Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53
Bedankt, maar ik kan daar niet zo veel mee :)
Ik heb al heel wat vergelijkingstabellen gehad, maar de enige verschillen die ik zie zijn voor mij volgens mij niet van belang. Zo heeft de NR717 geen 4k pass-through en een mindere vorm van Audyssey. Ik denk niet dat ik 4k pt ga gebruiken en ik heb de luxere versies van Audyssey nooit gebruikt, dus daar kom ik pas achter als ik twee receivers zou kopen en ze allebei ga instellen.
Hij heeft geen XLR, maar volgens mij heb ik dat alleen nodig op de 2.0 versterker als ik die zou gebruiken.

Er zijn dus wel wat verschillen, maar of een NR818 nou ander/beter geluid gaat geven, vraag ik me af. Er zit een 'differential DAC' in, maar ik heb altijd gelezen dat dat niet zo interessant is.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Sinds de kerst ben ik de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX SR313.

Deze staat via HDMI aangesloten op een Sharp tv en een Ziggo Cisco (dacht de 8485) interactieve recorder.

Het geluid van Ziggo loopt niet synchroon met het beeld, dit kan ik oplossen door in de Source Setup van de Onkyo te kiezen voor de optie "A/V Sync" en deze op -180 ms (de minimale waarde) in te stellen. Dit werkt goed, het probleem is dan opgelost.

Echter onthoudt de Onkyo deze instelling niet over een nacht heen, de volgende dag staat deze instelling (op dezelfde source) weer gewoon op 0 ms. Opnieuw instellen op -180 ms lost het probleem dan opnieuw op, maar het zou toch niet nodig moeten zijn om dit dagelijks in te stellen...

Ik benader het instellingenmenu van de Onkyo via de meegeleverde ab in het osd op de tv. Ik heb, nadat ik de vertraging heb ingesteld, zowel geprobeerd het instellingenmenu te verlaten via de knop "Setup" als via de knop "Return". Beide methodes sluiten het menu, maar in beide gevallen werd de instelling niet onthouden tot de volgende dag.

Het gekke is dat hij de instelling wél onthoudt als ik hem korter op standby zet. Alleen na een nacht is hij de instelling vergeten. Ik heb niet getest waar precies de grens ligt dat hij de instelling vergeet :-)

De receiver wordt uitgeschakeld via de ab, hij blijft 's nachts verder gewoon op standby staan en blijft ook gewoon aan de stroom hangen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Is dat niet omdat als je via hardware setup, hdmi, lip sync op on zet dat dit dan automatisch gaat?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
kraades schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:58:
Is dat niet omdat als je via hardware setup, hdmi, lip sync op on zet dat dit dan automatisch gaat?
Dat ga ik zo eens proberen... ik laat het morgen weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:37:
Ik heb een onkyo xtnr626

Bij opstarten krijg ik 3 van de 4 keer de melding: initializing.... dit neemt dan ongeveer 40-60 seconde in beslag. Dit terwijl mijn broer (met dezelfde receiver) deze melding bij opstarten nooit heeft en na 2 seconde het apparaat opgestart is.
Soms is dit bij mij ook het geval.
Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met ARC gekoppeld aan mijn tv......
iemand ideetje?
Dat doet 'ie van mij ook, maar alleen als de stroom er vanaf is geweest...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siempie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:14:
Mijn eerste vraag is dus of het geen problemen oplevert om een stereo-versterker door te lussen naar de NR717 om zo de fronts het beste geluid te geven en over te schakelen naar surround zodra ik een film wil kijken.
De TX-NR717 heeft de benodigde Pre-Outs om later een eindversterker of stereoversterker aan te sluiten. Het zal vooral handig zijn om een stereoversterker te nemen met HT-functie. Dan kan je de voorversterking van de stereoversterker uitschakelen zodat je het volume kan regelen met de TX-NR717. Als je dat niet hebt/doet heb je twee voorversterkers en dus twee keer volumeregeling achter elkaar. Het hele idee van een stereoversterker achter een receiver is dat de voorversterker van de stereoversterker beter is. Stereobronnen dien je dan ook op die stereoversterker aan te sluiten. Als je alles op de TX-NR717 aansluit kan je net zo goed een eindversterker pakken. Surround-bronnen sluit je altijd op de TX-NR717 aan.
Naar aanleiding van mijn ervaringen met de NR818 denk ik dat het goed moet gaan, maar ik heb die nooit in combinatie met mijn speakers beluisterd.

En dan heb ik als laatste nog een vervolgvraag: als ik later mijn speakers zou upgraden (er komen uiteindelijk weer andere fronts te staan en dan ga ik zelf een center maken), kan ik de NR717 dan blijven gebruiken (e.v.t. in combinatie met een 2.0 of 3.0 versterkersetup) of zal ik die dan waarschijnlijk weer moeten upgraden?
Dat laatste zal voornamelijk van de speakers afhangen, plaatsing en ruimte (akoestiek). Genoeg sets te bedenken waar een TX-NR717 meer dan genoeg moet zijn. Maar ik heb een paar weken geleden een paartje Tannoy S10 op een TX-NR808 van Onkyo gehoord. Speakers met een hoog rendement en een Onkyo die relatief bekend staat om behoorlijk wat vermogen te leveren. Toch voor de grap mijn XPA-2 er achter gezet en er ging een wereld open: speakers waren meer aanwezig in het laag maar ook het midden en hoog kreeg een boost. Het sprankelde meer, meer in your face. Daar ging dus mijn theorie dat vermogen niet nodig is. En ja, we hadden alles gelijk afgesteld met een dB-meter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik heb sinds een half jaar ofzo de Onkyo 828 waarmee ik met veel plezier naar Spotify luister (niet draadloos en rechtstreeks via UTP kabel op mijn reciever). Nu vind ik de officiële onkyo app zeer matig, met name voor het gebruik van Spotify. Naast dat deze op mijn Experia Z tablet er grafisch slecht uit ziet, mist het veel functionaliteit die ik wel heb via de officiële Spotify app.

Zijn er, zonder nieuwe hardware te hoeven kopen, opties om Spotify beter te kunnen bedienen? Any thoughts......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Jean-Paul Bidet schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:01:
Zijn er, zonder nieuwe hardware te hoeven kopen, opties om Spotify beter te kunnen bedienen? Any thoughts......
De enige echt mooie en bruikbare app is er helaas alleen voor iOS. Echt super irritant ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onkyo708. Als ik voedingsstekker eruit haal en daarna weer aansluit zijn al mijn radio zenders verdwenen. Ook andere instellingen zoals HDMI zijn anders cq. moet ik opnieuw instellen. Weet iemand of ik iets moet instellen dat zenders/ instellingen ingesteld blijven als ik stekker eruit haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Damn, dat is wel een showstopper voor de aanschaf dan. Wij zijn hier zwaar anti apple en alles is Windows of Android. Als ik dan mijn nieuwe AVR niet eens op degelijke wijze kan aansturen, vooral voor spotify :(

Ik heb nu een shortlist met Denon AVR-X2000 (355€), Onkyo TX-RN525 (285€), Yamaha RX-V475 (269€), Pioneer VSX828 (329€) erop. Wij zijn helemaal geen audiofielen maar willen wel features hebben zoals Spotify connect, radiostreams, ARC, HDMI audio processing (zit er gelukkig al bijna standaard op tegenwoordig), HDMI upscaling, analog to HDMI conversie (we hebben bv. ook nog een Wii console die met component geconnecteerd moet worden, dus component IN moet ie ook hebben), netwerk connectivity, toslink (min 1 bij voorkeur 2) en op afstand bestuurbaar via android devices.

Valt nu de Onkyo af omdat de app zo slecht is? Bij Yamaha hebben ze het nog niet eens op orde en werkt spotify ook nog niet.. pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:58
Lord_Dain schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:34:
Damn, dat is wel een showstopper voor de aanschaf dan. Wij zijn hier zwaar anti apple en alles is Windows of Android. Als ik dan mijn nieuwe AVR niet eens op degelijke wijze kan aansturen, vooral voor spotify :(

Ik heb nu een shortlist met Denon AVR-X2000 (355€), Onkyo TX-RN525 (285€), Yamaha RX-V475 (269€), Pioneer VSX828 (329€) erop. Wij zijn helemaal geen audiofielen maar willen wel features hebben zoals Spotify connect, radiostreams, ARC, HDMI audio processing (zit er gelukkig al bijna standaard op tegenwoordig), HDMI upscaling, analog to HDMI conversie (we hebben bv. ook nog een Wii console die met component geconnecteerd moet worden, dus component IN moet ie ook hebben), netwerk connectivity, toslink (min 1 bij voorkeur 2) en op afstand bestuurbaar via android devices.

Valt nu de Onkyo af omdat de app zo slecht is? Bij Yamaha hebben ze het nog niet eens op orde en werkt spotify ook nog niet.. pfff...
Ik heb zelf de TX-NR616 die ook spotify e.d heeft meegekregen ...
Ik had ook al een Android stick met bleutooth toetsenbord , Spotify e.d via de stick op mijn Onkyo afspelen bevalt zeer goed _/-\o_ , misschien is dat iets om te overwegen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe speel je de muziek dan af? Via je TV -> Onkyo? Of kan de stick direct op de Onkyo?
Ik vind het wel raar dat je de functionaliteit op de receiver hebt maar dan toch met android aan de slag moet.

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Lord_Dain schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:05:
Hoe speel je de muziek dan af? Via je TV -> Onkyo? Of kan de stick direct op de Onkyo?
Ik vind het wel raar dat je de functionaliteit op de receiver hebt maar dan toch met android aan de slag moet.
Heb de stick direct op de onkyo aangesloten .Ben het zeker met je eens dat het raar is om het op deze manier op te moeten lossen.Ik heb me erbij neer gelegd dat heel veel fabrikanten mee willen doen met het aanbieden van wat de ''consument'' graag wil , maar vervolgens een half product afleveren . '

Moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn Onkyo niet heb gekocht voor deze extra functie's zoals Spotify e.d

Had de stick nog liggen ( jaar geleden aangeschaft ) en voor dingen zoals Spotify is het ideaal ! _/-\o_ loop bij mij als een trein ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:37
Lord_Dain schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:34:

Ik heb een tijdje Spotify op mijn Onkyo tx-NR509 gehad en dat werkte leuk. Ik gebruikte Spotify via de android app Onkytroller.. Ik weet alleen niet meer of je via de app ook kon zoeken in Spotify maar als je spotify voor het eerst op de Onkyo gebruikt met de app heb je ook de mogelijkheid om in de app de gebruikersnaam en ww in te voeren in de Onkyo. Is ook wel makkelijk.
In de app heb je ook een soort navigatie display waarop je kan selecteren wat je wilt.
Er is een trail versie en een Pro versie.
Ik heb geen aandelen in de app. ;)
Heb hem wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 13:35
Sta op het punt om de Onkyo TX-NR828 aan te schaffen. Nu vraag ik me af in welke maand de 2014 modellen uit komen, en het misschien loont om even te wachten. Iemand een idee? Weet niet of er veel nieuwe mogelijkheden op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mike123 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:25:
[...]

Ik gebruikte Spotify via de android app Onkytroller.. Ik weet alleen niet meer of je via de app ook kon zoeken in Spotify
Naast dat deze app nog lelijker is dan de officiële app (wist niet dat dat kon :P ): kun je met deze wel de spotify radio aanzetten? Bij de officiële app heb je alleen je eigen playlists en ontbreken de radio, toplijsten, vrienden en hun playlists etc. Om nog maar te zwijgen van de 'Acquiring data' melding/loop waarbij ik meestal de hele receiver uit en weer aan moet zetten voordat de app weer wil werken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Robje1971 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:46:
Sta op het punt om de Onkyo TX-NR828 aan te schaffen. Nu vraag ik me af in welke maand de 2014 modellen uit komen, en het misschien loont om even te wachten. Iemand een idee? Weet niet of er veel nieuwe mogelijkheden op zitten.
Zie voor meer info PcDealer in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gizz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:30:
[...]

Naast dat deze app nog lelijker is dan de officiële app (wist niet dat dat kon :P ): kun je met deze wel de spotify radio aanzetten? Bij de officiële app heb je alleen je eigen playlists en ontbreken de radio, toplijsten, vrienden en hun playlists etc. Om nog maar te zwijgen van de 'Acquiring data' melding/loop waarbij ik meestal de hele receiver uit en weer aan moet zetten voordat de app weer wil werken.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik Spotify heb gebruikt maar je kan toch ook een trail versie downloaden?
Of heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben uiteindelijk voor de Denon X2000 gegaan, ondersteunt Spotify (ook via app) en doet alles wat ik wil, eerste indrukken zijn positief, is offtopic dus ga verder in Denon topic! /zwaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Ben benieuwd of er nog nieuws vanuit Onkyo komt. Op de site staat niets nieuws meer sinds november terwijl de beurs nu al enkele dagen bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jongetje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:16:
[...]
Ben benieuwd of er nog nieuws vanuit Onkyo komt.
Geen nieuws is (heel) goed nieuws. Beetje last van upgrade-a-itis dus laat nog maar even duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Meh ik zit ook het internet af te struinen voor niets. Het zal wel weer mei worden zoals vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Afgelopen week is mijn TX-8050 na bijna 2 jaar overleden ;( Systeem ging nog wel aan en de relais klikte wel, echter geen enkel geluid meer van welke bron dan ook.

Gelukkig nog net een weekje garantie over en dus mazzel gehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 19:53
FeaR schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:05:
De TX-NR717 heeft de benodigde Pre-Outs om later een eindversterker of stereoversterker aan te sluiten. Het zal vooral handig zijn om een stereoversterker te nemen met HT-functie. Dan kan je de voorversterking van de stereoversterker uitschakelen zodat je het volume kan regelen met de TX-NR717. Als je dat niet hebt/doet heb je twee voorversterkers en dus twee keer volumeregeling achter elkaar. Het hele idee van een stereoversterker achter een receiver is dat de voorversterker van de stereoversterker beter is. Stereobronnen dien je dan ook op die stereoversterker aan te sluiten. Als je alles op de TX-NR717 aansluit kan je net zo goed een eindversterker pakken. Surround-bronnen sluit je altijd op de TX-NR717 aan.

Dat laatste zal voornamelijk van de speakers afhangen, plaatsing en ruimte (akoestiek). Genoeg sets te bedenken waar een TX-NR717 meer dan genoeg moet zijn. Maar ik heb een paar weken geleden een paartje Tannoy S10 op een TX-NR808 van Onkyo gehoord. Speakers met een hoog rendement en een Onkyo die relatief bekend staat om behoorlijk wat vermogen te leveren. Toch voor de grap mijn XPA-2 er achter gezet en er ging een wereld open: speakers waren meer aanwezig in het laag maar ook het midden en hoog kreeg een boost. Het sprankelde meer, meer in your face. Daar ging dus mijn theorie dat vermogen niet nodig is. En ja, we hadden alles gelijk afgesteld met een dB-meter.
Hey FeaR, nog bedankt voor je reactie.
Maar als de stereovoorversterker beter is, dan wil je die toch juist niet uitschakelen? Of doe je dat dan alleen bij bronnen die meer dan stereo uitsturen? En als je dan een bron hebt die beide kan uitsturen, zoals een HTPC, moet je die dan verbinden op een ingang van de NR7171 én op de stereoversterker?

Maar ik denk dat dat niet snel van toepassing is, want ik denk dat de eindversterker van groter belang is dan alleen een stereovoorversterker. Leuk dat je een XPA-2 hebt geprobeerd! Ik kijk al een tijdje naar de XPA-3, voor als ik ook een goede center heb staan.

Ik liep laatst een Hobo HiFi binnen en daar hadden ze nog een zwarte TX NR717 op de plank staan. Zag er nog helemaal 100% uit en ze vertelden me dat hij nooit aangesloten was geweest. Stond ook op zo'n onhandige plek dat je dat ook niet zomaar doet :P
DIe zwarte versie was toen in ieder geval nog iets van 749 of 799 bij de goedkoopste internetaanbieder, maar ik mocht hem meenemen voor de laagste internetprijs van de chromen versie: 469 euro. Ik kon hem toen natuurlijk niet laten staan! Dag later alles aangesloten en holy f*ck, wat een verbetering! M'n fronts klinken nu zo veel mooier, dat had ik niet verwacht. Ik wist dat ik een verbetering zou krijgen, maar dit is wel heel erg :+ Zelfs m'n center en rears van een paar tientjes per stuk klinken veel beter. Ik ben er dus heel blij mee.

Ik heb echter wel een paar kleine probleempjes. Zo moet de hele HTPC opnieuw opstarten voordat je geluid uit de receiver krijgt als de receiver even uit heeft gestaan. Google verteld me dat een heleboel mensen er problemen mee hebben, maar niemand heeft een oplossing. De een flanst hele programma's in elkaar om delen van audio-drivers opnieuw te starten en heeft vrijwel altijd succes en de ander laat z'n HDMI-board vervangen. Ik kan er nu nog mee leven en heb toch 3 jaar garantie, maar het is af en toe erg vervelend.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtruck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-02-2014
Goedemiddag,

ik ben al een tijdje in het bezit van Onkyo av receiver TX-SR507.
Tot een paar dagen geleden werkte deze uitstekend. Sinds een paar dagen schiet hij na een paar seconden in de standby stand en blijft dan knipperen.
Op het moment dat ik hem weer aanzet op bv. TV/Tape dan licht het display netjes op, om vervolgens weer in de standby stand te schieten.

Momenteel kan ik helemaal niks met de receiver. Alle extra apparatuur (UPC box, mediaplayer, bluray) lopen qua geluid ook via de receiver.
De stekker heb ik al meerdere keren uit het stopcontact gehaald, en dan blijft de standby continu rood branden, totdat ik weer iets activeer en hij opnieuw na een paar seconden weer begint te knipperen.

Kan iemand mij helpen ????
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bigtruck schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:46:
Kan iemand mij helpen ????
Alvast bedankt
Luidspreker kabels zitten 100% zeker goed? Als in: geen enkel koperdraadje raakt aan de achterkant het chassis van de receiver? Dit is vaak een reden waarom het apparaat doet wat ie doet. Worth a look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtruck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-02-2014
Oke,

ga ik zeker even naar kijken. Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tx nr 626
Waar kan ik ergens instellen dat ie de bron bij opstarten sat/cbl kiest ..hij springt nu telkens naar tv/cd als standaard.

Hoor t graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 01:18:
Ik heb een tx nr 626
Waar kan ik ergens instellen dat ie de bron bij opstarten sat/cbl kiest ..hij springt nu telkens naar tv/cd als standaard.

Hoor t graag
Geen idee of je een vaste source kan selecteren, check anders eerst even de handleiding: http://www.eu.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_Nl.pdf

Sowieso onthoudt onkyo je laatst gekozen bron als je hem uit standby haalt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tenzij hdmi cec roet in het eten gooit...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
kraades schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:59:
Dat klopt, die "ellende" gebruik ik sowieso niet omdat dit in veel gevallen niet goed werkt ivm verkeerde handshakes what so ever. Ik maak al jaren gebruik van een Logitech Harmony (nu in het bezit van een touch) en activiteiten, heerlijk gewoon :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:59:
Jep :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Sinds de verhuizing kom ik niet meer bij de Onkyo 313 instellingen 4 tot en met 6 komen, deze zijn namelijk grey-out. Via google al verschillende dingen geprobeerd voornamelijk kabels uithalen of juist in doen, maar dat heeft allemaal geen nut. Misschien heeft iemand de oplossing voor dit probleem of zal ik een reset proberen?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb je aan alle voorwaarden voldaan zoals beschreven vanaf pagina 39?

http://www.nl.onkyo.com/d.../8/Manual_TX-SR313_Nl.pdf

Een factoryreset kan je altijd nog uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
JerX schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:35:
Sinds de verhuizing kom ik niet meer bij de Onkyo 313 instellingen 4 tot en met 6 komen, deze zijn namelijk grey-out. Via google al verschillende dingen geprobeerd voornamelijk kabels uithalen of juist in doen, maar dat heeft allemaal geen nut. Misschien heeft iemand de oplossing voor dit probleem of zal ik een reset proberen?
Staat de luidsprekerindicator op [A]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
NRG-81 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:18:
[...]

Staat de luidsprekerindicator op [A]?
renzo4000 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:51:
Heb je aan alle voorwaarden voldaan zoals beschreven vanaf pagina 39?

http://www.nl.onkyo.com/d.../8/Manual_TX-SR313_Nl.pdf

Een factoryreset kan je altijd nog uitvoeren.
Bedankt voor jullie suggesties, ik zal het vanavond even bekijken (lastig nog geen internet in het nieuwe huis :+)

Edit: yay het is gelukt blijkbaar doet het knopje SP A/B een hoop wonderen, thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 21-01-2014 16:57 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Chrizzly schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:42:
Schopje, niemand die weet waarom het geluid 1-2 seconden weg kan vallen? Is het een hardware probleem of kan het door instellingen komen? Anders probeer ik het apparaat wel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
net een 626 aangeschaft, vandaar dat ik de boel hier even doorlees op zoek naar wat oplossingen..

maar dit, een witje in het geluid om de zoveel sconden heb, of had ik ook met een yamaha rec. de klacht trad enkel op als ik via HDMI van een settop box kwam, en naar een biemert. Geluid ging dan ook via HDMI, en de oplossing was het geluid Optisch ( niet coaxiaal ) uit de settop box naar de receiver te sturen. Dan was het probleem opgelost. Kwam het nu ook tegen bij de Onkyo, ook daar witjes in het geluid. Optische truuk deed ook daar wonderen ?

Ander ding, ik worstel nu met internet radio...Geen idee hoe dat werkt. Zie 'm wel op m'n netwerk, kan ook muziek streamen via DLNA, maar hoe krijg ik dat internet radio aan de praat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
JerX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:38:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie suggesties, ik zal het vanavond even bekijken (lastig nog geen internet in het nieuwe huis :+)

Edit: yay het is gelukt blijkbaar doet het knopje SP A/B een hoop wonderen, thanks!
Mooi dat je het gevonden hebt!
Hier ook al eens gefrustreerd naar m'n 313 lopen kijken omdat ik de instellingen niet kon wijzigen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Sinds een week geen enkel geluid meer uit mijn receiver Onkyo tx-nr 1007. Wat is het probleem?? Weten jullie het?

met groet
\ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:55:
Beste mensen

Sinds een week geen enkel geluid meer uit mijn receiver Onkyo tx-nr 1007. Wat is het probleem?? Weten jullie het?

met groet
\ruud
Ja da's 100% zeker een lekkende condensator op je versterker PCB aan de linker achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Beste mensen

met groet
\ruud
Ding staat bij de buren?
Volume staat op 0?
Er zit geen CD in je CD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Welkom Ruud. Iets meer informatie zou handig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 23-01-2014 19:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Heren,
ik heb vandaag mijn woonkamer helemaal veranderd en er is iets mis gegaan.
Ik heb net mijn NR 616 terug en die deed het aardig (krijg mijn geluid niet helemaal terug op mijn oude instellingen maargoed ik ga ervanuit dat dat aan mij lag..)
Met het verzetten van mijn TV ging de HDMI kabel kompleet verrot en brak af in mijn tv.
Ik ben nu met een andere HDMI kabel bezig en als ik vanaf de settopbox naar mijn tv zet doet hij het: TV nog goed (goddank, zonde van een 55ES8000..).
Het punt is dat ik geen enkel beeld meer op krijg via de onkyo??? zowel mijn settopbox als een aangeloten dune geven wel het geluid door (optic) maar ik krijg geen beeld.
Het allergekste komt nog… mijn OSD doet het wel!
Ik zie wel een volumebalkje schuiven en ook het menu kom ik gewoon op mijn tv door.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is???
Ik draai overigens nu een software update die hij aangaf (vandaar dat ik doorhad dat mijn OSD het deed) maar ik had volgens mij al de nieuwste tenzij er letterijk vandaag of gisteren een is gereleased.
Please help!!

edit: het gekke is dus dat het feit dat ik de hdmi uit de tv heb kapotgetrokken lijkt niets veroorzaakt te hebben. tenzij dat het hdmi bord in de onkyo heeft gesloopt maar dan zou mijn osd het ook niet doen toch?
als het de hdmi is zou dat de 3e zijn in 2 maanden |:(

EDIT2: owkee, het ding heeft zichzelf gedowngrade van 116131100500 naar 116131100300 (en ik heb de 500 nodig omdat ik een micasaverde Vera heb) maar na de update doet hij het ineens weer lijkt het?!?!?!
ik snap hier geen hol van…. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 25-01-2014 21:24 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deconne
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-02-2023
Heren,
Ik heb even een vraagje.
Heb mezelf een Onkyo TX-NR414 cadeau gedaan en heb er ineens 4 DALI Zensor 1 luidsprekers bij gekocht. Het 5.1 surround systeem boeit me niet echt, maar had wel graag een systeem dat mijn 4 luidsprekers (verspreid over het huis) kan aansturen. Voor radio, streaming, ... CD's, ... weet ik veel wat nog.

Nu heb ik dus 2 luidsprekers op de FRONT uitgangen aangesloten en 2 op de REAR.
Als ik TV kijk, gebruik ik soms de twee REAR's via PUREAUDIO (omdat die achter me hangen) de twee fronts hangen in een heel ander deel van het huis, en ik wens dus niet dat deze spelen als ik TV kijk.

Anderzijds, als ik gewoon de radio opzet gebruik ik Full Mono om uit elke luidspreker hetzelfde geluid te laten komen. Wat me opvalt, is dat de 2 FRONTs zelfs in Full Mono, een stuk zachter spelen dan de 2 aangesloten op de REAR uitgangen.

Hoe kan ik dit verhelpen? Hoe zorg ik er maw voor dat uit alle boxen exact hetzelfde volume en muziek komt?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
deconne schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:31:
Hoe kan ik dit verhelpen? Hoe zorg ik er maw voor dat uit alle boxen exact hetzelfde volume en muziek komt?
De All Ch Stereo stand gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deconne
@Brad Pitt

Geeft die op all kanalen exact even veel volume?
Het leek me interessant (aangezien de boxen verspreid hangen) om voor een MONO signaal te gaan, zodat alles uit 1 luidspreker komt (ipv het Stereo gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
deconne schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:57:
@Brad Pitt

Geeft die op all kanalen exact even veel volume?
Yup, althans hier wel. Als luidsprekers een significant andere weerstand hebben zou dat verschil kunnen maken natuurlijk. Maar normaal komt er dan alle luidsprekers evenveel ja :)
Het leek me interessant (aangezien de boxen verspreid hangen) om voor een MONO signaal te gaan, zodat alles uit 1 luidspreker komt (ipv het Stereo gegeven).
Met die stand komt er bij mij niets uit de achter luidsprekers, hetgeen ook vrij logisch is, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deconne
Alvast thx voor de info!
Zal vanavond eens testen :-)

Ik begrijp niet zo goed waarom dat logisch is? Full Mono => alle kanalen een mono signaal.

Er komt bij mij echt wel geluid uit alle luidsprekers, maar de fronts duidelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
deconne schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:05:
Ik begrijp niet zo goed waarom dat logisch is? Full Mono => alle kanalen een mono signaal.

Er komt bij mij echt wel geluid uit alle luidsprekers, maar de fronts duidelijk minder.
Ohhh de Full Mono DSP-stand! Ja dán zou je inderdaad uit alle luidsprekers ook hetzelfde moeten horen...

De luidsprekers zijn wel al gecalibreerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 28-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Beste mensen

met groet
\ruud
Kans is bestaande dat dit het gekende "no sound - hdmi board" probleem is waar héééééél veel Onkyo's tegenwoordig mee zitten. Zowal alle modellen.
Symptomen zijn dat beeld perfect werkt maar "geluid" (ongeacht de bron) valt na X tijd gewoon weg. De receiver af en op zetten help meestal om terug enkele minuten terug geluid te hebben maar daarna gewoon weer hetzelfde.

In dat geval zal je het Onkyo EUROPE supportcenter moeten contacteren en een "goodwill" repair vragen, zelfs indien de receiver al > 2 jaar is (garantie verstreken).
Op Facebook kan je ook de "Onkyo Europe" pagina bezoeken en zie je tientallen,honderden mensen die soortgelijke problemen hebben...

Zoals al aangegeven ... geef eens wat meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deconne
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Ohhh de Full Mono DSP-stand! Ja dán zou je inderdaad uit alle luidsprekers ook hetzelfde moeten horen...

De luidsprekers zijn wel al gecalibreerd?
Hmm, ja,

Ik denk wel dat ik dat in het begin gedaan heb.
Maar misschien heb ik verkeerde instellingen gebruikt? Welke instellingen dien ik te gebruiken voor de DALI Zensor 1 speakers (4x dezelfde)?

Specs DALI Zensor op http://www.dali-speakers....dspeakers-1/ZENSOR-1.aspx

Thx!

[ Voor 8% gewijzigd door deconne op 28-01-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
deconne schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Maar misschien heb ik verkeerde instellingen gebruikt? Welke instellingen dien ik te gebruiken voor de DALI Zensor 1 speakers (4x dezelfde)?
My bad, dacht dat 'ie Audyssey had. In jouw geval zou All Ch Stereo gewoon moeten werken eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:15
Dit wordt wat kort door de bocht en dat wordt veelal niet gewaardeerd hier op GoT, Maar ik heb geen verstand van receivers en ook helemaal niet de tijd (en zin) om mij er voldoende in te verdiepen.
Edit: Wordt tijd om te gaan slapen, Was in de veronderstelling dat het rond half 3 was... En had dit beter in het juiste aankoopadvies topic kunnen plaatsen realiseer ik me net, Maar volgens mij ben ik te moe want ik vind hem niet.
Moderators: Mocht u hem voor me verplaatsen, Dan zou ik het zeer op prijs stellen als u een DM met de nieuwe locatie ervan naar mij stuurt.

Eergisteren een groot deel van mijn apparatuur weer aan mijn net nieuwe TV aangesloten (Panasonic 42ST60) en daarbij liep ik tegen een probleem aan, Voor de Gameconsoles wil ik dan gebruik kunnen maken van de Gamemode van de tv (Vanwege de input-lag van dit model tv) en voor Digitale TV (Humax 5100c, Ziggo), Blu-Ray, HD-DVD en gewone DVD's weer niet.

Oplossing, Continu lopen klooien met de afstandsbediening en menu's van de TV of ervoor zorgen dat er iets tussenkomt waarmee ik simpeler kan schakelen. (hdmi out 1 zal dan voor tv/film zijn en hdmi out 2 voor games.)

Nu zat ik ook al een tijd aan een betere stereoset te denken want de Creative T20's die nu aan mijn PC hangen doen het prima voor gewoon geluid maar laten aardig wat steken vallen als het op mijn muziek voorkeur aankomt. (Instrumentaal, Synthesizer, New Age, Beetje in die richting.)
Ibood.com had gisteren een 5.0 set van Jamo (S 426) waarvan de zuilen mij wel aanspraken (En die zijn los duurder dan daar de 5.0 set koste.) dus die is besteld, Moet alleen wel nog kabels en belangrijker een receiver bij.

Nu kwam ik met wat zoekwerk bij twee kandidaten uit: De Onkyo TX-NR626 en de Pioneer VSX-923, Van beide heb ik bij de fabrikanten op de site gekeken, met google gezocht en door de handleidingen gebladerd maar het is mij nog steeds niet duidelijk of deze receivers kunnen wat ik wil. Zo niet naar welke prijsklasse/modellen zou ik dan moeten kijken?

De vervolgvraag is dan ook gelijk zijn er ook receivers met 3 hdmi out's zodat de gameconsoles ook naar een full hd monitor kunnen worden uitgestuurd?
En zo ja, Wat mogen die dan kosten?
Tweakers.net/pricewatch bied hier geen filteropties voor en kieskeurig gaat ook niet verder dan 1 of 2 hdmi out's.
Ik ga ervan uit dat een receiver toch zeker wel een jaar of 5 meegaat dus ik wil daar best wel wat geld voor uitgeven als het aan mijn wensen voldoet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 29-01-2014 05:24 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sato schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 05:11:
De vervolgvraag is dan ook gelijk zijn er ook receivers met 3 hdmi out's zodat de gameconsoles ook naar een full hd monitor kunnen worden uitgestuurd?
Denon AVR-X4000, Denon AVR-4520, Marantz SR7008 en Marantz AV8801. Al is die laatste een pre/pro dus dat wordt qua totaal wellicht wat te duur. Prijzen van de rest kan je zelf wel opzoeken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tweakers.net/pricewatch bied hier geen filteropties voor en kieskeurig gaat ook niet verder dan 1 of 2 hdmi out's.
Ik ga ervan uit dat een receiver toch zeker wel een jaar of 5 meegaat dus ik wil daar best wel wat geld voor uitgeven als het aan mijn wensen voldoet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Waarom 3 HDMI uitgangen dan? Heb je drie verschillende beeldbronnen?? Meestal zal de HDMI uitgangen moeten volstaan (die de 626 iig heeft). Je zou altijd nog kunnen overwegen om een hdmi switch aan te schaffen voor die enkele keer dat je de 3e beeldbron wil gebruiken.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://miniimg3.rightinthebox.com/images/384x384/201305/ogkrjk1369896732467.jpg

Dan heb je voor een tientje extra 4 uitgangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wellicht wat uit de pas, maar iemand interesse in mijn Onkyo SR-TX606? Heel tevreden over, maar de JBL speakers zijn te groot voor de plek waar ik het TV meubel wil plaatsen in de nieuwe woning.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je de receiver goed aansluit, gebruik je gewoon altijd de game-modus van je TV. Je kan namelijk beeldcorrectie toepassen in je receiver, mocht dit nodig zijn. Zo kan je per kanaal (input) eigen instellingen toepassen, eigenlijk wat je dus normaliter in je TV instelt.

Die NR626 is prima, maar je vraagt het wel in het Onkyo topic: kleine kans dat iemand die Pioneer kent.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:46:
[...]

Denon AVR-X4000, Denon AVR-4520, Marantz SR7008 en Marantz AV8801. Al is die laatste een pre/pro dus dat wordt qua totaal wellicht wat te duur. Prijzen van de rest kan je zelf wel opzoeken lijkt me.
Bedankt, Maar dat wordt mij te duur.
renzo4000 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:58:
[...]

Waarom 3 HDMI uitgangen dan? Heb je drie verschillende beeldbronnen?? Meestal zal de HDMI uitgangen moeten volstaan (die de 626 iig heeft). Je zou altijd nog kunnen overwegen om een hdmi switch aan te schaffen voor die enkele keer dat je de 3e beeldbron wil gebruiken.
Dan is een splitter of switch inderdaad wel een beter idee. Zo loopt het nu ook grotendeels (5 naar 1 hdmi switch.)
Wat beeldbronnen betreft zijn het er nu twee (TV en Monitor) en overweeg ik op termijn als ik over een ruimte beschik waar het kan (zit nu op een zolder) een beamer en scherm erbij voor films.
noes schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:52:
[...]

Als je de receiver goed aansluit, gebruik je gewoon altijd de game-modus van je TV. Je kan namelijk beeldcorrectie toepassen in je receiver, mocht dit nodig zijn. Zo kan je per kanaal (input) eigen instellingen toepassen, eigenlijk wat je dus normaliter in je TV instelt.

Die NR626 is prima, maar je vraagt het wel in het Onkyo topic: kleine kans dat iemand die Pioneer kent.
Daar had ik nog geen rekening mee gehouden, Goed dat je het zegt.
Maar kan ik dan ook twee preset's voor de Playstation 3 aanmaken? Een voor games en de ander voor blu-ray films?

Wat de Pioneer betreft, De handleiding was te onduidelijk (gedeeld met een hoger model met meer functies) en mijn voorkeur gaat meer uit naar Onkyo.

-----

Even terugkomend op een hdmi switch/splitter op de uitvoer om meerdere schermen aan te sluiten, Dan zou een receiver met 1 hdmi out theoretisch ook voldoen.
Al vervalt dan wel de mogelijkheid om tv te kijken terwijl een gameconsole of film apparaat nog bezig is met laden. (Wat dan weer op te lossen is door de decoder los op de tv aan te sluiten.)

Veel te veel keuzes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Waarom niet gewoon altijd game-mode gebruiken? Dat heeft toch geen nadelen? Al die beeld-verbeteraars die anders aanstaan, doen toch meer slecht dan goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:22:
Waarom niet gewoon altijd game-mode gebruiken? Dat heeft toch geen nadelen? Al die beeld-verbeteraars die anders aanstaan, doen toch meer slecht dan goed :/
Qua software die aan staat klopt het. Maar veelal zit er onder de Game Mode ook een andere instelling qua kleur. Op mijn TV is de THX-mode die ik gebrui voor films en TV toch heel anders dan de Game Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
Als je een THX-mode ter beschikking hebt is dat waarschijnlijk zelfs voor games nog beter dan Game-mode, nee? Of zit er meer input-lag op?

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 29-01-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:42:
[...]

Qua software die aan staat klopt het. Maar veelal zit er onder de Game Mode ook een andere instelling qua kleur. Op mijn TV is de THX-mode die ik gebrui voor films en TV toch heel anders dan de Game Mode.
Dat gevoel heb ik inderdaad ja, Of het bij mijn tv ook daadwerkelijk zo is weet ik niet.
Fire69 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:58:
Als je een THX-mode ter beschikking hebt is dat waarschijnlijk zelfs voor games nog beter dan Game-mode, nee? Of zit er meer input-lag op?
THX mode zit niet op mijn tv (Panasonic 42ST60) wel een dynamic, normal, cinema en true cinema. Op al die modes is gamemode en overscan aan en uit te zetten maar om dat nu iedere keer te moeten doen zie ik niet zitten. Gebruik de Playstation 3 voor games (gamemode en overscan uit) en films (gamemode uit, overscan aan/uit hangt af van de bron DVD/bluray))

-----

Nu zit ik al even door de handleiding te lezen maar ik wordt er weinig wijs uit. (Ik blink dan ook niet uit in het consumeren van theorie (schrift) als ik dat niet direct in de praktijk kan brengen en op die manier meteen ook begrijp.)
Kan ik met de NR626 nu wel of niet twee schermen tegelijkertijd van hun eigen beeld en geluid voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sato schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 03:03:
[...]
Kan ik met de NR626 nu wel of niet twee schermen tegelijkertijd van hun eigen beeld en geluid voorzien?
Op elk scherm dus ander beeld en geluid? Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:42:
[...]

Dit kan ik ook beamen inderdaad. Dus de gamemode wordt hier alleen voor het gamen gebruikt.
[...]

Dat gevoel heb ik inderdaad ja, Of het bij mijn tv ook daadwerkelijk zo is weet ik niet.

[...]

THX mode zit niet op mijn tv (Panasonic 42ST60) wel een dynamic, normal, cinema en true cinema. Op al die modes is gamemode en overscan aan en uit te zetten maar om dat nu iedere keer te moeten doen zie ik niet zitten. Gebruik de Playstation 3 voor games (gamemode en overscan uit) en films (gamemode uit, overscan aan/uit hangt af van de bron DVD/bluray))
Ik heb op de ST50 een aparte game-mode waarbij de kleuren heel anders zijn dan op mijn True Cinema stand. Ik moet ook elke keer de instellingen wijzigen als ik weer film ga kijken. Alles gaat van de receiver via 1 HDMI out naar de tv (HDMI1). Dus HDMI1 op de tv is voor gamen, voor blu-ray etc etc. Als ik een game heb gespeeld en vervolgens slinger ik de blu-ray speler aan voor een film moet ik dus handmatig de beeldinstellingen wijzigen op de ST50. Anders kijk ik een film op game-mode. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Kan je per mode niet de instellingen zien? Als ik van Game naar THX naar Dynamisch spring dan zie ik de instellingen als contrast en helderheid meespringen.
[...]
Dual HDMI Out bij 99% van de modellen is het een interne Y-splitter en niets meer (net als 99% van de SW Pre-Out 1 en 2, maar dat terzijde). Er komen nu wel modellen met een HDMI Out voor Zone 3/4 zodat je beeld en geluid kan scheiden. Denon heeft dit op de AVR-X4000 en AVR-4520, Marantz op de SR7008 en AV8801. Die modellen hebben echt drie HDMI-uitgangen. De Onkyo TX-NR5010 heeft twee maal HDMI Out, maar deze kan je toewijzen zodat je ook op een andere zone kan gebruik maken van een andere bron. Zit je dus wel in een hogere prijsklase en serie te kijken als je dit zou willen.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 30-01-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Duidelijk.

Een goedkoper model receiver is ook een optie maar een goede hdmi splitter (geen switch dus) kost ook een paar centen, Een extra stopcontact en meer ruimte in de kast. (Hoewel dat laatste verwaarloosbaar is.)

De genoemde Denon en Marantz modellen zitten te ver over mijn budget. (Max 400,-)
In elk geval bedankt voor de informatie. Het is mij nu duidelijk dat wat ik het liefst zou willen wel kan maar nog niet binnen mijn budget.

Edit: Als ik het budget wat oprek naar 450 Euro dan valt de Zilveren TX-NR717 ook binnen budget, Van wat ik van diverse fora begrijp zit die een klasse hoger en bied meer aansluitingen en opties maar zou er in het geluid weinig verschil zitten.
Welke is tussen die twee (626 & 717) de betere keuze?

[ Voor 42% gewijzigd door Sato op 01-02-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Ook hier vraagje tussendoor. Ik heb sindskort een mooie en goeie Yamaha ca-610 staan voor mijn platenspeler en cd speler. Nu wil ik graag het geluid van mijn bluray die via de nr626 gaat door te lussen naar de ca610. Kan ik daarvoor gewoon de linout/zone 2 voor gebruiken? Of moet ik daar de preouts voor gebruiken?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Goedenavond allen,

Ik ben aan het klooien met mijn oude Ipod Video 30 gb om deze als muziekopslag medium te gebruiken voor mijn 414. Nu herkent hij 'm steeds als ipod (al via itunes in harddisk modus gezet), maar wil ik juist dat hij 'm herkent als 'gewone' harddisk, zodat ik er .flac bestanden enzo op kan zetten. Ik heb 'm ondertussen al geformatteerd naar NTFS en vervolgens ook geprobeerd met FAT32.

Iemand enig idee? Google helpt mij ook niet echt met deze onduidelijke zoektermen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Sato schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:16:

Welke is tussen die twee (626 & 717) de betere keuze?
626 is een 2013 model en de 717 2012. Verder zie:
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=24882,21716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 09:10
Goedendag allemaal,

Ik beging steeds meer spijt te krijgen van de aankoop van mijn NR-515.
De spotify-applicatie crasht heel de tijd, waardoor de net-module er steeds helemaal uitgaat. Meestal komt dit doordat ik in een "acquiring data"-loop terecht kom.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Zijn er oplossingen voor, buiten de stekker te verwijderen en weet in te steken?
Of gewoon de versterker terugsturen en hopen op een nieuwe?

Alvast bedankt.

[edit]
http://forums.onkyousa.co...8381f268e9e535811c068d0af
Ben blijkbaar niet de enige...

[ Voor 13% gewijzigd door kestemodon op 02-02-2014 13:04 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
kestemodon schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:51:
Goedendag allemaal,

Ik beging steeds meer spijt te krijgen van de aankoop van mijn NR-515.
De spotify-applicatie crasht heel de tijd, waardoor de net-module er steeds helemaal uitgaat. Meestal komt dit doordat ik in een "acquiring data"-loop terecht kom.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Zijn er oplossingen voor, buiten de stekker te verwijderen en weet in te steken?
Of gewoon de versterker terugsturen en hopen op een nieuwe?

Alvast bedankt.

[edit]
http://forums.onkyousa.co...8381f268e9e535811c068d0af
Ben blijkbaar niet de enige...
Als het puur om Spotify gaat heb ik al eerder het advies gegeven om een Androidstick aan te schaffen en via deze stick Spotify te gebruiken . Spotify werkt via de App op Android echt super .... :)
Ik weet dat Spotify via Onkyo ook wordt aangeboden , alleen werkt dit niet zoals je zou verwachten ( en dat waarschijnlijk ook nooit zal gaan gebeuren 8)7 .. )

Heb overingens zelf de TR-NX616 waarover ik zeer tevreden ben _/-\o_ .. maar gebruikt hem dan ook alleen voor de Audio/Video functie's

[ Voor 5% gewijzigd door bandy op 02-02-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
bandy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Als het puur om Spotify gaat heb ik al eerder het advies gegeven om een Androidstick aan te schaffen en via deze stick Spotify te gebruiken . Spotify werkt via de App op Android echt super .... :)
Ik weet dat Spotify via Onkyo ook wordt aangeboden , alleen werkt dit niet zoals je zou verwachten ( en dat waarschijnlijk ook nooit zal gaan gebeuren 8)7 .. )
Ik heb een maand een proefabo gehad op Spotify en bij mij werkte het prima. Wist niet wat ik er echt van moest verwachten maar verbinding maken en afspelen wat ik wilde was geen probleem. Geen crashes. Gebruik een TX-NR509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier idem op mijn 616, grafisch ziet het er allemaal niet zo best uit maar in dit geval gaat functie boven vorm imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
renzo4000 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:36:
Hier idem op mijn 616, grafisch ziet het er allemaal niet zo best uit maar in dit geval gaat functie boven vorm imho.
Ik gebruik Spotify ook veel op mijn 609, maar dat er geen shuffle op zit vind ik erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Yup. Spotify werkt erg prettig. Grote keuze mogelijk, maar helaas geen shuffle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Miki schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:58:
Afgelopen week is mijn TX-8050 na bijna 2 jaar overleden ;( Systeem ging nog wel aan en de relais klikte wel, echter geen enkel geluid meer van welke bron dan ook.

Gelukkig nog net een weekje garantie over en dus mazzel gehad O-)
Zucht het begint wel erg lang te duren die reparatie service van MM.

De 9de weggebracht en ze wachten al sinds de 16de op onderdelen :| Het zal niet het meest verkochte model zijn maar ze zouden toch wel onderdelen op voorraad moeten hebben toch? Verder ook nog even de search in dit topic gebruikt en het lijkt erop dat veel meer receivers uit die periode dezelfde problemen hadden. Vanuit het niets geheel niets meer doen anders behalve aangaan, geen: geluid, netwerk, usb, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
Beide topic door zitten bladeren maar niets kunnen omtrend mijn probleem.

Ik heb een SR-TX608 waarvan 1 speaker uitgang het heeft begeven (rechtsachter). Alle mogelijk opties aangehaald om te controleren waar het probleem zich bevind maar uiteindelijk op de speaker-uitgang uitgekomen.

Na wat op i-net gezocht te hebben kan ik nergens vinden wat mijn opties zijn behalve een andere receiver aan te schaffen. Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat betekent "Alle mogelijk opties aangehaald"? Als "niets" lukt houdt het wel een beetje zou je denken hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lees het topic eens door ... er zijn al genoeg mede tweakers geweest die een dergelijke melding van een storing hebben aangemeld bij Onkyo ook al was de garantie verlopen. Onkyo schijnt redelijk coulant te zijn en wellicht doen ze je een mooi voorstel voor reparatie of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
renzo4000 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:35:
Lees het topic eens door ... er zijn al genoeg mede tweakers geweest die een dergelijke melding van een storing hebben aangemeld bij Onkyo ook al was de garantie verlopen. Onkyo schijnt redelijk coulant te zijn en wellicht doen ze je een mooi voorstel voor reparatie of vervanging.
Ik zat nog wat verder te lezen in het topic en ik las ineens over alle "NO SOUND"-problemen. Niet echt hoopvol als je het mij vraagt.

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Iemand ooit een Onkyo TX-NR609 (of ander model met HDMI-ARC) en een Philips TV aan de gang gekregen ? Op zich werkt het, maar het is niet bruikbaar voor mij:

Zet je de tuner (radio) in de Onkyo aan, springt de TV ook aan. Ze je de TV weer uit, plop springt de Onkyo ook uit. Ik heb EasyLink Remote Commands (dacht dat het zo heet) uit gezet. Maar het is of de HDMI-CEC implementatie in de Onkyo of the brakke SW in the Philips.

Heb nu maar een digitaal coax kabeltje getrokken en tot mijn verrassing zie ik geen lipsync issues.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
loekf2 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:48:
Maar het is of de HDMI-CEC implementatie in de Onkyo of the brakke SW in the Philips.
Komt op mij over alsof het gewoon werkt zoals het hoort te werken. Dat het in jouw situatie niet optimaal is geloof ik wel, maar da's "pech". Receiver aan = tv aan, tv uit = receiver uit, da's op zich zoals dat gaat ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Dat heb ik mazzel... of Onkyo of Philips hebben hun zaakjes beter voor elkaar.

Ik had lipsync issues via SPDIF verwacht, maar het lijkt (wat zenders gechecked) zo op het oog niet nodig om dat te gaan tweaken. Denk dat Onkyo hun HDMI settings moet verbeteren. Als je HDMI-CEC in je Onkyo aan zet zijn een aantal opties greyed out (kun je niet veranderen). Eentje is power control (dacht ik).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Miki schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:46:
[...]

Zucht het begint wel erg lang te duren die reparatie service van MM.

De 9de weggebracht en ze wachten al sinds de 16de op onderdelen :| Het zal niet het meest verkochte model zijn maar ze zouden toch wel onderdelen op voorraad moeten hebben toch? Verder ook nog even de search in dit topic gebruikt en het lijkt erop dat veel meer receivers uit die periode dezelfde problemen hadden. Vanuit het niets geheel niets meer doen anders behalve aangaan, geen: geluid, netwerk, usb, enz.
Lol net een mailtje gehad van de MM. De maximale reparatietermijn die ze aanhouden is verstreken en ik krijg mijn geld terug of mag een nieuw apparaat uitkiezen :D

Eerst maar eens oriënteren hoe ik invulling geef aan mijn audio wensen. Gevalletje WAF zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

ktf

Heren, Dames,

Momenteel ben ik op zoek naar een mooie receiver met pre-amp outs (om actieve speakers aan te sluiten) en de TX-NR717 lijkt me wel wat, VZIW de goedkoopste receiver met pre-amp outs. Heeft iemand enig idee hoe 'nauw' deze verbonden zijn met de versterkte uitgangen? Werkt Audyssey bijvoorbeeld nog?

Ook niet onbelangrijk, hoe is het stroomverbruik van dit apparaat als er geen speakers aanhangen? Beetje zonde als het 600W staat te verstoken en ik er amper wat mee doe. Ik zou ook de PR-SC5509 aan kunnen schaffen, maar dat lijkt me toch wel wat te prijzig eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 05-09 20:22
Gister is helaas mijn TX-NR509 overleden. Er komt geen geluid meer uit, het werkt wel als ik de audio door stuur naar de TV, alleen heb ik dan niets aan de speakers die ik heb staan.

Nu wil de mediamarkt de reparatiekosten delen, of ik kan de restwaarde terugkrijgen (toch nog € 150, had ik niet verwacht). Ter info ik heb deze 2,5 jaar geleden aangeschaft.

Ik heb ook Onkyo aangeschreven, en ik wacht nog even een reactie af hoe zij hiermee om gaan.

Ik las dat het probleem vaker voorkomt bij deze Onkyo's, hebben jullie hier ook ervaringen mee buiten de standaard garantieperiode, en hoe hebben jullie dit opgelost met zo min mogelijk kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Ik heb de Onkyo HT-S6505 besteld, ergens in de loop van volgende week zal ik hem ontvangen. Nu heb ik even een paar vraagjes.

Hoe kan ik m'n console het beste hierop aansluiten? Gewoon alles via HDMI of toch via de optische aansluiting?

Nu zoek ik ook nog iets voor bluetooth, het probleem momenteel met Xbox Music is dat die geen DNLA ondersteund wat ervoor zorgt dat ik m'n muziek op een andere manier moet streamen. Nu is er de bekende Logitech Bluetooth aansluiting maar ook Onkyo heeft een (duurder) alternatief: UBT-1, of weet iemand toevallig een nog beter alternatief?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Ik had lipsync issues via SPDIF verwacht, maar het lijkt (wat zenders gechecked) zo op het oog niet nodig om dat te gaan tweaken.
S/PDIF Out vanaf de TV? Die is veelal gesynched met het beeld.
ktf schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:21:
Heeft iemand enig idee hoe 'nauw' deze verbonden zijn met de versterkte uitgangen? Werkt Audyssey bijvoorbeeld nog?

Ook niet onbelangrijk, hoe is het stroomverbruik van dit apparaat als er geen speakers aanhangen? Beetje zonde als het 600W staat te verstoken en ik er amper wat mee doe. Ik zou ook de PR-SC5509 aan kunnen schaffen, maar dat lijkt me toch wel wat te prijzig eerlijk gezegd :P
Alles zal nog gewoon werken, voor je receiver is het alsof er nog steeds speakers aan zijn gesloten alleen hoeft deze het vermogen niet te leveren. Qua verbruik durf ik het niet te zeggen, heb ook geen meter bij de hand om het eens bij mijn Denon te proberen. Wat ik wel weet is dat er receivers zijn waar je de versterkerkanalen echt uit kan zetten, maar ik betwijfel of deze Onkyo daar bij hoort. Het zit vooral in de hogere segmenten namelijk. Ik weet niet wat je nodig hebt maar iets als een Emotiva UMC is voor weinig geld een leuke voorversterker, wel iets gedateerd.
TheNightbringer schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:20:
Ik heb de Onkyo HT-S6505 besteld, ergens in de loop van volgende week zal ik hem ontvangen. Nu heb ik even een paar vraagjes.

Hoe kan ik m'n console het beste hierop aansluiten? Gewoon alles via HDMI of toch via de optische aansluiting?
Het hangt af van de console en het gebruik. Als je bijvoorbeeld een XBox 360 hebt dan maakt HDMI of optisch niets uit. De XBox gaat niet verder dan DTS 5.1 en dat kunnen beide aan. Maar HDMI is het makkelijkst aangezien je beeld en geluid dan in één hebt én mocht je een PS3 dan wel PS4 hebben kan je HD Audio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
FeaR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:37:
Het hangt af van de console en het gebruik. Als je bijvoorbeeld een XBox 360 hebt dan maakt HDMI of optisch niets uit. De XBox gaat niet verder dan DTS 5.1 en dat kunnen beide aan. Maar HDMI is het makkelijkst aangezien je beeld en geluid dan in één hebt én mocht je een PS3 dan wel PS4 hebben kan je HD Audio aan.
Het gaat in mijn geval om:

- Wii U
- UPC mediabox
- Xbox One (die ik ook als blu-ray speler gebruik)

De Xbox One is dus het belangrijkste, de WiiU en UPC mediabox kunnen dan sowieso wel via HDMI.

Heeft iemand toevallig ervaring met die blue-tooth aansluiting of is die Logitech toch handigst?

[ Voor 7% gewijzigd door TheNightbringer op 05-02-2014 17:42 ]

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

ktf

FeaR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:37:
Alles zal nog gewoon werken, voor je receiver is het alsof er nog steeds speakers aan zijn gesloten alleen hoeft deze het vermogen niet te leveren.
Ah, dat zou mooi zijn. Het leek me ook wel logisch dat er tussen de pre-out en de luidsprekeraansluitingen *echt* alleen een versterker zat, maarja, je weet nooit.
Ik weet niet wat je nodig hebt maar iets als een Emotiva UMC is voor weinig geld een leuke voorversterker, wel iets gedateerd.
Oh, dat ziet er leuk uit inderdaad! Ik zoek eigenlijk gewoon precies dat, een 'receiver' die voor mij de HDMI en alle andere soorten signalen verzameld, de audio decodeert en naar de speakers stuurt, de video naar de TV en mij de bron en het volume laat kiezen. Heel simpel eigenlijk. Tuner erin is altijd handig, maar gimmicks zoals room correction of automatische volumeafstelling zijn handig, maar daar blijft het bij.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Jurgen schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:36:
Gister is helaas mijn TX-NR509 overleden. Er komt geen geluid meer uit, het werkt wel als ik de audio door stuur naar de TV, alleen heb ik dan niets aan de speakers die ik heb staan.

Nu wil de mediamarkt de reparatiekosten delen, of ik kan de restwaarde terugkrijgen (toch nog € 150, had ik niet verwacht). Ter info ik heb deze 2,5 jaar geleden aangeschaft.

Ik heb ook Onkyo aangeschreven, en ik wacht nog even een reactie af hoe zij hiermee om gaan.

Ik las dat het probleem vaker voorkomt bij deze Onkyo's, hebben jullie hier ook ervaringen mee buiten de standaard garantieperiode, en hoe hebben jullie dit opgelost met zo min mogelijk kosten?
Mijn 509 ging ook defekt alleen dat was ongeveer 2 a 3 weken voordat de garantie was verlopen. Opgestuurd naar Coolblue en binnen de 14 dagen retour. Had in de tussentijd ook een mail naar Onkyo gestuurd over de verkrijgbaarheid van de HDMI borden, die was waarschijnlijk defect. Na een paar dagen een mail dat mijn Onkyo was gerepareerd en ongeveer een dag later een mail van Onkyo dat ik maar wat blij mocht zijn dat ze hem toch nog maar gemaakt hadden. Kwam neer op een soort van coulance, ik had nog garantie. Coulance?
Zal mij benieuwen of ze van Onkyo nog reageren en wat er dan voor jou uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Sinds een maandje een TX-NR626 in huis, maar nu lijkt de center speaker geen geluid te geven. De center speaker zelf en de kabel heb ik getest en zijn prima in orde, dus ik vermoed ofwel een probleem met de settings ofwel een defect.

In het luidspreker calibratie menu komt uit al mijn boxen geluid, behalve uit de center.
Laatst een firmware update gedaan, maar dat loste niets op. Evenmin een reset naar factory settings.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
mike123 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:42:
[...]

Mijn 509 ging ook defekt alleen dat was ongeveer 2 a 3 weken voordat de garantie was verlopen. Opgestuurd naar Coolblue en binnen de 14 dagen retour. Had in de tussentijd ook een mail naar Onkyo gestuurd over de verkrijgbaarheid van de HDMI borden, die was waarschijnlijk defect. Na een paar dagen een mail dat mijn Onkyo was gerepareerd en ongeveer een dag later een mail van Onkyo dat ik maar wat blij mocht zijn dat ze hem toch nog maar gemaakt hadden. Kwam neer op een soort van coulance, ik had nog garantie. Coulance?
Zal mij benieuwen of ze van Onkyo nog reageren en wat er dan voor jou uitkomt.
Ik heb even gebeld met de lokale onkyo reparateur, en het lijkt inderdaad het hdmi board te zijn dat defect is, hier zit een coulanceregeling op welke bijna altijd goedgekeurd word door onkyo, waardoor de reparatie alsnog gratis is.

de reparateurs zijn hier te vinden:
http://www.uk.onkyo.com/e...d-service-points-378.html

ik ben benieuwd, in het ergste geval als onkyo het afkeurt krijg ik een offerte en dan betaal ik €35 onderzoekskosten, dat is een betere optie dan de media markt me nu aanbied. Dus ik rij daar volgende week even langs met de reciever onder mijn arm:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

mijne was ook teruggegaan (609) en na 2 weken een nieuwe gekregen (616).
Deze heeft het 5 weken volgehouden waarna ook dit hdmi bord plofte en deze is vervangen na net geen 2 weken.
Blijkbaar waren de HDMI borden weer op voorraad in mijdrecht;)
Nu hopen dat deze het wel volhoud...

(er zijn overigens maar 2 erkende reparateurs in NL he...)

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 06-02-2014 16:57 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
DRuw schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:57:
mijne was ook teruggegaan (609) en na 2 weken een nieuwe gekregen (616).
Deze heeft het 5 weken volgehouden waarna ook dit hdmi bord plofte en deze is vervangen na net geen 2 weken.
Blijkbaar waren de HDMI borden weer op voorraad in mijdrecht;)
Nu hopen dat deze het wel volhoud...

(er zijn overigens maar 2 erkende reparateurs in NL he...)
o dan heb ik mazzel dat het maar 20 minuutjes rijden is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend Miki!
Ik heb mijn Onkyo TX-8050 op laten sturen door de dealer naar het service-center in Elst.
De radio zou helemaal in orde moeten zijn!
Ik heb inmiddels nieuw modem en hogere downloadsnelheid. Dit mocht ook niet baten! De radio bleef interrupties houden van 5 sec en de laptop speelde tegelijkertijd feilloos. Zou het hem dan in de vTuner moeten zitten??
Enfin......
10 Dagen geleden kreeg ik een E-mail van KPN dat er aan het netwerk ingrijpend gesleuteld zou gaan worden, afgelopen maandagnacht van 0100 tot 0700 uur.
Sindsdien speelt de Internet-receiver naar tevredenheid! De fout zat dus in het netwerk van KPN!
Ik durf nog niet te juichen......je weet maar nooit. ;)
Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.