Toon posts:

Probleem met USB aansluiting Onkyo BD-SP309

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:54
Na lang dubben tussen de Samsung BD-D6500 en de Onkyo BD-SP309 afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en voor de Onkyo gegaan. Deze is nu sinds afgelopen maandag op mijn Onkyo NR509 receiver aangesloten en Blu-ray films (Planet Earth) zien er geweldig uit en het geluid (DTS HD Master Audio) is echt een belevenis! :9~

Ik heb echter een probleem met de USB aansluitingen op het apparaat, ik krijg met geen mogelijkheid een USB harddisk of stick met mp3s of films herkend, de enige melding die ik krijg op mijn scherm als ik naar de USB device probeer te browsen via het menu van de SP309 is "No USB memory" / "Geen USB geheugen" :(.

Volgens de manual zou het moeten werken, mijn USB stick is 8GB en mijn USB disk is 1.5TB, beide zijn NTFS geformatteerd en voorzien van een USB 2.0 aansluiting.

Is er iemand hier die het zelfde probleem heeft? Op het internet is er niets over te vinden...

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik zal het vanavond ff checken.

• The_Big_Easy
erreen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:43:
Ik zal het vanavond ff checken.
Ben benieuwd of ik te maken heb met een exemplarisch geval of dat het in de firmware zit. Als het je wel lukt, zou je dan kunnen aangeven met wat voor een disk/stick je success had en hoe je deze verbonden had met de speler? Alvast bedankt!

• erreen
Bij mij herkend ie de HDD en een sticky ook niet. Van de week maar ff naar de winkel terug.
Kan die het mooi bij de vertegenwoordiger neerleggen.

• The_Big_Easy
erreen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:05:
Bij mij herkend ie de HDD en een sticky ook niet. Van de week maar ff naar de winkel terug.
Kan die het mooi bij de vertegenwoordiger neerleggen.
Kwam er vanavond achter dat ie NTFS niet ondersteunt... :(

• erreen
Ja, lees het net in de handleiding, alleen FAt 16 en 32 Best wel lullig. ;)

Voor de rest een toppertje.

[Voor 53% gewijzigd door erreen op 07-07-2011 13:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Big_Easy
erreen schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:07:
Ja, lees het net in de handleiding, alleen FAt 16 en 32 Best wel lullig. ;)

Voor de rest een toppertje.
Het gekke is, in de handleiding van mijn Onkyo TX-NR509 receiver staat exact hetzelfde m.b.t. de veresiten van een USB apparaat:
• Klasse USB-massaopslagapparaat (maar niet altijd gegarandeerd).
• FAT16 of FAT32 bestandssysteem.
• Als het opslagapparaat gepartitioneerd is, wordt elke sectie behandeld als een onafhankelijk apparaat.
• Elke map mag maximaal 20000 muziekbestanden en mappen bevatten, en mappen mogen tot 16 niveaus diep gaan.
• USB-hubs en USB-apparaten met hub-functies worden niet ondersteund.
Terwijl ik toch weet dat deze receiver mijn NTFS geformatteerde USB HD zonder problemen detecteerde, ik kon er gewoon doorheen browsen en er mp3/flac bestanden mee afspelen! :? 8)7

Zou NTFS support middels een firmware toekomstige update mogelijk zijn? En als dan meteen de (waarschijnlijk) 4GB bestands limitatie verholpen is zou dat wel mooi zijn! :9~

Edit: Heb net antwoord van Onkyo gehad:
Since this is limited by the hardware specification, there's no chance to upgrade to support NTFS.
Jammer dus maar helaas... :-(

[Voor 7% gewijzigd door The_Big_Easy op 09-07-2011 15:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee