Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
PCan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:48:
Ik heb de TX-SR608 aangesloten in BI-AMP met 5.1 conf. en denk er over om er 2 speakers bij te kopen voor FRONT-HIGH. Daarvoor wil ik de nu onbenutte linker 7.1 terminals gaan gebruiken.
Uit het manual begrijp ik echter dat hij in BI-AMP niet verder gaat dan 5.1, klopt dit?

In de setup staat Front High/Front Wide/Zone2 in grijs op FRONT HIGH. bij luidsprekerinstellingen.
Als ik 'm van BI-AMP naar NORMAAL zet, wordt Front High/Front Wide/Zone2 vrijgegeven.
Ik gebruik de reciever vooral voor tv en films kijken, soms in 3D. Dus de surround effecten zijn voor mij belangrijk. Wanneer krijg ik het beste effect, met BI-AMP/5.1 of zonder BI-AMP/7.1 (Front-High)?
Bi-amp en front high gaan inderdaad niet samen. Het nut van Bi-ampen is al eerder besproken en kan een voordeel hebben, maar dit hoeft zeker niet zo te zijn. Wat voor speakers laat je bi-ampen en wat is de rest van de setup?

Ik zou gewoon bi-amp aan en uit zetten en kijken of je verschil hoort. Verder kun je front high proberen aan te sluiten (eerst met speakers die je al hebt) en te kijken wat beter klinkt...
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:30:
Ik heb een Onkyo 508 en sinds vandaag een centerspeaker erbij (had eerst 2.0).

Nu klonk de center in eerste instantie wat aan de zachte kant en heb ik hem op +9 gezet in het level menuutje.

Is het wellicht een beter idee om eens met die microfoon wat bij de receiver zat aan de slag te gaan om alles in te laten stellen? Is dat lastig? Kan elke debiel (lees: ik) dat zonder problemen doen? :)
Het met de microfoon aansluiten is juist zo makkelijk dat iedereen het kan doen. Gewoon de manual erbij en dan stekker inpluggen. Wel krijg je niet altijd goede resultaten met het automatisch instellen, maar misschien geeft het wel een goed begin voor verdere fijnafstelling.

[ Voor 24% gewijzigd door jaapsander op 01-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat prutsen met de settings van de 609 wil ik het volgende even kwijt. Vandaag de bonus blu-ray Avatar3D binnengekregen van Panasonic. Net even een stukje zitten kijken. In combi met de Onkyo 609 en HK BQ16 echt een WOW-effect. DTS-master en DTS-HD....het spat werkelijk van beeld en geluid. Het 3D effect, zelfs op mijn 42VT30 is prachtig. Ik ben zeer Heppie[boeddah].... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Onkyo HT-S5405 is te koop hier voor 444 euro. Maar een ander optie is de Onkyo TX-SR608 receiver kopen voor 300 euro en dan voor ongeveer 150 euro aan speakers kopen. Maar volgens mij haal ik dan nooit de kwaliteit van dat eerste setje . Heeft iemand misschien ervaring met de De Onkyo HT-S5405?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:53:
De Onkyo HT-S5405 is te koop hier voor 444 euro. Maar een ander optie is de Onkyo TX-SR608 receiver kopen voor 300 euro en dan voor ongeveer 150 euro aan speakers kopen. Maar volgens mij haal ik dan nooit de kwaliteit van dat eerste setje . Heeft iemand misschien ervaring met de De Onkyo HT-S5405?
Volgens mij is de TX-SR608 wel iets hoger als de unit die bij de Onkyo HT-S5405 geleverd wordt. Maar voor 150 euro een 5.1 set kopen is eigenlijk niet te doen. Het kan wel, maar kwaliteit is dan iets wat je niet zal hebben. Dan krijg je setjes als de JBL SCS 200.5. En heel veel slechter dan dat setje kan het niet. Nu is het met dergelijke kleinere speakers altijd wel wat behelpen, maar mijn keuze zou in dit geval niet voor de TX-S608 met de 5.1 van 150 zijn. Dan eerdere een lagere serie receiver zodat je net wat meer geld in de 5.1 kan steken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is ook wat ik dacht en ik ben niet van plan om er meer dan 450 euro aan uit te geven. Ik ga waarschijnlijk dan toch voor de Onkyo HT-S5405.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Mijn Conf.
Onkyo SR-608, 7x160W/6 Ohm
Front Yamaha NS-150, 100-200W/6Ohm 40Hz-35kHz
Centr Yamaha NS-C444, max. 250W/6Ohm 55Hz-35kHz
Surround Celestion MP1, max. 150W/8Ohm 70Hz-20kHz
Subwfr Yamaha YST-SW105, actief 100W 30-200Hz

De fronts zijn in BI-AMP aangesloten op terminal Front Spkrs (woofers) en
op terminal SurrBack/Front High/Front Wide (Tweeters).
Zoals ik al schreef denk ik er over om 2 extra speakrs te kopen voor Front High, b.v. Yamaha NS-333, max. 150W/6Ohm 60Hz-35kHz., maar dan moet ik BI-AMP opofferen voor 7.1
Uitproberen gaat natuurlijk niet, ik moet ze nog kopen.
Denken jullie dat de geluidsbeleving met de huidige 5.1 BI-AMP beter/slechter is dan met 7.1 zonder BI-AMP?
Voegen FRONT High speakers voldoende toe aan het surround effect om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
FeaR schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:04:
[...]

Volgens mij is de TX-SR608 wel iets hoger als de unit die bij de Onkyo HT-S5405 geleverd wordt. Maar voor 150 euro een 5.1 set kopen is eigenlijk niet te doen. Het kan wel, maar kwaliteit is dan iets wat je niet zal hebben. Dan krijg je setjes als de JBL SCS 200.5. En heel veel slechter dan dat setje kan het niet. Nu is het met dergelijke kleinere speakers altijd wel wat behelpen, maar mijn keuze zou in dit geval niet voor de TX-S608 met de 5.1 van 150 zijn. Dan eerdere een lagere serie receiver zodat je net wat meer geld in de 5.1 kan steken.
Ik volg dit topic al een geruimte tijd zonder te reageren, maar wat ik mij nu afvraag is waarom de JBL SCS 200.5 zo ongelovelijk slecht is. Als ik namelijk reviews lees op Kieskeurig, Testfreaks en Reviewcentre staat er maar 1 negatief verhaal op. Graag zou ik hier een argument voor willen zien in plaats van een troll te plaatsen. Als je het kan afkraken kan je het toch ook wel onderbouwen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Ik volg dit topic al een geruimte tijd zonder te reageren, maar wat ik mij nu afvraag is waarom de JBL SCS 200.5 zo ongelovelijk slecht is. Als ik namelijk reviews lees op Kieskeurig, Testfreaks en Reviewcentre staat er maar 1 negatief verhaal op. Graag zou ik hier een argument voor willen zien in plaats van een troll te plaatsen. Als je het kan afkraken kan je het toch ook wel onderbouwen, niet?
De set is zo slecht als dat je zelf gewend bent. Ben zelf ook begonnen met jbl en nu overgestapt naar jamo. Het is een persoonlijke voorkeur. Het enige wat ik altijd zeg ga luisteren en dan niet bij media markt maar in een goed ingerichte winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Binnen dat referentiekader (prijs van €150) zal het vast geen slecht setje zijn, al kan ik daar inhoudelijk niks over zeggen omdat ik het setje nooit heb gehoord. Blijkbaar heeft FeaR1986 dat wel. Verder kun je aan de specs ook al wel wat zien. Zo is een frequency response vanaf 110Hz bij -6dB verre van indrukwekkend. Dit gaat gegarandeerd leiden tot een veel te hoge LFE crossover. Of een gat in het (midden)spectrum.

Maar ik denk dat het voornaamste punt, abstraherend van die specifieke set, overeind blijft. Namelijk dat de verhouding tussen €300 voor een receiver versus €150 voor 5 speakers én een sub nogal scheef gaat.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
whocarez schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:26:
[...]

De set is zo slecht als dat je zelf gewend bent. Ben zelf ook begonnen met jbl en nu overgestapt naar jamo. Het is een persoonlijke voorkeur. Het enige wat ik altijd zeg ga luisteren en dan niet bij media markt maar in een goed ingerichte winkel.
Hier sluit ik mij dan ook bij aan. Alleen is het dan wat kul om je eigen mening als een feit bij anderen op te leggen zonder enige onderbouwing. Voor een budgetset is de SCS 200.5 toch echt een prima keus als je het mij vraagt. Goedkoop en alsnog beter geluid dan een Logitech set (in ieder geval veel beter dan de X-530).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Iemand toevallig bekend met het probleem van het wegvallen van het signaal via de onkyo tx-sr508.

Heb zelf ongelovelijk veel last van het volgende probleem
Sluit middels hdmi me dell xps17 aan op me onkyo en dan door naar me tv. Bij bepaalde fragmenten scenes hikt de versterker en valt het geluid weg. In sommige gevallen krijg ik zelfs een mooie rode balk er door heen.

Sluit ik de laptop direct aan op de tv niks aan het handje.

Met de playstation had ik het zelfde maar daar was de truuk een ontzettend goekope kabel er tussen zetten. Maar nu maakt het niet uit of ik er een monster/lidl/ibood kabel tussen zet zodra het via me versterker gaat valt het geluid soms weg en soms ook een mooie rode streep door het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:47:
De fronts zijn in BI-AMP aangesloten op terminal Front Spkrs (woofers) en
op terminal SurrBack/Front High/Front Wide (Tweeters).
Zoals ik al schreef denk ik er over om 2 extra speakrs te kopen voor Front High, b.v. Yamaha NS-333, max. 150W/6Ohm 60Hz-35kHz., maar dan moet ik BI-AMP opofferen voor 7.1
Uitproberen gaat natuurlijk niet, ik moet ze nog kopen.
Denken jullie dat de geluidsbeleving met de huidige 5.1 BI-AMP beter/slechter is dan met 7.1 zonder BI-AMP?
Voegen FRONT High speakers voldoende toe aan het surround effect om dit te doen?
Je kan toch je fronts even single-wire (met bruggen) of bi-wire aansluiten om te zien (althans, horen) hoe dat klinkt? Dan weet je of je speakers veel minder presteren zonder bi-amp. Als het verschil er niet is dan is de keuze voor 7.1 best leuk. De vraag is alleen of je er veel aan hebt. Naar mijn weten zijn er namelijk niet extreem veel bronnen met een native 7.1 track. Veel is - helaas - nog steeds een 5.1 welke naar 7.1 wordt gesampeld. Al is dat bij sommige films best aardig gedaan. Maar testen hoe je fronts zonder bi-amp klinken is binnen een paar minuten te doen.
Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:57:
[...]Ik volg dit topic al een geruimte tijd zonder te reageren, maar wat ik mij nu afvraag is waarom de JBL SCS 200.5 zo ongelovelijk slecht is. Als ik namelijk reviews lees op Kieskeurig, Testfreaks en Reviewcentre staat er maar 1 negatief verhaal op. Graag zou ik hier een argument voor willen zien in plaats van een troll te plaatsen. Als je het kan afkraken kan je het toch ook wel onderbouwen, niet?
Als je dit topic al geruime tijd leest dan heb je enkele posts terug ook kunnen lezen hoe lastig het afstellen van een setje met dergelijke speakers is. Crossovers van subwoofers welke op 150 Hz of zelfs hoger geplaatst moeten worden. Dan spreek je niet meer over een subwoofer, dan is het en gewone woofer aan het worden. En dat merk je niet alleen in het klankbeeld, maar ook in de praktische dingen als het niet overal kunnen plaatsen van de subwoofer. Dat punt geld niet alleen voor de sets toen besproken, maar ook voor de JBL welke ik aanhaalde.

Maar goed, als jij op reviews op sites als Kieskeurig af gaat is het wellicht voor jou wel een leuke set. Hoe serieus moet je die reviews daar nemen?!? Mensen die na een week gebruik apparaten een 10 voor duurzaamheid geven. Of apparaten een 1 omdat er te veel opties op zitten. Nee, dan heb je echt goede reviews te pakken. Er zijn sowieso maar weinig sites met echt goede tests, veelal is er namelijk altijd wel een vorm van sponsoring en daarom kleuring in de verslagen. Sony wordt op What Hifi redelijk gehyped; Hifi.nl is eigenlijk postief over alles; B&W wordt in de grote Engelse bladen altijd goed bevonden, maar dat is niet gek als je weet waar de roots liggen van dat merk en zo kan je nog wel even doorgaan.

Maar ik heb de JBL inderdaad geluisterd en met alle respect is dat setje echt gewoon troep. Ik durf te stellen dat je dan met een Logitech setje haast nog beter geluid hebt. Sterker nog, voor die vijf tientjes van een X-530 heb je meer waar van je geld dan de 150 plus euro voor die JBL. Het kan ook niet anders, want voor dit soort bedragen een 5.1 neerzetten is gewoon haast onmogelijk. Heel de set is plastic fantastic en dat hoor je zeer goed terug in het geluid. Hoge tonen worden erg schel en niet natuurlijk gebracht en de subwoofer staat er maar een beetje lomp bij te bonken (wat dus weer door het bereik van de "speakers" komt). Wellicht leuk voor bepaalde films, maar bij het gros van de films hoor ik het geluid nog liever over mijn TV-speakers dan over dat specifieke JBL-setje. Dan kan je beter wat verder sparen en voor andere setjes gaan. Merken als Tannoy, Klipsch en Canton maken ook dergelijke setjes welke vele malen beter klinken. Overigens heb ik dat ergens in al mijn posts vast al een keer aangehaald en ik ga niet telkens alles opnieuw lopen posten.

Grootste deel wat hierboven beschreven staat is reeds in dit topic of een ander topic aan bod gekomen. Dus de volgende keer iets verder zoeken dan mij meteen een troll te noemen. Maar heb jij toevallig zelf die set en bent nu gewoon op je teentjes getrapt omdat iemand anders hem niet goed vind klinken?

Overigens zit ik net naar jouw posts te kijken en jij onderbouwt ook lang niet alles wat je post. Dus iets met een pot en een ketel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Weet iemand hoe het doorlussen van ethernet via hdmi in zijn werk gaat?

Ik heb nu zowel de ex711 van sony als de onkyo sp309 met ethernet poort (met daar tussenin de ht-s3405) dus ik hoopte dat ik maar één ethernet snoer nodig zou hebben. Echter krijg ik het niet werkend. Het maakt niet uit of ik hem in de blueray speler of de tv duw het internet signaal wordt niet doorgegeven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
icecreamfarmer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:03:
Weet iemand hoe het doorlussen van ethernet via hdmi in zijn werk gaat?

Ik heb nu zowel de ex711 van sony als de onkyo sp309 met ethernetpoort (met daar tussenin de ht-s3405) dus ik hoopte dat ik maar één ethernetsnoer nodig zou hebben. Echter krijg ik het niet werkend. Het maakt niet uit of ik hem in de bluray-speler of de tv duw het internetsignaal wordt niet doorgegeven.
Ik geloof niet dat dat werkt. Dat er aders in de hdmi-kabels zitten daarvoor wil niet zeggen dat de apparaten ze ook gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2011 11:07 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ik geef meteen toe dat ik me er niet voldoende in verdiept heb, maar om je op weg te helpen;
HDMI 1.4a heeft inderdaad extra aders voor DNLA, maar dan moeten alle apparaten meewerken.
Ik neem aan dat je reciever met een CAT5 UTP kabel op je server of router aangesloten is?
Kijk in de gebruiksaanwijzing van je reciever of daar alles goed ingesteld staat.
Zet tijdelijk de firewall in je server uit om uit te sluiten dat die het probleem geeft.
Kijk in de gebruiksaanwijzing van je cliënt (tv) of daar alles goed staat en ondersteund wordt.
Kan zijn dat de firmware of zelfs de hardware van je tv dit helemaal niet ondersteund.
Met sony tv kan je zoeken naar servers, komt je server daarin voor?
Heb je op je pc een serverprog draaien? Wild Mediaserver is de beste.(voor één cliënt).
Windows Mediaserver werkt ook, maar beperkt tot een paar bestandsformaten.
Kijk op Sony forem.

p.s. Ik heb mijn Sony TV op WiFi draaien 5MHz band, werkt uitstekend.(geen kabel dus).

[ Voor 4% gewijzigd door PCan op 02-07-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Volgens mij mis je volledig het punt :P. Je praat al over de toepassingen van de netwerkfunctionaliteit: de applicatielaag. Maar eerst zal men zich toch echt moeten gaan bekommeren om de fysieke laag. Met als grote vraag: hoe gaat men UTP en HDMI convergeren? Welke apparaten zullen gaan functioneren als bridge? De receivers zijn de meest voor de hand liggende keuze, maar ik geloof niet dat er producten op de markt zijn die daar al iets mee doen. Daar komt nog bij dat je niet alleen een bridge moet hebben, je moet ook sources hebben die ethernet over HDMI willen en kunnen sturen en ook dat bestaat volgens mij nog niet. Met een all UTP/WiFi-netwerk zou je verhaal kloppen, maar dat wil hij/zij juist niet.

Het zou goed kunnen dat dat in de lineup 2012 of 2013 wel wordt ingebouwd in diverse apparaten, maar voor zover ik weet is dat anno 2011 nog niet aan de orde.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PCan schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:05:
Ik geef meteen toe dat ik me er niet voldoende in verdiept heb, maar om je op weg te helpen;
HDMI 1.4a heeft inderdaad extra aders voor DNLA, maar dan moeten alle apparaten meewerken.
Ik neem aan dat je reciever met een CAT5 UTP kabel op je server of router aangesloten is?
Kijk in de gebruiksaanwijzing van je reciever of daar alles goed ingesteld staat.
Zet tijdelijk de firewall in je server uit om uit te sluiten dat die het probleem geeft.
Kijk in de gebruiksaanwijzing van je cliënt (tv) of daar alles goed staat en ondersteund wordt.
Kan zijn dat de firmware of zelfs de hardware van je tv dit helemaal niet ondersteund.
Met sony tv kan je zoeken naar servers, komt je server daarin voor?
Heb je op je pc een serverprog draaien? Wild Mediaserver is de beste.(voor één cliënt).
Windows Mediaserver werkt ook, maar beperkt tot een paar bestandsformaten.
Kijk op Sony forem.

p.s. Ik heb mijn Sony TV op WiFi draaien 5MHz band, werkt uitstekend.(geen kabel dus).
Beide werken wel als ik de ethernetkabel er direct in plug en ik kan dan ook de internet functies gebruiken.
Ik heb de versterker er ook al tussenuit gehaald en de TV rechtstreeks met de blueray speler aangesloten maar dat werkt ook niet. Ik ben bang dat het toch 2 ethernet kabels gaan worden.

(zou ik nog iets via handmatige instellingen kunnen doen? Want ik krijg ook nergens gevonden of de apparaten het wel ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HarmoniousVibe schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:32:
Volgens mij mis je volledig het punt :P. Je praat al over de toepassingen van de netwerkfunctionaliteit: de applicatielaag. Maar eerst zal men zich toch echt moeten gaan bekommeren om de fysieke laag. Met als grote vraag: hoe gaat men UTP en HDMI convergeren? Welke apparaten zullen gaan functioneren als bridge? De receivers zijn de meest voor de hand liggende keuze, maar ik geloof niet dat er producten op de markt zijn die daar al iets mee doen. Daar komt nog bij dat je niet alleen een bridge moet hebben, je moet ook sources hebben die ethernet over HDMI willen en kunnen sturen en ook dat bestaat volgens mij nog niet. Met een all UTP/WiFi-netwerk zou je verhaal kloppen, maar dat wil hij/zij juist niet.

Het zou goed kunnen dat dat in de lineup 2012 of 2013 wel wordt ingebouwd in diverse apparaten, maar voor zover ik weet is dat anno 2011 nog niet aan de orde.
IK wil gewoon het internet signaal doorlussen, hdmi 1.4 zou het moeten ondersteunen en beide apparaten en de kabels zijn hdmi 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
icecreamfarmer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:37:
[...]

IK wil gewoon het internet signaal doorlussen, hdmi 1.4 zou het moeten ondersteunen en beide apparaten en de kabels zijn hdmi 1.4.
Volgens die redenering zou ook elke TV met hdmi 1.4 3D moeten ondersteunen en een resolutie van 4k x 2k met Deep Colour moeten kunnen weergeven e.d.

Nogmaals, er is een verschil tussen welke functionaliteit door de kabel wordt gefaciliteerd en welke door de apparaten wordt geïmplementeerd. Ik vind het ontzettend logisch dat standaarden en de kabels eerst komen en dan pas apparaten. De paar aders zijn namelijk maar een kleine toevoeging, terwijl de implementatie in de apparaten een veel grotere klus zal zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HarmoniousVibe schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Volgens die redenering zou ook elke TV met hdmi 1.4 3D moeten ondersteunen en een resolutie van 4k x 2k met Deep Colour moeten kunnen weergeven e.d.

Nogmaals, er is een verschil tussen welke functionaliteit door de kabel wordt gefaciliteerd en welke door de apparaten wordt geïmplementeerd. Ik vind het ontzettend logisch dat standaarden en de kabels eerst komen en dan pas apparaten. De paar aders zijn namelijk maar een kleine toevoeging, terwijl de implementatie in de apparaten een veel grotere klus zal zijn.
1.4 is toch gewoon een standaard 3d is een extra functie. Als ze zeggen aan de 1.4 standaard te voldoen dan zou dat toch wel de volledige standaard zijn :?
Dus dat de hdmi controller het wel aankan maar alleen het scherm niet, wat is anders het nut van het hebben van standaarden?

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
icecreamfarmer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:47:
[...]

1.4 is toch gewoon een standaard 3d is een extra functie. Als ze zeggen aan de 1.4 standaard te voldoen dan zou dat toch wel de volledige standaard zijn :?
Dus dat de hdmi controller het wel aankan maar alleen het scherm niet.
Ja, dat geldt dus ook voor hdmi 1.4. De hdmi-kabel/poort en misschien zelfs de controller kan het wel aan, maar de achterliggende hardware en/of software niet. Simple as that. Die connectivity-standaarden zijn ontworpen zodat de ontwikkelaars van de apparaten weten dat als ze volgens die standaard interfacen, ze compatible zijn met apparaten die dat ook doen (als het goed is; met CEC is dat niet erg goed gelukt).

Je zou kunnen kijken of je HDMI-poorten gelabeld zijn met HEC (HDMI Ethernet Channel), maar zoals ik al zei zou ik er absoluut niet op rekenen.
HDMI devices are manufactured to adhere to various versions of the specification, in which each version is given a number, such as 1.0, 1.2, or 1.3a.[2] Each subsequent version of the specification uses the same kind of cable but increases the bandwidth and/or capabilities of what can be transmitted over the cable.[2] A product listed as having an HDMI version does not necessarily mean that it will have all of the features that are listed for that version, since some HDMI features are optional, such as Deep Color and xvYCC (which is branded by Sony as "x.v.Color").[100][101] Note that with the release of the version 1.4 cable, the HDMI Licensing LLC group (which oversees the HDMI standard) will require that any reference to version numbers be removed from all advertising from the cable only.[102] Non-cable HDMI products starting on January 1, 2012 will no longer be allowed to reference the HDMI number and will be required to state which features of the HDMI specification the product supports.[103]
Vergelijking: als je een 802.11N USB-stick aansluit op USB1.1, wil dat niet zeggen dat het plotseling geen 802.11N meer is.

[ Voor 81% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Of je nou je UTP kabel in het RJ45 busje duwt, of de pennen van je HDMI poort daaraan koppelt dat maakt niks uit. Daar heb je echt geen geavanceerde techniek voor nodig. Het zou zo kunnen zijn dat de Sony tv de aders in de HDMI kabel gewoon ziet als bedraad netwerk. Desnoods via een soort van Switch.
De vraag is alleen, hebben ze dat gedaan of niet?
Zo niet, dan is de meest simpele oplossing een router met WiFi.
Ik gebruik de ASUS RT56U, geen geweldige router, maar wel snel en het werkt goed met mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
FeaR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 02:53:
Maar goed, als jij op reviews op sites als Kieskeurig af gaat is het wellicht voor jou wel een leuke set. Hoe serieus moet je die reviews daar nemen?!? Mensen die na een week gebruik apparaten een 10 voor duurzaamheid geven. Of apparaten een 1 omdat er te veel opties op zitten. Nee, dan heb je echt goede reviews te pakken. Er zijn sowieso maar weinig sites met echt goede tests, veelal is er namelijk altijd wel een vorm van sponsoring en daarom kleuring in de verslagen. Sony wordt op What Hifi redelijk gehyped; Hifi.nl is eigenlijk postief over alles; B&W wordt in de grote Engelse bladen altijd goed bevonden, maar dat is niet gek als je weet waar de roots liggen van dat merk en zo kan je nog wel even doorgaan.
Je moet uitgaan van de standaard consument, niet iemand die € 4500 heeft liggen voor wat speakers plus een receiver waar ik dus ook bij pas. Consumenten kijken vaak op Kieskeurig en soms ook nog eens op CNet al hangt het van het type consument af. Als je een simpele zoekterm aan de zoekmachine voert, stel 'JBL SCS 200.5 review' zul je zien dat je veelal de consumenten review websites te zien krijgt en niet diegene die je zoekt voor de audiofiele personen.
Maar ik heb de JBL inderdaad geluisterd en met alle respect is dat setje echt gewoon troep. Ik durf te stellen dat je dan met een Logitech setje haast nog beter geluid hebt. Sterker nog, voor die vijf tientjes van een X-530 heb je meer waar van je geld dan de 150 plus euro voor die JBL. Het kan ook niet anders, want voor dit soort bedragen een 5.1 neerzetten is gewoon haast onmogelijk. Heel de set is plastic fantastic en dat hoor je zeer goed terug in het geluid.
Neem van mij aan dat de X-530 en X-230 slechter klinken als wat ik hier heb staan (TX-SR508 en de SCS 200.5). Voor mij (stereotype consument) is dit prima te doen. Ik weet heus wel dat er betere setjes te vinden zijn maar je moet ergens mee beginnen. Je kunt natuurlijk meteen als leek € 6000 uitgeven met de aanname dat het beter klinkt als zo'n 'plastic fantastic' set, maar je moet er ook kennis van hebben.

Als jij aan een normale consument vraagt (die graag muziek luistert maar er niets vanaf weet) om even een set af te stellen kom je ook voor onaangename verassingen te staan.
Hoge tonen worden erg schel en niet natuurlijk gebracht en de subwoofer staat er maar een beetje lomp bij te bonken (wat dus weer door het bereik van de "speakers" komt). Wellicht leuk voor bepaalde films, maar bij het gros van de films hoor ik het geluid nog liever over mijn TV-speakers dan over dat specifieke JBL-setje. Dan kan je beter wat verder sparen en voor andere setjes gaan. Merken als Tannoy, Klipsch en Canton maken ook dergelijke setjes welke vele malen beter klinken. Overigens heb ik dat ergens in al mijn posts vast al een keer aangehaald en ik ga niet telkens alles opnieuw lopen posten.
Dit is ook weer geheel afhankelijk van je eigen voorkeur. Ik vind de speakers (om het even als voorbeeld aan te dragen) van mijn 42PFL5405H/12 nergens naar klinken, vandaar dat ik mij een receiver plus wat speakers heb aangeschaft. Verstandig of niet, ik ben er blij mee en daar draait het allemaal om.
Grootste deel wat hierboven beschreven staat is reeds in dit topic of een ander topic aan bod gekomen. Dus de volgende keer iets verder zoeken dan mij meteen een troll te noemen.
Om toch maar even aan te tonen dat ik toch echt wel gezocht heb voordat ik mensen ergens van ga beschuldigen, zie ook:
Budget surround set voor beginner.
Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 38

In al deze resultaten zie ik nergens (specifieke zoekterm: SCS 200.5 en SCS200.5) een argument voorbij komen om de speakers niet te halen, vandaar dat ik ook vroeg of je er een argument voor had.
Maar heb jij toevallig zelf die set en bent nu gewoon op je teentjes getrapt omdat iemand anders hem niet goed vind klinken?
Waarom zou ik op mijn teentjes getrapt zijn als een ander neerbuigend is over het setje wat ik heb? Zelfs als de Paus het zou zeggen maakt het mijn geen donder uit, iedereen heeft zijn eigen mening en die dien je te respecteren. Ben je het er niet mee eens, geen probleem, maar ga dan niet zaken afkraken zonder een fatsoenlijk argument.

Dat het ergens eerder is gezegd (lees: buiten het AUD forum) kun je mensen niet de schuld geven dat hij/zij maar beter had moeten zoeken. Plaats dan voortaan een link met de argumenten die eerder waren aangedragen door jou of een ander.
Overigens zit ik net naar jouw posts te kijken en jij onderbouwt ook lang niet alles wat je post. Dus iets met een pot en een ketel :z
Zeker weten dat ik (haast) nergens een argument bij zet? Kijk alleen maar al in het mismoderatietopic, dan zie je toch echt dat ik mijn best doe om alles te onderbouwen. De enige keren dat ik kortaf ben met mijn reactie is als de reden voor zichzelf spreekt omdat het al in de FAQ of een ander informatief topic is gedekt.

Het is daarom ook flauw om te zeggen dat de pot de ketel verwijdt terwijl je niet eens de moeite hebt genomen om een goed aantal posts door te nemen. Ik doe mijn best om argumenten te geven waarom dat wat er staat onjuist, of juist is. Als jij dat met de laatste paar posts niet hebt gezien wil ik je adviseren om toch even dieper te graven, daar zijn modpowers namelijk ook voor. :)

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen jou of je kennis omtrent deze zaken. Ik vind het juist leuk om ook wat uit de audiowereld op te steken alleen kan ik er niet tegen als mensen een product afkraken zonder eerst naar argumenten te wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om het ontopic te houden zal ik niet overal op in gaan, maar ik wil wel even wat punten aankaarten.
Manuel schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:53:
[...]Consumenten kijken vaak op Kieskeurig en soms ook nog eens op CNet al hangt het van het type consument af.
Blijft een feit - en dat kan je eigenlijk niet anders dan alleen beamen - dat een product na één week al een tien voor duurzaamheid geven gewoon onmogelijk is. Idem met dat het op mij heel apart over komt als Product X negatief wordt beoordeeld omdat er te veel opties op zitten. Dan heb je het gewoon niet helemaal goed begrepen als consument zijnde...
Neem van mij aan dat de X-530 en X-230 slechter klinken als wat ik hier heb staan (TX-SR508 en de SCS 200.5). Voor mij (stereotype consument) is dit prima te doen. Ik weet heus wel dat er betere setjes te vinden zijn maar je moet ergens mee beginnen. Je kunt natuurlijk meteen als leek € 6000 uitgeven met de aanname dat het beter klinkt als zo'n 'plastic fantastic' set, maar je moet er ook kennis van hebben.
Het punt is gewoon dat de SCS 200.5 voor het geld gewoon niets bijzonders biedt, dan kan je beter gewoon even doorsparen en iets van de merken kopen die ik eerder aanhaalde. Of eigenlijk het beste met slechts 150 euro is gewoon voor 2.0 gaan met twee monitoren. Maar die JBL is iets meer dan 150 euro, als je iets meer neerlegt (en dat is echt tientjeswerk) dan kan je al de Jamo S 426 HCS 3 halen welke toch uit iets meer speaker bestaat. Verdubbel je het budget dan kan je al naar de Jamo kijken maar dan met de S606 als speakers. Je moet ze wel kwijt kunnen natuurlijk, maar het valt gewoon niet te ontkennen dat je met melkpakjes nooit een compleet beeld kan krijgen.
Als jij aan een normale consument vraagt (die graag muziek luistert maar er niets vanaf weet) om even een set af te stellen kom je ook voor onaangename verassingen te staan.
Dat is het kromme: een paar zuilen met goed opgegeven specificaties - welke dus niet voor de "gemiddelde consument" zijn bedoeld zijn met zo veel meer gemak af te stellen dan de 5.1 setjes welke wel voor die doelgroep is bedoeld. Eigenlijk het omgekeerde wat je wilt hebben...
Dit is ook weer geheel afhankelijk van je eigen voorkeur. Ik vind de speakers (om het even als voorbeeld aan te dragen) van mijn 42PFL5405H/12 nergens naar klinken, vandaar dat ik mij een receiver plus wat speakers heb aangeschaft.
Toch staat Philips niet bekend om TV's te maken met het slechtste geluid. Ik heb hier een 9000-serie staan van hetzelfde merk en daar komt meer dan behoorlijk geluid uit. Beter dan het Altec Lanting-setje wat ik bij de PC had staan. Alleen jammer dat ze met de nieuwere series daar wel weer wat op bezuinigd hebben...
Als jij dat met de laatste paar posts niet hebt gezien wil ik je adviseren om toch even dieper te graven, daar zijn modpowers namelijk ook voor. :)
Hier kan ik me niet over uitlaten. Bepaalde dingen moeten binnen de crew blijven namelijk ;)
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen jou of je kennis omtrent deze zaken. Ik vind het juist leuk om ook wat uit de audiowereld op te steken alleen kan ik er niet tegen als mensen een product afkraken zonder eerst naar argumenten te wijzen. :)
Ik zou toch zweren dat ik al eens een flinke post heb gewijd aan dat JBL-setje. Maar ik ga nu zelf twijfelen of dat wel op GoT is geweest dan als jij niets kan vinden. Grote kans dat het op een ander forum is geweest. Of wellicht zelfs in een DM. In ieder geval heb je nu mijn mening met argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
PCan schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:37:
Of je nou je UTP kabel in het RJ45 busje duwt, of de pennen van je HDMI poort daaraan koppelt dat maakt niks uit. Daar heb je echt geen geavanceerde techniek voor nodig. Het zou zo kunnen zijn dat de Sony tv de aders in de HDMI kabel gewoon ziet als bedraad netwerk. Desnoods via een soort van Switch.
De vraag is alleen, hebben ze dat gedaan of niet?
Zo niet, dan is de meest simpele oplossing een router met WiFi.
Ik gebruik de ASUS RT56U, geen geweldige router, maar wel snel en het werkt goed met mijn tv.
Nogmaals, de kabel, de standaard en de poorten zijn het probleem ook niet. Het gaat om de processing daarachter. Maar goed, ik merk dat ik mezelf blijf herhalen, dus ik houd het hierna voor gezien.

Dus om heel kernachtig een antwoord te geven op de dikgedrukte vraag: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Die "Processing" kan dezelfde zijn als die achter de RJ45 bus zit. Ik weet niet hoeveel adertjes er in een HDMI 1.4a kabel beschikbaar zijn voor netwerk data, maar als dit er genoeg zijn is het simpel. Of je de data nu via route a of route b (lees adertjes) stuurt maakt voor de verdere "processing" niet uit. Er zit in de tv al zoiets, want je kunt al kiezen tussen bedraad of WiFi. Of de data nu via de RJ45 binnen komt of via de WiFi module, daarna is de verwerking hetzelfde. Op mijn tv kan ik al zien of er al dan niet een kabel in een poort zit. Als de software ziet dat er geen kabel in de RJ45 zit, dan zou ie de HDMI vrij kunnen geven voor bedraad netwerk. Verbaas je niet, ik heb mijn Sony sinds december, de firmware is al een aantal keren gewijzigd en er zijn daadwerkelijk functies veranderd. Dat gaat ongemerkt als je tv op internet is aangesloten.
Er hoeft dus geen 2012 of 2013 model gekocht te worden om nieuwe functies te aktiveren, zolang het met een software update gewijzigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
FeaR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:39:
Om het ontopic te houden zal ik niet overal op in gaan, maar ik wil wel even wat punten aankaarten.
Precies hetzelfde hier, wat mij betreft zal dit ook mijn laatste reactie op dit sub-onderwerp zijn om anderen er maar niet mee lastig te vallen. :)
Toch staat Philips niet bekend om TV's te maken met het slechtste geluid. Ik heb hier een 9000-serie staan van hetzelfde merk en daar komt meer dan behoorlijk geluid uit. Beter dan het Altec Lanting-setje wat ik bij de PC had staan. Alleen jammer dat ze met de nieuwere series daar wel weer wat op bezuinigd hebben...
Het maakt met mijn TV niets uit hoe je het instelt, het blijft gewoon slecht klinken. Er zit namelijk helemaal geen diepte in het geluid. Dit kan ik met de TX-SR508 precies namaken door de 'Pure Audio'-knop in te drukken.
Ik zou toch zweren dat ik al eens een flinke post heb gewijd aan dat JBL-setje. Maar ik ga nu zelf twijfelen of dat wel op GoT is geweest dan als jij niets kan vinden. Grote kans dat het op een ander forum is geweest. Of wellicht zelfs in een DM. In ieder geval heb je nu mijn mening met argumenten.
Dit is mijn eerste echte post over de SCS 200.5 die ik tot nu toe heb geplaatst, aangezien ik niet actief ben op andere fora's buiten GoT acht ik de kans groot dat ik het niet was. Voor zover ik kan zien in mijn DM geschiendenis is dat niet aan het woord geweest. Het enige waar ik het aan heb toegevoegd is in mijn inventaris en misschien zelfs nog in het HK-topic 'Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel XXX' maar verder nergens.

Ik ben je in ieder geval dankbaar dat je je mening alsnog hebt kunnen beargumenteren tegenover een noob op het gebied van audio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Dit kan ik met de TX-SR508 precies namaken door de 'Pure Audio'-knop in te drukken.
Pure audio zet het geluid 1 op 1 door zonder loudness treble bas of andere toevoegingen. Dus gewoon zo als het opgenomen is op je bron.

Ik vat even niet goed wat je bedoeld met dat je door die knop in te drukken het platte geluid van je tv kan nabootsen!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
vosss schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:46:
[...]

Pure audio zet het geluid 1 op 1 door zonder loudness treble bas of andere toevoegingen. Dus gewoon zo als het opgenomen is op je bron.

Ik vat even niet goed wat je bedoeld met dat je door die knop in te drukken het platte geluid van je tv kan nabootsen!? :?
Wat ik bedoel te zeggen is dat het exact hetzelfde klinkt, niet echt iets om 'wauw' over te zeggen (althans, mijn mening). Stel je voor je ziet ineens een leuke actie film om 20:30 op Veronica verschijnen dan neem ik aan dat je het wel realistisch wilt laten klinken. (Ik heb het gevoel dat het een slecht voorbeeld was wat ik net heb aangehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu wordt het wel héél apart...
Stel je hebt een bron met geen denderend geluid, laten we zeggen analoge TV. Als dat over de speakers van de TV klinkt kan dat nooit super zijn. Echter zodra je het geluid via de TV-out naar je speakers laat lopen zou het in principe beter moeten worden. De externe speakers zijn immers beter dan van in de TV en de externe speakers krijgen gewoon signaal van de TV. Dat is de logische beredenering als je aanneemt dat de externe speakers beter zijn dan de exemplaren in de Philips TV.

Dus als jij met Pure Direct hetzelfde geluid krijgt als via de TV lijkt het wel alsof de Philips het geluid eerst aanpast voordat het naar buiten wordt gestuurd. Of, de andere mogelijkheid is dat de speakers van JBL even goed (of slecht) zijn als de speakers in jouw TV. Anders lijkt het me zeer lastig om een zelfde geluid te krijgen.

Als ik hier overschakel van geluid over de TV speakers naar de home cinema en deze op Pure Direct zet dan klinkt het toch wel een stuk beter. Maar wat doe jij dan met het geluid om het realistisch te laten klinken? Wellicht dus spelen met de EQ?

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 02-07-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik kan me best wel voorstellen dat hij dat ongeveer hetzelfde vindt klinken. Immers, de speakers van een TV, en zeker die van een platte, hebben eigenlijk gewoon geen bass. In Pure Direct mode wordt de subwoofer niet ingeschakeld (tenzij je echt een discreet 2.1-signaal hebt misschien, maar ik denk niet dat dat bestaat/wordt gebruikt).

Dus in beide gevallen heb je geen bass en klinkt het dus ongeveer hetzelfde. Het is immers melkpakjes zonder subwoofer vs ingebouwde TV-speakers. Kan me best voorstellen dat het geluid in beide gevallen gewoonweg slecht en iel is.

En met zijn setje krijgt hij voller geluid door Pure Direct simpelweg niet te gebruiken, i.e. door de lage tonen toe te laten voegen door de sub. Volgens mij denk je veel te ingewikkeld. (Pure) Direct is ook helemaal niet ontworpen om te gebruiken met een x.1-set, waarbij de .1 een aanzienlijk deel van het spectrum onder de ~250Hz voor haar rekening neemt.

TV = geen bass
Pure direct met melkpakjes = geen bass
melkpakjes met subwoofer = in ieder geval wel bass

Kan me verder ook niet echt voorstellen dat een 5.1-setje slechter klinkt dan ingebouwde TV-speakers van een LCD-TV, hoe goedkoop dat setje ook is. Misschien als je een wat dikkere top-of-the-line TV gaat vergelijken met het allergoedkoopste 5.1-setje is het misschien wel vergelijkbaar. Maar ja, wie doet dat nu?

[ Voor 41% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-07-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
FeaR schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:24:
Dus als jij met Pure Direct hetzelfde geluid krijgt als via de TV lijkt het wel alsof de Philips het geluid eerst aanpast voordat het naar buiten wordt gestuurd. Of, de andere mogelijkheid is dat de speakers van JBL even goed (of slecht) zijn als de speakers in jouw TV. Anders lijkt het me zeer lastig om een zelfde geluid te krijgen.

Als ik hier overschakel van geluid over de TV speakers naar de home cinema en deze op Pure Direct zet dan klinkt het toch wel een stuk beter. Maar wat doe jij dan met het geluid om het realistisch te laten klinken? Wellicht dus spelen met de EQ?
Was het hele topic even vergeten, had even andere dingen aan mijn hoofd, mijn excuses dus voor het late antwoord.

De TV staat ingesteld op fabrieksinstellingen zonder dat ik er later nog eventuele wijzigingen bij heb aangebracht. Toen ik de TV net een maand had (maart of april) was er wel een probleem met de audio namelijk dat er teveel werd gebufferd. Ga je naar een ander kanaal had je soms nog geluid van het vorige kanaal voor een paar tellen, in de enalaatste firmware update van mijn TV is dat opgelost. (Althans het geluid wat over de TV speakers loopt. Als ik de receiver activeer hoor je het geluid vaak nog doorlopen terwijl de TV in standby staat.)

Om het geluid realistisch te laten overkomen schakel druk ik de receiver aan en het hangt er dan vanaf wat ik met de TV doe. Doe ik een race spel op de 360 (zoals Forza Motorsport 3) druk ik op de 'Game'-knop waardoor het geluid een andere wending krijgt. (Sport, RPG, etc.)

Doe ik echter een film hangt het er vanaf wat voor film het precies is. Als het een 480p (1900 films) dan stel ik de receiver in dat ik het geluid liever over alle kanalen heb lopen in plaats van over 2. Kijk ik echter een recente film (2000) en de kwaliteit is hoger dan 720p en welke meerdere audiotracks heeft (DTS, DTS HD, Dolby 5.1) druk ik op de 'Movie'-knop en kijk ik wat het beste klinkt. Natuurlijk verschilt dit per persoon en de afstelling maar ik ben er blij mee. :)

Ik maak er verder niet echt een probleem van, de TV speakers zijn nu standaard uitgeschakeld (HDMI ARC) en ik vind het geluid wel lekker klinken.

@HarmoniousVibe: Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Zonder Amazon.de te pluggen, maar het prijsverschil met NL dealers wordt steeds absurder voor bv de TX-NR609B. 200 euro ?

Da's alweer 43 euro minder sinds ik hem 2 weken geleden bij Amazon kocht.

Worden de prijzen hier kunstmatig hoog gehouden ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
De NX609?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Typoo.. blijft lastig die type nummers ;-)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Da's alweer 43 euro minder sinds ik hem 2 weken geleden bij Amazon kocht.
Ditto hier. 2 weken geleden ook voor 442. En keurig nette afhandeling van Amazon. Heb er geen spijt van dat ik voor deze ben gegaan. En ja, ik snap die grote prijsverschillen ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
loekf2 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Typoo.. blijft lastig die type nummers ;-)
Nou ja, dat dacht ik al, maar ik vroeg het toch maar even omdat hij op mijn amazon.de gewoon op €400 staat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:07:
[...]

Nou ja, dat dacht ik al, maar ik vroeg het toch maar even omdat hij op mijn amazon.de gewoon op €400 staat. :?
Dat is dus ongeveer 200 pleurrie goedkoper dat de duurste handelaren in pricewatch..en tussen de 150 en 180 met de redelijk goedkopere. Dat vind ik nogal een significant verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verkeerd gelezen.. Je had het over het verschil :)

Als ze echt 200 waren had ik er meteen een paar gekocht :p

[ Voor 38% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-07-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me 2..:-)

Nog even een vraagje in de groep gooien voor ik weer met me aansluitingen ga prutsen.

Zoals eerder hier geschreven heb ik de Onkyo in combinatie met een Panasonic VT30. Nu gaat tv kijken gewoon via de media-box van UPC. Deze zit op een HDMI-ingang van de Onkyo en beeld en geluid lopen prima. Nu komt de vraag. De VT30 heeft dus ook een DVB-S tuner aan boord. Als ik naar de schotel wil kijken schakel ik de tv dus over naar DVB-S en loopt het geluid via een optische kabel naar de receiver. Werkt op zich prima. Nu ondersteund de tv arc en vroeg ik mij af of het nut heeft het geluid via arc/HDMI naar de receiver te sturen. Maakt dat nog verschil of het geluid via HDMI of via de S/PDIF loopt, en zal ik het zo laten. Of is het beter om het via arc/HDMI te laten lopen?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ben hier een tijdje terug geholpen met wat vragen over de onkyo 609 met name. Ben nog steeds niet tot aanschaf over gegaan, maar mijn budget is inmiddels gegroeid.

Mijn twijfel zit met name in de stereo kwaliteiten van al die low/mid-range av-receivers. Nu zie ik dat diverse shops de 5008 (€1500)en 3008 (€999) voor fors veel minder aanbieden.

Mijn vraag is, ga ik dat echt merken met stereo muziek? En is er veel verschil tussen de geluidskwaliteit van de 3008 en de 5008?

Groet en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:15:
me 2..:-)

Nog even een vraagje in de groep gooien voor ik weer met me aansluitingen ga prutsen.

Zoals eerder hier geschreven heb ik de Onkyo in combinatie met een Panasonic VT30. Nu gaat tv kijken gewoon via de media-box van UPC. Deze zit op een HDMI-ingang van de Onkyo en beeld en geluid lopen prima. Nu komt de vraag. De VT30 heeft dus ook een DVB-S tuner aan boord. Als ik naar de schotel wil kijken schakel ik de tv dus over naar DVB-S en loopt het geluid via een optische kabel naar de receiver. Werkt op zich prima. Nu ondersteund de tv arc en vroeg ik mij af of het nut heeft het geluid via arc/HDMI naar de receiver te sturen. Maakt dat nog verschil of het geluid via HDMI of via de S/PDIF loopt, en zal ik het zo laten. Of is het beter om het via arc/HDMI te laten lopen?
Scheelt een kabeltje en een ingang op je receiver. Verder maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Hier ook een vraagje:

ik heb hier een TX-NR509 staan die zijn geluiden produceert via een setje Jamo's
Nu ben ik zeer tevreden over de set alleen valt het geluid soms een seconde of 1/2 weg.
Meestal is dit alleen bij de radio. Heel enkel gebeurt het ook bij andere sources..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alle aansluiting zijn correct en goed aangesloten, gecontroleerd ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Scheelt een kabeltje en een ingang op je receiver. Verder maakt het niks uit.
Dan laten we het lekker zo zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben thuis mijn HiFi helemaal aan het omgooien.
Ik had een 5.1 Home Cinema setje van Sony.. Leuk ding maar na 7-8 jaar toch een beetje een sta in de weg.

Op dit moment heb ik alleen een TV en wil graag een oplossing verzinnen voor het geluid met minimale impact qua speakers.

Ik zat zelf te denken aan een 2.0 opstelling. 2 Boxen kan ik nog wel kwijt maar moeten niet al te groot zijn.
Nu zijn mijn ogen gericht op de Boston A25 speakers. Deze komen goed uit de reviews en ga ze binnenkort beluisteren.

Waar ik weet totaal niet welke versterker erbij past,
Mijn budget is max 500 euro incl boxen. blijft er ongeveer 300 euro over voor de versterker.
Apparaten die ik er op aan sluit is alleen een Blu-Ray speler.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:21:
Ik ben thuis mijn HiFi helemaal aan het omgooien.
Ik had een 5.1 Home Cinema setje van Sony.. Leuk ding maar na 7-8 jaar toch een beetje een sta in de weg.

Op dit moment heb ik alleen een TV en wil graag een oplossing verzinnen voor het geluid met minimale impact qua speakers.

Ik zat zelf te denken aan een 2.0 opstelling. 2 Boxen kan ik nog wel kwijt maar moeten niet al te groot zijn.
Nu zijn mijn ogen gericht op de Boston A25 speakers. Deze komen goed uit de reviews en ga ze binnenkort beluisteren.

Waar ik weet totaal niet welke versterker erbij past,
Mijn budget is max 500 euro incl boxen. blijft er ongeveer 300 euro over voor de versterker.
Apparaten die ik er op aan sluit is alleen een Blu-Ray speler.
Iemand tips?
Voor 300,- kun je voor de Onkyo TX-NR509 gaan, prima receiver voor dat geld, heb hem zlef ook sinds een week of 2 en bevalt goed. Ik weet alleen niet of je met die Boston A25 speakers die NR509 uit de verf kan laten komen, een 5.5inch woofer is waarschijnlijk wat te klein voor een volle bas... je zou ook voor een 2.1 opstelling kunnen gaan (je zou dan de SR309 kunnen overwegen om wat meer budget voor je speakers vrij te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb de Boston A25 speakers in een luisterkamer gehoord en ga ze as weekend bij een andere shop lenen om ze aan mijn 609 te knopen. Als ze dan nog steeds bevallen, ga ik er 6 aanschaffen voor een 7.1 setup icm met een Boston A225C Centre en een Epik Legend Subwoofer.

In de luisterkamer vond ik ze erg goed klinken, ook zonder een subwoofer aan te hebben staan. Zo uit me hoofd gaan ze tot 55Hz, wat op zich redelijk laag is voor een bookshelf speaker. Uiteindelijk zal je denk ik toch het echte laag gaan missen, maar voor een goede fullrange speaker, zal je huidige budget niet helemaal toereikend zijn. Eventueel zal je kunnen kiezen voor de A360 staanders, die gaan tot 38Hz. Dat moet voor muziek wel genoeg zijn. Veel lager is meer het bereik van films waar je de bas ook wil voelen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:22:
Ik heb de Boston A25 speakers in een luisterkamer gehoord en ga ze as weekend bij een andere shop lenen om ze aan mijn 609 te knopen. Als ze dan nog steeds bevallen, ga ik er 6 aanschaffen voor een 7.1 setup icm met een Boston A225C Centre en een Epik Legend Subwoofer.

In de luisterkamer vond ik ze erg goed klinken, ook zonder een subwoofer aan te hebben staan. Zo uit me hoofd gaan ze tot 55Hz, wat op zich redelijk laag is voor een bookshelf speaker. Uiteindelijk zal je denk ik toch het echte laag gaan missen, maar voor een goede fullrange speaker, zal je huidige budget niet helemaal toereikend zijn. Eventueel zal je kunnen kiezen voor de A360 staanders, die gaan tot 38Hz. Dat moet voor muziek wel genoeg zijn. Veel lager is meer het bereik van films waar je de bas ook wil voelen.
Gaan inderdaad tot 55hz..
Ik ben zeker geen audiofiel en hoef geen hi-end geluid te hebben.
Op dit moment kijk ik gewoon films via de tv speaker en erger me ook niet aan het geluid.
De Home-cinema set die ik had was ook niet heel bijzonder, en stelde mij ook nooit teleur.

Maar aangezien ik nu de hele woonkamer op de kop heb gehad (compleet nieuw interieur) wil ik een zeer ingetogen systeem hebben. Dus voorlopig 2 boxen is meer dan genoeg..
Ik kan in de toekomst altijd een Center of een Woofer erbij kopen.

Ook qua films kijk ik hooguit 2-3 films per maand via de Blu-Ray speler die ik nog moet aanschaffen.
Verder is het alleen radio of een beetje achtergrond muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Big_Easy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:59:
[...]Voor 300,- kun je voor de Onkyo TX-NR509 gaan, prima receiver voor dat geld, heb hem zlef ook sinds een week of 2 en bevalt goed. Ik weet alleen niet of je met die Boston A25 speakers die NR509 uit de verf kan laten komen, een 5.5inch woofer is waarschijnlijk wat te klein voor een volle bas... je zou ook voor een 2.1 opstelling kunnen gaan (je zou dan de SR309 kunnen overwegen om wat meer budget voor je speakers vrij te maken)
Als je alle reviews en gebruikerservaringen mag geloven dan doet de A25 niet onder voor speakers van een veelvoud van dat bedrag. Het kan zelfs andersom zijn: of je wel alles uit de A25 haalt met een TX-NR509. Maar goed, om nu - zoals in veel tests - een receiver van duizend of meer euro aan een paar A25 te hangen is ook wel erg krom. Dan zou ik zelf het budget ook wat anders verdelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:39:
[...]Gaan inderdaad tot 55hz..
Ik ben zeker geen audiofiel en hoef geen hi-end geluid te hebben.
Op dit moment kijk ik gewoon films via de tv speaker en erger me ook niet aan het geluid.
De Home-cinema set die ik had was ook niet heel bijzonder, en stelde mij ook nooit teleur.
Gewoon met 2.0 beginnen als je toch niet zo'n kritische luisteraar bent. Mocht je echt het laag gaan missen dan kan je voor niet al te veel geld een subwoofer op de kop tikken die het gat van 55 Hz naar beneden wel kan invullen. Zal alleen dan wel een subwoofer zijn die bij een Hz of 30 stopt, want wil je echt veel lager dan worden de prijzen al een stuk hoger.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 05-07-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

FeaR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Als je alle reviews en gebruikerservaringen mag geloven dan doet de A25 niet onder voor speakers van een veelvoud van dat bedrag. Het kan zelfs andersom zijn: of je wel alles uit de A25 haalt met een TX-NR509. Maar goed, om nu - zoals in veel tests - een receiver van duizend of meer euro aan een paar A25 te hangen is ook wel erg krom. Dan zou ik zelf het budget ook wat anders verdelen.
Op htforum lees ik wel dat er mensen zijn met de a25 en een niet al te sterke versterker en dat het geluid tegenvalt. Het lijkt er dus op dat de a25 wel een beetje power nodig heeft om tot zijn recht te komen. Daarnaast heeft de a25 een paar dagen inspelen nodig om tot een uiteindelijk geluidbeeld te komen. Daarom ben ik erg blij dat ik van een lokale hifi winkel de mogelijkheid krijg de speakers een aantal dagen te testen zonder verplichtingen. Wil mijn ervaring met deze speaker hier wel delen als dat gewenst is. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:47:
[...]Op htforum lees ik wel dat er mensen zijn met de a25 en een niet al te sterke versterker en dat het geluid tegenvalt. Het lijkt er dus op dat de a25 wel een beetje power nodig heeft om tot zijn recht te komen. Daarnaast heeft de a25 een paar dagen inspelen nodig om tot een uiteindelijk geluidbeeld te komen. Daarom ben ik erg blij dat ik van een lokale hifi winkel de mogelijkheid krijg de speakers een aantal dagen te testen zonder verplichtingen. Wil mijn ervaring met deze speaker hier wel delen als dat gewenst is. :)
Je leest verschillende verhalen, maar goed het is altijd de vraag wat er van waar is. Er zijn wel meer producten uitgeroepen tot beste product en dat alles er bij verbleekt. Maar daar hoor je nu ook niets meer van. Volgens mij had iemand hier de A25 op een Marantz NR1501 en dat klonk al niet verkeerd, maar er zal altijd meer in zitten. Die persoon zou overigens een keer bij mij langskomen om de A25's op mijn Denon aan te sluiten en tegenover mijn Focals te zetten. Maar dat is er helaas nooit van gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Aangezien ik met een kapotte Onkyo TX-SR608 zit, heb ik een vraag aan jullie. Wat is jullie ervaringen met CE Repair? Omdat ik die niet kan inleveren voor de reparatie bij de winkel waar ik dat ding gekocht heb, die winkel (MixitMusic) is inmiddels failliet.
De problemen begonnen een paar maanden geleden toen deze receiver geen geluid meer gaf, ook niet bij luidspreker kalibratie. Ik heb paar keer gereset en alles opnieuw ingesteld, geen resultaat. Tot ook weer een paar maanden geleden ineens weer deed als vanouds en nu sinds 1 week geeft dat ding weer geen geluid. Een maat van me heeft het ook geprobeerd om aan het praat te krijgen, hij zei dat het kapot is en dat ik moet laten repareren. Want hij en ik hoorden wel klikjes die van de receiver afkomstig is, misschien weten jullie de oplossing voordat ik die receiver ter reparatie aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:16:
[...]

We hebben de Onkyo BD-SP309 Blu-ray speler gisteren gehaald en hij bevalt goed.
Echter gaat het laden van de bestanden van een usb stick langzamer dan van de tv en ik krijg de internet radio functie niet gevonden.
Ik heb sinds afgelopen maandag ook de SP309 Blu-ray speler op mijn NR509 receiver aangesloten maar ik krijg met geen mogelijkheid een USB harddisk of stick met mp3s of films herkend, de enige melding die ik krijg als ik naar de USB device probeer te browsen vanaf het menu is "No USB memory" / "Geen USB geheugen" :(.

Is er iemand hier die het zelfde probleem heeft? Op het internet is er niets over te vinden...

Dezelfde harddisk en stick worden wel door mijn NR509 herkend, de NR509 herkent echter alleen de .mp3 en .flac bestanden die er opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Ebonite schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:49:
Aangezien ik met een kapotte Onkyo TX-SR608 zit, heb ik een vraag aan jullie. Wat is jullie ervaringen met CE Repair? Omdat ik die niet kan inleveren voor de reparatie bij de winkel waar ik dat ding gekocht heb, die winkel (MixitMusic) is inmiddels failliet.
De problemen begonnen een paar maanden geleden toen deze receiver geen geluid meer gaf, ook niet bij luidspreker kalibratie. Ik heb paar keer gereset en alles opnieuw ingesteld, geen resultaat. Tot ook weer een paar maanden geleden ineens weer deed als vanouds en nu sinds 1 week geeft dat ding weer geen geluid. Een maat van me heeft het ook geprobeerd om aan het praat te krijgen, hij zei dat het kapot is en dat ik moet laten repareren. Want hij en ik hoorden wel klikjes die van de receiver afkomstig is, misschien weten jullie de oplossing voordat ik die receiver ter reparatie aanbied.
CE repair enschede heeft afgelopen maandag mijn Sony TV gerepareerd aan huis nadat deze geen beeld/geluid meer gaf. Deze reparatie werd snel en correct uitgevoerd door de medewerker. Denk dat hij nog geen half uurtje aan het werk is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Een vraag aan de bezitters van de TX-NR609, heeft deze een metalen of kunststof frontplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Carbon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:14:
Een vraag aan de bezitters van de TX-NR609, heeft deze een metalen of kunststof frontplaat?
Kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 14-09 14:10

HeroS

SmartHome Nerd

Hebben meer mensen last van vastlopers als er via het netwerk mp3's worden afgespeelt?

Zeer irritant want om hem weer werkend te krijgen moet ik de stekker uit het stopcontact trekken welke ergens achter de kast ligt. Of kun je hem nog op een andere manier resetten/echt uitzetten? (heb een 509)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Op htforum lees ik wel dat er mensen zijn met de a25 en een niet al te sterke versterker en dat het geluid tegenvalt. Het lijkt er dus op dat de a25 wel een beetje power nodig heeft om tot zijn recht te komen. Daarnaast heeft de a25 een paar dagen inspelen nodig om tot een uiteindelijk geluidbeeld te komen. Daarom ben ik erg blij dat ik van een lokale hifi winkel de mogelijkheid krijg de speakers een aantal dagen te testen zonder verplichtingen. Wil mijn ervaring met deze speaker hier wel delen als dat gewenst is. :)
Zoals ik al zei, ik ben geen audiofiel en ben zelfs een beetje slechthorend :9
Voor mij is het gewoon de bedoeling een mooi setje neer te zetten waar goed geluid uit komt.
Zat evt te kijken naar een receiver van vorig jaar een 608 heb je al vanaf 330 euro. past ook nog wel in het budget..
misschien valt er nog een deal te maken als ik er een Blu-Ray en de 2 speakers erbij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:57:
Hebben meer mensen last van vastlopers als er via het netwerk mp3's worden afgespeelt?

Zeer irritant want om hem weer werkend te krijgen moet ik de stekker uit het stopcontact trekken welke ergens achter de kast ligt. Of kun je hem nog op een andere manier resetten/echt uitzetten? (heb een 509)
Heb het ook 2 of 3 keer gehad (heb mijn 709 nu een week of twee) en jouw methode was ook voor mij de enige methode om de 709 weer aan de gang te krijgen (maar hoor graag andere suggesties) :)

Ik speel met name mp3's en flac's af via een TwonkyMedia server en heel af en toe gebeurd het dus. De bestanden die de vastloper veroorzaken doen het later weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Laatste FW geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

HeroS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:57:

Hier ook, het komt regelmatig voor dat het afspelen via het netwerk op één of andere manier vastloopt.
En inderdaad, de enige manier om het weer werkend te krijgen is de stroom er af halen.
Ik mag hopen dat Onkyo hier snel wat aan gaat doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The_Big_Easy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:21:
[...]

Ik heb sinds afgelopen maandag ook de SP309 Blu-ray speler op mijn NR509 receiver aangesloten maar ik krijg met geen mogelijkheid een USB harddisk of stick met mp3s of films herkend, de enige melding die ik krijg als ik naar de USB device probeer te browsen vanaf het menu is "No USB memory" / "Geen USB geheugen" :(.

Is er iemand hier die het zelfde probleem heeft? Op het internet is er niets over te vinden...

Dezelfde harddisk en stick worden wel door mijn NR509 herkend, de NR509 herkent echter alleen de .mp3 en .flac bestanden die er opstaan...
is hij wel fat32 geformateerd? Ook de andere usb ingang geprobeerd?
Meer weet ik ook niet bij mij werkt hij gewoon ook met mkv's, flacs krijgt hij niet gevonden.
Zou hij die wel afkunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
icecreamfarmer schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:28:
[...]

is hij wel fat32 geformateerd? Ook de andere usb ingang geprobeerd?
Meer weet ik ook niet bij mij werkt hij gewoon ook met mkv's, flacs krijgt hij niet gevonden.
Zou hij die wel afkunnen spelen?
Zal toch niet zo zijn dat NTFS niet ondersteund wordt??? Daar ga je dan met je 1080p mkv bestanden... :-(
Ik zal het straks eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat is heel vaak zo. Ik ken maar weinig non-mediaspeler-apparaten die MKV, H264, VC1, DTS en NTFS kunnen. Samsung heeft hier en daar wat, maar verder... Niks nieuws onder de zon.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-07-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
HarmoniousVibe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:01:
Dat is heel vaak zo. Ik ken maar weinig non-mediaspeler-apparaten die MKV kunnen. Samsung heeft hier en daar wat, maar verder... Niks nieuws onder de zon.
Volgens de manual van de SP309 zou het mvk formaat gewoon ondersteund moeten worden hoor.
Maar........ volgens diezelfde manual:
Alleen USB-geheugenapparaten die geformatteerd zijn met FAT 32/16 zijn compatibel.
:N Driewerf k*t... Dat heb ik dan verdorie over het hoofd gezien bij het doornemen van de specs... |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Daarom heb ik ook die combinatie opgenoemd. Alleen NTFS (of een ander fatsoenlijk FS) is niet genoeg. Alleen MKV ook niet. Alleen H264, VC1 of DTS ook niet. Vaak heb je alles nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Beste mensen,

Al enige tijd ervaar ik een probleem met mijn TX-SR607:
Opstelling: HDMI apparaten
Blue Ray (HDMI 1 = DVD/BD)
Laptop (HDMI 2 = CBL/SAT)
Kastje digitale TV (HDMI 3 = TV/TAPE)
Popcorn Hour (HDMI 4 = GAME)

Doorgelinkt naar de TV via de HDMI out.

Instellingen:
HDMI Control: On
Power Control: On
TV Control: Off

Als ik mijn kastje van digitale TV aanzet, gaat automatisch de receiver ook aan. Dat hoeft van mij niet, vind ik vooral vervelend. Vervolgens zet ik de receiver uit en heb ik de situatie zoals ik 'm wil hebben.

Als ik de TV Control op On zet is bovenstaand probleem verholpen, alleen hoor ik dan zowel geluid via TV als via de receiver. Ik moet dan noodgedwongen de TV op mute zetten (de instelling AUDIO TV OUT is niet te veranderen en staat op AUTO). Daarnaast gaat de receiver nu uit als ik de TV uitzet.. Erg hinderlijk als deze muziek aan het afspelen is vanaf mijn Popcorn Hour (daarbij hoeft de TV niet aan te blijven).
Dit pleit dus weer voor de AUDI TV OUT op OFF..... Met een andere bijwerking dus.

Graag zou ik willen weten of deze problemen te verhelpen zijn en zo ja...Hoe.

Bedankt vast.

Groet,

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb pas een Onkyo tx-nr509 receiver gekocht en aangesloten op een 5.1 set boxen. Ben er tot nu toe prima tevreden mee. Ik zit echter nog met 1 ding:

Als ik gewoon tv kijk (UPC mediabox) en het geluid via de receiver laat afspelen, krijg ik bij de verschillende zenders een ontzettend groot verschil in volume. Dit komt doordat de receiver zelf bij de behorende zender het ondersteunde geluidsformat opzoekt en afspeelt. Het is bij de ene zender bijvoorbeeld channel stereo, bij de ander dolby digital. Het verschil in volume bij het afspelen van deze 2 formaten is heel erg groot. Bij de channel stereo moet ik het geluidvolume ruim over de helft van het max afspelen voor een normaal geluidsniveau. Ik durf zelfs te zeggen dat dat de receiver bij het afspelen van channel stereo nog zachter is als via de speakers van de tv zelf! Vooral tijdens het zappen is dit een probleem. Ik kan dan opeens van normaal (channel stereo) naar keihard (dolby digital) geluid gaat. Dit is zowel niet prettig voor mijzelf als voor de buren:)

Het probleem is dus: waarom is het geluid bij channel stereo zo ontzettend zacht? Kan ik dit ergens instellen? zo ja, hoe en waar?

Bij voorbaat dank voor jullie mogelijke antwoorden!

groeten,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
HarmoniousVibe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:17:
Daarom heb ik ook die combinatie opgenoemd. Alleen NTFS (of een ander fatsoenlijk FS) is niet genoeg. Alleen MKV ook niet. Alleen H264, VC1 of DTS ook niet. Vaak heb je alles nodig.
Het maffe is dat in de manual van de NR509 dezelfde eisen staan m.b.t. het filesystem (FAT16/FAT32) als in de manual van de BD-SP309, terwijl ik toch heb kunnen vaststellen dat de receiver mijn NTFS geformatteerde USB HD wèl zonder problemen detecteerde: ik kon er gewoon doorheen browsen en er mp3/flac bestanden mee afspelen! :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het zou kunnen dat dat later is toegevoegd dmv een FW-update. Of dat het gewoon fout in de manual staat.

@Michiel: gewoon alles op Off zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-07-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The_Big_Easy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:41:
[...]

Het maffe is dat in de manual van de NR509 dezelfde eisen staan m.b.t. het filesystem (FAT16/FAT32) als in de manual van de BD-SP309, terwijl ik toch heb kunnen vaststellen dat de receiver mijn NTFS geformatteerde USB HD wèl zonder problemen detecteerde: ik kon er gewoon doorheen browsen en er mp3/flac bestanden mee afspelen! :? 8)7
Heb je hem wel geupdate, er is namelijk een update beschikbaar voor de sp309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
mhlvdijk schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:52:
Instellingen:
HDMI Control: On
Power Control: On
TV Control: Off

Als ik mijn kastje van digitale TV aanzet, gaat automatisch de receiver ook aan. Dat hoeft van mij niet, vind ik vooral vervelend. Vervolgens zet ik de receiver uit en heb ik de situatie zoals ik 'm wil hebben.
zet HDMI Control eens op Off
edit: dus eigenlijk wat HarmoniousVibe zegt..

[ Voor 5% gewijzigd door Baldertt op 08-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom nog even terug op de crossovers voor mijn combinatie 609 en de HKTS BQ16. Ben met de crossovers wat, na de initiële Audyssey setup, aan het spelen geweest en op dit moment ben ik eigenlijk best tevreden over het resultaat. Heb nu de volgende settings.

Sub: ja
Front: 100Hz
Center: 90Hz
Surround: 100Hz
LPF van LFE: 90Hz

Nu zat het mij toch niet lekker dat ik de 'range' van de satellieten, en sub niet weet, en deze ook niet op de specs van de BQ16 stonden. Heb toen maar een mailtje gestuurd naar Harman Kardon, of zij deze konden leveren. De eerste reactie was dat ze alleen maar de range van de complete set konden geven, en dat was die zoals er in de manual stond. 37Hz-20Khz. Daaarop heb ik ze gevraagd of zij mij konden voorzien van basic-settings voor de crossovers. Als antwoord kreeg ik dit:

Dear Mr. xxxx

The general crossover settings are optima between 60-120 for the speakers and up to 150 in some cases and not higher than 80Hz for the subwoofers, the normal values between 20-60 Hz.

De vraag is dus: "Wat zegt dit. En wat kan ik er verder mee bij het instellen van de crossovers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dat betekent dat je een gat in het spectrum hebt. Als je satellieten op 120Hz laat beginnen en de sub op 80Hz laat eindigen heb je een gat van 40Hz. Nu kun je natuurlijk de crossover van je speakers omlaag doen, dus dan heb je instellingtechnisch geen gat meer, maar als die speakers niet in staat zijn zo laag te zijn heb je in de praktijk alsnog een gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je goed volgen. Betekent dat ik de crossovers van de satellieten zo laag als dat hun range is moet zetten? En de sub op 80Hz? Of nog beter de vraag. Met de kennis van de crossovers zoals door Harman verstrekt. Hoe zou jij ze zetten....:-)

Dat ik een deel van het spectrum verlies, is mij helder. Komt door de beperkingen van het setje. Maar het streven is om zo weinig mogelijk kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Heb je hem wel geupdate, er is namelijk een update beschikbaar voor de sp309
Nog niet, ik las dat er alleen een issue met playability van DIVX files was gefixed... Maar het kan natuurlijk geen kwaad, wellicht hebben ze er stiekem ook NTFS support bij in kunnen stoppen :9

Ik zal me er dit weekend eens aan wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:47:
Sub: ja
Front: 100Hz
Center: 90Hz
Surround: 100Hz
LPF van LFE: 90Hz
Ik zou de subwoofer in dit geval ook naar 100 Hz zetten. Of er voor kiezen om de Front naar de 90 Hz te zetten, maar ik denk dat het qua bereik beter is om de subwoofer aan te passen. Geluid van de surround speakers is niet heel erg belangrijk aangezien dat meer voor effecten is. De subwoofer zou ik vooral op de fronts en de center vaststellen. Nu heb je een gat van 10 Hz tussen je front en je subwoofer.

En eigenlijk is precies gelijk ook niet heel mooi. Mooiste is wat overloop, dus zeg maar subwoofer op 110 Hz zodat je geen echte overgang hebt. Maar kan begrijpen dat zoiets weer te overdreven zou kunnen zijn.

Verder zijn de waarden niet heel verkeerd. Mits de speakers dus de 90 - 100 Hz halen...
Dear Mr. xxxx

The general crossover settings are optima between 60-120 for the speakers and up to 150 in some cases and not higher than 80Hz for the subwoofers, the normal values between 20-60 Hz.

De vraag is dus: "Wat zegt dit. En wat kan ik er verder mee bij het instellen van de crossovers"?
Dit zegt niets... een crossover van 60 Hz ga je nooit gebruiken als je melkpakjes hebt als speakers. Dan kan die 120 Hz handiger zijn. Maar er staat dat het varieert van 60 - 120 Hz en dat is op zich een te algemeen antwoord. 80 Hz is de THX-standaard voor de crossover en wordt daarom veel gebruikt, maar eigenlijk hoef je daar niet bij stil te staan. Een crossover van 20 - 60 Hz is iets wat je bij vloerstaanders gebruikt. En dan is de 20 Hz nog niet haalbaar. Bij vloerstaanders is de crossover eerder rond de 40 - 80 Hz. Als jij de crossover van je subwoofer op 60 Hz in stelt (wat dus het normale maximum is volgens Harman Kardon) dan ga jij heel veel tonen missen. Je mist dan het bereik van 60 Hz naar boven tot waar je speakers het op pakken. Als dat bij 100 Hz is dan heb je een gat van 40 Hz.

Wat hier dus wordt gezegd heb je niets aan: jij vroeg naar de range van de speakers die jij hebt en dat antwoord heb je niet gekregen. Het juiste antwoord zou namelijk iets moeten zijn van "100 - 20.000 Hz". Ik zou lekker je eigen instellingen houden - als dat goed klinkt - en dus alleen de front of de subwoofer met 10 Hz aanpassen zodat je het gat tussen front en subwoofer kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Fear [ja het is not done, ik weet het] Zal eens kijken wat het effect is met de fronts naar beneden 90 of 80Hz [THX], en daarna met de sub een stap omhoog 100 of 110Hz. Uiteindelijk zijn het toch mijn oren die bepalen wat het lekkerste klinkt..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het moraal: ik leg alleen uit wat het "beste" is (althans, het meest gebruikte), en jij moet daar aanvulling in geven in je eigen set. Als jij het goed vind klinken met een exacte overloop op 100 - 100 in plaats van 110 - 100 (dus 10 Hz overloop) dan is daar niets mis mee. Beter een exacte overloop dan een gat van xx Hz. Althans, als jij dat gat niet mist dan is daar ook wat voor te zeggen maar ik zou altijd streven naar geen "gaten" in de crossover. Maar vind die instellingen die je nu hebt met 90 / 100 Hz nog best netjes voor een setje. Lang niet zo erg als we het een week (?) geleden hadden over 150 Hz en dergelijke.

Ikzelf doe het ook niet volgens "de regels". Ik heb vloerstaanders welke tot 37 Hz gaan (op -6 dB) en een subwoofer. Volgens de regels zou ik dan de speakers op small moeten zetten (subwoofer aanwezig) en de crossover op 80 Hz: 2 x 37 Hz is 74 Hz en dat wordt naar boven afgerond. Of bij waarden gemeten op -3 dB wordt het 45 x 1,5 wat dan ook weer afgerond 80 Hz wordt. Echter heb ik de crossover op 60 Hz staan, de vloerstaanders als large speaker en de LFE op LFE + Main. Maar dat klinkt hier het lekkerste. Met de crossover op 80 Hz vind ik dat de subwoofer net wat te veel geeft. En dat terwijl ik een redelijk muzikale/subtiele subwoofer heb.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 08-07-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies..het zijn potverdrie mijn oren..:-) Maar het ging mij ook om het technische verhaal van de crossovers te doorgronden. Dat heb ik inmiddels wel aardig door. Het is dus gewoon jammer dat Harman gewoon niet de range kan opgeven van de satellieten en de sub.

Die initiële setup waar we het de vorige keer over hadden is het resultaat van die aydyssey-setup. Als ik die doe komt die uit op de waardes zoals ik toen had gepost. Als ik nu weer Audyssey doe, geeft ie die waardes weer.

Maar goed, weet nu in ieder geval waar ik bij een eventueel toekomstig setje op moet letten. Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb van die HKTS BQ16. Dat is sowieso al een hele verbetering in vergelijking met me ouwe 2.1 set ..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het antwoord wat je hebt gehad van Harman Kardon is gewoon te algemeen en nietszeggend. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant hebben ze wel de moeite genomen je terug te mailen. Ik heb Focal ooit eens een mail gestuurd over een fout in de specificaties: de Chorus 714V zou een woofer hebben van 5" (14 cm). Echter is 5" net over 12,5 centimeter. Dus of het moet 5" (12,5 cm) worden of 5,5" (14 cm). Nooit wat op terug gehad...

Het is met elke speaker een kwestie van afstellen, luisteren, afstellen, en luisteren. Net zo lang door tot je het goed vind. Het is alleen wat krom dat de kant-en-klare setjes van Harman Kardon, Klipsch, JBL en ga zo maar door dus wat lastiger in zijn te stellen dan een paar vloerstaanders met subwoofer. Terwijl de eerste toch meer zijn voor de beginnende consument. Kunnen ze wel roepen dat je met dingen als Audyssey zelf niets meer hoeft te doen, maar dat blijkt in de praktijk toch lang niet altijd waar.

Overigens is Harman Kardon ook niet het enige merk wat niet alle specificaties op geeft. Er zijn genoeg - ook duurdere - merken die lang niet alles opgegeven of onvolledig. Dus wel het bereik opgeven, maar er niet bij vertellen of het gemeten is bij -3 dB of -6 dB. En wat heel veel merken weglaten is de minimale impedantie van een speaker. Die xx Ohm nominaal is leuk, maar het zegt niets van wat een speaker kan doen. Genoeg speakers van 8 Ohm die naar de 3 Ohm duiken wat voor sommige receivers een probleem kan zijn. Toch handig als je dat van te voren weet. Zeker als je een speaker hebt die onder de 3 Ohm duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
The_Big_Easy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:13:
[...]

Nog niet, ik las dat er alleen een issue met playability van DIVX files was gefixed... Maar het kan natuurlijk geen kwaad, wellicht hebben ze er stiekem ook NTFS support bij in kunnen stoppen :9

Ik zal me er dit weekend eens aan wagen...
Nou laatste firmware erop gezet maar geen NTFS support hoor... Gaat er ook niet komen ook, heb net antwoord van Onkyo gehad:
Since this is limited by the hardware specification, there's no chance to upgrade to support NTFS.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
@Michiel: gewoon alles op Off zetten?
Nee, dat werkt helaas niet. Dan krijg ik op de TV geen signaal als de receiver uit staat... Dan moet deze dus verplicht aan staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04-2021
Hoi,

Ik heb laatst een Onkyo TX-SR309 aangeschaft en loop tegen het probleem aan dat ik het geluid van mijn UPC media box alleen over mijn front R en L speakers krijg. Ik heb de UPC media box aan de reveiver gesloten met een HDMI 1.3 kabel en de receiver met een HDMI 1.3 kabel aan de tv. Nu snap ik dat niet iedere uitzending via 5.1 gaat maar het lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn om geluid over mijn center speaker en subwoofer te moeten krijgen, niet?

Bij voorbaat dank,
Boudewijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
brobman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:15:
Ik heb laatst een Onkyo TX-SR309 aangeschaft en loop tegen het probleem aan dat ik het geluid van mijn UPC media box alleen over mijn front R en L speakers krijg. Ik heb de UPC media box aan de reveiver gesloten met een HDMI 1.3 kabel en de receiver met een HDMI 1.3 kabel aan de tv. Nu snap ik dat niet iedere geen enkele uitzending via 5.1 gaat maar het lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn om geluid over mijn center speaker en subwoofer te moeten krijgen, niet?
Je kunt je receiver gewoon laten upmixen. Sorry maar dit is echt heel basic stuff, dus RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04-2021
HarmoniousVibe schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Je kunt je receiver gewoon laten upmixen. Sorry maar dit is echt heel basic stuff, dus RTFM.
Bedankt voor je aardige reactie. Heb de volledige manual gelezen maar kom er helaas niet uit, kom nog uit het stereo tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
brobman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor je aardige reactie. Heb de volledige manual gelezen maar kom er helaas niet uit, kom nog uit het stereo tijdperk.
Hint: listening mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brobman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Lees anders [FAQ] Audio eens door, dan weet je waar je een beetje op moet zoeken in de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vandaag mn 509 receiver eens aangesloten, boxjes erbij (voorlopig de boekenplank speakers van mn vorige stereo), netwerk erin en gaan! via dlna werkt alles prima, update firmware via internet werkt ook meteen. ideaal!
ik kan echter niet met last.fm verbinden, geeft een foutmelding. werkt het bij anderen wel zoals het hoort?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
LastFM radio is vziw niet beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik wil mijn NR609 updaten via LAN, maar hij komt de hele tijd met een proxy/dns fout.
Ik heb een ziggo ubee wireless router en DHCP aan staan.
Dan zou hij dit toch automatisch moeten doen?

Plus dat ik Spotify niet aan de gang krijg, zegt telkens "fout wachtwoord" terwijl ik het wel
10x gecontroleerd en geprobeert heb.
Daarom dacht ik zal eens updaten......

[ Voor 31% gewijzigd door bounzzzzz op 10-07-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotify werkt alleen met een betaald account.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Die heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Het is al gelukt, DNS van ziggo vast ingestelt in de 609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Voor de mensen die een Onkyo (TX-NR609) receiver in combinatie met een H&K 16BQ setje hebben: welke speaker settings raden jullie aan? Of hebben jullie alles automatisch laten configureren door Audyssey 2EQ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik ben bezig om mn woonkamer te verbouwen, nieuw audiomaubel te maken etc, maar zit ook te kijken naar een upgrade van mn beamer en receiver. Ik heb een Acer H7531D Full HD op het oog, en deze heeft hdmi input. Deze wil ik combineren met een TX-NR609 en alles via hdmi aansluiten.

2x xbox360
1x ps3
1x mc pc

Nu zit ik alleen met het probleem dat zon beamer alleen savonds leuk kijkt.. En ik wil het hele verhaal eigenlijk ook op mn tv aansluiten. Aangezien de 609 (en de meeste andere) maar 1 output hebben zal ik hier een hdmi switch tussen moeten zetten. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af wat zon switch met de beeld kwaliteit doet en of het automatisch schakelen tussen bronnen dan nog goed werkt?

Ik heb nu trouwens alles met vga aangesloten, beide xboxen met een officiele vga kabel, de ps3 met een component naar vga blokje en de pc vanzelfspreken ook met vga. Ik moet nu alleen elke keer de kabels omprikken om het juiste apparaat op de beamer aan te sluiten... Krijg vandaag als het goed is een vga switch binnen maar wil uiteindelijk toch naar een receiver gaan met hdmi throughput, schijnt ook beter beeld te geven maar dat moet ik eerst nog zien :P

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unkie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:15:
Voor de mensen die een Onkyo (TX-NR609) receiver in combinatie met een H&K 16BQ setje hebben: welke speaker settings raden jullie aan? Of hebben jullie alles automatisch laten configureren door Audyssey 2EQ?

Alvast bedankt!
Lees anders een wat pagina's terug. Daar staan hele stukken over het afstellen van speakers. Onder andere hoe je kan berekenen welke crossover je nodig hebt. En welke waarden een beetje logisch zijn. Sowieso is Audyssey een keer laten runnen om te zien welke waarden deze aangeeft altijd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je bronnen aansluiten zou ik sowieso niet met switches doen. Dat is nergens voor nodig. Ik zou die VGA-switch maar heel snel terugsturen als ik jou was.

Als je dan al geen hdmi wilt doen, doe dan in ieder geval component, omdat je die direct zonder externe switch of converter kunt aansluiten op de receiver.

En meerdere outs aansluiten zonder switch wordt lastig denk ik, maar misschien is er wel een workaround. Je zou de ene dmv hdmi-out kunnen aansluiten en de andere dmv component. Als je dan al je bronnen middels component aansluit dan kun je wellicht door ADC aan of uit te zetten switchen tussen je beamer en je TV. Het is een workaround en verre van ideaal, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intuliegend schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:29:
Ik ben bezig om mn woonkamer te verbouwen, nieuw audiomaubel te maken etc, maar zit ook te kijken naar een upgrade van mn beamer en receiver. Ik heb een Acer H7531D Full HD op het oog, en deze heeft hdmi input. Deze wil ik combineren met een TX-NR609 en alles via hdmi aansluiten.

2x xbox360
1x ps3
1x mc pc

Nu zit ik alleen met het probleem dat zon beamer alleen savonds leuk kijkt.. En ik wil het hele verhaal eigenlijk ook op mn tv aansluiten. Aangezien de 609 (en de meeste andere) maar 1 output hebben zal ik hier een hdmi switch tussen moeten zetten. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af wat zon switch met de beeld kwaliteit doet en of het automatisch schakelen tussen bronnen dan nog goed werkt?
Ik zou inderdaad alles met HDMI aansluiten (mits de XBox 360 de nieuwere versie is met HDMI). Maar mocht het niet zo zijn dan kan de TX-NR609 toch converten van component naar HDMI. Dus dat is het probleem niet.

Een goede HDMI Switch gaat hier gewoon werken. Je moet echter wel een goede nemen. Dus geen splitter van een tientje of iets in die trant. Er zijn genoeg HDMI switches welke van één input twee outputs maken, eentje voor naar de TV en eentje voor naar de beamer. Sommigen zijn er zelfs met remote, dat kan nog redelijk makkelijk werken als de auto-sense functie niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Lees anders een wat pagina's terug. Daar staan hele stukken over het afstellen van speakers. Onder andere hoe je kan berekenen welke crossover je nodig hebt. En welke waarden een beetje logisch zijn. Sowieso is Audyssey een keer laten runnen om te zien welke waarden deze aangeeft altijd makkelijk.
Fear en Heppieboeddah: Hartelijk dank voor de uitleg en het delen van je instellingen! _/-\o_ . Jammer dat H&D nooit een normaal antwoord heeft gegeven! Nogmaals bedankt! Ik ga ook even met de settings prutsen!
Pagina: 1 ... 6 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.