Toon posts:

Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste
Acties:
  • 516.378 views

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09
Je kunt volgens mij 2 dingen doen: of de HDMI-passtrough instellen op de hdmi-poort waarop je mediaspeler zit aangesloten, of ervoor zorgen dat je receiver niet in standby gaat zodra je TV in standby zet. Dit kun je waarschijnlijk doen door RiHD uit te zetten.

ARC is voor zover ik weet irrelevant voor een mediaspeler. ARC is alleen van belang voor de receiver en de bron of bronnen die zijn aangesloten op de hdmi-out.

[Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 18-06-2011 19:11]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:31
GANGSTERKILLER schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:57:
[...]

Ik heb zelf ook een media player (AC Ryan Playon HD) maar mijn receiver gaat niet op standby wanneer ik mijn TV uitzet, en ik heb gewoon geluid. Het zou heel goed kunnen dat je media player Audio Return Channel niet ondersteund. Werkt ARC wel met je andere hardware (zoals een digitale kastje of game console?) Met een optische kabel moet het wel lukken, maar dit moet je wel eerst toewijzen aan een HDMI input in het menu van je receiver. Ga naar Input/Output Assign > Digital Audio Input en kies vervolgens een input uit voor OPT1 of OPT2.
Ik heb een WD Live Hub, kan in de gebruiksaanwijzing niets vinden over ARC.
De optie met Digital Audio Input had ik al geprobeerd, TV op standby, receiver dan ook gaat automatisch uit.

• surfing john
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:10:
Je kunt volgens mij 2 dingen doen: of de HDMI-passtrough instellen op de hdmi-poort waarop je mediaspeler zit aangesloten, of ervoor zorgen dat je receiver niet in standby gaat zodra je TV in standby zet. Dit kun je waarschijnlijk doen door RiHD uit te zetten.

ARC is voor zover ik weet irrelevant voor een mediaspeler. ARC is alleen van belang voor de receiver en de bron of bronnen die zijn aangesloten op de hdmi-out.
HDMI-passtrough op de mediaplayer en receiver staan aangevinkt, RiHD uitzetten betekent dat ik altijd het geluid van de TV via de receiver moet laten lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24
Sinds dit weekend ook een TX-NR609. Is het iemand gelukt om via the web interface internet radio links te programmeren ?

Als ik bv. invul:

http://82.201.100.9:8000/radio538.m3u

Ingang NET selecteer en de preset kies hoor ik niets, zie wel een paar characters in het display
verschijnen.

In Winamp werkt de URL prima.

Ik heb zitten kijken naar de gratis service die je erbij krijgt, maar de streams klinken net als een AM radio. Sonos heeft dat beter voor elkaar.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 10:41
Ik zit erg te twijfelen om een receiver aan te schaffen. Ik heb nu mijn ac Ryan hd mini met hdmi naar tv en via Optical aangesloten op mijn hele oude Pioneer Home cinema set maar ik heb te vaak dat geluid niet sync is via versterker. Dit moet volgens mij opgelost zijn als ik de mediaspeler gewoon via hdmi op de nieuwe receiver aansluit en die weer via hdmi op de tv. Klopt dit? Worden 5.1 en dts gewoon doorgegeven via hdmi?

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loekf2
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:46:
Ik zit erg te twijfelen om een receiver aan te schaffen. Ik heb nu mijn ac Ryan hd mini met hdmi naar tv en via Optical aangesloten op mijn hele oude Pioneer Home cinema set maar ik heb te vaak dat geluid niet sync is via versterker. Dit moet volgens mij opgelost zijn als ik de mediaspeler gewoon via hdmi op de nieuwe receiver aansluit en die weer via hdmi op de tv. Klopt dit? Worden 5.1 en dts gewoon doorgegeven via hdmi?
Dat geluid niet in sync is kan ook aan de stream liggen. Met name XVID/DivX AVIs met VBR MP3 hebben hier nogal eens last van.

Via coax of optical kun je max. 5.1 DTS of DD versturen.

De HD formaten (TrueHD etc) gaan alleen via HDMI ivm de bandbreedte.Vanzelfsprekend gaan de 5.1 formaten ook over HDMI.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik zie niet in waarom het probleem met het out-of-sync lopen van beeld en geluid automatisch zou worden opgelost met een nieuwe receiver.

Vaak is het probleem dat het geluid zo goed als zonder latency het pad aflegt, terwijl er bij een aantal LCD-schermen een flinke display lag (is iets anders dan pixel response time!) in zit, waardoor het geluid voor loopt op het beeld.

Een nieuwe receiver an sich verandert daar niks aan. Wat je wel met een nieuwe receiver kunt doen is het geluid ook laten vertragen, waardoor het weer in de pas gaat lopen. Dit werkt uiteraard alleen als het gaat over het probleem wat ik in de vorige alinea heb beschreven. Als het iets is met het bronbestand of met de snelheid van de PC/HTPC ofzo dan is het een heel ander verhaal.

Als je overigens ook wilt gamen (FPS) dan is niet een nieuwe receiver de oplossing, maar een nieuw scherm met een lage display lag. Ik denk ik zeg het maar even :)

[Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-06-2011 10:59. Reden: toevoeging.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
loekf2 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:50:
[...]

Dat geluid niet in sync is kan ook aan de stream liggen. Met name XVID/DivX AVIs met VBR MP3 hebben hier nogal eens last van.

Via coax of optical kun je max. 5.1 DTS of DD versturen.

De HD formaten (TrueHD etc) gaan alleen via HDMI ivm de bandbreedte.Vanzelfsprekend gaan de 5.1 formaten ook over HDMI.
Ik doel vooral op x264 films, daarvan zou geluid gewoon in sync moeten zijn... Los waarschijnlijk hoop ongemak op door alles (xbox, upc & mediaspeler) via hdmi aan te sluiten op een receiver....

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:56:
Ik zie niet in waarom het probleem met het out-of-sync lopen van beeld en geluid automatisch zou worden opgelost met een nieuwe receiver.

Vaak is het probleem dat het geluid zo goed als zonder latency het pad aflegt, terwijl er bij een aantal LCD-schermen een flinke display lag (is iets anders dan pixel response time!) in zit, waardoor het geluid voor loopt op het beeld.

Een nieuwe receiver an sich verandert daar niks aan. Wat je wel met een nieuwe receiver kunt doen is het geluid ook laten vertragen, waardoor het weer in de pas gaat lopen. Dit werkt uiteraard alleen als het gaat over het probleem wat ik in de vorige alinea heb beschreven. Als het iets is met het bronbestand of met de snelheid van de PC/HTPC ofzo dan is het een heel ander verhaal.
Check, geluid is wel gewoon in orde want als ik dit via de tv laat lopen zijn er geen problemen...
Als je overigens ook wilt gamen (FPS) dan is niet een nieuwe receiver de oplossing, maar een nieuw scherm met een lage display lag. Ik denk ik zeg het maar even :)
Dat is al gecoverd, heb deze tv met 1 ms reactiesnelheid ;)

Zit aan de tx-nr509 te denken omdat ik nu al 3 hdmi-apparaten heb en er in de toekomst ook nog een blu-ray op aan wil kunnen sluiten en dus 4 hdmi-in aansluitingen moet hebben...

[Voor 6% gewijzigd door Doopy-X- op 19-06-2011 11:08]

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:03:
[...]

Check, geluid is wel gewoon in orde want als ik dit via de tv laat lopen zijn er geen problemen...

[...]

Zit aan de tx-nr509 te denken omdat ik nu al 3 hdmi-apparaten heb en er in de toekomst ook nog een blu-ray op aan wil kunnen sluiten en dus 4 hdmi-in aansluitingen moet hebben...
quote: HarmoniousVibe
(is iets anders dan pixel response time!)
Maar als hetzelfde bestand het via dezelfde TV vanaf dezelfde mediaspeler met dezelfde instellingen het direct via de TV wel doet, dan lijkt er inderdaad iets vreemds aan de hand te zijn met je receiver.

[Voor 53% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-06-2011 11:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
Nu wil ik mijn boxjes van mijn oude set nog blijven gebruiken, die upgrade komt later wel. Deze zitten nu door middel van een kleine platte stekker in mijn receiver. Kan ik hier gewoon andere stekkertjes op zetten zodat ze in de 509 passen?

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:36:
Nu wil ik mijn boxjes van mijn oude set nog blijven gebruiken, die upgrade komt later wel. Deze zitten nu door middel van een kleine platte stekker in mijn receiver. Kan ik hier gewoon andere stekkertjes op zetten zodat ze in de 509 passen?

[afbeelding]
Je kunt gewoon de luidsprekerkabels in de receiver steken. Net als bij iedere andere receiver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
m@fkeez schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Je kunt gewoon de luidsprekerkabels in de receiver steken. Net als bij iedere andere receiver.
Oh :o
Excuus, gaat een wereld voor me open 8)

Zie wel dat ik een tulpje aan de subwoofer moet fixxen?

[Voor 9% gewijzigd door Doopy-X- op 19-06-2011 12:12]

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Goede match hè, Harman Kardon satelliet speakers en Onkyo receiver? _/-\o_

Ik heb ook een instap Denon aan m'n HKTS 11 gehangen maar dat klinkt toch een stuk minder open/helder. Ik prefereer de neutrale open sound van Onkyo over de warmer klinkende Denon, maar dat is heel persoonlijk. Ik wil in de toekomst niks anders meer dan Onkyo, zij bieden in mijn ogen (oren) het meeste "bang for your buck".

Wat zijn je equalizer settings? Of gebruik je de Audyssey instellingen? Ik heb alles handmatig ingesteld, ik krijg zo een veel beter geluid... :)
Idd een prima match. Ik heb nu de audyssey gebruikt om de boel in te stellen.
Handmatig moet ik dan maar es effe naar gaan kijken, maar daar had ik afgelopen week nog geen tijd voor.
Er zitten zoveel mogelijkheden op. Binnenkort de handleiding er maar es bij pakken.

Naast het mooie geluid ben ik ook erg blij met de vtuner en dlna mogelijkheden. Vooral dlna werkt stukken handiger dan op mijn philips tv. Alleen hapert dlna nog wel es als ik vanaf mijn android phone stream.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• surfing john
Ben inmiddels wat verder:

Receiver/TV/mediaplayer worden aangezet, ik kies een willekeurig muziek bestand en speel dat af, TV gaat uit/standby (heb ik niet nodig aangezien de mediaplayer de muziek automatisch verder afspeelt) receiver gaat ook op standby, nu moet ik de receiver weer aanzetten en dan hoor ik de muziek weer verder spelen, zonder de TV weer aan te moeten zetten. Lijkt erop of er een instelling is die bij het uitzetten van de TV ook de receiver tot zwijgen brengt, alleen waar zit die instelling verborgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Oh :o
Excuus, gaat een wereld voor me open 8)

Zie wel dat ik een tulpje aan de subwoofer moet fixxen?
Je kunt inderdaad gewoon je speaker wire blijven gebruiken. Alleen de terminal is iets anders. Je hebt nu spring clips en straks (degelijkere) binding posts, maar de draad kan hetzelfde blijven.

Voor je sub weet ik niet zeker of je hetzelfde draadje moet blijven gebruiken. Ligt er een beetje aan wat je nu hebt. Als je namelijk een passieve sub (zonder eigen voeding) hebt, dan gaat er versterkt (speaker level) signaal over de draad. Terwijl als je straks een actieve sub hebt er onversterkt (line level) signaal over de kabel gaat. Ik denk niet dat je daarvoor speakerdraad moet gebruiken, maar een tulip of 75Ω 'digital' coax. Volgens mij gaat speaker wire erg veel noise opvangen. Zeker weten doe ik het overigens niet :).

Verder is het zo dat als je nu een passieve sub hebt, je deze niet kunt gebruiken met de meeste receivers. Zoals ik al zei heeft een passieve sub versterkt signaal nodig en de meeste receivers hebben volgens mij alleen een pre-out (tulip, overversterkt).

P.S. Je hebt je speaker wire verkeerd aangesloten, tenzij je hem aan de andere kant óók verkeerd hebt aangesloten, dan heft dat elkaar weer op ;)

[Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-06-2011 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met de A-5VL van Onkyo?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:10:
[...]

Je kunt inderdaad gewoon je speaker wire blijven gebruiken. Alleen de terminal is iets anders. Je hebt nu spring clips en straks (degelijkere) binding posts, maar de draad kan hetzelfde blijven.

Voor je sub weet ik niet zeker of je hetzelfde draadje moet blijven gebruiken. Ligt er een beetje aan wat je nu hebt. Als je namelijk een passieve sub (zonder eigen voeding) hebt, dan gaat er versterkt (speaker level) signaal over de draad. Terwijl als je straks een actieve sub hebt er onversterkt (line level) signaal over de kabel gaat. Ik denk niet dat je daarvoor speakerdraad moet gebruiken, maar een tulip of 75Ω 'digital' coax. Volgens mij gaat speaker wire erg veel noise opvangen. Zeker weten doe ik het overigens niet :).

Verder is het zo dat als je nu een passieve sub hebt, je deze niet kunt gebruiken met de meeste receivers. Zoals ik al zei heeft een passieve sub versterkt signaal nodig en de meeste receivers hebben volgens mij alleen een pre-out (tulip, overversterkt).

P.S. Je hebt je speaker wire verkeerd aangesloten, tenzij je hem aan de andere kant óók verkeerd hebt aangesloten, dan heft dat elkaar weer op ;)
Sub heeft inderdaad geen eigen voeding, das mooi crap, die kan ik dus niet meer gebruiken? :/
Moet die wit met zwart in ut andere gaatje?

[Voor 7% gewijzigd door Doopy-X- op 19-06-2011 14:16]

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:03:
[...]
Zoals gezegd is die 1 ms de response van het scherm zelf. Echter heeft Philips door het gebruik van Digital Natural Motion de hoogste delay van alle TV's: zo'n 200 ms. Zet op de TV de Game-mode eens aan of zet in het menu alles van xxx Hz en Digital Natural Motion uit. Grote kans dat je dan geen vertraging meer hebt.

Over de subwoofer. Een passieve subwoofer kan je inderdaad niet direct op een receiver aansluiten. Enige wat je kan doen is een monoblock kopen (mono-versterker) welke je dan aansluit op de subwoofer. Op die manier maak je van een passieve subwoofer een actieve versie. Alleen met de voeding extern. Alleen zijn de subwoofers van dergelijke setjes veelal van een dergelijke kwaliteit dat ik er geen geld in zou steken en meteen een leuke actieve subwoofer zou kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doopy-X-
FeaR schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Zoals gezegd is die 1 ms de response van het scherm zelf. Echter heeft Philips door het gebruik van Digital Natural Motion de hoogste delay van alle TV's: zo'n 200 ms. Zet op de TV de Game-mode eens aan of zet in het menu alles van xxx Hz en Digital Natural Motion uit. Grote kans dat je dan geen vertraging meer hebt.
Digital Natural Motion staat standaard uit, das crap. Ik ga nog eens stoeien :)
Over de subwoofer. Een passieve subwoofer kan je inderdaad niet direct op een receiver aansluiten. Enige wat je kan doen is een monoblock kopen (mono-versterker) welke je dan aansluit op de subwoofer. Op die manier maak je van een passieve subwoofer een actieve versie. Alleen met de voeding extern. Alleen zijn de subwoofers van dergelijke setjes veelal van een dergelijke kwaliteit dat ik er geen geld in zou steken en meteen een leuke actieve subwoofer zou kopen.
:'(

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!
Een subwoofer hoeft niet meteen vele honderden euro's te kosten. Naar dat soort bedragen (of nog hoger) ga je wel kijken als je een paar goede speakers aan je Onkyo hebt hangen. Maar als je alleen een subwoofer zoekt om het laag weer te geven wat de Pioneer melkpakjes niet doen (alles onder de 100 - 150 Hz denk ik zo) dan kan je al voor een euro of honderd klaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• surfing john
surfing john schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:27:
Ben inmiddels wat verder:

Receiver/TV/mediaplayer worden aangezet, ik kies een willekeurig muziek bestand en speel dat af, TV gaat uit/standby (heb ik niet nodig aangezien de mediaplayer de muziek automatisch verder afspeelt) receiver gaat ook op standby, nu moet ik de receiver weer aanzetten en dan hoor ik de muziek weer verder spelen, zonder de TV weer aan te moeten zetten. Lijkt erop of er een instelling is die bij het uitzetten van de TV ook de receiver tot zwijgen brengt, alleen waar zit die instelling verborgen?
Eigenlijk ben ik verder in het moeras gezonken.

Eerst maar de configuratie:
TV Panasonic Plasma (Viera) via HDMI out aangesloten op de receiver
Humax HD decoder via HDMI in 3 op de receiver
WD Live HUB via HDMI in 1 op de receiver

Wat is de stand van zaken:

TV;
TV aanzetten, receiver gaat ook automatisch aan op de laatst gekozen optie die ik gebruikt heb bijv. Tuner, er is geen beeld moet de receiver eerst op CBL/Sat zetten, daarna beeld en kan ik zappen met de AB van de Humax,
wil ik nu alleen geluid op de TV en zet ik de receiver uit, dan gaat ook de TV uit.
TV weer aanzetten, geen beeld (receiver is nog steeds uit),
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD) kiezen voor CBL/Sat, dan heb ik weer beeld op de TV, receiver op standby zetten en beeld blijft op de TV,
als de TV aan blijft staan, kan de receiver niet meer via de afstandsbediening aangezet worden,
alleen fysiek op de receiver zelf,
zet ik de TV als eerste uit, dan de receiver wel via de afstandbediening aangezet worden.

Mediaspeler;
receiver staat op standby,
WD Live Hub aan, TV aan, geen beeld,
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD, dus niet de laatst gekozen optie), kiezen voor BD/DVD, beeld gaat aan, start via de WD de muziek op, TV uit, receiver gaat dan automatisch uit,
receiver weer aanzetten, dit kan niet via de afstandsbediening, dus fysiek op de receiver, laatst gekozen optie BD/DVD verschijnt en ik hoor weer muziek.

gewenst is:
1. bij een TV uitzending geluid standaard via de TV en als optie via de receiver.
2. muziek afspelen via de mediaspeler, in eerste instantie moet ik altijd via de TV bestanden opzoeken en afspelen, daarna kan de TV uit en moet de muziek gewoon doorspelen via de receiver.

Ik hoop dat dit een beetje overzichtelijk is en hoop natuurlijk dat iemand een oplossing heeft voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 19:36
FeaR schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:06:
[...]

Een subwoofer hoeft niet meteen vele honderden euro's te kosten. Naar dat soort bedragen (of nog hoger) ga je wel kijken als je een paar goede speakers aan je Onkyo hebt hangen. Maar als je alleen een subwoofer zoekt om het laag weer te geven wat de Pioneer melkpakjes niet doen (alles onder de 100 - 150 Hz denk ik zo) dan kan je al voor een euro of honderd klaar zijn.
Heb je nog tips in deze prijsklasse? Zag trouwens dat de Boston Acoustics (A nog wat) niet heel duur is, maar wel meer dan een euro of honderd. Zoek iets om bij mijn boekenplankers op mijn nieuwe Marantz NR1601 aan te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 02-06 09:16

JdM

Gas?Gas!

loeberce schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:55:
[...]

Heb je nog tips in deze prijsklasse? Zag trouwens dat de Boston Acoustics (A nog wat) niet heel duur is, maar wel meer dan een euro of honderd. Zoek iets om bij mijn boekenplankers op mijn nieuwe Marantz NR1601 aan te sluiten.
Ik heb wel een tip denk ik: http://www.coolsound.nl/y...12-zwart-subwoofer/P33825

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Doopy-X- schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Sub heeft inderdaad geen eigen voeding, das mooi crap, die kan ik dus niet meer gebruiken? :/
Moet die wit met zwart in ut andere gaatje?
Nope. Tenzij je een versterker kunt vinden met een actieve subwooferuitgang. Volgens mij zitten die meestal in de wat lagere prijsklasse, aangezien actieve subs over het algemeen als superieur worden gezien ten opzichte van een passieve. Een voorbeeld is de Onkyo HT-R390, maar ik weet niet of die los te koop is.

Dat draadje maakt op zich niet uit, zolang je het maar aan beide kanten hetzelfde doet. Dus als je ze zo aansluit moet je aan de andere kant de kabel ook zo aansluiten. Dus die met die zwarte lijn en de rode markering in de zwarte aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Alleen wel opletten met de plaatsing aangezien het een open systeem is en je dus moet zien waar de reflexpoort heen gaat stralen. Als je zo'n subwoofer met de poort strak tegen een meubel of wand aan zet kan het behoorlijk rot gaan klinken. Al zal je - denk ik - snel aan de gepoorte systemen zitten als je goedkoop uit wilt zijn. Maar voor 81 euro mag je natuurlijk ook niet heel veel verwachten.

Correct heeft in de Koopjeskelder soms ook wel leuke subwoofers staan. Alleen valt het op dit moment een beetje tegen. Verder was er ergens een Infinity subwoofer te krijgen voor nog geen honderd euro, alleen kan ik me die winkel zo niet meer herinneren :$
HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:00:
[...]Nope. Tenzij je een versterker kunt vinden met een actieve subwooferuitgang. Volgens mij zitten die meestal in de wat lagere prijsklasse, aangezien actieve subs over het algemeen als superieur worden gezien ten opzichte van een passieve. Een voorbeeld is de Onkyo HT-R390, maar ik weet niet of die los te koop is.
Versterkers met een losse versterkte terminal voor een subwoofer heb ik nog nooit los gezien. Dat zie je alleen in de goedkope kant en klare setjes en zijn dus ook niet los te koop. Actieve subwoofers zijn gewoon duurder aangezien deze een losse versterker hebben en nog meer opties. Niet iets wat je wilt hebben in een goedkoop setje. Een passieve subwoofer is veelal niet veel meer dan een speaker in een wat grotere kast, lekker goedkoop aangedreven door de versterker uit de receiver. Als je dan nagaat dat een zo'n complete set niet snel een Watt of 50 per kanaal zal halen dan stelt zo'n subwoofer eigenlijk ook helemaal niets voor. Of je moet er dus een goede versterker achter zetten, dan kan een passief opgebouwde subwoofer heel leuk worden. Alleen is het dus zonde om geld te gaan steken in subwoofers welke bij dergelijke setjes worden geleverd. Lekker een actieve subwoofer kopen, heb je meer plezier van. En nog langer ook aangezien je zo'n subwoofer wel opnieuw kan gebruiken na een upgrade.

Mocht de subwoofer van de Pioneer-set een goede crossover hebben zou je deze eventueel ook op één van de front-kanalen aan kunnen sluiten. Je hebt kans dat de subwoofer dan gewoon vermogen krijgt via die terminal en geluid gaat geven. Als het mee zit kapt de subwoofer alles op xxx Hz af en werkt het redelijk naar behoren. Maar ook grote kans dat de subwoofer met het hele bereik mee gaat doen en dat wil je niet. Het is een mogelijkheid, maar zeker geen mooie. Ik zou het niet doen in ieder geval.

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 20-06-2011 00:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zoals ik al zei is de R390 een voorbeeld van een receiver met een versterkte subwoofer-uitgang.

http://www.nl.onkyo.com/a...3247f3aacf_N4994x1833.jpg

Verder is wat ik zei toch van gelijke strekking als wat jij zei? Het kan wel, maar of je het wilt..

HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:58:
Zoals ik al zei is de R390 een voorbeeld van een receiver met een versterkte subwoofer-uitgang.

http://www.nl.onkyo.com/a...3247f3aacf_N4994x1833.jpg

Verder is wat ik zei toch van gelijke strekking als wat jij zei? Het kan wel, maar of je het wilt..
De HT-R390 is niet los te koop, dat soort receivers zitten alleen in kant-en-klare setjes. Of je moet net iemand vinden die tweedehands zo'n ding weg doet zonder speakers. Maar los verkoopt Onkyo ze niet, dan zit je "vast" aan de TX-SR en TX-NR series met een actieve uitgang (zoals een receiver ook hoort te zijn). En dat eerste was de essentie van de post: voor losse componenten moet je gewoon naar een actieve subwoofer kijken aangezien receivers met passief niet los te krijgen zijn...

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-06-2011 00:34]

• Doopy-X-
Die was ik ook al op het spoor gekomen inderdaad :)

*burp*

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Nog even een vraagje over de combo Onkyo 609 en de set HKTS16 BQ. Die BQ heeft dus een aktieve subwoofer. Hoe sluit ik nu de sub het beste aan? Er zijn namelijk meer opties. Ik heb me uiteraard een beetje ingelezen in de handleidingen en wil morgen eigenlijk meteen goed van start met die set.

Dit snap ik nog wel:

U kunt de elektrische subwoofer aansluiten met resp. twee
SUBWOOFER PRE OUT-stekkers.
Hetzelfde signaal is beschikbaar op elke aansluiting.

Maar op die BQ zijn er wat meer opties. Er zijn daar 3 ingangen LFE, R en L:

Lijningang LFE: gebruik de paarse LFE plug van de bijgevoegde LFE triggerkabel om de
LFE Lijningang te verbinden met de speciale subwooferuitgang van een receiver of
voorversterker/processor. Deze ingang passeert het ingebouwde wisselfilter van de
HKTS200SUB zodat deze alleen gebruikt dient te worden met een subwooferuitgang
waarin een laagdoorlaatfilter is opgenomen. Heeft uw receiver of voorversterker/
processor geen speciale subwooferuitgang met laagdoorlaatfilter, gebruik dan de
Lijningang L/R

Wat sluit ik nu aan op LFE en wat op R en L?
De TX-NR609 heeft gewoon een subwoofer pre-out, dus alleen de LFE gebruiken.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48
sjaool schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:20:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de geluidskwaliteit van de TX-NR609 in combinatie met een iPod Touch via USB? Als ik bepaalde nummers afspeel via USB dan is het net of ik een oude LP op heb staan want de klikjes en plopjes zijn niet van de lucht. Afspelen van een USB-stick met dezelfde nummers gaat wel goed.

Het zou natuurlijk ook nog iets in de firmware van de Onkyo kunnen zijn maar mijn verdenking ligt in ieder geval bij de iPod Touch, dit omdat hij ook nog al wat storing meestuurt als ik hem gebruik op mijn UP-A1 dock.
Klopt, hier hetzelfde euvel.
Af en toe wat haperingen bij afspelen Ipod.

• 210667
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:29:
De TX-NR609 heeft gewoon een subwoofer pre-out, dus alleen de LFE gebruiken.
Ah ok..dus de subwoofer-uitgang LFE van de Onkyo alleen aansluiten op de LFE-ingang van de subwoofer en dan van de combinatie LFE en trigger kabel van de subwoofer de triggerkabel aansluiten op de de externe trigger ingang? Misschin schrijf ik het wat onhandig op. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..;)

Dan nog een algemene vraag. De subwoofer van de BQ wil ik vrij ophangen via een muurbeugel, zodat deze eigenlijk los van muur en grond is. Dit om dreunen te voorkomen via de muur en grond. Is wel zo prettig voor de buren...:-) met de oude subwoofer die bij mijn 2.1 set zat, heb ik dat ook gedaan. Ik moet dan echter wel een 3-tal gaatjes boren in de achterkant van de subwoofer. Iemand die mij kan vertellen of dat een optie is, zonder dat er schade inwendig ontstaat.

Vragen, vragen, vragen...ik weet het... ;)

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
Zo te zien gaat de TX-SR608 eruit.
Weet iemand wat de opvolger hiervan wordt?

De NR609B is met netwerk rommel waardoor die meteen 120 euro duurder wordt. En ik zie daar niet echt de toegevoegde waarde van in als je al een media center bij je tv hebt staan.
210667 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:10:
[...]Ah ok..dus de subwoofer-uitgang LFE van de Onkyo alleen aansluiten op de LFE-ingang van de subwoofer en dan van de combinatie LFE en trigger kabel van de subwoofer de triggerkabel aansluiten op de de externe trigger ingang? Misschin schrijf ik het wat onhandig op. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..;)
Uit jouw quote haal ik dat inderdaad. De Left en Right moet je alleen gebruiken als de receiver niet over een Subwoofer Pre-Out beschikt. Aangezien elke receiver dat wel heeft valt die optie dus af.

Als de subwoofer geen ingebouwde stand-by mode heeft zal je inderdaad met een trigger-cable moeten gaan werken. Kan het verder niet nakijken, want kan de handleiding van de HKTS16 BQ zo niet vinden en de site van Harman Kardon levert ook niet heel veel informatie.
Unkie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:29:
Zo te zien gaat de TX-SR608 eruit.
Weet iemand wat de opvolger hiervan wordt?
De voorloper van de TX-SR608 was de TX-SR607, de voorloper daarvan de TX-SR606, et cetera. Dus het lijkt mij dan heel logisch dat de opvolger van de TX-SR608 gewoon de TX-NR609 is?

Het is nog steeds de 600-serie van Onkyo en daar zal niets aan veranderen. Grootste verschil is inderdaad dat het nu een TX-NR is geworden (Network Receiver) en geen SR meer. Maar dat zie je ook door de jaren heen: de series krijgen op den duur allemaal een netwerkaansluiting. Zo had je eerst de TX-SR806 welke de TX-NR807 als opvolger kreeg. Elke serie komen er weer wat modellen bij welke naar de TX-NR-reeks gaan. Grote kans dat op den duur zelfs de TX-NR3xx uit gaat komen.

[Voor 34% gewijzigd door FeaR op 20-06-2011 15:42]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52

HeroS

SmartHome Nerd

Unkie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:29:
. En ik zie daar niet echt de toegevoegde waarde van in als je al een media center bij je tv hebt staan.
Je hoeft dus ook je tv niet aan te zetten en je kunt het geheel bedienen via de media center?

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• 210667
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:37:
[...]
Uit jouw quote haal ik dat inderdaad. De Left en Right moet je alleen gebruiken als de receiver niet over een Subwoofer Pre-Out beschikt. Aangezien elke receiver dat wel heeft valt die optie dus af.

Als de subwoofer geen ingebouwde stand-by mode heeft zal je inderdaad met een trigger-cable moeten gaan werken. Kan het verder niet nakijken, want kan de handleiding van de HKTS16 BQ zo niet vinden en de site van Harman Kardon levert ook niet heel veel informatie.
[...]
Heb die van de HKTS20 BQ gevonden. Die van de 16BQ heb ik ook ergens gedownload, maar weet niet meer waar..

http://www.harmankardon.n...oduct-detail/hkts-20.html

Uit de tekst in de handleiding van de BQ16 haal ik het volgende:

Meegeleverd: één combinatie LFE(lage frequenties effect) en triggerkabel voor aansluiting van de subwoofer
(LFE-kabel heeft paarse aansluitingen)

Die kabel heeft echter 2 jacks aan beide uiteinden. Dus alleen de LFE in de Onkyo en dan aan de subwoofer kant de LFE in de LFE en de trigger in de trigger aansluiting? Zo denk ik dat het moet?!
210667 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:37:
[...]Heb die van de HKTS20 BQ gevonden. Die van de 16BQ heb ik ook ergens gedownload, maar weet niet meer waar..

http://www.harmankardon.n...oduct-detail/hkts-20.html

Uit de tekst in de handleiding van de BQ16 haal ik het volgende:

Meegeleverd: één combinatie LFE(lage frequenties effect) en triggerkabel voor aansluiting van de subwoofer
(LFE-kabel heeft paarse aansluitingen)

Die kabel heeft echter 2 jacks aan beide uiteinden. Dus alleen de LFE in de Onkyo en dan aan de subwoofer kant de LFE in de LFE en de trigger in de trigger aansluiting? Zo denk ik dat het moet?!
Een normale subwooferkabel is gewoon mono-RCA aangezien de Subwoofer Pre-Out ook mono is. De kabel die Harman Kardon er bij levert is een kabel met aan beide kanten één maal RCA/tulp en één maal mini-jack. De mini-jack is voor de trigger, de RCA voor de LFE. Het zijn dus geen twee jacks aan beide kanten.

Of je die 12 V trigger nodig hebt betwijfel ik. Want als je de manual doorleest kan je het ook zo lezen dat de subwoofer aan gaat bij signaal over het LFE-kanaal. Maar goed, dat is een kwestie van proberen. Als het niet alleen met LFE werkt dan gewoon die trigger-kabel aansluiten. Wat makkelijk gaat aangezien de kabel voor LFE en Trigger zo te zien uit één deel bestaat.

Overigens vind ik die 15 - 20 seconden van zelf uitschakelen bij geen signaal wel erg kort. In een beetje film zal de subwoofer dan meerdere keren op stand-by gaan. En niet elke subwoofer start als het ware even snel op. Dus grote kans dat je dan net een deel van het laag gaat missen omdat het geluid al voorbij is voordat de subwoofer het weer kan geven.

• 210667
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:47:
[...]

Een normale subwooferkabel is gewoon mono-RCA aangezien de Subwoofer Pre-Out ook mono is. De kabel die Harman Kardon er bij levert is een kabel met aan beide kanten één maal RCA/tulp en één maal mini-jack. De mini-jack is voor de trigger, de RCA voor de LFE. Het zijn dus geen twee jacks aan beide kanten.

Of je die 12 V trigger nodig hebt betwijfel ik. Want als je de manual doorleest kan je het ook zo lezen dat de subwoofer aan gaat bij signaal over het LFE-kanaal. Maar goed, dat is een kwestie van proberen. Als het niet alleen met LFE werkt dan gewoon die trigger-kabel aansluiten. Wat makkelijk gaat aangezien de kabel voor LFE en Trigger zo te zien uit één deel bestaat.

Overigens vind ik die 15 - 20 seconden van zelf uitschakelen bij geen signaal wel erg kort. In een beetje film zal de subwoofer dan meerdere keren op stand-by gaan. En niet elke subwoofer start als het ware even snel op. Dus grote kans dat je dan net een deel van het laag gaat missen omdat het geluid al voorbij is voordat de subwoofer het weer kan geven.
Dank.. _/-\o_ Ik ben helemaal bijgepraat. Zal het eerst met trigger proberen en dan zonder, en eens kijken wat dat oplevert....

Nu nog iemand die gaatjes in het achterpaneel van de subwoofer heeft geboord, en kan laten weten of dat succesvol was en de subwoofer het nog steeds doet.. 8)

Zal als alles hangt, en aangesloten is mijn bevindingen hier even posten...

• CRX_master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05-2018
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver ter vervanging van mijn 9 jaar oude Sony. In mijn zoektocht tegen de Onkyo NR509 aangelopen die alles heeft wat ik zoek, op 1 vervelende eigenschap (van bijna alle receivers) na: Hoogte 173,5mm.
Ik heb een kastje waar dit echt net in zou moeten passen, echt uiteraard niet wenselijk met de warmte. Zijn de pootjes van deze receiver af te halen en hoeveel ruimte win ik daar dan mee?
210667 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:04:
[...]Nu nog iemand die gaatjes in het achterpaneel van de subwoofer heeft geboord, en kan laten weten of dat succesvol was en de subwoofer het nog steeds doet.. 8)
Als je een subwoofer aan de muur hangt dan ontkoppel je niet, dan koppel je juist weer aan een wand. Als je echt wilt onkoppelen zal je met dingen als een Auralex Gramma of Subdude moeten gaan werken. Of een eigen creatieve invulling van dat principe.
CRX_master schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:10:
Ik heb een kastje waar dit echt net in zou moeten passen, echt uiteraard niet wenselijk met de warmte. Zijn de pootjes van deze receiver af te halen en hoeveel ruimte win ik daar dan mee?
De pootjes zitten niet voor niets onder een receiver. Veelal om koele lucht van onderen aan te trekken zodat de warme lucht via de bovenkant weg kan. Als je kastje niet ruim genoeg is zijn er eigenlijk maar twee oplossingen: een ander kastje kopen of een lagere receiver zoeken. Met lagere receivers kom je dan vooral bij de Marantz NR1601 en dergelijke uit.

• HarmoniousVibe
1cm at best. Nog afgezien daarvan lijkt me dit absoluut geen optie, omdat de ruimte aan de onderkant ondermeer wordt gebruikt om ruimte te geven aan schoeven die gebruikt worden om het mobo oid vast te zetten en om de airflow mogelijk te maken/te bevorderen.

[Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-06-2011 17:21]

• 210667
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:19:
[...]

Als je een subwoofer aan de muur hangt dan ontkoppel je niet, dan koppel je juist weer aan een wand. Als je echt wilt onkoppelen zal je met dingen als een Auralex Gramma of Subdude moeten gaan werken. Of een eigen creatieve invulling van dat principe.
Het is eigenlijk een muurbevestiging waarmee de subwoofer op afstand van de wand wordt gehouden zo n 15-20 cm, en in principe 'zweeft'. Ik woon in een wat ouder pand en de muren zijn baksteen met structuur en de vloeren houten balken. Vandaar de oplossing zoals ik die voorsta. Als ik dat ding echt op de grond zet, dan worden mijn buren lichtelijk nerveuse.. 8) Maar goed, ik ga wel wat prutsen met die sub. Nogmaals dank..ik weet dat het not done is op tweakers te danken..
210667 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:36:
[...]Het is eigenlijk een muurbevestiging waarmee de subwoofer op afstand van de wand wordt gehouden zo n 15-20 cm, en in principe 'zweeft'. Ik woon in een wat ouder pand en de muren zijn baksteen met structuur en de vloeren houten balken. Vandaar de oplossing zoals ik die voorsta. Als ik dat ding echt op de grond zet, dan worden mijn buren lichtelijk nerveuse.. 8) Maar goed, ik ga wel wat prutsen met die sub. Nogmaals dank..ik weet dat het not done is op tweakers te danken..
Ik zou eens testen met de subwoofer zonder deze eerst op te hangen. Wellicht valt het allemaal wel mee met het doordreunen. Zo te zien heeft de Harman Kardon een gesloten systeem en dat klinkt toch altijd anders dan een gepoort-systeem. Het doordreunen hier was ook anders toen ik laatst mijn gepoorte sub had vervangen voor een gesloten versie. Al staat de subwoofer nu toch op een Auralex aangezien zo'n systeem het geheel nog net wat strakker maakt qua sound.

Voor de dank zal ik je straks mijn bankrekeningnummer wel even sturen :+

• 210667
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:39:
[...]

[...]
Voor de dank zal ik je straks mijn bankrekeningnummer wel even sturen :+
Kan geregeld worden. Neem ik een midweekje en zorg jij dat alles hangt, aangesloten is, kabels netjes weggewerkt zijn, alles ingeregeld is, de ramen gelapt en gestofzogen... 8)

En nu weer ontopic....

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 07:29
surfing john schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:14:
[verhaal]
als de TV aan blijft staan, kan de receiver niet meer via de afstandsbediening aangezet worden,
alleen fysiek op de receiver zelf,
zet ik de TV als eerste uit, dan de receiver wel via de afstandbediening aangezet worden.
[meer verhaal]
druk eens op de knop "receiver" op de afstandsbediening voordat je hem aan wilt zetten..

• surfing john
Baldertt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:45:
[...]

druk eens op de knop "receiver" op de afstandsbediening voordat je hem aan wilt zetten..
dat werkt dus niet, helaas

• HarmoniousVibe
Volgens de Onkyo-manual zijn banana plugs verboden in Europa :?

Dat wist ik helemaal niet. Is dat vanwege het risico op kortsluiting (met 'losse' banana plugs)?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:30
Ik zou RIHD uitzetten (bij de 609 onder hardware->HDMI->RIHD) Hierdoor heb je geen audio return channel, maar ook niet die irritante koppeling van AB's....

Trouwens niets dan hulde voor de nieuwe innovaties op het gebied van netwerk en HDMI passthrough, maar de implementatie laat nogal eens wat te wensen over.
Bijvoorbeeld:
netwerkbediening, het kunnen bedienen van je onkyo dmv het netwerk: standby verbruik 30W
ARC (audio return channel), geluid van tv terugsturen over HDMI: RIHD aan en standby verbruik 30W inc. vervelende afstandsbediening koppeling.... (kan overigens wel DD 5.1 doorsturen, maar geen DTS 8)7 )
HDMI passthrough: Handig receiver in standby toch HDMI signaal doorsturen: 30W standbyverbruik....

30W is toch wel ( (30*24*365)/1000 * €0.25 ) ongeveer 65 euro per jaar.... En waarvoor? Net alsof ik te beroerd ben om de receiver in te schakelen met de AB... En ik maar spaarlampen en led lampen gebruiken....

Het zou toch veel handiger zijn om 2 standby functies te creëren, waarbij 1 helemaal uit is (oftewel <1W standby) en 1 met functies (30W standby) kan ik tenminste kiezen...

Anoniem: 286002

Hallo,

Weet iemand misschien of de versterker in het pakket HT-S9405THX (HT-R990) eigenlijk de TX-NR609 is, kan het nergens vinden.
Anoniem: 286002 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:22:
Hallo,

Weet iemand misschien of de versterker in het pakket HT-S9405THX (HT-R990) eigenlijk de TX-NR609 is, kan het nergens vinden.
Er zijn zo te zien wel wat verschillen:
Onkyo HTR990 achterkant en de achterkant van de TX-NR609.

• HarmoniousVibe
Hij lijkt zeer sterk op de 579.

• Unkie
Aangezien de prijzen een stuk lager liggen in Duitsland. Zit ik te denken om hem in Duitsland te halen.

Iemand ervaring met het kopen van de Onkyo bij Amazone.de?
Is dan alles Duits (menu, etc)? Zo ja, kan je er dan Engelse firmware inzetten?

Ik woon vlak bij de grens anders moet ik maar Duitsland in rijden.

[Voor 38% gewijzigd door Unkie op 21-06-2011 11:48]

Unkie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:47:
Aangezien de prijzen een stuk lager liggen in Duitsland. Zit ik te denken om hem in Duitsland te halen.

Onkyo maakt heus geen aparte modellen voor elk land. Als een bedrijf verschillende modellen maakt gaat dat vaak per continent. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want Engeland heeft soms wel andere modellen dan de overige Europese landen. Nederlandse en Duitse modellen zijn over het algemeen identiek en zullen gewoon een Engelse benaming hebben. Handleidingen komen toch mee in alle talen die je maar kan bedenken, dus daarmee zit het ook wel goed.

Ik kan een tx-nr808 kopen voor 700 euro, maar twijfel of ik geen tx-nr609 moet kopen, aangezien die toch een modeljaar nieuwer is en ook wat goedkoper. Weet iemand of er belangrijke verschillen zijn tussen beide versterkers in het nadeel van de tx-nr808?

• HarmoniousVibe
Uh.. zo'n €250? Dat is toch niet goed te vergelijken? Verder kun je ook gewoon zelf opzoeken wat de verschillen zijn.

[Voor 37% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-06-2011 12:15]

Anoniem: 286002 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:10:
Ik kan een tx-nr808 kopen voor 700 euro, maar twijfel of ik geen tx-nr609 moet kopen, aangezien die toch een modeljaar nieuwer is en ook wat goedkoper. Weet iemand of er belangrijke verschillen zijn tussen beide versterkers in het nadeel van de tx-nr808?
Dat ene modeljaar zorgt er alleen voor dat de TX-NR609 de Video Upscaling tot 4K met Marvell Qdeo heeft. Verder zou ik voor de volle 100% voor de TX-NR808 gaan: twee series hoger, meer ingangen dan de TX-NR609; een hoger maximaal gebruik (oftewel een grotere voeding wat zorgt dat het vermogen stabieler geleverd kan worden) en ga zo maar door. Eigenlijk kan je het niet vergelijken aangezien het twee wel heel verschillende modellen zijn.

FeaR schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:16:
[...]

Dat ene modeljaar zorgt er alleen voor dat de TX-NR609 de Video Upscaling tot 4K met Marvell Qdeo heeft. Verder zou ik voor de volle 100% voor de TX-NR808 gaan: twee series hoger, meer ingangen dan de TX-NR609; een hoger maximaal gebruik (oftewel een grotere voeding wat zorgt dat het vermogen stabieler geleverd kan worden) en ga zo maar door. Eigenlijk kan je het niet vergelijken aangezien het twee wel heel verschillende modellen zijn.
Bedankt FeaR, net dat zetje dat ik nodig had.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 09:09
Omdat ik verwacht hier wat meer Onkyo-minded tweakers aan te treffen dan in 'Mediaspelers en HTPC's' ff een korte off-topic vraag:

heeft er hier iemand wellicht een Onkyo BD-SP309 Blu-ray speler aan zijn Onkyo receiver hangen, en zo ja, bevalt deze speler?

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Een paar pagina's terug had ik een probleem gemeld: PS3 & 1080p = sneeuw en signaal die wegvalt.

Ondertussen nieuwe kabels gekocht (Neet 1.4a) en het probleem lijkt opgelost te zijn.

Ik ben een tevreden man :)

• surfing john
[quote]jaapsander schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:01:
[...]

Ik zou RIHD uitzetten (bij de 609 onder hardware->HDMI->RIHD) Hierdoor heb je geen audio return channel, maar ook niet die irritante koppeling van AB's....

dan werkt de HDMI passtrough niet meer, dus heb ik geen beeld meer op de TV dus ook niet via de mediaplayer

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 13:27

JohFraEl

Slainte!

Had ik na uitvoerig dit topic lezen en diverse reviews eindelijk m'n keuze gemaakt.....
De Onkyo TX-SR608 Zwart omdat ik toch van plan ben om een HTPC er voor te zetten als mediaplayer en het prijsverschil met de TX-NR609 ruim € 100,00 minder was. :*) (€ 365,--)

Zie ik dat ie niet meer te verkrijgen is bij Redcoon, dus ik bij de volgende op de lijst met redelijke levertijd (binnen 3 werkdagen) en een goede score in de shopreviews:
Bestsellers.
Op zondagavond 5 juni om zeven uur besteld, kwart over zeven de bevestiging. Zie ik de volgende ochtend dat de prijs € 30 euro is gestegen op hun site en T-net Pricewatch met 'levering verwacht binnen 9 dagen' bij de levertijd. (da's nog mazel hebben dacht ik na het bestuderen van m'n aankoopbevestiging) :X

Vervolgens krijg ik het volgende mailtje van ze:
Wij hebben zojuist van Onkyo Nederland vernomen dat het door u bestelde artikel tijdelijk niet leverbaar is.

De opvolger van dit model is de TXNR609.
Dit model beschikt over internetradio radio tuning en als extra kunt u ook via de usb port MP3 audio beluisteren.
Wij kunnen u dit alternatief eenmalig aanbieden voor €469,00!
Ik kijk op pricewatch Onkyo TX-NR609B Zwart en zie de NR609 staan voor € 579,--.
Na ervan verzekerd te zijn dat het om de zwarte versie gaat, dat de SR608 echt niet leverbaar is en de NR609 wél en dat deze ook HDMI v1.4a heeft (stond niet in de specs) 104, -- extra overgemaakt. Bevestiging ontvangen dat de betaling binnen is en vervolgens wachten. Vrijdags nog geen bericht dus eens gebeld, men wist niet wat de status was, zou waarschijnlijk dinsdag na Pinksteren worden. Ik dus weer bellen...

Uiteindelijk krijg ik woensdag een email:
Onkyo is een prachtig merk. Prima kwaliteit, heerlijk probleemloos merk.
Onkyo heeft echter helaas geen importeur meer in Nederland.
De importeur voor europa zit in Duitsland en in Nederland wordt er gewerkt met agenten.
Dat zijn vertegenwoordigers met een auto en een mobiele telefoon.

Een aantal artikelen van Onkyo is niet goed leverbaar, waaronder het door u bestelde artikel.
Wanneer we de levertijd navragen, kan de agent er geen zinnig woord over zeggen helaas.
Het is niet gezegd dat uw bestelling nog lang op zich laat wachten, het kan maar zo morgen binnenkomen, maar het is helaas niet na te vragen...

We zouden u heel graag beter, of in ieder geval concreter nieuws willen brengen, maar kunnen u helaas niet meer melden dan het bovenstaande.

Wij hopen dat uw bestelling snel binnenkomt. Zodra dat het geval is, ontvangt u meteen bericht.
Excuses voor de vertraging etc.
En tot op heden niets. :/
Nu ben ik nog volop met aanschaf van een TV bezig en het uitzoekwerk voor die HTPC, dus ik heb nog tijd zat, maar ik had me al verheugd om in elk geval alvast te kunnen genieten van de audiomogelijkheden van de nieuwe Onkyo receiver in combinatie met m'n Quadral speakers, maar helaas. Heb ook al bij Onkyo op de site gekeken maar daar zie ik geen mogelijkheden om hierover m'n beklag te doen bovendien zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ik via een van hun Authorised Internet Dealers had moeten kopen, maar ja dan betaal je dus ruim € 110,-- meer.
(Waarschijnlijk haalt Bestsellers de Onkyo producten uit Duitsland, gezien de prijs van € 469,-- die overeenkomt met Amazon.de) :P

Het mooiste is dat ik zowel de SR608 als de NR609 (€ 599,--) afgelopen zaterdag heb zien staan bij BCC :')
Sorry dat ik dit topic 'vervuil' met m'n klaagzang maar misschien dat andere mensen hier een lering uit kunnen trekken of dat iemand nog een goede suggestie heeft op dit gebied.
(Wijze les: goedkoop is niet altijd beter en ze hebben niet voor niets Authorised Internet Dealers)

Ik hoop in elk geval asap verslag te kunnen doen als ik de receiver wel binnen heb. ;)

Winter | 1st T-net Review

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 14:52
Ik heb de SR608 gisteren besteld bij Correct (koopjeskelder) en morgen word hij geleverd!
Het zwarte model voor 359 incl. verzendkosten O-)

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Ja wrijf 't nog maar eens in :+

Netjes gehandeld!
Had ik ook gedaan als ik in de buurt van R'dam had gewoond. ;)

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:41
Ik heb een samsung smt-c7140 decoder aangesloten op mijn onkyo 508.
Dit d.m.v een hdmi kabel, echter komt er dan tijdens het overschakelen naar een ander kanaal eens vervelende tik uit mijn boxen. (dit is tevens het geval als ik de optische kabel gebruik.)

Van ellende heb ik nu maar een analoge kabel aangesloten en is de tik ook verdwenen, iemand enig idee wat ik hier nu aan kan doen, want ik wil eigenlijk niet het geheel analoog aangesloten hebben.

Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. ??

• Numb
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:46
Je kunt prima een onkyo kopen in Duitsland. Zelf recent een 609 gekocht bij Amazon.de. Menu instellingen instelbaar in het Engels. Ook software updates zijn geen enkel probleem. Gezien het prijsverschil geen moeilijke keuze.

• HarmoniousVibe
surfing john schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:42:
dan werkt de HDMI passtrough niet meer, dus heb ik geen beeld meer op de TV dus ook niet via de mediaplayer
Bij mij wel. RIHD uit & HDMI Through op BD/DVD (of welke ingang je ook wilt) in "10. HDMI Setup".

[Voor 30% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-06-2011 12:14]

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een Onkyo 508, een laptop van sony en een dell sp2309w als beeldscherm. Dit scherm heeft een resolutie van 2048x1152, wat officieel niet ondersteund word door de 508. De eerste maand dat ik de onkyo had, gaf deze gewoon de juiste resolutie door. Toen was ik al helemaal blij dat het toch werkte. Helaas schokte het geluid en beeld af en toe en heb ik de hdmi kabels vervangen. Daarna werkte het perfect, tot de volgende dag. Vanaf die dag stuurt de laptop 1080p uit naar de onkyo, omdat hij de onkyo als beeldscherm ziet. Ik weet niet of ik een instelling heb gewijzigd...
Ik heb de 508 als terug gezet naar fabrieksinstellingen, de manual doorgelezen, geprobeerd de resolutie hoger te zetten op de laptop (beeldeigenschappen> alle modi weergeven), de onkyo in pure audio modus gezet en op internet gezocht. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik dit kan oplossen :?. Is er misschien iemand die weet hoe ik deze uitdaging kan oplossen?

EDIT: Ik heb uiteraard ook de kabels die er eerst aan zaten weer geprobeerd, andere volgordes van aansluiten, en het menu een paar keer doorgelopen.

[Voor 6% gewijzigd door reiniero op 22-06-2011 12:31]

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 14:31
Zijn er al die ervaring hebben met de HT-S9405THX ?

Is het beter om een Onkyo versterker apart te kopen en dan boxen?
Bovenaan deze pagina blijkt al dat de uitgangen bijna hetzelfde zijn.

Ik wou eerst de HT-S9305THX, maar de opvolger lijkt me interessanter en de prijs valt goed mee voor het totale pakket.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39
wars schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:27:
Zijn er al die ervaring hebben met de HT-S9405THX ?

Is het beter om een Onkyo versterker apart te kopen en dan boxen?
Bovenaan deze pagina blijkt al dat de uitgangen bijna hetzelfde zijn.

Ik wou eerst de HT-S9305THX, maar de opvolger lijkt me interessanter en de prijs valt goed mee voor het totale pakket.
Ik heb gisterenavond om 20.00 de HT-S9405THX besteld bij de Wehkamp en deze is vanmorgen om 10.00 geleverd. (das snel!)

Over een uurtje race ik naar huis en ga ik mijn eerste ervaringen met dit set opdoen ;-)

Ik heb er 799,- voor betaald (afgeprijsd van 1100,-), hij staat nu op uitverkocht..Denk toch een mooie prijs voor dit set waarmee je direct klaar bent! Ben toch benieuwd naar de prestaties met het afspelen van muziek. Voor film en games maak ik me weinig zorgen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Vervolg op besteldrama Onkyo NR609
  • Tip van behulpzame medetweaker via DM: kijk eens bij Foka. d:)b
  • Zo gedaan en prijs opgevraagd per email.
  • Bestsellers gemaild dat ik vandaag uitsluitsel wou over de levering of anders annuleren.
  • Ook nog ff gebeld, men wist nog niets dus gevraagd hoe ik het beste kan annuleren en geld teruggestort kon krijgen.
  • Prijsopgave ontvangen van Foka per email € 439,- incl verzendkosten. Nog telefonisch geïnformeerd echter men had voldoende op voorraad en zou waarschijnlijk morgen kunnen verzenden.
  • Bestelling gedaan via toegestuurde link + betaald via Ideal + bevestiging ontvangen. (is idd wennen zo'n bestelprocedure)
  • Hopelijk vrijdag in huis. 8)

[Voor 4% gewijzigd door JohFraEl op 22-06-2011 17:25]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds een week heb ik een Onkyo TX-SR309, maar ik loop tegen een raar probleem aan.

Het audiosignaal dat de Onkyo via de optische kabel van m'n Samsung TV binnen krijgt heeft een aanzienlijk lager volume vergeleken met het input volume van m'n mediaplayer en de tuner van de receiver zelf. Ik heb me suf gegoogled en kwam iets over IntelliVolume tegen, maar dat lijkt de TX-SR309 niet te hebben.

Als "oplossing" laat ik m'n Logitech Harmony automatisch een paar volume-up commando's meesturen, maar ik vind dat geen nette oplossing. Zie ik nu iets gigantisch over het hoofd, of...?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 12:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik kan morgen mijn nieuwe Onkyo TX-NR609 met Quadral Aluma 2060 speakerset ophalen. Zal hier zeker even melden hoe alles klinkt als ik het een tijdje heb draaien hier thuis.
Deze Onkyo TX-NR609 kon ik voor €485,- krijgen als ik deze alleen zou kopen, maar nu is de totale korting nog hoger :-)

• surfing john
HarmoniousVibe schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Bij mij wel. RIHD uit & HDMI Through op BD/DVD (of welke ingang je ook wilt) in "10. HDMI Setup".
Het ligt niet aan de Onkyo, maar aan de Panasonic, de Viera instelling moet hierop op uit staan, nu werkt alles naar behoren, toch zit je in eerste instantie de receiver de schuld te geven, maar denk je niet aan je TV!

• loekf2
Unkie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:47:

Vorige week ook een 609B besteld bij Amazon.de besteld, 4 dagen later in huis. Gratis verzending met TNT. Keurig track & trace code.

Je krijgt er gewoon een NL handleiding bij. Niets aan de hand.

Ding kun je gewoon terugsturen als je niet happy bent, Amazon.de stort dan je geld terug.

Garantie gaat wel via Duitsland, maar op de Amazon website staan adressen waar je terecht kunt.

Ik had hetzelfde als jij, waarom 599 euro betalen als het ook voor rond de 440 euro kan.

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 14:52
JohFraEl schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:20:
Vervolg op besteldrama Onkyo NR609
  • Tip van behulpzame medetweaker via DM: kijk eens bij Foka. d:)b
  • Zo gedaan en prijs opgevraagd per email.
  • Bestsellers gemaild dat ik vandaag uitsluitsel wou over de levering of anders annuleren.
  • Ook nog ff gebeld, men wist nog niets dus gevraagd hoe ik het beste kan annuleren en geld teruggestort kon krijgen.
  • Prijsopgave ontvangen van Foka per email € 439,- incl verzendkosten. Nog telefonisch geïnformeerd echter men had voldoende op voorraad en zou waarschijnlijk morgen kunnen verzenden.
  • Bestelling gedaan via toegestuurde link + betaald via Ideal + bevestiging ontvangen. (is idd wennen zo'n bestelprocedure)
  • Hopelijk vrijdag in huis. 8)
Uit nieuwsgierigheid,de 608 of de 609?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10

sjaool

Every life should have 9 cats

NrG! schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:13:
[...]

De TX-NR609 zoals bovenaan het bericht ook al staat. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Unkie
Zit zelf erg te twijfelen tussen de TX-NR609 en de SR-NR608.
Hier op 't forum werden de voordelen van de ethernet poort benoemd van de 609.
Nu zie ik op de Onkyo site dat de NR609 THX2 select2 plus is gecertificeerd + HDMI upscaling tot 4K.

Mijn vraag is of het geluid (de output) van de NR609 ook daadwerkelijk beter is dan de 608?

• wars
assje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Ik heb gisterenavond om 20.00 de HT-S9405THX besteld bij de Wehkamp en deze is vanmorgen om 10.00 geleverd. (das snel!)

Over een uurtje race ik naar huis en ga ik mijn eerste ervaringen met dit set opdoen ;-)

Ik heb er 799,- voor betaald (afgeprijsd van 1100,-), hij staat nu op uitverkocht..Denk toch een mooie prijs voor dit set waarmee je direct klaar bent! Ben toch benieuwd naar de prestaties met het afspelen van muziek. Voor film en games maak ik me weinig zorgen.
Laat zeker even weten hoe de set je bevalt!
Zijn de boxen niet wat groot, de vriendin thuis had dat als eerste opmerking uiteraard :)

Zeer interessante site. Levertermijn staat nu op 2 weken. Wel spijtig dat ze niet leveren naar België. Laten leveren in n DHL servicepoint gaat blijkbaar ook niet voor dergelijke producten (http://www.wehkamp.nl/Kla...tie.aspx?IHC=KBA&Page=INF)

[Voor 4% gewijzigd door wars op 23-06-2011 08:18]

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 10:36
wars schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:16:
[...]

Laat zeker even weten hoe de set je bevalt!
Zijn de boxen niet wat groot, de vriendin thuis had dat als eerste opmerking uiteraard :)

Zeer interessante site. Levertermijn staat nu op 2 weken. Wel spijtig dat ze niet leveren naar België. Laten leveren in n DHL servicepoint gaat blijkbaar ook niet voor dergelijke producten (http://www.wehkamp.nl/Kla...tie.aspx?IHC=KBA&Page=INF)
Had hem zelf ook besteld..
Het viel allemaal net wat "lomper" uit dan ik had ingeschat.

Mja, de subwoofer dient nu als leuk bijzet tafeltje :p
Heb de boel nog niet aangesloten. Doe ik dit weekend wel..

Iemand trouwens enig idee hoe groot het verschil is als je de front- en surround speakers omdraait? (Dit ivm ruimtelijke inrichting ;))

• wars
Dweebus schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:39:
[...]

Had hem zelf ook besteld..
Het viel allemaal net wat "lomper" uit dan ik had ingeschat.

Mja, de subwoofer dient nu als leuk bijzet tafeltje :p
Heb de boel nog niet aangesloten. Doe ik dit weekend wel..

Iemand trouwens enig idee hoe groot het verschil is als je de front- en surround speakers omdraait? (Dit ivm ruimtelijke inrichting ;))
ik las hier in een ander topic dat de woofer wat minder is, degene die nu eentje in huis hebben, mogen zeker even posten wat hun ervaring is.

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

NrG! schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:13:
[...]
Ja, zoals (behulpzame medetweaker) sjaool zegt de 609 ;)
Prima prijs dus en snelle service daar bij Foka, ondanks dat ze het schijnbaar behoorlijk druk hebben. d:)b

Ondertussen was bij Bestsellers de 608 wel beschikbaar (voor € 499,-) :o maar de 609 nog niet maar dat ligt dus voornamelijk aan de importeur, ben verder wel goed te spreken over hun klantenservice, vriendelijk en behulpzaam. Ze hadden alle begrip voor de annulering en hebben direct het geld teruggestort. :)

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:57
JohFraEl schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:18:
Ja wrijf 't nog maar eens in :+

Netjes gehandeld!
Had ik ook gedaan als ik in de buurt van R'dam had gewoond. ;)
Correct kan ook gewoon bezorgen. Overigens een andere Rotterdamse winkel (Foka) levert de 609 voor 440 Euro met verzending en uit voorraad. Kzou zeggen, cancel die van Redcoon en koop 'm gewoon ergens anders ;)

Lol, ik had nog niet verder gelezen - je was al getipt :)

[Voor 7% gewijzigd door wildcheese op 23-06-2011 22:40]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:57
loekf2 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:10:
Sinds dit weekend ook een TX-NR609. Is het iemand gelukt om via the web interface internet radio links te programmeren ?

Als ik bv. invul:

http://82.201.100.9:8000/radio538.m3u

Ingang NET selecteer en de preset kies hoor ik niets, zie wel een paar characters in het display
verschijnen.

In Winamp werkt de URL prima.

Ik heb zitten kijken naar de gratis service die je erbij krijgt, maar de streams klinken net als een AM radio. Sonos heeft dat beter voor elkaar.
Volgens mij is deze vraag nog niet beantwoord. Je moet internet radio URL gebruiken, m3u is een formaat voor afspeellijsten. Je moet .pls streams of shoutcasts hebben. Kijk hier maar eens.

Voor 538 is het dan: http://82.201.100.9:8000. Als de m3u link in een browser opent, dan zie je die media speler geopend wordt met dit ip nummer.

Overigens werkt Spotify erug goed bij mij. Ben me wel suf aan het zoeken naar goede playlists.

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 02-06 14:55
Even een vraagje.
We krijgen binnenkort een HT-s3405 met een bluerayspeler van onkyo.
We hebben nog geen kabels maar hoe gaat dat in zijn werk?
blueray-> HDMI -> versterker ->HDMI -> tv
Of gaat dat doorlussen niet zomaar en moet ik de speler apart op de TV aansluiten om beeld te krijgen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• 210667
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:23:
Even een vraagje.
We krijgen binnenkort een HT-s3405 met een bluerayspeler van onkyo.
We hebben nog geen kabels maar hoe gaat dat in zijn werk?
blueray-> HDMI -> versterker ->HDMI -> tv
Of gaat dat doorlussen niet zomaar en moet ik de speler apart op de TV aansluiten om beeld te krijgen?
Je apparatuur op de HDMI ingangen van de versterker en HDMI-out van de versterker naar je tv

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 02-06 14:55
210667 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:39:
[...]

Je apparatuur op de HDMI ingangen van de versterker en HDMI-out van de versterker naar je tv
Werkt dat 2 weg?
Dus als ik de versterker verbind met de TV dan krijg ik beeld op mijn TV. Maar als ik het geluid van mijn tv naar mijn versterker stuur gaat dat dan via dezelfde kabel? of moet ik een extra optische/hdmi kabel kopen omdat te doen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• HarmoniousVibe
Als je TV Audio Return Channel ondersteunt kan dat via de hdmi-kabel. Anders moet je een losse S/PDIF kopen.

• ard-jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
zojuist de volgende review geschreven:

productreview: Onkyo TX-NR509 Zwart review door ard-jan

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 09:09
Heb dezelfde receiver besteld en verwacht hem met een week of 2 binnen te hebben. Ik las daarnaast in je review dat je ook de BD-SP309 Blu-ray speler van Onkyo hebt aangeschaft, ik ben deze speler ook aan het overwegen en ben daarom erg geinteresseerd in je bevindingen! (zie ook mijn topic in het 'Mediaspelers en HTPCs' subforum: Welke speler: Onkyo BD-SP309 of Samsung BD-D6500)

• Julesk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 19:47
Als iemand nog een BD-SP308 nodig heeft voor bij zijn 8-serie receiver, geef me even een PM. Ik kan misschien een aardig prijsje regelen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37
Als het goed is komt vandaag mijn 609 binnen, ben erg benieuwd. Eindelijk geen aansluit problemen meer met mijn 3 digitale apparaten en maar 1 s/pdif op mijn oude sony av-receiver.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Gisteren mijn Onkyo TX-NR609B receiver ontvangen van Foka 8)

Aangesloten op huiskamer PC en mediaplayer en de Quadral Ascent 450 speakers aangesloten. Prachtig geluid! Ik kan er niet genoeg van krijgen. :9~

Nou nog een leuke LED Tv uitzoeken..... :*)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09
Kan je die ook via Wifi aansluiten om DLNA te gebruiken, of bestaat er een accessoire voor?

Bestuur je dit ook met je iPod of iPad?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:29
Hallo,

ik heb nog een vraag mbt Zone2 van de Onkyo. Wij hebben in de huidige woonkamer mijn oude z5500 setje (van logitech) in gebruik als 5.1 zet en willen iets nieuws omdat onder andere dts-hd niet ondersteund wordt. Omdat we het nu goed willen aanpakken is mijn idee om een Onkyo als receiver te hebben omdat deze ook via dnla muziek kan streamen etc etc.

Bij deze update willen we gelijk een probleempje oplossen dat we nu hebben. Het setje wat we nu hebben is helemaal gesitueerd rondom de tv zodat we tijdens het kijken van tv / film de beste ervaring hebben. Maar als we bijvoorbeeld aan de eettafel zitten dan willen we ook goed geluid ( radio luisteren etc ) en dat kan nu helaas niet omdat het geluid maar van 1 kant afkomt. We willen dus het volgende:

http://87.209.23.76/forumimages/oud_nieuw.png

In de nieuwe situatie willen we in de uithoeken van onze woonkamer via de zone2 nu extra boxen aansturen zodat we daar ook geluid hebben als we dat nodig achten. Nu ben ik even bij een audio zaak langs gegaan en ze raden mij al snel de tx-nr 709 aan omdat deze het zelfde vermogen aan zone2 geeft en de 609 doet dit niet ( deze had ik eigenlijk voor ogen ). Kan iemand mij vertellen of dat dit scenario eigenlijk mogelijk is en zo ja of dat het verschil tussen de 709 en 609 echt zoveel uit zou maken in deze?

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Webgnome schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:12:
Nu ben ik even bij een audio zaak langs gegaan en ze raden mij al snel de tx-nr 709 aan omdat deze het zelfde vermogen aan zone2 geeft en de 609 doet dit niet ( deze had ik eigenlijk voor ogen ). Kan iemand mij vertellen of dat dit scenario eigenlijk mogelijk is en zo ja of dat het verschil tussen de 709 en 609 echt zoveel uit zou maken in deze?
Over het vermogen zou ik me geen zorgen maken. Mits het überhaupt waar is dat de TX-NR709 meer vermogen over de Zone 2 levert, want ik heb daar nog nooit van gehoord. Maar goed, vermogen is zeker niets iets om je druk over te maken en ook zeker het verschil van de TX-NR709 ten opzichte van de TX-NR609 waard.

Enige waar je wel op moet letten met Zone 2 is dat lang niet alles doorgezet kan worden qua audio. Zowel de TX-NR609 als de TX-NR709 laten alleen de audio horen van bronnen welke analoog zijn aangesloten. Laatste zie je wel bij mee receivers overigens. Er zijn wel receivers welke digitaal accepteren voor Zone 2, maar dan moet het digitale signaal wel maximaal 2.0 zijn.

[Voor 7% gewijzigd door FeaR op 25-06-2011 18:27]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:29
Maar ik neem aan dat dingen als dnla , spotify of simpele radio wel door kan worden gegeven?

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Dat staat verder niet in de handleiding, dus dat zou ik niet durven zeggen. Wel iets om wellicht van te voren even te laten testen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37
Eerste indruk van de TX-NR609 is top, ARC was ff wat instel werk maar werk ook goed in combinatie met een sony 32EX711. Alle apparatuur in een keer aangesloten alles werkt goed, stuk makkelijker met alleen wat HDMI kabels. Mijn Switchje begint nu wel wat vol te raken met TV, Mediaspeler, Blu ray en Receiver network enabled.

Firmware update duurt wel even, zet deze dus niet aan wanneer je er eigenlijk nog even mee wil spelen ;)

Nu maar eens de handleiding goed doorlopen voor alle detail instellingen.

2 Vraagjes die ik zo niet heb kunnen vinden, kan ik de onkyo zo instellen dat het menu in 1080p doorgegeven wordt ipv 480p zodat het er wat mooier/scherper uitziet.

Volgens mij is het niet mogelijk het menu/internet radio weer te geven op de TV wanneer deze niet op het HDMI kanaal staat, klopt dit?

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• dr.no
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02-2018
Even een newbie vraag (ik heb geen verstand van audio): de Onkyo TX-NR509 lijkt me wel wat, maar wat voor speakers kan ik er op aansluiten? Ik heb alleen plek voor 2.1 (of 2.0). Kan dat? En wat zou dan een betaalbaar setjes zijn?
Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee