Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Yo-L schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:52:
[...]
een andere optie is als je switcht van een 2 naar een 5.1-kanaals bron (en vice versa)
"Het is niet het bekende klikken van het wisselen van bijv stereo naar dd want de bron blijft hetzelfde."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

noes schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:41:
[...]

Wellicht het relais voor de ventilatoren? In mijn 809 zitten 2 120mm fans, maar die staan eigenlijk altijd uit. Ik kan me zo voorstellen dat die ook dmv een relais geschakeld worden. Ik weet niet of de fans hoorbaar geluid maken, het is me (nog?) nooit opgevallen, of wellicht zijn ze nog nooit aangegaan.
Ik zal er eens op letten, nooit geweten dat er een fan in die dingen zit.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Vandaag mijn TX-NR509 weer teruggekregen na een reparatie. Het hdmi bord is vervangen. Deze gaat dus ook stuk als je alleen maar de hdmi out naar de tv gebruikt en de netwerkaansluiting voor internet radio en streamen van de nas.
Ik heb verder geen enkel apparaat aangesloten via hdmi op de Onkyo.
Heb de receiver op 16 oktober op de post gedaan en vandaag, 6 november, weer retour gekregen.
Dus zeg maar 3 weken. Dit werd ook verteld door de winkel waar ik hem had gekocht.
Had de Onkyo gekocht bij Coolblue.nl.
Wie weet hoe lang je nu eigenlijk garantie hebt op de reparatie?
De officiele garantie, 2 jaar, is afgelopen op 28 oktober 2013.
Maar ben blij dat de receiver weer terug is. Heb ook meteen weer de laatste firmware geflashed. Onkyo laten zoeken op het www en meldde zich dat er een nieuwere firmware was.
Ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
mike123 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:43:
Vandaag mijn TX-NR509 weer teruggekregen na een reparatie. Het hdmi bord is vervangen. Deze gaat dus ook stuk als je alleen maar de hdmi out naar de tv gebruikt en de netwerkaansluiting voor internet radio en streamen van de nas.
[...]
Hoe bedoel je?
Wat moet je dan nog meer aansluiten zodat het niet kapot gaat!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fire69 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:58:
Hoe bedoel je?
Dat onderdeel gaat bij een hoop mensen gewoon überhaupt kapot, kan je zelf weinig aan beïnvloeden :)
<op misschien een heel goede koeling na maar weet niet of dat echt 100% effectief is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Brad Pitt schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:16:
[...]

Dat onderdeel gaat bij een hoop mensen gewoon überhaupt kapot, kan je zelf weinig aan beïnvloeden :)
<op misschien een heel goede koeling na maar weet niet of dat echt 100% effectief is>
Tja, het blijkt inderdaad dat koeling niet zo verschrikkelijk veel invloed heeft en dat die dingen gewoon niet helemaal betrouwbaar zijn. Als ik ooit weer een nieuwe versterker aanschaf zal het waarschijnlijk geen Onkyo zijn, dit soort dingen hoor je nooit over Denon, ik had hiervoor altijd een Denon en tevreden mee geweest. Prijs van de Onkyo was lager en zodoende voor de Onkyo gegaan, maar waar de prijs lager is moet er natuurlijk iets voor wijken....

Hoewel mijn TX-SR707 al vier jaar zijn werk goed doet, is er een gigantische hoevheelheid aan mensen op avsforums.com die problemen hebben met het bord, dus ik hoop dat ik nog even voort kan totdat HDMI 2.0 in versterkers zit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Koldur schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:41:
[...]
Hoewel mijn TX-SR707 al vier jaar zijn werk goed doet, is er een gigantische hoevheelheid aan mensen op avsforums.com die problemen hebben met het bord, dus ik hoop dat ik nog even voort kan totdat HDMI 2.0 in versterkers zit.
Heb nog weinig/geen problemen gelezen over de xx10 serie apparaten. Wellicht dat het verbetert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Koldur schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:41:
[...]

Tja, het blijkt inderdaad dat koeling niet zo verschrikkelijk veel invloed heeft en dat die dingen gewoon niet helemaal betrouwbaar zijn. Als ik ooit weer een nieuwe versterker aanschaf zal het waarschijnlijk geen Onkyo zijn, dit soort dingen hoor je nooit over Denon, ik had hiervoor altijd een Denon en tevreden mee geweest. Prijs van de Onkyo was lager en zodoende voor de Onkyo gegaan, maar waar de prijs lager is moet er natuurlijk iets voor wijken....

Er kan absoluut verschil in kwaliteit zitten, maar zoals reeds aangegeven worden er veel meer onkyo's verkocht dan bijvoorbeeld denon en zul je meer verhalen horen over defecten. Maar denon is zeker niet heilig hoor :

Google search
Denon hdmi defects: Ongeveer 2.050.000 resultaten
Onkyo hdmi defects: Ongeveer 1.560.000 resultaten

Uiteraard is dit niet zuiver maar just saying ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
renzo4000 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:51:
[...]

Er kan absoluut verschil in kwaliteit zitten, maar zoals reeds aangegeven worden er veel meer onkyo's verkocht dan bijvoorbeeld denon en zul je meer verhalen horen over defecten. Maar denon is zeker niet heilig hoor :

Google search
Denon hdmi defects: Ongeveer 2.050.000 resultaten
Onkyo hdmi defects: Ongeveer 1.560.000 resultaten

Uiteraard is dit niet zuiver maar just saying ;)
Dat is ook helemaal waar, ik ben zelf nota bene één van de personen/de persoon geweest die het punt aanhaalde dat er veel van verkocht zijn.

Dat van die Denon HDMI defects heb ik nooit meegekregen en geeft mij weer wat meer perspectief.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:32:
[...]
Dat van die Denon HDMI defects heb ik nooit meegekregen en geeft mij weer wat meer perspectief.
Bij Denon sneuvelen over het algemeen HDMI Boards als je HDMI kabels wisselt als de receiver nog aan staat. Sowieso niet handig om te doen natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:51:
Bij Denon sneuvelen over het algemeen HDMI Boards als je HDMI kabels wisselt als de receiver nog aan staat. Sowieso niet handig om te doen natuurlijk.
Ah, bij Onkyo kan dat überhaupt niet omdat ze door de warmte er niet meer in-en uit kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Fire69 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:58:
[...]

Hoe bedoel je?
Ik bedoel alleen maar dat hij ook stuk gaat als je geen enkele hdmi ingang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik heb nu sinds een week een TX-NR616 staan, kon het vorige model in het zilver voor 299,- op de kop tikken bij Foka en tot nu toe geen spijt van!

Heb alleen een probleempje rond de app. Wat ik wil is mijn Squeezebox overbodig maken door met de telefoon mijn muziekcollectie op mijn Synology nas op de receiver af te kunnen spelen:

Ik heb de app, ik kan muziek afspelen die op mijn telefoon staat, maar ik zie nergens hoe ik DLNA muziek kan selecteren. Als ik gewoon de afstandsbediening van de receiver gebruik kan ik naar mijn DLNA server gaan en zonder problemen alle muziek selecteren en afspelen.

Ik zie hier op de Onkyo site het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.intl.onkyo.com/downloads/applications/img/android/im_app06.jpg
A Simple Interface Between Your Onkyo System and the Home Network

Onkyo Remote for Android provides a simple way for you to control how your compatible Onkyo network A/V receiver or hi-fi product connects to the home network, as well as online audio services such as Spotify. A simple menu within the app enables access to a variety of internet radio and music streaming services. You can browse playlists, search for specific albums and tracks, or select an internet radio station all from your handset, sending content to the home theater or audio system with a few taps on the touchscreen. Using the same menu, you can locate and stream your own digital music—including FLAC and Apple Lossless formats—from PC or NAS using the DLNA or Home Media functions.*

*Feature available on after 2012 year-model network A/V receivers and hi-fi products
Laatste firmware van Onkyo staat erop, app is bij, heeft iemand DLNA al wel via de app voor elkaar en zo ja: wat zie ik over het hoofd? :/

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, ik heb het even op mijn 414 geprobeerd. Ik zie die DLNA optie in het menu, als ik die open dan zie ik ook mijn DiskStation staan, maar als ik die selecteer dan probeert ie kort even te laden, maar komt daarna weer terug in het lijstje met DLNA devices.

Is dat ook wat er bij jou mis gaat?

Alternatief is om de DS Audio app te installeren en dan daar als target de Onkyo te kiezen, dat werkt wel.

Edit: zojuist een update op mijn Synology geïnstalleerd en nu werkt het wel gewoon via het DLNA menu in de app. Geen idee of dat door de update kwam, of een reboot of pure magie :P

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 10-11-2013 11:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
In welk menu zie je die dlna optie? In de app of als je de reciever op de tv bedient?

Ik kan dat menu in de app niet vinden. DS Audio ziet inderdaad de 616 als speler! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je selecteert NET als source en dan tap je op het > teken rechts van NET. Dan krijg je het lijstje met NET sources te zien :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
He krijg nou wat, pffff, dat ik dat gemist heb! Thanks!

Nu hopen dat de app de boel ook lokaal een beetje indexeert - al dat 'Loading' tijdens het scrollen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
coyote1980 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:15:
He krijg nou wat, pffff, dat ik dat gemist heb! Thanks!

Nu hopen dat de app de boel ook lokaal een beetje indexeert - al dat 'Loading' tijdens het scrollen... :o
Ik heb een TX-NR509 en een Synology nas, de DS508. De app van Onkyo gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Hooguit om het geluid en de bron aan te passen.
De DS Audio app van Synology werkt voor mij veel beter. Zowel op de telefoon als de tablet. Kan je ook zoeken op artiest, album, titel en playlists afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Even oppassen met de NR609.. ik heb hem sinds dec 2011 en sinds vandaag ineens geen geluid meer op de speakers.
Hij geeft ook in het scherm geen speakers meer als actief aan.
Ook de update en netwerk menuopties zijn grijs.
Even zoeken leverde de volgende zorgwekkende pagina op: http://forums.onkyousa.co....php?f=29&t=1569&start=20
Allemaal rond de 2 jaar oud…
Ik ga morgen de servicelijn ff contacten maar ik ben bang dat ik een afschrijving heb van 400 euro in 2 jaar...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij zijn ze bij Onkyo redelijk coulant, hopelijk krijg je een alternatief aangeboden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik ga ze zo ff bellen... hij is nog in de garantieperiode (ook voor het eerst dat ik net WEL in de garantei zit;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst even vermelden dat ik niet heel ervaren ben met geluidsystemen.

Ik heb onlangs de onkyo TX- nr626 aangeschaft. Nog in de doos in afwachting op mijn harman kardon BQ16 setje. :)

Mijn broer heeft de TX-nr616 en ik dacht, jaartje verder, nieuwer model, ik kies de 626. Echter schijnt deze geen THX keurmerk te hebben en de 16 wel :(....daarbij is wel wifi en bluetooth geintergreerd dat bij de 16 niet is.
volgens mij levert de 16 zelfs iets meer vermogen maar dat weet ik niet zeker...
Wat vinden jullie van de 626?

Harman kardon heeft een set van een 5.1 surround...De onkyo kan 7.2 aansluiten .betekend dat ik van harman kardon nog 1 subwoofer en 2 speakers bij kan kopen? is dat dan een 2.1 setje waar ik naar moet kijken of is de 5.1 zodanig afgestemd van Harman Kardon dat 2 extra speakers en 1 sub erbij niet ten goede komt?

laatste vraag...de Onkyo levert 160 Watt per speaker RMS
het aanbevolen maximale vermogen van de harman kardon speakers is 120 watt per speaker.
Ik zal nooit het maximale eruit willen halen (dwz volume op 100) maar kan dit problemen opleveren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je staart je veel te blind op cijfertjes en keurmerken. THX zegt sowieso helemaal niets, genoeg merken en types op te noemen zonder THX-keurmerk die rondjes lopen om receiver met wel een THX-stickertje. Idem met dat vermogen: die 160 Watt is alles behalve per speaker. Dat is gemeten met belasting op één kanaal en ook nog eens bij waardes die je in de praktijk nooit zal gebruiken. En tevens met 1% THD wat eigenlijk veel te veel is. Opgegeven vermogen en vermogen wat in de praktijk geleverd wordt is een heel groot verschil. Maar dan nog hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:41:
Wat vinden jullie van de 626?

Harman kardon heeft een set van een 5.1 surround...De onkyo kan 7.2 aansluiten .betekend dat ik van harman kardon nog 1 subwoofer en 2 speakers bij kan kopen?

laatste vraag...de Onkyo levert 160 Watt per speaker RMS
het aanbevolen maximale vermogen van de harman kardon speakers is 120 watt per speaker.
Ik zal nooit het maximale eruit willen halen (dwz volume op 100) maar kan dit problemen opleveren?
1: lijkt me een prima apparaat. Het was het model wat ik eigenlijk wilde aanschaffen, maar kon vrij voordelig een TX-NR818 kopen (laatste model van de winkel), waardoor ik toch overstag ben gegaan en wat meer heb uitgegeven. THX zou ik me geen zorgen over maken, het gaat erom dat je set goed klinkt in jouw huiskamer, daar heb je niet persé een keurmerkje voor nodig.

2: Waarschijnlijk kan je die speakers ook los aankopen. In plaats daarvan kan je ook 2 grotere zuil / boekenplank speakers neerzetten, deze zorgen voor een veel betere stereo (muziek) weergave dan kleine speakers.

3: Nope. Het is vrij gebruikelijk dat je versterker meer kan leveren dan de speakers aankunnen, geen zorgen over maken. Tenzij je idd continue op 100% volume wil draaien (en bloedende oortjes wil).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke nou duidelijk bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noes schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:59:
[...]
3: Nope. Het is vrij gebruikelijk dat je versterker meer kan leveren dan de speakers aankunnen, geen zorgen over maken. Tenzij je idd continue op 100% volume wil draaien (en bloedende oortjes wil).
Met creatief opgegeven vermogens wel. Denk dat veel receivers toch echt minder leveren dan de speakers maximaal aan zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Leuk hoe je elke keer weer dingetjes bijleert. Ik stoorde mij er al wat aan dat ik het volume als mijn Humax of Mede8er speelde op 50-60 moest zetten, maar dat ik via NET met volume 50 een oorverdovend lawaai kreeg...

Blijkt er iets als intelliVolume te bestaan om per source het volume bij te sturen. Top, DLNA speelt nu aangenaam op 40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
coyote1980 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:45:
Leuk hoe je elke keer weer dingetjes bijleert. Ik stoorde mij er al wat aan dat ik het volume als mijn Humax of Mede8er speelde op 50-60 moest zetten, maar dat ik via NET met volume 50 een oorverdovend lawaai kreeg...

Blijkt er iets als intelliVolume te bestaan om per source het volume bij te sturen. Top, DLNA speelt nu aangenaam op 40 :)
renzo4000 in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

Klopt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger57
  • Laatst online: 05-11-2022
Misschien is er al iets verteld over de Onkyo app en het niet vinden van de reciever, maar toch specifiek deze vraag in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Tot voor kort was de Onkyo tx-nr818 aangesloten via een Wifi dongle met het draadloze netwerk.
Deze wifi router is aangesloten op de modem van de ISP die naar de buitenwereld gaat.
De app werkte goed en kon mijn receiver altijd vinden. Er was nogal storing en geluid viel soms weg.

Daarom besloten om mijn receiver bedraad aan te sluiten. Nu heb ik een aantal problemen.

Als ik de Onkyo aansluit op de wifi router lan poort heb ik geen internet verbinding. Internet radio en Spotify werkt niet. Prik ik de kabel nu rechtstreeks in 1 van de poorten op de modem van de ISP heb ik wel verbinding en werkt internet radio etc. zoals het zou moeten. Enig probleem is dat de officiele Onkyo app nog steeds niet werkt. Gebruik ik een andere app zoals Onkytroller werkt deze wel, omdat ik een IP adres en poortnummer kan instellen.

Weet iemand wat er hier gebeurd en of het mogelijk is dat de eerdere wifi configuratie roet in het eten gooit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
@Passenger57 ; ik heb gemerkt dat de TCP/IP van Onkyo zééér gevoelig is voor (bepaald) multicast-verkeer, uPNP packets etc. Hij slaag erdoor in de knoei en dan is het over en uit.

Ik heb ook de casus gehad waarbij m'n NRxxxx via DHCP wel een IP kreeg maar verder niets kon ... niks Internet-radio etc. Ik kon de unit wel pingen !

Bleek m'n MicasaVerde VeraLite domotica gateway te zijn die wat op het netwerk aan het roepen was (multicast) en de Onkyo reageerde er slecht op...met een soort "blockage" tot gevolg.
Oplossing was op m'n ZWAVE domotica-gateway de "ipfilter" entries aanpassen zodat die brol niet meer op de LAN terecht komt...et voila ... alle rariteiten direct weg...

----
so I blocked UPNP services on the firewall of the primary router for all IP's. Block UDP port 1900 and TCP 5000. Now everything works like a charm.
----

[ Voor 1% gewijzigd door jvanhambelgium op 13-11-2013 08:02 . Reden: typos - typos - typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger57
  • Laatst online: 05-11-2022
jvanhambelgium

Thanks, ik zal eens kijken of dit gaat helpen. Alle opties zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ik heb een Onkyo HT-S4505 set met HT-R558 receiver. De set is minder dan een jaar oud en ik heb nu het probleem dat het geluid soms 1-2 seconden wegvalt. Bij de ene film gebeurt het vaker dan bij de andere, bijv ongeveer elke 5 minuten of elke 20 minuten maar ook niet met een vast interval.
Dit gebeurt bij het kijken van films zowel bij mijn popcorn hour als bij raspberry pi icm xbmc en bij mijn ps3. Bij spellen via de ps3 heb ik het nog niet gemerkt, bij films via dvd of bluray wel. Je mist soms gewoon een hele gesproken zin.

Zou het iets te maken kunnen hebben met synchronisatie instellingen of audissey? Ik heb al veel geprobeerd maar kan het maar niet vinden. Volgende stap zou resetten naar fabrieksinstellingen zijn, maar dat hoop ik niet nodig te hebben.

En weet iemand of dit een hardware probleem kan zijn? Het apparaat staat niet in een kastje, maar op een tafeltje dus warmte zou geen probleem mogen zijn. Het apparaat voelt ook niet gek warm en ruikt niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Schopje, niemand die weet waarom het geluid 1-2 seconden weg kan vallen? Is het een hardware probleem of kan het door instellingen komen? Anders probeer ik het apparaat wel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Audyssey is in ieder geval het probleem niet, heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd, de kabel van de Onkyo naar je TV?

Het verschil kan komen doordat films codecs gebruiken als DTS en DD en dat dat een probleem is voor de kabel door hogere bitrate, of dat er helaas iets met het HDMI board aan de hand is wat vaker gebeurt met Onkyo's. Meeste spellen worden anders doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zou ook andere bekabeling proberen. De bitrate van DD en DTS zijn dermate laag (onder de 1,5 Mbps, max. van toslink) dat dat geen probleem zou moeten vormen.

Games op de PS3 zijn altijd minimaal DD5.1, soms DTS. Spellen op de 360 DD5.1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Exorcist schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:48:
Zou ook andere bekabeling proberen. De bitrate van DD en DTS zijn dermate laag (onder de 1,5 Mbps, max. van toslink) dat dat geen probleem zou moeten vormen.

Games op de PS3 zijn altijd minimaal DD5.1, soms DTS. Spellen op de 360 DD5.1 .
Dan zou het probleem misschien nog DTS-HD MA en DD True-HD kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Bedankt voor de reacties. De kabels die ik nu heb gebruik ik al vanaf het begin, maar de problemen zijn recent ontstaan. Ik heb laatst wat in de settings veranderd en twijfelde of het misschien daardoor gekomen is.
Ik zal nog eens kijken of het met minder apparaten aangesloten en met andere kabels nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb hier een Onkyo TX-NR414 staan, welke ik veel gebruik om Spotify te spelen. In principe werkt dit zoals het zou moeten, echter heel vaak na het spelen van één nummer, weigert de receiver verder te gaan (het tweede nummer komt dan in beeld, de tijd blijft echter op 0.00 staan). Het enige wat dan helpt is de receiver uit/aan zetten of een andere playlist selecteren. Iemand bekend met dit probleem?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik had m'n versterker (onkyo tx sr313) eigenlijk nooit via de hdmi out op de tv aangesloten, maar ieder aparaat naar de TV. Zinloos, dus dacht ik pas het even aan. Nu de HDMI out op de tv aangesloten en alle andere appraten op de onkyo..... ik krijg alleen geen beeld (geen signaal).

Geluid werkt wel. Normaal hoor je ook het Onkyo menu enzo op je TV dan te zien, maar hij pakt niets. Het HDMI 1 gaat wel branden, dus hij ziet wel dat er een hdmi kabel verbonden is, maar krijg geen beeld.

Heb in de handleiding gekeken maar het zou gewoon zo moeten werken, of is er toch een optie in bij de instellingen ofzo die ik moet aanzetten?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De handleiding zegt oa:

De schermmenu’s worden alleen zichtbaar op een tv
die op de HDMI OUT is aangesloten. Als uw tv is
aangesloten op andere video-uitgangen, gebruik dan
het display van de AV-receiver voor het wijzigen van
de instellingen.

Lees ook nog even verder op pagina 36: http://www.nl.onkyo.com/d.../8/Manual_TX-SR313_Nl.pdf

[ Voor 88% gewijzigd door renzo4000 op 25-11-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik gebruik al ruime tijd de android app voor mijn onkyo 609.
Als ik muziek afspeel vanaf mijn telefoon op de onkyo, dan kan ik doorspoelen in het nummer.
Als ik muziek afspeel via Spotify, of andere bronnen. Dan kan ik alleen een nummer vooruit/achteruit. Maar niet doorspoelen in het nr zelf. Weet iemand hoe dit moet? Want nu moet ik elke keer de afstandsbediening pakken om door te spoelen in een nr.

1:Afspelen van muziek vanaf de telefoon op de onkyo.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o9WyC93.png

2: Afspelen van muziek vanaf spotify of andere bron.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qUOychg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
YoshiBignose schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:55:
Ik had m'n versterker (onkyo tx sr313) eigenlijk nooit via de hdmi out op de tv aangesloten, maar ieder aparaat naar de TV. Zinloos, dus dacht ik pas het even aan. Nu de HDMI out op de tv aangesloten en alle andere appraten op de onkyo..... ik krijg alleen geen beeld (geen signaal).

Geluid werkt wel. Normaal hoor je ook het Onkyo menu enzo op je TV dan te zien, maar hij pakt niets. Het HDMI 1 gaat wel branden, dus hij ziet wel dat er een hdmi kabel verbonden is, maar krijg geen beeld.

Heb in de handleiding gekeken maar het zou gewoon zo moeten werken, of is er toch een optie in bij de instellingen ofzo die ik moet aanzetten?
Op de input selector / hdmi knop van je tv scherm drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

DRuw schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:18:
Even oppassen met de NR609.. ik heb hem sinds dec 2011 en sinds vandaag ineens geen geluid meer op de speakers.
Hij geeft ook in het scherm geen speakers meer als actief aan.
Ook de update en netwerk menuopties zijn grijs.
Even zoeken leverde de volgende zorgwekkende pagina op: http://forums.onkyousa.co....php?f=29&t=1569&start=20
Allemaal rond de 2 jaar oud…
Ik ga morgen de servicelijn ff contacten maar ik ben bang dat ik een afschrijving heb van 400 euro in 2 jaar...
Even een update: ik krijg net een email binnen dat mijn 609 wel te repareren valt maar een nieuw HDMI bord kan maanden op zich laten wachten.
Vandaar dat Onkyo een 616 heeft gestuurd ter vervanging dis ik woensdag kan ophalen.
De 609 was net geen 2 jaar en krijg er nu een nieuwe 616 voor terug... volgens mij geen slechte deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:43
Heb nu enkele weken een Onkyo TX-616 staan in combinatie met een Sony KDL 40ex500.

Bij mijn vorige sussround set ( Sony ) ging mijn surroundset mee aan op het moment dat ik de tv aanzette .
Nu bij de Onkyo heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen , kijk ik ergens overheen of is dat niet mogelijk ( praten de 2 apparaten niet dezelfde ''taal'' )

iemand met een soort gelijke opstelling of tips ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
kraades schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:45:
HT-R990 (TX-NR609) receiver. Heeft iemand misschien HDMI ARC werkend met een Philips TV uit de 8008 serie? Bij mij werkt het af en toe wel maar meestal niet. Zeer onvoorspelbaar gedrag.

Ook mij OSD werkt niet op de HDMI out uitgang maw ik zie geen menus op mijn tv. Ik moet dus bv. het apparaat op HDMI 1 (XBMC) aanzetten waar het OSD dan wel werkt.
Zie ^^^ voor mijn ervaring.

Je moet dus wel RIHD (CEC) aanzetten op de Onkyo. Ik heb de TV op HDMI out aangesloten met ARC aan. Maar de ene keer werkt het wel en de andere keer niet. Het Onkyo forum staat vol met soortgelijke meldingen.

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 25-11-2013 19:33 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

DRuw schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:31:
[...]

Even een update: ik krijg net een email binnen dat mijn 609 wel te repareren valt maar een nieuw HDMI bord kan maanden op zich laten wachten.
Vandaar dat Onkyo een 616 heeft gestuurd ter vervanging dis ik woensdag kan ophalen.
De 609 was net geen 2 jaar en krijg er nu een nieuwe 616 voor terug... volgens mij geen slechte deal toch?
Hier een vergelijk tussen de receivers. Kun je voor jezelf bepalen of dit een goede deal is. ;)
Het is sowieso een nette regeling van Onkyo. Ze houden je in ieder geval niet aan het lijntje. Erg netjes. :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 25-11-2013 19:43 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De 616 heeft m.i. Voornamelijk voordelen tov de 609, de 609 heeft alleen wat meer analoge aansluitingen. Daarnaast heeft de x09 serie iets meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

tja, ik geloof ook dat de 609 ook geen optie is gezien ik gewoon de melding krijg dat ik mijn 616 kan ophalen....
Lol, ik doe er niet verkeerd aan zo te zien (analoog gebruik ik niet eens) en de kast is identiek qua afmetingen dus hij gaat weer zuigend het meubel in;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Solomon schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:15:
Ik heb hier een Onkyo TX-NR414 staan, welke ik veel gebruik om Spotify te spelen. In principe werkt dit zoals het zou moeten, echter heel vaak na het spelen van één nummer, weigert de receiver verder te gaan (het tweede nummer komt dan in beeld, de tijd blijft echter op 0.00 staan). Het enige wat dan helpt is de receiver uit/aan zetten of een andere playlist selecteren. Iemand bekend met dit probleem?
Dit heb ik ook, soms werkt het via de Android-app beter en speelt die automatisch door, maar soms niet. Via de receiver is het ook wat wisselvallig.
Heb nog niet gekeken naar een oplossing aangezien ik Spotify haast niet gebruik, maar het is dus niet puur jouw specifieke receiver met het probleem.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraagje over de HDMI doorgifte van mijn Onkyo TX-SR606. Alleerst geeft hij nog maar zelden zijn eigen Setup menu weer op de TV (LG 37inch Scarlet serie) , en moet ik dus het menu bedienen via het display op de Onkyo zelf. Als ik weer uit het menu ga, schiet de TV wel even op zwart en gaat de Onkyo weer schakelen.
Maar het grotere probleem is,dat hij het HDMI (UPC Horizon, PS3,XBOX360 of HDX 1000) signaal van geen van deze 4 bronnen heel vaak niet spontaan"pakt". De Onkyo schakelt dat is te zien op het display, stopt daar dan mee, terwijl er geen beeld of geluid verschijnt. Alsof hij geen signaal doorkrijgt. Om toch beeld te krijgen zetten we de TV een paar keer aan en uit, schakelen we de Onkyo naar andere bronnen, zodat hij elke keer weer gaat zoeken. Uiteindelijk vind hij het. Dit doet hij sinds een maand of 2, de jaren daarvoor nooit. (nou ja, af en toe bij de HDX). Ik heb de HDMI richting de TV al vervangen voor een ander.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrpisthebest schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:22:
Dit doet hij sinds een maand of 2, de jaren daarvoor nooit. (nou ja, af en toe bij de HDX). Ik heb de HDMI richting de TV al vervangen voor een ander.
Iemand enig idee?
Het klinkt als handshake, maar dat moet keer op keer eigenlijk fout gaan en niet pas de laatste tijd. Wat ook nog kan is een overleden HDMI-board. Zoals gezegd is dat Onkyo niet vreemd en de TX-SR606 is helemaal een populair model voor dat defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Dacuuu schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:44:
Ik gebruik al ruime tijd de android app voor mijn onkyo 609.
Als ik muziek afspeel vanaf mijn telefoon op de onkyo, dan kan ik doorspoelen in het nummer.
Als ik muziek afspeel via Spotify, of andere bronnen. Dan kan ik alleen een nummer vooruit/achteruit. Maar niet doorspoelen in het nr zelf. Weet iemand hoe dit moet? Want nu moet ik elke keer de afstandsbediening pakken om door te spoelen in een nr.

1:Afspelen van muziek vanaf de telefoon op de onkyo.
[afbeelding]

2: Afspelen van muziek vanaf spotify of andere bron.
[afbeelding]
Met dezelfde app lukt het mij wel om een voortgangsbalk te hebben waarmee dan ook naar een punt in het nummer gesprongen kan worden. Hetzelfde als jij hebt met een nummer vanaf je telefoon. Ik gebruik een TX-NT626, misschien dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heb maar een nieuwe gekocht, de TX-NR525 geen zin in gelul.

Ik zie dat er nu 2 uitgangen voor de subwoofer zijn. Mijn subwoofer heeft 2 ingangen L en R. Moet ik nu 2x zo'n RCA kabel aansluiten of is 1 voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

1 is voldoende, je kunt hem op de L of R aansluiten dat maakt niks uit. Mocht het echt willen kun je ook nog gebruik maken van een Y-kabel (dit is maar een voorbeeld ;) ). De twee uitgangen op de versterker zijn om 2 subwoofers te kunnen aansturen maar dat had je hoop ik al begrepen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door sjaool op 27-11-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke. Wat is het nut van 2 subwoofers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Vandaag de 616 opgehaald ter vervanging van mijn defecte 609.
Krijgt iemand die onkyo app werkend?
Hij deed het op mijn 609 ook al vaak niet tof maar hij kan hem niet vinden überhaupt.
Ik heb een Samsung TV met WiFi die vaak roet in het eten gooit schijnt het maar ik zou niet weten hoe ik de Wfi daarvan uitzet is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hageneis schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:29:
[...]

Met dezelfde app lukt het mij wel om een voortgangsbalk te hebben waarmee dan ook naar een punt in het nummer gesprongen kan worden. Hetzelfde als jij hebt met een nummer vanaf je telefoon. Ik gebruik een TX-NT626, misschien dat het daaraan ligt?
Met jou NT626 kan je dus wel skippen in het nr, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
YoshiBignose schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:33:
Oke. Wat is het nut van 2 subwoofers?
Het nut van twee subwoofers is dat je bas output een stuk gelijkmatiger zal zijn, als je dus problemen hebt met één sub in de zin dat de meeste bas voor jou lokaliseerbaar zijn dan kan een tweede sub uitkomst bieden. Je moet echt maar één kabel op je sub aansluiten! Meestal is één aansluiting +12dB en de andere normaal, als je dus alle twee de uitgangen van de Onkyo op je sub aansluit kan je grote problemen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag misschien maar ik wil mijn oude systeem gaan vervangen en opnieuw kiezen voor een onkyo systeem.

Nu heb ik echter besloten dat ik een losse tuner wil, echter als ik in de pricewatch zoek naar een onkyo receiver 9.2 zonder kabelradio tuner dan vind ik totaal niks.

Worden die niet gemaakt door onkyo? Moet ik dan echt opzoek naar een av versterker?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:16:
Worden die niet gemaakt door onkyo? Moet ik dan echt opzoek naar een av versterker?
In elke receiver zal een tuner zitten, dat is wat het een receiver maakt. Dus niet alleen Onkyo maakt deze niet, geen één merk eigenlijk onder die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:52:
[...]

In elke receiver zal een tuner zitten, dat is wat het een receiver maakt. Dus niet alleen Onkyo maakt deze niet, geen één merk eigenlijk onder die naam.
Jawel hoor, zowel in de pricewath, kieskeurig als op de specialistische audio websites staan er meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
Ik denk dat je het meer moet zien als onboard audio op een moerderbord:
Het zit erop en als het niet bevalt sluit je er iets bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:58:
[...]

Jawel hoor, zowel in de pricewath, kieskeurig als op de specialistische audio websites staan er meerdere.
Dan mag het naar mijn inziens geen receiver heten, en de Pricewatch is heel leuk voor PC hardware maar voor Hifi vind ik het nog steeds niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:40:
Dan mag het naar mijn inziens geen receiver heten, en de Pricewatch is heel leuk voor PC hardware maar voor Hifi vind ik het nog steeds niet alles.
Klopt ook gewoon uiteraard hoor. Versterker + tuner = receiver.

Als men nu een versterker waar je een hoop apparaten op kunt aansluiten ook opeens een receiver gaat noemen doet daar niets aan af. En wat je zegt, hoe het ook staat in de Pricewatch, Kieskeurig: whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Nog een leuke aanbieding van een Onkyo TX-NR626 7.2 receiver + Canton 5.1 speakerset

van 899,95 (goedkoopste prijzen wat ik kon vinden samen) voor 499,95

http://www.ibood.com/nl/n...me_thuisbioscoopbeleving/

[ Voor 28% gewijzigd door Knamix op 30-11-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

hallo!

Ik heb nu al een aantal maanden de S3505 in de slaapkamer staan en ben erg tevreden over deze set!

Het probleem dat ik heb is dat de buren klagen over trillingen van de subwoofer.. Hoe kan ik dit oplossen? De subwoofer staat op tapijt en daaronder een beton/stenen vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NLF schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:43:
Hoe kan ik dit oplossen? De subwoofer staat op tapijt en daaronder een beton/stenen vloer.
Spikes zullen niet veel uithalen als de vloer er onder beton is denk ik. Een andere plek is ook geen optie? Misschien staat 'ie nu in een hoek, sowieso vaak niet de beste plek voor een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

de sub staat inderdaad nu in een hoek waar vrij veel ruimte rondom is. (30cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NLF schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:22:
de sub staat inderdaad nu in een hoek waar vrij veel ruimte rondom is. (30cm)
Dat is vrij weinig ruimte :) Echter inderdaad misschien wel meer dan gemiddeld plus vaak onoverkomenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

ik heb een slaap kamer van 3 bij 4 ongeveer. Waarvan de sub en tv meubel bij de 4 meter brede muur staat. ik heb ongeveer een ruimte over van 1 bij 1 en daar staat ie in het midden, bij een gips muur, CV en een houten tv meubel. wat als ik er een extra stuk tapijt onder stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NLF schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:43:
hallo!

Ik heb nu al een aantal maanden de S3505 in de slaapkamer staan en ben erg tevreden over deze set!

Het probleem dat ik heb is dat de buren klagen over trillingen van de subwoofer.. Hoe kan ik dit oplossen? De subwoofer staat op tapijt en daaronder een beton/stenen vloer.
Je zou er een Auralex Gramma onder kunnen plaatsen dan wordt de subwoofer behoorlijk goed geïsoleerd van de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

sjaool schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:06:
[...]

Je zou er een Auralex Gramma onder kunnen plaatsen dan wordt de subwoofer behoorlijk goed geïsoleerd van de vloer.
Ah bedankt! Ik denk dat ik dit eind deze maand zal kopen. uiteraard sta ik open voor nog andere oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:06:
[...]

Wel een kostbare oplossing voor een simpele subwoofer. Ik ben nog altijd van mening dat een goed afstelde set geen overlast geeft. Ik vermoed dat we hier meer te maken hebben met een subwoofer die dus wat afstelling kan gebruiken. Ik denk dat de subwoofer qua volume wat terugdraaien of wellicht de instellingen qua crossover eens nalopen meer resultaat levert dan tientallen euro's uitgeven aan een Auralex. Ook rekening mee houdende dat zo'n Gramma of Subdude een tweak is en geen wondermiddel. Niets tegen Auralex verder, ik heb er zelf ook eentje maar mijn subwoofer is dan ook van iets ander formaat. Je kan ook voor de goedkopere oplossing gaan: halve squashballetjes.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 01-12-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het niveau van de sub goed instellen is inderdaad een verhaal apart. Bij de meesten staat hij sowieso te hard. Als je hem hoort weet je zeker dat hij te hard staat. Dan wordt het tijd om de decibelmeter er bij te pakken. ;)

Ik heb hier ook een Gramma en hij isoleert mijn subwoofer in ieder geval goed van de vloer. Nu heb ik gelukkig geen buren aan de kant waar de subwoofer staat en de woonkamer van de buren aan de andere kant daar zitten twee gangen tussen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaool schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:23:
Bij de meesten staat hij sowieso te hard. Als je hem hoort weet je zeker dat hij te hard staat. Dan wordt het tijd om de decibelmeter er bij te pakken. ;)
Met melkpakjes ontkom je hier niet aan. Onmogelijk zodanig in te stellen dat je hem niet hoort, als je tenminste iéts wilt horen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:18:
[...]
Met melkpakjes ontkom je hier niet aan. Onmogelijk zodanig in te stellen dat je hem niet hoort, als je tenminste iéts wilt horen :)
Dat argument had ik eerst ook in mijn post staan, maar tot mijn verbazing beginnen die Onkyo's bij 80 Hz, althans dat zeggen de specificaties. Nu is Onkyo niet meteen het merk wat ik vertrouw met opgegeven van specificaties, maar het was toch een stuk beter dan de 120 - 150 Hz die ik had verwacht. Al kom je met 80 Hz nog relatief hoog uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Brad Pitt schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:18:
[...]

Heb je gelijk in. Ik had even over het hoofd gezien dat dit een melkpakjes setup is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:20:
Dat argument had ik eerst ook in mijn post staan, maar tot mijn verbazing beginnen die Onkyo's bij 80 Hz, althans dat zeggen de specificaties
Volgens de specs zijn het zelfs Full Range luidsprekers. Knap, met 8cm driver en een gewicht van 700 gram.

Die specs kunnen dus meteen zonder er verder over na te denken naar dev/null :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

bAdmuTs schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:20:
Zijn er meer mensen bij wie hun Onkyo af en toe klikt. Mijn nr609 klikt af en toe (is maar 1 klikje) tijdens film/TV kijken. Staat op een normaal volume in een kast waar genoeg ruimte is. Het is niet het bekende klikken van het wisselen van bijv stereo naar dd want de bron blijft hetzelfde. Voorheen heb ik dit nooit gehad.
Het klikken is nog steeds aanwezig, ik heb de afgelopen tijd eens in de gaten gehouden of het misschien het aanslaan van de fan is maar die heeft het voor zover ik kan zien nog nooit gedaan.

Heb ergens gelezen dat de fan pas aanslaat bij een temp van 60C°. Nou kan je de temp aflezen op de Onkyo door Display ingedrukt te houden, dan op On/Standby te drukken, Display weer los te laten en dan Tone indrukken (op het front van de receiver). Met de kast dicht wordt de Onkyo rond de 40C° en met de kast open rond de 30C°.

Nou lijkt me dat niet echt heel erg warm maar toch heb ik het idee dat het klikken komt door de warmte ontwikkeling van het apparaat en met alle verhalen die ik her en der lees over kapotte HDMI boards net na de garantie periode ben ik er een beetje bang voor dat die van mij hetzelfde lot beschoren is. Zouden andere mensen eens willen kijken wat de temperatuur van hun Onkyo is?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:16:
Rare vraag misschien maar ik wil mijn oude systeem gaan vervangen en opnieuw kiezen voor een onkyo systeem.

Nu heb ik echter besloten dat ik een losse tuner wil, echter als ik in de pricewatch zoek naar een onkyo receiver 9.2 zonder kabelradio tuner dan vind ik totaal niks.

Wat bedoel je met kabelradio tuner? Ik ken persoonlijk FM, AM, DAB(+), DMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
FeaR schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:43:
[...]

Wel een kostbare oplossing voor een simpele subwoofer. Ik ben nog altijd van mening dat een goed afstelde set geen overlast geeft. Ik vermoed dat we hier meer te maken hebben met een subwoofer die dus wat afstelling kan gebruiken. Ik denk dat de subwoofer qua volume wat terugdraaien of wellicht de instellingen qua crossover eens nalopen meer resultaat levert dan tientallen euro's uitgeven aan een Auralex. Ook rekening mee houdende dat zo'n Gramma of Subdude een tweak is en geen wondermiddel. Niets tegen Auralex verder, ik heb er zelf ook eentje maar mijn subwoofer is dan ook van iets ander formaat. Je kan ook voor de goedkopere oplossing gaan: halve squashballetjes.
Die gebruik in inderdaad ook al jaren. Tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Brad Pitt schreef op maandag 02 december 2013 @ 01:34:
[...]

Volgens de specs zijn het zelfs Full Range luidsprekers. Knap, met 8cm driver en een gewicht van 700 gram.

Die specs kunnen dus meteen zonder er verder over na te denken naar dev/null :)
het is helemaal geen slecht klinkende set vind ik, daarbij ben ik student dus leuke set om mee te beginnen en over een aantal jaar zie ik wel weer.

tot die tijd wil ik alleen wel de sub kunnen gebruiken zonder gezeur van de buren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NLF schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:06:
het is helemaal geen slecht klinkende set vind ik, daarbij ben ik student dus leuke set om mee te beginnen en over een aantal jaar zie ik wel weer.
Het was geen commentaar m.b.t. het geluid hoor, puur vanwege de loze marketing termen alleen ;)
tot die tijd wil ik alleen wel de sub kunnen gebruiken zonder gezeur van de buren :(
Volume omlaag/verder ontkoppelen van de vloer/andere plek it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Brad Pitt schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:23:
[...]

Het was geen commentaar m.b.t. het geluid hoor, puur vanwege de loze marketing termen alleen ;)

[...]

Volume omlaag/verder ontkoppelen van de vloer/andere plek it is :)
ah oke :) ik zal de volgend maand het e.e.a. uitproberen, speaker kabel en wat isolatie spul kopen :P

verplaatsen heeft denk ik weinig zin omdat de muren overal het zelfde zijn en de kamer niet al te groot is.. maar kan t altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Erger me er nu al aan dat op de 509 de input-names niet te wijzigen zijn in iets dat je zelf bedenkt. Je hebt PS3 en Xbox maar ik kan nu geen PS4 of bijv. Xbox1 kiezen. Kan op andere modellen wel. Zullen ze ook wel niet gaan toevoegen middels een update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Het is wel een crosspost, maar ik moet het hier ook even kwijt, aangezien hier best wat onkyo freaks zitten :)

Is hier misschien een slimmerik die mij kan helpen?

Probleem 1:
Opstelling Samsung led tv | Onkyo 609 receiver | Raspberry pi met laatste Xbian build (maar ik heb dit probleem met elke xbmc distro)
Raspberry zit op de onkyo aangesloten via hdmi, en vanuit de onkyo gaat er ook een hdmi kabel naar de tv.
Verder heb ik ook nog een popcornhour A210 aangesloten op de onkyo die geen problemen geeft.

Met de raspberry pi heb ik last van het verliezen van de audio stream. Dit is ook te zien op het display van de onkyo. Ik heb echt elke setting al gehad. En vrijwel niets lost dit probleem op. Enige wat tot nu toe heeft gewerkt is in de config.txt van de pi, "hdmi_mode=16 " (1080p 60 hz) te forceren. Maar dit wil ik niet aangezien je dan judder krijgt als de video bron geen 60 hz is.
Geprobeerd: Andere HDMI kabel, andere raspberry pi.

Zoals je kan zien op de onkyo gaat het "Dolby D" even weg, en komt weer terug. Dit is volledig random.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=axPStBx7bPU&feature=youtu.be]

Probleem 2:
Verder heb ik nog een audio probleem met video afspelen van netflix.
tv heeft een spdif kabel vanaf tv naar de onkyo. Ziggo tv (kaartje in de tv, geen decoder) kijken via de onkyo gaat 100% goed. Maar zodra ik de netflix app start op de tv. Hoor je stottert in het geluid (het beeldscherm van de onkyo valt niet weg)

Let niet op het achtergrond geluid van de oven die aan het voorverwarmen is :9
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8EGoomCjXbo&feature=youtu.be]

Zou al dit individuele problemen zijn, of een probleem van de onkyo?

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 03-12-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar het volgende probleem met mijn Onkyo 606:

Voor het slapen zet ik de power van mijn stopcontact altijd helemaal uit omdat ik de volgende ochtend moet werken en pas in de avond weer thuis ben. Geen nut op het stroom dus aan te laten terwijl ik er niet ben.

Als ik thuis kom en mijn de stroom weer aandoe via mijn verlengsnoer doe ik mijn Onkyo receiver weer aan. Aan mijn Onkyo receiver zit aangesloten:

Xbox One / PS3
Humax ziggo decoder
Apple TV

Nu komt het. Mijn receiver kan alleen na het opstarten mijn Humax decoder DIRECT signaleren en weergeven. Het duurt soms 10 minuten (paar keer uit en aan) voordat hij mijn Xbox One, PS3 en Apple TV signaal kan tonen.

Ik snap deze opstartproblemen niet. Dit gebeurt trouwens ook als ik alles op standby heb staan en dus niet de stroom helemaal uitzet. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit oplossen? Vrij irritant als je moet wachten voordat je kan gamen of muziek wilt streamen via de Apple TV naar je tv. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shello
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12-2013
Ik heb een Onkyo versterker TX-SR607 en ik heb een probleem.
De mogelijkheid om met behulp van de set-up knop de instellingen op je TV te bekijken een aan te passen doet het niet meer, heeft het altijd zonder problemen gedaan.

In de display van de versterker zie je wel de opties en kun je ze via de display van de versterker wel aan passen.

Mijn vraag is: Is dit een instelling of is er iets kapot in mijn versterker?

Ik heb bovenstaande probleem eerder gemeld...kan iemand mij helpen alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

shello schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:08:
Ik heb een Onkyo versterker TX-SR607 en ik heb een probleem.
De mogelijkheid om met behulp van de set-up knop de instellingen op je TV te bekijken een aan te passen doet het niet meer, heeft het altijd zonder problemen gedaan.

In de display van de versterker zie je wel de opties en kun je ze via de display van de versterker wel aan passen.

Mijn vraag is: Is dit een instelling of is er iets kapot in mijn versterker?

Ik heb bovenstaande probleem eerder gemeld...kan iemand mij helpen alvast bedankt.
Dit is een Instellingen genaamd OSD (on screen display)
Dit werkt alleen wanneer je HDMI 1.4 hebt maar dat is niet van toepassing bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shello
NLF schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:32:
[...]

Dit werkt alleen wanneer je HDMI 1.4 hebt maar dat is niet van toepassing bij jou.
Hi NLF, bedankt voor je reactie.
Maar de instellling OSD heeft het altijd gedaan tot een kleine maand geleden. En dat vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLF schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:32:
[...]
Lijkt mee heel sterk dat het met de HDMI-versie te maken heeft. Dat OSD pas vanaf modellen met HDMI 1.4 pas op Onkyo's zit kan bijvoorbeeld best mogelijk zijn, maar OSD en HDMI 1.4 heeft niets met elkaar te maken als dat het eerste een functie is van de tweede, wat met HDMI ARC en HDMI Netwerk wel zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 04-12-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shello
FeaR schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:35:
[...]

Lijkt mee heel sterk dat het met de HDMI-versie te maken heeft. Dat OSD pas vanaf modellen met HDMI 1.4 pas op Onkyo's zit kan bijvoorbeeld best mogelijk zijn, maar OSD en HDMI 1.4 heeft niets met elkaar te maken als dat het eerste een functie is van de tweede, wat met HDMI CEC en HDMI Netwerk wel zo is.
Klopt, ik denk het ook niet dat het iets te maken heeft met HDMI 1.4. Want ik heb niks aan bekabeling veranderd en de optie heeft het wel altijd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
kraades schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:45:
HT-R990 (TX-NR609) receiver. Heeft iemand misschien HDMI ARC werkend met een Philips TV uit de 8008 serie? Bij mij werkt het af en toe wel maar meestal niet. Zeer onvoorspelbaar gedrag.

Ook mijn OSD werkt niet op de HDMI out uitgang maw ik zie geen menus op mijn tv. Ik moet dus bv. het apparaat op HDMI 1 (XBMC) aanzetten waar het OSD dan wel werkt.
Nu OSD weer voorbij komt...heeft iemand nog een idee v.w.b. bovengenoemd probleem?

Onkyo support zegt stuur maar op naar een service punt. 8)7 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 04-12-2013 19:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Bij mij werkt OSD niet omdat mijn tv geen HDMI 1.4 (ARC) heeft.. alleen via mn laptop heb ik wel OSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLF schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:41:
Bij mij werkt OSD niet omdat mijn tv geen HDMI 1.4 (ARC) heeft.. alleen via mn laptop heb ik wel OSD
Nogmaals, OSD heeft niets te maken met HDMI 1.4 of wat dan ook. Als je zegt dat 3D of HDMI ARC niet werkt omdat je geen HDMI 1.4 hebt oké maar OSD heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
FeaR schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:49:
[...]

Nogmaals, OSD heeft niets te maken met HDMI 1.4 of wat dan ook. Als je zegt dat 3D of HDMI ARC niet werkt omdat je geen HDMI 1.4 hebt oké maar OSD heeft daar niets mee te maken.
Dit klopt. (Wist je al, alleen maar om te bevestigen)
Bij mij staat ARC uit en mijn tv heeft geen hdmi 1.4 en het OSD werkt prima op mijn tv.
Wel de juiste hdmi ingang op de tv kiezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

kraades schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:05:
[...]

Nu OSD weer voorbij komt...heeft iemand nog een idee v.w.b. bovengenoemd probleem?

Onkyo support zegt stuur maar op naar een service punt. 8)7 |:(
Bedoel je nu dat als je TV kijkt dat je geen OSD ziet van de 609, maar als je overschakelt naar een bron die via de 609 loopt dat het wel werkt?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

thunder8 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:45:
[...]

Bedoel je nu dat als je TV kijkt dat je geen OSD ziet van de 609, maar als je overschakelt naar een bron die via de 609 loopt dat het wel werkt?
dit heb ik inderdaad.

Geluid, wanneer ik tv kijk gaat via een SPDIF kabel want ik heb geen geluid wanneer ik alleen een HDMI kabel heb aangesloten. geen ARC.

Wanneer ik via een bron kijk dan heb ik wel OSD omdat dan het geluid wordt doorgevoerd via HDMI.

ik heb mijn Onkyo set aangesloten op de 2de HDMI aansluiting van mijn tv. Misschien dat ik vanavond eens probeer of HDMI 1 verschil maakt. zou voor mij enorm mooi zijn wanneer dit werkt!

Volgens de handleiding zou het gewoon moeten werken.. raar?! 8)7

http://www.nl.onkyo.com/d...3/3/Manual_HT-R358_Nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLF schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:49:
[...]

Wanneer ik via een bron kijk dan heb ik wel OSD omdat dan het geluid wordt doorgevoerd via HDMI.
Heeft niks te maken met het geluid, maar met het beeld!

Als jij TV kijkt, dan bouwt de TV het beeld op en gaat dit NIET langs de receiver. -> geen OSD

Als je vervolgens een DVD/BD kijkt, bouwt die speler het beeld op, stuurt dit naar de Onkyo, die weer het beeld doorstuurt naar de TV. -> wel OSD

Er is niks mis met je receiver, noch met de instellingen: je TV staat gewoon niet op de bron van de Onkyo ingesteld, maar op de bron "TV". De OSD die je Onkyo dus wél opent, wordt daardoor op je TV niet getoond.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

noes schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:55:
[...]

Heeft niks te maken met het geluid, maar met het beeld!

Als jij TV kijkt, dan bouwt de TV het beeld op en gaat dit NIET langs de receiver. -> geen OSD

Als je vervolgens een DVD/BD kijkt, bouwt die speler het beeld op, stuurt dit naar de Onkyo, die weer het beeld doorstuurt naar de TV. -> wel OSD

Er is niks mis met je receiver, noch met de instellingen: je TV staat gewoon niet op de bron van de Onkyo ingesteld, maar op de bron "TV". De OSD die je Onkyo dus wél opent, wordt daardoor op je TV niet getoond.
Hoe los ik dit op? ik zie namelijk gewoon de instellingen op t kleine schermpje. het is meteen ook t enigste puntje van kritiek wat ik heb met mijn set.
Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.