Dat klopt zo heb ik het ook. Alleen als ik de tv aanzet dan gaat de onkyo uit zichzelf naar ingang tv/cd en komt er geen geluid meer uit de receiver. Hij moet dan handmatig op cbl/sat of game of wat dan ook gezet worden. Daarna werkt het zoals het hoort.DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:08:
Dat snap ik niet. Mijn receiver haalt het geluid direct van de bronnen. Mijn mediaspeler, blu-ray speler en aux ingangen (pc) hangen aan de receiver. (console heb ik niet) Daar haalt de receiver het geluid direct vandaan, en het beeld wordt doorgestuurd naar de tv. Mijn receiver haalt zijn audio vervolgens niet meer van de tv.
Op die manier kan ik ook door alleen de decoder en de receiver aan te zetten radio luisteren, zonder de tv aan te hoeven zetten.
En juist voor het normale tv kijken kun je de TV/CD modus koppelen aan een andere ingang, in dit geval CBL/SAT of waar je decoder aan hangt.
Voor alle andere tv-modi (gamen, film kijken, pc, noem maar op) zul je toch altijd handmatig moeten switchen, al is het maar om het juiste beeld op de tv te krijgen.
Voor alle andere tv-modi (gamen, film kijken, pc, noem maar op) zul je toch altijd handmatig moeten switchen, al is het maar om het juiste beeld op de tv te krijgen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Anoniem: 211516
Mijn tx-nr609 uit 2012 is nu terug gestuurd voor kwaliteit controle, hopelijk fixen ze hdmi board en recht achter speaker hissing noise issue 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bj9k4e009BM]
wordt echt gek van, volume is random ene keer merk je het makkelijk, als je geluk hebt merk je het niet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bj9k4e009BM]
wordt echt gek van, volume is random ene keer merk je het makkelijk, als je geluk hebt merk je het niet.
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 04-07-2014 17:40]
aanvulling:
bol.com geeft 1 jaar garantie, als deze na dat jaar kapot zou gaan, waar kan ik deze dan laten reparen??? ik neem aan als het om een duits model gaat, dat ik dan naar duitsland moet..weet iemand hier iets over..
(zie mij vorige vraag )
bol.com geeft 1 jaar garantie, als deze na dat jaar kapot zou gaan, waar kan ik deze dan laten reparen??? ik neem aan als het om een duits model gaat, dat ik dan naar duitsland moet..weet iemand hier iets over..
(zie mij vorige vraag )
[Voor 10% gewijzigd door harley2009 op 05-07-2014 09:50]
Bol moet gewoon twee jaar garantie geven, maar je kunt ook terecht bij Onkyo Nederland.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW
Anoniem: 489532
Beste forumgangers,
Na lang zoeken heb ik een Onkyo Tx NR 636 gekocht. Ik kom van een oude analoge Akai versterker dus u begrijpt dat het even aanpassen is. Tot nu toe geen klachten. Het geluid is prachtig en de vele opties zijn handig. Nu zit ik wel met een vraag.
Men settop box is aangsloten op de 636 om dan via de out terug naar de tv te gaan. Ik wil graag via men koptelefoon naar muziek blijven luisteren terwijl de vrouw tv kijkt. Het geluid moet dan uiteraard uit de boxen van de tv komen. Dit wilt niet lukken. Ik luister muziek via spotify en de tv gaat dan steeds op de net stand staan waardoor er geen beeld van de settop box wordt afgespeeld. Is het mogelijk om dit (tijdelijk) uit te zetten? Ik heb geen zin om steeds kabels te gaan wisselen....
alvast bedankt!
Na lang zoeken heb ik een Onkyo Tx NR 636 gekocht. Ik kom van een oude analoge Akai versterker dus u begrijpt dat het even aanpassen is. Tot nu toe geen klachten. Het geluid is prachtig en de vele opties zijn handig. Nu zit ik wel met een vraag.
Men settop box is aangsloten op de 636 om dan via de out terug naar de tv te gaan. Ik wil graag via men koptelefoon naar muziek blijven luisteren terwijl de vrouw tv kijkt. Het geluid moet dan uiteraard uit de boxen van de tv komen. Dit wilt niet lukken. Ik luister muziek via spotify en de tv gaat dan steeds op de net stand staan waardoor er geen beeld van de settop box wordt afgespeeld. Is het mogelijk om dit (tijdelijk) uit te zetten? Ik heb geen zin om steeds kabels te gaan wisselen....
alvast bedankt!
- FeaR
- Registratie: Maart 2007
- Laatst online: 07:11
:strip_icc():strip_exif()/u/214236/Spongebob.jpg?f=community)
Vermogen moet je niet op letten, die 10 Watt is peanuts en zeker hoe Onkyo het vermogen opgeeft. THX is geen reden om voor een hogere serie te gaan, het zegt niets over de kwaliteit van het apparaat. Sterker nog, genoeg apparaten die zo'n badge niet hebben en ik zou verkiezen boven deze Onkyo's. Neem een AVR-X4000 van Denon, ook binnen je budget te krijgen. Dat zou eerder mijn keuze zijn. Let wel persoonlijke keuze en puur gebaseerd op slechte ervaringen met Onkyo en goede met Denon.harley2009 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 06:18:
ik wil een nieuwe receiver kopen, via bol.com kan ik nu een |Onkyo 636 kopen voor 449. leuk prijsje lijkt me.
maar ik had me oog laten vallen op een 737 ook voor een leuk prijsje van 700 euro (bol).
iemand ervaring met de 737 en heeft de thx echt een voordeel??? of zeggen jullie gewoon van koop de 636 voor die prijs..
of is de 737 zoveel beter.
Overigens maakt een Duits model niets uit. Europese modellen zijn gelijk op die uit het Verenigd Koninkrijk na, dan zit je met een een ander Voltage (en soms andere stekker bij modellen met vast netsnoer). Prijzen van dit soort producten lagen vroeger nog vele malen lager in Duitsland waardoor importeren toen veel populairder was. Met importeren zit je alleen met je garantie, maar als je via Bol.com besteld dan zit je daar niet mee.
[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 07-07-2014 09:21]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Spotify via Zone2 (niet powered maar via tulps) en daar oppikken via een cassettedeck o.i.d.? Of misschien wel die oude Akai?Anoniem: 489532 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:53:
Beste forumgangers,
alvast bedankt!
Alvast bedankt voor je reactie. Spijt genoeg snap ik ze wel niet :-)Hageneis schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:47:
[...]
Spotify via Zone2 (niet powered maar via tulps) en daar oppikken via een cassettedeck o.i.d.? Of misschien wel die oude Akai?
Ik zou eigenlijk gewoon willen dat de hdmi kabel het signaal doorgeeft door de versterker naar de tv maar dan de versterker eigenlijk "negeert". Is dit mogelijk? En zo ja hoe?
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Is het niet veel envoudiger om spotify op je tablet, mobiel of laptop te gebruiken?Anoniem: 489532 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Alvast bedankt voor je reactie. Spijt genoeg snap ik ze wel niet :-)
Ik zou eigenlijk gewoon willen dat de hdmi kabel het signaal doorgeeft door de versterker naar de tv maar dan de versterker eigenlijk "negeert". Is dit mogelijk? En zo ja hoe?
2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i
Mmmm dat zou erg spijtig zijn. Spotify was maar een voorbeeld. Hetzelfde geld denk ik voor phono of een andere input. (nog wel niet getest) De receiver wilt steeds de tv als scherm gebruiken. Ik had gehoopt dat hdmi pass-through betekende dat het signaal sowieso wordt doorgegeven maar blijkbaar is dit dan niet het geval...
Iemand nog een idee/oplossing?
Er zou ook een HDMI-passthrough functie in moeten zitten die niet standaard aanstaat. Zoek dat eens op in de gebruiksaanwijzing.Anoniem: 489532 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:33:
Mmmm dat zou erg spijtig zijn. Spotify was maar een voorbeeld. Hetzelfde geld denk ik voor phono of een andere input. (nog wel niet getest) De receiver wilt steeds de tv als scherm gebruiken. Ik had gehoopt dat hdmi pass-through betekende dat het signaal sowieso wordt doorgegeven maar blijkbaar is dit dan niet het geval...
ik heb ook naar de x4000 gekeken, maar ik ben op dit gebied een leek, dus ik zoek en lees veel. mijn budget is 700 euro. en hiervoor wil ik een receiver die ook klaar is voor de toekomst. volgend jaar koop ik een nieuwe philips uhd tv, en dan wil ik dat de receiver hier ook klaar voor is. en voor zover ik heb kunnne lezen, heeft de denon geen hdmi 2.0 en de onkyo wel. dus denk ik dat ik voor de onkyo moet gaan, puur uit wat ik lees.FeaR schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:15:
[...]
Vermogen moet je niet op letten, die 10 Watt is peanuts en zeker hoe Onkyo het vermogen opgeeft. THX is geen reden om voor een hogere serie te gaan, het zegt niets over de kwaliteit van het apparaat. Sterker nog, genoeg apparaten die zo'n badge niet hebben en ik zou verkiezen boven deze Onkyo's. Neem een AVR-X4000 van Denon, ook binnen je budget te krijgen. Dat zou eerder mijn keuze zijn. Let wel persoonlijke keuze en puur gebaseerd op slechte ervaringen met Onkyo en goede met Denon.
Overigens maakt een Duits model niets uit. Europese modellen zijn gelijk op die uit het Verenigd Koninkrijk na, dan zit je met een een ander Voltage (en soms andere stekker bij modellen met vast netsnoer). Prijzen van dit soort producten lagen vroeger nog vele malen lager in Duitsland waardoor importeren toen veel populairder was. Met importeren zit je alleen met je garantie, maar als je via Bol.com besteld dan zit je daar niet mee.
nou zegt onkyo mij ook niet veel qua merk, maar ik zag deze dus voorbij komen via bol.com en de 737 valt mooi in mijn budget en de 636 hou ik nog geld over. alleen is de 737 nou zoveel beter als de 636 ????
En heeft hdmi 2.0 eigenlijk ook wel zin ????
eventueel had ik nog een denon X2100W gezien voor 650 euro, alleen lees ik hierover dat die geen hdcp 2.2 heeft.. (vandaar dat ik naar de onkyo 636 3n 737 ben gegaan). maar is dat alles wel zo belangrijk, of komt het er uberhaubt wel....
Ok, nog eens bedankt voor de hulp.Hageneis schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:18:
[...]
Er zou ook een HDMI-passthrough functie in moeten zitten die niet standaard aanstaat. Zoek dat eens op in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb hdmi pass through aangezet en dit geeft als effect dat ik beeld blijf krijgen wanneer ik schakel naar phono, tuner of cd. Alle kanalen dus die geen nood hebben aan de tv als scherm. Spijtig genoeg komt er wel geen geluid uit de speakers van men tv. Ik snap de logica hierachter wel maar is er niks dat ik hier tegen kan doen?
Mvg,
Red
[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 489532 op 07-07-2014 21:10]
Hallo,
hier ook een probleem. Mijn Onkyo TX-SR308 geeft tegenwoordig regelmatig een klik tijdens het zappen met de Ziggo tuner. Dit gebeurt wanneer de input (geluid bij de tv zender) van dolby naar stereo verandert of andersom, maar ook soms van stereo naar stereo en soms hoor je de klik niet. Ook bij het radio luisteren via deze tuner klikt ie soms zonder dat ik zap.
Betekent dit dat het einde nabij is? Kan ik iets checken?
Alles zit met HDMI aangesloten en er is al maanden niks veranderd aan de kabels.
hier ook een probleem. Mijn Onkyo TX-SR308 geeft tegenwoordig regelmatig een klik tijdens het zappen met de Ziggo tuner. Dit gebeurt wanneer de input (geluid bij de tv zender) van dolby naar stereo verandert of andersom, maar ook soms van stereo naar stereo en soms hoor je de klik niet. Ook bij het radio luisteren via deze tuner klikt ie soms zonder dat ik zap.
Alles zit met HDMI aangesloten en er is al maanden niks veranderd aan de kabels.
Is het een idee om in de start post een lijst te maken met alle risico modellen?Anoniem: 583702 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:29:
Zoals meerdere Onkyo's is de mijne ook overleden paar weken nadat de garantieperiode was verlopen van 2 jaar. Dit was een TX-NR509. <-> Het blijkt een structureel probleem te zijn bij de Onkyo's dat degene welke verkocht zijn rond laatste kwartaal 2011 en 1ste kwartaal 2012 overhit raken en overlijden.
Ik ben er iig nog niet uit welke modellen, op de leeftijd na, risico modellen zijn.
Volgens mij verwar je de term "versterker" met die van een "mengpaneel". Je oude Akai kon dit toch ook niet? Heb je geen TV met 2 HDMI ingangen? Of een tulp aansluiting die je buiten de HDMI rechtstreeks naar de TV kan laten lopen voor dit soort gevallen. Schakel je je TV box op een andere uitgang en dan kun je je versterker voor andere dingen gebruiken.Anoniem: 489532 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:55:
[...]
Ok, nog eens bedankt voor de hulp.
Ik heb hdmi pass through aangezet en dit geeft als effect dat ik beeld blijf krijgen wanneer ik schakel naar phono, tuner of cd. Alle kanalen dus die geen nood hebben aan de tv als scherm. Spijtig genoeg komt er wel geen geluid uit de speakers van men tv. Ik snap de logica hierachter wel maar is er niks dat ik hier tegen kan doen?
Mvg,
Red
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
Het gaat hier toch om een receiver, die gebruik je juist als "mengpaneel". Alle mogelijke aansluiting naar de receiver en één HDMI naar de TV.Jarlian schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:23:
[...]
Volgens mij verwar je de term "versterker" met die van een "mengpaneel". Je oude Akai kon dit toch ook niet? Heb je geen TV met 2 HDMI ingangen? Of een tulp aansluiting die je buiten de HDMI rechtstreeks naar de TV kan laten lopen voor dit soort gevallen. Schakel je je TV box op een andere uitgang en dan kun je je versterker voor andere dingen gebruiken.
Gisteren had ik iets vreemds met mijn Onkyo receiver uit het 9405 pakket (is de HT-R990 meen ik).
Opeens vreemde tikgeluiden uit de speakers terwijl hij was aangesloten op de HTPC (via HDMI). Als ik wisselde naar de TV ingang (ook HDMI) deed het geluid normaal. Toen terug gewisseld naar de HTPC en nog een keer getik en toen een "bwwwwwm" uit de subwoofer en daarna niets meer.
Ben dus heel erg bang dat mijn receiver is overleden. Beeld werkt nog gewoon maar geen geluid meer. Heb ook geprobeerd buiten de HDMI om, dus audio op de tulp ingang maar ook daar geen geluid. Lijkt er dus op dat de geluidkaart oid kapot is?
Ik lees op internet verhalen over het HDMI board dat kapot gaat maar dat lijkt hier toch niet het geval als het beeld nog wel werkt via HDMI?
De receiver is 3 jaar oud en gekocht via Wehkamp, garantie zal er dus niet inzitten, kan hoogstens iets van coulance proberen.
Zijn er tweakers met ervaringen en goede raad hierover? Als het mogelijk is wil ik natuurlijk best proberen e.e.a. open te schroeven en eventueel losse componenten te vervangen.
[Voor 51% gewijzigd door assje op 09-07-2014 12:28]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Baldertt schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:18:
Hallo,
Lip schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 02:55:
[...]
Waar komt die harde tik vandaan, is dit afkomstig v.d receiver of hoor je het door je speaker set heen? Als het bij je receiver vandaan komt, is dit dezelfde tik als bij het uitschakelen van de receiver? Dit is namelijk normaal als er een (nieuwe) Dolby Digital of DTS stream binnenkomt, onderbroken of gepauzeerd word.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Het is dezelfde tik ja, maar die zou je niet moeten horen als het geluid signaal niet verandert (bv als de radio aanstaat). Maar die is er nu dus wel.
Voorheen hoorde ik deze ook nooit bij het zappen van de TV. Nu wel. Ook als het signaal van beide zenders Dolby Digital is of beiden stereo. Maar soms ook niet.
Voorheen hoorde ik deze ook nooit bij het zappen van de TV. Nu wel. Ook als het signaal van beide zenders Dolby Digital is of beiden stereo. Maar soms ook niet.
[Voor 3% gewijzigd door Baldertt op 09-07-2014 15:31]
Vandaar dat de jouwe het ook zo goed doet nu?assje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:11:
[...]
Het gaat hier toch om een receiver, die gebruik je juist als "mengpaneel". Alle mogelijke aansluiting naar de receiver en één HDMI naar de TV.

Sluit overigens eerst uit of je speakers niet overleden zijn (met een andere "reciever") Krijg je een foutmelding in de display? Probeer eens zonder input het speakerniveau te regelen. (Dan krijg je zo'n mooie ruis om te testen of al je speakers even luid gaan). Misschien werkt dat wel...
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
Anoniem: 211516
Mijn tx-nr609 is weer terug sneller dan verwacht van kwaliteits controlle.
Alles klinkt nu rijker en heldere dan eerst klonk, wanneer ik van dolby movie na stereo na dolby music etc switch deed hij normaal clicken dit doet ie niet meer, dacht dat normaal was.
Recht achter kanaal doet op momment ook niet meer hishen, maar dat is iets wat na 1 dag nog terug kan komen maybe, hopelijk niet.
Alles klinkt nu rijker en heldere dan eerst klonk, wanneer ik van dolby movie na stereo na dolby music etc switch deed hij normaal clicken dit doet ie niet meer, dacht dat normaal was.
Recht achter kanaal doet op momment ook niet meer hishen, maar dat is iets wat na 1 dag nog terug kan komen maybe, hopelijk niet.
Ik heb de speakers getest en die werken gewoon. Verder op de receiver geen geluid op geen enkel kanaal, ook niet via andere input dan HDMI.Jarlian schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Sluit overigens eerst uit of je speakers niet overleden zijn (met een andere "reciever") Krijg je een foutmelding in de display? Probeer eens zonder input het speakerniveau te regelen. (Dan krijg je zo'n mooie ruis om te testen of al je speakers even luid gaan). Misschien werkt dat wel...
Inmiddels contact gehad met een andere tweaker die hetzelfde probleem gehad heeft. Bij hem is het onder coulance gerepareerd (was 2,5 jaar oud). Defect was het HDMI board wat je overal op internet terug vind. Ik ga dus ook maar proberen of er iets mogelijk is onder coulance.
Verder heb ik de service manual met schema's en exploded view tekeningen gekocht (3 dollar). Als het niets wordt wil ik maar gaan kijken of ik er zelf wat aan kan hobbieen.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Wat een drama is die TX-NR535, al de derde keer binnen twee maanden dat de hdmi poort CBL/SAT uit valt.
Hij kan de warmte van de afgelopen maanden niet aan denk ik.
Volgens mij zit er ook geen ventilator in.
Hij kan de warmte van de afgelopen maanden niet aan denk ik.
Volgens mij zit er ook geen ventilator in.
Opname van drie nieuwe receivers aangevraagd voor de Pricewatch:
http://www.nl.onkyo.com/e...premium-build-118113.html
Een receiver die na 2,5 jaar kapot is (hdmi-board) hoort gewoon kosteloos gerepareerd te worden, niet onder "coulance".
Een receiver die na 2,5 jaar kapot is (hdmi-board) hoort gewoon kosteloos gerepareerd te worden, niet onder "coulance".
[Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 13-07-2014 10:05]
Ik heb nadat ik mijn receiver heb opgestuurd naar Coolblue een mail gestuurd naar Onkyo over hoe lang normaal een reparatie zou duren omdat de onderdelen schaars waren.PcDealer schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:04:
Opname van drie nieuwe receivers aangevraagd voor de Pricewatch:
In de ontvangen mail zei de dame van Onkyo ook tegen mij, dat de receiver uit coulance werd gemaakt. Hij was defect geraakt, 2 weken voordat hij 2 jaar oud was. (hdmi bord)
Ik heb Onkyo terug gemaild dat ik er vanuit was gegaan dat hij normaal gemaakt zou worden omdat er nog garantie op zat. Daarna nooit meer iets van gehoord.
ik ga van de week de onkyo tx nr 737 kopen. maar ik kijk veel Avi/Mkv bestanden via de PS3/Blu Ray speler en de Ac ryan.
gaat dit geen gevolgen hebben omdat er op de onkyo 737 HDCP 2.2 zit., gaat de de onkyo dit niet tegenhoud omdat het een film is die is afgehaald van het net ????
ik hoop snel reactie's te krijgen hierover, omdat ik zaterdag er een ga halen, maar als dat problemen gaat geven dan zie ik af van deze koop.
gaat dit geen gevolgen hebben omdat er op de onkyo 737 HDCP 2.2 zit., gaat de de onkyo dit niet tegenhoud omdat het een film is die is afgehaald van het net ????
ik hoop snel reactie's te krijgen hierover, omdat ik zaterdag er een ga halen, maar als dat problemen gaat geven dan zie ik af van deze koop.
Ah zo, gelukkig is CoolBlue de leverancier.mike123 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:30:
[...]
Ik heb nadat ik mijn receiver heb opgestuurd naar Coolblue een mail gestuurd naar Onkyo over hoe lang normaal een reparatie zou duren omdat de onderdelen schaars waren.
Kijk eens hier in: http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR737_datasheet_EN.pdfharley2009 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:43:
ik lees wel wat over streaming maar kan er niet uit op maken of ik met mijn PS3/blu ray speler en ac ryan en eventueel de receiver zelf gewoon films kan kijken op een Avi bestand..of MkvPcDealer schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:22:
[...]
Ah zo, gelukkig is CoolBlue de leverancier.
[...]
Kijk eens hier in: http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR737_datasheet_EN.pdf
ik lees wel wat over streaming maar kan er niet uit op maken of ik met mijn PS3/blu ray speler en ac ryan en eventueel de receiver zelf gewoon films kan kijken op een Avi bestand..of MkvPcDealer schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:22:
[...]
Ah zo, gelukkig is CoolBlue de leverancier.
[...]
Kijk eens hier in: http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR737_datasheet_EN.pdf
In wat je download zit geen hdcp protectie meer dus geen probleem.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zoek eens op "hdcp" en klik een paar keer verder.harley2009 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:45:
[...]
ik lees wel wat over streaming maar kan er niet uit op maken of ik met mijn PS3/blu ray speler en ac ryan en eventueel de receiver zelf gewoon films kan kijken op een Avi bestand..of Mkv
bol.com heeft alleen nog dit weekend een actie de onkyo TX NR 636 voor 449 euro. 150 euro korting.
doe er je voordeel mee.
Mvg
doe er je voordeel mee.
Mvg
Zijn dat geen Duitse modellen? (weet niet of dat iets uitmaakt).
Ik kan me niet voorstellen dat bol.com niet Nederlandse modellen aanbiedt eigenlijk.
heb dat een tijdje geleden gevraagd, de onkyo 737 was een duitse maar zit gewoon NL handleiding bij.Blisterin_Bull schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:43:
Zijn dat geen Duitse modellen? (weet niet of dat iets uitmaakt).
dus neem aan dat dit misschien ook een duitse is. maar dat maakt volgens mij helemaal niets uit.
ik had een reservering staan voor 737, maar ben met de deze 300 euro goedkoper uit, het enige waar ik nu op mis grijp is thx en 10 watt meer..
maar volgens bol zit hier ook gewoon een NL handleiding bij. weet alleen niet of het een NLmodel..
Heb al een poos een Tx-nr727. Ding werkt uitstekend. Sinds een poosje heb ik echter een andere setup, ik wil nu m'n setup-box (humax) het geluid via de TV laten afspelen, tenzij ik de onkyo aanzet.
Dit werkt uitstekend als ik hdmi through aanzet. De receiver gaat op hybride standby (oranje lampje gaat aan) en het geluid komt keurig over de boxen van de TV. Als de receiver aan gaat, dan komt het geluid over de zuiltjes, alles wel.
Echter gaat de receiver na verloop van tijd uit. Dus als de TV uit gaat 's nachts, staat de volgende ochtend de receiver niet meer in hybride standby. Als ik vervolgens de TV aanzet krijg ik geen beeld, dit krijg ik pas weer als de receiver aangezet wordt, daarna kan hij weer op standby en gaat hij hybride standby in.
Ik heb auto-off al helemaal uitgezet, maar het gedrag blijft hetzelfde.
Is dit normaal gedrag? Het klinkt niet logisch. Hybride standby moet toch niet uitgaan?
Dit werkt uitstekend als ik hdmi through aanzet. De receiver gaat op hybride standby (oranje lampje gaat aan) en het geluid komt keurig over de boxen van de TV. Als de receiver aan gaat, dan komt het geluid over de zuiltjes, alles wel.
Echter gaat de receiver na verloop van tijd uit. Dus als de TV uit gaat 's nachts, staat de volgende ochtend de receiver niet meer in hybride standby. Als ik vervolgens de TV aanzet krijg ik geen beeld, dit krijg ik pas weer als de receiver aangezet wordt, daarna kan hij weer op standby en gaat hij hybride standby in.
Is dit normaal gedrag? Het klinkt niet logisch. Hybride standby moet toch niet uitgaan?
heb vandaag de onkyo tx nr 636 binnen gekregen via bol.com..deze is gewoon een NL model met NL handleiding. tot morgen nog voor de superprijs van 449 euro...harley2009 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:10:
[...]
heb dat een tijdje geleden gevraagd, de onkyo 737 was een duitse maar zit gewoon NL handleiding bij.
dus neem aan dat dit misschien ook een duitse is. maar dat maakt volgens mij helemaal niets uit.
ik had een reservering staan voor 737, maar ben met de deze 300 euro goedkoper uit, het enige waar ik nu op mis grijp is thx en 10 watt meer..
maar volgens bol zit hier ook gewoon een NL handleiding bij. weet alleen niet of het een NLmodel..
Harley,
Wat maakt voor jou dat de tx nr636 een betere optie is dan de 535. Heb je een 7.1 opstelling?
Ik zit zelf te twijfelen tussen de tx nr535 en de Marantz nr1604 of sr5008
Kortom WiFi vs Airplay.
Ik wil via de ipad of IPhone op mijn Nas komen en gebruik maken met ITunes. Iemand daar ervaring met Onkyo/Marantz?
Voordeel met airplay is dat ik een radio app kan gebruiken op de ipad en gelijk kan streamen.
Wat maakt voor jou dat de tx nr636 een betere optie is dan de 535. Heb je een 7.1 opstelling?
Kortom WiFi vs Airplay.
Ik wil via de ipad of IPhone op mijn Nas komen en gebruik maken met ITunes. Iemand daar ervaring met Onkyo/Marantz?
Voordeel met airplay is dat ik een radio app kan gebruiken op de ipad en gelijk kan streamen.
hoi.trangelang schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:42:
Harley,
Kortom WiFi vs Airplay.
ik heb voor mij alleen gekeken naar de 737 en 636. maar hier heb je een link om deze te vergelijken.
http://translate.google.n...%26biw%3D1600%26bih%3D768
kun je de onkyo's en marantz vergelijken.
en de 150 euro korting bij bol deed mij overstag gaan om voor de 636 te kiezen, ik heb ook een 7.1 opstelling, en gebruik nu wifi om muziek via de pc af te spelen. ik heb zelf niks van apple (en zal er ook nooit komen) dus die optie's over airply zijn voor mij niet van toepassing.
had bol die korting niet gegeven had ik voor 750 de 737 gekocht, maar met die 150 korting erbij werd het verschil wel heel groot. heb de 2 receivers vergeleken en het verschil is alleen dat 737 THX heeft en 10 watt meer.
[Voor 13% gewijzigd door harley2009 op 20-07-2014 08:44]
heb je op zowel de tv als de onkyo hdmi cec / rihd / anynet (ieder merk tv heeft een andere naam) aan staan?Sa1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:40:
Heb al een poos een Tx-nr727. Ding werkt uitstekend. Sinds een poosje heb ik echter een andere setup, ik wil nu m'n setup-box (humax) het geluid via de TV laten afspelen, tenzij ik de onkyo aanzet.
Als ik dat aanzet op de onkyo en mijn samsung tv, dan gaat alles vanzelf en hoef ik de receiver niet eerst aan te zetten.
[Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 20-07-2014 11:32]
Je kunt er ook nog een apple tv aan hangentrangelang schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:42:
Harley,
Kortom WiFi vs Airplay.

inmiddels de onkyo 636 aangesloten op mijn 7.1..man man wat een mooi geluid komt eruit.
aansluiten was een fluitje van een cent, en internet en streamen werkt perfect..
Allleen 1 vraagjes. ik heb mijn Samsung SMT-C7140B aangesloten via Hdmi 2 (zoals beschreven in de handleiding ) maar ik wil ook gewoon tv kunnen kijken zonder dat alles over de speakers gaat. maar gewoon via de luidsprekers van de tv, is dat ook mogelijk ???? door een of andere aanpassing misschien. ik las iets over hybrid maar ben aan het zoeken maar kan helaas nog niks vinden. iemand een idee van hoe ik dat moet doen..
ik wil denk ik nog wat bass hebben, waar kan ik die aanpassen ??
aansluiten was een fluitje van een cent, en internet en streamen werkt perfect..
Allleen 1 vraagjes. ik heb mijn Samsung SMT-C7140B aangesloten via Hdmi 2 (zoals beschreven in de handleiding ) maar ik wil ook gewoon tv kunnen kijken zonder dat alles over de speakers gaat. maar gewoon via de luidsprekers van de tv, is dat ook mogelijk ???? door een of andere aanpassing misschien. ik las iets over hybrid maar ben aan het zoeken maar kan helaas nog niks vinden. iemand een idee van hoe ik dat moet doen..
ik wil denk ik nog wat bass hebben, waar kan ik die aanpassen ??
Hey, tnx voor je reactie. Heb een Sharp daar heet het AquosLink. Inmiddels werkt het. Gek genoeg begon het te werken na het instellen van Network Standby. Dat instellen en het werkte. Hij gaat nu aan en uit samen met de TV.Nachtapotheker schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:31:
[...]
heb je op zowel de tv als de onkyo hdmi cec / rihd / anynet (ieder merk tv heeft een andere naam) aan staan?
Als ik dat aanzet op de onkyo en mijn samsung tv, dan gaat alles vanzelf en hoef ik de receiver niet eerst aan te zetten.
Wat alleen nu aan de hand is, is dat ik aan één van de ingangen een Raspberry Pi heb gehangen. Als de TV nu aangaat, dan gaat hij direct naar de ingang van de Raspberry Pi i.p.v. de Humax decoder.
Heeft iemand enig idee waar je de 'default' HDMI ingang kunt selecteren voor 'ontwaken'?
Sinds een aantal weken heb ik het problemen dat na het aanzetten van mijn TX-NR616 ik geen geluid krijg uit de speakers. Ook de netwerk functie is dan niet meer beschikbaar. Na een paar keer de stroom van het apparaat te halen doet het geluid het soms weer.
Schrikbarend als je op internet leest hoe veel mensen hier last van hebben een dat telkens het HDMI board de boosdoener is..
Vandaag kreeg ik helemaal geen geluid meer uit de versterker dus heb ik mij tot de support afdeling van Onkyo gericht. Met een beetje een dubbel gevoel want ik heb de versterker nu 2 jaar en 4 maanden, dus einde garantie. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een 'good will repair' aangeboden zonder kosten
Morgen gaat ie met de post mee dus ik ben benieuwd. Wel fijn dat, ondanks het verstrijken van de garantie periode, ze hem toch kostenloos repareren. Geeft al aan dat het een bekend probleem is.
Ik zat zelf al te kijken naar een Marantz SR-6008 welke scherp geprijsd is, maar dat zal nu even uitgesteld gaan worden.
Schrikbarend als je op internet leest hoe veel mensen hier last van hebben een dat telkens het HDMI board de boosdoener is..
Vandaag kreeg ik helemaal geen geluid meer uit de versterker dus heb ik mij tot de support afdeling van Onkyo gericht. Met een beetje een dubbel gevoel want ik heb de versterker nu 2 jaar en 4 maanden, dus einde garantie. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een 'good will repair' aangeboden zonder kosten

Morgen gaat ie met de post mee dus ik ben benieuwd. Wel fijn dat, ondanks het verstrijken van de garantie periode, ze hem toch kostenloos repareren. Geeft al aan dat het een bekend probleem is.
Ik zat zelf al te kijken naar een Marantz SR-6008 welke scherp geprijsd is, maar dat zal nu even uitgesteld gaan worden.
Hai medetweakers! Even een vraagje:
Ik heb een maand of twee geleden een Onkyo TX-NR626 icm een speakerset Onkyo SKS-HT528 aangeschaft. Op zich heel tevreden mee, helemaal geen klachten wat betreft de geluidskwaliteit. Zijn echter een paar dingen waarvan ik niet kan achterhalen of en hoe ze ingesteld kunnen worden.
Ik heb het op dit moment zo aangesloten:
HDMI Main Out - Samsung UE40EH5300W TV
HDMI 3 CBL/SAT - IPTV-STB (Entone Amulet 515)
HDMI 5 - PC (voor wanneer ik via laptop films wil streamen)
HDMI 6 - Chromecast (voor bijvoorbeeld spotify streaming via laptop, ben geen groot fan van de Onkyo app of de Samsung app op de tv zelf)
Daarnaast heb ik van de TV naar de AVR een optische kabel lopen omdat de TV geen ARC heeft (volgende keer dus beter opletten bij doen van een aankoop
)
Nu kijk ik op dit moment tv via de STB, die dus via HDMI het geluid doorstuurt naar de versterker en over de speakers afspeelt. Echter, als ik via de Netflix-app op de televisie zelfs films/series kijk moet ik wisselen van bron op de AVR, of luisteren via het geluid van de TV zelf. Bovendien moet ik, als ik via het geluid van de TV zelf kijk de STB uitzetten omdat anders het geluid vanuit die bron doorloopt.
Mijn vraag is de volgende: Bestaat de mogelijkheid Live TV via de STB èn Netflix via de TV te kijken, waarbij de AVR-bron hetzelfde blijft en het geluid wel over de 5.1-speakers kan lopen? Daarbij lijkt het me dan logisch dat het livetv-geluid automatisch uitgaat op het moment dat ik de Netflix-app opstart. Ik zou zeggen dat het STB-geluid via de Main Out getransporteerd kan worden en van daaruit via de optische kabel naar de speakers (klinkt zeer omslachtig, maar ik zie niet hoe het anders zou moeten), maar kom er niet uit wat ik daar, indien het al mogelijk is, op de AVR(/TV/STB) voor instellingen voor moet gebruiken.
Hoop dat het een beetje helder is waar ik naar vraag!
Ik heb een maand of twee geleden een Onkyo TX-NR626 icm een speakerset Onkyo SKS-HT528 aangeschaft. Op zich heel tevreden mee, helemaal geen klachten wat betreft de geluidskwaliteit. Zijn echter een paar dingen waarvan ik niet kan achterhalen of en hoe ze ingesteld kunnen worden.
Ik heb het op dit moment zo aangesloten:
HDMI Main Out - Samsung UE40EH5300W TV
HDMI 3 CBL/SAT - IPTV-STB (Entone Amulet 515)
HDMI 5 - PC (voor wanneer ik via laptop films wil streamen)
HDMI 6 - Chromecast (voor bijvoorbeeld spotify streaming via laptop, ben geen groot fan van de Onkyo app of de Samsung app op de tv zelf)
Daarnaast heb ik van de TV naar de AVR een optische kabel lopen omdat de TV geen ARC heeft (volgende keer dus beter opletten bij doen van een aankoop

Nu kijk ik op dit moment tv via de STB, die dus via HDMI het geluid doorstuurt naar de versterker en over de speakers afspeelt. Echter, als ik via de Netflix-app op de televisie zelfs films/series kijk moet ik wisselen van bron op de AVR, of luisteren via het geluid van de TV zelf. Bovendien moet ik, als ik via het geluid van de TV zelf kijk de STB uitzetten omdat anders het geluid vanuit die bron doorloopt.
Mijn vraag is de volgende: Bestaat de mogelijkheid Live TV via de STB èn Netflix via de TV te kijken, waarbij de AVR-bron hetzelfde blijft en het geluid wel over de 5.1-speakers kan lopen? Daarbij lijkt het me dan logisch dat het livetv-geluid automatisch uitgaat op het moment dat ik de Netflix-app opstart. Ik zou zeggen dat het STB-geluid via de Main Out getransporteerd kan worden en van daaruit via de optische kabel naar de speakers (klinkt zeer omslachtig, maar ik zie niet hoe het anders zou moeten), maar kom er niet uit wat ik daar, indien het al mogelijk is, op de AVR(/TV/STB) voor instellingen voor moet gebruiken.
Hoop dat het een beetje helder is waar ik naar vraag!
- FeaR
- Registratie: Maart 2007
- Laatst online: 07:11
:strip_icc():strip_exif()/u/214236/Spongebob.jpg?f=community)
En daar verder.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.