Ik ben op zoek naar een, nog nog, simpele reciever.
Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar het volgende
- iets wat gewoon alle audioformaten aankan (dts-hd dolby-truehd, etc)
- minimaal 3, maar liever meer hdmi 1.4 inputs, 1 output is voldoende ( ik heb een xbox360, ps3 en settop voor tv, dus met 3 zit ie gelijk vol)
- Vermogen 100watt lijkt mij meer dan afdoende. Zeker omdat ik in het begin gewoon mijn huidige Creative Z5500 speakers (8ohm) wil aansluiten en eventueel later fatsoenlijke speakers.
- Niet te duur (500+ euro wordt al snel te duur)
- Digitale inputs zijn erg fijn voor het geval de hdmi inputs vol zitten en je een apparaat met hdmi aan de tv hangt en het geluid via de reciever laat lopen (zoals ik nu met mijn ps3 doe, hdmi in tv en toslink in de z5500)
Omdat ik nu een 5.1 set heb en dat voldoende vind (ik ga voorlopig en mogelijk "nooit" 7.1 aansluiten), kleine speakers zal aansluiten (ook als ik ze vervang zal het geen hele zware worden, mijn woonkamer is daar te klein voor), is mijn oog gevallen op de SR309.
Alleen vraag ik mij af wat de ervaringen hiermee zijn. Wat kan hij minder dat de grotere broertjes. Is in mijn geval goedkoop duurkoop? ~ 300 euro vind ik een redelijk bedrag om mee te beginnen.
ps. het afstellen van de speakers aan de hand van een microfoon die je ergens plaatst is een hele fijne pre, maar ik weet niet hoe onkyo dit noemt en in welke modellen dit zit.
[Voor 6% gewijzigd door nhimf op 14-06-2011 15:01]