Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.656 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Omzeilen is makkelijk, gewoon je versterker er tussen uit halen en je koptelefoon direct op je iPod aansluiten, ben je direct een stuk mobieler! 8)7

Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vind het inderdaad ook heel erg raar dat het niet gaat.
Ik kan me wel voorstellen dat je het wil doen, omdat je zo de DA converter van de receiver gebruikt welke over het algemeen beter is dan die in de iPod zelf. Daarvoor zou ik het namelijk wel zelf willen doen. Je beperkt alleen wel je mobiliteit, of je moet je receiver onder de arm nemen 8) en meeeeters verleng kabel hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Vandaag is mijn TX-NR809 afgeleverd.

Eerste bevindingen:

De TX-NR809 wordt onder hetzelfde gebruik niet warmer dan mijn vorige receiver (Sony 2400ES) , de hoogste temperatuur (gemeten met een Fluke IR thermometer) was 45'C aan de bovenkant (midden rechts) van de kast, precies boven de drivers van eindtrappen, deze Onkyo is in tegenstelling tot z'n voorgangers niet te gebruiken als grillplaat.

Geen tikken of ploppen tijdens het wisselen van kanalen (Humax 5050c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Ok mooi.
En de ventilator is bij jou ook niet hoorbaar?

Ik ben alvast aan het oriënteren voor een nieuwe receiver en ben aan het twijfelen tussen de Onkyo TX-NR809 en de Denon AVR-3312
Als de ventilator bij de Onkyo hoorbaar is dan ga ik mij er gegarandeerd aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Mijn ouders hebben de 609, maar op rustige niveau's is de ventilator niet te horen. En als ie heet zou moeten worden, staat de muziek dusdanig hard, dat je de ventilator echt niet kunt horen (of je zou met zone 2 moeten werken, maar dat wordt niet gedaan).

Volledig passief is natuurlijk het 'beste'. Maar zoals hier denk ik niet dat het echt veel uit maakt dat er een ventilator op zit, hij zal waarschijnlijk toch pas gaan werken als je een redelijke hoeveelheid vermogen vraagt. En als je zoveel vermogen van je versterker vraagt, dan staat het geluid hard (of je hebt kl*te speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo1269
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2021
Ik ben van plan om de TX-SR608 te kopen. Met een receiver die een EISA award wint moet het wel goed zitten dacht ik zelf.
Nu staat er bij de specificaties dat deze receiver een uitgangsvermogen heeft van 160 watt. Moet ik nu een surround set aanschaffen met speakers van minimaal 160 watt of volstaat een set van 100 watt. Ik heb namelijk de JBL SCS 200.5 op het oog. Kost ongeveer €160,- Een prima set volgens kieskeurig.nl maar wel met een vermogen van 100 watt. Of weet er iemand een goede set die bij deze receiver past in een betaalbare prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Die 160 watt moet je met een grote korrel zout nemen. En als je hem niet helemaal opendraait werkt een setje van 100 watt of zelfs minder ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Kriss27 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:40:
Ok mooi.
En de ventilator is bij jou ook niet hoorbaar?
Ik heb de ventilatoren (de 809 heeft 2 fans) nog niet gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 21-07-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

no00waa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:17:
Wil nu net mijn iPod aansluiten via USB i.c.m. headphones en ik krijg geen geluid, nu zie ik in de manual het volgende;

• If you connect an iPod or iPhone to the USB port on this device,
no sound will be output from the headphones jack.

What the hell? Dit was op mijn tx-nr808 wel gewoon mogelijk.... iemand enig idee of je dit kan omzeilen of waarom ze dit uberhaupt gedaan hebben?
Bedoelen ze niet de headphone jack van de iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausnr9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 10:06
Hallo allemaal,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen!
Wel heb ik op het forum gezocht en maar probleem niet zo gevonden.
Mocht hij wel voorbij zijn gekomen dan mijn excuses!

Ik ben sinds deze week de blije eigenaar van de TX-NR509.
Nu heb ik deze tussen de volgende componenten aangesloten:
Sony Bravia LED TV,
Samsung H3102 digitale HD ontvanger (ziggo)
Setje Jamo S426 boxen
en een simpele mediaplayer (ook HDMI).

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende, als de digitale ontvanger zit aangesloten via de reciever naar tv loopt het beeld voortdurend vast. In eerste instantie leken de HD zenders wel te werken (op dit moment NL 1,2 en 3 nog) maar na paar minuten loopt dit ook vast.
Als ik de digitale ontvanger los aansluit via de HDMI werkt het wel.

Dus ik dacht, het ligt aan de reciever.
Echter als ik de media player aansluit en films/serie/muziek afspeel dan werkt hij prima!

Wel heb ik de instellingen nagelopen, kon geen gekke dingen vinden die ik over het hoofd heb gezien.
Mijn vermoeden zegt dat het toch aan de Samsung digitale ontvanger ligt.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen!

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evo1269 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:18:
Ik ben van plan om de TX-SR608 te kopen. Met een receiver die een EISA award wint moet het wel goed zitten dacht ik zelf.
Nu staat er bij de specificaties dat deze receiver een uitgangsvermogen heeft van 160 watt. Moet ik nu een surround set aanschaffen met speakers van minimaal 160 watt of volstaat een set van 100 watt. Ik heb namelijk de JBL SCS 200.5 op het oog. Kost ongeveer €160,- Een prima set volgens kieskeurig.nl maar wel met een vermogen van 100 watt. Of weet er iemand een goede set die bij deze receiver past in een betaalbare prijsklasse.
Zoals gezegd moet je je niet blind staren op het vermogen. Die 160 Watt is ten eerste al gemeten op 6 Ohm, bij 1000 Hz en op één kanaal. Iets wat je in praktijk nooit gaat gebruiken aangezien je geen 1.0 set-up hebt met een speaker die exact 6 Ohm is en waar je constant een toon van 1000 Hz op speelt. Vermogen moet je je niet blind op staren. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig. Het vermogen wat op speakers staat is wat de units maximaal kunnen hebben. Meestal ligt het vermogen om geluid uit de speakers te krijgen veel en veel lager. Net wat ik zeg: voor normaal gebruik is een paar Watt al voldoende.

Maar je moet je ook niet al te blind staren op reviews op sites als Kieskeurig.nl en dingen als de EISA-award. Kieskeurig lees je 99% van de tijd alleen maar positief commentaar. Mensen gaan hun net gekochte set namelijk niet negatief beoordelen. En hoe serieus mag je reviews nemen die een cijfer tien geven voor de duurzaamheid nadat het apparaat een week in bezit is?!? En als je dan een keer wat negatiefs vind dan is het omdat het apparaat te veel opties heeft. Dan heb je het gewoon niet goed begrepen. Ik zou eens de BCC of een dergelijke winkel in lopen en gaan luisteren naar die JBL-set. Wellicht staat de sound je niet aan of vind je het gewoon niets. Voor 150 euro mag (en kan) je gewoon niet al te veel verwachten. En dan die set op een TX-SR608 aansluiten? Voor zo'n setje is een TX-SR308 nog te veel. Ook wat krom om bijna 400 euro uit te geven aan een receiver en 150 euro aan een surroundsetje. Als je 500 budget hebt (even makkelijk afgerond) zou ik eerder een receiver van 150 - 200 euro zoeken en dan de andere 300 - 350 euro aan speakers besteden. Heb je veel meer waar voor je geld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mausnr9 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:49:
>8 >8
Als ik de digitale ontvanger los aansluit via de HDMI werkt het wel.
Mijn vermoeden zegt dat het toch aan de Samsung digitale ontvanger ligt.
dit spreekt elkaar tegen ;)
Andere oorzaak: mogelijk HDMI / HDCP protocol probleem.

Het HMDI beeld signaal blijft versleuteld (Ziggo gebruikt versleutelde signalen) HDCP praat met de toestellen onderling, gaat het hier verkeerd wordt de doorgave van het signaal geblokkeerd.
Indien je verschillende type/lengte HDMI kabels gebruikt: HDMI 1.2 wordt afgeraden voor DRM. Minimum HDMI 1.3 wordt aanbevolen. Hou de afstand zo kort mogelijk tussen TV <-> A/V receiver <-> Samsung digitale ontvanger. Bekijk of je voor elk toestel een reset procedure hebt en je de gegevens om nadien terug in te stellen. Haal de stroom af van alle toestellen. Verwijder HDMI kabels. Voer reset uit voor TV en A/V receiver (ziggo ontvanger: heb ik geen idee of dit kan/mag).

Terug power af. Verbind HDMI van TV naar a/v reciever (indien 2 HDMI out gebruik main) en ziggo ontvanger (niet media speler). Power TV aan, wacht een paar minuten, A/V reciever aan wacht een paar minuten, dan ziggo ontvanger aan.
Niet alle HDMI is hotpluggable. Twijfel je over de HDMI kabels: haal een paar action HDMI-kabels, deze zijn nu HDMI High Speed with ethernet. +- 3.00 € voor 1.8 meter. Als dit alles naar behoren werkt, schakel dan je mediaspeler bij via de A/V receiver. Gebruik geen andere toestellen op de gebruikte HDMI aansluitingen, dus vlug effentjes kabel uit HDMI poort 1 en daar wat anders op aansluiten is niet aangewezen.
De eventuele HDMI 1.2 kan je gebruiken voor de mediaplayer die vermoedelijk geen HDCP bezit/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik was zojuist op mijn TX-SR608 een MP3 track met een diepe constante bass erin aan het luisteren (Volume op -10dB) en de receiver sprong opeens in circuit protection mode. Ik kon de receiver daarna gelijk uit- en inschakelen en alles werkte weer.

Dit is al eens eerder voorgekomen toen ik een film aan het kijken was op hoog volume, daarna heb ik al mijn speakerbekabeling opnieuw verbonden zodat er zeker geen speakerkabel meer contact maakte met de backpanel van de receiver (ik dacht dat dit de oorzaak was).

Maar goed, dit is nu dus opnieuw voorgekomen, het is de tweede keer in een aantal maanden tijd dat dit probleem de kop opsteekt. Overkomt dit anderen ook wel eens? Hoe kan ik het probleem verder traceren?

Ik luisterde op Stereo Music Mode, bron was een Toslink kabel vanaf laptop, mijn speakerset is de Jamo S608 5.0 set (waarvan in stereo mode dus alleen de zuilen actief waren).

Edit: Wat ik op aanwijzing van een probleemoplosser ook al geprobeerd heb is alle geluidsbronnen ontkoppelen en het volume van de receiver naar de max draaien, de receiver sloeg toen niet in circuit protection mode.

[ Voor 12% gewijzigd door JasperE op 21-07-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JasperE schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:48:
...daarna heb ik al mijn speakerbekabeling opnieuw verbonden zodat er zeker geen speakerkabel meer contact maakte met de backpanel van de receiver (ik dacht dat dit de oorzaak was).
Goed dat je eerst de kabels gecontroleerd hebt. Ik ken mensen die meteen een nieuwe receiver gekocht hadden omdat de oude receiver het niet goed deed. Bleek het inderdaad ook een probleem van contact tussen kabels te zijn :P
Maar goed, dit is nu dus opnieuw voorgekomen, het is de tweede keer in een aantal maanden tijd dat dit probleem de kop opsteekt. Overkomt dit anderen ook wel eens? Hoe kan ik het probleem verder traceren?
Hoe warm is je receiver en kan hij zijn warmte wel goed kwijt? Want na kabels die contact maken is warmte ook een punt waarom de receiver af kan slaan. Al is het wel apart dat je deze dan meteen weer aan kan zetten. Zo snel koelt dat toch niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
FeaR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:53:
Hoe warm is je receiver en kan hij zijn warmte wel goed kwijt? Want na kabels die contact maken is warmte ook een punt waarom de receiver af kan slaan. Al is het wel apart dat je deze dan meteen weer aan kan zetten. Zo snel koelt dat toch niet af.
De receiver voelde helemaal niet warm aan, ik had gelijk gevoeld of dat niet het geval is voor 'm opnieuw in te schakelen. Hij stond ook pas net 10min aan voordat de receiver zichzelf uitschakelde.
De receiver heeft bovendien 15 cm vrije ruimte boven, achter en aan de rechterkant. Moet meer dan genoeg zijn om koel te blijven.

Dit was overigens de track waar het op vastliep: http://www.themusicninja....uperginger-dubstep-remix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Hi all,

ik zit te kijken naar de aanschaf van een TX-NR509.
Weet iemand of je dat ding ook via IP kan bedienen?

Bijv. via een webserver of hun tcp/ip protocol?

Dit voor een appje wat ik wil maken met commandfusion (iPhone)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Nevermind, verkeerd gelezen.

[ Voor 105% gewijzigd door g0ulash op 21-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
wallie-s schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:13:
Hi all,

ik zit te kijken naar de aanschaf van een TX-NR509.
Weet iemand of je dat ding ook via IP kan bedienen?

Bijv. via een webserver of hun tcp/ip protocol?

Dit voor een appje wat ik wil maken met commandfusion (iPhone)

Thanks!
Er zit een instelling "Network Control" in de Onkyo. Als ik deze activeer draait daar geen http-server op en ik kan er ook niet naar SSH'en. Wel kan ik er naar telnetten, maar aangezien ik het applicatieprotocol niet ken kan ik daar niet zoveel mee. Er is overigens al een officieel controldinges voor iOS, dus het kan wel, maar dan moet je wel het protocol kennen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
t Protocol is vrij simpel, als je een beetje googled zou je er wel de nodige info over moeten kunnen vinden (zoek naar eISCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Carbon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:53:
[...]

Bedoelen ze niet de headphone jack van de iPod?
Nee helaas niet, dat heb ik ook nog niet geprobeerd eigenlijk. Maar de heahphone aansluiting op de Onkyo werkt dan zeer zeker niet, hij gaat gewoon op "mute" en daar kan je hem niet van af krijgen :( Snap eigenlijk niet waarom het nou ineens niet meer kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
Waarom zou je via een versterker een ipod willen afluisteren met een headphone heeft totaal geen meerwaarde behalve als je je oren wilt opblazen . :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausnr9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:17:
[...]

[...]

dit spreekt elkaar tegen ;)
Andere oorzaak: mogelijk HDMI / HDCP protocol probleem.

Het HMDI beeld.....
... heb ik geen idee of dit kan/mag[/b]).

Terug power af. ........
.....HDMI 1.2 kan je gebruiken voor de mediaplayer die vermoedelijk geen HDCP bezit/gebruikt.
Thanks, Ik heb het bovenstaande nog even geprobeerd en het lijkt geholpen te hebben!
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Beempje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:30:
t Protocol is vrij simpel, als je een beetje googled zou je er wel de nodige info over moeten kunnen vinden (zoek naar eISCP).
Ik zie niet in waarom ik dat zou hebben moeten doen. Ik ben niet degene die dat protocol wil gaan gebruiken.
Stuwie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:36:
Waarom zou je via een versterker een ipod willen afluisteren met een headphone heeft totaal geen meerwaarde behalve als je je oren wilt opblazen . :? 8)7
Ik neem aan dat hij ze niet via de speaker terminals wil gaan aansluiten :D, maar via de line level PHONES out. Betere DAC enzo.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:52:
[...]

Ik zie niet in waarom ik dat zou hebben moeten doen. Ik ben niet degene die dat protocol wil gaan gebruiken.
Mijn opmerking was natuurlijk gericht aan wallie-s, die ernaar vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

kan ik de standaard HDMI Resolutie van de onkyo veranderen?
de onkyo stuurt een lage resolutie door naaar mijn computer om te laten doorsturen naar de TV

het probleem is dat windows deze resolutie uitstuurt, maar dat de TV dit niet aankan, dit moet ik dan telkens gaan aanpassen in windows om dit te regelen, met enkele tweaks blijft hij 99% van de tijd op de juiste resolutie, maar toch gebeurt het af en toe (als windows grondig crashed) dat hij toch naar die resolutie gaat..

het gaat om een 307...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 20:46
Hi all,
Ik heb een LG LH-RH760IA set waarvan de receiver defect is. Ik wil graag een Onkyo receiver kopen en hoop hier wat tips/advies te krijgen.
Verder ben ik geen audio Expert zoals jullie zullen merken.

Ten eerste, de boxen van de LG set zijn aangesloten met stekkertjes in de LG receiver. Dit is een LG aansluiting denk ik, en niet te gebruiken op andere merken receivers. Als de draden uit 2 draadjes bestaan, kan ik er dan vanuit gaan dat ik, als ik de stekker eraf knip, de draadjes achterin een Onkyo kan aansluiten?

Mijn 2e vraag betreft de subwoofer. Deze is via eigen stekker op het stopcontact aangesloten. Zijn de meeste receivers geschikt voor actieve subwoofers? Of passief?

Mijn 3e vraag. Ik zie op internet ook Onkyo receivers waarbij de boxen via een stekkertje aangesloten moeten worden. Zijn van die pin achtige jack stekkers. Mocht ik de bekabeling van de LG boxen willen gebruiken, kan ik dan de draadjes aansluiten aan zulke stekkertjes?

Mijn 4e vraag. Is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld het vermogen. Mijn huidige set heeft een RMS vermogen van 100 W.

Bedankt voor de reactie(s)
v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technoaddict schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:16:
Ten eerste, de boxen van de LG set zijn aangesloten met stekkertjes in de LG receiver. Dit is een LG aansluiting denk ik, en niet te gebruiken op andere merken receivers. Als de draden uit 2 draadjes bestaan, kan ik er dan vanuit gaan dat ik, als ik de stekker eraf knip, de draadjes achterin een Onkyo kan aansluiten?
Zonder stekkertjes is de kans dat je twee-aderig draad overhoudt zo'n 99,9% kans. En met die twee aders kan je de speakers op elke receiver aansluiten.
Mijn 2e vraag betreft de subwoofer. Deze is via eigen stekker op het stopcontact aangesloten. Zijn de meeste receivers geschikt voor actieve subwoofers? Of passief?
Als de subwoofer een eigen stekker heeft dan is het actief model. Als het goed is loopt er voor het signaal een enkele RCA van de receiver naar de subwoofer. Als dat in de huidige situatie zo is dan kan je de subwoofer ook op elke receiver aansluiten.

Veelal is het andersom: dan hebben setjes als de LG een passieve subwoofer en die kan je niet makkelijk op een losse receiver aansluiten.
Mijn 3e vraag. Ik zie op internet ook Onkyo receivers waarbij de boxen via een stekkertje aangesloten moeten worden. Zijn van die pin achtige jack stekkers. Mocht ik de bekabeling van de LG boxen willen gebruiken, kan ik dan de draadjes aansluiten aan zulke stekkertjes?
Er zijn over het algemeen twee aansluitingen op receivers. De normale manier is via draaiknoppen die je open draait, kabel er tussen en dan weer aandraaien. De andere manier is meer budget en werkt met een veer-/klemsysteem. De kabel klemt dan tussen de terminals. Maar in beide manieren sluit je aan met normaal speakerdraad. Het is echter wellicht wel aan te raden om dikkere kabel te kopen indien die vervangen kan worden. Soms worden die LG-setjes geleverd met 0,75mm² en dat kan te dun zijn om goed contact te krijgen.

Wat je met "pin achtige stekkers" bedoeld weet ik niet, maar ik vermoed dat je banaanstekkers bedoeld. Daar zou ik niet wakker van liggen om zo aan te gaan sluiten.
Mijn 4e vraag. Is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld het vermogen. Mijn huidige set heeft een RMS vermogen van 100 W.
Vermogen hoef je geen rekening mee te houden. Sowieso niet omdat die 100 Watt van jouw setje geen 100 Watt zal zijn maar een veelvoud minder. En mocht het 100 Watt zijn dan missen we nog de gegeven hoe dat gemeten is. Dus je kan zonder alle data nooit puur op specificaties vergelijken. Zeker niet aangezien de kans dus groot is dat Onkyo het vermogen weer anders opgeeft dan de LG dat deed. Maar daarnaast is het ook gewoon niet nodig. Voor een simpele LG-set is een TX-SR309 al meer dan genoeg en wellicht zelfs al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Fear super bedankt voor je uitgebreide reactie! Super!
Hiermee kom ik er zeker wel uit!.

Wat betreft nieuwe bekabeling. Ik zou het juist fijn vinden om mijn oude speakers te kunnen gebruiken omdat de bekabeling onder het laminaat door gaat. Nouja, onder die latjes aan de uiteinden van het laminaat.
Wat ik met die banaanstekkertjes bedoelde is wat ik dacht te zien op de foto van http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr508/896846/
Maar nu ik goed kijk zijn dat zo te zien ook draai dingen waar je waarschijnlijk de draadjes simpel in vast zet.

Merci again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technoaddict schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:54:
Wat betreft nieuwe bekabeling. Ik zou het juist fijn vinden om mijn oude speakers te kunnen gebruiken omdat de bekabeling onder het laminaat door gaat.
Als jij aan de kant van de receiver gewoon twee aderig snoer hebt liggen dan komt het goed :)
Enige is dus dat je met 0,75mm² wel eens last kan hebben dat de kabel niet helemaal lekker blijft zitten. Maar dat is niet bij iedereen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ben nu een jaartje zeer tevreden eigenaar van een Onkyo TX-SR308, maar heb toch één kleine eigenaardigheid waar ik graag hulp bij zou willen. Via Google kom ik er niet helemaal uit namelijk.

Op sommige HDMI-kanalen werken niet alle knoppen van de afstandsbediening. Als ik de versterker op HDMI3 heb (m'n PS3), dan werken alle knoppen prima, maar kies ik voor HDMI1 (m'n PC), dan werkt bijvoorbeeld de setup-knop niet, en zelfs de standby-knop niet. Ik kan dan wel gewoon terug schakelen naar andere HDMI-kanalen (met de afstandsbediening), bijvoorbeeld om de versterker uit te schakelen. Heel bizar, misschien heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 22-07-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ik wil van mijn Macbook muziek kunnen afspelen, maar ik vraag me af hoe dat in ze werk gaat met de streamfunctie van de 509? Ik wil het gewoon vanaf me iTunes/DLNAsoftware op me mac kunnen regelen. Andere en misschien makkelijkere optie is een wat langere optische kabel van 2,5 meter naar de receiver en dan kan ook gewoon iTunes blijven gebruiken zoals ik wil. Qua kwaliteit maakt het denk ik niks uit.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
rodian50 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:13:
Ik wil van mijn Macbook muziek kunnen afspelen, maar ik vraag me af hoe dat in ze werk gaat met de streamfunctie van de 509? Ik wil het gewoon vanaf me iTunes/DLNAsoftware op me mac kunnen regelen. Andere en misschien makkelijkere optie is een wat langere optische kabel van 2,5 meter naar de receiver en dan kan ook gewoon iTunes blijven gebruiken zoals ik wil. Qua kwaliteit maakt het denk ik niks uit.
Airport express?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik zou hem gewoon direct aansluiten. De Onkyo is net als de meeste andere apparten en DLNA client. Dit betekent dat je vanaf dat apparaat (en dus ook via de controls van dat apparaat) dingen vanaf een DLNA server kunt pullen. Het kan nog zijn dat je muziek wordt getranscode en bovendien is de bediening op de Onkyo verre van ideaal.

Het is dus handig als je op de bank zit en geen zin hebt om naar je PC te lopen (dan nog gebruik ik zelf gewoon XBMC icm een remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Dat is inderdaad een goede optie, niet eens aan gedacht. Dan neem ik de Onkyo 309 i.p.v de 509. Het prijsverschil maakt de Airport Express bijna weer goed. Ook geen gedoe met DLNA-servers e.d, gewoon alles makkelijk vanuit iTunes. Bedankt voor de tip :)

[ Voor 10% gewijzigd door rvd50 op 23-07-2011 11:54 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

technoaddict schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:54:
Fear super bedankt voor je uitgebreide reactie! Super!
Hiermee kom ik er zeker wel uit!.

Wat betreft nieuwe bekabeling. Ik zou het juist fijn vinden om mijn oude speakers te kunnen gebruiken omdat de bekabeling onder het laminaat door gaat. Nouja, onder die latjes aan de uiteinden van het laminaat.
Wat ik met die banaanstekkertjes bedoelde is wat ik dacht te zien op de foto van http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr508/896846/
Maar nu ik goed kijk zijn dat zo te zien ook draai dingen waar je waarschijnlijk de draadjes simpel in vast zet.
Fabrikanten mogen in de EU geen apparaten met banaanstekkers als luidspreker aansluiting leveren.
De reden hiervoor is simpel, banaanstekkers passen ook in het stopcontant, bij Amerikaanse stopcontacten (platte pennen ipv ronde stiften) is dat niet mogelijk.

De meeste receiver fabrikanten maken het gebruik van banaanstekkers onmogelijk middels een dopje welke je er eenvoudig kunt uittrekken met een spaanplaatschroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Is ipv een Airport een Apple TV 2 niet handiger? Daar zit ook een simpele afstandbediening bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

jopie schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:21:
Is ipv een Airport een Apple TV 2 niet handiger? Daar zit ook een simpele afstandbediening bij.
Met een Apple TV 2 kun middels AirPlay audio, foto's en video streamen , met een Airport Express alleen audio.

Ook kun je vanaf een Apple TV 2 je iTunes library benaderen, dat is niet mogelijk met een Airport Express.

Gezien het relatief geringe prijsverschil en de extra mogelijkheden zou ik altijd voor de Apple TV 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Bedankt voor de reacties mbt het protocol om de onkyo aan te sturen.

echt verrassend dat een versterker voor die prijs dat kan.. Kan ik nu in
ieder geval mijn eigen appje gaan schrijven om de versterker te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog een TX-NR3008 zoeken: die kosten nu nog maar €999,- bij Correct te Rotterdam.
Mooi bedrag voor een zeer complete receiver. Dan wel geen Spotify, maar wel heel wat beter opgebouwd dan de huidige TX-NR809 die rond dezelfde prijs zit. En de TX-NR3008 kan de fronts bruggen, iets wat je bij gewone receivers niet veel ziet en zeer handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
ik heb sinds dit weekend een tx-nr609,supertoestel.
ik wil een goede subwoofer aanschaffen voor dit toestel.
iemand een goed voorstel welke ik kan aanschaffen of waar ik moet opletten bij aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thierry1967 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:15:
ik heb sinds dit weekend een tx-nr609,supertoestel.
ik wil een goede subwoofer aanschaffen voor dit toestel.
iemand een goed voorstel welke ik kan aanschaffen of waar ik moet opletten bij aankoop
Een subwoofer kies je aan de hand van de speakers, niet vanaf het type receiver. Dus welke speakers heb je? Dat zegt veel meer dan dat je een TX-NR609 hebt. Verder is een budget ook wel erg handig, want nu kunnen we alle kanten op. Met de huidige informatie zou ik gaan voor een Paradigm Sub 2, gaat tot de 7 Hz en doet 10 Hz op 112 dB. Kost je alleen wel ruim 8000 euro. Maar een Velodyne DD-18+ is ook wel leuk en goedkoper met 5890 euro.

Zonder gekheid: waar je op moet letten is dat de subwoofer goed bij je speakers matched. Ga dus voor een subwoofer die echt wat toevoegt. Het is zonde om een subwoofer te nemen die tot de 40 Hz gaat als je speakers hebt die zelf al redelijk laag gaan. Een subwoofer moet wel een toevoeging zijn. Een slechte subwoofer kan een set namelijk meer kwaad dan goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
het zit zo
ik had een 5.1 surroundset van panasonic,je kent dat he een setje van 250€ compleet met ficheaansluitingen per luidspreker opkleur speciaal van Panasonic
center is 6 ohm de satellietjes zijn 3 ohm is dzt een probleem voor de receiver,alles werkt wel
Deze set gebruik ik nu op mijn onkyo,maar de subwoofer kan ik natuurlijk niet gebruiken omdat de aansluiting niet correct is,namelijk ook zo een aansluiting die niet op de onkyo past
Ik zou wil beginnen met een goede subwoofer en binnen een paar wekne of maanden een nieuwe center en dan nieuwe satelietluidsprekers.
Beetje bij beetje he :)
dus een voorstel voor goede subs of totaalsets zijn welkom
ik heb momenteel ook veel goeds gelezen over Teufel namelijk deze http://www.teufelaudio.nl...em-4-cinema-5.1-p298.html
Buget is max 800€

[ Voor 18% gewijzigd door thierry1967 op 24-07-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Dat digitale input niet werkt op zone 2 is nu wel duidelijk.
Ik heb nog even geprobeerd om de digitale output van zone 2 op een externe versterker aan te sluiten, maar daarmee verander ik de input niet.
Ik wil graag mijn mp3-tjes via de Port afspelen op mijn luidsprekers op zone 2.
Mijn pc is dmv HDMI aangesloten op de Game (Port) van TX-SR508.
Misschien zou ik een analoge uitgang van mijn geluidskaart kunnen gebruiken, maar het geluid komt al via HDMI binnen op de Game (Port).
Het blijft natuurlijk een kwestie van proberen, maar dat is nogal lastig. De pc staat boven en de TX-SR508 staat beneden...
Hebben jullie hier ervaring mee?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
zou dit geen goed setje zijn voor aan te sluiten op een onkyo TX-NR609
Harman Kardon HKTS-60BQ
iemand ervaring met deze set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:28
Een vraagje hierover. Ik zit er aan te denken om mijn SR608 te verkopen en een NR609 aan te schaffen, vanwege de streaming mogelijkheden. Als ik een Airport Express thuis installeer, fungeert deze dan gewoon als DLNA server (oftewel kan ik dan met die Onkyo iPhone app gewoon nummers selecteren om af te laten spelen), of zend hij alleen maar audio uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Beste allemaal,

Ik ben bijna overtuigd van mijn keus om de Onkyo TX-SR508 aan te schaffen. Rest mij (hopelijk) nog 1 vraag.
Tussen mijn PC en TV heb ik een HDMI kabel zitten. Hierdoor heb ik het beeld van mijn PC ook op de TV. Op deze manier speel ik dus films af (vanaf de PC):) Opzich prima, maar het geluid heb ik op de boxen die aangesloten zijn aan de PC.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is met deze receiver ook het geluid van de PC naar de receiver te krijgen. De kabel komt dan tussen de receiver en PC.
De receiver zal het geluid dus naar de boxen moeten sturen, maar het beeld via een andere HDMI kabel naar de TV. That possible? O+
Gracias.

[ Voor 4% gewijzigd door technoaddict op 25-07-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
But of course! Wat ik me alleen afvraag; waarom zou je geen geluid (uit je TV boxen bedoel je neem ik aan?) krijgen als je een film afspeelt op je TV? Zo klinkt het namelijk alsof je PC uberhaupt geen audio uitzend, maar alleen beeld, en als dat het geval is dan zal een versterker ertussen hier weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik heb hetzelfde gedaan en een low budget geluidskaartje gekocht met HDMI uitgang.
Sorry, my bad. Ik heb een ATI Radeon HD 5400 Series met HDMI aansluiting waar ook het geluid overheen gaat.
De Aureon 5.1 PCI kaart had ik aangeschaft voor digitale overdracht van het geluid, maar dat werkte niet.
Nu gaat beeld en geluid over dezelfde kabel naar mijn receiver en kan ik alles doen met de tv. Een uit de kluiten gewassen beeldscherm voor mijn pc, zeg maar.

[ Voor 31% gewijzigd door Geurt-kun op 25-07-2011 23:20 . Reden: Onwaar ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Geurt-kun schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:08:
Ik heb hetzelfde gedaan en een low budget geluidskaartje gekocht met HDMI uitgang. Nu gaat beeld en geluid over dezelfde kabel naar mijn receiver en kan ik alles doen met de tv. Een uit de kluiten gewassen beeldscherm voor mijn pc, zeg maar.
Kabel aangesloten op de geluidskaart, maar het beeld gaat er ook over?
Ik heb de HDMI kabel aangesloten op mijn videokaart. Heb in het begin wat zitten klooien maar heb er nog altijd geen geluid overheen kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
technoaddict schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Ik heb de HDMI kabel aangesloten op mijn videokaart. Heb in het begin wat zitten klooien maar heb er nog altijd geen geluid overheen kunnen krijgen.
Ik heb een ATI radeon 6250 hd o.i.d. en krijg beeld en geluid over de hdmi kabel op mijn 609.

Heb je de goede drivers erop staan?
Ondersteund de via kaart de doorgifte van geluid?
Goede hdmi kabel ertussen, schijnt af en toe ook verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je moet zorgen dat je OS het geluid over je hdmi-uitgang stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

technoaddict schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Sorry, my bad. Ik heb een ATI Radeon HD 5400 Series met HDMI aansluiting waar ook het geluid overheen gaat.
De Aureon 5.1 PCI kaart had ik aangeschaft voor digitale overdracht van het geluid, maar dat werkte niet.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je moet get geluid gewoon via de videokaart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Inderdaad gewoon met een hdmi kabel in de videokaart. Wel even hdmi uitvoer als standaard instellen (bij het luidsprekertje rechtsonderin :P (bij windows))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Sinds vorige week trotse eigenaar van een Onkyo NR509, alleen jammer dat mijn DVD speler/recorder (LG R387h) geen muziek cd's wil afspelen. Dus moet op zoek naar een losse speler. Ondanks dat ik alles HD stream vanaf mijn NAS en dus niet bepaald een Bluray speler nodig heb, zit ik toch te twijfelen om de BD sp309 te kopen. Maar nu de vraag, speelt deze dan wel gewoon muziek cd's af ?

Na mijn verwondering van afgelopen weekend dat de LG dit niet bleek te kunnen, kijk ik nergens meer van op ...

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Neoz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:43:
Sinds vorige week trotse eigenaar van een Onkyo NR509, alleen jammer dat mijn DVD speler/recorder (LG R387h) geen muziek cd's wil afspelen. Dus moet op zoek naar een losse speler. Ondanks dat ik alles HD stream vanaf mijn NAS en dus niet bepaald een Bluray speler nodig heb, zit ik toch te twijfelen om de BD sp309 te kopen. Maar nu de vraag, speelt deze dan wel gewoon muziek cd's af ?

Na mijn verwondering van afgelopen weekend dat de LG dit niet bleek te kunnen, kijk ik nergens meer van op ...
En je muziek omzetten en afspelen vanaf je nas is geen optie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Neoz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:43:
Heb zelf nu ook een paar weken een NR509 en heb daar na een week of 2 een BD-SP309 bij gekocht. Deze speelt zeker audio cd's af, heb het zelf getest.

Nadeeltje van deze speler is wel dat hij geen NTFS geformatteerde USB disks/sticks accepteert en kennelijk geen grote (>4GB) bestanden over DLNA kan afspelen. Dat laatste zal ik binnenkort eens gaan testen als ik mijn speler op mijn thuisnetwerk heb aangesloten. Voor de rest een prima speler die snel Bluray's inleest en mooi aansluit (qua design en bediening) op de Onkyo receivers modellen van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Zojuist schoot mijn TX-SR608 wederom in circuit protection mode bij het luisteren van bovenstaand nummer. (Dat is overigens niet iedere keer het geval bij dit nummer) Dit keer stond het volume niet eens hoog!

Nogmaals alle kabels en aansluitpunten gecontroleerd maar niets vreemds gevonden, alles lijkt goed en netjes aangesloten. Zowel op de speakers als op de receiver. Een TX-SR608 zou de twee vloerstaanders van een Jamo S608 toch goed aan moeten kunnen? Ook bij hoog volume en veel constante en lage harde basstonen? (Het is wel zo'n nummer waar je de bass al op laag volume min of meer kan voelen.)

De Onkyo site geeft de volgende oorzaken voor circuit protection mode:
  • Speakerkabels die elkaar raken
    Lijkt niet het geval te zijn, alles netjes aangesloten.
  • Speakers beschadigd waardoor ze een lage interne weerstand hebben "please check the speaker"
    Hoe dan? Dat staat er niet bij.
  • Speakers niet geschikt voor de receiver
    Kan het niet zijn, de Jamo S608 icm TX-SR608 is een populaire combinatie en bovendien makkelijk aan te sturen.
  • Capaciteit van de receiver bereikt.
    Dat zou toch niet het geval kunnen zijn bij mijn combi?

"Depending on the source material and connected speakers, the amplifier may reach its performance limits, especially during loud passages. In this case, simply reduce volume or reduce the bass volume, add an other subwoofer"
Zit niets anders op dan een multimeter kopen voordat ik meer kan uitzoeken denk ik?

Behoorlijk irritant dat de receiver niet aangeeft waarom protection mode ingeschakeld was.

Alle componenten zijn overigens pas een maand of twee oud, de kabel is 2.5mm kabel van de gamma, ook die nieuw aangeschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 26-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Heb je misschien je sub op dezelfde groep/stekkerblok aangesloten als je receiver? Probeer eens een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:34:
Heb je misschien je sub op dezelfde groep/stekkerblok aangesloten als je receiver? Probeer eens een andere.
Ik heb geen sub, ik heb een 5.0 set van Jamo waar op het moment van circuit protection alleen de zuilen van actief waren in 2.0 stereo modus.

(Kan een spanningsdip in de netstroom oorzaak zijn voor het inschakelen van protection mode?)

[ Voor 11% gewijzigd door JasperE op 27-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Interessant voor Android gebruikers, Onkyo komt in augustus met een app om je versterker aan te sturen vanaf je foon: http://androidcommunity.c...app-for-android-20110726/

Dus wallie-s, misschien is het dan niet echt de moeite om je eigen app te gaan schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Beempje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:22:
Interessant voor Android gebruikers, Onkyo komt in augustus met een app om je versterker aan te sturen vanaf je foon: http://androidcommunity.c...app-for-android-20110726/

Dus wallie-s, misschien is het dan niet echt de moeite om je eigen app te gaan schrijven ;)
Er zijn al apps, onkyo remote oid. Best leuk!
Appje maken is leuker, naam van vriendin erin, scoor je zoveel punten mee :)
Kan er ook mijn tv mee aansturen, dus dan heb ik geen afstandsbedieningen meer nodig.

Over circuit mode:

- check even je aansluitingen, gebruik je bananenpluggen of heb je ze aangestript?
- Misschien ergens 1 of 2 adertjes toch tegen elkaar?
- Met een multimeter kun je niet meer meten dan de kabel. De ohmse weerstand
van een speaker moet ongeveer 8 ohm zijn.
- Als je speaker alle tonen nog weergeeft, dan kan het daar echt niet aan liggen.
- je stuurt je ingang te hoog in, zijn deze kabels goed?
- heb je het ook bij bijv. Radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik had eerder wat vragen gesteld over het aansluiten van LG boxen op een nieuwe Onkyo receiver. Plots bedacht ik me dat in mijn huidige situatie de LG boxen (5 stuks) achterin de LG subwoofer aangesloten zitten. Is dit een probleem voor als ik een Onkyo receiver wil kopen, waar de boxen achterin de receiver aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ik vermoed van niet, zolang je het bronsignaal de versterker in kunt krijgen, en dan met de juiste kabels de sub en de speakers kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als het gewoon passieve speakers aangesloten met een 2-aderige draad zijn kan het gewoon, mits de impedantie niet al te laag is. Het is overigens niet zeker of je de sub ook zomaar kunt gebruiken. Dat ligt een beetje aan de inputs.

[ Voor 29% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-07-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Werkt de officieele Onkyo Remote App ook met de oude Iphone 3G, kun je er ook Spotify mee bedienen?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Sinds vandaag een Onkyo TX-SR309, leuk apparaat voor een prima prijs. Plus twee Eltax Monitor III SE. Alleen wat ik eigenlijk wel mis is een 'klepje' aan de voorkant bij die USB-ingang, staat net ff wat beter afgewerkt. Ik kan het in de handleiding niet vinden, maar kan je de 'namen' van de input veranderen(bijv. i.p.v PC dat je handmatig MacBook kan neerzetten).

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Op mijn NR509 is het Menu -> 8. Source Setup -> Name

edit: oh, een zelfverzonnen naam, dat kan volgens mij niet.

[ Voor 37% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kan op de 609 wel, heb een aantal namen aangepast, waaronder PC naar HTPC. (geen grote verandering, maar toch :P)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 20:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zijn er nog mensen hier die een TX-NR509 gebruiken in combinatie met DLNA van (bijvoorbeeld) een Synology? Ik heb vrij regelmatig dat een MP3 blijft hangen, steeds hetzelfde korte stukje (0.2 sec ofzo) blijft herhalen.

Ik gebruik geen wireless, apparaat hangt via een switch direct aan mijn Synology.

Als dat zo blijft krijg ik nog spijt dat ik mijn Squeezebox heb verkocht...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:04
Boss schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:14:
Zijn er nog mensen hier die een TX-NR509 gebruiken in combinatie met DLNA van (bijvoorbeeld) een Synology? Ik heb vrij regelmatig dat een MP3 blijft hangen, steeds hetzelfde korte stukje (0.2 sec ofzo) blijft herhalen.

Ik gebruik geen wireless, apparaat hangt via een switch direct aan mijn Synology.

Als dat zo blijft krijg ik nog spijt dat ik mijn Squeezebox heb verkocht...
Ik heb een soortgelijk iets met mijn NR509. Ik heb het nog niet uigebreid getest maar bepaalde nummers (volgensmij wel steeds dezelfde) willen inderdaad niet goed afspelen, steeds stukjes van 0.2 sec worden afgespeeld maar niet herhalend. De bestanden staan op mijn PC welke bedraad via dezelfde switch is aangesloten. Ik heb ook nog een Popcornhour met schijf in het netwerk hangen maar daar nog niks mee geprobeerd. Overigens lijkt me wel dat dit soort problemen (als het idd aan de receiver ligt) met een firmware update gefixed zou kunnen worden.

Overigens kan ik via de mediaplayer van mn HTC Desire Z streamen naar de receiver maar dat loopt ook niet lekker vloeiend. Maar daar heb ik verder ook nog niet naar gekeken wat daar evt de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:17
Heintzer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:02:
[...]
Ik heb een soortgelijk iets met mijn NR509. Ik heb het nog niet uigebreid getest maar bepaalde nummers (volgensmij wel steeds dezelfde) willen inderdaad niet goed afspelen, steeds stukjes van 0.2 sec worden afgespeeld maar niet herhalend.
Firmware up to date? i.v.m. bug fixes....

[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 30-07-2011 14:01 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ik heb dit probleem ook met mijn NR609 via USB afspeelmodus.. Tenminste, nadat ik hem gereset hebt heb ik het probleem niet meer gezien, alhoewel dit kort geleden is... Ik geef het nog wat tijd, en zodra het weer gebeurt neem ik contact op met onkyo.
Heintzer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:02:
[...]
Ik heb een soortgelijk iets met mijn NR509. Ik heb het nog niet uigebreid getest maar bepaalde nummers (volgensmij wel steeds dezelfde) willen inderdaad niet goed afspelen, steeds stukjes van 0.2 sec worden afgespeeld maar niet herhalend. De bestanden staan op mijn PC welke bedraad via dezelfde switch is aangesloten. Ik heb ook nog een Popcornhour met schijf in het netwerk hangen maar daar nog niks mee geprobeerd. Overigens lijkt me wel dat dit soort problemen (als het idd aan de receiver ligt) met een firmware update gefixed zou kunnen worden.

Overigens kan ik via de mediaplayer van mn HTC Desire Z streamen naar de receiver maar dat loopt ook niet lekker vloeiend. Maar daar heb ik verder ook nog niet naar gekeken wat daar evt de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen....

Ik heb gister een Onkyo tx-nr709 gekocht. aangesloten, alles werkte. Tot gisteravond, het was in een keer gedaan met het geluid. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik heb het de reciever aangsloten op Jamo S806 front speakers.

Hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn jamo s608 speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:09:
Hallo allen....

Ik heb gister een Onkyo tx-nr709 gekocht. aangesloten, alles werkte. Tot gisteravond, het was in een keer gedaan met het geluid. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik heb het de reciever aangsloten op Jamo S806 front speakers.

Hebben meer mensen dit gehad?
Er bestaat een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop...

Receiver ingesteld op de juiste input?
Alle draden correct bevestigd?

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-07-2011 21:58 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Had ik ook laatst met mijn TX-NR609, moest hem terug brengen naar frabrieks instelling om weer geluid te krijgen.

Vogens mij was het, knopje "tuner" en "stanby knop" tegelijk indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik heb een klein "issue" met mijn HT-S9405THX icm mijn Philips TV (9705)..

Ik wil namelijk via ARC het geluid van NetTV etc naar mijn receiver laten gaan. Op zich werkt dit wel. Ik loop nu alleen tegen het punt aan dat zodra ik de TV uitschakel met de TV afstandsbediening, de receiver ook uit gaat.

Iemand enig idee hoe dat tegengegaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI CEC uitschakelen. (bedienen andere toestellen via HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:01:
HDMI CEC uitschakelen. (bedienen andere toestellen via HDMI)
Op de TV of de receiver? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Op de TV, want volgens mij moet je CEC aan hebben staan om ARC te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ARC niet handmatig instellen zonder CEC bij verbinding (beeld/geluid) of gelijkaardig op flatscreen (merk gebonden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Volgens mij moet je dan in het menu bij tv luidsprekers easylink selecteren en niet easylink automatisch.
Zo werkt het op mijn 7605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
ReinTheMan schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:26:
Ik heb dit probleem ook met mijn NR609 via USB afspeelmodus.. Tenminste, nadat ik hem gereset hebt heb ik het probleem niet meer gezien, alhoewel dit kort geleden is... Ik geef het nog wat tijd, en zodra het weer gebeurt neem ik contact op met onkyo.

[...]
Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem, hadden jullie hetzelfde gehaper?

Kijk hier:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cQ2d-LPwKpE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Welke codec, sample rate en bit depth?? Wordt hij volgens de specs ondersteund?

[ Voor 82% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet zien, maar het probleem doet zich voor bij meerdere type bestanden, zowel mp3(van verschillende kbps) als flac(alles gedownload, niet zelf geripped) en ik heb ook meerdere USB-sticks geprobeerd. Het probleem deed zich random voor, niet bij specifieke nummers. Ik heb de Onkyo gereset, en volgens mij doet hij het nu weer normaal, maar ik heb hem nog niet uitgebreid getest sinds de reset(ben nu een aantal weekjes van huis), maar ga dit binnenkort doen. Als het probleem zich weer voordoet denk ik dat ik Onkyo even opbel, misschien is er iets mis met het apparaat.

P.S. Firmware is up to date(het probleem deed zich voor bij alle firmwares tot nu toe)

[ Voor 4% gewijzigd door ReinTheMan op 01-08-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:04
ReinTheMan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Kijk hier:
[video]
Ja precies hetzelfde. Bij mij komt het probleem erg random (en ook maar een heel enkele keer voor), maakt niet uit waar in het netwerk het nummer staat. Als ik het nummer skip en dan weer opnieuw laat afspelen doet ie t zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 14-09 20:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

ReinTheMan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Kijk hier:
[video]
Yep, bij mij ook precies hetzelfde verschijnsel. Ook met nummers die eerder wel prima afspeelden. Dat filmpje is wel handig, misschien te gebruiken voor een bug-report naar Onkyo.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Ik zag net dat de onkyo app beschikbaar is in de Android market.
Vooral het afspelen van muziek vanaf de gsm gaat een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Boss schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Yep, bij mij ook precies hetzelfde verschijnsel. Ook met nummers die eerder wel prima afspeelden. Dat filmpje is wel handig, misschien te gebruiken voor een bug-report naar Onkyo.
Ik heb een bug report opgestuurd inclusief video, nu hopen dat ze het probleem fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
m@fkeez schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:24:
Ik zag net dat de onkyo app beschikbaar is in de Android market.
Vooral het afspelen van muziek vanaf de gsm gaat een stuk beter.
Cool, thanks for the heads up, ik ga m ook even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
onkyo app geïnstalleerd op mijn Desire met een 32 gig kaart ,een groot deel van mijn muziek collectie er op gezet ,erg handig nu stream ik mijn muziek naar de NR609 al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Beste allemaal,

ik heb een TX-SR309 en de volgende vraag; kan je per bron/sourche ook het geluid regelen, ik bedoel, de bass op een bluray film is veel luider als de bass bij gewoon radio luisteren, moet ik nu telkens achter de subwoofer kruipen om de bass via de sub handmatig bij te stellen of kan je dat ook per bron/sourche instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Die app is best grappig. Echter een gemis is dat niet het hele setup menu in de app zit en getoond wordt op het scherm vind ik. Zou een mooie oplossing zijn voor als je in een mode zit waar het OSD niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Het irritante aan de app en de meeste andere apps is dat bij bepaalde handelingen het geluid even onderbroken wordt. Wat ik ook niet snap is dat je het geluid niet met de volumeknoppen van je mobiel harder en zachter kan zetten. De schuifbalk zoals die nu gebruikt wordt is niet erg nauwkeurig.
Ook de lijst met artiesen/albums (bij DLNA) moet je per scherm verversen, waarom nou niet één lange lijst.
Het duurt nu een eeuwigheid om van A naar Z te scrollen.

Er is dus nog genoeg te verbeteren aan de app.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:35

HeroS

SmartHome Nerd

Ik vind de app in iedergeval beter dan de Onkyo troller. Werkt allemaal best prettig en natuurlijk zijn er verbeter punten. Het is tenslotte een beta.

Weet iemand hoe je de album covers in beeld krijgt?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
m@fkeez schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:36:
Volgens mij moet je dan in het menu bij tv luidsprekers easylink selecteren en niet easylink automatisch.
Zo werkt het op mijn 7605
Dat heeft helaas niet gewerkt.
Als ik met de AB van de TV de TV uitzet, gaat zodra de TV uit is de receiver ook uit.. Blijf het apart vinden.
De instelling voor de AB staat op "Uit" namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Beste Onkyo receiver gebruikers, zouden jullie mij kunnen helpen en mij van advies kunnen voorzien? Ik ben een zoektoch begonnen naar een Onkyo receiver maar zie door de bomen het bos niet meer daarom heb ik een topic aangemaakt met al mijn wensen etc..

Willen jullie kijken of jullie mij kunnen helpen?

ALVAST BEDANKT!

LINK -> http://gathering.tweakers...message/36521211#36521211

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Kun je met de Onkyo Android App ook spotify bedienen of nog steeds niet? De iphone app kan dat ook nog niet namelijk.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:30:
Het irritante aan de app en de meeste andere apps is dat bij bepaalde handelingen het geluid even onderbroken wordt. Wat ik ook niet snap is dat je het geluid niet met de volumeknoppen van je mobiel harder en zachter kan zetten. De schuifbalk zoals die nu gebruikt wordt is niet erg nauwkeurig.
Ook de lijst met artiesen/albums (bij DLNA) moet je per scherm verversen, waarom nou niet één lange lijst.
Het duurt nu een eeuwigheid om van A naar Z te scrollen.

Er is dus nog genoeg te verbeteren aan de app.
of kunnen zoeken op naam, en dan je iphone virtaul keyboard kunnen gebruiken...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Furfoot schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:21:
Kun je met de Onkyo Android App ook spotify bedienen of nog steeds niet? De iphone app kan dat ook nog niet namelijk.
Dat kan nog niet. Ik zag Spotify iig niet in het lijstje onder de Net stand staan.
Pagina: 1 ... 8 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.