Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

thunder8

Het gedonder begint weer.

sjaool schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:06:
Ik zou de technische details van die set er nog maar eens op nalezen. De zuilen zijn geen echt fullrange zuilen maar gewoon de surround speakers met een leuke poot er aan vast.
De speakers hebben dan ook een frequentiebereik dat begint bij 140 Hz, de subwoofer neemt dus alleen het laag voor zijn rekening.

Als je dus verwacht volwaardige fullrange zuilen te krijgen komt je helaas bedrogen uit.

De combinatie met een Onkyo receiver zal prima gaan maar hoe het klinkt kan waarschijnlijk niemand je zo vertellen want dat zul je zelf moeten gaan beluisteren.
Ik weet dat de zuilen dezelfde specs hebben als de sattelites. Voordeel voor mij is, dat de ruimte op me TV meubel steeds minder wordt en door zuilspeakers kan ik ze ernaast zetten, waardoor er weer ruimte op de kast komt. Daarnaast gebruik ik de set hoodzakelijk voor films en TV, muziek draai ik zelden. Full Range zuilen zitten in een andere prijsklasse en gaan ook ver boven mijn budget. Er zit een behoorlijke sub bij de set en die vangt het lagere deel wat ontbreekt op de speakers wel op. Mijn huidige sub kan de kamer genoeg vullen en die is 150W RMS.

Het gaat me meer om de kwaliteit van de speakers op zich en of iemand ervaring heeft met deze speakers icm een Onkyo versterker, het liefst de 609.

[Voor 3% gewijzigd door thunder8 op 31-05-2011 11:28]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swat|IA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

Ook ik heb mijn ogen laten vallen op een Onkyo network receiver.

Motivaties voor een network receiver zijn:
  • muziek streamen vanaf het netwerk (meerdere formats)
  • remote control via een iPhone app
  • USB connector op front panel
  • makkelijk firmware updates toepassen
Nu ga ik morgen luisteren naar een setje AVI ADM9T (actieve) speakers.
Volgens de informatie van GOT en diverse andere bronnen is het noodzaak om een pre-out functie op de receiver te hebben voor de front-speakers (want ook zijn er receivers/modellen met pre-outs op enkel de rear-kanalen volgens mij).

Op verschillende sites vindt ik de informatie niet echt eenduidig of gemakkelijk te vinden.
Wat ik graag wil is een Network receiver met pre-out op alle kanalen, klopt het dat deze alleen te vinden zijn vanaf de TX-NR709 series?

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Waarom zou je een versterker van 600€+ kopen als je daarna alles in de boxen gaat versterken ipv de aan te schaffen receiver? Kan je beter een htpc/squeezebox/oid kopen waar je de boxen rechtstreeks op aansluit. Meer flexibiliteit dan met een versterker en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swat|IA

Swat|IA

thunder8 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:19:
Waarom zou je een versterker van 600€+ kopen als je daarna alles in de boxen gaat versterken ipv de aan te schaffen receiver? Kan je beter een htpc/squeezebox/oid kopen waar je de boxen rechtstreeks op aansluit. Meer flexibiliteit dan met een versterker en een stuk goedkoper.
In eerste instantie gaat dit een 2.1 setje worden en wil ik dit later uitbreiden met passieve speakers achter.
Het mooie van een network-receiver vindt ik dan ook dat alles te bedienen is vanuit 1 apparaat ook gestreamde media.

Het punt is dan ook (zoals jij terecht aangeeft) de prijs die mij een beetje weerhoud. Bijvoorbeeld (sorry ik weet dat dit een Onkyo topic is) de Yamaha RX-V667 heeft ook op alle kanalen pre-outs zitten, maar dan mis je weer de network streaming functie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ik zou dan persoonlijk meteen een hele mooie 5.1 of 7.1 set kopen voor het geld van deze actieve speakers. Waar je straks rekening mee moet houden als je deze actieve speakers koopt, is dat het een stuk moeilijker gaat worden om surroundspeakers te vinden die qua klankkleur passen bij de frontspeakers, waarbij ook nog eens een andere versterker wordt gebruikt. (Receiver tov interne versterkers frontspeakers)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 19:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HeroS schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:48:
Hebben meer mensen dat de HDMI pass trough niet helemaal lekker werkt?

Als ik bv een cd aan het luisteren ben en dan de versterker uit doen en daarna video (Cisco HD van ziggo) ga kijken dan moet ik eerst weer de versterker aanzetten en dan de input op VCR zetten. Heel irritant.
It's not a bug, it's a feature }:|

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swat|IA

Swat|IA

thunder8 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:30:
Ik zou dan persoonlijk meteen een hele mooie 5.1 of 7.1 set kopen voor het geld van deze actieve speakers. Waar je straks rekening mee moet houden als je deze actieve speakers koopt, is dat het een stuk moeilijker gaat worden om surroundspeakers te vinden die qua klankkleur passen bij de frontspeakers, waarbij ook nog eens een andere versterker wordt gebruikt. (Receiver tov interne versterkers frontspeakers)
Nou ik ga luisteren naar een setje met:
  • AVI ADM9T (2x actief)
  • AVI Neutron 5 (2x passief)
  • AVI ADM9.1 10" (SUBWOOFER)
Dus het is op zich wel de moeite waard denk ik?
Daarnaast even terug naar de originele vraag:
Wat ik graag wil is een Network receiver met pre-out op alle kanalen, klopt het dat deze alleen te vinden zijn vanaf de TX-NR709 series?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Hoe speel je een DTS audio cd af op de Onkyo?
Heb al even zitten spelen met AC3filter en ffdshow maar krijg de output niet op 5.1.. blijft PCM :S
Aangesloten via HDMI btw laptop vs. SR-608

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Heb een vraagje.
Heb sinds kort zo CI+ module van UPC hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik geluid via mijn receiver laat lopen.
Want mijn Sony TV krijg ik niet ingesteld op audiosysteem vreemd genoeg.

Heb het nu ingesteld via ARC maar weet niet of dat de beste manier is.

Receiver is sr308

[Voor 3% gewijzigd door Slash500 op 31-05-2011 19:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 20-03 15:08
PvdH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:53:
Hoe speel je een DTS audio cd af op de Onkyo?
Heb al even zitten spelen met AC3filter en ffdshow maar krijg de output niet op 5.1.. blijft PCM :S
Aangesloten via HDMI btw laptop vs. SR-608
Het maakt kwalitatief niet uit of je het als LPCM of als DTS verstuurt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Mijn Onkyo staat 24/7 aan, en produceert veel warmte. Als ik hem in standby zet, is dit opgelost, maar dan moet ik hem elke keer aan/uit zetten als ik tv wil kijken. Is er geen instelling dat hij automatisch in standby gaat als hij geen HDMI signaal ontvangt (tv uit)?

• HarmoniousVibe
WTF, ik werd vanochtend wakker van mijn nieuwe NR509 die als een dolle stond te reutelen. Ik ben een diepe slaper, maar dit was zo hard dat ik er echt wakker van werd. Hij stond op standby, dus het lijkt me niet dat het iets met de hitte ofzo te maken heeft. Als ik mijn hand boven op de cover legde, hield hij op met reutelen, totdat ik mijn hand er weer af haalde. Toen ik de stroom eraf haalde hield hij meteen op. Seriously, WTF.

http://vandenborne.net/vid/reutel.3gp

• PvdH
Woestijn schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:08:
Mijn Onkyo staat 24/7 aan, en produceert veel warmte. Als ik hem in standby zet, is dit opgelost, maar dan moet ik hem elke keer aan/uit zetten als ik tv wil kijken. Is er geen instelling dat hij automatisch in standby gaat als hij geen HDMI signaal ontvangt (tv uit)?
Als ik op m'n muis op het icoon zet zie ik als input 5.1 DTS xxxxxx staan en als output PCM stereo xxxxxx.
Wil graag het geheel in 5.1 horen :P

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08-2022

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

HarmoniousVibe schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:11:
WTF, ik werd vanochtend wakker van mijn nieuwe NR509 die als een dolle stond te reutelen. Ik ben een diepe slaper, maar dit was zo hard dat ik er echt wakker van werd. Hij stond op standby, dus het lijkt me niet dat het iets met de hitte ofzo te maken heeft. Als ik mijn hand boven op de cover legde, hield hij op met reutelen, totdat ik mijn hand er weer af haalde. Toen ik de stroom eraf haalde hield hij meteen op. Seriously, WTF.

http://vandenborne.net/vid/reutel.3gp
Klinkt heel erg alsof er iets in de fan zit.
in dit filmpje http://www.youtube.com/wa...2wzCzhnCQ&feature=related van de 609 zie je bij 2:12 dat de fan op de plek zit waar jij drukte.
Aangezien hij nieuw is, niet moeilijk doen, gelijk terug sturen, krijg je een nieuwe.

Life is all about priorities!!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb nu al een tijdje een 608, en ben er zeer tevreden mee. Echter, 1 ding (klein) irriteert me een beetje: Elke keer als ik van signaal bron met de AB verander dan moet ik op de AB het knopje <naam even kwijt> in drukken om weer alle knopjes op de AB te kunnen gebruiken.

Is dit standaard?
Kan het uit?

• HarmoniousVibe
Maksietje schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:26:
[...]

Klinkt heel erg alsof er iets in de fan zit.
in dit filmpje http://www.youtube.com/wa...2wzCzhnCQ&feature=related van de 609 zie je bij 2:12 dat de fan op de plek zit waar jij drukte.
Aangezien hij nieuw is, niet moeilijk doen, gelijk terug sturen, krijg je een nieuwe.
Tnx :). Ben net terug van de Saturn en heb gewoon een nieuwe meegekregen idd. Nu maar weer installeren die handel :).

edit: so far so good, echter kan ik in de unit geen fan ontdekken (zo te zien werkt hij met passieve koelvinnen). Ook als ik aan de zijkant of aan de voorkant drukte (dat probeerde ik in het filmpje nog) hield hij er meestal mee op. Maar goed, het is opgelost.

Gebruiken jullie trouwens die Oddysey / Dynamic EQ-instelling?

[Voor 23% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-06-2011 13:42]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik overweeg een Onkyo NR-509 om via DLNA mijn muziek van mijn Synology te spelen. Daarnaast TV, Internetradio en PS3. Nu heb ik een vraag overf het bladeren door de muziek via het display van de receiver: kan je makkelijk zoeken op artiest / album en dergelijke? Ik heb een redelijke collectie muziek (15.000 nummers). Op de PS3 is het probleem al dat je altijd bij de A begint met zoeken en dan heel lang moet scrollen als je ZZ-Top wilt spelen.

Ik kan het uit de handleiding niet opmaken, dus wellicht dat iemand die het apparaat heeft (in combinatie met een Synology): hoe gaat het bladeren / zoeken in een grote collectie muziek?

Edit: Ik zie nu ook de TX-8050: een stereo-receiver. Deze is iets duurder, terwijl hij stereo is ipv 5.1. Enig idee waar dit prijsverschil vandaan komt? Aangezien ik voornamelijk stereo muziek luister zou dit ook een goede optie zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Boss op 01-06-2011 22:37]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 11:18

HeroS

SmartHome Nerd

Je kunt wel zoeken maar dat vind ik nogal omlastig werken omdat je natuurlijk geen toestenbord hebt.

Het beste werkt toch gewoon er doorheen te klikken. Dus van A>Z of Z>A. Je kunt wel op album/artiest selecteren.

Maar je hebt toch geen 15.000 artiesten? Ik heb er zo'n 500 en dat is prima te doen.

[Voor 10% gewijzigd door HeroS op 03-06-2011 09:21]

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik kan het niet vinden online of in de gebruiksaanwijzing. Hoe stel ik in dat de receiver gewoon het laatst gebruikte kanaal selecteert bij het aanzetten? Nu gaat hij standaard naar me HTPC toe qua source, terwijl ik gewoon wil dat hij het laatst gebruikte kanaal selecteert. (TX-NR609) Als dit niet mogelijk is, vraag ik me af of het mogelijk is om een andere standaard bron aan te wijzen, bijvoorbeeld TV (deze is aangesloten op OPTICAL 1, aangezien mijn W5500 geen ARC ondersteund)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

HeroS schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:16:
Je kunt wel zoeken maar dat vind ik nogal omlastig werken omdat je natuurlijk geen toestenbord hebt.

Het beste werkt toch gewoon er doorheen te klikken. Dus van A>Z of Z>A. Je kunt wel op album/artiest selecteren.

Maar je hebt toch geen 15.000 artiesten? Ik heb er zo'n 500 en dat is prima te doen.
Dat is toch een aardig stuk scrollen als je in het midden van het alfabet wilt zijn lijkt mij...
Kan je niet bijvoorbeeld via T9 op de afstandsbediening snel naar een bepaalde letter springen?

En ik heb ergens gelezen dat als je playlists moet maken van albums, omdat anders alleen maar het eerste nummer wordt afgespeeld. Kan je dat bevestigen of ontkrachtigen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Nope, geen T9 mogelijkheid dit werkt niet. Zou wel mooi zijn maar zit er niet op.

Dan van de playlist is bulshit. Je kunt gewoon een map in en dan play drukken speelt die alles af. Ik geloof als je enter doet dat hij dan alleen dat nummer afspeelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik loop de afgelopen dagen te twijfelen om een mooie Onkyo NR509 aan te schaffen.

Ik wil de receiver die ik nu heb (marantz ps2100) vervangen door de afwezigheid van de huidige aansluitingen.

De andere receiver waar ik naar heb gekeken is de NR609, maar ik heb niet veel verschillen kunnen vinden tussen die en de 509 die voor mij van toepassing zijn. Ik heb een 5.1 systeem dus de 7.1 heeft geen extra waarde, 6 hdmi ingangen is voor mij ook overbodig. De enige meerwaarde die hij heeft is THX, maar is dit nu echt een waardig verschil?

Ook heb ik 4 ohm speakers. Op de huidige versterker staat 8ohm, maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Kan dit kwaad bij de Onkyo?

Ook zijn er bijna geen reviews te vinden over de 509 en toch zie ik aardig wat mensen in dit topic die de receiver hebben, kunnen jullie misschien wat ervaring opgooien over de pros en cons van de 509 :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dit vind ik zelf wel een goede post: http://www.whathifi.com/b...ltichannel-receiver-range

Ze beginnen bij de NR609 en geven bij elke trede lager aan wat er weg is gelaten. Als ik jou zo hoor zat/zit ik een beetje in de een gelijksoortige situatie. Ik ben toen ook voor de NR509 gegaan. Achteraf had ik misschien beter voor de SR608 kunnen gaan of de Yamaha V667 (iBood), maar dat is achteraf praten :).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Why_easy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:53:
De enige meerwaarde die hij heeft is THX, maar is dit nu echt een waardig verschil?
Dingen als THX maken op dergelijke receivers echt niets uit. Er zijn (veel) betere receivers te halen zonder THX, dus staar je daar niet blind op. THX geeft alleen maar aan dat een versterker/receiver aan bepaalde eisen voldoet (bijvoorbeeld Signaal/Ruis afstand, SPL bij gebruik van THX gecertificeerde speakers in ruimte X), echter zijn die eisen niet zo hoog en zullen veel versterkers/receivers zonder THX certificering die eisen met gemak halen of zelfs ver overschrijden.
Ook heb ik 4 ohm speakers. Op de huidige versterker staat 8ohm, maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Kan dit kwaad bij de Onkyo?
Bij normaal gebruik zal je met 4 Ohm speakers niet tegen problemen aanlopen. Alleen als je lang en hard gaat spelen dan kan je receiver wel warm worden. Geloof dat - in ieder geval bij de oude serie - 4 Ohm speakers pas vanaf de 700-serie officieel werden ondersteunt. Maar zolang jij het netjes houdt gaat die 4 Ohm speakers ook gewoon op een 500 serie draaien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Juist. Houd daar wel rekening mee (koeling/airflow/volume) want volgens de specs ondersteunt hij speakers vanaf 6Ω.

Zie: http://www.nl.onkyo.com/a...af09297028_N3839x1639.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-01-2022
Bedankt voor de snelle reacties,

de link geeft inderdaad een mooi overzicht wat er bij de verschillende versterkers we gelaten is. Ik heb inderdaad ook nog zitten twijfelen aan de SR608, alleen mij lijkt de netwerk aansluiting handig voor het afspelen voor muziek, dan hoef niet alles aan om lekker een muziekje aan te hebben.

Over de THX had ik al een vermoede, het is meer dat je voor het certificaat betaal. Maar dacht misschien is het ook nog echt merkbaar :)

Ok dan hoef ik gelukkig geen nieuwe speakers aan te schaffen, want die ik nog heb voldoen prima ;)

Ik neem dus aan dat ik met de 509 geen verkeerde koop doe? of zeggen jullie dat ik nog even verder moet kijken naar andere versterkers? Ik vind namelijk de mogelijkheden die je krijg bij onkyo tegenover de prijs vrij goed. Ook het design spreekt mij aan.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 14:40

bille

Don't call me Buff

Ook ik heb sindskort de Onkyo TX-NR609. Erg fijn apparaat. Ter vervanging van mijn trouwe rakker de NAD L73 (Waar overigens ook heel net geluid uit kwam). Het gemak van alles via HDMI aansluiten is wel evident geworden. Systeem heeft ook mooie OSD config menu's etc.

Een issue waarover ik niet zeker ben is de impedantie van mijn speakers. Ik heb een setje Driade D90/B frontspeakers en Dali C1000/R1000 surround. De surroundset is 4 Ohm, maar van die Driade weet ik het niet... Ik kan eigelijk nergens op interwebs iets vinden van officiele specs van die speakers. Mocht iemand dit toevallig weten, dan hoor ik dat heel graag!

Doorgaans zijn speakers ergens rond 8 Ohm, maar gezien je het e.e.a. kan configgen in de stereo is het wel fijn om het zeker te weten. Ik vraag me ook af of het nog iets uitmaakt om de speakers te bi-ampen. Met de speakers kan het en de stereo ondersteunt het ook.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• HarmoniousVibe
Je kunt zo te zien de SBL en SBR gebruiken om te bi-ampen. Heeft sowieso alleen zin als de receiver een actieve wisselfilter en twee verschillende naversterkers gebruikt. Betwijfel het.

[Voor 103% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-06-2011 12:03]

Zodra een receiver losse eindtrappen heeft (of separate versterkers) dan mag het tegenwoordig ook al bi-amp genoemd worden. Desondanks dat het vermogen door dezelfde versterker en voeding wordt geleverd. Persoonlijk vind ik het nog steeds alleen bi-amp met twee aparte versterkers en ook twee aparte 230 V ingangen.

Maar of je moet bi-ampen: je kan het altijd proberen. Voor sommigen is dit een oplossing en klinkt het geluid beter. Voor anderen werkt het niet en is het geluid in single-wire beter/aangenamer/fijner.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Net bij Correct de NR509 gekocht. Kon in de winkel even met het apparaat en DLNA spelen en dat werkte allemaal prima. En een nette prijs: 299,-.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Is de NR609 in staat om een HDMI signaal om te zetten naar een Component Ypbpr signaal + directe doorvoer via de hdmi out?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• sjaool
  • Laatst online: 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de geluidskwaliteit van de TX-NR609 in combinatie met een iPod Touch via USB? Als ik bepaalde nummers afspeel via USB dan is het net of ik een oude LP op heb staan want de klikjes en plopjes zijn niet van de lucht. Afspelen van een USB-stick met dezelfde nummers gaat wel goed.

Het zou natuurlijk ook nog iets in de firmware van de Onkyo kunnen zijn maar mijn verdenking ligt in ieder geval bij de iPod Touch, dit omdat hij ook nog al wat storing meestuurt als ik hem gebruik op mijn UP-A1 dock.

"When you grow up your heart dies"

• HarmoniousVibe
Twazerty schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:40:
Is de NR609 in staat om een HDMI signaal om te zetten naar een Component Ypbpr signaal + directe doorvoer via de hdmi out?
Nee. Zie pagina 81 van de Engelse manual.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Was eerst aan het wachten op de nieuwe 921 van pioneer, maar kwam bij toeval bij onkyo terecht.
Ben een beetje aan het zoeken geweest naar het verschil tussen het osd van de 509, 579 en de 609.

Van de 609 staan op YouTube wel mooie recensies (579 zou hieraan gelijk moeten zijn qua osd), alleen van de 509 heb ik nog geen fatsoenlijk filmpje kunnen vinden. Iemand anders al wel of ervaring met de verschillen tussen deze types. Qua overige specs is er wel makkelijk te vergelijken met het datablad van de onkyo site.

Viel me ook op dat de link naar de vergelijking tussen deze 3 receivers (in de topicstart) het niet meer doet.
Twazerty schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:40:
Mocht je een receiver willen die dat kan: veel succes met zoeken want ik ben ze tot op heden nog niet tegengekomen. Upscalen en -converting kan elke receiver onderhand wel. Maar een signaal een stapje terug zetten dat kom je nooit tegen.

• HarmoniousVibe
m@fkeez schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:47:
Was eerst aan het wachten op de nieuwe 921 van pioneer, maar kwam bij toeval bij onkyo terecht.
Ben een beetje aan het zoeken geweest naar het verschil tussen het osd van de 509, 579 en de 609.

Van de 609 staan op YouTube wel mooie recensies (579 zou hieraan gelijk moeten zijn qua osd), alleen van de 509 heb ik nog geen fatsoenlijk filmpje kunnen vinden. Iemand anders al wel of ervaring met de verschillen tussen deze types. Qua overige specs is er wel makkelijk te vergelijken met het datablad van de onkyo site.

Viel me ook op dat de link naar de vergelijking tussen deze 3 receivers (in de topicstart) het niet meer doet.
Heb zelf een 509. In vergelijking met het OSD van de 609 is deze wel wat spartaanser, qua looks. Ook zitten er extra elementen in om de functionaliteit te configureren die niet in de 509 zit, maar het lijkt er zo na een snelle scan in ieder geval niet op dat er functioneel veel verschil in zit. Het is sowieso niet radicaal anders.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Mocht je een receiver willen die dat kan: veel succes met zoeken want ik ben ze tot op heden nog niet tegengekomen. Upscalen en -converting kan elke receiver onderhand wel. Maar een signaal een stapje terug zetten dat kom je nooit tegen.
Ik ben er niet specifiek naar op zoek. Er schoot mij een scenario te binnen waarbij ik het zou kunnen gebruiken. Verder niet zo belangrijk, zonder krijg ik het ook voor elkaar. Zojuist de 609 besteld. Was wel effe balen dat de prijs spontaan naar de 599 euro gestegen was nadat Correct in rotterdam hem niet meer in de aanbieding had (had hem direct moeten bestellen eigenlijk) maar even later toch nog een shop die de prijs omlaag gooide naar 519 euro.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m3rlijnz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-01-2019
Hoi allemaal,

ik ben erg nieuw hier en met dit warme weer erg nat achter de oren.

Maar ik heb een raar probleem!!

Als eerste mijn opstelling:

37"phillips led ambilight--- onkyo ht-r380---- kpn hd box-wii-acer mini desktop-ps3

Bovenstaande is mijn nieuwe situatie!

In de oude situatie was ik dus nog geen trotse eigenaar van de onkyo en zat de acer en de rest van de hdmi troep rechtstreeks aangesloten op een lg 50" plasma.
Heerlijk apparaat totdat de vrouw begon te klagen dat ie te groot was!! Huhmz meestal klagen ze niet over de omvang maar dat geheel terzijde.

Afijn, Phillips gekocht, onkyo aangeschaft, lekker maar 1 hdmi door de muur getrokken de rest aangesloten op de onkyo.

Ps3- geen probleem
wii- geen probleem
kpn hd- geen probleem

ACER desktop- klein beeld maar na instellingen op de acer zelf-Redelijk beeld.

Let op.. nu komt ie...

Ik laat mijn computer gewoon draaien en doe de tv en onkyo uit en wil deze de volgende morgen weer opstarten-BLAUW BEELD!!!!!!!!

AAAAAHHHHHH Hellup...heb ik de bon nog... gooi dat kreng uit het raam maar welk apparaat dan!!!
Ikke al die kabels gewisseld instellingen gewijzigd en afgestemd-- niks hielp!
Tv uit/aan... geen beeld... switch naar bd en naar game- geen beeld maar na een paar x dit te hebben gedaan, ja hoor beeld....Vraag me aub niet hoe...

Nou kan ik 2 dingen doen..

Voor altijd alles aan laten staan of hulp hier vragen..

Dus bij deze en bij voorbaat dank

M3rlijnz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb een tx-sr508 en kom ergens niet uit, misschien is het iets stom ik zie het denk over het hoofd.
Onder AUX heb ik mijn ac ryan play on aangesloten via hdmi
onder VCR heb ik een ps3 aangesloten via hdmi
onder CLB/SAt heb ik de tv aangesloten voor geluid via een toslink kabel
zodra ik de ps3 of tv selecteer moet ik om bijv bass of wat dan ook in te stellen op mijn remote altijd eerst op reciever mode drukken, ook om bijv het ding uit te zetten. Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 23:00
m3rlijnz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:03:
Ik laat mijn computer gewoon draaien en doe de tv en onkyo uit en wil deze de volgende morgen weer opstarten-BLAUW BEELD!!!!!!!!
Met een laptop had ik een soortgelijk probleem. Als ik de onkyo uitzet moest ik de laptop soms opnieuw instellen om video-uit te geven op de dvi-out (met de FN+Display) knop. Zodra ik de onkyo uitzette (tx-sr608) gaf de laptop namelijk geen signaal meer op de dvi-out wanneer de laptop detecteerde dat er niets meer aan was gesloten op de dvi-out. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door alles wat met nvidia te maken had in msconfig uit te schakelen. Misschien is dat iets wat je kan proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 15:48
Ik wou eerst voor een 509 gaan, maar volgens Onkyo krijgt die geen Spotify. Dus nu naar een 609 aan het kijken ook al is dat een overkill voor mij. Bij Amazon.de is die het goedkoopst, heeft iemand hier ervaring mee? Vind het raar dat in pricewatch amazon 'grayed-out' is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@ wildcheese >> waar haal die info vandaan dat de 509 geen spotify krijgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08-2022

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

HeroS schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:45:
Hmmm, ik meende ook dat de 509 spotify krijgt. Maar als ik nu op de webpagina van Onkyo kijk, dan zie ik dat de 609 wel Spotify heeft en de 509 niet. Tevens kan ik eigenlijk nergens bewijzen vinden dat hij het wel krijgt/heeft.

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Maksietje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:02:
[...]

Hmmm, ik meende ook dat de 509 spotify krijgt. Maar als ik nu op de webpagina van Onkyo kijk, dan zie ik dat de 609 wel Spotify heeft en de 509 niet. Tevens kan ik eigenlijk nergens bewijzen vinden dat hij het wel krijgt/heeft.
Ik heb een 509 met de laatste FW en als ik het al heb zit het goed verstopt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Hier staat alleen de 609 genoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
zijn die setup microfoons nog ergens los te krijgen, ben de mijne kwijt geraakt en kan het ding nergens meer vinden... ben bang dat deze per abuis is weggegooid ofo....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Gandalf68 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:16:
zijn die setup microfoons nog ergens los te krijgen, ben de mijne kwijt geraakt en kan het ding nergens meer vinden... ben bang dat deze per abuis is weggegooid ofo....
Haha je had net iets eerder moeten zijn. Ik had een defecte 509 ontvangen (hij ratelde af en toe als een gek), die ik zonder enige moeite heb mogen inruilen. Echter was ik vergeten die microfoon mee te geven waar ik waarschijnlijk nooit meer iets van had gehoord. Maar vanwege de goede service (niks moeilijk doen of opsturen, gewoon innemen en me een nieuwe doos in de handen duwen) heb ik maar besloten dat het wel zo netjes was om dit accessoire nog even na te leveren, zogezegd :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
  • Nu online
Darkangle schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:26:
Ik heb nu al een tijdje een 608, en ben er zeer tevreden mee. Echter, 1 ding (klein) irriteert me een beetje: Elke keer als ik van signaal bron met de AB verander dan moet ik op de AB het knopje <naam even kwijt> in drukken om weer alle knopjes op de AB te kunnen gebruiken.

Is dit standaard?
Kan het uit?
Klein bumpje voor de vraag. Ik kan niet de enige zijn die dit als irriterend ervaart ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
Gandalf68 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:16:
Misschien is er wel een bezitter van eenzelfde receiver bereid om zijn microfoon uit te lenen. Kan me voorstellen dat je deze niet elke week nodig hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Darkangle schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:05:
[...]
Klein bumpje voor de vraag. Ik kan niet de enige zijn die dit als irriterend ervaart ;).
Dat is toch vrij logisch? Als je je AB voor de TV wilt gebruiken druk je op "TV" en als je daarna die knoppen weer voor de receiver wilt gebruiken moet je eerst even op "receiver" drukken. Lijkt me vrij logisch, of begrijp ik je probleem niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildcheese
HeroS schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:45:
Ik heb Onkyo hierover benaderd, het volgende was hun reactie:

the only models that support spotify are the TX-NR609/709/809/1009/3009/5009

Many Thanks
Onkyo EU Customer Care

Helaas, want de 609 is eigenlijk wel boven mijn budget. Ook wel verwarrend, want Spotify meldt dat alle netwerk receivers van Onkyo spotify aankunnen.

Maar niemand ervaringen met Amazon.de?

[Voor 10% gewijzigd door wildcheese op 06-06-2011 12:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@wildcheese >> Dat zegt toch niks over of het er wel of niet komt?

Ik heb ergens gelezen dat de andere modelen zsm volgen. Weet alleen even niet meer waar ik dat gelezen heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildcheese
HeroS schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:22:
@wildcheese >> Dat zegt toch niks over of het er wel of niet komt?

Ik heb ergens gelezen dat de andere modelen zsm volgen. Weet alleen even niet meer waar ik dat gelezen heb.
Ik had ook gevraagd of het komen gaat, maar inderdaad is het antwoord wat open voor de toekomst betreft. Ik weet het niet, alleen zou ik nu geen 509 kopen met de hoop dat het erin komt. Of de koop uitstellen of de 609

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkangle
  • Nu online
HarmoniousVibe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:27:
[...]

Dat is toch vrij logisch? Als je je AB voor de TV wilt gebruiken druk je op "TV" en als je daarna die knoppen weer voor de receiver wilt gebruiken moet je eerst even op "receiver" drukken. Lijkt me vrij logisch, of begrijp ik je probleem niet?
Ik moet de hele tijd receiver in drukken als ik van input source omschakel. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Omdat die functionaliteit die je dan wilt gebruiken waarschijnlijk gekoppeld is aan de receiver. Ik vind het nog steeds hartstikke logisch..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
wildcheese schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:31:
Ik wou eerst voor een 509 gaan, maar volgens Onkyo krijgt die geen Spotify. Dus nu naar een 609 aan het kijken ook al is dat een overkill voor mij. Bij Amazon.de is die het goedkoopst, heeft iemand hier ervaring mee? Vind het raar dat in pricewatch amazon 'grayed-out' is.
In nl is die bij audio de marssteden in enschede op het moment 485. Volgens mij versturen die jongens ook. Voor die prijs overweeg ik de 609 ook nog wel i.p.v. de 509

http://www.audiodemarssteden.nl/audio2/receivers2/onkyo

[Voor 5% gewijzigd door m@fkeez op 06-06-2011 19:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kuch Foka kuch... Staat alleen niet in de pricewatch. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:00
wildcheese schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:02:
[...]

Ik heb Onkyo hierover benaderd, het volgende was hun reactie:

the only models that support spotify are the TX-NR609/709/809/1009/3009/5009

Many Thanks
Onkyo EU Customer Care

Helaas, want de 609 is eigenlijk wel boven mijn budget. Ook wel verwarrend, want Spotify meldt dat alle netwerk receivers van Onkyo spotify aankunnen.

Maar niemand ervaringen met Amazon.de?
Spotify is niet graties kost je € 120 per jaar |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
sjaool schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:13:
Maar op hun site staan ook geen prijzen. Of kun jij ons misschien meer vertellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 22:47
Zojuist na veel wikken en wegen een Onkyo TX-NR509 besteld. Morgen komt hij al als het goed is...

Zou iemand voor mij eens kunnen kijken of de opgegeven hoogte van 173 (zoals opgegeven in specs) inclusief pootjes is? Ben nl nog aan het kijken voor een geschikt meubel.

Iemand verder nog tips voor een goede bijpassende subwoofer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

loeberce schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:59:
[...]

Maar op hun site staan ook geen prijzen. Of kun jij ons misschien meer vertellen?
Klopt, je moet alleen even op de "Prijsinfo Mail:" klikken en dan krijg je een mail met een prijsopgaaf en hoe je kunt bestellen. Dit kun je voor maximaal twee artikelen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409483

Beste Tweakers,

Mijn eerste post!

Ben al maanden bezig een AV-receiver met speakers uit te zoeken. Kom toch steeds uit op de Onkyo 609/709. Over een paar maanden wil ik tevens een 3d plasma (vt20/vt30) aanschaffen. Ik wil de volgende apparaten aansluiten:
PS3, WII, UPC mediabox, Playon HD, PC.

Alvorens tot aanschaf over te gaan heb ik een aantal vragen:
  • Hoe zit het met vertraging met gamen via de PS3? Ik heb een plasma, mede om de snelle responsetijd, maar in hoeverre heeft de Onkyo daarop een negatieve invloed? Bijvoorbeeld Fifa 11 is 720P, als ik die door de receiver laat upscalen, wordt de responsetijd dan langer?
  • Moet ik voor PS3 en UPC HDMI 1.4 kabels aanschaffen als ik 3d wil gebruiken? Of geld dat alleen voor de kabel tussen de receiver en de TV?
  • Moet ik om te gamen met 5.1 geluid ook een optical kabel gebruiken voor de Ps3 (naast de HDMI)?
  • In hoeverre geeft het upscalen naar 1080P (van bijvoorbeeld WII of UPC) nu echt een mooier beeld?
Tegelijk wil ik met de receiver frontspeakers (plus eventueel een subwoofer) aanschaffen. Ik heb nog wel wat speakers om de 5.1 verder vol te maken, maar ben toch ook heel erg liefhebber van stereo muziek luisteren. Afgelopen zaterdag ben ik maar eens naar Correct Rotterdam gegaan om eens wat te luisteren en te bekijken. De verkoper begon meteen over een aanbieding die ze hadden voor frontspeakers: Klipsch xf48. Dat zijn actieve zuilen. In de demoruimte klonken ze in ieder geval fantastisch, veel beter dan alle anderen die er stonden (maar goed, dat kan ook hun opzet zijn om van die speakers af te komen...). In ieder geval ben ik heel enthousiast over die speakers. Maar ik kom er niet uit of het verstandig is actieve speakers te nemen. Voordeel lijkt me in ieder geval dat de juiste frequentie door de speaker naar de juiste tweeter/woofer wordt gestuurd. Maar aan de andere kant denk ik dat als actief zo geweldig is, waarom zijn dan de meeste speakers passief? En zal ik bij deze speakers veel merken van het verschil tussen een 609 of 709? Of maakt het minder uit omdat er een versterker in de speaker zit?

Bij voorbaat dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
HDMI 1.4-kabels bestaan niet. De versie gaat puur over de aansluitingen op de apparaten en de software daarachter. Je moet een "Category 2" (High speed)-kabel hebben al dan niet met ethernet channel (lijkt me niet bijzonder relevant).

Je hoeft geen optical naar de PS3 te trekken als je al hdmi gebruikt.

Upscalen geeft waarschijnlijk wel een mooier beeld bij SD-sources (DVD, Wii, UPC enzo), omdat de Qdeo upscaler in de Onkyo een stuk beter schijnt te zijn dan die in TV's. Echter kan het bijna niet anders dan dat dat ook wat latency toevoegt. Op je PS3 zul je daar geen last van hebben, omdat die niet geupscaled hoeft te worden (als de native resolutie afwijkt van de ingestelde zal je PS3 upscalen), maar de Wii zal er wel iets onder leiden. Voor je HTPC en UPC is dat verder natuurlijk niet erg, die latency.

Actieve op passieve speakers zegt in eerste instantie niet persé iets over de crossover, maar of de speakers een versterker bevatten of niet. Je kunt nog steeds een versterker hebben maar toch passieve crossover. Als je actieve speakers koopt zal je Onkyo dus niet worden gebruikt. Je moet die dan op de pre-out aansluiten.

[Voor 61% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:
• Hoe zit het met vertraging met gamen via de PS3? Ik heb een plasma, mede om de snelle responsetijd, maar in hoeverre heeft de Onkyo daarop een negatieve invloed? Bijvoorbeeld Fifa 11 is 720P, als ik die door de receiver laat upscalen, wordt de responsetijd dan langer?
response tijd != inputlag

De responsetijd van een plasma is zeer laag, dus de tijd die een pixel er over doet om van de ene naar de andere kleur te gaan. Echter kijk je met gamen niet naar de responsetijd maar naar de inputlag: de tijd dat jij de actie op het scherm ziet welke jij net in hebt gevoerd met de controller. Er zijn plasma's welke - net als LCD's - een game-mode hebben aangezien de inputlag anders te hoog is. Er is een serie van Panasonic welke nog een hogere inputlag heeft dan een Samsung LCD.

Overigens zou ik upscalen van games altijd afraden. Naar mijn ervaring werkt het niet lekker. En al is de scaler nog zo goed: scalen naar 1080p is nooit zo goed als native 1080p. Een DVD welke naar 1080p wordt gescaled wordt ook niet opeens Blu-raykwaliteit. Ik speel liever dan op de native 720p welke de game uitspuugt.

[quote]Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:
• Moet ik voor PS3 en UPC HDMI 1.4 kabels aanschaffen als ik 3d wil gebruiken? Of geld dat alleen voor de kabel tussen de receiver en de TV?

Elke bron die 3D ondersteunt moet verbonden worden met een High Speed HDMI-kabel. Dat zijn de kabels welke genoeg bandbreedte bieden voor 3D. Al zij er ook HDMI 1.3 kabels welke 3D door kunnen geven. In principe kan een 3D TV ook 2D beeld naar 3D omzetten en zou je alles dus met HDMI 1.3 kunnen verbinden en alles in 2D versturen, maar als een apparaat zelf al 3D uit kan sturen werkt dat toch vele malen beter. Voor de PS3 is een High Speed dus handig, maar voor de UPC niet. Echter zou ik gewoon allemaal High Speed kabels kopen als je toch nog alles aan moet schaffen, dan zit je altijd safe met een volgende upgrade.
• Moet ik om te gamen met 5.1 geluid ook een optical kabel gebruiken voor de Ps3 (naast de HDMI)?
Waarom zou dat moeten? PS3 stuurt beeld en geluid over HDMI, dus geen reden om ook nog eens optisch er naast te leggen.
• In hoeverre geeft het upscalen naar 1080P (van bijvoorbeeld WII of UPC) nu echt een mooier beeld?
Upscalen is overrated. Zoals gezegd gaat een DVD op 1080p echt niet een Blu-ray worden. Plus dat er in elke TV ook al een scaler zit omdat je anders nooit volledig beeld kan krijgen.
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:De verkoper begon meteen over een aanbieding die ze hadden voor frontspeakers: Klipsch xf48. Dat zijn actieve zuilen. In de demoruimte klonken ze in ieder geval fantastisch, veel beter dan alle anderen die er stonden (maar goed, dat kan ook hun opzet zijn om van die speakers af te komen...). In ieder geval ben ik heel enthousiast over die speakers. Maar ik kom er niet uit of het verstandig is actieve speakers te nemen. Voordeel lijkt me in ieder geval dat de juiste frequentie door de speaker naar de juiste tweeter/woofer wordt gestuurd. Maar aan de andere kant denk ik dat als actief zo geweldig is, waarom zijn dan de meeste speakers passief?
Het voordeel wat je aandraagt klopt niet. Want dat gebeurt in elke speaker, daar is het filter/crossover voor wat je in elke speaker zal vinden. Voordeel van een actieve speaker is dat je geen receiver nodig hebt aangezien deze al een ingebouwde versterker heeft. Je kan deze ook op de receiver aansluiten via de pre-outs. Dus als je die speakers echt goed vind gewoon kopen. Maar ik zou zeker aanraden om ook verder te kijken, want er zijn voor 500 euro (prijs van de Klipsch bij Correct) ook genoeg mooie passieve speakers te vinden.

Overigens kan je - volgens de tekst van Correct - de Klipsch XF48 ook passief gebruiken en dus op een receiver aansluiten.
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:En zal ik bij deze speakers veel merken van het verschil tussen een 609 of 709? Of maakt het minder uit omdat er een versterker in de speaker zit?
Verschil tussen de TX-NR609 en de TX-NR709 is onder andere het vermogen. Als je actieve speakers aansluit dan levert de speaker zelf het vermogen door de ingebouwde versterker. Dus op dat gebied kan je ook een TX-SR309 nemen.

Enige waar verschil in kan zitten is in de processing van de receiver. Dat kan bij de TX-NR709 wel eens beter zijn aangezien deze toch een serie hoger is. Echter zal je met muziek de receiver op Pure Direct zetten zodat de receiver als een stereoversterker gaat werken. Met die mode wordt alle processing uitgezet waardoor het verschil tussen een TX-NR609 en TX-NR709 er ook niet meer zal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Verschil tussen de TX-NR609 en de TX-NR709 is onder andere het vermogen. Als je actieve speakers aansluit dan levert de speaker zelf het vermogen door de ingebouwde versterker. Dus op dat gebied kan je ook een TX-SR309 nemen.

Enige waar verschil in kan zitten is in de processing van de receiver. Dat kan bij de TX-NR709 wel eens beter zijn aangezien deze toch een serie hoger is. Echter zal je met muziek de receiver op Pure Direct zetten zodat de receiver als een stereoversterker gaat werken. Met die mode wordt alle processing uitgezet waardoor het verschil tussen een TX-NR609 en TX-NR709 er ook niet meer zal zijn.
Bedankt voor jouw antwoorden! Dit helpt me echt verder.

Nog een extra vraagje nav jouw verhaal over die actieve speakers. Heeft dit iets te maken met "pre-out" mogelijkheden op de av-receiver? Want ik geloof dat de 609 die niet heeft en de 709 wel.

En betekent Pure direct ook dat je geen instellingen meer kan aanpassen (bass/treble bijvoorbeeld) via de receiver?

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:59:
[...]Nog een extra vraagje nav jouw verhaal over die actieve speakers. Heeft dit iets te maken met "pre-out" mogelijkheden op de av-receiver? Want ik geloof dat de 609 die niet heeft en de 709 wel.
Actieve speakers sluit je inderdaad aan op de Pre-Outs van een receiver. Heel apart trouwens dat de TX-NR609 geen Pre-Outs heeft en de TX-NR709 opties heeft voor 7.2. Dat is wel een erg groot gat. Zou handiger zijn als de TX-NR609 bijvoorbeeld 2.0 Pre-Out had gehad.

De TX-NR609 heeft wel een Pre-Out voor Zone 2, maar grote kans dat die niet werken zoals je wilt. Pre-Outs van Zone 2 zitten veelal vast met wat beperkingen. Dingen als dat digitaal geluid niet via de Zone 2 kan lopen en dat soort dingen. Al hangt dit ook van de receiver af.
En betekent Pure direct ook dat je geen instellingen meer kan aanpassen (bass/treble bijvoorbeeld) via de receiver?
In Pure Direct heb je inderdaad minder opties tot je beschikking. Welke wel dan niet beschikbaar zijn hangt van de receiver af. Opties als "Bass" en "Treble" heb ik sowieso al niet op mijn receiver. Het laag regel ik direct via de subwoofer. En de andere opties liggen met Pure Direct redelijk vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Pre-outs sturen een onversterkt signaal door. Net als een PC doet naar een setje Logitechs, Creatives of Trusts. Dat zijn ook actieve speakers (dus met een eigen 220v-aansluting en een versterker). Wel uit een hele andere klasse natuurlijk, maar het principe blijft hetzelfde. Bij passieve speakers wordt het signaal versterkt door de amp die in de receiver zit.

Zelf zou ik het nogal zonde vinden om zo'n dure receiver te kopen en dan alles op de pre-outs aan te sluiten, maar goed dat is een keuze die je zelf moet maken. Als je die speakers echt goed vindt klinken moet je ze gewoon kopen.

[Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 12:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:18:
Zelf zou ik het nogal zonde vinden om zo'n dure receiver te kopen en dan alles op de pre-outs aan te sluiten, maar goed dat is een keuze die je zelf moet maken. Als je die speakers echt goed vindt klinken moet je ze gewoon kopen.
Je moet wel naar een TX-NR709 als je actieve speakers aan wilt sluiten. Dat is het eerste model met Pre-Outs over de kanalen. De modellen er onder hebben dat niet. Dus eigenlijk is het een rare keuze van Onkyo.

Maar dat is toch wat je nu gaat zien: dingen als HDMI en ethernet zijn de punten waar consumenten op letten. Mijn tien jaar oude Sony van een paar honderd gulden had zelfs meerkanaals pre-out en meerkanaals in. Iets waar je nu gewoon naar de mid-end klasse moet gaan kijken als je dat wilt. Van de zotte eigenlijk aangezien er niet heel veel techniek achter zo'n pre-out zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je had beter kunnen meedoen aan de Yamaha V667-actie van iBood. Die heeft wel pre-outs op alle 9 kanalen (7.2)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hmmmm...zit nu wel heel erg te twijfelen of ik wel actieve speakers moet nemen. Heb net weliswaar een mooi aanbod voor een 709 gekregen, maar inderdaad, is dat wel nodig als ik actieve speakers heb. Wel zullen de rear en center speakers passief zijn. Maar ik vind het altijd leuk om met verschillende geluidsinstellingen te spelen, en dat kan dus niet/minder met actieve speakers als ik het goed begrijp.

Iemand nog een goede tip voor passieve frontspeakers, max €1000,- per paar, voor met een Onkyo 709? Ik luister eigenlijk alles, ook klassiek. Uiteraard ga ik ze dan eerst zelf beluisteren, maar dat zet me hopelijk op het spoor van iets goeds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:11:
Je had beter kunnen meedoen aan de Yamaha V667-actie van iBood. Die heeft wel pre-outs op alle 9 kanalen (7.2)
Die heeft geen netwerkaansluiting. Ik raak mijn mediaspeler op termijn kwijt en wil dat voor audio opvangen door de receiver, en voor beeld met de ps3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dit is slechts mijn bescheiden mening, maar ik vind die zogenaamde multimediafunctionaliteit van bijna alle dedicated devices die multimedia niet als primaire taak hebben, drie keer prut. Al helemaal als ze, net als de Onkyo, niks anders dan een DLNA client en een ethernet- of WiFi-connectie aan boord hebben. De PS3 heeft naast DLNA ook nog een ingebouwde poging tot een media centre, maar dat is al helemaal niks. Hij is leuk als console en als BR-speler, maar daar houdt het wat mij betreft op.

Ik zal ook een paar redenen geven: slechte of geen interface, zeer beperkte codec- en containersupport (waardoor er aan de serverkant moeten worden geremuxed en getranscode ed), vaak veel minder features (subs, 24p, artwork, het maken en beheren van playlists, etc etc.).

Een HTPC (met XBMC oid) of zelfs een PCH blaast de PS3 en de Onkyo zo uit het water als het daar om gaat.

[Voor 27% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 17:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Toch nog een vraagje.

Wat gebeurd er als ik de 609, dus zonder pre-out, koop met de actieve Klipsch xf48. Werkt dat wel gewoon? En kan ik dan wel met de geluidsinstellingen spelen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Iemand zei hier dat je die speakers ook gewoon passief kunt aansluiten en als dat zo is dan werkt het sowieso natuurlijk. Dan kun je ook alles via je receiver regelen.

[Voor 15% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-06-2011 18:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:23:
Wat gebeurd er als ik de 609, dus zonder pre-out, koop met de actieve Klipsch xf48. Werkt dat wel gewoon? En kan ik dan wel met de geluidsinstellingen spelen?
Dat kan niet. De stekkers/aansluitinge zijn sowieso anders. Natuurlijk kan je wel een RCA op een stuk speakerdraad zetten maar dan ga je vermogen in een speaker voeren via de ingang welke alleen een signaal verwacht. Ik weet niet wat er dan gebeurt, maar het zal niet goed gaan.

Maar zoals ik al aangaf in een eerdere post kan je de Klipsch XF48 ook als passieve speaker inzetten en dus aansluiten met normaal speakerdraad.

Dit is de achterkant van zo'n Klipsch XF48:

De rode (RCA) ingang is voor als je de speaker actief wilt gebruiken. De twee witte terminals er onder zijn als je de speaker passief wilt gebruiken - dus met gewoon twee-aderig speakerdraad op welke receiver dan ook-.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:13:
Goede tip d:)b maakt de keuze weet een stuk makkelijke ;) r

[Voor 10% gewijzigd door m@fkeez op 07-06-2011 19:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swat|IA

Swat|IA

Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Die heeft geen netwerkaansluiting. Ik raak mijn mediaspeler op termijn kwijt en wil dat voor audio opvangen door de receiver, en voor beeld met de ps3.
Bovenstaande "probleem" heb ik ook. De NR-709 heeft inderdaad de benodigde pre-outs waar de versies daaronder dit niet of alleen op de sub hebben.

Nadeel is dat de NR-709 gelijk zo duur is, zeker in vergelijking met de yamaha rx-v667.
Als je niet zonder de netwerk functie kan en pre-out noodzaak is ben je gewoon duurder uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildcheese
loeberce schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:59:
[...]

Ik snap niet waarom ze zo geheimzinnig doen, de 609 is nog aardig duur en in vergelijking met de 509 nog niets gezakt in prijs (de 509 introductie prijs was 399, is nu te krijgen voor 299)

Foka heeft mij een prijs aangeboden van 429 voor de 609 en 10 Euro verzending. Bestelling gaat nogal raar, je krijgt een link met daarbij de omschrijving Foka bijbetaling...tjsa, en dan maar hopen dat als je daarnaast op bestellen drukt dat je dan ook de 609 krijgt :)

Maar goed, goedkoper dan Amazon, een Nederlands model en een snelle levering dus ik ga het maar doen. Nog steeds jammer dat de 509 geen spotify heeft, want die had mijn voorkeur

FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:03:
[...]

Maar zoals ik al aangaf in een eerdere post kan je de Klipsch XF48 ook als passieve speaker inzetten en dus aansluiten met normaal speakerdraad.

Dit is de achterkant van zo'n Klipsch XF48:
[afbeelding]

De rode (RCA) ingang is voor als je de speaker actief wilt gebruiken. De twee witte terminals er onder zijn als je de speaker passief wilt gebruiken - dus met gewoon twee-aderig speakerdraad op welke receiver dan ook-.
Bedankt voor al je uitzoeken!

Neig nu naar de 709. Ik doe in principe heel lang met dit soort apparaten, eigenlijk tot ze kapot gaan. En met die 709 heb ik dan toch wat meer HDMI ingangen, een tweede HDMI uitgang. En ik kan hem nu krijgen voor bijna het bedrag dat ik eerst dacht te moeten betalen voor de 609.

Maar die Klipsch xf-48 ga ik niet doen. Waarom zou ik betalen voor versterking in de speakers als ik een mooie Onkyo heb staan? Ik ga dus op zoek naar mooie passieve vloerstaanders frontspeakers! Tips worden gewaardeerd.
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:35:
Dit is slechts mijn bescheiden mening, maar ik vind die zogenaamde multimediafunctionaliteit van bijna alle dedicated devices die multimedia niet als primaire taak hebben, drie keer prut. Al helemaal als ze, net als de Onkyo, niks anders dan een DLNA client en een ethernet- of WiFi-connectie aan boord hebben. De PS3 heeft naast DLNA ook nog een ingebouwde poging tot een media centre, maar dat is al helemaal niks. Hij is leuk als console en als BR-speler, maar daar houdt het wat mij betreft op.

Ik zal ook een paar redenen geven: slechte of geen interface, zeer beperkte codec- en containersupport (waardoor er aan de serverkant moeten worden geremuxed en getranscode ed), vaak veel minder features (subs, 24p, artwork, het maken en beheren van playlists, etc etc.).

Een HTPC (met XBMC oid) of zelfs een PCH blaast de PS3 en de Onkyo zo uit het water als het daar om gaat.
Denk dat je helemaal gelijk hebt. Merk nu met de Ps3 al dat het allemaal veel minder prettig werkt dan de playon HD (waar overigens ook het nodige op is aan te merken). Dus als ik de playon kwijt raak zal ik naar een nieuwe mediaplayer danwel HTPC gaan uitkijken.

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik weet dat er voor apple producten een officiele onkyo app is.
Heeft iemand al iets vernomen dat deze er ook gaat komen voor Android?

• loeberce
Anoniem: 409483 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:18:
Maar die Klipsch xf-48 ga ik niet doen. Waarom zou ik betalen voor versterking in de speakers als ik een mooie Onkyo heb staan? Ik ga dus op zoek naar mooie passieve vloerstaanders frontspeakers! Tips worden gewaardeerd.
Boston Acoustics heeft vloerstaanders in de A-serie, waar men erg lovend is over de A25 (wat overigens een bookshelf model is).

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 09:28
Heeft iemand al ervaring met of een paar reviews van de HT-S9405THX ?
Lijkt me een leuke set namelijk

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Ik wil een receiver kopen maar kan eigenlijk niet kiezen tussen de SR508 en de NR509.
Iemand advies?

Met de NR509 kan je muziek streamen vanuit je pc? Werkt dat goed?

Wordt gekocht voor een jamo s608 HC3 setje..

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb de NR509 nu een paar dagen om muziek te streamen (Vanaf mijn NAS, maar wekrt hetzelfde). Het werkt goed, ook internetradio luister ik veel.

Alleen bladeren door een grote verzameling muziek gaat niet altijd even best. Als je tijdens het spelen iets anders met de receiver doet (bijvoorbeeld geluidsinstellingen aanpassen) en daarna weer terug gaat naar muzeik streamen dan moet je weer helemaal opnieuw door de menu's lopen om weer bij hetzelfde album uit te komen. Niet heel storend, maar zou wel beter mogen.

• HarmoniousVibe
Als ik zo vrij mag zijn mezelf te quoten:
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:35:

Wat je sowieso moet doen is een DLNA-server zoeken die alles kan decoden naar LPCM, anders heb je kans dat je veel muziek niet kunt afspelen. Dit is verder geheel lossless, het kost alleen een klein beetje bandbreedte (+/- 172KiB/s voor 2-kanaals CD-kwaliteit tot 1688KiB/s voor 6-kanaals DVD-Audio-kwaliteit)

[Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-06-2011 16:59]

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
HarmoniousVibe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:48:
Omdat die functionaliteit die je dan wilt gebruiken waarschijnlijk gekoppeld is aan de receiver. Ik vind het nog steeds hartstikke logisch..
ik vind het nog steeds niet logisch dat ik op reciever moet drukken om de boel uit te zetten.
is het niet mogelijk om die all in one remote functie uit te zetten en het puur als reciever remote te gebruiken?

• HarmoniousVibe
IRCfreAk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:51:
[...]

ik vind het nog steeds niet logisch dat ik op reciever moet drukken om de boel uit te zetten.
is het niet mogelijk om die all in one remote functie uit te zetten en het puur als reciever remote te gebruiken?
De receiver uitzetten is sowieso erg makkelijk. Daar heb je namelijk een dedicated knop voor op je AB. Ik kan als mijn AB in TV-modus staat gewoon de receiver uitzetten met die knop.

Hem alleen als receiver-AB gebruiken kan heel simpel door hem nooit in een andere modus te zetten. Als je AB in een andere modus springt doordat je van ingang verandert moet je even als die input selectors resetten naar code 62503 (of misschien 52503).

Maar volgens mij heb ik sterk het vermoeden dat wij elkaar niet begrijpen. Ik vind je erg onduidelijk: nu heb je het ineens over uitzetten, terwijl dat bij mijn weten nog nooit ter sprake is geweest. En wat bedoel je met 'de boel'? Het feit dat je zegt dat je hem puur alleen als remote voor je receiver wilt gebruiken doet mij vermoeden dat je met 'de boel' je receiver bedoelt. Echter klink 'de boel' in mijn oren als een soort meervoud, wat weer in tegenstelling zou zijn met je latere uitspraak.

Enfin, ik weet niet of het aan mij of aan jou ligt, maar ik zou het iemand anders vragen :).

[Voor 46% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-06-2011 23:27]

• in2soul
  • Laatst online: 09-11-2018
Hallo,

Ik hier als noob op het forum heb gezocht naar een oplossing, maar die nog niet kunnen vinden.
Ik heb een Onkyo HT-R 390 als onderdeel van de HT-S 3405 surround sound set en een LG bluray speler.
Als ik een bluray film kijk, kan ik bij listening mode niet kiezen voor dolby digital, alleen voor pro logic 2. Dit geeft volgens mij aan dat het ingangssignaal stereo is, terwijl ik een hdmi kabel gebruik van bluray speler naar receiver en ook de hdmi uit naar de tv.

Weet iemand raad? Alvast bedankt.

• PvdH
Inmiddels het PCM signaal met DTS muziek gefixed. In de realtek manager kon je ook ergens de uitvoer selecteren.. passtrough was niet mogelijk maar wel 5.1 oid. Dit geselecteerd en stereo is mooi stereo maar 5.1 geluid in muziek is nu ook echt surround ipv stereo.

Nu het volgende.. m'n laptop zit aangesloten op de hdmi ingang "PC". Als ik nu de tv niet aanzet die op de HDMI out van de receiver zit dan zegt de receiver NO SIGNAL bij het afspelen van muziek. Zet ik de tv aan.. is opeens de muziek er.. zet ik de tv weer uit springt de boel weer op NO SIGNAL. Dit is eerder nog niet zo geweest... iemand een verklaring hiervoor?

• HarmoniousVibe
in2soul schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:31:
Hallo,

Ik hier als noob op het forum heb gezocht naar een oplossing, maar die nog niet kunnen vinden.
Ik heb een Onkyo HT-R 390 als onderdeel van de HT-S 3405 surround sound set en een LG bluray speler.
Als ik een bluray film kijk, kan ik bij listening mode niet kiezen voor dolby digital, alleen voor pro logic 2. Dit geeft volgens mij aan dat het ingangssignaal stereo is, terwijl ik een hdmi kabel gebruik van bluray speler naar receiver en ook de hdmi uit naar de tv.

Weet iemand raad? Alvast bedankt.
Je moet iets in je BR instellen denk ik. Aangeven dat je een 5.1 speaker setup hebt. Hoor je wel de dialoog trouwens?

• in2soul
Ja, ik hoor het geluid wel. Met Pro Logic II maakt ie er surround sound van. Ik heb ook gekeken naar de instellingen van de BR, maar die staan goed, op multichannel geluid.

• HarmoniousVibe
Ik bedoelde of je het geluid hoort wat normaliter uit het centrekanaal komt, i.e. de dialogen (gesprekken tussen personen). Er is namelijk een verschil tussen het discarden van 4 kanalen en het downmixen van 5.1 naar 2.0 (om het vervolgens weer te upmixen van 2.0 naar 5.1 dmv DPL2).

Probeer ook bitstreaming eens aan te zetten.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 10:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Even een vraag aan de kenners. Mijn oude surround receiver is afgelopen week overleden en heb de vrouw zover gekregen wat meer geld te steken een een goede nieuwe receiver. Nou heb ik er 2 op het oog en weet niet of het prijsverschil tuusen de 2 het verschil wel waard is.

Het gaat om de:
Onkyo TX-SR608
Onkyo TX-NR609

Nu zag ik dat de TX-SR608 een 2010 model was zonder netwerk gedeelte en de TX-NR609 een 2011 model is met netwerk. Maar wat is er verder nog veranderd tussen die 2 die een prijsverschil van €200,- gerechtvaardigd? Ik heb thuis ook een Popcorn Hour A-210 staan dus voor het netwerkgedeelte hoef ik het niet speciaal te doen. Zie ik een ander verschil over het hoofd?

• sjaool

sjaool

Het verschil is geen €200,- maar ongeveer €100,- als je deze thread even doorleest.

Het grootste verschil is inderdaad de netwerkfunctionaliteit, wat andere aansluitingen en 4K upscaling (waar je nog niks aan hebt).
Verder moet het uiterlijk je ook aanspreken en dat is dus voor mij de reden dat ik de 607 de deur uit heb gedaan en een 609 heb aangeschaft. Ik moet ook zeggen dat de geluidskwaliteit in vergelijking met mijn 607 ook redelijk vooruit is gegaan.

De 609 heeft bovendien ook een verlichte ring rond volumeknop. Je kunt een externe HDD, iPod/iPhone, USB-stick aansluiten op de usb-aansluiting en daar muziek van afspelen. De 609 is via een internetpagina bereikbaar waar je het een en ander kunt instellen voor Spotify enz. Nog een leuke optie is dat je de versterker met Onkytroller op afstand kunt bedienen.

Aan jou de keuze. ;)

• in2soul
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:
Ik bedoelde of je het geluid hoort wat normaliter uit het centrekanaal komt, i.e. de dialogen (gesprekken tussen personen). Er is namelijk een verschil tussen het discarden van 4 kanalen en het downmixen van 5.1 naar 2.0 (om het vervolgens weer te upmixen van 2.0 naar 5.1 dmv DPL2).

Probeer ook bitstreaming eens aan te zetten.
Dank voor je tips. Ik heb alles nagelopen en bleek de digitale uitgang voor de BR speler verkeerd geselecteerd te hebben op de receiver. Nu heb ik het dts-hd geluid wel en werkt het perfect.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 10:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:44:
Het verschil is geen €200,- maar ongeveer €100,- als je deze thread even doorleest.

Het grootste verschil is inderdaad de netwerkfunctionaliteit, wat andere aansluitingen en 4K upscaling (waar je nog niks aan hebt).
Verder moet het uiterlijk je ook aanspreken en dat is dus voor mij de reden dat ik de 607 de deur uit heb gedaan en een 609 heb aangeschaft. Ik moet ook zeggen dat de geluidskwaliteit in vergelijking met mijn 607 ook redelijk vooruit is gegaan.

De 609 heeft bovendien ook een verlichte ring rond volumeknop. Je kunt een externe HDD, iPod/iPhone, USB-stick aansluiten op de usb-aansluiting en daar muziek van afspelen. De 609 is via een internetpagina bereikbaar waar je het een en ander kunt instellen voor Spotify enz. Nog een leuke optie is dat je de versterker met Onkytroller op afstand kunt bedienen.

Aan jou de keuze. ;)
Thnx voor je antwoord. Wat betreft het prijsverschil dat zie ik nu ook ineens. Had alleen bij Correct gekeken maar niet bij Marsteden in Enschede. Wat betreft 4k upscaling en een verlichte volumeknop, dat boeit me niet zoveel. Een hdd of usb stick sluit ik zo aan op mijn popcorn en een Ipod/Iphone heb ik niet :-) Weer een aantal dingen wat voor mij dus geen verschil zou maken. Spotify gebruik ik op dit moment nog niet dus dat is voor mij ook nog niet echt een argument om voor de NR609 te gaan.
Nu het prijsverschil nog maar €100,- is neig ik toch steeds meer naar de NR609 ipv de SR608 om eerlijk te zijn.

• HarmoniousVibe
Volgens mij is de NRx09 gewoon een SRx08 met beperkte netwerkmogelijkheden. Zelf heb ik een NR509, maar achteraf had ik (toen) voor €70 meer misschien beter voor de SR608 kunnen gaan, alhoewel ik het dan puur voor betere AQ zou doen en niet voor de features van de 6-serie. En bij die betere AQ heb ik zo mijn vraagtekens. Volgens mij maakt dat namelijk geen drol uit.

Ik heb overigens geen PCH maar wel een HTPC/server en dat is (netwerktechnisch) het middelpunt, net als bij jou volgens mij. Zo'n apparaat is simpelweg vele malen beter in heel het multimediagebeuren dan welke receiver dan ook. De software voor het remote afspelen van muziek en video is abominabel slecht. Ik heb zelf nog maar één keer een heel klein beetje voordeel gehad bij de netwerkfunctionaliteit en dat was toen ik geen USB stick en de laatste FW hoefde te zoeken om laatsgenoemde te updaten.

Kortom: ik zou die €100 ergens anders in steken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:11
Voor mijn mediacenter ben ik op zoek naar een receiver en speakers. Nu zoek ik op dit moment nog niets wat op langere termijn uitbreidbaar is en dus is mijn oog gevallen op de volgende 2 pakketten:
- Onkyo HT-S3405
- Onkyo AVX-390

Hiermee heb ik meteen een speakerset en receiver, maar wat zijn de verschillen tussen beide? Ik kom er niet uit, behalve dat ik als ik kijk, de speakers anders zijn.
Heeft iemand ervaring met deze sets of weet iemand wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als je wilt dat het uitbreidbaar moet zijn, zou ik beide mijden. De receiver die er bij zit, de HT-R390, heeft namelijk geen subwoofer pre-out. Dit betekent dat je alleen een passieve sub zult kunnen aansluiten. En subs met een eigen power supply en versterker komen toch beter uit de verf dan een sub die al zijn power via de receiver geleverd moet krijgen.

Het verschil tussen die twee is verder miniem volgens mij. Volgens mij is de 3405 gewoon 'nieuwer'. Ze zijn allebei 120W, 6Ω en one-way.

De HT-5405 heeft deze wel en is derhalve beter uitbreidbaar. De meegeleverde sub zal daardoor waarschijnlijk ook beter zijn.

[Voor 27% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-06-2011 08:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03 16:26
Ik heb al een tijdje de TX-SR707 en ben daar zeer tevreden over. Maar nu wil ik een speciale game/film kamer creëren met een Xbox 360, Popcorn Hour A-210 en een nog te kopen 3D TV.

De receiver heeft 1.3a HDMI poorten dus 3D doorgeven gaat niet lukken denk ik. Hoe zouden jullie dit gaan aansluiten om toch 3D te kunnen ervaren zonder een nieuwe receiver te moeten kopen?
Pagina: 1 2 3 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee