Toon posts:

Grote MKV bestanden streamen naar onkyo bd-sp309 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 193941

Topicstarter
Ik heb onlangs een onky onkyo bd-sp309 blue ray speler met enthernet poort aangeschaft.
Nu wil ik via mijn netwerk en met behulp van een software matige media streamer (twonky, wild media server) 1080p mkv bestanden streamen om ze op mijn tv te kunnen bekijken.

Ik heb een aantal films gedownload met samples. Deze samples zijn van het zelfde formaat als de originele film. De sampels kan ik zonder problemen afspelen via mijn device maar de originele films wil maar niet lukken.

Ik heb zelf het idee dat dit aan de grote van de bestanden ligt maar dat zou ik wel eens mis kunnen hebben. Misschien ligt het aan een netwerk instelling? upnp is igg enabled.
Weet iemand of er speciale instellingen zijn waar ik op moet letten? of zou het zomaar kunnen zijn dat het device stuk is?

alvast bedankt.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
Lijkt mij inderdaad een probleem van de speler zelf. Hoe werken een paar andere .mkv bestanden (probeer er nog eens een willekeurig aantal) en doen andere types (.avi, .mpg etc.) het wel goed bij volledige film lengte? Probeer ook even een andere media server.

[Voor 8% gewijzigd door ParkOverall op 06-07-2011 22:13]

Topicstarter
Ik heb 6 of 7 verschillende films gebruikt. Zoals gezegd, de samples (minder dan 100 MB) doen het steeds wel, de originele films niet (>6GB). Ik heb net een avi van 2.6GB gebrobeerd en die doet het wel. Ik heb diverse media servers geprobleerd (twonky, wil media server, ps3server TVversity).

shit, moet ik dat ding dan toch terug sturen?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:48
wat voor netwerk heb je? Draadloos, 10 Mbit, 100 Mbit of 1 Gbit? Hoelang wacht je totdat je de conclusie trekt? Ik kan mijzelf zomaar voorstellen dat je speler wil cachen en dat het daarop nu stuk loopt... een MKV heeft veel meer data om te cachen dan een avi bestand voor dezelfde tijd.. Graag iets meer info :)

Carpe Diem

Topicstarter
Het streamen loopt over een gigabit bedraad netwerk naar de blue ray speler toe. Ik wacht net zo net zo lang tot de speler de melding 'could not play file' geeft, lijkt me lang genoeg :) cachen lijkt me voor deze speler niet van toepassing aangezien deze geen harde schijf heeft. Ik heb ook niks gelezen over een intern geheugen ofzo.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 09:09
Anoniem: 193941 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:53:
Het streamen loopt over een gigabit bedraad netwerk naar de blue ray speler toe. Ik wacht net zo net zo lang tot de speler de melding 'could not play file' geeft, lijkt me lang genoeg :) cachen lijkt me voor deze speler niet van toepassing aangezien deze geen harde schijf heeft. Ik heb ook niks gelezen over een intern geheugen ofzo.
Zou het met de grootte van de bestanden te maken kunnen hebben? Ben er zelf gisteren tot mijn spijt achter gekomen dat deze speler geen USB stick/disk met NTFS ondersteunt en derhalve natuurlijk ook geen bestanden groter dan 4GB voor zijn kiezen zal krijgen, althans niet via USB. Maar misschien gaat streamen van die bestanden ook wel niet lekker daarom? Probeer eens een MKV te vinden die (net) onder de 4GB blijft en probeer het daarmee eens...

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
Het zal zeer waarschijnlijk een beperking in je Onkyo zijn.

Ik gebruik mijn Samsung 46C8700 TV om MKV's te streamen.
Deze TV kan MKV's met een max. van ongeveer 25GB aan.
Hoger speelt ie niet af.

Waarschijnlijk dat jouw Onkyo een lagere grens heeft.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Topicstarter
@The_Big_Easy:
Ben jij in de gelegenheid om het afspelen van grote (> 2/3 GB) mkv bestanden via het netwerk? Lukt dit bij jou wel?

@toxict
ik zal het inet en de handleiding er eens op nazien of er een limiet is. Als deze limiet onder de 4 gb ligt dan zuigt dit wel en gaat ie dus regelrecht terug naar de dealer.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 09:09
Anoniem: 193941 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:39:
@The_Big_Easy:
Ben jij in de gelegenheid om het afspelen van grote (> 2/3 GB) mkv bestanden via het netwerk? Lukt dit bij jou wel?

@toxict
ik zal het inet en de handleiding er eens op nazien of er een limiet is. Als deze limiet onder de 4 gb ligt dan zuigt dit wel en gaat ie dus regelrecht terug naar de dealer.
Naar mijn weten wordt er in de manual niet expliciet een grens van 4GB vermeld. Ik heb helaas geen bedraad netwerk in de buurt van mijn speler dus ik kan het zo niet testen...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee