Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:
• Hoe zit het met vertraging met gamen via de PS3? Ik heb een plasma, mede om de snelle responsetijd, maar in hoeverre heeft de Onkyo daarop een negatieve invloed? Bijvoorbeeld Fifa 11 is 720P, als ik die door de receiver laat upscalen, wordt de responsetijd dan langer?
response tijd != inputlag
De responsetijd van een plasma is zeer laag, dus de tijd die een pixel er over doet om van de ene naar de andere kleur te gaan. Echter kijk je met gamen niet naar de responsetijd maar naar de inputlag: de tijd dat jij de actie op het scherm ziet welke jij net in hebt gevoerd met de controller. Er zijn plasma's welke - net als LCD's - een game-mode hebben aangezien de inputlag anders te hoog is. Er is een serie van Panasonic welke nog een hogere inputlag heeft dan een Samsung LCD.
Overigens zou ik upscalen van games altijd afraden. Naar mijn ervaring werkt het niet lekker. En al is de scaler nog zo goed: scalen naar 1080p is nooit zo goed als native 1080p. Een DVD welke naar 1080p wordt gescaled wordt ook niet opeens Blu-raykwaliteit. Ik speel liever dan op de native 720p welke de game uitspuugt.
[quote]
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:
• Moet ik voor PS3 en UPC HDMI 1.4 kabels aanschaffen als ik 3d wil gebruiken? Of geld dat alleen voor de kabel tussen de receiver en de TV?
Elke bron die 3D ondersteunt moet verbonden worden met een High Speed HDMI-kabel. Dat zijn de kabels welke genoeg bandbreedte bieden voor 3D. Al zij er ook HDMI 1.3 kabels welke 3D door kunnen geven. In principe kan een 3D TV ook 2D beeld naar 3D omzetten en zou je alles dus met HDMI 1.3 kunnen verbinden en alles in 2D versturen, maar als een apparaat zelf al 3D uit kan sturen werkt dat toch vele malen beter. Voor de PS3 is een High Speed dus handig, maar voor de UPC niet. Echter zou ik gewoon allemaal High Speed kabels kopen als je toch nog alles aan moet schaffen, dan zit je altijd safe met een volgende upgrade.
Waarom zou dat moeten? PS3 stuurt beeld en geluid over HDMI, dus geen reden om ook nog eens optisch er naast te leggen.
Upscalen is overrated. Zoals gezegd gaat een DVD op 1080p echt niet een Blu-ray worden. Plus dat er in elke TV ook al een scaler zit omdat je anders nooit volledig beeld kan krijgen.
Anoniem: 409483 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:57:De verkoper begon meteen over een aanbieding die ze hadden voor frontspeakers: Klipsch xf48. Dat zijn
actieve zuilen. In de demoruimte klonken ze in ieder geval fantastisch, veel beter dan alle anderen die er stonden (maar goed, dat kan ook hun opzet zijn om van die speakers af te komen...). In ieder geval ben ik heel enthousiast over die speakers. Maar ik kom er niet uit of het verstandig is actieve speakers te nemen. Voordeel lijkt me in ieder geval dat de juiste frequentie door de speaker naar de juiste tweeter/woofer wordt gestuurd. Maar aan de andere kant denk ik dat als actief zo geweldig is, waarom zijn dan de meeste speakers passief?
Het voordeel wat je aandraagt klopt niet. Want dat gebeurt in elke speaker, daar is het filter/crossover voor wat je in elke speaker zal vinden. Voordeel van een actieve speaker is dat je geen receiver nodig hebt aangezien deze al een ingebouwde versterker heeft. Je kan deze ook op de receiver aansluiten via de pre-outs. Dus als je die speakers echt goed vind gewoon kopen. Maar ik zou zeker aanraden om ook verder te kijken, want er zijn voor 500 euro (prijs van de Klipsch bij Correct) ook genoeg mooie passieve speakers te vinden.
Overigens kan je - volgens de tekst van Correct - de Klipsch XF48 ook passief gebruiken en dus op een receiver aansluiten.
Verschil tussen de TX-NR609 en de TX-NR709 is onder andere het vermogen. Als je actieve speakers aansluit dan levert de speaker zelf het vermogen door de ingebouwde versterker. Dus op dat gebied kan je ook een TX-SR309 nemen.
Enige waar verschil in kan zitten is in de processing van de receiver. Dat kan bij de TX-NR709 wel eens beter zijn aangezien deze toch een serie hoger is. Echter zal je met muziek de receiver op Pure Direct zetten zodat de receiver als een stereoversterker gaat werken. Met die mode wordt alle processing uitgezet waardoor het verschil tussen een TX-NR609 en TX-NR709 er ook niet meer zal zijn.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.