Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:42:
[...]

Mijn 509 ging ook defekt alleen dat was ongeveer 2 a 3 weken voordat de garantie was verlopen. Opgestuurd naar Coolblue en binnen de 14 dagen retour. Had in de tussentijd ook een mail naar Onkyo gestuurd over de verkrijgbaarheid van de HDMI borden, die was waarschijnlijk defect. Na een paar dagen een mail dat mijn Onkyo was gerepareerd en ongeveer een dag later een mail van Onkyo dat ik maar wat blij mocht zijn dat ze hem toch nog maar gemaakt hadden. Kwam neer op een soort van coulance, ik had nog garantie. Coulance?
Zal mij benieuwen of ze van Onkyo nog reageren en wat er dan voor jou uitkomt.
Das beter werk.
Mijn 626 is nu al 2 maand weg, omdat die een plop geeft bij het overschakelen van radio zenders en een dikke plof. Ik snap niet echt waarom dat zolang moet duren. |:(

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Gisteravond had ik mijn 626 aanstaan en de tv. Op eens begon het beeld af en toe flitsen te geven terwijl ik naar muziek luisterde. Zou mijn hdmi board de geest gaan geven? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31
Vraagje, ik heb een 616 waar ik erg tevreden over ben maar de laatste tijd valt het me op dat ik regelmatig audio drops heb met sommige DD tv zenders (upc horizon) maar ook met mijn htpc. Bij house of cards viel me dit echt op. Het geluid valt dan een fractie weg (minder dan een seconde). Op het net lees je hier wel meer over, dat het signaal niet goed verstuurd en verwerkt wordt. Zijn hier meer mensen die daar last van hebben?

Btw, zojuist de laatste firmware geïnstalleerd en maakt geen verschil.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Normaal kick ik niet zo snel... Maar ben toch benieuwd of ik nou de enige ben...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Helaas mag/moet ik me hier ook komen melden.
Ik heb sinds ruim 2 jaar een tx-309. Altijd heel tevreden over geweest (en eigenlijk nog steeds), maar sinds een paar dagen heb ik een probleem. De receiver speelt geen pcm-geluid meer af. Alles werkt prima, DTS, de hele rambam, behalve pcm. Het infoknopje geeft netjes aan dat er pcm binnenkomt, en het uitgaande signaal wordt ook weergegeven, maar niente geluid.
Ik heb het vanaf verschillende bronnen en hdmi-kanalen geprobeerd, maar het is overal hetzelfde.

Iemand een idee? Kan het bv zijn dat er één bepaald circuitje ofzo kapot is?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:29:
Normaal kick ik niet zo snel... Maar ben toch benieuwd of ik nou de enige ben...
Je bent niet alleen, ik heb er ook last van en wat vaker bij House of Cards. Gelukkig is het aantal milliseconden zo laag, dat de receiver niet het bitstream signaal verliest.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bra-Jo schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:07:
Helaas mag/moet ik me hier ook komen melden.
Ik heb sinds ruim 2 jaar een tx-309. Altijd heel tevreden over geweest (en eigenlijk nog steeds), maar sinds een paar dagen heb ik een probleem. De receiver speelt geen pcm-geluid meer af. Alles werkt prima, DTS, de hele rambam, behalve pcm. Het infoknopje geeft netjes aan dat er pcm binnenkomt, en het uitgaande signaal wordt ook weergegeven, maar niente geluid.
Ik heb het vanaf verschillende bronnen en hdmi-kanalen geprobeerd, maar het is overal hetzelfde.

Iemand een idee? Kan het bv zijn dat er één bepaald circuitje ofzo kapot is?
Bescheiden kickje. :) Ondertussen ben ik erachter dat er wel wat geluid uitkomt, alleen heel zacht. Normaal kijk ik op standje 25 ongeveer, en om bij pcm geluid te krijgen, moet ik naar 60-65 om iets te horen.
Bueller? Anyone? Anyone?

Nomen nescio

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Bra-Jo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:27:
[...]

Bescheiden kickje. :) Ondertussen ben ik erachter dat er wel wat geluid uitkomt, alleen heel zacht. Normaal kijk ik op standje 25 ongeveer, en om bij pcm geluid te krijgen, moet ik naar 60-65 om iets te horen.
Bueller? Anyone? Anyone?
heeft de bron miss een voorversterker met volumeregeling? En dat bij pcm de voorversterker de volumeregeling gebruikt en bij dts enzo niet.... Bij pcm staat hij dan miss zacht?

Wilde gok hoor

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Mijn 626 is nu ter reparatie opgestuurd; kreeg van Onkyo het advies em terug te sturen naar de winkel. Ben benieuwd wanneer ik em terug kan verwachten :)

• renzo4000
Lip schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:21:
[...]

Je bent niet alleen, ik heb er ook last van en wat vaker bij House of Cards. Gelukkig is het aantal milliseconden zo laag, dat de receiver niet het bitstream signaal verliest.
Het viel me de laatste tijd op dat het ook gebeurt bij UPC (Horizon) op de HD zenders met DD5.1. Niet zo erg als bij House of Cards (daar komt het een keer of 10 - 15 voor per aflevering schat ik) maar toch zeker een paar keer per avond terwijl het eerder incidenteel gebeurde.

Klaarblijkelijk heeft het iets maken met de "sterkte" van de bitstream oid waar Onkyo moeite heeft met lage bitstreams of zo. Op het internet lees je genoeg van dit soortgelijke problemen waar vooral Onkyo mee kamt. Ik hoop alleen niet dat het erger wordt want dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn, terwijl ik verder erg tevreden ben over mijn 616 (en hiervoor 507). Het schijnt wel opgelost te zijn als je het geluid via optical laat lopen, maar dat is voor mij geen oplossing.

Ik heb overigens wel een mailtje gestuurd naar de supportafdeling van Onkyo... maar nog geen respons terug gehad.

• Lip
  • Niet online
Ik ben benieuwd, naar het antwoord dat je krijgt. Wellicht kunnen ze dat bij Onkyo oplossen d.m.v. een firmware update.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

RvP32 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:06:
[...]

heeft de bron miss een voorversterker met volumeregeling? En dat bij pcm de voorversterker de volumeregeling gebruikt en bij dts enzo niet.... Bij pcm staat hij dan miss zacht?

Wilde gok hoor
Tnx voor het meedenken. :)
Ik heb verschillende bronnen gebruikt en bij beiden met het volume gespeeld, geen verschil. Ik heb mijn probleem nu ook op het eigen supportforum van Onkyo gezet en bij AVS forum, hoop dat daar misschien wat vandaan komt. Ik ga van t weekend nog even iets proberen met audio over optical of digital coax ipv HDMI, misschien dat dat werkt. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe receiver...

Nomen nescio

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

peet1965 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:27:
Gisteravond had ik mijn 626 aanstaan en de tv. Op eens begon het beeld af en toe flitsen te geven terwijl ik naar muziek luisterde. Zou mijn hdmi board de geest gaan geven? Iemand hier ervaring mee?
Een collega van mij heeft gisteren toevallig 5 nieuwe elco's op het switchboard gesoldeerd. Ik had ook de flitsen, uitval en vertekend beeld op al mijn hdmi aansluitingen.
Die hele Onkyo lijn is echt rampzalig slecht.... Gelukkig heb ik hier al een klein jaar een mooie Denon versterker staan. Een vriend van mij gaat de Onkyo testen, en ik laat hier wel weten wat het resultaat is.

Maar inderdaad lijkt het er op dat jij hetzelfde probleem ervaart :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:26:
[...]
Heel verhaal over een wegvallende bitstream signaal
Ik heb hier ook last van in de vorm van "Glitches" met house of cards op mijn laptop, die het audio signaal van de laptop afspeelt als PCM over de koptelefoon uitgang in stereo. Hierdoor denk ik dat het niet aan de receiver ligt.

Wellicht dat je er last van hebt bij UPC (Horizon) vanwege slechte in huis COAX bekabeling, of dat buitenshuis werkzaamheden zijn geweest in de straat of in de buurt, en dat het daardoor slechter is geworden. Of slechte montage van de "groene" kabel op het overnamepunt.
De kwaliteit van het signaalsterkte is te meten op CI+ televisie toestellen en kabel receivers. Kan je even kijken hoe sterk dat signaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lip schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Ik heb hier ook last van in de vorm van "Glitches" met house of cards op mijn laptop, die het audio signaal van de laptop afspeelt als PCM over de koptelefoon uitgang in stereo. Hierdoor denk ik dat het niet aan de receiver ligt.

Wellicht dat je er last van hebt bij UPC (Horizon) vanwege slechte in huis COAX bekabeling, of dat buitenshuis werkzaamheden zijn geweest in de straat of in de buurt, en dat het daardoor slechter is geworden. Of slechte montage van de "groene" kabel op het overnamepunt.
De kwaliteit van het signaalsterkte is te meten op CI+ televisie toestellen en kabel receivers. Kan je even kijken hoe sterk dat signaal is?
Net even op mijn laptop aflevering 2 getest waarbij tussen 1:20-1:40 een of twee drops zitten als ik via de receiver luister. Via VLC op de laptop heb ik dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Heb je de HDMI kabel tussen je pc en receiver langs een of meerdere stroomkabels lopen?

http://www.avsforum.com/t...e-to-hdmi-cords-a-problem

In het geval dat het zo is, zou ik de HDMI kabel buitenom leggen om te kijken of dat de situatie verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bedankt voor de tip, ik kan het op z'n minst proberen uiteraard maar verwacht niet dat dit het probleem is zeker niet als je ziet dat er heel veel soortgelijke topics lopen op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 12:07
Beste Leden!

Ik ben eigenaar van een TX-NR626 receiver met een canton 125mx 5.1 speakerset voor de films.
Prima combinatie, doch wil ik het uitbreiden zodat het geluid via mijn platenspeler meer body geeft.
Het geluid (stereo uiteraard) uit de 2 voorste speakertjes is, voor zijn omvang, buitensporig helder alleen mis ik toch wat.

Nu is het een 7.2 receiver dus zat ik te denken of het volgende mogelijk is:
De twee front speakers naar de zijkant plaatsen en deze front vervangen door bijvoorbeeld Q Acoustics 2050i.
zodat ik mijn films voortaan 7.2 afspeel (5.1 canton 125mx + Q Acoustics 2050i op de front aansluitingen) en mijn platen afspeel via de Q Acoustics 2050i en de onkyo phono op stereo zet.

Mijn vraag als audioleek is of dit mogelijk is, gezien de boxen andere wattages hebben (geen idee of dit invloed heeft) en ik dus geen achteruitgang heb op zowel film als muziekgebied.

mvg

Martijn van Hooff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Ik heb een kwartje in de Google®matic voor je gegooid mvanhooff.
http://lmgtfy.com/?q=Mixing+and+Matching+Speakers+&l=1
Wanneer krijg ik mijn kwartje terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
let me google that for you: Policy

Edit:
Let me google that for you; was it that hard komt mij altijd nogal denigrerend over (waarom geen google link) maar de vraagsteller is er helemaal happy mee dus het zal wel.

[ Voor 66% gewijzigd door technorabilia op 22-02-2014 17:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Nog iets constructiefs te melden, of reageer je alleen maar op de "policy" om mijn oren heen te slaan?

Edit : De tekst die ik in subscript heb gezet is bedoeld, om te laten zien dat post zelf niet in die context gezien moet worden. De laatste keer dat ik kreten heb gebruikt als "RTFM" zijn van een decennia terug.

[ Voor 51% gewijzigd door Lip op 22-02-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
Lip schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:39:
Ik heb een kwartje in de Google®matic voor je gegooid mvanhooff.
http://lmgtfy.com/?q=Mixing+and+Matching+Speakers+&l=1
Wanneer krijg ik mijn kwartje terug :P
Thanks, kwartje mag je best komen halen ;)!
Ik ben verder gaan googlen en dacht ineens aan zone 2, het kan aan mij liggen, maar ik zou natuurlijk 2 boxen op zone 2 kunnen dumpen, en dan LP's afspelen op zone 2 op stereo en als ik film wil kijken op de 5.1 van Canton. Ik heb de stereo speakers nog niet, maar misschien is dan voor het oog mooi als het ook 2 canton's worden.

Of zit ik er nog naast ;). Heb je nog een kwartje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Zone II is daar prima geschikt voor, houd er wel rekening mee dat zone II alleen gebruikt kan worden om analoge bronnen, de USB, en netwerk functie gebruikt kunnen worden. Op zone II kan je geen HDMI (audio) bronnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvanhooff schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:21:
[...]
Thanks, kwartje mag je best komen halen ;)!
Ik ben verder gaan googlen en dacht ineens aan zone 2, het kan aan mij liggen, maar ik zou natuurlijk 2 boxen op zone 2 kunnen dumpen, en dan LP's afspelen op zone 2 op stereo en als ik film wil kijken op de 5.1 van Canton. Ik heb de stereo speakers nog niet, maar misschien is dan voor het oog mooi als het ook 2 canton's worden.

Of zit ik er nog naast ;). Heb je nog een kwartje voor me?
Waarom zo moeilijk doen? Er 7.X van maken is gewoon mogelijk en dan heb je de nadelen van Zone 2 niet. Je kan zelfs alleen de fronts vervangen voor andere speakers. Nadeel is dan wel dat je twee speakers op de plank hebt liggen. Qua vermogen en impedantie loopt het allemaal zo'n vaart niet. Ben alleen wel benieuwd hoe je films gaat ervaren. Als de fronts meer body krijgen is de kans dat de center wat achter blijft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
Was een beetje omdat Lip me deze link gaf: http://www.audioholics.co...ing-and-matching-speakers

Nu kom ik meerdere forums tegen waar ze eigenlijk niet echt van een probleem spreken 8)7 , alleen wat je zelf aangeeft lijkt me inderdaad wel een tegenvaller. Ik wil de stereo speakers denk ik alleen voor radio, streaming en phono gaan gebruiken dus lijkt mij Zone 2 toch wel de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Normaliter is het zo dat als je muziek luistert al je speakers hetzelfde merk moeten zijn voor een mooi homogeen geluidsbeeld. Meestal zelfs exact hetzelde type front/rear als je multi-stereo of quadrafonische muziek luistert.
Ook voor films is het fijn als alle gewone luidsprekers van hetzelfde merk en bij voorkeur ook uit deze serie zijn. In films zitten vaak ook geluiden die langzaam van de ene luidspreker naar de andere gaan. Als de luidsprekers verschillende klankeigenschappen hebben, zal je meer de luidprekers horen i.p.v. het geluid dat ze (re)produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvoorintholt
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09-2022
Onze Denon DRA-335R is na bijna 23 jaar trouwe dienst overleden. Zit nu wat te neuzen en lees goede verhalen over de Onkyo TX-8050. Is dat een realistische vervanger of een heel andere klasse? Onze speakers (B&W DM601) zijn nog prima, is dat een goede combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hmm, vandaag krijg ik mn 626 terug, er is kennelijk niets mee aan de hand volgens het 'reparatie' center. Lijkt me vrij dubieus, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De elco wisseltruc heeft voor mijn Onkyo TX-SR606 in ieder geval niet geholpen. Kansloos...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb sinds kort een 313 bij mijn PC staan, aangesloten op mijn monitor (Dell Ultrasharp 2707WFP).

Nu vraag ik mij af, met HDMI passthrough heb ik neem ik aan geen inputlag via de versterker, maar wat als ik de audio via de receiver wel gebruik, heb ik input lag bij alle modi behalve de game modus, of hoe werkt dat precies? Ik speel op de PC veel FPS games, dus dat zou best belangrijk zijn...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Ik heb een TX-NR717, hierop heb ik een 5.1 systeem aangesloten en ook de 2 extra zones zijn in gebruik.
Mijn 5.1 set is de Consono 35 Mk3 van Teufel (http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html)
Op de website staat dat de speakers een impedantie heeft van 4 - 8 Ohm, maar op de speakers zelf staat wel 4Ohm.
Mijn NR717 zou een impedantie geven van 4 Ohm - 16 Ohm of 6 Ohm - 16 Ohm, al zit in de instellingen enkel de optie van 4 of 6 (of duid dit enkel op de begin range....) (http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr717-80257.html)

Mijn boxen in de andere zones hebben een impedantie van 8 Ohm.

Ik hoor van sommigen dat dit geen goede opstelling is. Dat alle boxen dezelfde impedantie moeten hebben.

Of moet ik dit begrijpen dat wanneer ik 4 Ohm instel dat ik speakers kan aansluiten met een impedantie tussen 4 en 16 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Uit de manual:
Speaker Impedance

4ohms:
Selecteer als de impedantie van een luidspreker
4 ohm of meer is maar minder dan 6.

6ohms:
Selecteer als de impedantie van alle
luidsprekers tussen 6 en 16 ohm ligt.
Je kunt per speaker aangeven wat de impedance is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
ravenger schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:30:
Uit de manual:

[...]

Je kunt per speaker aangeven wat de impedance is toch?
Zover ik heb gezien, is er enkel een algemene instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 13:51
Zit te twijfelen over de aanschaf van een Onkyo NR 616 (nu voor 330 euro bij Redcoon)
Deze wil ik de komende tijd nog gaan gebruiken met mijn oude speakers (philips HTS 5520) en een tweede handse actieve subwoofer erbij aanschaffen. Aangevuld met twee 'goedkope' speakers in zone 2.
Over 1 of 2 jaar (na mijn verhuizing) wil ik deze zet dan uitbreiden met nieuwe speakers (5.1 of 7.1)

Op het internet lees ik echter over een aantal problemen met de NR 616 (o.a. met passive passtrough). Zijn er hier mensen die specifieke problemen hebben met de NR616?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 07:30
wars schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:11:
Zover ik heb gezien, is er enkel een algemene instelling.
Dat is normaal. Er zullen (vrijwel) geen apparaten zijn waar het per speaker kan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:50:
[...]

Dat is normaal. Er zullen (vrijwel) geen apparaten zijn waar het per speaker kan.
Dus... gaat mijn opstelling problemen geven op termijn? Of kan deze Onkyo om met speakers met verschillende impedanties?

Main zone: 5.1 set - 4 Ohm
Zone 2: 2.0 - 8 Ohm
Zone 3: 2.0 - 8 Ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wars schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:27:
[...]
Dus... gaat mijn opstelling problemen geven op termijn? Of kan deze Onkyo om met speakers met verschillende impedanties?

Main zone: 5.1 set - 4 Ohm
Zone 2: 2.0 - 8 Ohm
Zone 3: 2.0 - 8 Ohm
Elke receiver kan omgaan met speakers van verschillende impedanties. Alles wat je aanhaalt is nominale impedantie en over het gehele bereik gemeten. Speakers dippen veelal tot 4 - 5 Ohm en kunnen verder dan 12 - 16 Ohm doorlopen afhangende van de frequentie die ze weergeven. Die kan binnen je 5.1 dus al verschillen.

En mocht het een issue zijn dan heeft Zone 2 een hogere impedantie wat minder issue zal geven dan andersom. Als in beter op 4 Ohm instellen en speakers van > 4 Ohm dan andersom. Maar ik vraag me altijd nog af of zo'n 4 - 6 Ohm-optie echt zin heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admaawe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb sinds november 2013 een Onkyo tx-nr818, Prima receiver.
mooi warm geluid ook in strereo, veel mogelijkheden en een strak uiterlijk.
Alleen de bediening van alle steaming / netwerk via de app, is gewoon slecht.
Jammer dat fabrikanten van receivers, weinig aandacht aan de ergonomie van hun bedingen software besteden.
Om die reden ben ik daar dan ook mee gestopt.
Ik heb een Sonos connect aangeschaft als muziek streamer, wat een verademing.
hun software is echt super goed.
Onkyo zou een voorbeeld aan de bediening kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Sinds een aantal maanden heb ik onderstaande set:

- Onkyo TX-NR616 (deze is al iets ouder)
- Front: Boston Acoustics A25
- Center: Boston Acoustics A225C
- Rear: Boston Acoustics A23
- BK XLS200 FF

Ik weet niet of ik in het goede topic zit voor deze vraag, dit topic lijkt me wel geschikt.

Voor het instellen heb ik een beetje op internet gekeken, dit is aardig gelukt. Maar één ding valt me op, de center speaker klinkt vergeleken met de front speakers een stuk minder mooi. Het geluid uit de center speaker lijkt veel minder helder te zijn. Als er bijvoorbeeld een mannen stem uit de center speaker komt, lijkt deze veel zwaarder te klinken. Uit de front speakers klinkt dit veel beter.
Ik heb dingen geprobeerd zoals center crossover hoger en lager, volume zachter, afstanden aangepast en dingen geprobeerd met de EQ. De center blijft heel anders klinken.

Een aantal weken geleden heb ik Audyssey uitgevoerd met de microfoon, nu is het geluid wel mooi uit de center. Maar nu vind ik muziek die ik als 2.1 afspeel weer minder mooi. Het liefst wil ik het gewoon goed krijgen zonder Audyssey.

Klopt het dat de Boston Acoustics A225C een stuk minder helder is? Doe ik iets fout? Is er iets kapot in de speaker? Of hoort het gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Anoniem: 304171 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:06:

Klopt het dat de Boston Acoustics A225C een stuk minder helder is? Doe ik iets fout? Is er iets kapot in de speaker? Of hoort het gewoon zo?
Afgaande van jouw conclusie komt dit 1 op 1 overeen met een review van digitaltrends:

he center channel, however, did not seem to follow the same sonic signature as the rest of the speakers. For whatever reason, we felt like dialogue in the movie clips we used didn’t have the clarity or definition we expected. We tried swapping an A 25 bookshelf into the center channel position and, frankly, preferred its performance. The center channel’s lack of high frequency seems out of place considering the same tweeter is in use as the rest of the speakers.

http://www.digitaltrends....ustics-a-series-review/2/

Oftewel, gewoon nog een A25 op de kop tikken en die inzetten als center en de 225c wegmikken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 03-03-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 09:36
Ik heb een raar probleem met mijn onkyo NR509. Als ik de NET functie selecteer blijft hij vastzitten op "initializing". Ik heb het apparaat al gereset en toen werkte het weer even. Nu, een paar dagen later, heb ik hetzelfde probleem weer. Helaas heb ik geen garantie meer. Tevens zijn de firmwareupdate opties in het menu grayed out. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 23:43
Kan iemand mij helpen met hetvolgende. Ik heb een TX NR 609 receiver. Wil zelf overstappen op een simpelere receiver. Vandaar ook de verkoop. Ik heb de audissey mic niet meer kunnen vinden. Ik heb dat ding nooit gecalibreerd trouwens, was misschien wel handig geweest.

Weten jullie of de receiver te calibreren is met een mic van Sony. Heb deze van familie lid, nieuw en ook bestemd om een Sony versterker mee te calibreren. Of werkt het alleen met de meegeleverde mic van Onkyo?

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Stvn21 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:44:
Ik heb een raar probleem met mijn onkyo NR509. Als ik de NET functie selecteer blijft hij vastzitten op "initializing". Ik heb het apparaat al gereset en toen werkte het weer even. Nu, een paar dagen later, heb ik hetzelfde probleem weer. Helaas heb ik geen garantie meer. Tevens zijn de firmwareupdate opties in het menu grayed out. Iemand nog tips?
Sluit even de rest van je netwerk uit door je versterker direct op je modem aan te sluiten met een UTP en je router even uit te schakelen (of als je zo'n alles in één box hebt: koppel je overige apparaten even af). Het schijnt dat de Onkyo's soms van streek raken door bepaald verkeer in het netwerk. Verder kan het wel zijn dat er nieuwe firmware is, die je níet via het menu kan binnenhalen. Dit kan je evt vinden op de Onkyo site.
kpnsvn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:46:
Weten jullie of de receiver te calibreren is met een mic van Sony. Heb deze van familie lid, nieuw en ook bestemd om een Sony versterker mee te calibreren. Of werkt het alleen met de meegeleverde mic van Onkyo?
Ik denk dat dat wel werkt: het zijn an sich vrij basic omnidirectionele microfoons met universele aansluiting. Doe eens gek en probeer het :+

In het ergste geval staan je speakers verkeerd gekalibreerd.

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 04-03-2014 11:12 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
noes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:10:
[...]

Sluit even de rest van je netwerk uit door je versterker direct op je modem aan te sluiten met een UTP en je router even uit te schakelen (of als je zo'n alles in één box hebt: koppel je overige apparaten even af). Het schijnt dat de Onkyo's soms van streek raken door bepaald verkeer in het netwerk. Verder kan het wel zijn dat er nieuwe firmware is, die je níet via het menu kan binnenhalen. Dit kan je evt vinden op de Onkyo site.
Over Net updaten met mijn 509 is me eigenlijk nog nooit gelukt, maar via USB nooit problemen gehad, scheelt ook wat gesleep met kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
[...]

Ik denk dat dat wel werkt: het zijn an sich vrij basic omnidirectionele microfoons met universele aansluiting. Doe eens gek en probeer het :+

In het ergste geval staan je speakers verkeerd gekalibreerd.
Ja je hebt gelijk haha, zal vanavond eens een poging wagen. De vraag had ik eigenlijk gesteld omdat bij aanschaf een Audissey mic was meegeleverd, maar kan me herinneren dat het geen superdeluxe ding is zoals de audissey pro spul, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kpnsvn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:58:
[...]
Ja je hebt gelijk haha, zal vanavond eens een poging wagen.
Dat gaat niet veel zin hebben imho. Denk dat je wel degelijk een originele/compatible mic nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:03:
[...]

Dat gaat niet veel zin hebben imho. Denk dat je wel degelijk een originele/compatible mic nodig gaat hebben.
Oke, ga proef op de som nemen. Blijft tenslotte een line in stekker (3,5 mm jack plug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kpnsvn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:13:
[...]
Blijft tenslotte een line in stekker (3,5 mm jack plug)
Onkyo, Marantz en Denon gebruiken allemaal sinds een tijdje de ACM1HB microfoon (Eiffeltoren model), deze is uitwisselbaar (niet op receivers die nog de platte microfoon hadden). Andere merken/types zijn useless.

Maar goed, proberen en wellicht nog tevreden zijn met een brakke calibratie kan geen kwaad d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 04-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:24:
[...]

Onkyo, Marantz en Denon gebruiken allemaal sinds een tijdje de ACM1HB microfoon (Eiffeltoren model), deze is uitwisselbaar (niet op receivers die nog de platte microfoon hadden). Andere merken/types zijn useless.

Maar goed, proberen en wellicht nog tevreden zijn met een brakke calibratie kan geen kwaad d:)b
Hmm... Is er iemand hier die zo een ding nog heeft en waar ik die van ken lenen? :) Liefst omgeving Eindhoven of Amsterdam.

Hoeveel kosten die dingen trouwens en worden die los verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
kpnsvn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Hmm... Is er iemand hier die zo een ding nog heeft en waar ik die van ken lenen? :) Liefst omgeving Eindhoven of Amsterdam.

Hoeveel kosten die dingen trouwens en worden die los verkocht?
Alles is tekoop :)

http://www.ebay.com/sch/i...ic+calibration+microphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
kpnsvn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:46:
Kan iemand mij helpen met hetvolgende. Ik heb een TX NR 609 receiver. Wil zelf overstappen op een simpelere receiver. Vandaar ook de verkoop. Ik heb de audissey mic niet meer kunnen vinden. Ik heb dat ding nooit gecalibreerd trouwens, was misschien wel handig geweest.

Waarom zou je dat willen? 't Gaat je alleen meer geld kosten, en je moet inleveren op features. Hier ga je gegarandeerd spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:24
Ik had een Onkyo 609, maar die was kapot gegaan. Nu bieden ze mij een Onkyo 616 aan. Dit is opzich wel een goede deal toch? Of ga ik er op bepaalde punten op achteruit? En dan bedoel ik niet op de grote punten, zoals 7.1 etc. Maar meer de kleinere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Op http://onkyo.nl/ kan je de producten zoeken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
noes schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:11:
Op http://onkyo.nl/ kan je de producten zoeken en vergelijken.
Klopt, de 609 zag ik daar niet meer tussen te staan. Via een andere link kwam ik er wel weer bij. Heb hem genomen. Nu zien dat bij deze wel het HDMI bord heel blijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik had precies hetzelfde en binnen 3 weken plofte mijn nieuwe 616 toen... die is gefixed (productie van die bordjes is blijkbaar weer op gang) maar na de reparatei werkt hij op zich goed.
Op 1 puntje na: op volledig onvoorspelbare basis valt af en toe het geluid uit voor een seconde of 2.
Het is net of hij de synchronisatie verliest en mijn 609 had het eerst ook tot ik een andere HDMI kabel gebruikte voor die input.
Ik heb inmiddels 4 kabels gebruikt maar heb het nog....
ik gebruik een Amino PVR op deze ingang en direct op de tv aangeloten heb ik het niet en ik heb ook een van mijn andere aangesloten apparaten hier nog niet op kunnen betrappen.
Ik heb hem nog neit aangesloten gehad op een andere ingang maar wellicht is er ergens een instelling die ik heb gemist?
iemand enig idee?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
DRuw schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:38:
Ik had precies hetzelfde en binnen 3 weken plofte mijn nieuwe 616 toen... die is gefixed (productie van die bordjes is blijkbaar weer op gang) maar na de reparatei werkt hij op zich goed.
Op 1 puntje na: op volledig onvoorspelbare basis valt af en toe het geluid uit voor een seconde of 2.
Het is net of hij de synchronisatie verliest en mijn 609 had het eerst ook tot ik een andere HDMI kabel gebruikte voor die input.
Ik heb inmiddels 4 kabels gebruikt maar heb het nog....
ik gebruik een Amino PVR op deze ingang en direct op de tv aangeloten heb ik het niet en ik heb ook een van mijn andere aangesloten apparaten hier nog niet op kunnen betrappen.
Ik heb hem nog neit aangesloten gehad op een andere ingang maar wellicht is er ergens een instelling die ik heb gemist?
iemand enig idee?
Dat wegvallen van het geluid had ik met mijn 609 ook. Was ook deels de rede van retour zending. Dit schept weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Ik kan dus niet eens checken of er een FW update is want de knop is grayed out in het menu. Ik kan dus ook niet checken wat de huidige versie is.

Ik ga vanavond even direct op mn modem testen. Maartoch heb ik het gevoel dat er iets mis is met het ding. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Laatste firmware moet perse via USB, dus gewoon downloaden via onkyo. Let op, het proces kan bijna een uur duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 23:51

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Long shot maar wie weet... Ik heb sinds enkele weken een 626 en heb een vreemd Bluetooth probleem i.c.m. mijn Asus T100 (Windows 8.1). Ik gebruik bluetooth om Spotify te af te spelen via een mobile device. Dat is stukken gebruiksvriendelijker dan de Spotify interface van Onkyo zelf, zeker bij het intypen van zoekopdrachten.
Via mn Nokia Lumia 820 (Windows Phone 8 ) en iPad2 geen probleem. Maar als ik bluetooth-connectie maak met mn Asus T100 verdwijnt binnen de kortste tijd mijn wifi verbinding (op de Asus). Het icoontje in de taakbalk geeft nog voldoende signaal, maar er is geen enkele verbinding met de modem.
Uiteraard heb ik de jongste drivers en heb ik de wireless adapter allerlei settings geprobeerd, mede op basis van tips in het Asus T100 topic. Helaas geen resultaat.. Overigens kan ik met de Asus T100 wel prima verbinding maken met een bluetooth speaker (JBL Charge).

Toevallig iemand dezelfde ervaring met de bluetooth van Onkyo in combinatie met Windows (8.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof de asus de onkyo herkent als een Bluetooth apparaat waarmee een internetverbinding kan worden opgezet, waarna hij die prefereert boven de wifi verbinding. Geen idee of dat een asus of een onkyo probleem is. Je zou wellicht kunnen spelen met de metric van de Bluetooth netwerkadapter, zodat die niet meer de voorkeur krijgt over wifi?

Maar waarom niet gewoon de onkyo remote app installeren op je smartphone en/of tablet? Daarmee kan je een stuk aangenamer door spotify navigeren dan via het inderdaad wat archaïsche menu op de onkyo zelf.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 04-03-2014 22:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
renzo4000 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:23:
Laatste firmware moet perse via USB, dus gewoon downloaden via onkyo. Let op, het proces kan bijna een uur duren!
Weet jij nog een manier hoe ik de firmware kan updaten als ik niet bij de volgende opties kan komen? (Network setup & Update)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ReRDVrll.jpg

Als ik NET of USB als input selecteer blijft hij constant in het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qjd5ozWl.jpg

Ik heb al meerdere keren het apparaat gereset maar helaas blijven de opties in het menu grayed out :(

Plotseling doen de opties in het menu het wel. Hij is aan het updaten ATM! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Stvn21 op 04-03-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb met mijn 509 ook een aantal keer meegemaakt dat ik de stroom eraf moest halen om weer bij en op het netwerk te kunnen. Ook een vriend met een 414 ervaart dit zo nu en dan. Moet de laatste firmware ook nog ophalen, maar vooralsnog werkt het ding van mij prima en zonder horten of stoten.

Net nog een iPod gekoppeld die ik nog had liggen, pakt hij ook gelijk op. Zal met mijn iPhone ook wel zo zijn zolang ik hem nog heb, maar daar heb ik toch geen muziek op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Naja, update is gelukt. Al binnen 5 minuten. Terwijl op de onkyo site staat dat het 15-40 minuten zou moeten duren. Maargoed, ik heb de firmwareversie in het menu opgezocht en het is idd de laatste. Hopelijk blijft ie nou goed werken. Al bijna 3 jaar veel plezier aan :) thanks iedereen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 23:51

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Orion84 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:18:
Klinkt alsof de asus de onkyo herkent als een Bluetooth apparaat waarmee een internetverbinding kan worden opgezet, waarna hij die prefereert boven de wifi verbinding. Geen idee of dat een asus of een onkyo probleem is. Je zou wellicht kunnen spelen met de metric van de Bluetooth netwerkadapter, zodat die niet meer de voorkeur krijgt over wifi?

Maar waarom niet gewoon de onkyo remote app installeren op je smartphone en/of tablet? Daarmee kan je een stuk aangenamer door spotify navigeren dan via het inderdaad wat archaïsche menu op de onkyo zelf.
Dank voor je antwoord. Ik ga er nog even verder mee prutsen. Ik gebruikte geen Onkyo app aangezien op de Onkyo site alleen naar een Andoid versie wordt gewezen, en dat heb ik niet. En zelf zoeken op de windows en apple market levert niet zoveel op. Toch maar een iPod versie van Onkyo zelf geinstalleerd (waarom melden ze dat niet op de site?). Ziet er niet uit op de iPad maar functioneert wel. Maar goed dat is weer een ander onderwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583702

Zoals meerdere Onkyo's is de mijne ook overleden paar weken nadat de garantieperiode was verlopen van 2 jaar. Dit was een TX-NR509. Heel jammer aangezien ik zeer tevreden was met de geluidskwaliteit. Het blijkt een structureel probleem te zijn bij de Onkyo's dat degene welke verkocht zijn rond laatste kwartaal 2011 en 1ste kwartaal 2012 overhit raken en overlijden. Aangezien dit een bekend probleem is (zie Google & Youtube) heb ik de Onkyo klantenservice benaderd. Reactie op mijn 1ste email volgde snel. Zij vroegen om een kopie factuur, klachtenomschrijving en contactgegevens. Ik heb deze gevraagde info doorgemaild. Helaas lijkt het alsof de klantenservice van Onkyo in een sinkhole is verdwenen. Ik heb geen reactie ontvangen, ik heb ze 5 dagen na mijn verstuurde email nog een reminder gemaild maar dat mocht ook niet baten helaas. Ik vind het schandalig dat een bedrijf als Onkyo zo met hun "tevreden" klanten omgaan. Door dit geval zal ik nooit meer een Onkyo product aanschaffen en aanprijzen bij bekenden. Ik heb ondertussen maar een andere receiver aangeschaft van een ander Japans merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 15:31
Ik heb sinds een paar dagen de Onkyo TX-NR626. Ben er erg tevreden mee! Hiervoor had ik een TX-SR605 waar ik bijna 6 jaar plezier van heb gehad. Ik heb deze vervangen omdat ik inmiddels meer dan 2 HDMI apparaten heb en was het zat om steeds kabeltjes te wisselen :).

Nu heb ik een Amino M540 op de CBL/SAT aansluiten via HDMI aangesloten en net als anderen hier ook af en toe stotterend geluid. Het geluid valt af en toe een paar seconden weg, voornamelijk vlak na het zappen. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ik ben verder ook erg blij met het OSD, kan nu eindelijk zien op welk volume de receiver staat (hij zit in een tv meubel met een deurtje ervoor).

Wellicht ligt het aan de instellingen maar heb het idee dat het geluid nu nog beter is dan dat het was met de 605, dat had ik niet verwacht!

Wat ik ook een verademing vind is dat ik nu ook de POST van mijn HTPC kan zien, met mijn oude 605 kreeg ik geen beeld als de HTPC niet in Windows zat en moest ik hem altijd rechtstreeks op de TV aansluiten als ik bijv in de BIOS wou of Windows opnieuw moest installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Marsman83 op 06-03-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ben heel benieuwd, ik heb dus precies hetzelfde maar ik begin te twijfelen of het niet aan de combinatie met de amino ligt.
Volgens mij heb ik geen issues vanaf mijn Dune mediaspeler (zal morgen even kijken met een filmpje;))

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcello83 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:15:

Nu heb ik een Amino M540 op de CBL/SAT aansluiten via HDMI aangesloten en net als anderen hier ook af en toe stotterend geluid. Het geluid valt af en toe een paar seconden weg, voornamelijk vlak na het zappen. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Kan je je probleem is filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:47
Anoniem: 583702 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:29:
Zoals meerdere Onkyo's is de mijne ook overleden paar weken nadat de garantieperiode was verlopen van 2 jaar. Dit was een TX-NR509. Heel jammer aangezien ik zeer tevreden was met de geluidskwaliteit. Het blijkt een structureel probleem te zijn bij de Onkyo's dat degene welke verkocht zijn rond laatste kwartaal 2011 en 1ste kwartaal 2012 overhit raken en overlijden. Aangezien dit een bekend probleem is (zie Google & Youtube) heb ik de Onkyo klantenservice benaderd. Reactie op mijn 1ste email volgde snel. Zij vroegen om een kopie factuur, klachtenomschrijving en contactgegevens. Ik heb deze gevraagde info doorgemaild. Helaas lijkt het alsof de klantenservice van Onkyo in een sinkhole is verdwenen. Ik heb geen reactie ontvangen, ik heb ze 5 dagen na mijn verstuurde email nog een reminder gemaild maar dat mocht ook niet baten helaas. Ik vind het schandalig dat een bedrijf als Onkyo zo met hun "tevreden" klanten omgaan. Door dit geval zal ik nooit meer een Onkyo product aanschaffen en aanprijzen bij bekenden. Ik heb ondertussen maar een andere receiver aangeschaft van een ander Japans merk.
Mijn Onkyo ging gelukkig 2 of 3 weken voor het verstrijken van de garantie defect. Hij is ook netjes gerepareerd en werkt nog steeds naar volle tevredenheid.
Heb ook nog mailverkeer gehad met de klantenservice en volgens hun was het toch echt coulance dat hij gerepareerd was. Terug gemaild dat er nog garantie op zat, nooit meer wat van gehoord.
Beetje vreemd om te zeggen dat ik blij moet zijn dat ze het gerepareerd hebben en als je dan een mail stuurt met hoe het eigenlijk werkelijk zit wat de garantie betreft om dan niks meer van je te laten horen.
Zal wel druk geweest zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Dacuuu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:04:
[...]

Kan je je probleem is filmen?
Ik heb het geprobeerd maar filmpje wordt te lang. Het is na het zappen vaak 2-3 keer even een seconde of 2 geen geluid en daarna na een minuut zo nu en dan een paar seconden weer weg vallend geluid. Dit heb ik alleen op de Amino. Het verschilt ook per kanaal, denk dat het aan het type geluidsstream ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 19:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever, en zit te twijfelen tussen de 626 en de 727,
mijn fronts zijn de boston accounstics a26 en als surround de a25 met de 225 center.
de 727 is natuurlijk net iets krachtiger, en heeft wat meer functies, maar is dat de 200 euro extra waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:17
Mijn ouders hebben nu ongeveer een half jaar een HT-S6505 setje staan, maar nu werkt sinds vandaag het display op de versterker niet meer. Daarnaast lijkt ook het "hybrid standby" lampje niet meer te werken, wat normaal een tijdje brand nadat je de versterker helemaal uit zet (dus zone 1 en/of 2 net is uitgeschakeld zodat geen zone meer aan staat).

Uit een algemene Google zoek tocht blijkt dat dit in ieder geval vroeger/bij oudere modellen vaker voor kwam door een hardware defect. Weet iemand hier of dat nu nog steeds speelt? Of dat er wellicht een of andere setting is om het display volledig uit te zetten die "ineens" uit staat? En in het geval dat het inderdaad een defect is/lijkt te zijn zal ik het beste direct met Onkyo contact kunnen opnemen neem ik aan? In plaats van de webshop waar het apparaat is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 08:47
RobertMe schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:16:
Mijn ouders hebben nu ongeveer een half jaar een HT-S6505 setje staan, maar nu werkt sinds vandaag het display op de versterker niet meer.
En in het geval dat het inderdaad een defect is/lijkt te zijn zal ik het beste direct met Onkyo contact kunnen opnemen neem ik aan? In plaats van de webshop waar het apparaat is verkocht.
Ik heb geen idee wat er aan de hand zou zijn maar voor garantie moet je eerst contact opnemen met de webshop. Zij hebben jou het apparaat verkocht en zij geven de garantie.
Ze kunnen eventueel wel zeggen dat het misschien makkelijke en sneller gaat als je rechtstreeks contact opneemt met Onkyo. Als je niet eerst contact opneemt met de webshop heb je ook kans dat je zelf voor de onkosten opdraait.
Mijn versterker heb ik gekocht via Coolblue en naar hun opgestuurd met een antwoordnummer en binnen 3 weken of zoiets weer terug. Kost dan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-01 16:42
Laatst m'n 2,5 jaar oude 609 aan m'n pa verkocht voor €300. Twee weken later begeeft hij het. Lijkt erop dat het welbekende HDMI-bord het begeven heeft. Naar Mediamarkt gebracht voor reparatie. Nu een paar weken later krijg ik een brief dat reparatie te lang duurt en dat ze een waardebon van €200 willen geven.

Is dat een normaal bedrag? Hier in de vraag/aanbod is ie ook €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
stijnovic schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:36:
Laatst m'n 2,5 jaar oude 609 aan m'n pa verkocht voor €300. Twee weken later begeeft hij het. Lijkt erop dat het welbekende HDMI-bord het begeven heeft. Naar Mediamarkt gebracht voor reparatie. Nu een paar weken later krijg ik een brief dat reparatie te lang duurt en dat ze een waardebon van €200 willen geven.

Je zit buiten de 2 jaar garantie periode. Vaak is Onkyo zelf erg schappelijk na de garantie periode. Maar nu is je onkyo al weg. Vind €200 wel weinig, daar koop je niet zoveel nieuws voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:24

Ik zou hier niet mee akkoord gaan want voor 200 euro krijg je niet dezelfde versterker met dezelfde functies of dezelfde kracht etc. Ik had hetzelfde probleem en ik mocht voor het aankoopbedrag een andere uitzoeken bij Correct.

Oh had niet gelezen dat de versterker 2,5 jaar oud is.... Ja dan twijfel gevalletje... Ze hoeven het niet te doen

[ Voor 6% gewijzigd door exi22 op 13-03-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
Thanks Dacuuu en exi22, ik vind €200 ook te weinig, dus ik zit nu mijn opties te overwegen:

- Versterker terugvragen en zelf (laten) repareren. Is dat lastig/duur? Iemand ervaring mee? Op dit filmpje lijkt het vrij simpel.
- Aandringen bij Mediamarkt dat ze hem toch echt moeten repareren. Ook al is de garantie verstreken, die is duidelijk een gebrek van de fabrikant.
- Toch maar €200 accepteren.

Ik denk dat ik maar begin met aandringen op reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Laatst online: 03-01 16:50
rg-mohwa schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:17:Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever, en zit te twijfelen tussen de 626 en de 727,
mijn fronts zijn de boston accounstics a26 en als surround de a25 met de 225 center.
de 727 is natuurlijk net iets krachtiger, en heeft wat meer functies, maar is dat de 200 euro extra waard ?
Ivm het vervangen van mijn 616 zat ik te kijken naar de 626. Blijkt dat die geen THX® Select2 Plus™ certificering heeft terwijl de 616 die wel had. Beetje vreemd gezien de typenummers. Je moet je afvragen of de extra HDMI ingangen, THX® Select2 Plus™ en 10 watt vermogen per kanaal je 200 euro waard zijn want dat zijn je enige extra's.

Mijn 616 heeft het begeven 3 maanden voor het verstrijken van de garantie (oorzaak vermoedelijk een defecte HDMI kabel). Ik heb hem destijds aangeschaft via Amazon en ik krijg het gehele aankoopbedrag terug. Zelfs als ik hem opstuur ter reparatie krijg ik een tegoedbon om tegemoet te komen in min verzendkosten. Ik was doodsbenauwd toen mn beeld wegviel omdat ik hem via een Duitse webshop had gekocht maar de service blijkt echt prima te zijn! Vergeleken met de mediamarkt mag ik dus niet klagen en ik zou niet akkoord gaan met die bon van 200 euro. Ik zie net dat je garantie al is verstreken dus ik denk dat 200 euro tegoedbon erg schappelijk is.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Laatst online: 19-06 16:26
Ik sta er zelfs van te kijken dat ze je een bon twv 200e willen aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
Van een versterker mag je toch in alle redelijkheid wel verwachten dat hij het langer dan 2,5 jaar uithoudt? En voor €200 kan ik geen vergelijkbaar (2e-hands) product kopen.

Zou het zo kunnen zijn dat Mediamarkt de reparatie niet wil betalen en liever mij een tegoedbon geeft omdat ze dan goedkoper uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Wellicht kun je Onkyo nog benaderen en ze wijzen op dit veelvoorkomend probleem, wellicht zeggen hun dat je hem alsnog op kan sturen naar Onkyo zelf.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48

Ik had hetzelfde probleem met een 509 van 2 jaar oud, staat nu bij de onkyo reparateur in Elst. Voor het HDMI board is een coulance regeling dat ze hem alsnog gratis repareren. Dus misschien kan je mm vragen hem terug te geven en het daar eens te proberen? Er is trouwens nog zo'n reparatie club in Nederland, ik weet niet hoe ver dat voor je is.

Daarover gesproken, morgen maar eens bellen hoe het er mee is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Laatst online: 03-01 16:50
Dit werd me in een mail vanuit Elst verteld:

Hangt ervan af, wanneer er onderdelen besteld moeten worden durven wij U geen tijdsbestek te beloven,
Normaal duurt een reparatie nooit langer dan ca. 2 weken.

Aangezien ik een full refund krijg bij Amazon heb ik een nieuwe 727 bij Redcoon besteld en stuur ik die 616 terug naar Amazon zodra die binnen is.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585115

Hallo,

Sinds 2010 heb ik een TX-NR807 in huis. Na slechts 2 jaar hield ie ermee op, het HDMI bordje was stuk gegaan en het bleek een bekend probleem te zijn. Onkyo heeft de reparatie betaald en ik was weer blij. Maar nu zijn we twee jaar verder en ook het nieuwe HDMI bord heeft het begeven. Op forums heb ik al gelezen dat bij meerdere gerepareerde receivers hetzelfde probleem toch weer opduikt na ongeveer twee jaar. Dus het lijkt er sterk op dat bij de reparatie het bordje is vervangen door eenzelfde model waardoor het echte probleem niet wordt opgelost. Ik heb een bericht naar Onkyo gestuurd maar helaas na een week nog geen reactie.

Heeft iemand een tip voor een oplossing? Want ik vind het een goede receiver maar wil niet elke twee jaar een reparatie. Of als het gewoon ophoudt met deze receiver, een tip voor een alternatief?

Groeten,
Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 17:33
Mijn eerste bezoek aan de Onkyo forum. Mooi opgezet alleen helaas, de links naar de Geluidsformaten, op de eerste pagina werken niet meer. Jammer want het werd weer nodig die kennis te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Anoniem: 585115 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:20:
Heeft iemand een tip voor een oplossing? Want ik vind het een goede receiver maar wil niet elke twee jaar een reparatie. Of als het gewoon ophoudt met deze receiver, een tip voor een alternatief?
Heb je een beetje elektronicakennis in huis, anders is het bij voorbaat al kansloos. Maar als je daar handig genoeg in bent, en je kan overweg met een soldeerbout. Dan zou je zelf de reparatie kunnen uitvoeren.

http://www.avsforum.com/t...rboard-repair-for-dummies
Dat "hoeft/doen we" hier niet. Zie algemeen beleid.
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 15% gewijzigd door Lip op 14-03-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 16:47

F55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
F55 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 01:44:
Ben benieuwd, iemand enig idee?
Echt ongelooflijk dat een displaytje met wat meer pixels er nog steeds niet vanaf kan. Zo'n "g" kan nu toch echt niet meer. Plus zo'n "open" aansluitingen-ruimte rechts onder vind ik ook erg lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:43

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik heb sinds een aantal weken last van ruis bij mijn TX-NR308. Niet constant maar slechts een keer per keer dat de televisie/versterker/decoder-combinatie aanstaan en dan maar 5 seconden ofzo. Komt opzetten, wordt even harder en dan zwakt het weer af.

Televisie en ziggodecoder zijn via HDMI aangesloten op de onkyo. Van daaruit 5x koper naar de speakers.

Andere HDMI poorten gebruiken is geen oplossing.
Als ik een van de aangesloten apparaten uitzet tijdens de ruis, houdt het ook meteen op. Bij de decoder duurt het iets langer voordat het ophoudt, maar ik denk dat dat te maken heeft met het afsluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb vandaag een firmware update van mijn Amino M540 gedaan en tot nu toe is het wegvallende geluid weg!
De Amino liep eerst ook regelmatig vast, kreeg alleen een zwart scherm te zien en moest van de stroom af om weer te functioneren. Hopelijk is dat nu ook weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585519

Na 2 jaar begeeft mijn TX-NR809 het. Zomaar ineens het geluid weg.
Zal het HDMI board wel zijn, zoals ik op het web heb kunnen lezen.
Ben benieuwd hoe de leverancier en ook Onkyo hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lip schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52:
[...]

Heb je een beetje elektronicakennis in huis, anders is het bij voorbaat al kansloos. Maar als je daar handig genoeg in bent, en je kan overweg met een soldeerbout. Dan zou je zelf de reparatie kunnen uitvoeren.

http://www.avsforum.com/t...rboard-repair-for-dummies

[...]

Dat "hoeft/doen we" hier niet. Zie algemeen beleid.
Het algemeen beleid #groeten
Is het HDMI probleem zo simpel op te lossen? Vervangen van wat capacitators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Dat die HDMIboards bij bosjes overlijden zegt wel iets, dat samen met het feit dat receivers van Onkyo feature/prijs vanhoudingsgewijs (te) goedkoop zijn, en dat we tegenwoordig in een "weggooi maatschappij wonen", en het word er allemaal niet beter op.

Moch iemand een Onkyo receiver hebben, die defect is en van plan is om 'm weg te gooien. Mag 'm ook naar mij opsturen. Ik ben wel beniewd naar de oorzaak van hef defect t.b.v. die hdmi boards..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Mochten er nog mensen zijn die een 2e hands 509 op de kop willen tikken:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Een beetje schaamteloze reclame uiteraard, maar goed, liefhebbers zijn hier vaak wel te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Lip schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:30:
Dat die HDMIboards bij bosjes overlijden zegt wel iets, dat samen met het feit dat receivers van Onkyo feature/prijs vanhoudingsgewijs (te) goedkoop zijn, en dat we tegenwoordig in een "weggooi maatschappij wonen", en het word er allemaal niet beter op.

Moch iemand een Onkyo receiver hebben, die defect is en van plan is om 'm weg te gooien. Mag 'm ook naar mij opsturen. Ik ben wel beniewd naar de oorzaak van hef defect t.b.v. die hdmi boards..
Dat is al bekend, het is gewoon goedkope troep aan elco`s die ze gebruiken op die bordjes. Je kunt ze zelf vervangen en in de meeste gevallen werkt het HDMI bordje weer. Maargoed als je nog garantie hebt gewoon terug sturen en mocht je net erbuiten zitten gewoon een mailtje wagen naar Onkyo meestal zijn we wel coulant hiermee. Mocht het alsnog niet lukken kun je de elco`s zelf gaan vervangen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Dan moet het een eitje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben me er van bewust dat er een aankoopforum is en zo, maar hier zitten de Onkyo kenners.
Ik ben op zoek naar een AV-receiver die 4 HDMI ingangen moet ondersteunen. Verder heb ik ook nog geen luidsprekers; 5.1 zou wel mooi zijn.
Blu-ray heb ik niet zo veel behoefte aan, dus is geen eis.

Nu kom ik de volgende actie tegen bij Mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...02,493297.html?langId=-11

Mocht deze link niet werken: artikel nummer 1197229 op de mediamarkt site; is een aanbieding van deze week. Staat overigens ook in de folder.

Dit lijkt me een goede aanbieding, maar is er een reden volgens jullie om deze set tóch te vermijden?

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-03-2014 16:21 . Reden: Link stuk? mogelijk gekoppeld aan sessie? ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lijkt me een prima aanbieding. Houd er wel rekening mee dat een 5.1 set voor muziekweergave wel wat te wensen overlaat: die melkpakjes zijn meestal wat zwak in het middengebied.

Je link werkt overigens niet, maar kon (door quote functie) de echte link achterhalen.

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 17-03-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben geen audiofiel, dus dat zal wel meevallen. Voor mij hoeft het ook niet allemaal heel hard te staan. Desnoods kan ik altijd nog wat met een equalizer spelen om de muziekweergave wat te corrigeren. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DrivinUCrazy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:19:
Desnoods kan ik altijd nog wat met een equalizer spelen om de muziekweergave wat te corrigeren. :)
Nee, het genoemde manko is op geen enkele manier op te lossen behalve het aanschaffen van andere luidsprekers :) Dat zou wel wat zijn, hele kleine luidsprekers, equalizer, settled :P

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 17-03-2014 16:24 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.