't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja & nee...DrivinUCrazy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:01:
Dit lijkt me een goede aanbieding, maar is er een reden volgens jullie om deze set tóch te vermijden?
Ja... omdat er geen calibratie microfoon bij zit. Die calibratie microfoon zorgt er o.a voor dat elke speaker 'even hard klinkt' op de luisterplek. Nou valt hier wel omheen te werken met een DB meter en een rolmaat. Als je dat afstellling van de speakers niet goed krijgt, dan kan je surround ervaring heel erg tegenvallen.
Ja.. ben je later van plan om uit te breiden naar vloerstaanders en een andere subwoofer, dan kan je 'm beter laten staan.
Nee... tis geen gekke prijjs, en als je van plan om de set in die samenstelling te blijven gebruiken, en je kan de calibratie van de speakers zelf goed uitvoeren, dan heb je hier geen slechte koop aan.
Dat is er wel, en dat heet Bose.Brad Pitt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Nee, het genoemde manko is op geen enkele manier op te lossen behalve het aanschaffen van andere luidsprekersDat zou wel wat zijn, hele kleine luidsprekers, equalizer, settled
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
heeft bij niet geholpen.... hoe heb jij hem geupdate? gewoon via de instellingen en dan software herladen?Marcello83 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:30:
Ik heb vandaag een firmware update van mijn Amino M540 gedaan en tot nu toe is het wegvallende geluid weg!
De Amino liep eerst ook regelmatig vast, kreeg alleen een zwart scherm te zien en moest van de stroom af om weer te functioneren. Hopelijk is dat nu ook weg!
Edit, heb even zitten neuzen op de amino site... ik ben technisch maar dit is abracadabra... waarom kan ik neit gewoon een usb stick met image ergens indrukken?!?!?!!
[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 17-03-2014 17:05 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Op internet 518 euro
[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2014 18:52 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hopelijk sarcastisch bedoelt is?
Nickname does not reflect reality
Ik lees dit topic al een geruime tijd met plezier. al veel problemen kunnen oplossen door goed te zoeken. Maar hier kwam ik niet uit.
Ik heb sinds 3 weken een Onkyo TX-NR525 reciever met 2 Jamo S506 boxen. Het bevalt allemaal super.
Nu het volgende probleem.
Er zijn 2 HMDI apparaten aangesloten namelijk de UPC horizon box en de Apple TV 2.
UPC > receiver > TV Zit in de HDMI 1 ingang BD/DVD
Apple TV > Reciever > TV Zit in de HDMI 2 ingang CBL/SAT
Op de TV zelf kan ik alleen de HDMI 2 poort gebruiken want die heeft de ARC functie.
Als ik op de receiver een andere input selecteer van BD/DVD naar bv. CBL/SAT.
Dan verschijnt de Apple TV niet in beeld.
Ik heb al verschillende HMDI kabels geprobeerd, de UPC box en apple TV omgewisseld enz.
Ook heb ik geprobeerd om in het Setup menu van de Reciever dingen te veranderen maar niks helpt.
BD/DVD staat op dit moment op HDMI 1
CBL/SAT op HDMI 2.
Weet iemand wat ik fout doe of over het hoofd zie?
bvd!
Je hebt alleen ARC op de HDMI 2 van je TV? Waarom zou je je die willen gebruiken? Ik kan het verkeerd lezen maar je sluit je TV aan op een out kanaal van de reciever (sub of main) De reciever stuurt gewoon je beeld door naar de TV van het apparaat wat jij hebt geselecteerd. Als je je UPC box wil bekijken zonder geluid op je Jamo's, zet je de optie "pass trough" aan op het kanaal waar je UPC box op staat. Zodra je de reciever uitzet, stuurt hij in standby toch het beeld en geluid door van je UPC box via de output (main of sub) naar je TV.RMX--1 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:43:
UPC > receiver > TV Zit in de HDMI 1 ingang BD/DVD
Apple TV > Reciever > TV Zit in de HDMI 2 ingang CBL/SAT
Op de TV zelf kan ik alleen de HDMI 2 poort gebruiken want die heeft de ARC functie.
Als ik op de receiver een andere input selecteer van BD/DVD naar bv. CBL/SAT.
Dan verschijnt de Apple TV niet in beeld.
Weet iemand wat ik fout doe of over het hoofd zie?
Dus:
UPC Box-> CBL SAT
Edit: werkt de Apple TV wel als je het beeld rechtstreeks naar de TV stuurt (dus niet via je Onkyo) Als dit namelijk niet werkt kan het zijn dat je HDMi connector van je Apple TV lam is oid. Kijk dan eens goed of je alle pinnetjes kunt zien. Wat het ook kan zijn is dat je TV de resolutie niet aankan maar dan zou je Onkyo een resolution error moeten geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Jarlian op 18-03-2014 11:52 ]
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
Vriend van me zei dat dit nodig was.Jarlian schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:48:
[...]
Je hebt alleen ARC op de HDMI 2 van je TV? Waarom zou je je die willen gebruiken?
Ik wil juist wel alles via mn speakersIk kan het verkeerd lezen maar je sluit je TV aan op een out kanaal van de reciever (sub of main) De reciever stuurt gewoon je beeld door naar de TV van het apparaat wat jij hebt geselecteerd. Als je je UPC box wil bekijken zonder geluid op je Jamo's, zet je de optie "pass trough" aan op het kanaal waar je UPC box op staat. Zodra je de reciever uitzet, stuurt hij in standby toch het beeld en geluid door van je UPC box via de output (main of sub) naar je TV.
Oke ga ik dat nu ff proberen.Dus:
UPC Box-> CBL SAT
Output main/sub -> TV (Arc is niet nodig want de TV hoeft niks terug te sturen naar je Onkyo)Apple TV -> BD DVD
Apple tv werkt verder prima! De onkyo geeft ook geen errors oid.Edit: werkt de Apple TV wel als je het beeld rechtstreeks naar de TV stuurt (dus niet via je Onkyo) Als dit namelijk niet werkt kan het zijn dat je HDMi connector van je Apple TV lam is oid. Kijk dan eens goed of je alle pinnetjes kunt zien. Wat het ook kan zijn is dat je TV de resolutie niet aankan maar dan zou je Onkyo een resolution error moeten geven.
thnx zover!
Uiteraard...
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Hij was 2.5 jaar oud toen het HDMI board het begaf. Dus al met al goed opgelost!
http://www.nl.onkyo.com/en/a-v-receiver-306.html
If it ain't broken, tweak it!
Heeft iemand enig idee of hier iets aan te doen is?
"Grappig", mijn Onkyo TX-NR609 heeft sinds eergisteren ook geen geluid meer. Gelijk gekeken op de site van Mediamarkt, besteld in Januari 2012, 25 maanden geleden en 24 maanden garantieAnoniem: 585519 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:38:
Na 2 jaar begeeft mijn TX-NR809 het. Zomaar ineens het geluid weg.
Zal het HDMI board wel zijn, zoals ik op het web heb kunnen lezen.
Ben benieuwd hoe de leverancier en ook Onkyo hierop gaat reageren.
Duur grapje..Vanavond maar even verder kloten met de nieuwste firmware maar ik ben hier ook bang dat het een HDMI board issue betreft. Op internet lees je wel meer berichten dat bij mensen het zaakje er na ~2 jaar mee op houdt. Lekker dan..
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Mijn HDMI board is onder een coulance regeling gratis vervangen bij de reparateur in Elst, was ook een half jaar buiten garantie. Je zou er eens een belletje aan kunnen wagenMelkaz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:52:
[...]
"Grappig", mijn Onkyo TX-NR609 heeft sinds eergisteren ook geen geluid meer. Gelijk gekeken op de site van Mediamarkt, besteld in Januari 2012, 25 maanden geleden en 24 maanden garantie![]()
Duur grapje..Vanavond maar even verder kloten met de nieuwste firmware maar ik ben hier ook bang dat het een HDMI board issue betreft. Op internet lees je wel meer berichten dat bij mensen het zaakje er na ~2 jaar mee op houdt. Lekker dan..
Gewoon gevonden/geregeld via http://www.nl.onkyo.com/e...d-service-points-378.html ?Jurgen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Mijn HDMI board is onder een coulance regeling gratis vervangen bij de reparateur in Elst, was ook een half jaar buiten garantie. Je zou er eens een belletje aan kunnen wagen
het is altijd een poging waard voordat ik 399,- euro uitgeef aan een ander merk.
Ja inderdaad, het enige risico is dat als het niet het HDMI board is betaal je ik geloof 39 euro onderzoekskosten, en dan krijg je een offerte voor reparatie. maar dat risico durfde ik wel aan.Melkaz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:54:
[...]
Gewoon gevonden/geregeld via http://www.nl.onkyo.com/e...d-service-points-378.html ?
het is altijd een poging waard voordat ik 399,- euro uitgeef aan een ander merk.
Els is alleen wel een eindje rijden vanuit Breda..Eerst maar even een mailtje sturen naar Onkyo of opsturen ook mogelijk is. Ik heb voor boven nog een cheape HDMI versterker nodig, koop ik die nu alvast wel en zet ik die tijdelijk beneden.Jurgen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:10:
[...]
Ja inderdaad, het enige risico is dat als het niet het HDMI board is betaal je ik geloof 39 euro onderzoekskosten, en dan krijg je een offerte voor reparatie. maar dat risico durfde ik wel aan.
Tv kijk ik via glasvezel interactief full hd
mijn instellen staan dan ook op dolby digital + voor geluid
met muziek streamen snap ik nog dat de muziek soms van slechte kwalitiet kan zijn maar dat mijn digitale tv soms niet te verstaan is maar wel erg lekkere 7.2 geluid doorzend komt dat dan door de film zelf of aan me instellingen ?
Zit ook een pure audio instelling in wat houd dat in.
Kom er niet uit met de handleiding van 400 pagina's
zit nu met hdmi kabel aangesloten maar werkt een spdif beter dan hmdi of zo want anders beetje onlogisch dat het op me reciever zit en alle anderen apparatuur
wbt je geluidskwaliteit, doorloop de audyssey eens? Misschien staat het eea verkeerd ingesteld. Check ook even of je geen equalisers aan hebt staan. Het helpt ons verder als we weten wat voor speakers je hebt (merk, type, hoeveelheid).
Verder: HDMI kan meer kanalen en hogere kwaliteit audio transporteren dan SPDIF. Kortom: HDMI gebruiken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Alleen dan de 7.2 uitvoering
Toch dan maar eens opnieuw met de digitale tv een reset doen en opnieuw laten eiken van het geluid.
Heb de audyssey door gelopen en staat gewoon op 7.2 ingesteld en geen equaliser aan staan
Ligt vooral aan dus dat uitzendingen bij de ene wel 5.2 uitzenden en 7.2 wordt die gecomprimeerd door receiver en anderen is 2.0 uitzendingen kwa geluid en dat valt dan flink tegen
Dus gewoon dan maar naar stereo geluid zetten mijn geluid klinkt dan opeens beter dan dat die van 2.0 naar 7.2 omzet
Films zijn wel helemaal geweldig kan ik zeggen
Bioscoop alleen dan in je eigen huis
Geen enkele uitzending is 5.2 en al helemaal geen 7.2. Buiten dat zijn de subwoofer uitgangen van een 626 intern gewoon doorvebonden zodat van een "echte" x.2 sowieso nooit sprake is, het is één kanaalibothead schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:47:
Ligt vooral aan dus dat uitzendingen bij de ene wel 5.2 uitzenden en 7.2 wordt die gecomprimeerd door receiver en anderen is 2.0 uitzendingen kwa geluid en dat valt dan flink tegen
Center idd. paar Db meer geven. Pure is naar mijn weten zonder "toedoen" van de versterker naar iets luisteren, geen effects of wat dan ook/ibothead schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:24:
Ik heb de Onkyo TX-NR626 en nu soms mateloos irritant dat de spraak uit de muziek of film gewoon bijna niet te verstaan is!
Tv kijk ik via glasvezel interactief full hd
mijn instellen staan dan ook op dolby digital + voor geluid
met muziek streamen snap ik nog dat de muziek soms van slechte kwalitiet kan zijn maar dat mijn digitale tv soms niet te verstaan is maar wel erg lekkere 7.2 geluid doorzend komt dat dan door de film zelf of aan me instellingen ?
Zit ook een pure audio instelling in wat houd dat in.
Kom er niet uit met de handleiding van 400 pagina's
Geen DAB+, gemiste kansFatalError schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:07:
Hebben jullie de nieuwe TX-NR535 en TX-NR636 al gezien?
http://www.nl.onkyo.com/en/a-v-receiver-306.html
Het lijkt letterlijk steeds erger te worden....
Waarom niet gewoon radio streamen via Internet, als je toch al radio wilt luisteren..?
Omdat er in de andere zone al Spotify of Aupeo! aan staat, bijvoorbeeld.Exorcist schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:09:
[...]
Waarom niet gewoon radio streamen via Internet, als je toch al radio wilt luisteren..?
Inmiddels heb ik de HT-S3505 AV-receiver en 5.1 set geïnstalleerd.
In het begin heb ik flink zitten spelen met de instellingen om alles op acceptabel niveau te krijgen. Ik moet de volumes van de speakers nog wat beter afstellen (de speakers achter zijn nog te zacht), maar op zich is het al niet verkeerd.
Jammer dat er geen HDMI kabel wordt bijgeleverd, want zodra de receiver ertussen wordt gezet heb je immers een kabel te weinig. Ook had ik graag een langere kabel voor de subwoofer gehad; ik heb geen ruimte om deze direct naast de tv te zetten. Die heb ik dus vervangen door een langere kabel.
Verder zei ik eerder al dat ik niet echt een audiofiel ben. Dat betekent ook dat ik niet alle termen die in de instellingen zitten qua geluidseffecten/filters/nabewerking kan thuisbrengen. (PCM, DTS, enz) Ik ben er dan ook van overtuigd dat de geluidsweergave nog beter kan dan het nu is, maar voor nu is het nog niet verkeerd.
Tijdens het afspelen van muziek via mijn pc heb ik al gemerkt dat ik de bass beter een tikje terug kan schroeven. Maar, dat ligt ook wel aan de muziek die er wordt afgespeeld; bij sommige nummers komt dat beter uit dan bij andere. Op die manier hoef ik niet telkens met instellingen te spelen. Misschien kan dit wel opgevangen worden met de "listening mode" die in de receiver zit; daar ben ik nog niet helemaal achter.
Waarschijnlijk komt het door de locatie, maar de FM antenne heeft vrijwel geen ontvangst. Alleen Radio 2, 3FM en Studio Brussel komen goed door. Gelukkig luister ik vooral Radio 2, 3FM, of internetradio, dus dat maakt verder voor mij geen verschil. Wel moet ik dringend wat aan kabelmanagement gaan doen achter de tv, want dit gaat niet goed zo.
De rearspeakers ga ik wel nog eens een keer hoger ophangen, maar daar maak ik nog wel wat mooie staanders voor, of ik hang ze aan de muur.
Al met al een mooi apparaatje voor die prijs.
De blu-ray speler zit voorlopig nog in de doos. Ik kan die wel in het tv-meubel erbij zetten, maar ik heb al jaren geen film meer van een optisch medium afgespeeld. Die ga ik later nog wel gebruiken, maar voorlopig heb ik er dus nog geen mening over.
Anoniem: 585115
Wellicht kan iemand mij en andere mensen met dezelfde vragen helpen
Ik wil de nieuwe Onkyo receiver kopen, te weten de TX-NR636 receiver.
Dit omdat deze HDMI 2.0 support (en ik in juni een 4K TV van sony of samsung ga kopen)
Vragen:
1. Aan en uitzetten 4K upscaling ?
Weet iemand of je de 4K upscaling kan uitzetten op de receiver of dat hij standaard een lagere resolutie upscaled (als hij een 4K TV ziet aan de andere kant van de connectie). Ik debk namelijk dat de TV betr zal zijn in de upscaling dan de receiver. Bovendien bestaat de kans op dubbele manipulatie van het signaal wat de kwaliteit uiteindelijk negatief zou kunnen beïnvloeden.
ik weet dat de NR-535 geen upscaling heeft naar 4K, deze zou ik dan liever kopen. Echter heeft die geen HDCP2.2 (kopieerbeveiliging die zeer waarschijnlijk op de next gen blue ray discs zal zitten) en ik wil zo goed mogelijk future proof zijn..
2. 5.1 Speaker set?
Heeft iemand een advies voor een 5.1 speakerset die ik hierop kan aansluiten? helaas is mijn budget niet zo groot meer ca 500 euro voor de volledige speakerset. Ik heb van audio niet zo veel kennis als video. Uiteraard moet ik zelf ook gaan luisteren hoe het klinkt, maar hopelij kunnen jullie me opweg helpen. tot nu toe lees ik over Harman Kardon HKTS 16BQ dat deze erop aan gesliten kan worden. De subwoofer schijnt echter snel door te branden. Dit probleem lees ik overal op internet. ik zal de set voornamelijk voor films gebruiken en af en toe muziek luisteren maar heb dan niet zulke hoge eisen als ik nu heb voor beeld. en speakers kan ik altijd nog upgraden.
Dank voor een reply!
De receiver ondersteunt op 4 van de 6 hdmi poorten upscaling. Naast de processing biedt het ook passthrough. Ik weet alleen niet of dat alleen tijdens stand-by is of dat het ook inactief gemaakt kan worden in werkende toestand.j-valentino schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:21:
Beste tweakers,
Dit omdat deze HDMI 2.0 support (en ik in juni een 4K TV van sony of samsung ga kopen)
Vragen:
1. Aan en uitzetten 4K upscaling ?
Weet iemand of je de 4K upscaling kan uitzetten op de receiver of dat hij standaard een lagere resolutie upscaled (als hij een 4K TV ziet aan de andere kant van de connectie). Ik debk namelijk dat de TV betr zal zijn in de upscaling dan de receiver. Bovendien bestaat de kans op dubbele manipulatie van het signaal wat de kwaliteit uiteindelijk negatief zou kunnen beïnvloeden.
ik weet dat de NR-535 geen upscaling heeft naar 4K, deze zou ik dan liever kopen. Echter heeft die geen HDCP2.2 (kopieerbeveiliging die zeer waarschijnlijk op de next gen blue ray discs zal zitten) en ik wil zo goed mogelijk future proof zijn..
Qua speakers.. Houd de dagdealsites in de gaten en de outlets van bijv correct en hificorner.
Zo zag ik bijv deze: http://hificorner.nl/outl...t-carnival-5-0-set-outlet
Eventueel kan je zelf ook mixen, bijv grote vloer staanders als fronts en kleinere speakers als surround (Zelfde serie hoeft niet perse, als t maar goed samen klinkt). Dan heb je geen sub nodig. Zo kan je je set helemaal aanpassen aan je eigen situatie.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
zelf controle op wel of niet upscaling, dat is nice!
ik zal is kijken op wat actie sites voor bijpassende boxen
ik vind deze ( http://hificorner.nl/outl...short-alumni-set-1-outlet) wel erg mooi, alleen moet ik niet te veel naar design kijken maar vooral op het geluid letten. Dat is echter lastig als ik het via een actie site zoals ibood ofzo koop. Maargoed het gaat vooral om films, dus heb nog niet al te hoge eisen aan muziek op dit moment. ik ben eerder bang dat mijn receiver de boxen opblaast ofzo. Dan moet ik geloof ik letten op het aantal watt en ohm wat beetje overeenkomt met de receiver (en het volume bijhoorbare vervorming lager zetten). Maar ik heb buren dus daar moet ik sowieso helaas rekening mee houden ;-)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb deze ook in de pre-order staan bij Amazon.de, maar nog niet veel schot in de leverbaarheid. Volgens @Onkyo_EU wordt het eind april / begin mei. Ik zit ook te kijken naar Pioneer of Yamaha, maar qua features lijkt de 636 beter. Ik weet alleen niet hoe AccuEQ klinkt/presteert tov Audessey. De 535 is te koop, maar er zijn geen reviews te vinden van mensen/sites/tijdschriften die hier expliciet naar gekeken hebben.j-valentino schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:21:
Beste tweakers,
Ben ook benieuwd naar de levensduur van het HDMI board in de 2014 modellen. Meestal begint na 3 jaar de ellende. Mijn 609 uit 2011 heeft issues met een AppleTV op een input (klapperende HDMI sync), de andere inputs vertonen geen problemen. Ik heb nog niet heel veel klachten van de 616 (2012) en 626 (2013) reeks gezien. Wat zeker helpt is de 2nd zone niet te gebruiken of ARC uit te laten, anders staat je receiver in een soort standby die nog steeds de boel warm houdt.
PS: ja upscaling is uit te zetten, kwestie van je HDMI input in "passthrough" zetten. Zo zit het ook in bv. de TX-NR609 die ik nu heb.
[ Voor 20% gewijzigd door loekf2 op 18-04-2014 14:49 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hoe is dat gerelateerd aan het gebruik van zone2? Die uiteraard uit gaat als ik weg ga.loekf2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:44:
[...]
.....Wat zeker helpt is de 2nd zone niet te gebruiken of ARC uit te laten, anders staat je receiver in een soort standby die nog steeds de boel warm houdt.......
Dat betekent dat de Onkyo een flink deel van de versterker aan laat staan en dus niet 100% in standby gaat. Immers anders kan ie geen verkeer over HDMI detecteren zodat ie aan kan gaan als de TV aan gaat. De Onkyo implementatie is wat houtje touwtje in tegenstelling tot andere merken, waar ze het stroom verbruik in zo'n mode tot een minimum beperken. Ik heb horen zegen dat in de 2013 modellen dit wat beter geregeld is.
De HDMI problemen van de Onkyo's, zeker de oudere modellen, zijn voor een groot deel gerelateerd aan hitte => aging issues.
Het zone 2 lampje licht volgens mij ook op, als HDMI ARC + power control aan zet.
[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 18-04-2014 16:30 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik had een vraag over airplay.
Ik wil muziek afspelen via mijn speakers (Jamo S506) en op mijn Imac de nummers kiezen.
Nu heb ik mijn Imac met een airport express aangesloten. De airport express is via een optische kabel op mijn Onkyo receiver aangesloten.
Ik krijg ook netjes in Itunes het airplay icoon te zien. En de computer geeft ook aan dat er geluid word doorgezonden naar mijn airport express.
Alleen heb ik geen geluid door mijn speakers.
Zie ik iets over het hoofd met de instellingen? of ligt het ergens anders aan?
Specs:
Imac 27 inch Mid 2011
Onkyo receiver TX 525
Jamo S506 boxen
Apple Airport express
bvd!
Gaat natuurlijk niet allemaal automagisch voor zover ik weet.
Op welke stand (GAME/CBL-SAT/PC/...) heb je hem staan en is op de menu hiervoor het nodige gedaan ?
@jvanhambelgium euh.. OPT1 input gekoppeld/gemapped isjvanhambelgium schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:10:
@RMX-11 .... euh ... staat je Onkyo dan in de juiste stand waarop een OPT1 input gekoppeld/gemapped is ?
Gaat natuurlijk niet allemaal automagisch voor zover ik weet.
Op welke stand (GAME/CBL-SAT/PC/...) heb je hem staan en is op de menu hiervoor het nodige gedaan ?
BD/DVD - Apple TV 2
CBL/SAT - UPC Horizon Box
GAME - Xbox 360
PC - PC
De Reciever staat op de laatst gebruikte instelling. Ik heb verder ook geen idee waar deze op moet staan.
In het menu zijn alle HMDI ingangen bij de goede console / apparaten neer gezet. Verder niks..
thnx voor je snelle reactie!
Op dit moment doen ze het prima, omdat ik ze doodleuk heb aangesloten op de front speakers. Ik weet dat het met de config te maken heeft omdat de squeezebox geen surround levert, maar het moet mogelijk zijn. Kan iermand suggesties bieden? Ik dacht zelf dat het in listening mode zat, maar wat ik ook instel, het mag niet baten.
Mischien effe setup/calibratie terug doen ? Moet je sowieso doen eigenlijk want als je nu plots surrounds gaat bijhangen zijn die niet voorzien van Audyssey room-correction etc.Cardinal schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:38:
Ik heb hulp nodig met de configuratie van mijn TX-NR616. Ik heb vandaag Boston Acoustics A26's gekocht als surround speakers. Deze heb ik aangesloten op de surround uitgangen, maar met mijn Squeezebox komt er geen geluid uit.
Op dit moment doen ze het prima, omdat ik ze doodleuk heb aangesloten op de front speakers. Ik weet dat het met de config te maken heeft omdat de squeezebox geen surround levert, maar het moet mogelijk zijn. Kan iermand suggesties bieden? Ik dacht zelf dat het in listening mode zat, maar wat ik ook instel, het mag niet baten.
Dus meetmicrofoon erin en effe alles doorlopen.
Squeezebox kan wel degelijk surround leveren! Ik speels zelfs 5.1 DTS tracks af via m'n Squeezebox als het moet...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nu ben ik benieuwd of dit beter werkt, want mijn quick en dirty manier zorgde ervoor dat het geluid van mijn HTPC af en toe compleet verdween. Ik dacht eerst aan oververhitting, maar mijn squeezebox deed het gewoon via versteker. Versterker 5 min uit en weer aan loste wel het probleem op, maar hopelijk werkt het nu beter.
-al channel stereo: de center doet mee, DSP is de boel aan het beinvloeden etc
-Pure Audio: alleen de 2 fronts werken, mooi zuiver geluid...mja, zonde als er achter je nog een stel leuke speakers staan....
www.triathlete.nl
ik was gisteren bij de MediaMarkt zij hadden hem nog niet en hij stond niet in het systeem. Hij gaf aan dat ze hem in mei krijgen (uiteraard vraag ik me af hoe betrouwbaar dit is, kan ook een algemeen antwoord zijn en is sowieso erg ruim genomen).loekf2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:44:
[...]
Ik heb deze ook in de pre-order staan bij Amazon.de, maar nog niet veel schot in de leverbaarheid. Volgens @Onkyo_EU wordt het eind april / begin mei. Ik zit ook te kijken naar Pioneer of Yamaha, maar qua features lijkt de 636 beter. Ik weet alleen niet hoe AccuEQ klinkt/presteert tov Audessey. De 535 is te koop, maar er zijn geen reviews te vinden van mensen/sites/tijdschriften die hier expliciet naar gekeken hebben.
ik vroeg indien ik ook mijn tv van 4200 euro er direct bij zou kopen wat dat met de prijs van de onkyo zou doen. Hij gaf aan dat ze dit product niet voor minder mogen verkopen, op andere producten of met het geven van extraatjes zou iets mogelijk zijn. ik ben er verder (nog) niet op in gegaan.
Bij Pure Direct zal je bij gebruik van stereo content alleen geluid uit de front speakers krijgen ja.Scighera schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:47:
Is het mogelijk om pure audio te gebruiken met ook geluid uit de surrounds (TX-NR609)?
-al channel stereo: de center doet mee, DSP is de boel aan het beinvloeden etc
-Pure Audio: alleen de 2 fronts werken, mooi zuiver geluid...mja, zonde als er achter je nog een stel leuke speakers staan....
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Garantie is helaas al verlopen (heb hem 3 jaar en 2 maanden).
Al een ticket ingeschoten bij onkyo.
Weet iemand toevallig wat de reparatie kosten zijn?
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
stom gezegd: stuk is hij toch al;)
Even nog een update van mijn issue met de Amino 540pvr en het iedere keer voor 2 seconden wegvallen van het geluid: het lijkt erop dat als ik de video op SD heb ipv HD ik er geen last van heb....?
Ik heb uiteraard geen HD pakket om dit dan vervoglens op SD te gaan kijken maar heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
Ik heb mijn CC achterin de NR609 gestopt (PC poort) en niet in mijn TV (samsung 2010 met HDMI1.4a + ARC + CEC).
Wat ik ook probeer, geluid blijft uit de TV komen en niet uit m'n 5.1 setup die aan de NR609 hangt. Geluid avn alle andere bronnen die met HDMI aan de NR609 hangen gaan wel via de 5.1 (Play!On HD Mini 2, Humax 5200C, Xbox360).
NR609 zit natuurlijk juist gekoppeld aan de TV (OUT <->ARC) en CEC staat aan. En werkt. Als ik een youtube filmpje aanklik en kies voor afspelen op de CC, gaat de TV + reciever netjes aan, wordt de CC input gekozen en gaat het filmpje spelen. Met geluid uit de TV. Grmbl.
Had al wat gevonden maar solderen is niet mijn sterkste kant en het is nog maar de vraag of dat gaat helpen.DRuw schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:36:
er zijn volgens mij op YT handleidingen om het zelf te doen dacht ik.
stom gezegd: stuk is hij toch al;)
Je kunt het ook zo oplossen:
YouTube: Onkyo TX-NR807 NoSound problem FIX!
Ik heb precies dezelfde configuratie, maar geluid komt netjes over de receiver en ook in 5.1. Ik heb CEC uitstaan overigens, zal eens proberen of het met CEC aan ook goed werktxAn52 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:45:
Iemand ervaring met een Google ChromeCast (CC) en geluid?
Ik heb mijn CC achterin de NR609 gestopt (PC poort) en niet in mijn TV (samsung 2010 met HDMI1.4a + ARC + CEC).
Wat ik ook probeer, geluid blijft uit de TV komen en niet uit m'n 5.1 setup die aan de NR609 hangt. Geluid avn alle andere bronnen die met HDMI aan de NR609 hangen gaan wel via de 5.1 (Play!On HD Mini 2, Humax 5200C, Xbox360).
NR609 zit natuurlijk juist gekoppeld aan de TV (OUT <->ARC) en CEC staat aan. En werkt. Als ik een youtube filmpje aanklik en kies voor afspelen op de CC, gaat de TV + reciever netjes aan, wordt de CC input gekozen en gaat het filmpje spelen. Met geluid uit de TV. Grmbl.
Garantie houdt niet op na 2 jaar, of na 3 jaar en 2 maanden. Topic genoeg in Shopping ForumHeroS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:23:
Helaas geeft mijn 509 geen geluid meer (beeld nog wel) en het netwerk werkt niet meer. Waarschijnlijk is de HDMI board kapot.
Garantie is helaas al verlopen (heb hem 3 jaar en 2 maanden).
Je hoort de verkoper hierop aan te spreken.Al een ticket ingeschoten bij onkyo.
Weet iemand toevallig wat de reparatie kosten zijn?
Volgens kenners (?) op avsforums waren het vroeger vooral de capaciteiten op het HDMI board, maar de laatste tijd vooral de BGAs waarvan de soldeerverbindingen loslaten.HeroS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:46:
[...]
Had al wat gevonden maar solderen is niet mijn sterkste kant en het is nog maar de vraag of dat gaat helpen.
Je kunt het ook zo oplossen:
YouTube: Onkyo TX-NR807 NoSound problem FIX!
Kan me iets erbij voorstellen...... paar jaar terug had je Nvidia kaarten die door het gebruik van niet-lood verbindingen problemen hadden met loslatende BGA "ballen". HDMII board zit boven de versterker met al z'n warmte. Weet nou niet of dat zo 1-2-3 te fixen is....
Volgens de firma Stassen (wel bekend neem ik aan) komt de TX-NR636 binnen 1 a 2 weken. Bij mij zal het gaan tussen de Yamaha RX-V677 en deze Onkyo. Ga hem wel in Duitsland kopen, scheelt voor de 636 zo'n 150 euro. Voor de Yamaha nog geen prijzen gezien. De Yamaha heeft Airplay, maar ik heb ook al een Airport Express aan m'n Sonos systeem zitten, die weer aan de receiver hangt, dus niet zo'n issue.j-valentino schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:41:
[...]
ik was gisteren bij de MediaMarkt zij hadden hem nog niet en hij stond niet in het systeem. Hij gaf aan dat ze hem in mei krijgen (uiteraard vraag ik me af hoe betrouwbaar dit is, kan ook een algemeen antwoord zijn en is sowieso erg ruim genomen).
ik vroeg indien ik ook mijn tv van 4200 euro er direct bij zou kopen wat dat met de prijs van de onkyo zou doen. Hij gaf aan dat ze dit product niet voor minder mogen verkopen, op andere producten of met het geven van extraatjes zou iets mogelijk zijn. ik ben er verder (nog) niet op in gegaan.
Volgens mij zit er maar 1 chip op de BGA gesoldeerd is ofniet?loekf2 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:20:
[...]
Volgens kenners (?) op avsforums waren het vroeger vooral de capaciteiten op het HDMI board, maar de laatste tijd vooral de BGAs waarvan de soldeerverbindingen loslaten.
Kan me iets erbij voorstellen...... paar jaar terug had je Nvidia kaarten die door het gebruik van niet-lood verbindingen problemen hadden met loslatende BGA "ballen". HDMII board zit boven de versterker met al z'n warmte. Weet nou niet of dat zo 1-2-3 te fixen is....
Mocht je geen garantie meer krijgen, wil ik op het werk wel een poging wagen (Elco`s vervangen en doorsolderen van de BGA chips met de Zevac hier op het werk.HeroS schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:17:
Nee, echt waar joh. Goh.
[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 25-04-2014 07:42 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Lees zoveel verhalen dat hij dan gemaakt is en dan de week erna weer kapot gaat.
Als ik een reactie van Onkyo heb zal ik deze even posten.
Oke dan houd het op, mocht je hem weg doen wil ik hem wel overnemen voor de hobby.HeroS schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:09:
Dat is tof van je! Bedankt! Maar heel eerlijk heb ik er geen vertrouwen meer in.
Lees zoveel verhalen dat hij dan gemaakt is en dan de week erna weer kapot gaat.
Als ik een reactie van Onkyo heb zal ik deze even posten.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Authorised for goodwill repair for parts, labour & Shipping to customer will be covered by Onkyo.
Hij word dus gratis gemaakt
Maar, de HDMI bordjes zijn op bij de repair center dus het gaat nog 1 a 2 weken duren voordat ik hem terug heb. blijkbaar stonden er nog een aantal met exact hetzelfde probleem daar klaar. Hoorde vandaag dat mijn lokale verkooppunt er deze week alleen al weer 4 heeft moeten opsturen met dezelfde klachten.
Overigens heb ik 3 weken geleden al een Denon versterker gehaald, de Onkyo gaat op Marktplaats
Op marktplaats kan ik denk ik max 150 euro voor krijgen. Dus zou dan nog 150 euro bij moeten leggen voor bv een Pioneer (vsx-923). Dus is natuurlijk wel weer dik geld.
Aan de andere kant is de kans vrij groot dat die weer kapot gaat en dan word die denk ik niet weer gratis gemaakt.
mijn 609 is vervangen voor een 616 bijvoorbeeld
Ook die had na 2 weken een HDMI plof maar die is binnen een week gefixt toen.
Nu alleen een issue met het geluid als ik mijn Amino 540 op HD zet valt het af en toe voor 2 sec weg....
Helaas is hij tijdens transport beschadig geraakt. Mijn dank daarvoor TNT post. Gelukkig alleen de kap maar kost wel 25 euro
Nu heb ik ook mn htpc aangesloten op de bd/dvd hdmi 1 in poort van mn onkyo. Als ik nu mn htpc aanzet, moet ik mn tv zelf op hdmi poort 2 zetten van mn tv en mn versterker op bd / dvd. Nu vraag ik me af, kan dit niet automatisch gaan, zodra ik mn htpc aanzet? Kan de onkyo dat signaal niet herkennen en automatisch over switchen?
Ik heb het idee dat probleem 1 probleem 2 veroorzaakt.... Wie kan me helpen?
Hi HeroS,HeroS schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:54:
Goed nieuws!
Authorised for goodwill repair for parts, labour & Shipping to customer will be covered by Onkyo.
Hij word dus gratis gemaaktDat is wel heel coulant van Onkyo.
Ik ben niet nieuw op tweakers maar wel nieuw op het forum. Heb zelf een 609 en exact hetzelfde probleem. Na een paar minuten googlen kwam ik (gelukkig) al veel tegen dat ik niet de enige ben.
Ben erg benieuwd hoe je het aangepakt hebt, ik heb mijn versterker via HiFi-Corner gekocht. Zou je mij een PM willen sturen?
Cheers!
Klacht indienen bij TNT, de chauffeur is aansprakelijk. Als je het natuurlijk goed ingepakt hebt.HeroS schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:12:
Versterker is bij reparateur aangekomen en ze gaan hem maken onder garantie.
Helaas is hij tijdens transport beschadig geraakt. Mijn dank daarvoor TNT post. Gelukkig alleen de kap maar kost wel 25 euro
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 29-04-2014 08:42 . Reden: Typo ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En? Heb ik al een tijd geleden laten toevoegen in de PW en een aantal winkels geven aan binnen 3 dagen te kunnen leveren: http://tweakers.net/product/368975/onkyo-tx-nr636/loekf2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:57:
Bij de US tak van Amazon is de TX-NR636 opgedoken... bestelbaar,, dus zal niet zo heel lang meer duren
Vandaag contact gehad met HiFi-corner. Ze vragen mij via de officiële weg contact op te nemen met hun technische dienst, deze sturen mij dan de papieren om de versterker te versturen en sturen hem door naar Repair centre. Beetje omslachtig, maar coulant. Ze garanderen níet dat het gratis is maar hebben nog geen enkel geval meegemaakt waar onkyo dit niet uit goodwill repareert! Keep you posted!
@chronix112
je moet gewoon rechtstreeks contact opnemen met Onkyo (kan via website). Anders gaat het een eeuwigheid duren en gratis maken zit er dan niet in.
je moet gewoon rechtstreeks contact opnemen met Onkyo (kan via website). Anders gaat het een eeuwigheid duren en gratis maken zit er dan niet in.
[/quote]
Contact opgenomen met Onkyo, dat werkt beter

Anoniem: 485293
Maar dacht dat het toeval was, verder geen aandacht aan besteed en een andere poort gebruikt.
En sinds vorig jaar heb ik plotseling nog maar 1 werkende poort meer.
Contact gehad met repair center van Onkyo en kost me minimum 300euro voor een nieuw hdmi bord te laten plaatsen. Dus nee dat doe ik echt niet.
Verder met Onky support nog contact gehad om te vragen of ik nergens zelf een hdmi bord kon kopen en het zelf vervangen maar dat doen ze blijkbaar niet.
Ik denk er dus aan om nu een TX-NR636 (beschikbaar bij cooblue voor 599) of 737 te kopen ... twijfel nog tussen de 2. Alleen hoop ik dat ik deze keer meer geluk ga hebben met het product want ik had toch verwacht iets langer te doen met die receiver.
YouTube: How to fix an Onkyo receiver - TX-SR606 - By Ed
en
http://www.speaktothegeek...to-fix-an-onkyo-tx-sr606/
Is volgens mij redelijk simpel te doen/te proberen.
Anoniem: 485293
Misschien dat ik het wel es probeer als ik mijn nieuwe heb ... als het dan helemaal misgaat zit ik niet zonder.
Heb je wel eerst het probleem aan onkyo voorgelegd? Ik wacht nu op antwoord van hun maar denk (hoop) dat het wel goedkomt. Ik heb ze via hun FB gecontacteerd.Anoniem: 485293 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:40:
Ik heb nog nooit een soldeerbout in mijn handen gehad
Misschien dat ik het wel es probeer als ik mijn nieuwe heb ... als het dan helemaal misgaat zit ik niet zonder.
Toch zou ik als ik jou was eens kijken naar wat condensatortjes en desnoods iemand laten solderen, nu doet hij het toch al niet!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
En hoe geeft de tv dan zijn audio? Wat is dan het nut van dat hele ARC gedoe?Gizz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:59:
Gewoon alles via HDMI aansluiten en niks met optische ingangen doen? ARC is hier niet van toepassing, alle bronnen zijn immers op je receiver aangesloten, de tv zelf zal geen audio naar de receiver sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door Acemath op 02-05-2014 13:10 ]
Als alles direct op de receiver aangesloten is (wat het handigst is o.a. omdat je dan alleen op de receiver van input hoeft te wisselen) gaat er geen geluid van de tv naar de receiver. Wel andersom. Dus je maakt geen gebruik van ARC.
[ Voor 33% gewijzigd door Gizz op 02-05-2014 13:36 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zoals Gizz zegt, alles via HDMI is het beste. Ik hoop wel dat je de bon van de verkoper hebt mogen ontvangen? Hehe!Acemath schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:55:
Heb een onkyo Tx-nr609 kunnen kopen voor een appel en een ei, maar ik heb een vraagje hierover. Ik heb dus een PS3, een blu-ray speler, een mediaplayer en dan de tv. Hoe kan ik deze allen het beste aansluiten? IK heb een optical cable voor de blu ray speler, en een optical voor de PS3. Kan ik de optical van de mediaplayer aansluiten op 1 van beide optical uitgangen? Aangezien er bij 1tje staat GAME en bij de andere TV. Dus ik moet de settopbox, blu-ray speler etc aansluiten via de HDMI en dan de TV via HDMI OUT aansluiten aan de 609? Beide toestellen ondersteunen ARC.
Dit topic is gesloten.