweg de surroundkanalen truncate. Er zit immers ook wel eens echt nuttige info op die kanalen. HEt zou wel kunnen dat hij eventueel de reverb-achtige dingen weghaalt, maar dat kan alleen fatsoenlijk als die apart zijn gecodeert in de codec. Geen idee hoe dat werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-08-2011 14:59 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
HarmoniousVibe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:54:
Downmixen doet hij natuurlijk gewoon. Ik weet niet precies hoe, maar het kan natuurlijk wel gewoon.

Ik geloof niet dat hij simpelweg de surroundkanalen truncate. Er zit immers ook wel eens echt nuttige info op die kanalen.
Inderdaad, lijkt me vreemd als er een stem op 't achterkanaal klinkt dat die niet ineens wegvalt bij 2.0 of 2.1 toch?
thunder8 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:46:
[...]
Sub zal sub blijven, aangezien je nog steeds de .1 hebt.
Dit is goed om te horen. Mooi dat 't .1 kanaal van de DD5.1 track dan direct naar de sub gaat zoals de geluidstechnicus 't bedoeld heeft bij 't mixen.

[ Voor 50% gewijzigd door abrakadaver op 08-08-2011 15:06 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29

HeroS

SmartHome Nerd

Onkyo Network Receivers Support Customized Radio from AUPEO!
https://www.aupeo.com/onkyo

Vanavond ff mee pielen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik overweeg de TX-NR809 te kopen... op dit moment heb ik een oude Sony QS-DB870 in combinatie met twee frontzuilen (B&W 603), twee surroundspeakers (B&W 602.5) en een center (B&W LCR60). Het geluid komt nog niet helemaal tot zijn recht, de Sony receiver is natuurlijk al vrij oud.

Het design van de 809 vind ik geweldig evenals de specs. Tot op heden zit ik alleen maar te kijken naar de duurdere receivers van Marantz (1699 voor een SR-7005) of een soortgelijke Pioneer...

Maar de vraag is, haal ik er hetzelfde uit als met een 809 van Onkyo? Kan ik me een aantal honderden euro's besparen door de Onkyo te nemen?

Wie heeft ervaringen met dit apparaat?

Eisen: goed in stereo en goed voor films, aansluiting van PS3, iPhone bediening + docking.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

The_Big_Easy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:51:
[...]

Heb zelf nu ook een paar weken een NR509 en heb daar na een week of 2 een BD-SP309 bij gekocht. Deze speelt zeker audio cd's af, heb het zelf getest.

Nadeeltje van deze speler is wel dat hij geen NTFS geformatteerde USB disks/sticks accepteert en kennelijk geen grote (>4GB) bestanden over DLNA kan afspelen. Dat laatste zal ik binnenkort eens gaan testen als ik mijn speler op mijn thuisnetwerk heb aangesloten. Voor de rest een prima speler die snel Bluray's inleest en mooi aansluit (qua design en bediening) op de Onkyo receivers modellen van dit jaar.
Werkt bij jouw de dlna functie van de sp309?
Ik heb hem nu rechtstreeks op de ziggo wirelessmodem aangesloten maar ik krijg het netwerk niet aan de praat.
Updaten via internet werkt wel, wil ik iets via het netwerk afspelen zegt hij geen internet beschikbaar :?
Ook de dlna functie van de tv werkt gewoon.
Eerder werkte het wel toen ik mijn laptop nog als bridge gebruikte.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
TX-NR609 Problemen met HDMI, 1080p aansturing van Playstation 3

Ik heb het topic al doorgezocht maar zie niemand met het zelfde probleem, vandaar deze post:
Sinds 2 week ben ik blije eigenaar van een Onkyo TX-NR609.
De Onkyo heb ik aangesloten op mijn Samsung 37A656 Full HD LCD TV.

Ik heb alleen problemen met de 1080p aansturing van mijn PS3.
Na het aansluiten geeft de Playstation aan dat hij een HDMI verbinding heeft (zeer lage resolutie)
Vervolgens kies ik voor automatische beeldscherminstellingen.
De PS3 zoekt dan de uiterste resolutie, TV springt op zwart en zie het lampje HDMI knipperen op de
Onkyo Display. Na een halve minuut springt de playstation terug in lage resolutie stand omdat er geen hogere resolutie is bevestigd (zwart scherm)

Als ik vervolgens in de lage resolutie weergave naar de beeldscherminstellingen ga van de PS3
En kies voor automatisch gebeurd het zelfde.
Als ik handmatig ga instellen dan doen 720i / 720P / 1080i het goed, zodra ik hem op 1080p instel gaat het beeld op zwart.

Op de receiver knippert het lampje HDMI een aantal x, vervolgens schiet hij op analoog. (geen beeld)

Op de receiver is de nieuwste firmware aanwezig: Version 1081-1000-0010-6104 (08-08-2011)
Daarnaast ook al hard reset uitgevoerd.

Komt dit probleem iemand bekend voor? Of weet iemand een oplossing? alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:29:
[...]
Ik heb hem nu rechtstreeks op de ziggo wirelessmodem aangesloten maar ik krijg het netwerk niet aan de praat.
Dat klinkt dat je een router nodig hebt een modem kan dit niet. Tenzij het een modem en router is.

>> modem (internet) >> kabeltje naar >> router >> kabeltje naar >> pc/onkyo/tv/etc (rest netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
HeroS schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Dat klinkt dat je een router nodig hebt een modem kan dit niet. Tenzij het een modem en router is.

>> modem (internet) >> kabeltje naar >> router >> kabeltje naar >> pc/onkyo/tv/etc (rest netwerk).
Het lijkt me dat als hij draadloos is, er wel routerfunctionaliteit in zal zitten. Anders is WLAN vrij nutteloos nietwaar?

Het is natuurlijk mogelijk dat de routerfunctionaliteit geactiveerd moet worden. Overigens is dit, tenzij je met andere apparaten wel gewoon tegelijkertijd verbeninding kunt maken, niet een probleem met Onkyo.
pascald schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:00:
En als je hem direct op je TV aansluit? Doet hij het dan wel? Altijd eerst dat proberen voordat je je receiver de schuld geeft. Als hij het dan ook niet doet, kun je je beter melden in het grote Samsung-topic. En andere 1080p-bronnen? Doen die het ook niet?

[ Voor 44% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-08-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>8 >8
Komt dit probleem iemand bekend voor? Of weet iemand een oplossing? alvast bedankt..
indien je 1080p niet werkt en als je AV receiver dit ondersteund, en je niet de HDMI verbinding op een aanbevolen HDMI poort hoeft aan te sluiten? Dan ligt dit vermoedelijk aan de HDMI kabel of kombinatie hiervan?
Heb je de kabel(s) di je gebruikt al rechtstreeks gebruikt met de PS3 en je scherm? Werkt het dan met elk van die kabels? Indien dit niet werkt met een van die kabels: ga naar action shop en haal je daar 1 of 2 van die 3 euro HDMI High Speed with ethernet kabel (1,8 meter). Indien alle kabels afzonderlijk werken op 1080p, als je ze samen gebruikt op welke lengte kom je dan uit? Vervang de langste kabel door een kortere die ook afzonderlijk werkt?
De gebruikte 1080p25/30/50/60 mode wordt toch ondersteund door je flatscreen?
Gegevens die je niet bekend zijn zou je in de handleiding moeten terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vraagje: ik heb een 509, en het probleem dat hij bij afspelen via DLNA en soms ook USB stick bij 1 op de zoveel liedjes gaat haperen. hij doet dan 10 seconden over 1 seconde speeltijd zeg maar. skippen naar volgende liedje helpt meestal wel. wat zou ik hieraan kunnen doen?
tweede punt: bij afspelen van iphone via USB (dus niet universal port) gaat hij na 30min in auto standby, alsof er niks wordt afgespeeld. afspelen van USB geeft dit probleem dan weer niet. vreemd toch?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

Het lijkt me dat als hij draadloos is, er wel routerfunctionaliteit in zal zitten. Anders is WLAN vrij nutteloos nietwaar?

Het is natuurlijk mogelijk dat de routerfunctionaliteit geactiveerd moet worden. Overigens is dit, tenzij je met andere apparaten wel gewoon tegelijkertijd verbeninding kunt maken, niet een probleem met Onkyo.
Het is een modem router idd.
Het gekke is dat ik hem wel kan updaten via internet en dat heb ik ook gedaan gisteren. Hij detecteert ook een netwerk maar als ik dan netwerk bij media wil kiezen zegt hij geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:03:
[...]
Het is een modem router idd.
Het gekke is dat ik hem wel kan updaten via internet en dat heb ik ook gedaan gisteren. Hij detecteert ook een netwerk maar als ik dan netwerk bij media wil kiezen zegt hij geen internet?
heb je de receiver ook als speler/client toegelaten in de DLNA speler of firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb het topic al doorgezocht maar zie niemand met het zelfde probleem, vandaar deze post:
Sinds 2 week ben ik blije eigenaar van een Onkyo TX-NR609.
De Onkyo heb ik aangesloten op mijn Samsung 37A656 Full HD LCD TV.

Ik heb alleen problemen met de 1080p aansturing van mijn PS3.

.......

Op de receiver is de nieuwste firmware aanwezig: Version 1081-1000-0010-6104 (08-08-2011)
Daarnaast ook al hard reset uitgevoerd.

Zou eens proberen met een andere HDMI kabel. Ik gebruik zelf een HDMI van de Action met de PS3 en de 609 en die doet het prima op 1080p. Ook ik heb de laatste firmware.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

knuppelhout schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:54:
vraagje: ik heb een 509, en het probleem dat hij bij afspelen via DLNA en soms ook USB stick bij 1 op de zoveel liedjes gaat haperen. hij doet dan 10 seconden over 1 seconde speeltijd zeg maar. skippen naar volgende liedje helpt meestal wel. wat zou ik hieraan kunnen doen?
Lees even wat meer naar terug/boven. Meer mensen hebben last van dit probleem. Misschien is het opgelost met de nieuwste firmware (08-08-2011). Heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem, en ik weet eigenlijk niet zeker waar het nu aan ligt. Hoofdverdachten zijn mijn Onkyo 309 en mijn Zotac Zbox ID41 welke gebruik maakt van de ION2 chipset. Ze zijn met elkaar verbonden via enkel HDMI. Ik maak gebruik van ARC op de Onkyo, dus hiervoor moet RIHD aan. Dit werkt allemaal prima met de TV en ook de PS3.

In ieder geval, TOTDAT ik de Zotac aansluit. Dan wordt de verbinding <Onkyo-TV> verbroken en werkt het niet meer. Niet dat het geluid van de TV meteen word afgebroken, maar het volume van de reciever regelen met de afstandsbediening van de tv werkt niet meer. Als ik daarna de TV uit en aan zet werkt het compleet niet meer. Overigens hoort bij het uitdoen van de TV ook de reciever uit te gaan, maar dat gebeurt dan ook niet. Dan nu het (in mijn ogen) vreemde: Zo gauw ik de Zotac aan zet werkt het gewoon weer naar behoren!

Maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik altijd eerst de Zotac aan moet zetten voordat ik de TV aanzet.

Wat ik al heb geprobeerd:
-- Kabels omgewisseld van PS3 en Zotac (zijn twee verschillende). PS3 geeft ook dan geen problemen, en de Zotac blijft precies hetzelfde probleem houden.
-- Zotac aansluiten op andere HDMI-inputs. Ook dit mag niet baten. Zelfs als ik de HDMI-inputs niet toewijs in de settings van de Onkyo breekt het aansluiten van de Zotac de RIHD verbinding met de TV.
-- De HDMI-kabel aan de Zotac-zijde eruit trekken werkt wel (dus aan de Onkyo-zijde wel aangesloten), maar ik wil niet elke keer als ik de Zotac wil gebruiken de HDMI-kabel er eerst in moeten pluggen.

Is hier misschien een HDMI-expert die even z'n licht kan laten schijnen op deze situatie?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

heb je de receiver ook als speler/client toegelaten in de DLNA speler of firewall?
Het is een bluray speler, en nee nog niet gedaan. Ik zou dat raar vinden want bij de tv was dat niet nodig.
Verder krijgt hij wel gewoon een ip enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in Allshare de speler niet toelaat tot de server zal deze die dan ook niet zien. Dit is meestal ook zo voor andere DLNA servers: speler toegang geven de DLNA server (programma die op je computer draait)
http://www.samsung.com/global/allshare/pcsw/quickguide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:03:
Als je in Allshare de speler niet toelaat tot de server zal deze die dan ook niet zien. Dit is meestal ook zo voor andere DLNA servers: speler toegang geven de DLNA server (programma die op je computer draait)
http://www.samsung.com/global/allshare/pcsw/quickguide.html
Maar het werkte eerst weel zonder dat te doen.
Toen we de nieuwe modem nog niet hadden heb ik het getest door mijn laptop als bridge te gebruiken en toen ging het wel.

Je noemt nu allshare maar met de laptop werkt het ook niet meer. De telefoon krijgt hem ook niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn de gebruikte thuis IP adressen veranderd van bereik. Het programma kent dan de toegelaten toestellen niet meer. (andere modem: 9/10 ander thuisnetwerk configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:31:
Waarschijnlijk zijn de gebruikte thuis IP adressen veranderd van bereik. Het programma kent dan de toegelaten toestellen niet meer. (andere modem: 9/10 ander thuisnetwerk configuratie)
Maar raar dat de tv het wel blijft doen dan en die krijg ik ook gevonden op mijn telefoon.
Maar ik zal er vanavond eens mee spelen.

edit:

Net weer gebridged via mijn laptop en dan doet hij het meteen :?
(het netwerk icoon licht blauw op bij de bluray sp 309)
In de router zie ik staan dat hij gewoon een ipadres krijgt en ook bij de communicatie instellingen van sp309 staat dat hij gewoon een ipadres krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-08-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:37:
[...]

Maar raar dat de tv het wel blijft doen dan en die krijg ik ook gevonden op mijn telefoon.
Maar ik zal er vanavond eens mee spelen.

edit:

Net weer gebridged via mijn laptop en dan doet hij het meteen :?
(het netwerk icoon licht blauw op bij de bluray sp 309)
In de router zie ik staan dat hij gewoon een ipadres krijgt en ook bij de communicatie instellingen van sp309 staat dat hij gewoon een ipadres krijgt.
Het wordt steeds gekker, toen net deed hij het wel even :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef alle toestellen een handmatig IP adres binnen de netwerkrange van je thuis netwerk.
192.168.123.254 :Router IP (werkelijk router ip adres gebruiken)
255.255.255.0: subnetmask (zelfde van jou router)
Beperk de DHCP range in je router zodat de handmatige IP's niet worden weggegeven
DHCP range 192.168.123.10 tot 128

Toestellen:
192.168.123.1 :flatscreen
192.168.123.3 :Blu-ray:
192.168.123.5 :telefoon

Voor alle toestellen die je een handmatig IP adres toekent
255.255.255.0: subnetmask
192.168.123.254 :Gateway (jou Router IP)
192.168.123.254 :DNS (jou Router IP)

Belangrijk: toestellen dienen in het zelfde netwerk segment te zitten!
Indien LAN verschilt van WiFi pas Wifi aan zodat het aansluit op hetzelfde segment.
Zet router IP voor LAN op het einde: 192.168.123.254
Zet router IP voor WiFi op het begin: 192.168.123.1
en beperk ook WiFi DHCP range 192.168.123.129 tot 229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:20:
Geef alle toestellen een handmatig IP adres binnen de netwerkrange van je thuis netwerk.
192.168.123.254 :Router IP (werkelijk router ip adres gebruiken)
255.255.255.0: subnetmask (zelfde van jou router)
Beperk de DHCP range in je router zodat de handmatige IP's niet worden weggegeven
DHCP range 192.168.123.10 tot 128

Toestellen:
192.168.123.1 :flatscreen
192.168.123.3 :Blu-ray:
192.168.123.5 :telefoon

Voor alle toestellen die je een handmatig IP adres toekent
255.255.255.0: subnetmask
192.168.123.254 :Gateway (jou Router IP)
192.168.123.254 :DNS (jou Router IP)

Belangrijk: toestellen dienen in het zelfde netwerk segment te zitten!
Indien LAN verschilt van WiFi pas Wifi aan zodat het aansluit op hetzelfde segment.
Zet router IP voor LAN op het einde: 192.168.123.254
Zet router IP voor WiFi op het begin: 192.168.123.1
en beperk ook WiFi DHCP range 192.168.123.129 tot 229
Heb hem ook al een vast adres gegeven maar helpt ook niet. Firewall uit gezet en dat deed ook niets.
Het punt is ook niet dat hij niet verbonden is want dat is hij wel in mijn router zie ik hem staan en wanneer ik de bluray speler vraag om te updaten via internet doet hij dat ook gewoon netjes. En vlak nadat ik hem dat heb laten doen en hij zegt nieuwste gevonden, dan heb is het netwerk ook zichtbaar voor 5s.
Het lijkt wel of hij zijn ethernetpoort/dlna uitzet of zo.
Het gekke is dat hij in bridgemode wel werkte. (nu ook niet meer).

Edit:
Ook een andere router geprobeerd, zelfde symptoom: updaten lukt wel het netwerk is echter niet zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-08-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Ik was aan het twijfelen tussen de NR579 en de NR609.
Nu heb ik de Onkyo SR505e.
Er zijn twee 'problemen' waar ik tegenaan loop, en die ik dus wil oplossen door een nieuwe receiver te kopen.
Ten eerste, heb ik nu een MediaCenter pc gemaakt, met HDMI, maar de SR505e is een Pass-Through HDMI ding, dus ik krijg mooi geluid via HDMI op mijn TV en niet uit mijn speakers.
Als ik me niet vergis, hebben de modellen van nu, dus o.a. de NR579 & NR609, wel de mogelijkheid om de audio van de HDMI af te spelen, en het beeld door te sturen naar m'n TV (please, correct me of i'm wrong, dat spaart me de aanschaf van een nieuwe receiver).

Daarnaast heb ik ook wat gelezen van "Marvell Qdeo video processing technologie".
Klopt het dat deze feature er voor zorgt dat ik analoge beelden (dus via S-Video of (gele-)tulp) op mijn HDMI TV te zien krijg? Via de receiver bedoel ik natuurlijk.

Dus voor de duidelijkheid, mijn huidige opstelling is dit:

Media Center HDMI + TOSLINK --> ONKYO --> HDMI --> TV
Wii Spelcomputer Tulp plug Geel --> TV
Wii Spelcomputer Tulp plug Wit+Rood --> ONKYO

en met de aanschaf van de NR609 zou het dus zo kunnen worden
Media Center HDMI --> ONKYO --> TV
Wii Spelcomputer --> ONKYO

of zit ik er dan naast... :?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaaNium schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:51:
Als ik me niet vergis, hebben de modellen van nu, dus o.a. de NR579 & NR609, wel de mogelijkheid om de audio van de HDMI af te spelen, en het beeld door te sturen naar m'n TV (please, correct me of i'm wrong, dat spaart me de aanschaf van een nieuwe receiver).
Een paar modellen terug was dat al mogelijk. Volgens mij vanaf de TX-SRxx6 serie al op bepaalde modellen. Want zo kon de TX-SR300 serie pas bij de TX-SR308 audio van HDMI halen (HDMI Processing).
Daarnaast heb ik ook wat gelezen van "Marvell Qdeo video processing technologie".
Klopt het dat deze feature er voor zorgt dat ik analoge beelden (dus via S-Video of (gele-)tulp) op mijn HDMI TV te zien krijg? Via de receiver bedoel ik natuurlijk.
De modellen uit de TX-NRxx9 serie kunnen vanaf de TX-NR579 wat jij wilt. Dus inderdaad analoog naar HDMI converteren en alles uit de HDMI Out uitsturen naar het aangesloten display.
Dus voor de duidelijkheid, mijn huidige opstelling is dit:

Media Center HDMI + TOSLINK --> ONKYO --> HDMI --> TV
Wii Spelcomputer Tulp plug Geel --> TV
Wii Spelcomputer Tulp plug Wit+Rood --> ONKYO

en met de aanschaf van de NR609 zou het dus zo kunnen worden
Media Center HDMI --> ONKYO --> TV
Wii Spelcomputer --> ONKYO

of zit ik er dan naast... :?
Nope, klopt helemaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er dan op een tx-nr509 als je een bron via component of composiet aansluit op de versterker en die versterker vervolgens alleen met hdmi op de tv aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:17:
Wat gebeurt er dan op een tx-nr509 als je een bron via component of composiet aansluit op de versterker en die versterker vervolgens alleen met hdmi op de tv aansluit?
Niets. Op de TX-NR509 (en TX-SR309) zal je dan nog een kabel moeten trekken voor de Component Out of Composiets Out. Er kan ook niet van Composiet naar Component worden geconverteerd. Als je op een TX-NR509 dus een bron hebt die je via HDMI aan sluit; een bron via Componenen en een bron via Composiet dan zal je drie kabels naar de TV hebben lopen. Alleen voor het beeld al.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 09-08-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:37:
[...]
Heb hem ook al een vast adres gegeven maar helpt ook niet. Firewall uit gezet en dat deed ook niets.
Het punt is ook niet dat hij niet verbonden is want dat is hij wel in mijn router zie ik hem staan en wanneer ik de bluray speler vraag om te updaten via internet doet hij dat ook gewoon netjes. En vlak nadat ik hem dat heb laten doen en hij zegt nieuwste gevonden, dan heb is het netwerk ook zichtbaar voor 5s.
Het lijkt wel of hij zijn ethernetpoort/dlna uitzet of zo.
Het gekke is dat hij in bridgemode wel werkte. (nu ook niet meer).

Edit:
Ook een andere router geprobeerd, zelfde symptoom: updaten lukt wel het netwerk is echter niet zichtbaar.
Je TV werkt nog altijd met de DLNA server? Welke DLNA server gebruik je en waar draait deze op?
Vereiste is dat je de de DLNA spelers (blu-ray/TV/...) ziet in je DLNA server/programma.
Updaten = Internet, heeft weinig te maken met DLNA gegeven op je thuisnetwerk.
Kijk je netwerk na vanop je laptop met bvb SoftPerfect Network Scanner 5.2.1 als je windows draait, terwijl TV en Blu-ray aanstaan. Alleen scannen binnen je thuis netwerk! Alle actieve toestellen zou je moeten zien vanop je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

FeaR schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:56:
[...]

Een paar modellen terug was dat al mogelijk. Volgens mij vanaf de TX-SRxx6 serie al op bepaalde modellen. Want zo kon de TX-SR300 serie pas bij de TX-SR308 audio van HDMI halen (HDMI Processing).

[...]

De modellen uit de TX-NRxx9 serie kunnen vanaf de TX-NR579 wat jij wilt. Dus inderdaad analoog naar HDMI converteren en alles uit de HDMI Out uitsturen naar het aangesloten display.

[...]

Nope, klopt helemaal.
Ah perfect, bedankt voor de uitleg.
En het verschil tussene de NR579 en de NR609, is dat met name het uitgang vermogen en de extra HDMI ingangen? of zit je met de 600-Serie echt een 'klasse hoger' tov de 500-serie?
...of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 07:15:
[...]

Je TV werkt nog altijd met de DLNA server? Welke DLNA server gebruik je en waar draait deze op?
Vereiste is dat je de de DLNA spelers (blu-ray/TV/...) ziet in je DLNA server/programma.
Updaten = Internet, heeft weinig te maken met DLNA gegeven op je thuisnetwerk.
Kijk je netwerk na vanop je laptop met bvb SoftPerfect Network Scanner 5.2.1 als je windows draait, terwijl TV en Blu-ray aanstaan. Alleen scannen binnen je thuis netwerk! Alle actieve toestellen zou je moeten zien vanop je laptop.
Ik gebruik mijn galaxy s (allshare) en die vindt wel mijn tv (en laptop) maar niet de bluray speler. Op mijn laptop gewoon windows media player en daarmee kan ik ook streamen naar de tv maar niet de bluray speler (komt niet in de lijst voor).

Normaal gesproken maakt het niet eens uit of er een dlna server actief is, het netwerk icoon licht blauw op wanneer hij verbonden is. In stap 2 moet ik dan vervolgens een server kiezen. Ik kom echter niet eens tot stap 2, het icoon licht niet op (of maar heel kort) en wanneer ik het selecteer krijg ik: Geen internet verbinding beschikbaar. Hij lijkt dus aan te geven dat hij uberhaupt niet verbonden is met het netwerk?

Dit terwijl ik het wel werkend heb gehad.
Heb ook nog de oude router geprobeerd, andere kabel, mijn laptop als bridge, gereset naar fabrieks instellingen.
En ik kan hem niet toestaan, want mijn laptop of telefoon vindt het hele apparaat niet in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:42:
[...]
Ik gebruik mijn galaxy s (allshare) en die vindt wel mijn tv (en laptop) maar niet de bluray speler. Op mijn laptop gewoon windows media player en daarmee kan ik ook streamen naar de tv maar niet de bluray speler (komt niet in de lijst voor).
Vreemd, download Network Scanner (is een link in vorig bericht) en scan je netwerk, als de blu-ray niet naar boven komt zit daar het probleem: instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaaNium schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:35:
[...]En het verschil tussene de NR579 en de NR609, is dat met name het uitgang vermogen en de extra HDMI ingangen? of zit je met de 600-Serie echt een 'klasse hoger' tov de 500-serie?
...of valt dat wel mee?
Het zijn vooral de extra functies die het verschil zouden moeten maken. De TX-NR579 mist ten opzichte van de TX-NR609 de THX certificering, PC video connectiviteit, Audyssey DSX, de tweede subwoofer pre-out en heeft twee HDMI inputs minder.

Dingen als uitgangsvermogen en THX zou ik me niet blind op staren. De PC-connectiviteit is een VGA-ingang op de receiver, volgens mij mis je die ook niet nu alles bijna wel een HDMI Out heeft. Audyssey DSX kan leuk zijn, al zijn er ook mensen die niets met Audyssey doen omdat handmatig inregelen toch het beste resultaat geeft. Het is maar net wat je zelf wilt.

Op zich zijn de 500 en 600 serie nog steeds instap van Onkyo, bij de (700/?)800 serie begint het mid-end. Dus over echt een klasse hoger is wellicht wat te makkelijk. Ik weet niet wat de meerprijs is van de TX-NR609 ten opzichte van de TX-NR579, want daar zal toch het grootste keuzepunt zitten. Bij de vorige serie was de TX-SR608 maar een paar tientjes duurder dan de TX-SR578, en de TX-SR578 redelijk slecht leverbaar dat velen toen voor een TX-SR608 zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Volgens mij is het ook niet zo veel, voor de NR609 betaal ik nu voor 425 euro.
Ga ik naar de 700 serie, dan schiet de prijs meteen een stuk omhoog, en dat wil ik er niet aan uit geven.

Op zich was ik al erg te spreken over de SR505e wat ik nu heb, op het HDMI verhaal na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Vreemd, download Network Scanner (is een link in vorig bericht) en scan je netwerk, als de blu-ray niet naar boven komt zit daar het probleem: instellingen.
Ik zal het eens doen wanneer ik thuis ben.
Ik ben alleen bang dat ik weinig aan de instellingen kan doen, anders dan ip en zo invullen.
Het gene wat mij het meeste verbaast is dat het gewoon gewerkt heeft op de oude router toen ik mijn laptop als bridge gebruikte. Echter de blu rayspeler in dmz zetten heeft ook niets uitgehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-08-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Dweebus schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:20:
[...]

Dat heeft helaas niet gewerkt.
Als ik met de AB van de TV de TV uitzet, gaat zodra de TV uit is de receiver ook uit.. Blijf het apart vinden.
De easylink instelling voor de AB staat op "Uit" namelijk..
Iemand nog andere suggesties? :)

(Ging om gebruik van ARC tussen een Philips 40PFL9705 en een Onkyo HT-R990 (HT-S9405THX))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Ik zal het eens doen wanneer ik thuis ben.
Ik ben alleen bang dat ik weinig aan de instellingen kan doen, anders dan ip en zo invullen.
Het gene wat mij het meeste verbaast is dat het gewoon gewerkt heeft op de oude router toen ik mijn laptop als bridge gebruikte. Echter de blu rayspeler in dmz zetten heeft ook niets uitgehaald.
blu-ray in DMZ plaatsen is deze buiten je thuisnetwerk plaatsen in het internet en is dan bereikbaar voor iedereen op het WAN ip adres dat je van de ISP krijgt, dit kan de bedoeling niet zijn.
bridge = brug maken tussen verschillende netwerk segmenten! vb netwerk segment.
  1. 192.168.123.
  2. 192.168.124.
segment 1 ziet ip's van segment 2 niet, omgekeerd ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:23:
[...]

blu-ray in DMZ plaatsen is deze buiten je thuisnetwerk plaatsen in het internet en is dan bereikbaar voor iedereen op het WAN ip adres dat je van de ISP krijgt, dit kan de bedoeling niet zijn.
bridge = brug maken tussen verschillende netwerk segmenten! vb netwerk segment.
  1. 192.168.123.
  2. 192.168.124.
segment 1 ziet ip's van segment 2 niet, omgekeerd ook zo.
In zekere zin had ik dat gedaan. De blu ray via ethernet aan mijn laptop en die verbonden met de wifi van de laptop.

edit: Heb net dat programma gedraaid en hij vindt alle apparaten incl de bluray speler.
edit2: Hier zie je het osd van de speler Je ziet dat het netwerk ding blauw is dat is hij bij mij dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-08-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:43:
[...] In zekere zin had ik dat gedaan. De blu ray via ethernet aan mijn laptop en die verbonden met de wifi van de laptop.

edit: Heb net dat programma gedraaid en hij vindt alle apparaten incl de bluray speler.
edit2: Hier zie je het osd van de speler Je ziet dat het netwerk ding blauw is dat is hij bij mij dus niet.
Dan ligt het aan de laptop? En de bridging settings van laptop lan poort naar wifi poort. Kan je de blu-ray niet aan de router hangen met een netwerkkabel? Heb je netwerkkabel aan je flatscreen hangen? Dan eenvoudige switch op die netwerkkabel en vandaar netwerkkabel naar flatscreeen en naar blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Dan ligt het aan de laptop? En de bridging settings van laptop lan poort naar wifi poort. Kan je de blu-ray niet aan de router hangen met een netwerkkabel? Heb je netwerkkabel aan je flatscreen hangen? Dan eenvoudige switch op die netwerkkabel en vandaar netwerkkabel naar flatscreeen en naar blu-ray.
Nee het werkte toen ik hem aan de laptop hing een paar weken terug, toen ik het hele systeem aan het testen was (verbouwing huiskamer).
Nu heb ik dus aparte kabels aangelegd en werkt het niet meer en krijg ik de methode via de laptop ook niet meer werkend. Het enige wat veranderd is zijn de kabels (die werken want hij heeft wel verbinding) en een andere router/modem. (Met de oude router heb ik het ook geprobeerd en werkt ook niet.)

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-08-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als al die toestellen zichtbaar zijn vanaf je laptop en er draait een DLNA server in dit netwerk dan zou de blu-ray (klant) deze server moeten zien, als die blu-ray is toegelaten in de DLNA server en de evt. firewall van dat toestel.
Sorry, je gaat er iemand moeten bijhalen met meer netwerk/DLNA kennis die het ter plaatse kan oplossen.
Ik zou verder niet weten wat er nog verkeerd gaat bij deze installatie?

• wgfkas
Bejit schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:20:
[...]

Dan moet het geluid harder staan. Een versterker versterkt alleen het geluid en het is niet mogelijk om verschil te horen tussen (normale) versterkers. Tenzij je natuurlijk aan de basknoppen e.d. hebt gezeten :P.

Maar als source direct aan staat, dan zou ik toch even kijken naar volume en kijken of source direct het wel echt doet.
Een versterker kleurt het geluid ook. Elke versterker heeft zijn eigen geluidsweergave. Direct werkt echt en volume staat normaal.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:54:
Als al die toestellen zichtbaar zijn vanaf je laptop en er draait een DLNA server in dit netwerk dan zou de blu-ray (klant) deze server moeten zien, als die blu-ray is toegelaten in de DLNA server en de evt. firewall van dat toestel.
Sorry, je gaat er iemand moeten bijhalen met meer netwerk/DLNA kennis die het ter plaatse kan oplossen.
Ik zou verder niet weten wat er nog verkeerd gaat bij deze installatie?
het wordt nog gekker, ik had hem gisteren weer via mijn laptop verbonden en toen deed hij het opeens weer wel
Start ik de blu ray speler opnieuw op is er met geen mogelijkheid een verbinding te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn 805 in te ruilen voor een 609, goeie dingen over gelezen, een stuk goedkoper dan de 809. Ik kan mijn 805 gewoon inruilen bij de dealer, goede zaak. Volgende week komt de nieuwe (3D) TV binnen en dan zal die 609 zo ongeveer ook wel arriveren. Mooie prijs bij Foka in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:53:
Ik ben van plan mijn 805 in te ruilen voor een 609, goeie dingen over gelezen, een stuk goedkoper dan de 809. Ik kan mijn 805 gewoon inruilen bij de dealer, goede zaak. Volgende week komt de nieuwe (3D) TV binnen en dan zal die 609 zo ongeveer ook wel arriveren. Mooie prijs bij Foka in Rotterdam.
Weet niet of dat een handige stap is om eerlijk te zijn. Ik heb zelf een Onkyo 800-serie gehad en dat zijn echte beesten. Genoeg vermogen en netjes opgebouwd. Denk serieus dat je er op achteruit gaat als je een TX-NR609 gaat nemen. Dingen als ethernet en meer HDMI-ingangen zijn leuk, maar er is meer dan alleen dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:41:
[...]

Weet niet of dat een handige stap is om eerlijk te zijn. Ik heb zelf een Onkyo 800-serie gehad en dat zijn echte beesten. Genoeg vermogen en netjes opgebouwd. Denk serieus dat je er op achteruit gaat als je een TX-NR609 gaat nemen. Dingen als ethernet en meer HDMI-ingangen zijn leuk, maar er is meer dan alleen dat...
Tja handig, ik heb gewoon een nieuwe nodig, maar de 809 is toch wat duur. En net als de 805 een beetje overdone. Net de 609 gehaald bij Foka, wat een superpijs, daar krijg je hem nog niet voor in Duitsland - € 429,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Heb gisteren de 809 ontvangen en aangesloten, erg mooi apparaat (mooier in echt dan op het plaatje). Zie alleen wel wat vreemd gedrag, lijkt wat last te hebben van de hdmi handshake hell bij selecteren UPC HD/DVR mediabox, PS3 en DVD speler, vermoed dat het aan m´n tv ligt (Philips 32PFL8404) en aan de beeldprocessing van de 809.
Ben nu aan het kijken naar de remote om de andere componenten erop in te stellen, maar dit is toch wel matig uitgewerkt.
In UPC remote stand mist hij alleen een aantal functies; bijv de back functie is niet gemapped op return of back knop (zit er helemaal niet) waardoor je niet uit de menu's kunt komen. Info button zit er niet op.
Het opzoeken van de tv model '32p' geeft te weinig waarde terug (oudere types staan eerder in de lijst) waardoor je nog door alle mogelijk types moet gaan..

Verder is het geluid wel fantastisch.

Moet alleen nog de uitgebreide MultEQ Xt setup uitvoeren, gisteren geprobeerd maar na een half uur "Calculating" aan te hebben gekeken toch maar de quick settup gedaan en lekker film gekeken.

Mis wel wat functionaliteit die bij Denon beter uitgewerkt is, display info bij Denon is beter (bijv. incoming audio en outgoing los weer gegeven), ook is de source selector draai knop een stuk fijner dan losse knopjes.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Weet iemand of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een Onkyo 608 tegelijkertijd bi-amp op je frontspeakers te hebben en daarnaast ook een Zone 2 setje stereospeakers aan te sluiten en tegelijkertijd andere geluidsbronnen te laten afspelen? Ik heb op Internet gezocht, maar kon niks vinden en de handleiding van de Onkyo geeft geen specifieke details over deze combinatie. In tegenstelling tot Pioneer versterkers die kunnen bi-ampen en Zone 2 mogelijkheden hebben, gebruikt de Onkyo wel verschillende speakeraansluitingen voor deze twee doeleinden. Bij Pioneer is het dus fysiek niet mogelijk, maar in principe bij de Onkyo wel.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:28
Volgens mij staat er ergens in de handleiding van de 608 vermeld dat je geen Zone 2 kunt gebruiken wanneer je bi-amped, maar dit weet ik niet zeker meer.

Ander vraagje; ik vind het erg handig dat zoeken op Spotify is toegevoegd aan o.a. de 609, maar weet iemand al een handigere manier om te zoeken dan input dmv de afstandbediening (met dat onscreen toetsenbord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Vandaag bij de Mediamarkt in Eindhoven de Onkyo TX-NR609 Black gekocht voor €499,00. Goede deal lijkt mij. Ik ben erg benieuwd naar het apparaat. Heb lang getwijfeld welke ik zou aanschaffen. Maar de vele mogelijkheden die dit apparaat biedt ten opzichte van de concurrentie hebben voor mij de doorslag gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
B.A.L. schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:05:
Volgens mij staat er ergens in de handleiding van de 608 vermeld dat je geen Zone 2 kunt gebruiken wanneer je bi-amped, maar dit weet ik niet zeker meer.
Klopt;
Note
If the “Speakers Type” setting is set to “Bi-Amp”, or Powered Zone 2 cannot be used.
Die handleiding is overigens gewoon online te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 15-08-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Had me hier enkele maanden terug gemeld met wat vragen, toen over de TXNR609. Afgelopen zaterdag eindelijk toegeslagen in de koopjeskelder van Correct (Rotterdam) en het is de TXNR3008 geworden! Meteen maar frontspeakers erbij aangeschaft: Klipsch RF-82 mkII.

Inmiddels alles aan de praat gekregen: UPC, Playon HD en PS3.

Eerste indruk is positief. Veeeel beter geluid dan ik gewend ben, en het werkt eigenlijk vrijwel vlekkeloos in één keer. Moet uiteraard nog wel alles afstellen en configureren, maar zo uit de doos is het al boven verwachting. Een aandachtspunt is wel dat hij echt warm wordt. Nu wist ik dat wel uit de reviews, maar toch, ik zal hem niet in een kast zetten. Overigens is hij zo ongelofelijk groot dat die kast ook enorm zou moeten zijn...

De PS3 leek wat waziger door de 3008 dan rechtstreeks op de TV, maar in de Game mode met Edge enhancement op max lijkt hij juist zelfs scherper dan ooit.

Een vraag: kan iemand mij adviseren of Bi-ampen/Bi-wiren met deze receiver/speakers aan te raden is?

Groeten van een voorlopig tevreden Onkyo eigenaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:11:
Een vraag: kan iemand mij adviseren of Bi-ampen/Bi-wiren met deze receiver/speakers aan te raden is?
Bi-ampen met een Klipsch RF-82 is eigenlijk niet nodig, die speakers hebben een rendement van 98 dB. Daar krijg je nog ziek veel geluid uit met een T-Amp van een paar Watt. Dan zou ik eerder eens gebruik maken van de optie op de kanalen te bridgen. Je gebruikt dan de Front R (BTL) en de Front L (BTL). Staat vast wel iets over in de manual van de TX-NR3008. Voordeel is dat je nog steeds met single-wire kan werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 15-08-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
Ik heb nog niet veel verstand van alle details daarom deze vraag en JA ik heb gelezen:

Ik wil de Onkyo TX-SR309 aanschaffen ter vervanging van mijn 8 jaar oude Sony STR-DE685 omdat ik HDMI aansluitingen wil. Nu lees ik dat er probleempjes zijn met de HDMI weergave en dat er soms extra kabels getrokken moeten worden. Ik heb een HTPC via welke ik alles kan afspelen, ook TV (hoewel ik dat niet vaak gebruik) Mijn vraag: Kan ik bij gebruik van mijn HTPC en TV volstaan met HDMI kabels, of moet ik extra audio kabels aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
midete schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:02:
Nu lees ik dat er probleempjes zijn met de HDMI weergave en dat er soms extra kabels getrokken moeten worden.
Die extra audiokabel was uit de tijd dat receivers naast HDMI Processing ook nog HDMI Switching hadden. Met Switching kon de receiver geen audio van HDMI halen en moest er dus nog een extra kabel worden getrokken. Met Processing kan de receiver wel audio van HDMI halen en zijn er dus geen extra kabels nodig. Dus zodra een receiver HDMI Processing heeft (in 99,99% van de gevallen tegenwoordig) volstaat één HDMI kabel voor beeld én geluid.

Bovenstaande is echter puur de theorie. Nadeel van HDMI is inderdaad dat er flink wat fout kan gaan. Zo kunnen bepaalde apparaten niet lekker met elkaar overweg. Met de TX-NR508 zag je dat vaak met een Sony Playstation 3. Ook lees je wel eens over problemen met externe decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe receiver, ik ben opzoek naar een receiver die mijn 2 Eltax mirage 10i aan kan sturen.(long term power 120 watt , short term power 180 watt impandance 4 - 8 ohm)
Ik heb nu een +- 30 jaar oude technics receiver en ben wel toe aan meer aansluitingen op mijn versterker en zou graag hdmi aansluitingen willen.
Ik had zelf de onkyo TX-SR308 op het oog, maar zit er nog veel verschil tussen de onkyo TX-SR308 en Onkyo TX-SR508 ?
Ik was zelf nog benieuwd of de geluidskwaliteit ook verbetert ten opzichte van mijn 30 jaar oude technics.
En kan die onkyo receiver mijn speakers ook op hoge volumes aan ?

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Heb vorige week voor mijn TV een Onkyo audio set gekocht: de HT-S6405. Dit is de TX-NR509 met een relatief simpel setje 5.1 speakers van Onkyo zelf voor rond de 600 euro totaal.

Heb nu dus de volgende setup:

TV: Samsung UE64D6200 (3D LED)
Receiver: Onkyo TX-NR509
Speakers: 5.1

Tussen de Onkyo en de TV ligt een HDMI 1.4 kabel die in de ARC poort van de TV zit. Verder zit er op de receiver een DVI > HDMI kabel afkomstig van mijn PC en een PS3, ook met HDMI.

Alles lijkt op het eerste gezicht goed te werken nadat ik het heb aangesloten. Echter vraag ik mij af of de juiste instellingen geselecteerd zijn voor (HD) audio. Via netwerk speel ik mijn video's af over DLNA op mijn Samsung TV. Vandaar dat ik de NR509 met ARC heb aangesloten om de audio via de HDMI kabel terug de receiver in te laten lopen.

Echter, de 'listening mode' van het TV kanaal staat standaard op 'All Ch Stereo' waarbij ik geen DTS of Dolby icoontjes zie oplichten. Wanneer ik hem op 'Direct' zet, valt het geluid zelfs terug naar 2.0, ongeacht wat ik via DLNA afspeel (oude TV series met idd 2.0 geluid of gloednieuwe 1080p rips). Wat is de beste 'listening mode' om te kiezen voor het afspelen van DLNA content? Met 'Neo:6 cinema' lijkt het geluid al een stuk beter en licht het lampje van DTS rood op, maar dit is voor zover ik weet een software truukje om het input signaal op te leuken, terwijl de input gewoon al 5.1 en HD hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onkyo zou zelf DLNA kunnen afspelen? Krijg je dan niet de werkelijke geluidskanalen? Of indien meerdere geluids tracks in clip de keuze welke je afspeelt. Gebruik mediaInfo om na te gaan wat aanwezig is van geluidsporen in de RIP? Mogelijk krijg je via ARC alleen Dolby Stereo terug van mediaplayer? Heb je TV kanalen met 5.1 Dolby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoewel ik een twee jaar ouder model Samsung heb (B650-serie), heb ik daar ook ondervonden dat de audio die uit de TV komt (Optische uitgang) alleen maar stereo is. Dat heeft te maken met dat ze een dubbeltje meer moeten betalen aan Dolby als ze er ook 5.1 uit willen laten komen.
Hoewel dit niet per se het geval hoeft te zijn bij jouw TV, zou ik dat zeker eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:42:
De onkyo zou zelf DLNA kunnen afspelen? Krijg je dan niet de werkelijke geluidskanalen? Of indien meerdere geluids tracks in clip de keuze welke je afspeelt. Gebruik mediaInfo om na te gaan wat aanwezig is van geluidsporen in de RIP? Mogelijk krijg je via ARC alleen Dolby Stereo terug van mediaplayer? Heb je TV kanalen met 5.1 Dolby?
De Onkyo kan helaas alleen audio over DLNA afspelen. Video zal dus echt via de TV moeten lopen. Helaas heb ik ook geen (digi)kabel op mijn TV en is het dus eigenlijk niets meer dan een dure HTPC + monitor op dit moment ;)
BounceMeister schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:35:
Hoewel ik een twee jaar ouder model Samsung heb (B650-serie), heb ik daar ook ondervonden dat de audio die uit de TV komt (Optische uitgang) alleen maar stereo is. Dat heeft te maken met dat ze een dubbeltje meer moeten betalen aan Dolby als ze er ook 5.1 uit willen laten komen.
Hoewel dit niet per se het geval hoeft te zijn bij jouw TV, zou ik dat zeker eens onderzoeken.
Dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Dat de optische uitgang van Samsungs vaak niet meer dan Stereo uitsturen. Echter heb ik hem dus met de HDMI (ARC) aangesloten en zou het wél moeten werken...echter, dat was mijn ijdele hoop dus ;)

Verder ben ik na wat aanklooien weer wat stapjes verder. Als ik iets op mijn Samsung via DLNA afspeel zijn bijna alle instellingen op het gebied van beeld en geluid uitgeschakeld, echter vond ik vrij diep 1 instelling die wel open was, de output van de audio over SPDIF. Deze stond standaard op PCM, maar kon ik tijdens het spelen van een goede 1080p rip handmatig op DTS zetten. Mijn Onkyo pakte dit meteen op en sprong op DTS met alle bijbehorende lampjes aan. Dit lijkt mij de juiste instelling dus voor mijn setup!

Wanneer ik een wat oudere serie kijk (DVD of TV rip) dan moest ik opnieuw datzelfde menu in, en nu kon ik PCM omzetten naar Dolby...nogiets. DTS was grayed-out. Hierdoor sprong de Onkyo automatisch op Prologic II Movie. Lijkt mij ook de juiste werking!

Volgens mij moet ik dit nu één keer doen voor iedere verschillende audio codec, aangezien ze standaard allemaal via PCM uitgestuurd worden.

Verder vind ik het dus gek dat deze optie onder 'SPDIF' stond, terwijl ik met HDMI werk...of is dit voor de audiofielen een hele domme opmerking en loopt SPDIF via HDMI, ipv een glaskabeltje? :)

Nu het volgende obstakel: Mijn PC zo gek krijgen dat hij zn digitale 5.1 geluid 'bitstream' doorstuurt over HDMI ipv PCM. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Nog een vraagje: op mijn huidige sony 5.1 receiver kan ik nog twee speakers aansluiten en heb ik de optie om speakerset A (5.1) of B de twee extra speakers in stereo, te gebruiken. Welke Onkyo heeft die mogelijkheid? Bij het invoeren van specs is die optie er niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Laatst online: 28-11-2017
Misschien een domme vraag, maar ik sta op het punt om een Onkyo TX-NR509 receiver te kopen en wil de set rustig opbouwen. Oftewel ik heb nog geen 5.1 of 2.1 set op het oog, maar ga eerst eenvoudig mijn twee normale speakers aansluiten. De rest komt vanzelf als ik iets gevonden heb, wat naar mijn smaak is.

Maar op welke aansluiting moet ik de twee speakers nu aansluiten?
Eerste ingeving: op de twee front aansluitingen. Is dit correct?
Ik heb dus geen aparte subwoofer nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
Maar op welke aansluiting moet ik de twee speakers nu aansluiten?
Eerste ingeving: op de twee front aansluitingen. Is dit correct?
Ik heb dus geen aparte subwoofer nog.
Je ingeving is juist, op de 2 front connectors. Zie manual blz 11 en 12.
Zorg er wel voor dat de speakers 'in fase' aangesloten worden :P (dus +op de receiver = + op de speaker)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

midete schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:17:
Nog een vraagje: op mijn huidige sony 5.1 receiver kan ik nog twee speakers aansluiten en heb ik de optie om speakerset A (5.1) of B de twee extra speakers in stereo, te gebruiken. Welke Onkyo heeft die mogelijkheid? Bij het invoeren van specs is die optie er niet automatisch.
Grappig, ben sinds gisteren een Onkyo eigenaar en kan meteen een vraag (gedeeltelijk) beantwoorden: in elk geval kan de TX-SR503E dat. Dat is het model dat ik 2e hands voor 'n prikkie gekocht heb.
De andere modellen zullen dit vaak ook ondersteunen, volgens mij wordt het "zone 1" en "zone 2" genoemd.

Wel belangrijk is te weten dat die extra 2 uitgangen alleen een analoge bron kunnen weergeven, tenminste dat is bij de TX-SR503E het geval.

Ik heb zelf ook meteen een vraag, niet specifiek Onkyo, maar goed. Waar kan ik een zilverkleurig klepje vinden om over die 3 tulpstekkers-aansluiting te plaatsen die de voorkant van de receiver zo verschrikkelijk ontsierd?
Ik heb geen flauw idee hoe zo'n ding officieel genoemd wordt en op "silver clapje for Onkyo" kon ik niks vinden. (heel vreemd...) :P

[ Voor 34% gewijzigd door MarcelG op 17-08-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Laatst online: 28-11-2017
BazerK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Je ingeving is juist, op de 2 front connectors. Zie manual blz 11 en 12.
Zorg er wel voor dat de speakers 'in fase' aangesloten worden :P (dus +op de receiver = + op de speaker)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 18:23

mae

HeroS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:57:
Hebben meer mensen last van vastlopers als er via het netwerk mp3's worden afgespeelt?

Zeer irritant want om hem weer werkend te krijgen moet ik de stekker uit het stopcontact trekken welke ergens achter de kast ligt. Of kun je hem nog op een andere manier resetten/echt uitzetten? (heb een 509)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:01:
[...]

Heb het ook 2 of 3 keer gehad (heb mijn 709 nu een week of twee) en jouw methode was ook voor mij de enige methode om de 709 weer aan de gang te krijgen (maar hoor graag andere suggesties) :)

Ik speel met name mp3's en flac's af via een TwonkyMedia server en heel af en toe gebeurd het dus. De bestanden die de vastloper veroorzaken doen het later weer zonder problemen.
Ik heb er ook last van; veel zelfs (vastlopen bij benadering netwerk). Zelfs bij vtuner internetradio! Heb 609 met laatste FW.
Hoe hebben jullie de internetverbinding? Kabel of wifidongel?
Kan het ook zijn dat mijn exemplaar misschien een brakke netwerkmodule heeft? Erg jammer (en zeer irritant...).
Iemand een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door mae op 17-08-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
@MarcelG: Dank je. Ik had de TX-SR309 op het oog. Die blijkt deze optie ook te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Even een vraagje tussendoor, bij de 509 is er ethernetpoort aanwezig, wat was hier het nut ook weer van?

En na een beetje googlen kwam er dit uit: Network functions

Eigenlijk doe ik dit al met mijn mediaspeler, dus niet heel erg nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door mhindrik op 17-08-2011 15:38 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Bij het aandoen & o.a. afspelen van een film via de blu-ray speler(pana bdt310) verspringt vaak de Onkyo naar een andere remote mode, in dit geval 'Dock'. Soms is het zo erg dat hij heen en weer blijft springen van DVD naar Dock, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

*Niet op de afstandsbediening gaan zitten?*

Dat lijkt me geen goed teken. Heb je dat met andere modus ook, of alleen bij dvd/bluray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Dit is de 2e keer dat ik dit post de vorige keer had ik geen antwoord gekregen, sorry voor de overlast ^^
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe receiver, ik ben opzoek naar een receiver die mijn 2 Eltax mirage 10i aan kan sturen.(long term power 120 watt , short term power 180 watt impandance 4 - 8 ohm)
Ik heb nu een +- 30 jaar oude technics receiver en ben wel toe aan meer aansluitingen op mijn versterker en zou graag hdmi aansluitingen willen.
Ik had zelf de onkyo TX-SR308 op het oog, maar zit er nog veel verschil tussen de onkyo TX-SR308 en Onkyo TX-SR508 ?
Ik was zelf nog benieuwd of de geluidskwaliteit ook verbetert ten opzichte van mijn 30 jaar oude technics.

Niels

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

mae schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:22:
Kan het ook zijn dat mijn exemplaar misschien een brakke netwerkmodule heeft? Erg jammer (en zeer irritant...).
Iemand een idee?
Volgens mij is dit meer een probleem met de firmware want toen ik hem net had speel die alles probleemloos af pas na het updaten zijn de problemen gekomen.

Soms moet ik hem na elk nummer de stekker eruit trekken om hem weer werkend te krijgen. Gaan maar eens Onkyo mailen of ze dit probleem nog gaan oplossen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 20:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Weet iemand of je op een TX-NR509 video en audio apart van elkaar kan selecteren? Ik wil nog wel eens met mijn PS3 spelen met geluid over de TV, en gelijktijdig naar de radio of DLNA luisteren. Ik heb dat niet voor elkaar gekregen en uiteindelijk mijn PS3 maar direct aan de TV gehangen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Veertien14
Hurricane schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:59:
*Niet op de afstandsbediening gaan zitten?*

Dat lijkt me geen goed teken. Heb je dat met andere modus ook, of alleen bij dvd/bluray?
Alleen bij 'Dock' & 'DVD', alleen daar zitten HDMI kabels in. de rest is leeg, dus niks aangesloten
Fastclaimer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:33:
Die twee modellen naast elkaar zetten is zo'n probleem toch niet? Op de site van Onkyo staan zowel de TX-SR308 en de TX-SR508 nog steeds.

Een blik op de achterzijde geeft je al een beeld van de verschillen, idem met de logo's die onderaan staan:
  • TX-SR508 heeft vier maal HDMI in ten opzichte van de drie van de TX-SR308.
  • TX-SR508 heeft twee maal digitale coax ten opzichte van de ene van de TX-SR308.
  • TX-SR508 is een 7.1 receiver, de TX-SR308 een 5.1 receiver.
  • TX-SR508 heeft een Zone 2, de TX-SR308 niet.
  • TX-SR508 heeft Dolby Pro Logic IIz (al is het logisch dat een TX-SR308 als 5.1 receiver dat niet heeft).
  • Etc.
Elke receiver kan gewone speakers met gemak aansturen en meer dan genoeg volume produceren om niet alleen jou maar ook de buren van geluid te voorzien. Zeker als je speakers hebt die niets geks doen zoals de Eltax. Of de Onkyo's beter zijn dan de Technics is lastig te zeggen. Hangt namelijk meer van af dan alleen de naam, de toenmalige serie speelt ook mee. Er zijn oude versterkers die op bepaalde gebieden nog steeds niet verslagen zijn maar de vraag naar dingen als HDMI doet ze de das om. Grote kans dat de Technics na dertig jaar ook een keer een onderhoudsbeurt nodig heeft.

Ik weet overigens niet wat de levertijden nog zijn van de TX-SRxx8 serie, want we zitten nu al aan de TX-SRxx9 reeks.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 18-08-2011 09:56 ]

• Fastclaimer
de TX-SR308 is bij redcoon direct leverbaar.
Ik denk dat het dan de TX-SR308 maar moet worden, mijn budget is ook niet zo groot en volgens mij krijg je voor die prijs een prima receiver.

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Bi-ampen met een Klipsch RF-82 is eigenlijk niet nodig, die speakers hebben een rendement van 98 dB. Daar krijg je nog ziek veel geluid uit met een T-Amp van een paar Watt. Dan zou ik eerder eens gebruik maken van de optie op de kanalen te bridgen. Je gebruikt dan de Front R (BTL) en de Front L (BTL). Staat vast wel iets over in de manual van de TX-NR3008. Voordeel is dat je nog steeds met single-wire kan werken :)
Heeft bridgen invloed op de geluidskwaliteit of is het alleen maar een mogelijkheid tot meer volume?

Ben overigens erg blij met de 3008 maar loop tegen groot 1 probleem op.

Naast de nieuwe klipsch fronts gebruik in nog een center en twee rear speakers van een oude pioneer set die ik nog heb liggen. Bij het draaien van audyssy krijg ik een speaker error op de linker rear speaker, hij ziet hem niet. Ik heb inmiddels drie verschillende (identieke) pioneer speakers op die plek geprobeerd, bij alle de plus en de min omgedraaid, maar de error gaat niet weg. Het vreemde is dat er wel geluid uitkomt, en nog vreemder is dat toen ik audysy voor de eerste keer draaide ik merkte dat ik links en rechts achter verkeerd om had aangesloten, en er toen wel piepjes uit de linksachterspeaker kwamen. Het licht dus niet aan de speaker (want ze doen het op andere plekken wel), niet aan de draad (want hij geeft geluid en audysy piepjes door), moet er dan iets mis zijn met de Onkyo/aydysy software?

Iemand nog tips of ideeen???

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@ JoostBla >> Misschien moet je hem even resetten naar factory defaults. Waarschijnlijk is die in de war omdat je het kanaal eerst had omgedraait.

• HarmoniousVibe
Een versterker weet helemaal niet hoe je de bedrading qua polariteit hebt aangesloten. Of überhaupt dat er iets is verwisseld. Het lijkt me dus sterk dat dat soelaas gaat bieden.

[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-08-2011 11:57 ]

• Veertien14
Veertien14 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:40:
[...]

Alleen bij 'Dock' & 'DVD', alleen daar zitten HDMI kabels in. de rest is leeg, dus niks aangesloten
Om mezelf even te quoten, lijkt een bekend probleem:

http://www.google.nl/sear...b2f17201&biw=1440&bih=836

Iemand hier een oplossing voor?

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
hoe werkt dat nou precies met spotify? alleen playlists.. of ook selecteren/zoeken met remote etc?

[ Voor 3% gewijzigd door tjaeuhm op 18-08-2011 14:02 ]

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
tjaeuhm schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:02:
hoe werkt dat nou precies met spotify? alleen playlists.. of ook selecteren/zoeken met remote etc?
Voor zover ik heb kunnen ontdekken kan je niet zoeken. Wel playlists afspelen. Maar, wanneer je een nummer aan het afspelen bent, kun je wel alle albums/nummers van die artiest opvragen.

Het valt me trouwens op dat er veel muziek niet afgespeeld kan worden. Muziek die op de pc of op mn mobiel prima afspelen, maar door de versterker niet herkend worden ofzo...

Verwijderd

Vandaag heb ik de 509 binnengekregen. Voor zover top apparaat, geluid is heerlijk (met Quadral Aluma 1160 speakers) en het ontwerp prachtig. Maar nu heb ik nog een paar vragen waarvan ik mij afvraag of het mogelijk is op de reciever (en hoe het te doen). Ik kreeg het zo snel nog niet voormekaar;

-Kan ik het gewone geluid van mijn tv laten afspelen op de reciever?
-Als ik de Ipod op mijn reciever aansluit is het dan mogelijk een film vervolgens op mijn TV af te spelen. Als ik dit probeer, wordt alleen het geluid van de film afgespeeld.
-Is het mogelijk het beeld van mijn Xbox360 via de reciever naar de TV te krijgen met de RGB-component kabel (geen HDMI op mijn Xbox). Het geluid van mijn Xbox heb ik al wel via een optische kabel verbonden met de reciever.

Alvast bedankt!

Moi,
Thomas

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik heb mijn HTPC via HDMI aangesloten op mijn Onkyo 9405 set, dit werkt allemaal heerlijk en prima.

Probleem wat ik heb is dat als ik een film in Dolby of DTS heb gekeken de receiver daarna niet, of pas na lange tijd terugschakeld uit Dolby of DTS. Gevolg daarvan is dat als ik klaar ben met filmkijken en een ander geluid afgespeeld wordt dit als harde ruis uit de speakers komt. Je schrikt je dan dus helemaal het leplazerus, ik heb nu al de windows geluiden uitgezet zodat het niet iedere keer gebeurd als ik een map openklik. Als ik het echter vergeet en muziek af wil spelen gebeurd het alsnog.

Enige manier om het te verhelpen is de receiver uitschakelen en +- 10 seconden uit laten staan, bij opnieuw inschakelen is er niets meer aan de hand.

Dit moet toch anders kunnen?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde toch ook even mijn ervaring delen over Onkyo. Mijn eerste Onkyo receiver heb ik ca. 6 maanden gehad (vraag me niet meer welk type nummer het was). Deze had last van de zogeheten "blue dots". Nu heb ik sinds 1,5 jaar de TX NR-807. Deze staat alweer 5 weken bij de reparatieafdeling te wachten op een HDMI print en men kan niet zeggen wanneer deze print binnen komt :?

Ik ben dus nu ook helemaal klaar met Onkyo! Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met Denon (m.n. met de DVD spelers) maar deze klachten waren altijd binnen 14 dagen verholpen. Ik weet wel welk merk mijn volgende receiver gaat worden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:47:
-Kan ik het gewone geluid van mijn tv laten afspelen op de reciever?
Dat kan door middel van HDMI ARC (mits de TV dat ook ondersteunt, de TX-NR509 doet dat wel in ieder geval). Anders wordt het een losse audiokabel trekken van de TV naar de receiver. Staat als het goed is ook in de handleiding van de TV vermeld hoe je dit op kan lossen.
-Als ik de Ipod op mijn reciever aansluit is het dan mogelijk een film vervolgens op mijn TV af te spelen. Als ik dit probeer, wordt alleen het geluid van de film afgespeeld.
Ik zou het niet weten, ik heb niets met Apple.
-Is het mogelijk het beeld van mijn Xbox360 via de reciever naar de TV te krijgen met de RGB-component kabel (geen HDMI op mijn Xbox). Het geluid van mijn Xbox heb ik al wel via een optische kabel verbonden met de reciever.
Component naar de receiver en dan weer component naar de TV. De TX-NR509 heeft geen optie tot converting van analoog naar digitaal. Dan had je de TX-NR579 of hoger moeten nemen, die modellen kunnen van analoog (onder andere component) digitaal out (HDMI) maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:11:
Ik wilde toch ook even mijn ervaring delen over Onkyo. Mijn eerste Onkyo receiver heb ik ca. 6 maanden gehad (vraag me niet meer welk type nummer het was). Deze had last van de zogeheten "blue dots".
Klinkt als een TX-SR806, ik had het probleem ook :P
Ik ben dus nu ook helemaal klaar met Onkyo! Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met Denon (m.n. met de DVD spelers) maar deze klachten waren altijd binnen 14 dagen verholpen. Ik weet wel welk merk mijn volgende receiver gaat worden........
Over Denon vind je op dit moment ook niet echt goede verhalen. Vooral de AVR-4300 serie schijnt flink wat problemen te hebben met de netwerkaansluiting. Al hoor je over de AVR-3300 serie weer geen klachten. Maar als je zoekt kan je van elk merk wel wat vinden wat er niet goed aan is. Bij elk merk kan je het treffen dat je een minder model krijgt. Al heb ik met mijn Denon Blu-rayspeler en receiver geen problemen trouwens :)

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 19-08-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:49:
Ik zou het niet weten, ik heb niets met Apple.
Dat is nu weer jammer, je weet niet wat je mist ;)
Klinkt als een TX-SR806, ik had het probleem ook :P
Yep, dat was hem inderdaad
Over Denon vind je op dit moment ook niet echt goede verhalen. Vooral de AVR-4300 serie schijnt flink wat problemen te hebben met de netwerkaansluiting. Al hoor je over de AVR-3300 serie weer geen klachten. Maar als je zoekt kan je van elk merk wel wat vinden wat er niet goed aan is. Bij elk merk kan je het treffen dat je een minder model krijgt. Al heb ik met mijn Denon Blu-rayspeler en receiver geen problemen trouwens :)
Het klopt dat ieder merk wel wat heeft met een bepaald model. Daar kan ik zelfs mee leven. Wat mij tegen de borst stuit is de after service van Onkyo. Nu al 5 weken wachten op een onderdeel voor een receiver die nog gewoon in zijn garantie periode zit en niet kunnen aangeven wanneer het onderdeel er is! "Belt u volgende week nog maar eens" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Zijn er al mensen die hun ervaringen met de Onkyo TX-NR809 hier willen delen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb vandaag de Onkyo HT-S5405 gekocht . Ik had hiervoor een 10 jaar oud Philips Matchline home cinema met coax en optical aansluiting . Zo heb ik dus mijn Dune 3.0 Prime aangesloten . HDMI kabel naar de TV ( Samsung LE 37B650 ) en coax naar de receiver . Het werkte altijd perfect . Nu heb ik dus een receiver ( de Onkyo HT -R548 ) met 4 HDMI in en 1 uitgang . Ik heb de Dune in HDMI 1 aangesloten . Ik heb wel beeld , maar geen geluid . Ik weet niet of dat in mijn instellingen ligt , maar voor de zekerheid heb ik dus nog een coax vanaf Dune naar Onkyo aangesloten en hier heb ik wel beeld en geluid als ik bluray films kijkt . Is er een manier om alleen de HDMI te gebruiken ? De HDMI kabels dat ik gebruikt zijn 1.3 gebaseerd en niet 1.4 . Maakt het wel het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brawler schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:47:
Ik heb vandaag de Onkyo HT-S5405 gekocht . Ik had hiervoor een 10 jaar oud Philips Matchline home cinema met coax en optical aansluiting . Zo heb ik dus mijn Dune 3.0 Prime aangesloten . HDMI kabel naar de TV ( Samsung LE 37B650 ) en coax naar de receiver . Het werkte altijd perfect . Nu heb ik dus een receiver ( de Onkyo HT -R548 ) met 4 HDMI in en 1 uitgang . Ik heb de Dune in HDMI 1 aangesloten . Ik heb wel beeld , maar geen geluid . Ik weet niet of dat in mijn instellingen ligt , maar voor de zekerheid heb ik dus nog een coax vanaf Dune naar Onkyo aangesloten en hier heb ik wel beeld en geluid als ik bluray films kijkt . Is er een manier om alleen de HDMI te gebruiken ? De HDMI kabels dat ik gebruikt zijn 1.3 gebaseerd en niet 1.4 . Maakt het wel het verschil ?
HDMI 1.4 kabels bestaan niet. Het apparaat beschikt over de HDMI-versie. Je hebt nu alleen nog maar High Speed en Normal Speed kabels. Waarbij de High Speed gegarandeerd 3D over een x afstand kan transporteren. Van beide kabels heb je dan ook nog een versie met of zonder ethernet. Maar goed, dat terzijde. Want audio mee over HDMI kon al vanaf het begin, dus aan de kabel zal het niet liggen.

Is er in de Dune wel ingesteld dat beeld én geluid over HDMI moeten gaan?

Pagina: 1 ... 9 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.