• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 08:51
Ik heb onlangs mijn oude beeldbuis vaarwel gezegd en kijk nu 's avonds met plezier naar mijn nieuwe 37" Samsung LED TV (D6500). Omdat ook mijn stereo nog uit het tijdperk kwam waarin Dolby ProLogic nog state-of-the-art was heb ik me afgelopen weekend een Onkyo TX-NR509 receiver aangeschaft met een leuke Harman Kardon HKTS 16BQ speakerset.

Wat nu nog ontbreekt is een fatsoenlijke Blu-ray speler. Ik zit te dubben tussen de Onkyo BD-SP309 of Samsung BD-D6500, waarbij de speler dus mooi aansluit bij of de Samsung TV of de Onkyo receiver.

Zowel qua prijs als qua features ontlopen ze elkaar niet echt, ze ondersteunen beide 3D, hebben dan ook een internet mogelijkheid (vereist bij 3D dacht ik).

De pros van de Samsung:
- Wifi
- Web apps (maar die zitten ook al op mijn TV)
- Speelt waarschijnlijk meer formaten (in elk geval ook WMV)

De pros van de Onkyo:
- 2 USB aansluitingen, een aan de achterkant (voor HD) en een aan de voorkant (voor stickje)
- Zou degelijker moeten zijn volgens de verkoper bij de MM
- Zou betere upscaling van DVD naar 1080p moeten hebben volgens verkoper.

Uiteraard zijn de pros van de ene speler de cons van de andere ...

Over de Samsung is al e.e.a. te vinden op het internet, maar van de Onkyo kan ik behalve veel product announcement gerelateerd nieuws bar weinig vinden, zeker geen uitgebreide review. Daarom ben ik benieuwd of er wellicht tweakers zijn die die Onkyo ook hebben of die me wellicht kunnen overtegen de een of de ander te nemen...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die upscaling zou je moeten kunnen nagaan door erachter te komen welke chip gebruikt wordt... kans is zelfs aanwezig dat het dezelfde is.

Hoe degelijk moet je speler zijn... staat hij altijd in de kast of ga je `m veel verplaatsen. Hoe doe je het schijfje erin.. zo`n lade kan echt wel wat hebben hoor :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The_Big_Easy
Heb inmiddels nog deze 'first look' gevonden: http://www.audioholics.co...blu-ray/onkyo-bd-sp309-fl. Alleen jammer dat de first look zich slechts beperkt tot de buitenkant en de specs 7(8)7 ...

Daarin staat het volgende vermeld t.a.v. de videochip in de Onkyo speler:
While Onkyo has been touting their Marvell Qdeo chipset in their new receivers, the scaler is not mentioned for the DB-SP309 indicating that it is a proprietary chipset. This doesn't necessarily mean it will perform poorly on the HQV and other video scaling tests, but we just don't know.
Ook in de handleiding van de Onkyo staat helaas niets over de video chip vermeld, net alle 60 paginas doorgenomen.

Over de degelijkheid, ik ben juist bang voor het gebrek er aan bij de Samsung, het schijnt dat in elk geval de vorige generaties spelers van Samsung nog wel eens retour moesten, dat is althans de indruk die bij mij is achter gebleven na het lezen van allerlei (gebruikers) reviews...

[Voor 18% gewijzigd door The_Big_Easy op 22-06-2011 21:30]

• The_Big_Easy
Ondertussen heb ik ook de manual van de Samsung voor mijn neus, en daarin zie ik het volgende staan:
External HDD device is not supported.
Dat zou wel een dikke min zijn... Kan iemand bevestigen dat de Samsung 2011 spelers dit niet ondersteunen, of zou Samsung zich hier gwoon indekken tegen problemen met verschillende externe harde schijven die zich zouden kunnen voordoen?

Bij de Video file support zie ik de m2ts extensie niet staan, een formaat wat mijn Samsung TV wel snapt (kwam ik gisteren tot mijn verbazing achter :)). Ook geen .iso support trouwens, maar dat snapt mijn TV ook niet dus daar wel consistentie....

[Voor 10% gewijzigd door The_Big_Easy op 23-06-2011 16:59]

• Julesk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 15:02
The_Big_Easy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:59:
Ondertussen heb ik ook de manual van de Samsung voor mijn neus, en daarin zie ik het volgende staan:

[...]

Dat zou wel een dikke min zijn... Kan iemand bevestigen dat de Samsung 2011 spelers dit niet ondersteunen, of zou Samsung zich hier gwoon indekken tegen problemen met verschillende externe harde schijven die zich zouden kunnen voordoen?

Bij de Video file support zie ik de m2ts extensie niet staan, een formaat wat mijn Samsung TV wel snapt (kwam ik gisteren tot mijn verbazing achter :)). Ook geen .iso support trouwens, maar dat snapt mijn TV ook niet dus daar wel consistentie....
Ik werk bij de Saturn en zou dat moeten kunnen checken, weet alleen niet of me dat vandaag of morgen gaat lukken. Er zijn sowieso maar een aantal spelers waarvan beweerd wordt dat ze een externe hdd ondersteunen (er is er maar 1 die ik ken, en die is van LG). Ik denk dat dit vooral te maken heeft met de stroom die die dingen nodig hebben, meestal wordt er tot ~5V ondersteund (uit mijn hoofd gezegd). Wat je zou kunnen doen, is je externe hdd meenemen naar de winkel en het proberen...

• The_Big_Easy
Ik neig inmiddels sterk naar de Onkyo, die sluit kwa uiterlijk veeeel beter aan op mijn receiver dan dat de Samsung aansluit op op mijn TV.

Maar hoe zit het trouwens met de mogelijkheden om 5.1 muziek bestanden met een .wav of .dts extensie af te kunnen spelen op deze beide spelers? In de manual van de Onkyo staat dat ie geen SACD of DVD AUDIO discs kan weergeven en de manual van de Samsung vermeld dat voor muziek als enige de .mp3 en .wma extensies ondersteund worden.

Heb onlangs al wat van dit soort 5.1 muziek files gedownload en het zou wel fijn zijn als ik ook naar een mooi stukje 5.1 muziek kan luisteren met de speler... Of heb ik daar gewoon een andere speler voor nodig?

• The_Big_Easy
Heb inmiddels een beslissing genomen, het is de Onkyo geworden. Ik hoop maar niet dat ik spijt krijg, heb een probleem om een USB stick/disk op de speler aan te sluiten, zie ook: Probleem met USB aansluiting Onkyo BD-SP309
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee