Ik heb onlangs mijn oude beeldbuis vaarwel gezegd en kijk nu 's avonds met plezier naar mijn nieuwe 37" Samsung LED TV (D6500). Omdat ook mijn stereo nog uit het tijdperk kwam waarin Dolby ProLogic nog state-of-the-art was heb ik me afgelopen weekend een Onkyo TX-NR509 receiver aangeschaft met een leuke Harman Kardon HKTS 16BQ speakerset.
Wat nu nog ontbreekt is een fatsoenlijke Blu-ray speler. Ik zit te dubben tussen de Onkyo BD-SP309 of Samsung BD-D6500, waarbij de speler dus mooi aansluit bij of de Samsung TV of de Onkyo receiver.
Zowel qua prijs als qua features ontlopen ze elkaar niet echt, ze ondersteunen beide 3D, hebben dan ook een internet mogelijkheid (vereist bij 3D dacht ik).
De pros van de Samsung:
- Wifi
- Web apps (maar die zitten ook al op mijn TV)
- Speelt waarschijnlijk meer formaten (in elk geval ook WMV)
De pros van de Onkyo:
- 2 USB aansluitingen, een aan de achterkant (voor HD) en een aan de voorkant (voor stickje)
- Zou degelijker moeten zijn volgens de verkoper bij de MM
- Zou betere upscaling van DVD naar 1080p moeten hebben volgens verkoper.
Uiteraard zijn de pros van de ene speler de cons van de andere ...
Over de Samsung is al e.e.a. te vinden op het internet, maar van de Onkyo kan ik behalve veel product announcement gerelateerd nieuws bar weinig vinden, zeker geen uitgebreide review. Daarom ben ik benieuwd of er wellicht tweakers zijn die die Onkyo ook hebben of die me wellicht kunnen overtegen de een of de ander te nemen...
Wat nu nog ontbreekt is een fatsoenlijke Blu-ray speler. Ik zit te dubben tussen de Onkyo BD-SP309 of Samsung BD-D6500, waarbij de speler dus mooi aansluit bij of de Samsung TV of de Onkyo receiver.
Zowel qua prijs als qua features ontlopen ze elkaar niet echt, ze ondersteunen beide 3D, hebben dan ook een internet mogelijkheid (vereist bij 3D dacht ik).
De pros van de Samsung:
- Wifi
- Web apps (maar die zitten ook al op mijn TV)
- Speelt waarschijnlijk meer formaten (in elk geval ook WMV)
De pros van de Onkyo:
- 2 USB aansluitingen, een aan de achterkant (voor HD) en een aan de voorkant (voor stickje)
- Zou degelijker moeten zijn volgens de verkoper bij de MM
- Zou betere upscaling van DVD naar 1080p moeten hebben volgens verkoper.
Uiteraard zijn de pros van de ene speler de cons van de andere ...
Over de Samsung is al e.e.a. te vinden op het internet, maar van de Onkyo kan ik behalve veel product announcement gerelateerd nieuws bar weinig vinden, zeker geen uitgebreide review. Daarom ben ik benieuwd of er wellicht tweakers zijn die die Onkyo ook hebben of die me wellicht kunnen overtegen de een of de ander te nemen...