Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:05
Dit komt doordat je het geluid van de TV via SPDIF laat gaan, als je dat zou veranderen door een HDMI kabel heb je het wel voor elkaar.
SPDIF = alleen Audio
(Moet je alleen wel ARC ondersteuning hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Natrixz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:54:
Dit komt doordat je het geluid van de TV via SPDIF laat gaan, als je dat zou veranderen door een HDMI kabel heb je het wel voor elkaar.
SPDIF = alleen Audio
(Moet je alleen wel ARC ondersteuning hebben)
Ik heb dus geen ARC. Anderen hier zeggen juist dat ARC niet belangrijk is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
NLF schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:12:
Anderen hier zeggen juist dat ARC niet belangrijk is? :?
Het is handig, niet belangrijk, dat is zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Is het ook niet.

ARC = Audio Return Channel, betekent dat je TV het audio signaal UIT kan sturen over z'n HDMI in plaats van alleen maar een signaal te ontvangen, tevens kan de receiver het OSD naar de TV sturen via die HDMI ingang.
Als je de TV aan de Receiver koppelt door middel van een SPDIF/TOSLINK kabel dan gaat het geluid via die kabel naar de receiver maar kan er geen signaal terug naar de TV voor de OSD.

Kortom, alleen OSD bij HDMI connectie en niet bij SPDIF connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Natrixz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:20:
Kortom, alleen OSD bij HDMI connectie en niet bij SPDIF connectie
Let wel, OSD kan uiteraard ook gewoon bij niet-ARC apparaten (zoals bij hem). Dat staat er geheel los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Uiteraard! maar dan wel bij een HDMI connectie :)
Bij SPDIF geeft de receiver geen signaal terug over die kabel/lijn en dus geen OSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Natrixz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:25:
Uiteraard! maar dan wel bij een HDMI connectie :)
Bij SPDIF geeft de receiver geen signaal terug over die kabel/lijn en dus geen OSD
Klopt natuurlijk ja, maar nam aan dat dát toch wel duidelijk zou zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 05-12-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Klopt maar gezien de vraag van NLF :)

Alleen een oplossing om het dan toch voor elkaar te krijgen zonder ARC, afstappen van CI+ en een decoder gebruiken? :+
(Of als je al een decoder gebruikt, deze rechtstreeks op de Onkyo aansluiten en dan die naar de TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Maar dan klopt mijn stelling toch wel dat je ARC nodig hebt voor OSD.

Ik gebruik inderdaad een CI+ Module en had net zo goed een decoder kunnen halen maar wist eerst nog niet dat ik een Onkyo set kon betalen :)

Uiteindelijk verander ik instellingen ook bijna niet, hooguit iets meer subwoofer/bass. Het volume zie ik wel veranderen op het schermpje van de Onkyo reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ARC gaat dit ook niet oplossen: je TV staat gewoon een andere bron. De Onkyo presenteert de OSD óver het beeld heen, dat kan niet als je TV afgestemd staat op TV (of om het even een andere bron dan de receiver).

Enige oplossing: losse decoder. Kan je wel meteen eentje met HDD nemen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:49:
Ik ervaar het volgende probleem met mijn Onkyo 606:

Voor het slapen zet ik de power van mijn stopcontact altijd helemaal uit omdat ik de volgende ochtend moet werken en pas in de avond weer thuis ben. Geen nut op het stroom dus aan te laten terwijl ik er niet ben.

Als ik thuis kom en mijn de stroom weer aandoe via mijn verlengsnoer doe ik mijn Onkyo receiver weer aan. Aan mijn Onkyo receiver zit aangesloten:

Xbox One / PS3
Humax ziggo decoder
Apple TV

Nu komt het. Mijn receiver kan alleen na het opstarten mijn Humax decoder DIRECT signaleren en weergeven. Het duurt soms 10 minuten (paar keer uit en aan) voordat hij mijn Xbox One, PS3 en Apple TV signaal kan tonen.

Ik snap deze opstartproblemen niet. Dit gebeurt trouwens ook als ik alles op standby heb staan en dus niet de stroom helemaal uitzet. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit oplossen? Vrij irritant als je moet wachten voordat je kan gamen of muziek wilt streamen via de Apple TV naar je tv. :(
Iemand??? :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
thunder8 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:45:
[...]

Bedoel je nu dat als je TV kijkt dat je geen OSD ziet van de 609, maar als je overschakelt naar een bron die via de 609 loopt dat het wel werkt?
Klopt, mijn TV is aangesloten op HDMI OUT. Als ik kijk naar XBMC die aangesloten is op HDMI 1 van de Onkyo dan werkt het wel.

Volgens de manual moet dit werken:
The on-screen setup menus appear only on a TV that is connected to the HDMI OUT. If your TV is connected to other video outputs, use the AV receiver’s display when changing settings.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
kraades schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:20:
[...]

Klopt, mijn TV is aangesloten op HDMI OUT. Als ik kijk naar XBMC die aangesloten is op HDMI 1 van de Onkyo dan werkt het wel.

Volgens de manual moet dit werken:
The on-screen setup menus appear only on a TV that is connected to the HDMI OUT. If your TV is connected to other video outputs, use the AV receiver’s display when changing settings.
De hdmi kabel zit in de Onkyo op "hdmi out" als het goed is. Waar heb je deze kabel in de tv dan ingestopt?
Als die in hdmi 1 zit hoef je alleen maar hdmi 1 te selecteren en dan krijg je het menu van de Onkyo te zien. Zo hoort het toch ook?
Als ik mijn hd recorder wil zien op tv moet ik toch ook die ingang op de tv selecteren, anders zie ik hem toch niet. Als de hd recorder via de Onkyo loopt moet je toch ook hdmi 1 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Uhhhhhhhhhhh...ja zo werkt het dus...

* technorabilia wordt wakker... 8)7 :z

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
kraades schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:27:
Uhhhhhhhhhhh...ja zo werkt het dus...

* Koldur wordt wakker... 8)7 :z
Ach ja, je bent er in ieder geval achter, wijze les geleerd :+

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Ik heb vanavond voor het eerst mijn Onkyo TX-NR509 (ja ja, oud model... volgens mij heb ik de laatste in NL gekocht) op mijn TV aangesloten.

ARC werkt prima, als ik de receiver aan zet, schakelen de TV-speakers vanzelf uit en neemt de receiver het over, als ik de receiver uit zet gaan de TV-speakers weer aan. Maar wat ik eigenlijk zou willen, is dat de receiver het alleen overneemt als de bron ook op TV staat ingesteld. Nu schakelen de TV-speakers ook uit als de bron v.d. receiver bijv. op de PC of de CD speler staat, waardoor het TV geluid dus helemaal niet meer te horen is.

Is dit mogelijk? En zo ja, is dat dan een instelling op de Onkyo of op de TV (een Philips 32pfl5606h)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 13:04
Ik heb ook een vraagje, mijn Onkyo TX-NR509 wil sinds kort het geluid niet meer afspelen van andere bronnen dan de digitale televisie (via cbl-set).
Mijn woonkamer is gerenoveerd, en nadat ik alles opnieuw had aangesloten stelde ik dit probleem vast.
TV is een Philips 42pfl7406h, met Easylink en 1 HDMI met ARC.

Momenteel heb ik alle toestellen (settopbox + mediaspeler) met de versterker aangesloten via HDMI. Vroeger had ik dit niet, maar ik heb ondertussen begrepen dat dat toch beter zou zijn (vroeger was alles met de TV verbonden, en stuurde de tv alles door naar de versterker).

Maar nu speelt de versterker dus enkel het geluid af van de settopbox, en ik heb zowat alle mogelijke combinaties van de instellingen al geprobeerd, maar kom niet meer bij de oplossing... Het beeld wordt wel gewoon weergegeven, van zowel settopbox als mediaspeler. Maar geluid wordt enkel afgespeeld via settopbox, niet meer via mediaspeler.

Weet iemand welke instelling dit kan veroorzaken? Of scheelt er iets aan mijn opstelling, en moet ik misschien toch opnieuw de mediaspeler via de tv aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de 2e HDMI-uitgang van de 626?

Ik zit erover te denken hem aan te schaffen (heb nu de 609), maar kan nergens terugvinden of hij tegelijk 2 verschillende 1080p-streams door kan sturen. Ik wil namelijk graag van al mijn inputs (pc, laptop, tv-tuner, raspberry pi) onafhankelijk kunnen kiezen naar welke output ze moeten (pc-monitor en beamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijnovic schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:46:
Ik wil namelijk graag van al mijn inputs (pc, laptop, tv-tuner, raspberry pi) onafhankelijk kunnen kiezen naar welke output ze moeten (pc-monitor en beamer).
Dual HDMI Out op goedkopere modellen is eigenlijk altijd puur een Y-splitter op HDMI Out 1 en HDMI Out 2, oftewel hetzelfde beeld op beide uitgangen Er zijn nu wel receivers die op HDMI Out 3 (al heet het dan weer Zone X) een ander signaal uit kunnen voeren. Je komt dan alleen wel uit op de Denon AVR-X4000, Denon AVR-4520, Marantz SR7008, Onkyo TX-NR5010., et cetera. Iets andere prijsklassen dus en ook iets van de laatste generaties. Grote kans dat dit soort dingen op de nieuwere series ook op de lagere modellen komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik merk dat alleen op de zender sbs6 flink gekraak/ruis heb...alle andere zenders zijn prima.
Ik heb mijn telfort tvtuner op een Onkyo TX NR 626 aangesloten met een harman kardon setje.....iemand een idee hoe dit komt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Weet iemand de code van de amino m540 settopbox? Ik kan deze nergens vinden en wil deze graag met de ab van mijn onkyo nr509 bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:23:
[...]

Dual HDMI Out op goedkopere modellen is eigenlijk altijd puur een Y-splitter op HDMI Out 1 en HDMI Out 2, oftewel hetzelfde beeld op beide uitgangen.
Inderdaad. Zie 5:30 in YouTube: Onkyo TX-NR626

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Thanks FeaR en PcDealer! :)

Heeft voor mij dus weinig zin om de 626 aan te schaffen, denk ik. Of is hij wel beter in Spotify en DLNA afspelen? Mijn 609 hapert bij Spotify soms en bij DLNA blijft hij altijd hetzelfde nummer herhalen in plaats van het hele album af te spelen... :/
of kan ik de repeat(1)-knop niet vinden?

Mijn pa wil namelijk mijn 609 overnemen, dus ik dacht erover een nieuwer model uit dezelfde klasse te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BeArt schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:26:\

Maar nu speelt de versterker dus enkel het geluid af van de settopbox, en ik heb zowat alle mogelijke combinaties van de instellingen al geprobeerd, maar kom niet meer bij de oplossing... Het beeld wordt wel gewoon weergegeven, van zowel settopbox als mediaspeler. Maar geluid wordt enkel afgespeeld via settopbox, niet meer via mediaspeler.
Al inputs en kabels omgewisseld? Hiermee kan je uitsluiten of het aan de receiver kant of aan de input kant zit. Wellicht geeft je mediaspeler niet het juiste formaat output af? Ook kan je per input een volume offset instellen op je Onkyo, wellicht staat het geluid dus onhoorbaar laag?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Natrixz
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn Onkyo (TX-NR616) de subwoofer (Jamo Sub360) behoorlijk ver in de -db zet met een meting.
Sub zelf staat ook al bijna op de laagst mogelijke stand, deze staat echter wel direct naast de bank, in een schuine hoek.
Echter als ik daarna film ga kijken, dan lijkt de sub soms helemaal niet aanwezig te zijn, als in, vrijwel niet hoorbaar en moet ik de sub zelf weer harder zetten om het goed te laten klinken.
Kan het zijn dat er iets mee trilt tijdens de meting en de sub daarom op -15db wordt gezet?
(afstand meet hij ook als 2,7 meter)

Iemand een idee? :+

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Kan iemand mij helpen met het volgende,

Wanneer ik tv kijk of een film is het geluid altijd out of sync.

Tv kijken gaat via het motorola kastje van KPN -> HDMI -> Reciever (Onkyo414) -> HDMI -> LG6902 tv.
Lip sync al geprobeerd in de opties van de reciever maar dit maakt het alleen maar ergens. Handmatig instellen kan wel alleen verschilt het per zender. Dit geldt zowel voor de output naar tv speakers als de speakers die op de reciever aangesloten zijn.

Films kijken gaat via een HTPC met XBMC ook via HDMI naar de reciever en van daaruit weer naar de TV.
Voor dit issue heb ik gevonden dat het probleem bij XBMC kan zitten, als ik daarin met de audio delay speel krijg ik het probleem bijna weg maar niet helemaal.

Iemand die hier ook last van heeft gehad en een oplossing heeft?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• PcDealer
Wat als je het direct aansluit, is de delay dan weg? Heb je met de delay gespeeld in de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Als ik het direct aansluit is het probleem inderdaad verdwenen, tenminste bij het tv kijken.
Films zijn nog steeds out of sync maar dit komt door XBMC..

Het lijkt voor het tv kijken echt in de versterker te zitten..

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Welke receiver heb je? Ik heb ook enige delay, maar heb dit netjes kunnen corrigeren via mijn onkyo 616.

Overigens gebruik ik niet de "lip sync" functie van onkyo maar via instellingen > bron instellingen > audio/video synchronisatie per bron de juiste instellingen. Dit moet ook voor jou goed in te stellen zijn zodat per bron de sync weer klopt (je kan twee richtingen op, "vertragen en versnellen".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Ik heb de 414, volgens mij zit daar de mogelijkheid om het per bron in te stellen niet op. Maar dit zal ik controleren als ik weer thuis ben, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
bartijn2 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:32:
Ik heb de 414, volgens mij zit daar de mogelijkheid om het per bron in te stellen niet op. Maar dit zal ik controleren als ik weer thuis ben, bedankt voor de tip!
Jawel, gaat goed komen:

http://www.eu.onkyo.com/d.../1/Manual_TX-NR414_Nl.pdf

Pagina 45 ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
(jarig!)
renzo4000 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:59:
[...]

Nee dat is volgens mij niet mogelijk, de receiver moet aan staan ... sterker nog ik moet hem persé op de stand NET/DLNA zetten anders kan je het alsnog niet afspelen.
Ik zou het volgende willen:
- receiver aanzetten
- kiezen voor 'NET' op de receiver
- meteen met DS Audio de DLNA functionaliteit gebruiken

Helaas springt mijn receiver altijd meteen naar webradio als ik voor 'NET' kies en moet ik altijd eerst met de Onkyo app kiezen voor DLNA voordat DLNA werkt.

Is er een manier om die DLNA-keuze over te slaan en de Onkyo duidelijk te maken dat ik bij NET meteen van DLNA gebruik wil maken? :/

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Is bij jullie bekend of in 2014 nieuwe modellen komen, of moet ik wachten tot CES 2014?
Onkyo USA heeft 5 booths bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:45
bartijn2 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:54:
Kan iemand mij helpen met het volgende,

Wanneer ik tv kijk of een film is het geluid altijd out of sync.

Tv kijken gaat via het motorola kastje van KPN -> HDMI -> Reciever (Onkyo414) -> HDMI -> LG6902 tv.
Lip sync al geprobeerd in de opties van de reciever maar dit maakt het alleen maar ergens. Handmatig instellen kan wel alleen verschilt het per zender. Dit geldt zowel voor de output naar tv speakers als de speakers die op de reciever aangesloten zijn.

Films kijken gaat via een HTPC met XBMC ook via HDMI naar de reciever en van daaruit weer naar de TV.
Voor dit issue heb ik gevonden dat het probleem bij XBMC kan zitten, als ik daarin met de audio delay speel krijg ik het probleem bijna weg maar niet helemaal.

Iemand die hier ook last van heeft gehad en een oplossing heeft?
Ik heb ook last van dit probleem, alleen heb dan een Ziggo kastje (Samsung versie) en een Onkyo HT-S3505.
Met Lip Sync wodt het ook erger. Ik weet niet of het nog uitmaakt of ik een andere bron selecteer, want die heb ik op dit moment nog niet..
Zijn er nog andere instellingen/oplossingen? Moet ik met de A/V-synch instellingen gaan rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 12:07
Beste Tweakerz en Tweakerinnen,

Ik ben sinds een week trouwe eigenaar van een NR626, wat een beest van een apparaat.
Ik had er een 5.1 Canton 125mx bijgekocht (was een iBood combideal).
Heb alles netjes aangesloten met bananenpluggen en de calibratie voltooid.

Mijn sinterklaascadeau-vinyl aangezet (ook goed aangesloten): Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

Op middel volume, dit was erg laag naar mijn idee, vol volume was ook niet optimaal (wel redelijk hard, maar knalt er niet uit!!) op internet gekeken en vond dat de output phono niet even hard zou gaan als de rest.

Ok, accepté want mijn muziek is mijn rust dus ik ging verder zoeken.

FM-radio, inderdaad harder, maar ook hier op maximaal volume niet heel super, mijn computerboxen gaan harder.

Mediaspeler, nog iets harder maar nog steeds niet ECHT hard.
Laptop ook op maximaal volume (&VLC 200% volume), nog steeds niet
Xbox idem.

Ik probeer onkyo te bellen, maar die hebben niet echt een nummer.

Is er iemand hier die me kan vertellen of ik iets fouts doe (Ik zag op internet al een instelling met max. volume instellen ivm gehoorbeschadiging lijkt me, nu kan ik me herinneren (zit op mijn werk) dat ik niet verder als 55 kon, terwijl in de datasheet staat 1-79, maar dan alsnog, ik zou toch verwachten dat ik op 50% van mijn bereik al de spiegels van de muur zou knallen)

kabeldikte speaker 1.65mm^2
Oehlbach red cinch subwoofer kabel (Deze doet het wel, op 1/5 van zijn dB knalt hij al als een idioot)

Help!! ;)
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
/noob Kan het ook te maken hebben met de impedantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
Misschien wel
op de site van canton staat:

Nominal Impedance, 4...8 ohms

Volgens mij staat de Onkyo standaard intesteld op 4,

Moet ik die dan hoger zetten? en maakt dat zoveel verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
Hmm het zou dus kunnen!!, maar als volgens de boxen het 4-8 ohm is, dan is het wel erg lastig om te kiezen welke ik moet pakken dan?? of hoe moet ik de impedantie van de boxen instellen ;)?

Speaker Impedance
4ohms:
Selecteer als de impedantie van een luidspreker
4 ohm of meer is maar minder dan 6.
6ohms:
Selecteer als de impedantie van alle
luidsprekers tussen 6 en 16 ohm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvanhooff schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:13:
Laptop ook op maximaal volume (&VLC 200% volume
Laat het volume in VLC alsjeblieft op 100% staan, Volume softwarematig verhogen is alles behalve bevorderlijk.
...nu kan ik me herinneren (zit op mijn werk) dat ik niet verder als 55 kon, terwijl in de datasheet staat 1-79, maar dan alsnog, ik zou toch verwachten dat ik op 50% van mijn bereik al de spiegels van de muur zou knallen)
En daar zit de denkfout: op 50% van het volume gebruik je (bij lange na) niet 50% van het vermogen. Vermogen/volume verloopt niet lineair en is dus niet een pijl op te trekken. Veel receivers/versterkers doen in de onderste regionen helemaal niets. Los voorbeeldje: genoeg receivers die beginnen bij -80 dB en lopen tot +10 dB (andere schaal dan de jouwe), maar bij velen komt er überhaupt pas wat geluid uit rond de -60 dB of nog hoger (bij mij pas rond de -50.0 dB) .In andere woorden. als je maximaal 55 hebt dan kan het probleem daar best eens inzitten. Duik het menu eens in en zet die limiet er af. Het verschil tussen 55 en 79 kan het verschil maken tussen normaal en oorverdovend.
PcDealer schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:18:
/noob Kan het ook te maken hebben met de impedantie?
Combinatie van impedantie en gevoeligheid en akoestiek.
mvanhooff schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:21:
Misschien wel
op de site van canton staat:

Nominal Impedance, 4...8 ohms
Nietszeggende impedantie, 99% van de speakers zal dit opgegeven. Wil zeggen dat de impedantie tussen die waarden ligt. Niets geks aan die waarden en met dat soort dingen kan de receiver ook gewoon op 8 Ohm staan.

Succes met afstellen trouwens: volgens de specificaties gaan de speakers pas mee vanaf 120 Hz, oftewel zal de subwoofer boven die waarde moeten liggen voor een nette overgang. Dat is ook de reden dat je subwoofer behoorlijk actief is.

Met alle respect, met een term als "muziek is mijn rust" had ik toch andere speakers genomen. Dit soort setjes zijn leuk voor films en games, maar met muziek heb ik toch liever een grotere speaker met wat meer body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhooff
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik heb mijn onkyo gereset en de calibratie opnieuw uitgevoerd. Het lijkt nut te hebben gehad, er zit ergens een bug in het systeem denk ik.. ik had de max. Volume instelling uit staan, zelfs hem instellen op 79 werkte niet(nog steeds max 54). Ik als noob zijnde heb nog wel een vraag, moet ik onkyo nu op 4 of 6 ohm zetten?

Uiteraard als audiofiel kan ik me voorstellen grote stereo boxen te moeten hebben. Helaas moet ik eerst de aankomende woonkamer waar hij komt te staan voorzien van een vette "thuisbioscoop". Dit was al een flinke smak uit de portemonnee. Nu is het sparen voor de volgende stap die in de toekomst hezet gaat worden. Verder, alvast fijne kerst natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Natrixz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:45:
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn Onkyo (TX-NR616) de subwoofer (Jamo Sub360) behoorlijk ver in de -db zet met een meting.
Sub zelf staat ook al bijna op de laagst mogelijke stand, deze staat echter wel direct naast de bank, in een schuine hoek.
Echter als ik daarna film ga kijken, dan lijkt de sub soms helemaal niet aanwezig te zijn, als in, vrijwel niet hoorbaar en moet ik de sub zelf weer harder zetten om het goed te laten klinken.
Kan het zijn dat er iets mee trilt tijdens de meting en de sub daarom op -15db wordt gezet?
(afstand meet hij ook als 2,7 meter)

Iemand een idee? :+
Iemand wellicht nog een idee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik had met mijn jamo sub260 ook dezelfde "problemen". Ik vond de sub ook lastig in te regelen en de gain moest bij mij nagenoeg dicht staan om hem juist niet te aanwezig te laten zijn. Mijn onkyo vond dat kennelijk ook, want die gooide hem ook behoorlijk in de min. Staat je fase wel goed?

Overigens, voor een sub is de meting misschien iets minder relevant je moet hem zodanig afstellen zodat jij het prettig vind klinken en moet je de -15db gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fenomeen heb ik hier ook. Ik negeer dat ook en na een meting pas ik hem gewoon aan. Vervolgens dynamic volume aan en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Gain staat bijna helemaal dicht (ook bij het inmeten) fase staat "standaard" op 0.
Als ik hem dan niet of op de sub of op de receiver harder zit vind ik het zwaar belabberd cq bijna/vrijwel niet aanwezig.

Alleen gevoelsmatig zeg ik, volgens mij zou ik hem helemaal niet harder hoeven te zetten na de inmeting

(Dynamic volume gebruik ik dan weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat een aanrader. Juist op lage volumes heb je dan toch nog een echt vol geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:38:
Juist op lage volumes heb je dan toch nog een echt vol geluid.
Met DynamicEQ wel ja. Dynamic Volume is (imho) echt een behoorlijk crap systeem en "dus" een no-no.

YMMV, uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
DynamicEQ staat bij mij inderdaad wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:28:
[...]

Met DynamicEQ wel ja. Dynamic Volume is (imho) echt een behoorlijk crap systeem en "dus" een no-no.

+1

Dynamic EQ gebruik ik in de basis ook, een erg prettige functie die bij laag volume voor een mooi vol geluid zorgt en alle details toch weet op te pikken. Dyn. volume is idd crap ... ik word er zenuwachtig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvanhooff schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:47:
Ik als noob zijnde heb nog wel een vraag, moet ik onkyo nu op 4 of 6 ohm zetten?
6 Ohm will do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:28:
[...]

Crap, die bedoel ik dus. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Ook ik heb een 626 aangeschaft i.c.m. JBL studio 580 speakers. Geweldige combinatie voor mijn gevoel qua geluid. Verder nog geen ervaring met de verdere instellingen van video ect. Uiteraard wel de speakers met de bijgeleverde microfoon afgesteld. Tevens had ik al een surroundset van pioneer en ook deze presteert nu veel beter dan mijn vorige pioneer receiver.
Al met al zeer tevreden met mijn aanschaf.
Wat ik wel irritant vind, is dat ik de code van de afstand bediening van kpn nergens kan vinden. ik heb de kleine uitvoering daarvan, dus als er iemand is die die code weet hoor ik dat graag.

[ Voor 19% gewijzigd door peet1965 op 20-12-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Zoek het merk op van de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Ja dat had ik al gedaan echter alle code s doen het namelijk niet, das het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
PcDealer schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:49:
Is bij jullie bekend of in 2014 nieuwe modellen komen, of moet ik wachten tot CES 2014?
Onkyo USA heeft 5 booths bij elkaar.
Aha! Investeerder Wikipedia: Gibson Guitar Corporation geeft aan dat er in 2014 e.e.a. aan spannende dingen staan te gebeuren:
http://www.whathifi.com/n...et-for-major-step-forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Terug komend op mijn subwoofer overlast, ik heb een tuinstoel kussen onder de sub geplaatst en nu zijn alle trillingen over, pas bij +10 begint hier en daar weer wat te trillen. Zal binnenkort eens opzoek naar een permanente oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Onkyo fanaten,

Zondag bij Correct een NR-TX616 gekocht en lang bezig geweest om hem te installeren er zit ook zoveel op..
Ik heb een vraag: als ik hem aanzet wil ik dat hij gelijk op de FM band staat zodat ik naar de radio kan luisteren, nu staat hij standaard op CBL/SAT (mijn Humax van Ziggo).
In de handleiding heb ik dit niet kunnen vinden, kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Ik heb een NR-TX609 en deze onthoud de laatste input. Dus speel je radio af, zet je de unit uit en weer aan dan staat hij weer op radio. Zo ook met andere input bronnen. Laatste input is waarop de unit weer aangaat. Hoe een "standaard input" in te stellen, ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Zojuist de 626 aangeschaft. Prachtig ding in combinatie met mijn Philips PFL5028H. Ik heb CEC aangezet om ARC te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik alleen muziek wil luisteren, en Onkyo aan zet, gaat de TV ook aan. De tv heb ik hierbij niet nodig omdat ik dan muziek afspeel via spotify/bluethoot. En wanneer ik de TV uitzet, gaat de Onkyo ook uit. Erg hinderlijk. Zoektoch op internet wilden niet baten, ook hier op het forum kwam het probleem vaak langs, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden. Iemand die mij hierbij kan helpen? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sipaan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:19:
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Als je op de tv HMDI CEC uit zet gaat ie niet vanzelf mee aan en uit maar mis je uiteraard wel ARC. Het zal waarschijnlijk en/en worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 25-12-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Inderdaad! Dan krijg ik geen geluid omdat ARC dan wordt uitgeschakeld. Ik las op enkele forums dat voeger wel een optie ingebouwd zat om dit aan te geven maar dat met updates uitgehaald is. Het zijn oude berichten dus ik weet niet in hoe verre dit nog klopt. Er moet toch een oplossing zijn? Ik zal niet enige zijn die hier tegenaan loopt. In dit forum zijn ook meerdere mensen die het probleem hebben aangegeven. Hoe hebben die het opgelost?
Brad Pitt schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:22:
[...]

Als je op de tv HMDI CEC uit zet gaat ie niet vanzelf mee aan en uit maar mis je uiteraard wel ARC. Het zal waarschijnlijk en/en worden.

[ Voor 37% gewijzigd door heval op 25-12-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
sipaan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
[...] Er moet toch een oplossing zijn? Ik zal niet enige zijn die hier tegenaan loopt. In dit forum zijn ook meerdere mensen die het probleem hebben aangegeven. Hoe hebben die het opgelost?
[...]
Ik heb op mijn Panasonic TV een aparte instelling daar voor. Ik heb bij de "Link instellingen" twee opties, namelijk "Aan via link (aan/uit)" en "Uit via Link (aan/uit)". Door deze beide op "Uit" te zetten ging bij mij de TV niet meer aan of uit bij het aan/uit zetten van mijn Onkyo receiver.

Nou heet dat bij Panasonic "Viera Link", bij andere merken zal het anders heten. Maar misschien heeft jouw TV ook wel zo'n optie.

[ Voor 40% gewijzigd door kgb545 op 25-12-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
sipaan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:19:
Zojuist de 626 aangeschaft. Prachtig ding in combinatie met mijn Philips PFL5028H. Ik heb CEC aangezet om ARC te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik alleen muziek wil luisteren, en Onkyo aan zet, gaat de TV ook aan. De tv heb ik hierbij niet nodig omdat ik dan muziek afspeel via spotify/bluethoot. En wanneer ik de TV uitzet, gaat de Onkyo ook uit. Erg hinderlijk. Zoektoch op internet wilden niet baten, ook hier op het forum kwam het probleem vaak langs, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden. Iemand die mij hierbij kan helpen? Bedankt alvast.
kgb545 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb op mijn Panasonic TV een aparte instelling daar voor. Ik heb bij de "Link instellingen" twee opties, namelijk "Aan via link (aan/uit)" en "Uit via Link (aan/uit)". Door deze beide op "Uit" te zetten ging bij mij de TV niet meer aan of uit bij het aan/uit zetten van mijn Onkyo receiver.

Nou heet dat bij Panasonic "Viera Link", bij andere merken zal het anders heten. Maar misschien heeft jouw TV ook wel zo'n optie.
Viera Link = HDMI CEC. Bij mij heet het Anynet (Samsung) en bij Onkyo RIHD. Ik heb een aparte mogelijkheid om automatisch uitschakelen van de tv de 2.1 set ook uit te laten gaan.

Pagina 15 van de NL handleiding (te vinden via de productpagina) betreft RIHD en daar staat:
VoorRIHD-compatibele tv
De volgende gekoppelde bewerkingen zijn mogelijk door de AV-receiver aan te sluiten op een RIHD-compatibele tv.
• De AV-receiver gaat op stand-by wanneer de tv op
stand-by wordt gezet.[/]
Een andere mogelijkheid is er kennelijk niet: http://www.nl.onkyo.com/f...id=455&artlang=en&lang=en.
Neem daarom de tip van kgb545 mee. Zie ook YouTube: HOW TO SETUP ARC & HDMI CONTROL SETTINGS to TV

[ Voor 91% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2013 23:14 ]

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 17:53
Ik ben in het bezit van de Onkyo TX-NR414 AV-receiver.
Nu heb ik mijn CD's allemaal geript naar FLAC bestanden en opgeslagen op een NAS (Synology DS212J).
Computer, NAS en Onkyo ziijn allemaal (bekabeld) opgenomen in hetzelfde netwerk.
In combinatie met de Onkyo app op mijn Android telefoon (zit via WIFI in het zelfde netwerk) werkt e.e.a. heel leuk.

Maar waar ik tegenaan loop.
Bij bepaalde CD's lopen de nummers in elkaar over zonder tussenpauze, als voorbeeld Pink Floyd, Dark Side Of The Moon (DSOTM). Tussen de nummers wordt een stilte van ca. 2 seconden weergegeven.
Ik heb DSOTM ook naar een memorystick gekopieerd en deze rechtstreeks ingeplugd op de versterker. Ook via USB zijn er stiltes tussen de nummers.

Het ligt dus aan de versterker lijkt me.
Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor of doe ik iets verkeerd?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

• PcDealer
Dus op de cd aan elkaar gemixt en na het rippen steeds met twee seconden tussenpauze? Dan moet je ze via een server/nas aanbieden, in elk geval via een programma die het wel ondersteunt.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:59
Ben erg benieuwd naar de receiver van Onkyo. Beginnersgeluk heb ik al en natuurlijk ben ik akkoord gegaan (van 616 naar 626 voor hetzelfde geld):

Hartelijk dank voor uw bestelling bij *********

Door een ontzettend drukke week zijn wij helaas door onze vrije voorraad van het door u bestelde artikel heen, ook verwachten wij deze niet op korte termijn binnen te krijgen. Wel hebben wij nog een aantal winkelmodellen staan uit deze serie waardoor ons systeem voorraad herkent.

Onze excuses voor dit ongemak!

Wel krijgen we volgende week weer de nieuwe TX-NR626 zilver voor u welke wij u eenmalig mogen aanbieden voor dezelfde prijs.

Wanneer u akkoord gaat met dit mooie voorstel, horen wij dat graag van U.

Komt dan wel een paar dagen later binnen, máar ach, de service maakt het dan ook meer dan goed.

[ Voor 1% gewijzigd door ThijsLuke op 27-12-2013 19:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste tweakers

Ik heb onlangs een tweedehands Onkyo TX8050 kunnen kopen voor een spotprijs en heb deze zo opgesteld dat ik van mijn nas muziek & films kan streamen, ook mijn Samsung tv is via een toslink aangesloten.

Nu heb ik hier met het streamen van films een probleem die ook voorkwam op een andere versterker via jack-aansluiting. Ik had gehoopt dat dit opgelost zou zijn door een aansluiting te realiseren via de toslink maar helaas...

Korte situatieschets:

Ik stream films ( DivX, Mpeg4,... ) vanaf een Seagate NAS naar mijn samsung smart tv. Dit gebeurt over een utp-kabel. Tevens is mijn Onkyo TX8050 met speakers via toslink aangesloten op de televisie.

Wanneer er een film afspeelt heb ik (soms) dat het geluid verstilt, om vervolgens bijvoorbeeld x aantal minuten later bij een volgende stevige actie-scène weer te gaan versterken. Het geluid verstilt meestal met een kalme scène en versterkt meestal met een actie-scène.

Is dit de bedoeling? Ik vermoed van niet want het is wel zo erg dat ik er mijn receiver afstandbediening moet bijnemen om constant mijn volume aan te passen.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Dolby sound decoder die niet correct werk? Staat deze op de tv geïnstalleerd of wordt het geluid door de receiver gedecodeerd?

Op de tv kan ik in het menu "digitale audio uit" aanpassen naar ofwel: pcm, dolby digital of DTS NEO 2:5. Dit heeft echter weinig effect behalve dan het volume die luider of stiller staat.

Wanneer ik de audio verbinding tussen tv & receiver echter opnieuw via de mini-jack van de tv realiseer en de functie "auto volume" op de tv aanzet lijkt het te verbeteren.

Ik wil echter geen audioverbinding via een mini-jack maken, dus zou ik graag weten wa hier nu echt aan de hand is? Hebben jullie enig idee?

Of is een mini jack heus niet minderwaardig aan een optische verbinding? Graag jullie idee hierover mensen?

Met vriendelijke groeten

Voldr

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een onkyo xtnr626

Bij opstarten krijg ik 3 van de 4 keer de melding: initializing.... dit neemt dan ongeveer 40-60 seconde in beslag. Dit terwijl mijn broer (met dezelfde receiver) deze melding bij opstarten nooit heeft en na 2 seconde het apparaat opgestart is.
Soms is dit bij mij ook het geval.
Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met ARC gekoppeld aan mijn tv......
iemand ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CEC op beide apparaten even uit zetten en kijken of het daadwerkelijk daar aan ligt? Er zit ook geen (USB-) apparaat in geprikt die 'ie scant of zo, roep maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit wel een usb in mijn tv...zou het daar aan kunnen liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:24:
er zit wel een usb in mijn tv...zou het daar aan kunnen liggen!
Dat denk ik niet. Lijkt mij stug dat ie dié elke keer gaat zitten scannen eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Laatst online: 11:48
Ik heb nu een maand of 2 een Onkyo TX-NR616 + een Heco Music Colors Cinema 5.1A in bezit . Mijn vorige set was een Sony HT-DDWG800 wat dat betreft is dit een hele ( lees paar flinke ) stap vooruit . Nu was ik in tegen stelling tot de Sony set met de Onkyo i.c.m de Heco speakers heel snel klaar met afstellen :9 . Waar ik met de Sony set nooit tevreden ben geweest over de subwoofer / speaker afstelling is dit bij de Onkyo/'Heco bijna perfect ( de subwoofer hoor je niet maar is er wel .. ) .Nu komt alleen mijn vraag , wij luisteren veel piano/ rustige muziek en dan mis ik nog vaak wat midden tonen (audyssey stelt mijn surround op 150 KHz in ) . Ik heb geprobeerd mijn subwoofer wat harder te zetten alleen op dat moment hoor je waar deze staat en dat is juist wat ik niet wil .Nu ben ik niet zo heel erg thuis op dit gebied en is mijn vraag of eventueel speaker zuilen dit probleem voor mij gaan oplossen ...

Weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen , maar vraag toch om advies

[ Voor 8% gewijzigd door bandy op 29-12-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Laatst online: 18:20
Iemand hier ervaring met lekkende condensatoren? Ik kom dit tegen in mijn Onkyo reciever van 5 jaar oud:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZAFXOCwXkzZkcpAdcVvYwds/thumb.jpg

Zijn deze condensatoren lek, of is dit lijm? De receiver schakelt zich steeds kort na start uit en gaat in een soort beveiligingsmodus (standby-led knippert). De smurrie ligt deels over de lijntjes op de printplaat, kan dit voor kortsluiting zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 23:10
Dat is gewoon lijm. Er is zo te zien niks mis met die condensatoren.
Heb je luidsprekers aangesloten op het moment dat hij zichzelf uitschakelt?

[ Voor 36% gewijzigd door FatalError op 29-12-2013 22:11 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Laatst online: 18:20
Inmiddels niet meer, alle andere kabels heb ik losgekoppeld en de receiver ook al een paar uur van de stroom af gehad.

Hij schakelt zich ook steeds sneller weer uit. Eerst deed hij het af en toe eens. Toen regelmatiger (en soms een poosje niet). Nu na een seconde of 2.

Het probleem lijkt sterk hierop: YouTube: Onkyo TX-SR806(S) Will Not Power On... Click! Circuit Protection Enabled

Uit de handleiding van Onkyo:
The AV receiver turns off as soon as it’s turned on
The amp protection circuit has been activated. Remove the power cord from the wall outlet immediately. Disconnect all speaker cables and input sources, and leave the AV receiver with its power cord disconnected for 1 hour. After that, reconnect the power cord and set the volume to maximum. If the AV receiver stays on, set the volume to minimum, disconnect the power cord, and reconnect your speakers and input sources. If the AV receiver turns off when you set the volume to maximum, disconnect the power cord, and contact your Onkyo dealer.
Een dealer connecten zal wel een duur grapje worden. De receiver is maar 300 euro oid waard.

[ Voor 62% gewijzigd door Swelson op 30-12-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Terugbrengen naar verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Onkyo TX-NR626 receiver gekocht. Op dit moment staat hij niet bij een TV. Om de wifi mogelijkheden van de receiver te gebruiken moet je echter menu's via een TV scherm doorlopen, aangesloten met HDMI. Heeft één van jullie een tip voor een goedkoop mini (TV) scherm of iets dergelijks, dat ik op de receiver kan aansluiten, in plaats van aansluiten op een echte TV? En kun je het menu van dat scherm dan doorlopen met de AB van de receiver, of moet dat via de AB van die mini-TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Heb je geen computer monitor ter beschikking? Die zul je denk ik ook wel als output kunnen aansluiten. Of wellicht een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:07:
Ik heb net de Onkyo TX-NR626 receiver gekocht. Op dit moment staat hij niet bij een TV. Om de wifi mogelijkheden van de receiver te gebruiken moet je echter menu's via een TV scherm doorlopen, aangesloten met HDMI. Heeft één van jullie een tip voor een goedkoop mini (TV) scherm of iets dergelijks, dat ik op de receiver kan aansluiten, in plaats van aansluiten op een echte TV? En kun je het menu van dat scherm dan doorlopen met de AB van de receiver, of moet dat via de AB van die mini-TV?
Je kunt 'm ook (tijdelijk) met een netwerkkabel aansluiten, en dan met een app als oRemote (kost 4,49 in iTunes) wellicht instellen; ik heb de 609, dus kan niet testen of de wifi instellingen aanpasbaar zijn dmv de app. Misschien dat je ook wel via de web-interface de wifi kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:07:
De menu's zou je ook gewoon moeten kunnen doorlopen met het ingebouwde matrix display, hoewel dit natuurlijk minder overzichtelijk is dan op een tv. Daarnaast zou je ook nog de onkyo remote voor ios of android kunnen installeren om iig de NET functionaliteit makkelijker te kunnen bedienen.

Wil je echt een klein display voor "erbij" dan zou je zoiets kunnen overwegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_20415_2.jpg

Dit heb ik zelf een paar jaar geleden gebruikt om op mijn HDX1000 aan te sluiten zodat ik niet persé mijn TV aan hoefde te zetten. Kostte iets van 30 dollar of zo.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2iurk8g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2929x1w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/v8j2mq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie snelle tips. Ik had ook verwacht dat ik via het display van de receiver zelf met wifi de muziekbestanden zou kunnen vinden. Het display van de receiver verwijst echter onverbiddelijk naar het TV menu (wat ik nu dus niet heb) en laat zich ogenschijnlijk met geen enkele handeling wijzigen. In de handleiding staat: "De schermmenu’s worden alleen zichtbaar op een tv die op de HDMI OUT MAIN is aangesloten". Dus dat wijst er ook op dat ik toch een scherm nodig heb. Als iemand weet hoe ik dat kan omzeilen en toch een soort menu-tje, hoe gebrekkig ook, op het display van de receiver zelf tevoorschijn kan toveren, dan graag. Anders ga ik me inderdaad maar eens in de aanschaf van een mini schermpje verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens wel een laptop (Windows 7), maar dat is een 17 inch dus niet zo handzaam. Domme vraag misschien, maar hoe kan de laptop als scherm gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar wat wil je nu precies?? Je kan toch gewoon via de onkyo app alle NET(of zoals jij wil, WiFi) functies bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Snelle vraag die hopelijk hier thuis hoort. Ik heb al een jaar of twee, drie een Onkyo HT-S3305 set. Deze set had ik gekocht voor grofweg 300 euro maar viel echt heel erg tegen. Met name de bass geluiden waren veel te overheersend en krakend. Bij hogere volumes was het geluid ook niet om aan te horen. Ik heb op mijn computer een Logitech G51 set aangesloten en die werkt wat mij betreft een stuk beter.

Nu gebruik ik de laatste tijd toch vrij vaak de TV (vrijwel alleen voor films en series) en wil ik investeren in een nieuwe set waar ik in ieder geval met plezier naar kan luisteren. Ik zat er aan te denken om de HKTS 16BQ aan te schaffen, maar ik zit met de volgende twee vragen.

1) gaat deze set speakers op mijn HT-S3305 (HT-R380?) versterker werken?
2) is er een reden om hier niet voor te gaan?

Ik heb al vrij veel onderzoek gedaan en ben onder andere in winkels wezen luisteren. Voor mij is het belangrijkst dat het geluid ook wanneer het volume omhoog gaat vrij zuiver blijft. Bovenstaande past in mijn budget, maar ik heb verder erg weinig kennis van de materie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:47:

Ik wil echter geen audioverbinding via een mini-jack maken, dus zou ik graag weten wa hier nu echt aan de hand is? Hebben jullie enig idee?

Of is een mini jack heus niet minderwaardig aan een optische verbinding? Graag jullie idee hierover mensen?

Met vriendelijke groeten

Voldr
Niemand die hierover een idee heeft?

Ondertussen beredeneerde ik zelf al dat er via de toslink misschien dolby surround en consorten naar de versterker stroomt en indien ik de televisie aansluit via de mini-jack er enkel een stereo signaal stroomt. Of ben ik hier verkeerd?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 07:49
Heb je ook geluid via je tv als je de verbinding naar je versterker gebruikt? Wat gebeurt er als je je versterker niet gebruikt maar alleen de tv?
Waarom gebruik je die auto volume trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 31-12-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:24:
Ik heb trouwens wel een laptop (Windows 7), maar dat is een 17 inch dus niet zo handzaam. Domme vraag misschien, maar hoe kan de laptop als scherm gebruikt worden?
Nee, dat kan niet. Een laptop stuurt alleen output en kan geen input ontvangen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. discussie 30 december: ik heb inmiddels de Onkyo app gekocht en inderdaad kan ik hiermee alle streaming functies prima bedienen. Alleen: bij DLNA en internet radio is de weergave in mono, ik ben er nog niet in geslaagd om dat naar stereo te krijgen. Dat moet toch kunnen? Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Heren medetwearkers,
Ik heb recentelijk mijn NR609 naar een NR616 om kunnen ruilen onder garantie gezien ook mijn hdmi bord geploft was.
Het metwerkprobleem met mijn 609 is precies hetzelfde dus vandaar maar deze post.
Ik kan zien dat mijn 616 een IP adres krijgt maar ik kom er niet in via een PC, een app of dergelijke.
Ik heb begrepen dat dit door mijn Samsung TV (55ES8000) kan komen op een of andere manier (deze ziet de app wel???) maar wat kan ik doen?
Iemand enig idee/ervaring?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Welke ip range gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

10.0.0.1->10.0.0.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Probeer eens met 192.168.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mijn 609 heeft het wel gedaan via de app dus volgens mij kan dat het niet zijn maar ik zal eens proberen. Jammer dat ik dan mijn volledige netwerk moet omgooien want 80% staat op manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:33:
N.a.v. discussie 30 december: ik heb inmiddels de Onkyo app gekocht en inderdaad kan ik hiermee alle streaming functies prima bedienen. Alleen: bij DLNA en internet radio is de weergave in mono, ik ben er nog niet in geslaagd om dat naar stereo te krijgen. Dat moet toch kunnen? Wat te doen?
Mooi dat het gelukt is, maar hoe bedoel je "aangeschaft?" De officiële app is gewoon gratis...

Wat betreft je mono geluid, dit kan je gewoon aanpassen met de onkyo app of op je ab. Ik krijg een beetje de indruk dat je zelf niet echt de moeite neemt om de handleiding te lezen. Dit zijn toch wel de meest basale bedieningselementen. Kijk anders hier: http://www.eu.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_Nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Weer wat nieuws: ineens geen beeld meer uit de onkyo??? wel geluid.
Plug ik hem om naar de subout werkt hij ineens wel weer maar het menu krijg ik niet meer op het scherm?
Ook als ik hem omplug naar de main out gaat het geluid wel aan maar beeld blijft weg en tv geeft aan geen input te ontvangen (geluid werkt overigens ook als ik de HDMI eruit laat).
Ga me nou niet vertellen dat dit HDMI bord ook naar de ziekte is he?!?!?!?
Doordat ik geen onscreen menu heb krijg ik ook de firmware niet geüpdatet en rara wat staat er bij de update voor de laatste firmware: * Corrects lock up failure when using Telstra T Box or MiCasaVerde Vera Lite controller on the same network (ik heb een Vera3 maar zal exact hetzelfde probleem zijn).
Ik kan alleen deze er niet opzetten voordat ik een vorige revisie firmware erop heb gezet maar dat lukt dus niet door het ontbreken van het menu…
Morgen maar weer naar CE repair. Als die main HDMI eruit ligt mogen ze ook mij het geld geven want ik ben een beetje klaar met Onkyo op het moment.

[ Voor 46% gewijzigd door DRuw op 01-01-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op bericht Renzo4000 van 1 januari: ik had de App oRemote gekocht voor iets minder dan 5 euro. Ik zie nu dat er inderdaad ook een gratis Onkyo App is (Remote 2). Die zal waarschijnlijk nog beter werken dan oRemote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:14:
Reactie op bericht Renzo4000 van 1 januari: ik had de App oRemote gekocht voor iets minder dan 5 euro. Ik zie nu dat er inderdaad ook een gratis Onkyo App is (Remote 2). Die zal waarschijnlijk nog beter werken dan oRemote.
Nee oRemote is veruit superieur. Zou die graag tegen betaling willen hebben op Android. De gratis versie op dat platform sucks enorm. Imho, uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onkyo708. Als ik voedingsstekker eruit haal en daarna weer aansluit zijn al mijn radio zenders verdwenen. Ook andere instellingen zoals HDMI zijn anders cq. moet ik opnieuw instellen. Weet iemand of ik iets moet instellen dat zenders ingesteld blijven als ik stekker eruit haal?
Alvast bedankt voor reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ff reactie op mijn eigen bericht… de 616 gaat vanmiddag retour reparateur… toch 5 weken werkend gehad…
ZEER waarschijnlijk defecte HDMI bord weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:49
De TX-NR717 kost op dit moment erg weinig en ik zou die nu kunnen kopen, zodat ik niet nog een tijd hoef door te sparen. Alleen heb ik door de lage prijs oogkleppen op gekregen, dus ik kom hier maar even vragen of het een aan- of afrader is :)
Ik heb op dit moment B&W DM 603 S2 speakers in combinatie met een heel goedkope receiver van Onkyo. Ik mis gewoon een hoop helderheid en hij heeft af en toe moeite met wat frequenties, terwijl de speakers dat niet doen op andere receivers. Ik wil dus sowieso een nieuwe receiver. Ik heb overigens geen externe DAC. Op de Onkyo zou een pc, Xbox 360, tv en waarschijnlijk binnen een paar maanden een SACD-speler worden aangesloten.

Muziek is voor mij het belangrijkste en na een aantal luistersessies neig ik eigenlijk naar een 2.0 voorversterker en eindversterker in combinatie met een surround-receiver. Dit kan ik echter nog een hele tijd niet betalen, dus ik wil beginnen met een surround-receiver om m'n algehele geluid te verbeteren. Mijn eerste vraag is dus of het geen problemen oplevert om een stereo-versterker door te lussen naar de NR717 om zo de fronts het beste geluid te geven en over te schakelen naar surround zodra ik een film wil kijken.

Mijn tweede vraag is of de NR717 een beetje in dezelfde klasse van de B&W DM 603 speakers vallen. Ik zou het zonde vinden om een receiver te kopen die eigenlijk niet goed genoeg is. Naar aanleiding van mijn ervaringen met de NR818 denk ik dat het goed moet gaan, maar ik heb die nooit in combinatie met mijn speakers beluisterd.

En dan heb ik als laatste nog een vervolgvraag: als ik later mijn speakers zou upgraden (er komen uiteindelijk weer andere fronts te staan en dan ga ik zelf een center maken), kan ik de NR717 dan blijven gebruiken (e.v.t. in combinatie met een 2.0 of 3.0 versterkersetup) of zal ik die dan waarschijnlijk weer moeten upgraden?

Het zijn een beetje lastige/vage vragen, maar ik hoop dat er iemand even mee wil denken. Ik zie het namelijk als een heel mooie kans om mijn geluid te verbeteren terwijl ik nog opties open kan houden voor de toekomst.
Alternatieven zijn overigens ook welkom. Ik had eerst de SR7007 van Marantz op het oog, maar die is bijna niet meer verkrijgbaar en een stuk duurder waardoor ik nog in ieder geval een paar maanden moet sparen en dan zal die niet meer verkrijgbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ample Energy op 02-01-2014 17:16 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1 ... 51 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.