surfing john schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:27:
Ben inmiddels wat verder:
Receiver/TV/mediaplayer worden aangezet, ik kies een willekeurig muziek bestand en speel dat af, TV gaat uit/standby (heb ik niet nodig aangezien de mediaplayer de muziek automatisch verder afspeelt) receiver gaat ook op standby, nu moet ik de receiver weer aanzetten en dan hoor ik de muziek weer verder spelen, zonder de TV weer aan te moeten zetten. Lijkt erop of er een instelling is die bij het uitzetten van de TV ook de receiver tot zwijgen brengt, alleen waar zit die instelling verborgen?
Eigenlijk ben ik verder in het moeras gezonken.
Eerst maar de configuratie:
TV Panasonic Plasma (Viera) via HDMI out aangesloten op de receiver
Humax HD decoder via HDMI in 3 op de receiver
WD Live HUB via HDMI in 1 op de receiver
Wat is de stand van zaken:
TV;
TV aanzetten, receiver gaat ook automatisch aan op de laatst gekozen optie die ik gebruikt heb bijv. Tuner, er is geen beeld moet de receiver eerst op CBL/Sat zetten, daarna beeld en kan ik zappen met de AB van de Humax,
wil ik nu alleen geluid op de TV en zet ik de receiver uit, dan gaat ook de TV uit.
TV weer aanzetten, geen beeld (receiver is nog steeds uit),
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD) kiezen voor CBL/Sat, dan heb ik weer beeld op de TV, receiver op standby zetten en beeld blijft op de TV,
als de TV aan blijft staan, kan de receiver niet meer via de afstandsbediening aangezet worden,
alleen fysiek op de receiver zelf,
zet ik de TV als eerste uit, dan de receiver wel via de afstandbediening aangezet worden.
Mediaspeler;
receiver staat op standby,
WD Live Hub aan, TV aan, geen beeld,
receiver aanzetten (staat dan automatisch op TV/CD, dus niet de laatst gekozen optie), kiezen voor BD/DVD, beeld gaat aan, start via de WD de muziek op, TV uit, receiver gaat dan automatisch uit,
receiver weer aanzetten, dit kan niet via de afstandsbediening, dus fysiek op de receiver, laatst gekozen optie BD/DVD verschijnt en ik hoor weer muziek.
gewenst is:
1. bij een TV uitzending geluid standaard via de TV en als optie via de receiver.
2. muziek afspelen via de mediaspeler, in eerste instantie moet ik altijd via de TV bestanden opzoeken en afspelen, daarna kan de TV uit en moet de muziek gewoon doorspelen via de receiver.
Ik hoop dat dit een beetje overzichtelijk is en hoop natuurlijk dat iemand een oplossing heeft voor mij.