Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 14:29
oke, probleempje. Ik heb receiver geinstalleerd, alle aansluitingen gechecked, front en center van de Jamo HCS3 606 aangesloten. Geluid trekt op de kloten. Ik heb de volumeknop op 70 staan, om maar iets te kunnen horen... Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 14:30
Ik heb inmiddels contact gehad met onkyo, die willen wel een coulance repair doen staat in de email maar verwijzen weer naar redcoon om het via hun te spelen. Op de redcoon website kun je zogenaamd na inloggen een repair aanvragen.. nou niet dus. Kortom ik bel volgende week maar ff naar audio service in Elst. Hopelijk kan ik het via hun spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 485293 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:40:
Ik heb nog nooit een soldeerbout in mijn handen gehad :)
Misschien dat ik het wel es probeer als ik mijn nieuwe heb ... als het dan helemaal misgaat zit ik niet zonder.
Je kan het rustig eerst proberen zonder dat je een ander hebt. Als je toch bij Coolblue besteld voor 23:59 uur dan heb je hem de volgende dag in huis. Dus wel ff kijken wanneer je gaat solderen. (niet op zaterdag) :*)
Of zelfs op werkdagen voor 15:00 uur besteld en bijbetalen van 17,95, dan dezelfde dag nog tussen 18:00 en 22:00 uur.
Ik werk trouwens niet bij Coolblue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronix112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03 10:11
Terrestrial schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:18:
Ik heb inmiddels contact gehad met onkyo, die willen wel een coulance repair doen staat in de email maar verwijzen weer naar redcoon om het via hun te spelen. Op de redcoon website kun je zogenaamd na inloggen een repair aanvragen.. nou niet dus. Kortom ik bel volgende week maar ff naar audio service in Elst. Hopelijk kan ik het via hun spelen.
Hi Terrestrial,

Ik zat deze week in hetzelfde schuitje. Contact opgenomen met Onkyo via FB over hoe ik dit het beste kan aanpakken; via onkyo of via hificorner. Ik kreeg het volgende antwoord:
I think your 609 is out of warranty. In this case your reseller is allowed to demand money for helping you. If you do it yourself then you have to pay only the costs for shipment to the Onkyo-service point.
I also recommend that you wite to customercare_de@eu.onkyo.com

Ik heb een email geschreven naar dit adres en nog geen 2 dagen later (gisteren) kreeg ik een email dat ze een goodwill repair willen laten doen bij een service center.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronix112
Acemath schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:01:
oke, probleempje. Ik heb receiver geinstalleerd, alle aansluitingen gechecked, front en center van de Jamo HCS3 606 aangesloten. Geluid trekt op de kloten. Ik heb de volumeknop op 70 staan, om maar iets te kunnen horen... Iemand die weet waar het aan kan liggen?
Mijn versterker is net weg, maar het heeft ergens te maken met hoe je de volume weergave wilt hebben. Absoluut of... *****.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 14:29
heb de installateur laten komen en alles werkt nu redelijk goed. Moet enkel eens tijd nemen om te prullen met de instellingen. Nu heb ik ook een platenspeler aangeschaft, met zo een rood/witte tulp kabel bij. Doch als ik deze aansluit op de uitgangen waar het volgens de handleiding van de Onkyo moet komen, hoor ik amper geluid. Nu heb ik ergens gelezen dat je voor de "goedkopere" receivers een voorversterkertje nodig hebt om deze platenspeler in vol ornaat te kunnen gebruiken? Klopt dit? Ik heb een Sync X-TRM1.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronix112
Acemath schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:29:
heb de installateur laten komen en alles werkt nu redelijk goed. Moet enkel eens tijd nemen om te prullen met de instellingen. Nu heb ik ook een platenspeler aangeschaft, met zo een rood/witte tulp kabel bij. Doch als ik deze aansluit op de uitgangen waar het volgens de handleiding van de Onkyo moet komen, hoor ik amper geluid. Nu heb ik ergens gelezen dat je voor de "goedkopere" receivers een voorversterkertje nodig hebt om deze platenspeler in vol ornaat te kunnen gebruiken? Klopt dit? Ik heb een Sync X-TRM1.

Alvast bedankt.
Ha, allereerst: sluit ze wel op de ingang aan :P
Enfin, ik heb een platenspeler aan mijn 609 gehad en heb geen problemen gehad. Er zit in principe een goede versterker ingebouwd. Misschien toch ergens een van de vele instellingen die onjuist staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-03 17:01
Acemath schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:29:

Alvast bedankt.
chronix112 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:02:
Ha, allereerst: sluit ze wel op de ingang aan :P
...
Op een ingang aansluiten helpt zeker, maar het heeft ook te maken met welke ingang en waar dat knopje op de achterkant op staat. Als je hem op phono hebt staan, moet hij ook in zo'n ingang anders heb je geen geluid en al helemaal geen bas. Staat hij op line, dan mag hij op iedere ingang (behalve de phono, voor omgekeerde redenen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Anoniem: 485293 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:40:
Ik heb nog nooit een soldeerbout in mijn handen gehad :)
Misschien dat ik het wel es probeer als ik mijn nieuwe heb ... als het dan helemaal misgaat zit ik niet zonder.
Ken je toevallig niemand die een beetje handig is met een soldeerbout?

Ik heb mijn TX-SR606 hier in de werkplaats laten repararen, dus had een beetje geluk. Ik geloof dat hij een kwartiertje bezig was.

Een stukje terug meldde ik dat het vervangen van elco's niet had geholpen. Nou... wel dus!
De vriend van mij aan wie ik deze versterker doorverkoop had de boel gewoon verkeerd aangesloten. Alle HDMI poorten werken nu gewoon zoals het zou moeten, en hij gaat prima om met PC signalen (wordt volgens de handleiding niet onderteund).

Een reparatie is dus echt wel de moeite waard, en als je zo'n kleine soldeerbout koopt is het volgens mij prima zelf te doen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• chronix112
Wauw, wat een service, maandag ter reparatie aangemeld, dinsdag langsgebracht, woensdag klaar en verzonden en als het goed is vandaag alweer bezorgd met een nieuwe hdmi print.

Het reparatiecentrum (CERepair) erkende het probleem bij een hele reeks aan Onkyo versterkers. Wees er dus op tijd bij voor je garantie afloopt :)
Ik vind het wat dubbel. Natuurlijk is de service goed, dat is niet de vraag. De vraag is wanneer Onkyo eens een goede oplossing gaat maken en deze af-fabriek toe gaat passen. Dit issue speelt over redelijk wat modeljaren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 01:24
Mogelijk is het op deze manier goedkoper voor Onkyo dan de productie aanpassen. Hetzelfde was er aan de hand bij de Xbox 360.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronix112
FeaR schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:14:
Ik vind het wat dubbel. Natuurlijk is de service goed, dat is niet de vraag. De vraag is wanneer Onkyo eens een goede oplossing gaat maken en deze af-fabriek toe gaat passen. Dit issue speelt over redelijk wat modeljaren.
Mee eens, dat was ook mijn reactie! Gelukkig hebben ze inmiddels het design van het desbetreffende bord aangepast. Ik ben in ieder geval blij dat het snel is opgelost en mijn versterker buiten de garantie is gerepareerd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 17:31
Hebben jullie ook dat de receiver een paar millisecondes stroom verliest o.i.d. bij inschakelen van bijvoorbeeld een strijkijzer of elektrische kookplaat (hoge wattages dus)?
Hierdoor valt de HDMI-verbinding even weg waardoor de audio/video-output even wegvalt, terugkomt, wegvalt en weer terugkomt en verder gaat... erg irritant dus.
De receiver zit in een aparte wandcontactdoos en in een andere groep dan de kookplaat, wel dezelfde als de strijkijzer.

Is dit normaal of kan ik hier wat aan doen?
Ik woon in een huurhuis dus kan niet echt wat veranderen in de meterkast.

[Voor 11% gewijzigd door MacorgaZ op 09-05-2014 16:06]

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen last van met mijn TX-NR414S. En ik heb alle elektronica in huis op... 1 groep! Wasdroger, elektrisch koken, waterkoker, niks heeft invloed op mijn Onkyo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chronix112
Hi MacorgaZ,

Sorry, geen last van. Misschien juist omdat je in een huurhuis zit aankaarten bij de woningbouwvereniging?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik heb even een probleem te melden.. ik hoop dat er een oplossing voor is maar ik denk het niet aangezien ik bijna alles al geprobeerd heb :(.

sinds een week ofzow geven mijn front speakers (ht-s9400thx) uit het niets ineens plopjes, enige manier waarop ik het kan omschrijven. Een soort van elektrische tik ofzow... vreselijk irritant en het werd steeds erger.

Ik heb deze plopjes ook gehad met mijn logitech z5500's, en bij die was het probleem iets met de elektriciteit ofzow. Dus ik heb als eerste een poging gedaan om de set op een ander stopcontact (en groep) aan te sluiten. Dit leek te helpen want de plopjes/tikjes waren even weg maar na een tijdje (binnen een uur) kwamen ze weer terug (heel af en toe nog toen).

Ik heb de front speakers verwisseld met de rear's en toen kwamen de plopjes/tikjes vanaf de rear's. Dus de front speakers zijn het niet. Ik heb ook de kabels verwisseld maar dit maakte ook niets uit. Het probleem begon met het geluid vanaf de pc die ik erop heb zitten. Maar ik heb ook een test gedaan door een bluray met mijn BR speler te kijken en ook hier heb ik hetzelfde probleem.
Ook heb ik geprobeerd het geluid via een optische kabel te laten gaan... maakt ook niets uit. Na dit alles heb ik een volledige factory reset gedaan van mijn receiver. Ook hier leek het probleem even verdwenen.. maar na een uur of 2 was het probleem weer terug.

Ik heb op internet proberen te zoeken en kwam redelijk wat posts tegen van onkyo's met "popping speakers" problemen, maar heb geen idee of het hetzelfde probleem is. De oplossingen die daar gegeven worden wel allemaal geprobeerd, maar het problem is er nogsteeds. De set is uiteraard net meer dan 2 jaar oud dus geen garantie meer en ik heb voorlopig geen budget voor een nieuwe receiver... Dus mijn hoop is nu dat iemand een magische oplossing heeft....

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Diamond4ever: Onkyo bellen, hopen op coulance. Sowieso, Nederlandse wet heeft geen minimum-garantietermijn, maar gaat uit van hoelang van een apparaat verwacht mag worden dat deze blijft werken. Voor een versterker/receiver lijkt me dat dit toch wel minimaal 4 jaar of langer is. Mocht Onkyo moeilijk doen, kan je ze daarop wijzen.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04:15
Ik heb met mijn 609 ook een coulance reparatie gehad. Jammer dat ie stuk ging, super hoe het opgelost is!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 13:11

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Even een heads-upje voor het Amino M540 probleempje: ik heb hem op 1 instelling onder maximaal gezet qua beeldkwaliteit (1080i volgens mij) en het probleem is weg....?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2022
even een updateje van mij kant... Ik heb contact gehad met onkyo.. zij sturen mij door naar een service punt. Dat gaat waarschijnlijk een bak geld kosten om te fixen.. dus dat sla ik over...

Ik heb wel nog een aantal pogingen gedaan om het hier beter te krijgen.. maar nu is mijn receiver zo over de zeik dat ie HELEMAAL niets meer doet.... als ik alleen al naar level calibration ga voor de speakers moet ie normaal gesproken geluid maken.... hij doet nu helemaal niets meer :(.

ik heb maar besloten om een nieuwe receiver te kopen... meteen maar een goeie, 4K ondersteuning enz.. even kijken wat het gaat worden. Twijfel heel erg om nog een onkyo te kopen. Dit was wel een alles in 1 setje... dus misschien dat een normale losse receiver beter is... maar is dat ook?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 17:15
Heren, het jeukt heel erg om mijn Onkyo TX-SR313 te vervangen voor een receiver met wat meer power en features. Momenteel is mijn oog gevallen op de TX-NR636, of de NR535.

Volgens tweakers pricewatch en diverse webshops zou de hoogte van de TX-NR636 17.3cm zijn.
Op andere sites staat weer: 29.7CM.
1: Kan iemand het verlossende antwoord geven?

Overigens is de 'ingang" van mijn meubel 17CM.
Ik zou dan eventueel 3 mm te kort komen.
2: Zijn de voetjes te verwijderen?
Want achter de opstaande rand is nog genoeg ruimte, de voetjes plaats ik er dan achteraf los onder.

Mocht dit allemaal niet passen dan ga ik voor de TX535, deze heeft dezelfde hoogte ongeveer als mijn SR313.

Ik hoop de verloren features niet in te hoeven leveren voor een schramele 3mm

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 23-03 10:36
rikm schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:13:
Volgens tweakers pricewatch en diverse webshops zou de hoogte van de TX-NR636 17.3cm zijn.
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR636_datasheet_EN.pdf
Ik zou dan eventueel 3 mm te kort komen.
2: Zijn de voetjes te verwijderen?
Met zo weinig ruimte zou ik er niet aan beginnen. Deze apparaten hebben nogal wat koeling nodig.
Mocht dit allemaal niet passen dan ga ik voor de TX535, deze heeft dezelfde hoogte ongeveer als mijn SR313.
Problem solved :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikm
Bedankt voor reactie.

cooling maak ik mezelf niet heel veel zorgen over,
4,5 cm aan beide zijkanten blijft er over, 6 CM aan de bovenkant,(binnen in)
Overigens kan het gat aan de achterkant groter gemaakt worden. eventueel met fans(we blijven tweakers hé)
ik probeer zagen nog wel even te vermijden in een nieuwe meubel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
rikm schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:31:
cooling maak ik mezelf niet heel veel zorgen over
Dan gewoon het leukere model halen toch. Of de voetjes te verwijderen zijn kan je zien bij je eigen receiver.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Diepte en hoogte blijft bijvoorbeeld ook een lastig iets voor diverse sites om goed over te nemen. Sommige Marantz receivers zijn op Kieskeurig slechts 10 centimeter diep maar wel zo'n 39 centimeter hoog 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Brad Pitt schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:25:
[...]
Met zo weinig ruimte zou ik er niet aan beginnen. Deze apparaten hebben nogal wat koeling nodig.
[...]
Er zitten fans in, bij mij zijn die -voor ik weet- nog nooit aangeslagen (gesloten meubel). Over oververhitting zou ik me niet al teveel zorgen maken, mits er ook aan de achterkant een gat zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Onkyo staat gelukkig inderdaad niet bekend om oververhitte HDMI-boards dus een issue zal het niet zijn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:22

Ligt er aan of je het karton wel wilt meetellen :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikm
PcDealer schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:07:
[...]

Ligt er aan of je het karton wel wilt meetellen :p
klopt, dit zag ik inderdaad zojuist op de onkyo site, enkele webshops hebben dit overgenomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 330860

Hallo !

Mijn eerste post effe hier en ook mijn eerste onkyo systeem besteld !.
de Onkyo TX-NR525 + Onkyo SKS-HT528 bij redcoon.
Nu hopen op een goede en snelle verzending ... Dubbeltje op zijn kant blijkbaar bij redcoon ... staat al sinds donderdag morgen op: Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling.

Fingers crossed en dan aan de slag met dit zalig stukje techniek ! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• versc049
  • Laatst online: 17-03 22:33
Sinds een week of wat heb ik meer en meer problemen met de Onkyo app (zowel IOS als Android) icm mijn Onkyo TX-8050 en Spotify.
Als ik via de Onkyo app Spotify benader gaat dat goed tot het moment dat ik de 'albums' per 'artiest' ga zoeken. Dit resulteert bijna altijd in het vastlopen van de receiver. Alleen een harde reset (stekker eruit) werkt dan nog.

Via de app afspreellijsten benaderen gaat nog prima. Het probleem doet zich alleen voor bij het zoeken van albums per artiest. Dus:
Open NET -> Spotify -> Search 'Coldplay'-> X artists found .-> Select Coldplay -> Searching albums by artist.

Iemand die dit probleem herkent? En nog beter....wat er tegen te doen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochemdu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-03 00:08
Heeft er iemand ervaring met de TX-NR636 of TX-NR 535 omtrent audio kwaliteit?
Ik kan zelf niet echt een denderende review lezen hierover, wel over de modellen van vorig jaar TX-NRx2x serie en hierin werd soms wat negatief gedaan over de audio kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
De vraag is of je af wilt gaan op een review. Je kunt natuurlijk ook gaan luisteren bij een goede HiFi zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 330860

jochemdu schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:23:
Heeft er iemand ervaring met de TX-NR636 of TX-NR 535 omtrent audio kwaliteit?
Ik kan zelf niet echt een denderende review lezen hierover, wel over de modellen van vorig jaar TX-NRx2x serie en hierin werd soms wat negatief gedaan over de audio kwaliteit.
heb dit weekend mijn NR535 ontvangen. Playstation geluid is schitterend. Zeker in fighting games. Fifa gaf ook net dat tikkeltje meer aan mijn game ervaring.
Voor TV of series nog niet getest. Kan dit pas vanavond.
Moet eerst nog kabels wegwerken...

Voor de rest zalig dingetje. Eens zien hoe hij vanavond op XMBC reageert :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 11:18

HeroS

SmartHome Nerd

Versterker is weer na 2,5 week gemaakt terug en werkt weer prima. HDMI board vervangen.

Top service van Onkyo voor het gratis maken na garantie.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikm
sinds gister geupgrade van 313 naar een 636. En de audio qualiteit is naar mijn mening aanzienlijk beter geworden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 10:09
rikm schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:55:
sinds gister geupgrade van 313 naar een 636. En de audio qualiteit is naar mijn mening aanzienlijk beter geworden
Ik vind de 636 ook beter klinken dan de 609, maar lastig om dit te benoemen. "Experts" klagen over het gemis van Audessey (room correction equalizer) en het feit dat Onkyo voor z'n eigen "el cheapo" AccuEQ implementatie gegaan is. Ik hoor weinig verschil, sterker nog vind de 636 beter klinken.

Enige min puntje, vond ik het calibreren van het subwoofer level. Ik heb hem op 0 dB ingesteld via de procedure, maar de sub komt er dan niet in. Truc is om hem +4 dB te geven in de level settings.

Ik vind de 636 trouwens ook minder hitte afgeven en je hoeft de volume knop minder open te zetten dan de 606 om een beetje sfeer te creeren....

[Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 20-05-2014 15:18]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Anoniem: 470202

versc049 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:50:
Sinds een week of wat heb ik meer en meer problemen met de Onkyo app (zowel IOS als Android) icm mijn Onkyo TX-8050 en Spotify.
Als ik via de Onkyo app Spotify benader gaat dat goed tot het moment dat ik de 'albums' per 'artiest' ga zoeken. Dit resulteert bijna altijd in het vastlopen van de receiver. Alleen een harde reset (stekker eruit) werkt dan nog.

Via de app afspreellijsten benaderen gaat nog prima. Het probleem doet zich alleen voor bij het zoeken van albums per artiest. Dus:
Open NET -> Spotify -> Search 'Coldplay'-> X artists found .-> Select Coldplay -> Searching albums by artist.

Iemand die dit probleem herkent? En nog beter....wat er tegen te doen is?
Het is maanden geleden dat ik Spotify ter beschikking had; soms koop ik 1 mnd.
Ik meen me te herinneren dat Spotify niet vlekkeloos werkte. Jouw omschreven probleem komt me bekend voor, maar resetten middels de stekker eruit, is bij mij nooit nodig geweest!
Ik neem aan dat je de laatste firmware-update van dec. 2013 op de TX-8050 hebt uitgevoerd?!

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 470202 op 01-06-2014 18:44]

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 16:25
Ik twijfel of ik mijn Onkyo in mijn tv-meubel plaats, als ik dit namelijk doe dan kan de warmte bijna nergens heen (misschien 1cm opening voor ventilatie aan de bovenkant). In de handleiding wordt dit dan ook sterk afgeraden.

Ik vraag mij af of jullie je Onkyo in een tv-meubel heb geplaatst met weinig ruimte voor ventilatie?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• loekf2
JerX schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:34:
Ik twijfel of ik mijn Onkyo in mijn tv-meubel plaats, als ik dit namelijk doe dan kan de warmte bijna nergens heen (misschien 1cm opening voor ventilatie aan de bovenkant). In de handleiding wordt dit dan ook sterk afgeraden.

Ik vraag mij af of jullie je Onkyo in een tv-meubel heb geplaatst met weinig ruimte voor ventilatie?
Op een plank met 20 cm ruimte erboven voor de warmte. Ik ben bezig met een nieuw TV meubel, maar dan gaat de versterker in een soort U-vormig vak, dus boven kant en voorkant open, ook voor de warmte. Je kijkt dan wel van boven op de versterker, maar dat neem ik voor lief. Misschien dat AVRs van Denon, Yamaha etc. wel tegen een opstelling in een krap vak kunnen, maar ik durf het risico niet te nemen.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JerX schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:34:
In een gesloten kast (van voren) en open van achter, maar wel tegen de muur (met een paar cm ruimte). Het apparaat (de 818) wordt niet noemenswaardig warm, fans slaan ook niet aan. De PC erboven vindt het minder leuk, maar die wordt dan ook vervangen voor een zuiniger (op basis van Athlon 5350) exemplaar.

Bij het luisteren of film kijken laat ik wel vaak het deurtje open staan, maar dat is omdat de ab toch minder lekker werkt door smoke-glas. De kast staat naast de bank, dus je kan er niet lekker recht op mikken. Misschien toch maar eens IR-versterkertje kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-03 08:52
Ik heb nog even een vraag welke ik nog niet eerder ben tegengekomen. Ik heb er niet super veel verstand van dus wellicht is het een hele domme vraag :) maar dat merk ik snel genoeg!

Ik heb een TX-NR609 gecombineerd met de Boston Acoustics Soundware S 5.1 set.
De subwoofer daarvan kan tot maximaal 135Hz, de speakers minimum is 132Hz. Officieel geen 'gat' dus maar dan komt het: In de TX-NR609 kun je 120Hz of 150Hz opgeven.

Wat adviseren jullie om zo min mogelijk verlies te hebben? Wanneer ik de speakers op 120Hz zet kan de subwoofer ook maximaal op 120Hz gezet worden, je verliest dan dus het deel tussen 120-132Hz. Andersom hetzelfde.

Is het dan mogelijk/verstandig om bijvoorbeeld de centerspeaker anders te zetten dan de overige speakers om het 'gat' op te vangen? Of moet dit opgevangen worden door bijvoorbeeld de centerspeaker te vervangen voor een die lager in Hz kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Van nature lui!

Zijn er hier mensen die gebruik maken van deze app op een tablet Onkyo Remote

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
Pierre61 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:48:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van deze app op een tablet Onkyo Remote
Voor iOS zit ik te wachten op een update van ORemote:

https://www.facebook.com/oRemote

Blijkbaar kun je in de nieuwe versie ook de streaming services controleren zoals bv bij Sonos kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 16:25
noes schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:14:
[...]

In een gesloten kast (van voren) en open van achter, maar wel tegen de muur (met een paar cm ruimte). Het apparaat (de 818) wordt niet noemenswaardig warm, fans slaan ook niet aan. De PC erboven vindt het minder leuk, maar die wordt dan ook vervangen voor een zuiniger (op basis van Athlon 5350) exemplaar.

Bij het luisteren of film kijken laat ik wel vaak het deurtje open staan, maar dat is omdat de ab toch minder lekker werkt door smoke-glas. De kast staat naast de bank, dus je kan er niet lekker recht op mikken. Misschien toch maar eens IR-versterkertje kopen.
Thanks,

Achter is bij mij niet open (nog niet, moet zelf kabel vakken maken). Voorkant is wel open.

De 313 koelt niet met fans, maar is passief. Ik probeer het anders wel even zonder kabels en alleen voeding. Kijken hoe warm die wordt na 10 minuten :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
loekf2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:28:
Voor iOS zit ik te wachten op een update van ORemote
Voor Android zit ik al eeuwen te wachten op de eerste versie van ORemote :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 23:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb vandaag een TX-NR636 gekocht en daarop mijn TV (Main HDMI ) en Projector (Sub HDMI) aangesloten. Zowel de TV als Projector kunnen 1080p aan.

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik nu daadwerkelijk instel welke output er gebruikt moet worden? Ik heb de manuals doorgespit, gegoogled en gezocht maar ik mis waarschijnlijk iets heel simpels.

edit: gevonden, op een vrij logische plaats maar 'Monitor' bracht me in verwarring. Quick Setup - Video - Monitor: Main/Sub of M+S.

[Voor 16% gewijzigd door Ace op 28-05-2014 00:18]

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik heb hier de NR636 ook al een paar weken staan en ben zeer te spreken over het mooie, warme geluid van de Onkyo. Ik had hem min of blind gekocht en was alleen op zijn phono aansluiting af gegaan en de prijs. Ik kwam van een Pioneer VSX-921 en die geeft toch een geluid met veel te veel bass. Bij de Onkyo is dat veel mooier in balans. Ja, het is een goede aankoop geweest!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• PcDealer
  • Laatst online: 23-03 14:22
Reviewen dan :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ferra
  • Niet online
Ik heb de nr626, maar ik hoor steeds een licht brommetje uit de versterker komen. Ook als deze standby staat. Wat kan dit zijn?

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 00:03
Gister even zitten spelen met watt meter en volume. Tv+sr609+humax doen samen als ze aan staan 130watt. Zet ik het volume op 75 met twee front speakers bi-wired dan haalt ie de 400watt. Met all channel stereo is 450watt haalbaar. Harder niet gedaan, hoewel we vrijstaand wonen hebben de buren dit zeker gehoord. Wat een volume. 7x110watt oid zal ie bij 100% wellicht trekken, wie zal het zeggen :+

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
Ferra schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:21:
Ik heb de nr626, maar ik hoor steeds een licht brommetje uit de versterker komen. Ook als deze standby staat. Wat kan dit zijn?
Echt een lage brom of meer een middellaag geratel? Dat laatste heb ik namelijk gehad en toe zat er een draad in de fan. Heb hem gelukkig meteen om kunnen ruilen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 16:36

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb nu een onyko 608 staan, en deze wil ik vervangen. alleen begrijp ik de verschillen/voordelen tussen de TX-NR636 en TX-NR626 niet helemaal. en aangezien de 626 bijna de helft goedkoper is had ik toch wat vragen.
De 636 heeft als verbetering

HDMI Support for 4K/60 Hz
Wat houd dit precies in, heeft dit nut ? ga ik dit gebruiken, als ik over een aantal jaar een 4k tv ga kopen ? want ik zie dat de 626 ook support heeft voor 4k
HDCP 2.2
kopieerbeveiliging die zeer waarschijnlijk op de next gen blue ray discs zal zitten maar ik verwacht niet blurays af te gaan spelen (heb nu al 4 jaar geen fysieke media en dat bevalt me prima) maar wederom, wat is het nut en heb ik het nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
NiGeLaToR schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:07:
7x110watt oid zal ie bij 100% wellicht trekken, wie zal het zeggen :+
Dat redt 'ie bij lange na nooit never niet hoor :)

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-03 11:19
Weet er nog iemand hoeveel deze set koste op Ibood?

En kan iemand extra ervaringen posten over deze combo?
Onkyo TX-NR525 + SKS-HT528

[Voor 11% gewijzigd door daflux op 04-06-2014 18:16]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
daflux schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Weet er nog iemand hoeveel deze set koste op Ibood?

En kan iemand extra ervaringen posten over deze combo?
Onkyo TX-NR525 + SKS-HT528
De prijs van toen Ibood 30-06-2013
Hier gevonden

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 18:51
Gister de tx nr 636 gekocht als vervanger van de tx nr 509 en had niet veel verschil verwacht, maar geluid klinkt toch weer mooier, heb zelfs het idee dat het beeld van mijn tv er mooier op geworden is, kan dat?
Heb hem mede gekocht om zijn speaker aansluiting op zone 2, wil tuin speakers aansluiten maar zou dan wel prettig zijn als de kinderen nog wel gewoon tv kunnen kijken als ik zone 2 gebruik, hoe krijg ik dat voor elkaar. Lukte me bij de 509 ook niet, maar zou nu toch wel graag bv radio luisteren via de onkyo terwijl mijn htpc op de tv wordt afgebeeld, Is hier een oplossing voor

• Hageneis
  • Laatst online: 19-03 13:32
LENZ75 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:06:
Gister de tx nr 636 gekocht als vervanger van de tx nr 509 en had niet veel verschil verwacht, maar geluid klinkt toch weer mooier, heb zelfs het idee dat het beeld van mijn tv er mooier op geworden is, kan dat?
Heb hem mede gekocht om zijn speaker aansluiting op zone 2, wil tuin speakers aansluiten maar zou dan wel prettig zijn als de kinderen nog wel gewoon tv kunnen kijken als ik zone 2 gebruik, hoe krijg ik dat voor elkaar. Lukte me bij de 509 ook niet, maar zou nu toch wel graag bv radio luisteren via de onkyo terwijl mijn htpc op de tv wordt afgebeeld, Is hier een oplossing voor
Op de 626 gaat dat het makkelijkst met de app, anders met de knop Zone 2 de ingang kiezen. Die knop op de bovenste rij 2e van links. En anders staat het ook in de handleiding, natuurlijk :-P

• LENZ75
Je hebt gelijk zone 2 staat heel duidelijk in de handleiding en werkt nu ook, alleen vind ik in de onkyo app geen zone 2 volume bediening.
Blijft de vraag hoe ik TV kan kijken met bv tuner geluid, of PC met achtergrond muziek.

Ben wel bang dat mijn 636 niet helemaal OK is, FRONT R aansluiting geeft regelmatig een storing geluid.
Alle andere kanalen zijn helemaal stil,maar ik hoor FRONT R vaak ruizen/storen alsof er een slecht FM signaal doorheen komt. Als ik alles loshaal en alleen FRONT R aansluit met verschillende soorten speakers blijft er een vrij harde ruis doorheen komen.

• LENZ75
En ook die was niet zo lastig. onder de MAIN knop is de zone te bedienen

Anoniem: 4300

Twee weken terug mijn Onkyo TX-NR609 naar CE Repair in Mijdrecht gebracht nadat ik bij Onkyo een serviceticket heb aangevraagd(doe je beklag via Twitter, dan gaan ze harder lopen). In december 2012 was de HDMI board al vervangen nadat het defect was geraakt en nu weer dezelfde euvel; geen beeld, wel geluid.
Onderdelen zijn op 28 mei besteld maar er is nog niks binnen en waarschijnlijk gaat dat op korte termijn ook niet gebeuren. Alternatief is dat ik dan kan kiezen uit een gebruikte/nieuw zelfde model, of een gebruikte/nieuw ander (hopelijk beter) model met bijbetaling. Wat mij betreft wordt het een ander model want ik ben er klaar mee. En daarom de volgende vraag:

Is er een model van Onkyo die geen problemen heeft met de HDMI board? :F
Anoniem: 4300 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:40:
PR-SC5509, wordt een stuk minder warm door het ontbreken van de eindtrappen :P

Bedankt voor het advies, met 50 euro bijbetaling moet dat wel lukken. :P

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 13:11

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik had een 616 gehad maar die mocht inderdaad na 2 weken ook retour. Daar is het bord vervangen en doet het nu al een tijdje prima:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Anoniem: 211516

Mijn onkyo tx-nr609 heeft in eens veel meer volume nodig, maar volgens mij komt dat omdat gewendt ben geraakt aan akoestiek.
Wel mail gedaan na onkyo, onkyo gaat probably checken off ze kunnen fixen.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 12-06-2014 00:19]

Helaas zijn onderdelen vanuit Onkyo aangekomen voor reparatie. Eigenlijk had ik graag een ander apparaat willen uitkiezen, je verliest toch het vertrouwen in een bepaald model als het euvel zich herhaalt.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 00:24
Mijn TX-NR626 speelt nu bijna een jaar elke dag zonder problemen, voor de 626 heb ik volgens mij ook nog geen HDMI board problemen voorbij zien komen.
Anoniem: 4300 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:40:
Twee weken terug mijn Onkyo TX-NR609 naar CE Repair in Mijdrecht gebracht nadat ik bij Onkyo een serviceticket heb aangevraagd(doe je beklag via Twitter, dan gaan ze harder lopen). In december 2012 was de HDMI board al vervangen nadat het defect was geraakt en nu weer dezelfde euvel; geen beeld, wel geluid.
Onderdelen zijn op 28 mei besteld maar er is nog niks binnen en waarschijnlijk gaat dat op korte termijn ook niet gebeuren. Alternatief is dat ik dan kan kiezen uit een gebruikte/nieuw zelfde model, of een gebruikte/nieuw ander (hopelijk beter) model met bijbetaling. Wat mij betreft wordt het een ander model want ik ben er klaar mee. En daarom de volgende vraag:

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-03 09:26
Ik baal er al een tijdje van dat Spotify zo matig werkt op mijn Onkyo 828. Ik heb gisteren gemaild met onkyo met de vraag wanneer Spotify connect beschikbaar wordt en zoals het er nu naar uit ziet verschijnt deze later dit jaar.

Ik kreeg letterlijk deze reactie: Spotify Connect is not yet released for Onkyo receivers. There is a note that it will come this year but there is no fix date.

Wellicht wisten sommige van jullie dit al, maar voor mij was het nieuws.

• Hageneis
  • Laatst online: 19-03 13:32
Jean-Paul Bidet schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:18:
Ik baal er al een tijdje van dat Spotify zo matig werkt op mijn Onkyo 828. Ik heb gisteren gemaild met onkyo met de vraag wanneer Spotify connect beschikbaar wordt en zoals het er nu naar uit ziet verschijnt deze later dit jaar.

Ik kreeg letterlijk deze reactie: Spotify Connect is not yet released for Onkyo receivers. There is a note that it will come this year but there is no fix date.

Wellicht wisten sommige van jullie dit al, maar voor mij was het nieuws.
Voor mij ook is het ook (goed) nieuws.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hopelijk komt dit ook naar de TX-NR818, spotify zonder shuffle en repeat is toch een beetje nutteloos. Prima voor af en toe een album te luisteren, maar nu zet ik toch maar de HTPC aan tbv Spotify.

Die connect feature ziet er nog een stuk fijner uit! Toch een stuk makkelijker dan pielen via het kleine display van de receiver, vooral zoeken en nummers toevoegen aan playlists zijn taken die ik liever niet doe op de receiver.

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 11:39
Mijn TX-NR636 receiver is via ARC aangesloten op mijn Samsung TV. Bij het aanzetten van de TV springt de receiver automatisch mee aan en loopt het geluid via de receiver.
Echter als ik de receiver aanzet gaat mijn tv ook aan. Is dit ergens uit te zetten? Als ik nu muziek wil luisteren vind ik het onzin om mijn tv aan te houden.

Alvast bedankt :)
demolition_man schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:
Mijn TX-NR636 receiver is via ARC aangesloten op mijn Samsung TV. Bij het aanzetten van de TV springt de receiver automatisch mee aan en loopt het geluid via de receiver.
Echter als ik de receiver aanzet gaat mijn tv ook aan. Is dit ergens uit te zetten? Als ik nu muziek wil luisteren vind ik het onzin om mijn tv aan te houden.

Alvast bedankt :)
Het automatisch aangaan heeft te maken met HDMI CEC (of HDMI Control of hoe Onkyo en Samsung dit noemen). Je kan proberen of beide los van elkaar te gebruiken zijn, echter zijn de twee soms gekoppeld waardoor je niet aan bovenstaand probleem af komt.

• PredNL
  • Laatst online: 01-03 09:58

PredNL

Help!

Bol.com verkoopt de Onkyo TX-NR636 zwart/zilver nu voor € 449,00.

Geen slechte aanbieding lijkt me zo! :)

[Voor 5% gewijzigd door PredNL op 20-06-2014 15:57]

Asus N551JK-CN157H

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij welke bol.com is dat? Ik zie em bij hun gewoon voor 599 staan. Bij amazon.de wel zo rond de 455

Systeem specs

• PredNL
  • Laatst online: 01-03 09:58

PredNL

Help!

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:41:
Bij welke bol.com is dat? Ik zie em bij hun gewoon voor 599 staan. Bij amazon.de wel zo rond de 455
Ja excuus, pas nadat je het product in het winkelmandje stopt zie je de korting.

Asus N551JK-CN157H

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Van nature lui!

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:41:
Misschien off topic, maar ik ken maar 1 bol.com hoor :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 17:55
Netjes, maar is dit niet een fout die gewoon later wordt gecorrigeerd?

• Vandemolen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02-2020
Kan iemand mij helpen ,et het volgende:
Onze 607 klikte en de tv kreeg geen beeld en geluid meer. Bij opnieuw aanzetten knal en rook. Bij 2e poging weer knal en rook. Receiver in de protect modus met knipperend lampje en stinkt behoorlijk.

Uur gewacht met alle stekker eruit, aanzetten met volume op max en na enkele seconden een klik en weer in de protect modus. Geen knalle en rook meer. Display werkt.
Reset naar fabrieksinstelling ook maar maakt geen verschil.

Hij is 4 jaar oud. Iemand enig idee?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-03 23:20
Knal en rook... fabrieksinstellingen gaan dan vast niet veel doen.

Je kan de kap eraf halen (als de stekker er al een tijdje uit is, en blijf voorzichtig, sommige delen kunnen lange tijd spanning vast houden), en een paar goede foto's van het binnenwerk maken.
Bij dit soort symptomen, moet er haast wel zichtbare schade zijn, wat overigens niet per definitie wil zeggen dat het apparaat (economisch) nog te fixen is, maar niet geschoten is altijd mis?

Er zijn hier veel technische mensen op het forum, die de schade misschien snel kunnen zien.

[Voor 9% gewijzigd door nick_haak op 21-06-2014 23:42]

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 11:38
Hallo ,

Heb nu sinds vorig jaar oktober een TR-NX616 in mijn bezit, waarover ik tot nu toe erg tevreden ben .Ik heb nu alleen sinds anderhalve week het '''probleem'' dat tijdens het selecteren van mijn Mediaplayer ( loopt via de Onkyo naar mijn tv ) ik alleen een blauw beeld krijg op mijn tv (meestal wel geluid via spdif). Als ik dan 1 maal een andere input selecteer en vervolgens gelijk terug ga naar de Mediaplayer is er wel gewoon beeld ?

Ik heb een hoop gelezen over HDMI problemen met de Onkyo versterkers ( terug sturen enz.. ) ,maar kan er nu niet goed uithalen of ik met hetzelfde probleem zit of dat er een andere oorzaak is .. ?

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 16:35
Redelijk vergelijkbaar probleem als vorige poster; Zodra ik mijn TV opstart schiet de Onkyo versterker meteen aan (goed), maar hij springt dan automatisch naar het verkeerde HDMI kanaal (TV/CD in plaats van CBL/SAT)
Hoe is dit aan te passen? Lijkt mij niet moeilijk toch?

|- Rotterdam -|

• loekf2
polm85 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:55:
Redelijk vergelijkbaar probleem als vorige poster; Zodra ik mijn TV opstart schiet de Onkyo versterker meteen aan (goed), maar hij springt dan automatisch naar het verkeerde HDMI kanaal (TV/CD in plaats van CBL/SAT)
Volgens mij is dit standaard gedrag. Bv. uit de 609 manual:

Audio Return Channel (ARC) function enables an HDMI capable TV to send the audio stream to the HDMI OUT of the
AV receiver.
• This function can be used when:
– your TV is ARC capable, and
– the TV/CD input selector is selected, and
– “HDMI Control (RIHD)” is set to “On”(➔ page 56), and
– “Audio Return Channel” is set to “Auto” (➔ page 57).

De audio uit je TV komt via de HDMI output van de Onkyo de receiver binnen, maar je moet hem op TV/CD input zetten om de audio te horen. Dit kun je volgens mij niet veranderen in de menu instellingen.

Hoezo CABL/SAT trouwens ? HDMI is voor CI+, dus zonder settopbox, zodat je zonder een extra kabel het geluid van je TV je receiver in kunt leiden. Als ARC actief is, zal er geen video van de receiver naar de TV worden geleidt. Het HDMI signaal tussen je Onkyo en je TV staat in "reverse" mode om het zo te zeggen.

• loekf2
PredNL schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:44:
[...]

Ja excuus, pas nadat je het product in het winkelmandje stopt zie je de korting.
Da's een goeie prijs, beetje de duitse prijzen. Ik was natuurlijk een early adopter en kon niet wachten op Amazon.de die vrij laat waren met het in voorraad hebben.

Ander topic...

Ook gezien dat Onkyo en Pioneer hun audio activiteiten gaan samenvoegen ? Er blijven twee merken, maar achter de schermen gaat e.a. samen gedaan worden. Er gingen al geruchten dat Onkyo's AccuEQ gewoon Pioneer's MACC in een ander jasje is.

[Voor 26% gewijzigd door loekf2 op 26-06-2014 13:28]

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 00:05
Je hebt vast een samsung tv? ;)

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 11:38
Niemand die dit ''probleem '' herkend ? ( zie mijn vorige post )

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 16:35
loekf2 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is dit standaard gedrag. Bv. uit de 609 manual:

Audio Return Channel (ARC) function enables an HDMI capable TV to send the audio stream to the HDMI OUT of the
AV receiver.
• This function can be used when:
– your TV is ARC capable, and
– the TV/CD input selector is selected, and
– “HDMI Control (RIHD)” is set to “On”(➔ page 56), and
– “Audio Return Channel” is set to “Auto” (➔ page 57).

De audio uit je TV komt via de HDMI output van de Onkyo de receiver binnen, maar je moet hem op TV/CD input zetten om de audio te horen. Dit kun je volgens mij niet veranderen in de menu instellingen.

Hoezo CABL/SAT trouwens ? HDMI is voor CI+, dus zonder settopbox, zodat je zonder een extra kabel het geluid van je TV je receiver in kunt leiden. Als ARC actief is, zal er geen video van de receiver naar de TV worden geleidt. Het HDMI signaal tussen je Onkyo en je TV staat in "reverse" mode om het zo te zeggen.
Ik heb momenteel gewoon een HDMI kabel lopen van settopbox naar Onkyo in het kanaal CBLSAT.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je uitleg. TV/CD heeft geen HDMI ingang?
Of moet ik de HDMI van de settopbox in mijn TV pluggen? (heeft 2 HDMI ingangen: STB en ARC)
Dat klopt, een nieuwe via iBood: UE48H6400
Hoe weet je dit? Ook ervaringen mee?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:11
Voor iedereen met een Onkyo TX-SR608.

Zo kun je je FW upgraden.

http://constey.de/2013/01...8-firmware-aktualisieren/

Misschien al bekend bij sommige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
polm85 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:14:
[...]

Ik heb momenteel gewoon een HDMI kabel lopen van settopbox naar Onkyo in het kanaal CBLSAT.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je uitleg. TV/CD heeft geen HDMI ingang?
Of moet ik de HDMI van de settopbox in mijn TV pluggen? (heeft 2 HDMI ingangen: STB en ARC)

[...]

Dat klopt, een nieuwe via iBood: UE48H6400
Hoe weet je dit? Ook ervaringen mee?
Ik heb er zelf ook een samsung + onkyo en heb veel gezocht naar dit probleem. Helaas stuurt de tv een signaal uit waarna de onkyo besluit om naar tv/cd te gaan. Is helaas weinig aan te doen. Ik heb het opelost door mijn zapper (logitech harmony) zo in te stellen dat hij na 10 sec nogmaals de juiste bron selecteert.

Settopbox op de tv aansluiten kan, maar de samsung stuurt geen 5.1 dd door via hdmi.

[Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 29-06-2014 23:00]

• sKoLb
@Nachtapotheker en polm85:
Lost het direct aansluiten van de coax kabel aan de tv dit probleem niet op? Dus geen kastje meer gebruiken? Dan hoeft de Onkyo niet op CBL/SAT gezet te worden en is TV juist goed.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Mijn schoonouders hebben eene bijna 3 jaar oude onkyo 505 en deze geeft opeens na hun vakantie geen geluid meer. Alles werkt prima, tuner tuned in op de zenders, HDMI passtrhought werkt met geluid. Als je dan de receiver aanzet is er wel beeld, maar geen geluid. Ook andere bronnen geven geen geluid meer.

Iemand een idee of dit makkelijk opgelost kan worden?

• Nachtapotheker
sKoLb schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:54:
@Nachtapotheker en polm85:
Lost het direct aansluiten van de coax kabel aan de tv dit probleem niet op? Dus geen kastje meer gebruiken? Dan hoeft de Onkyo niet op CBL/SAT gezet te worden en is TV juist goed.
Dat zou kunnen, maar ik gebruik graag mijn decoder ;) meer functies dan de tv zelf.
Je kunt ook nog een optische kabel gebruiken en arc uitzetten, dan ben je er denk ik ook vanaf.

• sKoLb
Nachtapotheker schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Dat zou kunnen, maar ik gebruik graag mijn decoder ;) meer functies dan de tv zelf.
Je kunt ook nog een optische kabel gebruiken en arc uitzetten, dan ben je er denk ik ook vanaf.
Ik gebruik een optische kabel van tv naar receiver en kan bevestigen dat dat niet de oplossing is ;-)

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:42
Dank voor de tip over de aanbieding bij bol.com, maakte het toch wel erg interessant ;D

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-03 19:29
jongetje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:11:
Mijn schoonouders hebben eene bijna 3 jaar oude onkyo 505 en deze geeft opeens na hun vakantie geen geluid meer. Alles werkt prima, tuner tuned in op de zenders, HDMI passtrhought werkt met geluid. Als je dan de receiver aanzet is er wel beeld, maar geen geluid. Ook andere bronnen geven geen geluid meer.

Iemand een idee of dit makkelijk opgelost kan worden?
Het klinkt stom, maar bij mij helpt het altijd om de stekker er even uit te trekken en 5 seconden later weer in te pluggen. Laat even weten of dat het probleem oplost.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier ook een Samsung tv + decoder + onkyo receiver. Type HT-R358.

Bij mij is de decoder op CBL/SAT aangesloten. Ik heb ook eerst geprobeerd of ik dat automatisch omswitchen kon aanpassen. Dat is me niet gelukt.

In de instellingen van de Onkyo heb ik de ingang TV/CD omgemapt naar CBL/SAT. (Zodra die naar TV/CD springt zorgen dat ie naar ingang CBL/SAT gaat luisteren) Zodra mijn tv dan aan springt, gaat de receiver automatisch naar TV/CD, en dus luisteren naar het audiosignaal van de decoder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Nachtapotheker
DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:44:
[...]

Hier ook een Samsung tv + decoder + onkyo receiver. Type HT-R358.

Bij mij is de decoder op CBL/SAT aangesloten. Ik heb ook eerst geprobeerd of ik dat automatisch omswitchen kon aanpassen. Dat is me niet gelukt.

In de instellingen van de Onkyo heb ik de ingang TV/CD omgemapt naar CBL/SAT. (Zodra die naar TV/CD springt zorgen dat ie naar ingang CBL/SAT gaat luisteren) Zodra mijn tv dan aan springt, gaat de receiver automatisch naar TV/CD, en dus luisteren naar het audiosignaal van de decoder.
Die oplossing heb ik inderdaad ook ergens gelezen :) alleen doet dit probleem zich voor bij meerdere ingangen (decoder, ps3, etc.) dus een definitieve oplossing is het niet .

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat snap ik niet. Mijn receiver haalt het geluid direct van de bronnen. Mijn mediaspeler, blu-ray speler en aux ingangen (pc) hangen aan de receiver. (console heb ik niet) Daar haalt de receiver het geluid direct vandaan, en het beeld wordt doorgestuurd naar de tv. Mijn receiver haalt zijn audio vervolgens niet meer van de tv.

Op die manier kan ik ook door alleen de decoder en de receiver aan te zetten radio luisteren, zonder de tv aan te hoeven zetten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 15:26
Anoniem: 583702 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:29:
Zoals meerdere Onkyo's is de mijne ook overleden paar weken nadat de garantieperiode was verlopen van 2 jaar. Het blijkt een structureel probleem te zijn bij de Onkyo's dat degene welke verkocht zijn rond laatste kwartaal 2011 en 1ste kwartaal 2012 overhit raken en overlijden.
Weet iemand welke modellen hieronder vallen?

Mijn ouders hebben al enige jaren met volle tevredenheid de TX SR-705. Ik probeer voor mijzelf nu een vergelijkbaar model tweedehands op de kop te tikken, echter wil ik wel wegblijven van de 'risico-modellen'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:22
ik wil een nieuwe receiver kopen, via bol.com kan ik nu een |Onkyo 636 kopen voor 449. leuk prijsje lijkt me.

maar ik had me oog laten vallen op een 737 ook voor een leuk prijsje van 700 euro (bol).

iemand ervaring met de 737 en heeft de thx echt een voordeel??? of zeggen jullie gewoon van koop de 636 voor die prijs..
of is de 737 zoveel beter.

Ps: de onkyo 737 is eeen duitsmodel (nagevraagd) ga er vanuit dat de 636 oon een duitsmodel is.

maakt dat iets uit voor in nederland

[Voor 16% gewijzigd door harley2009 op 04-07-2014 06:33]

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee