Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 56 Laatste
Acties:
  • 528.923 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51
Mede-auteur:
  • PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2

Afbeeldingslocatie: http://baloo.onlydutch.com/Forum-permanent/tweakers/Onkyo/onkyo.jpg

Aangezien Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic de 2500 posts aan het naderen was én omdat Onkyo de nieuwe TX-SR en TX-NRxx9 series heeft aangekondigd was het tijd voor een nieuw topic.

In dit topic dus niet alleen aandacht voor de nieuwe modellen, maar ook de oude(re) modellen kunnen hier nog gewoon besproken worden. Vandaar dat deze Topicstart ook nog informatie verschaft over de wat oudere technieken aangezien dat juist nu interessant kan zijn. Juist nu aangezien de oudere modellen weer wat in prijs kunnen dalen aangezien de nieuwe series zijn aangekondigd.

Inhoudsopgave
In deze Opening Post vind je:
Onkyo
The company started under the name of Osaka Denki Onkyo K.K in 1946. The current Onkyo Corporation umbrella includes the Integra and Integra Research divisions as well as the main Onkyo brand. At present, it is headed by Naoto Othsuki. During the early phases of its history, Onkyo grew as an innovator and fashioned itself into a force in audio, making the name Onkyo synonymous with sonic excellence and high-quality loudspeakers and components. Through the 70's, Onkyo receivers were critically acclaimed. The products of the 80's, including cassette tape decks, M-series amplification, turntables, AM/FM tuners like the T-909 and T-9990 along with receivers garnered acclaim from critics and consumers. In 1993, Onkyo became one of the first major corporate entities to radically transform its corporate management by following a "cash flow first" and "simple and speedy" philosophy. Concentrating on management reform allowed increased profitability for the entire Onkyo group.

Vorige delen
Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307
Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic

Inleiding receivers
Een AV-receiver is één van de vele elektronische apparaten die men vind binnen een home cinema set. Hun primaire doel is het versterken en verspreiden van meerdere video en audio signalen. De gebruiker kan zo vele input apparaturen zoals DVD spelers, laptops en spelconsoles naar een TV leiden, zonder allerlei kabels te verwisselen en toch één bron als geluid gebruiken, namelijk de receiver en zijn aangesloten speakers.

Reeksen
Onkyo gebruikt al langere tijd deze volgorde voor de series van hun receivers:
  • 300-reeks
  • 500-reeks
  • 600-reeks
  • 700-reeks
  • 800-reeks
  • 1000-reeks
  • 3000-reeks
  • 5000-reeks
De reeks staat ook voor het segment waarin de receiver zich bevindt. Met onderaan de 300 serie als de instap en bovenaan de 5000 serie. De 700 serie is ongeveer waar het mid-end zich begint te vormen. Al is het natuurlijk maar net met welk ander merk/maatstaven je gaat vergelijken. Want er zijn ook meningen dat mid-end van Onkyo pas bij de TX-NR100X begint.

Andere is dat Onkyo twee benamingen heeft voor hun receivers: de TX-SR en de TX-NR.
  • TX-SR staat voor Surround Receiver
  • TX-NR staat voor Network Receiver
Het verschil moge duidelijk zijn :)

Op dit moment zijn van de nieuwe TX-XRXX9 modellen alleen nog maar de TX-SR309 tot en met de TX-NR1009 bekend. Echter zullen de TX-NR3009 en de TX-NR5009 vast en zeker volgen.

Bij deze de vier Onkyo receivers welke het populairst zullen worden, althans welke modellen bij de vorige serie het populairst waren. Klik op het typenummer in de koptekst om naar de site van Onkyo te gaan waar meer informatie beschikbaar is.

TX-SR309
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H7IqrYeSwv0DGLwVhut3ACJD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LJGIklkcRh0u7ByI03c1ibx2/full.jpg

Specificaties:
  • Soort receiver: 5.1 surround receiver
  • HDMI versie: HDMI 1.4 - 3D, Audio Return Channel, Deep Color, x.v.Color, LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC
  • HDMI aansluitingen: 3 inputs en 1 output met upscaling tot en met 1080p
  • Vermogen: 100 Watt per kanaal, gemeten op 6 Ω bij 1 kHz met 1% THD
  • Gewicht: 7,5 kilogram
  • Kleuren: Zwart en zilver
  • Prijzen:pricewatch: Onkyo TX-SR309 Zwart - pricewatch: Onkyo TX-SR309 Zilver

TX-NR509
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G2ImAizbBlvqgpQAUeTHF7iF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDVGTGlWfJoloCQCD6KzNITC/full.jpg

Specificaties:
  • Soort receiver: 5.1 netwerk receiver (7.1 via pre-out)
  • HDMI versie: HDMI 1.4 - 3D, Audio Return Channel, Deep Color, x.v.Color, LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC
  • HDMI aansluitingen: 4 inputs en 1 output met upscaling tot en met 1080p
  • Vermogen: 130 Watt per kanaal, gemeten op 6 Ω bij 1 kHz met 1% THD
  • Gewicht: 9,2 kilogram
  • Prijzen: pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zwart - pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zilver

TX-NR579
Dit is het tussenmodel van de 500 en de 600 serie. De TX-NR579 heeft niet alle techniek welke de TX-NR609 wel heeft. Maar de TX-NR579 heeft ten opzichte van de TX-NR509 wel upscaling van anloge bronnen en de TX-NR579 is een 7.1 surround receiver.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7YJhFzHIvuE9hSKkZD6JpWI0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VhOAPIIsFVVcgNVNELl21FGx/full.jpg

Specificaties:
  • Soort receiver: 7.1 netwerk receiver
  • HDMI aansluitingen: 4 inputs en 1 output
  • Upscaling: HDMI Video Upscaling tot 4K met Marvell Qdeo
  • Vermogen: 130 Watt per kanaal, gemeten op 6 Ω bij 1 kHz met 1% THD
  • Gewicht: 9,5 kilogram
  • Prijzen: pricewatch: Onkyo TX-NR579 (Zilver)

TX-NR609
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nq8MkRsgBB1YbTwixVL4fIGe/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ml7eEcGXuwjN8rBZhAPaWM7s/full.jpg
Specificaties:
  • Soort receiver: 7.2 netwerk receiver
  • HDMI aansluitingen: 6 inputs (waarvan één front)en 1 output met upscaling tot en met 1080p
  • Upscaling: HDMI Video Upscaling tot 4K met Marvell Qdeo
  • Vermogen: 160 Watt per kanaal, gemeten op 6 Ω bij 1 kHz met 1% THD
  • THX: THX® Select2 Plus Certified
  • Gewicht: 11,3 kilogram
  • Prijzen: pricewatch: Onkyo TX-NR609B Zwart

Klik hier voor een tabel waarin de TX-SR309 , TX-NR509 , TX-NR579 en de TX-NR609 naast elkaar worden vergeleken.

F.A.Q.
Een FAQ hoort er natuurlijk ook bij, voordat je je vragen in deze topic post, kijk even of hij misschien hier in staat:

Volgens Onkyo heeft mijn receiver "Banana Plug-Compatible Speaker Ports", maar ik krijg de pluggen er niet in!!
Dat probleem hoor je vaker en niet alleen bij Onkyo. Vrijwel alle merken welke naar de EU verschepen zullen dopjes in de terminals van de speaker steken. Dit ter bescherming van het gebruik van banaanpluggen. Echter kan je deze dopjes zo uit de terminal wippen. De meest gebruikte methode is gewoon een dunne/kleine schroevendraaier de terminal insteken, iets druk naar boven zetten en dan de schroevendraaier naar je toe halen. Dan zal het dopje er uit komen.

Leuk die Marvell Qdeo video processing technologie, maar wat is dat?
Tot op heden kon elke receiver wel SD beeld upscalen naar HD-resoluties. Welke resolutie dat was hing af van de receiver. De één kwam niet verder dan 720p / 1080i terwijl een andere wel gewoon tot 1080p kon scalen. Onkyo is het eerste merk welke de nieuwe chip van Marvell toe gaat passen. Door deze Marvell Qdeo video processin technologie is upscaling van standaard video naar 4K (3840 x 2160) resolutie mogelijk.

Dolby Digital, Dolby Pro Logic, DTS, wat is het allemaal?
Dit zijn allemaal geluidsformaten die jouw receiver afspeelt afhankelijk van het medium dat je gebruikt. Zonder deze codecs is het geluid enkel stereo of mono, daarom zijn deze formaten ontwikkeld om jouw de ultieme surround ervaring te geven.

Klik op de geluidsformaat voor info (Engels):Woordenboek

Wat we hier niet willen hebben:Als er opmerkingen of vragen zijn over deze TS, kan je mij altijd een DM sturen.
Wil je meewerken aan de TS en de UBB-code aanpassen? Stuur mij dan ook een DM, dan voeg ik je toe als mede-auteur.

19-04-2010: Start van Topic Deel 1
10-05-2011: Start van Topic Deel 2

Layout met dank aan FikkieHO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
okee. aangezien mijn post van het vorige deel praktisch de laatste was hierbij nogmaals de vraag:

wat is jullie ervaring met het aansluiten van een upc media hd box op de onkyo tx-sr608? ik heb een samsung plasma tv aangesloten op de tv-out van de receiver en heb de upc media box aangesloten op de cable/sat hdmi ingang van de receiver. als ik nu tv kijk dan gaat het bij het aanzetten goed kwa beeld. maar als ik aan het zappen ben en ga van een SD naar een HD zender (of anders om) dan begint de receiver te flippen. dan begint het hdmi tekstje te knipperen en heel af en toe krijgt ie geluid door. ligt dit aan de versterker of aan upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Ik heb mij verdiept en heb 2 mooie setjes gevonden die beide digitale coax hebben.

de Onkyo HTX-22HDX en de Philips HTS7200. Over de philips in redelijk veel bekend en zijn er veel reviews. Ik kan echter niet echt een keus maken. Inprincipe vind ik het geluid het belangrijkste. Dus bluray/dvd mogelijkheid is niet een pre.

Ook de prijzen zijn bijna gelijk.

Ik moet hem voor het weekend hebben en ben helaas niet in de gelegenheid om naar een mediamarkt of saturn te rijden.

Wat zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Is er al iets bekend van het werkelijk gemeten geleverd vermogen t.o.v. de specs op papier?

Wat ik uit deel 1 van dit topic haal is dat Onkyo, met name in de srx06 serie, meet onder omstandigheden die de meting op papier wat mooier doet laten lijken dan dat je in een normale opstelling zult treffen.

Ik zat al met een scheef oog naar de opvolger van het setje te kijken wat ik op mijn sr606 op heb aangesloten: de Teufel LT3 Power Edition (ik heb de LT2). Maar ik begrijp nu dat een ietwat betere versterker ook nog best wel wat uit kan maken :9~

Ik speel al een tijdje met de gedachte om als ik straks een 3d TV heb ook een versterker te kopen die hdmi 1.4(a) ondersteund. Ik begin nu wel te twijfelen of dat wel weer een onkyo moet worden..

Los van het volume heb ik overigens maar één punt kunnen vinden aan mijn 606 dat me niet bevalt. Bij het omschakelen van surround naar stereo geluid, omdat je een andere serie op zet bijvoorbeeld, is het verschil in volume. Hij laat namelijk de versterking staan (lees +dB volgens display) maar omdat hij zijn vermogen nu anders kan verdelen hou je veel meer volume over. Eigenlijk best logisch als je er zo over nadenkt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Weet iemand al of the 509 Spotify ondersteunt? Meer dan de 509 heb ik niet nodig maar wil wel Spotify ondersteuning. Ik heb Onkyo al gemailed maar geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:07

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb gisteren mijn nieuwe TV (samsung) aangesloten op mijn Onkyo reciever (Onkyo HT R538), via HDMI. De opstelling is alsvolgt:
HTPC --> reciever --> TV

Alles werkt prima, het geluid is goed, beeld vlijmscherp etc. Probleem is alleen dat het geluid van mijn HTPC met XBMC alleen werkt als de TV aanstaat. Ik wil dat het ook werkt als de TV uitstaat. Ik heb de handleiding er op nageslagen en er zijn onder HDMI setup wel wat instellingen voor, maar ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:48

HeroS

SmartHome Nerd

@wildcheese >> nog niet maar komt er aan.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Zijn er mensen die flac bestanden af spelen op de 509/579/609?

Ik krijg namelijk niet de juiste artistennaam/album in beeld. Hij toont alleen de bestandnaam. (Ik speel af via de usb stick via mijn maxtor shared storage lukt het uberhaupt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

HeroS schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:07:
Zijn er mensen die flac bestanden af spelen op de 509/579/609?

Ik krijg namelijk niet de juiste artistennaam/album in beeld. Hij toont alleen de bestandnaam. (Ik speel af via de usb stick via mijn maxtor shared storage lukt het uberhaupt niet).
Ik heb destijds al mijn Flac-betanden geconverteerd naar het WMA lossless formaat om dit probleem op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
HeroS schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:04:
@wildcheese >> nog niet maar komt er aan.
Bedankt, dan wacht ik nog even. De 609 is echt een overkill voor mij 4 speaker setup ;). Enig idee wanneer, en wordt het eventueel een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zie ik nou trouwens op de SR309 je fronts wel Bi-wired kunt aansluiten en op de NR509 niet meer?
Op de SR508 kan dit nog wel, iemand enig idee waarom dit gedaan is? Niet dat het voor het geluid veel uitmaakt, maar heb die brug nu tussen de speakers uit en de kabels liggen er nog dubbel nu, had gedacht dat als ik voor de 509 zou gaan ik ze weer gewoon hetzelfde zou kunnen aansluiten. (Of klopt het plaatje niet>?)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 17:41
Kort simpel bevestigingsvraagje voordat ik de Onkyo TX-SR608 Zwart bestel;

De HDMI van bijv de ps3/mediabox word gesplit in beeld en geluid? Dus de HDMI out heeft alleen beeld naar de tv en het geluid automatisch over de speakers?

(mijn optische uitgang van de tv is stuk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 09:07

Zewatanejo

Fine Thanks!

Zewatanejo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:19:
Ik heb gisteren mijn nieuwe TV (samsung) aangesloten op mijn Onkyo reciever (Onkyo HT R538), via HDMI. De opstelling is alsvolgt:
HTPC --> reciever --> TV

Alles werkt prima, het geluid is goed, beeld vlijmscherp etc. Probleem is alleen dat het geluid van mijn HTPC met XBMC alleen werkt als de TV aanstaat. Ik wil dat het ook werkt als de TV uitstaat. Ik heb de handleiding er op nageslagen en er zijn onder HDMI setup wel wat instellingen voor, maar ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Niemand een antwoord, tips of suggesties op bovenstaande vraag van mij?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Only schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:40:
Zie ik nou trouwens op de SR309 je fronts wel Bi-wired kunt aansluiten en op de NR509 niet meer?
Op de SR508 kan dit nog wel, iemand enig idee waarom dit gedaan is? Niet dat het voor het geluid veel uitmaakt, maar heb die brug nu tussen de speakers uit en de kabels liggen er nog dubbel nu, had gedacht dat als ik voor de 509 zou gaan ik ze weer gewoon hetzelfde zou kunnen aansluiten. (Of klopt het plaatje niet>?)
TX-SR309 en de TX-SR509 ondersteunen beide geen bi-amp. De andere connectoren op de TX-SR309 zijn voor Zone 2. Je kan over het algemeen pas bi-amp aansluiten als je een 7.1 receiver of hoger hebt. De kanalen moeten namelijk wel op dezelfde zone zijn aangesloten.
kleefei schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:38:
Kort simpel bevestigingsvraagje voordat ik de Onkyo TX-SR608 Zwart bestel;

De HDMI van bijv de ps3/mediabox word gesplit in beeld en geluid? Dus de HDMI out heeft alleen beeld naar de tv en het geluid automatisch over de speakers?

(mijn optische uitgang van de tv is stuk...)
De TX-SR608 beschikt inderdaad over HDMI Processing en alles met HDMI naar de receiver is dan ook de mooiste oplossing. Vele malen beter nog dan de optische uitgang van de TV gebruiken, aan dat laatste zitten nogal wat nadelen namelijk.
Zewatanejo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:42:
[...]
Niemand een antwoord, tips of suggesties op bovenstaande vraag van mij?
Zou het zo niet durven zeggen. Maar weet wel dat je het veel vaker ziet dat zo'n set-up niet meer werkt zodra de verbinding met de TV wordt verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Omdat ik m'n mordaunt short zuilen niet meer in m'n woonkamer kwijt kan heb ik een setje ms mezzo 2 boekenplank speakers gekocht. Hierbij zoek ik een versterker met hdmi in/outputs (media center, full hdtv) en daarvoor zit ik te kijken naar een onkyo sr508.
In den beginne is het dus een 2.0 opstelling, maar dit zal langzaam worden uitgebreid naar 2.1 en misschien ooit 5.1. Ik gebruik m'n set voor muziek (80%) en films (20%), waarbij muziek 't belangrijkste is.

Mijn vraag is, denken jullie dat die 508 genoeg vermogen heeft om zo'n setje boekenplank speakers aan te sturen? Heeft bi-amping dan nog nut?
Als het ooit een 5.1 set wordt dan zal dat met een actieve sub en kleinere achterspeakers (mezzo 1?) zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom voor 5.1 gaan als muziek het belangrijkste is? Voor de beste muziekervaring kan je naar mijn inziens altijd nog het beste voor een goede 2.0 of 2.1 set-up gaan. Of je hele muziekcollectie moet uit meerkanaals SACD bestaan.

Persoonlijk denk ik dat bi-amp bij dat soort speakers echt nul komma nul uit maakt. Al dat heb ik bij veel meer speakers en ook ondervonden dat het zonder bi-amp beter kan klinken. Maar als je versterker het toch ondersteunt kan je het altijd proberen. Het zal de speakers nooit kwaad doen, want meer vermogen is nooit weg. Je eigen oren moeten toch echt de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
FeaR1986 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:00:

[...]

De TX-SR608 beschikt inderdaad over HDMI Processing en alles met HDMI naar de receiver is dan ook de mooiste oplossing. Vele malen beter nog dan de optische uitgang van de TV gebruiken, aan dat laatste zitten nogal wat nadelen namelijk.
Super, bedankt.
Scheelt ook dat er nu maar 1 kabel naar de tv gaat. (deze hangt aan een zwenkbare muurbeugel)

Ik zal eind deze maand even de fotos in show je home cinema plaatsen.
(midden in een verhuizing nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:00:
[...]

TX-SR309 en de TX-SR509 ondersteunen beide geen bi-amp. De andere connectoren op de TX-SR309 zijn voor Zone 2. Je kan over het algemeen pas bi-amp aansluiten als je een 7.1 receiver of hoger hebt. De kanalen moeten namelijk wel op dezelfde zone zijn aangesloten.
Das natuurlijk niet helemaal waar wat je nu zegt he...de SR508 heeft zone 2 / front high aansluiting, ik had dat dus beneden ook zo aangesloten. Maar de 508 is nu naar de beamerkamer boven verhuisd en dus heb ik weer een andere nodig voor beneden. Je kan op de foto's gewoon duidelijk zien dat de SR309 wel een extra aansluiting heeft voor fronts en de bij de NR509 zijn deze gewoon helemaal verdwenen terwijl de 508 deze gewoon heeft.
Opzich wel erg rare zet om zone 2/front high weg te halen bij de 509 terwijl de vorige serie dit gewoon had..
Edit: Ik zei trouwens ook niks over Bi-amped, ik had het over Bi-wired.

[ Voor 3% gewijzigd door Only op 16-05-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
FeaR1986 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:54:
Waarom voor 5.1 gaan als muziek het belangrijkste is? Voor de beste muziekervaring kan je naar mijn inziens altijd nog het beste voor een goede 2.0 of 2.1 set-up gaan. Of je hele muziekcollectie moet uit meerkanaals SACD bestaan.
Die muziek blijf ik gewoon op 2.0 luisteren (of evt 2.1).
Eventueel zal ik in de toekomst een keer uitbreiden naar 5.1 en dat is dan voor films, maar dat kan best nog wel een tijdje duren (als ik 't al doe). Waarom dan toch een surround receiver? Eigenlijk vooral voor de digitale inputs: m'n media center heeft analoog alleen een mini-jack uit, digitaal kan optisch of via hdmi.
Omdat ik geen zin heb in een aparte dac (nog een apparaat) zit ik dus naar een 508 te kijken.
Persoonlijk denk ik dat bi-amp bij dat soort speakers echt nul komma nul uit maakt. Al dat heb ik bij veel meer speakers en ook ondervonden dat het zonder bi-amp beter kan klinken. Maar als je versterker het toch ondersteunt kan je het altijd proberen. Het zal de speakers nooit kwaad doen, want meer vermogen is nooit weg. Je eigen oren moeten toch echt de doorslag geven.
Oke da's duidelijk, thanks.

Nog iemand een mening over het vermogen van een sr508 icm mezzo 2 luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleefei schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:56:
[...]Super, bedankt.
Scheelt ook dat er nu maar 1 kabel naar de tv gaat. (deze hangt aan een zwenkbare muurbeugel)

Ik zal eind deze maand even de fotos in show je home cinema plaatsen.
(midden in een verhuizing nu)
Één kabel naar de TV? Tof draadloze stroom :+
Only schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:35:
[...]
Das natuurlijk niet helemaal waar wat je nu zegt he...de SR508 heeft zone 2 / front high aansluiting, ik had dat dus beneden ook zo aangesloten. Maar de 508 is nu naar de beamerkamer boven verhuisd en dus heb ik weer een andere nodig voor beneden. Je kan op de foto's gewoon duidelijk zien dat de SR309 wel een extra aansluiting heeft voor fronts en de bij de NR509 zijn deze gewoon helemaal verdwenen terwijl de 508 deze gewoon heeft.
Opzich wel erg rare zet om zone 2/front high weg te halen bij de 509 terwijl de vorige serie dit gewoon had..
Edit: Ik zei trouwens ook niks over Bi-amped, ik had het over Bi-wired.
De TX-SR508 is dan ook een 7.1 speaker en heeft twee terminals die echt dedicated zijn voor bi-amp, dat staat er ook boven. De TX-SR309 en de TX-NR509 zijn een 5.1 receiver en kunnen dan ook niet bi-amp worden aangesloten. De manual spreekt dan ook nergens van die term. De TX-SR508 en de TX-NR509 zijn dan ook niet vergelijkbaar op dat vlak. Het is inderdaad wel apart dat de TX-SR309 een versterkte uitgang heeft voor Zone 2 en de TX-NR509 het met onversterkt (pre-out) moet doen.

Overigens is bi-wire altijd mogelijk aangezien je dan vanuit één terminal twee aderpaar trekt. Ik ging er dan ook vanuit dat je bi-amp bedoelde aangezien de TX-SR508 dat wel ondersteunde (en eigenlijk elke versterker dat doet).
abrakadaver schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:51:
[...]Die muziek blijf ik gewoon op 2.0 luisteren (of evt 2.1).
Eventueel zal ik in de toekomst een keer uitbreiden naar 5.1 en dat is dan voor films, maar dat kan best nog wel een tijdje duren (als ik 't al doe). Waarom dan toch een surround receiver? Eigenlijk vooral voor de digitale inputs: m'n media center heeft analoog alleen een mini-jack uit, digitaal kan optisch of via hdmi.
Omdat ik geen zin heb in een aparte dac (nog een apparaat) zit ik dus naar een 508 te kijken
Een surroundreceiver om die keuze snap ik wel. Alleen als je puur muziek luistert dan kan je beter 2 x 300 euro uitgeven aan speakers dan 6 x 100 euro om een 5.1 set te krijgen. Even als simpel voorbeeld. Maar surround is met films zeker wel meerwaarde. Ik draai zelf ook meer muziek dan dat ik film kijk of een game speel (al is het geen 80 - 20), maar ik heb zelf ook een 5.1 set-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63280

_sTIMpie_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:37:
okee. aangezien mijn post van het vorige deel praktisch de laatste was hierbij nogmaals de vraag:

wat is jullie ervaring met het aansluiten van een upc media hd box op de onkyo tx-sr608? ik heb een samsung plasma tv aangesloten op de tv-out van de receiver en heb de upc media box aangesloten op de cable/sat hdmi ingang van de receiver. als ik nu tv kijk dan gaat het bij het aanzetten goed kwa beeld. maar als ik aan het zappen ben en ga van een SD naar een HD zender (of anders om) dan begint de receiver te flippen. dan begint het hdmi tekstje te knipperen en heel af en toe krijgt ie geluid door. ligt dit aan de versterker of aan upc.
Ik heb een beetje een probleem wat hier op lijkt:

Mijn UPC Media HD is met de HDMI-kabel aangesloten op de CableSat ingang van mijn TX-NR609, die weer met HDMI naar de TV gaat.
Daarnaast nog een Sony DVR/HD op de DVR-ingang aangesloten en een Playstation 3 op de BR/DVD ingang.
TV of BD/DVD kijken via de laatste twee apparaten geeft geen problemen.

Wil ik echter TV kijken vanaf de UPC-box dan is er kort beeld, de TV schakelt keurig naar de HDMI-1 ingang maar daarna wordt het scherm zwart en geeft de receiver aan dat er geen signaal binnenkomt. Vervolgens is er weer even kort beeld en daarna herhaling van het voorgaande,
Ook als de receiver is uitgeschakeld en ik dus alleen de TV gebruik om de UPC te bekijken, doet zich dit probleem voor.
Het lijkt dus of er met de signaaldoorvoer in de receiver iets niet in orde is. Ik heb ook al andere ingangen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleFlies
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 10:14
De TX_NR708 heeft Network Capability for Streaming Audio.
Daarnaast heeft ie Powered Zone 2 mogelijkheden, zodat je in een tweede kamer muziek kunt luisteren terwijl in de eerste kamer DVD wordt gekeken.

Maar, de manual zegt "Alleen analoge ingangsbronnen worden weergegeven via de ZONE 2 LINE OUT en FRONT WIDE/ZONE 2 L/Raansluitingen.Digitale ingangsbronnen worden niet weergegeven."

Is via netwerk gestreamde Audio nu Analoog of Digitaal? Iemand hier ervaring mee?

De TX_NR709 manual beschrijft hetzelfde, maar heeft als toevoeging "Als u NET of USB als de ingangsselector, wordt de laatst geselecteerde selector ingesteld voor zowel de Hoofdruimte als
de Zone 2." Lijkt dus nog steeds niet te kunnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
De TX-SR508 is dan ook een 7.1 speaker en heeft twee terminals die echt dedicated zijn voor bi-amp, dat staat er ook boven. De TX-SR309 en de TX-NR509 zijn een 5.1 receiver en kunnen dan ook niet bi-amp worden aangesloten. De manual spreekt dan ook nergens van die term. De TX-SR508 en de TX-NR509 zijn dan ook niet vergelijkbaar op dat vlak. Het is inderdaad wel apart dat de TX-SR309 een versterkte uitgang heeft voor Zone 2 en de TX-NR509 het met onversterkt (pre-out) moet doen.

Overigens is bi-wire altijd mogelijk aangezien je dan vanuit één terminal twee aderpaar trekt. Ik ging er dan ook vanuit dat je bi-amp bedoelde aangezien de TX-SR508 dat wel ondersteunde (en eigenlijk elke versterker dat doet).
Hmmz, ik had ook nog niet gezien dat ze terug zijn gegaan van 7.1 naar 5.1..dat had ik ook eerlijk gezegd niet verwacht, niet dat ik 7.1 nou zo boeiend vind maar over het algemeen was de trend om bij de volgende in de serie altijd wat meer in te zetten ipv. een terugval. Maar blijkbaar hebben ze ingezet op netwerk en zal het volgend jaar wel weer 7.1. met netwerk worden ofzo..
Ik zit wel te twijfelen wat ik nu moet gaan halen voor beneden, opzich deed de 508 het prima (op die surroundkanaal switch na), netwerk is leuk voor radio, maar beneden ligt toch al coax + mediaspeler en boven zijn de speakers niet geschikt voor muziek dus dat zal ik daar nooit gaan doen. Opzich zou dus een 2e 508 ook voldoen (scheelt ook nog centjes, 508 is aardig cheap). Ben alleen bang dat als ik nog een 508 haal dat die hetzelfde probleem heeft als me huidige (+ handshake welke soms irri is), en ik heb nog altijd geen zin gehad om naar verweggistan te rijden voor die reparatie (opsturen en weken kwijt is ook niet echt oke). Een mooie stereo receiver lijkt me ook wel wat (optisch op de mediaspeler dan voor geluid?), maar daar heb ik me verder nog niet in verdiept...en ik weet ook niet of mijn boxen dat wel waard zijn (JBL ES80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stereoreceivers met digitale ingangen zie je niet echt veel. Ze zijn er wel van Onkyo en Harman Kardon, maar in 95% van de gevallen hebben stereoversterkers alleen analoge ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 12:21
Nog een vraagje: In de nieuwe HDMI 1.4 specificatie wordt gesproken over een audio return channel. In het geval van de TX-SR608 en de TX-NR609 kan ik mijn HTPC aansluiten door de HTPC direct op de tv aan te sluiten (beide HDMI 1.4) en door middel van de audio return channel het HD geluid door te sturen naar mijn nog aan te schaffen onkyo?

Schema: HTPC (HDMI 1.4) --> TV (HDMI 1.4) --> (audio return channel) Onkyo (HDMI 1.4)

Zo hoef ik niet perse de receiver aan te hebben staan (standby verbruik bij HDMI passthrough was in het verleden volgens mij best hoog) wanneer ik alleen via m'n HTPC m'n mail check. Theoretisch moet het kunnen, maar kan die audio return channel ook HD audio meesturen? Of ligt dit volledig aan de tv?

edit: Tv gaat worden Sony 40ex720

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 17-05-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

JdM

Humbled

Ik heb ook even een vraag over mijn TX-SR309 want ik kom er niet uit.
Mijn opstelling is:
Dune BD Pime3.0 (BD/DVD-HDMI (1.4) ingang op de receiver)>
Receiver Onkyo TX-SR309>
TV Panasonic TX-PF50X20 (HDMI (1.4) OUT en Optische uitgang 1 op de receiver)

Ik heb de volgende opvallende zaken:
- Als ik de DUNE inschakel gaat mijn TV en de receiver niet automatisch aan, maar dit lijkt me logisch omdat de Receiver de DUNE niet heeft herkend als RIHD compatible (ik geloof ook niet dat een DUNE dat is, toch?) of moet er iets in te stellen zijn dat de TV en de receiver wel inschakelt bij het aanzetten van de DUNE?
- Het volgende vind ik een serieuzer probleem: Zodra ik de receiver inschakel op de FM tuner, springt automatisch mijn TV aan.... Deze gaat dan naar het HDMI kanaal waar de TV het signaal van de receiver van krijgt. Dit vind ik onnodig omdat ik bij het inschakelen van de tuner echt geen blauw beeld nodig heb. Verder zou je dankzij dit fenomeen gebruik kunnen maken van het programmeermenu van de receiver op de TV, maar datzelfde menu zie ik ook op de receiverdisplay en lijkt me dus geen plausibele reden waarom de TV in zou moeten schakelen. Heb ik iets verkeerd ingesteld, wat denken jullie want ik kom er niet uit en heb toch wel enkele tientallen uren al gezocht nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
JdM schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:15:
Ik heb ook even een vraag over mijn TX-SR309 want ik kom er niet uit.
Mijn opstelling is:
Dune BD Pime3.0 (BD/DVD-HDMI (1.4) ingang op de receiver)>
Receiver Onkyo TX-SR309>
TV Panasonic TX-PF50X20 (HDMI (1.4) OUT en Optische uitgang 1 op de receiver)

- Het volgende vind ik een serieuzer probleem: Zodra ik de receiver inschakel op de FM tuner, springt automatisch mijn TV aan.... Deze gaat dan naar het HDMI kanaal waar de TV het signaal van de receiver van krijgt. Dit vind ik onnodig omdat ik bij het inschakelen van de tuner echt geen blauw beeld nodig heb. Verder zou je dankzij dit fenomeen gebruik kunnen maken van het programmeermenu van de receiver op de TV, maar datzelfde menu zie ik ook op de receiverdisplay en lijkt me dus geen plausibele reden waarom de TV in zou moeten schakelen. Heb ik iets verkeerd ingesteld, wat denken jullie want ik kom er niet uit en heb toch wel enkele tientallen uren al gezocht nu...
Dat komt door de optische uitgang volgens mij.
De optische uitgang zorgt ervoor dat het systeem (ook andersom) aan gaat.
(dit gebeurd bij ons ook, als we de TV aan zetten gaat de surround (BD speler) ook aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

JdM

Humbled

kleefei schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Dat komt door de optische uitgang volgens mij.
De optische uitgang zorgt ervoor dat het systeem (ook andersom) aan gaat.
(dit gebeurd bij ons ook, als we de TV aan zetten gaat de surround (BD speler) ook aan.)
Bij mij gaat inderdaad de receiver ook aan als de TV aangezet wordt, dit is ook wenselijk omdat dat het bedieningsgemak vergroot imo. Maar de TV aan als de tuner ingeschakeld wordt is niet de bedoeling, dit zou volgens jou dus niet te veranderen zijn anders dan door de optische aansluiting te verwijderen en dus ook de functionaliteit van: TV aan= automatisch receiver aan, te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

-pollem-

Are you threatening me?

JdM schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:34:
[...]

Bij mij gaat inderdaad de receiver ook aan als de TV aangezet wordt, dit is ook wenselijk omdat dat het bedieningsgemak vergroot imo. Maar de TV aan als de tuner ingeschakeld wordt is niet de bedoeling, dit zou volgens jou dus niet te veranderen zijn anders dan door de optische aansluiting te verwijderen en dus ook de functionaliteit van: TV aan= automatisch receiver aan, te verliezen?
Volgens mij heeft het niet zo veel met de optische utigang te maken maar meer met de RIHD functie van de receiver. Ik heb het namelijk ook en heb helemaal niets optisch aangesloten. Alles via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Laatst online: 07:54
Ergens in de instellingen kan je geloof ik aangeven welke kanelen de receiver output geeft in de verschillende modussen, tuner/aux/tv/dvd etc.
Dit kan je ergens in de setup van je receiver instellen.

Misschien staat het bij jou zo ingesteld dat er bij FM Tuner ook een video signaal gestuurd wordt dat de TV weer activeert? Bij mij gebeurt dit overigens niet, heb zelf een 508.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaapsander schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:02:
Nog een vraagje: In de nieuwe HDMI 1.4 specificatie wordt gesproken over een audio return channel. In het geval van de TX-SR608 en de TX-NR609 kan ik mijn HTPC aansluiten door de HTPC direct op de tv aan te sluiten (beide HDMI 1.4) en door middel van de audio return channel het HD geluid door te sturen naar mijn nog aan te schaffen onkyo?

Schema: HTPC (HDMI 1.4) --> TV (HDMI 1.4) --> (audio return channel) Onkyo (HDMI 1.4)

Zo hoef ik niet perse de receiver aan te hebben staan (standby verbruik bij HDMI passthrough was in het verleden volgens mij best hoog) wanneer ik alleen via m'n HTPC m'n mail check. Theoretisch moet het kunnen, maar kan die audio return channel ook HD audio meesturen? Of ligt dit volledig aan de tv?

edit: Tv gaat worden Sony 40ex720
Het ligt sowieso aan de TV, maar HD Audio meesturen lijkt me niet kunnen. Wellicht kan het wel, maar ik heb het nog nooit gezien. Als je ziet dat sommige TV's het al vertikken om DTS en in sommige gevallen zelfs Dolby Digital door te geven, dan is DTS HD en Dolby TrueHD wellicht wat veel gevraagd.

Overigens neemt een receiver welke in stand-by staat nog geen Watt uit het stopcontact. Zodra je een apparaat aan staat en het gaat door de receiver dan springt het omhoog naar 25 - 30 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:05:
[...]

Het ligt sowieso aan de TV, maar HD Audio meesturen lijkt me niet kunnen. Wellicht kan het wel, maar ik heb het nog nooit gezien. Als je ziet dat sommige TV's het al vertikken om DTS en in sommige gevallen zelfs Dolby Digital door te geven, dan is DTS HD en Dolby TrueHD wellicht wat veel gevraagd.

Overigens neemt een receiver welke in stand-by staat nog geen Watt uit het stopcontact. Zodra je een apparaat aan staat en het gaat door de receiver dan springt het omhoog naar 25 - 30 Watt.
Oudere tv's kunnen dat vaak niet. Dat ben ik helemaal met je eens, maar omdat audio return channel specifiek wordt vermeld in de HDMI 1.4 specificaties.... Misschien is er hoop voor de nieuwe tv's met HDMI 1.4. Ik denk dat ik eerder aangegeven combi toch aan ga schaffen en dan zal ik het gaan testen. Maar het kon zijn dat iemand met een vergelijkbare config dit reeds getest had of kan testen?

Receiver in stand-by is inderdaad erg zuinig, maar vind het onnodig dat wanneer ik geen geluid af speel en alleen het beeld doorstuur via de receiver het apparaat 25-30 watt gaat verbruiken. Door het geluid via ARC te laten lopen zou je dit kunnen omzeilen, ook heb je hierdoor geen lip sync issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaapsander schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:28:
[...]Oudere tv's kunnen dat vaak niet. Dat ben ik helemaal met je eens, maar omdat audio return channel specifiek wordt vermeld in de HDMI 1.4 specificaties.... Misschien is er hoop voor de nieuwe tv's met HDMI 1.4. Ik denk dat ik eerder aangegeven combi toch aan ga schaffen en dan zal ik het gaan testen. Maar het kon zijn dat iemand met een vergelijkbare config dit reeds getest had of kan testen?

Receiver in stand-by is inderdaad erg zuinig, maar vind het onnodig dat wanneer ik geen geluid af speel en alleen het beeld doorstuur via de receiver het apparaat 25-30 watt gaat verbruiken. Door het geluid via ARC te laten lopen zou je dit kunnen omzeilen, ook heb je hierdoor geen lip sync issues.
Ook genoeg nieuwe TV's die DTS niet pakken, dus het ligt zeker niet aan de ouderdom. Maar ik ben wel benieuwd als je getest hebt of je er HD Audio uit krijgt.

Lip-sync is met gemak op te lossen door audio delay in te stellen wat elke receiver tegenwoordig wel heeft. Het is ook mogelijk dat je met ARC lip-sync hebt, want niet elk merk/type TV heeft de audio output (wat ARC inweze is) gesynched met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben misschien toch overstag en sterk aan het denken om a.s. vrijdag een NR-609 te gaan halen.
Ik was altijd erg gecharmeerd van Yamaha maar de Yamaha welke ik zou willen is gewoon boven budget.

Nu heb ik alleen twee vraagjes waar ik niet direct een goed antwoord op kan vinden.

1- De 609 heeft geen Phono ingang, wat is er zo speciaal aan een Phono ingang? Kan ik niet een gewone andere audio ingang gebruiken voor mn platen speler?
2- De 609 met Marvell Qdeo kan upscalen tot 4K, betekend dat als ik mijn 30" Dell monitor aansluit ik hoger kan gaan dan 1920x1080? (de monitor ondersteund maximaal 2560x1600)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gutteguttegut schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:35:
1- De 609 heeft geen Phono ingang, wat is er zo speciaal aan een Phono ingang? Kan ik niet een gewone andere audio ingang gebruiken voor mn platen speler?
Een Phono-ingang van een receiver is meestal extra versterkt. Er zijn platenspelers met een ingebouwde versterker zodat je de platenspeler op elke ingang van een receiver aan kan sluiten. Mocht je platenspeler dat niet hebben dan wordt het een losse phono-versterker kopen.
2- De 609 met Marvell Qdeo kan upscalen tot 4K, betekend dat als ik mijn 30" Dell monitor aansluit ik hoger kan gaan dan 1920x1080? (de monitor ondersteund maximaal 2560x1600)
In theorie wel en in de manual van de TX-SR609 staat ook dat signalen welke op 1080p binnen komen tot 4K gescaled kunnen worden. Echter... onder 4K staat dan weer dit:
3840 × 2160 24/25/30 Hz
Dus er wordt maar één resolutie ondersteunt boven 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:45:
[...]Een Phono-ingang van een receiver is meestal extra versterkt. Er zijn platenspelers met een ingebouwde versterker zodat je de platenspeler op elke ingang van een receiver aan kan sluiten. Mocht je platenspeler dat niet hebben dan wordt het een losse phono-versterker kopen.
Het volume een stuk harder zetten gaat dan niet werken?
In theorie wel en in de manual van de TX-SR609 staat ook dat signalen welke op 1080p binnen komen tot 4K gescaled kunnen worden. Echter... onder 4K staat dan weer dit:
[...]
Dus er wordt maar één resolutie ondersteunt boven 1920 x 1080.
Apart dat er dan tot staat :|

Ik twijfel nog steeds.... :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gutteguttegut schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:58:
Het volume een stuk harder zetten gaat dan niet werken?
Het gaat niet om het volume wat te zwak is, maar om het signaal. Phonoversterkers zijn ontworpen omdat het signaal van de platenspeler te klein is om direct aan een normale versterker te kunnen gebruiken.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artike...terker.html#ixzz1MjzSnYP6
Apart dat er dan tot staat :|

Ik twijfel nog steeds.... :P
Tsja, op zich kan de receiver tot die resolutie scalen maar dat wil niet zeggen dat alles er tussen ook moet kunnen. Maar kan zijn dat ik het verkeerd intepreteer. Download anders zelfs eens de manual van de TX-NR609. Achterin staan twee tabellen: één met de in- en output qua signalen en ook eentje met de output qua resolutie. De voetnoot bij "4K" zegt volgens mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
abrakadaver schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:51:
[...]
Nog iemand een mening over het vermogen van een sr508 icm mezzo 2 luidsprekers?
Even mezelf quoten :)
Maar 't is een tx-nr509 geworden, hij wordt volgende week bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Ook genoeg nieuwe TV's die DTS niet pakken, dus het ligt zeker niet aan de ouderdom. Maar ik ben wel benieuwd als je getest hebt of je er HD Audio uit krijgt.

Lip-sync is met gemak op te lossen door audio delay in te stellen wat elke receiver tegenwoordig wel heeft. Het is ook mogelijk dat je met ARC lip-sync hebt, want niet elk merk/type TV heeft de audio output (wat ARC inweze is) gesynched met het beeld.
Zodra alles binnen is zal het eens gaan testen. Lip sync hoeft ook geen probleem te zijn, daar heeft de receiver natuurlijk een aparte functie voor. Maar dit zou theoretisch gewoon de meest efficiënte manier zijn om deze componenten met elkaar te verbinden. Maar goed, misschien werkt het ook wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 25-05 14:11
Hi,

Ben al een tijdje op zoek naar een manier om audio vanaf mn pc via het netwerk op mn hifi af te spelen, zonder dat hier de tv voor aan moet. Het allermooist zou natuurlijk een android app oid erbij zijn.

Ik heb een pohd staan,maar dat werkt niet fijn.
Optie is om een apple airport express aan te schaffen, maar ik heb het idee dat dat niet nodig zou moeten zijn.

Mijn vraag: kun je de 509 met netwerk functie ook als push player gebruiken? Dus dat ik gewoon vanaf mn pc naar de receiver kan streamen?

Ik wil niet afhankelijk zijn van een onhandige on screen display.
Iemand nog andere ideeen voor mijn doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Mijulio schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:58:

Simpel; Spotify! :-) nadeel is dat je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Mijulio >> je kunt via de 509 de netwerkfunctie bedienen via de display van de 509. Werkt wel aardig uiteraard niet zo gebruiksvriendelijk als met een echte computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Hi,

Ben al een tijdje op zoek naar een manier om audio vanaf mn pc via het netwerk op mn hifi af te spelen, zonder dat hier de tv voor aan moet. Het allermooist zou natuurlijk een android app oid erbij zijn.

Ik heb een pohd staan,maar dat werkt niet fijn.
Optie is om een apple airport express aan te schaffen, maar ik heb het idee dat dat niet nodig zou moeten zijn.

Mijn vraag: kun je de 509 met netwerk functie ook als push player gebruiken? Dus dat ik gewoon vanaf mn pc naar de receiver kan streamen?

Had niet iemand een android app geschreven die de nieuwe netwerk receivers van onkyo via het netwerk aan kan sturen??

Staat volgens mij wel in deel 1 van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
als dat de dlna "play to" functionaliteit is die je bedoelt, dan wel.
Volgens amazon zit dat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383889

Ik was van plan om voor de Onkyo TX-SR608 te gaan. Nu hoorde ik het volgende:
De afstandsbediening van de Onkyo kan je ook instellen voor je TV. Een vriend maakt hier geen gebruik van. Toch moet hij iedere keer eerst op zijn afstandsbediening aanklikken dat hij de Onkyo versterker wil bedienen en dan pas kan hij het volume harder zetten. Ook met het wisselen van HTC naar UPC box moet hij eerst aangeven dat hij de Onkyo wil bedienen en dan pas kan hij van HDMI input switchen.

Is dit met alle Onkyo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
ik heb gisteren mijn nieuwe speakers ontvangen en die wil ik bi-amp gaan aansluiten. ik heb er een onkyo sr-tx608 receiver bij. onderstaande afbeelding geeft weer hoe ik vermoed de kabels aan te sluiten. maar ik kan nergens vinden of dit de juiste wijze is.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/16jond3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Volgens mij moet je bij de speakers sowieso dan die koperen verbindingsstukjes verwijderen...

En in de manual pagina 13 staat het toch beschreven? http://www.eu.onkyo.com/dl/1465323/Manual_TX-SR608_NlSv.pdf

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383889

PaulZ schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:57:
Volgens mij moet je bij de speakers sowieso dan die koperen verbindingsstukjes verwijderen...

En in de manual pagina 13 staat het toch beschreven? http://www.eu.onkyo.com/dl/1465323/Manual_TX-SR608_NlSv.pdf
Mijn vraag is hiermee ook beantwoord (blz. 20 van de handleiding). Je moet eerst op "Receiver" drukken en vervolgens op "ON". Best stom dat hij die instelling niet onthoudt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 383889 op 20-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
PaulZ schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:57:

okee. dat begrijp ik. maar mijn photoshop kunsten zijn nou niet zo goed dat ik die er uit kon halen :D
en bedankt. ik had er overheen gebladerd :D haastige spoed is zelden goed..

[ Voor 8% gewijzigd door _sTIMpie_ op 20-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 07:48
Ik loop tegen een probleempje aan. Ik heb mijn laptop via een Toslink kabel aangesloten op mijn TX-SR608. Wanneer ik een film kijk met DD5.1 of DTS soundtrack en ik deze in MPC of BSPlayer op pauze zet, dan schakelt de receiver gelijk terug naar stereomodus. Als ik weer op play druk schakelt de receiver automatisch terug naar DD5.1 of DTS. Op zich prima dus, maar het probleem is echter dat dit schakelen vaak gepaard gaat met een storend luid klikkend/krakend geluid uit de speakers (dat klinkt zegmaar alsof je een 3.5mm naar tulp stekker kabel gebruikt om muziek van je mp3 speler op je receiver af te spelen, en vervolgens de 3.5mm stekker er in één keer zomaar uittrekt).
Met dat krakende geluid had ik tot nu niet zo'n probleem, maar zojuist sprong de receiver in protection circuit mode (knipperende standby led) toen ik een film op pauze zette terwijl het geluid behoorlijk opengedraaid was. En dat is uiteraard niet de bedoeling.
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Anoniem: 383889 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:18:
[...]
Mijn vraag is hiermee ook beantwoord (blz. 20 van de handleiding). Je moet eerst op "Receiver" drukken en vervolgens op "ON". Best stom dat hij die instelling niet onthoudt.
Mijn ervaring is, dat de afstandsbediening onthoudt wat je als laatste hebt gebruikt. Heb je de receiver-functie als laatste gebruikt, dan geldt de aan/uit knop voor de receiver.
Er is trouwens voor de TV een apart stukje op de afstandsbediening aanwezig (zie o.a. blz 9 van de handleiding).
JasperE schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:00:
Ik loop tegen een probleempje aan. Ik heb mijn laptop via een Toslink kabel aangesloten op mijn TX-SR608. Wanneer ik een film kijk met DD5.1 of DTS soundtrack en ik deze in MPC of BSPlayer op pauze zet, dan schakelt de receiver gelijk terug naar stereomodus. Als ik weer op play druk schakelt de receiver automatisch terug naar DD5.1 of DTS. Op zich prima dus, maar het probleem is echter dat dit schakelen vaak gepaard gaat met een storend luid klikkend/krakend geluid uit de speakers (dat klinkt zegmaar alsof je een 3.5mm naar tulp stekker kabel gebruikt om muziek van je mp3 speler op je receiver af te spelen, en vervolgens de 3.5mm stekker er in één keer zomaar uittrekt).
Met dat krakende geluid had ik tot nu niet zo'n probleem, maar zojuist sprong de receiver in protection circuit mode (knipperende standby led) toen ik een film op pauze zette terwijl het geluid behoorlijk opengedraaid was. En dat is uiteraard niet de bedoeling.
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
Misschien moet je voor de optische ingang een handmatige voorinstelling doen ipv automatisch? Kijk ff op blz 52 handleiding.

[ Voor 51% gewijzigd door PaulZ op 23-05-2011 12:12 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Even een hele simpele noob vraag:

Ik sta op het punt een TX-sr508 te kopen. :) Mijn laptop (sony vaio VPCEC2M1E) Zit aangesloten op een Dell 2309W (HDMI). Deze heeft een resolutie van 2048x1152. Als ik dit scherm wil aansluiten via de receiver kan ik dus maximaal 1080p krijgen? Wat is de beste manier om de receiver + scherm aan te sluiten, met behoud van de resolutie?

Omdat de laptop voor beeld alleen VGA en HDMI heeft en voor geluid alleen 3,5mm jack en HDMI, zat ik zelf te denken aan laptop> VGA> beeldscherm en laptop>HDMI>receiver. Of kan ik beter een externe geluidskaart kopen zodat het beeldsignaal nog wel over HDMI kan gaan? De laatste optie ben ik persoonlijk geen voorstander van, wegens de extra kosten en extra zooi op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:14
Ik denk dat passthrough geen problemen oplevert, maar enkel het aanpassen van de resolutie, maar dit zou ik nog wel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
PaulZ schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:09:
[...]Misschien moet je voor de optische ingang een handmatige voorinstelling doen ipv automatisch? Kijk ff op blz 52 handleiding.
Zo is het al ingesteld, OPT1 wordt al 'geforceerd' geselecteerd voor de PC modus (aangezien mijn laptop via een dvi-hdmi kabel is aangesloten en er dus geen geluid binnenkomt op de hdmi die voor audio anders wel automatisch zou worden geselecteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 22:19
Mijn TX SR 607 heeft een kanaal dat kapot is (links achter speaker geeft geen geluid) heb alles al geprobeerd (andere kabels, instellingen etc.)
Is zoiets enigzins te repareren, ik denk dat ergens een cirquit naar de knoppen is. Heb geen zin om er meer dan 100 euro aan uit te geven, maar ik baal natuurlijk wel (aangezien de hdmi aansluiting van de tv ook stuk is, en die dus echt vervangen moet worden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
_sTIMpie_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:37:

heeft iemand misschien ervaring met mijn boven omschreven probleem? ik weet niet of het nu aan de versterker, de tv of de upc media box ligt!? graag jullie ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Vandaag mijn Sr608 aangesloten op een setje Jamo S608 HCS3. Stereo klinkt subliem. Heb de fronts bi-amped aangesloten volgens het boekje en alles ff snel met de setup mic. ingesteld.
Hoe krijg ik nu gewoon 5.0 geluid over de speakers? Welke listening mode moet ik dan selecteren.. want heb het idee dat ik niet verder kom dan veredeld stereo geluid over de achterste speakers of geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Laatst online: 30-05 18:16
Vorige week de nr-609 gekocht. Na 10 jaar een Denon, die goed is bevallen, nu een Onkyo gekocht. Ik ben tot nu toe tevreden. De boxen configuratie ging zeer makkelijk met de mic en de uitkomst vind ik goed. Alle apparatuur kan ik nu via HDMI aansluiten en dit maakt het bedienen ook een stuk makkelijker. Ik heb helaas 1 ding wat ik nog niet voor elkaar krijg, nl televisie geluid via de AV. ARC krijg ik niet aan de praat. Ik heb een Sony KDL-HX800.Als ik op de Onkyo RIHD aanzet en uit het menu ga zie ik wel de melding dat hij zoekt maar als resultaat : geen compatible RIHD gevonden. Ook met Sony sync vind de Sony de Onkyo niet.
Ik kan bijna net geloven dat 2 moderne apparaten elkaar niet willen herkennen. Iemand een idee wat ik nog zal kunnen proberen om toch zonder digitale kabel, dus alleen HDMI, geluid van TV naar AV te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 22:48
PvdH schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:16:
Vandaag mijn Sr608 aangesloten op een setje Jamo S608 HCS3. Stereo klinkt subliem. Heb de fronts bi-amped aangesloten volgens het boekje en alles ff snel met de setup mic. ingesteld.
Hoe krijg ik nu gewoon 5.0 geluid over de speakers? Welke listening mode moet ik dan selecteren.. want heb het idee dat ik niet verder kom dan veredeld stereo geluid over de achterste speakers of geen geluid.
Tsja, met 2-kanaalsgeluid en 6 kanalen moet je iets he. Het wordt niet magisch een volwaardige surroundmix.

Er zijn verschillende modi: direct/pure audio (weet nog niet precies wat het verschil is), 'all ch stereo' (wat jij veredelde stereo noemt) en een aantal Neo:6 en DPLII modi om het geluid te upscalen. Zelf gebruik ik voor oudere films/series met alleen stereogeluid Neo:6 Cinema. Voor muziek Neo:6 Music, pure audio/direct/stereo of heel soms 'All ch stereo', afhankelijk van de muziek.
klopping schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:51:
Vorige week de nr-609 gekocht. Na 10 jaar een Denon, die goed is bevallen, nu een Onkyo gekocht. Ik ben tot nu toe tevreden. De boxen configuratie ging zeer makkelijk met de mic en de uitkomst vind ik goed. Alle apparatuur kan ik nu via HDMI aansluiten en dit maakt het bedienen ook een stuk makkelijker. Ik heb helaas 1 ding wat ik nog niet voor elkaar krijg, nl televisie geluid via de AV. ARC krijg ik niet aan de praat. Ik heb een Sony KDL-HX800.Als ik op de Onkyo RIHD aanzet en uit het menu ga zie ik wel de melding dat hij zoekt maar als resultaat : geen compatible RIHD gevonden. Ook met Sony sync vind de Sony de Onkyo niet.
Ik kan bijna net geloven dat 2 moderne apparaten elkaar niet willen herkennen. Iemand een idee wat ik nog zal kunnen proberen om toch zonder digitale kabel, dus alleen HDMI, geluid van TV naar AV te krijgen.
Ik heb sinds gisteren ook een Onkyo, namelijk de NR509. Deze gebruik ik ook icm een Bravia, de EX600. Ook ik krijg het niet voor elkaar om HDMI-CEC en ARC te gebruiken. Ik heb de TV via HDMI1 aangesloten op de hdmi-out van de Onkyo, maar ook ik krijg geen geluid.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407885

hallo, ik heb een onkyo tx-sr-608 aangeschaft en heb een vreemde klacht.
Als ik een film zit te kijken, of een cd luister, hoor ik na enkele minuten een klik geluid uit de receiver komen, zonder dat ik van functie wijzig. De klik komt uit zichzelf.Ook wanneer ik bij een film, de klik heb gehoord en bijvoorbeeld overschakel naar cd en een cdtje opzet, komt weer na verloop van tijd die klik.
Vrij irritant. Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb de receiver al ter reparatie aangeboden, maar de reperateur kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Is dat niet gewoon het schakelen tussen Dolby Digital/DTS en stereo modus? Daar hoort een klik bij. Er wordt tussen die modi geschakeld wanneer het ingangsignaal een van die modi opeens wel of niet ondersteunt; dus wanneer je na een film kijken een cd opzet of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 09:13
Ja maar hij geeft aan dat het tijdens het kijken van een film gebeurd en na verloop van tijd als hij geschakeld heeft van film naar cd en dus al een tijdje cd aan het luisteren is.

Dan zou ie niet moeten klikken lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
klopping schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:51:
HarmoniousVibe schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:25:

[...]

Ik heb sinds gisteren ook een Onkyo, namelijk de NR509. Deze gebruik ik ook icm een Bravia, de EX600. Ook ik krijg het niet voor elkaar om HDMI-CEC en ARC te gebruiken. Ik heb de TV via HDMI1 aangesloten op de hdmi-out van de Onkyo, maar ook ik krijg geen geluid.
Hebben deze tv's wel een HDMI 1.4 aansluiting? ARC is alleen gespecificeerd vanaf HDMI 1.4. Die EX600 heeft het iig niet.

[ Voor 16% gewijzigd door jaapsander op 25-05-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Lijkt alsof ik het krakende geluid na het pauzeren van DD5.1/DTS materiaal heb opgelost door simpelweg VLC ipv MPC met AC3filter te gebruiken.

AC3filter docs: "When you pause SPDIF playback, sound card change SPDIF mode to PCM" (bron)
Als je dan weer op play drukt knalt de receiver terug in DD5.1/DTS modus terwijl het volume tegelijkertijd gelijk heel hoog kan staan; dat ging gepaard met een korte klik/kraak en dat was dus slecht voor mijn receiver en speakers.
Als je bij VLC echter weer op play drukt, dan komt het geluid er pas een halve seconde later bij en springt de receiver bovendien niet in PCM modus als ik op pauze druk. Bij MPC switcht de receiver de ene keer wel en de andere keer niet terug naar PCM modus (zojuist getest met een DD5.1 film). Vreemd.... maar het lijkt nu opgelost door VLC te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 25-05-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
jaapsander schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:08:
[...]

[...]

Hebben deze tv's wel een HDMI 1.4 aansluiting? ARC is alleen gespecificeerd vanaf HDMI 1.4. Die EX600 heeft het iig niet.
Hmmm, je hebt gelijk. Ik meende in de manual gelezen te hebben dat ik via HDMI van mijn TV geluid terug kon sturen. In mijn instellingen heb ik ook een instelling waarbij ik HDMI 1 als source kan selecteren als speaker.

Maar goed, mij boeit het toch niet zoveel. Mijn TV en receiver raken elkaar letterlijk aan, dus één kabeltje meer of minder maakt dan ook niet uit. Tegen de tijd dat er TV-uitzendingen komen met geluid dat niet over toslink past koop ik wel weer een andere TV :).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Laatst online: 30-05 18:16
Uit onderstaand blijkt uit dat de HDMI versie 1.4 is en ARC compatible. Je zal verwachten dat he tzal moeten kunnen werken.

HD Video Inputs: The Sony Bravia KDL-55HX800 provides High Definition HDMI and component video inputs.

4 HDMI (ver.1.4) Inputs: The KDL-55HX800 features four HDMI 1.4 inputs (2 Rear/2 Side). The HDMI (High-Definition Multimedia Interface) terminals provide an uncompressed, all-digital audio/video interface between this TV and any HDMI-equipped A/V equipment.. The HDMI input will accept 1080 (60/24Hz), 1080p, 1080i, 720p, 480p, and 480i signals. The rear-panel HDMI 4 input shares a 3.5mm audio jack with the television's PC input. With an HDMI-to-DVI cable, you can connect the TV to a DVI-equipped A/V component. When connecting to a DVI-equipped component, the 3.5mm audio input is used and separate minijack audio cable must be connected.
Component Video Input: The two rear-panel component video inputs will accept 1080p, 1080i, 720p, 480p, and 480i signals. If needed, the Component Video 1 input can be used as a composite video input (480i only) instead.
Note: There is also a side-panel composite video input (480i only).

ARC (Audio Return Channel) Function: The Audio Return Channel in HDMI 1.4 enables the TV, via a single HDMI cable, to send audio data "upstream" to an A/V receiver or surround audio controller, increasing system flexibility and eliminating the need for any separate S/PDIF audio connection. The ARC function enables digital output of sound using the television's HDMI In 1 port and can only be operated when the TV is connected to an audio receiver that also supports the ARC function. When the Input Source of the television is the TV (antenna), the ARC function allows audio from the TV to be heard through a connected AV receiver via the television's HDMI 1 input. The audio is sent from the TV to your receiver via a single HDMI cable without the need for a separate optical cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 23:20
sinds gisteren heb ik een nieuwe htpc aangeloten op mijn Onkyo receiver via hdmi
Nu loop ik tegen een paar probleempjes

Hoewel geluid prima loopt via 5.1 komt er geen DTS logo op mijn receiver als ik een film met DTS afspeel.
Met DD krijg ik wel de correcte logo te zien.

Ook is er een geluidsonderbreking...van 2 seconden
dus zeg maar de eerste 2 seconden van een geluidsfragment hoor ik niet
als windows opstart zeg maar dan hoor ik alleen de laatste seconden van het opstartgeluid. Het begin valt wel.
(dit is dus alleen zo via de receiver)

iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
SonyEricsson schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:24:
sinds gisteren heb ik een nieuwe htpc aangeloten op mijn Onkyo receiver via hdmi
Nu loop ik tegen een paar probleempjes

Hoewel geluid prima loopt via 5.1 komt er geen DTS logo op mijn receiver als ik een film met DTS afspeel.
Met DD krijg ik wel de correcte logo te zien.

als windows opstart zeg maar dan hoor ik alleen de laatste seconden van het opstartgeluid. Het begin valt wel.

iemand die mij hiermee kan helpen?
Dat je geen DTS ziet heeft te maken met de instellingen van de HTPC. Waarschijnlijk heb je spdif niet als pass through ingesteld. Dat je 2 seconden geen geluid hebt is niets aan te doen. In die 2 seconden detecteert je onkyo wat voor stream er afgespeeld moet worden en gebruikt hij de juiste decoder. Het enige wat je misschien kan doen is een standaard decoder configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
SonyEricsson schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:24:

Je kan ook het opstartgeluidje tweaken, d.w.z. 2 seconden langer maken door aan het begin "leeg" geluid te plakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
jaapsander schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Dat je geen DTS ziet heeft te maken met de instellingen van de HTPC. Waarschijnlijk heb je spdif niet als pass through ingesteld. Dat je 2 seconden geen geluid hebt is niets aan te doen. In die 2 seconden detecteert je onkyo wat voor stream er afgespeeld moet worden en gebruikt hij de juiste decoder. Het enige wat je misschien kan doen is een standaard decoder configureren.
Op zich maakt het natuurlijk niet uit of er DTS of multichannel LPCM over de kabel wordt verstuurd. Het geluid is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125109

Ik heb de HT-R390. Deze is via HDMI aangesloten op een projector. Als ik echter input aansluit via composite, krijg ik geen video te zien. Ik vermoed dus dat ie het analoge videosignaal niet naar digitaal converteert maar vind er in de handleiding niets over terug.

Iemand die me hierbij zou kunnen helpen, ajb?

EDIT: Ik lees net dat de HT-R390 geen transcoding doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125109 op 27-05-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
HarmoniousVibe schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Op zich maakt het natuurlijk niet uit of er DTS of multichannel LPCM over de kabel wordt verstuurd. Het geluid is hetzelfde.
Inderdaad, de vraag is of je het decoderen door je pc wil laten doen of door de receiver. En natuurlijk of je het DTS lampje wil zien branden (ik wel!). Maar de instelling op een HTPC of DTS pass through te doen of LPCM is als het goed is maar 1 ding aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Ik zit op dit moment zwaar in dubio.
Dit weekend ga ik de versterker halen. De twijfel is nu enorm tussen de 608 en de 609.

Zijn er echt belangrijke toevoegingen aan het netwerk gedeelte? Waarom zou ik een netwerk gedeelte er op willen?
Ik ben wel echt een gadget man en gevoelig voor extra's, maar is het de 150 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 23:10
klopping schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:06:
Uit onderstaand blijkt uit dat de HDMI versie 1.4 is en ARC compatible. Je zal verwachten dat he tzal moeten kunnen werken.
We hebben hier op het werk ook ergens een Sony flatscreen hangen, en daar is alleen HDMI 2 ARC compatible. Blijkbaar werkt het dus niet op alle aansluitingen. Het staat er wel bij, is dat bij jou niet?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ik heb nog nooit een receiver gekocht en zal er nu aan gaan geloven.
Maar voor ik dat doe had ik nog wel een aantal vragen.

Zelf heb ik echt heel weinig verstand van receivers, en dit word dan ook een best wel grote aankoop voor me.

Wat ik voor ogen heb is als volgt :
Ik wil mijn Boxee , Xbox 360,PS3 en UPC Mediabox aansluiten op de receiver en dan dus 1 hdmi kabel naar de tv toe.

Verder heb ik nog een surround set liggen en die wil ik dus als boxen gebruiken (tot die ook geupgrade worden).

Na wat rondgekeken te hebben gaat mijn voorkeur uit naar : Onkyo TX-NR609 receiver
Vooral omdat deze 5 HDMI ingangen heeft op de achterkant.

Nu komen dus mijn vragen, ik zag dat de 609 ook een netwerk aansluiting heeft, hoe nuttig is dit?
Zover ik uit reviews heb kunnen vinden is dit meer voor Spotify, en eventueel firmware updates?

Verder vroeg ik me dus af, in tegenstelling zoals nu, waar ik dan dus op de tv van kanaal switch, dan moet ik op de receiver gaan switchen?
En moet de tv nog aan bepaalde eisen voldoen?

En hoeveel handelingen moet je verrichten om tot een werkbare situatie te komen? Ik bedoel, is het een kwestie van hdmi kanaal wisselen en ik heb gewoon beeld en 5.1 surround? Of moet ik dan ook nog audio kanaal wisselen ofzo?

En als laatste, is de Onkyo TX-NR609 receiver echt zo goed als ik uit de reviews moet geloven?
Zover ik heb begrepen lijkt het me ideaal om mee te beginnen en is het ook redelijk geschikt voor de toekomst (3 a 4 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sloebie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:12:
Nu komen dus mijn vragen, ik zag dat de 609 ook een netwerk aansluiting heeft, hoe nuttig is dit?
Zover ik uit reviews heb kunnen vinden is dit meer voor Spotify, en eventueel firmware updates?
Netwerk kan inderdaad worden gebruikt voor dingen als upgraden van firmware, het streamen van bepaalde bestanden (welke bestanden hangt van de receiver af) en eventuele diensten als Spotify, Als je bijvoorbeeld al in het bezit bent van een systeem als Sonos of een Squeezebox kan je je inderdaad afvragen of je een netwerkaansluiting echt nodig hebt.
Verder vroeg ik me dus af, in tegenstelling zoals nu, waar ik dan dus op de tv van kanaal switch, dan moet ik op de receiver gaan switchen?
Je switched op de receiver alleen van input/bron. Dus van de Xbox naar de UPC Box en dergelijke.
En moet de tv nog aan bepaalde eisen voldoen?
Alleen HDMI is voldoende. Al moet de TV natuurlijk wel ARC ondersteunen als je dat ook wilt gebruiken. Maar verder zal een TV van honderd euro hetzelfde werken als eentje van duizend euro.
En hoeveel handelingen moet je verrichten om tot een werkbare situatie te komen? Ik bedoel, is het een kwestie van hdmi kanaal wisselen en ik heb gewoon beeld en 5.1 surround? Of moet ik dan ook nog audio kanaal wisselen ofzo?
Over het algemeen is het een kwestie van de bron aanzetten, de juiste input op de receiver kiezen en de TV op het juiste kanaal zetten. De receiver zal over het algemeen zelf wel de juiste codec pakken welke wordt afgespeeld. Aan de kant van de bronnen moet je ook dingen instellen, denk hierbij aan hoe de audio bijvoorbeeld wordt uitgevoerd. Maar met een complete receiver welke je tegenwoordig hebt is het allemaal hetzelfde: audio via HDMI als bitstream. Dan doet de receiver al het decodeerwerk.
Zover ik heb begrepen lijkt het me ideaal om mee te beginnen en is het ook redelijk geschikt voor de toekomst (3 a 4 jaar)
De tijd dat je tien jaar met een receiver kon doen is helaas voorbij. Net als op de PC-markt staat de techniek niet stil. Kijk maar eens hoe snel we van HDMI 1.0 naar HDMI 1.4 zijn gegaan. Als je bij wilt blijven met de nieuwe technieken dan zou je bijna elk jaar wel van receiver kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:33:
[...]

De tijd dat je tien jaar met een receiver kon doen is helaas voorbij. Net als op de PC-markt staat de techniek niet stil. Kijk maar eens hoe snel we van HDMI 1.0 naar HDMI 1.4 zijn gegaan. Als je bij wilt blijven met de nieuwe technieken dan zou je bijna elk jaar wel van receiver kunnen wisselen.
Ach, 10 jaar gaat tegenwoordig niet meer, maar 3 of 4 jaar toch zeker wel hoor. Veel features die nu in de NR609 zitten zijn nog echt toekomstmuziek of gaan simpelweg nooit gebeuren. Neem bijvoorbeeld de 4k upscaler. Heel leuk hoor, maar er zijn geen gewone TV's die daar iets mee kunnen en dat gaat binnen 4 jaar ook niet mainstream worden. BluRay @ 1080p is net een beetje op aan het komen en dat heeft zo ook een hele tijd nodig gehad. Of bijvoorbeeld 10-kanaals geluid (DPL IIz) of zelfs 8-kanaals (7.1). Ik moet de eerste film met discreet 7.1-geluid nog tegenkomen, laat staan eentje met 9.1. Overigens heb ik juist om reze reden voor de NR509 gekozen. Dan kan ik hem sneller 'afschrijven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:45
Ik heb ook nog nooit een reciever gekocht, en ik zit met een lastig probleem: ze zijn allemaal te diep! De NR609 bijvoorbeeld is 328mm diep, en daar moeten nog de connectoren achter komen. Ik heb met veel goede wil max. 29-30 cm ruimte in m'n inbouwkast naast de TV. TV meubel kopen gaat niet omdat de TV zo'n 40cm van de grond komt en pal tegen de muur. Daarom de vraag: bestaan er ook ondiepe receivers? Van n cm of 25? Of anders zo ondiep mogelijk..Voorkeur gaat uit naar Onkyo maar ik kan niks vinden dat hieraan voldoet van welk merk dan ook..

Bovendien, een van de HDMI kabels die erin moeten komen zit qua lengte aan de grens van wat mogelijk is voor 1080p (20m). Ga ik hier problemen mee krijgen als ik hem via de reciever aan de TV lus? Wat doen die dingen eigenlijk met het videosignaal, lussen ze die pins gewoon fysiek door of..?
De 20m kabel direct in de TV en dan audio via optisch naar reciever gaat helaas niet, omdat de TV dan slechts 2.0 doorgeeft.

En nu ik toch aan het vragen ben.. Ik heb ook nog een goedkope amp nodig voor m'n PC, speakers heb ik al. En om nu hiervoor zo'n reciever van 200 a 300 euro aan te schaffen.. Teveel van het goede. Waar vind ik zoiets? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
bumble_bee schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:16:
Bovendien, een van de HDMI kabels die erin moeten komen zit qua lengte aan de grens van wat mogelijk is voor 1080p (20m). Ga ik hier problemen mee krijgen als ik hem via de reciever aan de TV lus? Wat doen die dingen eigenlijk met het videosignaal, lussen ze die pins gewoon fysiek door of..?
De 20m kabel direct in de TV en dan audio via optisch naar reciever gaat helaas niet, omdat de TV dan slechts 2.0 doorgeeft.

En nu ik toch aan het vragen ben.. Ik heb ook nog een goedkope amp nodig voor m'n PC, speakers heb ik al. En om nu hiervoor zo'n reciever van 200 a 300 euro aan te schaffen.. Teveel van het goede. Waar vind ik zoiets? :/
20m, dan kun je drie dingen doen: een dure hdmi-kabel kopen, overstappen op een kabel die wel geschikt is voor lange afstanden of er een repeated oid tussen zetten.

Hdmi is normaalgesproken twisted pair en daar op deze frequenties en bandbreedte simpelweg niet voor geschikt.

Ik zou eens kijken naar VGA of component (beide coaxial) + optical, maar dat wordt misschien lastig omdat je twee kabels per apparaat moet trekken en, als het om input devices gaat, geen HD audio hebt.

Tweede optie is een erg kostbare bonded pair cable (van Belden). Deze haalt die 20m wellicht wel. Een kabel van 20m kost 224 USD. Je kunt ook de gok wagen en een relatief wat mindere dure kabel kopen van een merk wat goed bekend staat.

Derde optie is de repeater/versterker, maar ik weet niet hoe goed dat werkt en je hebt wellicht meerdere prijzige versterkers nodig als je meerdere runs van 20m moet maken naar verschillende locaties.

Bronnen:
http://www.audioholics.co...hats-the-matter-with-hdmi
http://www.bluejeanscable.com/articles/dvihdmicomponent.htm

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-05-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 14:31

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb een vraag over spotify i.c.m. mijn NR609. Is het iemand al gelukt om de spotify playlist op shuffle/random te zetten? volgens het boekje kan het gewoon met de random knop, dit heeft echter geen effect.

ik gebruik de laatste onkyo firmware.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artstam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 13:54
Ik heb een onkyo SR-578 in combinatie met een sony 32ex711 en een UPC HD mediabox. Ik heb alles via hdmi kabels aangesloten. Helaas blijf ik problemen houden met het TV kijken via de UPC mediabox omdat er vaak een lipsyinc probleem is. Een delay kan ik instellen in zowel de mediabox als de receiver maar omdat het delay verschilt per zender is dit ook niet echt handig. Overigens kan ik bij nederland 1, 2 en 3 via de afstandbediening van UPC de audio optie kiezen van dolby digital. Dit lost het lipsync probleem op, maar de optie moet ik elke keer bij het wisselen van kanaal ingeven. Als ik het geluid via de receiver door de tv laat afspelen is alles ok.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Thomas

Daikin altherma hybride: EVLQ08CAV3 (J036339), EHYBH08AAV32 (3122556), Intergas NHYKOMB33AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Is het mogelijk om de sound output van mijn laptop via dlna te streamen naar de tx-nr609 zodat ik mijn hifiset gebruik als externe boxen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

De NR609 heeft echt mijn aandacht getrokken. Ik zit echter met een vraag:
ik zou graag de functie gebruiken waarbij ik 2 extra fronts gebruikt (front extension ipv 7.1) echter heb ik 4 ohms speakers. Gaat dit een probleem opleveren? in de specs en de achterkant van de receiver geven 6-16 ohm aan, echter in een video review zag ik in de menu's ook 4 ohm voorbij komen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met normaal gebruik moet 4 Ohm geen probleem zijn. Geen één speaker is stabiel op één impedantie, er is altijd wel wat fluctuatie in de impedantie. Je moet alleen wel kijken dat de speaker niet al te veel/snel onder die 4 Ohm gaat dippen of nog veel lager, want dat kan lastig worden voor receivers uit deze klasse. Maar als het een korte dip is dan weten ze dat vast wel op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:13

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ok, ik maak gebruik van 6x KEF C55 (4 ohm) en 1x KEF Q6c (8 ohm) en heb verder ook nooit problemen gehad op mijn Harman Kardon AVR 145 en 245.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Hebben meer mensen dat de HDMI pass trough niet helemaal lekker werkt?

Als ik bv een cd aan het luisteren ben en dan de versterker uit doen en daarna video (Cisco HD van ziggo) ga kijken dan moet ik eerst weer de versterker aanzetten en dan de input op VCR zetten. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Bij mijn SR608 icm beeld/audio doorvoer naar de tv vanaf een Philips sat. receiver werkt het idd niet lekker. Soms wel geluid/soms niet en soms poeft het beeld na 5sec opeens weer weg. Heb nu de sat. receiver nu rechtstreeks op de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
artstam schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:28:
Ik heb een onkyo SR-578 in combinatie met een sony 32ex711 en een UPC HD mediabox. Ik heb alles via hdmi kabels aangesloten. Helaas blijf ik problemen houden met het TV kijken via de UPC mediabox omdat er vaak een lipsyinc probleem is. Een delay kan ik instellen in zowel de mediabox als de receiver maar omdat het delay verschilt per zender is dit ook niet echt handig. Overigens kan ik bij nederland 1, 2 en 3 via de afstandbediening van UPC de audio optie kiezen van dolby digital. Dit lost het lipsync probleem op, maar de optie moet ik elke keer bij het wisselen van kanaal ingeven. Als ik het geluid via de receiver door de tv laat afspelen is alles ok.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Thomas
Ligt waarschijnlijk aan de post processing die door de tv gedaan wordt, daardoor geeft de tv zelf het geluid wel in sync weer. De tv stelt zelf de delay in. Een mogelijke oplossing is alle automatische standen uit te zetten in de tv. Hierdoor zal de processing bij alle zenders hetzelfde zijn en de delay dus ook. Verder kun je het ook nog oplossen door heel omslachtig een toslink kabel van je tv naar je receiver te trekken, alleen heb je dan waarschijnlijk alleen stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

prein2 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:41:
Ik heb een vraag over spotify i.c.m. mijn NR609. Is het iemand al gelukt om de spotify playlist op shuffle/random te zetten? volgens het boekje kan het gewoon met de random knop, dit heeft echter geen effect.

ik gebruik de laatste onkyo firmware.
Het is mij nog niet eens gelukt om een playlist aan te maken.
Ik vind dan ook dat Onkyo en Spotify er wel eens een fatsoenlijke handleiding bij hadden mogen doen want zo is er bijna niet uit te komen,
Komt ook nog bij dat je een premium account nodig hebt om er gebruik van te maken.
Wat ik verder ook nog mis is een zoekfunctie. Zonder de zoekfunctie is Spotify praktisch onbruikbaar.

Misschien is er iemand die al een duidelijker handleiding heeft voor de TX-NR609 i.c.m. Spotify?

De wifi dongle UWF-1 lijkt mij wel een leuke toevoeging voor de receiver. Helaas is dat ding flink overpriced met zijn €49,00. Ik heb op internet wel een ander type (Unex DNUA-93F), dat als twee druppels water op de UWF-1 lijkt, gevonden maar die moet je per 2000 afnemen en dan heb je nog niet de garantie dat het ook echt gaat werken. De UWF-1 maakt trouwens gebruik van de AR9271 chipset.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb sinds dit weekend de Onkyo tx-nr609 in huis. Aangezien mijn oude setup qua speakers niet toereikend is, ben ik aan het kijken naar een andere speakerset. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Teufel Columa 300 7.1 Set M, dus 2 zuilen voor en de rest kleinere speakers. Iemand ervaring met deze speakers en is dit wat icm de Onkyo versterker?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou de technische details van die set er nog maar eens op nalezen. De zuilen zijn geen echt fullrange zuilen maar gewoon de surround speakers met een leuke poot er aan vast.
De speakers hebben dan ook een frequentiebereik dat begint bij 140 Hz, de subwoofer neemt dus alleen het laag voor zijn rekening.

Als je dus verwacht volwaardige fullrange zuilen te krijgen komt je helaas bedrogen uit.

De combinatie met een Onkyo receiver zal prima gaan maar hoe het klinkt kan waarschijnlijk niemand je zo vertellen want dat zul je zelf moeten gaan beluisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 30-05-2011 21:07 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
sjaool schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:31:
[...]
Zonder de zoekfunctie is Spotify praktisch onbruikbaar.
Ik denk dat ze er een beetje van uitgaan dat je een PC gebruikt om de playlists bij te houden, dat zal altijd toch enigzins onhandig blijven via de receiver.
De wifi dongle UWF-1 lijkt mij wel een leuke toevoeging voor de receiver. Helaas is dat ding flink overpriced
Je kunt ook een VAP11G gebruiken. Dan heb je 'm gelijk achter de receiver zitten en niet zo'n lelijk ding voorop. Heb je alleen wel USB power nodig maar die kosten echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb een Onkyo TX SR 508 met een 2.0 set, deze is via de receiver aangesloten op mijn tv. Daarnaast heb ik mijn UPC box voor digitale televisie aangesloten op de receiver.

Nu heb ik echter last van het volgende: als ik van tv kanaal wissel dan hoor je eerst een kleine doffe "knal" en dan volgt het normale geluid weer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?Alvast erg bedankt, ik heb na speuren op het internet nog geen helder antwoord hierop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hij detecteert wat voor geluid het is, bijv DTS, DD, multichannel LPCM of stereo.

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-05-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinballor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07-2023
HarmoniousVibe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:19:
Hij detecteert wat voor geluid het is, bijv DTS, DD, multichannel LPCM of stereo.
Is er een manier om te voorkomen dat de receiver dit doet, zodat het poppend geluid weg is? Het is namelijk erg vervelend bij het tv kijken, als je wilt zappen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
pinballor schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:32:
[...]

Is er een manier om te voorkomen dat de receiver dit doet, zodat het poppend geluid weg is? Het is namelijk erg vervelend bij het tv kijken, als je wilt zappen ;).
Tijdens het zappen heb ik er eigenlijk geen last van.

Bij mij plopt hij overigens niet echt, het is meer dat er een paar honderd ms wegvallen als ik schakel van input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
ik heb nu al een tijdje de onkyo tx-SR608 in combinatie met de Jamo s608 hcs3 set. ik heb de versterker ingesteld middels de microfone. dit geeft bepaalde waarden voor de speakers.

voor films klinkt dit helemaal super. alleen als ik dan lekker muziek draai en zet de speakers op all channel stereo zet dan is de bas vrij zacht. als ik de waarden dan weer aanpas dan is het voor de films weer overkill kwa bassen! ik ben wel benieuwd naar jullie audio instellingen met deze audio combinatie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@_sTIMpie_ >> niet :) Als je echt goed stereo muziek wilt luisten en zeker met de s608 dan moet je alleen de fronts gebruiken. Als je de rears/center ook aanzet verneukt dit altijd het geluid/muziek ervaring ook al gooi je er 3x zoveel bas in.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

Volgens mij is het niet mogelijk om dit per type in te stellen. Je kunt natuurlijk wel de bas iets omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
HeroS schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:15:
@_sTIMpie_ >> niet :) Als je echt goed stereo muziek wilt luisten en zeker met de s608 dan moet je alleen de fronts gebruiken. Als je de rears/center ook aanzet verneukt dit altijd het geluid/muziek ervaring ook al gooi je er 3x zoveel bas in.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

Volgens mij is het niet mogelijk om dit per type in te stellen. Je kunt natuurlijk wel de bas iets omhoog gooien.
Stereo of all channel stereo maakt toch niet uit voor de bass??

Op mijn NR509 heb ik twee modi voor Auddysey: movie en music. Wellicht dat je dat kunt gebruiken en simpelweg kunt switchen door op de respectievelijke knop op je AB te drukken.

Pagina: 1 2 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.