Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Lees anders een wat pagina's terug. Daar staan hele stukken over het afstellen van speakers. Onder andere hoe je kan berekenen welke crossover je nodig hebt. En welke waarden een beetje logisch zijn. Sowieso is Audyssey een keer laten runnen om te zien welke waarden deze aangeeft altijd makkelijk.
Heb zelf ook eerst Audyssey uitgevoerd. Maar klonk toch niet zo fijn. Vervolgens die instellingen als basis gebruikt om her en der wat aan te passen..
Vlogen v/d week met het kijken van The Expendables de kogels me om de oren met de Onkyo HT-S9405THX set. Ik blij natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 18:34
In mijn huiskamer heb ik een Onkyo TX-SR706 receiver, aangesloten op UPC, Dune Mediaspeler en een Panasonic TV. Als luidsprekers heb ik:
Fronts: grote Wharfedale Diamond 10.7 staanders, Whardefale center en kleine Diamond 10.2 als rear.

In films is mijn geluid prima, en mis ik ook geen laag geluid. Bij muziek echter mis ik de overtuiging.
Uit een lekkere house of technoset komt geen lekkere donderbas of diepe bas. Bas voelen is al helemaal niet aan de orde. Nu kom ik van oude Magnat boxen af, met daarin ruimte voor 10-12 inch woofers, terwijl de wharfedale tot 8 gaat. De wharfedale heeft er wel weer 2 per luidspreker.

Mijn vraag, zou ik aan de instellingen iets kunnen veranderen, of kom ik er nu achter dat ik toch een subwoofer nodig heb? Dan zou ik op zich wel balen, had verwacht dat de grootste staanders uit de serie er geen sub naast hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel apart dat je in films niets mist en in muziek wel. Muziek gaat namelijk lang niet zo laag als een film dat doet. Menig film heeft toch wel een stukje waar het laag naar de 10 - 20 Hz zakt. Met muziek zit je aan een veelvoud van die waarden.

De weergave van het laag is voor een receiver het meest lastig aan te sturen. Nu weet ik niet hoe het met een TX-SR706 zit, maar de modellen TX-SR306, TX-SR506 en TX-SR606 stonden er om bekend flink in te kakken qua vermogen. Dus als jouw receiver ook een zelfde issue heeft dan kan het deels daar aan liggen.

Verder wordt Magnat meestal als redelijk agressief en "duister" aangedaan. Dus scherp hoog en een aangedikt laag. Dus wellicht doen jouw speakers het laag net wat subtieler weer geven?

Wat spelen met de plaatsing kan wellicht helpen. Als je de speakers dichter tegen een muur aan zet kan het laag wat meer naar voren komen. Al is dit bij elke speaker anders, bij de ene heeft het meer effect dan bij de ander.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Nu heb ik de Onkyo TX-NR509 op mijn verlang lijstje staan en aangezien de prijs nu goed is wil ik hem al gaan kopen.

Maar ik heb nog geen boxen. Wat ik wel heb, is mijn oude Creative Inspire 5100 (bla bla verhaaltje alhier met specs). Kan ik deze straffeloos aansluiten op de 509 (waarschijnlijk wel wat draadjes losen halen en connectors verwijderen). Maar het is niet de bedoeling dat een van de twee het leven laat.

Zo zit de aansluiting van de creative 5100

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Maksietje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:14:
Nu heb ik de Onkyo TX-NR509 op mijn verlang lijstje staan en aangezien de prijs nu goed is wil ik hem al gaan kopen.

Maar ik heb nog geen boxen. Wat ik wel heb, is mijn oude Creative Inspire 5100 (bla bla verhaaltje alhier met specs). Kan ik deze straffeloos aansluiten op de 509 (waarschijnlijk wel wat draadjes losen halen en connectors verwijderen). Maar het is niet de bedoeling dat een van de twee het leven laat.

Zo zit de aansluiting van de creative 5100
Zou ik niet doen. De Sattelites doen maar 6 watt, denk dat je versterker gehakt maakt van die speakertjes.

Momenteel heb ik als fronts een paar Boston A25, rest zijn sattelites van mijn creative gigaworks s750 set. Deze doen het wel prima op een 609 Onkyo. Maar die Gigaworks set is echt vele malen beter dan de 5100. Je zou kunnen kijken of je ergens een 2de hands s750 kan vinden voor een schappelijk prijsje.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
thunder8 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Zou ik niet doen. De Sattelites doen maar 6 watt, denk dat je versterker gehakt maakt van die speakertjes.

Momenteel heb ik als fronts een paar Boston A25, rest zijn sattelites van mijn creative gigaworks s750 set. Deze doen het wel prima op een 609 Onkyo. Maar die Gigaworks set is echt vele malen beter dan de 5100. Je zou kunnen kijken of je ergens een 2de hands s750 kan vinden voor een schappelijk prijsje.
Dat, en je moet wel fatsoenlijk de plus van de min kunnen scheiden als je die connectoren eraf haalt.

Ook zou ik kijken of de impedance van de speakers niet te laag is.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Een aantal winkels bied nu de HTS6405 (volgens mij, in ieder geval de TX-NR509 en de nieuwe speakerset) aan i.c.m. de BD-SP309, voor 699. Leuke set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:40:
Je bronnen aansluiten zou ik sowieso niet met switches doen. Dat is nergens voor nodig. Ik zou die VGA-switch maar heel snel terugsturen als ik jou was.

Als je dan al geen hdmi wilt doen, doe dan in ieder geval component, omdat je die direct zonder externe switch of converter kunt aansluiten op de receiver.

En meerdere outs aansluiten zonder switch wordt lastig denk ik, maar misschien is er wel een workaround. Je zou de ene dmv hdmi-out kunnen aansluiten en de andere dmv component. Als je dan al je bronnen middels component aansluit dan kun je wellicht door ADC aan of uit te zetten switchen tussen je beamer en je TV. Het is een workaround en verre van ideaal, maar goed.
Denk dat ik het niet duidelijk genoeg heb beschreven :) Ik heb NU alles aangesloten via VGA, en ben nu aan het kijken naar een Onkyo om het allemaal hdmi te maken. Dus die switch heb ik nu gewoon nodig omdat mn huidige receiver geen thoughput heeft. Dus apparatuur hangt direct aan de beamer.

Alles component aansluiten gaat hem ook niet worden ben ik bang, als ik de achterkant van de 609 bekijk zie ik 2 component ingangen zitten, en ik wil er 4 aanhangen..
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:45:
[...]

Ik zou inderdaad alles met HDMI aansluiten (mits de XBox 360 de nieuwere versie is met HDMI). Maar mocht het niet zo zijn dan kan de TX-NR609 toch converten van component naar HDMI. Dus dat is het probleem niet.

Een goede HDMI Switch gaat hier gewoon werken. Je moet echter wel een goede nemen. Dus geen splitter van een tientje of iets in die trant. Er zijn genoeg HDMI switches welke van één input twee outputs maken, eentje voor naar de TV en eentje voor naar de beamer. Sommigen zijn er zelfs met remote, dat kan nog redelijk makkelijk werken als de auto-sense functie niet helemaal lekker werkt.
1 Xbox is component (oude type), de andere is het nieuwste type, dus wel met hdmi. Voor mij ook een van de redenen om naar deze receiver te kijken (de 609) hij heeft eigenlijk alles wat ik ooit nodig ga hebben en voor een hele nette prijs.

Goed nieuws in ieder geval dat een fatsoenlijke hdmi switch moet werken, maar de vraag is dan natuurlijk; wat is fatsoenlijk? Ik heb via mn werk wel wat ervaring met het met Aten, wij gebruiken daar de RS422->RS232 converters van, en zij maken ook hdmi switches (deze bv Maarja, hoe weet je wat erin zit voordat je het koopt? Misschien een bepaald merk waar ik naar kan kijken?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:33
Hoi,

Ik heb een korte vraag over de Onkyo TX-SR309 reciever.
Hoe sluit ik mijn subwoofer hierop aan die een +/- ingang heeft?

Ik zie namelijk op een afbeelding dat de uitgang vanaf de reciever 1 stekker/plug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Volgens mij heb je een passieve sub. Zit hij op de 230V?. Zo niet, helaas pindakaas. Je zult er een (mono)versterker oid tussen moeten zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-07-2011 23:57 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Laatst online: 14-09 11:33
Ik heb inderdaad een passieve subwoofer. Toch maar eens kijken voor een nieuw speakerset met een actieve subwoofer.

Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
intuliegend schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:29:
<cut>

Nu zit ik alleen met het probleem dat zon beamer alleen savonds leuk kijkt.. En ik wil het hele verhaal eigenlijk ook op mn tv aansluiten. Aangezien de 609 (en de meeste andere) maar 1 output hebben zal ik hier een hdmi switch tussen moeten zetten. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af wat zon switch met de beeld kwaliteit doet en of het automatisch schakelen tussen bronnen dan nog goed werkt?
<cut>
Ik heb zo'n goedkope splitter via ebay gekocht, om mijn decoder op de TV en op de 609 aan te sluiten. Ik zie zelf geen verschil in beeld (lijkt me ook sterk, is tenslotte digitaal). Uiteraard kun je ook een switch nemen maar dan moet je zelf iedere keer omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:47:
[...]

Dat, en je moet wel fatsoenlijk de plus van de min kunnen scheiden als je die connectoren eraf haalt.

Ook zou ik kijken of de impedance van de speakers niet te laag is.
De Sattelites van de Gigaworks S750 hebben klemaansluitingen op de achterzijde, dus je kan je eigen bekabeling gebruiken en plus en min is duidelijk op de Sattelite aangegeven. Verder zijn ze 70W RMS stuk met 8Ohm impedantie. Dat gaat prima met de 609. Zelfs de Sub van die set is 210W RMS en levert genoeg power voor een kleine/middelgrote kamer. Alleen is de afstelling van de Sub niet optimaal en je moet hem apart aanzetten.

Denk alleen dat het vinden van een 2dehands set S750 niet heel gemakkelijk zal zijn en/of men nog redelijke prijzen vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik had het helemaal niet over de S750, maar over de 5100. Die heeft volgens mij een RCA-aansluiting, dus met de + en de - in één draad. Binnen die draad wel gescheiden, maar zou een heel gepiel kunnen worden om daar weer twee draadjes van te maken. Misschien is het handiger om gewoon nieuwe speaker wire te kopen en aan één kant een RCA-connector erop te solderen. Niet dat ik weet hoe zo'n draad er van binnen uit ziet hoor, maar ik waarschuw Maksietje maar even.

Met een S750 is het allemaal vrij straight-forward inderdaad.

[ Voor 85% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-07-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Wat zijn de meningen hier mbt de Double Bass instelling op de Onkyo's? Het idee erachter leek me wel aardig: Als je fronts op full staan, krijgt je sub alsnog de lage frequenties ipv dat deze worden "ingepikt" door je fronts. Dus er vanuit gaande dat je fronts wel laag kunnen, maar niet superlaag, krijg je bass tot het laagste punt dat je fronts aankunnen, plus diezelfde bass (en lager) nog eens via je sub.

Het idee van overlap en daarmee een mooi vol geluidsbeeld stond mij wel aan. Alleen lees ik nu op verschillende fora dat die Double Bass een beetje een onzinfunctie is en wordt afgeraden het te gebruiken. Vandaar mijn vraag: Hoe hebben andere tweakers dit ingesteld?

De Audyssey setup vond ik maar ruk trouwens. Die kwam met crossover frequenties aanzetten die veel lager lagen dan mn speakers ooit kunnen halen (60Hz uit een melkpakje? 40Hz uit een center? I don't think so...). Dus uiteindelijk alles netjes handmatig afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beempje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:48:
Wat zijn de meningen hier mbt de Double Bass instelling op de Onkyo's? Het idee erachter leek me wel aardig: Als je fronts op full staan, krijgt je sub alsnog de lage frequenties ipv dat deze worden "ingepikt" door je fronts. Dus er vanuit gaande dat je fronts wel laag kunnen, maar niet superlaag, krijg je bass tot het laagste punt dat je fronts aankunnen, plus diezelfde bass (en lager) nog eens via je sub.

Het idee van overlap en daarmee een mooi vol geluidsbeeld stond mij wel aan. Alleen lees ik nu op verschillende fora dat die Double Bass een beetje een onzinfunctie is en wordt afgeraden het te gebruiken. Vandaar mijn vraag: Hoe hebben andere tweakers dit ingesteld?
Die "Double Bass" vind je in elke receiver, het heet alleen soms anders. Namen als "LFE + Main" kom je ook vaak tegen. Ikzelf gebruik ook die functie en vind het net wat fijner klinken dan al het laag door de subwoofer te laten doen. Maar het hangt veel af van de gekozen speakers en subwoofer. Bij de ene set is het meer hoorbaar dan bij de andere of je "Double Bass" gebruikt. Als je bijvoorbeeld satellieten gebruikt dan kan ik me voorstellen dat je sneller niet voor die optie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Ik heb twee Monitor Audio BX5's staan als fronts, dus die kunnen wel redelijk laag, al halen ze het niveau van de sub natuurlijk nooit. Maar mijn idee was inderdaad ook dat het mooier klinkt met Double Bass aan, omdat je dan je fronts lekker hun ding kan laten doen, maar toch geen bass verliest.

Tis gewoon een kwestie van luisteren natuurlijk naar wat me het meeste aanstaat, maar het is puur nieuwsgierigheid hoe er hier over deze instelling gedacht wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Na wat onderzoek heb ik besloten om voor de TX-NR809 te gaan.
Volgens kieskeurig.nl is de normale prijs +/- 999 euro.

Ook had ik een prijs aangevraagt bij Foka (foka.nl) en tot mijn verbazing kost hij daar 799 euro!
Mijn eerste reactie was: dat kan nooit kloppen en dus voor de zekerheid nog maar eens nagevraagd of die prijs wel klopt (met verwijzing naar de prijzen op kieskeurig.nl). En ja hoor er werd nogmaals bevestigd dat de prijs toch echt klopt.

Megadeal of zit er een addertje onder het gras?

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 13-07-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
Carbon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:12:
Volgens kieskeurig.nl is de normale prijs +/- 999 euro.

Ook had ik een prijs aangevraagt bij Foka (foka.nl) en tot mijn verbazing kost hij daar 799 euro!
Mijn eerste reactie was: dat kan nooit kloppen en dus voor de zekerheid nog maar eens nagevraagd of die prijs wel klopt (met verwijzing naar de prijzen op kieskeurig.nl). En ja hoor er werd nogmaals bevestigd dat de prijs toch echt klopt.

de TX-NR609 kost er nu 425€ bij Foka
heb er direct eentje besteld, das een mooie prijs,zelfs op Redcoon kost die er een pak meer namelijk 550€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje

Maksietje

thunder8 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Tja, dat was dus al een beetje mijn vrees, vandaar mijn vraag. Ik heb even op marktplaats gezocht maar daar heb ik maar 1 hit, en dan is het alleen maar de sub. Helaas, geen optie voor mij dus.
HarmoniousVibe schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:11:
Ik had het helemaal niet over de S750, maar over de 5100. Die heeft volgens mij een RCA-aansluiting, dus met de + en de - in één draad. Binnen die draad wel gescheiden, maar zou een heel gepiel kunnen worden om daar weer twee draadjes van te maken. Misschien is het handiger om gewoon nieuwe speaker wire te kopen en aan één kant een RCA-connector erop te solderen. Niet dat ik weet hoe zo'n draad er van binnen uit ziet hoor, maar ik waarschuw Maksietje maar even.

Met een S750 is het allemaal vrij straight-forward inderdaad.
Volgens mij kan ik die draden vrij makkelijk scheiden, en dan vast anders moois erop solderen, of gewoon vast klemmen. Daar zie ik dus geen problemen in.

Eind conclusie van wat ik ga doen met mijn Creative 5100, helmaal niks. Straks weer eens op mijn desktop aansluiten, en op markplaats kijken of ik een paar boxjes voor een euro of 50 kan krijgen, zodat ik meer tijd heb om een paar goede speakers uit te zoeken/bij elkaar te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe ik met m'n mac naar een onkyo 509 kan streamen? Ik gebruik iTunes, in de handleiding staat enkel WMP beschreven :(

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:45:
Iemand die weet hoe ik met m'n mac naar een onkyo 509 kan streamen? Ik gebruik iTunes, in de handleiding staat enkel WMP beschreven :(

Dank!
Er zijn twee mogelijkheden

1. Software
Installeer een DLNA server zoals b.v.:

Twonky http://www.twonkymedia.com/
EyeConnect http://www.elgato.com/
Rivet http://thelittleappfactory.com/rivet/

2. Hardware
Een AppleTV 2 of een Airport Express aansluiten op je receiver.

Het prijsverschil tussen beide hardware oplossingen is een paar tientjes, beide ondersteunen AirPlay (rechtstreeks streamen vanaf een iOS device zonder tussenkomst van een computer)
Het grote voordeel van de AppleTV 2 is dat je naast audio ook video en foto's kunt streamen.

[ Voor 12% gewijzigd door Carbon op 13-07-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Geen addertjes te vinden hoor. Je kunt er prima bestellen. :)

Soms wordt door een handelaar gewoon minder marge op een product op de koop toegenomen om kopers binnen te krijgen. Je kunt ook maar twee prijsopgaves aanvragen.
Wat er met een prijs gebeurt na een tweede aanvraag weet ik dan ook niet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Carbon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:25:
[...]

Er zijn twee mogelijkheden

1. Software
Installeer een DLNA server zoals b.v.:

Twonky http://www.twonkymedia.com/
EyeConnect http://www.elgato.com/
Rivet http://thelittleappfactory.com/rivet/

2. Hardware
Een AppleTV 2 of een Airport Express aansluiten op je receiver.

Het prijsverschil tussen beide hardware oplossingen is een paar tientjes, beide ondersteunen AirPlay (rechtstreeks streamen vanaf een iOS device zonder tussenkomst van een computer)
Het grote voordeel van de AppleTV 2 is dat je naast audio ook video en foto's kunt streamen.
En als je alleen audio nodig hebt, is een netwerkaansluiting voldoende denk ik...
De 509 ondersteunt zelf DLNA.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Carbon! Zal het proberen!
@Tommie: jammergenoeg heeft iTunes geen DLNA, en WMP precies wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:52:
Bedankt Carbon! Zal het proberen!
@Tommie: jammergenoeg heeft iTunes geen DLNA, en WMP precies wel :)
Ik heb zelf ervaring met Rivet en EyeConnect, beide werken prima, het grootste probleem is dat DLNA clients geen rekening houden met ReplayGain en/of iTunNORM tags, het gevolg is dat het geluidsvolume per track nogal eens wil variëren. Met de AppleTV(2) en de Airport Express heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Maksietje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Tja, dat was dus al een beetje mijn vrees, vandaar mijn vraag. Ik heb even op marktplaats gezocht maar daar heb ik maar 1 hit, en dan is het alleen maar de sub. Helaas, geen optie voor mij dus.

Straks weer eens op mijn desktop aansluiten, en op markplaats kijken of ik een paar boxjes voor een euro of 50 kan krijgen, zodat ik meer tijd heb om een paar goede speakers uit te zoeken/bij elkaar te sparen.
Weet niet wat je budget momenteel is voor een paar speakers? Hier staat in vraag en aanbod een S750 set voor 200€, wat in mijn ogen nog redelijk aan de prijs is. Voor de rest is het afhankelijk wat je budget is om te kijken naar een paar tijdelijke redelijke speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:42:
[...]Weet niet wat je budget momenteel is voor een paar speakers? Hier staat in vraag en aanbod een S750 set voor 200€, wat in mijn ogen nog redelijk aan de prijs is. Voor de rest is het afhankelijk wat je budget is om te kijken naar een paar tijdelijke redelijke speakers.
Voor 200 euro kan je op Marktplaats ook wel speakers vinden welke nog beter presteren dan een paar speakers van zo'n Creative-setje. Sterker nog, voor dat budget heb je bijna een nieuwe 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje

Maksietje

Tja, voor 200 euro heb je al een prachtige 5.0 set van Eltax.
Maar nu heb ik twee mooit boxjes met een center gekocht voor 20 euro. Het is maar dat ik iets aan die receiver heb hangen. Nieuwe apparatuur mag natuurlijk niet stil staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Maksietje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:46:
Tja, voor 200 euro heb je al een prachtige 5.0 set van Eltax.
Maar nu heb ik twee mooit boxjes met een center gekocht voor 20 euro. Het is maar dat ik iets aan die receiver heb hangen. Nieuwe apparatuur mag natuurlijk niet stil staan. :*)
Kan je mooi doorsparen voor een nieuwe set. :)

Heb vandaag de rest van mijn speakers besteld. Het gaat worden:

6x Boston Acoustics A25 (2 heb er dus al)
1x Boston Acoustics A225C Centre
1x Epik Legend Subwoofer (vandaag verstuurd vanuit Noorwegen)

Vanavond alle speakerbekabeling vervangen door 2.5mm2. LFE kabel ligt klaar. Voorspeakers zijn voorzien van Soundstyle Z2 stands met daaronder 15mm hardstenen tegels van 40x40cm.

Voor de surroundbacks heb ik nog Apollo A2 200mm stands in bestelling staan om te zorgen dat ze boven de bank uitkomen.

Alleen nog een bevestiging voor de centre verzinnen en dan ben ik even uitgekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
kan iemand aangeven of een NR609 het HDMI ingangs-signaal kan omzetten naar component out? Dit in verband met meerdere HDMI bronnen die ik naar een component projector wil laten sturen!

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 15-07-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan geen één receiver. Upscalen en converten is het probleem niet. Dus van analoog naar HDMI gaat altijd goed (behalve met de echte instap-receivers). Maar terug van HDMI naar component gaat niet. Van component naar composite dan weer wel, maar dat wil je niet.

In elke manual staat overigens een schema van hoe de videosignalen kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen met een HDMI naar Component converter, betreft dit een HDMI bron met HDCP beveiliging dan kan dit problematisch worden.
HDCP: Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection
wordt beweerd dat dit mogelijk is met: bvb HDfury: Wikipedia: HDfury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Heeft Onkyo ook 'platte' receivers?
Ik zie alleen maar 15 cm hoge bakken en ik heb simpelweg niet de ruimte (BR-spelert moet er namelijk bovenop) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Solid Seal schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:24:
Heeft Onkyo ook 'platte' receivers?
Ik zie alleen maar 15 cm hoge bakken en ik heb simpelweg niet de ruimte (BR-spelert moet er namelijk bovenop) .
Volgens mij niet.. Ik zag die vraag hier al een keer eerder voorbij komen. Toen werd (volgens mij??) het merk marquant geadviseerd. Deze zijn wat kleiner. Kijk op de site van Onkyo.nl staat alle modellen en maten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marquant? :P Dat is toch dat B-merk van de Kijkshop en dergelijke? Nee, doe maar Marantz dan zit je een stukje beter. En specifiek gaat het dan om de 1501, 1601 en de nieuwe 1602.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Marantz én Pioneer hebben zogenaamde slim-line receivers in hun assortiment :)
http://www.pioneerpers.nl...2c-4a65-9117-d180d682f8c9
De Marantz receivers hebben een Klasse A/B versterker, de Pioneer receivers hebben een Klasse D versterker.
De Marantz' hebben een opgegeven vermogen van 50watt bij 8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08%, de twee Pioneer's op 65W bij 20Hz - 20kHz 0.5% 8Ω. Vermogens verschil is er iig niet dus :)
Denk toch dat je bij de Marantz of Pioneer slim-line receivers moet gaan kijken Solid Seal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met dlna audio playback heb ik steeds dat ie na een uur ongeveer gaat haperen. als je dan next song kiest loopt ie weer. idem met vtuner radio. Iemand een oplossing? heb de laatste firmware van internet gehaald op mn 509 receiver...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12
Is het uberhaupt wel verstandig om een blurayspeler op een onkyo te plaatsen? Ik weet niet of elke onkyo zo warm word als een 508, maar dan smelt zo`n blurayspeler bijna weg.. Dat is tenminste mijn ervaring met een onkyo 508 welke compleet open op mijn bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is sowieso niet verstandig om welk apparaat dan ook boven op een receiver/versterker te plaatsen.
Het is algemeen bekend dat versterkers/receivers ruimte nodig hebben om hun warmte kwijt te kunnen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Ah, nice bedankt voor de goede en zelfs nuttige antwoorden :)

Ja ik zat idd ook te denken aan de warmte maar toch zie ik vaak bij mensen thuis (en een ander topic op dit forum (show je hifi set) dat er toch vaak gestapeld wordt.

Ik mag ook aannemen dat Marantz niet onder doet met Onkyo of andere topmerken ?
Nu ben ik niet zo een hifi addict en hoor ik het verschil waarschijnlijk toch niet (bouw oren ^^ )

Maar ik ga es ff lekker op onderzoek uit :)

Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
...
Heb je de 809 al in huis? Zo ja, hoe bevalt het?
En er schijnt een ventilator in te zitten. Is deze hoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:28:
Marantz én Pioneer hebben zogenaamde slim-line receivers in hun assortiment :)
http://www.pioneerpers.nl...2c-4a65-9117-d180d682f8c9
De Marantz receivers hebben een Klasse A/B versterker, de Pioneer receivers hebben een Klasse D versterker.
Bijna alles wat nu te koop is maakt nog gebruik van een klasse A/B eindtrap.

Ik heb eens gespeeld met een 5 kanaals Hypex (UCD180) klasse-D versterker, bij vol vermogen (5x 180W RMS in een 4 ohm dummyload) werd die versterker niet eens warm!

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom bijna alle receiver fabrikanten blijven vastouden aan de klassieke A/B eindtrap. De huidig verkrijgbare klasse-D oplossingen (Hypex,ICEPower,ColdAmp) kunnen zich meten met de allerbeste A/B eindtrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Kriss27 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:03:
[...]
Gisteren is hij afgeleverd maar helaas was de vreugde van korte duur want ze hadden de verkeerde kleur (zilver ipv zwart) geleverd :(
De receiver is de doos dus niet uitgeweest en inmiddels alweer onderweg naar Foka.
Met een beetje geluk krijg ik a.s. dinsdag of woensdag wel de juiste geleverd.
Er zitten zelfs twee ventilatoren in!

Goed te zien in het volgende filmpje (tijd 3:50) :

Onkyo TX-NR809 21 minute Review by AVLAND UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke speakerset is aan te raden voor de Onkyo TX-NR509? Hierbij gaat het om een gemengd gebruik van films en muziek. Budget, 500~1000 euro. (Prijs/kwaliteitverhouding is doorslaggevend).

Ik heb momenteel een HT-S3105; de upgrade is voor beter geluid, alsmede netwerk streaming/USB en de Dolby TrueHD/DTS-HD decoders.

Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Solid Seal schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:47:
Ah, nice bedankt voor de goede en zelfs nuttige antwoorden :)

Ja ik zat idd ook te denken aan de warmte maar toch zie ik vaak bij mensen thuis (en een ander topic op dit forum (show je hifi set) dat er toch vaak gestapeld wordt.

Ik mag ook aannemen dat Marantz niet onder doet met Onkyo of andere topmerken ?
Nu ben ik niet zo een hifi addict en hoor ik het verschil waarschijnlijk toch niet (bouw oren ^^ )

Maar ik ga es ff lekker op onderzoek uit :)

Nogmaals bedankt :)
IMO, Marantz >> Onkyo. Voor dit segment gaat er niets boven Marantz.
1. Bouwkwaliteit (niet alleen net als Onkyo alleen een luchtrooster aan de bovenkant, maar ook aan de zijkanten)
2. Geluidskwaliteit (Je moet voor de gein een winkel binnenlopen en het verschil in geluid gaan luisteren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solid Seal schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:47:
Stapelen kan, maar het hangt van een paar dingen af. Sowieso is de ene receiver de andere niet en dat zie terug in temperaturen. Zo wordt mijn huidige Denon handwarm met vol gebruik, mijn oude Onkyo (800 serie) werd netjes over de zestig graden. Lijkt me logisch dat je op die Onkyo dan geen spullen gaat zetten. Niet alleen omdat het apparaat zijn warmte dan niet lekker kwijt kan, maar het is ook niet heel goed voor het apparaat wat je er op zet.

Andere waar je rekening mee moet houden is welk apparaat je op de receiver zet. Heb je een high-end Blu-rayspeler dan zijn deze veelal net zo diep als de receiver zelf. Hiermee bedek je dan dus de gehele bovenkant wat meteen af te raden is. Maar heb je een apparaat wat nog niet eens de helft van de diepte van de receiver is heb je al meer kans om het stapelen tot een succes te maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:04:
Welke speakerset is aan te raden voor de Onkyo TX-NR509? Hierbij gaat het om een gemengd gebruik van films en muziek. Budget, 500~1000 euro. (Prijs/kwaliteitverhouding is doorslaggevend).

Ik heb momenteel een HT-S3105; de upgrade is voor beter geluid, alsmede netwerk streaming/USB en de Dolby TrueHD/DTS-HD decoders.

Alle hulp is welkom.
Met 500 - 1000 euro is er meer dan genoeg te koop. Maar wees een specifieker in "speakerset". Wil je 2.0, 2.1, 5.1, 7.1 of wellicht nog wat anders? En dan natuurlijk de vraag wat voor speakers je wilt, satellieten, monitoren, vloerstaanders of een combinatie? Nu is het niet te doen om zinnig advies te geven. Plus dat we op GoT nog steeds wat eigen inzet verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Vind ik ook altijd vervelend als ik moet verkopen: 'Ja, wat is nou een goeie speakerset?'

Dan wijs ik altijd de duurste aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk dat er nog wat nodige informatie achterwege is gebleven. Het gaat om een 5.1 set (zoals m'n huidige setup). Qua soort/kleur speakers maakt het eigenlijk niet uit. Prijs/kwaliteitverhouding is simpelweg het belangrijkst.

Omdat ik zeer tevreden ben over m'n relatieve goedkope HT-S3105, heb ik nu ook m'n zinnen gezet op Onkyo. In de winkel zie ik vaak setjes van Onkyo met Jamo speakers, maar ik heb geen idee wat nog meer goede combinaties zijn. Juist omdat er zoveel verschillende 5.1 sets bestaan.

Laat ik het zo zeggen, de upgrade moet wel een aanzienlijke verbetering geven in het geluid. Netwerk/usb/HD-audiodecoders zouden mooi meegenomen zijn (dus niet noodzakelijk). Wat dat betreft zou ik mogelijkerwijs slechts de speakerset kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik vind de JBL SCS200.5BK een prachtige set, voor +/- 200 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:24:
Je hebt gelijk dat er nog wat nodige informatie achterwege is gebleven. Het gaat om een 5.1 set (zoals m'n huidige setup). Qua soort/kleur speakers maakt het eigenlijk niet uit. Prijs/kwaliteitverhouding is simpelweg het belangrijkst.

Omdat ik zeer tevreden ben over m'n relatieve goedkope HT-S3105, heb ik nu ook m'n zinnen gezet op Onkyo. In de winkel zie ik vaak setjes van Onkyo met Jamo speakers, maar ik heb geen idee wat nog meer goede combinaties zijn. Juist omdat er zoveel verschillende 5.1 sets bestaan.

Laat ik het zo zeggen, de upgrade moet wel een aanzienlijke verbetering geven in het geluid. Netwerk/usb/HD-audiodecoders zouden mooi meegenomen zijn (dus niet noodzakelijk). Wat dat betreft zou ik mogelijkerwijs slechts de speakerset kunnen vervangen?
Dus in dat budget van 500 - 1000 euro zit ook de receiver? Als je de ruimte hebt zou ik een paar mooie vloerstaanders neerzetten en dan de set gewoon netjes aanvullen. Jamo heeft leuke kant en klare 5.0 / 5.1 setje bestaande uit de Jamo S608 en S606 als basis. Dan zet je toch een set neer die heel wat volwassener is dan een set die standaard bij een receiver wordt geleverd.
g0ulash schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:26:
Ik vind de JBL SCS200.5BK een prachtige set, voor +/- 200 euro!
Dat is een 5.1 set van net 150 euro, daar kan en mag je gewoon niets van verwachten. Heb volgens mij al eens een stuk over die set geschreven. Dus ga het niet allemaal herhalen hier, maar er is - zeker met wat meer budget - zo veel beter te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. Die Jamo S608 en S606 zien er inderdaad veelbelovend uit. Hier kan ik me mooi in verdiepen.(nuttig topic btw: Jamo S606 / S608)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:52
harryvos schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:11:
Ik heb een samsung smt-c7140 decoder aangesloten op mijn onkyo 508.
Dit d.m.v een hdmi kabel, echter komt er dan tijdens het overschakelen naar een ander kanaal eens vervelende tik uit mijn boxen. (dit is tevens het geval als ik de optische kabel gebruik.)

Van ellende heb ik nu maar een analoge kabel aangesloten en is de tik ook verdwenen, iemand enig idee wat ik hier nu aan kan doen, want ik wil eigenlijk niet het geheel analoog aangesloten hebben.

Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. ??
Ik heb ditzelfde probleem met een ander type Onkyo receiver, welk optisch is aangesloten. Wanneer de film bezig is werkt het geluid perfect echter als hij van kanaal wisselt (in het begin van een film) krijg ik een luid en vervelende tik over de boksen. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Mark v. V schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:52:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem met een type Onkyo receiver, welk optisch is aangesloten. Wanneer de film bezig is werkt het geluid perfect echter als hij van kanaal wisselt (in het begin van een film) krijg ik een luid en vervelende tik over de boksen. Weet iemand hier meer van?
Gebruik je dezelfde Samsung decoder?

BTW Ik heb op Duits forum een post gelezen van iemand ook klaagt over ploppen/tikken o.a. tijdens het wisselen van zender.

Ik lees net dat er een update uit is voor zowel de 609,709, 809 en 1009 i.v.m. met het 24p judder probleem.
Volgens de eerste berichten is het probleem met deze update opgelost

Release notes

Firmware Update TX-NR609 (14-07-2011)

We are pleased to offer this firmware update for the best possible performance of your AV Receiver.

TX-NR609

Improves picture output of 1080p/24 sources
Reduces noise during playback from iPod/iPhone via USB port
Notice:

Some people have suffered from a perceived frame drop in the picture approx every 37-41 seconds.

This has now been rectified and the source signal will be passed through at the exactly the same frame rate:

24.000 Hz input --> 24.000 Hz output to TV
23.976 Hz input --> 23.976Hz output to TV

This may, however, cause issues if your display cannot correctly display 1080p/24 or 1080p/23.976 and might be perceived as frame drop again.

If this is the case please set the BD player to output 1080p @50 or 60 Hz.

To can check the correct frame rate management of your TV display by directly connecting the BD player to your TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Carbon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:29:
[...]

Gebruik je dezelfde Samsung decoder?
Nee, de Onkyo TX-NR509 zit rechtstreeks aangesloten op de computer via een optische kabel. Zojuist heb ik een firmware update uitgevoerd: "Firmware Update TX-NR509 (22-06-2011)". Zal zo eens kijken of het probleem minder is of zich nog steeds voordoet. Hier dus later meer over.

Nog een andere vraag over wat mij is opgevallen. Voor het aansluiten van zowel mijn computer als de receiver heb ik een lan hub aangesloten die het lan signaal kan opsplitsen. Voor de computer is dit geen enkel probleem maar de Onkyo vertikt het. Wanneer ik de lan kabel rechtstreeks in de receiver steek dan werkt het wel. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Een hub? Zo eentje uit het jaar 1788AD? Je moet ook nog wel ergens routerfunctionaliteit hebben hè. Zij het in het modem dan wel in een losse router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
HarmoniousVibe schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:20:
Een hub? Zo eentje uit het jaar 1788AD? Je moet ook nog wel ergens routerfunctionaliteit hebben hè. Zij het in het modem dan wel in een losse router.
Haha. Ja daar ben ik me van bewust. De situatie is al volgt: internet verbinding gaat naar boven waar de router staat, hier worden verschillende computers op aangesloten. Vanuit deze router gaat er een kabel naar beneden (richting tv, computer en receiver), d.m.v. een lan hub kan ik hier meerdere apparaten op aan sluiten zodat deze ook voorzien zijn van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een misschien domme vraag. Ik ben van plan om een Onkyo Ht-S5405 te kopen , deze bevat een actieve sub. Betekent dat dan dat de sub een aparte power supply heeft? Dat zou namelijk slecht uitkomen , omdat ik nog maar een stopcontact vrij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ja. Je overigens best een stekkerblok gebruiken hoor.

[ Voor 89% gewijzigd door HarmoniousVibe op 17-07-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebruik ik al, en 3 van de 4 stopcontacten zijn al bezet. Heb denk ik wel zo'n driewegstekker. Maar denk niet dat dat zon goed idee is.

EDIT: Ik zal gewoon nog een stopcontactdoos aansluiten erop , zou dat kwaad kunnen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je kunt best een extra stekkerblok aansluiten, zeker als je daarop je bureaulamp en je beeldscherm aansluit ofzo. En je kunt natuurlijk gewoon een groter stekkerblok kopen. Dit heeft echter weinig meer met Onkyo te maken dus ik houd erover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al 2 weken bezig met een set bestaande uit een Onkyo nr509, een Samsung led ue46d6 en een jbl scs200.5.

Uiteindelijk via optical out geluid van de tv op de Receiver gekregen, echter de subwoofer en de links en rechtsachter doe nu niet meer mee. Wel de LFE van de Receiver op de subwoofer aangesloten, maar licht blijft op rood (standby) en doet niet mee (groen). Word er een klein beetje ... Van, iemand met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Laatst online: 05-09 16:59
Kriss27 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik heb er zelf eentje staan en vind hem persoonlijk nauwelijks/NIET hoorbaar tot nu toe, maar we hebben slechts maximaal 2 uur achter elkaar het ding laten werken ongeveer dus misschien dat het nog een beetje veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Carbon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:29:
[...]
Release notes

Firmware Update TX-NR609 (14-07-2011)

We are pleased to offer this firmware update for the best possible performance of your AV Receiver.

TX-NR609

Improves picture output of 1080p/24 sources

Some people have suffered from a perceived frame drop in the picture approx every 37-41 seconds.

This has now been rectified and the source signal will be passed through at the exactly the same frame rate:

24.000 Hz input --> 24.000 Hz output to TV
23.976 Hz input --> 23.976Hz output to TV

This may, however, cause issues if your display cannot correctly display 1080p/24 or 1080p/23.976 and might be perceived as frame drop again.
Vanmiddag maar even de versterker gaan updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
thunder8 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:12:
[...]

Vanmiddag maar even de versterker gaan updaten. :)
Ik vind een receiver met network aansluiting op deze manier zowiezo al een flinke verbetering tov mijn oude 606. Dit is volgens mij de derde of vierde update sinds de 609 op de markt kwam. Goed om te zien dat Onkyo echt probeert de bugs eruit te halen.

Updaten via het netwerk duurt wel lang, denk een half uur.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Mark v. V schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Haha. Ja daar ben ik me van bewust. De situatie is al volgt: internet verbinding gaat naar boven waar de router staat, hier worden verschillende computers op aangesloten. Vanuit deze router gaat er een kabel naar beneden (richting tv, computer en receiver), d.m.v. een lan hub kan ik hier meerdere apparaten op aan sluiten zodat deze ook voorzien zijn van internet.
Je hebt hem ook niet per ongeluk in de uplink gestopt?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Boss schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Je hebt hem ook niet per ongeluk in de uplink gestopt?
Nee volgens mij niet. Heb de kabels en de ports verwisseld, in beide gevallen werkt het bij de computer maar niet bij de receiver. Iemand anders nog een idee betreft het internet via hub probleem en het tikken in boksen bij het wisselen van kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:10:
Ben nu al 2 weken bezig met een set bestaande uit een Onkyo nr509, een Samsung led ue46d6 en een jbl scs200.5.

Uiteindelijk via optical out geluid van de tv op de Receiver gekregen, echter de subwoofer en de links en rechtsachter doe nu niet meer mee. Wel de LFE van de Receiver op de subwoofer aangesloten, maar licht blijft op rood (standby) en doet niet mee (groen). Word er een klein beetje ... Van, iemand met tips?
#needmoreinfo

[knop] = knop op AB

- wat zegt [Receiver] -> [Home] -> Info?
- Heb je in [Reiceiver] -> [setup] -> 4. SP Config je subwoofer op "Yes" staan?
- Heb je in datzelfde menu surround op "small" staan?
- Werkt de surround test in [Reiceiver] -> [setup] -> 6. Level Cal?
- Doen andere sources het wel goed?

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-07-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mark v. V schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:52:
[...]

Nee volgens mij niet. Heb de kabels en de ports verwisseld, in beide gevallen werkt het bij de computer maar niet bij de receiver. Iemand anders nog een idee betreft het internet via hub probleem en het tikken in boksen bij het wisselen van kanaal?
Krijgt je receiver wel een IP e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
ik heb een onkyo TN-NR609 besteld en wil nu natuurlijk goede surround set aansschaffen
ik heb nu echter een vraag over de impedantie van de boxen
wat is het best 4-6 of 8 ohm
msshn een domme vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark v. V schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:52:
[...] >8 >8 Iemand anders nog een idee betreft het internet via hub probleem en het tikken in boksen bij het wisselen van kanaal?
Internet: probeer handmatige instellingen. Ongebruikt IP adres binnen jou thuisnetwerk. Adres voor gateway en dns server: gebruik hiervoor adres van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thierry1967 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:03:
ik heb een onkyo TN-NR609 besteld en wil nu natuurlijk goede surround set aansschaffen
ik heb nu echter een vraag over de impedantie van de boxen
wat is het best 4-6 of 8 ohm
msshn een domme vraag
Weet je waar die cijfers voor staan?
Maar speakers met 6 - 8 Ohm zullen over het algemeen wat makkelijker aan te sturen zijn dan een speaker van 4 Ohm. Al zal een speaker van 4 Ohm ook wel lukken. Nadeel is dat een nominaal opgegeven waarde als de impedantie niets zegt. Impedantie is namelijk nooit gelijk of vast. Er zijn speakers met nominaal 8 Ohm welke naar onder de 3 Ohm dippen. Dergelijke dingen kunnen voor sommige receivers lastig zijn. Maar lang niet elk merk geeft dergelijke gegevens op, dat is jammer/lastig. Ik zou me er niet al te druk over maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:01:
[...]

#needmoreinfo

[knop] = knop op AB

- wat zegt [Receiver] -> [Home] -> Info?
- Heb je in [Reiceiver] -> [setup] -> 4. SP Config je subwoofer op "Yes" staan?
- Heb je in datzelfde menu surround op "small" staan?
- Werkt de surround test in [Reiceiver] -> [setup] -> 6. Level Cal?
- Doen andere sources het wel goed?
- input (enter) : select 22
- ja staat op yes
- ja staat op small
- surround test is ok
- blu ray sp309 doet ook niet mee

hoe weet je nu of de TV wel 5.1 uitstuurt ?

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
[Receiver] -> [Home] -> Info

Wat je met "select 22" bedoelt is me niet helemaal duidelijk..

[ Voor 52% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-07-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op de toets receiver druk en vervolgens op home staat er op het scherm : dock all ch stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
??? Het moet er ongeveer zo uitzien: http://vandenborne.net/img/onkyo-nr509-info.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry op scherm van de tv staat nu :

input niets erachter
audio niets erachter
info niets erachter
listening mode niets erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je moet Info wel selecteren grapjas. En zorgen dat er TV-geluid uit je speakers komt.

[ Voor 41% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat echt niet voor niets onkyostarter hiervoor werkte ik nog met rooksignalen, ik bedank je bij voorbaat voor je geduld

input analog
output all ch st
5.1 ch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik zal kijken of ik een lichtje bij je kan doen branden.

Je input voor je receiver (en dus de output van de source) is analogue. Als het goed is, is dit niet tijdens het kijken van TV, want zo'n optische aansluiting is digitaal. Overigens doet dat OSD het helemaal niet tijdens het TV kijken, omdat de kabel direct naar de TV gaat, dus dat zou wel kunnen kloppen.

Als je tijdens het TV kijken op [Home], [Up], [Up], [Enter] drukt, zal er op je het display iets van PCM 2.0 komen te staan als het goed is. Of tijdens bepaalde digitale (HD)-uitzendingen 5.1 Dolby Digital ofzo. Dit geeft dus aan of het geluid van de TV stereo is of 5.1 surround.

Dat bepaalde uitzendingen geen surround hebben is niet iets waar jij of ik iets aan kunnen doen. Wat je wel kunt doen is dit geluid upmixen naar surround. Jij hebt het geluid momenteel op "All Ch Stereo" staan, wat betekent dat voor en achter stereogeluid uit de speakers komt. De center zal waarschijnlijk de overlap tussen links en rechts weergeven ofzo.

Met de knop [Music] of [Movie] kun je de output mode veranderen. De modi kun je bekijken in de manual. Net als de rest van deze info, ook al ben je een Geronimo met rooksignalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die set bij de mediamarkt gekocht en als je er geen verstand van hebt moet je er zelf helemaal doorheen tot een punt waarbij je hulp nodig hebt van mensen die er meer ervaring en kennis van hebben

Ik ga er morgen mee verder en weet zeker dat het uiteindelijk lukt maar alvast bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

loekf2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:13:
[...]
Updaten via het netwerk duurt wel lang, denk een half uur.
Maak er maar een uur van. Het downloaden zelf is met een paar minuten gebeurd (Heb 120Mbit Internet), maar het updaten zelf gaat niet echt snel. Liever dat ie er een uur over doet en dat het goed gaat, dan in 5 minuten en een "gebrickte" receiver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
heb n paar dingetjes die ik niet helemaal snap in mn 509 receiver:
- in ipod usb modus staat er op het tv scherm "druk mode button voor extended", maar geen enkele knopt werkt... wat mis ik?
- na 30min in die ipod modus schakelt ie automatisch uit. hoe verander ik dat? hij moet toch merken dat er audio gespeeld wordt...?
- ik kan alleen het volledige menu van de receiver openen bij BR/DVD of Game modi, niet bij NET of USB... klopt dat? ik heb heel vaak geen BR of GAME apparaat aan staan en zonder dat die dingen aan staan geeft ie ook geen beeld dus ook geen menu. klopt dit?

had trouwens een prachtige boxenset gezien op amazon.com: onkyo SKS 850 (met smalle zuilen voor, een 7.1 set die goede reviews krijgt, voor 299 dollar). maar helaas: no shipping outside US :( nou maar verder zoeken tussen de cantons en teufels en wel beschikbare onkyo's...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
thunder8 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 06:50:
[...]

Maak er maar een uur van. Het downloaden zelf is met een paar minuten gebeurd (Heb 120Mbit Internet), maar het updaten zelf gaat niet echt snel. Liever dat ie er een uur over doet en dat het goed gaat, dan in 5 minuten en een "gebrickte" receiver. ;)
Nou volgens mij verschilt dat echt heel erg per update. De langste update duurde volgens mij een half uurtje, maar ik heb er ook aantal gehad die binnen 5 minuten max waren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
knuppelhout schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:28:
- ik kan alleen het volledige menu van de receiver openen bij BR/DVD of Game modi, niet bij NET of USB... klopt dat? ik heb heel vaak geen BR of GAME apparaat aan staan en zonder dat die dingen aan staan geeft ie ook geen beeld dus ook geen menu. klopt dit?
Wat bedoel je met het 'volledige menu'? Het menu met OSD overlay? Je kunt namelijk te allen tijde in het volledige menu (via OSD of het display). Verder doet het OSD het hier ook gewoon in de NET en USB-modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
hmmm, bij mij niet dacht ik. misschien nog eens proberen, kan zijn dat ik te vroeg gedrukt heb.
dat menu bedoel ik ja, dat je op tv overlay kunt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:30:
[...]

Nou volgens mij verschilt dat echt heel erg per update. De langste update duurde volgens mij een half uurtje, maar ik heb er ook aantal gehad die binnen 5 minuten max waren gedaan.
Dit is mijn 2de update voor de 609, beide duurde 1 uur ongeveer. Maakt ook niet uit, ik update dan toch als ik hem niet nodig heb. Gister lekker ff een dutje gedaan toen hij bezig was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoi,

Ik heb een Onkyo SR-TX508 (of TX-SR508, dat haal ik altijd door elkaar :P )

In het begin had ik er een setje Jamo S506's op aangesloten, gewoon stereo.
Vervolgens dacht ik laat ik dat bi-ampen eens testen, dus zo gezegd zo gedaan.

Ik hoorde niet echt een duidelijk verschil, maargoed, het meubel stond al weer op zn plek en ik had geen zin om dat weer te verschuiven en gewoon weer een enkele kabel per speaker er naar toe te trekken.

Nu heb ik sinds kort een centerspeaker er op aangesloten.
Feitelijk gebruik ik dus nu 5 kanalen (2x bi-amp + 1x center) en ik vroeg me af of die receiver dat allemaal nog wel netjes aan kan en of ik nu met die center niet beter terug kan gaan naar 3 kanalen aansturen, dus gewoon 2x speaker en 1x center.

Zou het mogelijk zijn dat een en ander dan net iets beter klinkt? Of heeft de receiver ook genoeg om de 2 speakers bi-amp en nog een center aan te sturen en ga ik nauwelijks tot geen verschil merken?

Niet dat het slecht klinkt nu, helemaal niet, maar ik zat me het ineens af te vragen of die mogelijkheid bestaat.
Ik heb namelijk weinig zin om alles weer van de muur te trekken en dan dadelijk tot de conclusie komen dat het geen bal uit maakt.

Iemand die hier zijn of haar licht over kan laten schijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Receivers zijn veelal wel stabiel tot en met vijf kanalen, vanaf zeven kanalen ga je pas zien dat voedingen te kort gaan komen en de geleverde vermogens in gaan zakken. Dus op zich zou het voor je receiver niet heel veel uit moeten maken. Blijft wel een feit natuurlijk dat drie kanalen aansturen makkelijker is dan vijf kanalen. Maar 3 x 60 Watt blijft altijd nog minder dan 5 x 40 Watt (puur als voorbeeld). Maar dat is allemaal theorie. Mocht je het echt willen testen dan zit er niets anders op dan het meubel naar voren te trekken en aan de slag te gaan met een goede dB-meter. Als je zelf het geluid goed vind klinken dan zou ik het lekker zo laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
3x60W is al ondraaglijk luid, zeker in een huiskamer.
Het komt er vooral op aan die wattjes zonder vervorming te produceren.

Dus discussieren of 5x40W meer is dan 3x60W is nogal zinloos.
Geluidsdruk in dB volgt een logaritmische schaal.
Het verschil tussen 1W en 2W hoor je beter dan het verschil tussen 180W en 200W.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was er niet duidelijk aan "puur als voorbeeld"? Dat was verder ook niet de kern van de post of het hele discussiepunt. De kern van de post was dat als het goed klonk zo dat ik het lekker zo zou laten staan. En dat als je het echt wilt weten je toch zal moeten gaan meten (en dat rijmt :9).

[ Voor 70% gewijzigd door FeaR op 19-07-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Meten is weten :+

Maargoed, ik vind het eik wel prima zo, dus ik laat het gewoon staan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje

Maksietje

Gisteren mijn Onkyo TX-NR509 binnen gekregen. Gisteravond toen de vrouw klaar was met tv kijken aangesloten. Alles werkt, alleen de dvd speler die met via component is aagesloten, die werkt nog niet.
Digitale ontvanger via HDMI en tv op HDMI out werkt super.
Voor mij is het duidelijk, het eerst volgende wat vervangen gaat worden is de dvd speler, met HDMI dus.

Vanavond eens fijn verder speler met de receiver, even tijdelijk een netwerk touwtje neerleggen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
De 509 kan geen A/D-conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
knuppelhout schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:28:
heb n paar dingetjes die ik niet helemaal snap in mn 509 receiver:
- in ipod usb modus staat er op het tv scherm "druk mode button voor extended", maar geen enkele knopt werkt... wat mis ik?
- na 30min in die ipod modus schakelt ie automatisch uit. hoe verander ik dat? hij moet toch merken dat er audio gespeeld wordt...?

..cut..
Ik heb zelf een 609 en geen ervaring met de ipod aansluiting (heb spotify) maar wel met je laatste punt. Ik wou die Audisy uitzetten maar dat leek alleen te werken in receiver mode niet in net of usb idd. Totdat ik op het menu knopje op de receiver zelf drukte. Dat werkt wel, maar vreemd genoeg niet via de AB. Lijkt me een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
In modi waar het OSD niet beschikbaar is, kan je volgens mij op de display van de receiver zelf ook alles instellen als ik me niet vergis. Ik krijg in ieder geval het menu wel te zien op de onkyo display, al is het wat onhandig door het beperkt aantal text regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Ook wil de AB nog wel eens op de stand springen om externe apparaten aan te sturen. Dan doen veel knoppen het niet, omdat de AB dan niet de receiver probeert aan te sturen maar het externe apparaat. Als je dan op de AB op het knopje Receiver drukt dan doet alles het weer. Het is me niet helemaal duidelijk of dit ook jullie probleem is though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dennism schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:37:
In modi waar het OSD niet beschikbaar is, kan je volgens mij op de display van de receiver zelf ook alles instellen als ik me niet vergis. Ik krijg in ieder geval het menu wel te zien op de onkyo display, al is het wat onhandig door het beperkt aantal text regels.
Heeft ook wel zn charme he, liggend op de grond voor je receiver alles instellen ipv lui op de bank hangen en hem zo instellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Laatst online: 05-09 16:59
Wil nu net mijn iPod aansluiten via USB i.c.m. headphones en ik krijg geen geluid, nu zie ik in de manual het volgende;

• If you connect an iPod or iPhone to the USB port on this device,
no sound will be output from the headphones jack.

What the hell? Dit was op mijn tx-nr808 wel gewoon mogelijk.... iemand enig idee of je dit kan omzeilen of waarom ze dit uberhaupt gedaan hebben?
Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.